abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149263219
Naast warenhuizen verkeren ook schoenenwinkels in zwaar weer. Het meest recente voorbeeld is natuurlijk een keten als de Schoenenreus die inmiddels failliet is verklaard. Mensen bestellen liever online dan dat men naar een winkel in de stad gaat.

Hoe zit het eigenlijk met jou? Pas jij liever je schoenen in de winkel zodat je weet dat ze goed passen, of gok je er maar op dat ze goed passen en bestel ze om die reden maar online?

Ik bestel over het algemeen online omdat het gewoon makkelijker is. Je bent niet afhankelijk van een verkoper die eventueel moeilijk doet bij een retour. Ik heb dan geen zin in een discussie aan de kassa. Als ze niet passen kan ik ze vaak kosteloos laten vervangen door een andere maat. Of gewoon helemaal retour sturen.
pi_149263242
Bij mij is de maat altijd onzeker dus ga ik liever naar de winkel.
(she/her)
  Donald Duck held zondag 1 februari 2015 @ 15:05:57 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_149263696
Schoenen echt nooit online.
In de winkel pas ik ook tig modellen voor er eindelijk eentje helemaal perfect zit. Het draait om zoveel meer dan alleen de maat als cijfertje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_149264530
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 14:52 schreef Mylene het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met jou? Pas jij liever je schoenen in de winkel zodat je weet dat ze goed passen, of gok je er maar op dat ze goed passen en bestel ze om die reden maar online?
In de winkel. Met mijn schoenmaat (51) is gokken geen optie omdat 1) populaire schoenen maar tot maat 46-47 gaan en 2) elke grote schoenmaat, vanuit eigen ervaring, verschillend is. Voor hetzelfde geld heb ik een maat 51 in de handen die - geconcludeerd vanuit het passen - een maat kleiner is in vergelijking met mijn vorige schoenen. En ja, dat risico wil ik niet nemen door het thuis te laten bezorgen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_149264696
In de winkel kijken/passen en later online kopen omdat het goedkoper is, is ook een optie. :)

Ik koop ze gewoon in de winkel. Gewoon, omdat het leuk is.
★★★
  zondag 1 februari 2015 @ 15:36:38 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149264814
Koop schoenen ook bijna altijd online: gratis retourneren en vaker korting :)
Verder doen ze in de winkel vaak moeilijk met een tegoedbon in plaats van geld terug. En hier hebben ze de schoenen die ik zoek niet meer bij de lokale Foot Locker, omdat ze er schijnbaar te weinig verkopen en ze niet meer geleverd krijgen van Nike :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149265284
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 15:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

In de winkel. Met mijn schoenmaat (51) is gokken geen optie omdat 1) populaire schoenen maar tot maat 46-47 gaan en 2) elke grote schoenmaat, vanuit eigen ervaring, verschillend is. Voor hetzelfde geld heb ik een maat 51 in de handen die - geconcludeerd vanuit het passen - een maat kleiner is in vergelijking met mijn vorige schoenen. En ja, dat risico wil ik niet nemen door het thuis te laten bezorgen.
Veel keuze heb je denk ik niet of wel met maat 51?
pi_149265593
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 15:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Veel keuze heb je denk ik niet of wel met maat 51?
In de bekende schoenenwinkels waar je nog fysiek schoenen kan passen niet, nee. Een tijd geleden moest ik rechtsomkeert maken na de vraag 'Heeft u ook schoenen in maat 51?' gesteld te hebben.

In webshops daarentegen is er aardig wat aanbod te vinden in die maat, maar het passen voor het kopen gaat dan weer niet. Dat vind ik jammer. Voor zoiets moet ik naar een speciaalzaak en daar is het aanbod naar mijn idee te formeel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_149265722
Beide, maar vaker in de winkel omdat ik ze liever eerst even pas.
quote:
Je bent niet afhankelijk van een verkoper die eventueel moeilijk doet bij een retour. Ik heb dan geen zin in een discussie aan de kassa. Als ze niet passen kan ik ze vaak kosteloos laten vervangen door een andere maat. Of gewoon helemaal retour sturen.
Maar als je ze in de winkel koopt weet je meteen of ze passen en hoe ze staan enzo, dan hoef je ze toch niet retour te doen? Tenzij ze snel kapot gaan ofzo, maar dan heb je bij online bestellingen vaak ook gedoe.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_149266997
In de winkel. Ik heb een moeilijke schoenmaat en ik heb een hekel aan dingen retour sturen, dus via internet schoenen bestellen is niet zo mijn ding.
Your opinion of me is none of my business.
pi_149267101
In de winkel. Echt nog nooit schoenen online besteld.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 1 februari 2015 @ 16:43:06 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149267292
Ligt eraan. Sommige merken zijn consequent met hun maatvoering. Daar kan ik blind maatje 44 bij bestellen.
pi_149267682
quote:
Ik bestel over het algemeen online omdat het gewoon makkelijker is. Je bent niet afhankelijk van een verkoper die eventueel moeilijk doet bij een retour. Ik heb dan geen zin in een discussie aan de kassa. Als ze niet passen kan ik ze vaak kosteloos laten vervangen door een andere maat. Of gewoon helemaal retour sturen.
Waarom zou je ze moeten retourneren dan? Bij online bestellen ben je welhaast gedwongen om een paar verschillende maten te bestellen, maar in een fysieke winkel kies je toch meteen de goede uit?

Verder is er niks makkelijks aan online schoenen kopen. Je krijgt grote pakketten bezorgd, waar je voor thuis moet zijn, of voor naar je buren moet, of naar het afhaalpunt. Gedoe. Dan blijken ze niet goed te passen en moet je het pakket weer terugsturen. Weer gedoe. Dan in de gaten houden of je je geld terugkrijgt. Nog meer gedoe.

Schoenen online kopen is compleet stompzinnig. Je kunt ze niet passen, je weet niet of je ze in het echt net zo mooi vindt. De kans lijkt me minimaal dat je in één keer de goede bestelt, dus je zit altijd met terugsturen. Een goed paar leren schoenen kost al snel ¤ 300 en ik ga niet voor duizenden euro's schoenen bestellen en dan het leeuwendeel weer terugsturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2015 16:57:36 ]
pi_149268159
Hangt van de merk en de prijs af. Bij de meeste merken kan je de juiste maat goed inschatten en via internet is het soms goedkoper. Als het dezelfde prijs is en ik heb tijd dan liever in de winkel. Maar dat hangt ook weer vanaf of het gaat om een locale skateshop (altijd gezellig) of schoenenreus (mij niet gezien). Voor de lol ga je niet naar schoenenreus.

[ Bericht 5% gewijzigd door shiftsix op 01-02-2015 17:19:28 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 17:14:10 #15
28167 matthijst
pi_149268238
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef k_man het volgende:
Waarom zou je ze moeten retourneren dan?
Als ze kapot gaan/zijn?

quote:
Bij online bestellen ben je welhaast gedwongen om een paar verschillende maten te bestellen, maar in een fysieke winkel kies je toch meteen de goede uit?
Je weet je maat niet?

quote:
Schoenen online kopen is compleet stompzinnig. Je kunt ze niet passen, je weet niet of je ze in het echt net zo mooi vindt. De kans lijkt me minimaal dat je in één keer de goede bestelt, dus je zit altijd met terugsturen. Een goed paar leren schoenen kost al snel ¤ 300 en ik ga niet voor duizenden euro's schoenen bestellen en dan het leeuwendeel weer terugsturen.
Nooit last van.
pi_149268610
quote:

[..]

Verder is er niks makkelijks aan online schoenen kopen. Je krijgt grote pakketten bezorgd, waar je voor thuis moet zijn, of voor naar je buren moet, of naar het afhaalpunt. Gedoe. Dan blijken ze niet goed te passen en moet je het pakket weer terugsturen. Weer gedoe. Dan in de gaten houden of je je geld terugkrijgt. Nog meer gedoe.
Welnee :). Ik laat het thuis bezorgen wanneer het mij uitkomt en bij wie. Mij boeit het niet als ik een pakketje eventueel moet terugsturen. Of het nu wordt opgehaald of als ik het even moet afgeven bij de AH klantenservice. En geld terug? Ik let wel even op dat ik niet altijd rechtstreeks betaal met iDEAL.

En hoe ik weet of ik ze mooi vind? Soms zie ik een bepaald merk in de winkel, zie echter hoe druk het is en dan denk ik dan maar online bestellen. Makkelijk en online wellicht goedkoper wat vaak ook het geval zo is.
pi_149268687
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:14 schreef matthijst het volgende:
Als ze kapot gaan/zijn?
Goede schoenen gaan niet voortijdig kapot. Er moet alleen af en toe een nieuwe zool en hak onder, maar dat is normale slijtage. Bovendien heb je met gedragen schoenen sowieso gedoe, dan boeit het niet of je ze online besteld hebt.

quote:
Je weet je maat niet?
Kan van merk tot merk en van model tot model verschillen. Dat de ene C&J 9/E lekker zit, wil niet zeggen dat ik de volgende net zo lekker vind zitten. Ze zullen best passen, maar ik wil ze gevoeld hebben en bovendien niet alleen afgaan op foto's.

Met andere merken is het helemaal gokken. Laatst een paar Clarks gekocht; die vallen véél ruimer dan mijn C&J's. Dat scheelt een volle maat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2015 17:32:30 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 17:54:27 #18
28167 matthijst
pi_149269341
Met gedragen schoenen ook geen probleem bij Nike. Paar na een maand teruggestuurd omdat er een klein stukje stiksel los kwam en geld terug gehad.

Niet iedereen loopt op van die kakkerstappers :)
  zondag 1 februari 2015 @ 17:59:29 #19
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_149269469
Online, winkels hebben vaak toch een veel te beperkt aanbod.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_149269768
Online. Vaak betere prijzen, meer keuze.
En het eventuele terugsturen vind ik ook geen ramp. Je kan het op laten halen of ff bij de AH brengen.
pi_149269873
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:54 schreef matthijst het volgende:
Met gedragen schoenen ook geen probleem bij Nike. Paar na een maand teruggestuurd omdat er een klein stukje stiksel los kwam en geld terug gehad.

Niet iedereen loopt op van die kakkerstappers :)
Ik heb ook weleens gedragen schoenen teruggestuurd omdat ze toch niet lekker liepen. Geen problemen gehad. In een fysieke winkel hoef je daar niet mee aan te komen.
pi_149270243
Ik heb wel eens wedges van de Dolcis terug willen brengen nadat ze na één keer dragen al kapot waren. De hak was plastic met een dun laagje verf (?) dat het op hout deed lijken. Na een avond was er al een stukje verf af waardoor je gewoon dat plastic er onder zag zitten.
Ze deden super moeilijk toen ik er mee terug kwam, ik werd gewoon afgewimpeld. De manager erbij gevraagd, die gaf uiteindelijk wel toe toen er een rij achter me stond en iedereen mee aan het luisteren was.
In zulke gevallen kom je er online misschien sneller uit ja.
pi_149270331
Paar keer gehad dat ik een bepaalde schoen zo fijn vond zitten, dat ik hem bij slijtage weer direct opnieuw wilde kopen. Dan is Zalando makkelijker en goedkoper dan een aantal schoenenwinkels afgaan.
pi_149270466
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb wel eens wedges van de Dolcis terug willen brengen nadat ze na één keer dragen al kapot waren.
Dolcis... dan vraag je er ook wel om hè?
pi_149270540
quote:
11s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja _O- nooit meer geweest
pi_149270849
Ik koop alles online van kleding/schoenen. Scheelt zoveel miskopen als je rustig thuis 2x kunt passen :) En het maakt shoppen veel leuker ^O^

quote:
of gok je er maar op dat ze goed passen en bestel ze om die reden maar online?
Ik vind 'de winkel' een grotere gok. Blind je vrije tijd en 10 euro in de parkeerautomaat gooien in de hoop dat een schoenenwinkel toevallig net een paar schoenen heeft die je leuk vindt, lekker zit, en ook nog eens in jouw maat op voorraad is.. :X

[ Bericht 43% gewijzigd door LoggedIn op 01-02-2015 18:50:02 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 18:47:33 #27
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_149271032
Voor schoenen ga ik wel naar de winkel.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_149273119
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:42 schreef LoggedIn het volgende:
Ik koop alles online van kleding/schoenen. Scheelt zoveel miskopen als je rustig thuis 2x kunt passen :) En het maakt shoppen veel leuker ^O^

[..]

Ik vind 'de winkel' een grotere gok. Blind je vrije tijd en 10 euro in de parkeerautomaat gooien in de hoop dat een schoenenwinkel toevallig net een paar schoenen heeft die je leuk vindt, lekker zit, en ook nog eens in jouw maat op voorraad is.. :X
ja inderdaad
pi_149276589
Liever online, mijn schoenmaat is erg moeilijk te vinden (als ik leuke schoenen wil).
pi_149277899
Altijd een winkel, ik heb een best wel hoge wreef... En maten verschillen ook nog wel eens bij mij :p
pi_149278059
quote:
11s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Wel eens hetzelfde gehad bij Taft.
Ook zo'n rotwinkel.
  zondag 1 februari 2015 @ 21:40:24 #32
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_149278809
Bestellen natuurlijk. Thuis zelf op je gemak de schoenen gerust 3 dagen uitproberen, kijken of ze staan onder je broek etc.. daarnaast heb je geen last van irritante verkopers. :r Nee, ik kom er alleen om te kijken.
pi_149284687
quote:

[..]

Waarom zou je ze moeten retourneren dan? Bij online bestellen ben je welhaast gedwongen om een paar verschillende maten te bestellen, maar in een fysieke winkel kies je toch meteen de goede uit?

Mee eens.

Ik bestel genoeg dingen via internet, maar wil geen gedoe. Kleding dus liever nog steeds in een fysieke winkel.

God, ik ging laatst een kettinkje bestellen. Stond duidelijk de lengte van de ketting op de internet-pagina, maar ik kreeg toch mooi een te kort exemplaar. Pff. Mailen, bellen, slecht bereikbaar. Dan terugsturen, weer wachten op een goed nieuw exemplaar, uiteindelijk 2 weken bezig geweest.

Als het mis gaat met internet-bestellingen, gaat het altijd goed mis, dat is mijn ervaring nu ondertussen wel. En het gaat mis als de bestelling net niet datgene is wat je had verwacht.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:17:12 #34
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149299883
Denk dat ik voor schoenen toch liever de winkel in ga. Koop ze toch altijd in de opruiming.

Nadeel met webshops vind k dat je altijd maar moet afwachten of ze inderdaad het geld wel terugstorten en je eigenlijk nooit weet wat je precies koopt. Op de foto's ziet het er toch anders uit dan in de winkel en ik heb ook geen zin om terugzendkosten te betalen. En vind het niet netjes om een webwinkelier op te laten draven voor de moeite van het verzenden en terugnemen.

Al moet ik wel toegeven dat ik mn snowboardschoenen van ebay op de gok hebt gekocht. Maar ja, die waren nieuw, overjarig en met een korting van 75%. Daar kon ik de gok wel voor nemen vond ik.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:47:03 #35
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_149300801
Schoenen koop ik altijd in de winkel, omdat ik het leuk vindt. Ben gek op schoenen passen :)
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_149302332
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:22 schreef quirina het volgende:

[..]

Wel eens hetzelfde gehad bij Taft.
Ook zo'n rotwinkel.
Inmiddels ook failliet verklaard.
pi_149302610
Heb regelmatig online besteld, maar ideaal is het niet. Maatvoering is nooit exact hetzelfde en soms zit je nog met verzendkosten. Als je twee verschillende maten bestelt weet je ook zeker dat je één paar retour moet sturen. Kost ook weer tijd....Alleen als je precies je maat weet van het betreffende model is het handig/voordelig
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_149318249
Winkel tenzij het een zogenaamde limited edition is ofzo. Sneakers dus.
There are only 151 Pokémon.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 12:55:58 #39
9859 crew  Karina
Woman
pi_149323565
Alleen nog maar online, als ik maat 39 bestel past het eigenlijk altijd. Mocht ik terug moeten sturen is ook geen ramp, postkantoortje is hier om de hoek evenals een DHL punt.

Heb een hekel aan winkelen dus ideaal om online te kopen. Overigens koop ik zowel iets duurdere schoenen (bij bijv. Omoda of Sarenza) als goedkopere bij van Haren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:25:14 #40
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_149326080
Ik bestel al jaren schoenen online. Nog nooit gedoe met niet passen of inlopen. Inlopen is sowieso onzin, schoenen moeten meteen goed zitten.
opgezegd@fok.nl
pi_149328575
Altijd via internet.

Maar meer omdat ze in de winkel maat 47 maar de helft van de tijd hebben. Op internet kan ik gericht naar een ruim aanbod kijken, die wél in mijn maat beschikbaar zijn.
pi_149574601
Winkel.. Of schoenen die ik jaren lang koop zoals Converse all star chucks die je online wellicht goedkoper kunt vinden.
Dit is een Signature....
  zondag 15 maart 2015 @ 20:07:28 #43
16715 Mylene
*schatje*
pi_150674155
Nog enkele weken is de Schoenenreus open om zo de voorraad die er nog is met kortingen te verkopen.
pi_151093588
Kocht ik vorige week bij de Schoenenreus van die goedkope pantoffels in 3 kleuren met borduursel op de bovenkant met 50% korting voor 2 euro. Ik dacht haal er nog een paar bij. Nu staat er echter deze week voor de schappen alle pantoffels 4 euro inclusief degene die ik vorige week met korting kocht. Kortom, ze zijn weer de normale prijs van 4 euro. Tot zover de opheffingsverkoop :') .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')