In de winkel. Met mijn schoenmaat (51) is gokken geen optie omdat 1) populaire schoenen maar tot maat 46-47 gaan en 2) elke grote schoenmaat, vanuit eigen ervaring, verschillend is. Voor hetzelfde geld heb ik een maat 51 in de handen die - geconcludeerd vanuit het passen - een maat kleiner is in vergelijking met mijn vorige schoenen. En ja, dat risico wil ik niet nemen door het thuis te laten bezorgen.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:52 schreef Mylene het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met jou? Pas jij liever je schoenen in de winkel zodat je weet dat ze goed passen, of gok je er maar op dat ze goed passen en bestel ze om die reden maar online?
Veel keuze heb je denk ik niet of wel met maat 51?quote:Op zondag 1 februari 2015 15:29 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In de winkel. Met mijn schoenmaat (51) is gokken geen optie omdat 1) populaire schoenen maar tot maat 46-47 gaan en 2) elke grote schoenmaat, vanuit eigen ervaring, verschillend is. Voor hetzelfde geld heb ik een maat 51 in de handen die - geconcludeerd vanuit het passen - een maat kleiner is in vergelijking met mijn vorige schoenen. En ja, dat risico wil ik niet nemen door het thuis te laten bezorgen.
In de bekende schoenenwinkels waar je nog fysiek schoenen kan passen niet, nee. Een tijd geleden moest ik rechtsomkeert maken na de vraag 'Heeft u ook schoenen in maat 51?' gesteld te hebben.quote:Op zondag 1 februari 2015 15:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Veel keuze heb je denk ik niet of wel met maat 51?
Maar als je ze in de winkel koopt weet je meteen of ze passen en hoe ze staan enzo, dan hoef je ze toch niet retour te doen? Tenzij ze snel kapot gaan ofzo, maar dan heb je bij online bestellingen vaak ook gedoe.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:52 schreef Mylene het volgende:
Je bent niet afhankelijk van een verkoper die eventueel moeilijk doet bij een retour. Ik heb dan geen zin in een discussie aan de kassa. Als ze niet passen kan ik ze vaak kosteloos laten vervangen door een andere maat. Of gewoon helemaal retour sturen.
Waarom zou je ze moeten retourneren dan? Bij online bestellen ben je welhaast gedwongen om een paar verschillende maten te bestellen, maar in een fysieke winkel kies je toch meteen de goede uit?quote:Op zondag 1 februari 2015 14:52 schreef Mylene het volgende:
Ik bestel over het algemeen online omdat het gewoon makkelijker is. Je bent niet afhankelijk van een verkoper die eventueel moeilijk doet bij een retour. Ik heb dan geen zin in een discussie aan de kassa. Als ze niet passen kan ik ze vaak kosteloos laten vervangen door een andere maat. Of gewoon helemaal retour sturen.
Als ze kapot gaan/zijn?quote:
Je weet je maat niet?quote:Bij online bestellen ben je welhaast gedwongen om een paar verschillende maten te bestellen, maar in een fysieke winkel kies je toch meteen de goede uit?
Nooit last van.quote:Schoenen online kopen is compleet stompzinnig. Je kunt ze niet passen, je weet niet of je ze in het echt net zo mooi vindt. De kans lijkt me minimaal dat je in één keer de goede bestelt, dus je zit altijd met terugsturen. Een goed paar leren schoenen kost al snel ¤ 300 en ik ga niet voor duizenden euro's schoenen bestellen en dan het leeuwendeel weer terugsturen.
Welneequote:Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Verder is er niks makkelijks aan online schoenen kopen. Je krijgt grote pakketten bezorgd, waar je voor thuis moet zijn, of voor naar je buren moet, of naar het afhaalpunt. Gedoe. Dan blijken ze niet goed te passen en moet je het pakket weer terugsturen. Weer gedoe. Dan in de gaten houden of je je geld terugkrijgt. Nog meer gedoe.
Goede schoenen gaan niet voortijdig kapot. Er moet alleen af en toe een nieuwe zool en hak onder, maar dat is normale slijtage. Bovendien heb je met gedragen schoenen sowieso gedoe, dan boeit het niet of je ze online besteld hebt.quote:
Kan van merk tot merk en van model tot model verschillen. Dat de ene C&J 9/E lekker zit, wil niet zeggen dat ik de volgende net zo lekker vind zitten. Ze zullen best passen, maar ik wil ze gevoeld hebben en bovendien niet alleen afgaan op foto's.quote:Je weet je maat niet?
Ik heb ook weleens gedragen schoenen teruggestuurd omdat ze toch niet lekker liepen. Geen problemen gehad. In een fysieke winkel hoef je daar niet mee aan te komen.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:54 schreef matthijst het volgende:
Met gedragen schoenen ook geen probleem bij Nike. Paar na een maand teruggestuurd omdat er een klein stukje stiksel los kwam en geld terug gehad.
Niet iedereen loopt op van die kakkerstappers
Dolcis... dan vraag je er ook wel om hè?quote:Op zondag 1 februari 2015 18:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb wel eens wedges van de Dolcis terug willen brengen nadat ze na één keer dragen al kapot waren.
Jaquote:Op zondag 1 februari 2015 18:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dolcis... dan vraag je er ook wel om hè?
Ik vind 'de winkel' een grotere gok. Blind je vrije tijd en 10 euro in de parkeerautomaat gooien in de hoop dat een schoenenwinkel toevallig net een paar schoenen heeft die je leuk vindt, lekker zit, en ook nog eens in jouw maat op voorraad is..quote:of gok je er maar op dat ze goed passen en bestel ze om die reden maar online?
ja inderdaadquote:Op zondag 1 februari 2015 18:42 schreef LoggedIn het volgende:
Ik koop alles online van kleding/schoenen. Scheelt zoveel miskopen als je rustig thuis 2x kunt passenEn het maakt shoppen veel leuker
[..]
Ik vind 'de winkel' een grotere gok. Blind je vrije tijd en 10 euro in de parkeerautomaat gooien in de hoop dat een schoenenwinkel toevallig net een paar schoenen heeft die je leuk vindt, lekker zit, en ook nog eens in jouw maat op voorraad is..
Wel eens hetzelfde gehad bij Taft.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dolcis... dan vraag je er ook wel om hè?
Mee eens.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou je ze moeten retourneren dan? Bij online bestellen ben je welhaast gedwongen om een paar verschillende maten te bestellen, maar in een fysieke winkel kies je toch meteen de goede uit?
Verder is er niks makkelijks aan online schoenen kopen. Je krijgt grote pakketten bezorgd, waar je voor thuis moet zijn, of voor naar je buren moet, of naar het afhaalpunt. Gedoe. Dan blijken ze niet goed te passen en moet je het pakket weer terugsturen. Weer gedoe. Dan in de gaten houden of je je geld terugkrijgt. Nog meer gedoe.
Schoenen online kopen is compleet stompzinnig. Je kunt ze niet passen, je weet niet of je ze in het echt net zo mooi vindt. De kans lijkt me minimaal dat je in één keer de goede bestelt, dus je zit altijd met terugsturen. Een goed paar leren schoenen kost al snel ¤ 300 en ik ga niet voor duizenden euro's schoenen bestellen en dan het leeuwendeel weer terugsturen.
Inmiddels ook failliet verklaard.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:22 schreef quirina het volgende:
[..]
Wel eens hetzelfde gehad bij Taft.
Ook zo'n rotwinkel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |