Wees blij dat ze al verlichting hebben..quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
Dat zie ik zelden. Lokale rage wellicht?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
Lekker handig als ze hun achterlicht aan de voorkant hebben, dan ga je er niet vanuit dat er iemand je tegemoet komt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:01 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Fietsen ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:55 schreef swollywood het volgende:
[..]
Lekker handig als ze hun achterlicht aan de voorkant hebben, dan ga je er niet vanuit dat er iemand je tegemoet komt.
Het zijn fietsers, die doen dat.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Fietsen ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg?
Wat brul je dan?quote:Op zondag 1 februari 2015 00:17 schreef swollywood het volgende:
[..]
Het zijn fietsers, die doen dat.
In welk dorp woon jij?quote:Op zondag 1 februari 2015 02:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat ze aan de andere kant moeten gaan fietsen.
Of fietsers die denken dat ze met die mini-sleutelhangertjes zichtbaar zijn...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:01 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Ik zie daar eigenlijk nooit het probleem zo van in. Ik doe dat regelmatig, als er rechts een hele rits vrachtwagens zit bijvoorbeeld. Mensen die sneller willen rijden kunnen er links langs, en als er echt iemand per se langs me wil over de middelste strook, dan schuif ik ook wel gewoon op naar rechts.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:25 schreef VVDer het volgende:
Of mensen die op de middelste baan blijven hangen
Zonder reden op de middelste strook blijven plakken is wel een beetje raar jaquote:Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef daNpy het volgende:
Ja, als er geen rits vrachtwaggels rijden
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)quote:Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik zie daar eigenlijk nooit het probleem zo van in. Ik doe dat regelmatig, als er rechts een hele rits vrachtwagens zit bijvoorbeeld. Mensen die sneller willen rijden kunnen er links langs, en als er echt iemand per se langs me wil over de middelste strook, dan schuif ik ook wel gewoon op naar rechts.
Mis ik misschien een goede reden om dat niet te doen?
Dat mag ik niet vertellen aan vreemden.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik woon in een grot in de bergen. Jij?
Dat is ook niet eerlijkquote:Op zondag 1 februari 2015 17:57 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dat mag ik niet vertellen aan vreemden.
Ahum. Te weinig asfalt? Mensen die met minimaal snelheidsverschil inhalen? Dat laatste is iig de oorzaak van korte filetjes, te weinig asfalt is gewoon een structureel probleem bij structurele files.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef VVDer het volgende:
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt alleen gaat men massaal links of midden rijden.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ahum. Te weinig asfalt? Mensen die met minimaal snelheidsverschil inhalen? Dat laatste is iig de oorzaak van korte filetjes, te weinig asfalt is gewoon een structureel probleem bij structurele files.
Zolang niet de hele randstad minstens drie rijstroken heeft, mag er van mij nog wel wat asfalt bij, hoor.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt
Kwam er ook een tegen, 1 koplamp met stadslicht, verder niets voorop.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vanavond gespot op de A28: een auto met twee defecte achterlichten. Ter compensatie had de bestuurder het mistachterlicht maar aangezet.
Met de structurele spitsfiles? Flikker zelf op, dat is gewoon te weinig asfalt.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt alleen gaat men massaal links of midden rijden.
A9 idem. Altijd wringen en persen rondom Badhoevedorp. En dan nog een snelheidsverlaging erbij ook.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:06 schreef Tijn het volgende:
Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
Zelfde voor de A58, maar al leg je daar zesbaans neer, mensen trekken hem wel vol omdat ze niet fatsoenlijk met zo'n situatie om kunnen gaan. Echt, ik zie meer menselijk falen dan tekorten in inrichting.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang niet de hele randstad minstens drie rijstroken heeft, mag er van mij nog wel wat asfalt bij, hoor.
Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
Nagenoeg alle knelpunten betreffen versmallingen waarbij falende bestuurders met stuwend effect een file veroorzaken.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kwam er ook een tegen, 1 koplamp met stadslicht, verder niets voorop.
[..]
Met de structurele spitsfiles? Flikker zelf op, dat is gewoon te weinig asfalt.
Ik geloof er niks van dat asfalt niet werkt. Ik reed vroeger vaak tussen Rotterdam en Utrecht via de A12. Een groot gedeelte van die snelweg had toen twee rijstroken. Dat is een paar jaar geleden verbreed en sindsdien kun je veel beter doorrijden.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zelfde voor de A58, maar al leg je daar zesbaans neer, mensen trekken hem wel vol omdat ze niet fatsoenlijk met zo'n situatie om kunnen gaan. Echt, ik zie meer menselijk falen dan tekorten in inrichting.
Wat is het verschil dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 00:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Grappig dat dat idd twee knelpunten waren. Maar das dus niet per definitie meer asfalt, enkel meer continu asfalt.
Dat je geen banen hebt die er af gaan en weer bij komen. Dat verhogen/verlagen van het aantal rijstroken zorgt altijd voor gedonder...quote:
Juist wel toch? Meer asfalt bij de knelpunten.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:40 schreef twiFight het volgende:
Meer asfalt neerplempen heeft in die gevallen dus weinig zin.
En nu sta je er in de file bij de oprit vanaf de A27 en Hilversum. Ben er van overtuigd dat dat ook opgelost zou zijn als de vluchtstrook als spitsstrook zou worden gebruikt.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:03 schreef Tijn het volgende:
Hetzelfde geldt bv voor de A1 tussen Amsterdam en Amersfoort. Een paar jaar geleden stond daar altijd file in de ochtend, maar sinds de vluchtstrook als spitsstrook wordt gebruikt, sta je daar veel minder vaak stil.
Inderdaad. Het is echt belachelijk dat de A27 daar maar twee rijstroken heeft.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:40 schreef Ciora het volgende:
[..]
En nu sta je er in de file bij de oprit vanaf de A27 en Hilversum. Ben er van overtuigd dat dat ook opgelost zou zijn als de vluchtstrook als spitsstrook zou worden gebruikt.
Ik bedoelde meer de oprit naar de A1 waar AL het verkeer vanuit Hilversum/Utrecht zich ertussen moet wurmen. In het geval van een spitsstrook hoeft niemand daar (per se) in te voegen en bespaart iedereen daar echt per week 2 uur van z'n leven.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is echt belachelijk dat de A27 daar maar twee rijstroken heeft.
Bedoel je bij de Witte Bergen? Ik heb daar niet echt vaak problemen eigenlijk. Je kunt dan bij de afrit gelijk de linkerstrook nemen zodat je al goed bent voorgesorteerd en als je vervolgens rechts houdt, schuif je zo de spitsstrook van de A1 op.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:51 schreef Ciora het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer de oprit naar de A1 waar AL het verkeer vanuit Hilversum/Utrecht zich ertussen moet wurmen. In het geval van een spitsstrook hoeft niemand daar (per se) in te voegen en bespaart iedereen daar echt per week 2 uur van z'n leven.
Nee, bedoelde de andere kant op, richting Amersfoort. Knooppunt Eemnes.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je bij de Witte Bergen? Ik heb daar niet echt vaak problemen eigenlijk. Je kunt dan bij de afrit gelijk de linkerstrook nemen zodat je al goed bent voorgesorteerd en als je vervolgens rechts houdt, schuif je zo de spitsstrook van de A1 op.
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordtquote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef VVDer het volgende:
[..]
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)
Ah, ja daar staat inderdaad heel vaak file.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:00 schreef Ciora het volgende:
[..]
Nee, bedoelde de andere kant op, richting Amersfoort. Knooppunt Eemnes.
https://www.google.nl/map(...)q_BBalQnpA!2e0?hl=nl
De oude Coentunnel hadden dan ook een hoger gebruik dan de capaciteit op papier in de spitsuren.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:
[..]
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt
Alleen moet je natuurlijk niet te dicht op je voorganger rijden dat er een ongeluk onstaat
Dit is ook wel gechargeerdquote:Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:
[..]
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt
Als de overheid alles voor gaat kauwen en de auto de rest automatisch doet, krijg je inderdaad weekdiertjes achter het stuur die niet meer zelf kunnen denken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Garbageman het volgende:
Ik vind het wel apart dat mensen tijdens een grijze, bewolkte koude donkere dag in een auto met een schutkleur (de kleur van nat asfalt) rijden en dan niet bedenken dat het handig kan zijn om de lampen aan te zetten. Is me van de week een paar keer opgevallen.
Ik vind het niet zo gek hoor, ik zag vorige week immers ook genoeg auto;s die gewoon in het complete donker, zonder verlichting reden.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Garbageman het volgende:
Ik vind het wel apart dat mensen tijdens een grijze, bewolkte koude donkere dag in een auto met een schutkleur (de kleur van nat asfalt) rijden en dan niet bedenken dat het handig kan zijn om de lampen aan te zetten. Is me van de week een paar keer opgevallen.
Lekker ook met ook nog eens een vrachtwagen op de middenberm van de A9. Irritatie daarbij: Weg hele dag dicht volgens berichten. Geen doden of gewonden, haal een paar afzetbakken en shovels (is vast wel wat ad hoc te regelen), schuif het erin en maak de vluchtstrook en rechter rijstrook vrij. Dan maar in de spits met 70 erlangs. En dan 's nachts de zooi fixen.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:10 schreef Fer het volgende:
Liever een terechte irritatie: Nieuwe A5 bij de Coentunnel dicht wegens asfaltschade. Die weg is amper 2 jaar oud. Welke koekenbakker legt dat aan dan?
Dat is theoretisch waar. In de relaliteit is dat echter onmogelijk. Automatische auto's zou dat op kunnen lossenquote:Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:
[..]
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt
Alleen moet je natuurlijk niet te dicht op je voorganger rijden dat er een ongeluk onstaat
Dat is toch ook de reden waarom de adviessnelheid omlaag gaat wanneer het drukker op de weg wordt?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:50 schreef VVDer het volgende:
[..]
Dat is theoretisch waar. In de relaliteit is dat echter onmogelijk. Automatische auto's zou dat op kunnen lossen
Dat is helemaal niet mooiquote:Op maandag 2 februari 2015 21:01 schreef Fer het volgende:
Je ziet wel dat doordeweeks de meer ervaren rijders dichter op elkaar rijden en toch een hoge snelheid kunnen aanhouden. Oude driebaans A2 tussen Utrecht en Amsterdam was vroeger zo mooi, 120 op 3 banen met amper 0,5s ertussen.
In het weekend gaat dit gigantisch mis, mensen die elkaar minder gunnen, trager reageren, vaker remmen. Dan werkt het opeens niet meer.
De matrixborden gaan voornamelijk aan om kop-staartbotsingen te voorkomen. Er zijn wel proeven geweest om dynamische snelheidslimieten te gebruiken om files te voorkomenquote:Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat is toch ook de reden waarom de adviessnelheid omlaag gaat wanneer het drukker op de weg wordt?
Strikt genomen klopt dit niet: 2 seconden afstand blijft 1800 voertuigen per uur over een stuk weg, ongeacht de snelheid. Wel is het zo dat mensen met 80 km/h het aandurven om minder (tijds)afstand te houden en dan bijvoorbeeld gemiddeld 1.8 seconden afstand houden.quote:Ervan uitgaande dat je 2 seconden afstand van je voorganger houdt, wordt de wegcapaciteit groter wanneer iedereen een tandje zachter gaat rijden (zonder meteen boven op de rem te gaan staan). Met 80 km/h ipv 120 passen er ineens veel meer auto's op hetzelfde stuk weg en kan iedereen gewoon doorrijden.
Probleem inderdaad is dat in de realiteit mensen dat niet voor elkaar krijgen
Als je dat stuk weg van 500 meter beschouwt, dan duurt het in het geval van 120 km/h 15 seconden voordat er weer een geheel nieuwe verzameling van 7.5 auto's op dat stuk weg zit. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 7.5*3600/15 = 1800 auto's.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Platina het volgende:
500 meter weg. Met 120 km/h en twee seconden afstand kunnen er op dat stuk 7,5 auto's , met 80 km/h kunnen er 11,3 auto's op. Dit is op een tijdstip bekeken. Dan kunnen er in een uur tijd toch meer auto's over hetzelfde stuk weg. Of zie ik iets over het hoofd hier.
Klopt, alleen lastig om 2 seconden afstand te houden als je stilstaat, want dan sta je op elkaar.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:28 schreef opgebaarde het volgende:
Dus hoewel dat desastreus voor het asfalt is, kunnen die auto's net zo goed stil staan want dat heb je ook 1800 voertuigen per uur
Ooit in je opgekomen dat vanuit zijn auto misschien het er precies hetzelfde uitzag? Dat hij dacht ook niet meer naar rechts te kunnen en vanuit zijn auto kon zien dat jij nog wel iets dichter langs de geparkeerde auto;s kon. Soms is dat van voren makkelijker te zien dan vanuit de bestuurderstoel.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:47 schreef dick_laurent het volgende:
Echt, wat denken sommige mensen wel niet....
Rijd ik vandaag weg van de parkeerplaats, over een vrij smalle twee-richtingsweg.
Komt er me een auto tegemoet. Ik rem en ga zoveel mogelijk naar rechts, maar rechts van mij staan geparkeerde auto's dus meer aan de kant dan ik deed kon gewoon niet.
Maar asolul gaat gewoon niet opzij, niet eens een klein beetje. Tot ie vlak tegenover me staat en in de rem moet om een frontale botsing te voorkomen.
Vervolgens begint ie boos en druk handgebaren naar mij te maken!?!
Terwijl ik al STIL stond en niet verder naar rechts kon, en hij gewoon nog plek had om langs me te komen, mits hij zn fucking stationwagen iets meer naar links had gestuurd.
Seriously.... sommige mensen...
ach natuurlijk, wat dom van me. Ik heb maar in een punt in de tijd gekeken en niet meegenomen dat de snellere auto's een hogere 'vervangingsratio' hebben. Ik had natuurlijk de absolute tijdsduur moeten meenemen in plaats van de relatieve.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:21 schreef freiss het volgende:
[..]
Als je dat stuk weg van 500 meter beschouwt, dan duurt het in het geval van 120 km/h 15 seconden voordat er weer een geheel nieuwe verzameling van 7.5 auto's op dat stuk weg zit. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 7.5*3600/15 = 1800 auto's.
In het geval van 80 km/h, duurt het 22.5 seconden voordat je weer 11.25 auto's op dat stuk hebt. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 11.25*3600/22.5 = 1800 auto's.
En niet toevallig is 3600 / 2 ( seconden in een uur / seconden seconde per voertuig volgtijd) = 1800 voertuigen per uur.
Of ze stoppen al aan het begin om dan daar te wachten tot iemand ze er tussen laat.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij het ritsen...
Ik laat dan ruimte ertussen, zodat mensen in kunnen voegen, maar neeeee ze rijden liever voorbij om vervolgens in een mini -file te wachten totdat ze kunnen invoegen, vlak voor het verdrijvingsvlak.
Als hij als tegenligger zijnde meer naar links had gestuurd, dan had hij er denk ik helemaal niet meer langs gekund? Als hij meer naar rechts had gestuurd misschien wel.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:47 schreef dick_laurent het volgende:
Echt, wat denken sommige mensen wel niet....
Rijd ik vandaag weg van de parkeerplaats, over een vrij smalle twee-richtingsweg.
Komt er me een auto tegemoet. Ik rem en ga zoveel mogelijk naar rechts, maar rechts van mij staan geparkeerde auto's dus meer aan de kant dan ik deed kon gewoon niet.
Maar asolul gaat gewoon niet opzij, niet eens een klein beetje. Tot ie vlak tegenover me staat en in de rem moet om een frontale botsing te voorkomen.
Vervolgens begint ie boos en druk handgebaren naar mij te maken!?!
Terwijl ik al STIL stond en niet verder naar rechts kon, en hij gewoon nog plek had om langs me te komen, mits hij zn fucking stationwagen iets meer naar links had gestuurd.
Seriously.... sommige mensen...
Iddquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:25 schreef deezler het volgende:
[..]
Als hij als tegenligger zijnde meer naar links had gestuurd, dan had hij er denk ik helemaal niet meer langs gekund? Als hij meer naar rechts had gestuurd misschien wel.
Ik rij er altijd voorbij, en omdat ik wat hoger zit kan ik zien dat de naden waardoor de weg uit kan zetten worden gerepareerd. Wat ik niet begrijp is dat er ogenschijnlijk erg weinig gebeurt. Het ziet er al weken hetzelfde uit.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek hoor, ik zag vorige week immers ook genoeg auto;s die gewoon in het complete donker, zonder verlichting reden.
Liever een terechte irritatie: Nieuwe A5 bij de Coentunnel dicht wegens asfaltschade. Die weg is amper 2 jaar oud. Welke koekenbakker legt dat aan dan?
Voor mij links bedoelde ikquote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:25 schreef deezler het volgende:
[..]
Als hij als tegenligger zijnde meer naar links had gestuurd, dan had hij er denk ik helemaal niet meer langs gekund? Als hij meer naar rechts had gestuurd misschien wel.
Dit is inderdaad extreem hinderlijk. Gebeurt ook vaak als er een vrachtwagen op de rechter baan rijdt, dan MOET iedereen per se voor dat ding invoegen, al ligt er achter het ding 300 meter lege snelweg.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij het ritsen...
Ik laat dan ruimte ertussen, zodat mensen in kunnen voegen, maar neeeee ze rijden liever voorbij om vervolgens in een mini -file te wachten totdat ze kunnen invoegen, vlak voor het verdrijvingsvlak.
Als dit verhaal waar is, dan is het zo'n beetje het toppunt van treurigheid ja.....quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:16 schreef Ciora het volgende:
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).
Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.
Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staatDie laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.
Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).
Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.
Op zondagmiddag...
Het was pas treurig geweest als ik het had verzonnenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als dit verhaal waar is, dan is het zo'n beetje het toppunt van treurigheid ja.....
Ja had die slome mij maar niet moeten uitdagen...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:16 schreef Ciora het volgende:
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).
Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.
Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staatDie laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.
Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).
Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.
Op zondagmiddag...
Jep, herkenbaar. Maar dan ben ik zo'n lul die dan gewoon doorrijdt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dit is inderdaad extreem hinderlijk. Gebeurt ook vaak als er een vrachtwagen op de rechter baan rijdt, dan MOET iedereen per se voor dat ding invoegen, al ligt er achter het ding 300 meter lege snelweg.
Dit soort gedrag lijkt overigens gemiddeld gezien vaker voor te komen bij leaseridders in de categorie Megane Station![]()
Ik heb nog een quotje van mij dat hier ook prima bij past:quote:Op dinsdag 3 februari 2015 10:16 schreef Ciora het volgende:
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).
Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.
Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staatDie laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.
Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).
Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.
Op zondagmiddag...
quote:Op zondag 27 juli 2014 08:35 schreef Ridocar het volgende:
D'r zit blijkbaar iets in zo'n Volvo dat van bestuuders aggressieve leeghoofden maakt. Maar dat komt vaker voor met automobilisten. Zelfs de meest sociaal uitgedaagde nerd met puistenhoofd transformeert in een testosteronbom met bijbehorend gedrag als 'ie in een auto stapt.
Wat is er mis met de invoegstrook op knallen en de lengte van de invoegstrook goed gebruiken? Dat betekent echt niet dat je ineens niet meer kan kijken en bij het invoegen anderen afsnijd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Viezze het volgende:
Ik wilde net een algemene klacht plaatsen over de invoegkunsten van Nederlanders anno 2015, zoals hierboven al wordt benoemd.
Ik heb tijdens mijn rijlessen geleerd dat je bij het oprijden van de oprit van een snelweg z.s.m. een plekje moet uitkiezen waar je in gaat voegen. Daar kan je dan naar toe rijden en hoef je geen vreemde capriolen uit te halen. Maar het lijkt wel of het merendeel van de weggebruikers hem gewoon de invoegstrook op knalt (of juist veel te langzaam) en dan maar eens gaat kijken waar een plekje is.
Het komt niet helemaal goed over, maar daar is helemaal niks mis mee uiteraard. Ik bedoel de mensen die met een te lage snelheid invoegen of mensen die wel snel genoeg gaan maar hem bij het eerste blokje erop sturen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat is er mis met de invoegstrook op knallen en de lengte van de invoegstrook goed gebruiken? Dat betekent echt niet dat je ineens niet meer kan kijken en bij het invoegen anderen afsnijd.
En ritsers juist weer wel...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:45 schreef Garbageman het volgende:
Goed idee voor een SIRE campagne. Dat de invoeger géén voorrang heeft, met wat zielige verhalen van mensen die tegen invoegers knalden omdat ze geen kant op konden.
Ik heb tijdens mijn rijlessen dan juist weer geleerd om pas te gaan kijken of je kunt invoegen zodra je bij de blokken komt. Ook meestal weinig problemen met invoegen, tenzij de invoegstrook echt extreem kort is, dan is het weleens voorgekomen dat het lastiger wordt. Maar dan rijd ik rustig nog een paar meter door over de vluchtstrook, in plaats van hem er blindelings ergens tussen te proppen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Viezze het volgende:
Ik wilde net een algemene klacht plaatsen over de invoegkunsten van Nederlanders anno 2015, zoals hierboven al wordt benoemd.
Ik heb tijdens mijn rijlessen geleerd dat je bij het oprijden van de oprit van een snelweg z.s.m. een plekje moet uitkiezen waar je in gaat voegen. Daar kan je dan naar toe rijden en hoef je geen vreemde capriolen uit te halen. Maar het lijkt wel of het merendeel van de weggebruikers hem gewoon de invoegstrook op knalt (of juist veel te langzaam) en dan maar eens gaat kijken waar een plekje is.
Al met al is het dus slimmer om eerder te gaan kijkenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:33 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn rijlessen dan juist weer geleerd om pas te gaan kijken of je kunt invoegen zodra je bij de blokken komt. Ook meestal weinig problemen met invoegen, tenzij de invoegstrook echt extreem kort is, dan is het weleens voorgekomen dat het lastiger wordt. Maar dan rijd ik rustig nog een paar meter door over de vluchtstrook, in plaats van hem er blindelings ergens tussen te proppen.
Teveel gefixeerd zijn op het zoeken naar een plaatsje om in te voegen en onderwijl niet in de gaten hebben wat er voor je neus gebeurd, dat lijkt me zeker niet slimmerquote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Al met al is het dus slimmer om eerder te gaan kijken
Dat is mij overigens ook geleerd.
En ik ben het 100% eens met de klacht.
Een tip: die truc werkt in Duitsland niet. Daar zijn de invoegstroken veel korter.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:33 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn rijlessen dan juist weer geleerd om pas te gaan kijken of je kunt invoegen zodra je bij de blokken komt. Ook meestal weinig problemen met invoegen, tenzij de invoegstrook echt extreem kort is, dan is het weleens voorgekomen dat het lastiger wordt. Maar dan rijd ik rustig nog een paar meter door over de vluchtstrook, in plaats van hem er blindelings ergens tussen te proppen.
Heb je nog niet zo lang je rijbewijs?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef deezler het volgende:
[..]
Teveel gefixeerd zijn op het zoeken naar een plaatsje om in te voegen en onderwijl niet in de gaten hebben wat er voor je neus gebeurd, dat lijkt me zeker niet slimmer
Het zal dus van de situatie en de persoon afhangen.
Het is geen truc, het is wat mij geleerd is tijdens de rijlessen. In de praktijk hangt het van de situatie af hoe je het best invoegt. Zou ook niet goed zijn als iedereen alles na jaren rijervaring nog precies zou doen als tijdens de rijlessen. Dan kun je volgens mij niet echt autorijden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Een tip: die truc werkt in Duitsland niet. Daar zijn de invoegstroken veel korter.
Jawel, alweer vele jaren, maar men leest hier blijkbaar dat wat ik geleerd heb tijdens rijlessen, ik nu nog steeds in de praktijk gebruik. In de praktijk hangt het van de situatie ter plaatse af hoe je invoegt. Anticiperen noemen ze dat ook wel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je nog niet zo lang je rijbewijs?
Het zou juist fijn zijn als iedereen zo netjes zou rijden als tijdens het afrijden. Opletten, regels toepassen, niet te hard, netjes met t verkeer meerijden, etc etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef deezler het volgende:
[..]
Het is geen truc, het is wat mij geleerd is tijdens de rijlessen. In de praktijk hangt het van de situatie af hoe je het best invoegt. Zou ook niet goed zijn als iedereen alles na jaren rijervaring nog precies zou doen als tijdens de rijlessen. Dan kun je volgens mij niet echt autorijden.
Strontvervelend dat tig keer over je schouder kijken als je zeker bent dat er niks isquote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zou juist fijn zijn als iedereen zo netjes zou rijden als tijdens het afrijden. Opletten, regels toepassen, niet te hard, netjes met t verkeer meerijden, etc etc.
En of je het nou ziet als truc of als lestip, in Duitsland werkt t niet.
Vervelender als er toch ineens een complete SUV in je dode hoek blijkt te zitten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Strontvervelend dat tig keer over je schouder kijken als je zeker bent dat er niks is
Van rijbaan verschuiven uiteraard kijken, maar als je helemaal op de rechterstrook rijdt en er zit alleen maar een vluchtstrook/vangrail naast je?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vervelender als er toch ineens een complete SUV in je dode hoek blijkt te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |