abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2015 @ 21:41:16 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_149247476
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
How can I make this topic about me?
pi_149248080
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 22:01:52 #3
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_149248126
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_149248608
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
Dat zie ik zelden. Lokale rage wellicht?
Professioneel gifmenger.
pi_149250107
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:01 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Lekker handig als ze hun achterlicht aan de voorkant hebben, dan ga je er niet vanuit dat er iemand je tegemoet komt.
pi_149250488
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:55 schreef swollywood het volgende:

[..]

Lekker handig als ze hun achterlicht aan de voorkant hebben, dan ga je er niet vanuit dat er iemand je tegemoet komt.
Fietsen ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg?
Professioneel gifmenger.
pi_149252318
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 23:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Fietsen ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg?
Het zijn fietsers, die doen dat. :')
  zondag 1 februari 2015 @ 01:30:53 #8
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_149253497
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 00:17 schreef swollywood het volgende:

[..]

Het zijn fietsers, die doen dat. :')
Wat brul je dan?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 02:32:48 #9
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149254424
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 01:30 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wat brul je dan?
Dat ze aan de andere kant moeten gaan fietsen.
Tevens -purist.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:29:36 #10
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_149258774
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 02:32 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat ze aan de andere kant moeten gaan fietsen.
In welk dorp woon jij?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  zondag 1 februari 2015 @ 16:23:13 #11
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149266685
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 22:01 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Of fietsers die denken dat ze met die mini-sleutelhangertjes zichtbaar zijn...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:25:29 #12
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_149266768
Linkshangers op de snelweg. Of mensen die op de middelste baan blijven hangen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:54:29 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_149267637
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:25 schreef VVDer het volgende:
Of mensen die op de middelste baan blijven hangen
Ik zie daar eigenlijk nooit het probleem zo van in. Ik doe dat regelmatig, als er rechts een hele rits vrachtwagens zit bijvoorbeeld. Mensen die sneller willen rijden kunnen er links langs, en als er echt iemand per se langs me wil over de middelste strook, dan schuif ik ook wel gewoon op naar rechts.

Mis ik misschien een goede reden om dat niet te doen?
Ok stelletje hokboeren
  zondag 1 februari 2015 @ 16:55:36 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149267674
Ja, als er geen rits vrachtwaggels rijden ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 februari 2015 @ 16:59:38 #15
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_149267768
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef daNpy het volgende:
Ja, als er geen rits vrachtwaggels rijden ;)
Zonder reden op de middelste strook blijven plakken is wel een beetje raar ja
Ok stelletje hokboeren
  zondag 1 februari 2015 @ 17:00:55 #16
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149267815
Veel mensen doen het...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149268206
Mij stoort het op zich niet zo heel erg en het zou ook hypocriet zijn want ik reed zelf ook jarenlang zonder licht, maar het lef dat sommige hebben vind ik dan wel opmerkelijk. Zonder blikken of blozen ergens oversteken.

Waar ik mij meer aan stoor zijn mensen die auto's stil zetten midden in de bocht of onoverzichtelijke punten.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 17:28:53 #18
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149268621
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:29 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

In welk dorp woon jij?
Ik woon in een grot in de bergen. Jij?
Tevens -purist.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:32:08 #19
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_149268723
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik zie daar eigenlijk nooit het probleem zo van in. Ik doe dat regelmatig, als er rechts een hele rits vrachtwagens zit bijvoorbeeld. Mensen die sneller willen rijden kunnen er links langs, en als er echt iemand per se langs me wil over de middelste strook, dan schuif ik ook wel gewoon op naar rechts.

Mis ik misschien een goede reden om dat niet te doen?
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)

Mensen moeten jou inhalen omdat je op de middelste baan blijft rijden. Gewoon rechts blijven en lekker vooruit kijken en in je spiegel blijven kijken.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  zondag 1 februari 2015 @ 17:57:53 #20
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_149269422
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:28 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik woon in een grot in de bergen. Jij?
Dat mag ik niet vertellen aan vreemden.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 18:00:07 #21
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149269495
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:57 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Dat mag ik niet vertellen aan vreemden.
Dat is ook niet eerlijk :(
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf zondag 1 februari 2015 @ 21:43:07 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149278907
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef VVDer het volgende:
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)
Ahum. Te weinig asfalt? Mensen die met minimaal snelheidsverschil inhalen? Dat laatste is iig de oorzaak van korte filetjes, te weinig asfalt is gewoon een structureel probleem bij structurele files.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker zondag 1 februari 2015 @ 22:36:41 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_149281184
Oh ja... Gisteren tegen het einde van de middag nog kort in de file gestaan op de A1 richting Amersfoort (komende vanuit Deventer). Waarom? Nou, er bleken even verderop toch zeker 2 héle auto's op de vluchtstrook te staan.

Kijkersfiles :r :r :r

Die figuren die dat veroorzaken :r :r :r :r :r :r
Tevens -purist.
pi_149281886
Vanavond gespot op de A28: een auto met twee defecte achterlichten. Ter compensatie had de bestuurder het mistachterlicht maar aangezet.
  zondag 1 februari 2015 @ 23:03:08 #25
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149282330
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ahum. Te weinig asfalt? Mensen die met minimaal snelheidsverschil inhalen? Dat laatste is iig de oorzaak van korte filetjes, te weinig asfalt is gewoon een structureel probleem bij structurele files.
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt alleen gaat men massaal links of midden rijden.
Ook ritspunten is gewoon wachten op file want veel mensen nemen het wel heel letterlijk met invoegstrook maximaal benutten (en dan niet snelheid aanpassen maar vol gas links, bord met 300m waarschuwing/ritssuggestie massaal negeren en dan op het uiterste puntje gaan drammen).
Dan heb je nog het inhalen der vrachtwagens op tweestrookswegen en het feest is compleet. Maar te weinig asfalt is wel zo'n VVD-dooddoener :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 1 februari 2015 @ 23:06:33 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149282505
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:03 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt
Zolang niet de hele randstad minstens drie rijstroken heeft, mag er van mij nog wel wat asfalt bij, hoor.

Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
  FOK!fotograaf zondag 1 februari 2015 @ 23:20:22 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149283054
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vanavond gespot op de A28: een auto met twee defecte achterlichten. Ter compensatie had de bestuurder het mistachterlicht maar aangezet.
Kwam er ook een tegen, 1 koplamp met stadslicht, verder niets voorop.
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt alleen gaat men massaal links of midden rijden.
Met de structurele spitsfiles? Flikker zelf op, dat is gewoon te weinig asfalt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 1 februari 2015 @ 23:21:42 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149283118
quote:
3s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:06 schreef Tijn het volgende:
Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
A9 idem. Altijd wringen en persen rondom Badhoevedorp. En dan nog een snelheidsverlaging erbij ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 1 februari 2015 @ 23:59:33 #29
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149284387
quote:
3s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zolang niet de hele randstad minstens drie rijstroken heeft, mag er van mij nog wel wat asfalt bij, hoor.

Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
Zelfde voor de A58, maar al leg je daar zesbaans neer, mensen trekken hem wel vol omdat ze niet fatsoenlijk met zo'n situatie om kunnen gaan. Echt, ik zie meer menselijk falen dan tekorten in inrichting.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 2 februari 2015 @ 00:03:49 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149284493
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kwam er ook een tegen, 1 koplamp met stadslicht, verder niets voorop.

[..]

Met de structurele spitsfiles? Flikker zelf op, dat is gewoon te weinig asfalt.
Nagenoeg alle knelpunten betreffen versmallingen waarbij falende bestuurders met stuwend effect een file veroorzaken.

Daarom ook nooit remmen op de snelweg tenzij het echt niet anders kan...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 2 februari 2015 @ 00:03:55 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149284497
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zelfde voor de A58, maar al leg je daar zesbaans neer, mensen trekken hem wel vol omdat ze niet fatsoenlijk met zo'n situatie om kunnen gaan. Echt, ik zie meer menselijk falen dan tekorten in inrichting.
Ik geloof er niks van dat asfalt niet werkt. Ik reed vroeger vaak tussen Rotterdam en Utrecht via de A12. Een groot gedeelte van die snelweg had toen twee rijstroken. Dat is een paar jaar geleden verbreed en sindsdien kun je veel beter doorrijden.

Hetzelfde geldt bv voor de A1 tussen Amsterdam en Amersfoort. Een paar jaar geleden stond daar altijd file in de ochtend, maar sinds de vluchtstrook als spitsstrook wordt gebruikt, sta je daar veel minder vaak stil.
pi_149284618
A4 tussen den haag en Amsterdam idem. Paar jaar geleden nog dringen bij dat bruggetje bij Leiderdorp. Nu gewoon doorkachelen

Zelfde geldt natuurlijk voor de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

Zeggen dat meer asfalt niet helpt :')
  maandag 2 februari 2015 @ 00:41:04 #33
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_149285303
Grappig dat dat idd twee knelpunten waren. Maar das dus niet per definitie meer asfalt, enkel meer continu asfalt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_149285413
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Grappig dat dat idd twee knelpunten waren. Maar das dus niet per definitie meer asfalt, enkel meer continu asfalt.
Wat is het verschil dan?
pi_149289081
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:47 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?
Dat je geen banen hebt die er af gaan en weer bij komen. Dat verhogen/verlagen van het aantal rijstroken zorgt altijd voor gedonder...

Vanmorgen op de A15 zag ik een twingo (oid) plakken achter een audi. De audi kon niet sneller, want druk, maar het was wel van dat typisch pulserende verkeer.
Wat mensen zoals in die twingo bezielt om dan geen afstand te houden, met dit weer en dat verkeerstype ontgaat mij volledig. Louter de focus op "IK ben te laat" waarschijnlijk... Nee, die vent voor je rijdt voor z'n lol 80 :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  maandag 2 februari 2015 @ 10:40:08 #36
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149290678
@asfaltdiscussie: meer banen er bij is niet het enige aspect in de discussie. Mensen moeten er ook fatsoenlijk op en af kunnen. Als je 6 banen breed hebt, maar iedereen moet er via één uitvoegstrook af dan heb je alsnog file. Zelfde geld voor drukke trajecten die uiteindelijk eindigen in drukke knooppunten of langzame wegen. Dan kun je 12 banen naast elkaar leggen, maar dat lost de file niet op. Meer asfalt neerplempen heeft in die gevallen dus weinig zin.

Los daarvan kan meer asfalt helpen, maar gaan automobilisten door hun opgefokte en domme gedrag ook zo ineffectief als mogelijk om met het asfalt dat er wél is. Maar dat krijg je met een paar miljoen egoisten op de weg die stuk voor stuk vinden dat zij wel voor moeten en alle andere mensen vooral niet. Dan doe je het ook zelf.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 13:38:09 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149295408
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:40 schreef twiFight het volgende:
Meer asfalt neerplempen heeft in die gevallen dus weinig zin.
Juist wel toch? Meer asfalt bij de knelpunten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 2 februari 2015 @ 13:43:58 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_149295542
Ja, bij de knelpunten zelf wel, maar vaak zijn die om andere redenen beperkt (bv. geen ruimte om uit te breiden). Maar de wegen die naar dat knelpunt leiden hebben dan weinig aan extra stroken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_149297398
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 00:03 schreef Tijn het volgende:

Hetzelfde geldt bv voor de A1 tussen Amsterdam en Amersfoort. Een paar jaar geleden stond daar altijd file in de ochtend, maar sinds de vluchtstrook als spitsstrook wordt gebruikt, sta je daar veel minder vaak stil.

En nu sta je er in de file bij de oprit vanaf de A27 en Hilversum. Ben er van overtuigd dat dat ook opgelost zou zijn als de vluchtstrook als spitsstrook zou worden gebruikt.
  maandag 2 februari 2015 @ 14:48:27 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149297649
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:40 schreef Ciora het volgende:

[..]

En nu sta je er in de file bij de oprit vanaf de A27 en Hilversum. Ben er van overtuigd dat dat ook opgelost zou zijn als de vluchtstrook als spitsstrook zou worden gebruikt.
Inderdaad. Het is echt belachelijk dat de A27 daar maar twee rijstroken heeft.
pi_149297731
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is echt belachelijk dat de A27 daar maar twee rijstroken heeft.
Ik bedoelde meer de oprit naar de A1 waar AL het verkeer vanuit Hilversum/Utrecht zich ertussen moet wurmen. In het geval van een spitsstrook hoeft niemand daar (per se) in te voegen en bespaart iedereen daar echt per week 2 uur van z'n leven.

Je punt wb. de A27 is er niet minder terecht om natuurlijk, daar is het soms nog erger.
  maandag 2 februari 2015 @ 14:57:26 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149297873
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:51 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer de oprit naar de A1 waar AL het verkeer vanuit Hilversum/Utrecht zich ertussen moet wurmen. In het geval van een spitsstrook hoeft niemand daar (per se) in te voegen en bespaart iedereen daar echt per week 2 uur van z'n leven.
Bedoel je bij de Witte Bergen? Ik heb daar niet echt vaak problemen eigenlijk. Je kunt dan bij de afrit gelijk de linkerstrook nemen zodat je al goed bent voorgesorteerd en als je vervolgens rechts houdt, schuif je zo de spitsstrook van de A1 op.
pi_149297942
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bedoel je bij de Witte Bergen? Ik heb daar niet echt vaak problemen eigenlijk. Je kunt dan bij de afrit gelijk de linkerstrook nemen zodat je al goed bent voorgesorteerd en als je vervolgens rechts houdt, schuif je zo de spitsstrook van de A1 op.
Nee, bedoelde de andere kant op, richting Amersfoort. Knooppunt Eemnes.

https://www.google.nl/map(...)q_BBalQnpA!2e0?hl=nl
  maandag 2 februari 2015 @ 15:09:26 #44
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_149298189
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef VVDer het volgende:

[..]

De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)

Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt

Alleen moet je natuurlijk niet te dicht op je voorganger rijden dat er een ongeluk onstaat :')
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  maandag 2 februari 2015 @ 15:23:52 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149298524
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:00 schreef Ciora het volgende:

[..]

Nee, bedoelde de andere kant op, richting Amersfoort. Knooppunt Eemnes.

https://www.google.nl/map(...)q_BBalQnpA!2e0?hl=nl
Ah, ja daar staat inderdaad heel vaak file.
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 15:27:21 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149298608
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:

[..]

Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt

Alleen moet je natuurlijk niet te dicht op je voorganger rijden dat er een ongeluk onstaat :')
De oude Coentunnel hadden dan ook een hoger gebruik dan de capaciteit op papier in de spitsuren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149300851
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:

[..]

Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt

Dit is ook wel gechargeerd
pi_149301684
Ik vind het wel apart dat mensen tijdens een grijze, bewolkte koude donkere dag in een auto met een schutkleur (de kleur van nat asfalt) rijden en dan niet bedenken dat het handig kan zijn om de lampen aan te zetten. Is me van de week een paar keer opgevallen.
...
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 18:34:27 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149303613
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Garbageman het volgende:
Ik vind het wel apart dat mensen tijdens een grijze, bewolkte koude donkere dag in een auto met een schutkleur (de kleur van nat asfalt) rijden en dan niet bedenken dat het handig kan zijn om de lampen aan te zetten. Is me van de week een paar keer opgevallen.
Als de overheid alles voor gaat kauwen en de auto de rest automatisch doet, krijg je inderdaad weekdiertjes achter het stuur die niet meer zelf kunnen denken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_149304035
Klopt! Ook b.v. bij mist kan je gelijk zien wie de verlichting op automatisch heeft staan.
...
pi_149304565
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Garbageman het volgende:
Ik vind het wel apart dat mensen tijdens een grijze, bewolkte koude donkere dag in een auto met een schutkleur (de kleur van nat asfalt) rijden en dan niet bedenken dat het handig kan zijn om de lampen aan te zetten. Is me van de week een paar keer opgevallen.
Ik vind het niet zo gek hoor, ik zag vorige week immers ook genoeg auto;s die gewoon in het complete donker, zonder verlichting reden.

Liever een terechte irritatie: Nieuwe A5 bij de Coentunnel dicht wegens asfaltschade. Die weg is amper 2 jaar oud. Welke koekenbakker legt dat aan dan?
.
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 19:14:13 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_149304700
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:10 schreef Fer het volgende:
Liever een terechte irritatie: Nieuwe A5 bij de Coentunnel dicht wegens asfaltschade. Die weg is amper 2 jaar oud. Welke koekenbakker legt dat aan dan?
Lekker ook met ook nog eens een vrachtwagen op de middenberm van de A9. Irritatie daarbij: Weg hele dag dicht volgens berichten. Geen doden of gewonden, haal een paar afzetbakken en shovels (is vast wel wat ad hoc te regelen), schuif het erin en maak de vluchtstrook en rechter rijstrook vrij. Dan maar in de spits met 70 erlangs. En dan 's nachts de zooi fixen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 2 februari 2015 @ 19:50:26 #53
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_149306036
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:

[..]

Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt

Alleen moet je natuurlijk niet te dicht op je voorganger rijden dat er een ongeluk onstaat :')
Dat is theoretisch waar. In de relaliteit is dat echter onmogelijk. Automatische auto's zou dat op kunnen lossen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_149307830
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:50 schreef VVDer het volgende:

[..]

Dat is theoretisch waar. In de relaliteit is dat echter onmogelijk. Automatische auto's zou dat op kunnen lossen
Dat is toch ook de reden waarom de adviessnelheid omlaag gaat wanneer het drukker op de weg wordt?
Ervan uitgaande dat je 2 seconden afstand van je voorganger houdt, wordt de wegcapaciteit groter wanneer iedereen een tandje zachter gaat rijden (zonder meteen boven op de rem te gaan staan). Met 80 km/h ipv 120 passen er ineens veel meer auto's op hetzelfde stuk weg en kan iedereen gewoon doorrijden.
Probleem inderdaad is dat in de realiteit mensen dat niet voor elkaar krijgen ;)
pi_149309129
Je ziet wel dat doordeweeks de meer ervaren rijders dichter op elkaar rijden en toch een hoge snelheid kunnen aanhouden. Oude driebaans A2 tussen Utrecht en Amsterdam was vroeger zo mooi, 120 op 3 banen met amper 0,5s ertussen.

In het weekend gaat dit gigantisch mis, mensen die elkaar minder gunnen, trager reageren, vaker remmen. Dan werkt het opeens niet meer.
.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:04:02 #56
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_149309231
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:01 schreef Fer het volgende:
Je ziet wel dat doordeweeks de meer ervaren rijders dichter op elkaar rijden en toch een hoge snelheid kunnen aanhouden. Oude driebaans A2 tussen Utrecht en Amsterdam was vroeger zo mooi, 120 op 3 banen met amper 0,5s ertussen.

In het weekend gaat dit gigantisch mis, mensen die elkaar minder gunnen, trager reageren, vaker remmen. Dan werkt het opeens niet meer.
Dat is helemaal niet mooi :')

Als mens kunnen we gewoon niet consequent in die 0.5 seconden reageren. Het gaat niet vaak mis omdat je niet vaak hard hoeft te remmen. Maar moet dat wel heb je een kettingbotsing :')
  maandag 2 februari 2015 @ 21:09:57 #57
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_149309464
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat is toch ook de reden waarom de adviessnelheid omlaag gaat wanneer het drukker op de weg wordt?
De matrixborden gaan voornamelijk aan om kop-staartbotsingen te voorkomen. Er zijn wel proeven geweest om dynamische snelheidslimieten te gebruiken om files te voorkomen
quote:
Ervan uitgaande dat je 2 seconden afstand van je voorganger houdt, wordt de wegcapaciteit groter wanneer iedereen een tandje zachter gaat rijden (zonder meteen boven op de rem te gaan staan). Met 80 km/h ipv 120 passen er ineens veel meer auto's op hetzelfde stuk weg en kan iedereen gewoon doorrijden.
Probleem inderdaad is dat in de realiteit mensen dat niet voor elkaar krijgen ;)
Strikt genomen klopt dit niet: 2 seconden afstand blijft 1800 voertuigen per uur over een stuk weg, ongeacht de snelheid. Wel is het zo dat mensen met 80 km/h het aandurven om minder (tijds)afstand te houden en dan bijvoorbeeld gemiddeld 1.8 seconden afstand houden.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  maandag 2 februari 2015 @ 22:01:33 #58
66083 Platina
78th Element
pi_149311745
500 meter weg. Met 120 km/h en twee seconden afstand kunnen er op dat stuk 7,5 auto's , met 80 km/h kunnen er 11,3 auto's op. Dit is op een tijdstip bekeken. Dan kunnen er in een uur tijd toch meer auto's over hetzelfde stuk weg. Of zie ik iets over het hoofd hier.
pi_149311967
Bij het ritsen...
Ik laat dan ruimte ertussen, zodat mensen in kunnen voegen, maar neeeee ze rijden liever voorbij om vervolgens in een mini -file te wachten totdat ze kunnen invoegen, vlak voor het verdrijvingsvlak. :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 2 februari 2015 @ 22:21:57 #60
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_149312713
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Platina het volgende:
500 meter weg. Met 120 km/h en twee seconden afstand kunnen er op dat stuk 7,5 auto's , met 80 km/h kunnen er 11,3 auto's op. Dit is op een tijdstip bekeken. Dan kunnen er in een uur tijd toch meer auto's over hetzelfde stuk weg. Of zie ik iets over het hoofd hier.
Als je dat stuk weg van 500 meter beschouwt, dan duurt het in het geval van 120 km/h 15 seconden voordat er weer een geheel nieuwe verzameling van 7.5 auto's op dat stuk weg zit. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 7.5*3600/15 = 1800 auto's.

In het geval van 80 km/h, duurt het 22.5 seconden voordat je weer 11.25 auto's op dat stuk hebt. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 11.25*3600/22.5 = 1800 auto's.

En niet toevallig is 3600 / 2 ( seconden in een uur / seconden seconde per voertuig volgtijd) = 1800 voertuigen per uur.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_149313064
Dus hoewel dat desastreus voor het asfalt is, kunnen die auto's net zo goed stil staan want dat heb je ook 1800 voertuigen per uur
  maandag 2 februari 2015 @ 22:35:03 #62
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_149313317
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:28 schreef opgebaarde het volgende:
Dus hoewel dat desastreus voor het asfalt is, kunnen die auto's net zo goed stil staan want dat heb je ook 1800 voertuigen per uur
Klopt, alleen lastig om 2 seconden afstand te houden als je stilstaat, want dan sta je op elkaar.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 22:47:44 #63
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149313732
Echt, wat denken sommige mensen wel niet....

Rijd ik vandaag weg van de parkeerplaats, over een vrij smalle twee-richtingsweg.
Komt er me een auto tegemoet. Ik rem en ga zoveel mogelijk naar rechts, maar rechts van mij staan geparkeerde auto's dus meer aan de kant dan ik deed kon gewoon niet.
Maar asolul gaat gewoon niet opzij, niet eens een klein beetje. Tot ie vlak tegenover me staat en in de rem moet om een frontale botsing te voorkomen.

Vervolgens begint ie boos en druk handgebaren naar mij te maken!?!
Terwijl ik al STIL stond en niet verder naar rechts kon, en hij gewoon nog plek had om langs me te komen, mits hij zn fucking stationwagen iets meer naar links had gestuurd. |:(
Seriously.... sommige mensen...
pi_149314508
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:47 schreef dick_laurent het volgende:
Echt, wat denken sommige mensen wel niet....

Rijd ik vandaag weg van de parkeerplaats, over een vrij smalle twee-richtingsweg.
Komt er me een auto tegemoet. Ik rem en ga zoveel mogelijk naar rechts, maar rechts van mij staan geparkeerde auto's dus meer aan de kant dan ik deed kon gewoon niet.
Maar asolul gaat gewoon niet opzij, niet eens een klein beetje. Tot ie vlak tegenover me staat en in de rem moet om een frontale botsing te voorkomen.

Vervolgens begint ie boos en druk handgebaren naar mij te maken!?!
Terwijl ik al STIL stond en niet verder naar rechts kon, en hij gewoon nog plek had om langs me te komen, mits hij zn fucking stationwagen iets meer naar links had gestuurd. |:(
Seriously.... sommige mensen...
Ooit in je opgekomen dat vanuit zijn auto misschien het er precies hetzelfde uitzag? Dat hij dacht ook niet meer naar rechts te kunnen en vanuit zijn auto kon zien dat jij nog wel iets dichter langs de geparkeerde auto;s kon. Soms is dat van voren makkelijker te zien dan vanuit de bestuurderstoel.

Ik was er niet bij, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk.
.
  maandag 2 februari 2015 @ 23:46:32 #65
66083 Platina
78th Element
pi_149315409
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:21 schreef freiss het volgende:

[..]

Als je dat stuk weg van 500 meter beschouwt, dan duurt het in het geval van 120 km/h 15 seconden voordat er weer een geheel nieuwe verzameling van 7.5 auto's op dat stuk weg zit. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 7.5*3600/15 = 1800 auto's.

In het geval van 80 km/h, duurt het 22.5 seconden voordat je weer 11.25 auto's op dat stuk hebt. Het totaal aantal auto's in een uur is dus 11.25*3600/22.5 = 1800 auto's.

En niet toevallig is 3600 / 2 ( seconden in een uur / seconden seconde per voertuig volgtijd) = 1800 voertuigen per uur.
ach natuurlijk, wat dom van me. Ik heb maar in een punt in de tijd gekeken en niet meegenomen dat de snellere auto's een hogere 'vervangingsratio' hebben. Ik had natuurlijk de absolute tijdsduur moeten meenemen in plaats van de relatieve.
pi_149316080
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij het ritsen...
Ik laat dan ruimte ertussen, zodat mensen in kunnen voegen, maar neeeee ze rijden liever voorbij om vervolgens in een mini -file te wachten totdat ze kunnen invoegen, vlak voor het verdrijvingsvlak. :|W
Of ze stoppen al aan het begin om dan daar te wachten tot iemand ze er tussen laat.

Of er is voldoende ruimte voor een auto, dan wil je daar invoegen maar geeft de asociale randdebiel die daar rijdt dan gas bij om het gat voor je neus dicht te rijden. Waarbij de idioot blijkbaar niet snapt dat hij er zo alleen maar voor zorgt dat alles langer duurt.
pi_149316148
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:47 schreef dick_laurent het volgende:
Echt, wat denken sommige mensen wel niet....

Rijd ik vandaag weg van de parkeerplaats, over een vrij smalle twee-richtingsweg.
Komt er me een auto tegemoet. Ik rem en ga zoveel mogelijk naar rechts, maar rechts van mij staan geparkeerde auto's dus meer aan de kant dan ik deed kon gewoon niet.
Maar asolul gaat gewoon niet opzij, niet eens een klein beetje. Tot ie vlak tegenover me staat en in de rem moet om een frontale botsing te voorkomen.

Vervolgens begint ie boos en druk handgebaren naar mij te maken!?!
Terwijl ik al STIL stond en niet verder naar rechts kon, en hij gewoon nog plek had om langs me te komen, mits hij zn fucking stationwagen iets meer naar links had gestuurd. |:(
Seriously.... sommige mensen...
Als hij als tegenligger zijnde meer naar links had gestuurd, dan had hij er denk ik helemaal niet meer langs gekund? Als hij meer naar rechts had gestuurd misschien wel.
pi_149317398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:25 schreef deezler het volgende:

[..]

Als hij als tegenligger zijnde meer naar links had gestuurd, dan had hij er denk ik helemaal niet meer langs gekund? Als hij meer naar rechts had gestuurd misschien wel.
Idd :D.
sig verwijderd door FA
pi_149317710
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo gek hoor, ik zag vorige week immers ook genoeg auto;s die gewoon in het complete donker, zonder verlichting reden.

Liever een terechte irritatie: Nieuwe A5 bij de Coentunnel dicht wegens asfaltschade. Die weg is amper 2 jaar oud. Welke koekenbakker legt dat aan dan?
Ik rij er altijd voorbij, en omdat ik wat hoger zit kan ik zien dat de naden waardoor de weg uit kan zetten worden gerepareerd. Wat ik niet begrijp is dat er ogenschijnlijk erg weinig gebeurt. Het ziet er al weken hetzelfde uit.
Overigens zou het zomaar kunnen dat de andere kant ook gerepareerd moet worden. Dan kunnen we twee maanden alleen rechts blijven rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 09:23:07 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149318607
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:25 schreef deezler het volgende:

[..]

Als hij als tegenligger zijnde meer naar links had gestuurd, dan had hij er denk ik helemaal niet meer langs gekund? Als hij meer naar rechts had gestuurd misschien wel.
Voor mij links bedoelde ik ;) dus voor hem rechts ja.

En hij had die ruimte wel, want uiteindelijk stuurde hij dus ook een beetje naar rechts en reed ie gewoon langs me. De ruimte was er dus wel gewoon, alleen hij vond hij klaarblijkelijk dat ik mezelf tegen geparkeerde auto's moest aanschuren voor hem, en dat deed ik niet nee :Y)
pi_149319188
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij het ritsen...
Ik laat dan ruimte ertussen, zodat mensen in kunnen voegen, maar neeeee ze rijden liever voorbij om vervolgens in een mini -file te wachten totdat ze kunnen invoegen, vlak voor het verdrijvingsvlak. :|W
Dit is inderdaad extreem hinderlijk. Gebeurt ook vaak als er een vrachtwagen op de rechter baan rijdt, dan MOET iedereen per se voor dat ding invoegen, al ligt er achter het ding 300 meter lege snelweg.

Dit soort gedrag lijkt overigens gemiddeld gezien vaker voor te komen bij leaseridders in de categorie Megane Station :')
pi_149319394
Ik vind die 45-km "autootjes" op de openbare weg zo irritant... kunnen die dingen niet op het fietspad gaan rijden of zo? Het zijn toch brommobielen, brommers mogen daar ook niet op de weg en moeten ook het fietspad nemen!
Overigens werd ik laatst op diezelfde provinciale weg ingehaald (rechts, op het fietspad ernaast dus) door een knulletje op een brommer, dat kan ook niet de bedoeling zijn. 8)7
pi_149319466
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).

Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.

Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staat :') Die laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.

Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).

Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.

Op zondagmiddag...
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 18:01:39 #74
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149332995
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:16 schreef Ciora het volgende:
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).

Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.

Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staat :') Die laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.

Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).

Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.

Op zondagmiddag...
Als dit verhaal waar is, dan is het zo'n beetje het toppunt van treurigheid ja.....
pi_149334568
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als dit verhaal waar is, dan is het zo'n beetje het toppunt van treurigheid ja.....
Het was pas treurig geweest als ik het had verzonnen :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 18:50:43 #76
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149334692
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:16 schreef Ciora het volgende:
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).

Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.

Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staat :') Die laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.

Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).

Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.

Op zondagmiddag...
Ja had die slome mij maar niet moeten uitdagen...
Irene is bae <3
pi_149337822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dit is inderdaad extreem hinderlijk. Gebeurt ook vaak als er een vrachtwagen op de rechter baan rijdt, dan MOET iedereen per se voor dat ding invoegen, al ligt er achter het ding 300 meter lege snelweg.

Dit soort gedrag lijkt overigens gemiddeld gezien vaker voor te komen bij leaseridders in de categorie Megane Station :')
Jep, herkenbaar. Maar dan ben ik zo'n lul die dan gewoon doorrijdt.
Maar vaker heb ik te maken met invoegend verkeer dat gewoon met een gangetje van 78 in wilt voegen. Zie ik ze voor me op de invoegstrook rijden, een stuk langzamer dan ik rij. En op het moment dat ze naast me zitten gaat de richtingaanwijzer aan. Of ik even op wil zouten met m'n vrachtwagen. (antwoord, 'nee'). Ik snap dat het een leuk verhaal voor een verjaardagsfeestje oplevert ('die vrachtwagen bleef naast me rijden, probeerde me gewoon de vluchtstrook op te drukken, wat een lul!!!!111!!één1'), maar feit blijft dat de invoeger zelf moet zorgen voor een plekje en voldoende snelheid om in te voegen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149338021
Ik wilde net een algemene klacht plaatsen over de invoegkunsten van Nederlanders anno 2015, zoals hierboven al wordt benoemd.

Ik heb tijdens mijn rijlessen geleerd dat je bij het oprijden van de oprit van een snelweg z.s.m. een plekje moet uitkiezen waar je in gaat voegen. Daar kan je dan naar toe rijden en hoef je geen vreemde capriolen uit te halen. Maar het lijkt wel of het merendeel van de weggebruikers hem gewoon de invoegstrook op knalt (of juist veel te langzaam) en dan maar eens gaat kijken waar een plekje is.
pi_149338091
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:16 schreef Ciora het volgende:
Zelf nam ik afgelopen zondag de afslag Naarden huiswaarts, alwaar het al snel van 120 naar 70 naar 50 gaat, richting de bebouwde kom. Die weg leent zich in principe voor 80 km/u, en dat rijden de meesten daar ook wel, maar sommige mensen houden zich nu eenmaal aan de regels en rijden dan strak 50 (op de teller).

Kennelijk ergerde een knuppel in een Volvo zich zo erg aan z'n 50-rijdende voorganger, dat 'ie 'm driftig hoekend inhaalde over de doorgetrokken streep, ondertussen bijna een frontale aanrijding veroorzakend met een tegemoetkomende bus.

Vervolgens komen we bij twee banen rechtdoor bij het stoplicht, waar de driftige Volvo uiteraard links staat voorgesorteerd en de zojuist ingehaalde auto gewoon weer naast hem staat :') Die laatste dacht kennelijk van, 'ik zal je eens een lesje leren', wat resulteert in een pathetisch sprintje waarbij de linker Volvo de andere opnieuw afsnijdt en met gevaar voor eigen wielophanging nog net voor de betonnen wegafscheiding z'n bijtellingstopper er voor wurmt.

Volgende stoplicht is slechts 1 baan en dat is dus waar drift-Volvo z'n gram wilde halen; terwijl het licht op groen sprong, bleef ie staan, ongetwijfeld met de intentie om door oranje te gaan en z'n achterligger lekker laten te wachten. Dat zal hem leren! (uiteraard stonden er niet 1, maar minstens 8 auto's achter hem, dus iedereen was super-enthousiast natuurlijk).

Ik moest zelf rechtsaf en wierp in het voorbijgaan dus even een blik in de auto: is het man van halverwege de 30 met echt 3 kinderen in kinderstoelen in de auto. Wat een treurnis man. Eerst rijdt ie ze zowat allemaal in de poeier tegen een bus en dan geeft 'ie nog even lekker het volwassen voorbeeld met z'n sprintjes en wachten bij het stoplicht.

Op zondagmiddag...
Ik heb nog een quotje van mij dat hier ook prima bij past:
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 08:35 schreef Ridocar het volgende:
D'r zit blijkbaar iets in zo'n Volvo dat van bestuuders aggressieve leeghoofden maakt. Maar dat komt vaker voor met automobilisten. Zelfs de meest sociaal uitgedaagde nerd met puistenhoofd transformeert in een testosteronbom met bijbehorend gedrag als 'ie in een auto stapt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149338117
Ik kom juist volledig tot rust in een Volvo :+ Morgen maar weer eens de proef op de som nemen.
pi_149338322
Ojee, nu heb ik alle Volvorijders over één kam geschoren...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149338719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Viezze het volgende:
Ik wilde net een algemene klacht plaatsen over de invoegkunsten van Nederlanders anno 2015, zoals hierboven al wordt benoemd.

Ik heb tijdens mijn rijlessen geleerd dat je bij het oprijden van de oprit van een snelweg z.s.m. een plekje moet uitkiezen waar je in gaat voegen. Daar kan je dan naar toe rijden en hoef je geen vreemde capriolen uit te halen. Maar het lijkt wel of het merendeel van de weggebruikers hem gewoon de invoegstrook op knalt (of juist veel te langzaam) en dan maar eens gaat kijken waar een plekje is.
Wat is er mis met de invoegstrook op knallen en de lengte van de invoegstrook goed gebruiken? Dat betekent echt niet dat je ineens niet meer kan kijken en bij het invoegen anderen afsnijd.
pi_149338786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:32 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat is er mis met de invoegstrook op knallen en de lengte van de invoegstrook goed gebruiken? Dat betekent echt niet dat je ineens niet meer kan kijken en bij het invoegen anderen afsnijd.
Het komt niet helemaal goed over, maar daar is helemaal niks mis mee uiteraard. Ik bedoel de mensen die met een te lage snelheid invoegen of mensen die wel snel genoeg gaan maar hem bij het eerste blokje erop sturen.
pi_149338862
Duurt nooit lang voordat dit topic weer gaat over invoegers, hè _O-
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_149339054
Ik denk dat sommige mensen het spannend vinden om van baan te wisselen en dus bij zo'n in- uitvoegstrook dit dan maar meteen zo snel mogelijk willen doen.

Zo reed ik daarnet (spits) op de A2, 3 baans en op de invoegstrook komt een vrachtwagen met drie of vier auto's er achter. Een slome mafkees die zeker niet harder reed dan negentig besluit heel aardig om de vrachtwagen wat ruimte te geven en schuift netjes een baantje op.
Maar daar hadden mijn voorganger en ik (middelste baan) die bijna 120 reden geen rekening mee gehouden en we konden vol in de ankers.

De klacht: ik anticipeerde en spiegelde natuurlijk niet. Er hadden wel doden kunnen vallen, hierbij mijn excuses aan alle fokkers in dit topic
pi_149339199
Goed idee voor een SIRE campagne. Dat de invoeger géén voorrang heeft, met wat zielige verhalen van mensen die tegen invoegers knalden omdat ze geen kant op konden.
...
pi_149339415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:45 schreef Garbageman het volgende:
Goed idee voor een SIRE campagne. Dat de invoeger géén voorrang heeft, met wat zielige verhalen van mensen die tegen invoegers knalden omdat ze geen kant op konden.
En ritsers juist weer wel...
pi_149341037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:15 schreef Viezze het volgende:
Ik wilde net een algemene klacht plaatsen over de invoegkunsten van Nederlanders anno 2015, zoals hierboven al wordt benoemd.

Ik heb tijdens mijn rijlessen geleerd dat je bij het oprijden van de oprit van een snelweg z.s.m. een plekje moet uitkiezen waar je in gaat voegen. Daar kan je dan naar toe rijden en hoef je geen vreemde capriolen uit te halen. Maar het lijkt wel of het merendeel van de weggebruikers hem gewoon de invoegstrook op knalt (of juist veel te langzaam) en dan maar eens gaat kijken waar een plekje is.
Ik heb tijdens mijn rijlessen dan juist weer geleerd om pas te gaan kijken of je kunt invoegen zodra je bij de blokken komt. Ook meestal weinig problemen met invoegen, tenzij de invoegstrook echt extreem kort is, dan is het weleens voorgekomen dat het lastiger wordt. Maar dan rijd ik rustig nog een paar meter door over de vluchtstrook, in plaats van hem er blindelings ergens tussen te proppen.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 21:40:56 #89
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149341306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:33 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn rijlessen dan juist weer geleerd om pas te gaan kijken of je kunt invoegen zodra je bij de blokken komt. Ook meestal weinig problemen met invoegen, tenzij de invoegstrook echt extreem kort is, dan is het weleens voorgekomen dat het lastiger wordt. Maar dan rijd ik rustig nog een paar meter door over de vluchtstrook, in plaats van hem er blindelings ergens tussen te proppen.
Al met al is het dus slimmer om eerder te gaan kijken ;)
Dat is mij overigens ook geleerd.

En ik ben het 100% eens met de klacht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149342270
Tuurlijk is het slim eerder te kijken, anders krijg je van die acties dat iemand met dezelfde snelheid naast je op de invoegstrook rijdt en niet weet, wat te moeten doen.
.
pi_149342303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Al met al is het dus slimmer om eerder te gaan kijken ;)
Dat is mij overigens ook geleerd.

En ik ben het 100% eens met de klacht.
Teveel gefixeerd zijn op het zoeken naar een plaatsje om in te voegen en onderwijl niet in de gaten hebben wat er voor je neus gebeurd, dat lijkt me zeker niet slimmer ;)
Het zal dus van de situatie en de persoon afhangen.
pi_149342760
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:33 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn rijlessen dan juist weer geleerd om pas te gaan kijken of je kunt invoegen zodra je bij de blokken komt. Ook meestal weinig problemen met invoegen, tenzij de invoegstrook echt extreem kort is, dan is het weleens voorgekomen dat het lastiger wordt. Maar dan rijd ik rustig nog een paar meter door over de vluchtstrook, in plaats van hem er blindelings ergens tussen te proppen.
Een tip: die truc werkt in Duitsland niet. Daar zijn de invoegstroken veel korter.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:21:04 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149342905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:09 schreef deezler het volgende:

[..]

Teveel gefixeerd zijn op het zoeken naar een plaatsje om in te voegen en onderwijl niet in de gaten hebben wat er voor je neus gebeurd, dat lijkt me zeker niet slimmer ;)
Het zal dus van de situatie en de persoon afhangen.
Heb je nog niet zo lang je rijbewijs?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149342917
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:18 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Een tip: die truc werkt in Duitsland niet. Daar zijn de invoegstroken veel korter.
Het is geen truc, het is wat mij geleerd is tijdens de rijlessen. In de praktijk hangt het van de situatie af hoe je het best invoegt. Zou ook niet goed zijn als iedereen alles na jaren rijervaring nog precies zou doen als tijdens de rijlessen. Dan kun je volgens mij niet echt autorijden.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 22:21:29 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_149342920
Ik snap niet wat het is voor veel mensen met dat invoegen. Ik vind dat dus echt niet eng of moeilijk. Er is altijd wel ergens een plekje, zelfs in de spits. Gewoon rustig blijven en je momentje pakken.

Waar ik wel een grafhekel aan heb is inderdaad als je een treintje auto's voor je hebt en een van de voorste is zo'n schijtluis die dan met 70 de invoegstrook oprijdt |:(
Wat dan als gevolg heeft dat het hele zooitje vertraagt en jij ook noodgedwongen met datzelfde slakkengangetje moet gaan invoegen.

Je kan dan proberen een gat te laten vallen door nóg meer te vertragen, ik ken dat truukje ja.
Maar echt, mensen die geen gas geven op een invoegstrook blijft :r
pi_149342978
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Heb je nog niet zo lang je rijbewijs?
Jawel, alweer vele jaren, maar men leest hier blijkbaar dat wat ik geleerd heb tijdens rijlessen, ik nu nog steeds in de praktijk gebruik. In de praktijk hangt het van de situatie ter plaatse af hoe je invoegt. Anticiperen noemen ze dat ook wel.
pi_149343104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:21 schreef deezler het volgende:

[..]

Het is geen truc, het is wat mij geleerd is tijdens de rijlessen. In de praktijk hangt het van de situatie af hoe je het best invoegt. Zou ook niet goed zijn als iedereen alles na jaren rijervaring nog precies zou doen als tijdens de rijlessen. Dan kun je volgens mij niet echt autorijden.
Het zou juist fijn zijn als iedereen zo netjes zou rijden als tijdens het afrijden. Opletten, regels toepassen, niet te hard, netjes met t verkeer meerijden, etc etc.

En of je het nou ziet als truc of als lestip, in Duitsland werkt t niet. :+
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:32:15 #98
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149343380
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het zou juist fijn zijn als iedereen zo netjes zou rijden als tijdens het afrijden. Opletten, regels toepassen, niet te hard, netjes met t verkeer meerijden, etc etc.

En of je het nou ziet als truc of als lestip, in Duitsland werkt t niet. :+
Strontvervelend dat tig keer over je schouder kijken als je zeker bent dat er niks is :r
Irene is bae <3
pi_149343414
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:32 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Strontvervelend dat tig keer over je schouder kijken als je zeker bent dat er niks is :r
Vervelender als er toch ineens een complete SUV in je dode hoek blijkt te zitten. :+
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:36:24 #100
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_149343553
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Vervelender als er toch ineens een complete SUV in je dode hoek blijkt te zitten. :+
Van rijbaan verschuiven uiteraard kijken, maar als je helemaal op de rechterstrook rijdt en er zit alleen maar een vluchtstrook/vangrail naast je?

EDIT:
Zoals hier. Hoezo moet ik over mijn schouder kijken als ik naar rechts wil en weet dat er niks is :')
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')