Wees blij dat ze al verlichting hebben..quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
Dat zie ik zelden. Lokale rage wellicht?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:00 schreef De_Dakgoot het volgende:
Wat is het toch met fietsers die hun verlichting verkeerd om hebben
Lekker handig als ze hun achterlicht aan de voorkant hebben, dan ga je er niet vanuit dat er iemand je tegemoet komt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:01 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Fietsen ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:55 schreef swollywood het volgende:
[..]
Lekker handig als ze hun achterlicht aan de voorkant hebben, dan ga je er niet vanuit dat er iemand je tegemoet komt.
Het zijn fietsers, die doen dat.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Fietsen ze dan ook aan de verkeerde kant van de weg?
Wat brul je dan?quote:Op zondag 1 februari 2015 00:17 schreef swollywood het volgende:
[..]
Het zijn fietsers, die doen dat.
In welk dorp woon jij?quote:Op zondag 1 februari 2015 02:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat ze aan de andere kant moeten gaan fietsen.
Of fietsers die denken dat ze met die mini-sleutelhangertjes zichtbaar zijn...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:01 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Wees blij dat ze al verlichting hebben..
Ik zie daar eigenlijk nooit het probleem zo van in. Ik doe dat regelmatig, als er rechts een hele rits vrachtwagens zit bijvoorbeeld. Mensen die sneller willen rijden kunnen er links langs, en als er echt iemand per se langs me wil over de middelste strook, dan schuif ik ook wel gewoon op naar rechts.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:25 schreef VVDer het volgende:
Of mensen die op de middelste baan blijven hangen
Zonder reden op de middelste strook blijven plakken is wel een beetje raar jaquote:Op zondag 1 februari 2015 16:55 schreef daNpy het volgende:
Ja, als er geen rits vrachtwaggels rijden
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)quote:Op zondag 1 februari 2015 16:54 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik zie daar eigenlijk nooit het probleem zo van in. Ik doe dat regelmatig, als er rechts een hele rits vrachtwagens zit bijvoorbeeld. Mensen die sneller willen rijden kunnen er links langs, en als er echt iemand per se langs me wil over de middelste strook, dan schuif ik ook wel gewoon op naar rechts.
Mis ik misschien een goede reden om dat niet te doen?
Dat mag ik niet vertellen aan vreemden.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik woon in een grot in de bergen. Jij?
Dat is ook niet eerlijkquote:Op zondag 1 februari 2015 17:57 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dat mag ik niet vertellen aan vreemden.
Ahum. Te weinig asfalt? Mensen die met minimaal snelheidsverschil inhalen? Dat laatste is iig de oorzaak van korte filetjes, te weinig asfalt is gewoon een structureel probleem bij structurele files.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef VVDer het volgende:
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt alleen gaat men massaal links of midden rijden.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ahum. Te weinig asfalt? Mensen die met minimaal snelheidsverschil inhalen? Dat laatste is iig de oorzaak van korte filetjes, te weinig asfalt is gewoon een structureel probleem bij structurele files.
Zolang niet de hele randstad minstens drie rijstroken heeft, mag er van mij nog wel wat asfalt bij, hoor.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt
Kwam er ook een tegen, 1 koplamp met stadslicht, verder niets voorop.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Vanavond gespot op de A28: een auto met twee defecte achterlichten. Ter compensatie had de bestuurder het mistachterlicht maar aangezet.
Met de structurele spitsfiles? Flikker zelf op, dat is gewoon te weinig asfalt.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Flikker op, op de meeste plaatsen ligt genoeg asfalt alleen gaat men massaal links of midden rijden.
A9 idem. Altijd wringen en persen rondom Badhoevedorp. En dan nog een snelheidsverlaging erbij ook.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:06 schreef Tijn het volgende:
Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
Zelfde voor de A58, maar al leg je daar zesbaans neer, mensen trekken hem wel vol omdat ze niet fatsoenlijk met zo'n situatie om kunnen gaan. Echt, ik zie meer menselijk falen dan tekorten in inrichting.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang niet de hele randstad minstens drie rijstroken heeft, mag er van mij nog wel wat asfalt bij, hoor.
Ik neem vrij regelmatig de A27 tussen Almere en Utrecht. Het is echt bezopen dat zo'n drukke verbindingsweg maar twee rijstroken heeft.
Nagenoeg alle knelpunten betreffen versmallingen waarbij falende bestuurders met stuwend effect een file veroorzaken.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kwam er ook een tegen, 1 koplamp met stadslicht, verder niets voorop.
[..]
Met de structurele spitsfiles? Flikker zelf op, dat is gewoon te weinig asfalt.
Ik geloof er niks van dat asfalt niet werkt. Ik reed vroeger vaak tussen Rotterdam en Utrecht via de A12. Een groot gedeelte van die snelweg had toen twee rijstroken. Dat is een paar jaar geleden verbreed en sindsdien kun je veel beter doorrijden.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zelfde voor de A58, maar al leg je daar zesbaans neer, mensen trekken hem wel vol omdat ze niet fatsoenlijk met zo'n situatie om kunnen gaan. Echt, ik zie meer menselijk falen dan tekorten in inrichting.
Wat is het verschil dan?quote:Op maandag 2 februari 2015 00:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Grappig dat dat idd twee knelpunten waren. Maar das dus niet per definitie meer asfalt, enkel meer continu asfalt.
Dat je geen banen hebt die er af gaan en weer bij komen. Dat verhogen/verlagen van het aantal rijstroken zorgt altijd voor gedonder...quote:
Juist wel toch? Meer asfalt bij de knelpunten.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:40 schreef twiFight het volgende:
Meer asfalt neerplempen heeft in die gevallen dus weinig zin.
En nu sta je er in de file bij de oprit vanaf de A27 en Hilversum. Ben er van overtuigd dat dat ook opgelost zou zijn als de vluchtstrook als spitsstrook zou worden gebruikt.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:03 schreef Tijn het volgende:
Hetzelfde geldt bv voor de A1 tussen Amsterdam en Amersfoort. Een paar jaar geleden stond daar altijd file in de ochtend, maar sinds de vluchtstrook als spitsstrook wordt gebruikt, sta je daar veel minder vaak stil.
Inderdaad. Het is echt belachelijk dat de A27 daar maar twee rijstroken heeft.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:40 schreef Ciora het volgende:
[..]
En nu sta je er in de file bij de oprit vanaf de A27 en Hilversum. Ben er van overtuigd dat dat ook opgelost zou zijn als de vluchtstrook als spitsstrook zou worden gebruikt.
Ik bedoelde meer de oprit naar de A1 waar AL het verkeer vanuit Hilversum/Utrecht zich ertussen moet wurmen. In het geval van een spitsstrook hoeft niemand daar (per se) in te voegen en bespaart iedereen daar echt per week 2 uur van z'n leven.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is echt belachelijk dat de A27 daar maar twee rijstroken heeft.
Bedoel je bij de Witte Bergen? Ik heb daar niet echt vaak problemen eigenlijk. Je kunt dan bij de afrit gelijk de linkerstrook nemen zodat je al goed bent voorgesorteerd en als je vervolgens rechts houdt, schuif je zo de spitsstrook van de A1 op.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:51 schreef Ciora het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer de oprit naar de A1 waar AL het verkeer vanuit Hilversum/Utrecht zich ertussen moet wurmen. In het geval van een spitsstrook hoeft niemand daar (per se) in te voegen en bespaart iedereen daar echt per week 2 uur van z'n leven.
Nee, bedoelde de andere kant op, richting Amersfoort. Knooppunt Eemnes.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je bij de Witte Bergen? Ik heb daar niet echt vaak problemen eigenlijk. Je kunt dan bij de afrit gelijk de linkerstrook nemen zodat je al goed bent voorgesorteerd en als je vervolgens rechts houdt, schuif je zo de spitsstrook van de A1 op.
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordtquote:Op zondag 1 februari 2015 17:32 schreef VVDer het volgende:
[..]
De oorzaak van files zijn mensen die niet rechts houden en de mensen die dicht op elkaar rijden (veel remmen)
Ah, ja daar staat inderdaad heel vaak file.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:00 schreef Ciora het volgende:
[..]
Nee, bedoelde de andere kant op, richting Amersfoort. Knooppunt Eemnes.
https://www.google.nl/map(...)q_BBalQnpA!2e0?hl=nl
De oude Coentunnel hadden dan ook een hoger gebruik dan de capaciteit op papier in de spitsuren.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:
[..]
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt
Alleen moet je natuurlijk niet te dicht op je voorganger rijden dat er een ongeluk onstaat
Dit is ook wel gechargeerdquote:Op maandag 2 februari 2015 15:09 schreef freiss het volgende:
[..]
Integendeel, mensen die ver van elkaar rijden veroorzaken juist de files. Je kunt dit makkelijk zien: de capaciteit van de weg (in voertuigen per uur) is precies omgekeerd aan de gemiddelde tijdsafstand van een voertuig (seconden per voertuig). Dicht op elkaar rijden (in tijd) is dus juist voordelig voor de capaciteit. Alleen heb je vaak dat automobilisten overreageren als ze kort op hun voorganger zitten: ze remmen te hard waardoor de tijdsafstand tot hun voorligger te groot wordt
Als de overheid alles voor gaat kauwen en de auto de rest automatisch doet, krijg je inderdaad weekdiertjes achter het stuur die niet meer zelf kunnen denken.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:16 schreef Garbageman het volgende:
Ik vind het wel apart dat mensen tijdens een grijze, bewolkte koude donkere dag in een auto met een schutkleur (de kleur van nat asfalt) rijden en dan niet bedenken dat het handig kan zijn om de lampen aan te zetten. Is me van de week een paar keer opgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |