abonnement Unibet Coolblue
pi_149240245
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
Facts don't care about your feelings
pi_149240275
Dat duurde lang.... :D

Ik zie de laatste tijd steeds vaker dit soort vage advertenties :')

pi_149240567
100 euro volgende maand (over 5 maanden) haha :')
  zaterdag 31 januari 2015 @ 18:55:41 #4
340341 Blester
Membre très utile
pi_149242023
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:45 schreef JDx het volgende:
100 euro volgende maand (over 5 maanden) haha :')
Ook geen zin meer om wat op te bouwen? :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149242220
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:55 schreef Blester het volgende:

[..]

Ook geen zin meer om wat op te bouwen? :)
Meh, niet echt, inspiratie kwam uit geldnood en omdat ik een mooie auto wilde, gaat nu wel lekker, aardig wat loonsverhoging gekregen op werk enzo de laatste tijd, wil uiteindelijk wel voor mezelf beginnen, maar ben ff aan het sparen, buffer opbouwen, heb net auto gekocht, veel spullen voor interieur, druk met allerlei dingen, veel nieuwe dingen op werk.

Denk dat ik over een maand of 4 weer eens rond ga kijken, misschien wat sites kopen. Heb nog steeds wel 3 sites die iets van 50/maand verdienen, maar die staan op naam van m'n vriendin omdat ze eerst geen werk had, zij maakte posts en had dan wat eigen geld. En heb nog een paar FB sites met 500, 2000 en 7000 volgers en een twitter account met 3000 volgers, dus er is nog wel potentie om de boel weer op gang te helpen.

Komt wel :) nu is m'n hobby weer ff de auto upgraden, 3D visualisatie, klooien met Oculus Rift en gamen.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:46:59 #6
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_149243393
Je hebt wel dure hobby's :)
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:47:18 #7
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_149243404
Veel Kostende *
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_149244924
Ik wil me ook eens gaan wagen aan het hele adsense avontuur, nu vraag ik me het volgende af. Als ik in de keyword planner op zoek ga naar een keyword met medium of high competition en een CPC volgens de keyword tool van ca 0.75 tot 2.00. bij hoeveel zoekopdrachten per maand gaat het enigzins lonen om hier een site voor op te zetten? is dit al bij 500 zoekopdrachten per maand als het makkelijk wordt om in google in de top 3 te ranken of heb je echt wel minimaal enkele duizenden nodig?

Ik snap dat hier niet een specifiek getal aan te hangen is maar enigzins een indicatie zou handig zijn om het begin wat makkelijker te maken.

Bvd
pi_149268975
@infinity88, stel dat het je lukt bij dat woord op positie 1 te komen, levert het je waarschijnlijk 200 bezoekers p/m op. Stel dat ze gemiddeld 2,5 pagina's bekijken en je hebt een crt van 2%, levert het je 10 klikken per maand op. Daar word je dus niet echt rijk van, maar misschien kan je een site maken waarbij je één pagina aan dit zoekwoord besteedt.
pi_149269276
Aangezien ik deel 1 opende, moet ik hier even gepost hebben :+
  zondag 1 februari 2015 @ 18:24:05 #11
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149270197
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:51 schreef VacaLoca het volgende:
Aangezien ik deel 1 opende, moet ik hier even gepost hebben :+
Dank. ^O^
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149279035
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:51 schreef VacaLoca het volgende:
Aangezien ik deel 1 opende, moet ik hier even gepost hebben :+
_O_
Facts don't care about your feelings
  maandag 2 februari 2015 @ 14:52:21 #13
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 2 februari 2015 @ 17:27:56 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_149302010
quote:
Klopt geen klote van :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 2 februari 2015 @ 20:59:42 #15
340341 Blester
Membre très utile
pi_149309023
'Optimalisatie' is het woord voor 2015 wat mij betreft, valt nog zoveel winst te behalen voor iedereen op die manier.

Maand geleden begonnen met constante optimalisatie voor 1 website (om de 2 dagen resultaten checken, aanpassingen doen aan advertentieplaatsing etc). Voor de mensen die benieuwd zijn: de CTR is behaald met 3 advertentieblokken.

De optimalisatie bestond niet alleen uit het optimaliseren van de advertentieposities, maar ook om het aantal pageviews (als resultaat van mensen die een impuls krijgen om meer pagina's te boeken) omhoog te krijgen.

Voor de optimalisatie (per dag):

Kliks / CTR / CPC / CPM



Na de optimalisatie (per dag) (+- een maand later):

Kliks / CTR / CPC / CPM



Al met al weer een interessante casus over hoe belangrijk optimalisatie is. Wat is het doel om meer bezoekers te willen krijgen als je nog niet eens goed omgaat met de potentie van je huidige bezoekers?

Ja, de CPC is klote
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149316060
Gisteren http://fretjes.nl geregistreerd. Kwam net uit quarantaine :D
  dinsdag 3 februari 2015 @ 07:13:24 #17
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_149317551
Whoei topic #100!

Textbroker werkt goed trouwens! Als je een team order plaatst, krijg je redelijk goede content voor een redelijke prijs :)

Ik ben hard bezig aan een authority site hier in Australie. Krijg nog niet veel verkeer, maar het is wel langzaam maar zeker groeiende :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_149318483
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:59 schreef Blester het volgende:
'Optimalisatie' is het woord voor 2015 wat mij betreft, valt nog zoveel winst te behalen voor iedereen op die manier.

Maand geleden begonnen met constante optimalisatie voor 1 website (om de 2 dagen resultaten checken, aanpassingen doen aan advertentieplaatsing etc). Voor de mensen die benieuwd zijn: de CTR is behaald met 3 advertentieblokken.

De optimalisatie bestond niet alleen uit het optimaliseren van de advertentieposities, maar ook om het aantal pageviews (als resultaat van mensen die een impuls krijgen om meer pagina's te boeken) omhoog te krijgen.

Voor de optimalisatie (per dag):

Kliks / CTR / CPC / CPM

[ afbeelding ]

Na de optimalisatie (per dag) (+- een maand later):

Kliks / CTR / CPC / CPM

[ afbeelding ]

Al met al weer een interessante casus over hoe belangrijk optimalisatie is. Wat is het doel om meer bezoekers te willen krijgen als je nog niet eens goed omgaat met de potentie van je huidige bezoekers?

Ja, de CPC is klote
Nog tips ter optimalisatie op dit gebied?
pi_149319163
Hallo Fokkers,

Ik heb een niche in mijn hoofd waar ik een site voor wil maken en met advertentie-inkomsten wat extra's wil bijverdienen. Ik ben redelijk goed met software; maar ben een totale n00b op het hele internetgebeuren.

Om een site hebben heb ik een domeinnaam nodig en dan ook hosting. Hebben jullie aanraders op dat gebied? Kan ik een website in elkaar knutselen door middel van wordpress?

Ik hoop dat jullie mij in een richting kunnen helpen. dank je wel :D
pi_149320965
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:59 schreef MaxKalav het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik heb een niche in mijn hoofd waar ik een site voor wil maken en met advertentie-inkomsten wat extra's wil bijverdienen. Ik ben redelijk goed met software; maar ben een totale n00b op het hele internetgebeuren.

Om een site hebben heb ik een domeinnaam nodig en dan ook hosting. Hebben jullie aanraders op dat gebied? Kan ik een website in elkaar knutselen door middel van wordpress?

Ik hoop dat jullie mij in een richting kunnen helpen. dank je wel :D
Met Wordpress inderdaad. Wel goed te doen. Heb je wel verstand van SEO, linkbuilding e.d.? Essentieel.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 3 februari 2015 @ 11:27:13 #21
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_149321289
Ik kom er steeds meer achter dat SEO eigenlijk hetgeen is waar het allemaal om draait. Een mooie site is leuk, maar zonder bezoekers heb je er natuurlijk niets aan. In dit perspectief probeer ik me meer te verdiepen in het uitvoeren van SEO activiteiten. Dit kan natuurlijk een beetje op de gok wat links en artikelen plaatsen, maar als je dit serieus aan wilt pakken kan ik me voorstellen dat SEO tools van MOZ of Raventools wel handig kunnen zijn. Alleen zijn deze tools toch wel erg prijzig (¤ 99 / maand) en vraag ik me af hoe snel deze tools zich terug kunnen verdienen. (Om het even in perspectief te plaatsen, voor het complete Adobe pakket betaal je ¤ 70 / maand en voor m'n gevoel kan je daar veel meer mee)

Zijn er mensen die dit soort tools actief gebruiken? Zo ja, welke?
Is het verstandig om aan de slag te gaan met dit soort tools als je (net) begint met SEO activiteiten?
Wat is de terugverdientijd van zo'n tool? Of hoe snel gaat zo'n tool je ook daadwerkelijk 99 euro per maand extra opleveren, wat is jullie ervaring?
pi_149322449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef Kerol het volgende:

[..]

Met Wordpress inderdaad. Wel goed te doen. Heb je wel verstand van SEO, linkbuilding e.d.? Essentieel.
Dank je. Ik heb feeling met SEO voor Youtube content. Ik denk dat de gedachte erachter overeenkomt met een echte website. Ik verwacht met mijn webcontent wel redelijk te gaan scoren in de rankings.

Linkbuilding, ik snap de theorie wel erachter, maar weet niet hoe deze in praktijk toe te passen. Dat vogel ik ter zijner tijd wel uit :D

Maar wat betreft hosting: Wat is wijsheid? Een redelijk ogend bedrijf kiezen en gaan met de banaan? is SQL belangrijk?
pi_149326051
Heb geen ervaring met Youtube content, maar voor website SEO moet je wel het een en ander doen. Tijdrovend. Download iig YoastSEO voor Wordpress, dat scheelt al een hoop.

Zonder SQL draait je Wordpress niet. Maar je hoeft het niet zelf te programmeren.

Gewoon bij een betrouwbare webhost registreren. Google erop en de bovenste ofzo.

Hoezo verwacht je redelijk te kunnen gaan scoren in de rankings? Heb je een strategie? heb je al een concurrentieanalyse gedaan? Worden je woorden veel gezocht?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149326099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:27 schreef dragonrider het volgende:
Ik kom er steeds meer achter dat SEO eigenlijk hetgeen is waar het allemaal om draait. Een mooie site is leuk, maar zonder bezoekers heb je er natuurlijk niets aan. In dit perspectief probeer ik me meer te verdiepen in het uitvoeren van SEO activiteiten. Dit kan natuurlijk een beetje op de gok wat links en artikelen plaatsen, maar als je dit serieus aan wilt pakken kan ik me voorstellen dat SEO tools van MOZ of Raventools wel handig kunnen zijn. Alleen zijn deze tools toch wel erg prijzig (¤ 99 / maand) en vraag ik me af hoe snel deze tools zich terug kunnen verdienen. (Om het even in perspectief te plaatsen, voor het complete Adobe pakket betaal je ¤ 70 / maand en voor m'n gevoel kan je daar veel meer mee)

Zijn er mensen die dit soort tools actief gebruiken? Zo ja, welke?
Is het verstandig om aan de slag te gaan met dit soort tools als je (net) begint met SEO activiteiten?
Wat is de terugverdientijd van zo'n tool? Of hoe snel gaat zo'n tool je ook daadwerkelijk 99 euro per maand extra opleveren, wat is jullie ervaring?
Je kan best alles zelf aanleren, kost alleen veel tijd. Alles met dat pakket kun je zelf ook leren. Het is maar net hoeveel tijd je er voor over hebt. Als je het een beetje goed kan kun je met elke goede site goud in handen hebben.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:10:36 #25
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_149327478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef Kerol het volgende:

[..]

Je kan best alles zelf aanleren, kost alleen veel tijd. Alles met dat pakket kun je zelf ook leren. Het is maar net hoeveel tijd je er voor over hebt. Als je het een beetje goed kan kun je met elke goede site goud in handen hebben.
Als ik je goed begrijp dan gaat het aanleren van SEO met zo'n tool sneller als zonder tool. Maar het is niet onmogelijk zonder?

Geven dit soort tools ook een SEO strategie of moet je dat alsnog zelf bedenken?
pi_149328126
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef Kerol het volgende:
Heb geen ervaring met Youtube content, maar voor website SEO moet je wel het een en ander doen. Tijdrovend. Download iig YoastSEO voor Wordpress, dat scheelt al een hoop.

Zonder SQL draait je Wordpress niet. Maar je hoeft het niet zelf te programmeren.

Gewoon bij een betrouwbare webhost registreren. Google erop en de bovenste ofzo.

Hoezo verwacht je redelijk te kunnen gaan scoren in de rankings? Heb je een strategie? heb je al een concurrentieanalyse gedaan? Worden je woorden veel gezocht?
Dank je voor je inzicht en tips!

Hoezo ik verwacht te scoren in de ranking & concurrentieanalyse: Ik heb geen site gevonden die hetgeen behandelt wat ik wil behandelen. Of misschien een enkele. Of mijn woorden veel gezocht worden weet ik niet, en ik weet niet hoe je daar achter kan komen?

Mijn strategie is site bouwen, SEO optimalizeren terwijl ik me inlees, en dan advertenties erin verwerken....
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:12:26 #27
340341 Blester
Membre très utile
pi_149329390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:12 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Nog tips ter optimalisatie op dit gebied?
Is afhankelijk van de website. Sowieso niet teveel ad-blokken willen plaatsen, kost je juist CTR ipv dat het een hogere CTR oplevert.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 3 februari 2015 @ 16:25:58 #28
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_149329873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:33 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Dank je voor je inzicht en tips!

Hoezo ik verwacht te scoren in de ranking & concurrentieanalyse: Ik heb geen site gevonden die hetgeen behandelt wat ik wil behandelen. Of misschien een enkele. Of mijn woorden veel gezocht worden weet ik niet, en ik weet niet hoe je daar achter kan komen?

Mijn strategie is site bouwen, SEO optimalizeren terwijl ik me inlees, en dan advertenties erin verwerken....
Lijkt me toch wel ff handig om te checken of er uberhaupt verkeer op je zoekwoorden zit. Anders doe je straks al die moeite voor niets. Via adwords kan je volgens mij zien hoeveel keer er ongeveer per maand op een bepaald zoekwoord gezocht wordt.
pi_149335170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Is afhankelijk van de website. Sowieso niet teveel ad-blokken willen plaatsen, kost je juist CTR ipv dat het een hogere CTR oplevert.
Het feit dat dit voor jouw sites geldt, wil natuurlijk nog niet zeggen dat dit ook voor andere sites geldt. Er is maar 1 manier om er achter te komen wat voor jouw site het beste werkt en dat is gewoon goed testen.
Is het weer om te lachen?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 19:04:15 #30
340341 Blester
Membre très utile
pi_149335282
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:02 schreef Tshot het volgende:

[..]

Het feit dat dit voor jouw sites geldt, wil natuurlijk nog niet zeggen dat dit ook voor andere sites geldt. Er is maar 1 manier om er achter te komen wat voor jouw site het beste werkt en dat is gewoon goed testen.
Mijn post bestond slechts uit 2 regels, maar blijkbaar is het je niet gelukt om de eerste regel te lezen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149335426
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:04 schreef Blester het volgende:

[..]

Mijn post bestond slechts uit 2 regels, maar blijkbaar is het je niet gelukt om de eerste regel te lezen?
Sorry, die had ik ff over het hoofd gezien. :*
Is het weer om te lachen?
pi_149338177
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:04 schreef Blester het volgende:

[..]

Mijn post bestond slechts uit 2 regels, maar blijkbaar is het je niet gelukt om de eerste regel te lezen?
:D !
pi_149339240
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Is afhankelijk van de website. Sowieso niet teveel ad-blokken willen plaatsen, kost je juist CTR ipv dat het een hogere CTR oplevert.
Ik denk dat de CTR niet omhoog gaat bij minder ads. Natuurlijk moet je bezoekers niet wegjagen met veel ads maar bv. 4 ads per pagina werkt bij mij prima.

Wat een ander nadeel kan zijn bij veel Adsense ads op een pagina is dat bij meer aanbod van advertentieruimte ook meer ads aangeklikt kunnen worden die minder opbrengen. Met weinig ads komen de beter betaalde ads in beeld.
pi_149353833
Aangezien mijn CTR de afgelopen week weer verder is gedaald heb ik besloten om toch maar eens te kijken of ik mijn ads kan veranderen.
Waar kan ik het beste mee beginnen? Anders geplaatst, meer/minder ads (heb er nu 3, kan eventueel naar 4 of 2) of nog iets geheel anders?

Ter verduidelijking: waar mijn CTR gedurende oktober vorig jaar (en de maanden daarvoor) nog >5% was, zit ik op het moment op <1,5%
Echt een grote verandering is er niet geweest en voor zover ik kan zien is er geen echt duidelijke oorzaak voor. Toch is er natuurlijk wel een oorzaak, ik moet alleen nog even uitzoeken wat.
pi_149377378
Ik heb inmiddels een netwerk van zo'n 100 sites, maar ik maak eigenlijk liever nieuwe sites dan dat ik oude ga optimaliseren. Misschien best wel zonde achteraf, ik moet inderdaad ook maar eens naar de optimalisatie gaan kijken.

Afgelopen 2 maanden niets aan de sites gedaan, toch 'slapend' ¤2500 aan adsense verdiend :P
Maar 60% daarvan was in december, ik heb wat sites die zwaar aan oud&nieuw gerelateerd zijn.

Voor alle beginnelingen van een jaar of 16/17 kan ik 1 tip geven: zeg je baantje bij de supermarkt op en ga websites maken. Het is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. In het begin was het veel nolife achter de computer zitten, maar na een jaar ofzo begon het redelijk goed te lopen en het gaat tegenwoordig eigenlijk maar heel langzaam omlaag.
  donderdag 5 februari 2015 @ 01:28:03 #36
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149377403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 01:23 schreef mimbosa het volgende:
Ik heb inmiddels een netwerk van zo'n 100 sites, maar ik maak eigenlijk liever nieuwe sites dan dat ik oude ga optimaliseren. Misschien best wel zonde achteraf, ik moet inderdaad ook maar eens naar de optimalisatie gaan kijken.

Afgelopen 2 maanden niets aan de sites gedaan, toch 'slapend' ¤2500 aan adsense verdiend :P
Maar 60% daarvan was in december, ik heb wat sites die zwaar aan oud&nieuw gerelateerd zijn.

Voor alle beginnelingen van een jaar of 16/17 kan ik 1 tip geven: zeg je baantje bij de supermarkt op en ga websites maken. Het is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. In het begin was het veel nolife achter de computer zitten, maar na een jaar ofzo begon het redelijk goed te lopen en het gaat tegenwoordig eigenlijk maar heel langzaam omlaag.
Gewoon op iedere leeftijd, iedereen kan een zakcentje gebruiken en als je geluk hebt zelfs meer.
  donderdag 5 februari 2015 @ 01:29:47 #37
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149377417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:12 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb feeling met SEO voor Youtube content. Ik denk dat de gedachte erachter overeenkomt met een echte website. Ik verwacht met mijn webcontent wel redelijk te gaan scoren in de rankings.

Linkbuilding, ik snap de theorie wel erachter, maar weet niet hoe deze in praktijk toe te passen. Dat vogel ik ter zijner tijd wel uit :D

Maar wat betreft hosting: Wat is wijsheid? Een redelijk ogend bedrijf kiezen en gaan met de banaan? is SQL belangrijk?
Neostrada is goed(koop).
pi_149381645
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 01:23 schreef mimbosa het volgende:
Ik heb inmiddels een netwerk van zo'n 100 sites, maar ik maak eigenlijk liever nieuwe sites dan dat ik oude ga optimaliseren. Misschien best wel zonde achteraf, ik moet inderdaad ook maar eens naar de optimalisatie gaan kijken.

Afgelopen 2 maanden niets aan de sites gedaan, toch 'slapend' ¤2500 aan adsense verdiend :P
Maar 60% daarvan was in december, ik heb wat sites die zwaar aan oud&nieuw gerelateerd zijn.

Voor alle beginnelingen van een jaar of 16/17 kan ik 1 tip geven: zeg je baantje bij de supermarkt op en ga websites maken. Het is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. In het begin was het veel nolife achter de computer zitten, maar na een jaar ofzo begon het redelijk goed te lopen en het gaat tegenwoordig eigenlijk maar heel langzaam omlaag.
Mag ik een paar sites van je zien?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149389225
Ja als ik had geweten dat het geld verdienen zo makkelijk gaat met websites had ik ook nooit een bijbaantje genomen. Ik heb wel eens gelezen dat het 'vroeger' makkelijker was met verdienen door minder concurrentie en minder bescherming voor adverteerders.
pi_149391180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 01:23 schreef mimbosa het volgende:
Ik heb inmiddels een netwerk van zo'n 100 sites, maar ik maak eigenlijk liever nieuwe sites dan dat ik oude ga optimaliseren. Misschien best wel zonde achteraf, ik moet inderdaad ook maar eens naar de optimalisatie gaan kijken.

Afgelopen 2 maanden niets aan de sites gedaan, toch 'slapend' ¤2500 aan adsense verdiend :P
Maar 60% daarvan was in december, ik heb wat sites die zwaar aan oud&nieuw gerelateerd zijn.

Voor alle beginnelingen van een jaar of 16/17 kan ik 1 tip geven: zeg je baantje bij de supermarkt op en ga websites maken. Het is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. In het begin was het veel nolife achter de computer zitten, maar na een jaar ofzo begon het redelijk goed te lopen en het gaat tegenwoordig eigenlijk maar heel langzaam omlaag.
En wat voor sites maak je dan zoal? Naar mijn mening is er tegenwoordig voor alles al wel iets. Waarom zou iemand er voor kiezen om persé die website te bezoeken?
pi_149391381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:10 schreef WebBeestje het volgende:
Ja als ik had geweten dat het geld verdienen zo makkelijk gaat met websites had ik ook nooit een bijbaantje genomen. Ik heb wel eens gelezen dat het 'vroeger' makkelijker was met verdienen door minder concurrentie en minder bescherming voor adverteerders.
die Ads op jouw forum, is dat de moeite of valt t allemaal tegen?
pi_149391495
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:13 schreef Infection het volgende:

[..]

En wat voor sites maak je dan zoal? Naar mijn mening is er tegenwoordig voor alles al wel iets. Waarom zou iemand er voor kiezen om persé die website te bezoeken?
Wat je moet doen is simpelweg een goede website neerzetten.

Geen grote stappen snel thuis. Geen teksten schrijven die alleen maar om keywords gaan. Geen onderwerpen aanpakken waar je de ballen verstand van hebt maar waar geld in zou zitten. Geen andere websites herschrijven. Geen backlinks maken om het maken van backlinks.

Wél goede en kwalitatieve content neerzetten. Research je rot en schrijf dan een verdomd goed artikel en nog een, en nog een. Keywords gebruiken waar dat zinvol is (niet over-optimaliseren) en je artikelen bij anderen onder de aandacht brengen door te gastposten bijvoorbeeld.

Hierboven werd het al gezegd: het eerste jaar heb je geen leven, verdien je er nauwelijks iets mee en gooi je een aantal keren (bijna) het bijltje erbij neer. Blijf je bezig, dan is het de moeite waard.

Overigens wil dat niet zeggen dat een andere aanpak niet kan werken: er zijn er genoeg hier in het topic geweest die hoge inkomsten hadden door juist te doen waarvan ik zeg dat je het niet moet doen. Ik denk enkel dat dat geen stabiele business oplevert...

O, en ten slotte: richt je niet enkel op adsense. Adsense is gemakkelijk en niet erg tijdsintensief, maar juist het verkopen van artikelen of het leveren van diensten via internet is interessant.
pi_149391851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:22 schreef Thvd het volgende:

[..]

Wat je moet doen is simpelweg een goede website neerzetten.

Geen grote stappen snel thuis. Geen teksten schrijven die alleen maar om keywords gaan. Geen onderwerpen aanpakken waar je de ballen verstand van hebt maar waar geld in zou zitten. Geen andere websites herschrijven. Geen backlinks maken om het maken van backlinks.

Wél goede en kwalitatieve content neerzetten. Research je rot en schrijf dan een verdomd goed artikel en nog een, en nog een. Keywords gebruiken waar dat zinvol is (niet over-optimaliseren) en je artikelen bij anderen onder de aandacht brengen door te gastposten bijvoorbeeld.

Hierboven werd het al gezegd: het eerste jaar heb je geen leven, verdien je er nauwelijks iets mee en gooi je een aantal keren (bijna) het bijltje erbij neer. Blijf je bezig, dan is het de moeite waard.

Overigens wil dat niet zeggen dat een andere aanpak niet kan werken: er zijn er genoeg hier in het topic geweest die hoge inkomsten hadden door juist te doen waarvan ik zeg dat je het niet moet doen. Ik denk enkel dat dat geen stabiele business oplevert...

O, en ten slotte: richt je niet enkel op adsense. Adsense is gemakkelijk en niet erg tijdsintensief, maar juist het verkopen van artikelen of het leveren van diensten via internet is interessant.
Klinkt erg interessant. Ik vraag me alleen altijd af waar mensen hun bezoekers vandaan halen. Dat je bijvoorbeeld een goed artikel schrijft is één. Maar hoe krijg je mensen zo ver dat ze jou artikel vinden en gaan lezen?

En om wat voor soort websites gaat het in jou geval? Een blog? Een nieuwswebsite? Ben toch wel nieuwsgierig, aangezien ik vaker het idee gehad heb om iets als een blog (maar net iets anders) te beginnen.
pi_149393231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 01:23 schreef mimbosa het volgende:
Ik heb inmiddels een netwerk van zo'n 100 sites, maar ik maak eigenlijk liever nieuwe sites dan dat ik oude ga optimaliseren. Misschien best wel zonde achteraf, ik moet inderdaad ook maar eens naar de optimalisatie gaan kijken.

Afgelopen 2 maanden niets aan de sites gedaan, toch 'slapend' ¤2500 aan adsense verdiend :P
Maar 60% daarvan was in december, ik heb wat sites die zwaar aan oud&nieuw gerelateerd zijn.

Voor alle beginnelingen van een jaar of 16/17 kan ik 1 tip geven: zeg je baantje bij de supermarkt op en ga websites maken. Het is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. In het begin was het veel nolife achter de computer zitten, maar na een jaar ofzo begon het redelijk goed te lopen en het gaat tegenwoordig eigenlijk maar heel langzaam omlaag.
Volgens mij hebben veel mensen naar je tip geluisterd, want ik zie steeds meer echte bagger websites langs komen. Dat ze dan ook nog willen linkruilen met dit soort poep snap ik niet. Dat kan gewoon echt nooit wat worden.
Facts don't care about your feelings
pi_149394940
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij hebben veel mensen naar je tip geluisterd, want ik zie steeds meer echte bagger websites langs komen. Dat ze dan ook nog willen linkruilen met dit soort poep snap ik niet. Dat kan gewoon echt nooit wat worden.
Ja, en vaak zijn die sites na een half jaar amper aangeraakt, en lijkt het alsof ze de moed al hebben opgegeven :P
pi_149396132
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:19 schreef fotostarter het volgende:

[..]

die Ads op jouw forum, is dat de moeite of valt t allemaal tegen?
Als het zou tegenvallen was ik er mee gestopt. De inkomsten zijn niet onaardig en regelmatig nog adverteerders die banners voor een vaste tijd afnemen :)
pi_149396218
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:57 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Als het zou tegenvallen was ik er mee gestopt. De inkomsten zijn niet onaardig en regelmatig nog adverteerders die banners voor een vaste tijd afnemen :)
Ok. Ik doelde meer op de googleads alleen ;) Aangezien die op forums niet zo heel goed lopen. Althans, dat is mijn ervaring :)
pi_149403167
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 16:33 schreef Infection het volgende:

[..]

Klinkt erg interessant. Ik vraag me alleen altijd af waar mensen hun bezoekers vandaan halen. Dat je bijvoorbeeld een goed artikel schrijft is één. Maar hoe krijg je mensen zo ver dat ze jou artikel vinden en gaan lezen?

En om wat voor soort websites gaat het in jou geval? Een blog? Een nieuwswebsite? Ben toch wel nieuwsgierig, aangezien ik vaker het idee gehad heb om iets als een blog (maar net iets anders) te beginnen.
In de eerste weken heb je nauwelijks bezoekers en kun je blij zijn met 10/20 bezoekers per dag. Daar verdien je nog geen euro per week aan met adsense en ook op andere manieren is het lastig om er iets aan te verdienen. Blijf je dan gewoon doorwerken, dan blijft het oplopen, meestal exponentieel.

In mijn geval gaat het om twee blogs en twee statische websites. Een van de blogs heeft iets van 20.000 woorden en levert 1 euro per maand op met adsense (was een flop, maar ik heb de website nog), een van de statische websites heeft 25.000 woorden en levert 30 tot 40 euro per maand op terwijl ik er al twee jaar nauwelijks iets voor doe. De andere blog en website zijn aanzienlijk groter, maar daar draait geen adsense op.

Nieuws doe ik niet, daar zit te veel concurrentie op, zelfs als je je enkel op een bepaalde sector richt (bijvoorbeeld ict-nieuws of voetbalnieuws). Dat wil overigens niet zeggen dat dat niet kan, maar ik denk wel dat dat lastig is.

Ik denk dat de enige regel is: met zekerheid snel geld verdienen gaat niet. Je moet óf hard werken (zoals de meesten het doen) of veel geluk hebben (wil je daarop gokken?).
pi_149408280
quote:
4s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:59 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ok. Ik doelde meer op de googleads alleen ;) Aangezien die op forums niet zo heel goed lopen. Althans, dat is mijn ervaring :)
Ik denk dat de meeste ads op fora niet echt goed lopen en inderdaad de Google ads doen het bij mij minder goed dan die van OpenX. Voordeel is in mijn geval veel bezoekers die gemiddeld meer dan 10 pagina's per bezoek bekijken en dan zijn ads op basis van views best goed.
pi_149410331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij hebben veel mensen naar je tip geluisterd, want ik zie steeds meer echte bagger websites langs komen. Dat ze dan ook nog willen linkruilen met dit soort poep snap ik niet. Dat kan gewoon echt nooit wat worden.
Jammer dat je meteen denkt dat mijn sites poep zijn..
Voor degene die vroeg of hij een site van me mocht zien: zet de woorden vliegtickets en egypte achter elkaar en plak er .nl aan vast. Dat is er bijvoorbeeld een die ik net heb gebouwd, ik zet er trouwens in de eerste paar maanden nooit adsense advertenties op.

Waarom ze mijn sites zouden bezoeken? Omdat ze hoog staan in Google. Mensen kijken niet naar de URL maar klikken vaak gewoon een van de bovenste 4/5 aan.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 08:17:28 #51
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_149411145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:29 schreef mimbosa het volgende:

[..]

Jammer dat je meteen denkt dat mijn sites poep zijn..
Voor degene die vroeg of hij een site van me mocht zien: zet de woorden vliegtickets en egypte achter elkaar en plak er .nl aan vast. Dat is er bijvoorbeeld een die ik net heb gebouwd, ik zet er trouwens in de eerste paar maanden nooit adsense advertenties op.

Waarom ze mijn sites zouden bezoeken? Omdat ze hoog staan in Google. Mensen kijken niet naar de URL maar klikken vaak gewoon een van de bovenste 4/5 aan.
Hoe ga je er voor zorgen dat deze site dan in de top 5 komt met concurrentie van alle grote jongens? De tijd dat een domein automatisch om zijn naam al hoog ranked op het desbetreffende zoekwoord is wel voorbij toch?
pi_149411371
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:29 schreef mimbosa het volgende:

[..]

Jammer dat je meteen denkt dat mijn sites poep zijn..
Voor degene die vroeg of hij een site van me mocht zien: zet de woorden vliegtickets en egypte achter elkaar en plak er .nl aan vast. Dat is er bijvoorbeeld een die ik net heb gebouwd, ik zet er trouwens in de eerste paar maanden nooit adsense advertenties op.

Waarom ze mijn sites zouden bezoeken? Omdat ze hoog staan in Google. Mensen kijken niet naar de URL maar klikken vaak gewoon een van de bovenste 4/5 aan.
Ik doelde niet direct op jouw sites hoor, maar het viel me al een tijdje op dat er echt veel bagger langs komt. Misschien pak jij het wel heel goed aan, dat kan. Overal is nog wel geld in te verdienen, maar om nou te zeggen dat iedere 16 jarige moet stoppen met z'n bijbaan en ff simpel wat websites moet pompen tja, daar ben ik het niet mee eens.
Facts don't care about your feelings
pi_149413787
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:42 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik doelde niet direct op jouw sites hoor, maar het viel me al een tijdje op dat er echt veel bagger langs komt. Misschien pak jij het wel heel goed aan, dat kan. Overal is nog wel geld in te verdienen, maar om nou te zeggen dat iedere 16 jarige moet stoppen met z'n bijbaan en ff simpel wat websites moet pompen tja, daar ben ik het niet mee eens.
Kijk eens naar de hoeveelheid bloggende vrouwen ;) die schieten als paddenstoelen uit de grond en zitten vaak in dezelfde vijver te vissen.
pi_149426638
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 10:48 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Kijk eens naar de hoeveelheid bloggende vrouwen ;) die schieten als paddenstoelen uit de grond en zitten vaak in dezelfde vijver te vissen.
Ja van die "schoonheidsblogs" e.d :')
Ik kom wel eens op nuJIJ, en als je ziet wat daar voor troep tussen zit...
pi_149442235
Voor het eerst een affiliate link op mijn site geplaatst. Ben benieuwd of iemand het koopt.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 7 februari 2015 @ 19:06:09 #56
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_149452186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 10:44 schreef Kerol het volgende:
Voor het eerst een affiliate link op mijn site geplaatst. Ben benieuwd of iemand het koopt.
Als ik jou was zou ik de keuze aanzetten dat de affiliate link opent in een nieuwe pagina anders gaan mensen van je site af.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_149466614
Misschien louter toeval maar van de week heb ik eens werk gemaakt van bv. eyeblaster en doubleclick/iframe die ik telkens in Google Analytics zag. Sindsdien is mijn CTR ongeveer met 10% toegenomen. Misschien dus toeval maar in ieder geval deze gegevens niet meer in mijn Analytics overzicht.
  zondag 8 februari 2015 @ 13:36:06 #58
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149469331
CPC blijft dalen hier, meer mensen last van? Vorig jaar was het gemiddeld twee keer zo hoog als nu. 8)7
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149471025
Yep hier ook heel slecht.
Facts don't care about your feelings
pi_149471984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:29 schreef mimbosa het volgende:

[..]

Jammer dat je meteen denkt dat mijn sites poep zijn..
Voor degene die vroeg of hij een site van me mocht zien: zet de woorden vliegtickets en egypte achter elkaar en plak er .nl aan vast. Dat is er bijvoorbeeld een die ik net heb gebouwd, ik zet er trouwens in de eerste paar maanden nooit adsense advertenties op.

Waarom ze mijn sites zouden bezoeken? Omdat ze hoog staan in Google. Mensen kijken niet naar de URL maar klikken vaak gewoon een van de bovenste 4/5 aan.
Puur uit nieuwsgierigheid, valt er een beetje boterham te verdienen met zo'n dergelijke site als jouw voorbeeld? (Mits het aardig rankt in google?)
pi_149473879
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 19:06 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik de keuze aanzetten dat de affiliate link opent in een nieuwe pagina anders gaan mensen van je site af.
(Y)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149489610
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:36 schreef UtopiaVolger het volgende:
CPC blijft dalen hier, meer mensen last van? Vorig jaar was het gemiddeld twee keer zo hoog als nu. 8)7
In het vorige deel plaatste ik nog een linkje naar de kwartaalcijfers van Google maar niemand reageerde erop :) Niet alleen wij maar ook Google heeft er al lange tijd last van. Er zijn dan ook betere alternatieven dan Adsense als je een redelijk goed bezochte website hebt.
  zondag 8 februari 2015 @ 21:50:25 #63
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149489673
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:48 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

In het vorige deel plaatste ik nog een linkje naar de kwartaalcijfers van Google maar niemand reageerde erop :) Niet alleen wij maar ook Google heeft er al lange tijd last van. Er zijn dan ook betere alternatieven dan Adsense als je een redelijk goed bezochte website hebt.
Nou, ik zal je iets heel beschamends vertellen. Voor dat OpenX gebeuren kan je je alleen aanmelden met een bedrijfs e-mailadres. Laat ik dat nou net niet hebben en hotmail en gmail pakt die niet. 8)7
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149493322
Ik heb mijn site binnen 2 dagen af en ik vroeg me af wat de volgende stappen worden. Ik heb dit nooit eerder gedaan dus hoop op wat reactie.

Ik vermoed dat Advertentie-banners plaatsen via Adsense het eerste is wat ik ga doen?

Iemand die mij een trap in de juiste richting kan geven? :D
pi_149494255
Zelf doe ik nooit meteen banners erop maar goed als je doel echt geld verdienen is dan kan dat wel.

Maar wat betreft je onderwerp, je website bestaat alleen uit content verder? Dus stukjes tekst en daartussen wat banners en that's it?
Facts don't care about your feelings
pi_149494584
goed gereedschap is het halve werk niet waar? Iemand nog een suggestie voor een nieuwe PC? Ik zoek niet zo veel bijzonders, i3/i5 4/8gig , maar het belangrijkste een 3 screen setup, het liefst met 3x dvi, maar dat lijkt onmogelijk te zijn om zo kant en klaar te kopen.. Iemand een betaalbare suggestie? wil max 5/600 ex betalen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149495353
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Zelf doe ik nooit meteen banners erop maar goed als je doel echt geld verdienen is dan kan dat wel.

Maar wat betreft je onderwerp, je website bestaat alleen uit content verder? Dus stukjes tekst en daartussen wat banners en that's it?
Bedankt voor je reactie. Daar komt het op neer. Ik zou goed naar de tags moeten kijken, en wat aan linkbuilding doen. Zoals je ziet ik ben nu (nog) een complete leek hierin. Ik kijk later adhv SEO-sites hoe ik dit het beste kan aanpakken als alle content erop staat. Heb je daar een advies over?

Je hebt het over banners later erop zetten. Heeft dat voordelen ipv meteen erop zetten?

Google pikt dit ooit een keer op neem ik aan? :D
pi_149496431
quote:
10s.gif Op zondag 8 februari 2015 22:54 schreef MaxKalav het volgende:
Ik heb mijn site binnen 2 dagen af en ik vroeg me af wat de volgende stappen worden. Ik heb dit nooit eerder gedaan dus hoop op wat reactie.

Ik vermoed dat Advertentie-banners plaatsen via Adsense het eerste is wat ik ga doen?

Iemand die mij een trap in de juiste richting kan geven? :D
Een site is nooit af ;) Persoonlijk wacht ik altijd tot ik minimaal 50-100 unieke bezoekers per dag heb voor ik er reclame op gooi. Het eerste wat ik doe als ik een site nooit af heb... is linkbuilding.
pi_149496583
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:17 schreef RanTheMan het volgende:
goed gereedschap is het halve werk niet waar? Iemand nog een suggestie voor een nieuwe PC? Ik zoek niet zo veel bijzonders, i3/i5 4/8gig , maar het belangrijkste een 3 screen setup, het liefst met 3x dvi, maar dat lijkt onmogelijk te zijn om zo kant en klaar te kopen.. Iemand een betaalbare suggestie? wil max 5/600 ex betalen...
Ik heb net een i7/16gb gekocht via marktplaats voor 350 euro. Oke er moest een stillere voeding in en mijn oude videokaart moest meeverhuizen, maar dan heb je ook wat :) Nu ben ik alleen benieuwd... waarom je een 3 screen setup wilt. Zijn er voordelen om 3 schermen stroom te laten vreten?
pi_149496648
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:04 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Een site is nooit af ;) Persoonlijk wacht ik altijd tot ik minimaal 50-100 unieke bezoekers per dag heb voor ik er reclame op gooi. Het eerste wat ik doe als ik een site nooit af heb... is linkbuilding.
Linkbuilding is wel heel moeilijk als beginner zijnde of niet? Je hebt maar een domein en weinig mogelijkheden om vanuit andere sites te laten linken naar jouw site :D
pi_149496881
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:11 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Linkbuilding is wel heel moeilijk als beginner zijnde of niet? Je hebt maar een domein en weinig mogelijkheden om vanuit andere sites te laten linken naar jouw site :D
Je moet ergens beginnen. Je kan zelf al linken vanaf facebook, twitter, g+, pinterest enzo. Zodra er genoeg op je site staat kun je proberen je concurrenten te vragen een link te ruilen. En ja in het begin willen de groten nog geen link ruilen. Maar in het begin zijn zelfs niet-relevante links beter dan geen links. Wat ik altijd doe is beginnen met zo veel mogelijk linkruil , en later als de website groeit dan haal ik de niet-relevante links weg en zoek ik betere links.
pi_149496981
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:21 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen. Je kan zelf al linken vanaf facebook, twitter, g+, pinterest enzo. Zodra er genoeg op je site staat kun je proberen je concurrenten te vragen een link te ruilen. En ja in het begin willen de groten nog geen link ruilen. Maar in het begin zijn zelfs niet-relevante links beter dan geen links. Wat ik altijd doe is beginnen met zo veel mogelijk linkruil , en later als de website groeit dan haal ik de niet-relevante links weg en zoek ik betere links.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb hier zeker wat aan! Vind je dat linkbuilding zwaar weegt bij google; Als je redelijk aan linkbuilding doet, dat Google je aanzienlijk hoger rankt?

Voor de rest klooien met tags/keywords voor optimaal resultaat?

Is er een reden dat je je ads pas later erop gooit?
pi_149497129
quote:
10s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:29 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb hier zeker wat aan! Vind je dat linkbuilding zwaar weegt bij google; Als je redelijk aan linkbuilding doet, dat Google je aanzienlijk hoger rankt?

Voor de rest klooien met tags/keywords voor optimaal resultaat?

Is er een reden dat je je ads pas later erop gooit?
Er zijn mensen die zeggen dat goede backlinks het belangrijkste zijn voor een website, belangrijker nog dan SEO. Ik zelf denk dat goede content het allerbelangrijkste is. Bij goede content komen de backlinks "vanzelf" ;)

Je kan ads er al meteen op gooien. Maar als er geen hond komt heeft dat toch geen nut. Misschien denkt Google dan dat je je site alleen maakt om geld te verdienen. Who knows wat google denkt. De reden om ads er pas later op te gooien is dat ik ergens gelezen heb dat slechte/zwakke/nieuwe sites binnen je AdSense account invloed hebben op de cpc. Nu ik er over nadenk -voor zover dat kan na hele fles witte wijn- weet ik niet meer zeker of het uit maakt of je ads er meteen op gooit of even wacht.
pi_149497252
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:40 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Er zijn mensen die zeggen dat goede backlinks het belangrijkste zijn voor een website, belangrijker nog dan SEO. Ik zelf denk dat goede content het allerbelangrijkste is. Bij goede content komen de backlinks "vanzelf" ;)

Je kan ads er al meteen op gooien. Maar als er geen hond komt heeft dat toch geen nut. Misschien denkt Google dan dat je je site alleen maakt om geld te verdienen. Who knows wat google denkt. De reden om ads er pas later op te gooien is dat ik ergens gelezen heb dat slechte/zwakke/nieuwe sites binnen je AdSense account invloed hebben op de cpc. Nu ik er over nadenk -voor zover dat kan na hele fles witte wijn- weet ik niet meer zeker of het uit maakt of je ads er meteen op gooit of even wacht.
Oh alweer bedankt voor je input :D. Ik hoop dat het wat wordt, en anders maar een wijze les voor mij. Mijn site gaat over een onderwerp die ik op het internet kan terugvinden, maar met zeer brakke content en zeer zwakke sites. Sommigen zijn zeer beknopte artikelen uit blogs. Ik hoop dat mijn site wat hoger wordt gerankt dan die van hun.

Ook heb ik geen idee van de potentie qua bezoekers. Kunnen 3 per maand zijn maar hopelijk paar honderd per dag of zo :D
pi_149500196
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:17 schreef RanTheMan het volgende:
goed gereedschap is het halve werk niet waar? Iemand nog een suggestie voor een nieuwe PC? Ik zoek niet zo veel bijzonders, i3/i5 4/8gig , maar het belangrijkste een 3 screen setup, het liefst met 3x dvi, maar dat lijkt onmogelijk te zijn om zo kant en klaar te kopen.. Iemand een betaalbare suggestie? wil max 5/600 ex betalen...
Het is mogelijk op meerdere manieren. De makkelijkste is sommige pc's die HDMI - VGA en DVI aansluiting hebben, dus dan kun je er 3 stuks op aansluiten, alleen is VGA wat lelijker. Wat ook kan is een goedkoop kaartje in SLI draaien, beide hebben vaak wel 2x DVI dus kun je er 4 aansluiten.

Persoonlijk zou ik geen 3 screen setup kiezen omdat je dan met je muis naar links en rechts moet. Ik gebruik 2 schermen maar zijn 2 aparte pc's, dat werkt bij mij beter. Misschien zou jij ook 2 pc's kunnen gebruiken en dan op eentje doe je 2 schermen en op de ander eentje. Of een laptop ernaast.

Ik heb ook een IT bedrijf met iemand, dus mocht je technische vragen over PC's hebben kan dat altijd :)
Facts don't care about your feelings
pi_149501160
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 00:09 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Ik heb net een i7/16gb gekocht via marktplaats voor 350 euro. Oke er moest een stillere voeding in en mijn oude videokaart moest meeverhuizen, maar dan heb je ook wat :) Nu ben ik alleen benieuwd... waarom je een 3 screen setup wilt. Zijn er voordelen om 3 schermen stroom te laten vreten?
Omdat ik standaard 3 tot 6 tabbladen open heb staan, en ik doodziek wordt van Alt-Tab, daarnaast zijn er 2 dynamische schermen die elke 5 minuten aandacht nodig hebben, dus 1 main screen en dan twee ondersteunende.. Er is meer in het leven dan adsense :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149506977
Inmiddels met www.google.com/dfp al verder gekomen en met een blok al positieve cijfers. De inkomsten zijn per 1.000 views met bijna 30% gestegen en de meting gaat nu over bijna een maand.
pi_149513089
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 14:50 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid, valt er een beetje boterham te verdienen met zo'n dergelijke site als jouw voorbeeld? (Mits het aardig rankt in google?)
Ik verdien er gemiddeld zo'n ¤1000 per maand mee.
pi_149513955
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:15 schreef mimbosa het volgende:

[..]

Ik verdien er gemiddeld zo'n ¤1000 per maand mee.
Bedankt. Is dat niet aan de hoge kant voor 1 zo'n site? Is dat alleen advertentie-inkomsten of ook andere inkomsten? Ik heb geen idee allemaal :D
pi_149515396
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:43 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Bedankt. Is dat niet aan de hoge kant voor 1 zo'n site? Is dat alleen advertentie-inkomsten of ook andere inkomsten? Ik heb geen idee allemaal :D
Lijkt me sterk dat het van die site afkomt, ik zie daar helemaal geen ads of aff. links :P
Facts don't care about your feelings
pi_149516231
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 18:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat het van die site afkomt, ik zie daar helemaal geen ads of aff. links :P
Klopt, hij zei dat de ads later af komt, en bedoelt dat hij dan 1000 euri's verdient ermee als het af is. Tenminste, als ik het zo heb begrepen. :P Vind jij dat dat mogelijk is met zo'n dergelijke site met ads/ aff links, Yoshi?
  maandag 9 februari 2015 @ 19:09:28 #82
340341 Blester
Membre très utile
pi_149516574
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:28 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is mogelijk op meerdere manieren. De makkelijkste is sommige pc's die HDMI - VGA en DVI aansluiting hebben, dus dan kun je er 3 stuks op aansluiten, alleen is VGA wat lelijker. Wat ook kan is een goedkoop kaartje in SLI draaien, beide hebben vaak wel 2x DVI dus kun je er 4 aansluiten.

Persoonlijk zou ik geen 3 screen setup kiezen omdat je dan met je muis naar links en rechts moet. Ik gebruik 2 schermen maar zijn 2 aparte pc's, dat werkt bij mij beter. Misschien zou jij ook 2 pc's kunnen gebruiken en dan op eentje doe je 2 schermen en op de ander eentje. Of een laptop ernaast.

Ik heb ook een IT bedrijf met iemand, dus mocht je technische vragen over PC's hebben kan dat altijd :)
Ik heb het ook nooit echt begrepen waarom iemand met meerdere schermen op 1 computer zou willen werken. Zelf werk ik met 3 computers naast elkaar, 2 Windows en 1 iMac, ik moet zeggen dat dit heerlijk werkt. Maargoed, met de iPhone & iPad kan een hoop werk dat gedaan zou moeten worden op een computer ook weer mooi worden vervangen :)

Voor gegevens die je regelmatig moet checken maar waar je niets aan hoeft te veranderen werkt (uit eigen ervaring) een 40 inch TV scherm met HDMI aan de muur ook prima :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149519240
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 13:36 schreef UtopiaVolger het volgende:
CPC blijft dalen hier, meer mensen last van? Vorig jaar was het gemiddeld twee keer zo hoog als nu. 8)7
CPC in januari '15 was bij mij 30% lager dan in januari '14, best veel dus. Helaas was die trend het hele vorige jaar (en daarvoor) al zichtbaar. Balen, want het scheelt elke maand best wel wat :'(.
pi_149519343
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 08:17 schreef dragonrider het volgende:

[..]

Hoe ga je er voor zorgen dat deze site dan in de top 5 komt met concurrentie van alle grote jongens? De tijd dat een domein automatisch om zijn naam al hoog ranked op het desbetreffende zoekwoord is wel voorbij toch?
Ja, EMD is niet zo boeiend meer. Je zult echt flink je best moeten doen om top 5 te scoren...
pi_149521945
Cpc nu ten opzichte van vorige jaren is hier niet gedaald, en per maand gezien vrijwel hetzelfde gebleven. Wat ik wel merk is dat het steeds moeilijker is voor een nieuwe site om bezoekers te krijgen. Vijf jaar geleden kon je met bijna elke site wel scoren en nu is dat een stuk lastiger.
pi_149525773
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:17 schreef Kemestry het volgende:
Cpc nu ten opzichte van vorige jaren is hier niet gedaald, en per maand gezien vrijwel hetzelfde gebleven. Wat ik wel merk is dat het steeds moeilijker is voor een nieuwe site om bezoekers te krijgen. Vijf jaar geleden kon je met bijna elke site wel scoren en nu is dat een stuk lastiger.
Ik heb wel eens in mijn omgeving mensen proberen te helpen met site opzetten maar inderdaad bezoekers krijgen is niet makkelijk. Ook steeds meer sites dus meer concurrentie en onderschat ook Facebook niet. Het is niet alleen een profielenwebsite maar communities komen daar ook meer en meer.
pi_149525980
Dat dus. Steeds meer websites en FB heeft een groot deel overgenomen. Internetten is voor een deel van de mensen verworden tot wat vogelen op FB.

Ook moet je vaak al serieus veel aan SEO doen en bv. linkbuilding. Soms hebben de first pagers een paar duizend backlinks. Dat ga je natuurlijk nooit inhalen in een paar maanden.
pi_149526412
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit echt begrepen waarom iemand met meerdere schermen op 1 computer zou willen werken. Zelf werk ik met 3 computers naast elkaar, 2 Windows en 1 iMac, ik moet zeggen dat dit heerlijk werkt. Maargoed, met de iPhone & iPad kan een hoop werk dat gedaan zou moeten worden op een computer ook weer mooi worden vervangen :)

Voor gegevens die je regelmatig moet checken maar waar je niets aan hoeft te veranderen werkt (uit eigen ervaring) een 40 inch TV scherm met HDMI aan de muur ook prima :)
Het hangt denk ik volledig af van wat je met een scherm doet, als je klantinteractie hebt, dan is multitasken essentieel. Zo heb ik enkele webwinkels met een chatfunctie, deze chat hulp levert extreem goede conversies op, dus dat is scherm 1, dan nog 1 scherm met mailboxen, hoe sneller je reageert hoe beter de conversie en dan nog een mainscreen om gewoon op te werken. Kijk alt-tab werkt wel, maar dit is overzichtelijker, als een concurrent 5 min eerder reageert loop ik achter de feiten aan. Wellicht voor sommigen onzin, maar al met al draai ik conversie percentages van rond de 4%, dat kunnen niet veel zeggen vermoed ik. Dus gezien de invulling van de twee extra schermen is 1 pc voldoende.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149530013
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:43 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Bedankt. Is dat niet aan de hoge kant voor 1 zo'n site? Is dat alleen advertentie-inkomsten of ook andere inkomsten? Ik heb geen idee allemaal :D
Dat komt van zo'n 25 verschillende sites vandaan ;)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:09:51 #90
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149531801
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:19 schreef jeronald het volgende:

[..]

CPC in januari '15 was bij mij 30% lager dan in januari '14, best veel dus. Helaas was die trend het hele vorige jaar (en daarvoor) al zichtbaar. Balen, want het scheelt elke maand best wel wat :'(.
Wat een ellende. :'( Het was bij mij behoorlijk goed de laatste maanden van 2014. Nu is het eeuuhh ja... Nie best nie. _O-
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  dinsdag 10 februari 2015 @ 09:12:44 #91
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149531832
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:54 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Het hangt denk ik volledig af van wat je met een scherm doet, als je klantinteractie hebt, dan is multitasken essentieel. Zo heb ik enkele webwinkels met een chatfunctie, deze chat hulp levert extreem goede conversies op, dus dat is scherm 1, dan nog 1 scherm met mailboxen, hoe sneller je reageert hoe beter de conversie en dan nog een mainscreen om gewoon op te werken. Kijk alt-tab werkt wel, maar dit is overzichtelijker, als een concurrent 5 min eerder reageert loop ik achter de feiten aan. Wellicht voor sommigen onzin, maar al met al draai ik conversie percentages van rond de 4%, dat kunnen niet veel zeggen vermoed ik. Dus gezien de invulling van de twee extra schermen is 1 pc voldoende.
Je hebt hier best een goed punt. Ik zit zelf niet in de online detailhandel, maar je kent die mensen wel die via Facebook handelen denk ik? Ze doen inkopen bij de groothandel, uploaden iets in een aantal groepen en met een paar minuten ben je alles kwijt als je direct reageert. Kon je maar een dropship lijst importeren in verkoophoeken. _O-
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149532671
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 22:54 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Het hangt denk ik volledig af van wat je met een scherm doet, als je klantinteractie hebt, dan is multitasken essentieel. Zo heb ik enkele webwinkels met een chatfunctie, deze chat hulp levert extreem goede conversies op, dus dat is scherm 1, dan nog 1 scherm met mailboxen, hoe sneller je reageert hoe beter de conversie en dan nog een mainscreen om gewoon op te werken. Kijk alt-tab werkt wel, maar dit is overzichtelijker, als een concurrent 5 min eerder reageert loop ik achter de feiten aan. Wellicht voor sommigen onzin, maar al met al draai ik conversie percentages van rond de 4%, dat kunnen niet veel zeggen vermoed ik. Dus gezien de invulling van de twee extra schermen is 1 pc voldoende.
Blester zegt ook niet dat je 1 pc moet gebruiken, hij heeft er ook 3. De vraag is of aparte computers niet beter werken dan 1 pc met meerdere beeldschermen. Uiteindelijk heb je dan maar 1 muis, 1 toetsenbord en 1 grote desktop. Daar zitten ook nadelen aan.

Zelf heb ik een laptop, die meestal aangesloten is op een scherm. Een aparte pc met scherm en ook nog een iMac, maar dat is meer voor indesign, photoshop e.d. Wel mooi zo'n 27" scherm, werkt goed, maar ben verder geen fan van apple.
Facts don't care about your feelings
pi_149533084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Blester zegt ook niet dat je 1 pc moet gebruiken, hij heeft er ook 3. De vraag is of aparte computers niet beter werken dan 1 pc met meerdere beeldschermen. Uiteindelijk heb je dan maar 1 muis, 1 toetsenbord en 1 grote desktop. Daar zitten ook nadelen aan.

Zelf heb ik een laptop, die meestal aangesloten is op een scherm. Een aparte pc met scherm en ook nog een iMac, maar dat is meer voor indesign, photoshop e.d. Wel mooi zo'n 27" scherm, werkt goed, maar ben verder geen fan van apple.
?? moet je nog wakker worden Yoshi? :)
Hij zegt dat hij niet begrijpt waarom je 1 pc moet gebruiken, omdat 3 ook kan, ik leg uit waarom ik graag met 1 pc wil werken.. :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149542990
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 10:34 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

?? moet je nog wakker worden Yoshi? :)
Hij zegt dat hij niet begrijpt waarom je 1 pc moet gebruiken, omdat 3 ook kan, ik leg uit waarom ik graag met 1 pc wil werken.. :)
Dat is toch heel logisch 1 pc i.p.v. 3 ?
pi_149544938
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 16:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is toch heel logisch 1 pc i.p.v. 3 ?
Lijkt mij wel, Kennelijk voor sommigen niet :) Maar goed, back to adsense
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149545400
:') wat lullen jullie nou. Ik hoor jou argumenten geven over multitasken, mailbox checken en ondertussen werken op een andere screen. Ook heb je het over ALT-TAB wat natuurlijk bij 3 pc's niet eens van toepassing hoeft te zijn.

Als je 3 monitors op 1 pc laat draaien heb je verschillende nadelen. Ten eerste heb je 1 groot bureaublad waardoor je met je muis heel veel naar rechts en naar links moet. Ten tweede moet je 3 monitors hebben van hetzelfde formaat (het liefst hetzelfde merk vanwege de kleurinstellingen) omdat de videokaart niet altijd het beeld even goed op verschillende verhoudingen kan laten zien (dan krijg je balken). Ten derde kan het trager gaan lopen als je veel programma's tegelijk draait of bijv. iets full screen wilt openen en de andere beeldschermen daardoor niets meer kunnen. Of je moet herstarten om wat voor reden dan ook (crash) en alles moet afgesloten worden. Enige probleem is bijv. als je veel copy paste, dat gaat natuurlijk niet makkelijk tussen pc's onderling.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 10 februari 2015 @ 19:42:29 #97
340341 Blester
Membre très utile
pi_149548393
Toch mooi om te zien dat het AdSense topic steeds meer ruimte biedt voor allerlei zaken die niets met AdSense te maken hebben :D

Nu we toch off-topic zijn, Rijksoverheid, Telfort, Pownews en GeenStijl lijken te maken te hebben met een DDoS. Toch grappig om te zien wat de omvang van die aanvallen zijn (niet dat de servers van de overheid van uitmuntende kwaliteit zijn :') )
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149550336
@Blester heb jij nooit verdiept in dfp van Google? Dat is een stapje verder dan Adsense maar op dit topic is er verder niemand buiten mij en UtopiaVolger die hier iets mee doen.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 20:37:45 #99
340341 Blester
Membre très utile
pi_149550627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:29 schreef WebBeestje het volgende:
@Blester heb jij nooit verdiept in dfp van Google? Dat is een stapje verder dan Adsense maar op dit topic is er verder niemand buiten mij en UtopiaVolger die hier iets mee doen.
Jawel. Maar Google accountmanager regelt wat dat betreft de boel voor een groot deel, kan er niet veel over zeggen ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149552905
iets geks met google aan de hand?

zoek op bepaald keyword met miljoenen hits en dan na 3 pagina's van 100 ineens geen resulaten meer.

Zelfde geldt voor Nu.nl zoeken?

https://www.google.nl/sea(...)eGgXA&start=400&sa=N
pi_149555507
Okee mijn site is online...

Ik heb SEO toegepast, alleen vermoed ik dat Google mij heeft opgepikt toen ik nog niet aan SEO ben begonnen. Mijn sites zijn compleet onvindbaar, behalve als je op mijn URL Googlet :D. Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat mijn site in ranking omhoog gaat? En hoe deze in tussentijd te verbeteren? :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:39 schreef trekker25 het volgende:
iets geks met google aan de hand?

zoek op bepaald keyword met miljoenen hits en dan na 3 pagina's van 100 ineens geen resulaten meer.

Zelfde geldt voor Nu.nl zoeken?

https://www.google.nl/sea(...)eGgXA&start=400&sa=N
Ik zie het ook ja...
pi_149556232
Ligt een beetje aan je keywords, de concurrentie en hoe goed jij je best doet.
pi_149556518
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:41 schreef Halcon het volgende:
Ligt een beetje aan je keywords, de concurrentie en hoe goed jij je best doet.
Begrijpelijk... Wat bedoel je met" Hoe goed jij je best doet" :D?
pi_149557390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:46 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Begrijpelijk... Wat bedoel je met" Hoe goed jij je best doet" :D?
Nou, hoe goed je content is, linkbuilding, etc. :)

'Slechte' content op een 'slechte' website zal zeker in geval van concurrentie nooit heel zichtbaar worden.
pi_149557569
En je moet zeker geduld hebben, verwacht niet dat je van de ene op de andere dag al goed rankt.
Facts don't care about your feelings
pi_149557717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
En je moet zeker geduld hebben, verwacht niet dat je van de ene op de andere dag al goed rankt.
Dat ook. Zou ook raar zijn als je na een week al hoger rankt dan concurrenten die al jaren serieus bezig zijn.

Overigens, in NL gaat het sowieso toch al redelijk snel allemaal. Veel winst zit ook in niet alleen op 1 key word (vaak veel concurrentie) focussen maar op meerdere. Soms sta ik binnen een paar weken al hoog op alternatieve, maar leuke key words.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 23:47:05 #107
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_149559017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 22:29 schreef MaxKalav het volgende:
Okee mijn site is online...

Ik heb SEO toegepast, alleen vermoed ik dat Google mij heeft opgepikt toen ik nog niet aan SEO ben begonnen. Mijn sites zijn compleet onvindbaar, behalve als je op mijn URL Googlet :D. Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat mijn site in ranking omhoog gaat? En hoe deze in tussentijd te verbeteren? :?

[..]

Ik zie het ook ja...
Wil je je website niet is laten zien? Er worden hier sowieso maar heel weinig voorbeelden getoond...
pi_149559832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
En je moet zeker geduld hebben, verwacht niet dat je van de ene op de andere dag al goed rankt.
Helder :D. Ook wel logisch

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ook. Zou ook raar zijn als je na een week al hoger rankt dan concurrenten die al jaren serieus bezig zijn.

Overigens, in NL gaat het sowieso toch al redelijk snel allemaal. Veel winst zit ook in niet alleen op 1 key word (vaak veel concurrentie) focussen maar op meerdere. Soms sta ik binnen een paar weken al hoog op alternatieve, maar leuke key words.
Als mijn eerste project een beetje gaat, zoek ik naar andere onderwerpen. Je kan je toch ook focussen op verschillende keywords door verschillende sub-sites te maken?
Iedere subpagina een eigen keyword?

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:47 schreef dragonrider het volgende:

[..]

Wil je je website niet is laten zien? Er worden hier sowieso maar heel weinig voorbeelden getoond...
Mag dat? www.yktips.com . Als het niet mag dan verwijder ik/ een mod het wel. Wordt nog uitgebreid met content en natuurlijk banners. Maar ik kijk even hoe het gaat. Feedback om SEO te verbeteren hoor ik graag :D
pi_149561696
Ja, dat kan, MaxKalav :)
pi_149562952
niemand meer die merkt dat google resulaten niet kloppen?

Bijna alle keywords hebben max rond de 300 results?

bv volkskrant, fok, tweakers

op meerdere browsers en ips getest.
pi_149563788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 06:16 schreef Halcon het volgende:
Ja, dat kan, MaxKalav :)
Okee :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:05 #112
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_149564051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:17 schreef MaxKalav het volgende:

Mag dat? www.yktips.com . Als het niet mag dan verwijder ik/ een mod het wel. Wordt nog uitgebreid met content en natuurlijk banners. Maar ik kijk even hoe het gaat. Feedback om SEO te verbeteren hoor ik graag :D
Ziet er goed uit met voldoende content. Ik kan alleen niet in Adwords terugvinden of hier überhaupt naar gezocht wordt. Wat zou je belangrijkste keyword moeten zijn?

Trouwens, als jullie een Adsense site maken voor de internationale markt, gaan jullie dan ook op zoek naar een hosting provider elders, of voldoet Nederlandse hosting ook prima daarvoor?
pi_149564832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:12 schreef dragonrider het volgende:

[..]

Ziet er goed uit met voldoende content. Ik kan alleen niet in Adwords terugvinden of hier überhaupt naar gezocht wordt. Wat zou je belangrijkste keyword moeten zijn?

Trouwens, als jullie een Adsense site maken voor de internationale markt, gaan jullie dan ook op zoek naar een hosting provider elders, of voldoet Nederlandse hosting ook prima daarvoor?
Ik heb geen idee of dit een zoekopdracht is wat veel wordt uitgevoerd, ik kan het niet vinden op Adwords. Ik denk dat Google dit niet op Adwords toont omdat Youku een grote concurrent is. Mijn keywords is zoiets als: upload video Youku of Create account Youku.

Ik doe dit een brakke cheap-ass Nederlands hostingbedrijf, kost me wat euri's een appel en een ei, maar is voor mij om uit te proberen. Mocht het wat worden dan ga ik verhuizen.
pi_149564870


[ Bericht 100% gewijzigd door MaxKalav op 11-02-2015 10:52:35 (Foutje bedankt) ]
pi_149565094
De website doet er wel erg lang over om te laden overigens! Kostte hier echt meer dan 15 seconden en dan ben ik eigenlijk geneigd - en met mij ook anderen - om toch weg te klikken.
pi_149565187
Maar goed hij richt zich ook niet op Nederlanders denk ik.
Facts don't care about your feelings
pi_149566947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:03 schreef mattie010 het volgende:
De website doet er wel erg lang over om te laden overigens! Kostte hier echt meer dan 15 seconden en dan ben ik eigenlijk geneigd - en met mij ook anderen - om toch weg te klikken.
Voor je SEO zou je laadtijd ook beter moeten zijn. Dat nog even los van jouw punt.
pi_149568289
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor je SEO zou je laadtijd ook beter moeten zijn. Dat nog even los van jouw punt.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:03 schreef mattie010 het volgende:
De website doet er wel erg lang over om te laden overigens! Kostte hier echt meer dan 15 seconden en dan ben ik eigenlijk geneigd - en met mij ook anderen - om toch weg te klikken.
Ik deed er 4 seconden over net... Maar ik ben ervan op de hoogte dat ik een brakke hostingbedrijf heb gekozen (helaas achteraf). Ik zocht er eentje en deze kwam bij de recencies er redelijk uit, dus daar ging ik ook voor.

toen ik mijn site ging bouwen merkte ik al dat het geen optimale hosting is... Af en toe zeer traag en soms doet ie het helemaal niet (server down). Ik baalde daar wel van, maar vaak doet ie het ook goed. Maar goed, het is ook om te kijken hoe het gaat en mocht het iets worden dat ik overstap naar een betere hosting bedrijf.
pi_149572507
op de frontpage van me spelletjes site heb ik een like button die gekoppeld is de Facebook page die bij de site hoort (8k likers ongeveer).

Echter dit telt niet mee voor de rankings op ahrefs (daar laat die er 650 likes zien voor de frontpage).

Ik neem aan dat voor ranking in Google website Facebook likes beter zijn dan de likes van de mijn eigen Facebook page die betrekking heeft op die site?

Momenteel komen er niet veel likes meer bij, maar is het verstandig dan een like button te maken die op de www frontpage betrekking heeft? (zeker omdat die 8k likers nauwelijks mijn berichten te zien krijg op Facebook. Meeste postings hebben dan een bereik van 200-300 personen, erg laag)
pi_149572924
Als ik dat mag vragen: welk hostingbedrijf heb je gekozen?
Mocht je echt maar een paar euro heb gespendeerd, dan is het mogelijk gunstiger (ook qua SEO ranking) om toch te kiezen voor een ander hostingbedrijf en een snellere laadtijd te hebben! :)
pi_149574516
Om de laadsnelheid te verbeteren, gebruik: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
pi_149575594
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:35 schreef jeronald het volgende:
Om de laadsnelheid te verbeteren, gebruik: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Die toont bij mij steeds vreemdere resultaten zonder ook maar iets te wijzigen.
Ben zelf voorstander van deze http://gtmetrix.com/ een combi van yslow en pagespeed
Die is wat mij betreft nauwkeuriger en toont mij betere resultaten :)
pi_149577316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:42 schreef mattie010 het volgende:
Als ik dat mag vragen: welk hostingbedrijf heb je gekozen?
Mocht je echt maar een paar euro heb gespendeerd, dan is het mogelijk gunstiger (ook qua SEO ranking) om toch te kiezen voor een ander hostingbedrijf en een snellere laadtijd te hebben! :)
Tuurlijk... Versio heet ie. Volgens mij wel een bedrijf met veel klanten. Toen ik zocht naar een hosting bedrijf heb ik zomaar hiervoor gekozen; aardige recensies en qua prijs okay.

Achteraf gezien doet hun internetverbindingen het wel, maar niet altijd. Dat is wel een nadeel, zo af en toe liggen ze eruit en zijn ze traag. Van horen zeggen dat de recensenten geld kregen om positief te schrijven (geen idee wat ervan waar is). Zoals net, pagina's geladen binnen 3 seconden. Maar een keer weleens 30 seconden erover gedaan :D. Ik heb zoiets van: als het over het algemeen aardig doet, dan kijk ik het wel even aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:35 schreef jeronald het volgende:
Om de laadsnelheid te verbeteren, gebruik: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
quote:
4s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:12 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Die toont bij mij steeds vreemdere resultaten zonder ook maar iets te wijzigen.
Ben zelf voorstander van deze http://gtmetrix.com/ een combi van yslow en pagespeed
Die is wat mij betreft nauwkeuriger en toont mij betere resultaten :)
Thnx for de tips, ik kijk er wel een keer naar :D
pi_149577347
Versio.... goedkoop zijn ze zeker, maar voor de rest is het drama. Beter elders een paar euro meer betalen.
pi_149577464
Hebben jullie een reseller pakket dan? Geen problemen mee verder...
Facts don't care about your feelings
pi_149577492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Hebben jullie een reseller pakket dan? Geen problemen mee verder...
Ik heb niks meer bij Versio. Zijn prutsers.
pi_149577517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:24 schreef Halcon het volgende:
Versio.... goedkoop zijn ze zeker, maar voor de rest is het drama. Beter elders een paar euro meer betalen.
Daar komt het op neer, heb in mijn korte tijd al paar keer gehad met trage/niet werkende verbindingen. Volgens mij niet echt done om zulke service te verlenen? Maar als ze het doen, doen ze het prima, en dat is zo het meeste van de tijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Hebben jullie een reseller pakket dan? Geen problemen mee verder...
Standaard hosting & URLs bij ze afgenomen
pi_149577690
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb niks meer bij Versio. Zijn prutsers.
Ik ook niet. paar kleine sites gehad, drama genoeg om nooit meer terug te keren daar.
Liever een paar euro meer betalen :)
pi_149577718
quote:
4s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:38 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik ook niet. paar kleine sites gehad, drama genoeg om nooit meer terug te keren daar.
Liever een paar euro meer betalen :)
Als ik opnieuw een hosting bedrijf ging kiezen zou ik het ergens anders doen ja. Hebben jullie wat namen waar je mooie prijs/kwaliteitverhouding krijgen?
pi_149577777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:39 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Als ik opnieuw een hosting bedrijf ging kiezen zou ik het ergens anders doen ja. Hebben jullie wat namen waar je mooie prijs/kwaliteitverhouding krijgen?
Heb nu 6 sites bij antagonist, en ga binnenkort alles overzetten daarheen. In de tijd dat ik er zit, (bijna 5 jaar) 2 keer storing gehad van enkele minuten. Dus die kan ik wel aanraden.
pi_149577783
Tja over elke webhost kun je wel klachten vinden.
Facts don't care about your feelings
pi_149577854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja over elke webhost kun je wel klachten vinden.
Uiteraard. Maar versio en webreus spannen wel de kroon samen denk ik? Tenminste, ik hoor daar de meeste klachten van. Niet dat ik er elke dag mee bezig ben, maar die 2 blijven in elk geval hangen :D
pi_149577889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja over elke webhost kun je wel klachten vinden.
Klopt. Versio maakt het echter wel heel extreem.
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:45:58 #134
340341 Blester
Membre très utile
pi_149577894
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:39 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Als ik opnieuw een hosting bedrijf ging kiezen zou ik het ergens anders doen ja. Hebben jullie wat namen waar je mooie prijs/kwaliteitverhouding krijgen?
Gewoon meteen goed doen en een VPS / dedicated server pakken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149578600
Ik pas trouwens Yeost SEO toe op mijn Word Press site. Zal dat voldoende zijn om hoger te scoren in de rankings op gebied van keywords?

Verder heeft iemand al gezegd dat er aan linkbuilding gedaan moet worden om hoger te scoren

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:45 schreef Blester het volgende:

[..]

Gewoon meteen goed doen en een VPS / dedicated server pakken.
Zal me eens inlezen :)
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:23:59 #136
340341 Blester
Membre très utile
pi_149579068
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:12 schreef MaxKalav het volgende:
Ik pas trouwens Yeost SEO toe op mijn Word Press site. Zal dat voldoende zijn om hoger te scoren in de rankings op gebied van keywords?

Verder heeft iemand al gezegd dat er aan linkbuilding gedaan moet worden om hoger te scoren

[..]

Zal me eens inlezen :)
Voor de on-page SEO van je beginnende oefenwebsite kom je met het volgende stappenplan een heel eind: http://altitudemarketing.com/seo-checklist/
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149580330
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. Versio maakt het echter wel heel extreem.
Het is weer raak hoor :')




quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:23 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor de on-page SEO van je beginnende oefenwebsite kom je met het volgende stappenplan een heel eind: http://altitudemarketing.com/seo-checklist/
Thnx, ik zie dat ik al een goede eind op weg ben, op een paar puntjes na.
pi_149580350


[ Bericht 100% gewijzigd door MaxKalav op 11-02-2015 19:59:49 (alweer oeps) ]
pi_149583696
quote:
4s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:44 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar versio en webreus spannen wel de kroon samen denk ik? Tenminste, ik hoor daar de meeste klachten van. Niet dat ik er elke dag mee bezig ben, maar die 2 blijven in elk geval hangen :D
Oef webreus.... haha. Ach ja ik zit vooral bij Pcextreme en dat was in het begin ook vaak bagger, maar steeds minder klachten over.
Facts don't care about your feelings
pi_149583774
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:58 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Het is weer raak hoor :')

[ afbeelding ]

[..]

Thnx, ik zie dat ik al een goede eind op weg ben, op een paar puntjes na.
Dat is het heel vaak. Te vaak voor iemand te een beetje serieus wil zijn met z'n website.
pi_149584466
Je hebt toch iets van 6 euro betaald voor een heel jaar? Misschien toch interessant om toch over te gaan op een andere hosting. Kost je helaas dus wel wat geld, maar qua performance het mogelijk wel waard.
pi_149584705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:43 schreef mattie010 het volgende:
Je hebt toch iets van 6 euro betaald voor een heel jaar? Misschien toch interessant om toch over te gaan op een andere hosting. Kost je helaas dus wel wat geld, maar qua performance het mogelijk wel waard.
Ik heb puur voor hosting vrijwel niets betaald idd. Maar de domeinnamen heb ik wel betaald. Als ik overstap, moet dan ook de domeinnamen overhevelen? Of moet ik dat apart zien? Want als het laatste het geval is, moet ik dat zeker overwegen...
(Dit soort vragen krijg je van een complete leek :P )
pi_149584931
Je moet de domeinnaam wel weer koppelen dan aan de nieuwe hosting. Moet je even lezen op bijvoorbeeld antagonist of iets dergelijks. Zal even een linkje plaatsen! ;)
https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/transfer/steps
Zijn nog tal van meerdere goede mogelijkheden. Staan genoeg tips over de laatste pagina en anders even googlen. Eigenlijk alleen de recensies van versio zijn verzonnen geloof ik.
pi_149585517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:55 schreef mattie010 het volgende:
Je moet de domeinnaam wel weer koppelen dan aan de nieuwe hosting. Moet je even lezen op bijvoorbeeld antagonist of iets dergelijks. Zal even een linkje plaatsen! ;)
https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/transfer/steps
Zijn nog tal van meerdere goede mogelijkheden. Staan genoeg tips over de laatste pagina en anders even googlen. Eigenlijk alleen de recensies van versio zijn verzonnen geloof ik.
Helder, bedankt voor je adviezen. Lijkt me teveel gedoe als ik zo lees, en dat ik ook mag betalen voor verhuizen van domeinnamen. Dus mijn plan is nu om mijn website imperium uit te bouwen. Aan het eind van mijn eerste jaar doe ik een keer verhuizen, tenzij ik al eerder voldoende inkomen krijg :P. Voor het zelfde geldt wordt mijn website-advontuur helemaal niks.
pi_149588455
is toch niet altijd zo geweest dat google zo weinig resultaten laat zien?

google je op cnn:
About 235,000,000 results (0.25 seconds)

en dan blader je flink door:

Page 9 of about 169 results (0.27 seconds)

krijg je maar 169 results op keyword cnn... toch raar?
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:04:44 #146
340341 Blester
Membre très utile
pi_149593290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:12 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Helder, bedankt voor je adviezen. Lijkt me teveel gedoe als ik zo lees, en dat ik ook mag betalen voor verhuizen van domeinnamen. Dus mijn plan is nu om mijn website imperium uit te bouwen. Aan het eind van mijn eerste jaar doe ik een keer verhuizen, tenzij ik al eerder voldoende inkomen krijg :P. Voor het zelfde geldt wordt mijn website-advontuur helemaal niks.
Veel werk?

1) Nieuw pakket kopen bij een hoster
2) Bestanden + MySQL kopieren
3) Nameservers / DNS instellen op de domeinnaam (dat is bij Versio 10 seconde werk)
4) Je bent klaar

Je hoeft de domeinnaam niet opnieuw te registreren, kun je gewoon bij Versio laten.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149593392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:12 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Helder, bedankt voor je adviezen. Lijkt me teveel gedoe als ik zo lees, en dat ik ook mag betalen voor verhuizen van domeinnamen. Dus mijn plan is nu om mijn website imperium uit te bouwen. Aan het eind van mijn eerste jaar doe ik een keer verhuizen, tenzij ik al eerder voldoende inkomen krijg :P. Voor het zelfde geldt wordt mijn website-advontuur helemaal niks.
Zoveel werk is het niet, zie post hierboven, maar als je er geen verstand van hebt moet je je er wel even in verdiepen ja. Of verwacht je dat je een website imperium kan bouwen zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben? Tja, dat is volgens mij wel de instelling van de gemiddelde mens tegenwoordig, maar geloof me, zo ga je er niet komen.
Facts don't care about your feelings
pi_149593651
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:

Tja, dat is volgens mij wel de instelling van de gemiddelde mens tegenwoordig, maar geloof me, zo ga je er niet komen.
Beetje dit type mensen, die onze verzorgingsstaat in stand moeten gaan houden .....
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149593952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:12 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Helder, bedankt voor je adviezen. Lijkt me teveel gedoe als ik zo lees, en dat ik ook mag betalen voor verhuizen van domeinnamen. Dus mijn plan is nu om mijn website imperium uit te bouwen. Aan het eind van mijn eerste jaar doe ik een keer verhuizen, tenzij ik al eerder voldoende inkomen krijg :P. Voor het zelfde geldt wordt mijn website-advontuur helemaal niks.
Het is een kwartier werk, maar goed, als het je teveel gedoe is moet je het vooral niet doen en lekker blijven SEO-en op een website die ze snel is als dikke stront door een rietje. :)

Verder aansluitend op wat hier al werd gezegd: met deze mentaliteit ga je er niet komen. We hebben het niet over een investering van weken in tijd of duizenden euro's tijd. Nee, hooguit een kwartiertje en een paar euro.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:50:09 #150
340341 Blester
Membre très utile
pi_149593998
Bij nader inzien denk ik ook niet dat een VPS geschikt is voor MaxKalav. Kosten te hoog en je moet er zelf tijd insteken als je het niet wilt uitbesteden.

Als zelfs het verhuizen van een domeinnaam (¤5 ofzo) een te grote investering zou zijn, kunnen we onze tijd beter besteden denk ik.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149594149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:50 schreef Blester het volgende:
Bij nader inzien denk ik ook niet dat een VPS geschikt is voor MaxKalav. Kosten te hoog en je moet er zelf tijd insteken als je het niet wilt uitbesteden.

Als zelfs het verhuizen van een domeinnaam (¤5 ofzo) een te grote investering zou zijn, kunnen we onze tijd beter besteden denk ik.
:Y

Dat denk ik ook. Hetzelfde geldt voor die vragen over SEO. SEO kost simpelweg tijd en alleen Yoast is niet voldoende. De bolletjes op groen krijgen bij Yoast, lukt iedereen wel. Toch kan niet iedereen op de eerste pagina bij de eerste 5 zoekresultaten staan.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:13:28 #152
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149594564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

Dat denk ik ook. Hetzelfde geldt voor die vragen over SEO. SEO kost simpelweg tijd en alleen Yoast is niet voldoende. De bolletjes op groen krijgen bij Yoast, lukt iedereen wel. Toch kan niet iedereen op de eerste pagina bij de eerste 5 zoekresultaten staan.
Het bekende groene bolletje :')
pi_149594947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:13 schreef JortK het volgende:

[..]

Het bekende groene bolletje :')
?
pi_149594955
LOL Groene bolletjes, jullie hebben gelijk. Met een beetje prutsen aan een site en SEO kom je niet ver. Nogmaals ik ben een complete leek op dit gebied en ik moet me eens een keer inlezen.

Maar ik heb nooit gedacht dat een server met 100% uptime belangrijker is dan een server met 98% uptime.
pi_149594992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:31 schreef MaxKalav het volgende:
LOL Groene bolletjes, jullie hebben gelijk. Met een beetje prutsen aan een site en SEO kom je niet ver. Nogmaals ik ben een complete leek op dit gebied en ik moet me eens een keer inlezen.

Maar ik heb nooit gedacht dat een server met 100% uptime belangrijker is dan een server met 98% uptime.
Het beste kun je je wat inlezen voor je ergens mee aanvangt. Natuurlijk leer je al doende en ga je ook nadat je je in hebt gelezen vast weleens op je gezicht, maar vrij basale dingen struikel je dan in elk geval wat minder snel over.
pi_149595169
Ik loop al een tijd met een idee in mijn hoofd wat waarschijnlijk wel kan slagen maar wat 'te groot' is om alleen op te zetten. Wat betreft het tekstschrijven is weinig specifieke kennis nodig en het is een onderwerp dat van alle tijden is en bijna iedereen wel aanspreekt. Staat er iemand open voor een samenwerking?
pi_149595329
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het beste kun je je wat inlezen voor je ergens mee aanvangt. Natuurlijk leer je al doende en ga je ook nadat je je in hebt gelezen vast weleens op je gezicht, maar vrij basale dingen struikel je dan in elk geval wat minder snel over.
Ja en Nee... Natuurlijk lees ik me in; maar na ingelezen te hebben wist ik veel dat mijn hosting bedrijf zo bagger was?

Voor 't een is het basaal, voor 't ander is het allemaal nieuw... Verhuizen bijvoorbeeld nadat ik niet eens een week geleden geld heb uitgegeven: Ik zelf heb dan zoiets van: Moet dat nou, is mijn huidige situatie zo slecht? Jullie zeggen overtuigend JA. Verhuizen kost wel meer dan 5 euro trouwens...


Als ik me blijf inlezen komt er helemaal niets van terecht, dus ben al blij met hetgeen wat ik heb weten te produceren (doorn in mijn oog blijft m'n brakke hosting server). :) . Nu focussen op verbeteren SEO en dus een verhuizing.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:51:05 #158
340341 Blester
Membre très utile
pi_149595428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Ja en Nee... Natuurlijk lees ik me in; maar na ingelezen te hebben wist ik veel dat mijn hosting bedrijf zo bagger was?

Voor 't een is het basaal, voor 't ander is het allemaal nieuw... Verhuizen bijvoorbeeld nadat ik niet eens een week geleden geld heb uitgegeven: Ik zelf heb dan zoiets van: Moet dat nou, is mijn huidige situatie zo slecht? Jullie zeggen overtuigend JA. Verhuizen kost wel meer dan 5 euro trouwens...


Als ik me blijf inlezen komt er helemaal niets van terecht, dus ben al blij met hetgeen wat ik heb weten te produceren (doorn in mijn oog blijft m'n brakke hosting server). :) . Nu focussen op verbeteren SEO en dus een verhuizing.
Begin gewoon goed en koop een (managed) VPS voor ¤25/¤30 per maand. Daarna kun je jezelf gaan focussen op SEO.

Om een beetje goed te beginnen in deze business moet je gewoon ¤1000 kunnen neertellen voor een goede basis, zeker als je nu nog weinig kennis hebt.

Maargoed, ik kan net zo goed tegen een muur praten volgens mij.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149595450
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:47 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Ja en Nee... Natuurlijk lees ik me in; maar na ingelezen te hebben wist ik veel dat mijn hosting bedrijf zo bagger was?

Voor 't een is het basaal, voor 't ander is het allemaal nieuw... Verhuizen bijvoorbeeld nadat ik niet eens een week geleden geld heb uitgegeven: Ik zelf heb dan zoiets van: Moet dat nou, is mijn huidige situatie zo slecht? Jullie zeggen overtuigend JA. Verhuizen kost wel meer dan 5 euro trouwens...


Als ik me blijf inlezen komt er helemaal niets van terecht, dus ben al blij met hetgeen wat ik heb weten te produceren (doorn in mijn oog blijft m'n brakke hosting server). :) . Nu focussen op verbeteren SEO en dus een verhuizing.
Versio staat er wel een beetje om bekend. Nou ja, een beetje. Vrijwel iedereen die er een beetje mee bezig is, weet wel dat Versio rommel is. Veel designertjes bieden het je aan, vanwege leuke commissies die ze vangen als ze iemand Versio aansmeren.

Tsja, verhuizen naar iets snellers en beters verdient zichzelf m.i. wel terug. 5 euro is misschien wat laag ingeschat, maar over duizenden euro's hebben we het hier nu ook weer niet. Max ¤ 500 voor 'n jaar. Mja, je moet niet eindeloos blijven lezen, maar dat verhaal van snelheid website en Versio had je m.i. wel moeten weten. Kijk, er zijn nu veel meer sites dan 5 jaar geleden en ook veel meer partijen die er serieus mee bezig zijn. Je zult toch wel wat in je mars moeten hebben om mee te kunnen doen.

Verbeteren SEO is ook een vrij algemene term natuurlijk.
pi_149596026
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Versio staat er wel een beetje om bekend. Nou ja, een beetje. Vrijwel iedereen die er een beetje mee bezig is, weet wel dat Versio rommel is. Veel designertjes bieden het je aan, vanwege leuke commissies die ze vangen als ze iemand Versio aansmeren.

Dat wist ik dus niet, nu dus wel. Allemaal achteraf gepraat, groot voordeel is dat het amper een drol heeft gekost.

quote:
Tsja, verhuizen naar iets snellers en beters verdient zichzelf m.i. wel terug. 5 euro is misschien wat laag ingeschat, maar over duizenden euro's hebben we het hier nu ook weer niet. Max ¤ 500 voor 'n jaar. Mja, je moet niet eindeloos blijven lezen, maar dat verhaal van snelheid website en Versio had je m.i. wel moeten weten. Kijk, er zijn nu veel meer sites dan 5 jaar geleden en ook veel meer partijen die er serieus mee bezig zijn. Je zult toch wel wat in je mars moeten hebben om mee te kunnen doen.
Het is een heel aparte wereld ja. Ik heb natuurlijk als beginneling natuurlijk geen basis om mee te kunnen doen met de grotere partijen, ben ik me van bewust. Mijn doel is om met zo weinig mogelijk kosten zo hoog mogelijk te ranken. Ik wil weten wat ik kan bereiken met de tools/resources die ik nu heb, en mocht het beter gaan dan verwacht dan kan ik meer toewijden aan hogere kosten. Al moet ik zeggen dat ik wel op zoek mag gaan naar betere hosting Zoals wat Blester suggereert... Ik kan natuurlijk mijn portemonnee opentrekken voor duizend euro betere servers bestellen, maar voor hetzelfde geldt lukt mij helemaal niks en heb ik dat geld voor niks uitgegeven.

quote:
Verbeteren SEO is ook een vrij algemene term natuurlijk.
Yep... Zo hoog mogelijk ranken. Inlezen in de verschillende technieken dat dat kan verwezelijken
pi_149596422
Dat is dan ook het enige voordeel. Lijkt me juist een drempel verlager als het gaat om het overstappen. Je hebt dan immers alleen wat euro's verspild aan Versio en veel kan dat nooit zijn.

Ondernemen is risico nemen. Het gaat niet om duizend euro. Het gaat om ¤ 250 a ¤ 500 per jaar. Dat is zeg maar ¤ 40 per maand. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je idee dat het geen ¤ 40 per maand investering waard is, dan zou ik dat inderdaad niet doen en het gewoon bij Versio laten staan.
  donderdag 12 februari 2015 @ 11:39:01 #162
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149596476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:20 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Het is een heel aparte wereld ja. Ik heb natuurlijk als beginneling natuurlijk geen basis om mee te kunnen doen met de grotere partijen, ben ik me van bewust. Mijn doel is om met zo weinig mogelijk kosten zo hoog mogelijk te ranken. Ik wil weten wat ik kan bereiken met de tools/resources die ik nu heb, en mocht het beter gaan dan verwacht dan kan ik meer toewijden aan hogere kosten. Al moet ik zeggen dat ik wel op zoek mag gaan naar betere hosting Zoals wat Blester suggereert... Ik kan natuurlijk mijn portemonnee opentrekken voor duizend euro betere servers bestellen, maar voor hetzelfde geldt lukt mij helemaal niks en heb ik dat geld voor niks uitgegeven.
En deze instelling is nu precies de reden waarom 9 van de 10 falen. Ondernemen is risico nemen.
pi_149597433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:36 schreef Halcon het volgende:
Dat is dan ook het enige voordeel. Lijkt me juist een drempel verlager als het gaat om het overstappen. Je hebt dan immers alleen wat euro's verspild aan Versio en veel kan dat nooit zijn.

Ondernemen is risico nemen. Het gaat niet om duizend euro. Het gaat om ¤ 250 a ¤ 500 per jaar. Dat is zeg maar ¤ 40 per maand. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je idee dat het geen ¤ 40 per maand investering waard is, dan zou ik dat inderdaad niet doen en het gewoon bij Versio laten staan.
Dat is mijn overweging ja. Mijn idee was een brainfart, ik ben er nog niet uit of ik vertrouwen heb in dit alles. Ik ben wel beniewd naar wat de potentiele inkomsten zijn als een SEO-guru mijn zooi oppikt en ermee aan de slag gaat...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:39 schreef JortK het volgende:

[..]

En deze instelling is nu precies de reden waarom 9 van de 10 falen. Ondernemen is risico nemen.
Ja, dan heb ik gefaald en wat zijn mijn gevolgen? Wat euri's lichter, tijd kwijt, ervaring rijker... Da's beter dan ergens aan committen terwijl je de bagage niet hebt, dat kan financieel gezien veel destrastreuzer uitpakken. Mensen investeren vaak ergens in als ze weten wat ze doen...
pi_149597449
Volgens mij kunnen de kosten nog wat omlaag, voor ¤10p/m heb ik tegenwoordig amper problemen (eigenlijk vrijwel nooit) maar toch bijna 2GB bandbreedte verbruik per maand en bijna 150.000 bezoekers.

Ondernemen is inderdaad risico nemen maar ik weeg telkens af of een investering zich ook kan terug betalen. Tot op heden lukt dat prima :)
pi_149597456
Een SEO-guru? Je weet dat je een hoop kwakzalvers hebt die meer kwaad dan goed doen? :)

En ja, dat risico loop je. Aan jou om in te schatten of je idee een paar honderd euro waard is. Is het dat niet, dan moet je het niet doen.
pi_149597496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:21 schreef Halcon het volgende:
Een SEO-guru? Je weet dat je een hoop kwakzalvers hebt die meer kwaad dan goed doen? :)
Ik heb een onderneming gehad die totaal niks met internet te maken had. Er kwamen inderdaad vage bedrijven langs om mij hun SEO-troep te verkopen voor paar honder euro in de maand... Zodat ik hoog kon ranken met mijn bedrijfssite.... Die ik niet had... Ik was achteraf wel benieuwd wat ervan waar was

Met SEO-guru bedoelde ik iemand die precies weet wat ie doet :D


quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:21 schreef WebBeestje het volgende:
Volgens mij kunnen de kosten nog wat omlaag, voor ¤10p/m heb ik tegenwoordig amper problemen (eigenlijk vrijwel nooit) maar toch bijna 2GB bandbreedte verbruik per maand en bijna 150.000 bezoekers.

Ondernemen is inderdaad risico nemen maar ik weeg telkens af of een investering zich ook kan terug betalen. Tot op heden lukt dat prima :)
Waar heb je je spul staan?
pi_149597528


[ Bericht 100% gewijzigd door MaxKalav op 12-02-2015 12:25:27 (potverdikkieme) ]
pi_149597766
Lees bijvoorbeeld de ervaringen met GetIndexed maar eens. Hun klanten rankten al vrij snel hoog, maar kregen daarna een penalty van Google.

White hat SEO-en is een vrij lastig verhaal. White hat (of light grey) SEO-en is tijdrovend en gaat je nooit lukken voor een paar honderd euro per maand. Dat hadden ze bij Get Indexed ook wel door. Dus hadden ze wat anders, iets goedkopers, maar wel black hat. Het liep als een trein, maar klanten zitten nu wel met een penalty en Get Indexed is niet meer thuis.
pi_149597904
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:33 schreef Halcon het volgende:
Lees bijvoorbeeld de ervaringen met GetIndexed maar eens. Hun klanten rankten al vrij snel hoog, maar kregen daarna een penalty van Google.

White hat SEO-en is een vrij lastig verhaal. White hat (of light grey) SEO-en is tijdrovend en gaat je nooit lukken voor een paar honderd euro per maand. Dat hadden ze bij Get Indexed ook wel door. Dus hadden ze wat anders, iets goedkopers, maar wel black hat. Het liep als een trein, maar klanten zitten nu wel met een penalty en Get Indexed is niet meer thuis.
DIt vind ik dan zeer interessante materie. En ook wel logisch als ik het zo lees. Maar dit was niet echt een kwakzalver te noemen toch :P. Die kreeg werkelijk zooi voor elkaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door MaxKalav op 12-02-2015 12:48:04 ]
pi_149598116
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:39 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

DIt vind ik dan zeer interessante materie. En ook wel logisch als ik het zo lees. Maar dit was niet echt een kwakzalver te noemen toch :P. Die kreeg werkelijk zooi voor elkaar.

En hoe ze hun problemen oplossen richting de klant lijkt ook erg netjes
Hij liet klanten hoog ranken en ook nog eens voor een appel en een ei maar was daarna compleet onbereikbaar en kwam afspraken daarna volledig niet na. Ik heb er zelf niet mee te maken gehad, maar ken wel mensen die in zee waren gegaan met hem.

Ik vind dat hij klanten het product toch anders heeft voorgespiegeld dan het in werkelijkheid was en het vanaf pakweg november/begin december niet meer reageren op klanten, tijd rekken tot een surseance / faillissement en daarna vrolijk een ander BV-tje oprichten vind ik persoonlijk niet heel erg netjes naar je klanten toe.
pi_149598202
@Maxkalav ik heb een cloudserver bij Neostrada. Nooit gedacht dat ik er positief over zou worden want in het begin was het prut maar nu maanden al prima.
pi_149598220
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij liet klanten hoog ranken en ook nog eens voor een appel en een ei maar was daarna compleet onbereikbaar en kwam afspraken daarna volledig niet na. Ik heb er zelf niet mee te maken gehad, maar ken wel mensen die in zee waren gegaan met hem.

Ik vind dat hij klanten het product toch anders heeft voorgespiegeld dan het in werkelijkheid was en het vanaf pakweg november/begin december niet meer reageren op klanten, tijd rekken tot een surseance / faillissement en daarna vrolijk een ander BV-tje oprichten vind ik persoonlijk niet heel erg netjes naar je klanten toe.
Mja, daarom heb ik dat stuk over netjes ook uit mijn vorige post verwijderd. Ik ben het met je eens dat ze informatie zodanig verdraaiden, dat ze je niet lieten weten wat de gevolgen zijn voor de kans dat Google dit niet pikt.

Maar dat doen helaas wel meer bedrijven... Levens/leaseverzekeringen in het verleden, mensen met levenhypotheken waarbij ze na einde looptijd van hypotheek slechts hun WC-pot kunnen aflossen, etc... Daarom altijd goed je ogen openhouden, vooral bij grotere beslissingen :D
pi_149598341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 12:53 schreef MaxKalav het volgende:

[..]

Mja, daarom heb ik dat stuk over netjes ook uit mijn vorige post verwijderd. Ik ben het met je eens dat ze informatie zodanig verdraaiden, dat ze je niet lieten weten wat de gevolgen zijn voor de kans dat Google dit niet pikt.

Maar dat doen helaas wel meer bedrijven... Levens/leaseverzekeringen in het verleden, mensen met levenhypotheken waarbij ze na einde looptijd van hypotheek slechts hun WC-pot kunnen aflossen, etc... Daarom altijd goed je ogen openhouden, vooral bij grotere beslissingen :D
Dat klopt, maar daarmee is het niet netjes. Kijk, het product black hat SEO kan een uitkomst zijn voor iemand die graag snel, hoog wil ranken, daar niet al te veel geld aan uit wil geven en het risico van een penalty best wil nemen of niet wakker ligt van een penalty. Maar verkoop het dan ook zo. En reageer op klanten als er iets gebeurt waardoor er klanten veel paniek (en vragen) ontstaat.

En dan de verdere afwikkeling... allemaal niet netjes i.m.o. Dat de klant ook een verantwoordelijkheid heeft, ben ik het mee eens. Iemand met een beetje verstand van zaken weet dat je voor 89 euro per maand geen zorgvuldige, tegen white hat aanschurkende SEO kunt laten doen.
pi_149600011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daarmee is het niet netjes. Kijk, het product black hat SEO kan een uitkomst zijn voor iemand die graag snel, hoog wil ranken, daar niet al te veel geld aan uit wil geven en het risico van een penalty best wil nemen of niet wakker ligt van een penalty. Maar verkoop het dan ook zo. En reageer op klanten als er iets gebeurt waardoor er klanten veel paniek (en vragen) ontstaat.
Ik vind het interessant, maar dat betekent niet dat ik het netjes vind. Het is verre van netjes, maar het punt is, bedrijven komen er over het algemeen mee weg met dit soort praktijken. Degenen die verantwoordelijk zijn hebben hun zakken kunnen vullen en kunnen weer verder, ergens toch wel krom...

quote:
En dan de verdere afwikkeling... allemaal niet netjes i.m.o. Dat de klant ook een verantwoordelijkheid heeft, ben ik het mee eens. Iemand met een beetje verstand van zaken weet dat je voor 89 euro per maand geen zorgvuldige, tegen white hat aanschurkende SEO kunt laten doen.
Dat zeg jij wel, maar ik denk niet dat de gemiddelde ondernemer dit weet. Als een gladde manneke de mooiste verhalen vertelt aan fietsenhandelaar Piets Fiets met actieve website dan denk je van: Ok 89 euro prima. :) Die hebben geen benul van bedragen
pi_149600653
Daarom vind ik het ook niet netjes van Get Indexed. De gemiddelde MKB-er weet dat niet en je kunt ook niet van 'm verwachten dat 'ie dat weet.
pi_149602086
Kent iemand een betrouwbare partij die linkbuilding uit handen kan nemen? :) Ik ben er zelf te lang mee bezig en heb soms geen idee welke websites het beste benaderd kunnen worden. Probleempje is alleen dan dat resultaat moeilijk te meten is.
pi_149616272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:13 schreef WebBeestje het volgende:
Kent iemand een betrouwbare partij die linkbuilding uit handen kan nemen? :) Ik ben er zelf te lang mee bezig en heb soms geen idee welke websites het beste benaderd kunnen worden. Probleempje is alleen dan dat resultaat moeilijk te meten is.
Ik zal morgen eens even vragen bij mijn bedrijf. Als je nog nodig hebt tenminste.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149634267
Wel grappig die AdSense prestaties. Weet iemand toevallig of er ergens binnen AdSense een overzicht is met alle behaalde prestaties? Ik kan het niet vinden.

pi_149640358
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:52 schreef Kemestry het volgende:
Wel grappig die AdSense prestaties. Weet iemand toevallig of er ergens binnen AdSense een overzicht is met alle behaalde prestaties? Ik kan het niet vinden.

[ afbeelding ]
Leuke statistiek en ik was benieuwd op hoeveel de teller hier staat, 94,4 miljoen inmiddels dus nog een paar maanden wachten voor de 100 miljoen.
pi_149658008
Ik wil graag met de houder van een bepaalde domeinnaam in contact komen. Echter, op de website staat geen contactinformatie en Whois geeft enkel een hostingprovider weer als registrar.

Hoe kom ik erachter wie achter die website zit? Mailen naar info@_____.nl kan natuurlijk, maar is een totale gok.

Ideeën?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 10:51:06 #181
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149658331
Bij andere mensen ook in Analytics de data voor 9 februari bijna weg? Ik heb maar 7 hits en dat is echt onmogelijk. Pasen en Pinksteren zullen nog eerder op één dag plaatsvinden.

Op een Google forum zag ik dat iemand anders exact hetzelfde had.
pi_149658538
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:31 schreef Thvd het volgende:
Ik wil graag met de houder van een bepaalde domeinnaam in contact komen. Echter, op de website staat geen contactinformatie en Whois geeft enkel een hostingprovider weer als registrar.

Hoe kom ik erachter wie achter die website zit? Mailen naar info@_____.nl kan natuurlijk, maar is een totale gok.

Ideeën?
Kennelijk willen die mensen wat privacy, dus de registrar zal de gegevens niet doorgeven. Het beste kun je een verzoek met wat je concreet wil (bod op de domeinnaam, sommatie tot verwijderen van content, etc) richten aan de registrat. Die stuurt het dan door naar de eigenaar.
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 11:24:02 #183
42184 crew  DaMart
pi_149658855
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:51 schreef JK het volgende:
Bij andere mensen ook in Analytics de data voor 9 februari bijna weg? Ik heb maar 7 hits en dat is echt onmogelijk. Pasen en Pinksteren zullen nog eerder op één dag plaatsvinden.

Op een Google forum zag ik dat iemand anders exact hetzelfde had.
Ik kwam hier met dezelfde vraag. Van een gemiddelde tussen de 450 en 500 bezoekers per dag, ineens naar 6 en daarna weer terug naar normaal. Adsense geeft wel een stabiel beeld (normaal aantal paginaweergaven), dus ik vermoed dat Analytics op maandag een storing heeft gehad of zo.

Sommige sites staan die dag zelfs op 0 bezoekers, terwijl er volgens Adsense wel bezoekers zijn geweest en sommige sites lijken wel juist weer te geven...

*edit: we zijn niet de enigen: https://productforums.goo(...)ort-bugs/Q1UiKzSJB_M

[ Bericht 8% gewijzigd door DaMart op 14-02-2015 11:33:18 ]
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_149659166
Hier ook ontbrekende gegevens voor 9 februari. Ik zag het van de week al en dacht aan een bug ofzo.

Wat betreft die contactgegevens op websites, volgens mij moet er altijd een manier zijn om contact op te kunnen nemen. Ik dacht zelfs dat een website voor een bedrijf ook adresgegevens, etc. moet hebben. Dat het in de praktijk niet altijd aangegeven is begrijp ik ook wel, heb je bijvoorbeeld een eenmanszaak en verkoop je dure goederen dan komen sommige mensen misschien ongevraagd op bezoek ;) Ooit eens gelezen dat een dj zo van zijn apparatuur was afgekomen :)
pi_149659271
Een webwinkel moet wel verplicht adresgegevens vermelden, een gewone website volgens mij niet. Als jij bij de hosting aangeeft dat je hun gegevens in de whois wil kan dat ook. Natuurlijk zijn je gegevens wel bekend bij de webhost en dat is dan vaak de enige manier om erachter te komen.

Ik heb eens een site gevonden die teksten van me letterlijk had gekopieerd. Nergens een contact adres te vinden, maar toevallig zat hij bij de zelfde webhost als ik. Dus ik gewoon een ticket verstuurt en ze zouden het doorsturen. Na een paar dagen was zijn site offline.
Facts don't care about your feelings
pi_149660763
Mijn site staat op pagina 8 van Google als je zoekt naar specifieke zoektermen :D. Gaat goeie kant op... Wat mij opvalt is dat alleen mijn landing pagina op Google te vinden is en mijn subpagina's niet...
pi_149663907
Ik heb 9 februari ook maar 7 bezoekers gehad volgens analytics, adsense is wel normaal.
pi_149665052
Bedankt voor de tips over het vinden van contactgegevens. Uiteindelijk heb ik ze toch gevonden via de tips die hier http://webmasters.stackex(...)ntact-a-domain-owner worden genoemd (post met screenshot).

Het betreft inbreuk op mijn handelsnaam. Heb daarom een aanbod gedaan de (niets voorstellende) website offline te halen en de domeinnaam over te dragen. Ik laat het vorderen van schadevergoeding achterwege en betaal zelfs een klein bedrag om zijn kosten te dekken. Ik hoop dat dat zin heeft.

Overigens had ik hetzelfde probleem met Analytics. Is wel pas op donderdag ontstaan: op maandag/dinsdag/woensdag stond er nog het juiste aantal bezoekers.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:10:07 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_149667457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:33 schreef Thvd het volgende:
Bedankt voor de tips over het vinden van contactgegevens. Uiteindelijk heb ik ze toch gevonden via de tips die hier http://webmasters.stackex(...)ntact-a-domain-owner worden genoemd (post met screenshot).

Het betreft inbreuk op mijn handelsnaam. Heb daarom een aanbod gedaan de (niets voorstellende) website offline te halen en de domeinnaam over te dragen. Ik laat het vorderen van schadevergoeding achterwege en betaal zelfs een klein bedrag om zijn kosten te dekken. Ik hoop dat dat zin heeft.

Overigens had ik hetzelfde probleem met Analytics. Is wel pas op donderdag ontstaan: op maandag/dinsdag/woensdag stond er nog het juiste aantal bezoekers.
Betalen voor zijn kosten? :') Hopen dat het zin heeft?

Ik vind het wel een hele milde reactie. Simpel zat:

1. Take-down request naar hoster
2. Take-down request naar registrar
3. Sommatie sturen naar registrar met het verzoek het door te sturen
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149678863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Betalen voor zijn kosten? :') Hopen dat het zin heeft?

Ik vind het wel een hele milde reactie. Simpel zat:

1. Take-down request naar hoster
2. Take-down request naar registrar
3. Sommatie sturen naar registrar met het verzoek het door te sturen
Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn. Ik heb geen zin om take-downrequests te doen en daarna eventueel te moeten procederen om de domeinnaam in handen te krijgen. De uitkomst daarvan is nooit zeker en het kost veel tijd die ik liever anders besteed.

De milde aanpak zorgt er (hopelijk) voor dat ik de domeinnaam (die ik graag wil hebben) zonder veel gedonder in handen krijg. Laat duidelijk zijn dat ik geen honderden euro's betaal, maar enkele tientjes.

Werkt dat niet, dan kan ik altijd nog voor de 'harde' aanpak gaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:13:50 #191
340341 Blester
Membre très utile
pi_149687601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 22:49 schreef Thvd het volgende:

[..]

Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn. Ik heb geen zin om take-downrequests te doen en daarna eventueel te moeten procederen om de domeinnaam in handen te krijgen. De uitkomst daarvan is nooit zeker en het kost veel tijd die ik liever anders besteed.

De milde aanpak zorgt er (hopelijk) voor dat ik de domeinnaam (die ik graag wil hebben) zonder veel gedonder in handen krijg. Laat duidelijk zijn dat ik geen honderden euro's betaal, maar enkele tientjes.

Werkt dat niet, dan kan ik altijd nog voor de 'harde' aanpak gaan.
Ieder zijn aanpak uiteraard :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 15 februari 2015 @ 22:54:34 #192
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149713414
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:24 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik kwam hier met dezelfde vraag. Van een gemiddelde tussen de 450 en 500 bezoekers per dag, ineens naar 6 en daarna weer terug naar normaal. Adsense geeft wel een stabiel beeld (normaal aantal paginaweergaven), dus ik vermoed dat Analytics op maandag een storing heeft gehad of zo.
En het is weer bijgetrokken. De data is weer terug. Het stond er namelijk ook een paar dagen erna, zoals hier al gezegd werd. Ineens was het weg. En nu dus weer terug. ^O^
pi_149754747
Ik zie nu voor het eerst bij de bekende bolletjes van Yoast het advies om stopwoorden te vermijden. In mijn geval gaat het om 'bij' maar dit komt omdat ik een titel heb waarmee ik iets specifiek wil aangeven. Als voorbeeld: staar bij honden. Het advies is om het stopwoord weg te laten maar ik wil het advies negeren want 'staar honden' klinkt natuurlijk niet. Iemand enig idee hoe dit het beste opgelost kan worden want het lijkt mij ook een logische zoekwoord-combinatie die mensen in Google zouden typen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:55:30 #194
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149761030
Toch is BHW af en toe wel geestig, vooral om te zien waar mensen allemaal mee komen. Zo vond ik dit toch ook wel weer een pareltje: Twitter Supremecy
pi_149761279
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef JortK het volgende:
Toch is BHW af en toe wel geestig, vooral om te zien waar mensen allemaal mee komen. Zo vond ik dit toch ook wel weer een pareltje: Twitter Supremecy
Je vind soms zelfs aanbiedingen op BHW bij die je links krijgen op leuke sites zoals huffingtonpost, inquisitr, digitaljournal en dergelijke. Meestal wel prijzig, en ik zou niet vooraf betalen:P
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:32:37 #196
340341 Blester
Membre très utile
pi_149762217
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:55 schreef JortK het volgende:
Toch is BHW af en toe wel geestig, vooral om te zien waar mensen allemaal mee komen. Zo vond ik dit toch ook wel weer een pareltje: Twitter Supremecy
BHW is inderdaad lachen. 9 op de 10 mensen zijn daar miljonair als je de posts mag geloven ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 17 februari 2015 @ 15:35:44 #197
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149762328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:04 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Je vind soms zelfs aanbiedingen op BHW bij die je links krijgen op leuke sites zoals huffingtonpost, inquisitr, digitaljournal en dergelijke. Meestal wel prijzig, en ik zou niet vooraf betalen:P
Het zal niet allemaal brandhout zijn wat erop staat :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:32 schreef Blester het volgende:

[..]

BHW is inderdaad lachen. 9 op de 10 mensen zijn daar miljonair als je de posts mag geloven ^O^
Kunst is natuurlijk om daar doorheen te lezen en te kijken hoe mensen bepaalde zaken aanpakken. "Best of breed" is natuurlijk een goede tactiek als het gaat om marketing :)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 16:24:11 #198
340341 Blester
Membre très utile
pi_149763737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:35 schreef JortK het volgende:

[..]

Het zal niet allemaal brandhout zijn wat erop staat :)

[..]

Kunst is natuurlijk om daar doorheen te lezen en te kijken hoe mensen bepaalde zaken aanpakken. "Best of breed" is natuurlijk een goede tactiek als het gaat om marketing :)
99 van de 100 topics daar gaan over 'hoe kan ik snel geld verdienen met mijn (illegale) troep?'. Verder mensen die vragen om methodes, inkomsten, bezoekers. Daarnaast nog een aantal patserige 'kijk mij eens geld verdienen' topics, 'Learn how to make $5000 in 10 minutes' topics, 'Koop deze 30.000 troep backlinks van me en krijg een penalty voordat je kunt knipperen met je ogen' topics.

Bovenstaand lezend komt dit topic er ook wel aardig in de buurt van BHW trouwens.

Maargoed, BHW kun je gebruiken voor Tier 3 / Tier 2 / Tier 1 spamming & content boost inderdaad. Heb daar wel eens +- 1.000.000 woorden content gekocht (jup, 100% uniek), betaal je dan $4000 voor ofzo :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149771462
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:24 schreef Blester het volgende:

[..]

99 van de 100 topics daar gaan over 'hoe kan ik snel geld verdienen met mijn (illegale) troep?'. Verder mensen die vragen om methodes, inkomsten, bezoekers. Daarnaast nog een aantal patserige 'kijk mij eens geld verdienen' topics, 'Learn how to make $5000 in 10 minutes' topics, 'Koop deze 30.000 troep backlinks van me en krijg een penalty voordat je kunt knipperen met je ogen' topics.

Bovenstaand lezend komt dit topic er ook wel aardig in de buurt van BHW trouwens.

Maargoed, BHW kun je gebruiken voor Tier 3 / Tier 2 / Tier 1 spamming & content boost inderdaad. Heb daar wel eens +- 1.000.000 woorden content gekocht (jup, 100% uniek), betaal je dan $4000 voor ofzo :')
Niet veel geld voor een miljoen woorden content. Is dat een beetje kwaliteit of is het prut?

Overigens is BHW inderdaad nogal 'hoe krijg ik zo snel mogelijk een penalty?'. Sommige topics zijn beter, maar nog steeds op het randje. Één algoritmewijziging en je bent je bezoekers kwijt.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:30:00 #200
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149772321
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 16:24 schreef Blester het volgende:

[..]

Bovenstaand lezend komt dit topic er ook wel aardig in de buurt van BHW trouwens.

Dat zijn meer de passanten die denken snel een knaak te kunnen verdienen. De "vaste kern" is wel degelijk serieus met zijn ding bezig :)
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:41:51 #201
340341 Blester
Membre très utile
pi_149772839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:08 schreef Thvd het volgende:

[..]

Niet veel geld voor een miljoen woorden content. Is dat een beetje kwaliteit of is het prut?

Overigens is BHW inderdaad nogal 'hoe krijg ik zo snel mogelijk een penalty?'. Sommige topics zijn beter, maar nog steeds op het randje. Één algoritmewijziging en je bent je bezoekers kwijt.
Die content had ik allemaal op 1 website gegooid die me een X bedrag opleverde, daarna verkocht. Maar meeste content gewoon voor Tier 3 / Tier 2 / Tier 1 gebruiken. Zit veel spinned content tussen, dus je moet wel echt even zoeken naar een echte schrijver.

99% van de aangeboden linkpakketten op BHW is gewoon 100% Grey / Black Hat SEO. Maargoed, het valt allemaal al snel onder Black Hat SEO tegenwoordig natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:30 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat zijn meer de passanten die denken snel een knaak te kunnen verdienen. De "vaste kern" is wel degelijk serieus met zijn ding bezig :)
Ben ik met je eens. Maar zo is dat ook precies op BHW. Daar zitten ook vaste gebruikers die serieus bezig zijn, allemaal op een geheel andere manier. Tuurlijk, (waarschijnlijk) een ieder van ons heeft Black Hat projecten lopen die gewoon als Churn & Burn dienen, maar de basis is White Hat. Bij BHW is dat juist anders, daar is Black Hat de basis en White Hat de uitzondering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 18-02-2015 19:22:36 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 18 februari 2015 @ 10:21:23 #202
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149787202
Ik kwam er gisteren achter dat bijna alle advertenties via mijn adserver synchroon werden geladen in plaats van asynchroon. Voorlopig lijkt door de aanpassing de gemiddelde laadtijd 1,5 sec. korter te zijn. Misschien dus een handige tip voor wie er nog geen rekening mee heeft gehouden.
pi_149796262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 20:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Die content had ik allemaal op 1 website gegooid die me in totaal iets van $50.000 opleverde, daarna verkocht. Maar meeste content gewoon voor Tier 3 / Tier 2 / Tier 1 gebruiken. Zit veel spinned content tussen, dus je moet wel echt even zoeken naar een echte schrijver.

Geen eens MID XX.XXX?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:07:39 #205
340341 Blester
Membre très utile
pi_149798265
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Geen eens MID XX.XXX?
Ik volg je niet helemaal denk ik.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149799644
Normaal vermeld jij toch geen bedragen ... ;-)
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:22:15 #207
340341 Blester
Membre très utile
pi_149802282
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:51 schreef jeronald het volgende:
Normaal vermeld jij toch geen bedragen ... ;-)
Klopt, maar we praten hier over een dealtje van een paar jaar geleden. Vind het niet zo erg om daar wat info over te delen. Sowieso beantwoord ik nooit vragen over inkomsten, maar soms vertel ik wel het e.e.a. zoals dan in het topic te lezen is.

Maar inderdaad, doet er eigenlijk ook niet toe. Heb er even een edit van gemaakt ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149804841
Te laat, het staat al in mn quote :D
Facts don't care about your feelings
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:37:07 #209
340341 Blester
Membre très utile
pi_149805782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Te laat, het staat al in mn quote :D
Balen :'(

Nee joh, strekking is duidelijk ^O^

Ik zal binnenkort wel eens wat troep kopen op BHW voor een slechte C&B, kijken wat het aanbod tegenwoordig is :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149829292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:33 schreef Thvd het volgende:

Het betreft inbreuk op mijn handelsnaam. Heb daarom een aanbod gedaan de (niets voorstellende) website offline te halen en de domeinnaam over te dragen. Ik laat het vorderen van schadevergoeding achterwege en betaal zelfs een klein bedrag om zijn kosten te dekken. Ik hoop dat dat zin heeft.

Mmm... je schrijft handelsnaam... tenzij je 'merknaam' bedoelt, heb je juridisch gezien waarschijnlijk geen poot om op te staan.
pi_149829411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Betalen voor zijn kosten? :') Hopen dat het zin heeft?

Ik vind het wel een hele milde reactie. Simpel zat:

1. Take-down request naar hoster
2. Take-down request naar registrar
3. Sommatie sturen naar registrar met het verzoek het door te sturen
Het lijkt niet om een (per definitie beschermde) merknaam, maar slechts om een handelsnaam te gaan... En die hoeft niet in alle gevallen per se uniek te zijn... En dus staat Thvd juridisch gezien, vermoedelijk betrekkelijk zwak.
pi_149829534
Even een vraagje waar ik zelf geen antwoord op kon geven bij een vriend. Hij heeft sinds enkele dagen zowel Statcounter als Analytics om bezoekersstatistieken te meten en er viel iets op. Bij Statcounter alleen maar Nederlandse en Belgische bezoekers maar in Analytics staat een redelijk groot percentage Russische bezoekers :s ik kan het verschil niet verklaren en een Rus heeft er ook weinig te zoeken. Iemand enig idee hoe dit kan?
pi_149829836
Hoe zit het met afbeeldingen? Mag je afbeeldingen gebruiken op je website die op Google staan bij Afbeeldingen>Gelabeld voor hergebruik en aanpassing? Meeste zijn van commons.wikimedia
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_149829886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:10 schreef WebBeestje het volgende:
Even een vraagje waar ik zelf geen antwoord op kon geven bij een vriend. Hij heeft sinds enkele dagen zowel Statcounter als Analytics om bezoekersstatistieken te meten en er viel iets op. Bij Statcounter alleen maar Nederlandse en Belgische bezoekers maar in Analytics staat een redelijk groot percentage Russische bezoekers :s ik kan het verschil niet verklaren en een Rus heeft er ook weinig te zoeken. Iemand enig idee hoe dit kan?
1000 bezoekers wedden dat die russen allemaal bots achtige bezoekers/crawlers zijn? Kijk maar naar hun gedrag op de site. Statcounter sluit die vermoedelijk uit en google zal wel een reden hebben waarom deze niet uitgesloten worden..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149834521
@RanTheMan, dat dacht ik in eerste instantie ook maar de aantallen zijn bij Statcounter en Analytics vrijwel gelijk maar de afkomst is deels anders.
pi_149850776
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:52 schreef WebBeestje het volgende:
@RanTheMan, dat dacht ik in eerste instantie ook maar de aantallen zijn bij Statcounter en Analytics vrijwel gelijk maar de afkomst is deels anders.
Ik ga er vanuit dat analytics het beter voor elkaar heeft dan Statscounter, dus tsja.. En wat dan nog, is het uiteindelijk echt belangrijk waar ze vandaan komen? Zolang ze maar converteren naar iets lijkt mij.. Tenzij je overweegt de content naar het russisch te vertalen....
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149854105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:00 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Mmm... je schrijft handelsnaam... tenzij je 'merknaam' bedoelt, heb je juridisch gezien waarschijnlijk geen poot om op te staan.
Mijn handelsnaam is juridisch gezien beschermd doordat ik hem gebruik, ook al heb ik hem niet gedeponeerd als merk. Inderdaad hoeft een handelsnaam niet altijd uniek te zijn, maar aangezien mijn afzetgebied heel Nederland is (mijn voornaamste werkzaamheden spelen zich op internet af), is inbreuk door een ander bedrijf onrechtmatig.

Hoe dan ook, ik heb afgelopen twee dagen gevochten tegen een hardnekkige WP-infectie. Ik had nooit gedacht dat mij zoiets zou kunnen overkomen, omdat ik met grote regelmaat alles update (en backup).

Voor degene die er niet bekend mee is: je krijgt opeens een e-mail van Google of van je host dat je bezig bent met phishing of spam verzenden (ik kreeg beiden). In eerste instantie denk je nog dat het een fout is en/of dat de e-mail zelf phishing is. Ik doe dat toch niet? Ik gebruik toch enkel sterke wachtwoorden en zo? Hoe zouden ze op mijn server moeten zijn gekomen? Achteraf gezien domme vragen, maargoed, ik ben geen ict-er...

Na controle blijkt inderdaad dat er bestanden op je webserver staan (html-pagina's) die een nagemaakt inlogscherm inhouden (in mijn geval onder meer van Dropbox). Zouden mensen (die via mij of anderen door de hacker gespamd zijn) daar hun gegevens inzenden, dan worden die naar de hacker gezonden, terwijl die mooi buiten schot blijft omdat alles op mijn server staat. Tevens loop ik het risico op penalties van Google, blacklists, afsluiting door mijn host, et cetera.

Kortom: opruimen. Maar waar begin je dan? Enkel het verwijderen van de betreffende html/php-bestanden werkt niet, bleek al heel snel. Binnen no-time staan ze er weer (enkel op een andere plaats). Je kunt ook niet je folders doorlopen op zoek naar vreemde bestanden. Afgezien van het feit dat wordpress enorm veel bestanden heeft (en je ze zeker niet allemaal herkent), zit de malafide php-code die inlogpagina's aanmaakt genesteld in verder bonafide bestanden.

In een poging om alles weer op orde te krijgen heb ik toen een backup van de betreffende website teruggezet. Geen resultaat echter: de problemen ontstonden ook bij andere websites omdat ik geen aparte c-panel installaties had gedaan per website.

In overleg met mijn host heb ik daarna een volledige backup teruggezet van mijn gehele public_html map. Het betrof een backup van januari. De infectie bleek nog steeds aanwezig, dus de backup was ook geïnfecteerd. Daarna een backup van december/november teruggezet.

Uiteindelijk is dat, in combinatie met de plugin Wordfence (een soort Wordpress-virusscanner)de oplossing geweest. Dat heeft me echter veel stress gekost en de laatste aanpassingen aan mijn thema's moet ik mijn programmeur opnieuw laten doen.

Wat heb ik hiervan geleerd (en dus: waar moeten de mindere Wordpressgoden zoals ik aan denken)?

• Neem e-mails van de developer van het theme dat je hebt zéér serieus. Ik moest een bepaald thema patchen, maar heb dat niet gedaan omdat ik de e-mail wel heb gekregen, maar was vergeten. Vermoedelijk is men daar binnengedrongen.

• Update met grote regelmaat al je wordpressinstallaties. Ik had één website die ik nauwelijks gebruikte al sinds september niet meer geüpdate. Ook dit kan het punt van binnendringen zijn geweest.

• Maak regelmatig backups. Ik heb dat gelukkig gedaan en ben daar nu zéér blij mee.

• Maak aparte c-panels aan (indien je dat gebruikt) voor elke website. Zo kunnen besmette bestanden van de ene wordpressinstallatie de andere niet infecteren. Ik heb hier fors geblunderd omdat ik hier geen enkele weet van had. Echter, had ik dit goed gedaan, dan was waarschijnlijk enkel een kleine (vrijwel ongebruikte) site geïnfecteerd geweest. Nu was alles geïnfecteerd, inclusief mijn belangrijkste websites met veel bezoekers.

• Denk niet dat het je niet gaat gebeuren, want dat dacht ik ook. Op alle websites had ik extra security plugins draaien en ik deed regelmatig updates (uitzondering staat hierboven). Doe het maar gewoon: extra beveiliging, altijd updaten, aparte c-panelinstallaties.

Ik hoop voor jullie dat jullie nooit met een dergelijk probleem in aanraking komen, want de afgelopen twee dagen waren zeer ellendig. Je ziet je levenswerk op deze manier de prullenbak in verdwijnen (al is dat uiteindelijk niet gebeurd bij mij) en het kost je voor je downtime aardig wat geld.

Iemand ooit iets soortgelijks gehad?

[ Bericht 1% gewijzigd door Thvd op 20-02-2015 12:42:41 ]
pi_149855546
Ja had ik een tijdje geleden ook met een website, kreeg toen een email van een bank uit Brazilië dat wij hun pagina hadden gekloond. Klopte inderdaad, heb gewoon alles van m'n FTP gegooid en alles opnieuw geïnstalleerd. Ik was die site toch zat, maar was daarom dus ook verouderd alhoewel het volgens mij gewoon WP 4.1 was.

Valt me mee dat je webhost nog wel backups heeft en daarmee wilde helpen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:20:01 #219
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149856955
11.000 subscribers gepasseerd! :s)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:31:13 #220
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:23:32 #221
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149859047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:20 schreef Le_Professeur het volgende:
11.000 subscribers gepasseerd! :s)
Zo hard ga ik niet... 1 a 2 per dag. Maar ik heb dan ook geen muziek. :+
Wel lekker voor de inkomsten, niet dat ze misschien alle 11k kijken, maar hoe meer, hoe beter.

Net weer 2 adult domeinen geregistreerd. Af en toe best leuke verdiensten. Van de week een keer bijna 50 euro op een avond. Ook daar blijft het sleutelwoord 'SEO'.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:32:31 #222
340341 Blester
Membre très utile
pi_149859415
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:23 schreef JK het volgende:

[..]

Zo hard ga ik niet... 1 a 2 per dag. Maar ik heb dan ook geen muziek. :+
Wel lekker voor de inkomsten, niet dat ze misschien alle 11k kijken, maar hoe meer, hoe beter.

Net weer 2 adult domeinen geregistreerd. Af en toe best leuke verdiensten. Van de week een keer bijna 50 euro op een avond. Ook daar blijft het sleutelwoord 'SEO'.
Adult bevalt je dus wel? :)

Wat doe je, Nederland of internationaal?
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:38:35 #223
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149859604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:23 schreef JK het volgende:

[..]

Zo hard ga ik niet... 1 a 2 per dag. Maar ik heb dan ook geen muziek. :+
Wel lekker voor de inkomsten, niet dat ze misschien alle 11k kijken, maar hoe meer, hoe beter.

Net weer 2 adult domeinen geregistreerd. Af en toe best leuke verdiensten. Van de week een keer bijna 50 euro op een avond. Ook daar blijft het sleutelwoord 'SEO'.
Ik zou graag willen dat het nog harder zou stijgen. Misschien voor ieder genre een apart kanaal beginnen.. dat ik de zaak moet opsplitsen ofzo, don't know. Zit nu op 40-50 soms 60 subs per dag.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:43:50 #224
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149859781
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Adult bevalt je dus wel? :)

Wat doe je, Nederland of internationaal?
Nederland. Of het bevalt, nou met dit soort bedragen maak je mij wel blij. Heb er een tijd niets aan gedaan, de site is evergreen. Nu dus twee domeinen erbij, het kost me wat tijd en 5 euro per domein. Ga ik er niets aan verdienen dan is het ook niet echt weggegooid geld. Je ziet wel eens mensen domeinen kopen en dan direct doorlinken, dan kom je dus nooit in de zoekmachine en heb je het alleen van bezoekers die rechtstreeks een domeinnaam intikken.

Het is best goed mogelijk om bijv. 100 euro per dag te gaan verdienen, maar dan moet je een goede domeinnaam hebben, je SEO op orde en genoeg bezoekers krijgen. Ik denk dat hele grote sites best een paar duizend per dag kunnen binnenhalen. Maar dat zijn echt de toppers en internationaal. Het moet mogelijk zijn. :+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:50:11 #225
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149860005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:43 schreef JK het volgende:

[..]

Nederland. Of het bevalt, nou met dit soort bedragen maak je mij wel blij. Heb er een tijd niets aan gedaan, de site is evergreen. Nu dus twee domeinen erbij, het kost me wat tijd en 5 euro per domein. Ga ik er niets aan verdienen dan is het ook niet echt weggegooid geld. Je ziet wel eens mensen domeinen kopen en dan direct doorlinken, dan kom je dus nooit in de zoekmachine en heb je het alleen van bezoekers die rechtstreeks een domeinnaam intikken.

Het is best goed mogelijk om bijv. 100 euro per dag te gaan verdienen, maar dan moet je een goede domeinnaam hebben, je SEO op orde en genoeg bezoekers krijgen. Ik denk dat hele grote sites best een paar duizend per dag kunnen binnenhalen. Maar dat zijn echt de toppers en internationaal. Het moet mogelijk zijn. :+
Nu de praktijk. :+ Succes met het verdienen van 3000 euro per maand! :9~
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:52:42 #226
340341 Blester
Membre très utile
pi_149860101
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Nu de praktijk. :+ Succes met het verdienen van 3000 euro per maand! :9~
Is mogelijk.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:52:44 #227
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149860102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:50 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Nu de praktijk. :+ Succes met het verdienen van 3000 euro per maand! :9~
Daar kom ik nooit aan. Maar de echte grote jongens kunnen er vast wel kaviaar en champagne van kopen elke dag.

Met dat aantal subscribers, kijk je er ook niet meer naar hoeveel videos en subscribers te zelf hebben. Zou je ook hoger met je videos komen als je een subscriber hebt met veel volgers? Even Pewdiepie vragen of hij dan je kanaal wil subscriben, haha. Absurd aantal volgers heeft ie.... en als je dan ziet wat het is. gekrijs als een kind en spelletjes spelen. Kinderen van tegenwoordig... :N
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:30:29 #228
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149861245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Is mogelijk.
Dat geloof ik ook wel, maar neemt niet weg dat het een smak geld is voor een semi passief inkomen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:32:17 #229
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_149861290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:52 schreef JK het volgende:

[..]

Daar kom ik nooit aan. Maar de echte grote jongens kunnen er vast wel kaviaar en champagne van kopen elke dag.

Met dat aantal subscribers, kijk je er ook niet meer naar hoeveel videos en subscribers te zelf hebben. Zou je ook hoger met je videos komen als je een subscriber hebt met veel volgers? Even Pewdiepie vragen of hij dan je kanaal wil subscriben, haha. Absurd aantal volgers heeft ie.... en als je dan ziet wat het is. gekrijs als een kind en spelletjes spelen. Kinderen van tegenwoordig... :N
Ligt er maar net aan, er zijn kanalen die het veel slechter doen, maar ook kleinere kanalen die zo 100 subs per dag vergaren. Maar goed, je bent nooit tevreden, dat is de sleutel.

Shout-outs zijn lastig te krijgen, want die mensen hebben daar ook keihard voor gewerkt. Maar inderdaad, dat zou het wel versimpelen allemaal.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:58:38 #230
340341 Blester
Membre très utile
pi_149861990
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:30 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel, maar neemt niet weg dat het een smak geld is voor een semi passief inkomen.
95% van mijn websites draaien op passief inkomen. Ik vind ¤3000 P/M voor een adult website nog wel meevallen, dat is ¤100 per dag.

Probleem is wel dat adult steeds vaker gratis is, je moet dus wel slim te werk gaan.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:29:19 #231
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149862743
3000 per maand is idd nog wel te halen, als je je best doet. 100 euro per dag idd.
Veel adult is gratis, maar gelukkig is afgelopen week Redtube voorzien van malware, door hackers. Dat kan voordelig voor mij zijn. :+ Beetje inspelen op de angst van bezoekers. ~O>
pi_149862818
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:15 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat analytics het beter voor elkaar heeft dan Statscounter, dus tsja.. En wat dan nog, is het uiteindelijk echt belangrijk waar ze vandaan komen? Zolang ze maar converteren naar iets lijkt mij.. Tenzij je overweegt de content naar het russisch te vertalen....
Ik vind ongeveer 30% van Russische afkomst behoorlijk veel maar ik ga er niet teveel waarde aan hechten.

Iets anders opmerkelijks. Op een adserver van de week de banners asynchroon laten serveren. Twee dagen aangekeken en het scheelt gemiddeld 1,5 seconde laadtijd per bezoeker. Toeval of niet mijn RPM in Adsense halveerde. Gisteravond alles weer naar synchroon gezet en vandaag weer een RPM die tweemaal zoveel als de laatste twee dagen was.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:32:24 #233
340341 Blester
Membre très utile
pi_149862825
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:29 schreef JK het volgende:
3000 per maand is idd nog wel te halen, als je je best doet. 100 euro per dag idd.
Veel adult is gratis, maar gelukkig is afgelopen week Redtube voorzien van malware, door hackers. Dat kan voordelig voor mij zijn. :+ Beetje inspelen op de angst van bezoekers. ~O>
Voor een beetje fatsoenlijke content-rich adultwebsite ben je al ¤500-¤600 P/M kwijt aan hostingkosten :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:32:07 #234
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149866093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor een beetje fatsoenlijke content-rich adultwebsite ben je al ¤500-¤600 P/M kwijt aan hostingkosten :D
Ach niets wat imgur.com niet kan oplossen :+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:51:05 #235
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149866862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor een beetje fatsoenlijke content-rich adultwebsite ben je al ¤500-¤600 P/M kwijt aan hostingkosten :D
Dat zal best, je moet het ook extern laten hosten. Goed, de verdiensten zijn wat minder, maar de zorgen ook. Een van mijn adultsites past op een ouderwetse diskette. :+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:22:02 #236
340341 Blester
Membre très utile
pi_149868080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef JK het volgende:

[..]

Dat zal best, je moet het ook extern laten hosten. Goed, de verdiensten zijn wat minder, maar de zorgen ook. Een van mijn adultsites past op een ouderwetse diskette. :+
Klopt. Ik neem aan dat jij voor NL ook met o.a. VPScash werkt? Die accountmanagers van hun zijn wel top moet ik zeggen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:34:40 #237
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149868488
Op dit moment VPScash idd, reageren idd erg vlot. Erg hulpvaardig. Heb van de week ook een aanbod gehad om voor MBICash oid wat te komen doen. Misschien ook eens naar kijken. Eerst maar even de 2 nieuwe sites op het web gooien. Eens kijken of het met Wordpress wat kan worden, al mijn andere sites zijn voornamelijk HTML (met wat PHP). Ok, heb één WP-site, maar die is voor mijn vrouw. Doe ik verder niet zoveel mee.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:42:14 #238
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149868811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:34 schreef JK het volgende:
Op dit moment VPScash idd, reageren idd erg vlot. Erg hulpvaardig. Heb van de week ook een aanbod gehad om voor MBICash oid wat te komen doen. Misschien ook eens naar kijken. Eerst maar even de 2 nieuwe sites op het web gooien. Eens kijken of het met Wordpress wat kan worden, al mijn andere sites zijn voornamelijk HTML (met wat PHP). Ok, heb één WP-site, maar die is voor mijn vrouw. Doe ik verder niet zoveel mee.
En, hoe denkt de vrouw erover dat je in de adult zit? (niet dat ik het veroordeel, maar mijne had er nogal moeite mee :) )
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:43:37 #239
340341 Blester
Membre très utile
pi_149868881
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:42 schreef JortK het volgende:

[..]

En, hoe denkt de vrouw erover dat je in de adult zit? (niet dat ik het veroordeel, maar mijne had er nogal moeite mee :) )
Er moet toch brood op de plank komen? :) Hij zit niet 'in de adult', hij exploiteert adult materiaal op een adult website.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:12:30 #240
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149869845
Precies wat Blester zegt. Ze heeft er geen moeite mee, het is wat anders als je voor de lens gaat staan.
pi_149884169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:12 schreef JK het volgende:
Precies wat Blester zegt. Ze heeft er geen moeite mee, het is wat anders als je voor de lens gaat staan.
zij of jij?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:39:29 #242
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149884305
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

zij of jij?
Je zuster op een houtvlot.
pi_149884670
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:39 schreef JK het volgende:

[..]

Je zuster op een houtvlot.
Die harkt daar toch aanzienlijke bedragen mee binnen, blijft een beetje gek om mn zus zo te zien, maar ach, omzet is omzet...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_149885352
:')
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:07:02 #245
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149886358
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:56 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Die harkt daar toch aanzienlijke bedragen mee binnen, blijft een beetje gek om mn zus zo te zien, maar ach, omzet is omzet...
Op dat houtvlot? Linkje? o|O
Er zit een wereld van verschil tussen adult webmaster en het zijn van een 'performer'. Een webmaster hoeft veel minder te doen voor z'n geld. Het is zelfs zo dat jij als webmaster een percentage opstrijkt van de dames achter de cam, terwijl jij op je gat zit en niets doet. En willen we allemaal niet geld krijgen en niets doen? *O*
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:14:24 #246
340341 Blester
Membre très utile
pi_149886538
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:07 schreef JK het volgende:

[..]

Op dat houtvlot? Linkje? o|O
Er zit een wereld van verschil tussen adult webmaster en het zijn van een 'performer'. Een webmaster hoeft veel minder te doen voor z'n geld. Het is zelfs zo dat jij als webmaster een percentage opstrijkt van de dames achter de cam, terwijl jij op je gat zit en niets doet. En willen we allemaal niet geld krijgen en niets doen? *O*
Met deze post lijkt het net of je een online pooier bent :')

Maargoed, branche waar gewoon veel (gemakkelijk) geld zit dus altijd welkom :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:25:09 #247
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149886830
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:14 schreef Blester het volgende:

[..]

Met deze post lijkt het net of je een online pooier bent :')

Maargoed, branche waar gewoon veel (gemakkelijk) geld zit dus altijd welkom :)
Haha, nou het zou er bijna op lijken. Immers voer jij geen klap uit (je maakt één keer de site en doet af en toe onderhoud) en jij krijgt geld. Maar is een affiliate-site hebben eigenlijk ook niet het zijn van en pooier? Je klanten halen jouw geld binnen, jij hoeft er relatief weinig voor te doen, zeker met automatische productupdates enz.

Het is idd een branche die het beter doet dan Adsense, maar je moet wel gevonden worden tussen de vele sites en dat is lastig.
pi_149887490
Ik denk dat er wel een behoorlijk verschil zit tussen gewoon tussenpersoon zijn een een commissie opstrijken, of je "werknemers" afhankelijk en verslaafd maken, bedreigen of zelfs misbruiken. En pooier wordt vaak daarmee geassocieerd.

In China zie je het weleens bij werknemers gebeuren, waarbij de baas gezellig gaat gokken in het casino met zijn werknemers om ze zo in de schulden te werken. Hierdoor moeten ze wel voor hem blijven werken.

Maar een normale werkgever of handelaar pakt gewoon een stukje commissie of winst op een product of dienst en dat is wat je met webwinkels of adsense of een porno site ook doet. Pas als je je gaat bemoeien met het hele proces komt het misschien in de buurt van een online pooier :P

Of loop je er zo bij JK:

Facts don't care about your feelings
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:48:36 #249
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149887601
Haha, wie weet loop ik er zo over een paar jaar bij. Verder helemaal met je eens, het is alleen een andere tak van sport en sex verkoopt gewoon. Het blijft alleen vaak een beetje een taboe.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:50:01 #250
340341 Blester
Membre très utile
pi_149887637
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:48 schreef JK het volgende:
Haha, wie weet loop ik er zo over een paar jaar bij. Verder helemaal met je eens, het is alleen een andere tak van sport en sex verkoopt gewoon. Het blijft alleen vaak een beetje een taboe.
Hoelang zou het duren voordat we affiliatewebsites voor drugs op het internet zien verschijnen? :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 21 februari 2015 @ 16:28:59 #251
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149890687
Dan moeten ze dat eerst legaliseren. Daarna zal je het ongetwijfeld zien. Tot die tijd kon je het in elk geval verkopen op Silk Road. :+
pi_149891474
Iemand ervaring in de gezondheidniche? Ben momenteel met een gigantisch project bezig, vraag me af hoe jullie praktijken benaderen om te adverteren op je site?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 21 februari 2015 @ 17:10:42 #253
340341 Blester
Membre très utile
pi_149891839
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 16:58 schreef Kerol het volgende:
Iemand ervaring in de gezondheidniche? Ben momenteel met een gigantisch project bezig, vraag me af hoe jullie praktijken benaderen om te adverteren op je site?
Affiliate?

Pas bedrijven benaderen als je echt wat te bieden hebt. Je moet duidelijk kunnen overleggen welke resultaten ze kunnen verwachten, binnen welk termijn en voor welk bedrag. 'Ik heb 30.000 bezoekers P/M, wil je adverteren?' werkt bij de grotere partijen in de gezondheidsniche niet. Een lokale tandarts stelt natuurlijk veel minder eisen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149911651
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:58 schreef Blester het volgende:

[..]

95% van mijn websites draaien op passief inkomen. Ik vind ¤3000 P/M voor een adult website nog wel meevallen, dat is ¤100 per dag.

Probleem is wel dat adult steeds vaker gratis is, je moet dus wel slim te werk gaan.
Doe jij voor al je websites SEO, met name linkbuilding, zelf of besteed je dat uit?
  zondag 22 februari 2015 @ 09:32:40 #255
340341 Blester
Membre très utile
pi_149911978
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 08:56 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Doe jij voor al je websites SEO, met name linkbuilding, zelf of besteed je dat uit?
Ik vertrouw dat niet (snel) aan externe partijen toe, dus doe vrijwel alles zelf in combinatie met enkele samenwerkingen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 23 februari 2015 @ 09:04:58 #256
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149946305
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 09:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik vertrouw dat niet (snel) aan externe partijen toe, dus doe vrijwel alles zelf in combinatie met enkele samenwerkingen.
Ik doe hetzelfde. Er gaat niets boven een goed eigen netwerk :)
pi_149946700
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 09:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik vertrouw dat niet (snel) aan externe partijen toe, dus doe vrijwel alles zelf in combinatie met enkele samenwerkingen.
Dat is inderdaad ook de reden dat ik het zelf doe. Kost me wel enorm veel tijd om andere blogs/sites te benaderen en een samenwerking te krijgen.
  maandag 23 februari 2015 @ 13:36:07 #258
340341 Blester
Membre très utile
pi_149952990
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 09:26 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook de reden dat ik het zelf doe. Kost me wel enorm veel tijd om andere blogs/sites te benaderen en een samenwerking te krijgen.
Tip: iedereen eenmalig benaderen en direct in de mail vragen of je vaker mag mailen. Allemaal aan 1 bestand toevoegen en mass-mail versturen als je nieuwe links zoekt.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149974860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 15:32 schreef Blester het volgende:

[..]

BHW is inderdaad lachen. 9 op de 10 mensen zijn daar miljonair als je de posts mag geloven ^O^
Nog even over black hat gesproken, het kan wel degelijk profijtelijk zijn. ik heb er jarenlang stabiel ¤2000 p/m mee verdiend op letterlijk 100% autopilot. Helaas is er vorige week wel een einde aan gekomen ;(

Nu maar weer verder werken aan iets duurzaams, levert toch wat meer voldoening en minder onzekerheid op. Al was het wel fijn zolang het duurde ~:)
pi_149975121
Zegt niets, ¤2000 pm is geen miljonair en op heel veel manieren mogelijk.
Facts don't care about your feelings
  maandag 23 februari 2015 @ 23:37:43 #261
340341 Blester
Membre très utile
pi_149975255
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:25 schreef DeeltjeV2 het volgende:

[..]

Nog even over black hat gesproken, het kan wel degelijk profijtelijk zijn. ik heb er jarenlang stabiel ¤2000 p/m mee verdiend op letterlijk 100% autopilot. Helaas is er vorige week wel een einde aan gekomen ;(

Nu maar weer verder werken aan iets duurzaams, levert toch wat meer voldoening en minder onzekerheid op. Al was het wel fijn zolang het duurde ~:)
Het feit dat jij ¤2000 P/M hebt verdiend met troep van BHW zou erop moeten wijzen dat BHW niet gewoon een hoop bullshit bij elkaar is? Lijkt me niet echt een zuivere onderbouwing.

Maargoed, nu ben je dus blijkbaar alles kwijt (penalty, ban?). Had je die ¤2.000 PM dan niet beter in een White Hat project kunnen investeren?

Black Hat is prima om te gebruiken om te investeren in White Hat, maar imo niet om een stabiel inkomen op te bouwen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149975415
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Zegt niets, ¤2000 pm is geen miljonair en op heel veel manieren mogelijk.
Aangezien het 0 minuten tijd kostte kan je het in principe oneindig opschalen, als je daar zin in hebt. Op een legale manier waar je vaak moeite moet doen om waardevolle content te blijven leveren gaat dat toch wat lastiger.
pi_149975469
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 23:37 schreef Blester het volgende:

[..]

Het feit dat jij ¤2000 P/M hebt verdiend met troep van BHW zou erop moeten wijzen dat BHW niet gewoon een hoop bullshit bij elkaar is? Lijkt me niet echt een zuivere onderbouwing.

Maargoed, nu ben je dus blijkbaar alles kwijt (penalty, ban?). Had je die ¤2.000 PM dan niet beter in een White Hat project kunnen investeren?

Black Hat is prima om te gebruiken om te investeren in White Hat, maar imo niet om een stabiel inkomen op te bouwen.
Heb ik ook deels gedaan, en deels gewoon genoten van de vrije tijd. Dat laatste is ook wat ik al zei, maar ik neem liever wat meer risico voor meer winst. En uit de praktijk bleek dat het enige risico in mijn geval was dat het ooit plotseling zou kunnen stoppen, door een ban dus, maar zonder verdere gevolgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeeltjeV2 op 23-02-2015 23:58:29 ]
pi_149986814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:34 schreef Thvd het volgende:

[..]

Mijn handelsnaam is juridisch gezien beschermd doordat ik hem gebruik, ook al heb ik hem niet gedeponeerd als merk. Inderdaad hoeft een handelsnaam niet altijd uniek te zijn, maar aangezien mijn afzetgebied heel Nederland is (mijn voornaamste werkzaamheden spelen zich op internet af), is inbreuk door een ander bedrijf onrechtmatig.

Thvd, je redenering is wat al te kort door de bocht... Je eerste zin klopt op zich wel, maar biedt jou niet zonder meer alle rechten die jij veronderstelt daardoor te hebben. In elk geval sta je uiterst zwak als je iemand anders wil verbieden om een domeinnaam te gebruiken die misschien met jouw bedrijfsnaam wordt geassocieerd.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 20:17:43 #265
340341 Blester
Membre très utile
pi_150003950
Ah, we kunnen weer een brood extra pakken bij de boodschappen zo te zien ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150004976
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 12:58 schreef LeefNu het volgende:

[..]

Thvd, je redenering is wat al te kort door de bocht... Je eerste zin klopt op zich wel, maar biedt jou niet zonder meer alle rechten die jij veronderstelt daardoor te hebben. In elk geval sta je uiterst zwak als je iemand anders wil verbieden om een domeinnaam te gebruiken die misschien met jouw bedrijfsnaam wordt geassocieerd.
De rechten die ik veronderstel te hebben die heb ik ook daadwerkelijk gezien mijn situatie.

Er is trouwens niet gezegd dat er sprake is van een bedrijfsnaam/domeinnaam die wordt geassocieerd met mijn bedrijfsnaam, er is sprake van exact dezelfde naam.
pi_150015721
Thvd kun je niet een voorbeeld geven met een andere naam zodat het wat duidelijker is?

Net even de stats in Adsense bekeken en mijn gemiddelde CPC is nu op het laagste niveau sinds ik begon met Adsense. Wel in de financiële sector dus zo erg is het ook niet maar -30% in 3 jaar voor de CPC is wel behoorlijk. Gelukkig heb ik door experimenten mijn CTR meer dan verdubbeld in die tijd. Al met al dus er op vooruit gegaan. Misschien komt de daling in CPC ook omdat ik sinds de zomer vorig jaar ook redelijk wat inkomsten heb op basis van CPM en dit zorgt voor minder vertoningen van mijn Adsense banners.
pi_150017158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:09 schreef WebBeestje het volgende:
Thvd kun je niet een voorbeeld geven met een andere naam zodat het wat duidelijker is?

Net even de stats in Adsense bekeken en mijn gemiddelde CPC is nu op het laagste niveau sinds ik begon met Adsense. Wel in de financiële sector dus zo erg is het ook niet maar -30% in 3 jaar voor de CPC is wel behoorlijk. Gelukkig heb ik door experimenten mijn CTR meer dan verdubbeld in die tijd. Al met al dus er op vooruit gegaan. Misschien komt de daling in CPC ook omdat ik sinds de zomer vorig jaar ook redelijk wat inkomsten heb op basis van CPM en dit zorgt voor minder vertoningen van mijn Adsense banners.
Maar wel begrijpbaar. Ik zit aan de advertiser kant en ik zie dat display niet meer is wat het ooit was. Social en search zijn gewoon veel beter dan display.

Ik doe nauwelijks nog iets actiefs met adwords display behalve een lage cpc bid en af en toe een paar Publishers op managed die een hogere cpc bid krijgen.

Er zit gewoon teveel niet converterende rotzooi tussen. Premium direct display werkt nog wel goed :)
pi_150019059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 00:09 schreef WebBeestje het volgende:
Thvd kun je niet een voorbeeld geven met een andere naam zodat het wat duidelijker is?

Net even de stats in Adsense bekeken en mijn gemiddelde CPC is nu op het laagste niveau sinds ik begon met Adsense. Wel in de financiële sector dus zo erg is het ook niet maar -30% in 3 jaar voor de CPC is wel behoorlijk. Gelukkig heb ik door experimenten mijn CTR meer dan verdubbeld in die tijd. Al met al dus er op vooruit gegaan. Misschien komt de daling in CPC ook omdat ik sinds de zomer vorig jaar ook redelijk wat inkomsten heb op basis van CPM en dit zorgt voor minder vertoningen van mijn Adsense banners.
Ik ook ongeveer -30% en voornamelijk in financiële sector. M'n CTR is ook gestegen maar met zo'n lage CPC is het nog minder winst dan voorgaande maanden. Maar ik moet toegeven dat mn bezoekersaantallen ook wel wat gedaald zijn.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:45:04 #270
340341 Blester
Membre très utile
pi_150019467
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

M'n CTR is ook gestegen maar met zo'n lage CPC is het nog minder winst dan voorgaande maanden.
M'n tips nog geholpen voor de CTR?

Een CPC van tussen de ¤0,10 en ¤0,20 vind ik nog steeds goed betaald, als je kijkt naar wat andere programma's geven. Maar tegenwoordig levert affiliate in de meeste niches een hogere CPM op.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150020350
Wel wat, m'n CTR is gestegen van rond de 0,80% naar 1,20%. Op zich nog matig, maar geen slechte stijging. Alleen m'n inkomsten zijn alsnog gedaald door dalende bezoekers en CPC ;(
Facts don't care about your feelings
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:09:30 #272
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_150021499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 20:37 schreef Blester het volgende:

[..]

Jawel. Maar Google accountmanager regelt wat dat betreft de boel voor een groot deel, kan er niet veel over zeggen ;)
Mijn Google accountmanager zou mij gisterochtend bellen over DFP. Niks gehoord. Eens even mailen. *O*
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:17:33 #273
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_150021708
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:52 schreef Kemestry het volgende:
Wel grappig die AdSense prestaties. Weet iemand toevallig of er ergens binnen AdSense een overzicht is met alle behaalde prestaties? Ik kan het niet vinden.

[ afbeelding ]
Ik heb zo'n melding nooit gekregen. :(
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_150028482
Hulp gezocht beste fok frinden!

Op dit moment heb ik een website met een product vergelijker. Nu heb ik 2 paginas die samen gevoegd moeten worden voor de vergelijker. Echter ranken beide paginas op elk eigen waardevolle keywords. Hoe samen te voegen zonder verlies van mn ranking? Op beide paginas dezelfde product vergelijker is dubbel en dus niet professioneel.

Benieuwd naar jullie input! :)
pi_150036724
Ik zie net dat een afbeelding van mijn website is gekopieerd voor een webshop en dat ze de afbeelding ook gebruiken in een adsense banner. Zouden jullie verzoek doen om te verwijderen of meer? :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:23:00 #276
340341 Blester
Membre très utile
pi_150039419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel wat, m'n CTR is gestegen van rond de 0,80% naar 1,20%. Op zich nog matig, maar geen slechte stijging. Alleen m'n inkomsten zijn alsnog gedaald door dalende bezoekers en CPC ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Project die ik nog niet heb geoptimaliseerd qua ads. En dit met 3 advertentieblokken })

CPC is laag ja voor deze website, maar who gives a shit met X.XXX kliks P/D :P Vind t nog steeds goed betaald.

Bij een CPA programma:



Dat is natuurlijk het uiterste :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150042528
Dan was ik binnen :')
Facts don't care about your feelings
pi_150043980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:49 schreef Apekoek het volgende:
Hulp gezocht beste fok frinden!

Op dit moment heb ik een website met een product vergelijker. Nu heb ik 2 paginas die samen gevoegd moeten worden voor de vergelijker. Echter ranken beide paginas op elk eigen waardevolle keywords. Hoe samen te voegen zonder verlies van mn ranking? Op beide paginas dezelfde product vergelijker is dubbel en dus niet professioneel.

Benieuwd naar jullie input! :)
Beide pagina's behouden, maar de vergelijker maar op één houden. En dan van de andere site link je daar heen op strategische plekken.
  donderdag 26 februari 2015 @ 08:48:45 #279
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_150057931
Gister het eerste deel van mijn Social Media experiment online gezet, kijken of we geautomatiseerd tot een goed resultaat kunnen komen :)

Velen zullen denken "Dat is al 1000 keer gedaan", maar ik wil het zelf weleens meemaken op mijn eigen manier :)

Ik zal binnenkort wel even een mooie post schrijven wat het idee is, en de voortgang :)
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:47:36 #280
340341 Blester
Membre très utile
pi_150059275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan was ik binnen :')
Probleem is dat jij je op opgeleid publiek richt, die zien vaak het verschil tussen ads en content eerder :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150060635
Ja, alhoewel als ik de mailtjes met vragen die ik af en toe krijg lees dan heb ik toch niet het gevoel dat ze opgeleid zijn :')
Facts don't care about your feelings
  donderdag 26 februari 2015 @ 10:50:16 #282
340341 Blester
Membre très utile
pi_150060785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, alhoewel als ik de mailtjes met vragen die ik af en toe krijg lees dan heb ik toch niet het gevoel dat ze opgeleid zijn :')
Ik krijg ook nog wel een complete jaaropgaven, ID-kaarten, rijbewijzen etc. etc. etc. binnen. Ik vind het altijd wel lachen :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150061304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:47 schreef Blester het volgende:

[..]

Probleem is dat jij je op opgeleid publiek richt, die zien vaak het verschil tussen ads en content eerder :')
Is jouw publiek dan Tokkie-volk? :*

Ik heb vandaag ook een melding binnen:

  donderdag 26 februari 2015 @ 13:48:34 #284
340341 Blester
Membre très utile
pi_150066184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:10 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Is jouw publiek dan Tokkie-volk? :*

Ik heb vandaag ook een melding binnen:

[ afbeelding ]
Verschilt per website. De websites waar ik 15-20% CTR haal hebben niet de meest snuggere bezoekers nee :')

Maar minder dan 2% CTR heb ik eigenlijk nog nooit gehaald.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150071686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij hebben veel mensen naar je tip geluisterd, want ik zie steeds meer echte bagger websites langs komen. Dat ze dan ook nog willen linkruilen met dit soort poep snap ik niet. Dat kan gewoon echt nooit wat worden.
Idem, en vergeet de bloggers niet: daar zit ook echt een hele hoop crap tussen. :P En sites zoals Infonu.nl dat gewoon bomvol troep/kwats-onzin staat (met name medische meuk: bij elke klacht heb je kanker en heb je nog maar even te leven onderhand), dat is puur om zoveel mogelijk verkeer op dat soort sites af te laten komen. :P
pi_150075376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:09 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Idem, en vergeet de bloggers niet: daar zit ook echt een hele hoop crap tussen. :P En sites zoals Infonu.nl dat gewoon bomvol troep/kwats-onzin staat (met name medische meuk: bij elke klacht heb je kanker en heb je nog maar even te leven onderhand), dat is puur om zoveel mogelijk verkeer op dat soort sites af te laten komen. :P
Dat van infonu klopt toch niet helemaal hé, dat weet je gelukkig zelf ook wel! Dat het niet altijd (medisch) onderbouwt is ben ik het mee eens, maar raar genoeg is het soms nog best nuttig ook. Wil daarmee niet zeggen dat ik het altijd met infonu eens ben hoor qua medische artikelen, maar dat het altijd op kanker wijst is pure onzin!
pi_150076011
Vertel dat mijn dokter maar, en ook andere medische lui die ik gesproken heb: er staat echt énorm veel bullshit op. Dat "medisch gecontroleerd" (die claims zie je af en toe) is gewoon een studentje die het nakijkt, maar guess what: de meeste medische meuk is geschreven door een marketing-student (of inmiddels oud-marketingstudent). Nog een hint: ik werk voor veel zorgverleners. ;)

Het is niet voor niets dat het ministerie straks met een eigen grote gezondheidssite komt, mede omdat dit soort bullshit-sites in de lucht zweven en huisartsen te maken krijgen met cyberchonders (hypochonders die zich compleet gek laten maken, vaak op basis van verkeerde adviezen cq "diagnoses" door dat soort sites).
  donderdag 26 februari 2015 @ 17:59:24 #288
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_150076498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:09 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Idem, en vergeet de bloggers niet: daar zit ook echt een hele hoop crap tussen. :P En sites zoals Infonu.nl dat gewoon bomvol troep/kwats-onzin staat (met name medische meuk: bij elke klacht heb je kanker en heb je nog maar even te leven onderhand), dat is puur om zoveel mogelijk verkeer op dat soort sites af te laten komen. :P
Toppertje op infonu: een artikel dat beweerde dat je van je kwalen af kwam door dagelijks je mond te spoelen met olie!! :')
pi_150076919
Dat zeg ik dan ook niet, wat jij nu beweert. Ik zeg alleen dat je het iets te veel over één kam scheert en dat het alleen troep of kwats-onzin is. Verder wordt er daar ook geschreven door veel verschillende mensen uiteraard, wat betekend dat je het iets te veel over één kam scheert.

Ben zelf geen fan van het principe überhaupt, maar (helaas?) is infonu nog wel van enige kwaliteit..
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:16:14 #290
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_150077121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:11 schreef mattie010 het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet, wat jij nu beweert. Ik zeg alleen dat je het iets te veel over één kam scheert en dat het alleen troep of kwats-onzin is. Verder wordt er daar ook geschreven door veel verschillende mensen uiteraard, wat betekend dat je het iets te veel over één kam scheert.

Ben zelf geen fan van het principe überhaupt, maar (helaas?) is infonu nog wel van enige kwaliteit..
Ik schreef ook voor infonu, en ik zorgde wel dat er altijd wel een fatsoenlijke wetenschap achter zat (dubbelblinde studies). Maar er zijn er ook die een hoop onzin verkopen. Onder andere het artikel over de genezende werking van flossen met olie. Ik snap niet dat infonu dat goed vindt..
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:54:38 #291
340341 Blester
Membre très utile
pi_150081470
Infonu vind ik een beetje kansloos, schrijven voor andere websites zodat je ¤3 P/M pakt :')

Maargoed, dezelfde reden waarom ik niet snap dat mensen op Wikipedia schrijven :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_150081620
Het concept van Infonu is wel geniaal, ik wou dat ik er op gekomen was.

Waarom mensen voor wikipedia schrijven snap ik ook echt niet. Zou niet eens in me opkomen. Heb een keer een aanpassing gedaan op een artikel en dat werd niet goedgekeurd om 1 of andere vage reden.
Facts don't care about your feelings
pi_150082050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:11 schreef mattie010 het volgende:
Dat zeg ik dan ook niet, wat jij nu beweert. Ik zeg alleen dat je het iets te veel over één kam scheert en dat het alleen troep of kwats-onzin is. Verder wordt er daar ook geschreven door veel verschillende mensen uiteraard, wat betekend dat je het iets te veel over één kam scheert.

Ben zelf geen fan van het principe überhaupt, maar (helaas?) is infonu nog wel van enige kwaliteit..
Qua medische meuk is het gewoon echt veel onzin wat erop staat. Een aantal dingen zullen wel kloppen, maar symptomen van griep ofzo kent iedereen wel. :+ Gaat het om minder "alledaagse" dingen dan neemt de kwaliteit echt schreeuwend af, en staan er een hoop beweringen op die gewoon echt _totaal_ niet kloppen. Klanten van me (fysio's, chirurgen, shrinks en andere zorgverleners) schreeuwen er ook moord en brand over onderhand. :P

@ Wiki-verhaal: in het buitenland heb je behoorlijk wat gebruik van autobots die goede teksten schrijven op basis van meerdere bronnen (zodat je niet snel duplicate content hebt). In NL is dat haast onmogelijk omdat spinningsoftware ons stroopwafeltaaltje niet kent/begrijpt, met als gevolg compleet kromme zinnen & nog slechtere zinsopbouw. :P
  vrijdag 27 februari 2015 @ 09:15:32 #294
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_150101855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:04 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

@ Wiki-verhaal: in het buitenland heb je behoorlijk wat gebruik van autobots die goede teksten schrijven op basis van meerdere bronnen (zodat je niet snel duplicate content hebt). In NL is dat haast onmogelijk omdat spinningsoftware ons stroopwafeltaaltje niet kent/begrijpt, met als gevolg compleet kromme zinnen & nog slechtere zinsopbouw. :P
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb een stuk software gemaakt die het best goed doet, ook met meerdere bronnen :)
pi_150101987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Het concept van Infonu is wel geniaal, ik wou dat ik er op gekomen was.

Waarom mensen voor wikipedia schrijven snap ik ook echt niet. Zou niet eens in me opkomen. Heb een keer een aanpassing gedaan op een artikel en dat werd niet goedgekeurd om 1 of andere vage reden.
Concurrentie aangaan :) geen grap want soms kan iets ook beter. Ik ga niet in detail maar ruim 3 jaar geleden begon ik mijn project en bezoekers kwamen van sites waar grote bedrijven achter zitten naar mijn website. Nu is één van die concurrenten gestopt en een ander trekt nog amper bezoekers.
pi_150104052
Nou ja ik heb ook een informatieve site met weetjes, volgens mij bestond het al eerder dan Infonu en rankte ook heel erg goed. Als ik een nieuw artikel aanmaakte stond het bijna altijd meteen bovenaan google, maar dan wel op een vrij specifieke zoektekst natuurlijk, bijv: hoe zorg ik ervoor dat ik niet uit m'n mond stink?

Nu ik er niet zoveel meer mee doe zwakt het af helaas. Maar heb het nog wel goed kunnen gebruiken voor linkbuilding van m'n eigen sites.
Facts don't care about your feelings
pi_150105279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 20:04 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Qua medische meuk is het gewoon echt veel onzin wat erop staat. Een aantal dingen zullen wel kloppen, maar symptomen van griep ofzo kent iedereen wel. :+ Gaat het om minder "alledaagse" dingen dan neemt de kwaliteit echt schreeuwend af, en staan er een hoop beweringen op die gewoon echt _totaal_ niet kloppen. Klanten van me (fysio's, chirurgen, shrinks en andere zorgverleners) schreeuwen er ook moord en brand over onderhand. :P
Ik ben zelf ook een fysiotherapeut, dus weet gelukkig wel enigszins waar ik over praat. Ik herken het probleem, maar er staan echt gewoon nog serieus goede dingen op ook. Ik ben het met je eens dat minder alledaagse dingen vaak gewoon onzin zijn, maar juist de alledaagse punten zijn belangrijk dat ze kloppen. De niet alledaagse moeten ze toch 100% zeker langs een arts/fysiotherapeut of weet ik veel waar ze heen willen. Ik ben me er helaas terdege van bewust dat er nog genoeg naïeve mensen rondlopen die alles geloven wat er op het internet staat, wat een behandeling ook bemoeilijkt. Maar ondanks dat ben ik wel ergens een voorstander er van. Het enige punt is dat infonu zich daar niet op zou moeten richten, omdat de gemiddelde schrijver daar te weinig kennis over heeft. Maar dat het allemaal klinkklare onzin is ben ik het niet mee eens. Dat het bij niet alledaagse dingen vaak (helemaal) niet klopt weer wel. Helaas!
pi_150110211
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:15 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb een stuk software gemaakt die het best goed doet, ook met meerdere bronnen :)
Ik heb de bekendere commerciëlere pakketten gebruikt, het resultaat ervan was op z'n best "matig" te noemen. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:11 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook een fysiotherapeut, dus weet gelukkig wel enigszins waar ik over praat. Ik herken het probleem, maar er staan echt gewoon nog serieus goede dingen op ook. Ik ben het met je eens dat minder alledaagse dingen vaak gewoon onzin zijn, maar juist de alledaagse punten zijn belangrijk dat ze kloppen. De niet alledaagse moeten ze toch 100% zeker langs een arts/fysiotherapeut of weet ik veel waar ze heen willen. Ik ben me er helaas terdege van bewust dat er nog genoeg naïeve mensen rondlopen die alles geloven wat er op het internet staat, wat een behandeling ook bemoeilijkt. Maar ondanks dat ben ik wel ergens een voorstander er van. Het enige punt is dat infonu zich daar niet op zou moeten richten, omdat de gemiddelde schrijver daar te weinig kennis over heeft. Maar dat het allemaal klinkklare onzin is ben ik het niet mee eens. Dat het bij niet alledaagse dingen vaak (helemaal) niet klopt weer wel. Helaas!
Probleem is (ook volgens de zorgverleners) dat je zelf (als patiënt) kan inschatten wat wel of niet alledaags is. Voorbeeldje: een zeer veel voorkomende blessure bij hardlopers en tennissers zijn de welbekende shin splints (ook wel bekend als springschenen). In het artikel op Infonu wordt erg eenzijdig gekeken naar wat de klachten/symptomen zijn en nog eenzijdiger hoe je het moet oplossen. Dat shin splints meestal te maken hebben met de voetstand wordt helemaal nergens genoemd, en dat de oplossing vaak gezocht moet worden in steunzolen of bijvoorbeeld taping (jouw vakgebied waarschijnlijk) wordt helemaal nergens genoemd. Ook bij andere zaken zoals pijnklachten in de zij (Infonu roept meteen dat het een nieraandoening of zelfs nierkanker is, iets wat behoorlijk zeldzaam is in NL) klopt de informatie gewoon niet. Of beter gezegd: het kán wel eens kloppen in zeldzame gevallen, maar de kans is duizenden malen groter dat het heel iets anders is. Vandaar dat zorgverleners ook over cyberchonders spreken: op sites worden mensen gek gemaakt over de mogelijke aandoeningen of ziektes die ze zouden dragen terwijl er hoogstwaarschijnlijk heel wat minder aan de hand is. :)

Het is niet voor niets dat de regering dit daarom wil aanpakken door zelf met een grote site te komen straks. Kennelijk zijn de klachten over dat soort sites te groot en te veel. ;)
pi_150110530
Yes, ik herken wat je zegt voor een groot deel, maar toch is het niet allemaal klinkklare onzin haha!
Het eenzijdige en het feit dat het niet goed uitgelicht wordt waardoor het zo kan zijn is een enorm probleem. En dat de kans groot is dat het iets heel anders is, is absoluut waar. Mensen komen vaak genoeg naar mij toe en denken dat ze A, B of C hebben, maar uiteindelijk hebben ze X, Y of Z. En absoluut dat dit verkeerde voorlichting is en dat veel niet klopt, maar - als je weet wat je zoekt en hoe je moet zoeken - vind je gegarandeerd de goede informatie. Dat die (vaak) niet op infonu staat, daar ben ik het absoluut mee eens. maar klinkklare onzin, mwah.. Te eenzijdig, onduidelijk en andere problemen: ja!

En ik ben - persoonlijk - heel erg blij dat de overheid zelf met een site komt, alhoewel ik mijn hart vast houdt voor de fouten die daar gemaakt gaan worden.
Cyberchonders ga ik eens een keer uitzoeken, is wel interessant om precies te weten wat dat inhoudt en hoe dat afspeelt. Ik merk het zelf dus wel, maar ben benieuwd in welke mate het op de verschillende vakgebieden wordt gemerkt.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:04:32 #300
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_150110827
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:44 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik heb de bekendere commerciëlere pakketten gebruikt, het resultaat ervan was op z'n best "matig" te noemen. :P
Dat kan ik me voorstellen, bij mij is het ook soms drama. Dat is wel een nadeel: Ik ben nooit klaar met aanpassen van dat stuk software, want er kan altijd wel iets beter ;(
  vrijdag 27 februari 2015 @ 16:41:15 #301
340341 Blester
Membre très utile
pi_150115568
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:15 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb een stuk software gemaakt die het best goed doet, ook met meerdere bronnen :)
Klinkt goed, kun je me wat meer info geven in PB? :)
~ Love comes unseen; we only see it go
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')