Lactose, noten, peulvruchten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oh interessant
Wat voor allergieën heb je?
Ik wil je er wel bij helpen. Kan daar ook wel mooi wat info over kwijt over wat ik al gedaan heb. Advies sta ik ook altijd voor open.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:46 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oke oke
De bedoeling is dat ik 2 mensen ga helpen met gewicht verliezen.
Voordat ik daar mee begin heb ik informatie nodig van die personen als:
- wat hebben ze zelf al geprobeerd
- hoe proberen ze het nu
- wat is het doel
- gewicht, leeftijd, lengte
Daarna vraag ik of die personen voor 3 dagen een voedingsdagboek willen bijhouden.
2 doordeweekse dagen en 1 weekend dag.
Deze ga ik bekijken en kijk ik wat eventueel een probleem zou kunnen zijn.
Hier uit vorm ik een advies.
Dat is het eigenlijk.
Na ongeveer twee weken kunnen we kijken of er idd sprake is van gewichtsverlies.. en kijken wat we eventueel kunnen aanpassen wanneer dit niet zo is.
Als er behoefte is aan een weekmenu voorbeeld, wil ik die ook wel opstellen voor het persoon. Rekening houdende met allergieën, dieetwensen, voorkeuren, etc.
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijkenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik wil je er wel bij helpen. Kan daar ook wel mooi wat info over kwijt over wat ik al gedaan heb. Advies sta ik ook altijd voor open.
Er is alleen 1 'probleem', mijn lijstjes werken alOftewel ik val structureel voor langere tijd af
Post ze hier regelmatig
Maar BMI is 30,7, dus nog obese.
Zeg het maar
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat hoeft niet te betekenen dat ik TE weinig gegeten heb natuurlijk.
Ik heb genoeg gegeten namelijk. Energie wat je verliest aan het minderen van KH vul je twee keer zo hard weer aan door het eten van meer vet.
1 gram KH levert 4 kcal
1 gram vet levert 9 kcal
Dat mag. Maar ik bedoelde ik weet niet als dat binnen je opdracht past, want het probleem wordt al verholpenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijken
De lijstjes hier op Fok zijn alleen niet duidelijk genoeg denk ik, tenzij je de hoeveelheden erbij vermeld.
Fijn dat het iig al werkt!
In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijken
De lijstjes hier op Fok zijn alleen niet duidelijk genoeg denk ik, tenzij je de hoeveelheden erbij vermeld.
Fijn dat het iig al werkt!
Met deze man kan ik praten, doe ongeveer hetzelfdequote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).
Uiteraard is het niet puur vet wat ik verloren ben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.
Of je weegschaal is niet nauwkeurig, dat kan natuurlijk ook nog
*stopt met typen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.
Of je weegschaal is niet nauwkeurig, dat kan natuurlijk ook nog
Ik vind allergieën ook interessant, dus ik zal me er in gaan verdiepen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik weet waar (met name in het weekend) de zwakste punten zitten, maar wat ideeën mbt die allergieën lijkt me wel handig.
Ik hou overal exact van bij wat ik eetquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).
Gestuurd!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:31 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik vind allergieën ook interessant, dus ik zal me er in gaan verdiepen.
Als je wilt kan je me je e-mail even DM'en, dan kan ik je na het weekend informatie opsturen + een voedingsdagboek
Ja dat lijkt me prima.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb hem! Thanks, ik ga ja maandag avond eventjes mailen!quote:
Ik wil mijn blog eigenlijk helemaal los houden van het afvallen, daarom staan er ook gewoon slechte maaltijden op.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:12 schreef sanger het volgende:
Even wat anders he. Ik had je blog nog niet echt uitgebreid bekeken, maar kijk net even. Ziet er goed uit, maar wat ik mis (als iemand die aan het afvallen is) is de voedingswaarde per receptZou dat geen nuttige toevoeging zijn (ook voor jezelf misschien)?
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwarkquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil mijn blog eigenlijk helemaal los houden van het afvallen, daarom staan er ook gewoon slechte maaltijden op.
quote:
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwark
Dat. Ik weiger dingen te maken als ik niet weet hoeveel kcal, Vet, KH en Eiwitten erin zittenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwark
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |