abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149209133
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:06 schreef xuryah het volgende:

[..]

Oh interessant :)
Wat voor allergieën heb je?
Lactose, noten, peulvruchten. :P (Niet dat ik ergens dood aan ga, maar het geeft me teveel last als ik het wel eet/teveel eet)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_149209167
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 13:46 schreef xuryah het volgende:

[..]

Oke oke :P

De bedoeling is dat ik 2 mensen ga helpen met gewicht verliezen.
Voordat ik daar mee begin heb ik informatie nodig van die personen als:
- wat hebben ze zelf al geprobeerd
- hoe proberen ze het nu
- wat is het doel
- gewicht, leeftijd, lengte

Daarna vraag ik of die personen voor 3 dagen een voedingsdagboek willen bijhouden.
2 doordeweekse dagen en 1 weekend dag.
Deze ga ik bekijken en kijk ik wat eventueel een probleem zou kunnen zijn.
Hier uit vorm ik een advies.
Dat is het eigenlijk.

Na ongeveer twee weken kunnen we kijken of er idd sprake is van gewichtsverlies.. en kijken wat we eventueel kunnen aanpassen wanneer dit niet zo is.

Als er behoefte is aan een weekmenu voorbeeld, wil ik die ook wel opstellen voor het persoon. Rekening houdende met allergieën, dieetwensen, voorkeuren, etc.
Ik wil je er wel bij helpen. Kan daar ook wel mooi wat info over kwijt over wat ik al gedaan heb. Advies sta ik ook altijd voor open.

Er is alleen 1 'probleem', mijn lijstjes werken al :') Oftewel ik val structureel voor langere tijd af :P Post ze hier regelmatig :)

Maar BMI is 30,7, dus nog obese.

Zeg het maar :7
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149209223
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:21 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik wil je er wel bij helpen. Kan daar ook wel mooi wat info over kwijt over wat ik al gedaan heb. Advies sta ik ook altijd voor open.

Er is alleen 1 'probleem', mijn lijstjes werken al :') Oftewel ik val structureel voor langere tijd af :P Post ze hier regelmatig :)

Maar BMI is 30,7, dus nog obese.

Zeg het maar :7
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijken :)
De lijstjes hier op Fok zijn alleen niet duidelijk genoeg denk ik, tenzij je de hoeveelheden erbij vermeld.
Fijn dat het iig al werkt! :D
pi_149209228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef xuryah het volgende:

[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat ik TE weinig gegeten heb natuurlijk.
Ik heb genoeg gegeten namelijk. Energie wat je verliest aan het minderen van KH vul je twee keer zo hard weer aan door het eten van meer vet.
1 gram KH levert 4 kcal
1 gram vet levert 9 kcal
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.
Of je weegschaal is niet nauwkeurig, dat kan natuurlijk ook nog ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_149209260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:22 schreef xuryah het volgende:

[..]

De lijstjes hier op Fok zijn alleen niet duidelijk genoeg denk ik, tenzij je de hoeveelheden erbij vermeld.
Dat mag. Maar ik bedoelde ik weet niet als dat binnen je opdracht past, want het probleem wordt al verholpen :P.

Al wou ik binnenkort toch naar diëtiste om gewoon eens te kijken wat andere klanken te horen dan hier. No offence :*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149209292
Al zijn er wel dingen te verbeteren in het weekend want te weinig eten in de ochtend/middag en teveel in de avond :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:26:48 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149209322
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:22 schreef xuryah het volgende:

[..]

In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_149209347
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:

[..]

In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).
Met deze man kan ik praten, doe ongeveer hetzelfde ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149209355
Ik weet waar (met name in het weekend) de zwakste punten zitten, maar wat ideeën mbt die allergieën lijkt me wel handig. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_149209413
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.
Uiteraard is het niet puur vet wat ik verloren ben.
En ik begon na een periode dat ik ook niet heel gezond at (December he) en al wat aangekomen was. Dus nee op basis van wat jij zegt kan ik niet zeggen dat ik verschrikkelijk gecrasht heb.
In alle eerlijkheid, ja de eerste paar dagen had ik moeite met het plannen van mijn voeding binnen de KH grens, dus toen at ik wel te weinig. Maar daarna ging het prima.
Heb namelijk ook iedere dag alles nauwkeurig bijgehouden en kwam gewoon op zo'n 1600 - 1800 kcal per dag uit, wat voor mij overig prima was.
Heb daarnaast ook gewoon gesport en meer water gedronken dan ik altijd deed.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:30:31 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149209433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

*stopt met typen.

Weet je, ik lees gewoon eerst wel bij voordat ik wat wil typen. Want 9vd 10x heb jij het toch al getypt :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_149209456
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik weet waar (met name in het weekend) de zwakste punten zitten, maar wat ideeën mbt die allergieën lijkt me wel handig. :)
Ik vind allergieën ook interessant, dus ik zal me er in gaan verdiepen.
Als je wilt kan je me je e-mail even DM'en, dan kan ik je na het weekend informatie opsturen + een voedingsdagboek :)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:31:41 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149209466
quote:

[..]

Ik hou overal exact van bij wat ik eet B-) Oke, ik lieg. Van de maaltijden iig. Hapje hier hapje daar niet :+

Ik heb zelf griesmeelpudding gemaakt, goddelijk :o
pi_149209672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:31 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ik vind allergieën ook interessant, dus ik zal me er in gaan verdiepen.
Als je wilt kan je me je e-mail even DM'en, dan kan ik je na het weekend informatie opsturen + een voedingsdagboek :)
Gestuurd!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_149209687
quote:

[..]

Ja dat lijkt me prima.
Portiegroottes zijn ook goed om te vermelden.
Bijv 1 opscheplepel zilvervliesrijst (ik zeg maar even wat).

De gene die geinteresseerd zijn kunnen mij ook even een PM/DM sturen met hun mail en misschien wat je zou willen van me :)
pi_149209711
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Gestuurd!
Heb hem! Thanks, ik ga ja maandag avond eventjes mailen!
Ga nu weer even verder met leren haha.. komt geen eind aan ;(
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:53:51 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149210154
crunch, Lonaa, zijn jullie trots?
pi_149210191
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 12:12 schreef sanger het volgende:
Even wat anders he. Ik had je blog nog niet echt uitgebreid bekeken, maar kijk net even. Ziet er goed uit, maar wat ik mis (als iemand die aan het afvallen is) is de voedingswaarde per recept :) Zou dat geen nuttige toevoeging zijn (ook voor jezelf misschien)?
Ik wil mijn blog eigenlijk helemaal los houden van het afvallen, daarom staan er ook gewoon slechte maaltijden op.
pi_149210267
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:53 schreef Qwea het volgende:
crunch, Lonaa, zijn jullie trots?
Enorm :Y ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149210273
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil mijn blog eigenlijk helemaal los houden van het afvallen, daarom staan er ook gewoon slechte maaltijden op.
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwark :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:57:25 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149210280
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:56 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Enorm :Y ^O^
_O- Ik vond het wel een pareltje hoor :D
pi_149210286
En bedankt voor alle complimentjes verder. :D Foto's van eten maken valt best mee hoor, goed licht hebben is het belangrijkste. :D
pi_149210296
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Wat is je punt?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 14:58:15 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149210310
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat. Ik weiger dingen te maken als ik niet weet hoeveel kcal, Vet, KH en Eiwitten erin zitten
pi_149210318
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O- Ik vond het wel een pareltje hoor :D
_O- :')

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat het vermelden van voedingswaarde niet specifiek voor afvallen is :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')