Ja na maandag komt mij zelf ook het beste uit! Dan heb ik mijn laatste tentamens.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Xur, als het na maandag kan, wil ik wel proefpersoon spelen.(bmi van 28, dus lijkt me de goeie doelgroep)
Ik had dit nog niet gelezen toen ik mijn bericht typte en stuurdequote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:58 schreef La_Tramposa het volgende:
haha, ik vind lijstjes en planningen maken over het algemeen best fijn hoorMaar ik ben ook van het; hee de spinazie ziet er goed uit en is niet duur dus dan ga ik dat vanavond eten! En een impulsaankoop in de bedrijfskantine komt ook nog wel eens voor.
En ik ga ook niet alle rijstkorrels wegen. Mijn doel is heeeel langzaam afvallen zodat ik in het najaar op een voor mij ideaal marathongewicht ben (in totaal een kg of 6-8 eraf de komende 9 maanden dus). Maar mét spierbehoud en vooral met als hoofddoel om sneller te worden met hardlopen. Maar ik wil geen lijstjes of dieten, ik wil naar mijn lichaam leren luisteren en aanvoelen wat dat nodig heeft om goed te presteren, terwijl ik tegelijkertijd dus hier en daar wat kcal eraf zal halen om toch wat gewichtsverlies te bereiken.
Mja maar op dat niveau weet ik er zelf denk ik wel genoeg vanaf voor mijn eigen doelen. Ik denk dat je voor je opdracht beter iemand anders kunt vindenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:00 schreef xuryah het volgende:
Wat betreft La Tramposa,
Het is meer een advies he.
Zo van "Ik zie dat je twee dagen hebt gelunched met een croissantje, dit is niet zo gezond omdat ..... In plaats van een croissantje zou je bijvoorbeeld een salade kunnen eten en een sneetje volkorenbrood met kipfilet "
En ik kijk of ja macronutrienten in balans zijn
Als ik zeg nou je hebt te veel vet binnen gekregen en je zou meer eiwitten kunnen eten geef ik ook voorbeelden van producten die je dan beter kunt laten staan en producten die je meer kan toevoegen.
Maar als je een bloedhekel hebt om lijstjes bij te houden van wat je hebt gegeten is het niks voor jou nee, tenzij je het over hebt voor 3 dagen haha
Heb je er meteen eentje met allergieën te pakken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:57 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja na maandag komt mij zelf ook het beste uit! Dan heb ik mijn laatste tentamens.
Lijkt me leuk en ik hoop dat ik je kan helpen
I knowwwwquote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je verwaarloosd ons
Sport je nog? Hoe was je KH arm dieet? Resultaat gehad?
Oh interessantquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heb je er meteen eentje met allergieën te pakken.
Bovenstaand verhaal klinkt niet heel erg verantwoord voor een dietiste in spequote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:05 schreef xuryah het volgende:
[..]
I knowwww
Nee ik heb het zoooooo druk met school, dat ik deze week nog niet gesport heb volgens mij.
Erg he. Pfffff... Maar na maandag heb ik de rest van de week vrij en dan weer heerlijk sporten
Heb ook pauze ingelast voor mn KH arm eten, omdat ik geen energie had om te leren
Maar ik was wel 6 kilo afgevallen![]()
En het is er nog steeds redelijk af. Na 2 weken lekker makkelijk troep gegeten te hebben ivm tijdsnood(lees: chinees waar ik 3 dagen van at en pizza. en af en toe wel wat gezonds tussendoor
)
Als jij puur naar voedingslijstjes van een paar dagen wilt kijken kan ik je zo mijn MFP gegevens doorsturen voor de afgelopen maandquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:00 schreef xuryah het volgende:
Wat betreft La Tramposa,
Het is meer een advies he.
Zo van "Ik zie dat je twee dagen hebt gelunched met een croissantje, dit is niet zo gezond omdat ..... In plaats van een croissantje zou je bijvoorbeeld een salade kunnen eten en een sneetje volkorenbrood met kipfilet "
En ik kijk of ja macronutrienten in balans zijn
Als ik zeg nou je hebt te veel vet binnen gekregen en je zou meer eiwitten kunnen eten geef ik ook voorbeelden van producten die je dan beter kunt laten staan en producten die je meer kan toevoegen.
Maar als je een bloedhekel hebt om lijstjes bij te houden van wat je hebt gegeten is het niks voor jou nee, tenzij je het over hebt voor 3 dagen haha
Iedereen is mensquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bovenstaand verhaal klinkt niet heel erg verantwoord voor een dietiste in spe
Maar hoe snel was die 6kg eraf gegaan dan?quote:
Nouja sinds 20 december tot 2 weken geledenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar hoe snel was die 6kg eraf gegaan dan?
Ja zoiets dacht ik al, dat bedoelde ik met name met het 'onverantwoord'. Een keer pizza en chinees gaat niemand dood aan, maar klinkt toch een beetje als een crash dieetquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:10 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nouja sinds 20 december tot 2 weken geleden
Dat is handig!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Als jij puur naar voedingslijstjes van een paar dagen wilt kijken kan ik je zo mijn MFP gegevens doorsturen voor de afgelopen maand
Haha, het was ook een onderzoek.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik al, dat bedoelde ik met name met het 'onverantwoord'. Een keer pizza en chinees gaat niemand dood aan, maar klinkt toch een beetje als een crash dieetEn ook op de dagen dat je 'ongezond' eet, eet je blijkbaar veel te weinig?
Waarschijnlijk vind je me nu een wijsneus omdat je zelf ook wel weet hoe het hoort, maar goed
Oké, vandaar. Ik had het wel meegekregen maar ik dacht dat het idee alleen was om koolhydraatarm te eten, niet om per se zo weinig te eten..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:13 schreef xuryah het volgende:
[..]
Haha, het was ook een onderzoek.
Dat had ik eerder hier al verteld, maar dat heb je denk ik gemist
Ik vind het ook een onverantwoord dieetMaar die conclusie kon ik pas trekken na het daadwerkelijk geprobeerd te hebben.
Ik heb niet weinig gegeten, waar haal je dat uit?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oké, vandaar. Ik had het wel meegekregen maar ik dacht dat het idee alleen was om koolhydraatarm te eten, niet om per se zo weinig te eten..
Aan het feit dat je 6kg afvalt in krap een maand, duhquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:14 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik heb niet weinig gegeten, waar haal je dat uit?
Ik denk dat de meesten het je zo kunnen overleggen overigensquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:12 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat is handig!
Ben je geinteresseerd in een advies?
En wat is je doel?
Dat hoeft niet te betekenen dat ik TE weinig gegeten heb natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Aan het feit dat je 6kg afvalt in krap een maand, duh
Lactose, noten, peulvruchten.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:06 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oh interessant
Wat voor allergieën heb je?
Ik wil je er wel bij helpen. Kan daar ook wel mooi wat info over kwijt over wat ik al gedaan heb. Advies sta ik ook altijd voor open.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:46 schreef xuryah het volgende:
[..]
Oke oke
De bedoeling is dat ik 2 mensen ga helpen met gewicht verliezen.
Voordat ik daar mee begin heb ik informatie nodig van die personen als:
- wat hebben ze zelf al geprobeerd
- hoe proberen ze het nu
- wat is het doel
- gewicht, leeftijd, lengte
Daarna vraag ik of die personen voor 3 dagen een voedingsdagboek willen bijhouden.
2 doordeweekse dagen en 1 weekend dag.
Deze ga ik bekijken en kijk ik wat eventueel een probleem zou kunnen zijn.
Hier uit vorm ik een advies.
Dat is het eigenlijk.
Na ongeveer twee weken kunnen we kijken of er idd sprake is van gewichtsverlies.. en kijken wat we eventueel kunnen aanpassen wanneer dit niet zo is.
Als er behoefte is aan een weekmenu voorbeeld, wil ik die ook wel opstellen voor het persoon. Rekening houdende met allergieën, dieetwensen, voorkeuren, etc.
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijkenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:21 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik wil je er wel bij helpen. Kan daar ook wel mooi wat info over kwijt over wat ik al gedaan heb. Advies sta ik ook altijd voor open.
Er is alleen 1 'probleem', mijn lijstjes werken alOftewel ik val structureel voor langere tijd af
Post ze hier regelmatig
Maar BMI is 30,7, dus nog obese.
Zeg het maar
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:19 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat hoeft niet te betekenen dat ik TE weinig gegeten heb natuurlijk.
Ik heb genoeg gegeten namelijk. Energie wat je verliest aan het minderen van KH vul je twee keer zo hard weer aan door het eten van meer vet.
1 gram KH levert 4 kcal
1 gram vet levert 9 kcal
Dat mag. Maar ik bedoelde ik weet niet als dat binnen je opdracht past, want het probleem wordt al verholpenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijken
De lijstjes hier op Fok zijn alleen niet duidelijk genoeg denk ik, tenzij je de hoeveelheden erbij vermeld.
Fijn dat het iig al werkt!
In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:22 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk altijd naar je lijstjes kijken
De lijstjes hier op Fok zijn alleen niet duidelijk genoeg denk ik, tenzij je de hoeveelheden erbij vermeld.
Fijn dat het iig al werkt!
Met deze man kan ik praten, doe ongeveer hetzelfdequote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).
Uiteraard is het niet puur vet wat ik verloren ben.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.
Of je weegschaal is niet nauwkeurig, dat kan natuurlijk ook nog
*stopt met typen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De energiebalans is het enige wat uitmaakt, om af te vallen moet je in totaal minder hebben gegeten dan je verbruikt. Dat is niet erg, maar 6 kg afgevallen (stel even dat het puur vet was) is een kcal tekort van 6*9000 kcal over 30 dagen, dat zou een kcal tekort van 1800 per dag opleveren. Ik gok dat er een kilo of 2 misschien ook gewoon maaginhoud of vocht vasthouden zou zijn (al zou het er dan nu al weer aan moeten zijn), maar dan nog, als je inderdaad zoveel afgevallen bent heb je een tekort van rond de 1000 kcal per dag gehad. Dat is gewoon een crash dieet en niet verantwoord. Of die kcal dan vanuit koolhydraten of eiwitten of vetten komen maakt niet uit.
Of je weegschaal is niet nauwkeurig, dat kan natuurlijk ook nog
Ik vind allergieën ook interessant, dus ik zal me er in gaan verdiepen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik weet waar (met name in het weekend) de zwakste punten zitten, maar wat ideeën mbt die allergieën lijkt me wel handig.
Ik hou overal exact van bij wat ik eetquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
In de MFP app hou ik exacte hoeveelheden bij van O en L. Van D iets minder precies (als in niet wegen, maar schatten).
Gestuurd!quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:31 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ik vind allergieën ook interessant, dus ik zal me er in gaan verdiepen.
Als je wilt kan je me je e-mail even DM'en, dan kan ik je na het weekend informatie opsturen + een voedingsdagboek
Ja dat lijkt me prima.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb hem! Thanks, ik ga ja maandag avond eventjes mailen!quote:
Ik wil mijn blog eigenlijk helemaal los houden van het afvallen, daarom staan er ook gewoon slechte maaltijden op.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:12 schreef sanger het volgende:
Even wat anders he. Ik had je blog nog niet echt uitgebreid bekeken, maar kijk net even. Ziet er goed uit, maar wat ik mis (als iemand die aan het afvallen is) is de voedingswaarde per receptZou dat geen nuttige toevoeging zijn (ook voor jezelf misschien)?
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwarkquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik wil mijn blog eigenlijk helemaal los houden van het afvallen, daarom staan er ook gewoon slechte maaltijden op.
quote:
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwark
Dat. Ik weiger dingen te maken als ik niet weet hoeveel kcal, Vet, KH en Eiwitten erin zittenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Maar op mijn pak rijst staat ook de voedingswaarde en ook op de kwark
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |