SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 3% gewijzigd door Houtenbeen op 28-01-2015 19:35:42 ]
Dit, inderdaad. Ik vlucht zo weer naar het westen...quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:54 schreef TommyGun het volgende:
Sow er trekt even een hagelstorm over Eindhoven!
Dan heb je niet opgelet, hier (Vathorst) ging het net even goed tekeerquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef Spockjuh_ het volgende:
van dat hele lijntje hier in amersfoort niets van gemerkt....
Lijkt me stug.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
8 graden vannacht![]()
Zie het nog niet gebeuren die winterse buien..
quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lijkt me stug.
Het is nu al kouder.
Inderdaad, het is nu vies koud buitenquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is super hard aan het afkoelen juist
[ afbeelding ]
Dit is makkelijker. Meestal sla ik ze ook op, maar niet altijdquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:40 schreef marcel-o het volgende:
Weergifjes mogen best eerst opgeslagen worden
Overigens..
Toen front over kwam in rdam was t één grote puinzooi in de straat die open ligt![]()
Met die pijltjes?quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:14 schreef Tjacka het volgende:
Iemand die weet wat dat rode is?
http://www1.wetter3.de/gfs025.html
jawel dat betekend woensdag 28-01-2015 15 utcquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:14 schreef Tjacka het volgende:
Iemand die weet wat dat rode is?
quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:16 schreef WEST het volgende:
[..]
jawel dat betekend woensdag 28-01-2015 15 utc
ik zie verder niks roods op de kaart hoor.quote:
Even verder kijken. Ik gaf de verkeerde link.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zie verder niks roods op de kaart hoor.
http://www1.wetter3.de/gfs025.htmlquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zie verder niks roods op de kaart hoor.
ow dat ja dat is onweer met natte sneeuwquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De NS heeft voor morgen de dienstregeling aangepast. Hopelijk rijden de treinen morgen fatsoenlijk, moet van Assen naar Amersfoort en terug.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Morgen en vrijdag code geel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thx!quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Staat nu ook in de OP
Morgenochtend lekker glad dusquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:32 schreef Tjacka het volgende:
Maar alleen natte schnee zie ik dus bij ons.
altijd als de ns ingrijpt loopt het met een sisser af .quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zoals ik al eerder zei, het zal hier weer geen fuck voorstellen. Aangezien er eerst voor het westen veel sneeuw was voorspeld en dit gewoon weer natte sneeuw/regen zal zijn.
Volgens mij - en als ik naar buienradar kijk - zal het met name morgen overdag echt wel mee gaan vallen. Pas morgenavond misschien wat meer aanzienlijk grotere gebieden met neerslag.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
altijd als de ns ingrijpt loopt het met een sisser af .
wie raakt er overstuur dan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het wel genieten hoe heel Nederland en haar inwoners helemaal overstuur en hyped raken van een .. tja, hoe zal ik het noemen.. koel, kwakkelintermezzo?
Nee, wacht. Eigenlijk is het gewoon heel zielig. In New York en omringende staten hadden ze nog enigszins een reden om te paniekeren, wat is hier nou voorspelt en wat staat er op de kaarten? Natte sneeuw, beetje hagel, beetje wind. Als dit al winters is, is het hard gegaan met de normvervaging de afgelopen jaren.
Hier niemand, maar kijk eens op meteo service of weerwoord. Vooral die eerste, da's net een bloederig ongeluk waar je niet naar wil kijken, maar het toch doet (van iemand gejat hier, props!quote:
idd morgenavond kan het leuk worden wat sneeuw betreft morgen overdag zal het wel gewoon bij hagel/natte sneeuw blijven temps iets te hoog,quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij - en als ik naar buienradar kijk - zal het met name morgen overdag echt wel mee gaan vallen. Pas morgenavond misschien wat meer aanzienlijk grotere gebieden met neerslag.
quote:Modellen algemeen tot +48 uur
Beoordeling door meteoroloog
BEWOLKING:
Momenteel bij het front eerst nog ST. Erachter in de polaire/arctische lucht een cumuliform beeld met Cu/TCu/Cb. Morgen meest geïsoleerd, in de avond bij de trog meer geclusterde Cb's, toppen FL200-250. Verder komt vooral Harmonie met een ST signaal bij de buien voor morgenmiddag/avond. Dit hangt waarschijnlijk samen met de toenemende vaste vorm van de neerslag.
NEERSLAG:
Vanaf einde avond in het noorden en, vanaf vannacht in het hele land geïsoleerde winterse buien. De buien kunnen vergezeld gaan van korrelhagel en onweer. Qua sneeuw ziet het er naar uit dat het morgen tijdens de daglichtperiode vooral natte sneeuw is, zonder significante accumulatie. Mogelijk kan er even accumulatie optreden als de neerslag wat langer aanhoudt, maar zal snel weer smelten, temperaturen komen uit op 3-5 graden. In de avond is er een bovenluchtforcering in de vorm van de hoogtetrog en daarvooruit de genoemde grondtrog. De trog passeert in de avondperiode en dan kan er wel accumulatie optreden. Daarbij spelen twee belangrijke factoren een rol. In de avond stralingsafkoeling en intensievere neerslag door de forcering. Ik verwacht dat dit vooral landinwaarts enkele cm's sneeuw op kan leveren. In het westen lijkt het nog net te warm voor serieuze accumulatie.
Uitgifte: 28/01/2015 17.13 uur LT.
Ik dacht dat je hier bedoelde...quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier niemand, maar kijk eens op meteo service of weerwoord. Vooral die eerste, da's net een bloederig ongeluk waar je niet naar wil kijken, maar het toch doet (van iemand gejat hier, props!) met figuren die ''KOUDE bovenluchten SNEEUW, KOUDE wind en veel WINTERSE neerslag'' post.
Neuh hier is het gezelligquote:
De NS raken al in paniek als ik een bierscheetje laat op een brakke zondagmiddag.quote:
wanneer was de laatste keer dat half Nederland tot stilstand kwam...november 2005?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neuh hier is het gezelligmaar hoe moet dat nou als het een keer écht wintert? Dus niet dit soort halfbakken gedoe? Dan komt de maatschappij tot stilstand joh.
dat was ook wel een zeldzame combinatie van noodweer. Hier in Amsterdam werd ik 's ochtends van mn fiets geblazen en spoelde ik weg, verder landinwaarts viel een berg sneeuw. Gedenkwaardige dagquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:00 schreef aloa het volgende:
[..]
wanneer was de laatste keer dat half Nederland tot stilstand kwam...november 2005?
december 2010 ? hier viel toen 30 cm sneeuw , maargoed noord nl is niet half nederland hequote:Op woensdag 28 januari 2015 21:00 schreef aloa het volgende:
[..]
wanneer was de laatste keer dat half Nederland tot stilstand kwam...november 2005?
dat was idd het maffe, noord Nederland zat in het oog met heerlijk zonnig en windstil weerquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:04 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
december 2010 ? hier viel toen 30 cm sneeuw , maargoed noord nl is niet half nederland he
november 2005 was trouwens alleen midden Nederland ? apeldoorn deventer arnhem etc
toen was het hier in friesland een graadje of 8 met veel zon
frusterende dag voor sneeuwliefhebbers in het noorden , maargoed wij hadden onze portie in maart dat jaar al gehad waar toen plaatselijk 50 cm viel, toen was hier echt alles ontwricht dagen langquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat was idd het maffe, noord Nederland zat in het oog met heerlijk zonnig en windstil weer
KOUD!quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
de pluim, die van noord-oost en oost zijn een fractie kouder
Amsterdam had toen ook een dik pak. Een winter van niets die nog even met een knal eruit ging, ook opmerkelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
frusterende dag voor sneeuwliefhebbers in het noorden , maargoed wij hadden onze portie in maart dat jaar al gehad waar toen plaatselijk 50 cm viel, toen was hier echt alles ontwricht dagen lang
winters kwakkelweer. kan op sommige momenten voor interessante situatieszorgen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan je dit leuk vinden? Het is nog steeds grauw en grijs, je vingers vriezen van je handen af, iedereen chagrijnig, de sneeuw die valt verandert overdag in prut om vervolgens in de avond weer aan te vriezen en er ligt geen ijs...quote:
Dat was wel bizar ja. Ik zat toen echt in het gebied waar veel sneeuw gevallen was, kan me herinneren dat de files eigenlijk niet opgelost raakten en mensen opgevangen moesten worden omdat het treinenstelsel compleet plat lagquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Wel de lasten niet de lusten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kan je dit leuk vinden? Het is nog steeds grauw en grijs, je vingers vriezen van je handen af, iedereen chagrijnig, de sneeuw die valt verandert overdag in prut om vervolgens in de avond weer aan te vriezen en er ligt geen ijs...
Ik hou van kouquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe kan je dit leuk vinden? Het is nog steeds grauw en grijs, je vingers vriezen van je handen af, iedereen chagrijnig, de sneeuw die valt verandert overdag in prut om vervolgens in de avond weer aan te vriezen en er ligt geen ijs...
En dat alles voor het kleine beetje natte sneeuw wat er zal vallen (waarschijnlijk)quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef GekkePoes het volgende:
http://9292.nl/calamiteit(...)te-ns-dienstregeling
NS loopt nou al te janken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:25 schreef GekkePoes het volgende:
http://9292.nl/calamiteit(...)te-ns-dienstregeling
kijk eens op de facebook pagina van noodweer nederland, dan weet je waar de ns zn informatie weghaaldquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:34 schreef RiKe het volgende:
Half Nederland denkt dat die dood gaat door de sneeuw morgen (zo wordt het wel gebracht), en de NS past alles al aan voordat er ook maar een vlok gevallen is...
Er valt een hoop te leren van een land als Oostenrijk.
Als daar een halve meter sneeuw ligt rijdt alles nog prima en haalt iedereen de schouders op met de gedachte "is dat alles?".
Ik hoop dat dat niet serieus is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
kijk eens op de facebook pagina van noodweer nederland, dan weet je waar de ns zn informatie weghaald
Mensen moeten meer naar het KNMI kijken. Daar staat alleen een code geel...kans op gladheid. Er wordt hier geen grote hoeveelheid sneeuw verwacht. Kan plaatselijk misschien wat meer vallen door clusterende buien, maar dat blijft toch nowcasten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:34 schreef RiKe het volgende:
Half Nederland denkt dat die dood gaat door de sneeuw morgen (zo wordt het wel gebracht), en de NS past alles al aan voordat er ook maar een vlok gevallen is...
Er valt een hoop te leren van een land als Oostenrijk.
Als daar een halve meter sneeuw ligt rijdt alles nog prima en haalt iedereen de schouders op met de gedachte "is dat alles?".
Verwarrend is dat voor veel mensen. KNMI code geel en noodweercentrale staat alweer op oranje. Slaat nergens op.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
kijk eens op de facebook pagina van noodweer nederland, dan weet je waar de ns zn informatie weghaald
Er zit kennelijk serieus iets aan te komen Ed Aldus had het over 5 centimter snil of meer voor de regio Rijnmond, laat staan noorden en oosten, ben benieuwd.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Verwarrend is dat voor veel mensen. KNMI code geel en noodweercentrale staat alweer op oranje. Slaat nergens op.
Elke dag netjes op de fiets naar het werkquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanuit je veilige zolderkamer zeker?
Als de nattebol boven de 0 graden is, smelt sneeuw.quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:15 schreef Koelkastje het volgende:
Kun je dat laatste kaartje toelichten? Wat is dat Wet Bulb gedoe?
quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Op die ervoor 1-2 mm/cm en die erna niets-0,1
kut pluimquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
Hier nog maar één keer, en dat was nog geen vijf centimeter.quote:Op donderdag 29 januari 2015 00:27 schreef tralalala het volgende:
Gadver, deze winter heeft het al vaak genoeg gesneeuwd.
die ene keer? Nouja beetje prut tssk in een winter hoort sneeuw in de zomer ben jij weer aan de beurtquote:Op donderdag 29 januari 2015 00:27 schreef tralalala het volgende:
Hier helemaal nog nietquote:Op donderdag 29 januari 2015 00:27 schreef tralalala het volgende:
SPOILER: 14.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 22.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Uitleg TTIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.keraunos.org/a(...)prevision-france.htm
[ Bericht 0% gewijzigd door Houtenbeen op 29-01-2015 03:39:51 ]![]()
Goed pittige hagelbuien vannacht wel. Net ook weer zo'n bui die binnen no time de hele straat wit kleurt.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Paul
![]()
Winnaar 5 FOK-awards 2022![]()
Tering..
Wat een kabaal vannacht door hagel.
Dacht dat t door mn dak en raam zou komen.| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
Ondertussen gaat het op de weg ook lekker:quote:288 km | 45 meldingen op de snelweg* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Het was bij op en afrit Everdingen op de A2 ook echt spek en spekglad. Ik reed op de 2e baan van de 4 en ging ook aan het slippen met 40 km/uHet ging goed gelukkig. En heel raar, want zo'n km verder lag geen sneeuw meer.
![]()
Volgens mij moet ik blij zijn dat ik vandaag dicht in de buurt van mijn huis moet zijn voor werk. Alleen jammer dat ik niet recht voor de deur kan parkeren waar ik moet zijn
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.![]()
Rond Arnhem bleef het lekker liggen op de snelweg. In het dorp (Rheden) toch paar keer weg geslipt in de bochtenYou don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig![]()
twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 29-01-2015 om 07:37:14File-update: A2 naar Utrecht 28 km, 90 minuten vertraging. A27 naar Gorinchem/Utrecht: 21 km, bijna uur vertraging. http://t.co/alHouoGwUd reageer retweet
![]()
Gvd hier geen sneeuw ik had er net zo'n zin in krijg toch wat man man man.
Edit: hier = LelystadBedankt DOEI!![]()
Hier flinke regen, hagel en veel wind.
En als ik mij niet vergis hoorde ik het net rommelen in de verte.
Interessant weer :-)R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
Storm in een glas water weer hoor. Moest de NS hiervoor 20% minder treinen laten rijden?
Zonder wrijving geen glans![]()
Bijna zonder vertraging mijn 100 kilometer door grotendeels de Randstad afgelegd. Was dat vroege opstaan toch ergens goed voor.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Echt waar, niets aan het handje onderweg (Eindhoven-Utrecht). De NS zijn bangepoeperds.quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Storm in een glas water weer hoor. Moest de NS hiervoor 20% minder treinen laten rijden?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Je hebt de ongelukken op de snelweg die gelijk loopt gemist?quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Echt waar, niets aan het handje onderweg (Eindhoven-Utrecht). De NS zijn bangepoeperds.![]()
Ik heb de files vanuit het treinraampje een aantal kilometers kunnen bekijken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Je hebt de ongelukken op de snelweg die gelijk loopt gemist?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Dat kun je van te voren niet goed inschatten. Feit is dat vrijwel alles goed rijdt bij de NS en dat dus iedere reiziger redelijk op tijd aankomt waar hij wezen moeten.quote:Op donderdag 29 januari 2015 07:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Storm in een glas water weer hoor. Moest de NS hiervoor 20% minder treinen laten rijden?
Die sukkeltjes die denken dat ze kunnen autorijden zijn de grootste kneuzen van het land...![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:29 schreef Houtenbeen het volgende:
Naast alle sneeuwperikelen kunnen we misschien ook genieten van zeldzaam zwaar onweer.
Gemiddeld is de stroomsterkte van bliksem 30kA, morgen 500kA
Verder een TTI waarde van 63, wat een record is voor Frankrijk.SPOILER: 14.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 22.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PROBABILITE DE TORNADESPOILER: Uitleg TTIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.keraunos.org/a(...)prevision-france.htm![]()
![]()
twitter:NOS twitterde op donderdag 29-01-2015 om 08:41:57Winters weer hindert verkeer. Vertraging op A2 is bijna 2 uur en er zit weinig schot in: http://t.co/GTgttI6f8i http://t.co/7UwVQDTm1U reageer retweet
![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Van die snotapen die met 60km/h op de linkerbaan gaan rijden op een stuk met 3 rijbanen ..... terwijl de rest makkelijk met 100km/h aan komt rijden .....quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat kun je van te voren niet goed inschatten. Feit is dat vrijwel alles goed rijdt bij de NS en dat dus iedere reiziger redelijk op tijd aankomt waar hij wezen moeten.
Die sukkeltjes die denken dat ze kunnen autorijden zijn de grootste kneuzen van het land...
Nauwelijks een vlokje sneeuw gezien, maar wel 2 ongelukken ....![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:29 schreef Houtenbeen het volgende:
Naast alle sneeuwperikelen kunnen we misschien ook genieten van zeldzaam zwaar onweer.
Verder een TTI waarde van 63, wat een record is voor Frankrijk.SPOILER: 14.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 22.00 uurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe groot is die kans, zie het verder nergens staan en anders ga ik zo maar vast boodschappen doen :pSPOILER: Uitleg TTIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.keraunos.org/a(...)prevision-france.htm![]()
Volgens die site in de namiddag/avond/nachtquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:48 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Hoe groot is die kans, zie het verder nergens staan en anders ga ik zo maar vast boodschappen doen :p![]()
Nederlanders en een druppeltje regen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op donderdag 29-01-2015 om 08:41:57Winters weer hindert verkeer. Vertraging op A2 is bijna 2 uur en er zit weinig schot in: http://t.co/GTgttI6f8i http://t.co/7UwVQDTm1U reageer retweet
x1000
![]()
Het is hier de mooiste dag van de week inderdaadquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:15 schreef FoXje het volgende:
Blauwe lucht en zon in Eindhoven. Geen sneeuwvlok gezien.![]()
Hier in Amersfoort breekt de zon ook al door de grijze wolken heen. Alles kan dus even lekker verdampen en vervolgens vanmiddag/vanavond als sneeuw neerdalen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:15 schreef FoXje het volgende:
Blauwe lucht en zon in Eindhoven. Geen sneeuwvlok gezien.![]()
als in Kilo Ampere?quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:29 schreef Houtenbeen het volgende:
damn
komt dat door de relatief wat hogere zeetemperatuur en plots inslaande kou en juiste windrichting?| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
Ik zal de vertaling er is bijpakkenquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:24 schreef marcel-o het volgende:
[..]
als in Kilo Ampere?
damn
komt dat door de relatief wat hogere zeetemperatuur en plots inslaande kou en juiste windrichting?SPOILER: vertalingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Houtenbeen op 29-01-2015 09:46:29 ]![]()
Het is bijna de perfecte weersoep voor een onweersbui.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:24 schreef marcel-o het volgende:
[..]
als in Kilo Ampere?
damn
komt dat door de relatief wat hogere zeetemperatuur en plots inslaande kou en juiste windrichting?
🐱![]()
SOOOOOOOOW KOEKOEK HEE.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:22 schreef GekkePoes het volgende:
sneeuw gespot op verkeerscams
[ afbeelding ]
N325 Arnhem
Zijn ze al thermodekens aan het uitdelen?![]()
Tja dat krijg je als je van die mafkezen hebt die tijdens 1 vlokje sneeuw gelijk hun vaart minderen omdat ze anders bang zijn ergens anders te belandenquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op donderdag 29-01-2015 om 08:41:57Winters weer hindert verkeer. Vertraging op A2 is bijna 2 uur en er zit weinig schot in: http://t.co/GTgttI6f8i http://t.co/7UwVQDTm1U reageer retweet
![]()
Hier vanmorgen flinke hagelbui gehad, zonet een vette sneeuwbui heerlijk!Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!![]()
er is?quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik zal de vertaling er is bijpakken![]()
http://webcam.prvgld.nl/quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
SOOOOOOOOW KOEKOEK HEE.
Zijn ze al thermodekens aan het uitdelen?
Hier kan je de andere zien, misschien dat het nog van pas komt
🐱![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:12 schreef beantherio het volgende:
Ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest maar is de term "snil" nog gangbaar?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn![]()
Zitten echt diep en diep in de winter
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is die Noordzee ook een kutzee soms...![]()
![]()
Valt wel mee toch? Zoals het er nu uitziet, lijkt het meer op herfst.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:42 schreef INViCTuS het volgende:
Zitten echt diep en diep in de winter![]()
Wat?quote:
Ik verwacht een wit dek en sneeuw des doods, niet kaal en grijs omdat de zeewind weer eens te warm is...100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Blijkbaar zouden er eind van de middag en avond meer buien moeten komen, die gaan clusteren, waardoor er meer kans zou zijn op flinke sneeuwval en een sneeuwdak
#eerstziendangeloven![]()
Idd zon.. en dan plotseling enorme hagel
Ontstaat ook allemaal net bij de kust, geinig om te zien| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
Zeeklimaatennaaierijquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is die Noordzee ook een kutzee soms...![]()
waar denk je waar zeelucht vandaan komt?quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is die Noordzee ook een kutzee soms...
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:55 schreef marcel-o het volgende:
[..]
waar denk je waar zeelucht vandaan komt?![]()
![]()
Vanmorgen in 0541 een sneeuwbuitje gehad, er kwam een klein wit laagje op alles. Onderweg gelukkig geen last gehad van gladheid.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Zo net wakker doe de gordijnen open 30 cm sneeuwhet knmi en de spoorwegen hadden toch gelijk
Do what you love, love what you do!![]()
Ow...quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:55 schreef marcel-o het volgende:
[..]
waar denk je waar zeelucht vandaan komt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets meer naar het westen oosten zou perfect zijn.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:
Sneeuw is leuk, als het maar weer weg is na een dag. Maar de kou... ik heb daar zo'n grote hekel aan...
Mensen die kou willen enkel om kou zal ik ook nooit begrijpen of serieus kunnen nemen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat zou nog beter zijnquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Iets meer naar het westen zou perfect zijn.![]()
![]()
Kou is niet erg, zolang het maar niet waait. Een mooie zonnige vriesdag mag van mij wel.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sneeuw is leuk, als het maar weer weg is na een dag. Maar de kou... ik heb daar zo'n grote hekel aan...
Mensen die kou willen enkel om kou zal ik ook nooit begrijpen of serieus kunnen nemen.![]()
Het hoeft niet koud te zijn om zonnig te zijnquote:Op donderdag 29 januari 2015 11:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Kou is niet erg, zolang het maar niet waait. Een mooie zonnige vriesdag mag van mij wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
*
[ Bericht 99% gewijzigd door jajablahblah op 29-01-2015 11:44:13 (-spuit elf-) ]Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich![]()
Dat niet nee. Maar de kou + zon heeft wel wat.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hoeft niet koud te zijn om zonnig te zijn![]()
Het heeft helemaal niks... behalve handschoenen, 10 lagen kleding, hoofd helemaal inpakken om vervolgens de rest van de dag naast een verwarming te zitten om op te warmen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat niet nee. Maar de kou + zon heeft wel wat.
Doe dan maar dit:
Of dit:
Alles ertussenin is geen optie.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De sneeuw is wel erg dun vandaagAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niks... behalve handschoenen, 10 lagen kleding, hoofd helemaal inpakken om vervolgens de rest van de dag naast een verwarming te zitten om op te warmen.
Doe dan maar dit:
[ afbeelding ]
Of dit:
[ afbeelding ]
Alles ertussenin is geen optie.
Do what you love, love what you do!![]()
quote:Forse schade in het Westland door windhoos: Duizenden ruiten bij bedrijven gesneuveld
WESTLAND - Bij 2 bedrijven in 's Gravenzande is naar nu blijkt woensdag forse schade ontstaan door een windhoos. Bij de glastuinbedrijven sneuvelden 500 tot 1.000 ruiten. Dat zegt Adri Witlox van Interpolis, een van de grootste verzekeraars in de glastuinbouw.
Volgens Witlox is bij een tiental bedrijven in het Westland schade ontstaan. 2 tomatenkwekerijen in 's Gravenzande zijn het hardst getroffen, zegt Witlox. Bij een bedrijf in Honselersdijk zouden zo'n 500 ruiten zijn gesneuveld.
Donderdag zijn schade-experts van de verzekeraar bezig om de schade op te nemen, zegt Witlox. Hoe groot de schade is wordt volgens hem 'de komende tijd' duidelijk. 'Er zal onder meer moeten blijken hoe groot de schade aan de gewassen is.'
Omroep west![]()
Hier is het nu alweer een hele poos gewoon standaard grijs buiten, wat ik deze winter al zó vaak heb gezien
Alles is beter dan dat.....
Die afwisseling tussen felle buien en dan ook weer felle opklaringen vind ik altijd juist wel gaaf, is trouwens meer kenmerkend voor maart (maartse buien)
![]()
de conclusie is toch wel, extreem weer in Nederland wordt niet voorspeld, voorspeld extreem weer valt altijd tegen.![]()
Nog geen sneeuw gezien in Eindhoven. Vanochtend een paar vlokjes, maar verder is het rustig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P![]()
Mijn kat liep buiten, heb hem nog nooit zo hard richting de keukendeur zien rennenquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:32 schreef Koelkastje het volgende:
Sneeuw, hagel, regen, sneeuw, hagel, sneeuw, regen en weer terug naar sneeuw.
Geniaal!
![]()
![]()
's Gravenzande ligt eerder net rechts van de 0 in 104 van Hoek van Holland.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat verklaart de windstoten...
[ afbeelding ]What Would Goku Do![]()
Ik zie het idd.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
's Gravenzande ligt eerder net rechts van de 0 in 104 van Hoek van Holland.
Misschien dat het plaatselijk harder heeft gewaaid daar.![]()
Hier ook sneeuw, natte sneeuw, regen, alles achter elkaar en door elkaar
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
idd...quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:45 schreef Blik het volgende:
Blijkbaar zouden er eind van de middag en avond meer buien moeten komen, die gaan clusteren, waardoor er meer kans zou zijn op flinke sneeuwval en een sneeuwdak
#eerstziendangeloven![]()
Iets van neerslag in Belfeld, miezernattesneeuwregenietsKlonk is alleen Klonk als er Klonk op staat![]()
Af en toe gaat buiten even het licht uit en lijkt het wel schemerig.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Zitten goede donkere stukken tussen maar het ziet er dreigender uit dan het uiteindelijk isquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:40 schreef Rabieluh het volgende:
Ziet er gevaarlijk uit die wolken die overvliegen.!
Hmz...![]()
Rotterdam al uren zon en rustig![]()
had wel wat meer verwacht.| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
Sneeuw.....
Waar we ons op moesten voorbereiden komt niet meer. Althans, niet hier
Hier is het gewoon prachtig weer.
mooie blauwe lucht, zon, en uit de wind is het gewoon "lekker"![]()
Ja hoor net ook een klap en wat gerommel in Noord-Brabant.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:27 schreef quirina het volgende:
Onweer? Zomaar ineens flash/boom..?
Huh?Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"![]()
Okay.. het gaat hier wel flink los in Den Bosch (!)Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"![]()
Bestaat de term regenachtige sneeuw al?
Of sneeuwerige regen?
Want als ik naar buiten kijk lijkt dat het geval te zijn.![]()
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Onweer in Arnhem, dat is dan ook meteen het enige lichtpuntje van vandaag. Treurig grijs soepkippen weer.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ik heb oplichtende wolken op een webcam in Arnhem gezien, tot zo ver mijn lichtpuntje van vandaag...quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Onweer in Arnhem, dat is dan ook meteen het enige lichtpuntje van vandaag. Treurig grijs soepkippen weer.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
In Den Bosch onweer en daarnet hagel zo groot als knikkers.
En als je er in bleef staan werd je niet nat btw, zat geen regen tussen.![]()
Gaat er nog wat gebeuren of wat? Deze dag is echt slaapverwekkend saai gewoon
Zonder wrijving geen glans![]()
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Lekker zonnetje nu hier in Twenterand
quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:00 schreef Gwywen het volgende:
Nou, omg. Enschede gaat het nu even flink tekeer. Soort blizzard![]()
![]()
Arnhem meldt hagel en bliksem/onweer
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."![]()
Oh noes snel rammen dicht gaan timmeren.quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn...... klus in Leiden om 13:00 dus rond die tijd zal het wel meevallen op de weg, maar ik ben daar om 17:30 klaar en moet dan dus terugrijden naar Utrecht![]()
![]()
Overdag waarschijnlijk alleen regen aangezien het veel te warm is.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn...... klus in Leiden om 13:00 dus rond die tijd zal het wel meevallen op de weg, maar ik ben daar om 17:30 klaar en moet dan dus terugrijden naar Utrecht![]()
In Leiden is alles vals alarm kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn...... klus in Leiden om 13:00 dus rond die tijd zal het wel meevallen op de weg, maar ik ben daar om 17:30 klaar en moet dan dus terugrijden naar Utrecht
De hagel die hier komt is sneller verdwenen dan het is gevallen.
Het is rond die tijd wel een aardig drama om de stad uit te komen (wel een beetje afhankelijk aan welke kant van Leiden je zit).Mijn podcasts:
https://soundcloud.com/dj-rike![]()
same here..
als t echt gaat onweren nog..
voel k me denk k net als Tom(vuurwerkje)
YES YES YES..
dalijk knalt het nog wel![]()
DD1!one
quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:02 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Helemaal geen onweersneeuw of hagel gehadOp donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P![]()
Ja echt jammer jo! Neem aub die troep over van me. Ik sta al een uur in de file in Arnhem omdat men niet overweg kan met wat neerslag. Kut seizoen is dit toch ook
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
quote:Gladheid door winterse buien en bevriezing
De komende uren, vanavond, komende nacht en morgenochtend neemt de kans op gladheid overal toe. Eerst is dit vooral door sneeuw- en hagelbuien. De grootste kans hierop is in de zuidelijke helft. Lokaal gaan de buien gepaard met onweer.
Later vannacht en morgenochtend is het aantal winterse buien afgenomen, maar blijft er kans op gladheid door eerder gevallen neerslag en bevriezing van natte weggedeeltes.
Uitgifte: 29/01/2015 17:17 uur LT![]()
Ik ook, maar het is vandaag wel een mooie dag geweest hier.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen wacht ik nog steeds op iets boeiends hier
Zonneschijn dat is lang geleden na al die grijze dagen![]()
Ik heb denk ik drie zonnestraaltjes gezien vandaag![]()
Ach ja, beter dan niks... de dagen deze winter waarop ik nul zon heb gezien zijn inmiddels niet meer op twee handen te tellen![]()
![]()
Niet te vroeg juichen, volgens mij gaat het nu pas echt beginnen allemaal.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
sneeuw bleef hier in drachten eind van de middag al een beetje liggen (lage intensiteit) dat scheelt voor eventuele neerslag voor vanavond![]()
Hier in Zeeland ook flinke hagelbuien gehad vandaag.quote:Op donderdag 29 januari 2015 18:30 schreef Nattekat het volgende:
Toch nog een beetje hagel gehad hier vanmiddag![]()
Teller staat op 2 uur. Sneeuwkou
![]()
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
twitter:JimCantore twitterde op donderdag 29-01-2015 om 18:29:37Now that's cool !! MT @ThomasBaileyWX: Mammatus after a snow shower. Taken in Reading, UK. Best I have seen!http://t.co/4qvtZWAenE reageer retweet
![]()
![]()
Kwam van Utrecht af.... stond van kwart over vijf tot zes op de Amsterdamseweg...quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja echt jammer jo! Neem aub die troep over van me. Ik sta al een uur in de file in Arnhem omdat men niet overweg kan met wat neerslag. Kut seizoen is dit toch ook
Zeker wel 100 meter opgeschoten.
Auto langs de kant van de weg gezet en gaan lopen... ben nu al thuis![]()
![]()
Nou, wat een sneeuw.![]()
Natte sneeuw, hagel, regen , zon en een klap onweer. Dat was het recept in Groningen.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
komt nog wel een hele lijn over van noord tot zuid, lijkt wel.
benieuwd of dat activeert
Op het moment nog niet echt, de onweer die erin zit blijft matig. Om de 5 minuten wat bliksem.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:10 schreef marcel-o het volgende:
komt nog wel een hele lijn over van noord tot zuid, lijkt wel.
benieuwd of dat activeert
Intensiteit lijkt iets te stijgen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Rabieluh op 29-01-2015 20:20:23 ]Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Voor de liefhebbers:
Touching the Void - Donderdag 29-01-15 om 21:55
De Britse alpinist Joe Simpson beklimt in 1985 met collega-alpinist Simon Yates de berg Siula Grande in de Andes van Peru. Ze klommen via de bijna verticale westelijke wand omhoog en bereikten de top, maar bij de afdaling gaat het mis. Joe Simpson glijdt uit en breekt zijn knie. Yates probeert hem met een touw omlaag te krijgen maar Simpson belandt in een bergspleet. Contact is onmogelijk en Yates staat voor een moeilijk dilemma: het touw blijven vast houden met het risico zelf in het ravijn getrokken te worden of het touw los snijden om zich zelf te redden.
http://www.npo.nl/3doc/29-01-2015/VPWON_1181775Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/![]()
Beste sneeuwval nu. Wel natte sneeuwFind your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one![]()
Rotterdam ook sneeuw
doe de deur open om te kijken.
flits boem
sneeuw komt met bakken uit de hemel, ook raken klappen onweer."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman![]()
lijkt toch wel aardig te activeren
toch niet| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen![]()
Het smelt op de grondquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:05 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
verrassend toch, zo dicht aan zee, westkust krijgt de volle laag nu
Een grote bende daar...100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Tussen Meteren en Vuren op de A15 allemaal stukken met ijs op de rijbanen van de snelweg. Begon heel fijn na een viaduct![]()
![]()
Was chaos rond arnhem_O_
Ben wel eerder thuis dan collegas, vanuit Rheden naar tilburg normaal kunnen rijden. Collegas van Rheden naar arnhem staan nu nog vast rond ArnhemYou don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig![]()
Was zo druk bezig met de NOS dat ik niet doorhad dat het echt volle bak aan het sneeuwen is nu
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
haha inderdaad, opeens sneeuwt het ook in Bredaquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:44 schreef LTVDK het volgende:
Was zo druk bezig met de NOS dat ik niet doorhad dat het echt volle bak aan het sneeuwen is nu.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
De sneeuwradar is een beetje in de war volgens mij. Het zou hier moeten regenen, maar het sneeuwt toch echt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: