SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[ Bericht 3% gewijzigd door Houtenbeen op 28-01-2015 19:35:42 ]
Dit, inderdaad. Ik vlucht zo weer naar het westen...quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:54 schreef TommyGun het volgende:
Sow er trekt even een hagelstorm over Eindhoven!
Dan heb je niet opgelet, hier (Vathorst) ging het net even goed tekeerquote:Op woensdag 28 januari 2015 16:51 schreef Spockjuh_ het volgende:
van dat hele lijntje hier in amersfoort niets van gemerkt....
Lijkt me stug.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
8 graden vannacht![]()
Zie het nog niet gebeuren die winterse buien..
quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lijkt me stug.
Het is nu al kouder.
Inderdaad, het is nu vies koud buitenquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is super hard aan het afkoelen juist
[ afbeelding ]
Dit is makkelijker. Meestal sla ik ze ook op, maar niet altijdquote:Op woensdag 28 januari 2015 18:40 schreef marcel-o het volgende:
Weergifjes mogen best eerst opgeslagen worden
Overigens..
Toen front over kwam in rdam was t één grote puinzooi in de straat die open ligt![]()
Met die pijltjes?quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:14 schreef Tjacka het volgende:
Iemand die weet wat dat rode is?
http://www1.wetter3.de/gfs025.html
jawel dat betekend woensdag 28-01-2015 15 utcquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:14 schreef Tjacka het volgende:
Iemand die weet wat dat rode is?
quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:16 schreef WEST het volgende:
[..]
jawel dat betekend woensdag 28-01-2015 15 utc
ik zie verder niks roods op de kaart hoor.quote:
Even verder kijken. Ik gaf de verkeerde link.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zie verder niks roods op de kaart hoor.
http://www1.wetter3.de/gfs025.htmlquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zie verder niks roods op de kaart hoor.
ow dat ja dat is onweer met natte sneeuwquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De NS heeft voor morgen de dienstregeling aangepast. Hopelijk rijden de treinen morgen fatsoenlijk, moet van Assen naar Amersfoort en terug.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Morgen en vrijdag code geel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thx!quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Staat nu ook in de OP
Morgenochtend lekker glad dusquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:32 schreef Tjacka het volgende:
Maar alleen natte schnee zie ik dus bij ons.
altijd als de ns ingrijpt loopt het met een sisser af .quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zoals ik al eerder zei, het zal hier weer geen fuck voorstellen. Aangezien er eerst voor het westen veel sneeuw was voorspeld en dit gewoon weer natte sneeuw/regen zal zijn.
Volgens mij - en als ik naar buienradar kijk - zal het met name morgen overdag echt wel mee gaan vallen. Pas morgenavond misschien wat meer aanzienlijk grotere gebieden met neerslag.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
altijd als de ns ingrijpt loopt het met een sisser af .
wie raakt er overstuur dan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het wel genieten hoe heel Nederland en haar inwoners helemaal overstuur en hyped raken van een .. tja, hoe zal ik het noemen.. koel, kwakkelintermezzo?
Nee, wacht. Eigenlijk is het gewoon heel zielig. In New York en omringende staten hadden ze nog enigszins een reden om te paniekeren, wat is hier nou voorspelt en wat staat er op de kaarten? Natte sneeuw, beetje hagel, beetje wind. Als dit al winters is, is het hard gegaan met de normvervaging de afgelopen jaren.
Hier niemand, maar kijk eens op meteo service of weerwoord. Vooral die eerste, da's net een bloederig ongeluk waar je niet naar wil kijken, maar het toch doet (van iemand gejat hier, props!quote:
idd morgenavond kan het leuk worden wat sneeuw betreft morgen overdag zal het wel gewoon bij hagel/natte sneeuw blijven temps iets te hoog,quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij - en als ik naar buienradar kijk - zal het met name morgen overdag echt wel mee gaan vallen. Pas morgenavond misschien wat meer aanzienlijk grotere gebieden met neerslag.
quote:Modellen algemeen tot +48 uur
Beoordeling door meteoroloog
BEWOLKING:
Momenteel bij het front eerst nog ST. Erachter in de polaire/arctische lucht een cumuliform beeld met Cu/TCu/Cb. Morgen meest geïsoleerd, in de avond bij de trog meer geclusterde Cb's, toppen FL200-250. Verder komt vooral Harmonie met een ST signaal bij de buien voor morgenmiddag/avond. Dit hangt waarschijnlijk samen met de toenemende vaste vorm van de neerslag.
NEERSLAG:
Vanaf einde avond in het noorden en, vanaf vannacht in het hele land geïsoleerde winterse buien. De buien kunnen vergezeld gaan van korrelhagel en onweer. Qua sneeuw ziet het er naar uit dat het morgen tijdens de daglichtperiode vooral natte sneeuw is, zonder significante accumulatie. Mogelijk kan er even accumulatie optreden als de neerslag wat langer aanhoudt, maar zal snel weer smelten, temperaturen komen uit op 3-5 graden. In de avond is er een bovenluchtforcering in de vorm van de hoogtetrog en daarvooruit de genoemde grondtrog. De trog passeert in de avondperiode en dan kan er wel accumulatie optreden. Daarbij spelen twee belangrijke factoren een rol. In de avond stralingsafkoeling en intensievere neerslag door de forcering. Ik verwacht dat dit vooral landinwaarts enkele cm's sneeuw op kan leveren. In het westen lijkt het nog net te warm voor serieuze accumulatie.
Uitgifte: 28/01/2015 17.13 uur LT.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |