Ben blij om een gedegen advies te geven moet ze wel alle ins en outs weten. En aangezien TS niet alle ins en outs gegeven heeft in de OP proberen de users het verhaal aan te vullen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:22 schreef crashbangboom het volgende:
Zijn jullie soms de collega's van TS dat jullie zo fijntjes zijn gangen nagaan?
Die zijn het ws. ook, anders hadden ze wel wat zinnigs te doen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:45 schreef Basp1 het volgende:
De users die dit nazoeken zouden ook allemaal consultant moeten worden.
8.00 uur en ja om 16.30 zou ik klaar moeten zijn maar op dit moment moeten er nog wat files geupload worden en naar een klant verstuurd worden. Ik heb weer chocolade geld voor een ander bedrijf gemaakt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:47 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Die zijn het ws. ook, anders hadden ze wel wat zinnigs te doen.
Uitgezonderd wij natuurlijk, wij beginnen gewoon om 07.00 en zijn dus nu vrij
Binnen het MKB is het tamelijk gebruikelijk dat wanneer mogelijk het bedrijf de reiskosten rechtstreeks betaalt aan de leverancier of dienstverlener. Simpelweg omdat dit een win-win situatie geeft. Minder administratie voor het bedrijf en prettiger voor de werknemer. Voor functies waarbij men veelvuldig kosten moet maken die niet rechtstreeks te vergoeden zijn is de bedrijfscreditcard uitgevonden.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:36 schreef XL het volgende:
[..]
Dat jouw werkgever het doet is prima, maar dat is gewoon niet gebruikelijk. Onkosten maken en dat achteraf terugkrijgen is gebruikelijk.
Zou dat werken in een dergelijk toch wel materialistische wereld? Dit soort dingen zijn heel persoonlijk maar ik denk dat ik dat als werkgever in een dergelijke sector toch wel een wat treurig argument zou vinden dat m'n beeld over die persoon geen goed zou doen.quote:
Ja dat werkt. Want of krijg je vergoed, of maak je die kosten niet.quote:Op donderdag 29 januari 2015 20:38 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zou dat werken in een dergelijk toch wel materialistische wereld? Dit soort dingen zijn heel persoonlijk maar ik denk dat ik dat als werkgever in een dergelijke sector toch wel een wat treurig argument zou vinden dat m'n beeld over die persoon geen goed zou doen.
Nogmaals; ik vind de handelswijze van de werkgever tamelijk bizar. Maar dit lijkt me niet echt een handige uitweg.
Dat vind ik overigens ook een vrij aparte constructie. Ik ben net 2 (!) daagjes op pad geweest voor werk, maar dan krijg je gewoon een creditcard mee om hotel, benzine, huurauto, eten, drinken etc mee te betalen. Bonnetjes bewaren en verder geen gezeik met voorschieten / declareren / wachten op uitbetaling.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 02:32 schreef static het volgende:
Raar verhaal hoor. Overigens is het niet ongebruikelijk om zelf iets voor te schieten - ben zelf zowat 11 maanden per jaar onderweg en schiet veel, heel veel voor. Dat zet ik op mijn expense-sheet, mijn baas zet een krabbel en ik krijg het terug.
Daarnaast heb ik nog wat voordelen omdat ik een AF/KLM Amex heb, dus de puntjes komen ook automatisch mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
Bonnetjes bewaren en verder geen gezeik met voorschieten / declareren / wachten op uitbetaling.
Dat is natuurlijk sowieso bizar en hoort niet jouw risico als werknemer te zijn. Maar goed, sla TS z'n pohi er eens op na qua topics over zijn werk. Lijkt me geen hele fijne toko en vooral zo'n hele Amerikaanse instelling van hard voor weinig en JIJ mag vooral blij zijn dat je er werkt, niet andersom.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:44 schreef static het volgende:
Ik vind het prima zo.
En bij gaat mij het precies hetzelfde.
[..]
Daarnaast heb ik nog wat voordelen omdat ik een AF/KLM Amex heb, dus de puntjes komen ook automatisch mee.
Vroeger wilde men de originele bonnetjes hebben, maar nu is een scan/foto genoeg.
Maar nog nooit is het zo geweest - en heeb véél consultancy werk gedaan - dat er niet betaald wordt omdat er een klant uitstapt. Heb ook nog nooit zoiets van mijn collega's gehoord.
Steker nog, kan het me ook niet voorstellen.
Dit. Overigens is mijn werkgever en de klant in onderhandeling over een nieuw contract. Een gedeelte van onze expense invoices zal betaald worden. Daar zal het bij blijven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk sowieso bizar en hoort niet jouw risico als werknemer te zijn. Maar goed, sla TS z'n pohi er eens op na qua topics over zijn werk. Lijkt me geen hele fijne toko en vooral zo'n hele Amerikaanse instelling van hard voor weinig en JIJ mag vooral blij zijn dat je er werkt, niet andersom.
Het is ook idioot. Hier zijn aardig wat vieze woorden gevallen. Logisch ook, sommige zaten daar een jaar. Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:07 schreef static het volgende:
Idiote constructie. Ik snap niet dat je daar akkoord mee gaat. Ik schat je niet in als vakkenvuller, maar iemand die assertief is overigens. En ik heb nog steeds mijn twijfels. Je werkgever draagt het risico als een klant eruit stapt.
En toch tekenen? Dan heb je het allemaal aan jezelf te danken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
he wat??????quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
Jullie zijn opgelicht, dat je hiermee akkoord gaat vind ik echt bizar.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook idioot. Hier zijn aardig wat vieze woorden gevallen. Logisch ook, sommige zaten daar een jaar. Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
Overigens heeft elk project een andere constructie.
Voor de rest, met een grote bek, sta je zo op straat.
Hoe kom je erbij om akkoord te gaan dat jij het risico draagt om voor bedrijfskosten op te draaien?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is ook idioot. Hier zijn aardig wat vieze woorden gevallen. Logisch ook, sommige zaten daar een jaar. Het arbeidscontract wat we tekenen, daar staat ook specifiek in dat we geen garantie hebben op teruggave expenses.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |