abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:03:12 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149127372
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:59 schreef Mark het volgende:

[..]

Probleem van de werkgever.
Dit. En als ik m'n centen zou hebben zou ik een middelvinger naar m'n baas opsteken en de deur uit lopen. Sowieso ben je gek dat je zoveel voorschiet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149127431
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:03 schreef kanovinnie het volgende:
Dit. En als ik m'n centen zou hebben zou ik een middelvinger naar m'n baas opsteken en de deur uit lopen. Sowieso ben je gek dat je zoveel voorschiet.
Ik zou eerst gaan solliciteren en dán een dikke vinger opsteken. Waarschijnlijk inderdaad de middelste *O*

TS, om wat voor bedrag gaat het?
pi_149127523
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 01:03 schreef kanovinnie het volgende:
Mwoah; ik heb ook wel eens enkele duizenden Euro's voorgeschoten.
Maar er was dan ook geen enkele twijfel dat die kosten per direkt vergoed werden.
pi_149127635
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:05 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou eerst gaan solliciteren en dán een dikke vinger opsteken. Waarschijnlijk inderdaad de middelste *O*

TS, om wat voor bedrag gaat het?
+/- 2500 pond.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_149127653
quote:
6s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:08 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mwoah; ik heb ook wel eens enkele duizenden Euro's voorgeschoten.
Maar er was dan ook geen enkele twijfel dat die kosten per direkt vergoed werden.
Sommige bedrijven houden er hele rare policies op na hoor.

Ziekenhuizen bijvoorbeeld, die personeel op congres sturen (bijv. ¤2500) met het vliegtuig (¤750) in een hotel voor enkele dagen (¤750) waarbij verteerkosten gemaakt worden (¤500). Allemaal netjes met credit card betaald zodat de lopende rekening niet onder druk komt te staan, maar dan wil de financiële afdeling eerst het afschrift van de CC (komt meestal rond de 20e), en vervolgens zeggen ze dat ze het niet redden binnen de huidige salarisperiode en krijg je het pas een maand later rond de 25e op je rekening. Als je daar voor in het rood moet, dan kost je dat bij 14% debetrente al snel een tientje of 5 (maar die is niet te declareren :X |:( )
pi_149127660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:02 schreef Queller het volgende:

[..]

Als je werkgever dat werkelijk zegt, dan is je werkgever geestelijk gestoord.

Ik zou zeggen: gewoon declareren. Krijg je het niet, dan een vriendelijk briefje dat je vermoedt dat er iets is misgegaan en dat je graag per ommegaande de gemaakte onkosten vergoed wilt hebben. Blijft betaling uit, dan bezoek je een advocaat.

Vergeet niet morgen te gaan solliciteren. Een werkgever die zijn ondernemersrisico op deze manier afwentelt op zijn werknemers, die verdient het om gestrekt te gaan. Ik kan me niet voorstellen dat een rechter géén gehakt maakt van zo'n puddinglul.

Dit is wel een beetje mijn laatste red middel. Maar heb wel het vage vermoeden dat ze wel frontaal de aanval zoeken mocht ik dit doen. Ik vind het ook ontzettend triest.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_149127707
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 01:15 schreef Coelho het volgende:
Sommige bedrijven houden er hele rare policies op na hoor.

Ziekenhuizen bijvoorbeeld, die personeel op congres sturen (bijv. ¤2500) met het vliegtuig (¤750) in een hotel voor enkele dagen (¤750) waarbij verteerkosten gemaakt worden (¤500). Allemaal netjes met credit card betaald zodat de lopende rekening niet onder druk komt te staan, maar dan wil de financiële afdeling eerst het afschrift van de CC (komt meestal rond de 20e), en vervolgens zeggen ze dat ze het niet redden binnen de huidige salarisperiode en krijg je het pas een maand later rond de 25e op je rekening. Als je daar voor in het rood moet, dan kost je dat bij 14% debetrente al snel een tientje of 5 (maar die is niet te declareren :X |:( )
Dan sta ik nog láng niet in het rood.
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:19:50 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149127742
quote:
6s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Stoer. Ik op dit moment wel. En ik denk dat ik niet de enige ben.
pi_149127744
quote:
6s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:17 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Good for you ;)

TS, laat je weten hoe het verder gaat? Altijd zo jammer, die topics waarbij je verwachtingsvol uitkijkt naar het vervolg maar waarbij de TS het na een vraag laat afweten.

Succes!
pi_149127773
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 01:19 schreef kanovinnie het volgende:
Stoer. Ik op dit moment wel. En ik denk dat ik niet de enige ben.
Niks stoers aan.
Kwestie van je geld er niet met alle geweld aan het einde van de maand doorheen jagen.
pi_149127795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

+/- 2500 pond.
Goedkoop hotel in elk geval :D

Maar serieus: erg triest! Laat je niet afschepen en ga er zéker zelf niet voor opdraaien!
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:27:04 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149127865
quote:
6s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:21 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Niks stoers aan.
Kwestie van je geld er niet met alle geweld aan het einde van de maand doorheen jagen.
want dat doet iedereen met <2500 op z'n rekening?
pi_149127878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:22 schreef Queller het volgende:

[..]

Goedkoop hotel in elk geval :D

Maar serieus: erg triest! Laat je niet afschepen en ga er zéker zelf niet voor opdraaien!
Het grappige is dat als ik nu ontslag neem. Ik ook een gedeelte van mijn tekenbonus moet inleveren. (Staat wel in het contract..) het nadeel is wel dat ik de bruto tekenbonus moet inleveren. Terwijl ik hem netto natuurlijk kreeg.
pi_149127887
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 01:27 schreef kanovinnie het volgende:
Want dat doet iedereen met <2500 op z'n rekening?
Veel mensen wel.

En die ¤2500,- is, in mijn ervaring, nog érg rooskleurig.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2015 01:30:19 ]
pi_149127902
Achteraf storneren? :+
Zie!
pi_149127931
Overigens werd er netjes gezegd dat we onze bek moeten houden. Onze werkgever verliest een hele klus (groot bedrag). Die schamele paar K komen we wel over heen...
pi_149127952
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het grappige is dat als ik nu ontslag neem. Ik ook een gedeelte van mijn tekenbonus moet inleveren. (Staat wel in het contract..) het nadeel is wel dat ik de bruto tekenbonus moet inleveren. Terwijl ik hem netto natuurlijk kreeg.
Je gaat geen ontslag nemen :o

Je gaat opkomen voor je rechten. En als de pleuris uitbreekt, dan breekt de pleuris maar uit! Maar geen ontslag nemen hoor!!
pi_149127958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 01:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens werd er netjes gezegd dat we onze bek moeten houden. Onze werkgever verliest een hele klus (groot bedrag). Die schamele paar K komen we wel over heen...
Ja dus niet jouw probleem toch, voor jou Is die paar K ook wat toch net als dat die grote bedrag voor hem wat Is :N
Zie!
  woensdag 28 januari 2015 @ 01:37:43 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149127960
quote:
:')
Wat een mongool. Ik zou kijken wat de rest van je collegas hiervan denkt, solliciteren en je contract laten ontbinden op grond van verziekte werksfeer oid zodat je die tekenbonus niet hoeft te betalen.
pi_149127992
quote:
Doe jezelf een lol en laat je bijstaan.

Ik zou zeker niet gaan lobbyen bij collega's; best kans dat die ook hopen schijten en voor je het weet drukt iemand je (spreekwoordelijk) voor de bus. Neem contact op het met juridisch loket, de vakbond of je RBV en vraag advies. Volg dat netjes op en laat je niet gek maken!
pi_149128022
quote:
Op woensdag 28 januari 2015 01:36 schreef Queller het volgende:
Je gaat geen ontslag nemen :o

Je gaat opkomen voor je rechten. En als de pleuris uitbreekt, dan breekt de pleuris maar uit! Maar geen ontslag nemen hoor!!
pi_149128194
Ik vind het al van de gekke dat een werkgever überhaupt verlangt dat dergelijke kosten door de medewerker worden voorgeschoten. Ik zou daar nooit in meegaan. Ja, ik schiet ook geregeld iets voor, maar dan hebben we het over dingen in de orde van grootte van parkeerkaartjes. No way dat ik kosten ga voorschieten voor hotels, vliegtickets, seminars, etc.

Je zou verwachten dat bij een bedrijf als dat waar TS werkt - waar consultants kennelijk geregeld in het buitenland moeten verblijven - er iemand binnen het bedrijf belast is met het regelen van dienstreizen. Die zorgt dat de vluchten en hotels geboekt worden, de transfers geregeld, de kosten gedekt, etc. Daar zou je als werknemer geen omkijken naar moeten hebben, laat staan dat je moet soebatten om je geld.
pi_149128510
Misschien is het tegenwoordig anders, maar mijn vader betaalde verblijfskosten bij buitenlandse reizen ook altijd zelf. Hij had er zelfs een aparte bankrekening voor. En die werkte niet bij een lullig klein bedrijf :X
  woensdag 28 januari 2015 @ 05:58:05 #49
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_149128768
quote:
6s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:13 schreef k_man het volgende:
Ik vind het al van de gekke dat een werkgever überhaupt verlangt dat dergelijke kosten door de medewerker worden voorgeschoten. Ik zou daar nooit in meegaan. Ja, ik schiet ook geregeld iets voor, maar dan hebben we het over dingen in de orde van grootte van parkeerkaartjes. No way dat ik kosten ga voorschieten voor hotels, vliegtickets, seminars, etc.

Je zou verwachten dat bij een bedrijf als dat waar TS werkt - waar consultants kennelijk geregeld in het buitenland moeten verblijven - er iemand binnen het bedrijf belast is met het regelen van dienstreizen. Die zorgt dat de vluchten en hotels geboekt worden, de transfers geregeld, de kosten gedekt, etc. Daar zou je als werknemer geen omkijken naar moeten hebben, laat staan dat je moet soebatten om je geld.
Als het structureel wordt, ben ik het misschien met je eens.
Maar ik ben eigenlijk ook niet anders gewend dan dat je het moet voorschieten.

Overigens te bizar voor woorden dit. 2500 pond gewoon niet terugkrijgen. Ik zou toch eens voorzichtig informeren bij mijn rechtsbijstand.

Leuk dat mensen hierboven hun schouders ophalen over de hoogte van het bedrag.... persoonlijk zou ik toch wel een probleem hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_149128795
Waarom betaal je dit soort dingen zelf, waarom jaa je het bedrijf niet een hotel ed boeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')