Dat is niet rationalistisch, maar rationeel. En ik mag hopen dat rationaliteit voor jou geen probleem is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De nieuwe zorg kan heel 'rationalistisch' en 'utilistisch' verklaard worden.
Rationeel: mensen die ziek of oud zijn, zijn minder tot niet in staat om te produceren. Dat betekent dat geld besteed aan zorg voor de niet-productieven geen enkel financieel rendement oplevert.
Alleen als je 'nut' definieert als 'financieel gewin'. Wat dus niet het geval is bij het utilisme. Integendeel, het utilisme gaat meestal uit van geluk of welzijn, niet financiën.quote:Utilistisch: daar die mensen niet produceren en moeten teren op de productie van zij die wel produceren, zijn zij de productieven tot last en hebben zij geen enkel 'nut'. Kosten-baten.
Ik denk dat ze op dat moment ook gewoon een pact met allah hebben hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is natuurlijk. Verder zijn er sowieso weinig tot geen Islamitische zenders waarbij de nieuwsanchor een hoofddoek draagt. Dat terwijl er duizenden kanalen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Al Jazeera neemt zichzelf serieus als nieuwszender. Een anchorwoman waagt het daar echt niet om met zo'n provinciaals kopvodje voor de camera te gaan zitten. Die hebben vertrouwen in hun journalistieke waardigheid en laten hun pact met allah lekker thuis.
Hè hè, je begint het te begrijpen. We hoeven het niet te zien. Niet bij de anchorman- of vrouw van het Journaal. Als je zo graag je hoofddoek wil dragen, ga je maar een tuinprogramma presenteren. Of voor mijn part Lucky Letters. Of de Ot en Sien Show.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat ze op dat moment ook gewoon een pact met allah hebben hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is natuurlijk.
Ik ga liever voor feiten en tel ze in zo'n geval in plaats van zo maar iets te beweren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het feit dat jij überhaupt telt hoeveel kassameisjes er een hoofddoek dragen spreekt boekdelen.
Als het aan jouw vrienden van de Moslimbroederschap ligt, komt daar gauw verandering in!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
Verder zijn er sowieso weinig tot geen Islamitische zenders waarbij de nieuwsanchor een hoofddoek draagt. Dat terwijl er duizenden kanalen zijn.
Waarom zou je hoofddoekjes willen tellen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:21 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ga liever voor feiten en tel ze in zo'n geval in plaats van zo maar iets te beweren.
Jij niet?
Ik kijk terwijl ik in de rij sta om me heen , zie mensen bezig en dan vallen zaken je op.
Niet iedereen is mensenschuw.
Als dat soort zaken je opvallen, leef je onder een steen. Als je dan ook nog als een neuroot gaat zitten tellen - dan ben je wat mij betreft niet echt gezond. Er is helemaal niets mis met hoofddoekdragende kassameisjes.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:21 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ga liever voor feiten en tel ze in zo'n geval in plaats van zo maar iets te beweren.
Jij niet?
Ik kijk terwijl ik in de rij sta om me heen , zie mensen bezig en dan vallen zaken je op.
Niet iedereen is mensenschuw.
Daar hebben we jouw vrienden van de PVV voor om daar een stokje voor te steken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als het aan jouw vrienden van de Moslimbroederschap ligt, komt daar gauw verandering in!
Zo ben ik.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je hoofddoekjes willen tellen?
En dan heb je er dus 7 in de supermarkt geteld en dan zie je dat als een probleem?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:25 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zo ben ik.
Eerst nooit een , toen af en toe 1 of 2 , daarna wat meer en nu 7 van 8 met.
Valt op.
Mij althans.
Hopelijk hebben we daar de PVV niet voor nodig, Mutant. Of je moet ons bezweren dat de vijfde colonne werkelijk voor de deur staat. Inclusief braaf biddende gesluierde nieuwslezeresjes. Dan neig ik naar zwaardere maatregelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
Daar hebben we jouw vrienden van de PVV voor om daar een stokje voor te steken.
Leven onder een steen als je zoals ik zaken in je op neemt en veel onder de mensen komt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat soort zaken je opvallen, leef je onder een steen. Als je dan ook nog als een neuroot gaat zitten tellen - dan ben je wat mij betreft niet echt gezond. Er is helemaal niets mis met hoofddoekdragende kassameisjes.
Hoezo hopelijk niet? Ik dacht dat het je vrienden waren? Of staan ze stiekem net zo dicht bij jou als de Broederschap bij mij staat?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hopelijk hebben we daar de PVV niet voor nodig, Mutant. Of je moet ons bezweren dat de vijfde colonne werkelijk voor de deur staat. Inclusief braaf biddende gesluierde nieuwslezeresjes. Dan neig ik naar zwaardere maatregelen.
Als je veel onder de mensen komt, dan ga je geen hoofddoekjes tellen. Laat staan dat je daarop reageert zoals je nu reageert. Tenzij je een provinciaal bent.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Leven onder een steen als je zoals ik zaken in je op neemt en veel onder de mensen komt.
Je meent het.
Als het al niet gebruikelijk is in het MO, waarom moet de policor dan het wel laten zien?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze op dat moment ook gewoon een pact met allah hebben hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is natuurlijk. Verder zijn er sowieso weinig tot geen Islamitische zenders waarbij de nieuwsanchor een hoofddoek draagt. Dat terwijl er duizenden kanalen zijn.
Ik weet het , jij vind het allemaal prima.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan heb je er dus 7 in de supermarkt geteld en dan zie je dat als een probleem?
Den Haag e.o. al een dikke 40 jaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je veel onder de mensen komt, dan ga je geen hoofddoekjes tellen. Laat staan dat je daarop reageert zoals je nu reageert. Tenzij je een provinciaal bent.
Er zijn wel meerdere dingen niet gebruikelijk in het MO en hier wel. Dus dat is een beetje een rare vraag die je stelt. Los van dit alles: het MO is slechts een miniem deel van de Islamitische wereld trouwens.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het al niet gebruikelijk is in het MO, waarom moet de policor dan het wel laten zien?
Dan is het helemaal van de zotte. Maar goed, zotheid is niet verboden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:31 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Den Haag e.o. al een dikke 40 jaar.
En dagelijks met veel mensen in de weer.
Deze post.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier heb je d'r een. Niet in je broek poepen he.
[ afbeelding ]
Wat is er nou eigenlijk mis met willen dat een Nederlands uitziend persoon het nieuws presenteert?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Ringo het volgende:
Vandaag wordt u het journaal voorgelezen door:
- een sikh met een tulband.
- een jood met een keppel.
- een hindoe met een stip op d'r knar.
Allemaal geen probleem jôh!
Helemaal geen rare vraag. Raar antwoord eerder als je dat zo stelt. Als dat aantal zenders het al niet doet, waarom hier dan opeens wel? Policor?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere dingen niet gebruikelijk in het MO en hier wel. Dus dat is een beetje een rare vraag die je stelt. Los van dit alles: het MO is slechts een miniem deel van de Islamitische wereld trouwens.
Dat kan je je afvragen, aangezien ze uiterlijk kenbaar maakt dat ze fictie en feiten niet zo goed kan scheiden.quote:
Je stad en omgeving in de laatste 20 jaar langzamerhand steeds meer zien veranderen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan is het helemaal van de zotte. Maar goed, zotheid is niet verboden.
Juist.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat kan je je afvragen, aangezien ze uiterlijk kenbaar maakt dat ze fictie en feiten niet zo goed kan scheiden.
hehe, altijd netjes in pak met z'n glimmende cowboylaarzen in zo'n krotje ergens ver weg, wel oprecht deze man..wat 'n baas hahaquote:
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, mijn punt is dat utilisme en rationalisme een nieuwe vorm van 'religie' zijn geworden met diens eigen geboden. Het transcendente is er wellicht van af, maar dat utilistisch rationalisme waar jij van spreekt is net zo verstikkend en overheersend als vroeger de kerk.
Is objectiviteit niet een utopie ? Al bij de keuze van de onderwerpen is er al bijna geen sprake van objectiviteit. Immers, wie bepaalt er wat nieuws is en wat niet ?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:
Een nieuwslezeres hoort objectiviteit uit te stralen.
Als je een hoofddoek op hebt is dat onmogelijk, omdat je duidelijk uiting geeft aan een voorkeur.
Kan je dit toelichten aan een willekeurig voorbeeld uit het NOS JOurnaal, laten we zeggen de rente stand bij de Europese Centrale Bank ?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:
Als je een hoofddoek op hebt is dat onmogelijk, omdat je duidelijk uiting geeft aan een voorkeur.
Wanneer er alleen nog naar mensen gekeken wordt als producten met een financieel kostenplaatje, is dat inderdaad een verschrikking. De jonge, hoogopgeleide, gezonde, alleenstaande Nederlander zal dat wellicht thans allemaal om het even zijn... hetgeen nog erger is.quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.
Verder kan ik me om dit nieuws niet echt drukmaken, maar om de neutraliteit te bewaren zie ik wel meer reden om het niet te doen.
Waarom zou de elite dat doen? Wat hebben zij daaraan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De omroepbazen denken daar dus anders over. Net als de rest van de elite proberen zo ons met alle geweld de islam door de strot te duwen. Ik durf te wedden dat als je gaat kijken waar deze omroepbazen wonen dat je zal zien dat ze in de witte veilige villawijken wonen. Ver van de door hun gepropageerde multikul en islam.
Objectief bestaat niet in de wereld van het nieuws.quote:Op donderdag 29 januari 2015 04:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is objectiviteit niet een utopie ? Al bij de keuze van de onderwerpen is er al bijna geen sprake van objectiviteit. Immers, wie bepaalt er wat nieuws is en wat niet ?
Als je echt objectiviteit wilt, moet je enkel de ANP berichten lezen, en daar worden al door mensenhanden keuzes in gemaakt.
Geef je zonder hoofddoek ook niet al uiting aan een voorkeur?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:
Een nieuwslezeres hoort objectiviteit uit te stralen.
Niet per se; als iemand geen hoofddoek draagt kan ik niet zien of die persoon het christendom, jodendom, islam of boedisme praktiseert. Ik denk dat het daar juist om gaat; transparantie en neutraliteit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geef je zonder hoofddoek ook niet al uiting aan een voorkeur?
Dat is ook hoe ik er tegen aankijk. Het nieuws zou een zekere mate van neutraliteit moeten hebben, helemaal over zaken als politiek en religie (wat toch vaak in het nieuws is). Een presentator hoort dus geen stropdas om te hebben van een bepaalde politieke partij, geen hoofddoek of keppeltje te dragen of een ketting met een kruisje of een ander symbool. Natuurlijk heeft een presentator zijn eigen politieke voorkeur, geloofsovertuiging (of niet) en opvattingen over andere zaken, maar die horen niet tot uiting te komen bij het NOS journaal of het RTL nieuws.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:38 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Niet per se; als iemand geen hoofddoek draagt kan ik niet zien of die persoon het christendom, jodendom, islam of boedisme praktiseert. Ik denk dat het daar juist om gaat; transparantie en neutraliteit.
Het is mijns inzien niet eens de bedoeling dat de presentator roept wat hij of zij voor favoriete vakantiebestemming heeft of het liefst eet. Het is het nieuws (lol) en dat moet objectief en neutraal worden uitgezonden zonder enige vorm van persoonlijke voorkeur.
Dat betekend niet dat iemand die een persoonlijke voorkeur heeft het nieuws beter of slechter presenteert overigens.
Dit dus.quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |