abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:16:33 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149120882
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De nieuwe zorg kan heel 'rationalistisch' en 'utilistisch' verklaard worden.

Rationeel: mensen die ziek of oud zijn, zijn minder tot niet in staat om te produceren. Dat betekent dat geld besteed aan zorg voor de niet-productieven geen enkel financieel rendement oplevert.
Dat is niet rationalistisch, maar rationeel. En ik mag hopen dat rationaliteit voor jou geen probleem is.
quote:
Utilistisch: daar die mensen niet produceren en moeten teren op de productie van zij die wel produceren, zijn zij de productieven tot last en hebben zij geen enkel 'nut'. Kosten-baten.
Alleen als je 'nut' definieert als 'financieel gewin'. Wat dus niet het geval is bij het utilisme. Integendeel, het utilisme gaat meestal uit van geluk of welzijn, niet financiën.
pi_149120922
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Al Jazeera neemt zichzelf serieus als nieuwszender. Een anchorwoman waagt het daar echt niet om met zo'n provinciaals kopvodje voor de camera te gaan zitten. Die hebben vertrouwen in hun journalistieke waardigheid en laten hun pact met allah lekker thuis.
Ik denk dat ze op dat moment ook gewoon een pact met allah hebben hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is natuurlijk. Verder zijn er sowieso weinig tot geen Islamitische zenders waarbij de nieuwsanchor een hoofddoek draagt. Dat terwijl er duizenden kanalen zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:19:24 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_149121031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:17 schreef Mutant01 het volgende:

Ik denk dat ze op dat moment ook gewoon een pact met allah hebben hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is natuurlijk.
Hè hè, je begint het te begrijpen. We hoeven het niet te zien. Niet bij de anchorman- of vrouw van het Journaal. Als je zo graag je hoofddoek wil dragen, ga je maar een tuinprogramma presenteren. Of voor mijn part Lucky Letters. Of de Ot en Sien Show.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_149121161
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het feit dat jij überhaupt telt hoeveel kassameisjes er een hoofddoek dragen spreekt boekdelen.
Ik ga liever voor feiten en tel ze in zo'n geval in plaats van zo maar iets te beweren.

Jij niet?

Ik kijk terwijl ik in de rij sta om me heen , zie mensen bezig en dan vallen zaken je op.

Niet iedereen is mensenschuw.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:22:21 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_149121183
quote:

Verder zijn er sowieso weinig tot geen Islamitische zenders waarbij de nieuwsanchor een hoofddoek draagt. Dat terwijl er duizenden kanalen zijn.
Als het aan jouw vrienden van de Moslimbroederschap ligt, komt daar gauw verandering in!
pi_149121191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik ga liever voor feiten en tel ze in zo'n geval in plaats van zo maar iets te beweren.

Jij niet?

Ik kijk terwijl ik in de rij sta om me heen , zie mensen bezig en dan vallen zaken je op.

Waarom zou je hoofddoekjes willen tellen?
pi_149121240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Jij niet?

Als dat soort zaken je opvallen, leef je onder een steen. Als je dan ook nog als een neuroot gaat zitten tellen - dan ben je wat mij betreft niet echt gezond. Er is helemaal niets mis met hoofddoekdragende kassameisjes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149121244
ik wil zoveel mogelijk tieten in beeld, dus opdonderen met die hoofdoekjes...want dat betekent ook geen tieteh
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_149121282
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:22 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als het aan jouw vrienden van de Moslimbroederschap ligt, komt daar gauw verandering in!
Daar hebben we jouw vrienden van de PVV voor om daar een stokje voor te steken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149121333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou je hoofddoekjes willen tellen?
Zo ben ik.

Eerst nooit een , toen af en toe 1 of 2 , daarna wat meer en nu 7 van 8 met.

Valt op.

Mij althans.
pi_149121369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zo ben ik.

Eerst nooit een , toen af en toe 1 of 2 , daarna wat meer en nu 7 van 8 met.

Valt op.

Mij althans.
En dan heb je er dus 7 in de supermarkt geteld en dan zie je dat als een probleem?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:26:13 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_149121387
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:24 schreef Mutant01 het volgende:

Daar hebben we jouw vrienden van de PVV voor om daar een stokje voor te steken.
Hopelijk hebben we daar de PVV niet voor nodig, Mutant. Of je moet ons bezweren dat de vijfde colonne werkelijk voor de deur staat. Inclusief braaf biddende gesluierde nieuwslezeresjes. Dan neig ik naar zwaardere maatregelen.
pi_149121466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als dat soort zaken je opvallen, leef je onder een steen. Als je dan ook nog als een neuroot gaat zitten tellen - dan ben je wat mij betreft niet echt gezond. Er is helemaal niets mis met hoofddoekdragende kassameisjes.
Leven onder een steen als je zoals ik zaken in je op neemt en veel onder de mensen komt.

Je meent het.
pi_149121478
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hopelijk hebben we daar de PVV niet voor nodig, Mutant. Of je moet ons bezweren dat de vijfde colonne werkelijk voor de deur staat. Inclusief braaf biddende gesluierde nieuwslezeresjes. Dan neig ik naar zwaardere maatregelen.
Hoezo hopelijk niet? Ik dacht dat het je vrienden waren? Of staan ze stiekem net zo dicht bij jou als de Broederschap bij mij staat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_149121521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Leven onder een steen als je zoals ik zaken in je op neemt en veel onder de mensen komt.

Je meent het.
Als je veel onder de mensen komt, dan ga je geen hoofddoekjes tellen. Laat staan dat je daarop reageert zoals je nu reageert. Tenzij je een provinciaal bent.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149121589
Het aantal hoofddoekjes is bij mij hier niet te tellen :P
  dinsdag 27 januari 2015 @ 22:29:54 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149121613
quote:

[..]

Ik denk dat ze op dat moment ook gewoon een pact met allah hebben hoor. Dat jij het niet ziet betekent niet dat het er niet is natuurlijk. Verder zijn er sowieso weinig tot geen Islamitische zenders waarbij de nieuwsanchor een hoofddoek draagt. Dat terwijl er duizenden kanalen zijn.
Als het al niet gebruikelijk is in het MO, waarom moet de policor dan het wel laten zien?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_149121625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dan heb je er dus 7 in de supermarkt geteld en dan zie je dat als een probleem?
Ik weet het , jij vind het allemaal prima.

Dat is ook prima.

Ik zie het niet als een probleem , meer een verandering die ik niet perse toejuich.

Net als een nieuwslezeres met hoofddoek.

Of keppel , mijter of nonnenkap.
pi_149121691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je veel onder de mensen komt, dan ga je geen hoofddoekjes tellen. Laat staan dat je daarop reageert zoals je nu reageert. Tenzij je een provinciaal bent.
Den Haag e.o. al een dikke 40 jaar.

En dagelijks met veel mensen in de weer.
pi_149121709
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als het al niet gebruikelijk is in het MO, waarom moet de policor dan het wel laten zien?
Er zijn wel meerdere dingen niet gebruikelijk in het MO en hier wel. Dus dat is een beetje een rare vraag die je stelt. Los van dit alles: het MO is slechts een miniem deel van de Islamitische wereld trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149121788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Den Haag e.o. al een dikke 40 jaar.

En dagelijks met veel mensen in de weer.
Dan is het helemaal van de zotte. Maar goed, zotheid is niet verboden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_149122059
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hier heb je d'r een. Niet in je broek poepen he.

[ afbeelding ]
Deze post. _O_
pi_149122204
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Ringo het volgende:
Vandaag wordt u het journaal voorgelezen door:
- een sikh met een tulband.
- een jood met een keppel.
- een hindoe met een stip op d'r knar.

Allemaal geen probleem jôh! *)
Wat is er nou eigenlijk mis met willen dat een Nederlands uitziend persoon het nieuws presenteert?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:19:13 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_149123958
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn wel meerdere dingen niet gebruikelijk in het MO en hier wel. Dus dat is een beetje een rare vraag die je stelt. Los van dit alles: het MO is slechts een miniem deel van de Islamitische wereld trouwens.
Helemaal geen rare vraag. Raar antwoord eerder als je dat zo stelt. Als dat aantal zenders het al niet doet, waarom hier dan opeens wel? Policor?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 januari 2015 @ 23:25:22 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_149124260
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze leest gewoon het nieuws op. :')
Dat kan je je afvragen, aangezien ze uiterlijk kenbaar maakt dat ze fictie en feiten niet zo goed kan scheiden.
Life is what you make it.
pi_149152759
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan is het helemaal van de zotte. Maar goed, zotheid is niet verboden.
Je stad en omgeving in de laatste 20 jaar langzamerhand steeds meer zien veranderen.

En ook soms in behoorlijk negatieve zin.

Veelal door instroom van onderlagen en kanslozen uit het buitenland.

Met als kers op de taart het fijne Oostblok volk.

Want ja , die konden / mogen er ook nog wel bij.

Van de zotte , inderdaad.
pi_149152825
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:25 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat kan je je afvragen, aangezien ze uiterlijk kenbaar maakt dat ze fictie en feiten niet zo goed kan scheiden.
Juist.
pi_149153694
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:49 schreef maryen65 het volgende:
Jan Slagter _O_
hehe, altijd netjes in pak met z'n glimmende cowboylaarzen in zo'n krotje ergens ver weg, wel oprecht deze man..wat 'n baas haha _O-
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:15:01 #279
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149154349
De kijkcijfers zijn heilig.
Say what?
  woensdag 28 januari 2015 @ 22:44:06 #280
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_149155619
Een nieuwslezeres hoort objectiviteit uit te stralen.

Als je een hoofddoek op hebt is dat onmogelijk, omdat je duidelijk uiting geeft aan een voorkeur.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_149161201
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, mijn punt is dat utilisme en rationalisme een nieuwe vorm van 'religie' zijn geworden met diens eigen geboden. Het transcendente is er wellicht van af, maar dat utilistisch rationalisme waar jij van spreekt is net zo verstikkend en overheersend als vroeger de kerk.
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.

Verder kan ik me om dit nieuws niet echt drukmaken, maar om de neutraliteit te bewaren zie ik wel meer reden om het niet te doen.
pi_149161290
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:

Als je een hoofddoek op hebt is dat onmogelijk, omdat je duidelijk uiting geeft aan een voorkeur.
Is objectiviteit niet een utopie ? Al bij de keuze van de onderwerpen is er al bijna geen sprake van objectiviteit. Immers, wie bepaalt er wat nieuws is en wat niet ?

Als je echt objectiviteit wilt, moet je enkel de ANP berichten lezen, en daar worden al door mensenhanden keuzes in gemaakt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_149161294
quote:

Kan je dit toelichten aan een willekeurig voorbeeld uit het NOS JOurnaal, laten we zeggen de rente stand bij de Europese Centrale Bank ?

Waaruit zou dan een hoofddoekje een voorkeur uit blijken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:30:37 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_149177618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 03:37 schreef Donnis het volgende:

[..]

Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.

Verder kan ik me om dit nieuws niet echt drukmaken, maar om de neutraliteit te bewaren zie ik wel meer reden om het niet te doen.
Wanneer er alleen nog naar mensen gekeken wordt als producten met een financieel kostenplaatje, is dat inderdaad een verschrikking. De jonge, hoogopgeleide, gezonde, alleenstaande Nederlander zal dat wellicht thans allemaal om het even zijn... hetgeen nog erger is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:57:05 #285
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_149178284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:53 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

De omroepbazen denken daar dus anders over. Net als de rest van de elite proberen zo ons met alle geweld de islam door de strot te duwen. Ik durf te wedden dat als je gaat kijken waar deze omroepbazen wonen dat je zal zien dat ze in de witte veilige villawijken wonen. Ver van de door hun gepropageerde multikul en islam.
Waarom zou de elite dat doen? Wat hebben zij daaraan?
pi_149178483
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 04:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Is objectiviteit niet een utopie ? Al bij de keuze van de onderwerpen is er al bijna geen sprake van objectiviteit. Immers, wie bepaalt er wat nieuws is en wat niet ?

Als je echt objectiviteit wilt, moet je enkel de ANP berichten lezen, en daar worden al door mensenhanden keuzes in gemaakt.
Objectief bestaat niet in de wereld van het nieuws.

Wat betreft de nieuwslezer: wat maakt het nou uit wat voor onzin die persoon wel of niet gelooft. Het enige wat telt is of die persoon de teksten prettig kan brengen. Of die persoon christen, jood, moslim, ufo-believer, kwakzalver, of weet ik veel wat voor freak is maakt verder helemaal niet uit.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:01:39 #287
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_149200606
een man met een pistool weren ze ook niet bij de NOS.
pi_149200713
Kan niet wachten tot ze Staphorster nieuwslezeressen in dienst nemen :)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_149200828
Zou men Audrey ook hebben geweerd?

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_149201251
quote:

Geef je zonder hoofddoek ook niet al uiting aan een voorkeur?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:38:14 #291
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_149201337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:34 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Geef je zonder hoofddoek ook niet al uiting aan een voorkeur?
Niet per se; als iemand geen hoofddoek draagt kan ik niet zien of die persoon het christendom, jodendom, islam of boedisme praktiseert. Ik denk dat het daar juist om gaat; transparantie en neutraliteit.

Het is mijns inzien niet eens de bedoeling dat de presentator roept wat hij of zij voor favoriete vakantiebestemming heeft of het liefst eet. Het is het nieuws (lol) en dat moet objectief en neutraal worden uitgezonden zonder enige vorm van persoonlijke voorkeur.

Dat betekend niet dat iemand die een persoonlijke voorkeur heeft het nieuws beter of slechter presenteert overigens.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 09:54:43 #292
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_149201637
wat een wereldnieuws zeg :')
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_149203931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 09:38 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:

[..]

Niet per se; als iemand geen hoofddoek draagt kan ik niet zien of die persoon het christendom, jodendom, islam of boedisme praktiseert. Ik denk dat het daar juist om gaat; transparantie en neutraliteit.

Het is mijns inzien niet eens de bedoeling dat de presentator roept wat hij of zij voor favoriete vakantiebestemming heeft of het liefst eet. Het is het nieuws (lol) en dat moet objectief en neutraal worden uitgezonden zonder enige vorm van persoonlijke voorkeur.

Dat betekend niet dat iemand die een persoonlijke voorkeur heeft het nieuws beter of slechter presenteert overigens.
Dat is ook hoe ik er tegen aankijk. Het nieuws zou een zekere mate van neutraliteit moeten hebben, helemaal over zaken als politiek en religie (wat toch vaak in het nieuws is). Een presentator hoort dus geen stropdas om te hebben van een bepaalde politieke partij, geen hoofddoek of keppeltje te dragen of een ketting met een kruisje of een ander symbool. Natuurlijk heeft een presentator zijn eigen politieke voorkeur, geloofsovertuiging (of niet) en opvattingen over andere zaken, maar die horen niet tot uiting te komen bij het NOS journaal of het RTL nieuws.
pi_149205582
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 03:37 schreef Donnis het volgende:

[..]

Dit dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')