Je stad en omgeving in de laatste 20 jaar langzamerhand steeds meer zien veranderen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan is het helemaal van de zotte. Maar goed, zotheid is niet verboden.
Juist.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat kan je je afvragen, aangezien ze uiterlijk kenbaar maakt dat ze fictie en feiten niet zo goed kan scheiden.
hehe, altijd netjes in pak met z'n glimmende cowboylaarzen in zo'n krotje ergens ver weg, wel oprecht deze man..wat 'n baas hahaquote:
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, mijn punt is dat utilisme en rationalisme een nieuwe vorm van 'religie' zijn geworden met diens eigen geboden. Het transcendente is er wellicht van af, maar dat utilistisch rationalisme waar jij van spreekt is net zo verstikkend en overheersend als vroeger de kerk.
Is objectiviteit niet een utopie ? Al bij de keuze van de onderwerpen is er al bijna geen sprake van objectiviteit. Immers, wie bepaalt er wat nieuws is en wat niet ?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:
Een nieuwslezeres hoort objectiviteit uit te stralen.
Als je een hoofddoek op hebt is dat onmogelijk, omdat je duidelijk uiting geeft aan een voorkeur.
Kan je dit toelichten aan een willekeurig voorbeeld uit het NOS JOurnaal, laten we zeggen de rente stand bij de Europese Centrale Bank ?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:
Als je een hoofddoek op hebt is dat onmogelijk, omdat je duidelijk uiting geeft aan een voorkeur.
Wanneer er alleen nog naar mensen gekeken wordt als producten met een financieel kostenplaatje, is dat inderdaad een verschrikking. De jonge, hoogopgeleide, gezonde, alleenstaande Nederlander zal dat wellicht thans allemaal om het even zijn... hetgeen nog erger is.quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.
Verder kan ik me om dit nieuws niet echt drukmaken, maar om de neutraliteit te bewaren zie ik wel meer reden om het niet te doen.
Waarom zou de elite dat doen? Wat hebben zij daaraan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:53 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De omroepbazen denken daar dus anders over. Net als de rest van de elite proberen zo ons met alle geweld de islam door de strot te duwen. Ik durf te wedden dat als je gaat kijken waar deze omroepbazen wonen dat je zal zien dat ze in de witte veilige villawijken wonen. Ver van de door hun gepropageerde multikul en islam.
Objectief bestaat niet in de wereld van het nieuws.quote:Op donderdag 29 januari 2015 04:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is objectiviteit niet een utopie ? Al bij de keuze van de onderwerpen is er al bijna geen sprake van objectiviteit. Immers, wie bepaalt er wat nieuws is en wat niet ?
Als je echt objectiviteit wilt, moet je enkel de ANP berichten lezen, en daar worden al door mensenhanden keuzes in gemaakt.
Geef je zonder hoofddoek ook niet al uiting aan een voorkeur?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:44 schreef VeX- het volgende:
Een nieuwslezeres hoort objectiviteit uit te stralen.
Niet per se; als iemand geen hoofddoek draagt kan ik niet zien of die persoon het christendom, jodendom, islam of boedisme praktiseert. Ik denk dat het daar juist om gaat; transparantie en neutraliteit.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Geef je zonder hoofddoek ook niet al uiting aan een voorkeur?
Dat is ook hoe ik er tegen aankijk. Het nieuws zou een zekere mate van neutraliteit moeten hebben, helemaal over zaken als politiek en religie (wat toch vaak in het nieuws is). Een presentator hoort dus geen stropdas om te hebben van een bepaalde politieke partij, geen hoofddoek of keppeltje te dragen of een ketting met een kruisje of een ander symbool. Natuurlijk heeft een presentator zijn eigen politieke voorkeur, geloofsovertuiging (of niet) en opvattingen over andere zaken, maar die horen niet tot uiting te komen bij het NOS journaal of het RTL nieuws.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:38 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Niet per se; als iemand geen hoofddoek draagt kan ik niet zien of die persoon het christendom, jodendom, islam of boedisme praktiseert. Ik denk dat het daar juist om gaat; transparantie en neutraliteit.
Het is mijns inzien niet eens de bedoeling dat de presentator roept wat hij of zij voor favoriete vakantiebestemming heeft of het liefst eet. Het is het nieuws (lol) en dat moet objectief en neutraal worden uitgezonden zonder enige vorm van persoonlijke voorkeur.
Dat betekend niet dat iemand die een persoonlijke voorkeur heeft het nieuws beter of slechter presenteert overigens.
Dit dus.quote:Op donderdag 29 januari 2015 03:37 schreef Donnis het volgende:
[..]
Nou nou wat een verschrikking dat we onze ratio gebruiken ipv geloof. Religie wil graag met de grote jongens meepraten maar het is te laat, de strijd is verloren. Iedereen staat volledig in zijn recht om zijn religie te belijden, maar de tijd dat deze failliete ideologie gerespecteerd moest worden is voorbij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |