Dat is nimmer mogelijk, zoals ik daarnet al aangaf. Het is een beetje de Zwarte Pieten discussie.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze het vinden kun je niet verhelpen maar als ze gelijk hebben ontstaat een andere situatie en dus moet je de presentatie neutraal houden.
Dat is dus onzin. Je kunt de presentatie neutraal doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nimmer mogelijk, zoals ik daarnet al aangaf. Het is een beetje de Zwarte Pieten discussie.
Nee, volgens mij snap je mij niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet zo goed wat 'rationalistisch' betekent.
Rationalisme betekent dat het denken (ratio) in staat is zich een beeld van de werkelijkheid te vormen omdat die logisch en coherent is. Puur en alleen door denken kan men dus meer kennis van de werkelijkheid verwerven.
Utilisme betekent, zoals reeds gezegd, dat men uitgaat van het algemene nut. In praktijk is dat vaak geluk.
Als je die twee concepten bijeenvoegt komt er op geen enkele manier iets uit dat opgevat kan worden als 'puur afgaande op economische winst'.
Het is geen slachtofferrol, je moet ook niet denken dat mensen zich altijd als slachtoffer zien, alleen maar omdat je je kunt inleven in slachtoffers of in mensen met een slachtofferrol.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, allemaal omdat je hier niets mag zeggen over de islam. Serieus, waar baseer je die slachtofferrol in godsnaam op?
Nee, een negroïde - of kleurling (een Marokkaanse bijvoorbeeld) is volgens een groep al niet neutraal. En andersom vindt een bepaalde groep een Westerling op zichzelf al niet neutraal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dus onzin. Je kunt de presentatie neutraal doen.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het 'geloof' is nooit weggeweest. Zij het dat het in Nederland sinds de jaren '80 gestalte heeft gekregen in het neoliberalisme, volksreligie nummer 1.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is geen slachtofferrol, je moet ook niet denken dat mensen zich altijd als slachtoffer zien, alleen maar omdat je je kunt inleven in slachtoffers of in mensen met een slachtofferrol.
Het gaat trouwens om deze nogal curieuze opinie: POL / "Leven in post-seculiere samenleving? Zelfcensuur, wen er maar aan."
Annette Jansen sociaalantropologe op de VU (voel je hem al?) die zegt dat we ons door de komst van moslims in een post-seculiere samenleving bevinden. Het hardnekkige ontkennen helpt niet meer. Zelfcensuur, wen er maar aan, geloof speelt weer een rol van betekenis.....
Maar dat volgens een groep is dus niet belangrijk je doet de presentatie nog steeds neutraal zonder een mening te uiten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, een negroide - of kleurling (een Marokkaanse bijvoorbeeld) is volgens een groep al niet neutraal.
Sinds '68 is alles naar de haaien gegaan...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het doorhebt, maar het 'geloof' is nooit weggeweest. Zij het dat het in Nederland sinds de jaren '80 gestalte heeft gekregen in het neoliberalisme, volksreligie nummer 1.
Je verwijst telkens naar dit opiniestuk om je tirades te rechtvaardigen. Wat heeft dat voor nut? Moet ik nu telkens naar de opinie van Wilders wijzen om mij vervolgens op eenzelfde wijze te gaan gedragen als jij dat doet?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is geen slachtofferrol, je moet ook niet denken dat mensen zich altijd als slachtoffer zien, alleen maar omdat je je kunt inleven in slachtoffers of in mensen met een slachtofferrol.
Het gaat trouwens om deze nogal curieuze opinie: POL / "Leven in post-seculiere samenleving? Zelfcensuur, wen er maar aan."
Annette Jansen sociaalantropologe op de VU (voel je hem al?) die zegt dat we ons door de komst van moslims in een post-seculiere samenleving bevinden. Het hardnekkige ontkennen helpt niet meer. Zelfcensuur, wen er maar aan, geloof speelt weer een rol van betekenis.....
Als voor jou 'utilisme' gelijk staat aan 'nut', waarom gebruik je dan niet het tweede woord om de verwarring rond het eerste woord te vermijden?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, volgens mij snap je mij niet.
Jij spreekt van het klassieke utilisme zoals verwoord in de (gevolg)ethiek. Utilisme zelve is - zeker vandaag de dag - niets meer of minder dan 'nut'. In dat geval is de nieuwe zorg heel goed te verklaren
Jawel, dat is wel degelijk belangrijk - want het gaat om perceptie. Wij gaan er niet uitkomen zo in ieder geval.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar dat volgens een groep is dus niet belangrijk je doet de presentatie nog steeds neutraal zonder een mening te uiten.
Wat is het dan wel? Dat iemand in een of andere blog oproept om meer rekening te houden met anderen laat onverlet dat je in Nederland kunt en mag zeggen wat je wilt zolang het niet over de holocaust gaat of de agent die je een boete uitschrijft.quote:
Volgens Wilders leven we in een staat van oorlog. Ik heb mij al zwaar bewapend.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is het dan wel? Dat iemand in een of andere blog oproept om meer rekening te houden met anderen laat onverlet dat je in Nederland kunt en mag zeggen wat je wilt zolang het niet over de holocaust gaat of de agent die je een boete uitschrijft.
Dus wat mag je in Nederland dan precies niet zeggen over de islam?
De nieuwe zorg kan heel 'rationalistisch' en 'utilistisch' verklaard worden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als voor jou 'utilisme' gelijk staat aan 'nut', waarom gebruik je dan niet het tweede woord om de verwarring rond het eerste woord te vermijden?
Daarnaast houdt je opmerking nog steeds geen steek, omdat 'rationalistisch nut' nog steeds vaag is. Wat is 'nut'? En wat is er rationalistisch aan?
Je hebt gemist dat gisteren aan Annette Jansen alle soevereiniteit is overgedragen? Die voert nu in haar eentje Nederland aan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je verwijst telkens naar dit opiniestuk om je tirades te rechtvaardigen. Wat heeft dat voor nut? Moet ik nu telkens naar de opinie van Wilders wijzen om mij vervolgens op eenzelfde wijze te gaan gedragen als jij dat doet?
Jij kunt niet voorkomen niet neutraal over te komen bij mensen die vooringenomen zijn maar je kunt jezelf wel neutraal presenteren. Als je dat verschil niet begrijpt komen we er inderdaad niet uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel degelijk belangrijk - want het gaat om perceptie. Wij gaan er niet uitkomen zo in ieder geval.
Dat is wat anders - en dan komen we weer uit op het belang van neutraal presenteren vs neutraal zijn (en transparantie).quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij kunt niet voorkomen niet neutraal over te komen bij mensen die vooringenomen zijn maar je kunt jezelf wel neutraal presenteren. Als je dat verschil niet begrijpt komen we er inderdaad niet uit.
"Je presenteert jezelf neutraal" is heel wat anders dan "je komt niet neutraal over op meneer xxxx."
Het eerste heb je zelf in de hand het tweede kan door meneer xxx komen en hoeft niet jouw schuld te zijn.
Dat is het niet volg die discussie op POL maar. Mensen gaan niet ad random moslims uitschelden, over het algemeen. Je komt moslims alleen in het publieke debat, het discours, tegen en daar liggen de zaken anders.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is het dan wel? Dat iemand in een of andere blog oproept om meer rekening te houden met anderen laat onverlet dat je in Nederland kunt en mag zeggen wat je wilt zolang het niet over de holocaust gaat of de agent die je een boete uitschrijft.
Dus wat mag je in Nederland dan precies niet zeggen over de islam?
Wat. Mag. Je. In. Nederland. Niet. Zeggen. Over. De. Islam?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is het niet volg die discussie op POL maar. Mensen gaan niet ad random moslims uitschelden, over het algemeen. Je komt moslims alleen in het publieke debat, het discours, tegen en daar liggen de zaken anders.
Wist je dat je moslims alleen in het publieke debat tegenkomt. Verder zijn ze nergens te bekennen. Een speciaal soort mens.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat. Mag. Je. In. Nederland. Niet. Zeggen. Over. De. Islam?
Is dat nu zo'n ontzettend ingewikkelde vraag?
Het lijkt mij duidelijk dat als je iets niet neutraal presenteert je in problemen kan komen als je nieuws neutraal wil brengen. Je geeft ook voeding aan de mensen die je niet neutraal vinden als je geen neutraliteit hebt in de presentatie. Een duidelijk ongewenste situatie dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wat anders - en dan komen we weer uit over het belang van neutraal presenteren vs neutraal zijn (en transparantie).
Een verbod op alle religieuze symbolen bij alle staatsinstellingen is het gevolg.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij duidelijk dat als je iets niet neutraal presenteert je in problemen kan komen als je nieuws neutraal wil brengen. Je geeft ook voeding aan de mensen die je niet neutraal vinden als je geen neutraliteit hebt in de presentatie. Een duidelijk ongewenste situatie dus.
Vind ik overbodig immers de meeste ambtenaren dragen geen nieuws uit op neutrale wijze maar als jij van mening bent dat alle ambtenaren strikte neutraliteit moeten uitstralen is het antwoord ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een verbod op alle religieuze symbolen bij alle staatsinstellingen is het gevolg.
Ik redeneer gewoon voort op basis van hetgeen jij hier allemaal naar voren brengt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik overbodig immers de meeste ambtenaren dragen geen nieuws uit op neutrale wijze maar als jij van mening bent dat alle ambtenaren strikte neutraliteit moeten uitstralen is het antwoord ja.
Ik stel een robot voor. Dan hebben we alles gecoverd. Stel je eens voor dat je geconfronteerd wordt met een mens van een ander smaakje. Bah!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:52 schreef Ringo het volgende:
Vandaag wordt u het journaal voorgelezen door:
- een sikh met een tulband.
- een jood met een keppel.
- een hindoe met een stip op d'r knar.
Allemaal geen probleem jôh!
Dat mag maar dat doe je dan niet juist. De belangrijkste vraag is of iets neutraal moet zijn en als dat zo is moet de presentatie ook neutraal. Rechters zijn een extreem voorbeeld waarbij zelfs kleding is voorgeschreven om deze reden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik redeneer gewoon voort op basis van hetgeen jij hier allemaal naar voren brengt.
Prima hoor, maar gewoon even die hoofddoek afdoen als je het journaal presenteert. Rik van de Westelaken draagt dan ook gewoon een das.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
Ik stel een robot voor. Dan hebben we alles gecoverd. Stel je eens voor dat je geconfronteerd wordt met een mens van een ander smaakje. Bah!
Rechters moeten oordelen. Een nieuwslezer niet. Beetje lompe vergelijking. Maar inderdaad, ambtenaren moeten neutraal zijn. Wat dacht je dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag maar dat doe je dan niet juist. De belangrijkste vraag is of iets neutraal moet zijn en als dat zo is moet de presentatie ook neutraal. Rechters zijn een extreem voorbeeld waarbij zelfs kleding is voorgeschreven om deze reden.
Gewoon lekker ophouden. Krijgt een deel van het volk een hartverzakking, precies dat deel dat we kunnen missen als kiespijn. Ik zeg, ga ervoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Prima hoor, maar gewoon even die hoofddoek afdoen als je het journaal presenteert. Rik van de Westelaken draagt dan ook gewoon een das.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Gewoon elke dag een tosti hamkaas voeren tijdens de redactievergadering, dan is die muts zo weer weg.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
Gewoon lekker ophouden. Krijgt een deel van het volk een hartverzakking, precies dat deel dat we kunnen missen als kiespijn. Ik zeg, ga ervoor.
Ook moslims smeren hun bammetjes gewoon thuis.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gewoon elke dag een tosti hamkaas voeren tijdens de redactievergadering, dan is die muts zo weer weg.
Natuurlijk, net mensen die moslims.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:01 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, zinloze discussie, we weten hoe ruimdenkend moslims zijn. Alleen als het in hun door Allah geplaveide straatje past.
Ik stond zaterdag weer eens in de rij bij AH.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vind ik overbodig immers de meeste ambtenaren dragen geen nieuws uit op neutrale wijze maar als jij van mening bent dat alle ambtenaren strikte neutraliteit moeten uitstralen is het antwoord ja.
Om Aboutaleb maar weer eens aan te halen: kun je niet omgaan met de tolerantie in Nederland, rot dan op.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:03 schreef 10minuteman het volgende:
Weer een stapje hoger naar de verloedering van Nederland.
Wat zal je een verschrikkelijk kutleven moeten hebben. Geconfronteerd worden met 7 kassameisjes met hoofddoek. De horror! De hongersnoden zijn er niets bij!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik stond zaterdag weer eens in de rij bij AH.
Van de 8 kassa's open zaten er bij 7 meisjes met het hoofd en haar weggestopt in de hoofddoek.
Daar sta je dan.
In Nederland , in Den Haag , bij AH in het jaar 2015.
Aankijkend tegen 7 maatregelen en voorschriften bedacht door mannen en alleen geldend voor vrouwen.
Maatregelen die op antieke en magische wijze mijn geilheid moeten voorkomen en de eer van de vrouwen moeten beschermen.
En nu is er dus de kans dat zo'n mevrouw met zo'n maatregel op haar kop mij het nieuws gaat voorlezen.
Er zijn mensen die dat vooruitgang noemen.
Ik niet.
Dit is toch wel een fotoshop?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier heb je d'r een. Niet in je broek poepen he.
[ afbeelding ]
Van mij hoeven ambtenaren helemaal niet per definitie neutraal te zijn. Het zal mij een zorg zijn of een moslims/christen, jood of atheïst de bouwvergunning goedkeurt maar als men een discussie over een moskee aangaat als ambtenaar zal het inderdaad handig zijn om wel neutraliteit op gebied van religie uit te stralen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rechters moeten oordelen. Een nieuwslezer niet. Beetje lompe vergelijking. Maar inderdaad, ambtenaren moeten neutraal zijn. Wat dacht je dan?
Haram. Bismillah.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
Hier heb je d'r een. Niet in je broek poepen he.
[ afbeelding ]
Denk dat je wel anders piept als je daadwerkelijk geconfronteerd wordt met een niet neutrale ambtenaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Van mij hoeven ambtenaren helemaal niet per definitie neutraal te zijn. Het zal mij een zorg zijn of een moslims/christen, jood of atheïst de bouwvergunning goedkeurt maar als men een discussie over een moskee aangaat als ambtenaar zal het inderdaad handig zijn om wel neutraliteit op gebied van religie uit te stralen.
Stapje bij stapje slikt Nederland alles.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Om Aboutaleb maar weer eens aan te halen: kun je niet omgaan met de tolerantie in Nederland, rot dan op.
Toen pas? Ik zou toch zweren...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:06 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Stapje bij stapje slikt Nederland alles.
Dat doet het land sinds 2002 al.
Toen gingen de grenzen open.
Als je het niet eens bent heb je altijd nog de neutrale rechter.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Denk dat je wel anders piept als je daadwerkelijk geconfronteerd wordt met een niet neutrale ambtenaar.
Toen pas inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:06 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Stapje bij stapje slikt Nederland alles.
Dat doet het land sinds 2002 al.
Toen gingen de grenzen open.
Dat mag, ze is immers Marokkaanse. Alleen zij mogen dat. Dat is het gevolg van de post-seculiere samenleving.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is ze met dat truitje het journaal gaan presenteren?
Je kan ook naar een ander kanaal zappen. Beetje rare argumentatie weer.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent heb je altijd nog de neutrale rechter.
Ik begrijp dat jij het prima vind.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat zal je een verschrikkelijk kutleven moeten hebben. Geconfronteerd worden met 7 kassameisjes met hoofddoek. De horror! De hongersnoden zijn er niets bij!
Weet je zeker dat dit geen photoshop is Mutant?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat mag, ze is immers Marokkaanse. Alleen zij mogen dat. Dat is het gevolg van de post-seculiere samenleving.
quote:
Als ik niet kijk verandert dat niets aan de presentatie van het journaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook naar een ander kanaal zappen. Beetje rare argumentatie weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |