Volg het topic de hele dag al. Denk dat je dat ook wel terug kan zien ergens..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat begreep je precies niet aan het feit dat het onderzoek gewoon op de website te lezen is? Je zwamt wat in de ruimte in wat een halfbakken poging lijkt om mijn redenatie toe te passen op het oorspronkelijke onderzoek of artikel, maar je neemt niet echt de moeite om het topic even door te lezen of het onderzoek in hoofdlijnen te bekijken.
Precies wat ik bedoel met mijn eerdere post over zelfverklaarde 'kritische denkers'quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik noem het eerder een flutjournalistiek stuk. Die gasten hebben echt niet goed gekeken. Dit systeem is van boven opgelegd, zo lek als een mandje, stelt corruptie op een voetstuk, maakt veel te veel kosten en de patiënt kan slikken of stikken.
Handig trucje inderdaad, om het allemaal maar voor klakkeloze waarheid aan te nemen dat het allemaal prima is. Die gast had verder moeten kijken dan zijn neus lang is.
Is het werkelijk een onderbuikgevoel als je de kijkt naar hoe de zorg zich aan het ontwikkelen is? Zou zeggen, lees je eens wat in voordat je met dit soort gelul aan komt zetten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:53 schreef DeJori het volgende:
Hehe ik zat gisterenavond nog te denken dat het voor een zorgtopic wel meeviel met de onderbuikposts over bestuurders, verzekeraars etc. . Prompt komt Red_85 aanzetten.
Ik denk dat GS een veel realistischere blik heeft dan die onderzoeker die even snel een scannetje doet en het vergelijkt met andere landen. Het schept een veel te positief beeld als je het vergelijkt met de bende die het aan het worden is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:02 schreef -0- het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel met mijn eerdere post over zelfverklaarde 'kritische denkers'
Jij verwijt hier anderen iets maar klakkeloos aan te nemen, blijkbaar omdat het een positief stuk is terwijl jij bij een stukje broddelwerk van Geenstijl gelijk spot on! roept. Terwijl in dit topic al lang beargumenteerd is waardoor het onderzoek uit de OP toch wel even iets geloofwaardiger en betrouwbaarder lijkt te zijn dan dat geenstijl onderzoekje.
Over klakkeloos iets aan nemen. Maar als het maar in je straatje past hë dan is het prima. Maar oweé als iemand anders jou artikel beargumenteerd onderuit haalt dan is het ineens iets aannemen voor klakkeloze waarheid.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het werkelijk een onderbuikgevoel als je de kijkt naar hoe de zorg zich aan het ontwikkelen is? Zou zeggen, lees je eens wat in voordat je met dit soort gelul aan komt zetten.
Kijk, een expertquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:45 schreef ietjefietje het volgende:
De beste gezondheidszorg? Alleen als je ervan uitgaat dat de duurste ook automatisch wel de beste zal zijn.....
Amerika is veruit het duurste maar bungelt redelijk in de middenmoot qua beste zorgquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:45 schreef ietjefietje het volgende:
De beste gezondheidszorg? Alleen als je ervan uitgaat dat de duurste ook automatisch wel de beste zal zijn.....
Dat onderzoek waar NL als beste uit de bus komt, is geen bullcrap? Dat wordt wel 1 2 3 voor waarheid aangenomen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:22 schreef DeJori het volgende:
[..]_!
Dat onderzoek waar GS mee aankomt is bullcrap. Zowel de onderzoeksparameters als de wijze van informatievergaring is onvoldoende. Het onderzoek plaatst bovendien landen met een objectief gezien slechtere gezondheidszorg (e.g. zoals eerder genoemd Sri Lanka, Turkije, etc) boven Nederland.
Kritiek op een onderzoek is prima, maar een willekeurige linkdump naar een internetonderzoekje is geen kritisch denken. Dat is schoppen om het schoppen.
Dat wordt helemaal niet 'voor waar aangenomen'. Dat wordt gewoon besproken hier. Nogmaals, hier kun je het downloaden. Zoals al eerder aangegeven zijn de gehanteerde indicatoren weliswaar een subset van de gehele 'kwaliteit van de zorg', maar in mijn ogen wel een vrij representatieve subset. Ook methodologie en dergelijke staan gewoon beschreven in deze publicatie.quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat onderzoek waar NL als beste uit de bus komt, is geen bullcrap? Dat wordt wel 1 2 3 voor waarheid aangenomen?
Vergelijk zijn beweringen eens met de berichten over de zorg van de afgelopen jaren. Het geschreven stuk getuigd van meer realisme dan dat hele rapport van het onderzoek.
Waarom zo vanaf je hoge paard?quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet 'voor waar aangenomen'. Dat wordt gewoon besproken hier. Nogmaals, hier kun je het downloaden.
Omdat het niet verder kijkt en dieper op de stof in gaat. Het stopt bij het op een bepaalde manier scannen. De zorg die verleent wordt aan een patiënt kan wel prima zijn, maar voldoet het hele systeem wel? Gezien de uitwassen die wekelijks naar buiten komen en het bestuurlijke geldbejag wat dit systeem bevordert, is het echt zo goed niet. De patiënt is niet degene die baat heeft. En over politieke inmenging nog maar te zwijgen.quote:Zoals al eerder aangegeven zijn de gehanteerde indicatoren weliswaar een subset van de gehele 'kwaliteit van de zorg', maar in mijn ogen wel een vrij representatieve subset. Ook methodologie en dergelijke staan gewoon beschreven in deze publicatie.
Nogmaals, draai nou eens niet om de hete brij heen, maar geef gewoon eens op inhoudelijke gronden aan waarom dit onderzoek niet zou deugen. Wat betreft het leuke internetonderzoekje van GS hebben WJMW en ik onder andere al aangegeven waar de problemen liggen.
Zo ken ik er nog wel een paar. Ga eens naar Japan en klaag dan over het spoor. Slaat als een tang op een varken je hele beredenering.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is wel vaker bewezen dat Nederlanders hogere eisen stellen dan mensen uit andere landen.
De klagers gaan veel anekdotisch te werk. Er wordt door de Nederlanders ook altijd geklaagd over de vertragingen bij het spoor. Ga eens naar India. Maar goed: als mensen zelf vinden dat iets niet deugt, kun je moeilijk zeggen dat het in het buitenland nog minder deugt. Veel zieke mensen leven natuurlijk ook in hun eigen rijtjeshuis in Nederland en zijn wellicht niet overal in de wereld geweest.
Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Partijen als de SP en PVV spinnen er garen bij. De vraag is of mensen gelukkiger worden als ze in hun eigen zieligheid blijven badderen.
Lekker in een propvolle Japanse trein.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar. Ga eens naar Japan en klaag dan over het spoor. Slaat als een tang op een varken je hele beredenering.
quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar. Ga eens naar Japan en klaag dan over het spoor. Slaat als een tang op een varken je hele beredenering.
War doel je hier op? Welke uitwassen en welke in de zorg geldbejag?quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:37 schreef Red_85 het volgende:
Gezien de uitwassen die wekelijks naar buiten komen en het bestuurlijke geldbejag wat dit systeem bevordert, is het echt zo goed niet.
Wait what?!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:15 schreef zarGon het volgende:
"Onder meer goed management, beperkte politieke inmenging, toegenomen concurrentie en verregaande invloed van consumenten liggen aan de basis van het succes. Al deze componenten verdienen te worden bestudeerd en zijn zeker de moeite waard om gekopieerd te worden, aldus HCP."
De consument kan kiezen tussen verschillende verzekeringen met verschillende prijskaartjes. Juist omdat iedereen verzekerd is (zou moeten zijn), is dit gunstig voor de verzekeringsmaatschappijen en wordt er geconcurreerd. Het systeem is niet ideaal, maar wel een effectief middel om de zorgkosten in de hand te houden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wait what?!
De politiek bepaald wat er in het basispakket zit (of beter: wat er niet meer in zit!), hoe hoog het eigen risico is, en dat iedereen zich verplicht voor exact hetzelfde moet verzekeren. De verzekeraar bepaald waar je naar toe mag, en welk merk medicijn je mag slikken (bij voorkeur een dure fabrikant die de verzekeraar een flinke bonus per verkoop geeft, zodat je lekker snel je eigen risico opmaakt), en de consument heeft niets te kiezen.
Ondertussen knallen de kosten de pan uit omdat er alleen op de onderkant bezuinigd wordt, maar alle zeer dure zorg onbeperkt verstrekt wordt.
oh ja joh, vandaar dat er voornamelijk, daar waar beschikbaar, alleen generieke medicijnen worden vergoed,quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:
(bij voorkeur een dure fabrikant die de verzekeraar een flinke bonus per verkoop geeft, zodat je lekker snel je eigen risico opmaakt)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |