SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 Verlopen challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door Murmeli op 28-01-2015 10:13:06 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Nu ik deze quote lees op de Facebook van de Safari run, ben ik een ietsje pietje mini beetje minder verdrietig dat ik hem niet heb kunnen lopen
Oeps!quote:Door een foutje van onze kant was het parcours een afslag korter dan gebruikelijk. De paden lijken ook zo op elkaar in de sneeuw.
Volgend jaar, op 31 januari 2016, is het weer exact 5km.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Enniewee, ik vroeg dus wie er mee wil doen met de kastelenloop diepenheim.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat een suffiesquote:Op maandag 26 januari 2015 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu ik deze quote lees op de Facebook van de Safari run, ben ik een ietsje pietje mini beetje minder verdrietig dat ik hem niet heb kunnen lopen
[..]
Oeps!
Ik! Hij staat op mijn lijstjequote:Op maandag 26 januari 2015 19:27 schreef Murmeli het volgende:
Enniewee, ik vroeg dus wie er mee wil doen met de kastelenloop diepenheim.
Je kunt in estafette een HM doen.......Of was je van plan om een HM te lopen?
![]()
Mensen, ik ben de Start to Run mp3's kwijt(0-5km, dacht van 2006 maar dat maakt mij niet echt uit), heeft iemand deze misschien voor mij? Ik heb al wat gezocht, maar de downloads waren niet meer beschikbaar.![]()
Als ik dan ben hersteld van mijn overige wedstrijdjes wil ik wel de HM lopenquote:Op maandag 26 januari 2015 19:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik! Hij staat op mijn lijstje
Samen gaan? Gezelli! Ik geloof dat nanook ook wel wilSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Leuk hoorquote:Op maandag 26 januari 2015 19:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als ik dan ben hersteld van mijn overige wedstrijdjes wil ik wel de HM lopen
Samen gaan? Gezelli! Ik geloof dat nanook ook wel wil
Voor mij is de HM misschien ook niet gek. Maar een 10 kan ook. Afijn, ik zie wel.![]()
Hier zijn ze: http://rennenmetevy.nl/quote:Op maandag 26 januari 2015 19:34 schreef Gtaboy107 het volgende:
Mensen, ik ben de Start to Run mp3's kwijt(0-5km, dacht van 2006 maar dat maakt mij niet echt uit), heeft iemand deze misschien voor mij? Ik heb al wat gezocht, maar de downloads waren niet meer beschikbaar.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik las het ja, beetje jammer wel.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oeps!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Haaaj
Ik ben weer thuis van mn 3e training. Dit x 9x3 minuten met 1-2 min rust. In het begin was ik wel snel buiten adem. Heb blijkbaar echt weinig conditie. Knie heeft zich tijdens het lopen goed gehouden. (Laat ik het zo zeggen ik hoef niet meer te stoppen omdat het zo'n pijn doet). Nu wel weer wat last maar dat zakt ook wel weer.
De laatste 3 intervallen was ik iig een stuk minder buiten adem dus geloof dat dat wel goedkomt. Ik ben dus echt positief .
Jippie ik vind hardlopen steeds leuker worden.![]()
Edit: Linkje : http://app.endomondo.com/workouts/464056850/19432788
[ Bericht 7% gewijzigd door xMissi op 26-01-2015 20:04:53 ]![]()
Ben je helemaal blij met je snelle tijd, en dan datquote:Op maandag 26 januari 2015 19:48 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik las het ja, beetje jammer wel.al had ik een snelle tijd toch niet gered nu. Dus pleister, wonde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Kan ook wel. Ik ga er nog ff over denken. Ik volg ze nu op fb dus dan word ik er genoeg aan herinnerd om me in te schrijvenquote:Op maandag 26 januari 2015 19:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Leuk hoor
Voor mij is de HM misschien ook niet gek. Maar een 10 kan ook. Afijn, ik zie wel.
Hoe kom jij erbij om juist deze wedstrijd te gaan lopen?quote:Op maandag 26 januari 2015 19:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kan ook wel. Ik ga er nog ff over denken. Ik volg ze nu op fb dus dan word ik er genoeg aan herinnerd om me in te schrijven![]()
* Nanook24 vind het vooral een rot-eind wegquote:Op maandag 26 januari 2015 19:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Tenzij het huis van mij pa nog niet verkocht is tegen die tijd. Dan heb ik logeerplaatsen voor nog 5 mensen extra
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ik zag hem op fb langskomen en hij leek me lekker landelijkquote:Op maandag 26 januari 2015 20:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij om juist deze wedstrijd te gaan lopen?
Leuk! lekker als je je flow vind verderop in je training hequote:Op maandag 26 januari 2015 19:52 schreef xMissi het volgende:
Haaaj
Ik ben weer thuis van mn 3e training. Dit x 9x3 minuten met 1-2 min rust. In het begin was ik wel snel buiten adem. Heb blijkbaar echt weinig conditie. Knie heeft zich tijdens het lopen goed gehouden. (Laat ik het zo zeggen ik hoef niet meer te stoppen omdat het zo'n pijn doet). Nu wel weer wat last maar dat zakt ook wel weer.
De laatste 3 intervallen was ik iig een stuk minder buiten adem dus geloof dat dat wel goedkomt. Ik ben dus echt positief .
Jippie ik vind hardlopen steeds leuker worden.![]()
Edit: Linkje : http://app.endomondo.com/workouts/464056850/19432788dat buiten adem raken herken ik wel.. ik kwam er dan ook achter dat ik mijn adem soms in houd tijdens het rennen..
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..![]()
Ik ben geen avondloper. Liefst 's ochtends, dan heb je nog wat aan de rest van de dag.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:01 schreef thelaudprince het volgende:
Iedereen aan het trainen zeker ?
Maar goed, ik ben dan ook nog een luie student, dus ik kan vaak lopen wanneer ik wil
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik ben geen ochtendloper, ik krijg nooit runners high in de ochtend, alles gaat moeizaam dan. Ik moet echt een flink aantal uren wakker zijn wil ik een beetje fatsoenlijk lopen![]()
![]()
Vanavond ook de hartslagmeter maar weer eens uit het stof getrokken. Viel me niet tegenF means you're fucked![]()
Het stof niet of de meter niet?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:41 schreef YUR het volgende:
Vanavond ook de hartslagmeter maar weer eens uit het stof getrokken. Viel me niet tegenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ah mooi manquote:Dus je bent nog niet zo oud en stoffig als sommigen denken
Edit: Deze opmerking slaat als een tang op een varken
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Check!quote:Op maandag 26 januari 2015 21:16 schreef thelaudprince het volgende:
Ik moet echt een flink aantal uren wakker zijn wil ik een beetje fatsoenlijk lopen
Vandaag niet gelopen wegens persoonlijke gedoetjes. Morgen even lekker een rondje de ellende uit mijn hoofd lopen."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Zo, met deze zaaltraining heb ik de afgelopen 25 dagen van de challenge wel ingehaald. Denk dat we bij elkaar wel 30 minuten geplankt hebben. Vergeleken met de recreanten-training meer statische core en kracht en minder rennen. Leuk hoogtepunt was afwisselend rechte plank en schuine plank met bovenste been omhoog, terwijl de trainer iedereen afging om te vragen wat voor wedstrijden ze dit weekend hadden gelopen. Duurde zeker 3-5 minuten
En natuurlijk weer zitvoetbal op het eind![]()
Maar goed ik was wel blij dat het minder sprintjes etc. was, is nooit zo fijn na een zwaar hardloopweekend. Nu kijken of mijn buikspieren en armen morgen ook nog blij zijn.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vandaag core training (thuis), was toch blij dat mijn planksessies maar 1 min per keer waren.
Ik vind dynamische oefeningen toch wat leuker als statische.
Dan maar een plank met een alternating knee tuck
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik ben heel slecht in planken, daarom doe ik het niet.![]()
Vandaag een zeer prettige training gehad. Gewoon op duurlooptempo op de baan gerend, 13 rondjes waarvan 11 in gemiddeld 2:27. De laatste twee versneld, want toen was ik eindelijk op gang gekomen (en het waren ook gewoon de laatste twee rondjes), in 2:15 en 2:09. En de hele training veel minder zitten hijgen dan normaal.![]()
Maar ik zit dus met mijn hartslag wel telkens te hoog, want ik denk dat ik het wel een paar uur volhoud op 2:30 min per 400 meter, dat zou mijn marathontempo kunnen zijn, helaas was mijn hartslag wel 170 en dat is meer dan 90% van mijn max. hartslag.![]()
![]()
Ik heb wel eens zo'n squat challenge gedaan, maar had het geduld niet om het in 6 weken op te bouwen, dus ik heb er gewoon 200 in een keer gedaan. Toen wel even wat lastig de trap af kunnen lopen.
Met de sit ups heb ik dat maar niet geprobeerd, zou me ook niet eens lukken. Ik vind 10 keer al een uitdaging.![]()
Altijd leuk op maandag lopen. Sta je ineens in de top 10 van het fok running team leaderboard.![]()
Probeer dat maar eens op zondag. Moet je meteen een duurloopje doen van 80+ km![]()
![]()
Hier nog 1, loop het liefst in de avond.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:16 schreef thelaudprince het volgende:
Ik ben geen ochtendloper, ik krijg nooit runners high in de ochtend, alles gaat moeizaam dan. Ik moet echt een flink aantal uren wakker zijn wil ik een beetje fatsoenlijk lopen
Vanavond LDL van 65minuten gedaan. Ging heerlijk![]()
![]()
Als je als team samen de HM wilt lopen, dan moet er wel minstens 1 man bij zitten, lees ik...quote:Op maandag 26 januari 2015 19:42 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Het lijkt me een leuke wedstrijd. Alleen loop ik de week daarvoor al de Ekiden Zwolle, ook in Overijssel.
(Zijn er nog liefhebbers voor de Ekiden trws? Ik heb nog geen team vol...)
By the way, ik heb mij ingeschreven voor de HM bij de Stevensloop. Nijmegen![]()
![]()
Moeten we Topicreeks niet gaan wijzigen in iets met fitness of oefeningen? Lijkt wel of iedereen met core-oefeningen, planken, etc bezig is. Lopen jullie ook nog wel?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Ik doe verstevigingsoefeningen voor mijn enkels sinds december, vanwege een blessure. De laatste tijd begonnen met wat bil- en beenoefeningen op een matje voor de tv, maar een beetje wanneer ik er zin in heb, het liefst wel 2 keer per week even kort.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:02 schreef flipsen het volgende:
Lijkt wel of iedereen met core-oefeningen, planken, etc bezig is. Lopen jullie ook nog wel?
Core stability trainen we bij de loopscholing wel een beetje, maar zelf doe ik daar niks aan.
Daarnaast dus drie keer per week hardlopen, alhoewel dat de laatste weken vaker twee keer is geweest.
En ik ga vanaf deze week ook nog 1 tot 2 keer per week zwemmen.![]()
Cool! En ga je nu ook de CPC en Vuurtorentrail nog doen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:01 schreef pijll het volgende:
[..]
Als je als team samen de HM wilt lopen, dan moet er wel minstens 1 man bij zitten, lees ik...
Het lijkt me een leuke wedstrijd. Alleen loop ik de week daarvoor al de Ekiden Zwolle, ook in Overijssel.
(Zijn er nog liefhebbers voor de Ekiden trws? Ik heb nog geen team vol...)
By the way, ik heb mij ingeschreven voor de HM bij de Stevensloop. Nijmegen
Morgen eindelijk weer lopen![]()
Omdat ik 's avonds naar de vrienden van Amstel ga kan ik niet naar mijn training. Maar denk dat ik zelf 10 km ga lopen op beoogd HM tempo (6 min/km). Eens kijken of dat easy genoeg voelt om daar ook de CPC op te durven lopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
waarom ga jij wel en ik niet naar vrienden van Amstel Murmeli?veel plezier.
Vanavond maar eens mijn sportspullen in R'dam ophalen.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Dat hoort er gewoon bij hoor, evenals foamrollen, wheyshakes drinken, offers brengen aan de god van de hartslagsensor.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:02 schreef flipsen het volgende:
Moeten we Topicreeks niet gaan wijzigen in iets met fitness of oefeningen? Lijkt wel of iedereen met core-oefeningen, planken, etc bezig is. Lopen jullie ook nog wel?
Jij dacht er maar een paar uurtjes per week mee bezig te zijn, met hardlopen als hobby?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat hoort er gewoon bij hoor, evenals foamrollen, wheyshakes drinken, offers brengen aan de god van de hartslagsensor.
Jij dacht er maar een paar uurtjes per week mee bezig te zijn, met hardlopen als hobby?
Zoals Pijll al aangaf:twitter:EkidenZwolle twitterde op zondag 11-01-2015 om 17:01:30De 22e editie van de Ekiden #Zwolle vindt plaats op zondag 19 april 2015. De inschrijving is geopend: http://t.co/CW3zGahspJ #hardlopen reageer retweet
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Meh, vanavond staat 200jes op het programma - ookal zeur ik veel over hardlopen, die vind ik al-tijd leuk. 200jes- maar zolang m'n voet dik is mag ik niet rennen
![]()
![]()
Ha, dat is mooi verwoord. Maar toch ook wel d'n harde waarheid: als je een goede loper wilt zijn kom je er met enkel lopen nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat hoort er gewoon bij hoor, evenals foamrollen, wheyshakes drinken, offers brengen aan de god van de hartslagsensor.
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Wonderbaarlijk goed hersteld van mijn 25 km duurloop. Geen spierpijn, alleen wat lichte pijntjes die wel te overkomen zijn. Vanavond maar een klein rondje draven.![]()
Vanavond een 12 minuten test, ben benieuwd of hij daarna het schema aanpast
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:18 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Cool! En ga je nu ook de CPC en Vuurtorentrail nog doen?
Wedstrijdjes![]()
![]()
Hoe kan je nu een beetje bepalen wat je tempo voor intervallen op bijv 400 meter zou moeten zijn als je nog geen 5 of 10 km wedstrijd hebt gelopen?![]()
Mijn kuiten zijn kapot! Mijn god. Anders lopen, nog rustiger doen blijkbaar! * schrijft dagboek voor fysio *
Ja doei.![]()
Waarschijnlijk kennen vele van jullie hem al, voor mij was hij nieuw: http://voorkomblessures.v(...)oefeningen-hardlopen
Ik moest echt maar eens enkeloefeningen gaan zoeken, pijn lijkt erger te worden.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik twijfel sinds ik deze voorbij heb zien komen. In principe staat de HM in Enschede een week eerder in de planning.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:27 schreef Murmeli het volgende:
Enniewee, ik vroeg dus wie er mee wil doen met de kastelenloop diepenheim.En daar is de oplossing. Ik kan natuurlijk de HM in Enschede lopen en dan een week later een halve HM, mits ik een loopmaatje heb voor de andere helft.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:33 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik! Hij staat op mijn lijstje
Edit: of in een drietal dus, nog niet op de site gekeken. Ik zie een leuke loop voor McTwente sr., Miss Twenteen mijzelf. Even overleggen i.v.m. een verjaardag op die dag...
[ Bericht 8% gewijzigd door McTwente op 27-01-2015 09:56:14 ]![]()
Aan de hand van wedstrijdresultaten op andere afstanden zou je een goede inschatting van een 5 of 10km tempo kunnen maken. Op http://www.corniel.nl/runs/ bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hoe kan je nu een beetje bepalen wat je tempo voor intervallen op bijv 400 meter zou moeten zijn als je nog geen 5 of 10 km wedstrijd hebt gelopen?![]()
Ik zou zeggen HM pace - 10 seconden en als dat goed gaat volgende keer harderquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hoe kan je nu een beetje bepalen wat je tempo voor intervallen op bijv 400 meter zou moeten zijn als je nog geen 5 of 10 km wedstrijd hebt gelopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Of je doet je intervallen gewoon obv hartslagzonesMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Op 400m? Duurt bij mij meestal wel wat langer voor de HR stabiliseert..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:44 schreef Guard het volgende:
Of je doet je intervallen gewoon obv hartslagzonesIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan bid je niet hard genoeg tot de god van de hartslagsensorquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Op 400m? Duurt bij mij meestal wel wat langer voor de HR stabiliseert..
Ik heb nog nooit een M gelopen, maar ik heb ook wel eens een HM gelopen met een gemiddelde hartslag van 90% van mijn maximum. Dus het kan wel, maar dat is natuurlijk weer heel individueel...quote:Op maandag 26 januari 2015 22:49 schreef wyccie het volgende:
Maar ik zit dus met mijn hartslag wel telkens te hoog, want ik denk dat ik het wel een paar uur volhoud op 2:30 min per 400 meter, dat zou mijn marathontempo kunnen zijn, helaas was mijn hartslag wel 170 en dat is meer dan 90% van mijn max. hartslag.![]()
Hartslag en GPS zijn niet echt handig/betrouwbaar op zulke korte afstanden. Daarom: lekker intervallen op de baan![]()
Oke wacht ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg. Dit is voor iemand die nog nooit een wedstrijd heeft gelopen en nog niet zo lang geleden begonnen is. hartslag is een goed idee, ik heb alleen het vermoeden dat hij zich hier toch niet aan houd.![]()
Ah, dan zou ik gewoon zeggen; schat in wat je ongeveer 2 minuten vol kunt houden. Waarschijnlijk gaat hij/zij de eerste paar keer te hard, maar dat maakt voor zo'n training toch niet heel veel uit. Ik wist de eerste keer intervallen ook niet goed hoe hard ik moest, dat voel je vanzelf wel aan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oh, en geen spierpijn hier
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier ook niet, alleen nog steeds kriebelhoest enzo
Voor de dames die nog een goedkope hardloopbroek zoeken, bij kruidvat heeft Leontien weer wat mooie exemplaren afgeleverd. Heb zelf net de Capri en lange tight gehaald. Zitten wonderbaarlijk lekker moet ik zeggen. En voor die prijs zie ik maar door de vingers dat ze van Leontien afkomstig zijn![]()
![]()
Van de week ff langs bij ultra-run.nl om mijn zuurverdiende centjes weer uit te geven
F means you're fucked![]()
Kun je niet beter hoogtemeters trainen ipv gear aanschaffen? Rennen jij! Hup, die Puinduinen op!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:47 schreef YUR het volgende:
Van de week ff langs bij ultra-run.nl om mijn zuurverdiende centjes weer uit te geven
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
On an offtopic note: Ik word heeeelemaal gek van die stomme renovatie van mijn flat. Er is schade, lekkage, alles kan alleen tijdens kantoortijden geregeld worden, aannemers die het bloed onder je nagels vandaan halen. Vanaf donderdagochtend hebben we geen warm water meer en komend weekend moeten we dus verhuizen naar die logeerwoning. Ik zit er serieus aan te denken om misschien maar niet naar de Midwintermarathon te gaan want wat een gestress en gekut. Maar het lijkt me zo'n prachtige wedstrijd en ik vind niet dat ik die moet missen voor dit gezeik. En dan ook nog hopen dat ze in die maand dat ik in die logeerwoning zit niet nog meer spullen van ons stukmaken. Het zijn maar spullen, maar toch. Het vervelende is dat we totaal geen controle hebben op hoe en wanneer dit allemaal plaatsvindt maar we hebben er maar wel tijd voor te maken en met de consequenties te dealen..
Jaja, straks weerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:03 schreef Frsh het volgende:
[..]
Kun je niet beter hoogtemeters trainen ipv gear aanschaffen? Rennen jij! Hup, die Puinduinen op!
Zo met al die frustaties ga je die Midwintermarathon wel erg hard lopen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:
On an offtopic note: Ik word heeeelemaal gek van die stomme renovatie van mijn flat. Er is schade, lekkage, alles kan alleen tijdens kantoortijden geregeld worden, aannemers die het bloed onder je nagels vandaan halen. Vanaf donderdagochtend hebben we geen warm water meer en komend weekend moeten we dus verhuizen naar die logeerwoning. Ik zit er serieus aan te denken om misschien maar niet naar de Midwintermarathon te gaan want wat een gestress en gekut. Maar het lijkt me zo'n prachtige wedstrijd en ik vind niet dat ik die moet missen voor dit gezeik. En dan ook nog hopen dat ze in die maand dat ik in die logeerwoning zit niet nog meer spullen van ons stukmaken. Het zijn maar spullen, maar toch. Het vervelende is dat we totaal geen controle hebben op hoe en wanneer dit allemaal plaatsvindt maar we hebben er maar wel tijd voor te maken en met de consequenties te dealen..![]()
![]()
Nou de bedoeling was om hem als duurloop te lopenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zo met al die frustaties ga je die Midwintermarathon wel erg hard lopen.Misschien moet ik gewoon maar niet gaan, scheelt wel een hoop tijd en dan hoef ik nu niet zo te stressen over hoe ik die verhuizing gedaan ga krijgen. Maar het lijkt wel alsof de laatste tijd mijn leven alleen nog uit werk, onderzoek en gezeik bestaat en ik wil niet alles wat ik voor mezelf doe opgeven voor die dingen.
(oké ik weet dat ik net op vakantie geweest ben maar daarbuiten dus)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Koud water is goed voor de doorbloeding.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:
On an offtopic note: Ik word heeeelemaal gek van die stomme renovatie van mijn flat. Er is schade, lekkage, alles kan alleen tijdens kantoortijden geregeld worden, aannemers die het bloed onder je nagels vandaan halen. Vanaf donderdagochtend hebben we geen warm water meer en komend weekend moeten we dus verhuizen naar die logeerwoning. Ik zit er serieus aan te denken om misschien maar niet naar de Midwintermarathon te gaan want wat een gestress en gekut. Maar het lijkt me zo'n prachtige wedstrijd en ik vind niet dat ik die moet missen voor dit gezeik. En dan ook nog hopen dat ze in die maand dat ik in die logeerwoning zit niet nog meer spullen van ons stukmaken. Het zijn maar spullen, maar toch. Het vervelende is dat we totaal geen controle hebben op hoe en wanneer dit allemaal plaatsvindt maar we hebben er maar wel tijd voor te maken en met de consequenties te dealen..![]()
Ja, om daarna op te warmen in een tochtend, lekkend koud huis zekerquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Koud water is goed voor de doorbloeding.Misschien wel een snelle manier om echt ziek te worden. Nouja ik zal maar ophouden met zeuren en de dingen maar op zijn beloop laten..
met een beetje pech ben ik nu, na anderhalve week, al uitgeschakeldVandaag eindelijk weer eens paardgereden.. voor de eerste keer dit jaar
maar die gekke knol vond het nodig om mij even te lanceren.. plat op mijn rug
ik hoop dat ik morgen alleen een beetje stijfjes wakker word en het eruit kan lopen, maar ik vrees ervoor. van de bank opstaan en gewoon lopen is al bijna onmogelijk..
k*tzooi![]()
Wie gaat er dan ook paardrijden?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:32 schreef MissStevie het volgende:
met een beetje pech ben ik nu, na anderhalve week, al uitgeschakeldVandaag eindelijk weer eens paardgereden.. voor de eerste keer dit jaar
maar die gekke knol vond het nodig om mij even te lanceren.. plat op mijn rug
ik hoop dat ik morgen alleen een beetje stijfjes wakker word en het eruit kan lopen, maar ik vrees ervoor. van de bank opstaan en gewoon lopen is al bijna onmogelijk..
k*tzooi![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik heb geen zin om vandaag te lopen, dus ga ik niet.
Tis toch een rustweek en onder het mom van "even helemaal van de verkoudheid afkomen" kan ik het wel verantwoorden
Smoesjes!!!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:41 schreef Guard het volgende:
Ik heb geen zin om vandaag te lopen, dus ga ik niet.
Tis toch een rustweek en onder het mom van "even helemaal van de verkoudheid afkomen" kan ik het wel verantwoorden![]()
Ik had ook 0,0 zin om te lopen vandaag maar heb mezelf uiteindelijk toch van de bank af weten te schoppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MissStevie, beterschap, ik kan me na heel veel jaren nog steeds herinneren wat een klap je kunt maken als je van je paard af valt.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Leukquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:01 schreef pijll het volgende:
By the way, ik heb mij ingeschreven voor de HM bij de Stevensloop. Nijmegen![]()
Weer treinmaatjes zijn?![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:48 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Smoesjes!!!![]()
Ik had ook 0,0 zin om te lopen vandaag maar heb mezelf uiteindelijk toch van de bank af weten te schoppen.Och ja, ipv gaan lopen ben ik gaan opruimen (onder het genot van foute deuntjes van een jaartje of 10 geleden, je vind nog eens een cd-tje bij het opruimenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MissStevie, beterschap, ik kan me na heel veel jaren nog steeds herinneren wat een klap je kunt maken als je van je paard af valt.) om mijn geweten te sussen
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:43 schreef Guard het volgende:
[..]
Och ja, ipv gaan lopen ben ik gaan opruimen (onder het genot van foute deuntjes van een jaartje of 10 geleden, je vind nog eens een cd-tje bij het opruimen) om mijn geweten te sussen
Vooruit maar weer.
Ik zet soms tijdens het strijken nog wel eens cassettebandjes op van vroegah...
Whoea! Waar stop je die in? Je broodrooster?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:47 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Vooruit maar weer.
Ik zet soms tijdens het strijken nog wel eens cassettebandjes op van vroegah...![]()
Wat een heerlijk loopweertje weerLekker door de duinen gestiefeld op mn gemakkie. Tijdens het lopen een leuk idee opgedaan voor de lange duurloop van aanstaand weekend. Ik ga er denk ik een rondje Puinduinrun, een rondje Oliebollencross en een rondje Kerstcross in verwerken. En dat geheel dan misschien nog wel een keer
Bewaar je ook wat voor de puinfokmeet?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:26 schreef YUR het volgende:
Wat een heerlijk loopweertje weerLekker door de duinen gestiefeld op mn gemakkie. Tijdens het lopen een leuk idee opgedaan voor de lange duurloop van aanstaand weekend. Ik ga er denk ik een rondje Puinduinrun, een rondje Oliebollencross en een rondje Kerstcross in verwerken. En dat geheel dan misschien nog wel een keer
![]()
In de radio/CD/cassette speler die ik kocht van het geld van mijn eerste echte baantjequote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Whoea! Waar stop je die in? Je broodrooster?
Ik beloof dat ik de traptreden niet helemáál op ga vretenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Bewaar je ook wat voor de puinfokmeet?F means you're fucked![]()
Ik heb vanmiddag een slimfit hardloopbroek gekochtveel beter dan mijn oude nogal los zittende joggingbroek. Thuis gelijk mijn derde rondje gelopen. Ik merk dat het met conditie al iets beter lukt, maar mijn spieren verzuren heel erg. Niet raar na jaren niets aan sport te hebben gedaan. Ik hoop dus dat het steeds minder zal worden en voorlopig blijf ik rustig aan opbouwen.
![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:53 schreef trolley het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook paardrijden?
IkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.buiten het lanceren is het een harstikke leuke sport hoor
lekker western rijden en de cowboy uithangen
Nee klopt! ik loop inderdaad nog niet zo lang. Daarom baal ik er ook zo van.. ik heb geen zin om er nu een week uit te liggen en dan weer opnieuw te moeten beginnen met opbouwenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:32 schreef xMissi het volgende:
@ MissstevieBeterschap. Hoop dat het meevalt.. Jij loopt ook nog niet zo lang toch ?
maar kijken hoe ik wakker word en misschien toch voorzichtig proberen.. als het écht niet gaat kan ik altijd nog omkeren en naar huis.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:48 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Smoesjes!!!![]()
Ik had ook 0,0 zin om te lopen vandaag maar heb mezelf uiteindelijk toch van de bank af weten te schoppen.Ja was niet prettig.. was een flinke klapperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MissStevie, beterschap, ik kan me na heel veel jaren nog steeds herinneren wat een klap je kunt maken als je van je paard af valt.knollie vond dat ik een lesje rodeo nodig had denk ik om een echte cowboy te worden
veel plezier! het is best lekker om te lopen nuquote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:26 schreef thelaudprince het volgende:
Ik ga vanavond ook nog even relaxed lopen
Thanks, ik leef met je mee !quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:37 schreef MissStevie het volgende:
[..]
veel plezier! het is best lekker om te lopen nu
Ben lang lang geleden ook eens van een paard gevallen...en toen had ik al een gebroken arm![]()
Ga over een half uurtje ongeveer![]()
Oei.. das wel weer het andere uiterste ja! dat is mij gelukkig nog nooit overkomen *klopt af*quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:42 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Thanks, ik leef met je mee !
Ben lang lang geleden ook eens van een paard gevallen...en toen had ik al een gebroken arm![]()
Ga over een half uurtje ongeveer
Veel plezier straks!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:43 schreef motorbloempje het volgende:
Al die over het paard getilde mensen hier...![]()
Die nieuwe collectie van Leontien ziet er nog best knap uit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik heb nog steeds veel plezier van mijn Leontien-tight. Gekocht toen ik net was begonnen met hardlopen en hij is vrij warm. Heerlijk voor winterkou dus! Voor iets warmer weer heb ik een (nog fijnere) tight van Craft.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Die nieuwe collectie van Leontien ziet er nog best knap uit
Nieuw blogje, over sneller (hopen te) worden: http://stasera.nl/sneller-hardlopen-hoe-ga-ik-dat-aanpakken/![]()
Ik ook van mijn 29km zondag, alleen een blaartje.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:46 schreef Happel het volgende:
Wonderbaarlijk goed hersteld van mijn 25 km duurloop. Geen spierpijn, alleen wat lichte pijntjes die wel te overkomen zijn. Vanavond maar een klein rondje draven.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb ook nog steeds plezier van m'n Leontien-driekwart, en van m'n shirtjes. Ik overweeg om zo'n singlet te kopen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds veel plezier van mijn Leontien-tight. Gekocht toen ik net was begonnen met hardlopen en hij is vrij warm. Heerlijk voor winterkou dus! Voor iets warmer weer heb ik een (nog fijnere) tight van Craft.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Die hardloop kleding van Leontien is ook nieteens zo gek duur..No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..![]()
Mooie doelen! Ze zo eens hardop uitspreken (opschrijven) maakt ook al een wereld van verschil. If you can conceive it, you can achieve it!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds veel plezier van mijn Leontien-tight. Gekocht toen ik net was begonnen met hardlopen en hij is vrij warm. Heerlijk voor winterkou dus! Voor iets warmer weer heb ik een (nog fijnere) tight van Craft.
Nieuw blogje, over sneller (hopen te) worden: http://stasera.nl/sneller-hardlopen-hoe-ga-ik-dat-aanpakken/Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Precies!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mooie doelen! Ze zo eens hardop uitspreken (opschrijven) maakt ook al een wereld van verschil. If you can conceive it, you can achieve it!![]()
![]()
Gogo, ik ga morgen op mijn gemak je blog lezen
Hier 4x10min gelopen (theoretisch) op tempo 6:30 (vaak sneller). Best pittig toch wel, maar ook heerlijk
![]()
![]()
Ik had meteen een blaar zondag na mijn half uur lopen. Echt
Rug gaat met pieken en kleine daaltjes beter, pijn zoals voorspeld, maar andere pijn, meer spierpijnachtig ofzo. Geen scherpe pijn meer en morgen mag ik rustig de heuveltraining met de groep meedoenzoveel zin in. Was er gisteren voor administratie zaken, en het jeukte al flink weer. Nu hopen dat Snowmaggedon ( WKN / 'Snowmaggedon' op weg naar Verenigd Koninkrijk ) geen roet in het eten gooit qua clubtraining, anders moet ik alleen, als het kan
Ja doei.![]()
fijn zo'n blaarwat fijn van je rug Motorbloempje! veel plezier met je training morgen dan
Nog even geduld en je kan weer knallenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had meteen een blaar zondag na mijn half uur lopen. Echt
Rug gaat met pieken en kleine daaltjes beter, pijn zoals voorspeld, maar andere pijn, meer spierpijnachtig ofzo. Geen scherpe pijn meer en morgen mag ik rustig de heuveltraining met de groep meedoenzoveel zin in. Was er gisteren voor administratie zaken, en het jeukte al flink weer. Nu hopen dat Snowmaggedon ( WKN / 'Snowmaggedon' op weg naar Verenigd Koninkrijk ) geen roet in het eten gooit qua clubtraining, anders moet ik alleen, als het kan
![]()
![]()
1.92 km gelopen met de 12 minuten test! Was al verbaasd dat ik het hardlopend volhield na 3 weekjes trainennu komt die 5km in mei ook wel goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:06 schreef DeLuna het volgende:
1.92 km gelopen met de 12 minuten test! Was al verbaasd dat ik het hardlopend volhield na 3 weekjes trainennu komt die 5km in mei ook wel goed
Goed gedaan denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:10 schreef Voccar het volgende:
[..]
Goed gedaan denk ikhttps://www.endomondo.com/workouts/user/3717465SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo beter?
Ik heb de 3/4 tight en lange tight gehaald,en ze zitten echt goed. De lange tight is inderdaad gevoerd, lekker. De pasvorm is veel beter dan ik had verwacht, nu heb ik eindelijk geen hoogwater broek meer!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb ook nog steeds plezier van m'n Leontien-driekwart, en van m'n shirtjes. Ik overweeg om zo'n singlet te kopen.![]()
![]()
Ik heb er een van jaren geleden. Doe het nooit meer aan, want eigenlijk is het maar stom dat er Leontien op mijn kont staat. Zo heet ik niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik heb de 3/4 tight en lange tight gehaald,en ze zitten echt goed. De lange tight is inderdaad gevoerd, lekker. De pasvorm is veel beter dan ik had verwacht, nu heb ik eindelijk geen hoogwater broek meer!![]()
Ik heb er ook een van de Aldi en weet niet meer welke van de twee nou steeds afzakte ondanks het touwtje en bij langere afstanden toch wel wat ging schuren.![]()
Heet je Repelsteeltje ?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:35 schreef wyccie het volgende:
Ik heb er een van jaren geleden. Doe het nooit meer aan, want eigenlijk is het maar stom dat er Leontien op mijn kont staat. Zo heet ik niet.![]()
Ik heb er ook een van de Aldi en weet niet meer welke van de twee nou steeds afzakte ondanks het touwtje en bij langere afstanden toch wel wat ging schuren.![]()
![]()
balen is dat.. met rug gaat het wel. heb een pijnstiller gehad dus de scherpe kantjes zijn ervan af. hopen dat het morgen mee valt met de stijfheidquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ben nogal vatbaar voor blaren... Hoe is het met je rug?
Interessant, ik ben met precies hetzelfde bezig. Ik hoor steeds dat je van krachttraining goed/veel afvalt, misschien is dat iets?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Nieuw blogje, over sneller (hopen te) worden: http://stasera.nl/sneller-hardlopen-hoe-ga-ik-dat-aanpakken/Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik moet het wel ook leuk vinden. En ik vind KT niet zo leuk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 01:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Interessant, ik ben met precies hetzelfde bezig. Ik hoor steeds dat je van krachttraining goed/veel afvalt, misschien is dat iets?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb er een van jaren geleden. Doe het nooit meer aan, want eigenlijk is het maar stom dat er Leontien op mijn kont staat. Zo heet ik niet.![]()
Ik heb er ook een van de Aldi en weet niet meer welke van de twee nou steeds afzakte ondanks het touwtje en bij langere afstanden toch wel wat ging schuren.Gelukkig staat er nu geen Leontien meer op, alleen haar logo. Vast herkenbaar voor mrnsen met dezelfde broek, maar verder vrij anoniem.
Het schuren ja of nee zal ik moeten gaan ondervinden. Zo even passen zat het beter dan de tight die ik heb (ook zo'n 7 tot 10 jaar oud gok ik)
![]()
Proficiat!![]()
Net weer een vriend weten te strikken om met me mee te rennen tijdens de Venloop.
En het voor elkaar gekregen vanuit de directeur om Hardloopshirts te krijgen vanuit het werk bedrukt
[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
En ik denk dat je op maandag en donderdag bij de club ook voldoende en regelmatig genoeg oefeningen doet voor stabiliteit en kracht en zo.quote:Op woensdag 28 januari 2015 07:17 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik moet het wel ook leuk vinden. En ik vind KT niet zo leuk.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mooi, 60 jaar geleden moesten ze nog wat giftig spul kwijt. "Kwak maar in de polder, daar kan het geen kwaad".quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
http://losseveter.nl/2015(...)aar-voor-mudrunners/
Leuke hobby dat mudrunnen
Wisten ze toen veel dat er mensen voor hun lol door de modder gaan kruipen in de 21ste eeuw
zo, dat was een kutloopje. Denk dat die 18 van vrijdag nog in de benen zat ofzo, vooral gevolgd door nog een paar km zaterdag met chirunning.
Niet vooruit te branden leek het wel. Al schijnt het mijn 9de snelste 10 km ooit te zijn.
aargh moppermopper!
Maar wel aangemeld bij smashrun en meteen 4 badgesaanmelden op je verjaardag loont
en dan meteen: eerste mijl, eerste 5 km, eerste 10 km en de birthdaybadge
Gelezenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds veel plezier van mijn Leontien-tight. Gekocht toen ik net was begonnen met hardlopen en hij is vrij warm. Heerlijk voor winterkou dus! Voor iets warmer weer heb ik een (nog fijnere) tight van Craft.
Nieuw blogje, over sneller (hopen te) worden: http://stasera.nl/sneller-hardlopen-hoe-ga-ik-dat-aanpakken/
Wat een leuke doelen heb je voor komend jaar! Sneller en verderEn dat afvallen zal je vast gaan merken zodra je langzame duurlopen van 15+ km gaat lopen. Blijf vooral lekker bij die saltimbocca alla romana hoor
![]()
![]()
Gefeliciteerd met je officieuze PR op de 10km in je nieuwe leeftijdscategorie!quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:00 schreef Murmeli het volgende:
zo, dat was een kutloopje. Denk dat die 18 van vrijdag nog in de benen zat ofzo, vooral gevolgd door nog een paar km zaterdag met chirunning.
Niet vooruit te branden leek het wel. Al schijnt het mijn 9de snelste 10 km ooit te zijn.
aargh moppermopper!
Maar wel aangemeld bij smashrun en meteen 4 badgesaanmelden op je verjaardag loont
en dan meteen: eerste mijl, eerste 5 km, eerste 10 km en de birthdaybadge
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:07 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je officieuze PR op de 10km in je nieuwe leeftijdscategorie!en dank je!
Nog niet helemaal. Er missen nog wat plaatjes in spoilers. En de voorbeeld-code voor de WLWW is nog kwijt.quote:
Hier is gister dan eindelijk de tempo-tering uitgebroken 'op de club'. Onder een spoilertjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zou een verjaardagsloopje dan ook goed moeten gaan?quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:00 schreef Murmeli het volgende:
aargh moppermopper!
en dan meteen: eerste mijl, eerste 5 km, eerste 10 km en de birthdaybadgeLekker dat je bent geweest iig. Nog leuke verjaardagsplannen?
![]()
quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef Quoi het volgende:
Hier is gister dan eindelijk de tempo-tering uitgebroken 'op de club'. Onder een spoilertjeDie tempo-tyfus is nu precies hetzelfde bij ons. Groepje waarin Gogo traint barst uit zijn voegen, maar doorstromen naar de groep waarin ik train willen veel niet en mensen uit mijn groep willen weer niet echt een groep omhoog of omlaag. Ze gaan dat nu bij ons dus ook doen door steeds groepjes tegelijk te gaan opduwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Waarom zou een verjaardagsloopje dan ook goed moeten gaan?Lekker dat je bent geweest iig. Nog leuke verjaardagsplannen?
Net zelf 8km gedaan. En dat ging kut. Mijn hart dacht dat ik 5.00 liep ofzo, terwijl ik toch echt een minuut langzamer liep. En mijn ritme lag nog op bed, denk ik.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb nog nooit een duurloop meegedaan met mijn AV, maar volgens mij lopen tijdens de bostraining mensen mee die 10km prs hebben van 32 minuten tot 70 minuten..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hopelijk niet samen, anders wordt het wel erg aanpassen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog nooit een duurloop meegedaan met mijn AV, maar volgens mij lopen tijdens de bostraining mensen mee die 10km prs hebben van 32 minuten tot 70 minuten..![]()
Misschien vinden ze dat niet erg. Misschien zoekt iedereen een loopmaatje op. Misschien doen ze aan stofzuigeren of alternatieve routes. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand horen klagen over tempo-tyfusquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hopelijk niet samen, anders wordt het wel erg aanpassen.Maar ik zal binnenkort eens meegaan als ik tijd heb en verslag uitbrengen. Het is in het Panbos in Zeist, volgens mij een mooie omgeving!
Mijn ervaring met dat is dat de snellere altijd de langzamere ophalen, dus relatief lopen ze meer kilometers. Al is het onderscheid in groepen over het algemeen wel goed afgekaderd. Daarnaast zullen de echt snellen, de wedstrijdlopers, niet snel meelopen in de langzamere groepen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hopelijk niet samen, anders wordt het wel erg aanpassen.![]()
Ja ik zie nu wel dat de wedstrijdgroep en de recreantengroep de bostraining op een ander tijdstip doen. Maar bij de recreanten zijn er ook mensen die een HM < 1.20 lopen, en mensen die daar 2.30 over doen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De tempo-tyfus geldt overigens niet voor de duurlooptraining (maar voor de snelheidstraining). Daar zijn als vanzelf 3 tempo-groepen ontstaan. Dat loopt nu geweldig. Toch echt heel erg fijn als een groepje mensen dichtbij je eigen lekkere duurlooptempo zit, zonder ophalen ed.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien vinden ze dat niet erg. Misschien zoekt iedereen een loopmaatje op. Misschien doen ze aan stofzuigeren of alternatieve routes. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand horen klagen over tempo-tyfusMaar ik zal binnenkort eens meegaan als ik tijd heb en verslag uitbrengen. Het is in het Panbos in Zeist, volgens mij een mooie omgeving!
![]()
Ik moet meer balans vinden. Dus wel saltimbocca, maar dan niet 's avonds ook nog allerlei hapjes. Of als ik dat toch doe dan de volgende dag een stuk gezonder eten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gelezen
Wat een leuke doelen heb je voor komend jaar! Sneller en verderEn dat afvallen zal je vast gaan merken zodra je langzame duurlopen van 15+ km gaat lopen. Blijf vooral lekker bij die saltimbocca alla romana hoor
Positieve tempo-tyfus lijkt het zo!
Herkenbaar!![]()
Hmm, doen jullie de snelheidstraining niet op de baan dan? Dan heb je toch aan één of 2 mensen die hetzelfde tempo lopen genoeg? Maar ik snap wel dat het irritant is als één trainer aan een enorme groep mensen training moet geven.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:44 schreef Quoi het volgende:
eldt overigens niet voor de duurlooptraining (maar voor de snelheidstraining). Daar zijn als vanzelf 3 tempo-groepen ontstaan. Dat loopt nu geweldig. Toch echt heel erg fijn als een groepje mensen dichtbij je eigen lekkere duurlooptempo zit, zonder ophalen ed.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik weet niet eens wat saltimbocca is
Wij hebben alleen een schaatsbaan als het vriestquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, doen jullie de snelheidstraining niet op de baan dan? Dan heb je toch aan één of 2 mensen die hetzelfde tempo lopen genoeg? Maar ik snap wel dat het irritant is als één trainer aan een enorme groep mensen training moet geven.![]()
![]()
Ah, wel tof though! Ik moet voor een natuurijsbaantje naar Zeist fietsen, waar het dan áls het kan natuurlijk miljoen druk is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wij hebben alleen een schaatsbaan als het vriestIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wij hebben tempotrainingen op de baan en op de weg.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, doen jullie de snelheidstraining niet op de baan dan? Dan heb je toch aan één of 2 mensen die hetzelfde tempo lopen genoeg? Maar ik snap wel dat het irritant is als één trainer aan een enorme groep mensen training moet geven.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Gefeliciteerd!quote:![]()
Tevens een verzoekje voor de OP:
1
2[b] 26 april 2015 - [url=http://www.kastelenloopdiepenheim.nl]Kastelenloop Diepenheim (Diepenheim)
• McTwente - 5, 7 of 9 km[/b]
Ik heb vast wat verkeerd gedaan, het superhandige voorbeeld is verdwenen uit de WLWW. Dus ik heb maar een beetje gegokt en hoop dat ik het zo ongeveer goed heb onthouden...
Ik heb me nu ook officieel ingeschreven voor Enschede, maar daar stond ik al bij in de OP.![]()
Je hebt de url niet afgesloten aan het eind van de regel. En het einde van de bold moet naar de eerste regel.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:08 schreef McTwente het volgende:
Ik heb vast wat verkeerd gedaan, het superhandige voorbeeld is verdwenen uit de WLWW. Dus ik heb maar een beetje gegokt en hoop dat ik het zo ongeveer goed heb onthouden...
1
2[b]26 april 2015 - [url=http://www.kastelenloopdiepenheim.nl]Kastelenloop Diepenheim (Diepenheim)[/url][/b]
[*] McTwente - 5, 7 of 9 km
Zo dus.
Gefeliciteerd Murmeli!!fijne dag vandaag!
Feliz cumple Murm
Ik zou vandaag moeten gaan, maar ik weet het nog niet. Of misschien eens op mijn oude schoenen proberen, kijken of dat verschil maakt. Ben wel met wat oefeningen bezig voor de kuitspieren, hopelijk helpt dat ook.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Dat kan toch prima? Wij doen zo ongeveer hetzelfde. Geen AV, maar toch...quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hopelijk niet samen, anders wordt het wel erg aanpassen.
Na gezamenlijk inlopen (vaak al een snellere en een minder snelle groep) rekken, strekken en eventueel loopscholing. Daarna het hoofdprogramma waar iedereen zijn/haar eigen tempo kan lopen. En ja, dan komt het er in de praktijk op neer dat de snelleren een rondje extra doen of op een gegeven moment gaan stofzuigeren. Dat hangt natuurlijk af van het programma. Aan het eind wordt er weer gezamenlijk teruggelopen naar het beginpunt. Ik zie het probleem niet, tenzij je een A naar B training zou doen (wij doen wel eens A-B-A en dan daarna de laatste ophalen voor de snelleren).![]()
Thanks! Ik kwam toch nog aardig in de buurt, al zag ik het zelf.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Je hebt de url niet afgesloten aan het eind van de regel. En het einde van de bold moet naar de eerste regel.
[ code verwijderd ]
Zo dus.
Daarnaast helpt het om eerst alle berichten te lezen en dan pas een reactie te plaatsen. Ik zag na mijn bericht dat jij dit ook al gemeld had.![]()
![]()
Ik meldde alleen dat die code er nog niet was. Jij wilde je loopje aanmelden. Dus volgens mij was daar niks raars aan.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:35 schreef McTwente het volgende:
[..]
Thanks! Ik kwam toch nog aardig in de buurt, al zag ik het zelf.
Daarnaast helpt het om eerst alle berichten te lezen en dan pas een reactie te plaatsen. Ik zag na mijn bericht dat jij dit ook al gemeld had.
Dat zijn bij ons dan ca 40 mensen die moeten gaan ophalen enzo. En mijn meneer bijvoorbeeld zou dan ook stukjes 2 min beneden zijn eigen duurlooptempo moeten lopen (of door ophalen de dubbele afstand - geen probleem als je voor de marathon traint, maar voor de rest niet ideaal). Opdelen is dus wel nodig. Er is ook geen probleem daarmee. Ben je sneller? Dan ben je eerder thuisquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:30 schreef McTwente het volgende:
[..]
Dat kan toch prima? Wij doen zo ongeveer hetzelfde. Geen AV, maar toch...
Na gezamenlijk inlopen (vaak al een snellere en een minder snelle groep) rekken, strekken en eventueel loopscholing. Daarna het hoofdprogramma waar iedereen zijn/haar eigen tempo kan lopen. En ja, dan komt het er in de praktijk op neer dat de snelleren een rondje extra doen of op een gegeven moment gaan stofzuigeren. Dat hangt natuurlijk af van het programma. Aan het eind wordt er weer gezamenlijk teruggelopen naar het beginpunt. Ik zie het probleem niet, tenzij je een A naar B training zou doen (wij doen wel eens A-B-A en dan daarna de laatste ophalen voor de snelleren).
Team bij elkaar voor de kastelenloop?![]()
Het aanmelden niet nee, de door jou gequote opmerking over de voorbeeldcode was dus al gemaakt. Dus dat was een beetje mosterd na de maaltijd...quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:36 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ik meldde alleen dat die code er nog niet was. Jij wilde je loopje aanmelden. Dus volgens mij was daar niks raars aan.
Nu nog een leuk loopje zoeken in maart, dan heb ik de eerste vier maanden van dit jaar minstens één hardloopevenement per maand staan. Wedstrijd durf ik in het geval van de UHT niet te zeggen, want die gaan we recreatief lopen met een groepje (al weet ik vrij zeker dat ik de langzaamste loper ben).![]()
Bij ons is het totale groepje 15-20 personen. Dat is dus een stuk overzichtelijker.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat zijn bij ons dan ca 40 mensen die moeten gaan ophalen enzo. En mijn meneer bijvoorbeeld zou dan ook stukjes 2 min beneden zijn eigen duurlooptempo moeten lopen (of door ophalen de dubbele afstand - geen probleem als je voor de marathon traint, maar voor de rest niet ideaal). Opdelen is dus wel nodig. Er is ook geen probleem daarmee. Ben je sneller? Dan ben je eerder thuis
Team bij elkaar voor de kastelenloop?
En ik loop als "gemiddelde" loper vaak zo'n 10 km, dus de afstanden variëren waarschijnlijk van 8 tot 12 km of zo. Op langere afstanden zijn de onderlinge afstanden natuurlijk groter. In dat geval zijn rondjes misschien handiger. Bij ons is het wel "samen uit, samen thuis".
Ik heb mijn vader, mijn vriendin en mijzelf ingeschreven. Mijn vader moet zijn vakantieplanning voor 2015 nog maken, dus dat is nog niet helemaal zeker. Maar ik heb eventueel nog een hardlopend zusje en broertje achter de hand. En anders kan er altijd nog iemand van hier meedoen, als er niet al een team gevormd is (of iedereen individueel de HM loopt).![]()
Zit te twijfelen of ik op 1 maart de 30 km bij de Achtkastelenloop in Vorden ga doen. Heb er wel goede verhalen over gehoord. Iemand ervaring met die loop?![]()
Dat is bij het verkeerde Hengelooooooooooquote:Op woensdag 28 januari 2015 11:53 schreef Happel het volgende:
Zit te twijfelen of ik op 1 maart de 30 km bij de Achtkastelenloop in Vorden ga doen. Heb er wel goede verhalen over gehoord. Iemand ervaring met die loop?![]()
De Achterhoek is geen Twente.
Geen idee, ik heb er nooit gelopen. Volgens mij wel een mooie omgeving.![]()
Handig, zo'n familiequote:Op woensdag 28 januari 2015 11:49 schreef McTwente het volgende:
[..]
Bij ons is het totale groepje 15-20 personen. Dat is dus een stuk overzichtelijker.
En ik loop als "gemiddelde" loper vaak zo'n 10 km, dus de afstanden variëren waarschijnlijk van 8 tot 12 km of zo. Op langere afstanden zijn de onderlinge afstanden natuurlijk groter. In dat geval zijn rondjes misschien handiger. Bij ons is het wel "samen uit, samen thuis".
Ik heb mijn vader, mijn vriendin en mijzelf ingeschreven. Mijn vader moet zijn vakantieplanning voor 2015 nog maken, dus dat is nog niet helemaal zeker. Maar ik heb eventueel nog een hardlopend zusje en broertje achter de hand. En anders kan er altijd nog iemand van hier meedoen, als er niet al een team gevormd is (of iedereen individueel de HM loopt).
Ah dat verklaart een hoop. Hier is het trainen naar een HM qua duurloopjes. Daar zitten mensen tussen die voor het eerst die afstand lopen (en zich speciaal hebben aangemeld voor die HM-opbouw-cursus), dus die kunnen we onmogelijk opzadelen met dat soort dingen. Jaren geleden bestond de groep ook uit ca 10 lopers en ging het zoals jij zegt
Afijn, ik ga op kraamvisite-marathonEens wat anders. En dat zonder training
![]()
![]()
![]()
klb-topic over hardlopen op de Zandmotor
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Hoeveel km zoek je? cross/trail/weg?quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:43 schreef McTwente het volgende:
[..]
Het aanmelden niet nee, de door jou gequote opmerking over de voorbeeldcode was dus al gemaakt. Dus dat was een beetje mosterd na de maaltijd...
Nu nog een leuk loopje zoeken in maart, dan heb ik de eerste vier maanden van dit jaar minstens één hardloopevenement per maand staan. Wedstrijd durf ik in het geval van de UHT niet te zeggen, want die gaan we recreatief lopen met een groepje (al weet ik vrij zeker dat ik de langzaamste loper ben).Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik loop eind februari 30 km trail en half april de HM op de weg. Dus 10 km, 15 km of 10 mijl zou wel mooi zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoeveel km zoek je? cross/trail/weg?
Verder zou het in het weekend 14/15 of 28/29 moeten gebeuren, de andere weekenden vallen af.
In dat eerste weekend zie ik in ieder geval loopjes in Nijkerk en Putten. Of Utrecht kan ook nog.
Het andere weekend wordt iets lastiger, zo te zien.![]()
Net weer lekker een kantoorrondje van 7.5km in 45 minuten gedaanHelaas net te lang weggebleven want de laatste 5 minuten ging het heul hard regenen, maar was toch lekker even de benen loslopen en nu weer fris aan het werk!
http://www.mreij.nl/album(...)2376309c13#img_63998
Waarom zijn hardlopende kinderen zo ontzettend schattig? Nu krijg ik zin om kinderen te maken en ze op een AV te zetten![]()
Ook een zweeffoto met volle losse veters ertussenEn al die tongen uit de monden..
Rammelende eierstokkenquote:Op woensdag 28 januari 2015 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom zijn hardlopende kinderen zo ontzettend schattig? Nu krijg ik zin om kinderen te maken en ze op een AV te zetten![]()
Ook een zweeffoto met volle losse veters ertussenEn al die tongen uit de monden..
Hmm ja maar alleen voor kinderen vanaf 2 jaar oudquote:Het hele zwanger zijn en baby's vind ik maar meh..
Van dit soort foto's krijg ik zelfs weer rammelende eierstokken maar ik ben helemaal tevreden met mijn eigen dames en het is veel te lekker dat die nu juist weer een beetje groter wordenquote:
kinderen zijn hardstikke leukvooral als ze van anderen zijn
ik ben dol op de kleintjes van mijn vrienden.. maar zelf moet ik er écht nog niet aan denken idd
wel erg aandoenlijk als je de kleintjes ziet sporten. Op een of andere manier word elke sport daar leuker of schattiger van
Kinderen die paardrijden op shetlanders
Kinderen die (stijl) dansen of salsa dansen o.i.d
Kinderen die hardlopen
anyways.. na veel wikken en wegen aan het begin van de middag toch maar een rondje gedaan. Gewoon lekker rustig aan gedaan. In het begin wel wat zeurderige pijntjes, maar ik moet zeggen dat ik nu, na het lopen minder last heb van mijn lijfal zal die ibuprofen 400 ook wel hebben meegeholpen
maar denk dat ik die stijfheid er gewoon uit moet lopen. Ik ga lekker door met opbouwen dus
Misschien moet ik als ik in iets rustiger vaarwater zit, maar training gaan geven aan kleintjes of zoDat is beter in te passen dan kinderen maken. (of nou ja het maken zal wel lukken, maar het opvoeden en zo)
Harde wind en regen hier, meh.![]()
Miepen maar wel lopen dus.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Gisteren nog een herstelloop gedaan van 5.5km. Man, dat is saai... 7.21 km per uur.
Maar het zal ergens goed voor zijn.![]()
Ik heb mijn oudste vorig jaar al geprobeerd aan te steken met het hardloop virus. Geen succes, mevrouw houd niet van hardlopen.de medaille na afloop van de kabouterloop was het zelfs niet waard. (Ze is 5
)
Meisje Nr2 barst van de energie en vroeg laatst al of ze mee mocht want ze wilde ook een medaille. Maar die is 3, dus die mag niet van mij.Al zou ze de oudste er zo uit lopen
[ Bericht 9% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 28-01-2015 15:50:50 ]![]()
Waardeloze training achter de rug. Kan er niks anders van maken. Iets gedaan wat moet lijken op een piramideloop van 100 - 200 - 300 - 300 - 300 - 200 - 100. De eerste kilometer wou ik alleen maar omkeren naar huis. Ik vond mezelf volslagen idioot dat ik met dit weer ging hardlopen, evenals alle anderen die mij tegenkwamen onderweg trouwens. Maar ik heb de training afgemaakt. Volgens mij voldoe ik nu wel aan alle eisen van een hardloopverslaving.![]()
http://app.endomondo.com/workouts/464853700/18161294'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Kleine kinderen zijn tof
Maar ik zet m later op geen enkele sport. Hij mag zelf kiezen welke sport(en) hij gaat doen.F means you're fucked![]()
Het zal wel de her-opbouw van km's zijn, maar ik vreet een gat in de dag. Ik blijf boterhammen met speculoos smeren (dat zijn mijn soort-van-tussendoortjes)![]()
Hardlopende kindjes zijn liev![]()
![]()
Speculoos!
Dat is lang geleden.... en hier niet te vinden.
Echt niet? Ik heb er juist een Britse associatie mee, maar dus niet. Volgende keer een potje (of meer) meenemenquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:55 schreef Wolve000 het volgende:
Speculoos!
Dat is lang geleden.... en hier niet te vinden.![]()
![]()
Uiteraard, maar als je zo'n kind bent als ik vroeger was wil je elke dag op een andere sport dus dan heb je toch een beetje sturing nodigquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:50 schreef YUR het volgende:
Kleine kinderen zijn tof
Maar ik zet m later op geen enkele sport. Hij mag zelf kiezen welke sport(en) hij gaat doen.
helemaal mee eens, alleen zwemles is een verplicht onderdeel, maar daarna moeten ze zelf maar uitvogelen wat ze leuk vinden. Nu is dat ballet (waar ik dus helemaal niks mee heb) maar ze vinden het allebei geweldig. En wie weet wat ze over een jaartje willen doen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:50 schreef YUR het volgende:
Kleine kinderen zijn tof
Maar ik zet m later op geen enkele sport. Hij mag zelf kiezen welke sport(en) hij gaat doen.![]()
Murmeli nog gefeliciteerd!
Iemand vroeg naar de achtkastelenloop, nooit gelopen, maar die omgeving is prachtig. Achterhoek.![]()
![]()
Ik heb er hier ook zo één. Ze heeft al van alles gedaan maar zit nu op judo en vind dat helemaal leuk dus er is eindelijk rust in het sport hoppen.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als je zo'n kind bent als ik vroeger was wil je elke dag op een andere sport dus dan heb je toch een beetje sturing nodig"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Kan nooit meer lang duren..quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:55 schreef Wolve000 het volgende:
Speculoos!
Dat is lang geleden.... en hier niet te vinden.
http://www.lotusbiscuits.co.uk/lotus-products/spreads/Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja. Elke dag 50 meter verder sprinten. Succes.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:26 schreef datisstom het volgende:
Ik ben ook weer van plan om te beginnen. Zijn er ook programma's waar het wandelen minimaal is?Ja doei.![]()
Onverantwoord. En dan in het donker daar gaan rennen en klagen dat er geen bordjes staan...quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:15 schreef Frsh het volgende:
klb-topic over hardlopen op de Zandmotor
Vanmiddag was er niemand op de Zandmotor. Binnen een straal van 5km was er welgeteld 1 hardlopert. Nu doe ik meestal geen verslag van mijn trainingen, maar dit was toch wel een unieke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschuwing: krachttermen volgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr: weer 25 km op de teller; ik lig mooi op schema voor een marathon in mei.![]()
Ik heb gisteren gelopen in een natuur/recreatiegebied in aanbouw. Meer dan aangestampte paden en enkele bruggen is het nog niet (Groenzoom deelgebied 4). Ik wilde 6x1000p800 doen, maar ben na 5 intervallen afgehaakt.
@pijll: mooi rondje. Dat die wind zou gaan draaien had ik je ook wel kunnen vertellen.![]()
Ben een rondje gaan traaglopen, tis rustweek dus alles op lage hartslag.
Lekker weer wel, nu de buien en de wind weg zijnMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vraagje: bij spierpijn (lies) is het dan goed om (rustig) te lopen of moet je beter nog even extra dagje rust nemen?![]()
quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:33 schreef pijll het volgende:
[..]
Onverantwoord. En dan in het donker daar gaan rennen en klagen dat er geen bordjes staan...
Vanmiddag was er niemand op de Zandmotor. Binnen een straal van 5km was er welgeteld 1 hardlopert. Nu doe ik meestal geen verslag van mijn trainingen, maar dit was toch wel een unieke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschuwing: krachttermen volgen.Jeetje, mooi rondje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr: weer 25 km op de teller; ik lig mooi op schema voor een marathon in mei.En toen moest je als een verwaaide verregende hardlopert in tram 6 stappen? Hopelijk hoefde je niet te lang wachten.
![]()
Tram 4, en die stond gelukkig al klaar. Wel een hele koude terugreis... Brrrrquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jeetje, mooi rondje!En toen moest je als een verwaaide verregende hardlopert in tram 6 stappen? Hopelijk hoefde je niet te lang wachten.
![]()
aah nostalgie.. leuken de avond is prima inderdaad
lekker lui op de bank met een kop thee
Tof hardlopersmaal gehad vanavond. Risotto van rode bieten. Jaja. Goed bezig wij...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Koffie hier en ook lui vandaagquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:34 schreef MissStevie het volgende:
aah nostalgie.. leuken de avond is prima inderdaad
lekker lui op de bank met een kop thee
![]()
![]()
yummyquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:34 schreef mosselmossel het volgende:
Tof hardlopersmaal gehad vanavond. Risotto van rode bieten. Jaja. Goed bezig wij...![]()
Morgenavond wordt de aflevering van KvW over superfoods herhaald. Vooral het stuk over chiazaad was hilarisch.![]()
Die is leuk inderdaadquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:59 schreef Zwabberhark het volgende:
Morgenavond wordt de aflevering van KvW over superfoods herhaald. Vooral het stuk over chiazaad was hilarisch.
'Run into the Sea' gaat niet door![]()
http://www.sportpromotion(...)e-sea-gaat-niet-door
Dan doe ik de Brandgrensrun denk ik![]()
![]()
'Die' meeting?quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:38 schreef thelaudprince het volgende:
Gaat die meeting na de CPC nog door ??![]()
was een paar maanden geleden sprake van een fokmeeting na CPC wedstrijd als ik het goed onthouden heb........![]()
quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:52 schreef thelaudprince het volgende:
was een paar maanden geleden sprake van een fokmeeting na CPC wedstrijd als ik het goed onthouden heb........Dat is lang geleden, een paar maanden. Ik ben sowieso nogal een afwijkend geval qua tijdstip omdat 10 km ipv HM, dus afspreken wordt lastig... Ik houd ook wel van de spontane ontmoetingen
![]()
![]()
Ik ook eigenlijk, maar vroeg het me af want ik heb nog niemand ontmoet so far en als er 1 is dan ga ik welquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:56 schreef Quoi het volgende:
[..]Dat is lang geleden, een paar maanden. Ik ben sowieso nogal een afwijkend geval qua tijdstip omdat 10 km ipv HM, dus afspreken wordt lastig... Ik houd ook wel van de spontane ontmoetingen
![]()
[..]
Onverantwoord. En dan in het donker daar gaan rennen en klagen dat er geen bordjes staan...
Vanmiddag was er niemand op de Zandmotor. Binnen een straal van 5km was er welgeteld 1 hardlopert. Nu doe ik meestal geen verslag van mijn trainingen, maar dit was toch wel een unieke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschuwing: krachttermen volgen.Leuk verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr: weer 25 km op de teller; ik lig mooi op schema voor een marathon in mei.
Er komt vast nog wel ietsquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:01 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ik ook eigenlijk, maar vroeg het me af want ik heb nog niemand ontmoet so far en als er 1 is dan ga ik wel![]()
![]()
pijllholy crap! Respect voor je doorzettingsvermogen.
Mr.Y en ik hebben vanmorgen door Clingendael gesjokt. Ik moest bijtijds de deur uit om nu ein-de-lijk afscheid te nemen op m'n werk en het weer leek na die tijd niet echt aangenaam te worden.
Dus om 9.15 de deur uit en wederom 5x 5min met 2min rust op het programma. Dat werden uiteindelijk 6 series; kwam nu eenmaal zo uit.
- conditioneel redelijk prut. Zelfs bij > 7.00/km had ik 't zwaar
- knie was topgeen centje pijn
- schenen vreemd genoeg wel wat gevoelig
De knie geeft voorzichtige hoop. Dit weekend nogmaals een dergelijk rondje en als ook die pijnloos gaat, mag er een stapje bijjeej!
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Fijn van je knie! En die schenen moeten weer even wennenquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:54 schreef Yuki het volgende:
pijllholy crap! Respect voor je doorzettingsvermogen.
Mr.Y en ik hebben vanmorgen door Clingendael gesjokt. Ik moest bijtijds de deur uit om nu ein-de-lijk afscheid te nemen op m'n werk en het weer leek na die tijd niet echt aangenaam te worden.
Dus om 9.15 de deur uit en wederom 5x 5min met 2min rust op het programma. Dat werden uiteindelijk 6 series; kwam nu eenmaal zo uit.
- conditioneel redelijk prut. Zelfs bij > 7.00/km had ik 't zwaar
- knie was topgeen centje pijn
- schenen vreemd genoeg wel wat gevoelig
De knie geeft voorzichtige hoop. Dit weekend nogmaals een dergelijk rondje en als ook die pijnloos gaat, mag er een stapje bijjeej!
Je had volgens mij een goed afscheid, niet? Da's belangrijk![]()
Ik mag vrijdag alweer dag zeggen, holladijee.![]()
Heuveltraining met de club gedaan. Ik ben een gelukkig mens! Mijn Garmin was leeg, maar dat maakte niet uit. Gezellig, en goed, en motiverend was belangrijker dan wat stats.Ja doei.![]()
Murm, van harte met je wedergeboorte!
Qoui, goed van die tempotyfus. Leuk voor leden ook dat doorstromen laagdrempeliger wordt gemaakt zo
Gogo, net je blog gelezengoede doelen. Afvallen is een combinatie van heel veel maar vooral een mindset. Ik kon hem de afgelopen 2 jaar iedere keer goed vinden, maar mijn mindset heeft even vakantie
gelukkig is mijn gewicht wel stabiel nu. Dus,
en niet te streng zijn voor jezelf, dat werkt averechts. Denk ik..
Pijll, mooi om te lezen
Vanavond dacht ik even langs gvac te lopen om te zien hoe een baan training er aan toe gaat. Maar er was niets te zien, pikdonker.. En het was net 2100 uur geweest. Volgende keer beter
In ieder geval weer 6,5 km op de teller staan en de koude wind weer doorstaan.![]()
Graag mij in de OP zetten
22 maart 2015 - Venloop (Venlo)
• SEMTEX - HM
• MrManuel - 5K
---
Gister weer getrained deze keer interval training.
4KM gehaald en moet zeggen dat in het begin stukjes lopen flink koud was!
Iemand tips voor pijn in de schenen?[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
Die leek mij ook aantrekkelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:09 schreef Quoi het volgende:
Kan ik me voorstellen
Potverdikkie, téveel leuke loopjes --> www.brandgrensrun.nlIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Rust, rustiger opbouwen, compressiekousen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:08 schreef MrManuel het volgende:
• SEMTEX - HM
• MrManuel - 5K
---
Iemand tips voor pijn in de schenen?![]()
Hoe train je? Volg je een schema of loop je op eigen inzicht? Rustig aan of volle bak knallen? Hoe lang train je al?quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:08 schreef MrManuel het volgende:
• SEMTEX - HM
• MrManuel - 5K
---
Iemand tips voor pijn in de schenen?
Mijn eerste gedachte is namelijk dat je te hard van stapel loopt. Je bouwt nu op naar 5km (toch?) en als je dat rustig doet zou je geen noemenswaardige pijntjes moeten hebben. Bouw je echter op met het idee dat je in 3 weken bij de 5km moet zijn en die afstand binnen 25 minuten af moet kunnen leggen, dan liggen blessures op de loer.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Voorheen trainde ik gewoon naar eigen inzicht. Nu vol ik een schema 'Beginner 5k' op RunKeeper.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:33 schreef Yuki het volgende:
[..]
Hoe train je? Volg je een schema of loop je op eigen inzicht? Rustig aan of volle bak knallen? Hoe lang train je al?
Mijn eerste gedachte is namelijk dat je te hard van stapel loopt. Je bouwt nu op naar 5km (toch?) en als je dat rustig doet zou je geen noemenswaardige pijntjes moeten hebben. Bouw je echter op met het idee dat je in 3 weken bij de 5km moet zijn en die afstand binnen 25 minuten af moet kunnen leggen, dan liggen blessures op de loer.
Gister heb ik een interval training gedaan met lopen/hardlopen. Toch flink wat pijn aan de schenen gekregen
Langzamer lopen dan. Kleine korte pasjes. En het is niet de heilige graal, maar op je voorvoet landen ipv op je hak scheelt in scheenpijn.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:36 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Voorheen trainde ik gewoon naar eigen inzicht. Nu vol ik een schema 'Beginner 5k' op RunKeeper.
Gister heb ik een interval training gedaan met lopen/hardlopen. Toch flink wat pijn aan de schenen gekregenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Te snel lopen, verkeerde techniek, verkeerde schoenen, dat soort dingen kunnen voor die pijntjes zorgen..Ja doei.![]()
Schema volgen klinkt okéquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:36 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Voorheen trainde ik gewoon naar eigen inzicht. Nu vol ik een schema 'Beginner 5k' op RunKeeper.
Gister heb ik een interval training gedaan met lopen/hardlopen. Toch flink wat pijn aan de schenen gekregenhoewel Runkeeper vrij vlot opbouwt, geloof ik... In welke week van het schema zit je? En hoeveel weken zijn het in totaal?
Daarnaast: hoe hard loop je bij de hardloop-stukjes? 4km lopen met afwisselend hardlopen en wandelen is namelijk best veel.
Kan je nog praten als je rent? Of moeten we even wachten met kletsen tot je op adem gekomen bent in de wandelpauze?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Niet helemaal mee eens. Voorvoetlanding verhoogt de druk op je kuiten en "trekt" daarmee meer aan je schenen. Het advies dat vrijwel iedereen gaf toen ik vorig jaar met scheenbeenklachten rondliep: "land eens wat minder op je voorvoet en probeer meer je middenvoet of evt zelfs je hak te gebruiken."quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:39 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Langzamer lopen dan. Kleine korte pasjes. En het is niet de heilige graal, maar op je voorvoet landen ipv op je hak scheelt in scheenpijn.
Daarnaast moest ik vooral langzamer lopen/opbouwendát bleek uiteindelijk de oplossing.
Landen op je hak geeft meer ontspanning aan je kuiten. Belasting op knieën en heupen is echter weer groter bij haklanding.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Week 1 van de 8, dus dat valt op zich wel mee.. Als ik de stukken ren kan ik niet pratenquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:43 schreef Yuki het volgende:
[..]
Schema volgen klinkt okéhoewel Runkeeper vrij vlot opbouwt, geloof ik... In welke week van het schema zit je? En hoeveel weken zijn het in totaal?
Daarnaast: hoe hard loop je bij de hardloop-stukjes? 4km lopen met afwisselend hardlopen en wandelen is namelijk best veel.
Kan je nog praten als je rent? Of moeten we even wachten met kletsen tot je op adem gekomen bent in de wandelpauze?
tegelijkertijd dan wordt ik te moe.. Ik de wandelpauze kan ik gewoon praten..
Gister had ik deze intervals:
1:00 Time 8.76 speed
1:30 Time 6.15 speed
1:00 Time 8.88 speed
1:30 Time 6.08 speed
1:00 Time 10.69 speed
1:30 Time 6.14 speed
1:00 Time 10.51 speed
1:30 Time 6.38 speed
1:00 Time 7.64 speed
1:30 Time 5.89 speedHeb renschoenen in de winkel met filmpje etc bekeken om te zorgen dat ik goed neer zou komen. Dus denk dat dit het niet is. Heb echt veeeel verschillende schoenen aangehad voordat deze het werden.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:39 schreef mosselmossel het volgende:
Langzamer lopen dan. Kleine korte pasjes. En het is niet de heilige graal, maar op je voorvoet landen ipv op je hak scheelt in scheenpijn.Hoe werk ik aan me techniek?quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:39 schreef motorbloempje het volgende:
Te snel lopen, verkeerde techniek, verkeerde schoenen, dat soort dingen kunnen voor die pijntjes zorgen..Of weet ik of ik goed ren?
Dan ren je te snelquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:51 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Week 1 van de 8, dus dat valt op zich wel mee.. Als ik de stukken ren kan ik niet praten
tegelijkertijd dan wordt ik te moe.. Ik de wandelpauze kan ik gewoon praten..Ook tijdens het rennen moet je kunnen kletsen. Kun je dat niet, dan is je tempo te hoog.
Damn.. langzaam 'hardlopen' is echt lastig in dat geval.. dan moet ik wel hele kleine stapjes zetten..quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:56 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dan ren je te snelOok tijdens het rennen moet je kunnen kletsen. Kun je dat niet, dan is je tempo te hoog.
Trainingen zijn geen wedstrijdjes, je hoeft daar niet elke keer harder en/of dood van terug te komen. Langzamer lopen is niet zo lastig, kwestie van gewoon doen!Ja doei.![]()
Yep, dat is inderdaad best moeilijk. Er zijn daarom ook eigenlijk geen lopers die 'te langzaam' lopen, je loopt zo gemakkelijk te snel.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:57 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Damn.. langzaam 'hardlopen' is echt lastig in dat geval.. dan moet ik wel hele kleine stapjes zetten..
Wat techniek betreft: ben je in de gelegenheid om eens mee te trainen met een loopgroep of atletiekvereniging? Daar kunnen de trainers je vaak waardevolle tips en loopscholing geven.
Houding:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is the path to the Dark Side.![]()
In die winkel is hoogstwaarschijnlijk alleen gekeken of je 'zwikt' of niet bij het lopen. NIet of je of je voorvoet, middenvoet of hak landt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:51 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Heb renschoenen in de winkel met filmpje etc bekeken om te zorgen dat ik goed neer zou komen. Dus denk dat dit het niet is. Heb echt veeeel verschillende schoenen aangehad voordat deze het werden.Ik zou echt het tegengestelde beweren. Elke landing op je niet meeverende hak geeft een schok op je scheen, én inderdaad je knieën en heupen. Bij een voorvoetlanding vangt niet je scheenbeen (en je knie en je heup) de schok op, maar je kuit en je achillespees door mee te veren, wat bovendien een veel reactievere beweging is, waarmee je uiteindelijk sneller kan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:50 schreef Yuki het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Voorvoetlanding verhoogt de druk op je kuiten en "trekt" daarmee meer aan je schenen. Het advies dat vrijwel iedereen gaf toen ik vorig jaar met scheenbeenklachten rondliep: "land eens wat minder op je voorvoet en probeer meer je middenvoet of evt zelfs je hak te gebruiken."
Daarnaast moest ik vooral langzamer lopen/opbouwendát bleek uiteindelijk de oplossing.
Landen op je hak geeft meer ontspanning aan je kuiten. Belasting op knieën en heupen is echter weer groter bij haklanding.Welnee, helemaal niet moeilijk. Gewoon een paar keer doen. Je kan zelfs met 0km/u rennen als je dat wil. Probeer maar achter je bureau.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:57 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Damn.. langzaam 'hardlopen' is echt lastig in dat geval.. dan moet ik wel hele kleine stapjes zetten..Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou ja, ik was in den beginne ook niet in staat om te praten hoor. Het blijft flink opbouwen.
Aan je techniek werken, daar zou ik niet teveel bij nadenken. Zet die stappen neer zoals voor jou het fijnste voelt.
Een beetje langzamer kun je eens proberen. Weet je zeker dat het de bedoeling is om volgens schema in week 1 al 4km te lopen? Dat klinkt wat rap.![]()
Dat doe ik al 8u per dag!quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:00 schreef mosselmossel het volgende:
Welnee, helemaal niet moeilijk. Gewoon een paar keer doen. Je kan zelfs met 0km/u rennen als je dat wil. Probeer maar achter je bureau.Er stond niet bij hoever het moest zijn.. Het doel was 20 min interval te doen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:02 schreef Quoi het volgende:
Nou ja, ik was in den beginne ook niet in staat om te praten hoor. Het blijft flink opbouwen.
Aan je techniek werken, daar zou ik niet teveel bij nadenken. Zet die stappen neer zoals voor jou het fijnste voelt.
Een beetje langzamer kun je eens proberen. Weet je zeker dat het de bedoeling is om volgens schema in week 1 al 4km te lopen? Dat klinkt wat rap.
Denk dat ik inderdaad teveel heb gedaan omdat ik het 'moe' gevoel wil hebben als ik klaar ben..
Dan toch maar rustiger gaan proberen![i]~ The impossible is easy![/i]![]()
[..]
Vanmiddag was er niemand op de Zandmotor. Binnen een straal van 5km was er welgeteld 1 hardlopert. Nu doe ik meestal geen verslag van mijn trainingen, maar dit was toch wel een unieke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschuwing: krachttermen volgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr: weer 25 km op de teller; ik lig mooi op schema voor een marathon in mei.doe ik je niet na, qua doorzetten.
Brrr!
@Quoi, de brandgrensrun staat ook op mijn lijstjelijkt me super!
Je loopt te snelquote:Op donderdag 29 januari 2015 08:51 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Week 1 van de 8, dus dat valt op zich wel mee.. Als ik de stukken ren kan ik niet praten
tegelijkertijd dan wordt ik te moe.. Ik de wandelpauze kan ik gewoon praten..als je nog maar zo kort bezig bent, is snelheid totáál niet belangrijk. De "praattest" verraad het direct als je te snel loopt.
Welke intervallen liep je hard en welke wandelde je? En welke eenheid heeft je snelheid?[/q]quote:Gister had ik deze intervals:
1:00 Time 8.76 speed
1:30 Time 6.15 speed
1:00 Time 8.88 speed
1:30 Time 6.08 speed
1:00 Time 10.69 speed
1:30 Time 6.14 speed
1:00 Time 10.51 speed
1:30 Time 6.38 speed
1:00 Time 7.64 speed
1:30 Time 5.89 speedOp de juiste manier je schoenen gekochtquote:[..]
Heb renschoenen in de winkel met filmpje etc bekeken om te zorgen dat ik goed neer zou komen. Dus denk dat dit het niet is. Heb echt veeeel verschillende schoenen aangehad voordat deze het werden.
Helaas is dat geen garantie dat de schoenen ook écht bij je loopstijl passen. In de winkel loop je een kort stukje en komt je natuurlijke looppas/-stijl nooit helemaal naar voren. Of je goed loopt op de schoenen blijkt echt pas bij je trainingen.
Maar ik zou na 1 week nog niet aan je schoenen gaan twijfelenLoopscholing... Maar dat is moeilijk zonder begeleiding. Kleine pasjes helpen je in het begin al goed genoeg, denk ik.quote:[..]
Hoe werk ik aan me techniek?Of weet ik of ik goed ren?
In 20 minuten interval met wandel rust 4 km afleggen lijkt er inderdaad op dat je veel te snel wilt. Indammen dus. Snelheid komt nog wel.Ja doei.![]()
Je rent nu niet goed, wat je krijgt klachten.quote:Op donderdag 29 januari 2015 08:51 schreef MrManuel het volgende:
Hoe werk ik aan me techniek?Of weet ik of ik goed ren?
Aan je techniek werken kan op vele manieren, lekker wat dingen bij elkaar googlen, een atletiekvereniging in de buurt zoeken en lid worden en goed naar je trainer luisteren etc etc.
Wat ik zelf heb gedaan is een VSO analyse.
Dan wordt er gekeken naar de stand van je voeten, je afwikkeling, waar je landt.
Aan de hand daarvan wordt er gekeken of je de juiste schoenen hebt (wat wel zal zijn als je die in een hardloopwinkel hebt gekocht) en wat je kunt doen aan je techniek.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Sowieso zit ik ook in "kamp-voorvoet", dus ik ben het ook niet helemaal met je oneensquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:00 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zou echt het tegengestelde beweren. Elke landing op je niet meeverende hak geeft een schok op je scheen, én inderdaad je knieën en heupen. Bij een voorvoetlanding vangt niet je scheenbeen (en je knie en je heup) de schok op, maar je kuit en je achillespees door mee te veren, wat bovendien een veel reactievere beweging is, waarmee je uiteindelijk sneller kan.
Cursieve deel: helemaal mee eens. Ik wil daarnaast ook niet beweren dat een haklanding geen scheenbeenklachten veroorzaakt.
Ik weet alleen wel dat de toegenomen druk op je kuiten uiteindelijk ook voor scheenbeenklachten kan zorgen. Zeker als je net begint, ben je niet aan die beweging en dus belasting gewend. Aangrenzende spieren/pezen kunnen gaan meewerken om de plotseling toegenomen belasting op je kuiten op te vangen. Dat kan best even pittig zijn voor je schenen.
Ligt er waarschijnlijk ook maar net aan hoe gevoelig je ervoor bent. Ik kan al last van m'n schenen hebben als ik een dag op pumps (en dus m'n voorvoeten) gelopen heb
Na een nacht slapen: geen noemenswaardige verergerde klachten na gisteren. Dagboekje naar de fysio gestuurd en nu eens wachten wat hij ervan vindt. Actief herstel zou niet pijnvrij zijn, en dat klopt, maar merk al wel verschil in soort pijn en hoe scherp / diep deze is. Fijn.Ja doei.![]()
Is dat niet wat veel om nu al te adviseren aan iemand die in week 1 van z'n opbouw naar 5km zit?quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Je rent nu niet goed, wat je krijgt klachten.
Aan je techniek werken kan op vele manieren, lekker wat dingen bij elkaar googlen, een atletiekvereniging in de buurt zoeken en lid worden en goed naar je trainer luisteren etc etc.
Hooguit een start-to-run groepje bij een AV; verder heeft hij daar nog niks te zoeken nu.
Laten we niet vergeten dat zo'n pijntje ook gewoon een kwestie van "niet gewend aan de belasting" kan zijn.
Hoeveel lopers hier konden in hun eerste week van Evy de trap niet op of af van de spierpijn?♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
De 1 minuut intervallen liep ik hard. De 1:30 wandelde ik. En de eenheid is km/uquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:09 schreef Yuki het volgende:
[..]
Je loopt te snelals je nog maar zo kort bezig bent, is snelheid totáál niet belangrijk. De "praattest" verraad het direct als je te snel loopt.
[..]
Welke intervallen liep je hard en welke wandelde je? En welke eenheid heeft je snelheid?[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
Hij vraagt hoe hij iets aan zijn techniek kan veranderen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:27 schreef Yuki het volgende:
[..]
Is dat niet wat veel om nu al te adviseren aan iemand die in week 1 van z'n opbouw naar 5km zit?
Hooguit een start-to-run groepje bij een AV; verder heeft hij daar nog niks te zoeken nu.
Laten we niet vergeten dat zo'n pijntje ook gewoon een kwestie van "niet gewend aan de belasting" kan zijn.
Hoeveel lopers hier konden in hun eerste week van Evy de trap niet op of af van de spierpijn?
En waarom zou je niet meteen beginnen met een AV? M.i. kun je beter meteen een goede techniek aanleren ipv later een onjuiste techniek afleren.
En spierpijn is iets anders dan pijn in je schenenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Wandel ook wat rustiger tussendoor, dan kan je goed herstellen. En ietsje rustiger rennen kan ook geen kwaad, al heb je niet enorm hard gerendquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef MrManuel het volgende:
[..]
De 1 minuut intervallen liep ik hard. De 1:30 wandelde ik. En de eenheid is km/u
En hiermee heb jij 4 kilometer in 20 minuten gelopen?quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:28 schreef MrManuel het volgende:
[..]
De 1 minuut intervallen liep ik hard. De 1:30 wandelde ik. En de eenheid is km/u![]()
Bij een AV moet je toch al wel minstens 30 minuten aan een stuk kunnen hardlopen; bij onze groep zelfs 45-60 min. En een lidmaatschap ga je niet zomaar aan; wat als MrManuel het lopen over 6 weken niet meer leuk vindt?quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
Hij vraagt hoe hij iets aan zijn techniek kan veranderen.
En waarom zou je niet meteen beginnen met een AV? M.i. kun je beter meteen een goede techniek aanleren ipv later een onjuiste techniek afleren.
En spierpijn is iets anders dan pijn in je schenen
En pijn in je schenen kan ook een soort spierpijn zijn. Als ik op vakantie in de bergen ga wandelen heb ik de eerste 2x ook altijd zeurende schenen. Daarna trekt het weg, mits ik voldoende rust neem. Ik ben die belasting nu eenmaal niet gewend, want in Nederland wandel je nagenoeg altijd vlak.
Het is niet alsof hij met 1 keer een pijntje in z'n schenen gelijk shinsplints heeft ofzo...♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Komt er iemand wel eens in Baarn? Ik heb een cadeauwinkel voor de sportwinkel daar (Sportze), te besteden voor 1 mei, maar ik weet niet of ik voor die tijd daar ga komen. Wil hem best opsturen naar iemand, als diegene wat leuks voor zichzelf wil kopen en voor mij een paar sokken of zo
start to run groepen zat, dan gaat ie daar een keer kijken.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:51 schreef Yuki het volgende:
[..]
Bij een AV moet je toch al wel minstens 30 minuten aan een stuk kunnen hardlopen; bij onze groep zelfs 45-60 min. En een lidmaatschap ga je niet zomaar aan; wat als MrManuel het lopen over 6 weken niet meer leuk vindt?
En pijn in je schenen kan ook een soort spierpijn zijn. Als ik op vakantie in de bergen ga wandelen heb ik de eerste 2x ook altijd zeurende schenen. Daarna trekt het weg, mits ik voldoende rust neem. Ik ben die belasting nu eenmaal niet gewend, want in Nederland wandel je nagenoeg altijd vlak.
Het is niet alsof hij met 1 keer een pijntje in z'n schenen gelijk shinsplints heeft ofzo...
Ik vind het niet verkeerd dat mrmanuel hier er iets over vraagt ipv het af te doen als "een pijntje" en gewoon door te lopen.
Ik geef hem mogelijkheden, en ik verwacht ook niet dat hij meteen naar de fysio of sportarts rent, maar zelf een beetje de antwoorden van iedereen hier bekijkt en zelf een beslissing maakt wat het beste is.
met klachten kan je ook beter rustig naar de fysio of sportarts lopen dan rennen, dan vererger je het meestal alleen maar.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:01 schreef Guard het volgende:
[..]
start to run groepen zat, dan gaat ie daar een keer kijken.
Ik vind het niet verkeerd dat mrmanuel hier er iets over vraagt ipv het af te doen als "een pijntje" en gewoon door te lopen.
Ik geef hem mogelijkheden, en ik verwacht ook niet dat hij meteen naar de fysio of sportarts rent, maar zelf een beetje de antwoorden van iedereen hier bekijkt en zelf een beslissing maakt wat het beste is.
![]()
![]()
mag deze in de OP?
1
2[b]25-04-2015 - [www.walk for life groningen.nl] Walk for Life (Groningen)[/url][/b]
[*] zouzomaarkunnen - 4 M
[ Bericht 8% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 29-01-2015 13:47:17 ]![]()
5 min warmup en daarna nog 8 min beetje doorgelopen als cooling downquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En hiermee heb jij 4 kilometer in 20 minuten gelopen?[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
Nee joh, met een omweg naar de fysio rennen natuurlijk, op max hartslagquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
met klachten kan je ook beter rustig naar de fysio of sportarts lopen dan rennen, dan vererger je het meestal alleen maar.
Hopen dat íe wel op een exacte veelvoud van 50m woont dan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:38 schreef Guard het volgende:
[..]
Nee joh, met een omweg naar de fysio rennen natuurlijk, op max hartslagJa doei.![]()
Helemaal mee eens! Al ziet McTwente jr. er iets minder elegant uit...quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Schaamteloze aanleiding om mijn dochter maar weer eens te spammen, waarschijnlijk dit jaar weer de kidsrun lopen in Enschede![]()
het liefst heuvelop zeker.quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:38 schreef Guard het volgende:
[..]
Nee joh, met een omweg naar de fysio rennen natuurlijk, op max hartslag![]()
![]()
Ha, mooi rode wangen van inspanningquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:45 schreef McTwente het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Al ziet McTwente jr. er iets minder elegant uit...
[ afbeelding ]
Schaamteloze aanleiding om mijn dochter maar weer eens te spammen, waarschijnlijk dit jaar weer de kidsrun lopen in Enschede
Ik heb er net een tempoloopje op zitten. Ruim 10 km, met kilometers 3 t/m 9 gemiddeld 11,6km/u. Heuvelop steeds ietsje extra aangezet. Heerlijk! Alleen de hagel/sneeuw onderweg was wat minder handig
Minder elegant? Ik vind het een geweldige fotoquote:Op donderdag 29 januari 2015 10:45 schreef McTwente het volgende:
mee eens! Al ziet McTwente jr. er iets minder elegant uit(maar volgens mij had ik dat vorige keer ook al gezegd
)
![]()
Dat is wel dichtbij Amersfoort. Ik ben er nog nooit geweest (die winkel tenminste), maar ik bied me bij deze vrijwillig aan.quote:Op donderdag 29 januari 2015 09:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Komt er iemand wel eens in Baarn? Ik heb een cadeauwinkel voor de sportwinkel daar (Sportze), te besteden voor 1 mei, maar ik weet niet of ik voor die tijd daar ga komen. Wil hem best opsturen naar iemand, als diegene wat leuks voor zichzelf wil kopen en voor mij een paar sokken of zo
Ik heb trouwens net weer een kanshebber voor mijn wedstrijd in maart bedacht: de Zandvoort Circuit Run. Krijg ik nog korting ook, als Runner's Wold abonnee!![]()
Het is lekker guur weer ja. Desalniettemin 16x200 meter gedaan zojuist en dat ging verbazingwekkend makkelijk.Maandtotaal naar 150 kilometer en 11 trainingen, zaterdag de laatste training van deze maand, maar nu al m'n hoogste maand total ever en een kwart van m'n totaal van vorig jaar gelopen.
Nu weer lekker warm binnen.
Jack does it in real time...![]()
Gisteravond met de loopgroep getraind. Inlopen, kort loopscholing en als hoofdprogramma een duurloop in twee groepen. Ik heb met de snellere groep mee gelopen.
En soms lijkt het alsof lopen vanzelf gaat, de zogenaamde runner's high. En gisteren was zo'n dag. Hoog tempo en toch lekker lopen. Goed, mijn hartslag was wel wat hoger dan normaal. En ik hoefde mezelf ook niet echt in te houden, zaterdag kan ik niet meetrainen met de groep en zondag heb ik ook geen loopplannen. Dus maar eens lekker los.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo ik ga vandaag niet trainen. Een bewerkelijke vroege dienst gehad en morgen weer. Ik ga dit weekend wel twee keer. Ik ben de motivatie momenteel ook een beetje kwijt eerlijk gezegd. Erg jammer dat ik niet makkelijk bij een vereniging kan lopen, al is dat ook een beetje schijtbakkerij, want vind het niet fijn om als eenling in een al bestaande groep aan te sluiten. Bovendien ligt de gemiddelde leeftijd bij loopverenigingen (hier althans) zo hoog.![]()
Dagboek opgestuurd vanochtend, net antwoord gehad van de physio. Erg tevreden, komende 10 dagen ook 4 keer lopen en weer opbouwen naar 30 minuten vol lopen, en van daaruit kan ik weer langer en vrij vlot opbouwen naar 't uur en wat langer als het goed gaat (niet in een week ofzo, maar hč?) Gewoon mee op club runs, zo snel mogelijk mijn normale patroon weer terugkrijgen zonder allerlei rare uitstapjes van Hardmoors halve marathons en brutal fell races. Wegwedstrijdjes mits rustig gelopen en gelet op vorm liggen gewoon in het verschiet. 9 Februari weer een reassessment en wat hands on treatment in elk geval. En inderdaad, midden-/voorvoetslanding is the way to go.
#hazhappyJa doei.![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Zo ik ga vandaag niet trainen. Een bewerkelijke vroege dienst gehad en morgen weer. Ik ga dit weekend wel twee keer. Ik ben de motivatie momenteel ook een beetje kwijt eerlijk gezegd. Erg jammer dat ik niet makkelijk bij een vereniging kan lopen, al is dat ook een beetje schijtbakkerij, want vind het niet fijn om als eenling in een al bestaande groep aan te sluiten. Bovendien ligt de gemiddelde leeftijd bij loopverenigingen (hier althans) zo hoog.Balen man. En anders kun je altijd nog naar Barnsley verhuizen. Dan kun je bij onze club.
Ja doei.![]()
Dat zijn de betere dagen! Fijn!quote:Op donderdag 29 januari 2015 15:58 schreef McTwente het volgende:
En soms lijkt het alsof lopen vanzelf gaat, de zogenaamde runner's high. En gisteren was zo'n dag. Hoog tempo en toch lekker lopen. Goed, mijn hartslag was wel wat hoger dan normaal. En ik hoefde mezelf ook niet echt in te houden, zaterdag kan ik niet meetrainen met de groep en zondag heb ik ook geen loopplannen. Dus maar eens lekker los.Ja doei.![]()
Waar je vervolgens weer voorbij wordt gelopen door een 70-plusser.quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Balen man. En anders kun je altijd nog naar Barnsley verhuizen. Dan kun je bij onze club.
Nou nou, zo oud ben je toch ook niet?quote:Op donderdag 29 januari 2015 16:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Waar je vervolgens weer voorbij wordt gelopen door een 70-plusser.
Ja doei.![]()
Ik ga wel trainen maar ik heb wel tegenzinVooral omdat er geen warm water meer is hier dus dan moet ik op de club douchen in zo'n koude kleedkamer beh.
Kom ook bij onze club. Onze kleedkamers zijn lekker warmquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga wel trainen maar ik heb wel tegenzinVooral omdat er geen warm water meer is hier dus dan moet ik op de club douchen in zo'n koude kleedkamer beh.
Ja doei.![]()
Hahaquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kom ook bij onze club. Onze kleedkamers zijn lekker warmIk weet eigenlijk niet eens of de douches wel koud zijn, ik heb er nog nooit gedoucht. Zal wel gaan denk ik.
Ik moet nog wel even denken wat voor afstandjes ik vanavond ga lopen, gezien de wedstrijd van zondag die geen wedstrijd is maar toch 25km. 3x5' D3 of zo dacht ik aan.. ben ik wel lekker sloom tussen alle 200'jes en 400'jes lopers maar ach.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Toen we onze badkamer aan het verbouwen waren, douchte Mo op de club en ik op het werk. Dus je bent niet de eerste die uitwijkt naar een alternatief.
Mjah ik zat ook nog te denken; als ik nou morgen ook nog een looprondje ophet werk doe, kan ik daar ook weer douchen!quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:01 schreef Wolve000 het volgende:
Toen we onze badkamer aan het verbouwen waren, douchte Mo op de club en ik op het werk. Dus je bent niet de eerste die uitwijkt naar een alternatief.Maar het blijft toch wel een gemis, een hete douche om even wakker te worden 'sochtends. Gelukkig maar een paar dagen..
Ik denk dat ik morgen nog even een dagje rust houd, en zaterdag ga lopen met dit schema (van de fysio):
Zaterdag: 5 minutes run/ 2 min walk for 30 minutes – focus on form
Maandag: 20 minutes continuous running, walk for 5 minutes, 5 minutes continuous running
Woensdag: 40 minutes of 4 minutes run 2 minutes walk – focus on form (gewoon mte de club mee, die gaan snelheidstraining in rondjes lopen doen)
Zaterdag: 30 minutes continuous running
En dan maandag naar de fysio.Ja doei.![]()
Dat worden toch alweer redelijke trainingen! Nice.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat ik morgen nog even een dagje rust houd, en zaterdag ga lopen met dit schema (van de fysio):
Zaterdag: 5 minutes run/ 2 min walk for 30 minutes – focus on form
Maandag: 20 minutes continuous running, walk for 5 minutes, 5 minutes continuous running
Woensdag: 40 minutes of 4 minutes run 2 minutes walk – focus on form
Zaterdag: 30 minutes continuous running
En dan maandag naar de fysio.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het gaat trouwens sneeuwen zondag tijdens de MWM, dan is in ieder geval de letter W nog wel toepasselijk..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sneeeeeeeuw! Lekker zwaar wel. En ja, goed opbouwen. Een hardlopende fysio is fijn. En de enige pijn die ik na de training van gisteren heb is spierpijn. Morgen lekker zwemmen in elk geval!Ja doei.![]()
Lekker Mo![]()
Startnummer voor Schoorl is binnen! 2756. Ik start bijna 4 uur na mijn medelopers (meneer en zwager), die de 30 km lopen. Ergens spreekt er een stemmetje in mijn achterhoofd: je hád ook toch de HM kunnen gaan doen![]()
Maar aangezien de 7HL mijn laatste echte wedstrijd was eens even kijken waar ik sta op de 10 km, ook wel fijn![]()
![]()
Bekijk het positief, jij kunt na je 10km lekker bijkomen met een kopje warme chocomel vóórdat zij moeten!quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:50 schreef Quoi het volgende:
Lekker Mo![]()
Startnummer voor Schoorl is binnen! 2756. Ik start bijna 4 uur na mijn medelopers (meneer en zwager), die de 30 km lopen. Ergens spreekt er een stemmetje in mijn achterhoofd: je hád ook toch de HM kunnen gaan doen![]()
Maar aangezien de 7HL mijn laatste echte wedstrijd was eens even kijken waar ik sta op de 10 km, ook wel fijn
Wat voor tijd wil je meneer gaan lopen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De 10 km start om 14:45, de 30 km om 11:00 (had ik het verkeerd om neergezet?). Ik zoek wel een koffietent opquote:Op donderdag 29 januari 2015 17:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bekijk het positief, jij kunt na je 10km lekker bijkomen met een kopje warme chocomel vóórdat zij moeten!
Wat voor tijd wil je meneer gaan lopen?
Hij loopt het in beoogd marathontempo: 5:30 min/km. Althans, dat is het planLoop jij ook?
![]()
Herkenbaar! Maar ik ben gister in de stromende regen/hagel ook de deur uit gegaan, dus hup! Naar buiten jij!quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb last van dit. Was het nou zulk weer als op het plaatje, dan had ik dat zeker niet.
Ja, ook de 30. Maar ik wil hem wel voluit lopen dus wel wat harder dan 5.30. Al kan het zijn dat de 25 van komende zondag zo slecht bevalt dat ik de 5.30 niet eens haalquote:Op donderdag 29 januari 2015 17:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
De 10 km start om 14:45, de 30 km om 11:00 (had ik het verkeerd om neergezet?). Ik zoek wel een koffietent op
Hij loopt het in beoogd marathontempo: 5:30 min/km. Althans, dat is het planLoop jij ook?
Vandaag jullie tips voor lief genomen en niet meer gedaan dan de bedoeling. Rustig gelopen en niet te snel hard gelopen op de 2,4km die ik moest.
Toch weer last van schenen. Maar wel minder.
Morgen een rustdag en dan volgens mij 45 min lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
Moblo en Fa-tum goed bezig allebei! Hoop dat jullie beide nu lekker weer pijnloos kunnen opbouwen!![]()
Over voorvoetlanding en shin-splints. Ik denk vooral dat compressiekousen daarom wel goed helpen. De klappen op je kuiten worden daarmee behoorlijk opgevangen. Ze kunnen gewoon een stuk minder bewegen. Dat geeft dus ook minder stress aan de rest. Botaanhechting enzo.![]()
Ja, daar zitten wel veel voordelen aan. Naast het feit dat ik jullie al ken mag ik dan ook in het clubtenue lopen. Nadeel is dat het vrij ver reizen is naar mijn werkquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Balen man. En anders kun je altijd nog naar Barnsley verhuizen. Dan kun je bij onze club.
Pffff. Benieuwd hoe ik de motivatie weer ga vinden. Misschien zondag eens elders gaan lopen. Zonder plan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: