Ik kom uit Haarlem, ook hartstikke duur. En wat denken jullie van de wijk Tolsteeg en Rotsoord?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wel een superchille buurt...
ik weet niet waar je vandaan komt maar in Utecht is het lastig om voor 150.000 euro precies de woning te vinden die je zoekt...
Voor het overgrote deel zijn dat prima buurten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:43 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Ik kom uit Haarlem, ook hartstikke duur. En wat denken jullie van de wijk Tolsteeg en Rotsoord?
Dan ben ik bang dat je teveel eisen steltquote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:38 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Hmm, nee dat is te veel werk voor mij, geen zin in. En er is geen tuin en dat vind ik belangrijk
Ja deze had ik ook gezien, vond ik ook wel mooi. Misschien toch een bezichtiging plannen danquote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:48 schreef Nielsch het volgende:
Deze is wel mooi, al zit je wat dicht bij Lombok. Geen idee hoe de situatie in de straat precies is. Okee tuin is wel heel klein, maar je kan buiten zitten.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-26/fotos/#foto-14
Ziet er tof uit idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:48 schreef Nielsch het volgende:
Deze is wel mooi, al zit je wat dicht bij Lombok. Geen idee hoe de situatie in de straat precies is. Okee tuin is wel heel klein, maar je kan buiten zitten.
http://www.funda.nl/koop/(...)at-26/fotos/#foto-14
"De trambestuurder zou toen de man de tram hebben uitgetrokken, waarnaar de vechtpartij ontstond."quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:44 schreef Q. het volgende:
Elders in de stad zit ook genoeg kansloos tuig:
http://www.duic.nl/nieuws(...)er-tot-bloedens-toe/
Ah ja, daar heb je dan weer gelijk in. Ik zie op Maps nu ook dat de straat direct aan een stuk of 20 spoorlijnen ligt. Zal ook invloed hebben op de (lage) prijs.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:55 schreef speknek het volgende:
Lombok is het punt niet. Da's (naast) het verdomhoekje.
Alhoewel het tof is om op een plek genaamd het verdomhoekje te wonen, is het wel een beetje, naja hangt er vanaf hoe goed je plaat kaan proaten.
Niet gek inderdaad...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:06 schreef speknek het volgende:
Misschien is dit wat.
http://www.gradajager.nl/(...)444-Padangstraat-43/
Goede tuin, leuke plek, ruim. Qua vloer/keuken moet er wel wat aan gedaan worden. CV ketel moet binnen een paar jaar vervangen worden, maar goed, daardoor is ie ook betaalbaar.
Waarom een huis kopen in een stad die je nauwelijks kentquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:40 schreef Kersje88 het volgende:
Ik heb een vraag, ik wil graag een huis kopen in Utrecht maar heb eigenlijk nog veel te weinig verstand van de stad en waar ik wel en vooral niet wil wonen. Is bijvoorbeeld de wijk Ondiep nog steeds een no-go? En hoet zit het met ander wijken?
Omdat ik hier vlakbij werk en niet langer wil huren want ik heb veel minder ruimte voor evenveel of meer geld. Ik wil niet in een andere stad/dorp hier dichtbij wonen. Is dat zo raar dan?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom een huis kopen in een stad die je nauwelijks kent
Dat filosofie in dat rijtje zit doet me denken dat het vast niet een heel spannende tak is waar die man zich mee bezig houdt.quote:Pierre houdt zich naast zijn werk bezig met de hippietijd, indianen, filosofie, numerologie, astrologie, pendelogie.
Ik vind van niet. Woon zelf in wittevrouwen, raad dat iedereen aan, mits je je een weg wil banen langs (on)gelukkige huisvrouwen met bakfiets. Buiten-wittevrouwen net zo.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:45 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Omdat ik hier vlakbij werk en niet langer wil huren want ik heb veel minder ruimte voor evenveel of meer geld. Ik wil niet in een andere stad/dorp hier dichtbij wonen. Is dat zo raar dan?
Tuindorp en Leidsche Rijn in een adem noemen; ga je schamen jij. Natuurlijk is Tuindorp ene echt jonge (yuppen) gezinnen buurt, maar het is op loopafstand van het centrum, heerlijk groen en alleen maar jaren '30. Dat is in no way te vergelijken met Leidsche Rijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Woon zelf in wittevrouwen, raad dat iedereen aan, mits je je een weg wil banen langs (on)gelukkige huisvrouwen met bakfiets. Buiten-wittevrouwen net zo.
Ook watervogelenbuurt vind ik leuk, of lombok. En het centrum natuurlijk.afraders zijn m.i. Kanaleneiland, inderdaad ondiep, overvecht en leidsche rijn en tuindorp. Die laatste twee omdat je er sterft van verveling
Ik vergelijk ze in saaiheid. Wat mij betreft kan dat wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:08 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tuindorp en Leidsche Rijn in een adem noemen; ga je schamen jij. Natuurlijk is Tuindorp ene echt jonge (yuppen) gezinnen buurt, maar het is op loopafstand van het centrum, heerlijk groen en alleen maar jaren '30. Dat is in no way te vergelijken met Leidsche Rijn.
Nou moet ik zeggen dat ik er al een tijd niet meer heb gewoond, maar ik ben wel eens in het weekend in Leidsche Rijn geweest; en daar is gewoon geen kip op straat. In Tuindorp is het wel degelijk een stuk levendiger dan in LR.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze in saaiheid. Wat mij betreft kan dat wel.Ik heb twee jaar in tuindorp gezeten, het is mij net iets te burgerlijk. Op school hadden wij het ook over 'tuindorp-meisjes'.. De VWOmeisjes die zo saai en degelijk waren dat niemand er verkering mee wilde.
Dat Leidsche rijn op alle fronten superkut is staat buiten kijf, natuurlijk.
Fair enoughquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nou moet ik zeggen dat ik er al een tijd niet meer heb gewoond, maar ik ben wel eens in het weekend in Leidsche Rijn geweest; en daar is gewoon geen kip op straat. In Tuindorp is het wel degelijk een stuk levendiger dan in LR.
Maar met twee kleine dochters thuis, klinkt het alsof ik maar naar Tuindorp moet verhuizen; als vader klinkt dat wel gerustellend
Eind van het jaar is daar alles af en hebben we weer een stuk singel er bij!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:51 schreef Ireth het volgende:
Over partijdig gesproken, ik ben opgegroeid in Ondiep en daar is helegaar niks mis mee![]()
Woon nu op de rand van Zuilen met het Julianapark als achtertuin en ik woon hier heerlijk! Zou nergens anders willen wonen! De ASW met al zijn winkeltjes om de hoek, station vlakbij, park. En binnen 10 minuten in het centrum (als ze tenminste eens opschieten met dat Paardenveld...)
Goh, wat onverwachts.quote:'Leidsche Rijn Centrum loopt uit op groot fiasco'
De bouw van het Leidsche Rijn dreigt op een fiasco uit te lopen. Meer dan tweederde van de winkelketens heeft geen interesse zich te vestigen op Nederlands grootste Vinex-locatie.
Dat blijkt uit een nog rapport van onderzoeksbureau Q&A, in opdracht van vastgoedfonds Corio, eigenaar van het toekomstige centrum in Leidsche Rijn. Het tv-programma Een Vandaag besteedt vanavond aandacht aan het rapport.
Noodklok
Corio heeft al eerder de noodklok geluid over dreigende leegstand in het nieuwe winkelcentrum aan de andere kant van de A2. Volgens vastgoedbedrijf Corio stevent Leidsche Rijn af op een 'retailramp die zijn gelijke niet kent'. De gemeente Utrecht omschrijft Leidsche Rijn Centrum nog steeds als het 'gezellige tweede stadshart van Utrecht'.
Overwegen
Volgens het onderzoek van Q&A overwegen van de 32 ondervraagde (grote) ketens, er in het beste geval 10 zich in het centrum te vestigen. Als het centrum (substantieel) kleiner wordt, loopt dat op naar 19. Winkelketens noemen als belangrijke reden om niet naar Leidsche Rijn te komen de aanwezigheid van diverse andere centra in de directe omgeving die ook al met veel leegstand kampen.
*like*quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:01 schreef quinoahipster het volgende:
Toch maar even, gewoon omdat het kan:
"Leidsche Rijn"
Nou ja het kopen van een huis is nogal een grote stap, vandaarquote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:45 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Omdat ik hier vlakbij werk en niet langer wil huren want ik heb veel minder ruimte voor evenveel of meer geld. Ik wil niet in een andere stad/dorp hier dichtbij wonen. Is dat zo raar dan?
Vol met allemaal gezellige VINEX mensen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:05 schreef Marsenal het volgende:
"gezellige tweede stadshart van Utrecht"
Ze snapt het iig goed:quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:07 schreef quinoahipster het volgende:
Om de blog van Vinexvrouwtje kan ik dan wel weer lachen meestal.
quote:Ik vraag mezelf soms wel eens af, zouden we niet gewoon een eigen stad moeten worden?! Wat hebben wij nu te maken met Utrecht?
Ik zeg ook altijd dat ik in Leidsche Rijn woon, ik heb niet het gevoel dat ik in Utrecht woon. Dat onderschatten ze vanuit de gemeente heel erg. Zij zien dit als een wijk die hoort bij Utrecht, terwijl de meeste mensen die hier wonen dat niet zo zullen voelen.
Als ik naar Utrecht centrum ga, moet ik echt even schakelen. Het is gewoon een totaal andere wereld dan hier en ik kan me niet meer voorstellen dat ik daar met mijn kinderen zou wonen. Je stelt je perspectief heel snel bij."
Mijn budget is 150.000, maar heb nu een heel leuk huis op het oog in Tolsteeg en Rotsoord, hoop heel erg dat dat gaat lukken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nou ja het kopen van een huis is nogal een grote stap, vandaar
Ik heb zelf ervaring met 2 wijken: Votulast (Vogelenbuurt, Tuinwijk, Lauwenrecht, Staatsliedenbuurt, ik woonde zelf in Tuinwijk) en Pijlsweerd. Allemaal goeie wijken in het Noord-Westen van Utrecht op 5-10 minuten van zowel Centraal als het centrum. Het lastige is dat ik in die wijken niet vaak dingen te koop zie staan voor mijn budget (2k), ik weet niet wat jouw budget is?
Dat lijken me prima buurten. Kijk wel goed waar je zit, ik reed laatst door Rotsoord en daar zitten een paar mooie nieuwbouwprojecten maar een paar straten erachter is het meteen weer pauper. Het kan echt per straat verschillen, dat heb je ook bijvoorbeeld in Ondiep. Tolsteeg heb ik ook nog een blauwe maandag gewoond, was niet mijn favoriete wijk maar ook niks mis mee, en het is dicht bij het station. Wijken waar je echt verre van moet blijven zijn Kanaleneiland en Overvecht achter het spoor. Voor de rest is alles wel primaquote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:23 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Mijn budget is 150.000, maar heb nu een heel leuk huis op het oog in Tolsteeg en Rotsoord, hoop heel erg dat dat gaat lukken.
Ja het zag er ook wel goed uit, ik ben nu meerdere keren door de wijk gelopen (is natuurlijk niet ter vergelijken met er wonen maar het is wat). Welke deel is Rotsoord en welk deel is Tolsteeg?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat lijken me prima buurten. Kijk wel goed waar je zit, ik reed laatst door Rotsoord en daar zitten een paar mooie nieuwbouwprojecten maar een paar straten erachter is het meteen weer pauper. Het kan echt per straat verschillen, dat heb je ook bijvoorbeeld in Ondiep. Tolsteeg heb ik ook nog een blauwe maandag gewoond, was niet mijn favoriete wijk maar ook niks mis mee, en het is dicht bij het station. Wijken waar je echt verre van moet blijven zijn Kanaleneiland en Overvecht achter het spoor. Voor de rest is alles wel prima
Ik dacht dat Tolsteeg de kant van de Waterlinieweg is en Rotsoord de kant van de Vaartsche Rijn maar ik kan ernaast zitten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:47 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Ja het zag er ook wel goed uit, ik ben nu meerdere keren door de wijk gelopen (is natuurlijk niet ter vergelijken met er wonen maar het is wat). Welke deel is Rotsoord en welk deel is Tolsteeg?
rotsoord is eigenlijk het kleine lapje grond tussen de Vaartsche Rijn (oost), Diamantweg (zuid), Briljantlaan (west) en Baden Powellweg (noord).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:47 schreef Kersje88 het volgende:
[..]
Ja het zag er ook wel goed uit, ik ben nu meerdere keren door de wijk gelopen (is natuurlijk niet ter vergelijken met er wonen maar het is wat). Welke deel is Rotsoord en welk deel is Tolsteeg?
Inmiddels is het amper industrie meer maar appartementen, kinderboerderij, restaurant, concertzaal / club, café, slijterij... er is nog een restaurant in aanbouw (in de watertoren) en meer startersappartementen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht dat Tolsteeg de kant van de Waterlinieweg is en Rotsoord de kant van de Vaartsche Rijn maar ik kan ernaast zitten.
Edit: zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Tolsteeg Het hele stuk is Tolsteeg met uitzondering van het industrieterreintje aan de Briljantlaan, dat is blijkbaar Rotsoord
Nou ben ik 40 jaar geleden ter aarde gestort in Utrecht, ben er ook nooit uit geweest qua wonen en pas NU heb ik dus door dat Votulast eigenlijk iets betekentquote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:04 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf ervaring met 2 wijken: Votulast (Vogelenbuurt, Tuinwijk, Lauwenrecht, Staatsliedenbuurt, ik woonde zelf in Tuinwijk) en Pijlsweerd. Allemaal goeie wijken in het Noord-Westen van Utrecht op 5-10 minuten van zowel Centraal als het centrum. Het lastige is dat ik in die wijken niet vaak dingen te koop zie staan voor mijn budget (2k), ik weet niet wat jouw budget is?
Ben er ook al een tijdje niet geweest. De enige reden om er überhaupt te komen is voor De Hellingquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inmiddels is het amper industrie meer maar appartementen, kinderboerderij, restaurant, café, slijterij... er is nog een restaurant in aanbouw (in de watertoren) en meer startersappartementen.
Maar de naam Votulast kende je dus wel?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:15 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nou ben ik 40 jaar geleden ter aarde gestort in Utrecht, ben er ook nooit uit geweest qua wonen en pas NU heb ik dus door dat Votulast eigenlijk iets betekent![]()
Ja Votulast ken ik wel, maar nooit die betekenis achter die letters gewetenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben er ook al een tijdje niet geweest. De enige reden om er überhaupt te komen is voor De Helling
[..]
Maar de naam Votulast kende je dus wel?Nooit in 1 van de wijken gewoond? In dat geval is het je vergeven
Anders
Je hebt het nooit een rare naam gevonden?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:18 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja Votulast ken ik wel, maar nooit die betekenis achter die letters gewetenEn nee nooit gewoond. Geboren in een kraakpand in de Landstraat, een half jaar gewoond op de Goeman Borgesiuslaan als 3 jarige en daarna groot geworden in Ondiep.
Er zit ook een winkel/reparateur voor koffie apparaten. We zijn heel goed geholpen met onze kapotte Francis francis machine die elders al afgeschreven zou zijnquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inmiddels is het amper industrie meer maar appartementen, kinderboerderij, restaurant, café, slijterij... er is nog een restaurant in aanbouw (in de watertoren) en meer startersappartementen.
Bij Kwestie van Smaak hebben ze anders heerlijke whisky en daar wordt je echt prima geholpen door het vakkundige personeel. Totaal andere ervaring dan bijvoorbeeld de Gall & Gall.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ben er ook al een tijdje niet geweest. De enige reden om er überhaupt te komen is voor De Helling
Mjin slechtste whisky in mijn collectie komt van kwestie van smaak... Maar ik denk dat mijn zwager zich vooral heeft laten verleiden door de bijzondere fles toen hij hem mij cadeau gaf....quote:Op woensdag 18 februari 2015 09:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bij Kwestie van Smaak hebben ze anders heerlijke whisky en daar wordt je echt prima geholpen door het vakkundige personeel. Totaal andere ervaring dan bijvoorbeeld de Gall & Gall.
Ja, natuurlijk werken er in de Gall & Gall ook wel drankliefhebbers omdat je anders niet zo'n franchise gaat beginnen (denk ik). Ik ben bij diverse geweest en het verschilt inderdaad. Soms krijg je goed advies, soms komt het niet verder van "die is lekker".quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Mjin slechtste whisky in mijn collectie komt van kwestie van smaak... Maar ik denk dat mijn zwager zich vooral heeft laten verleiden door de bijzondere fles toen hij hem mij cadeau gaf....
Aan de andere kant heb ik juist bij gall en gall heel goed advies over whisky gekregen (in dit geval in Overvecht). Ik denk dat het vooral afhangt van wie je treft in een gall en gall. Volgens mij is het een franchise dus het zou goed kunnen dat daar heel veel verschil in zit.
Aan de andere kant is de gall en gall toch veel te duur; ik bestel mijn whisky dan liever online :-)
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:00 schreef Q. het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-groot-fiasco.dhtml
[..]
Goh, wat onverwachts.
Tja mijn voornaamste woonwens is dat het in de stad Utrecht is, en nog het liefst op loopafstand van het centrum... Dus Leidsche Rijn wordt het sowieso niet; ik fiets er al te vaak naartoe voor mijn werk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:10 schreef The6thgate het volgende:
Over 4 maanden verruil ik Ondiep voor Hoge WeideHuis is nu in aanbouw. Voor ons budget konden we niks in de stad vinden wat aan onze wensen voldoet, daar wel.
Meer heb ik niet nodig.quote:Op woensdag 18 februari 2015 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
soms komt het niet verder van "die is lekker".
Zeer herkenbaar! Hoograven heeft trouwens ook nog wel leuke stukken (vooral oud-Hoograven). Ten zuiden van t Goylaan wordt het trouwens snel minder. Dat zal ik je afraden. Evenals t stukje rondom de Huize de Geerlaan enzo. Maar dat is toch veel sociale huurquote:Op woensdag 18 februari 2015 09:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bij Kwestie van Smaak hebben ze anders heerlijke whisky en daar wordt je echt prima geholpen door het vakkundige personeel. Totaal andere ervaring dan bijvoorbeeld de Gall & Gall.
LE:EN is een prima restaurant en wordt geprezen vanwege haar inrichting.
Qua kroeg is Klein Berlijn is inmiddels ook wel een beetje een begrip aan het worden. Heerlijk buiten zitten aan het water.
Als straks het restaurant in de top van de watertoren klaar is gaat dat denk ik ook wel wat bezoekers trekken.
En met de kinderen is het in de zomer heerlijk spelen en MILF's kijken in de kleine kinderboerderij onder het genot van een stukje versgebakken appeltaart en koffie.
Ik woon in Oud Hoograven maar ik zou niet weten welke leuke stukken je bedoelt. Het is een prima woonwijk, erg rustig en dichtbij de stad maar om het nou leuk (als in levendig) te noemen, niet echt. Er zijn wel veel autoluwe straten, genoeg speelplekken en gras voor de kinderen en dat is wel fijn.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:49 schreef caspervc het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar! Hoograven heeft trouwens ook nog wel leuke stukken (vooral oud-Hoograven). Ten zuiden van t Goylaan wordt het trouwens snel minder. Dat zal ik je afraden. Evenals t stukje rondom de Huize de Geerlaan enzo. Maar dat is toch veel sociale huur
Woon ook randje Ondiep/Zuilen. Beide prima wijkjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:51 schreef Ireth het volgende:
Over partijdig gesproken, ik ben opgegroeid in Ondiep en daar is helegaar niks mis mee![]()
Woon nu op de rand van Zuilen met het Julianapark als achtertuin en ik woon hier heerlijk! Zou nergens anders willen wonen! De ASW met al zijn winkeltjes om de hoek, station vlakbij, park. En binnen 10 minuten in het centrum (als ze tenminste eens opschieten met dat Paardenveld...)
Je bent opgegroeid in Ondiep en woont nu een straat verder dan je ouders, nee hoor dat is helemaal niet stereotypequote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:51 schreef Ireth het volgende:
Mijn moeder ligt op Daelwijck en mijn pa woont in Overvechtquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Je bent opgegroeid in Ondiep en woont nu een straat verder dan je ouders, nee hoor dat is helemaal niet stereotype.
Oost is mooi. Tijdje gewoond, daarna naar Pijlsweerd verhuisd. Dat is een buurt zonder identiteit zeg..puur een doorvoerhaven.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:33 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Na een aantal jaren in het gematigde volkse Lauwerecht gewoond te hebben krijg je me met geen mogelijkheid meer weg uit Oost. De rest van Utrecht zal ook wel zo z'n charmes hebben hoor, maar ik heb het echt enorm naar mijn zin in Oudwijk.
niks mis met pijlsweerdquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:44 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Oost is mooi. Tijdje gewoond, daarna naar Pijlsweerd verhuisd. Dat is een buurt zonder identiteit zeg..puur een doorvoerhaven.
Over een maand gaan we verhuizen richting Watervogelenbuurt. Hiephoi!
Al 9 jaar kanaleneilandquote:Op donderdag 19 februari 2015 13:22 schreef Q. het volgende:
Al tien jaar Zuidwest, altijd wat te beleven: intimidatie, berovingen, overlast, diefstal, criminele jeugdbendes.
quote:
Ik hoop dat ik de buurt niet verpest.quote:
a.quote:Via een interactieve website (hier) bekijk je de stad zoals in 1528, 1649 en 1830, toen de Oudegracht nog een middeleeuwse haven was, en kun je zien hoe Utrecht veranderde onder keizer Karel V. Rond het begin van de renaissance zie je zelfs allerlei versierselen en ornamentjes op de gebouwen verschijnen - en alles in panoram
Vet!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:20 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Leuk:
[..]
a.
http://www.bumos.nl/3dc/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |