abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2015 @ 20:28:23 #101
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_149084556
Zelfcensuur zou iets nieuws zijn dan?

Wie niet tegen de arbitraire grenzen van meningsuiting is aangelopen heeft waarschijnlijk nog nooit een kritische gedachte gehad. Bedoel, het lukt toch alleen maar wanneer je de mainstream, orthodoxe, politiek correcte, maatschappelijke geaccepteerde en goedgekeurde paadjes bewandeld? Wie een stap van het pad af zet zal merken dat zelfcensuur een noodzaak is. Ook in Nederland anno 2015. En het is nog nooit anders geweest.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_149084618
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je een frietventer tot op het bot zou beledigen mag en kan hij ook naar een rechter stappen.
Het zou goed zijn als er een speciale wet komt die het bewust bespotten van religieuze symbolen strafbaar maakt.
Censuur is goed ja. Ook personen mogen niet worden beledigd. Of gebouwen. Of tegels. Of snelwegen. Het moet maar eens afgelopen zijn met het recht op vrije meningsuiting.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_149084851
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Censuur is goed ja. Ook personen mogen niet worden beledigd. Of gebouwen. Of tegels. Of snelwegen. Het moet maar eens afgelopen zijn met het recht op vrije meningsuiting.
Iemand bewust kwetsen door zijn profeet/god als een imbeciel neer te zetten heeft niets meer te maken met vrijheid van meningsuiting.

Ik ben vrij dus ik kwets, vertel mij eens welke behoefte voorzie je daarmee precies in :?

Daarbij zijn zaken als Koninklijk Huis beledigen al eeuwen verboden en een agent een paardenlul noemen levert ook een fikse boete op dus laten we alsjeblieft stoppen met hypocriet doen over onze zogenaamde onbegrensde vrijheid van meningsuiting gebazel en Je Suis Charlie shirtjes op De Dam _O-
blablablabla
pi_149084939
Tsja, dat kan een mening zijn en die kan als kwetsend worden ervaren. Meer is het niet. Wil je dat verbieden, zal je die vrijheid af moeten schaffen. Ik vind dat mensen die dat willen beter kunnen stoppen met het leven in dit land.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 26 januari 2015 @ 20:48:49 #105
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149085346
multiculturalisme is een politieke richting met name masturbatie van de pvda die haar ledenaantallen dan ook heeft te danken aan immigranten. Die politieke richting, vergelijkbaar met bijv zionisme dat het judaisme tegenstaat' kan simpelweg vernietigd worden door juiste educatie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149086644
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:38 schreef bijdehand het volgende:
Tsja, dat kan een mening zijn en die kan als kwetsend worden ervaren. Meer is het niet. Wil je dat verbieden, zal je die vrijheid af moeten schaffen. Ik vind dat mensen die dat willen beter kunnen stoppen met het leven in dit land.
Dat hoeft niet, maar een ieder dient wel degelijk verantwoording te dragen voor hetgeen men uitkraamt.
Charlie Hebdo was/is een commercieel blaadje, Theo van Gogh verdiende zijn geld middels het beledigen van mensen in columns en boeken.
blablablabla
  maandag 26 januari 2015 @ 21:29:58 #107
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149087286
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, maar een ieder dient wel degelijk verantwoording te dragen voor hetgeen men uitkraamt.
Charlie Hebdo was/is een commercieel blaadje, Theo van Gogh verdiende zijn geld middels het beledigen van mensen in columns en boeken.
Verantwoording? Middels...... verkoopcijfers, je redacteur? Eén keer per jaar verantwoordingsdag op het gemeentehuis? Of bij je buren?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_149087312
Wat is er nu precies mis met het artikel? Uiteindelijk is het gewoon een soort oproep tot fatsoenlijk met elkaar omgaan en rekening houden met elkaars gevoelens. Lijkt me een prima uitgangspunt, daar veranderen tig plaatjes van Stephen Fry niet veel aan.
pi_149087345
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:16 schreef Elan het volgende:

[..]

En imams, priesters, rabbies en dat soort mensen verdienen hun geld met het vertellen van sprookjes. Hoezo heeft dat een aparte status?
pi_149087499
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En imams, priesters, rabbies en dat soort mensen verdienen hun geld met het vertellen van sprookjes. Hoezo heeft dat een aparte status?
Zij doen daar toch niemand kwaad mee, wat een rare vergelijking maak je hier :{
blablablabla
pi_149087610
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Verantwoording? Middels...... verkoopcijfers, je redacteur? Eén keer per jaar verantwoordingsdag op het gemeentehuis? Of bij je buren?
Morele verantwoording jegens je medemens.
Waar komt het gelul überhaupt vandaan dat je kansloos en systematisch maar bepaalde groepen mensen moet kunnen bashen zonder hiervoor verantwoording te hoeven afleggen :?

Je suis Charlie, rot toch op man actie = reactie, zo is het altijd gegaan en zo zal het ook altijd blijven gaan :W
blablablabla
pi_149087635
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:30 schreef Tem het volgende:
Wat is er nu precies mis met het artikel? Uiteindelijk is het gewoon een soort oproep tot fatsoenlijk met elkaar omgaan en rekening houden met elkaars gevoelens. Lijkt me een prima uitgangspunt, daar veranderen tig plaatjes van Stephen Fry niet veel aan.
De premisse misschien?
I´m back.
pi_149087763
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Zij doen daar toch niemand kwaad mee, wat een rare vergelijking maak je hier :{
Het is nog maar de vraag of ze er iemand kwaad mee doen. Ik vraag me ook af wat voor kwaad een Theo van Gogh iemand deed, behalve mensen zich de mogelijkheid geven zich beledigd te voelen.
pi_149087797
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:35 schreef Elan het volgende:
Je suis Charlie, rot toch op man actie = reactie, zo is het altijd gegaan en zo zal het ook altijd blijven gaan :W
Nu komt de aap uit de mouw.
pi_149087875
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De premisse misschien?
Welke aanname bedoel je precies? Dat zelfcensuur de basis van beschaving is?
pi_149087893
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of ze er iemand kwaad mee doen. Ik vraag me ook af wat voor kwaad een Theo van Gogh iemand deed, behalve mensen zich de mogelijkheid geven zich beledigd te voelen.
Hij kwetste een hele groep mensen door hun geloof te beledigen. Als jij tegen 50 willekeurige mensen in de trein zegt dat hun moeder een hoer is lopen 30 schouderophalend door, 19 schelden je verrot en eentje slaat je tegen de vlakte.

Prima als je louter wil provoceren maar draag dan ook de gevolgen als een man of als een vrouw en ga niet achteraf lopen janken dat er nare dingen met je gebeuren.
blablablabla
pi_149087931
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Welke aanname bedoel je precies? Dat zelfcensuur de basis van beschaving is?
Dat we in een post-seculiere samenleving leven.
I´m back.
  maandag 26 januari 2015 @ 21:43:20 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149088001
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Morele verantwoording jegens je medemens.
Waar komt het gelul überhaupt vandaan dat je kansloos en systematisch maar bepaalde groepen mensen moet kunnen bashen zonder hiervoor verantwoording te hoeven afleggen :?

Ah oké, dat is inderdaad wel praktisch uitvoerbaar en redelijk vastomlijnd. De mensen die homo's van flatgebouwen willen gooien moeten zich dan één keer per maand melden bij het COC. En dan gaat men in dialoog.
pi_149088062
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij kwetste een hele groep mensen door hun geloof te beledigen. Als jij tegen 50 willekeurige mensen in de trein zegt dat hun moeder een hoer is lopen 30 schouderophalend door, 19 schelden je verrot en eentje slaat je tegen de vlakte.

Prima als je louter wil provoceren maar draag dan ook de gevolgen als een man of als een vrouw en ga niet achteraf lopen janken dat er nare dingen met je gebeuren.
Nee, oké, ik snap je wel. Dat soort mensen moet je gewoon neer kunnen schieten omdat ze er zelf om vroegen. Beter regelen we dit wettelijk zodat er niemand ooit nog beledigd kan worden. Daarna kunnen we de islaam institutionaliseren, zodat niemand de behoefte heeft om ooit nog te beledigen. Als dat achter de rug is, gaan we mensen die de verkeerde interpretatie van het Boek hebben afslachten en dan komt de lieve Allah ons halen.
  maandag 26 januari 2015 @ 21:46:06 #120
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149088125
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:40 schreef Tem het volgende:

Dat zelfcensuur de basis van beschaving is?
Wat simpelweg niet waar is natuurlijk. Toen ik vorig jaar in Egypte op vakantie was ben ik een actiegroep gestart die zich uitspreekt tegen vrouwenbesnijdenis. Ja, ik had ook gewoon op het strand kunnen liggen maar ik vond dat ik het moest doen. Voor die meisjes.
pi_149088154
Even los van de geloof discussie.

Door opvoeding en je frontale kwab leer je bepaalde dingen remmen. Zoals alles zeggen wat je denkt. Dat is dus wel gelijk een vorm van beschaving.
Als ik een dik en lelijk persoon op straat zie zeg ik ook niet "want ben jij een vet varken!".

Ook bespring je niet iedereen die je aantrekkelijk vind. Dat is ook een remming.

Vaak zie je bij Alzheimer wat er gebeurt als die remmingen wegvallen. Hitsige opa's die hun eigen schoondochter onheus bejegenen en dergelijke.
pi_149088164
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, oké, ik snap je wel. Dat soort mensen moet je gewoon neer kunnen schieten omdat ze er zelf om vroegen. Beter regelen we dit wettelijk zodat er niemand ooit nog beledigd kan worden. Daarna kunnen we de islaam institutionaliseren, zodat niemand de behoefte heeft om ooit nog te beledigen. Als dat achter de rug is, gaan we mensen die de verkeerde interpretatie van het Boek hebben afslachten en dan komt de lieve Allah ons halen.
Je kunt het proberen in de absurditeit te trekken maar je weet zelf hoe de realiteit werkt, dat blijkt toch constant?

Dat jij je (nog) niet wil conformeren aan die nieuwe realiteit is jouw probleem.
blablablabla
pi_149088204
quote:
15s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat we in een post-seculiere samenleving leven.
Is toch wel een beetje zo? Religie heeft steeds meer invloed op de maatschappij, er zijn heel veel immigranten die een geloof aanhangen (naast een grote groep autochtone gelovigen buiten de randstad) en dat zijn niet alleen moslims. En de wens om daar rekening mee te houden is gewoon aanwezig bij die steeds groter wordende groep.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2015 21:48:47 ]
pi_149088231
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mensen beledigen is trouwens al bij wet verboden, ik heb je net de artikelen gegeven op basis waarvan je naar de rechter kan stappen.

Dit gaat om het systematisch beledigen van een geloof of geloofssymbolen zonder enig praktisch nut, trollen om het trollen zou men op FOK! zeggen alvorens je een ban krijgt..
blablablabla
  maandag 26 januari 2015 @ 21:48:46 #125
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149088253
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij bakt ze wel heel bruin. En het slachtoffer van verkrachting had zich maar niet zo sexy moeten kleden en opmaken natuurlijk. Van de 50 mannen lopen 30 schouderophalend door, 19 worden onwaarschijnlijk geil en eentje verkracht je op tamelijk brute wijze.
Prima als je louter wil provoceren door je op een sexy manier te kleden maar draag dan ook de gevolgen als vrouw en ga niet achteraf lopen janken dat er nare dingen met je gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')