SPOILER: OP, the looooong version.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Die heb ik nog niet! Degene die ze aanraden was de eFest IMR Purple 18650 2500mAh 35A Flattop maar die was dus vandaag net opgegaan. Wel hebben ze de 18650 3100mAh 20A Flattop maar ik heb dus aan support gevraagd (zwoofs) of die ook goed is, of juist niet. Ben helemaal niet technisch dus wacht dat af, en anders moet ik die vandaag nog ergens anders bestellen.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
welke batterijen? of zit er 1 bij de cloupor?
Wat heb je verder voor gear?quote:Op maandag 26 januari 2015 15:42 schreef danny081 het volgende:
Goede uitleg. Zelf heb ik de volimizer vloeistof houder en dat ding is supersnel leeg. Ik gebruik dat ding denk ik tien minuten per dag en dan moet ik al extra bijvullen. Bij de goedkope versie die ik eerst had deed ik ongeveer een maand met de vloestof maar met dit ding een week. Maarja hij rookt nu eenmaal lekkerder.
Die je noemt zou ook gewoon moeten werken, 20A is gneoeg.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:41 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet! Degene die ze aanraden was de eFest IMR Purple 18650 2500mAh 35A Flattop maar die was dus vandaag net opgegaan. Wel hebben ze de 18650 3100mAh 20A Flattop maar ik heb dus aan support gevraagd (zwoofs) of die ook goed is, of juist niet. Ben helemaal niet technisch dus wacht dat af, en anders moet ik die vandaag nog ergens anders bestellen.
Ik heb verder alleen de batterij. Éen van een b merk die gaat ongeveer een volle dag mee. De andere is van volish en die is na een halve dag al op. Is ook een stuk kleiner.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wat heb je verder voor gear?
[..]
Die je noemt zou ook gewoon moeten werken, 20A is gneoeg.
Meeroken zou niet schadelijk moeten zijn. 25 jaar naast een damper zou gelijk staan aan 1 peuk.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:06 schreef danny081 het volgende:
Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met meeroken. Ik heb al aardig wat artikelen gelezen maar nergens staat er iets over meeroken.
Ik mag dus overal binnen roken maarben toch huiverigals er kleine kinderen rondlopen. Je blaast toch nicotine uit lijkt me. Enig idee?
Nee, dat doe ik ook niet inderdaad. Sterker nog ik damp niet eens binnen, alleen thuis. Ik ga niet in een restaurant zitten dampen ofzo. Ook op mijn werk loop ik even naar buiten.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Meeroken zou niet schadelijk moeten zijn. 25 jaar naast een damper zou gelijk staan aan 1 peuk.
Ik damp niet bij kinderen uit principe.
Waarom zou die niet passenquote:Op maandag 26 januari 2015 20:21 schreef Sorella het volgende:
Panasonic NCR 18650B batterij (3400 mAh) past deze in de cloupor catch ???
Zitten in mijn vamo en die doet raar dus wou ik ze in de cloupor gebruiken dus gebruiken.
quote:Op maandag 26 januari 2015 20:26 schreef Sorella het volgende:
Vanwege de 20A die ik net hier tegen kwam een paar posts hoger en op die batterij staat geen A dus vandaar
Ik heb (nog) niets om mee te sub ohm dampen dus dat zit wel goed Anne.
Nog niet binnenquote:Op maandag 26 januari 2015 20:28 schreef Anne het volgende:
Bevalt ie goed? Of is ie nog niet binnen?
die zijn niet zo geschikt. Als je ze gebruikt zou ik niet boven de 20 watt gaan.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:21 schreef Sorella het volgende:
Panasonic NCR 18650B batterij (3400 mAh) past deze in de cloupor catch ???
Zitten in mijn vamo en die doet raar dus wou ik ze in de cloupor gebruiken dus gebruiken.
Maar is 3400 mAh niet beter als 2500 ?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die zijn niet zo geschikt. Als je ze gebruikt zou ik niet boven de 20 watt gaan.
Als je veilig wil zijn zou ik deze nemen http://www.dampaccu.nl/18650/samsung-inr18650-25r.html en deze lader http://www.dampaccu.nl/laders/nitecore-intellicharger-i2.html
Ik ben superspastisch met batterijen. Je wil het risico niet lopen dat de boel ontploft.
Laden in de cloupor lijkt ook niet altijd een goed idee
http://www.tasteyourjuice(...)-ah-i-mean-heads-up/
Niet alle incidenten waren tijdens het laden, maar sowieso 1 wel. Daarbij is laden in een lader sneller en kan je snel swappen.
Die in annes chart is de protected volgens mij. Anyhow, je kan het doen, maar ik zou t zekere voor t onzekere nenen
Wel meer inhoud, maar die samsungs kunnen meer power leveren.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:34 schreef Sorella het volgende:
[..]
Maar is 3400 mAh niet beter als 2500 ?
Batterijen gooi ik altijd in de lader en die lader die jij noemt heb ik
Welke heb jij erin zitten catch die samsung ?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Wel meer inhoud, maar die samsungs kunnen meer power leveren.
nee Sony vct4 en vct5, 2100mah en 2500mah. Alleen die zijn niet meer te koop, maar die Samsung 25r is ook genoeg voor 30wattquote:Op maandag 26 januari 2015 20:40 schreef Sorella het volgende:
[..]
Welke heb jij erin zitten catch die samsung ?
en? is het nuquote:Op maandag 26 januari 2015 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
Speaking of the TT; met een beetje mazzel heb ik morgen een Vaporshark onder mijn CLT2![]()
Voor de gelegenheid alvast opgebouwd:
[ afbeelding ]
Coils die achteruit gaan zijn fysiek vervuild, lees: aangekoekt. Dryburnen kán werken, maar dan bestaat de kans dat je den smaak beïnvloedt. Je kunt het proberen, maar meestal verknooi je meer als dat je goed doet.. Wicks kun je uitspoelen, maar die koek op je coil gaat alleen weg door het serieus (lees: letterlijk gloeiend) heet te stoken.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:19 schreef doessy het volgende:
Hallo, ik post doorgaans niet op het forum, maar ik zit met een vraag. De coils van de Aspire Atlantis gaan af en toe wat sneller dood dan anders. Nu komt dat waarschijnlijk door de donkerdere liquids. Ik heb even gegoogled en via youtube komen er 2 mogelijkheden naar voren om de coils te reinigen (eej, geldbesparing is geldbesparing) te weten; onder heet water houden en dan dryburnen of in alcohol (95%) leggen voor een nachtje en dan na wat afspoelen weer gebruiken.
Nu begrijp ik dat er behoorlijke vaping pro's zijn in dit topic die zelf bouwen maar dat is mij teveel gedoe. Mocht er een coil naar mijn mening te snel op zijn (dwz vervuild raken), wat zou 'de beste' optie zijn om zo een coil te reinigen?
Ze gebruiken, zo heb ik gelezen, iets van een keramische coil.
Nee, morgen pas denk ikquote:
batterij leeg?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, morgen pas denk ik![]()
De mech krijgt hem niet lekker warm, de Supreme lustte hem iets beter op 30 watt, maar komt tóch nog wel wat tekort, dus ik heb mijn hoop gevestigd op de Shark![]()
Die Supreme is geen- en wordt volgens mij ook nooit, vriendjes met drippers.. ding is 0.7 op de meter, deed het redelijk OK, en na een uurtje ofzo wil hij hem gewoon niet meer stoken.. jankzak
Nee, kakelverse Efest 35A erin.. Ding heeft gewoon een hekel aan drippers.. heb er net 3 dagen achtereen een Russian op gedampt @ 0.8 Ohm, en dat doet hij perfect.. ik snap er niks van.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:22 schreef marc0871 het volgende:
[..]
batterij leeg?
0.7 lijkt mij toch geen batterijen vreten.
dan die zipper van mij in dual coil; 0,25 op de meter.
daar word je batterij wel warm van.
't is dat ik hem net niet lekker in de plume kreeg. had het graag geprobeerd.
de cap werd al gloeiend heet van 1, die hem net niet raakte.
de tweede raakte hem net wel, dus dat heb ik maar gelaten.
samen trokken ze een verse samsung in no-time leeg.
volgende keer eens om een 2,5mm draaien.
kijken of dat beter gaat passen.
LOL je muis is stuk, die blijft maar op bestellen klikkenquote:Op maandag 26 januari 2015 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
Speaking of the TT; met een beetje mazzel heb ik morgen een Vaporshark onder mijn CLT2![]()
Voor de gelegenheid alvast opgebouwd:
[ afbeelding ]
misschien werd 'ie te warm?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, kakelverse Efest 35A erin.. Ding heeft gewoon een hekel aan drippers.. heb er net 3 dagen achtereen een Russian op gedampt @ 0.8 Ohm, en dat doet hij perfect.. ik snap er niks van.
Clone kost een stuk minder.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:29 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
LOL je muis is stuk, die blijft maar op bestellen klikken![]()
Op de een of andere manier wil ik nog steeds een vapor flask hebben. Alleen ben ik die nog niet tegengekomen voor een prijs die ik niet heb kunnen weerstaan.
volgens mij zag ik er gisteren 1 een paar in een link van catch; 3fvapes. 68 dollar of zo.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:29 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
LOL je muis is stuk, die blijft maar op bestellen klikken![]()
Op de een of andere manier wil ik nog steeds een vapor flask hebben. Alleen ben ik die nog niet tegengekomen voor een prijs die ik niet heb kunnen weerstaan.
jep. Heeft ook tempcontrol, verbaasde me (ook volgens een eigenaar op dampforum)quote:Op maandag 26 januari 2015 21:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
volgens mij zag ik er gisteren 1 een paar in een link van catch; 3fvapes. 68 dollar of zo.
losse lader sowieso ftw. Laden via USB vertrouw ik nooit zo. En een goede lader laad je batterijen ook beter denk ik.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:27 schreef CocaColaLight het volgende:
Yep die heb ik ook voorbij zien komen, alleen de verhalen over temp controle zijn vrij wisselend. Alleen dan moet ik aan de losse lader. Tot nu toe kwam ik ermee weg om mijn hanna op te laden via usb.
Idd, dat denk ik ook,,quote:Op maandag 26 januari 2015 23:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
losse lader sowieso ftw. Laden via USB vertrouw ik nooit zo. En een goede lader laad je batterijen ook beter denk ik.
stond anne al klaar met de deegrol?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Idd, dat denk ik ook,,
Ze hebben wel veel mooie spullies op die site trouwens zeg; hooop mechjes![]()
Grappig; scrolll... oh, mooie, heb ik... scrolll....oh... heb ik..... scroll... ow.. mooie.. heb ik ook al..
![]()
En ze zeggen sneller te shippen als slowpech.
Heb maar snel weggeklikt
Neuh, maar de standaard is vol zat hier; nog effe en het raamkozijn verzaktquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef marc0871 het volgende:
[..]
stond anne al klaar met de deegrol?
dat herinnerd mij eraan dat ik ook eens iets moet freubelen, om alles een beetje overzichtelijk tentoon te stellen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neuh, maar de standaard is vol zat hier; nog effe en het raamkozijn verzakt
Ik zag pas op feestboek dat iemand een kapperstrolley had gekocht voor zijn vapegearquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef marc0871 het volgende:
[..]
dat herinnerd mij eraan dat ik ook eens iets moet freubelen, om alles een beetje overzichtelijk tentoon te stellen.
nu ligt het overal en nergens over mijn bureau verspreid.
ijsbakjes, doosjes van mechs, drippers, tankjes en batterijen, notendoosjes en allerhande flesjes met base en smaakstoffen.
het begint is een bende aan het worden.
"er heel erg boven op" moet je cloupor maar afwachten. Die hebben tot op heden nog niet echt aangetoond met productiefaals om te kunnen gaan (en ze hebben kans genoeg gehad )quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:19 schreef MangoTree het volgende:
Pakket met alles is binnen; Cloupor mini en Kanger Subtank mini, batterijen en de lader![]()
En ondertussen heel veel gelezen over de problemen met de Cloupor maar het is waarschijnlijk een slechte batch en hopelijk is deze gewoon oke. De leverancier zit er trouwens heel erg bovenop (zie post op dampforum.nu) dus moeite om in de gaten te houden. Laden via USB dus inderdaad sowieso maar niet doen.
Goed, alles aan het uitpakken en bekijken, hoe lang duurt het voordat ik die batterij opgeladen is?
Ik bedoelde ook de leverancier zwoofs hiermee en ja, kunnen alleen maar afwachten en hopen dat het meevalt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
"er heel erg boven op" moet je cloupor maar afwachten.
http://www.ecigarettedire(...)3/vapers-tongue.htmlquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:38 schreef wipes66 het volgende:
mijn smaak is trouwens compleet weggevallen, iemand hier ervaring mee? ik drink nu water met veel citroen en nu lijkt het langzaam terug te komen. toch blijft het irritant, want ik heb vandaag meerdere pakketjes binnengekregen met vele leuke smaakjes
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:19 schreef MangoTree het volgende:
Pakket met alles is binnen; Cloupor mini en Kanger Subtank mini, batterijen en de lader![]()
En ondertussen heel veel gelezen over de problemen met de Cloupor maar het is waarschijnlijk een slechte batch en hopelijk is deze gewoon oke. De leverancier zit er trouwens heel erg bovenop (zie post op dampforum.nu) dus moeite om in de gaten te houden. Laden via USB dus inderdaad sowieso maar niet doen.
Goed, alles aan het uitpakken en bekijken, hoe lang duurt het voordat ik die batterij opgeladen is? :
quote:
Moeilijk he, wachten?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:56 schreef MangoTree het volgende:
Hmmm... mijn eerste ervaring met de cloupor mini. Het ging als een gek, en daarmee bedoelde ik dat tijdens het firen je het flink hoorde knetteren. Groot verschil met mijn simpele e-cig en het proefde 3x zo sterk maar dat zal ongetwijfeld zijn omdat ik 16mg nicotine-sap had.
Echter na een kleine 10 minuten halveerde de lichtintensiteit van het display en werd het bijna niet meer leesbaar. Paniekerig dus maar de batterij eruit gehaald. Nog een paar keer weer opnieuw geprobeerd maar het ziet er niet goed uit, schermpje is amper meer leesbaar. Ik heb al gebeld naar mijn leverancier maar kreeg ik nog niet te pakken (zit nog steeds bovenop cloupor denk ik)![]()
Iemand een idee? Ik had de 1.2 Ohm coil erin en had me gehouden aan de conversie-tabel, op 7.5 W, tenminste zoals ik die begrijp. Wat me wel opviel is dat de coil 1.09 aangeeft op het display maar dat lijkt me gewoon een minimale afwijking. Jammer, denk dat 'ie terug moet.
Is je batterij wel goed vol? Wat geeft hij aan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:56 schreef MangoTree het volgende:
Hmmm... mijn eerste ervaring met de cloupor mini. Het ging als een gek, en daarmee bedoelde ik dat tijdens het firen je het flink hoorde knetteren. Groot verschil met mijn simpele e-cig en het proefde 3x zo sterk maar dat zal ongetwijfeld zijn omdat ik 16mg nicotine-sap had.
Echter na een kleine 10 minuten halveerde de lichtintensiteit van het display en werd het bijna niet meer leesbaar. Paniekerig dus maar de batterij eruit gehaald. Nog een paar keer weer opnieuw geprobeerd maar het ziet er niet goed uit, schermpje is amper meer leesbaar. Ik heb al gebeld naar mijn leverancier maar kreeg ik nog niet te pakken (zit nog steeds bovenop cloupor denk ik)![]()
Iemand een idee? Ik had de 1.2 Ohm coil erin en had me gehouden aan de conversie-tabel, op 7.5 W, tenminste zoals ik die begrijp. Wat me wel opviel is dat de coil 1.09 aangeeft op het display maar dat lijkt me gewoon een minimale afwijking. Jammer, denk dat 'ie terug moet.
Hier staat het ook al; NWS / 'E-sigaret kankerverwekkender dan gewone sigaret'quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:23 schreef Spatieloos het volgende:
Mijn moeder zegt net dat ze op het nieuws hoorde dat E-cigs roken gevaarlijker zijn dan normale sigaretten en longkanker veroorzaken. Ik geloof hier helemaal niks van. Wat weten jullie hier van? Waar heeft ze het over?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Moeilijk he, wachten?![]()
![]()
Of was hij sneller vol?
Ik beken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is je batterij wel goed vol? Wat geeft hij aan?
quote:Li-ion does not need to be fully charged, as is the case with lead acid, nor is it desirable to do so. In fact, it is better not to fully charge, because high voltages stresses the battery. Choosing a lower voltage threshold, or eliminating the saturation charge altogether, prolongs battery life but this reduces the runtime. Since the consumer market promotes maximum runtime, these chargers go for maximum capacity rather than extended service life.
Vandaag 2x30ml van eliquidmania gehad en dat pakketje past makkelijk in een doorsnee brievenbus, er zat meer opvulling in het doosje m.a.w. er zouden er makkelijk wel meer in kunnen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:45 schreef CocaColaLight het volgende:
Zucht heb ik weer, liggen er twee briefjes op de mat eerste was je pakkertje is bij de buren. Mooi maar het briefje was van Skynet, vreemd. Blijkt mijn vriendin wat voor de kleine besteld had![]()
En dat was het wat de buren voor mij hadden. Dus toch maar eens naar het tweede briefje gekeken blijkt dat wij een te kleine brievenbus hebben.
Of eliquid mania heeft verzonnen dat het pakje wel door de brievenbus zou moeten passen. Iemand hier als eens een zending gehad met 3x 30ml? En paste dat in de brievenbus?
De mijne niet, maar dat waren er 13quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:45 schreef CocaColaLight het volgende:
Zucht heb ik weer, liggen er twee briefjes op de mat eerste was je pakkertje is bij de buren. Mooi maar het briefje was van Skynet, vreemd. Blijkt mijn vriendin wat voor de kleine besteld had![]()
En dat was het wat de buren voor mij hadden. Dus toch maar eens naar het tweede briefje gekeken blijkt dat wij een te kleine brievenbus hebben.
Of eliquid mania heeft verzonnen dat het pakje wel door de brievenbus zou moeten passen. Iemand hier als eens een zending gehad met 3x 30ml? En paste dat in de brievenbus?
over een verkeerde interpretatie van een fout uitgevoerd onderzoek.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:23 schreef Spatieloos het volgende:
Mijn moeder zegt net dat ze op het nieuws hoorde dat E-cigs roken gevaarlijker zijn dan normale sigaretten en longkanker veroorzaken. Ik geloof hier helemaal niks van. Wat weten jullie hier van? Waar heeft ze het over?
Ik doe de aanname dat het de verpakking is want ook weer een aanname ik vermoed dat die jongens van eliquid mania wel vaker dat soort spul versturen. Het zou natuulijk ook de brievenbus kunnen zijn maar tot nu toe al die jaren dit nog niet eerder gehad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mijne niet, maar dat waren er 13
Ik denk dat 30ml flesjes te dik zijn voor de jouw zleuV
Binnen 2 a 3 dagen staat op het briefje dat ze het opnieuw aanbieden. Al had ik liever gehad dat ik het mocht ophalen. Het postkantoortje is hier vrijwel oom de hoek.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
Da's minder, moet je het nu gaan ophalen, of komt de postbode het morgen nog eens proberen?
Ik heb de app, dan kun je meteen aangeven wanneer ze terug mogen komen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:07 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Binnen 2 a 3 dagen staat op het briefje dat ze het opnieuw aanbieden. Al had ik liever gehad dat ik het mocht ophalen. Het postkantoortje is hier vrijwel oom de hoek.
De postnl site is ook erg duidelijk wat dit aan gaat: http://www.postnl.nl/klan(...)brievenbus-past.html
quote:
Kan dat ook met gewone "brievenbus pakketjes"? Niet toch? Want het zou volgens eliquid mania gewoon door de brievenbus moeten passen, dus heb ik ook geen track and trace nummer.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb de app, dan kun je meteen aangeven wanneer ze terug mogen komen.
deze?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:07 schreef Catch22- het volgende:
Dat is niet goed. Terug dus.
Krea en SD, wat was die toko van die facebook cloudchaseboys die 100% vg verkocht? Moet even wat 100% vg hebben om iemand een dripper introductie te geven
Lokquote
[..]
Mkjah, als het niet paste, zal het nu denk ik onder pakketpost gaan vallen.. vind het wel vreemd hoor, volgens mij gebruiken ze altijd een standaard maat pakketjes, en die passen écht door de brievenbus.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:16 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Kan dat ook met gewone "brievenbus pakketjes"? Niet toch? Want het zou volgens eliquid mania gewoon door de brievenbus moeten passen, dus heb ik ook geen track and trace nummer.
Het scheelt dat er de rest van week wel iemand thuis is overdag.
Leek mij ook maar goed we zullen binnenkort zien wat er mis was.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mkjah, als het niet paste, zal het nu denk ik onder pakketpost gaan vallen.. vind het wel vreemd hoor, volgens mij gebruiken ze altijd een standaard maat pakketjes, en die passen écht door de brievenbus.
Ik kan me wel voorstellen dat er postbussen zijn waar de opening wel groot genoeg is maar de enveloppe/pakketje wel moet kunnen buigen om het er daadwerkelijk in te kunnen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mkjah, als het niet paste, zal het nu denk ik onder pakketpost gaan vallen.. vind het wel vreemd hoor, volgens mij gebruiken ze altijd een standaard maat pakketjes, en die passen écht door de brievenbus.
Ja joh, was niks aan de hand.. ze waren gewoon moedwillig de boel aan het verneuken, kan, en goed dat het getest wordt, maar breng het dan niet alsof elke damper dat hele dagen doet..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:39 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Leek mij ook maar goed we zullen binnenkort zien wat er mis was.
Dat andere topic ook maar eens gelezen en de links naar het onderzoek en de tegen argumenten. Lijkt weer eens op een storm in een glas water. Het komt er dus op neer als je je juice "verbrandt" dan is het slecht voor je, orly
Dat sputteren en ploffen kan aan de coil liggen, of aan je liquid.. sommige coils en liquids doen dat..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:39 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er postbussen zijn waar de opening wel groot genoeg is maar de enveloppe/pakketje wel moet kunnen buigen om het er daadwerkelijk in te kunnen.
Zoiets:
[ afbeelding ]
edit: Met tweede batterij lijkt de cloupor het weer goed te doen wat de schermverlichting betreft maar hij duurt een seconde voordat 'ie echt afvuurt (niet vanuit slaapstand nee) en begint dan pas nadat je een beste knal hoort, vanaf de coil, niet vanaf de cloupor voor de duidelijkheid. Denk dat 'ie gewoon teruggaat helaas, jammer wel.
zijn je batterijen en tank wel helemaal lekker?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:39 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er postbussen zijn waar de opening wel groot genoeg is maar de enveloppe/pakketje wel moet kunnen buigen om het er daadwerkelijk in te kunnen.
Zoiets:
[ afbeelding ]
edit: Met tweede batterij lijkt de cloupor het weer goed te doen wat de schermverlichting betreft maar hij duurt een seconde voordat 'ie echt afvuurt (niet vanuit slaapstand nee) en begint dan pas nadat je een beste knal hoort, vanaf de coil, niet vanaf de cloupor voor de duidelijkheid. Denk dat 'ie gewoon teruggaat helaas, jammer wel.
Heb helaas niets anders om te testen, qua tank. Nu net stop ik de eerste batterij erin en dan is het scherm dus opnieuw zwak. Tweede batterij erin en na een paar seconden zwak springt de verlichting weer op normale sterkte. Dat vind ik al vaag natuurlijk met 2 exacte dezelfde types. Beide 100% geladen in efest lader.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zijn je batterijen en tank wel helemaal lekker?
die heb ik hier ook liggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:53 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Heb helaas niets anders om te testen, qua tank. Nu net stop ik de eerste batterij erin en dan is het scherm dus opnieuw zwak. Tweede batterij erin en na een paar seconden zwak springt de verlichting weer op normale sterkte. Dat vind ik al vaag natuurlijk met 2 exacte dezelfde types. Beide 100% geladen in efest lader.
Wat ik dus wel jammer vind is dat de batterij die 'erbij hoort' net uitverkocht was zoals eerder gezegd maar dit type voldeed ook volgens hun behalve als ik wilde subohmen.
Heb dus nu die eFest IMR Purple 18650 3100mAh 20A Flattop (ipv 2500 / 35).
Ik vond em wel prima. Zat mij teveel PG in, maar de smaak was wel prima.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 23:15 schreef Catch22- het volgende:
Die site ja. Thanks.
Of was die niet zo goed kreator?
Thanks, alleen die iStick is toch niet verwisselbaar dus denk dat je bijv die Cloupor bedoelt? Kun je ook zeggen wat die ontladingscapaciteit dan doet/betekend? Kan het nergens vinden. Of is het dus enkel dat de batterij warmer wordt zoals marc0871 hierboven zei?quote:Op woensdag 28 januari 2015 09:09 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb die efest 20A ook, en die prop ik net zo makkelijk in een mech hoor.. had ie maar geen batterij moeten worden, en zeker in een iStick is dat een prima ding.
Cloupor, ook goed, whatevah.. in een boxmodje van 30 watt moet een 20A batterij best kunnen. Het meeste werk wordt gedaan door de chip, dus je bent eigenlijk altijd safe; als het niet kan wat je wilt stoken, trekt dat ding vanzelf aan de rem, en als je op een gegeven moment je box niet meer vast kunt houden omdat 'ie te heet wordt, gaat er vanzelf een lampie in je hoofd branden neem ik aanquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:07 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Thanks, alleen die iStick is toch niet verwisselbaar dus denk dat je bijv die Cloupor bedoelt? Kun je ook zeggen wat die ontladingscapaciteit dan doet/betekend? Kan het nergens vinden. Of is het dus enkel dat de batterij warmer wordt zoals marc0871 hierboven zei?
Sowieso is één van die twee batterijen die ik heb dus iets mis mee en hoop ik vandaag op antwoord van de support. Dan ga ik vanavond eens aan de slag met die RBA.
Beetje onzinnige uitspraak. Tussen de 0.7 en 1.2-1.5. Dat is nogal een flinke range. Maar belangrijker is nog dat het geheel van de gebruiker afhankelijk is wat ie lekker vindt. JIj vindt 0.7 misschien lekker, een andere gebruiker vindt 1.6 gewoon lekkerquote:Sowieso dampt een RBA het lekkerst als je hem een beetje tussen de 0.7 en 1.2-1.5 bouwt
Hij bedoelt sowieso een RTA. Maar het ligt heel erg aan je device en tank. Op een mech moet je niet boven de 1ohm gaan imho, dan houdt het al gauw op als je accu leger raakt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:02 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Beetje onzinnige uitspraak. Tussen de 0.7 en 1.2-1.5. Dat is nogal een flinke range. Maar belangrijker is nog dat het geheel van de gebruiker afhankelijk is wat ie lekker vindt. JIj vindt 0.7 misschien lekker, een andere gebruiker vindt 1.6 gewoon lekker
Edit: Nvm, ik had blijkbaar moeten F5'enquote:
Mailtje sturen dat ze moeten splitten... doen ze wel.. alleen loop je dan nog steeds de kans dat het tegelijk aankomtquote:Op woensdag 28 januari 2015 19:18 schreef marc0871 het volgende:
jeej.
clt 2 inbound![]()
nu nog 2 weekjes wachten![]()
![]()
dark horse in back-order![]()
gaat dus nog ff langer duren
doen ze alquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mailtje sturen dat ze moeten splitten... doen ze wel.. alleen loop je dan nog steeds de kans dat het tegelijk aankomt
hou er rekening mee dat nikkel goor smaakt als t 1 dryhit geeft. Daarom werd het oa niet gebruiktquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
Dat nikkeldraad is behoorlijk tricky trouwens; ik maakte 50cm clapton wire, en heb met pijn en moeite 2 coils gemaaktDie shit is superzacht; je schroeft hem vast en dan knippen je schroefjes hem zó af.. en toen wassie af en zat ik op 0.09
![]()
De mech vindt hem wel lekker
Nee, kanthal smaakt goed bij een dryhitquote:Op woensdag 28 januari 2015 22:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hou er rekening mee dat nikkel goor smaakt als t 1 dryhit geeft. Daarom werd het oa niet gebruikt
Iirc
Ben benieuwd hoe het bevalt, wat ik ervan heb gezien zijn de meningen nogal verdeeld op youtube.quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, kanthal smaakt goed bij een dryhit![]()
De garp is dat je die veel minder moet krijgen als je hem tempcontrolled gebruikt. Ik weet ook nog niet of het blijvend is dat spul.. maar je kunt moeilijk zo'n ding kopen en dan die funktie niet gaan gebruiken natuurlijk, dus ik móet het effe proberen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog helemaal niks specifiek over nikkeldraad heb gekeken of opgezocht, ik ben gewoon een beetje aan het klooien..quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:55 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het bevalt, wat ik ervan heb gezien zijn de meningen nogal verdeeld op youtube.
Mjah, dat is nou net de vraag, heb nog effe zitten prutsen, maar krijg niet voor elkaar wat ik wil.. nu een dikke standaard microcoil van 0.4 erin zitten.. vind het wel effe prima; dampen met dat hok!quote:Op woensdag 28 januari 2015 23:37 schreef CocaColaLight het volgende:
Waarom zou dat niet werken? Warm zal hij wel worden allen je temp controle zal niet meer werken volgens mij.
Join the club!quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:11 schreef highender het volgende:
Eigenlijk heb ik mijn rookverslaving ingewisseld voor een dampverslaving .
Fout zit niet in de batterij; die geeft prik of hij doet het niet.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:33 schreef MangoTree het volgende:
Subohmen... (nog) niet voor mijHelaas sowieso nog steeds gedoe met mijn Cloupor mini zogenaamd vanwege die slechte batterij. Gister kreeg ik direct een nieuwe toegestuurd die ik nog moet ontvangen maar met de tweede batterij die ik had heb ik dus exact hetzelfde probleem; de verlichting op het scherm wordt opeens heel zwak en zo is het de hele avond gebleven. Weer vannacht opgeladen maar na 10 min. weer terug bij af.
Krijg nu dus weer een nieuwe mini toegestuurd, super service hoor maar ik hoop echt dat ik straks een blije damper wordt met dat ding want tot nu toe valt het gewoon tegen.
Je kunt je 'oude' set alsnog upgraden met een losse batterij en/of een Ipow ofzo hequote:Op donderdag 29 januari 2015 13:11 schreef highender het volgende:
Ik heb net een nieuwe kanger emow mega via marktplaats gekocht voor 45 euro, voor zover ik kon vinden was dat veruit het goedkoopste aanbod. Maar goed, hopen dat die ook daadwerkelijk een wat langer uithoudingsvermogen heeft want mijn gewone emow moet ik inmiddels 2 x per dag opladen.
Inmiddels al 9 weken vrijwel volledig gestopt met roken, op af en toe een joint na dan. Eigenlijk heb ik mijn rookverslaving ingewisseld voor een dampverslaving
.
Er is nu een hele rel om de Cloupor mini. Ik zou 'm mooi terug sturen en geld terugvragen. Klote Cloupor heeft het wederom weer geflikt.quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:33 schreef MangoTree het volgende:
Subohmen... (nog) niet voor mijHelaas sowieso nog steeds gedoe met mijn Cloupor mini zogenaamd vanwege die slechte batterij. Gister kreeg ik direct een nieuwe toegestuurd die ik nog moet ontvangen maar met de tweede batterij die ik had heb ik dus exact hetzelfde probleem; de verlichting op het scherm wordt opeens heel zwak en zo is het de hele avond gebleven. Weer vannacht opgeladen maar na 10 min. weer terug bij af.
Krijg nu dus weer een nieuwe mini toegestuurd, super service hoor maar ik hoop echt dat ik straks een blije damper wordt met dat ding want tot nu toe valt het gewoon tegen.
Waar dan? ik zie niks?quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:09 schreef Bowny het volgende:
[..]
Er is nu een hele rel om de Cloupor mini. Ik zou 'm mooi terug sturen en geld terugvragen. Klote Cloupor heeft het wederom weer geflikt.
Vooralsnog is het 1 batch volgens mijquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:09 schreef Bowny het volgende:
[..]
Er is nu een hele rel om de Cloupor mini. Ik zou 'm mooi terug sturen en geld terugvragen. Klote Cloupor heeft het wederom weer geflikt.
Mja, ik ben niet zo heel bang. Ik hou de temp in de gaten en haal de batterij er uit 's nachts. Zal hem niet aan iemand anders aanraden, maar ik gebruik hem/ze gewoon.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:13 schreef Bowny het volgende:
http://www.fasttech.com/forums/2032100/t/1546277/melting-problem
http://pink-mule.com
1 Batch is 1 batch te veel. Wie weet wat er nog meer kan gebeuren. Als ik ergens niet mee kloot wat betreft vapen, is het wel de veiligheid.
Dat heb ik inderdaad overwogen, echter een extra tank is ook wel handig met de verschillende liquids die ik gebruik.quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt je 'oude' set alsnog upgraden met een losse batterij en/of een Ipow ofzo he Kost ook niet de wereld, en dan kun je gewoon dubbel dampuh
Ik heb eigenlijk nog niet één keer meegemaakt dat een batterij echt 'op' was, dan heb je hem goed gebruikt in ieder geval
Het is relatief wel goedkoper maar ik damp regelmatig 10ml per dagquote:En ja, je wisselt de ene verslaving misschien wel in voor een andere, maar deze is wel een stuk beter voor je als de oude, en als het goed is, is het nog een stuk goedkoper ook. Met een pakje analoogjes per dag, heb je die EMOW binnen een week dik terugverdiend
Hehehe, misschien eens een hoger nicotine gehalte nemen? Misschien helpt datquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:11 schreef highender het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad overwogen, echter een extra tank is ook wel handig met de verschillende liquids die ik gebruik.
[..]
Het is relatief wel goedkoper maar ik damp regelmatig 10ml per dag. Na een sigaret gerookt te hebben had ik er ongeveer een half uur geen behoefte aan / zin in, met dampen heb je dat dus niet, je kan vrijwel continue doorgaan, enkel af en toe even af laten koelen is voldoende.
Dat denk ik nu inderdaad ook! Ik kwam dus vanmiddag in de gelegenheid om aan iemand zijn cloupor mini te mogen lurken. Damn, wat lekkerquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fout zit niet in de batterij; die geeft prik of hij doet het niet.
Zit gewoon een foutje in die cloupor.. let maar op
Da's dikke pech..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 09:12 schreef MangoTree het volgende:
Zwoofs doet een terugroepactie van alle cloupor mini's
Vind het wel goed om eerlijk te zijn. Kost ze een hoop geld, want Cloupor vergoed geen devices die niet stuk zijn.quote:
Je kan het altijd vragenquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:04 schreef Sorella het volgende:
Stel dat die van mij (die nog moet komen) stuk is zou gearbest redelijk zijn ?
15de verstuurd, 7 tot 20 dagen dus volgende week wonsdag zou het er moeten zijn dan is het 20 dagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je kan het altijd vragen
Duurt wel lang zeg
ik heb french vanilla over, want ik vind het echt de meest ranzige smaak die ik ooit heb geproefdquote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:40 schreef SneakerPimpJesus het volgende:
In mijn enthousiasme heb ik een shitload aan eliquids gekocht in het begin, en die vind ik allemaal wat minder, wel zonde om weg te gooien. Is er ergens een ruil gemeenschap?
Hier staat french vanilla erg hoog op de lekker lijst, voodoo ook en de cloud chasers, al vind ik sonic boom wat minder.
sowieso niet kopen nu. Er komt een tempsensing versiequote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:13 schreef wipes66 het volgende:
wat vinden jullie trouwens van de YiHi SXmini? eigenlijk wil ik hem wel bestellen, maar twijfel toch een beetje ivm de prijs .. misschien toch maar een istick 30w nemen
[ afbeelding ]
zijn er nog andere interessante istick achtige mods? ik zoek er eigenlijk eentje met een uitgebreide displayquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
sowieso niet kopen nu. Er komt een tempsensing versie
Smok xpro (ziet er erg goed uit, zwoofs heeft hem), heatvape defender, zna clones en nog tig anderenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:51 schreef wipes66 het volgende:
[..]
zijn er nog andere interessante istick achtige mods? ik zoek er eigenlijk eentje met een uitgebreide display
ja de CF VV+ heeft 1000mAh en de Eleaf iStick heeft 2200 mAh. Je kan ook de Smok XPro M50 met een 3100 mAh batterij nemen volgens mij. Overigens staat hier dan dat de Smok XPro M50 alleen te gebruiken is met Sub-Ohm spullenquote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:54 schreef KNAK het volgende:
Een overgang van CF VV+ naar istick is dan alleen maar een positieve verandering voor langer batterij gebruik, en eventueel overstap naar de andere coil/wick etc?
die waarschuwing hoort er niet te staan. Hij doet 6-50 wattquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:02 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ja de CF VV+ heeft 1000mAh en de Eleaf iStick heeft 2200 mAh. Je kan ook de Smok XPro M50 met een 3100 mAh batterij nemen volgens mij. Overigens staat hier dan dat de Smok XPro M50 alleen te gebruiken is met Sub-Ohm spullen
de versie die ze daar verkopen heeft 65 watt door een upgrade, maar dan kan je toch alsnog gewoon >1 ohm gebruiken?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:04 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die waarschuwing hoort er niet te staan. Hij doet 6-50 watt
de istick 30w heeft ook een beter bovenkant (vergeleken de 20w) voor grotere tanks en ook een connector met springveer. ook het schroefdraad is volgens mij beter.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:08 schreef KNAK het volgende:Met oog op deze situatie kan ik beter een 30w nemen, lijkt mij (?)
bij alleen voltage in kunnen stellen moet je handmatig de voltage veranderen als de weerstand veranderd (wat gebeurd als de coil blijft gebruiken) om dezelfde sterkte te behouden. als je de wattage instelt blijft hij dus even sterk, ongeacht de weerstand.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:54 schreef KNAK het volgende:
Edit:
Net een beter reviewtje bekeken
Klopt het dat als je hoger gaat in wattage je meer volt produceert waardoor de mini coil teveel krijgt en je dus lager moet zitten, en alleen max wattage is voor je eigen in elkaar gedraaide coils
Een overgang van CF VV+ naar istick is dan alleen maar een positieve verandering voor langer batterij gebruik, en eventueel overstap naar de andere coil/wick etc?
hoeveel heb je over?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:03 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ik heb french vanilla over, want ik vind het echt de meest ranzige smaak die ik ooit heb geproefd
Hmmnee.. als je het vóltage instelt verandert het wattage, als je op wattage dampt moet je juist oppassen met wisselen, want daar ga je de mist mee in (what's in a wordquote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:13 schreef wipes66 het volgende:
[..]
bij alleen voltage in kunnen stellen moet je handmatig de voltage veranderen als de weerstand veranderd (wat gebeurd als de coil blijft gebruiken) om dezelfde sterkte te behouden. als je de wattage instelt blijft hij dus even sterk, ongeacht de weerstand.
overigens ga ik denk ik toch maar een iPV Mini aanschaffen, het lijkt nog het meeste op de istick en de batterij kan je er ook zo uithalen (vergeleken de Smok xpro)
Ja, maar ik ga niet overal van die flimsy coiltjes in bouwen.. ik heb een dagje of 2 zitten klooien met die nikkeltroep, en toen had ik aardig mijn buik ervan vol.. als ik dikker nikkeldraad ga roggelen wordt het alleen maar erger.. een nikkel coil wil je niet op een mech gooien, want dan word je helemaal leip.. Ik moet dus eigenlijk alles wat ik wil gebruiken dubbel gaan bouwen; ééntje voor tempcontrol, en ééntje om op een mech te gebruiken.. dat gaan we dus niet doen..quote:
alleen de wattage is veranderd? anders ga ik toch gewoon voor de oudere versiequote:Op zaterdag 31 januari 2015 23:01 schreef Catch22- het volgende:
Kan gewoon tot 4ohm ofzo.
Er is ook al een ipv mini 2 he. Leuk ding wel
http://goedkooproken.net/pioneer4you-ipv-mini-2.html
Nope nog steeds fire & ice van pinkspotquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:16 schreef Sounddragon het volgende:
Rustig hier.. iedereen weer aan de Marlborochel?
onder andere. of er moet een echte vape winkel in de buurt zittenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:57 schreef Zith het volgende:
Morgen krijg ik zo eentje binnen als totale beginner..
https://www.misthub.com/p(...)re-wood-starter-kit/
Vraagje; waar kan ik e-liquid offline e-liquid kopen? Primera ofzo?
good for youquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:57 schreef Zith het volgende:
Niet doen, gewoon online kopen. In de standaardwinkels á la sigarenboer betaal je de hoofdprijs voor chinese troep. Koop het dan gewoon in Chinaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:57 schreef Zith het volgende:
Sja, tis nu uitverkocht, en komt ws niet meer terug ook. Maar... er is altijd nog het vliegding vanuit de Joenaaitmestatesquote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:59 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Nope nog steeds fire & ice van pinkspotAlleen jammer dat ze 6mg niet meer hadden. Ze hadden 0 en 12mg nog wel dus daarvan vandaag 2 binnen gekregen.
Hij staat nog wel met 18mg op de site van eliquid mania. Stelletje boefjes daarquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
Sja, tis nu uitverkocht, en komt ws niet meer terug ook. Maar... er is altijd nog het vliegding vanuit de Joenaaitmestates
Nou, liever welquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
En wees voorzichtig met de schroefdraad van dat ding, meer ga ik er niet over zeggen
Nou, officieel mag je het niet meer verkopen in die hoeveelheden, en dus lijkt het me logisch dat je het ook niet mag importeren.. zomaar een wilde gok hoor; probeer maar eens met een SIG Sauer 9mmquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:41 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Hij staat nog wel met 18mg op de site van eliquid mania. Stelletje boefjes daar![]()
Maar heeft iemand enig idee hoe het officieel zit met importeren van dat spul. Als je onder de 22 euro blijft is er toch niks aan. Men mag het niet meer verkopen maar over importeren kon ik zo snel niets vinden.
Nee, maar bij mij was hij érg kort.. en dan zit je clearo op precies één spoedje vast, en de eerste keer dat je hem dan te vast draait is die spoed beschadigd en blijven ze niet meer zitten.. ik heb welgeteld nog één clearo die erop kan, en dat is mijn Kangertech Mega, en die gebruik ik zelden.. meer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:52 schreef Zith het volgende:
[..]
Nou, liever welIs deze dun aluminium ofzo?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:16 schreef Sounddragon het volgende:
Rustig hier.. iedereen weer aan de Marlborochel?
Ok bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, maar bij mij was hij érg kort.. en dan zit je clearo op precies één spoedje vast, en de eerste keer dat je hem dan te vast draait is die spoed beschadigd en blijven ze niet meer zitten.. ik heb welgeteld nog één clearo die erop kan, en dat is mijn Kangertech Mega, en die gebruik ik zelden.. meer.
Ding is bij mij ook retired.. ligt ergens in een lade te verstoffen.. mooie paperweight
Mjah, dat is chinese liquid, daar heb ik nog een paar honderd flesjes van liggen nieuw in de doos; kopuh?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef MangoTree het volgende:
[..]no way, al bijna 3 weken niet gerookt op een paar trekjes na om te concluderen dat het vies was
![]()
Morgen kan ik de IPV mini oppikken bij de pakketdienst en dan hopelijk eindelijk die starter-e-cig een tijdje in de hoek knallen. En hopen op een betere ervaring dan met de cloupor.
Overigens vandaag 9 flesjes 30 ml binnen van nu-eroken.nl en ze staan nog steeds te koop op die site. ¤ 3,95 voor 30ml is een mooie prijs en de mango is alvast goed te dampen.
SPOILER: No shit dus ...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Hmm, niet echt.. ik doe geen tabakssmaakjes, maar qua tabak is iedereen altijd nogal lyrisch over RY4. De fruitsmaken die ik meestal heb zijn van Pink Spot, maar die is uitgestorven door de nieuwe regelgeving..quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Ok bedankt voor de tip.
Je had het ook over goede liquids bij webshops kopen... heb je misschien een aanrader (tabak en niet-tabak)?
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, dat is chinese liquid, daar heb ik nog een paar honderd flesjes van liggen nieuw in de doos; kopuh?
Ja baas boven baas jaSPOILER: No shit dus ...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tsja, ik voel me nog beginner en zal vast een betere smaak gaan ontwikkelen maar denk dat ik ze wel op krijg
2019: The Great Awakening
Ow ja, tuurlijk krijg je ze op; ik heb ze zelf ook volop gebruikt, zal er binnenkort weer eens eentje opentrekken voor de garp.. de ervaring leert dat je alles wat je te sterk vindt, domweg moet mengen met vanille, dat werkt perfectquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:07 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ja baas boven baas jaTsja, ik voel me nog beginner en zal vast een betere smaak gaan ontwikkelen maar denk dat ik ze wel op krijg
Mjah de kleine versie van zo'n proppenschieter is ook niet legaalquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
Nou, officieel mag je het niet meer verkopen in die hoeveelheden, en dus lijkt het me logisch dat je het ook niet mag importeren.. zomaar een wilde gok hoor; probeer maar eens met een SIG Sauer 9mm
Herkenbaar inderdaad, die vragen krijg je overal; de ene vindt het lekker ruiken en de ander vindt dat zoete geurtje maar niks.. zeker met een dripper krijg je veel vragen, want dat ruikt blijkbaar nog veel sterker. De keren dat ik mijn gear al niet ter plekke heb kunnen verpatsen zijn niet meer te tellen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:02 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Mjah de kleine versie van zo'n proppenschieter is ook niet legaal![]()
Was wel grappig vandaag op kantoor, blijkbaar ruikt kaneel toch beter dan sigarettenrook. Een paar keer gehad dat ik de vraag kreeg wat ik dan aan het "roken" was. En dan sta je toch snel langer buiten dan gepland om het uit te leggen. Wat dan natuurlijk niet mag missen is "Oh is dat niet meer kanker verwekkend dan gewoon roken.".
Toch jammer hoe een zo'n publicatie met de nodige aandacht zo kan blijven hangen.
Of ze nu rectificeren of niet dat maakt al niet meer uit. Daar zal geen sensatie kop boven staan dus dat wordt amper gelezen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Herkenbaar inderdaad, die vragen krijg je overal; de ene vindt het lekker ruiken en de ander vindt dat zoete geurtje maar niks.. zeker met een dripper krijg je veel vragen, want dat ruikt blijkbaar nog veel sterker. De keren dat ik mijn gear al niet ter plekke heb kunnen verpatsen zijn niet meer te tellen.![]()
Verbazingwekkend vind ik ook het aantal mensen die claimen dat ze het 'geprobeerd' hebben maar het niks vonden.. en als je dan vraagt wat ze dan voor e-sigaret hebben is dat bijna altijd 'zo'n ding van de tabakszaak', en ook in 90% van de gevallen hadden ze een tabakssmaakje, maja, dat smaakte vies.
En ja, dat is het nare van die publicatie's; men pleegt alleen te lezen wat ze willen lezen, en kijkt niet verder.. iedereen die dat terloops leest op Televaag.nl is er nu van overtuigd dat het bloedjelink is, en gaat er nooit meer aan beginnen.. dat krijg je als er niet gerectificeerd wordt..
Hehe, sja, ik val meestal ook wat meer op met die giga wolken.. al moet ik zeggen dat ik sinds de 'Shark in mijn bezit is, ik weer wat meer aan de tanks ben, maar buitenshuis wil ik nog wel eens een drippertje bij me hebben, en dat valt wel op.. Blijkbaar vindt men die achterlijk grote wolken wel interessant ofzoquote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:49 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Of ze nu rectificeren of niet dat maakt al niet meer uit. Daar zal geen sensatie kop boven staan dus dat wordt amper gelezen.
Vandaag sprak inderdaad ook iemand die met zo'n ding van de tabaksboer op de hoek had gehad. In zijn beleving smaakte het altijd wat verbrandtHet blijft dan mooi als je een beetje uitleg kan geven waarom dat dan zo is. Die kaneel smaak was dan niet zijn ding maar het smaakte toch al een heel stuk beter dan wat hij ooit gehad heeft.
Dat ze direct mijn spul willen kopen is me nog niet overkomen, maar ondertussen wel een paar mensen aan het denken gezet
Net bij de Primera geweest en het spul dat ze daar hebben is 'made in Italy' ( Flavour Art ).quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet doen, gewoon online kopen. In de standaardwinkels á la sigarenboer betaal je de hoofdprijs voor chinese troep.
Nope, die maken ze ekt in Italiëquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Net bij de Primera geweest en het spul dat ze daar hebben is 'made in Italy' ( Flavour Art ).
Maar wie weet kopen ze de vloeistof in bulk in china en stoppen ze het in Italie in een doosje en is het made in china![]()
Nog niet geprobeerd.
wat heb je thuis liggen dan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:44 schreef Kreator het volgende:
Ben sinds de vakantie weer gewoon aan het roken. ..
Straks maar eens wat bestellen.
Koop regelmatig een pakje marlboro. Stinkt als de neten, maar het rookgevoel is wel beter dan met de e-smoker.quote:
Sukkel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:44 schreef Kreator het volgende:
Ben sinds de vakantie weer gewoon aan het roken. Helaas. Probeer wel weer te stoppen, maar de verleiding is groot. Gewoon niks meer kopen dus.
Moet mezelf alleen wel even weer trakteren op iets lekkers. De liquid die ik nu heb komt me de neus uit, maar vind het ook weer zo zonde om em weg te knikkeren.
Straks maar eens wat bestellen.
Draak, altijd +1.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:05 schreef Zith het volgende:
Ok, het was even oefenen met het inhaleren (niet direct over je longen, niet snel en hard zuigen... maar gewoon langzaam), maar het gaat nu goedHeb een of andere 'Cowboy' liquid van Flavour Art en die proeft best goed.
Fotos :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mooi spul zeg.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:05 schreef Zith het volgende:
Ok, het was even oefenen met het inhaleren (niet direct over je longen, niet snel en hard zuigen... maar gewoon langzaam), maar het gaat nu goedHeb een of andere 'Cowboy' liquid van Flavour Art en die proeft best goed.
Fotos :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Soundwie?quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:26 schreef MangoTree het volgende:
Kuch, dubbel dubbel. Sorry kan Soundgarden dit misschien even weghalen? Thanks![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Soundwie?![]()
![]()
Mooie prutser
Dit is nooit meer goed te praten, nogmaal sorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kwam door de damp wellicht
2019: The Great Awakening
iStick schijnt een aparte manier van vuren te hebben waardoor je effectiever de boel verwarmt, en je dus op een lager voltage dampt als je gewend zou zijn. Ding gewoon zo laag mogelijk zetten, niet kijken wat anderen roepen, en voor je zelf uitvogelen wat voor jou, met jóuw clearo en jóuw liquid werkt. Laag beginnen, steeds een tikkie hoger, let op de smaak die verandert en proef wat je lekker vindt qua smaak en ook temperatuur.. als de boel te heet wordt, wordt het onprettig, plus dat je coil dan dus niet genoeg koelt door de airflow/liquid, en je dus het risico loopt dat je de boel verpiept.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:25 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Mooi spul zeg.
Ik heb de IPV Mini en het staat hier blauw van de appel- en mangodampErg lekker en ik de eerste indruk is heel erg goed van het apparaatje.
Ik snap alleen niet waarom ik op DC-DC mode en op het laagste wattage een toch veel te sterke en warme rook krijg. Ik had zelfs de inhoud van mijn tank verwisseld met zero-nicotine vloeistof om te testen maar pas in de PWM mode kan ik normaal dampen en dan nog maar op max. 15W.
Ik heb die kanger subtank mini nog als enige tank met het luchtgat volop open voor de 'koeling' en een 1.2 Ohm coil. En ja, ik moet het nog steeds goed gaan begrijpen hoe en wat met de wattages maar ik lees vooralsnog dat iedereen zweert bij de DC-DC mode.
Ik vind het niet zorgelijk, hoef niet perse op 20+ W. te dampen maar vraag me wel af wat ik met een 30W. apparaat doe
En af en toe dat ding tussendoor weg leggen, aangezien dat ding warm blijft als je achter elkaar de verschillende instellingen blijft proberen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
iStick schijnt een aparte manier van vuren te hebben waardoor je effectiever de boel verwarmt, en je dus op een lager voltage dampt als je gewend zou zijn. Ding gewoon zo laag mogelijk zetten, niet kijken wat anderen roepen, en voor je zelf uitvogelen wat voor jou, met jóuw clearo en jóuw liquid werkt. Laag beginnen, steeds een tikkie hoger, let op de smaak die verandert en proef wat je lekker vindt qua smaak en ook temperatuur.. als de boel te heet wordt, wordt het onprettig, plus dat je coil dan dus niet genoeg koelt door de airflow/liquid, en je dus het risico loopt dat je de boel verpiept.
Als hij eenmaal in NL is, is het 2 dagen meestalquote:Op woensdag 4 februari 2015 22:35 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
En af en toe dat ding tussendoor weg leggen, aangezien dat ding warm blijft als je achter elkaar de verschillende instellingen blijft proberen.
Hmm Singapore post had blijkbaar niet zoveel haast dit keer. Gisteren eindelijk de status naar: Arrived at overseas (Country code: NL) Dus het zal nu nog wel 2 weken duren voordat het hier op de deurmat komt te liggen
Als hij achter de douane is wel. Kan zomaar 1 tot 2 weken bij de douane liggen. Verschilt nogal bij mij. SOms een dag, soms een week.quote:Op woensdag 4 februari 2015 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als hij eenmaal in NL is, is het 2 dagen meestal
Goezzo, sukkelquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:20 schreef Kreator het volgende:
Zo, 240$ lichter, voor een halve liter liquid. Nu maar hopen dat ze aan mijn verzoek voldoen om de waarde van het pakket te verlagen, zodat ik niet ook nog es 100 euro invoer moet betalen.
Velvet Cloud:
Harvest Berry - 6 MG / 4 x 30ML (120ML) / Plastic
Harvest Berry - 6 MG / 4 x 30ML (120ML) / Plastic
Thorangine - 6 MG / 4 x 30ML (120ML) / Plastic
Thorangine - 6 MG / 4 x 30ML (120ML) / Plastic
Kan ik weer ff verder.. Heb sinds gisteren ook maar niet meer gerookt. Is toch beter.
Bij Singapore snailpost kun je dat niet zien.. daar eindigt het met "Has left the building" en dan ligt het ineens op de mat.. 4 à 5 scheerbeurten verderquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als hij achter de douane is wel. Kan zomaar 1 tot 2 weken bij de douane liggen. Verschilt nogal bij mij. SOms een dag, soms een week.
quote:Exposure to Electronic Cigarettes Impairs Pulmonary Anti-Bacterial and Anti-Viral Defenses in a Mouse Model
Electronic cigarettes (E-cigs) have experienced sharp increases in popularity over the past five years due to many factors, including aggressive marketing, increased restrictions on conventional cigarettes, and a perception that E-cigs are healthy alternatives to cigarettes. Despite this perception, studies on health effects in humans are extremely limited and in vivo animal models have not been generated. Presently, we determined that E-cig vapor contains 7x1011 free radicals per puff. To determine whether E-cig exposure impacts pulmonary responses in mice, we developed an inhalation chamber for E-cig exposure. Mice that were exposed to E-cig vapor contained serum cotinine concentrations that are comparable to human E-cig users. E-cig exposure for 2 weeks produced a significant increase in oxidative stress and moderate macrophage-mediated inflammation. Since, COPD patients are susceptible to bacterial and viral infections, we tested effects of E-cigs on immune response. Mice that were exposed to E-cig vapor showed significantly impaired pulmonary bacterial clearance, compared to air-exposed mice, following an intranasal infection with Streptococcus pneumonia. This defective bacterial clearance was partially due to reduced phagocytosis by alveolar macrophages from E-cig exposed mice. In response to Influenza A virus infection, E-cig exposed mice displayed increased lung viral titers and enhanced virus-induced illness and mortality. In summary, this study reports a murine model of E-cig exposure and demonstrates that E-cig exposure elicits impaired pulmonary anti-microbial defenses. Hence, E-cig exposure as an alternative to cigarette smoking must be rigorously tested in users for their effects on immune response and susceptibility to bacterial and viral infections.
Raar onderzoek weer. Dat het ongezonder is dan lucht, leek me duidelijk. Er mist hier een link met gewone sigaretten. Zet die ernaast en vertel me dan nog eens dat e-sigaretten geen goed alternatief zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef Zith het volgende:
http://journals.plos.org/(...)journal.pone.0116861
[..]
[ afbeelding ]
Waarom moet er bij een onderzoek een link zijn met gewone sigaretten?quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Raar onderzoek weer. Dat het ongezonder is dan lucht, leek me duidelijk. Er mist hier een link met gewone sigaretten. Zet die ernaast en vertel me dan nog eens dat e-sigaretten geen goed alternatief zijn.
Tis maar goed dat we geen muizen zijnquote:Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik vraag me af hoe lang een mens het volhoudt, in een kamer waar constant nicotinehoudende e-liquid damp ingepompt wordt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:05 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Viel mee, het was er vanmiddag alquote:Op woensdag 4 februari 2015 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als hij eenmaal in NL is, is het 2 dagen meestal
Klopt inderdaad, gaat per groupage.. soms heb je mazzel, soms heb je pech en moet je wachten op de volgende shipment.. Ik heb het wel eens geprobeerd en 4 items los besteld en afgerekend over een periode van ruim een week, en dan krijg je dus 4 losse pakketjes allemaal op dezelfde dag geleverd..quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Viel mee, het was er vanmiddag al![]()
En meteen even de coils getest die erbij zaten en de conclusie is dat mijn schuurtje te klein is voor een CLT v2Vanavond maar een fatsoenlijke coils bouwen voor dat ding en kijken hoe dat smaakt. Die silica onzin die erbij zit is niet echt wat qua smaak.
En blijkbaar verzenden eens per zoveel tijd een pallet vanuit die regio hier heen. Of het is wel erg toevallig dat mijn aliexpress bestelling ook vandaag hier aan is gekomen.
wat wil je? Een tank? Kaifun, of een eLeaf Lemo, of een Russian.. Momenteel heb ik de Russian 91% er alweer een tijdje op zitten, is altijd al een beetje mijn voorkeurstank geweest stiekem.. Maar ik hoor en lees best goede dingen over de Lemo.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:05 schreef KNAK het volgende:
Als ik die istick binnen heb en wil de mini nautilus eraf halen en een rebuild gaan gebruiken, wat wordt er aangeraden om aan te schaffen ?
wil je dan een dripper of een tank?quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:05 schreef KNAK het volgende:
Als ik die istick binnen heb en wil de mini nautilus eraf halen en een rebuild gaan gebruiken, wat wordt er aangeraden om aan te schaffen ?
Ik gebruik hem voor alle sites. Ideaal. Verzekerd bij ellende, nooit gedoe, handig als backup op vakantie (zeker in de States) en bovendien gratis bij mijn bank.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
Ik baal trouwens als een stekker van dat aliexpress, die moeten aan de paypal want ik heb geen CC, en die ga ik écht niet speciaal voor hen aanschaffen
Ik had het over de creditcard.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:00 schreef Zith het volgende:
Ik gebruik ook Ali voor allesTiffany Lampen, Xiaomi Mi4, ecig spul, sportspullen, dekbedden (
), etc.. Eigenlijk kijk ik voor alles wel eerst naar ali.
ohquote:
Joh,... Dat er zoveel keus is verbaast me. Dat alles valt dan onder de categorie rebuildable wat je op een istick kan plaatsen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat wil je? Een tank? Kaifun, of een eLeaf Lemo, of een Russian.. Momenteel heb ik de Russian 91% er alweer een tijdje op zitten, is altijd al een beetje mijn voorkeurstank geweest stiekem.. Maar ik hoor en lees best goede dingen over de Lemo.
Straks komt catch langs, en die gaat je vertellen dat je een erlkonigin of erlprinz moet hebben
Bouwen doe je met Kanthal, je wilt verschillende diktes hebben, kost weinig per rolletje en je doet er lang mee, dus pak een paar verschillende diktes.. Wick moet je effe uitvogelen wat je fijn vindt. Ik ben fan van de japanse katoenpads, maar gewoon watten kan ook, voor een paar euro heb je een half hoofdkussen bij de Kruidvat, is wel wat lastiger als pads, maar oefening baart kinderen.
Een coiljig is handig, maar schroevendraaiertje uit je horlogemakerssetje uit de 5 eurobak of een boortje van 2 of 3 mm kan ook, en vergeet geen ohmtester te kopen.
Bij de mijne betaal ik 5¤ per maand volgens mij (ABN), en dat vind ik het gewoon niet waard.. kan geloof ik via de ANWB ook een gratis ding krijgen, maar ik vind gewoon dat ze motte paypallen.. tis al 2015...quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik gebruik hem voor alle sites. Ideaal. Verzekerd bij ellende, nooit gedoe, handig als backup op vakantie (zeker in de States) en bovendien gratis bij mijn bank.
Zoveel? ik noem zomaar effe een paar 13 in een dozijn dingen opquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:12 schreef KNAK het volgende:
[..]
Joh,... Dat er zoveel keus is verbaast me. Dat alles valt dan onder de categorie rebuildable wat je op een istick kan plaatsen?
Een dripper is , van wat ik begrepen heb een zelf in elkaar gefabriceerde coil/wick toestand waarna je deze dan met pipet voorziet van liquid. Dit drop je er dan recht op. Hoe zit het in deze dan met een reservoir? Moet je dan niet elk half uur bijvullen als die liquid er pal op de wick gaat?
En een ohm tester, dit om je coil weerstand op te meten en daar je istick op af te stemmen, is het niet? Als leek zou ik denken dat als je dan toch een variabele istick in handen heb waarom je dan de ohm moet uitlezen/meten
Ik zal denk ik alle opties even moeten opzoeken op YouTube, ik ga maar niet voor elk een uitleg vragen :p
Zo even snel 2 simpele coils in elkaar gezet met "Katoen - Puff (ongebleekt)". Ik had nog nooit silica zo direct vergeleken met katoen. Maar damn wat een wereld van verschilquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En die silica wick moet je wegflikkeren, gebruik ik helemáál niet meer.. watten of Jappads, en eigenlijk de laatste tijd alleen maar de pads, gewoon, omdat het wereldspul is. Pas kreeg ik een vernieuwde versie om te testen, die is iets dikker en de boven en onderlaag zijn beter te stretchen.. geen idee wat het precies is, maar tis goeie peop.![]()
Ik baal trouwens als een stekker van dat aliexpress, die moeten aan de paypal want ik heb geen CC, en die ga ik écht niet speciaal voor hen aanschaffen
Die Russian heb ik ook en die gaat echt iedere dag mee. Het is even wat prutsen, dus verwacht niet dat het in een keer goed isquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Momenteel heb ik de Russian 91% er alweer een tijdje op zitten, is altijd al een beetje mijn voorkeurstank geweest stiekem..
Een coiljig is handig, maar schroevendraaiertje uit je horlogemakerssetje uit de 5 eurobak of een boortje van 2 of 3 mm kan ook, en vergeet geen ohmtester te kopen.
Ook daar heb je weer verschillende smakenquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:12 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik zal denk ik alle opties even moeten opzoeken op YouTube, ik ga maar niet voor elk een uitleg vragen :p
Je kunt ook een grotere schuur kopen trouwensquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:19 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Viel mee, het was er vanmiddag al![]()
En meteen even de coils getest die erbij zaten en de conclusie is dat mijn schuurtje te klein is voor een CLT v2
Netjes reepjes van knippen van 3mm breed en je hebt echt een perfecte wickquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:43 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Zo even snel 2 simpele coils in elkaar gezet met "Katoen - Puff (ongebleekt)". Ik had nog nooit silica zo direct vergeleken met katoen. Maar damn wat een wereld van verschilSilica had ik nog nooit gebruikt in een russian of kayfun. Na vandaag gaat dat ook niet gebeuren
.
[..]
Die Russian heb ik ook en die gaat echt iedere dag mee. Het is even wat prutsen, dus verwacht niet dat het in een keer goed is
Doe jezelf een plezier en koop die ohmtester, meten is weten
hehehe, newbs.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:12 schreef KNAK het volgende:
[..]
Joh,... Dat er zoveel keus is verbaast me. Dat alles valt dan onder de categorie rebuildable wat je op een istick kan plaatsen?
Een dripper is , van wat ik begrepen heb een zelf in elkaar gefabriceerde coil/wick toestand waarna je deze dan met pipet voorziet van liquid. Dit drop je er dan recht op. Hoe zit het in deze dan met een reservoir? Moet je dan niet elk half uur bijvullen als die liquid er pal op de wick gaat?
En een ohm tester, dit om je coil weerstand op te meten en daar je istick op af te stemmen, is het niet? Als leek zou ik denken dat als je dan toch een variabele istick in handen heb waarom je dan de ohm moet uitlezen/meten
Busardo is grappig idd, maar is meer hardware.. hij moet effe coil tutorials kijken.. die van Vinnie zijn ook wel grappig.. mafkeesquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:43 schreef CocaColaLight het volgende:
Ook daar heb je weer verschillende smakenpersoonlijk kijk ik graag naar Rip Trippers of pbusardo
twisted messes maakt ook mooie coils.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Busardo is grappig idd, maar is meer hardware.. hij moet effe coil tutorials kijken.. die van Vinnie zijn ook wel grappig.. mafkees
Het schuurtje aan het huis vast is niet zo koud, ik kan ook in het tuinhuisje gaan staan maar dan moet ik mijn motor laten lopen om die ruimte te verwarmenquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kunt ook een grotere schuur kopen trouwens
[..]
Netjes reepjes van knippen van 3mm breed en je hebt echt een perfecte wickIk heb nog van alles liggen hier, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar die 'puff' lappies
![]()
En prutsen met een Rus ja? die bouw je met je ogen dicht.. áltijd goed..Ik heb er nu volgens mij een Clapton in zitten, hij is bijna leeg, en dan gaat er een nikkel Clapton in, kijken hoe dat werkt met tempcontrol.. heb ik nu ook in de kleine CLT zitten trouwens.. best grappig; je kunt hem echt bijna droogdampen zonder dat hij verfikt
De allereerste die ik bouwde was in een KFL, en die was perfect.. gewoon tutorial erbij, en nadoen wat hij deed, en in één keer perfect.. de eerste tank waarmee ik écht bonje had was de Fogger V4; wát een schijtding was datquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:00 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Het schuurtje aan het huis vast is niet zo koud, ik kan ook in het tuinhuisje gaan staan maar dan moet ik mijn motor laten lopen om die ruimte te verwarmen![]()
Als Knak een Russian of een willekeurige andere RBA tank koopt, dan is het zeker te weten prutsen in eerste instantieOf jij gaat coils voor hem bouwen
Dudequote:Op donderdag 5 februari 2015 21:56 schreef marc0871 het volgende:
[..]
twisted messes maakt ook mooie coils.
rip z'n zipper kwam daar ook vandaan.
meh, ook daar ben ik vanaf gestapt.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De allereerste die ik bouwde was in een KFL, en die was perfect.. gewoon tutorial erbij, en nadoen wat hij deed, en in één keer perfect.. de eerste tank waarmee ik écht bonje had was de Fogger V4; wát een schijtding was datEerste build was perfect, en daarna was het alleen maar ellende.. dry hits, lekken, meer dry hits.. bah!
Iedereen doet er heel dramatisch over, maar eigenlijk is coils bouwen strontsimpel, als je effe wat regeltjes in acht houdt.. belangrijkste is: GEEN SLUITING maken. Als je dat in acht houdt, komt de rest allemaal goed met trial and error. Eerste een paar verschillende coiltjes draaien en gewoon erop en eraf en meten wat er gebeurt als je dit doet, en wat als je dat doet.. goeie wick erin, huisje erop met de wick omhoog eruitstekend, net 3 - 4mm boven het huis afknippen en met de eindjes mooi naar beneden erin stoppen. Succes verzekerd, elke keer weer
Het meest irritante van tanks bouwen is als je hem net hebt gerebuild en volgedonderd, en je wick is niet goed of hij lekt.. dat zuigt
quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hehehe, newbs.
o, sorry. schreef ik dat hardop?
bij een dripper is het katoen, wat je door je coil steekt, je reservoir.
8 tot 10 druppels, afhankelijk van hoe diep je dripwell is en hoeveel katoen je daarin kwijt kan.
en een half uur? probeer elke 6/7 halen.
die dingen zuipen liquid.
ah. okee.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude![]()
![]()
![]()
KNAK moet denk ik eerst effe beginnen met een standaard microcoiltje fiksen.. kermis is voor (veel) later misschien. Sowieso wil hij een tank, en geen dripper
niks mis met newbsquote:Op donderdag 5 februari 2015 22:26 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vooralsnog na 20 jaar en ontelbare pogingen nu 2 weken geen peuk meer aangeraakt, dus een trotse newbs hier
Dripper zal het niet gaan worden. Ik zal dan wel blijven steken in reservoirs en net een aantal Lemo vids bekeken en op het moeten maken van een coil na, en met meet apparatuur klooien is me dat al vrij duidelijk. Lees nu wel dat een dubbele coil lastig is in een Lemo, maar dat mensen dat dan toch voor elkaar krijgen of een dual coil draaien, 2 draden tegelijkertijd.
Middels het bekijken van video's probeer ik het nut van een overstap van bvc coils wat ik met de nautilus gebruik te rechtvaardigen, een Lemo gebruiken met een enkele coil zal dan niet zo heel veel verschil uitmaken ( of toch? )
Op naar andere filmpjes , Kaifun en russian
Dual coil is niet nodig is leuk om als optie te hebben. Het is geen must om dat erin te kunnen proppen. Wat ik zo mee heb gekregen is dat dat ding met 1 coil al erg goed moet zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:26 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vooralsnog na 20 jaar en ontelbare pogingen nu 2 weken geen peuk meer aangeraakt, dus een trotse newbs hier
Dripper zal het niet gaan worden. Ik zal dan wel blijven steken in reservoirs en net een aantal Lemo vids bekeken en op het moeten maken van een coil na, en met meet apparatuur klooien is me dat al vrij duidelijk. Lees nu wel dat een dubbele coil lastig is in een Lemo, maar dat mensen dat dan toch voor elkaar krijgen of een dual coil draaien, 2 draden tegelijkertijd.
Middels het bekijken van video's probeer ik het nut van een overstap van bvc coils wat ik met de nautilus gebruik te rechtvaardigen, een Lemo gebruiken met een enkele coil zal dan niet zo heel veel verschil uitmaken ( of toch? )
Op naar andere filmpjes , Kaifun en russian
De weerstand (Ohm) blijft gelijk, doordat je je voltage kan veranderen gaat je wattage mee omhoog of omlaag.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:44 schreef KNAK het volgende:
Je hebt een istick, 30w, met x volt, das duidelijk, die laat je los op je coil waardoor ie gaat gloeien
Dan heb je de coil, en hier heb je dan te maken met ohm. Hoe wordt ohm variabel? Is dat type en lengte van de draad die je gebruikt ?
Moet je dan adhv de gedraaide coil middels een ohm meter je wattage/voltage daar op aanpassen zodat je je liquid, of erger je wick niet barbequed?
Zoek effe de wet van Ohm op, en probeer te begrijpen wat U=I*R inhoudt.. dan ben je al aardig op weg.. heel veel meer hoef je niet te weten, want je hebt een regulated mod, dus de chip doet het rekenwerk voor je.quote:Op donderdag 5 februari 2015 22:44 schreef KNAK het volgende:
Je hebt een istick, 30w, met x volt, das duidelijk, die laat je los op je coil waardoor ie gaat gloeien
Dan heb je de coil, en hier heb je dan te maken met ohm. Hoe wordt ohm variabel? Is dat type en lengte van de draad die je gebruikt ?
Moet je dan adhv de gedraaide coil middels een ohm meter je wattage/voltage daar op aanpassen zodat je je liquid, of erger je wick niet barbequed?
Correct en tevens juistquote:Op donderdag 5 februari 2015 23:20 schreef KNAK het volgende:
Duidelijk
Ik zag elders ook al een chart waarop de gevarenzones te lezen zijn. Ik denk dat ik het maar moet gaan proberen, genoeg YouTube materiaal en experts hier die ondersteuning kunnen bieden
Nu alleen nog kiezen welke. Russian 91%, is dat die hier wordt bedoeld ?
Jeh.. zoek je een kloon of wil je een original? Origineel kost ie ergens rond de 75 - 85¤ en moet je even zoeken waar ze hem nog hebben. Kloon kost ws ergens rond de 2 tientjes bij Fasttech.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:20 schreef KNAK het volgende:
Duidelijk
Ik zag elders ook al een chart waarop de gevarenzones te lezen zijn. Ik denk dat ik het maar moet gaan proberen, genoeg YouTube materiaal en experts hier die ondersteuning kunnen bieden
Nu alleen nog kiezen welke. Russian 91%, is dat die hier wordt bedoeld ?
Als ik dat zo zie gaat het wel die V2 worden, en dit is dan omdat ik het met de andere kanshebber vergelijk, de Lemo, de airflow véél gemakkelijker te verstellen is en het vullen ook. Bij de Lemo moet je vullen middels een schroef eruit halen, en airflow heeft ook het nodige gestunt nodig.quote:Op donderdag 5 februari 2015 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh.. zoek je een kloon of wil je een original? Origineel kost ie ergens rond de 75 - 85¤ en moet je even zoeken waar ze hem nog hebben. Kloon kost ws ergens rond de 2 tientjes bij Fasttech.
Er is inmiddels ook de V2, maar als je die koopt word ik jaloers![]()
Een Kayfun V3.1 is hetzelfde ding trouwens, let op dat er airflow control op zit, en dat je er eentje hebt met verwisselbare driptip, sommigen hebben een screwtip, en dan kan er niks anders op zonder adapter..
De zwarte worden lelijk, de RVS is bij mij nog keurig netjes en dat is niet omdat ik er zo zuinig mee omga, en als ik er nu nog eentje zou kopen werd het een matte, omdat ik die nog niet heb in de collectie![]()
Nee joh, gekkie. Ik betaal maandelijks 3.xx voor m'n bankzaken bij de ABN, incl. creditcard.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij de mijne betaal ik 5¤ per maand volgens mij (ABN), en dat vind ik het gewoon niet waard.. kan geloof ik via de ANWB ook een gratis ding krijgen, maar ik vind gewoon dat ze motte paypallen.. tis al 2015...
!
mag ook niet meer. groter dan 2ml.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:24 schreef KNAK het volgende:
Gewoon CC nemen. Kost geen drol
Als er trouwens een webshop met istick 30w en russian V2 aanwezig is in Nederland denk ik dat ik gelijk maar mijn CC ook maar ga misbruiken.
Hebbe hebbe hebbe!!
Exit
Russian in NL lastig te vinden in de voor mij nu bekende vape shops :-/
Probleem met dei V2 is, dat er weinig of geen goede kloons van zijn, en je dus een original moet zoeken, en die zijn in NL sinds vorige week verboden omdat de tankinhoud groter is al 2-fokking-ml. Dus wordt het een vluchtje buitenland, en daar kost ie zomaar 100$+ en dan is het bidden dat er niet ergens een wakkere dounier op schiphol rondwandelt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:12 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als ik dat zo zie gaat het wel die V2 worden, en dit is dan omdat ik het met de andere kanshebber vergelijk, de Lemo, de airflow véél gemakkelijker te verstellen is en het vullen ook. Bij de Lemo moet je vullen middels een schroef eruit halen, en airflow heeft ook het nodige gestunt nodig.
Het is nu meer een kwestie van wat er voor ander spul te koop is wat nóg beter is, nóg lekkerder dampt/smaakt. Daar ik een newbie ben lijkt me die russian V2 op een istick wel een voldoende stap vooruit.
Ik zal eerst wel die istick verwelkomen en dat icm de nautilus mini gaan gebruiken, tot ik precies weet wat voor draad,wick etc ik precies in bulk moet gaan bestellen (en de 8 bvc coils die ik nog heb bijna op zijn)
Stoppen met roken heeft voordelen , ook financieel,.. Al vraag ik me af of ik nu door dat vapen hierop moet gaan terugkomen. Wellicht dat na aanschaf van een rebuildable de meeste kosten in liquids gaan zitten.
Ik zal mezelf eens beraden, maar ik vind het nog steeds bullsheisse, maar idd.. op vakantie/reis is het ook wel handig soms.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:18 schreef Bowny het volgende:
[..]
Nee joh, gekkie. Ik betaal maandelijks 3.xx voor m'n bankzaken bij de ABN, incl. creditcard.
Niets handiger dan een CC, wereldwijd gebruik, altijd krediet op reis en 6 maanden verzekerd. Heb wel eens gezeik gehad met een buitenlandse zending. Nooit aangekomen en verkoper deed moeilijk. Prima, formuliertje ingevuld, opgestuurd en het werd terug gestort.
Kom op, tis al 2015. Geen CC hebben is zo achterhaald en 1999
iStick haal je natuurlijk bij mijn favo websjoppie, dezelfde als die CokeLight aangeeft.. voor morgenmiddag bestellen, zaterdag in huis. En voor lekkere premium liquids ben je daar ook wel aardig aan het goede adres.. En die Russian.. gaat hem niet meer worden in NL.. dus moet je effe over de grens zoeken.. misschien in .de, want het is wel europese regelgeving, maar eigenlijk pas vanaf volgend jaar.. alleen Nl moet weer haantje de voorste zijn as usual; waarom wachten tot volgend jaar als je nu al de bevolking kunt zieken?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:24 schreef KNAK het volgende:
Gewoon CC nemen. Kost geen drol
Als er trouwens een webshop met istick 30w en russian V2 aanwezig is in Nederland denk ik dat ik gelijk maar mijn CC ook maar ga misbruiken.
Hebbe hebbe hebbe!!
Edit
Russian in NL lastig te vinden in de voor mij nu bekende vape shops :-/
Die heeft alleen slechte kloons gehad voor zo ver ik weet, en die waren ook zo weer van de site af na een aantal nasty reviews.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
mag ook niet meer. groter dan 2ml.
probeer fasttech.
ja, zag ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die heeft alleen slechte kloons gehad voor zo ver ik weet, en die waren ook zo weer van de site af na een aantal nasty reviews.
http://www.fasttech.com/p(...)tank-atomizers-4-5mlquote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:41 schreef KNAK het volgende:
http://www.fasttech.com/search/3099-E-Cigarettes?Russian
$22, en dan heb je niet eens de V2 zo te zien,.. En wellicht een kloon.
Ik heb m'n Aspire bij rookesigaret gehaald, wilde daar ook de istick vandaan halen, iets wat nu even niet zo belangrijk is daar ik nu wel wil weten waar die v2 dan te halen is.
Ik dacht trouwens dat alleen de liquids aan banden werd gelegd, maar nu dus ook de reservoirs
Debiele betutteling ,.. Kansloos
dezequote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:41 schreef KNAK het volgende:
http://www.fasttech.com/search/3099-E-Cigarettes?Russian
$22, en dan heb je niet eens de V2 zo te zien,.. En wellicht een kloon.
Ik heb m'n Aspire bij rookesigaret gehaald, wilde daar ook de istick vandaan halen, iets wat nu even niet zo belangrijk is daar ik nu wel wil weten waar die v2 dan te halen is.
Ik dacht trouwens dat alleen de liquids aan banden werd gelegd, maar nu dus ook de reservoirs
Debiele betutteling ,.. Kansloos
90¤ inclusief taxes, maar idd, dat issum..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:50 schreef KNAK het volgende:
http://www.cig.co.il/the-(...)l?sl=en¤cy=EUR
¤76
Maar,.. Uit Israël
Je wilt de Russian 2.0, met die draairing.. da's de airflow.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:50 schreef KNAK het volgende:
http://www.cig.co.il/the-(...)l?sl=en¤cy=EUR
¤76
Maar,.. Uit Israël
En de officiële site?
http://www.russianrba.com/
Je hebt de V2 en 91% V2. Om het nog even wat lastiger te maken voor de leek
Ook goed, maar wat ouder, airflow verstellen dmv een schroefje, sowieso kleiner gat voor airflow, dus minder. Ouderwets vullen.. Maar dampt ook prima.quote:
Fixedquote:Op vrijdag 6 februari 2015 08:44 schreef Bowny het volgende:
Hij lekt in 99% van de gevallen niet als je hem fatsoenlijk opbouwt.
Was geen damp meer uit te krijgen. Wat youtube troubleshooting bekeken en iemand had het advies om het spoedje weer omhoog te trekken. Klopt inderdaad want hij was wat verzonken...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, maar bij mij was hij érg kort.. en dan zit je clearo op precies één spoedje vast, en de eerste keer dat je hem dan te vast draait is die spoed beschadigd en blijven ze niet meer zitten.. ik heb welgeteld nog één clearo die erop kan, en dat is mijn Kangertech Mega, en die gebruik ik zelden.. meer.
tja, sorry.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:30 schreef KNAK het volgende:
Ik werd wakker en wilde dus die Lemo bestellen icm met istick, want lage prijs en uitbreiding naar Russian kan later ook, Laat ik eerst maar wat knoeien met iets simpels dacht ik, blijkt dus ook Lemo nergens meer te koop. Want 5ml
.....das dus mooi klote
die is een maatje kleiner.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:46 schreef KNAK het volgende:
Heb een Lemo in België gevonden. , binnen de EU dus wellicht beter dan bestellen buiten de EU
http://www.vapuri.be/30-tank
De istick inmiddels besteld
Eleaf heeft meerdere tanks, zoals o.a. de drop. Wat is het verschil ?
vanuit belgie zal het iig sneller hier zijn dan uit china, waar die uit belgie waarschijnlijk toch ook vandaan komtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:59 schreef KNAK het volgende:
Met zo een zelfgebouwde zal het nog wel sneller gaan dan een nautilus mini, welke ik zeker 1x per dag moet bijvullen
Balen dat ik te laat ben met het licht gezien te hebben dat ik de starter Aspire nu wil inruilen![]()
De istick komt morgen binnen, Wat zou jij (jullie) doen als je dus een Lemo wil aanschaffen? Is die Belgische shop dan een optie ?
Uhhhhmmm... Sounddragonquote:Op donderdag 5 februari 2015 21:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij de mijne betaal ik 5¤ per maand volgens mij (ABN), en dat vind ik het gewoon niet waard.. kan geloof ik via de ANWB ook een gratis ding krijgen, maar ik vind gewoon dat ze motte paypallen.. tis al 2015...
Een 'spoed' van een draad is één omwenteling van de draad. Je hebt het over een weggedrukte centerpin volgens mijquote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Was geen damp meer uit te krijgen. Wat youtube troubleshooting bekeken en iemand had het advies om het spoedje weer omhoog te trekken. Klopt inderdaad want hij was wat verzonken...Nu werkt hij weer... denk ik
Ja, een rebuildable.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 12:51 schreef Kreator het volgende:
Ik krijg weer drang om nieuw spul te kopen, zodat ik mijn halve liter liquid straks met iets nieuws kan wegdampen.
Is er qua standaard bouw ondertussen al iets beters dan een Naut Mini? Ben bijna door de coils heen. 2ml tank is voor mij wel max/prima. Mocht iemand tips hebben voor iets beters, dan hoor ik het graag. Heb al een tijdje geen nieuws gelezen.
Ja, gewoon uit het buitenland halen.. bij voorkeur Europa natuurlijk, minste kans op gelazer.. als zou ik nu nog steeds doodleuk in China bestellen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:59 schreef KNAK het volgende:
Met zo een zelfgebouwde zal het nog wel sneller gaan dan een nautilus mini, welke ik zeker 1x per dag moet bijvullen
Balen dat ik te laat ben met het licht gezien te hebben dat ik de starter Aspire nu wil inruilen![]()
De istick komt morgen binnen, Wat zou jij (jullie) doen als je dus een Lemo wil aanschaffen? Is die Belgische shop dan een optie ?
Hehe, dan issie bij de ABN volgens mij nog steeds goedkoper, en minder ingewikkeld ook..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:51 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Uhhhhmmm... SounddragonIk heb zo een prepaid Credit Card van 3V. Kost eenmalig 10¤ en er geld opzetten kost ook weer 2¤ per keer en dan kun je nog maar max. 150¤ erop zetten dus misschien ook niet ideaal maar wellicht een optie. Gratis bestaat niet, die ANWB is voor één jaar gratis volgens mij. Maar goed, ik gebruik deze CC ook voor als er echt geen andere opties meer zijn als ik iets wil bestellen.
Man man, wat ben ik hard aan het dampen. Wel jammer is dat die mini subtank van Kanger als aan het lekken is als ik hem meeneem in mijn binnenzak, nog niet de oorzaak gevonden. En die coils beginnen veels te snel zwartig te worden dus ik moet ook maar proberen te gaan rebuilden want die OCC coils zijn maar liefst rond de 20¤ per 5 stuks...
Zijn die NR-N-NR wires niet een goede optie als je geen gedoe met mogelijke kortsluiting wil?
Okquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:51 schreef Catch22- het volgende:
Vergeet die chart. Is heel tank specifiek
Je mag het ook echt wel gebruiken als richtlijn hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:56 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ok
Wel jammer daar dit toch een leuk leidraadje is voor een leek die net begint met een ohm meter en een variabel volt/watt apparaatje.
Hoe weet ik dan zonder dat ik op de smaak af ga hoeveel ik door de 1.8ohm mini bvc coil kan duwen met de istick?
Volgens die chart ben ik dan wel met m'n Nautilus coil diep in het rood op 4,8vquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Je mag het ook echt wel gebruiken als richtlijn hoor.
Vergeet dus wat Catch zei.
Wat geeft ie eigenlijk aan als wattage?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:57 schreef KNAK het volgende:
[..]
Volgens die chart ben ik dan wel met m'n Nautilus coil diep in het rood op 4,8v
Volgens de chart 12.8w, Echter heb ik nog geen meter liggen, deze ga ik samen met de Lemo uit België halen,. Een Eleaf ohm meter, zal ongetwijfeld ook watt afgelezen op kunnen wordenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat geeft ie eigenlijk aan als wattage?
Als je deze bedoelt met de 'Eleaf ohm meter' wel ja:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:16 schreef KNAK het volgende:
[..]
Volgens de chart 12.8w, Echter heb ik nog geen meter liggen, deze ga ik samen met de Lemo uit België halen,. Een Eleaf ohm meter, zal ongetwijfeld ook watt afgelezen op kunnen worden
Ah. OK. Snap um.. Ik heb de istick nog niet in handen. Wacht geduldig op de post daar hij zo wordt gebrachtquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je deze bedoelt met de 'Eleaf ohm meter' wel ja:
http://www.eleafworld.com/product/detail.php/lcd-meter.html
De andere Ohm meter van Eleaf geeft alleen het voltage weer van je batterij. Maar daar kun je de iStick niet eens mee meten, aangezien de iStick niet 'afvuurt' als er geen clearomizer of atomizer op zit.
Maar je iStick laat het wattage toch ook zien. Want daar doelde ik eigenlijk op.
Iemand ?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:36 schreef Zith het volgende:
Heb na 4 dagen dampen geleerd dat ik toch een stukje verder wil dan het instapmodel van ' x fire 2'.
Heb nu via via een mech mod besteld. Daar zit een "BIG DRIPPER" op
Leuk natuurlijk zo veel rook maar denk niet dat ik 1) zo veel rook wil produceren of 2) al dat gedoe met wicks en spoils wil hebben... Dus de vraag:
Wat is een fijne atomizer die zo veel mogelijk plug-n-play is? Dus met coil unit die je een beetje in bulk kan kopen, erin kan schroeven en kan dampen?
Ook denk ik dat ik in de nabije toekomst over ga op een boxmod oid. zodat het minder lijkt alsof ik met een dildo rondloop.
lees het topic voor de garp eens door, de vorige mag ook.quote:
kewl, en doet 'ie een beetje wat je ervan verwachtte?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:03 schreef KNAK het volgende:
Mood ding. Heerlijk klein !! 4.8v = 10.9w
Staat ook ohm bij zie ik nu. 2.1
Helemaal blij. Nu die lemo nog
Bij elke bestelling toch mooi een liquid flesje gratis bij rookesigaret. Ook de Aspire , nu dus de istick weer
Had deze direct moeten aanschaffen. Vooralsnog die oude VV+ Aspire mooi kunnen verpatsen, dus schade is beperkt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kewl, en doet 'ie een beetje wat je ervan verwachtte?
Bij de iStick? Dat is gewoon een 510-ego adapter, voor je clearomizers met een ego schroefdraad.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Had deze direct moeten aanschaffen. Vooralsnog die oude VV+ Aspire mooi kunnen verpatsen, dus schade is beperkt.
Heerlijk klein, flinke stap vooruit qua batterij en natuurlijk de eerste stap richting de rebuildables. Daar het weekend is Zal ik maandag pas de Lemo bestellen, tot die tijd nog even wat rondkijken wat voor andere opties , zowel tanks als winkels in Europa er nog meer zijn.
Er zat nog een ander metaal ding bij , beautyring heeft zoiets toch? Of een onderdeel daarvan , voor dat stukje moet er nog wat bij om een hals idee te krijgen , als ik het goed heb
ik moet nog steeds flesjes van 50ml binnenkrijgen.. als ze aangekomen zijn laat ik het wel wetenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:55 schreef RodimusPrime het volgende:
flesjes van 10ml of groter mogen dus per 1 februari niet verhandeld worden. Oftewel Nederlandse retailers mogen geen flesjes verkopen met meer dan 10ml inhoud. Wat ik me afvraag is of je nog wel flesjes mag importeren van meer dan 10ml ?
Bedankt, had er door je tip naar gekeken maar deze zit met te lage ohms (0.5) voor mij. Wel tijdens de 'aspire atomizer' zoektocht op marktplaats een nautilus mini met 10x replacement coils (in officiele doos) gevonden voor 30 euroquote:
Define; 'sub ohm', en waarmee ga je hem gebruiken?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:37 schreef wipes66 het volgende:
is deze batterij eigenlijk geschikt voor subohm?
eFest IMR Purple 18650 3100mAh 20A Flattop
0.5, dus dan moet het lukkenquote:Op zondag 8 februari 2015 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Define; 'sub ohm', en waarmee ga je hem gebruiken?![]()
Als je bedoelt tussen de 0.4 en 1 Ohm.: ja, kan .. als je daar nog onder wilt: beter niet.. Ik heb hem zelf ook, en ik stook er zo'n beetje alles mee, behalve de échte gekke shit..
Nah, een 35A geeft veel meer Umpf voor als je bijvoorbeeld lekkere dikke coils in een dripper wilt stoken.. doet die 20A ook wel, maar die heeft dan meer tijd nodig om de coil op te warmen en dan moet hij heel hard werken.. net als een zware aanhanger trekken met een 1.4tje zeg maar ...quote:Op zondag 8 februari 2015 17:39 schreef wipes66 het volgende:
[..]
0.5, dus dan moet het lukkenik dacht misschien heb je 35a nodig wanneer je onder de 1 ohm zit, maar dat valt dus mee. niet dat ik weet wat het verschil is, maar daarom vraag ik het ook meer eerst
whehe, kewl.. Dat coils maken valt best mee hoor, is gewoon een kwestie van doenquote:Op zondag 8 februari 2015 18:07 schreef KNAK het volgende:
De Lemo zojuist besteld uit België
[ afbeelding ]
Gelijk ook maar een ohm meter daar ik de ¤50 EUR moest aantikken voor gratis verzendkosten, en daar ik hier gelezen heb dag Muji katoen goed bevonden wordt ook maar voor een eurotje zo een pakketje. Volgende bestelling zal dan wel kanthal, puff katoen, en zo een setje rods van 1, 1.5, 2, 2.5 en 3mm voor het wikkelen van coil. Na heel veel gelezen te hebben is er gewoon geen ideale standaard verhouding coil/kanthal/diameter coil/ ruimte tussen de wraps vd coils etc, tijden van flink geknutsel gaan dus spoedig aanbreken
Vol vermogen hoeft ook weer niet. Gewoon paar keer goed gepulseerd laten gloeien, afkoelen en afblazen. Of gloeien en dan laten schrikken in koud water, werkt ook prima.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:35 schreef KNAK het volgende:
Lijkt wel een volgezogen maandverband
De wick eruit, duidelijk.. De coil ? Zonder wick vol vermogen schoonbranden? Of nieuwe ? Wat is de norm?
Idd, wick eruit en effe lekker opgloeien.. dan laten afkoelen (doet zéér anders) en dan veeg je het er zo vanaf en dan issie weer ready to go. nieuw wickie erin en weer opbouwen.. dat is dus wat je met een prefab koopding niet kunt, want dan is je wick verkacheld..quote:Op zondag 8 februari 2015 19:35 schreef KNAK het volgende:
Lijkt wel een volgezogen maandverband
De wick eruit, duidelijk.. De coil ? Zonder wick vol vermogen schoonbranden? Of nieuwe ? Wat is de norm?
Neuh, dan zet je gewoon de prik wat omhoogquote:Op zondag 8 februari 2015 20:00 schreef KNAK het volgende:
Dus eenmaal een goede coil ben je klaar en zou je alleen een nieuwe coil plaatsen als je bijvoorbeeld een andere (in geval van liquid overstap van 50/50 naar 100%vg) nodig zou hebben ?
LOL ziet er goed gebruikt uit, maar je wick vervang je niet bij het wisselen van smaak? Ik heb altijd de gewoonte om het wel te doen. Maar meestal zit er wel wat menthol in de smaken die ik damp. En dat blijft altijd vrij lang hangen.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
whehe, kewl.. Dat coils maken valt best mee hoor, is gewoon een kwestie van doen
Dan kun je ook eens zien wat die lquids met je coil uitspoken. Ik ontdekte dit stukje ellende vanmorgen in de Russian. Na ik denk een tankje of 6 liquid met als sluitpost een lekkere zoete suïcide bunny.
Jakkiebah.
[ afbeelding ]
Soms wel, soms ben ik luiquote:Op zondag 8 februari 2015 20:03 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
LOL ziet er goed gebruikt uit, maar je wick vervang je niet bij het wisselen van smaak? Ik heb altijd de gewoonte om het wel te doen. Maar meestal zit er wel wat menthol in de smaken die ik damp. En dat blijft altijd vrij lang hangen.
Het eerste, in grote lijnenquote:Op zondag 8 februari 2015 20:07 schreef KNAK het volgende:
Jullie hebben zeker alle maten kanthal wat te koop is thuis liggen, en proberen bij elke nieuwe coil verschillende diameters? Of is dit nu na de eerste fase experimenten voorbij en maken dezelfde coils?
Alle maten is ook weer overdreven, ik heb zo uit het hoofd 3 verschillende maten hier. In de laatste zending van fasttech heb ik ook nikkel mee laten komen, maar nog niet echt iets mee aan het bouwen geweest.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:07 schreef KNAK het volgende:
Jullie hebben zeker alle maten kanthal wat te koop is thuis liggen, en proberen bij elke nieuwe coil verschillende diameters? Of is dit nu na de eerste fase experimenten voorbij en maken dezelfde coils?
Heb je iets met temp control dan?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:37 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Alle maten is ook weer overdreven, ik heb zo uit het hoofd 3 verschillende maten hier. In de laatste zending van fasttech heb ik ook nikkel mee laten komen, maar nog niet echt iets mee aan het bouwen geweest.
Nog niet, nog geen vapor flask gevonden voor een prijs die ik ervoor wil betalen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heb je iets met temp control dan?
yep duurt nog even voordat die in prijs gaan zakken. Tot nu toe voldoet mijn hana mod nog, meer dan 30 watt heb ik nog niet nodig. Dus het duurt nog even voordat ik een nieuwe mod nodig denk te hebben.quote:Op zondag 8 februari 2015 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
Bij 3fvape hebben ze neppies voor 70 euro ofzo.. Al een hele verbetering tov de 330 die je voor een originele mag aftikken. Die chips zijn gewoon duur.
Whehe, wat wil je weten?quote:Op zondag 8 februari 2015 23:54 schreef KNAK het volgende:
Constant Google nodig wil ik wat van jullie onderwerpen begrijpen
Nederlandse liquidshops ken ik nu wel, weet nu ook zo ongeveer welke de favo's zijn van jullie. Maar als je een favo van buiten de grenzen moet noemen, welke mag deze Zijn?
Goede vraag, tot nu toe waren de shops hier in Nederland afdoende voor mij. En ik ben wat liquids bestellen altijd wat laat, dus dan is het bestellen hier en dan is het de volgende dag in huis. Dat is de hoofdreden om in NL te bestellen.quote:Op zondag 8 februari 2015 23:54 schreef KNAK het volgende:
Constant Google nodig wil ik wat van jullie onderwerpen begrijpen
Nederlandse liquidshops ken ik nu wel, weet nu ook zo ongeveer welke de favo's zijn van jullie. Maar als je een favo van buiten de grenzen moet noemen, welke mag deze Zijn?
LOL oh dus wij zijn niet goed genoegquote:Op maandag 9 februari 2015 00:31 schreef KNAK het volgende:
Jij hebt hele dozen vol. Alles made-in-China toch? Iets wat niet echt als hoogwaardig wordt beschouwt ? Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Ik ga maar verder geen vragen stellen en gebruik Google wel, ik gebruik die credits wel voor als de Lemo binnen is :p
Die lade vol is chinese liquid inderdaad.. is niet echt troep-troep of slecht ofzo; wordt nog steeds gewoon goed verkocht, maar ik ben inmiddels een klein beetje verwend, en als je kaviaar hebt liggen, eet je geen kuitquote:Op maandag 9 februari 2015 00:31 schreef KNAK het volgende:
Jij hebt hele dozen vol. Alles made-in-China toch? Iets wat niet echt als hoogwaardig wordt beschouwt ? Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Ik ga maar verder geen vragen stellen en gebruik Google wel, ik gebruik die credits wel voor als de Lemo binnen is :p
Sucker Punch van Suïcide bunny en in de drippert Raspberry Mojito van Pink Spot; zal allebei niet meevallen om nu te krijgen in NLquote:Op maandag 9 februari 2015 00:51 schreef KNAK het volgende:
Met die Lemo die er aan komt wil ik weer wat gaan inslaan. Eliquidmania, smokesmarter, genoeg keuze, eigenlijk teveel dat ik niet weet wat...
En credits in de zin van dat ik al genoeg vraag, en wil voor jullie allemaal aan het facepalmen beginnen dit wat rustiger aan doen en deze 'bewaar' als ik zelf ga beginnen met pielen. In ieder geval niets wat ook maar lijkt op het niet goed genoeg vinden van de kwaliteit wat kennis betreft
Wat zit er nu in jullie tanks? Als het geen tabak is zal ik dat wel lekker vinden, menthol, fruit, ik lust alles,.. Bestel ik dat wel wat jullie nu dampen(zo, ziehier,...een 'token of trust' met deze vraag/melding
)
Is dat eigen gebruik of voor de verkoop?quote:Op maandag 9 februari 2015 01:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die lade vol is chinese liquid inderdaad.. is niet echt troep-troep of slecht ofzo; wordt nog steeds gewoon goed verkocht, maar ik ben inmiddels een klein beetje verwend, en als je kaviaar hebt liggen, eet je geen kuit![]()
Je mag vragen wat je wilt, heb je geen credits voor nodig hoor
Is een forum niet het medium voor het opdoen van kennis? En dat gaat door vragen te stellen dacht ik zoquote:Op maandag 9 februari 2015 00:51 schreef KNAK het volgende:
Met die Lemo die er aan komt wil ik weer wat gaan inslaan. Eliquidmania, smokesmarter, genoeg keuze, eigenlijk teveel dat ik niet weet wat...
En credits in de zin van dat ik al genoeg vraag, en wil voor jullie allemaal aan het facepalmen beginnen dit wat rustiger aan doen en deze 'bewaar' als ik zelf ga beginnen met pielen. In ieder geval niets wat ook maar lijkt op het niet goed genoeg vinden van de kwaliteit wat kennis betreft
Wat zit er nu in jullie tanks? Als het geen tabak is zal ik dat wel lekker vinden, menthol, fruit, ik lust alles,.. Bestel ik dat wel wat jullie nu dampen(zo, ziehier,...een 'token of trust' met deze vraag/melding
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |