abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149122111
Super! Ik snap dat je blij bent met je keuze :)
pi_149123345
Ik denk soms ook 'zo fijn dat het zonder maagverkleining gelukt is', maar ik heb het gelukkig ook nooit als serieuze optie overwogen.

Hier gaat het medium goed. De snaaizin in terug, dus ik moet er weer harder aan trekken om alles goed op het pad te houden. Ik merk wel dat het bewegen me goed doet, dus misschien ga ik dat toch iets meer uitbouwen, dan kan ik me natuurlijk ook iets meer permitteren op snaai-gebied, en hoeft dat minder moeite te kosten.

Ik vind het beeld wat ik in de spiegel zie trouwens soms heel lastig. Soms kijk ik naar mezelf en vind ik mezelf echt heel prima zoals ik nu ben, zoals vanavond met gewoon een spijkerbroek en een simpel zwart T-shirtje aan, en een andere keer zie ik mezelf en dan vind ik het beeld echt vreselijk. Dan zie ik alleen maar buik, alleen maar been, en die enorme reet. Vind ik soms lastig, omdat ik aan de ene kant vind dat ik mezelf mooi moet vinden, maar dat beeld wat afstoot is een hele goede inspiratie voor afvallen. Lastige tegenstelling.
  woensdag 28 januari 2015 @ 07:52:54 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149129210
Ik vind dat een rare constructie... Meer bewegen zodat je je meer kan permiteren op snaaigebied :?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 januari 2015 @ 08:00:06 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149129279
Tsja, wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken. En het past prima in het kader van keuzes maken :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:03:45 #130
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149129314
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:00 schreef Sjeen het volgende:
Tsja, wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken. En het past prima in het kader van keuzes maken :)
Maar, je wil dus afvallen. Dus moet je minder eten meer bewegen. En dan ga je maar meer bewegen dan dat je al doet om meer te kunnen snaaien.

Ik persoonlijk vind dat niet handig. Maar goed, wie ben ik :) waarom heb je snaaitrek zeester? Weet je dat? Verveling? Moe? Te weinig eten?
pi_149129355
Ik bedoelde ook niet 'ah, ik heb gesport, nu is het tijd voor een mars' maar meer dat, als het af en toe toch mis gaat het iets minder erg is want ik sport ook.

En ik heb snaaitrek omdat ik gewoon onwijs van ongezond eten hou. Zin heb om het te proeven. En op het moment omdat ik bijna ongesteld moet worden, dan trekken zulke dingen altijd net harder.
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:09:57 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149129360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:09 schreef Zeester het volgende:
Ik bedoelde ook niet 'ah, ik heb gesport, nu is het tijd voor een mars' maar meer dat, als het af en toe toch mis gaat het iets minder erg is want ik sport ook.
Ooh lol! ZEG DAT DAN! :P
  woensdag 28 januari 2015 @ 08:15:07 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_149129398
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh lol! ZEG DAT DAN! :P
Dat is precies wat ik uit de eerste post haalde... Blijkbaar multi-interpretabel :D

Ik heb me verslapen en daardoor ziet mijn lijstje er zo uit:

O: handje chococruesli op weg naar het station.
T: 4 crackers met 30+kaas
L: 2 volkoren met 30+kaas en kalkoenfilet, bakje leftover pastasalade van gisteren met pasta, tonijn, komkommer, olijven, ijsbergsla en dressing.
T: 2 volkoren met 30+kaas en kalkoenfilet.
D: nasi die voor gisteren op het menu stond, toen werd het pasta. Vanavond dus zilvervliesrijst met groente, kruiden, gebakken uitjes en zilveruitjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 januari 2015 @ 08:28:02 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149129539
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, je wil dus afvallen. Dus moet je minder eten meer bewegen. En dan ga je maar meer bewegen dan dat je al doet om meer te kunnen snaaien.

Ik persoonlijk vind dat niet handig. Maar goed, wie ben ik :) waarom heb je snaaitrek zeester? Weet je dat? Verveling? Moe? Te weinig eten?
zoals ik al zei, je hoeft niet alles te begrijpen. Het werkt voor haar blijkbaar. Ik begrijp ook niet alles van jou en toch lijkt het voor jou te werken.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 januari 2015 @ 08:29:14 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_149129554
En een mars, daar zou ik niet extra voor gaan sporten :P
pi_149129709
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:09 schreef Zeester het volgende:
Ik bedoelde ook niet 'ah, ik heb gesport, nu is het tijd voor een mars' maar meer dat, als het af en toe toch mis gaat het iets minder erg is want ik sport
Dat heb ik ook :Y
Sporten vind ik ook belangrijker en is de eerst stap.
Als dat goed gaat ondervang ik al een hoop.
pi_149129758
De weegschaal was weer erg tof vanochtend.
Ookal zie ik het graag sneller gaan (dat er opeens 5 kilo af is) gaat ie wel al drie weken omlaag.
  Moderator/colorchick woensdag 28 januari 2015 @ 08:50:39 #138
382129 crew  Donna
pi_149129842
*O* *O* Sarabi *O* *O* voor de weegschaal!
pi_149130049
Sarabi, inderdaad lekker bezig!

Ik ben speciaal op tijd opgestaan op m'n vrije dag (heb om 1 en om 4 wel afspraken dus niet 100% vrij) om ff goed te gaan poetsen. 1 van mijn goede voornemens was om het mezelf makkelijker te maken om opgeruimder te zijn, en dat gaat best goed. Dus ga nu weer puin ruimen/poetsen!
  Moderator/colorchick woensdag 28 januari 2015 @ 09:07:38 #140
382129 crew  Donna
pi_149130107
Heerlijk als het weer opgeruimd is Zeester.
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:16:51 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_149130238
Succes Zeester. Ik heb dat voor vanavond op de planning staan. Even snel de stofzuiger erdoor, dingetjes terug op hun plek, vaatwasser aan en doekje over de hele boel en klaaaaar. Zo fijn om, als m'n hoofd rommelig is, in ieder geval m'n huis opgeruimd te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator/colorchick woensdag 28 januari 2015 @ 09:20:44 #142
382129 crew  Donna
pi_149130289
Awww leuk Tink! Leuk idee.

Ik heb gisteren de kerstkaarten opgeruimd. We hadden niet zoveel en ze stonden nog op het dressoir, maar nu kregen we een bos tulpen en dat was toch wel een rare combi haha. Stond wel weer lekker fris, zo zonder kaarten en met verse bloemen.
pi_149130366
Wow Tetsuo, 50 kilo :o _O_ respect!

Tink, wat lieeeef O+
My salvation lies in your love..
pi_149130460
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wow _O_

Hoe heb je het aangepakt? Wil je nog meer aanpakken?
Ik vorig jaar een keer naar de huisarts gegaan voor hulp met afvallen, aangezien ik het niet zelf kon. De stap om hulp te gaan zoeken heeft mij wel een hoop moeite gekos. En een hoop tijd. Ik ben er Een jaar mee bezig geweest denk ik om de stap te zetten. Toen woog ik 164 kg en de huisarts zei wel dat ik in aanmerking kwam voor een operatie. Maar vertelde er ook bij dat daar een traject vooraf zou gaan bij de obesitaskliniek in Eindhoven. In dezelfde adem vertelde hij esnij dat er hier in de stad ook afvalprogrammas werden aangeboden door medifit ( dat is een fysiotherapeuten praktijken voor de helft van het geld. Dus er is besloten om daar contact mee op te nemen. Aangezien ik Nog relatief jong ben (30 volgende week) En ik verder lichamelijk niets mankeer buiten een hoge bloeddruk, die nu weer bijna weg is Hoera!, hebben wij besloten geen operatie te doen.

Dus toen was ik onder behandeling bij medifit.

In maart ongeveer van 2014 ben ik daar begonnen met een afvaltraject en daar zit echt hele fijne begeleiding bij. 2 keer per week mag je daar gaan sporten in een groep van ongeveer 8 tot 12 man. Op dinsdag gewoon cardio en krachttraining. En op donderdag een soort circuit trainING met de groep. Waarbij er elke dinsdag ook een weegmoment is met een klein gesprekje over hoe het ging de afgelopen week en wat de plannen zijn voor komende week. Eens in de 2 weken is er een groepsbijeenkomst met een diėtist. Ook is het mogelijk om afspraken te maken met een psychosomatisch therapeut, al heb ik daar na 1 keer vanaf gezien aangezien het gewoon Heel goed gaat met mij.

Goed omdat ik een man ben van ongeveer 1.86 zou mijn ideale gewicht rond de 86 kg zijn. Dat vonden wij allemaal wel wat weinig dus het doel werd gesteld op een heel ambitieuze 100kg. Dan zou ik 64 kg kwijt zijn.

Ondertussen had ik dus een trainingsschema dat opgesteld werd samen met een fysiotherapeut en met een sportinstructeur, een soort eetschema opgesteld samen met een diėtiste en een flinke dosis motivatie en ben ik aan de slag gegaan.

vanaf week een ging het eigenlijk goed, de kilo's vlogen eraf en dat zorgde ook weer voor extra motivatie uiteraard om het goed te blijven doen en zorgde ook dat het houden aan het eetschema relatief gemakkelijk ging aangezien ik mijzelf voorhield dat ik het kon want ik had het eerder gedaan. Ik zeg trouwens expres schema in plaats van dieet omdat ik geen dieet heb, ik heb meer een leidraAd met normale portiegrotes van een volwassen vent, en hoe ik dat vul mag ik zelf weten. En daar zit ook weer een stukje in dat mij kracht geeft, want aangezien ik alles mag eten en drinken, maar er zelf voor kies om bepaalde dingen te laten staan Ben ik degene die in controle is. Niemand anders, niet de diėtist, niet een blaadje waar een dieet op staat, nee ik ben degene met de controle en dat geeft mij een ontzettend gevoel van vvrijheid en kracht. Het klinkt misschien raar maar voor mij is dat een groot punt.

Natuurlijk ga ik ook wel eens de fout in. Ook ik heb wel eens een paar boterhammen extra gegeten of een koekje of 2 extra. Maar al met al heb ik nog niet echt een terugval of vreetkick gehad. Ik heb dan ook vanaf maart nog maar 3 weken gehad waar ik niet afgevallen ben, waarvan 2 we ken vakantie.

Nu die 100kg in zicht komt heb ik gisteren ook besproken dat ik waarschijnlijk toch iets lager ga mikken wanneer het zo relatief soepel blijft gaan. Het doel word dan zo ongeveer 90 a 93 kg. En als dat lukt mag ik best een feestje vieren.

Gisteren woog ik 114 kg dus nog 14 die er echt af moeten en daarna zien we wel verder toch?

Sorry voor het lange verhaal, en als er vragen zijn, stel ze gerust ik zal bijna alles gewoon eerlijk antwoorden.

TLdr: hulp gezocht bij afvalprogramma, goede begeleiding gekregen, mentale knop omgezet. En verder aan eetschema gehouden met normale 1 persoonsporties
  Moderator/colorchick woensdag 28 januari 2015 @ 09:34:51 #145
382129 crew  Donna
pi_149130512
Wat super knap tetsuo! _O_
pi_149130593
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:31 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Ik vorig jaar een keer naar de huisarts gegaan voor hulp met afvallen, aangezien ik het niet zelf kon. De stap om hulp te gaan zoeken heeft mij wel een hoop moeite gekos. En een hoop tijd. Ik ben er Een jaar mee bezig geweest denk ik om de stap te zetten. Toen woog ik 164 kg en de huisarts zei wel dat ik in aanmerking kwam voor een operatie. Maar vertelde er ook bij dat daar een traject vooraf zou gaan bij de obesitaskliniek in Eindhoven. In dezelfde adem vertelde hij esnij dat er hier in de stad ook afvalprogrammas werden aangeboden door medifit ( dat is een fysiotherapeuten praktijken voor de helft van het geld. Dus er is besloten om daar contact mee op te nemen. Aangezien ik Nog relatief jong ben (30 volgende week) En ik verder lichamelijk niets mankeer buiten een hoge bloeddruk, die nu weer bijna weg is Hoera!, hebben wij besloten geen operatie te doen.

In maart ongeveer van 2014 ben ik daar begonnen met een afvaltraject en daar zit echt hele fijne begeleiding bij. 2 keer per week mag je daar gaan sporten in een groep van ongeveer 8 tot 12 man. Op dinsdag gewoon cardio en krachttraining. En op donderdag een soort circuit trainING met de groep. Waarbij er elke dinsdag ook een weegmoment is met een klein gesprekje over hoe het ging de afgelopen week en wat de plannen zijn voor komende week. Eens in de 2 weken is er een groepsbijeenkomst met een diėtist. Ook is het mogelijk om afspraken te maken met een psychosomatisch therapeut, al heb ik daar na 1 keer vanaf gezien aangezien het gewoon Heel goed gaat met mij.

Goed omdat ik een man ben van ongeveer 1.86 zou mijn ideale gewicht rond de 86 kg zijn. Dat vonden wij allemaal wel wat weinig dus het doel werd gesteld op een heel ambitieuze 100kg. Dan zou ik 64 kg kwijt zijn.

Ondertussen had ik dus een trainingsschema dat opgesteld werd samen met een fysiotherapeut en met een sportinstructeur, een soort eetschema opgesteld samen met een diėtiste en een flinke dosis motivatie en ben ik aan de slag gegaan.

vanaf week een ging het eigenlijk goed, de kilo's vlogen eraf en dat zorgde ook weer voor extra motivatie uiteraard om het goed te blijven doen en zorgde ook dat het houden aan het eetschema relatief gemakkelijk ging aangezien ik mijzelf voorhield dat ik het kon want ik had het eerder gedaan. Ik zeg trouwens expres schema in plaats van dieet omdat ik geen dieet heb, ik heb meer een leidraAd met normale portiegrotes van een volwassen vent, en hoe ik dat vul mag ik zelf weten. En daar zit ook weer een stukje in dat mij kracht geeft, want aangezien ik alles mag eten en drinken, maar er zelf voor kies om bepaalde dingen te laten staan Ben ik degene die in controle is. Niemand anders, niet de diėtist, niet een blaadje waar een dieet op staat, nee ik ben degene met de controle en dat geeft mij een ontzettend gevoel van vvrijheid en kracht. Het klinkt misschien raar maar voor mij is dat een groot punt.

Natuurlijk ga ik ook wel eens de fout in. Ook ik heb wel eens een paar boterhammen extra gegeten of een koekje of 2 extra. Maar al met al heb ik nog niet echt een terugval of vreetkick gehad. Ik heb dan ook vanaf maart nog maar 3 weken gehad waar ik niet afgevallen ben, waarvan 2 we ken vakantie.

Nu die 100kg in zicht komt heb ik gisteren ook besproken dat ik waarschijnlijk toch iets lager ga mikken wanneer het zo relatief soepel blijft gaan. Het doel word dan zo ongeveer 90 a 93 kg. En als dat lukt mag ik best een feestje vieren.

Gisteren woog ik 114 kg dus nog 14 die er echt af moeten en daarna zien we wel verder toch?

Sorry voor het lange verhaal, en als er vragen zijn, stel ze gerust ik zal bijna alles gewoon eerlijk antwoorden.

TLdr: hulp gezocht bij afvalprogramma, goede begeleiding gekregen, mentale knop omgezet. En verder aan eetschema gehouden met normale 1 persoonsporties
Wauw, goed en inspirerend verhaal! Heel herkenbaar trouwens, dat stukje van zelf de kracht houden en keuzes maken in wat je eet, dat is ook mijn instelling. Leren gezonde keuzes te maken, binnen een kader van gezonde opties. Weten wat je eet en weten waarom je bepaalde dingen niet eet. Ik geloof ook heel erg dat dat een manier is waarop je terugvallen kunt tegengaan! Ik vind het echt heel knap dat je zo in 1x doorstoomt naar een goed eindresultaat!

Heb je last van overtollige huid nu je toch best rap zoveel kwijt bent?
pi_149130599
Echt heel heel knap! *O*
pi_149130613
En tink, wat een lief ideetje :D. Super romantisch. Ik heb dit jaar een vriendin tot mijn Valentijn gedoopt, zodat ik niet gefrustreerd ben als het eenmaal zo ver is :D.
pi_149130730
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:31 schreef tetsuo-shima het volgende:

[..]

Wat fijn dat het zo goed gaat. Je bent gewoon al 50 kilo afgevallen. Wauw echt ontzettend knap!!!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:48:13 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_149130735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:40 schreef Zeester het volgende:
En tink, wat een lief ideetje :D. Super romantisch. Ik heb dit jaar een vriendin tot mijn Valentijn gedoopt, zodat ik niet gefrustreerd ben als het eenmaal zo ver is :D.
O+ Ik vind het wel heel spannend hoor. Vriendlief moet het ook nog leuk vinden, natuurlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')