Die inzet van F is inderdaad buitengewoon groot, maar volledig in overeenstemming met het beeld dat je van de man krijgt als je de reviews leest van mensen die met hem hebben gewandeld. Een overactieve man, bruisend van energie. Helemaal niet vreemd dus dat hij zich intensief heeft bezighouden met de zaak van de twee vrouwen die hem als gids wilden.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is toch ook heel speciaal dat iemand die geen rechercheur of familie of zelfs maar een kennis van de dames zich zo inzet. Bijna een "superman", de een vind zo'n persoon fantastisch ( ik zou willen dat mensen hier in Nederland zich wat meer het lot van anderen aantrokken) en de ander is wat argwanender.
Na een goedbedoelde actie hier met van allevragenopeenrijtje, werd er binnen 20 uur gereageerd door NvP, met een vriendelijk doch dringend verzoek de site offline te halen in verband met het lopende onderzoek.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:06 schreef agter het volgende:
[..]
Wie heeft er nog meer een verzoek gehad om te stoppen met zoeken dan?
Ja, die site.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Na een goedbedoelde actie hier met van allevragenopeenrijtje, werd er binnen 20 uur gereageerd door NvP, met een vriendelijk doch dringend verzoek de site offline te halen in verband met het lopende onderzoek.
Daarnaast vermoed ik dat die topic niet voor niets verschoven is naar BNW, dus een minder prominente plaats hier op fok. (al weten veel personen de weg hierheen toch te vinden)
Maar dat is mijn vermoeden en niet gebaseerd op feiten of bronnen.
Ja dat zeg ik toch ook (al 2 x)quote:Op maandag 26 januari 2015 20:32 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, die site.
Maar geen verzoek om te stoppen met zoeken dus. Dat maak je er zelf van.
Ik ben hier scherp op, omdat het anders een eigen leven gaat leiden.
Iemand uit Boquete of omgeving die op de een of andere manier er van af wist dat ze die bult gingen beklimmen. En die later de tas en broek verder downstream plantte om het p verdwaling te laten lijken.quote:
Maar hoe verklaar jij die nachtfoto's dan en het feit dat de camera later netjes in de rugzak is beland?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Iemand uit Boquete of omgeving die op de een of andere manier er van af wist dat ze die bult gingen beklimmen.
Waarom schrijf je dan het woordje "ook"?quote:Op maandag 26 januari 2015 20:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook (al 2 x)
Het is toch een feit dat dat verzoek gedaan is aan de site, dus vraag ik me af of F ook zo'n verzoek heeft gehad van NvP.
en juist omdat je hier zo op gebrand bent is het verstandig de laatste zin nog even terug te lezen:
Dat is mijn vermoeden! En niet gebaseerd op feiten of bronnen.
De nachtfoto's zijn gemaakt om de originele bestanden op de geheugenkaart te overschrijven en alles is terug in de rugzak gestopt omdat de dader niet wist dat er zoveel data over inschakelen opgeslagen werd.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar jij die nachtfoto's dan en het feit dat de camera later netjes in de rugzak is beland?
Lees dan maar even terug...quote:Op maandag 26 januari 2015 20:44 schreef agter het volgende:
[..]
Waarom schrijf je dan het woordje "ook"?
"Wat ik me nu afvraag of NvP hem ook via de mail vriendelijk doch dringend verzocht heeft te stoppen met zoeken op eigen initiatief omdat het het lopend onderzoek kan storen.."
Bij mijn weten heeft niemand dat verzoek gehad. Ook die site niet.
Lustmoorden zijn meestal het werk van seriemoordenaars. Het is vrij zelden dat het een eenmalig gebeuren is. Seriemoordenaars stoppen niet uit zichzelf. Er kan wel een periode zijn dat ze, vaak noodgedwongen, voor een tijdje stoppen maar zodra er weer een kans is beginnen ze weer. Als ze niet gepakt worden kunnen ze zo tientallen jaren actief zijn en slachtoffers maken.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Alles is mogelijk als het lot je treft (verdwaald, beide uitgegeleden en beide een been gebroken, ik noem maar wat) maar een opzettelijke actie van een derde is waarschijnlijker.
Nu zijn er maar heel weinig die een ander zomaar voor de lol vermoorden,vrijwel altijd is er ook een motief. Dat motief ligt voor de hand, immers alles in het leven draait uiteindelijk om "de duut en de fluut", oftewel geld en neuken.
Geld hadden ze nauwelijks te bieden maar het andere des te meer.
Ook hierbij kan het toeval zijn, maar de cijfers wijzen uit dat de meeste verkrachtingen plaatsvinden door een bekende, iemand die in dit geval wist wat ze gingen doen en ook de tijd er voor had om een plan te maken en wat voor te bereiden. Hij moest natuurlijk wel 2 vrouwen tegelijk in zijn greep krijgen om alarm slaan te voorkomen.
Meelokken naar een hut of schuur ("als we dit zijpad nemen komen we bij m'n tante en daar kunnen jullie logeren") is het makkelijkse, dan kun je er één opsluiten en de ander een beurt geven.
Dat ze op bepaalde vaste tijden toegang hadden tot hun telefoon maakte niet uit, er was immers toch geen bereik.
Nee.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De nachtfoto's zijn gemaakt om de originele bestanden op de geheugenkaart te overschrijven en alles is terug in de rugzak gestopt omdat de dader niet wist dat er zoveel data over inschakelen opgeslagen werd.
De politieman die buurmeisje Millie vermoorde en de boer die Marianne Vaatstra vermoorde deden dat beiden in een opwelling maar met een bepaalde voorbedachte rade.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:49 schreef Rica het volgende:
[..]
Lustmoorden zijn meestal het werk van seriemoordenaars. Het is vrij zelden dat het een eenmalig gebeuren is. Seriemoordenaars stoppen niet uit zichzelf. Er kan wel een periode zijn dat ze, vaak noodgedwongen, voor een tijdje stoppen maar zodra er weer een kans is beginnen ze weer. Als ze niet gepakt worden kunnen ze zo tientallen jaren actief zijn en slachtoffers maken.
Het zou best interessant zijn om na te gaan of er in hetzelfde gebied de afgelopen jaren vaker meisjes/jonge vrouwen zijn verdwenen of dood teruggevonden. Voor ons onmogelijk ws. maar mag hopen dat de recherche daar dit soort dingen wel heeft bekeken.
Dat lijkt me sowieso niet nodig want F riep zelf na de vondsten al meteen op om te stoppen met zoeken omdat toen zeker was dat ze niet meer leefden. http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.htmlquote:Op maandag 26 januari 2015 20:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dus vraag ik me af of F ook zo'n verzoek heeft gehad van NvP.
Toevallig pas geleden een documentaire over John Wayne Gacy gekeken. Alleen omdat er meerdere vermissingen waren waarbij Gacy op een of andere manier bij betrokken was hebben ze hem uiteindelijk gepakt.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De politieman die buurmeisje Millie vermoorde en de boer die Marianne Vaatstra vermoorde deden dat beiden in een opwelling maar met een bepaalde voorbedachte rade.
Maar het is ook maar weer een scenario en er zullen ongetwijfeld feiten zijn die het minder wwarschijnlijk maken. Zoals de beenderen die geloof ik voor het grootste deel in de buurt van andere dingen zijn gevonden, dat kan zijn omdat aaseters zich vooral langs het water ophouden en botten verslepen maar het kan ook zijn dat ze daar echt waren
Klopt. En de kans dat die nachtlocatie vlak bij een rivier is, is ook heel groot. Vandaar de Drone, dan hoef je niet zo te klauteren.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Goed idee. Eventuele vondsten laat ik aan een deskundige over en contact met de locals (incl. B.P.) aan Mata.
Een drone vergroot misschien je mogelijkheden om te zoeken, maar ik wil absoluut geen aandacht trekken met zo'n ding. En als K & L op de nachtlocatie konden komen kunnen wij (met meer hike-ervaring) dat ook. Ik wil sowieso veel foto's/video's maken en die delen met forumleden. Het is mogelijk dat we de nachtlocatie passeren, en zelfs op foto zetten, zonder het zelf door te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://nl.tinypic.com/r/14spbt1/8
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:40 schreef jackie12 het volgende:
Jackie, je bent echt geobsedeerd door die man. Praat je er ook over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://nl.tinypic.com/r/14spbt1/8
Mss maar eens hulp zoeken...Make my day!
En jij en velen hier die in dit topic zitten hebben missing white woman syndroom.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:08 schreef agter het volgende:
[..]
Jackie, je bent echt geobsedeerd door die man. Mss maar eens hulp zoeken?
Obsessies zijn nooit gezond.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
En jij en velen hier die in dit topic zitten hebben missing white woman syndroom.
Jouw punt?
Ik bedoelde alleen maar dat als je het globaal bekijkt, kun je beetje iedereen die hier regelmatig komt en zeker de vaste stamgasten van dit topic als geobsedeerden zien. Want ze laten deze mysterie niet los.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |