abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149042396
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:19 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, het is het stukje tussen onvgeveer 1 minuut en 1'10''. Hij vertelt hoe je er (Culebra) moet komen en trekt een bepaald gezicht. Om precies te zijn bij 1'3''/1'4''
Die uitdrukking zegt mij: ze kunnen niet op eigen houtje die plek(ken) hebben bereikt. Hij zegt het niet met woorden, maar met zijn uitdrukking. Woordelijk legt hij uit hoevel moeite je moet doen en hoe lang men erover zou doen om er te komen.

Het heeft dus niets te maken met een gemene blik, zoals ik hier en daar op FOK heb gelezen. Het heeft met non-verbale communicatie te maken.
nog eens gekeken, naar de tijdstippen die je opsomt in de video, maar dan bedoel je F die aan het woord is toch, en zijn non-verbale communicatie ipv P?

Nog iets wat mij opvalt in de video: op tijdmoment 00:34 in de film is er sprake van een boerderij langs het pad, in de diepte ca. 100 mtr. van het pad af. Alles lijkt op elkaar. Maarree... dat dak van die boerderij, heeft IMO wel iets weg van wat je door het gebladerte zie schemeren op die foto van voorovergebogen Kris in die geul (achter haar linksboven op de foto, wat alleen opvalt als ik die foto uitvergroot). Heb dat dak hier al eens omcirkeld aangegeven).
  zondag 25 januari 2015 @ 15:34:19 #127
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149042475
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 07:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Domnivoor, hoe sta jij nu tegenover een eventueel bezoek aan Boquete?
Hetzelfde als vorige week.
quote:
Zoals ik eerder opperde: op waarbenjij.nu staan diverse reisverslagen van Nederlanders die in de afgelopen 9 maanden en bezoek hebben gebracht aan Boquette. In deze verslagen staan verwijzingen naar de zaak van K&L die besproken worden met de gidsen/locals daar.
Ik ben wel benieuwd naar die verslagen 8-)
quote:
Dat is dan toch ook niet bevorderlijk voor het onderzoek. Zoals El Mata al eerder meldde gaat hij op eigen gelegenheid en als toerist. Dit staat wat mij betreft los van een eventuele sponsoring.

Daarnaast weten wij hier niet of men zelf plannen heeft in die periode. Kan gezellig druk worden daarboven op die berg om 13:30 uur op 1 april...
Ik volg deze zaak vanaf begin april. Na al die maanden is die omgeving voor mij te beladen om daar als een gewone toerist te kunnen rondlopen. En dat wil ik ook niet.
Mata belde me vrijdag op om te overleggen. We gaan in elk geval niet rond 1 april. Dat zou ideaal zijn qua zonnestanden, weer en vegetatie; maar het komt voor ons allebei niet uit. Ik geef in april een lezing op een symposium en ga dat niet afzeggen. Het wordt dus later in het jaar maar dat hou ik verder buiten het forum. Iedereen kan hier meelezen en ik wil niet in Panama opgewacht worden door camera's.
Als de plannen concreet worden wil ik contact opnemen met de woordvoerders van de families. Hun reactie weegt mee in de beslissing om wel of niet te gaan. Wellicht hebben ze vragen of verzoeken; daar houden we dan rekening mee.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 25 januari 2015 @ 15:37:00 #128
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149042550
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, zolang er niet meer aanwijzingen komen lijkt mij alles in principe nog mogelijk.

Zelf zou ik nu eerst de nachtlokatie willen pinpointen. Dit moet niet al te moeilijk zijn (bij goed weer) en ik geloof dan ook niet dat de gidsen/locals niet weten waar alle elementen die op de foto's staan in het gebied bij elkaar te vinden zijn. Het aantal mogelijkheden zal zeer beperkt zijn en er staat meer dan genoeg op de foto's om de exacte plek te kunnen vinden. Pas daarna zou ik weer aan scenario's gaan denken.
Helemaal mee eens. Alles lijkt nog mogelijk. Die nachtlokatie is cruciaal om verder te komen en moet te vinden zijn. Ik heb vertrouwen in onze geoloog :7
  zondag 25 januari 2015 @ 15:51:47 #129
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149043005
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[...]

Dit zijn voorlopig de laatste nieuws up dates van mij, ik wacht nu af of er nog nieuws komt van de kant van de familie over een eventueel verder onderzoek. Als dat er niet is of komt houdt het op denk ik.

Jammer dat je weggaat Grijzemassa. Ik waardeer jouw speurwerk, updates, en neutrale houding ^O^

Voorlopig hou ik me ook op de achtergrond hier. Ik ben erg druk met andere dingen. Er is geen nieuws in deze zaak. Er zijn nog veel aanknopingspunten om vanuit onze zolderkamers uit te zoeken maar de discussie levert voor mij op dit moment te weinig op.
Ik was wel heel aangenaam verrast door alle positieve reacties (ook via PM) op onze reisplannen. Die plannen staan overeind, maar zoals eerder gezegd wil ik die niet in detail op het forum bespreken.
  zondag 25 januari 2015 @ 16:05:18 #130
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149043435
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Alles lijkt nog mogelijk. Die nachtlokatie is cruciaal om verder te komen en moet te vinden zijn. Ik heb vertrouwen in onze geoloog :7
Ik denk dat die lokatie al wel bekend is.
Maar je zou denken dat ie ook voor anderen te vinden moet zijn. Maar wie weet zijn er net werkzaamheden aan de gang als jullie er zijn.
pi_149043617
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:30 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nog eens gekeken, naar de tijdstippen die je opsomt in de video, maar dan bedoel je F die aan het woord is toch, en zijn non-verbale communicatie ipv P?

Nee, ik bedoel P op 1'3''/1'4''.
F verschijnt rond 1'22''

voor de zekerheid de link: http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
pi_149044087
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik denk dat die lokatie al wel bekend is.
Maar je zou denken dat ie ook voor anderen te vinden moet zijn. Maar wie weet zijn er net werkzaamheden aan de gang als jullie er zijn.
Er is in ieder geval naar gezocht. Die plek is heel belangrijk om verder te komen met de verklaring van hun verdwijnen. Er kunnen ook nog allerhande sporen zijn. Dus Domnivoor: als je die plek vindt, foto's maken, nergens aankomen en Torero met de sateliettelefoon naar mrs Pitti laten bellen. :Y
pi_149044289
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Er is in ieder geval naar gezocht. Die plek is heel belangrijk om verder te komen met de verklaring van hun verdwijnen. Er kunnen ook nog allerhande sporen zijn. Dus Domnivoor: als je die plek vindt, foto's maken, nergens aankomen en Torero met de sateliettelefoon naar mrs Pitti laten bellen. :Y
Kunnen jullie niet een minidrone regelen met camera? Dan vlieg je de quebrada's even door en maak je om de paar meter een foto met GPS in de EXIF. Die mail je dan door via de sateliettelefoon en wij zoeken de stenen en sporen terwijl jullie daar kamperen op de paddock?
pi_149045280
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik volg deze zaak vanaf begin april. Na al die maanden is die omgeving voor mij te beladen om daar als een gewone toerist te kunnen rondlopen. En dat wil ik ook niet.
Mata belde me vrijdag op om te overleggen. We gaan in elk geval niet rond 1 april. Dat zou ideaal zijn qua zonnestanden, weer en vegetatie; maar het komt voor ons allebei niet uit. Ik geef in april een lezing op een symposium en ga dat niet afzeggen. Het wordt dus later in het jaar maar dat hou ik verder buiten het forum. Iedereen kan hier meelezen en ik wil niet in Panama opgewacht worden door camera's.
Als de plannen concreet worden wil ik contact opnemen met de woordvoerders van de families. Hun reactie weegt mee in de beslissing om wel of niet te gaan. Wellicht hebben ze vragen of verzoeken; daar houden we dan rekening mee.
Goede berichten en ontwikkelingen voor je Domnivoor, leuk!

eh..vraagje... "later in het jaar" .. Maar het regenseizoen begint daar weer vanaf ca. 8 april toch?
  zondag 25 januari 2015 @ 17:15:41 #135
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149045633
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Er is in ieder geval naar gezocht. Die plek is heel belangrijk om verder te komen met de verklaring van hun verdwijnen. Er kunnen ook nog allerhande sporen zijn. Dus Domnivoor: als je die plek vindt, foto's maken, nergens aankomen en Torero met de sateliettelefoon naar mrs P. laten bellen. :Y
Goed idee. Eventuele vondsten laat ik aan een deskundige over en contact met de locals (incl. B.P.) aan Mata.

Een drone vergroot misschien je mogelijkheden om te zoeken, maar ik wil absoluut geen aandacht trekken met zo'n ding. En als K & L op de nachtlocatie konden komen kunnen wij (met meer hike-ervaring) dat ook. Ik wil sowieso veel foto's/video's maken en die delen met forumleden. Het is mogelijk dat we de nachtlocatie passeren, en zelfs op foto zetten, zonder het zelf door te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 26-01-2015 04:26:24 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 17:40:20 #136
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149046533
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:03 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Goede berichten en ontwikkelingen voor je Domnivoor, leuk!

eh..vraagje... "later in het jaar" .. Maar het regenseizoen begint daar weer vanaf ca. 8 april toch?
Als ik B.P. mag geloven duurt het regenseizoen van ca. 8 april tot ca. 7 april ;)
Ik ga er niet op rekenen dat het tussen 7 en 8 april droog is. Als de paden veilig en begaanbaar zijn ga ik gewoon, weer of geen weer. (Ik spreek voor mezelf, niet voor MeloD en Mata.)
In de periode voor vertrek houden we onszelf op de hoogte van de actuele situatie.
pi_149046665
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zou gewoon als toerist gaan en wat gaan wandelen
Geen contact met wie dan ook opnemen
Dan krijg je tegenwerking -> 100 %
Ze zitten daar niet op buitenstaanders te wachten
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149046828
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Mee eens, dat geldt ook voor mij. Ga alleen indien gewenst en zeker niet als de familie rust zoekt en alleen de rechercheurs hun werk laat doen.

Grijzemassa: ik heb jullie vanaf begin gevolgd. Heb je inbreng en wijze waarop steeds zeer gewaardeerd.
  zondag 25 januari 2015 @ 17:56:59 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149047128
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gelukkig leest hier niemand mee uit boquete.
pi_149047159
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

. Ik wil sowieso veel foto's/video's maken en die delen met forumleden. Het is mogelijk dat we de nachtlocatie passeren, en zelfs op foto zetten, zonder het zelf door te hebben.
pi_149047241
dat zou zomaar kunnen al doende. Het zou echt mooi zijn als de nachtlocatie in elk geval gevonden wordt. Hopelijk communiceren de ouders duidelijk de komende weken of al het meedenken gewenst is. Ik kan me ook voorstellen dat ze e.e.a willen afsluiten, zoals het actief zoeken op plekken en het ondezoekswerk aan professionals willen overlaten.
  zondag 25 januari 2015 @ 22:36:46 #142
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149058307
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het enige wat mij verbaasde op dat filmpje was de flora, enorm dichte begroeiing op sommige shots. Daar ga je voor je lol toch niet even doorheen wandelen?
Even vooraf: Ik heb bijna het hele weekend dit topic zitten te lezen en onwillekeurig word je toch gegrepen door alle openstaande vragen. :)
Om te beginnen word je dan nieuwsgierig naar wat dat Pianistapad nu precies inhoudt en (misschine wel net als de 2 meiden) tikte ik "Pianista trail" in op You Tube. En dan staat bovenaan dit filmpje uit 2012:
Het lijkt meer een avonturenpad op een Centerparcs dan een ondoordringbare jungle.
Als ze met dit soort beelden in hun hoofd aan de tocht zijn begonnen dan kan ik me goed voorstellen dat ze na de Mirador gewoon doorgegaan zijn om dit soort leuke riviertjes over te steken.
Het ziet er bijna uit of je bij dat hutje een taxi kunt nemen om je weer naar huis te brengen :P
Wie dit leest is gek
pi_149058810
In Panama is weer een Nederlander doodgeschoten, dit keer een verdachte uit het Passage procesgebeuren.
bron: NOS Teletekst, pag 126.
pi_149059000
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:04 schreef wat.ik.je.brom het volgende:

Haha, ik ben inderdaad vanaf dag één al een actieve gluurder én jackie12 + Perico fan. Zodra ik wat meer tijd heb, zal ook ik mijn gedachtenspinsels hier eens neerkwakken ;).
Tijd heb je gehad, maar zo te lezen, 2,3 dagen -intensief- aan andere dingen rondom dit alles besteed.
Maar misschien lezen we jouw gedachtenspinsels ook nog 's.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  zondag 25 januari 2015 @ 22:58:58 #145
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_149059381
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het lijkt meer een avonturenpad op een Centerparcs dan een ondoordringbare jungle.

Het is ook nergens ongerepte jungle. Ook niet achter de berg. Wel stukken maar je bent nooit verder dan een korte afstand van paden, hutjes, weides en dergelijke af. En dat ook alleen maar wanneer je besluit en je best doet om zover mogelijk de stukken ondoordringbare jungle in te gaan.

Als we het verdwaalscenario moeten geloven hebben ze zich minstens een week opgehouden in dat gebiedje, niet in staat de bewoonde wereld weer te bereiken.

Een simpele verdwaling is imo uitgesloten. Er moet een extra factor zijn. Gewond, wilde dieren, verongelukt noem maar op. Persoonlijk denk ik overigens dat ze in verkeerde handen zijn gevallen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_149059972
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:46 schreef Poekje01 het volgende:
In Panama is weer een Nederlander doodgeschoten, dit keer een verdachte uit het Passage procesgebeuren.
bron: NOS Teletekst, pag 126.
ai ai Ben niet bekend met het Passage procesgebeuren...maar lijkt niet de laatste te zijn met dit lot
pi_149060412
Ik kan het artikel niet zo gauw vinden: maar herinnert iemand zich dat gezegd werd bij de
zoektocht dat er een matras aan een boom was gevonden?
Ik dacht kan ook van een vroegere gebruikte of opnieuw gebruikte kabel zijn:
zoals bij de Boquete tree trek wordt gebruikt als stootkussen:
pi_149060855
Ja, er zijn een keer 2 op elkaar gebonden matrassen gevonden, ergens.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 26 januari 2015 @ 00:18:19 #149
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149062277
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:58 schreef Rica het volgende:

[..]

Het is ook nergens ongerepte jungle. Ook niet achter de berg. Wel stukken maar je bent nooit verder dan een korte afstand van paden, hutjes, weides en dergelijke af. En dat ook alleen maar wanneer je besluit en je best doet om zover mogelijk de stukken ondoordringbare jungle in te gaan.

Als we het verdwaalscenario moeten geloven hebben ze zich minstens een week opgehouden in dat gebiedje, niet in staat de bewoonde wereld weer te bereiken.

Een simpele verdwaling is imo uitgesloten. Er moet een extra factor zijn. Gewond, wilde dieren, verongelukt noem maar op. Persoonlijk denk ik overigens dat ze in verkeerde handen zijn gevallen.
Misschien ergens begraven langs een zijpad en de kleding+rugtas als dwaalspoor verderop neergelegd.
Wie dit leest is gek
pi_149062610
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 00:18 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Misschien ergens begraven langs een zijpad en de kleding+rugtas als dwaalspoor verderop neergelegd.
hoi Nieuwschierig,
ik heb je hier nog niet gezien, welkom!

Heb je de OP doorgelezen? In de OP staat een telefoonschema gemaakt door geruisloos met de telefoontijden, de fotomomenten en de data's van oa de zoekactie's.

Door wie zijn volgens jou dan de foto's gemaakt op 8 april? en wanneer zouden ze dan begraven zijn? In de OP is een foto te zien gemaakt op 8 april met waarschijnlijk de haren van Kris erop, wie heeft deze foto dan gemaakt of zijn ze pas na 8 april begraven volgens jou? En zo ja waar zijn ze tot 8 april dan geweest?

Ik heb er ook even aan gedacht dat ze door indianen misschien dood aangetroffen waren en uit respect begraven waren, maar ik krijg dit helemaal niet gerijmd met de foto's en de telefoontijden.

Ben benieuwd naar je hypothese! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')