nog eens gekeken, naar de tijdstippen die je opsomt in de video, maar dan bedoel je F die aan het woord is toch, en zijn non-verbale communicatie ipv P?quote:Op zondag 25 januari 2015 13:19 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, het is het stukje tussen onvgeveer 1 minuut en 1'10''. Hij vertelt hoe je er (Culebra) moet komen en trekt een bepaald gezicht. Om precies te zijn bij 1'3''/1'4''
Die uitdrukking zegt mij: ze kunnen niet op eigen houtje die plek(ken) hebben bereikt. Hij zegt het niet met woorden, maar met zijn uitdrukking. Woordelijk legt hij uit hoevel moeite je moet doen en hoe lang men erover zou doen om er te komen.
Het heeft dus niets te maken met een gemene blik, zoals ik hier en daar op FOK heb gelezen. Het heeft met non-verbale communicatie te maken.
Hetzelfde als vorige week.quote:Op zondag 25 januari 2015 07:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Domnivoor, hoe sta jij nu tegenover een eventueel bezoek aan Boquete?
Ik ben wel benieuwd naar die verslagenquote:Zoals ik eerder opperde: op waarbenjij.nu staan diverse reisverslagen van Nederlanders die in de afgelopen 9 maanden en bezoek hebben gebracht aan Boquette. In deze verslagen staan verwijzingen naar de zaak van K&L die besproken worden met de gidsen/locals daar.
Ik volg deze zaak vanaf begin april. Na al die maanden is die omgeving voor mij te beladen om daar als een gewone toerist te kunnen rondlopen. En dat wil ik ook niet.quote:Dat is dan toch ook niet bevorderlijk voor het onderzoek. Zoals El Mata al eerder meldde gaat hij op eigen gelegenheid en als toerist. Dit staat wat mij betreft los van een eventuele sponsoring.
Daarnaast weten wij hier niet of men zelf plannen heeft in die periode. Kan gezellig druk worden daarboven op die berg om 13:30 uur op 1 april...
Helemaal mee eens. Alles lijkt nog mogelijk. Die nachtlokatie is cruciaal om verder te komen en moet te vinden zijn. Ik heb vertrouwen in onze geoloogquote:Op zondag 25 januari 2015 10:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, zolang er niet meer aanwijzingen komen lijkt mij alles in principe nog mogelijk.
Zelf zou ik nu eerst de nachtlokatie willen pinpointen. Dit moet niet al te moeilijk zijn (bij goed weer) en ik geloof dan ook niet dat de gidsen/locals niet weten waar alle elementen die op de foto's staan in het gebied bij elkaar te vinden zijn. Het aantal mogelijkheden zal zeer beperkt zijn en er staat meer dan genoeg op de foto's om de exacte plek te kunnen vinden. Pas daarna zou ik weer aan scenario's gaan denken.
Jammer dat je weggaat Grijzemassa. Ik waardeer jouw speurwerk, updates, en neutrale houdingquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[...]
Dit zijn voorlopig de laatste nieuws up dates van mij, ik wacht nu af of er nog nieuws komt van de kant van de familie over een eventueel verder onderzoek. Als dat er niet is of komt houdt het op denk ik.
Ik denk dat die lokatie al wel bekend is.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Alles lijkt nog mogelijk. Die nachtlokatie is cruciaal om verder te komen en moet te vinden zijn. Ik heb vertrouwen in onze geoloog
Nee, ik bedoel P op 1'3''/1'4''.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:30 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nog eens gekeken, naar de tijdstippen die je opsomt in de video, maar dan bedoel je F die aan het woord is toch, en zijn non-verbale communicatie ipv P?
Er is in ieder geval naar gezocht. Die plek is heel belangrijk om verder te komen met de verklaring van hun verdwijnen. Er kunnen ook nog allerhande sporen zijn. Dus Domnivoor: als je die plek vindt, foto's maken, nergens aankomen en Torero met de sateliettelefoon naar mrs Pitti laten bellen.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik denk dat die lokatie al wel bekend is.
Maar je zou denken dat ie ook voor anderen te vinden moet zijn. Maar wie weet zijn er net werkzaamheden aan de gang als jullie er zijn.
Kunnen jullie niet een minidrone regelen met camera? Dan vlieg je de quebrada's even door en maak je om de paar meter een foto met GPS in de EXIF. Die mail je dan door via de sateliettelefoon en wij zoeken de stenen en sporen terwijl jullie daar kamperen op de paddock?quote:Op zondag 25 januari 2015 16:24 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er is in ieder geval naar gezocht. Die plek is heel belangrijk om verder te komen met de verklaring van hun verdwijnen. Er kunnen ook nog allerhande sporen zijn. Dus Domnivoor: als je die plek vindt, foto's maken, nergens aankomen en Torero met de sateliettelefoon naar mrs Pitti laten bellen.
Goede berichten en ontwikkelingen voor je Domnivoor, leuk!quote:Op zondag 25 januari 2015 15:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hetzelfde als vorige week.
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die verslagen
[..]
Ik volg deze zaak vanaf begin april. Na al die maanden is die omgeving voor mij te beladen om daar als een gewone toerist te kunnen rondlopen. En dat wil ik ook niet.
Mata belde me vrijdag op om te overleggen. We gaan in elk geval niet rond 1 april. Dat zou ideaal zijn qua zonnestanden, weer en vegetatie; maar het komt voor ons allebei niet uit. Ik geef in april een lezing op een symposium en ga dat niet afzeggen. Het wordt dus later in het jaar maar dat hou ik verder buiten het forum. Iedereen kan hier meelezen en ik wil niet in Panama opgewacht worden door camera's.
Als de plannen concreet worden wil ik contact opnemen met de woordvoerders van de families. Hun reactie weegt mee in de beslissing om wel of niet te gaan. Wellicht hebben ze vragen of verzoeken; daar houden we dan rekening mee.
Goed idee. Eventuele vondsten laat ik aan een deskundige over en contact met de locals (incl. B.P.) aan Mata.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:24 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er is in ieder geval naar gezocht. Die plek is heel belangrijk om verder te komen met de verklaring van hun verdwijnen. Er kunnen ook nog allerhande sporen zijn. Dus Domnivoor: als je die plek vindt, foto's maken, nergens aankomen en Torero met de sateliettelefoon naar mrs P. laten bellen.
Als ik B.P. mag geloven duurt het regenseizoen van ca. 8 april tot ca. 7 aprilquote:Op zondag 25 januari 2015 17:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Goede berichten en ontwikkelingen voor je Domnivoor, leuk!
eh..vraagje... "later in het jaar" .. Maar het regenseizoen begint daar weer vanaf ca. 8 april toch?
Ik zou gewoon als toerist gaan en wat gaan wandelenquote:Op zondag 25 januari 2015 15:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hetzelfde als vorige week.
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die verslagen
[..]
Ik volg deze zaak vanaf begin april. Na al die maanden is die omgeving voor mij te beladen om daar als een gewone toerist te kunnen rondlopen. En dat wil ik ook niet.
Mata belde me vrijdag op om te overleggen. We gaan in elk geval niet rond 1 april. Dat zou ideaal zijn qua zonnestanden, weer en vegetatie; maar het komt voor ons allebei niet uit. Ik geef in april een lezing op een symposium en ga dat niet afzeggen. Het wordt dus later in het jaar maar dat hou ik verder buiten het forum. Iedereen kan hier meelezen en ik wil niet in Panama opgewacht worden door camera's.
Als de plannen concreet worden wil ik contact opnemen met de woordvoerders van de families. Hun reactie weegt mee in de beslissing om wel of niet te gaan. Wellicht hebben ze vragen of verzoeken; daar houden we dan rekening mee.
Mee eens, dat geldt ook voor mij. Ga alleen indien gewenst en zeker niet als de familie rust zoekt en alleen de rechercheurs hun werk laat doen.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik zou gewoon als toerist gaan en wat gaan wandelen
Geen contact met wie dan ook opnemen
Dan krijg je tegenwerking -> 100 %
Ze zitten daar niet op buitenstaanders te wachten
gelukkig leest hier niemand mee uit boquete.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:44 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik zou gewoon als toerist gaan en wat gaan wandelen
Geen contact met wie dan ook opnemen
Dan krijg je tegenwerking -> 100 %
Ze zitten daar niet op buitenstaanders te wachten
quote:Op zondag 25 januari 2015 17:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
. Ik wil sowieso veel foto's/video's maken en die delen met forumleden. Het is mogelijk dat we de nachtlocatie passeren, en zelfs op foto zetten, zonder het zelf door te hebben.
Even vooraf: Ik heb bijna het hele weekend dit topic zitten te lezen en onwillekeurig word je toch gegrepen door alle openstaande vragen.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het enige wat mij verbaasde op dat filmpje was de flora, enorm dichte begroeiing op sommige shots. Daar ga je voor je lol toch niet even doorheen wandelen?
Tijd heb je gehad, maar zo te lezen, 2,3 dagen -intensief- aan andere dingen rondom dit alles besteed.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:04 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
Haha, ik ben inderdaad vanaf dag één al een actieve gluurder én jackie12 + Perico fan. Zodra ik wat meer tijd heb, zal ook ik mijn gedachtenspinsels hier eens neerkwakken.
Het is ook nergens ongerepte jungle. Ook niet achter de berg. Wel stukken maar je bent nooit verder dan een korte afstand van paden, hutjes, weides en dergelijke af. En dat ook alleen maar wanneer je besluit en je best doet om zover mogelijk de stukken ondoordringbare jungle in te gaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het lijkt meer een avonturenpad op een Centerparcs dan een ondoordringbare jungle.
ai ai Ben niet bekend met het Passage procesgebeuren...maar lijkt niet de laatste te zijn met dit lotquote:Op zondag 25 januari 2015 22:46 schreef Poekje01 het volgende:
In Panama is weer een Nederlander doodgeschoten, dit keer een verdachte uit het Passage procesgebeuren.
bron: NOS Teletekst, pag 126.
Misschien ergens begraven langs een zijpad en de kleding+rugtas als dwaalspoor verderop neergelegd.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:58 schreef Rica het volgende:
[..]
Het is ook nergens ongerepte jungle. Ook niet achter de berg. Wel stukken maar je bent nooit verder dan een korte afstand van paden, hutjes, weides en dergelijke af. En dat ook alleen maar wanneer je besluit en je best doet om zover mogelijk de stukken ondoordringbare jungle in te gaan.
Als we het verdwaalscenario moeten geloven hebben ze zich minstens een week opgehouden in dat gebiedje, niet in staat de bewoonde wereld weer te bereiken.
Een simpele verdwaling is imo uitgesloten. Er moet een extra factor zijn. Gewond, wilde dieren, verongelukt noem maar op. Persoonlijk denk ik overigens dat ze in verkeerde handen zijn gevallen.
hoi Nieuwschierig,quote:Op maandag 26 januari 2015 00:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien ergens begraven langs een zijpad en de kleding+rugtas als dwaalspoor verderop neergelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |