abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149014038
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:35 schreef Grijzemassa het volgende:
Zoals ik al eerder postte is er een politiefunctionaris die uit zijn ambt gezet is mensen aan het neerschieten in David.
https://twitter.com/chiri(...)312647659522?lang=en
Hm.. een tweet als bron. Ik lees hier toch een wat andere versie van dat gebeuren. En met andere feiten::

www.gadsdentimes.com/article/20121117/NEWS/121119820

quote:
Ook slachtoffers van moord in David, door kogels om het leven gebracht en gedumpt in de rivier
https://twitter.com/chiri(...)487869870081?lang=en

En er is sinds 2 dagen een 10 jarig jongetje vermist in Boquete
www.facebook.com/proyecci(...)?fref=nf&pnref=story

Dit zijn voorlopig de laatste nieuws up dates van mij, ik wacht nu af of er nog nieuws komt van de kant van de familie over een eventueel verder onderzoek. Als dat er niet is of komt houdt het op denk ik.

Jammer dat je laatste bijdrage uit zulke Tweets en FB berichten bestaat.
pi_149014830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik zie je graag weer terug.
Bedankt, ook Agter en MidnightB00m :)
Mocht het nog spannend worden met nieuwe ontwikkelingen dan ben ik er weer.
Tot dan werk ik achter de schermen aan mijn eigen archief :7
pi_149014957
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:15 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Hm.. een tweet als bron. Ik lees hier toch een wat andere versie van dat gebeuren. En met andere feiten::

www.gadsdentimes.com/article/20121117/NEWS/121119820

[..]

Jammer dat je laatste bijdrage uit zulke Tweets en FB berichten bestaat.
Ben je wel helemaal wakker? Die link is uit 2012 en gaat heel ergens anders over.
Ik heb het over een bericht van de afgelopen dagen. Check zelf maar op Chiriqui Noticias en Programa Radial, doe je ook eens wat nuttigs hier.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grijzemassa op 24-01-2015 18:00:29 ]
pi_149015037

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijzemassa op 24-01-2015 17:51:27 ]
pi_149015300
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:00 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja ik blijf wel meelezen zo nu en dan want als er reden is voor een nader onderzoek omdat er toch aan misdrijf gedacht wordt, doe ik weer mee. Maar verder blijven speculeren zonder nieuwe informatie zie ik niet zo zitten ;)
Jammer Grijzemassa, zal je waardevolle altijd zeer complete en diepgaande achtergrondnieuws en koele neutrale kijk op de zaak en het forum missen! Al die uren die je er in gestopt hebt, chapeau!!
Fijn om te weten dat je indien je het weer ziet zitten, je weer gaat meedoen.
pi_149015326
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:57 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Jammer Grijzemassa, zal je waardevolle altijd zeer complete en diepgaande achtergrondnieuws en koele neutrale kijk op de zaak en het forum missen! Al die uren die je er in gestopt hebt, chapeau!!
Fijn om te weten dat je indien je het weer ziet zitten, je weer gaat meedoen.
pi_149015404
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik hoop zeker op nieuwe ontwikkelingen want ik snak naar de ware toedracht van dit tragisch gebeuren.
pi_149015570
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:43 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er is zo weinig nieuws dus ik begrijp je beslissing heel goed.
Je bent een fijne poster. Je gaat voor de feiten en stelt je neutraal op.
pi_149015610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is zo weinig nieuws dus ik begrijp je beslissing heel goed.
Je bent een fijne poster. Je gaat voor de feiten en stelt je neutraal op.
Dank je Lavenderr, het was ook altijd fijn om jou als mod te hebben hier
pi_149015649
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:20 schreef gynaika het volgende:

[..]

Juist! En die gelaatsuitdrukking blijft maar in mijn geest hangen.
Bah...inderdaad. Wat een gemene smile.
pi_149020194
Met het fototoestel of telefoon van een derde kunnen foto's van de meiden samen zijn gemaakt.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149020390
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:41 schreef wat.ik.je.brom het volgende:
* UPDATE *

N. v. P. heeft mij vanmorgen (telefonisch) bevestigd dat de mail echt is.

Helaas ben ik van het gesprek niet heel veel wijzer geworden. Het komt erop neer, dat ze er (op dit moment?) niks over mag/wil vertellen... Denk het laatste. Kreeg sterk het gevoel dat ze al de goede bedoelingen (van ons amateurs) een beutje beu zijn...

"Fijn én bedankt dat je jouw website offline hebt gehaald. Mocht er nieuws en/of informatie zijn wat de familie met derde wil delen, dan zal dit via de media worden gecommuniceerd."

Tja, hier moeten we het dan maar mee doen, I guess...
Had jij je telefoonnumer bekend gemaakt?
pi_149020651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

[..]

En als we hier dan verder op borduren dan kan dat ook verklaren waarom K en L niet naar huis hebben bericht dat ze de Pianista gingen doen.
Ze gingen die doen met anderen.
Hoe verklaart dat het dan volgens jou?
pi_149020695
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:31 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Had jij je telefoonnumer bekend gemaakt?
Staat nergens dat zij hem belde. :)
pi_149020777
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:07 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik ook. De dames maken op mij een 'pose indruk' en niet op elkaar...
Het is maar wat je erin ziet. Voor de foto poseren doe je trouwens in de regel niet om indruk op elkaar te maken.
pi_149021144
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:44 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Het is maar wat je erin ziet. Voor de foto poseren doe je trouwens in de regel niet om indruk op elkaar te maken.
Inderdaad.
En als jij vindt dat zo op de foto staan al is om indruk te maken, dan vraag ik me af hoe ze er volgens jou op hadden moeten staan als ze geen indruk wilden maken.

Lijkt me niet leuk om na je vakantie foto's terug te kijken/te laten zien waar je overal als een chagrijnige zoutzat opstaat.
pi_149021272
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:44 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Wat ik erin zie is dat L een veel extravertere, spontane houding heeft op de mirador dan op de foto's uit Bocas waar ze aan een tafel zitten met die Nederlandse jongens. En dat K hetzelfde is als bij de video op de fiets. Volgens mijn glazen bol waren ze niet in gezelschap van anderen.
pi_149021356
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Inderdaad.
En als jij vindt dat zo op de foto staan al is om indruk te maken, dan vraag ik me af hoe ze er volgens jou op hadden moeten staan als ze geen indruk wilden maken.
Ik weet niet of ze daar wat voor indruk dan ook proberen te maken. Voor mij ziet het eruit of ze in een prima stemming waren. Als dat gespeeld is, kunnen ze het goed.
quote:
Lijkt me niet leuk om na je vakantie foto's terug te kijken/te laten zien waar je overal als een chagrijnige zoutzat opstaat.
Nee. Sommige mensen wissen zulke foto's zelfs meteen.
pi_149021792
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:01 schreef wat.ik.je.brom het volgende:

[..]

Precies, dat denk ik ook!

Hoe irritant moet het dan wel niet voor ze zijn als mensen (die niet eens de helft weten) zich er mee gaan bemoeien?! Haha

Aan de andere kant, zoals Ootje ook al zei, hebben ze het wel voor een groot gedeelte over zichzelf afgeroepen...
Maar wat is bemoeien? Hoe kon die allevragenopeenrijtje nu 'bemoeien met' zijn?
Hoe is dit forum 'bemoeien met'?
Het enige ( vind ik) wat enigszins op bemoeien lijkt is een evt. vakantie + wat nazoekdingen van enkele forummers.
De rest is geen bemoeien met...en kan iedereen ook gewoon links laten liggen. Er is toch geen interactie met de families, woordvoerders enz. ?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149021799
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wat ik erin zie is dat L een veel extravertere, spontane houding heeft op de mirador dan op de foto's uit Bocas waar ze aan een tafel zitten met die Nederlandse jongens. En dat K hetzelfde is als bij de video op de fiets.
Inderdaad anders. Maar dat is dan ook een 'natuurlijke' foto, zonder besef van gefotografeerd worden lijkt het. De video die je bedoelt ken ik niet.
quote:
Volgens mijn glazen bol waren ze niet in gezelschap van anderen.
Ik denk het ook niet, maar dat is niet vanwege de pose.
pi_149024366
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:09 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Bah...inderdaad. Wat een gemene smile.
Nou gemeen, ik vind het eerder een blik van tja. Iedereen weet dat het fout is afgelopen.

Misschien heeft hij ook wel zijn eigen gedachtes/lokale verhalen gehoord over wat er met de meiden is gebeurt en werd dat even "gezien" in zijn gezicht.
pi_149024437
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 20:59 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze daar wat voor indruk dan ook proberen te maken. Voor mij ziet het eruit of ze in een prima stemming waren. Als dat gespeeld is, kunnen ze het goed.

[..]
Hmm, foutje. Met 'jij' bedoelde ik niet jou maar degene die jij had gequote. :@
pi_149024564
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ben je wel helemaal wakker? Die link is uit 2012 en gaat heel ergens anders over.
Ik heb het over een bericht van de afgelopen dagen.
Tja, dan heb ik wel heel slecht opgelet 8)7
quote:
Check zelf maar op Chiriqui Noticias en Programa Radial, doe je ook eens wat nuttigs hier.
Nee, dank je. De twitteraar geeft geen bron, en jij ook niet. Dan houdt het bij mij op.

De tweede staat wel makkelijk vindbaar in serieus te nemen media, dus die heb ik toen maar gelezen. Lijkt op het eerste gezicht een geval van geweld binnen familie(s), om een relatie. Wel erg natuurlijk, maar niet zo relevant hier. Het is in India ook niet gevaarlijk voor een toerist omdat ze daar bruiden vermoorden wegens ruzie over de bruidsschat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:09 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Het enige ( vind ik) wat enigszins op bemoeien lijkt is een evt. vakantie + wat nazoekdingen van enkele forummers.
Dat bijvoorbeeld. Mensen die contacten aangaan in Boquete, of die al hebben en benutten om van alles aan de weet te komen. Of journalisten mailen (was meen ik iemand op WS), een gids daar vragen stellen en publiceren wat hij gezegd heeft (was zeker op WS, maar hier werd daarheen gelinkt). Dat is toch echt bemoeien. En als het veel gebeurt, kunnen zulke informanten gereserveerd gaan reageren als een onderzoeker namens nabestaanden ze benadert.

Bij (vermoeden van) misdrijven is bemoeien door niet direct betrokkenen trouwens niet per se verkeerd. Criminaliteit gaat de samenleving iets aan, en die bemoeit zich er dus mee. Om dat goed te laten verlopen, doet justitie dat namens de samenleving (samen met politie). In de VS heet een strafzaak te gaan tussen de verdachte en "the people of (het district)".
Soms vinden nabestaanden dat ongewenst bemoeien, vooral in gesloten (geloofs-)gemeenschappen. En natuurlijk als een nabestaande zelf de dader is ;)

quote:
De rest is geen bemoeien met...en kan iedereen ook gewoon links laten liggen. Er is toch geen interactie met de families, woordvoerders enz. ?
Niet iedereen is zo stoďcijns. Die interactie was er nu trouwens wel, alleen ging die van de woordvoerder uit. En dan is zo'n telefoontje, om te verifiëren natuurlijk geen ongevraagde bemoeienis. Brom had zelfs kunnen vragen waar zij zich mee bemoeit.
pi_149024764
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:09 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja klopt en daar hebben degene die hier aangeboden hebben om te gaan en degene die openbaar hebben gemaakt te willen sponsoren niets over gehoord. Tevens gaat dit over een externe site en niet over FOk inhoudelijk. Daar werd tijdens de interactie van NvP niets over gemaild.

En inderdaad is er geen interactie met OM, familie's of woordvoerders over geweest.

De grote vraag is: kun je daar echt verdwalen of niet? En subvragen zijn of dit te rijmen is met de foto's en de ons bekende telefoontijden. Deze vragen zijn tot stand gekomen na het bekend maken van deze informatie door familie en begeleiding. Door onder andere de video (gemaakt door de familie zelf) die in de media is gezet en aanvullende foto's bij interviews en documentaires.
IMO heeft deze video meer vragen opgeroepen dan antwoorden gegeven.

De meeste discussies en onderzoeken hier zijn ontstaan uit de gegevens die door de ouders openbaar zijn gemaakt. IMO doen wij hier niets fout. Het is niet netjes om hier namen te plaatsen en kwetsende zaken neer te zetten maar daar wordt hier accuraat op gereageerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 24-01-2015 22:30:25 ]
pi_149028288
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou gemeen, ik vind het eerder een blik van tja. Iedereen weet dat het fout is afgelopen.
Ik snap niet eens hoe iemand daar een gemene blik in kan zien. Laat het maar eens beoordelen door mensen die niet weten waar het over gaat (bijv. ondertitels afdekken en geluid uit als iemand Spaans verstaat). Dan moet ik nog zien dat ook maar één beoordelaar zonder vooroordelen tegen latino's het als gemeen zal omschrijven. Een blik van "tja"? Hij krijgt daar een domme vraag, waar inderdaad niet veel meer dan "tja.." op mogelijk is: hoe lang die tocht (van 2 dagen als je de weg kent) duurt als je de weg niet kent. Tja..
Of gewoon zenuwen, want hij lijkt een lach niet te kunnen bedwingen, en daar volgt zo te zien en horen een knip.
quote:
Misschien heeft hij ook wel zijn eigen gedachtes/lokale verhalen gehoord over wat er met de meiden is gebeurt en werd dat even "gezien" in zijn gezicht.
Dat lijkt me niet, gezien de knip. Wat P. daarover zegt, zal wel zijn nadat E. hem die vraag gesteld heeft. Misschien wel tien minuten later. Hoeveel zie je van het gesprek? Een halve minuut? Ze hebben vast veel langer gepraat, dus er moet stevig geknipt zijn. Die blik hoeft dus niets te maken te hebben met wat P. over de afloop zegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 25-01-2015 00:39:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')