Ja, is wel waar. Ik heb bijna blind weer ingelegd toen ik het verhaal op het forum las. Het verhaal op de website eigenlijk maar half gelezenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:19 schreef abominabel het volgende:
Ik had het idee dat die het hele weekend nog wel zou lopen, gelukkig was ik net op tijd. Ben benieuwd in hoeverre het 'resultaten uit het verleden' opgaat. Of juist niet.
Als het moet kun je dus in notime 600k ophalen. Toch een soort kuddegedrag in de crowd.
Weet niet hoe je daar bij komt, maar Nederland is in ieder geval sinds eind 2013 al uit de recessie. Dus dat Nederland in een crisis zou zitten herken ik nietquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
vraag je bijna af waar de opvatting vandaan komt dat NL in een crisis zit
Bij GvE heb je niet zo lang kans om na te denken. Als je mee wilt doen moet je meteen inleggen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:34 schreef Justme7005 het volgende:
Ik vind het ook wel bijzonder hoe snel projecten op GvE vol lopen. Lijkt nx uit te maken wat voor project of het is. Blijkbaar is KoM toch minder bekend. Ik zie daar nog wel een paar projecten staan die op GvE volgens mij allang vol hadden gezeten
Ik heb 1 symbid project, maar het is mij teveel risico en te onzeker. Waarderingen zijn erg subjectief (DCF obv eigen inschattingen). Soms komt er pareltje langs dat ik nog wel twijfel, maar het blijft een spelletje symbidquote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn er hier ook mensen die investeren in bedrijven in ruil voor aandelen? Zoals bij Symbid?
Het idee spreek mij wel aan, maar de risico's zijn denk ik een stuk groter. Daarentegen de opbrengsten ook als het goed loopt. Maar ik zag ook dat de kosten wel een stuk hoger waren dan bijvoorbeeld bij gve.
En hoe loopt dat ene project?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:32 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik heb 1 symbid project, maar het is mij teveel risico en te onzeker. Waarderingen zijn erg subjectief (DCF obv eigen inschattingen). Soms komt er pareltje langs dat ik nog wel twijfel, maar het blijft een spelletje symbid
Laatste berekening maar dan min 90 euro als feequote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:38 schreef Cruseder4 het volgende:
Nog even een vraag van een nieuweling.
Als ik ¤10k in verschillende projecten doe van allemaal 48 maanden en allemaal 8% hoeveel heb ik dan na die 4 jaar?
Is dat :
(((1+1,08)^1/12)-1/(1-((1+((1+1,08)^1/12)-1^-48)))*-10000 = 12096,95, dus ¤12096,95
of is het zoals op http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html berekent wordt ¤244,13 per maand en dus (244,13*48 =) ¤11718,24 na 4 jaar?
Zie er nu niet echt projecten tussen staan die enorm aanspreken en waarbij ik vertrouwen heb in het product. Enige uitzondering misschien die chocolate company, maar dan zou ik eerst eens naar zo'n winkel gaan om zelf eens te kijken en te proeven.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:14 schreef eenjongen... het volgende:
Zijn er hier ook mensen die investeren in bedrijven in ruil voor aandelen? Zoals bij Symbid?
Het idee spreek mij wel aan, maar de risico's zijn denk ik een stuk groter. Daarentegen de opbrengsten ook als het goed loopt. Maar ik zag ook dat de kosten wel een stuk hoger waren dan bijvoorbeeld bij gve.
Welkomquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:58 schreef aborren het volgende:
Hoi allemaal, speciaal voor het crowdfunding forum mezelf geregistreerd op fok.
Over mij: Actief op GvE sinds begin 2013, geen ervaring op andere platformen. Ruim 20 projecten lopen, nog geen slechte ervaringen. Ben dan ook vrij kritisch op welke ik mee doe
Daar is bij GVE geen tijd meer voor tegenwoordig.quote:ben dan ook vrij kritisch op welke ik mee doe
Komt vanzelf wel weer als er een aantal projecten de mist in gaan. Dit is de zoveelste financiële bubbel. die knapt ook nog wel een keer.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:14 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Daar is bij GVE geen tijd meer voor tegenwoordig.
Ik leef in de veronderstelling dat er de laatste tijd met name 5-jes voorbij komen, verklaard dit wellicht waarom het gemiddelde geboden rentepercentage niet af neemt (oftewel de gemiddel geboden rente blijft hoog omdat er in verhouding meer risicovollere projecten worden gelanceerd)? of Leef ik in de verkeerde veronderstelling?quote:Gemiddeld geboden rentepercentage : 7,87% (neemt nauwelijks af,
Ik had 100 verwachtquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:29 schreef aborren het volgende:
Meest voorkomende investering : ¤ 500
Zeker leuk om even te checken!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:29 schreef aborren het volgende:
Voor de mensen die het leuk vinden; ik heb wat zitten grasduinen in de data van GvE:
Gemiddelde investering: ¤ 779 (neemt wel af, t/m 2013 was het ¤ 920, in 2014 ¤ 744 en in 2015 ¤ 705)
Meest voorkomende investering : ¤ 500
Gemiddeld geboden rentepercentage : 7,87% (neemt nauwelijks af, t/m 2013 was het 8,16%, 2014 7,80%, 2015 7,74%)
Gemiddeld geboden rentepercentage versus GvE risico: 6,36% bij score 1, 7,35% bij score 2, 7,79% bij score 2, 8,03% bij score 4 en 8,45% bij score 5(s).
Getallen gebaseerd op >10.000 investeringen.
Wellicht bruikbaar bij het beoordelen of een nieuw project beter/slechter dan gemiddeld is!
En zit over het algemeen je risicoscore dan ook tussen de 4 en 5? Het wordt nog interessanter als je de projecten eruit weet te vissen die een rente bieden hoger dan bij het risicopercentage "hoort".quote:Op zondag 25 januari 2015 18:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Zeker leuk om even te checken!
Ik zit nu op: Gemiddelde rente per jaar 8,26%
Zou dat eens moeten nachecken heb zo die verdeling niet maar heb vanalles wat risico betreft.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:32 schreef papernote het volgende:
[..]
En zit over het algemeen je risicoscore dan ook tussen de 4 en 5? Het wordt nog interessanter als je de projecten eruit weet te vissen die een rente bieden hoger dan bij het risicopercentage "hoort".
het zou fijn zijn als GvE daarover zou berichten of doen ze dat ook (en heb ik er gelukkig nog geen last van gehad)?quote:Op maandag 26 januari 2015 09:59 schreef Zith het volgende:
Vergeet niet dat GvE de afgelopen periode een aantal omgevallen projecten uit eigen zak heeft door laten terugbetalen. Hetis goed mogelijk dat een aantal projecten waarvan je geld terug krijgt elke maand niet door de lener zelf wordt betaald.
Welkom! Je mening over KoM deel ik overigens. Ik heb er overigens inmiddels wel een paar projecten lopen. Er begint gelukkig enige beweging in te komen. Er moet wel wat concurrentie voor GvE zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef Camogli het volgende:
hallo,
ik meld me ook maar eens. Mooie discussies zijn hier!
Ik heb 26 projecten lopen bij GvE, gemiddelde looptijd 44,5 maanden en een rentepercentage van 7,48%.
Verder heb ik nog een paar projecten lopen bij Greencrowd en Lendahand maar die sites zie ik hier niet langskomen. Ervaringen met die platforms zijn positief (tot nu toe).
KoM vind ik nog wat tricky, gevoelsmatig: te klein? Teveel reclame?
Doen ze niet, stond in het jaarverslag van hun moederbedrijf.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:09 schreef Camogli het volgende:
[..]
het zou fijn zijn als GvE daarover zou berichten of doen ze dat ook (en heb ik er gelukkig nog geen last van gehad)?
is er door iemand al navraag naar gedaan (welke projecten betreft het)?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:41 schreef Zith het volgende:
[..]
Doen ze niet, stond in het jaarverslag van hun moederbedrijf.
Ze moeten groeien, meer mensen moeten geld inleggen denk ik. Ze gaan ook steeds beter, steeds meer projecten. Ik doe KoM naast GvE.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef Camogli het volgende:
hallo,
ik meld me ook maar eens. Mooie discussies zijn hier!
Ik heb 26 projecten lopen bij GvE, gemiddelde looptijd 44,5 maanden en een rentepercentage van 7,48%.
Verder heb ik nog een paar projecten lopen bij Greencrowd en Lendahand maar die sites zie ik hier niet langskomen. Ervaringen met die platforms zijn positief (tot nu toe).
KoM vind ik nog wat tricky, gevoelsmatig: te klein? Teveel reclame?
Wie weet is het wel allemaal een piramidespel/ponziquote:Op maandag 26 januari 2015 09:59 schreef Zith het volgende:
Vergeet niet dat GvE de afgelopen periode een aantal omgevallen projecten uit eigen zak heeft door laten terugbetalen. Hetis goed mogelijk dat een aantal projecten waarvan je geld terug krijgt elke maand niet door de lener zelf wordt betaald.
We gaan er maar van uit dat de AFM dat controleert aangezien ze een vergunning hebbenquote:Op maandag 26 januari 2015 17:23 schreef µ het volgende:
Ik hoop niet dat ik iemand nu ideeen geef voor ponzi-"crowdfund"-sites.
Hier overschat je de AFM wel enorm.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:15 schreef Goesten het volgende:
[..]
We gaan er maar van uit dat de AFM dat controleert aangezien ze een vergunning hebben
Lijkt me onwaarschijnlijk: dan zou, er van uitgaande dat de leners allemaal bestaan en hun geld overgemaakt krijgen door GvE, GvE het gat dichten met geld dat ze even in bezit hebben als ze de leningbedragen verzamelen?quote:Op maandag 26 januari 2015 17:18 schreef µ het volgende:
[..]
Wie weet is het wel allemaal een piramidespel/ponzi.
Dat ik mijzelf heb betaald met mijn nieuwe investeringen, en dat dat achter de schermen 'vertaald' is naar een andere betaling...
Kan toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 19:53 schreef Camogli het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk: dan zou, er van uitgaande dat de leners allemaal bestaan en hun geld overgemaakt krijgen door GvE, GvE het gat dichten met geld dat ze even in bezit hebben als ze de leningbedragen verzamelen?
Weinig onderbouwing, anders dan "¤220K moet zeker te halen zijn" en "ik ben er van overtuigd dat we zullen knallen". Geen ervaring in de sector. Bovendien, zitten mensen echt nog op zonnestudio's te wachten? Ik dacht dat de negatieve gezondheidseffecten inmiddels bij iedereen bekend waren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:09 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9087
Mee eens (1e deel), ik skip hem. Het stikt van de gezondheidszonneafslankfitnessfitwordenstudio's, tis een bubbelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Weinig onderbouwing, anders dan "¤220K moet zeker te halen zijn" en "ik ben er van overtuigd dat we zullen knallen". Geen ervaring in de sector. Bovendien, zitten mensen echt nog op zonnestudio's te wachten? Ik dacht dat de negatieve gezondheidseffecten inmiddels bij iedereen bekend waren.
Anderzijds korte looptijd, dus eer dat de zaken slecht gaan zijn we al een mooi stuk op weg. Graydon valt ook zeker niet tegen. Ik twijfel...
Plus: Kinderopvang verkocht en maar 32k eigen vermogen?!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Weinig onderbouwing, anders dan "¤220K moet zeker te halen zijn" en "ik ben er van overtuigd dat we zullen knallen". Geen ervaring in de sector. Bovendien, zitten mensen echt nog op zonnestudio's te wachten? Ik dacht dat de negatieve gezondheidseffecten inmiddels bij iedereen bekend waren.
Anderzijds korte looptijd, dus eer dat de zaken slecht gaan zijn we al een mooi stuk op weg. Graydon valt ook zeker niet tegen. Ik twijfel...
Je hebt gelijk maar in dit geval maakt het niets uit omdat special Trees rente gaat vergoeden vanaf 1-1-2015.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 11:48 schreef Goesten het volgende:
Had KOM gemaild wanneer special trees van start ging en waarom het zo lang duurde, maar weinig wijzer geworden van zijn reactie. Reactie was:
SpecialTrees zal over de maand januari in ieder geval de rente gaan vergoeden. Naar verwachting zal in februari, als alle documenten op orde zijn, gestart worden met aflossen.
Geen flauw idee. Ik zit ook al een maand te wachten totdat ze het proces in gang gaan zetten. Wellicht is de desbetreffende persoon traag met de handtekening zetten? Wie zal het weten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:42 schreef Morpheusk het volgende:
Iemand enig idee waarom K&W trans Shipping zolang op de status "Contract aangemaakt" blijft staan bij GVE?
Dit maken we allemaal één keer mee......quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:43 schreef Makrolon het volgende:
Grrr, ik had 200 ingezet op groen uit, moest m nog activeren via de mail maar dacht dat t alwel tijdelijk vast zou staan... Activeer m 2 minuten later, vol. :/
Wel al betaal verzoek ontvangen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:47 schreef MSR het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik zit ook al een maand te wachten totdat ze het proces in gang gaan zetten. Wellicht is de desbetreffende persoon traag met de handtekening zetten? Wie zal het weten.
Vaak kost dat weer te veel tijd, ook de nieuwe investeerders moeten eerst weer betaald hebben en je bent zo weer 1 a 2 weken verder, terwijl de rest maar zit te wachten op de start van het project en de lener op zijn geld.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:00 schreef athlonkmf het volgende:
IIC Assembly is uiteindelijk van start gegaan met zo'n 3600 euro minder aan funding.
Toch wel raar dat het project niet alsnog geopend kan worden voor extra investeerders die WEL willen betalen.
Dan krijg je net als bij WindShare Fund op GvE straks een 2e tranche lening. Vind ik eerlijk gezegd ook niet de schoonheidsprijs hebben. Anderzijds, als we met z'n allen op enkele wanbetalers moeten gaan zitten wachten dan duurt het ook maar...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:00 schreef athlonkmf het volgende:
IIC Assembly is uiteindelijk van start gegaan met zo'n 3600 euro minder aan funding.
Toch wel raar dat het project niet alsnog geopend kan worden voor extra investeerders die WEL willen betalen.
Heb een tijdje terug wat geld op Kiva gezet. Misschien wordt lendahand de volgende, dan heb ik er tenminste ook nog wat risicodekking bij...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:38 schreef Camogli het volgende:
Ik heb weer eens wat gedaan op www.lendahand.nl.
Lage rente (3%) maar vrij zekere terugbetaling (naast het ideele aspect: mesofinaciering in ontwikkelingslanden).
Tot nu toe heb ik hier geen klachten over (zit er sinds maart 2014; twee terugbetalingen keurig op tijd gekregen; 7 projecten lopend).
Vraag 1 Blijven opletten. Vraag 2. Klopt! Dat kan pas bij je eerste investering, gewoon een project nemen wat er iets langer over doet dan 5 minuten, die zijn er genoeg. Het is maar eenmalig, daarna gaat het snel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:07 schreef Miniem het volgende:
Hoe schrijven sowieso zo snel in voor projecten?
Hoe zie je die mail zo snel verschijnen?
En 2, ik heb nog geen account bij GvE.
Ik heb gekeken om aan te maken maar volgens mij dien je dan eerst te investeren in een project.
Echter ben ik dan zeker te laat als ik dat eerst nog moet doen.
Nee, ook dat nog niet eens. Misschien maar eens een mailtje sturen binnenkort of ie nog van start gaat.quote:
Dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de lener, die of het geld nog niet nodig heeft of zijn papierwinkel niet voor elkaar heeft. Bij de overige investeerders zit het nu dus niet (is meestal namelijk wel het probleem).quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:17 schreef MSR het volgende:
[..]
Nee, ook dat nog niet eens. Misschien maar eens een mailtje sturen binnenkort of ie nog van start gaat.
quote:Op maandag 26 januari 2015 21:03 schreef BruderKlaus het volgende:
Voor de avontuurlijke onder ons is er een nieuw platform om uit te proberen
Mintos; soort van p2p lending in Letland
Zie ook http://www.wiseclerk.com/(...)dential-real-estate/
The Good:
• Onroerend Goed als zekerheid
• Mintos doet voor geaccepteerde aanvragen aan voor-funding, dus niet wachten tot een project vol is
• Mintos houdt zelf 5% van alle leningen voor eigen risico
• Snel betalingsverwerking; overboeking die ik gisteren voor vandaag had klaargezet was voor het middaguur beschikbaar
• Investeringen mogelijk vanaf EUR 10
• Mogelijkheid om je leningen tweedehands te verkopen
• Mogelijkheid om leningen automatisch aan te kopen obv diverse criteria
The Bad:
• Looptijden over het algemeen iets langer (al zitten er ook een aantal in de 3-4 jaar regio bij)
• Mijn Lets is in iedergeval niet goed genoeg om taxatierapporten te kunnen lezen
• Aantal aangeboden leningen is nog beperkt
• Geen aparte tweedehands markt maar gemengd met het aanbod van Mintos zelf (waardoor het mogelijk is dat sommige leningen alleen via duurdere 2nd hand markt te koop te zijn)
• 2% kosten op jaarbasis over het geïnvesteerde bedrag
The Ugly:
• Niet in een opslag duidelijk in de lijst met aangeboden leningen dat sommige overdue zijn met betalen (staat wel aangegeven als je doorklikt voor detail van de betreffende lening. Auto Invest Portfolio functie heeft de mogelijkheid te filteren maar normale lijst met leningen niet)
Anyhow, heb er een paar honderd euro ingegooid en verdeeld over 16 verschillende leningen. Even kijken hoe een en ander loopt en of er voldoende nieuw aanbod bij komt voordat ik additioneel geld zou investeren.
Zal ik doen. Zal iig eind februari een update geven van de eerste indruk van betalingsgedrag.quote:Ben wel benieuwd hoe je investering daar gaat lopen. Mss wil je een x een updateje geven tzt.
Ben daar ook mee bezig. 1e conclusie is dat de 2e handsmarkt beter vermeden kan worden & de nieuwe portfoliomanager errm shit is. Ben nu met kleine bedragen per week handmatig aan het investeren. Zal eind van deze maand een tussenstand geven van hoe mijn 2e hands aankopen er voor staan en eind februari eens kijken hoe dat vergelijkt met de handmatige investeringen.quote:Ohja Bondora heb ik ook ff geprobeerd, is het ook niet als je het mij vraagt..
Net de link even aangeklikt maar ik zie zo snel niet wat ze daar met crowdfunding doen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:38 schreef Camogli het volgende:
Ik heb weer eens wat gedaan op www.lendahand.nl.
Lage rente (3%) maar vrij zekere terugbetaling (naast het ideele aspect: mesofinaciering in ontwikkelingslanden).
Tot nu toe heb ik hier geen klachten over (zit er sinds maart 2014; twee terugbetalingen keurig op tijd gekregen; 7 projecten lopend).
Denk dat het www.lendahand.com moet zijnquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:11 schreef deezler het volgende:
[..]
Net de link even aangeklikt maar ik zie zo snel niet wat ze daar met crowdfunding doen?
Sorry: www.lendahand.com inderdaadquote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:28 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Denk dat het www.lendahand.com moet zijn
Die beschrijving ookquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:03 schreef Horsemen het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8890
Ik pas!!!
Ik snap niet dat GVE dit toestaat. Als je veel van dit soort onzin hebt dan tast dat de geloofwaardigheid van je platform behoorlijk aan in mijn ogenquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:03 schreef Horsemen het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8890
Ik pas!!!
Het probleem vind ik nog niet eens zozeer het type aanvraag. Iemand helpen met zijn schulden aflossen vind ik best een mooi gebaar. Mijn probleem is voornamelijk dat er echt 0,0 moeite in gestoken is door de aanvrager, de informatie is enorm summier en met de gegeven info kun je eigenlijk helemaal niks. Als je toch een lening wilt hebben zou je toch verwachten dat je er iets meer moeite voor zou doenquote:Op woensdag 28 januari 2015 10:38 schreef Justme7005 het volgende:
Het is idd een beetje vreemde aanvraag. Als de schulden maar 7,5 k zijn en je kan daar maar nét de rente van betalen. En ergens denk ik toch dat het een hele serieuze aanvrager is die alles netjes zal nakomen.
Niet perse mee eens, een lening via gve kan een stuk goedkoper zijn dan een lening bij een bank of een cc-maatschappij. In de schulden komen kan de beste overkomen bijvoorbeeld door een scheiding, verplichte verkoop van het huis, verlies van baan, etc.quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:46 schreef Miniem het volgende:
Sowieso mensen die een lening aanvragen om hun schulden af te lossen![]()
-10 gunfactor
De rente is wel redelijk hoog, vergeleken met wat er de afgelopen tijd voorbij is gekomen; 8,5% bij 60 maanden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 11:58 schreef Justme7005 het volgende:
Nieuwe op GvE
Averion
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Project: 9387 Zakelijk
Classificatie:5
Graydon-rating: B
Daar is hier al vaker over geschreven. De verwachting is dat daar eerdaags iets in gaat veranderen, maar tot die tijd is het inderdaad mooi waardeloos.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:19 schreef athlonkmf het volgende:
Ik heb net een mailtje van KOM gekregen dat het Brownies&Downies Den Haag project van start gaat. Mooi. Mijn eerste project daar.
Maar wat mij echt verbaasd is dat ze mij vragen om de investeringsfee te betalen via iDeal.
Ik had verwacht dat ze zo verstandig zijn om automatisch de fee achter te houden van de eerste terugbetaling. Net zoals GvE.
Nu moeten ze dus iDeal ook nog eens betalen om een kleine fee te krijgen...
twitter:geldvoorelkaar twitterde op woensdag 28-01-2015 om 09:54:09Vanavond 19:00 uur inschakelen op @bnrgangmakers GvE over onder andere crowdfunding en mogelijke regulering daarvan. reageer retweet
Ga ik doen. Bedankt!quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:33 schreef eenjongen... het volgende:
twitter:geldvoorelkaar twitterde op woensdag 28-01-2015 om 09:54:09Vanavond 19:00 uur inschakelen op @bnrgangmakers GvE over onder andere crowdfunding en mogelijke regulering daarvan. reageer retweet
Klinkt goed toch?quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:30 schreef MSR het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9184
Weer een nieuwe:
48mnd 8% Graydon A 5s
Zou zo'n ding echt gaan verkopen? Waarom zo'n log ding als je ook gewoon met een stoel bij je strijkplank kunt gaan zitten (dat zie ik mijn schoonmoeder altijd doen...)?quote:
Dat ja, dat was ook het eerste wat ik dacht.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zou zo'n ding echt gaan verkopen? Waarom zo'n log ding als je ook gewoon met een stoel bij je strijkplank kunt gaan zitten (dat zie ik mijn schoonmoeder altijd doen...)?
BKR score is/was Equote:Op woensdag 28 januari 2015 10:06 schreef Graankorrel het volgende:
Hoezo staat er geen BKR-score bij. Juist voor dit soort aanvragen lijkt me dit relevant. Gok zo dat die erg hoog zal uitvallen ivm schulden. Ik laat hem gaan, hij klopt maar bij een platform als Bondora aan voor dit soort leningen
Zie ik nou goed bij die tweede (jonge) dame in het filmpje dat ze met een kussen achter haar shirt net doet alsof ze zwanger isquote:Op woensdag 28 januari 2015 14:57 schreef Scooper het volgende:
Het is zelfs nog mooier. Je moet je eigen strijkplank gebruiken en die met klemmetjes aan het systeem vastzetten
De stoel kun je ook uit het systeem klikken en dan bijvoorbeeld gebruiken bij de afwas, ideaal natuurlijk!
Dan houdt je inderdaad het ijzeren frame nog over wat je als senioor natuurlijk makkelijk even optilt, kantelt en achter een kast schuift
Check het filmpje op de investeringspagina maar eens.
Haha, dat had ik nog niet gezien, geweldig!quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zie ik nou goed bij die tweede (jonge) dame in het filmpje dat ze met een kussen achter haar shirt net doet alsof ze zwanger is
Lijkt het wel op jaquote:Op woensdag 28 januari 2015 15:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Zie ik nou goed bij die tweede (jonge) dame in het filmpje dat ze met een kussen achter haar shirt net doet alsof ze zwanger is
Maar hij is wel in drie kleuren leverbaar! Nee, ik pas ook. Ik denk er wel over om Averion toch mee te pakken.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:02 schreef Justme7005 het volgende:
Ik zie dat strijksysteem ook niet zo zitten. Ben ook wel benieuwd wat het zou moeten kosten. 5 ton omzet voor 300 exemplaren dat is ¤ 2.000,- per stuk incl btw. En hoe zie je dat voor je ...zittend strijken. Telkens weer opstaan en gaan zitten voor het volgende kledingstuk ? Ratings lijken in orde maar het geloof in dit produkt ontbreekt bij mij, jammer
Mag ik je vragen waarom je Averion misschien toch mee wil pakken?quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Maar hij is wel in drie kleuren leverbaar! Nee, ik pas ook. Ik denk er wel over om Averion toch mee te pakken.
Plus punten: Bestaat al 8 jaar, redelijk stabiele omzet, gemiddelde BKR en Graydon score, voorlopige orderportefeuille ziet er netjes uit, 8,5% rente. Negatieve punten ben ik helemaal met je eens, GvE 5, negatief e.v. en met name die laatste ben ik niet zo weg van…..quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:14 schreef MSR het volgende:
[..]
Mag ik je vragen waarom je Averion misschien toch mee wil pakken?
Het project lijkt mij ook interessant maar de Graydon rating en het negatief ev houden mij een beetje tegen te investeren.
Net teveel twijfel, ik doe hem definitief niet.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Plus punten: Bestaat al 8 jaar, redelijk stabiele omzet, gemiddelde BKR en Graydon score, voorlopige orderportefeuille ziet er netjes uit, 8,5% rente. Negatieve punten ben ik helemaal met je eens, GvE 5, negatief e.v. en met name die laatste ben ik niet zo weg van…..
Inderdaad een ongeloofwaardige omzetverwachting, temeer omdat de productie (blijkbaar) nog moet starten, en dus 2015 niet eens een volledig verkoopjaar zal worden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:02 schreef Justme7005 het volgende:
5 ton omzet voor 300 exemplaren dat is ¤ 2.000,- per stuk incl btw.
Striking!quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:41 schreef bleyenburg het volgende:
Alleen de term "strike buddy" al........
Die eerste vrouw heeft blijkbaar last van haar rug en wil daarom zitten. Dat kan, maar vervolgens moet zij een stoel tillen en krom staan om die stoel in het systeem te krijgen. Dat lijkt me enorm belastend voor haar. En natuurlijk hebben de meeste mensen geen ruimte om de hele dag dit systeem in een kamer te laten staan. Ik zit me daarnaast nog iets af te vragen. Ik heb geen strijkplank! Niet nodig! En ja, ik draag overhemden en ik heb ook tafelkleden. Met andere woorden: met goede spullen en de juiste mindsetting zijn ouderen misschien veel beter uit. Volgens mij worden hier meer problemen gecreeëerd dan opgelost.quote:Op woensdag 28 januari 2015 14:57 schreef Scooper het volgende:
Het is zelfs nog mooier. Je moet je eigen strijkplank gebruiken en die met klemmetjes aan het systeem vastzetten
De stoel kun je ook uit het systeem klikken en dan bijvoorbeeld gebruiken bij de afwas, ideaal natuurlijk!
Dan houdt je inderdaad het ijzeren frame nog over wat je als senioor natuurlijk makkelijk even optilt, kantelt en achter een kast schuift
Check het filmpje op de investeringspagina maar eens.
Zij observeert dat er steeds meer mensen aan crowdfunding doen en dat er steeds meer projecten (deels) via crowdfunding worden gefinanciert. De grote vraag naar projecten, leidt tot de financiering van risicovollere projecten. Meer (en wellicht ook risicovollere) investeringen, geeft een grotere kans dat er ook projecten zijn die in betalingsproblemen komen. Maar wat dan volgt is een premisse. Namelijk dat investeerders en masse afhaken zodra er berichten over defaults verschijnen. Dat is helemaal niet gezegd. Investeerders kunnen ook niet veranderen, omdat de winsten de verliezen voldoende compenseren. Investeerders kunnen ook kritischer worden en daardoor minder risico's willen nemen. Is dat slecht? Als niemand in jouw product gelooft, zou je blij moeten zijn als niemand jouw een lening verstrekt om dat product op de markt te zetten. Dat bespaart je heel wat overbodige kosten. Bij een golf aan faillissementen krijgt ze natuurlijk gelijk. De vraag is: zien wij een golf van faillissementen in 2016 aankomen?quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:36 schreef Goesten het volgende:
Zou deze vrouw gelijk krijgen, wat denken jullie:
http://www.sprout.nl/artikel/wie-wil-crowdfunden-moet-nu-toeslaan
Ik kan het verhaal best volgen, meer reclame, meer deelnemers en dus ook meer zwakkere deelnemers. En er zullen zeker consumenten afhaken als blijkt dat het niet alleen gouden bergen zijn (maar tegelijkertijd: bij gedegen spreiding zorgen enkele defaults natuurlijk nog steeds niet voor verlies, hooguit voor minder winst tov een spaarrekening).quote:Op woensdag 28 januari 2015 22:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Zij observeert dat er steeds meer mensen aan crowdfunding doen en dat er steeds meer projecten (deels) via crowdfunding worden gefinanciert. De grote vraag naar projecten, leidt tot de financiering van risicovollere projecten. Meer (en wellicht ook risicovollere) investeringen, geeft een grotere kans dat er ook projecten zijn die in betalingsproblemen komen. Maar wat dan volgt is een premisse. Namelijk dat investeerders en masse afhaken zodra er berichten over defaults verschijnen. Dat is helemaal niet gezegd. Investeerders kunnen ook niet veranderen, omdat de winsten de verliezen voldoende compenseren. Investeerders kunnen ook kritischer worden en daardoor minder risico's willen nemen. Is dat slecht? Als niemand in jouw product gelooft, zou je blij moeten zijn als niemand jouw een lening verstrekt om dat product op de markt te zetten. Dat bespaart je heel wat overbodige kosten. Bij een golf aan faillissementen krijgt ze natuurlijk gelijk. De vraag is: zien wij een golf van faillissementen in 2016 aankomen?
Ja, straks zie je op de bowlingbaan allemaal senioren op zo'n ding zitten.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:41 schreef bleyenburg het volgende:
Alleen de term "strike buddy" al........
Klinkt inderdaad goed, alleen jammer dat de aflossing aan het einde van de looptijd ineens is. Je krijgt dus alleen je rente per jaar. Ik twijfel nog.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:54 schreef Camogli het volgende:
Iemand hier een mening over:
www.greencrowd.nl/project/warmte-koude-opslag-ouverture-in-goed ?
Ik vind het er degelijk uit zien. De aflossing voldoen uit de cashflow is twijfelachtig maar de zekerheden na afloop van de drie jaren lijken voldoende?
Voor de liefhebbertwitter:geldvoorelkaar twitterde op donderdag 29-01-2015 om 11:16:29Gisteren @bnrgangmakers Geldvoorelkaar over regulering van #crowdfunding . Item is hier terug te luisteren: http://t.co/dq765Mt07I reageer retweet
Het wel of niet instappen in een project is ook voor een deel een gevoelskwestie. “Dat” gevoel heb ik hierbij niet, dus ben geeneens toegekomen aan het bekijken van de cijfers.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:16 schreef Goesten het volgende:
Een nieuw project op KOM.
Behalve die met eigen vermogen te maken hebben staan alle indicatoren op groen.
Wel weer een negatief eigen vermogen.
Bij mij niet neequote:Op donderdag 29 januari 2015 17:16 schreef Horsemen het volgende:
Zou dit werken bij tieners??? Ik vraag het mij af.....
http://www.telegraaf.nl/d(...)rk_te_krijgen__.html
Vooral voor tieners die graag iets van hun ouders gedaan willen krijgen. en de verbinding van vaders of moeders willen vertragen als chantagemiddel. Omgekeerd werkt niet. Ken niemand waarbij de ouders meer van dit soort techniek weten dan de tieners in het gezin.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:16 schreef Horsemen het volgende:
Zou dit werken bij tieners??? Ik vraag het mij af.....
http://www.telegraaf.nl/d(...)rk_te_krijgen__.html
Je bedoelt die met die coatings?quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:16 schreef Goesten het volgende:
Een nieuw project op KOM.
Behalve die met eigen vermogen te maken hebben staan alle indicatoren op groen.
Wel weer een negatief eigen vermogen.
Jaquote:Op donderdag 29 januari 2015 21:18 schreef deezler het volgende:
[..]
Je bedoelt die met die coatings?
Het ziet er sympathiek uit. Het rentepercentage is laag. Er is, voor zover ik zie, geen onderpand of hoofdelijke aansprakelijkheid voor de schuld. Je kunt je geld dus kwijtraken. Dat kan bij GeldVoorElkaar natuurlijk ook, maar daar geldt wel hoofdelijke aansprakelijkheid, en dat biedt mijns inziens wat meer zekerheid. Bovendien is er dan een Graydon rating en een classificatie, wat je een indicatie geeft van de haalbaarheid van de onderneming. Dat heeft dit project niet. Ik zou er, als ik het écht een superleuk idee zou vinden alleen een klein bedrag in investeren.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:15 schreef flappy het volgende:
Een vraag aan de meer ervaren crowdfunders. Is dit interessant?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar dit is bij mij om de hoek en spreekt mij wel aan. Is het verstandig om daar wat geld in te stoppen?
https://www.crowdaboutnow.nl/highstreethotdogs
neuhquote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:41 schreef Coelho het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9321
Naam: Niels Vastgoed BV
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 140.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 2
Graydon rating: BB
Ik mis informatie, waarom omzetdaling? (leegstand?) waarom wil de bank eruit? Wat is taxatiewaarde van panden? Hoeveel overige financiering?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:41 schreef Coelho het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9321
Naam: Niels Vastgoed BV
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 140.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 2
Graydon rating: BB
Of investeerders die het vermogen ontbreekt om zelf te oordelen over de projecten en blindelings investeren omdat ze vertrouwen op de deskundigen van GvE?: "Onverantwoorde financieringen staan wij niet toe en alle aanvragen voor financieringen worden getoetst op basis van algemene opvattingen voor verantwoord lenen."quote:Op vrijdag 30 januari 2015 21:51 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb er ook niets aan toe te voegen, ik doe ook niet mee. Waarom zo GvE hem niet mogen plaatsen??? Iedere investeerder kan toch zijn eigen afweging maken. Ook dit project loopt gewoon binnen een week vol, dus investeerders genoeg die er wel vertrouwen in hebben.
En die toetsing is ook in dit geval gebeurt en dit heeft geleid tot een acceptabele uitkomst, waarna het aan de "crowd" is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 00:19 schreef deezler het volgende:
[..]
Of investeerders die het vermogen ontbreekt om zelf te oordelen over de projecten en blindelings investeren omdat ze vertrouwen op de deskundigen van GvE?: "Onverantwoorde financieringen staan wij niet toe en alle aanvragen voor financieringen worden getoetst op basis van algemene opvattingen voor verantwoord lenen."
GvE rating is puur obv aflossingscapaciteit dus zegt maar beperkt iets over risico's (afgezien 5s), dat is dus niet gissen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 10:33 schreef Camogli het volgende:
Mijn punt is dat de black box van GvE/graydon tot een positieve score komt, maar dat er bij de propositie op de site het vaak gissen is naar de informatie die tot die beoordeling leidde.
Als de crowd dan toch instapt: prima. Als ik GvE was zou ik de leners meer info willen bieden dan er vaak gegeven wordt.
Projecten met B of B+ zijn toch niet echt gewaagd op KoM? Althans niet meer gewaagd dan veel projecten op GvE. Maar gelukkig gaat KoM inderdaad steeds beter draaien. Ik blijf het fijn vinden om 2 sites te hebben en dus ook qua site te kunnen spreiden en de onderlinge concurrentie tussen ze te kunnen bevorderen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:56 schreef BruderKlaus het volgende:
Nanocoating project op KoM vol.
Het lijkt erop dat de normale enigszins interessante projecten nu ook op KoM relatief snel vol beginnen te lopen. De wat gewaagder projecten lopen echter nog steeds zeer traag.
Bedoelde niet zozeer gewaagd naar rating maar meer naar eigen gutfeeling over haalbaarheid business model.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 15:23 schreef Rosite het volgende:
[..]
Projecten met B of B+ zijn toch niet echt gewaagd op KoM? Althans niet meer gewaagd dan veel projecten op GvE. Maar gelukkig gaat KoM inderdaad steeds beter draaien. Ik blijf het fijn vinden om 2 sites te hebben en dus ook qua site te kunnen spreiden en de onderlinge concurrentie tussen ze te kunnen bevorderen.
Geen enkele cijfermatige onderbouwing. Hoezo Graydon A? Ergens wel het gevoel dat het goedkomt met een accountant, maar ik weet nog niet of ik gunfactor voldoende vind om te investeren...quote:Op zondag 1 februari 2015 14:31 schreef aborren het volgende:
Weer een nieuwe OAMKB op GvE : http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9173
Rente en voorwaarden (8,5%, 60maanden, 5s) gelijk aan de OAMKB van Cuijk en Roosendaal.
Overigens opvallend dat deze op zondag (?) gepubliceerd wordt, ik dacht dat nieuwe projecten op ma t/m vrijdag kwamen...
Hij wil zelf gaan adviseren over crowdfundingquote:Op zondag 1 februari 2015 14:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ergens wel het gevoel dat het goedkomt met een accountant, maar ik weet nog niet of ik gunfactor voldoende vind om te investeren...
Waar heb je gelezen dat het enkel ma-vr zou zijn? Dit is wel vaker voorgekomen, zeker in het begin was er veel in het weekend.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:31 schreef aborren het volgende:
Weer een nieuwe OAMKB op GvE : http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9173
Rente en voorwaarden (8,5%, 60maanden, 5s) gelijk aan de OAMKB van Cuijk en Roosendaal.
Overigens opvallend dat deze op zondag (?) gepubliceerd wordt, ik dacht dat nieuwe projecten op ma t/m vrijdag kwamen...
Ik kan je er verhalen over vertellenquote:Op zondag 1 februari 2015 14:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
Geen enkele cijfermatige onderbouwing. Hoezo Graydon A? Ergens wel het gevoel dat het goedkomt met een accountant, maar ik weet nog niet of ik gunfactor voldoende vind om te investeren...
Ik wilde eens kijken of dat Bondora iets is, maar voordat ik ook maar iets te weten kom willen ze kopieën van ID, afschriften of rekeningen. Dan gaan bij mij toch wel alle alarmbellen rinkelen.quote:Op zondag 1 februari 2015 17:01 schreef BruderKlaus het volgende:
Bondora Tweedehandsmarkt update.
Toen ik bij Bondora begon in december dacht ik dat het interessant was om een aantal leningen met korting op de tweedehandsmarkt te kopen. Pas later realiserend dat van merendeel van deze leningen het afbetalingsschema was verschoven naar later en alleen daarom niet overdue was.
Status van de 33 op tweedehandsmarkt gekochte leningen:
11 hebben deze maand conform verwachting betaald (soms met enige vertraging)
5 hadden deze maand nog geen betalingsverplichting
2 hebben gedeeltelijk betaald
15 stuks zijn overdue.
Voor deze maand hebben dus 15 van de 28 leners in het geheel niet betaald en slechts 11 volledig.
Blijf voorlopig even weg van de tweedehands markt en ga over 1-2 maanden evalueren hoe de zelf uitgezochte leningen het doen.
Vandaag de dag heeft toch iedereen een telefoon met internet? Kwestie van linkje volgen, lezen en eventueel bevestigen. 3 minuten werk.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het wel positief dat GvE nu ook wat op andere tijden publiceert. Dat geeft toch ook weer ander publiek een kans.
Er zijn mensen die een baan hebben waarbij dat echt niet de gehele dag kan. En dan kun je op bijv. GvE flink wat projecten missen. Dat geeft niet, maar ik ben ook blij als het op avonden of in het weekend is zo nu en dan.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vandaag de dag heeft toch iedereen een telefoon met internet? Kwestie van linkje volgen, lezen en eventueel bevestigen. 3 minuten werk.
quote:Op zondag 1 februari 2015 18:38 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vandaag de dag heeft toch iedereen een telefoon met internet? Kwestie van linkje volgen, lezen en eventueel bevestigen. 3 minuten werk.
Dat dus. Ik kan tijdens mijn werk niet zomaar elk moment van de dag mijn mail checken. Sterker nog, als ik het wel kon zou ik het niet eens doen. En als je dan een keer kijkt heb je soms zomaar alweer twee of drie projecten compleet gemist.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:54 schreef Rosite het volgende:
[..]
Er zijn mensen die een baan hebben waarbij dat echt niet de gehele dag kan. En dan kun je op bijv. GvE flink wat projecten missen. Dat geeft niet, maar ik ben ook blij als het op avonden of in het weekend is zo nu en dan.
Waar staat dat hij zegt dat hij het gelezen heeft? Dat het opvallend is is iets heel anders. Ben het ook wel met hem eens.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat het enkel ma-vr zou zijn? Dit is wel vaker voorgekomen, zeker in het begin was er veel in het weekend.
Ik pas ook om bovenstaande en gewoon te weinig info.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:48 schreef Camogli het volgende:
nieuw project: verbouwing onroerend goed.
8%, 7 jaar. Score 4BB.
Ik doe niet mee: te lang en te lage score.
Een paar maanden nogal liefst.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:28 schreef OOST het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees hier weleens mee in dit topic. Dus ik dacht, ik plaats ook even een berichtje. Door de nieuwe OAMKB kwam ik hier weer even lezen.
Ik ben actief met:
- Geldvoorelkaar (10-12 projecten, 500 per project)
- GreenCrowd (1 project)
- isePankur / Bondora (>100 leningen, 5-10 euro per stuk)
Het is vooral een leuke hobby om op deze manier met beleggen/crowdfunden bezig te zijn. Maargoed, ik wil ook winst maken natuurlijk
Ik haak gelijk even in op iets over GvE wat ik eerder voorbij zag komen in dit topic. Ik ben sinds 2013 actief op GvE. Ik merk dat de projecten van de laatste maanden zeer traag opgestart worden na volledige financiering. De leners kunnen traag zijn maar ik vermoed dat GvE dit geld een paar maanden in beheer houdt?
Nou ze weten het nu wel vaak zo te draaien dat je de ene maand je geld overmaakt, de lening in de maand erna wordt gestart en dat je dus de eerste betaling pas krijgt in de maand daarna. Eigenlijk heb je het dan wel over 2 maanden.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een paar maanden nogal liefst.
Lijkt mij niet,ik heb nooit een project gehad wat langer heeft geduurd dan een paar weken en altijd binnen een maand.
Vond ik wel een mooie van KOM. Dat ze bij special tree de rente betaalde vanaf het moment dat die vol geschreven was. Zou eigenlijk bij alle projecten moeten zijnquote:Op maandag 2 februari 2015 14:27 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou ze weten het nu wel vaak zo te draaien dat je de ene maand je geld overmaakt, de lening in de maand erna wordt gestart en dat je dus de eerste betaling pas krijgt in de maand daarna. Eigenlijk heb je het dan wel over 2 maanden.
Ik herken het eerlijk gezegd niet, uitzonderingen daargelaten. Als je bijvoorbeeld de 20 van maand 1 moet inleggen en het project start begin maand 2, dan volgt de eerste betaling ook begin maand 3. Dan praten we dus over ongeveer 2 weken. Bij mij is de startdatum bij GvE altijd binnen 1 maand na betalen gebleven en soms zelfs al binnen 1 week.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:27 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou ze weten het nu wel vaak zo te draaien dat je de ene maand je geld overmaakt, de lening in de maand erna wordt gestart en dat je dus de eerste betaling pas krijgt in de maand daarna. Eigenlijk heb je het dan wel over 2 maanden.
Dat was ook een uitzondering met een heel verhaal. Hij moest eigenlijk wel, om de 1e investeerders, die al een paar maanden in de wacht zaten vast te houden en nu voor het verlaagde kredietbedrag.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:47 schreef Goesten het volgende:
[..]
Vond ik wel een mooie van KOM. Dat ze bij special tree de rente betaalde vanaf het moment dat die vol geschreven was. Zou eigenlijk bij alle projecten moeten zijn
Hoge bedragen en veel investeerders => lang wachten voordat alle investeerders overgemaakt hebben en deze verwerkt zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:00 schreef nootje2 het volgende:.
Net als OOST vroeg ik me af waarom de doorlooptijd bij GvE de laatste tijd zo lang is, heeft iemand daar een antwoord op?
Ook dat inderdaad. Hoog krediet bedrag = veel investeerders = langer wachten op het moment dat iedereen zijn verplichting is nagekomen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:30 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hoge bedragen en veel investeerders => lang wachten voordat alle investeerders overgemaakt hebben en deze verwerkt zijn.
En/of veel nieuwe investeerders die uiteindelijk toch niet willen betalen.
In de betalingsmails staat altijd dat je 3 dagen hebt. Wat nou als je niet betaalt? Krijg je dan een deurwaarder op je dak om in een lening te investeren? Of wordt je bijvoorbeeld geroyeerd op de site?quote:Op maandag 2 februari 2015 15:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad. Hoog krediet bedrag = veel investeerders = langer wachten op het moment dat iedereen zijn verplichting is nagekomen.
Volgens de AV kan GvE 10% van het te investeren bedrag van je opeisen.quote:Op maandag 2 februari 2015 15:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
In de betalingsmails staat altijd dat je 3 dagen hebt. Wat nou als je niet betaalt? Krijg je dan een deurwaarder op je dak om in een lening te investeren? Of wordt je bijvoorbeeld geroyeerd op de site?
Gelieve binnen 3 werkdagen. Ik heb er ook wel eens een keer een week later pas betaalt omdat ik net op vakantie was. (als zij niet kunnen aangeven wanneer de verwachte betaaldatum is na het vollopen van een project, ga ik me ook geen zorgen maken over betalingen tijdens mijn vakantie)quote:Op maandag 2 februari 2015 16:41 schreef OOST het volgende:
Ik vind 3 dagen zelf wat aan de korte kant. Vooral omdat de mail met het verzoek tot overmaken op willekeurige data verzonden worden. Ik zit weleens voor werk in het buitenland en kan daardoor makkelijk die deadline missen.
125 projecten lopen? Ik dacht dat je er maar 100 mocht. Je hebt het over 2 rekeningen, maar dan staan die rekeningen ook op andere namen?quote:Op maandag 2 februari 2015 14:00 schreef nootje2 het volgende:
Hallo, ik kwam dit forum pas kort geleden tegen en heb al veel gelezen. Erg interessant om te zien dat er nog veel meer platforms zijn dan degene die ik al kende. Natuurlijk zijn GvE en KoM mijn favorieten maar ik kijk ook wel eens op crowdaboutnow en Symbid en ik heb me aangemeld voor Zencap maar die beginnen deze maand pas dus ben benieuwd.
Ik heb nu 125 projecten lopen bij GvE (2 rekeningen) en 12 bij KoM. Net als iedereen hier (neem ik aan) was ik op zoek naar een hogere spaarrente en stuitte ik in 2013 op GvE en nu is het bijna een verslaving geworden, spreadsheets checken, zoeken naar nieuwe platforms, etc.
Net als OOST vroeg ik me af waarom de doorlooptijd bij GvE de laatste tijd zo lang is, heeft iemand daar een antwoord op?
Nicequote:Op maandag 2 februari 2015 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9543
Naam: Verbouwing onroerend goed voor verhuur
Leendoel: Overig
Bedrag: 520.000 euro
Rente: 6,5%
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 1
Graydon rating:
Stond hier enige tijd geleden in het topic, bestandsnaam Geldvoorelkaar.xlsmquote:Op maandag 2 februari 2015 19:44 schreef JortK het volgende:
Ik hoor hier trouwens wel vaker mensen over spreadsheets? Iemand de behoefte om die te delen?
Dankquote:Op maandag 2 februari 2015 19:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
WGR / Crowdfunding #15 - Vrijdag = nieuwe-projectendag
Die link kan ik zo gauw vinden. Ik weet niet of dat de versie is die helemaal up-to-date is.
Ik ga die ook doen, heb al veel hoog risico dingen met een hoge rente dus iets veiliger en iets minder rente kan ik nu wel gebruiken en alsnog 4x mn spaarrekening en redelijk korte looptijd.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:07 schreef Camogli het volgende:
nieuw (groot) project: verbouw appartementen.
520K, 6,5% voor 36 maanden. Klasse 1.
Ziet er goed uit, denk ik.
Hoofdelijke aansprakelijkheid, want box 3?
Dat 36maands, klasse 1 project? ga ik nu ook ff doen.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb net een klein bedrag in dat onroerend goed gestopt. Goed om in de buurt van het maandelijks streefbedrag qua return te komen
Dat ja. Geen torenhoge rente maar prettig om niet te lang je geld kwijt te zijn. En wat ik eerder zei: de kans dat onroerend goed in zo'n studentenstad ploft is nihil. Feit dat de bank voor een half miljoen instapt zegt ook wel iets. En box 3, hoofdelijke aansprakelijkheid dus. Genoeg om te backuppen.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat 36maands, klasse 1 project? ga ik nu ook ff doen.
Wat is je streefbedrag en daarmee bedoel je wat je nu maandelijk terug de eerst komende tijd?
2 puntjes waarom ik er eerst nog een nachtje over zal slapen:quote:Op maandag 2 februari 2015 19:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9543
Naam: Verbouwing onroerend goed voor verhuur
Leendoel: Overig
Bedrag: 520.000 euro
Rente: 6,5%
Looptijd: 36 maanden
Classsificatie: 1
Graydon rating:
Is al een mooi bedrag wat je nu terug krijgt, dat idd weer herinversteren en misshien nog een deel van je loon elke maand en dan bouw je het rustig uit.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ja. Geen torenhoge rente maar prettig om niet te lang je geld kwijt te zijn. En wat ik eerder zei: de kans dat onroerend goed in zo'n studentenstad ploft is nihil. Feit dat de bank voor een half miljoen instapt zegt ook wel iets. En box 3, hoofdelijke aansprakelijkheid dus. Genoeg om te backuppen.
Mijn maandelijkse return is in principe nu 100 euro per maand, excl wat fees die ik de komende maand nog moet betalen. Maar ik kan nu niet meer zo hard investeren als in het begin. Moet een gezonde balans tussen spaargeld en investeringsgeld houden.
Ik doe ook mee in dat onroerend goed, al zit ik eigenlijk al aan mijn zelf ingestelde max. voor deze maand. Maar ja...zelf ingesteld, dus ook makkelijk te verhogen.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
125 projecten lopen? Ik dacht dat je er maar 100 mocht. Je hebt het over 2 rekeningen, maar dan staan die rekeningen ook op andere namen?
Echt hè.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:47 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb die grote ook gedaan met een klein bedrag. Dat project met die auto vind ik dan weer een grote faal. Wie haalt het in zijn hoofd daar 2,5k in te stoppen
De andere rekening staat op naam van mijn vrouw, dus inderdaad twee verschillende namen.quote:Op maandag 2 februari 2015 19:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
125 projecten lopen? Ik dacht dat je er maar 100 mocht. Je hebt het over 2 rekeningen, maar dan staan die rekeningen ook op andere namen?
Als mij gevraagd wordt geld te steken in een persoonlijke lening, is het dan niet normaal dat je op zijn minst informatie krijgt wie die persoon is? Of ben ik nu gek?quote:Op maandag 2 februari 2015 11:33 schreef athlonkmf het volgende:
Wat is het tegenwoordig met de persoonlijke leningen?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9397
En dan nog een belachelijk lange looptijd...
Ik vind een schijthuis waar ik kan schijten op mijn eigen schone plee, en waar ik kan schijten wanneer en hoelang mij dat goed uitkomt, toch minstens net zo belangrijk als een eigen keuken.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zal wel gedeeld zijn. Is vaak. Eigen keukentje is een pré, maar schijthuis en douche zijn jonge mensen vaak wel bereid om te delen.
Lees jij hier de andere topics ook op Fok? Genoeg mensen die in de problemen komen door hele kleine bedragen uiteindelijk. Tis vaak een patroon en niet alleen deze ene lening he? Credit card uitstaan, op krediet gekocht bij de Wehkamp, huur achterstand, zorgpremie niet betaald.. etc. etc.quote:Op maandag 2 februari 2015 21:42 schreef Justme7005 het volgende:
Ik kijk daar beetje anders tegenaan. Hij heeft een verplichting van ongeveer 100 euro per maand met deze lening. Dat moet zat te doen zijn met zn tweeën. En als hij halverwege toch niet zou betalen wordt hij vanwege een paar duizend euro omver getrokken. Beslag op loon of uitkering en als dat niet helpt de schuldsanering in. Ben je al gauw jaar of vijf mee zoet. Dat laat je toch niet gebeuren. En bij zulk jong volk zijn er vaak nog wel familieleden die desnoods dan bijspringen. Ik denk dat dit één van de meest risicoloze projecten is
Ha, dus toch iemand anders die het ook opvalt.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:49 schreef deezler het volgende:
Onroerend goed in Groningen staat een leuk plattegrondje bij van de appartementen (na verbouwing vermoed ik). Mist daar niet iets als een badkamer? Beetje lullig als ze straks denken klaar te zijn, nacontrole doen en dan bedenken Zijn we niet iets vergeten?
Waar gaat het geld dan voor gebruikt worden? De gevraagde 375.000 word dus blijkbaar betaald door de verzekering.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:39 schreef Morpheusk het volgende:
Onderwerp : aanpassing bestemming financiering K.J. Wakker – KW Trans Shipping
Geachte investeerder,
In de afgelopen maand heeft u kenbaar gemaakt te willen investeren in KW Trans, een onderneming van K.J.
Wakker. De bestemming van de financiering was het investeren in de bouw van een nieuwe Discovery en het
bijdragen aan de eerste opstartkosten van het in de vaart nemen van de boot.
De investering heeft vertraging opgelopen, omdat door ABN AMRO (huisbankier K.J. Wakker),
Geldvoorelkaar.nl en K.J. Wakker is vastgesteld, dat de financiering van Geldvoorelkaar.nl gezien zal moeten
worden als werkkapitaal voor de onderneming en niet specifiek als investering in de nieuwe Discovery. De
investering in de nieuwe Discovery zal worden betaald door een lening van ABN AMRO en de uitgekeerde
verzekeringsgelden.
Indien u door deze wijziging uw inleg wilt annuleren, dan kunt u dit per email kenbaar maken bij
Geldvoorelkaar.nl tot donderdag 5 februari 2015 voor 16.00 uur. Indien u uw inleg handhaaft, dan hoeft u
verder geen actie te ondernemen.
Met excuus voor de opgelopen vertraging.
In de verwachting dat het vertrouwen in de ondernemer Wakker en zijn onderneming bekrachtigd zullen
worden, middels handhaving van de door u toegezegde investering.
Ja, hele goede vraag! Ik doe niet mee met dit project maar ik zou die vraag zeker voorleggen aan GvE en zolang er geen bevredigende reactie ontvangen is zou ik mij mooi terugtrekken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:53 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Waar gaat het geld dan voor gebruikt worden? De gevraagde 375.000 word dus blijkbaar betaald door de verzekering.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9089
En een extra lening bij de abnamro voor de nieuwe boot. Betaald door banklening+verzekering dusquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:53 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Waar gaat het geld dan voor gebruikt worden? De gevraagde 375.000 word dus blijkbaar betaald door de verzekering.
Nu zal het geld gewoon verdwijnen in het werkkapitaal, en opzich is dat niet verkeerd. Ik ga nog heel even bedenken wat ik doe.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:53 schreef PvN1 het volgende:
[..]
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9089
Maar waarom hebben ze dan opeens een deel abnamro lening voor de boot? De verzekering dekt de kosten voor de boot dus niet helemaal en daar gebruiken ze opeens GvE niet meer voor.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het lijkt wel net dat ze eerst niet verwacht hadden dat ze het geld kregen van de verzekering en dat ze dat nu ineens wel krijgen en dus eigenlijk van de GVE lening ''afwillen'' en op deze manier misschien hopen dat veel mensen er alsnog uitstappen?
Volgens de website van GVEquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:01 schreef MSR het volgende:
[..]
En een extra lening bij de abnamro voor de nieuwe boot. Betaald door banklening+verzekering dus
De hierboven GVE vervalt en word dus verzekeringquote:De bouwkosten van het nieuwe schip zijn ¤ 880.000,--. De aanloopkosten zijn begroot op ca. ¤ 100.000,-. Door onze huisbankier wordt ¤ 400.000,- gefinancierd. Wij brengen zelf ruim ¤ 200.000,- in en vragen ¤ 375.000,- via Geldvoorelkaar.
Misschien dat de verzekering maar een deel dekt?quote:
Ik laat het staan, heb er niet veel in en ik denk dat dit in principe normaal of beter nieuws is maar niet slechter. Of het is alleen de noemer die is veranderd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:25 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Volgens de website van GVE
[..]
De hierboven GVE vervalt en word dus verzekering
ABN zat er al in, dus denk ik niet dat ABN een extra lening uitgeeft.
Ik ben er nog niet uit wat ik moet doen...
Ah, goedemorgenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:25 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Volgens de website van GVE
[..]
De hierboven GVE vervalt en word dus verzekering
ABN zat er al in, dus denk ik niet dat ABN een extra lening uitgeeft.
Ik ben er nog niet uit wat ik moet doen...
Die opstartkosten zaten er ook voorheen bij geloof ik? Denk dat het nu letterlijk als werkkapitaal gebruikt gaat worden ipv 1 op 1 in de boot en de opstartkosten.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:42 schreef Justme7005 het volgende:
Het GvE geld wordt dus alleen gebruikt voor de opstartkosten en niet in de boot zelf gestoken. Ik zou vragen of dat gevolgen heeft voor de zekerheden. Werd er een hypotheekrecht gegeven op de boot ?
Holy crap! Wel reden voor een feestje met wat prijzen eigenlijk!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:56 schreef eenjongen... het volgende:
Dames en heren, jongens en meisjes...
Er is ¤50.000.000,- geïnvesteerd via geld voor elkaar.![]()
![]()
Waarom niet in trustbuddy?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:51 schreef OOST het volgende:
Is er iemand bekend met Omaraha? Als ik de zoekfunctie gebruik krijg ik geen resultaat. Ik zoek eigenlijk een alternatief naast Bondora om het risico meer te spreiden.
Waarom niet Kapitaal op Maat?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:51 schreef OOST het volgende:
Is er iemand bekend met Omaraha? Als ik de zoekfunctie gebruik krijg ik geen resultaat. Ik zoek eigenlijk een alternatief naast Bondora om het risico meer te spreiden.
Waarom niet in GvE?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:51 schreef OOST het volgende:
Waarom niet in CrowdAboutNow?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:51 schreef OOST het volgende:
Kunnen we met alle data die hier voorbijkomt niet zien hoeveel GvE verdiend heeft in totaal?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:56 schreef eenjongen... het volgende:
Dames en heren, jongens en meisjes...
Er is ¤50.000.000,- geïnvesteerd via geld voor elkaar.![]()
![]()
in elk geval 50.000.000 *0.9 + 125,- per aanvraagquote:Op woensdag 4 februari 2015 10:16 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Kunnen we met alle data die hier voorbijkomt niet zien hoeveel GvE verdiend heeft in totaal?
Plus het bedrag dat leners moeten betalen. Bij 50 miljoen tegen (gokje) gemiddeld 8% en looptijd (gokje) 45 maanden is dat 2,4 miljoen, excl plaatsingskosten van 349 per project.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:55 schreef noppenkoning het volgende:
is dat niet 0,9% van 50 miljoen? = 450k
De ABN-Amro zal de boot wel in onderpand hebben voor als er onverhoopt iets fout gaat. Daarom willen ze natuurlijk duidelijk gecommuniceerd hebben dat ABN-Amro de boot financiert.quote:Op woensdag 4 februari 2015 11:24 schreef MSR het volgende:
Reactie van GvE ten aanzien van K&W Shipping:
Ten opzichte van de oorspronkelijke pitch willen wij aangeven dat een deel van de via crowdfunding te verkrijgen middelen zal worden aangewend ter financiering van werkkapitaal. In de pitch wordt aangegeven dat de gelden zullen worden aangewend voor de bouw van het nieuwe schip. De totaal begrote financiering wijzigt niet. De financieringsbehoefte bestaand uit zowel werkkapitaal als bouw van het nieuwe schip is ook als oorspronkelijk begroot. Huisbankier en mede-financierder ABN AMRO wilde deze nuancering duidelijk voorgelegd hebben aan de investeerders. De aanpassing heeft geen consequenties voor de prognoses, risicoclassificatie, graydon rating of zekerheidspositie (hoofdelijke aansprakelijkheid).
Open Secundaire markt. Gebruik Secundary Market Filter.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef impact9 het volgende:
Weet iemand hoe je bij Bondora leningen kunt terugtrekken van de secundaire markt?
Ik heb wat leningen te koop aangeboden, waar kan ik bijvoorbeeld de prijs verlagen/verhogen of compleet terugtrekken. Alvast bedankt!
Denk dat ik hem ook mee pak met een klein bedrag, ziet er okay uit.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:35 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag toch ook nog maar de verbouwing/verhuur onroerend goed mee gepakt. Gaat denk ik vandaag wel vollopen.
Hoezo is een 5s een no-go?quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:43 schreef Camogli het volgende:
heb ik vanmiddag ook gedaan. Tis ook lastig de laatste tijd om een project te vinden dat beter scoort dan 5 of 5s (voor mij no-go's)
Thanks!!quote:Op woensdag 4 februari 2015 12:11 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Open Secundaire markt. Gebruik Secundary Market Filter.
Vul in de gebruikersnaam van de lener in bij Username
Waar alle andere leningen een icoon hebben staan van "doe in winkelwagen" staat bij jouw te koop staande lening een kruis. Klik op het kruis en het aanbod is teruggetrokken.
NB: leningen worden automatisch na 30 dagen verwijderd.
je hebt gelijk: 5s kan een goed project zijn maar ik zie die alleen niet. Ik ben daarnaast ook vrij behoudend qua investeren: horeca doe ik in principe ook niet.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hoezo is een 5s een no-go?
5 kan ik eventueel nog begrijpen, maar 5s hoeft niet slechter te zijn.
Staat in dit of het vorige topic. Want ik het het terug gelezen na mijn vakantie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:27 schreef RichardRichard het volgende:
Ik heb even een vraagje, ik meen mij te herinneren van een aantal topics terug dat er een user was die zijn investeringen in een excel sheet had gezet en zo precies verschillende stats eruit op kon maken. Hier ben ik ook wel benieuwd naar om te gaan gebruiken. Heeft één van jullie dit nog?
Oke ga ik nog ff zoeken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Staat in dit of het vorige topic. Want ik het het terug gelezen na mijn vakantie.
Dat is een goede vraag, die ken ik nog niet. Ik zal daar eens naar kijken. Dank je.quote:
Nope, die is er niet. Daarom hebben we hier op het forum dankzij gebruikers Tha_Duck en μ een eigen mailing. Zie hiervoor de OP.quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:22 schreef jeroenthe_man het volgende:
Leuk topic!
Ik heb een vraagje: Is er nou vanaf de website van GVE geen systeem dat je automatisch een e-mail krijgt als er een nieuw 'project' wordt aangemeld?
Leuke incentive, geen minimum bedrag?quote:Op donderdag 5 februari 2015 08:58 schreef NB1908 het volgende:
nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9555
5
BB
8%
60 MND
Tja, het baart mij aan de ene kant wel zorgen dat een bedrijf uit 1964 deze riserveringen niet heeft kunnen maken en nog erger dat ze hieraan een Classificatie 5 en Graydon-rating: BB over hebben gehouden. Tegelijkertijd is de crisis in de woning inrichting natuurlijk best heftig geweest en is het nog knap dat ze het hebben weten uit te zingen de afgelopen jaren. De solvabiliteit van 54% is dan wel weer netjes evenals de BKR score, de 8% rente en daarnaast ik heb wel een zwak voor de detailhandel. Ik twijfel nog….quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:14 schreef Morpheusk het volgende:
[..]
Leuke incentive, geen minimum bedrag?
Incentive voor investeerders:
U ontvangt een kortingspas van 20% welke u kunt gebruiken bij aankoop van onze producten. Ook bieden wij u gratis thuisadvies aan voor inrichting van uw woning. Deze aanbiedingen zijn de gehele looptijd geldig.
Ja, ook dat kan een overweging zijn. Moeten ze wel iets van je gading hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:44 schreef Blik het volgende:
Alleen voor de incentive zou ik het al bijna moeten doen, moet eigenlijk een nieuw bed hebben
ja, en dan is een goede website wel handig met een assortiment erop...quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, ook dat kan een overweging zijn. Moeten ze wel iets van je gading hebben natuurlijk.
Dure jongen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:07 schreef Groepfunder het volgende:
Weer een nieuw crowdfundingplatform: Zencap.
http://www.z24.nl/onderne(...)ng-lening-mkb-535110
Wat in het artikel niet wordt genoemd, is dat Zencap door hetzelfde bedrijf is opgericht als Lendico. De websites lijken ook op elkaar.
Dit is duidelijk een klassiek bedrijf en hebben geen internet verkoop. Ik denk dat ze dit op dit moment ook niet aan zouden kunnen. Er werken totaal maar 5 man. Het is echt toegespitst op winkelverkoop en de bezorging daarvan.quote:Op donderdag 5 februari 2015 12:06 schreef Blik het volgende:
[..]
ja, en dan is een goede website wel handig met een assortiment erop...
Ze hoeven het van mij ook niet online te verkopen, maar je kunt toch op zijn minst op je website zetten welke merken je verkoopt. Idd duidelijk een klassiek bedrijf, en dat is toch jammer. Want ik ga echt niet helemaal naar 't Harde toerijden om hun assortiment te bekijkenquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit is duidelijk een klassiek bedrijf en hebben geen internet verkoop. Ik denk dat ze dit op dit moment ook niet aan zouden kunnen. Er werken totaal maar 5 man. Het is echt toegespitst op winkelverkoop en de bezorging daarvan.
Op hun website staat "1,0 procentpunt van de rentevoet", maar op Z24 staat het volgende citaat: "Investeerders betalen 1 procentpunt. Dus als ze bijvoorbeeld 6 procent rente ontvangen, krijgen ze 5 procent uitgekeerd". Wat daar ook van waar is, het is een broertje/zusje van Lendico en alleen al om die reden ben ik niet van plan een account aan te maken. Ik vind de stelling dat Zencap zich van andere websites voor crowdfunding onderscheidt, doordat zij wél kritisch selecteren en daarbij veel projecten afwijzen ook totaal onhoudbaar. Hebben ze überhaupt naar de concurrentie gekeken?quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:22 schreef bleyenburg het volgende:
@NB1908: Ik lees 1 procentpunt van de rentevoet is 1% van 4% = 0,04%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |