SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke tochtjes:
[ Bericht 58% gewijzigd door kanovinnie op 24-01-2015 10:40:34 ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
volgens mij is het al ruim boven nulquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ligt een laag ijs op straat
morgen maar duurritje dan
gewicht verschil tussen composiet en carbon is niet groot, en de carbon versie heeft 2 kogel lagers en 1 naald lager , waar de composiet versie 1 kogel en 1 naald lager heeft.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:50 schreef Oksel het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp.. waarom is de normale versie net zo zwaar? Look keo Max 2 Is ook 130 gram.
Dat denk ik ook jaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:39 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat je er voortaan beter af kan blijven
Precies, is gewoon kwestie van paar keer zien, dan proberen en veel geduld.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:43 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja
Hoewel, het is een kwestie van een paar keer fout doen, oplossen en daarna kun je het prima zelf
Net zoals banden verwisselen. De eerste keer duurde het lang, ging het moeilijk. Nu, nog geen week later, heb ik die handigheidjes er gewoon in zitten
Ja, ik sleutel er echt heel veel aanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:46 schreef poiuytr het volgende:
Volgens mij sleutel en lul je meer over je fiets dan dat je er op rijdt
En dat is nou juist precies de reden dat ik zoveel mogelijk zelf willen kunnen doenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:17 schreef Tommeke het volgende:
En daarom is een fiets bij de fietsenmaker ietsie duurder. Als je een goeie fietsenmaker heb fiets je er zo op weg!
Klopt. Daarbij is het ook leuk om zelf te doen. Ik heb eigenlijk mezelf alles met trial en error geleerd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:18 schreef Levitas het volgende:
[..]
En dat is nou juist precies de reden dat ik zoveel mogelijk zelf willen kunnen doenOmdat ik een "internet fiets" heb, worden daarvoor logischerwijs kosten voor in rekening gebracht, maar daarnaast is het wel handig als je "ff" zelf iets kunt vervangen, af kunt stellen o.i.d. Alleen als je er weinig verstand van hebt, net als ik, dan wil dat wel eens niet helemaal goed gaan
Geen dank. Bij mij moesten er ook meerdere lagen op en beetje schuren. Zit nu al 2 jaar goed vast.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
keesfietst:
Bedankt voor je tip met die blanke lak in de zitbuis. Ik heb het meteen aangenomen.
Er zitten nu 2 laagjes op en al een veel betere passing. Ik doe er vandaag nog 1 en dan zal het wel lukken denk ik.
Bedankt! En wat is het voordeel dan van de carbon variant?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:23 schreef dop het volgende:
[..]
gewicht verschil tussen composiet en carbon is niet groot, en de carbon versie heeft 2 kogel lagers en 1 naald lager , waar de composiet versie 1 kogel en 1 naald lager heeft.
dubbel kogel lager aan de aandrijfzijde, dus je zou verwachten dat de lagering beter / sterker is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bedankt! En wat is het voordeel dan van de carbon variant?
RealBizkit666 ?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:07 schreef Oksel het volgende:
Nou, voor een paar buck wil ik wel bangen..
Deze mannen ook.
Die zijn dus écht zwaar de lul..
Hoe heet die usert uit Limboland ook al weer? Die Belkinheld?
net ook klein rondje gemaakt , maar nat en veel pekel en vuil op de weg.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:10 schreef ratatat het volgende:
Wat een heerlijk fietsweer was het vandaag zeg. Even lekker een rondje kunnen doen in het mooie zonnetje.
Ja, zag redelijk wat luitjes op hun zomerfiets rijden. Lijkt me dan wel een beetje zonde van het materiaal. Ben zelf maar op m'n hybride/fitness ding gegaan met spatborden erop.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:12 schreef dop het volgende:
[..]
net ook klein rondje gemaakt , maar nat en veel pekel en vuil op de weg.
wel prima fietsweer , niet koud en een zonnetje
Maak je maar geen zorgen hoor.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:07 schreef Oksel het volgende:
Nou, voor een paar buck wil ik wel bangen..
Deze mannen ook.
Die zijn dus écht zwaar de lul..
Hoe heet die usert uit Limboland ook al weer? Die Belkinheld?
De laatste grammen besparing zijn altijd het duurste, en dan is 10 euro voor 12 gram geen gekke prijs hoor.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:01 schreef Oksel het volgende:
Oh, dus soort kat in de zak gekocht zegmaar..Denk ik eens leuk koopje te scoren. Ach. 10 EUR duurder dan een standaard pedaal.
Ja ik ben van mening dat intensieve trainingen zoals HIT etc enkel doeltreffend is als de basis daarvoor goed is. Dus voldoende uren op of onder aerobe drempel. De meesten die met duurritten met circa 28gem thuiskomen zitten erboven.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:45 schreef No-P het volgende:
Ze komen bij die polarization trainingsartikelen terecht steeds terug op de review of presentaties van Seiler.
Ja die snelheid is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden. Ik ging ff uit van een solorit. Ik rij een duurrit in een groep van avg circa 30km/h op dezelfde intensiteit (vermogen) dan solo ongeveer circa 24-25km/h, ff uitgaan van ongeveer dezelfde omstandigheden. Kan dus iets meer of minder zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:15 schreef No-P het volgende:
Seiler geeft daarnaast als reden dat je simpelweg te vermoeid of nog niet hersteld bent om de intensieve trainingen op voldoende hoge intensiteit te doen als je de duurtrainingen te snel doet.
Ik denk overigens ook dat minder getrainden relatief meer hebben aan basis conditie training. Intensiteit is voornamelijk een extra impuls voor de goed getrainden om te verbeteren. Maar voor de meesten is het ideale trainingsschema niet echt van belang en gaat het voornamelijk om vermaak.
Snelheid is natuurlijk wel relatief. In een groepje kun je dat wel redden natuurlijk. Mijn 100km, vlakke rondje op de de TTfiets waarbij ik totaal geen last heb van verkeer of bochten red ik midden zomer ook in 30km/h op 70% maxhs (momenteel niet). Maar op de meeste rondjes is 28/h voor velen vrij vlot ja.
quote:"There's a difference between getting faster and showing the speed you already have but can't express due to fatigue/acute overreaching/chronic overtraining."
quote:
quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:40 schreef quinoahipster het volgende:
Op de mountainbike welteverstaan
quote:
En je kunt ook nergens gewoon Engels instellen toch?quote:Op zondag 25 januari 2015 16:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat irritant zeg, Nederlands strava![]()
wordquote:Op zondag 25 januari 2015 16:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat irritant zeg, Nederlands strava![]()
Cassette is vertaald in "kettingkast"!
Weinig zin om te fietsen laatste weken. Laatste weken elke keer kleine rot blessures, weinig tijd of het is zoals afgelopen weekend pauper weer.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:46 schreef Patroon het volgende:
Net thuis van 3:15u. Mooi sportweekje van 11:18u op de fiets + 2uren kracht.
Eerste 3 weken 2015:
Tijd 33u 16m
Ritten 17
blessures is klote maar het weer afgelopen weekend was geen excuus. Heb dit weekend in totaal 6u kunnen trainen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Weinig zin om te fietsen laatste weken. Laatste weken elke keer kleine rot blessures, weinig tijd of het is zoals afgelopen weekend pauper weer.
In andere delen van het land lag er wel meer sneeuw en dat is eigenlijk geen doen op de racefiets.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
blessures is klote maar het weer afgelopen weekend was geen excuus. Heb dit weekend in totaal 6u kunnen trainen.
Nou ik ook. Heb beroerd weinig motivatie laatste tijd. Slechts een uur of 42 op de teller staan sinds 1 januari.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Weinig zin om te fietsen laatste weken. Laatste weken elke keer kleine rot blessures, weinig tijd of het is zoals afgelopen weekend pauper weer.
Het was hier afgelopen weekend één grote glijbaan op de straat.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
blessures is klote maar het weer afgelopen weekend was geen excuus. Heb dit weekend in totaal 6u kunnen trainen.
Ja Gripper is zo te zien ook een luie bankhanger geworden. Zou maar trainen, Patty staat niet stilquote:Op zondag 25 januari 2015 19:16 schreef kaasplankje het volgende:
Het is ook omdat Gripper nu een waardeloze voorbereiding heeft op de GF Sportful omdat hij voordaags naar die bruiloft moet.
Ik heb nu helemaal geen uitdagingtrainingsmotivatie meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Veel zin in fietsen maar ook ik had last van een blessure. Waarschijnlijk een ontstoken spier in de bovenrug. Vandaag dan eindelijk weer gefietst, wel op de mountainbike over asfalt.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:01 schreef poiuytr het volgende:
Weinig zin om te fietsen laatste weken. Laatste weken elke keer kleine rot blessures, weinig tijd of het is zoals afgelopen weekend pauper weer.
Ik ook. Ben ook benieuwd hoe het met mij gaat vergeleken met Marmotte enzo. Ik maak er iig geen doel van. Zie het wel.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
Zou het knap van hem vinden if not Pat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Gok dat het afhangt van je taalinstellingen (browser) ?quote:Op zondag 25 januari 2015 16:44 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En je kunt ook nergens gewoon Engels instellen toch?Ik heb er iig al naar zitten zoeken
Kutweer dusquote:Op zondag 25 januari 2015 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
Weer
Verwachting
zondag 25 tot en met zaterdag 31 januari 2015
Vandaag en morgen
Over het algemeen veel bewolking en hier en daar valt wat motregen. Geleidelijk wordt de bewolking van het westen uit dikker en gaat het in de loop van de avond op uitgebreidere schaal (mot)regenen.
Ook vannacht valt er van tijd tot tijd motregen.
Morgen overdag nog steeds bewolkt en gaat het harder regenen.
De tweede helft van de week wat kouder met geregeld (winterse) neerslag.
Vooruitzichten
Wisselvallig en de eerste dagen perioden met regen.
De tweede helft van de week wat kouder met geregeld (winterse) neerslag.
Ja ik ga ook fototoestel meenemenquote:Op zondag 25 januari 2015 20:03 schreef MarcoD het volgende:
Ik zie ook wel waar het schip strand, bezig met afstuderen en hopelijk half juni inleveren dus blijft een beetje schipperen met trainen enzo. Ik denk dat ik er gewoon een leuke dag fietsen van maak zonder al te hoge verwachtingen, genieten (van de omgeving etc) staat op de 1e plaats.
Oke, bedankt Hans.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:14 schreef Patroon het volgende:
Heb net ff mijn active topics gecheckt, dacht ff dat ik in "centraal homo's stellen zich voor" topic zat
Inderdaad DSLR in de rugzak samen met picknickkleedje, eten, statief en 18-500 lens.quote:
31u 20mquote:Op zondag 25 januari 2015 17:46 schreef Patroon het volgende:
Net thuis van 3:15u. Mooi sportweekje van 11:18u op de fiets + 2uren kracht.
Eerste 3 weken 2015:
Tijd 33u 16m
Ritten 17
Tis maar net waar je voor traint.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:45 schreef Patroon het volgende:
Ja die 15km ritjes zijn zinvol
Kwaliteit Kano, kwaliteit
nee, voor een elite, die er in maart moet staan, zinvol. Voor een amateur te vroeg.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:11 schreef Tommeke het volgende:
Patroon, doe je ook mee in Annen? Heb je al zo lang niet gezien
Sleen wel?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
nee, voor een elite, die er in maart moet staan, zinvol. Voor een amateur te vroeg.
Jij traint voor 15km record?quote:Op zondag 25 januari 2015 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis maar net waar je voor traint.
Nope. Maar ik vind naar m'n werk fietsen leuker dan in de auto of trein.quote:
Is het ook!quote:Op zondag 25 januari 2015 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope. Maar ik vind naar m'n werk fietsen leuker dan in de auto of trein.
Woon-werk mag alleen op Strava indien >15km enkele reis.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope. Maar ik vind naar m'n werk fietsen leuker dan in de auto of trein.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Woon-werk mag alleen op Strava indien >15km enkele reis.
+1quote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Woon-werk mag alleen op Strava indien >15km enkele reis.
Yes ik zit goedquote:Op zondag 25 januari 2015 21:12 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Woon-werk mag alleen op Strava indien >15km enkele reis.
Je hebt ook gelijk.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope. Maar ik vind naar m'n werk fietsen leuker dan in de auto of trein.
Ga es ff snel je mond spoelen jijquote:Op zondag 25 januari 2015 21:25 schreef Levitas het volgende:
Zullen we es ff lekker zelf uit maken wat wel en niet mag?
Het zal mij werkelijk waar aan mijn reet roesten wat iemand wel of niet op strava zet. Ik zie dat een hoop Engelse mensen al dat soort ritjes wel loggen omdat voor hun fietsen anders is dan het is voor ons.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:16 schreef quinoahipster het volgende:
Wat vind jij dan de ondergrens? 10km?
Mijn commute van 4km komt echt niet 2x daags op Strava
Niet elke dag hoorquote:Op zondag 25 januari 2015 21:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Jij bent een held met je 40km+ elke dag op en neer!
Nu geef je 'm te veel eer hoor.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Jij bent een held met je 40km+ elke dag op en neer!
Hier was het ook een glijbaan op de straat, maar zodra je de straat uit bent en op de gestrooide wegen kwam, was het prima fietsen.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:15 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Het was hier afgelopen weekend één grote glijbaan op de straat.
[ afbeelding ]
Dinsdagavond maar mooi ritje inplannen.
Ai, iig weer op de fiets, beter nu blessures dan straks. In februari wellicht weer TT fietsen Holterberg?quote:Op zondag 25 januari 2015 19:43 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Veel zin in fietsen maar ook ik had last van een blessure. Waarschijnlijk een ontstoken spier in de bovenrug. Vandaag dan eindelijk weer gefietst, wel op de mountainbike over asfalt.
Kijk er in ieder geval na uit om weer op de racefiets te zitten, morgen eerst een afspraak maken voor een medische keuring voor een licentie.
Wielerbanen worden vaak niet gestrooid en belangrijker nog, niet ingereden door auto's. Dat is ook het probleem bij natheid. Wielerbanen worden niet droog gereden zoals de openbare weg.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
Hier viel het wel mee, alleen op het parcour van sloten scheen 't slecht te zijn en op 1 stuk onderweg er naar toe glibberde ik een beetje.
Je moet t zelf weten, maar op een bevroren wielerbaan, waar de zoutwagen niet komt met een heel peloton een glimmende bocht in duiken.... Koersen kan het hele seizoen nog. Je heup breken kan nu al als je weinig geduld hebtquote:Op zondag 25 januari 2015 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
Hier viel het wel mee, alleen op het parcour van sloten scheen 't slecht te zijn en op 1 stuk onderweg er naar toe glibberde ik een beetje.
quote:Op zondag 25 januari 2015 21:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet elke dag hoor
2 keer per week is mn streven.
Juist. Ik vind het nu met een groep, waar de snelheden automatisch hoger liggen, ook al te link.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet t zelf weten, maar op een bevroren wielerbaan, waar de zoutwagen niet komt met een heel peloton een glimmende bocht in duiken.... Koersen kan het hele seizoen nog. Je heup breken kan nu al als je weinig geduld hebt
Geen idee waar je uithangt, maar ik reed zaterdag een behoorlijke XC tocht in Chiang Mai en het is hier 's middags nu ook rond de dertig graden. Geen centje last van de warmte. Maar blijven drinken ook als je geen dorst hebt, zodat door transpiratie je lichaam de hitte kan afvoeren. En je zouten blijven aanvullen.quote:Op maandag 26 januari 2015 03:13 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Even een vraagje over omgaan met hoge temperaturen tijdens het fietsen. Ik weet dat jullie je daar misschien nu niet echt mee bezig houden, maar misschien dat jullie toch nog tips hebben.
Ik heb mij namelijk ingeschreven voor een 4 daagse fiets toch die begin maart gehouden wordt. Gisteren was ik daarvoor aan het trainen en bij thuis komst merkte ik dat mijn lichaam veel te warm was.
Gisteren was het hier bij vertrek zo ongeveer 20 graden en op zijn warmst 32 graden en heb ik ongeveer 3:20 uur gefietst in maart zal het nog wat warmer zijn en zal er de hele dag gefietst moeten worden.
Zelf zweet ik nog al veel en verlies daardoor ook veel vocht en zout. Dus naast veel drinken is het ook belangrijk om genoeg zout binnen te krijgen hebben jullie tips om je zout goed te blijven aanvullen gedurende een dag.
Wat betreft kleding normaal gesproken zou ik gewoon voor kort kort gaan, maar ik had van iemand gehoord dat het wel eens kan helpen om lange mouwen te hebben, zodat je armen beter beschermt zijn tegen de zon.
Mwoah, aardige opknapper. Maar wel uitkijken dat er geen scheur bij de zadelbuis zit. Schijnen die Canyon's gevoelig voor te zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:09 schreef dop het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m892999561
kano wou jij nog vooruit, dit lijkt een koopje.
of ist nie jou maat ?
Hoezo opknapper? Zal er straks even goed naar kijken.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwoah, aardige opknapper. Maar wel uitkijken dat er geen scheur bij de zadelbuis zit. Schijnen die Canyon's gevoelig voor te zijn.
Dat zijn lakscheuren komt door de lage bracketstijfheid. Schijnt net een vaatdoekje te zijn met aanzetten dit type hoorde ik van een mederenner.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwoah, aardige opknapper. Maar wel uitkijken dat er geen scheur bij de zadelbuis zit. Schijnen die Canyon's gevoelig voor te zijn.
Opknapper omdat: frame is gedateerd, kleuren schema niet van deze tijd, zo vaak je naam op een frame zetten is zoals gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo opknapper? Zal er straks even goed naar kijken.
Mooi frame!quote:Op maandag 26 januari 2015 06:09 schreef dop het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m892999561
kano wou jij nog vooruit, dit lijkt een koopje.
of ist nie jou maat ?
Hahaha, geintje man. Maar jullie zijn allemaal wel vroeg wakker vanmorgen. Hier al 1 uur en nu wachten op vlucht van CNX-BKK en morgen naar Udon Thani en Vientieane in Laos. Je mot wat met je tijd en een flits vakantie.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi frame!
Die prijs is goed om te zien, kan ik hem na 2 jaar gebruik nog met winst verkopen.
@Buzz, ik weet dat je me ff op de kast wil hebben, maar als het een carbon scheur was geweest, was hij allang doorgescheurd, door de krachten die erop komen bij een wedstrijd.
Succes in Chiangmai, mooi gebied!
Oke bedankt voor de tips.quote:Op maandag 26 januari 2015 04:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Geen idee waar je uithangt, maar ik reed zaterdag een behoorlijke XC tocht in Chiang Mai en het is hier 's middags nu ook rond de dertig graden. Geen centje last van de warmte. Maar blijven drinken ook als je geen dorst hebt, zodat door transpiratie je lichaam de hitte kan afvoeren. En je zouten blijven aanvullen.
En niks lang-lang, gewoon sunblocker 50 gebruiken. Wel ieder uur smeren, en je komt als een neger thuis.
Maar ik moet er bij zeggen, dat hoe warmer, hoe beter ik rij, tov van vele anderen dan.
De krachten die jij loslaat op een frame vallen best mee toch?quote:Op maandag 26 januari 2015 06:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi frame!
Die prijs is goed om te zien, kan ik hem na 2 jaar gebruik nog met winst verkopen.
@Buzz, ik weet dat je me ff op de kast wil hebben, maar als het een carbon scheur was geweest, was hij allang doorgescheurd, door de krachten die erop komen bij een wedstrijd.
Succes in Chiangmai, mooi gebied!
Ik zit volgens mij niet in die fok groep. M'n profielnaam zal wel Tom zijn ofzo.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ai, iig weer op de fiets, beter nu blessures dan straks. In februari wellicht weer TT fietsen Holterberg?
Tommeke wie ben jij op Strava eigenlijk?
Klopt. daarom reden we een rondje ringvaartquote:Op zondag 25 januari 2015 22:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet t zelf weten, maar op een bevroren wielerbaan, waar de zoutwagen niet komt met een heel peloton een glimmende bocht in duiken.... Koersen kan het hele seizoen nog. Je heup breken kan nu al als je weinig geduld hebt
Dat denk ik wel ja, heb nu ook 58 dacht ik.quote:Op maandag 26 januari 2015 06:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Opknapper omdat: frame is gedateerd, kleuren schema niet van deze tijd, zo vaak je naam op een frame zetten is zoals gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen.
Nee hoor, geintje, leuk frame, maar iets te duur. 350 lijkt mij een prima prijs. En het is toch jouw maat?
5:50 gaat hier de wekker.quote:Op maandag 26 januari 2015 07:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hahaha, geintje man. Maar jullie zijn allemaal wel vroeg wakker vanmorgen. Hier al 1 uur en nu wachten op vlucht van CNX-BKK en morgen naar Udon Thani en Vientieane in Laos. Je mot wat met je tijd en een flits vakantie.
ja eigenlijk welquote:Op maandag 26 januari 2015 07:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De krachten die jij loslaat op een frame vallen best mee toch?
Komt allemaal op de weg toch?quote:
Wat je niet ziet zijn de Sora onderdelen. Qua stevigheid is de fiets van Steve beter dan die van Kurt. Kurt is al 2x van z'n fiets gelazert omdat een onderdeel afbrak (voorvork en een armsteun van z'n ligstuur).quote:Op zondag 25 januari 2015 23:49 schreef quinoahipster het volgende:
https://www.flickr.com/ph(...)ts/72157649992365246
Wat een bulky fiets rijdt die Steve Abraham nog!
Check ook die Sora parts!
Had die Kurt zelf nou ook plannen om zoiets te doen of is ie maar gewoon gaan fietsen omdat Steven een poging deed? Hoorde vorig jaar vanalles over die 2e maar werd nergens gezegd dat hij ook nog concurrentie had.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat je niet ziet zijn de Sora onderdelen. Qua stevigheid is de fiets van Steve beter dan die van Kurt. Kurt is al 2x van z'n fiets gelazert omdat een onderdeel afbrak (voorvork en een armsteun van z'n ligstuur).
Het slechte weer heeft Steve de afgelopen week wat achterdstand opgeleverd, het weekoverzicht:
1
Kurt Searvogel 2.218,2 km 7 339,5 km 30,6 km/u 4.230 m
2
Steven Abraham 2.052,2 km 7 309,6 km 22,3 km/u 11.303 m
Er is ook nog een zekere Pruett die zegt dat ie ook een gooi naar het record wil doen. Maar die moet zijn eerste rit boven de 50km nog doen, dus dat is geen serieuze poging.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Had die Kurt zelf nou ook plannen om zoiets te doen of is ie maar gewoon gaan fietsen omdat Steven een poging deed? Hoorde vorig jaar vanalles over die 2e maar werd nergens gezegd dat hij ook nog concurrentie had.
Ik zei toch net dat je die wel ziet?quote:Op maandag 26 januari 2015 08:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat je niet ziet zijn de Sora onderdelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet ook wel een beetje (erg) raar zijn om dit record aan te willen vallen.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:32 schreef kaasplankje het volgende:
#team steve
vind hem wel beetje eng though
jij slaat zwz een modderfiguur hierquote:Op maandag 26 januari 2015 09:35 schreef very het volgende:
Nou, ik ga dan toch maar echte race-schoenen en pedalen halen. Fuck geld, ja toch
Sla ik met deze een modderfiguur of ben ik hiermee het baasje?
[ afbeelding ]
http://www.bikester.nl/389084.html
Hij ziet er ook totaal niet atletisch uitquote:Op maandag 26 januari 2015 09:32 schreef kaasplankje het volgende:
#team steve
vind hem wel beetje eng though
ddx heeft een foto van steve boven zijn bed hangen zei hij laatstquote:Op maandag 26 januari 2015 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet ook wel een beetje (erg) raar zijn om dit record aan te willen vallen.
Look als sowieso meer 1337 dan 105 SPD-SL want die heeft iedereen al.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:35 schreef very het volgende:
Sla ik met deze een modderfiguur of ben ik hiermee het baasje?
[ afbeelding ]
http://www.bikester.nl/389084.html
zwzquote:Op maandag 26 januari 2015 09:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
jij slaat zwz een modderfiguur hier
quote:Op maandag 26 januari 2015 09:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
jij slaat zwz een modderfiguur hier
Het "composiet" waar die pedaalbody van is gemaakt is een soort bakeliet he. Dat is heel bros en dus breekgevoelig, je kan dan imo beter voor carbon kiezen want dat gebruiken ze in de autoracerij ook.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:35 schreef very het volgende:
Nou, ik ga dan toch maar echte race-schoenen en pedalen halen. Fuck geld, ja toch
Sla ik met deze een modderfiguur of ben ik hiermee het baasje?
[ afbeelding ]
http://www.bikester.nl/389084.html
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het "composiet" waar die pedaalbody van is gemaakt is een soort bakeliet he. Dat is heel bros en dus breekgevoelig, je kan dan imo beter voor carbon kiezen want dat gebruiken ze in de autoracerij ook.![]()
![]()
Geintje pikIk heb de keo 2 max, ook zo'n composiet body. Die is hooguit iets lichter dan de easy. Prima pedalen.
De hele maand februari staan er trainingswedstrijden gepland. Holterberg is 18 februari toch?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ai, iig weer op de fiets, beter nu blessures dan straks. In februari wellicht weer TT fietsen Holterberg?
Tommeke wie ben jij op Strava eigenlijk?
Goeie tip!quote:Op maandag 26 januari 2015 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gevonden hoe je strava weer op engels krijgt
Best simpel eigenlijkHelemaal naar beneden scrollen, rechts onderin vind je een dropdown menu-tje waar je taal kan aanpassen.
Wat is daar te doen dan?quote:Op maandag 26 januari 2015 10:30 schreef luc.sken het volgende:
[..]
De hele maand februari staan er trainingswedstrijden gepland. Holterberg is 18 februari toch?
Tis wel lekker warm vandaag he? 5-7 graden vanmorgenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
ja thanks heb hem meteen in Italiaans gezet
Trainingswedstrijden is in Doetinchem. Holterberg op 18 februari is een toertocht op de mountainbike, eind vorig jaar een mini-fok meet gehad met Poiuytr en Flipmoehoe daar.quote:
En dan tik je er met een hamertje op en zeg je triomfantelijk "graniet!"quote:Op maandag 26 januari 2015 10:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het "composiet" waar die pedaalbody van is gemaakt is een soort bakeliet he. Dat is heel bros en dus breekgevoelig, je kan dan imo beter voor carbon kiezen want dat gebruiken ze in de autoracerij ook.![]()
![]()
Geintje pikIk heb de keo 2 max, ook zo'n composiet body. Die is hooguit iets lichter dan de easy. Prima pedalen.
heb in de planning om dit jaar weer te gaanquote:Op maandag 26 januari 2015 11:11 schreef luc.sken het volgende:
[..]
Trainingswedstrijden is in Doetinchem. Holterberg op 18 februari is een toertocht op de mountainbike, eind vorig jaar een mini-fok meet gehad met Poiuytr en Flipmoehoe daar.
Ik heb mijn Garmin ook op Engels staan. De NL vertaling is niet consitent genoeg voor deze autist. 3sec avg power vermogen heet "3s gem verm" en als je actuele vermogen wil zien heet het opeens "voeding"quote:Op maandag 26 januari 2015 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gevonden hoe je strava weer op engels krijgt
Best simpel eigenlijkHelemaal naar beneden scrollen, rechts onderin vind je een dropdown menu-tje waar je taal kan aanpassen.
Ze hebben een gedeelte door strava gebruikers laten vertalen, maar een ander gedeelte volgens mij met google translate oid.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb mijn Garmin ook op Engels staan. De NL vertaling is niet consitent genoeg voor deze autist. 3sec avg power vermogen heet "3s gem verm" en als je actuele vermogen wil zien heet het opeens "voeding"
Ik denk dat een aluminiumboer er wel gelukkig van wordt in zijn smeltoven, maar het is carbon dus zelfs die wil hem niet hebben.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet
Wie wilt zoiets niet?
Op de website van rapha hebben ze chamois vertaald naar "leren zeem"quote:Op maandag 26 januari 2015 12:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb mijn Garmin ook op Engels staan. De NL vertaling is niet consitent genoeg voor deze autist. 3sec avg power vermogen heet "3s gem verm" en als je actuele vermogen wil zien heet het opeens "voeding"
Veel te duur, zou anders wel een reserveframe kopen. Ook al is deze maat dan wel net even te groot.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet
Wie wilt zoiets niet?
Ik!quote:Op maandag 26 januari 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet
Wie wilt zoiets niet?
Waarom rij je daar op? Looks?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:11 schreef Ericr het volgende:
[..]
Veel te duur, zou anders wel een reserveframe kopen. Ook al is deze maat dan wel net even te groot.
Voor ¤ 950 heb je een volledige exemplaar met Dura Ace, is dan meer de moeite waard dan een los frame:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Niks voor de haters hier verder, conformistisch of anders niks.
Omdat het lekker rijdt, krijg er buiten dit topic nooit negatieve reacties op eigenlijk. Eerder heel positief, maar negatief of positief boeit me verder weinig. Het frame zorgt er voor dat ik prettig rijd, dat is het enige wat voor mij belangrijk is.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom rij je daar op? Looks?
Weet nog dat Gazelle ook zo'n soort frame had. Stond ik als kleine knut altijd naar te kwijlen in de etalage van de dorpsfm. Vind het nu echt he-le-maal niets.
Aerodynamica, comfort.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom rij je daar op? Looks?
Weet nog dat Gazelle ook zo'n soort frame had. Stond ik als kleine knut altijd naar te kwijlen in de etalage van de dorpsfm. Vind het nu echt he-le-maal niets.
Dat soort malloten gelukkig nog nooit tegen gekomen, zoals gezegd eigenlijk alleen maar positieve reacties gekregen. Wat een paar Waldorf en Statlers op het internet vinden van zo'n fiets is dan weinig boeiend. Zeker in dit troll-topic niet waar uren lang geboomd kan worden over een paar carbon 'pendalen'.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
Heb je dan nooit dat mensen de slappe lach krijgen als je komt voorbijgereden ericr?
Nou ja, supermanhouding is natuurlijk ook meer aero dan TT fietsen van nu. Maar als t niet meer mag houdt t op he?quote:Op maandag 26 januari 2015 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
Wisten ze in 1980 veel meer van dan nu knut
Alles mag, zolang je er geen wedstrijden mee gaat rijden. Y-foil of welk ander beam-frame is uitgesloten van wedstrijden.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou ja, supermanhouding is natuurlijk ook meer aero dan TT fietsen van nu. Maar als t niet meer mag houdt t op he?
Idd, UCI-illegal.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is zo'n frame meer aero dan de huidige modellen? Is verboden door de UCI toch?
quote:Op maandag 26 januari 2015 13:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alles mag, zolang je er geen wedstrijden mee gaat rijden. Y-foil of welk ander beam-frame is uitgesloten van wedstrijden.
Zou wel leuk zijn om een keer die extreme frames uit jaren 80 en 90 te testen tegen meest aero wegframe van nu (Cervelo S5).quote:Op maandag 26 januari 2015 13:30 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Idd, UCI-illegal.
Frame stam uit de 90's hè. Destijds vond ik die Y-Foil best wel porno.
quote:Op maandag 26 januari 2015 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
Heb je dan nooit dat mensen de slappe lach krijgen als je komt voorbijgereden ericr?
Dan zal een nieuw frame wel meer aero zijn in de meeste gevallen. Alleen zoiets als de Lotus van Boardman of Espada van Indurain zal misschien meer Aero zijn maar dat soort frames zijn amper tot niet te koop geweest.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Zou wel leuk zijn om een keer die extreme frames uit jaren 80 en 90 te testen tegen meest aero wegframe van nu (Cervelo S5).![]()
Zouden die jongens van specialized wel een keer kunnen doen.
Deze zijn iig bagger.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Patroon, hoe doen die swiss-stops het qua duurzaamheid in de regen?
Ik weet zeker dat over 10 jaar het wielerseizoen doorloopt tot de knaller op oudejaarsdag, met een 500 km 24uurs race met finish op de erasmusbrug om 00.00 uur en dik vuurwerk en alles. En dan volgen er 2-3 maanden rust waarin de profs met dolfijnen zwemmen op Curaçao en foto's van een patatje op instagram zetten enzo. En dan half maart ofzo de eerste Vlaamse koers, als de zon eens een beetje schijnt.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:11 schreef ddx het volgende:
[..]
Iets minder als in december, maar was ook weekje op wintersport.
Dat is een mooi streven, maar in de praktijk blijkt dat lastig als je 4 x per week tussen de scholieren moet slalommen in het centrum van Leidenquote:Op maandag 26 januari 2015 13:53 schreef kaasplankje het volgende:
Van hardere blokken slijt je velg ook sneller he knut.
Beter rem je gewoon zo weinig mogelijk.
Welke heb je? Ik dacht nu eens cheape te proberen, maar die slijten nog harder dan m'n cranks. En dat wil wel wat zeggen.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef kaasplankje het volgende:
Kweenie knut, ik heb cheapass zachte blokjes kosten me 1.20 per stuk.
Wel eens naar gekeken, maar dat is al snel 10-15 km extra. Dan gaat mn woon-werk van nog te doen naar eigenlijk net te ver.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:57 schreef kaasplankje het volgende:
Kweenie knut, ik heb cheapass zachte blokjes kosten me 1.20 per stuk.
Kan je niet om Leiden dan? Idd veel scholierkes daar.
Ja die geloof ikquote:Op maandag 26 januari 2015 14:04 schreef kanovinnie het volgende:
http://hollandbikeshop.co(...)lo-cartridge-50mm-4/
Zoiets?
Ja tis ook maar een klein stukje door Leiden.quote:Op maandag 26 januari 2015 14:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel eens naar gekeken, maar dat is al snel 10-15 km extra. Dan gaat mn woon-werk van nog te doen naar eigenlijk net te ver.
Wat voor blokjes zijn dat?Heb nu de shimano blokken 105/ultegra.
quote:Op maandag 26 januari 2015 15:09 schreef Questular het volgende:
Je bent Lars van der Haar
Rad van tong en snelle benen.
Die remmen uitstekend. Ik heb nog niet kunnen vaststellen dat ze sneller slijten in de regen, omdat te weinig mee in de regen gereden. Na 1 regenrit, zat er wel behoorlijk wat remsel aan.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Patroon, hoe doen die swiss-stops het qua duurzaamheid in de regen?
quote:Op maandag 26 januari 2015 15:09 schreef Questular het volgende:
Je bent Lars van der Haar
Rad van tong en snelle benen.
Waarom die moeite om een campa groep hierop te bouwen? Uitwisselbaar met je andere wielen is geen argument meer vanwege schijven en je ervaringen met die veloce cranks zijn ook niet echt positief? Denk ook niet dat je veel goedkoper uit bent dan met 1 van de standaard set-ups?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
Toch he? Elke keer weer als ik deze fiets zie gaat mijn hartje sneller kloppen.
Frame kopen met stuur/pennen, campa veloce groep erop bouwen en dan heb ik een one of a kind. Mooi om naar m'n werk te rijden, beetje te MTB'en hier in de omgeving en strandrijden.
Enige vraagtekens die ik heb:
strandstuur, praktisch of niet? Lijkt me met MTB'en niet handig, maar met weg en strandrijden weer wel. Hoor er ook wisselende verhalen over. Marco was er niet zo enthousiast over, maar een vent die ik tijdens STR sprak juist weer wel.
Campa groep, is dat nou wel zo verstandig? Aan de ene kant denk ik van niet, aan de andere kant, waarom niet?
Kan ik de schijfremmen aansluiten op de campa shifters? Lijkt me van wel toch?
[ afbeelding ]
Is een erg goede fiets hoor, was/ben minder enthousiast omdat ik er vorig jaar zoveel mensen op zag fietsen waarbij ik dacht waarom heb je in godsnaam zo'n fiets..quote:Op maandag 26 januari 2015 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
Toch he? Elke keer weer als ik deze fiets zie gaat mijn hartje sneller kloppen.
Frame kopen met stuur/pennen, campa veloce groep erop bouwen en dan heb ik een one of a kind. Mooi om naar m'n werk te rijden, beetje te MTB'en hier in de omgeving en strandrijden.
Enige vraagtekens die ik heb:
strandstuur, praktisch of niet? Lijkt me met MTB'en niet handig, maar met weg en strandrijden weer wel. Hoor er ook wisselende verhalen over. Marco was er niet zo enthousiast over, maar een vent die ik tijdens STR sprak juist weer wel.
Campa groep, is dat nou wel zo verstandig? Aan de ene kant denk ik van niet, aan de andere kant, waarom niet?
Kan ik de schijfremmen aansluiten op de campa shifters? Lijkt me van wel toch?
[ afbeelding ]
Omdat uniek. En omdat het dan enigzins uitwisselbaar is met m'n racefiets.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom die moeite om een campa groep hierop te bouwen? Uitwisselbaar met je andere wielen is geen argument meer vanwege schijven en je ervaringen met die veloce cranks zijn ook niet echt positief? Denk ook niet dat je veel goedkoper uit bent dan met 1 van de standaard set-ups?
Ik ook. Mooiste strandframe wat er tot nu toe is imo.quote:Vind het wel ook echt een mooie fiets
Hoe bedoel jequote:Op maandag 26 januari 2015 16:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Is een erg goede fiets hoor, was/ben minder enthousiast omdat ik er vorig jaar zoveel mensen op zag fietsen waarbij ik dacht waarom heb je in godsnaam zo'n fiets..
Tsja, mij lijkt dat het wat fijner is om afwisselend te kunnen zitten.quote:Strandstuur wel of niet? Nou ik wil het nog wel eens proberen maar als je wilt mountainbiken is het niet heel handig, het kan wel. Met dat strandstuur kan je misschien iets dieper zitten maar een -19 pen doet ook wonderen.
Mwah, 1x10.... Ik zal de meeste KM's toch gaan maken op het asfalt. Dus dan een compact. 34x50 oid.quote:Campa groep kan prima maar zou ook zeker nadenken over een 1x10 setup!
Met de campa shifter kan je als je mechanische weg remmen heb gewoon remmen.
1. Ja dikke toerdertjesquote:Op maandag 26 januari 2015 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bedoel jeDikke toerdertjes?
[..]
Tsja, mij lijkt dat het wat fijner is om afwisselend te kunnen zitten.
[..]
Mwah, 1x10.... Ik zal de meeste KM's toch gaan maken op het asfalt. Dus dan een compact. 34x50 oid.
Je bent Kevin Pauwelsquote:Op maandag 26 januari 2015 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
Welke WK veldrijder ben jij?
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/veldrijden/1.2214295
34-50 lijkt me dan ook niet prettig ?quote:Op maandag 26 januari 2015 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bedoel jeDikke toerdertjes?
[..]
Tsja, mij lijkt dat het wat fijner is om afwisselend te kunnen zitten.
[..]
Mwah, 1x10.... Ik zal de meeste KM's toch gaan maken op het asfalt. Dus dan een compact. 34x50 oid.
Ja zoiets ja. 39 blad voor over de weg en misschien een 34 voor het strand.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:43 schreef ddx het volgende:
[..]
34-50 lijkt me dan ook niet prettig ?
dan eerder 39-50 of misschien een 34-46
dan moet ik een baancrank nemen zeker? Kan wel hoor, maar vraag me af of die voor dit werk geschikt zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
1. Ja dikke toerdertjes![]()
2. Hmm afwisseling, misschien wel, ik red me iig prima met een recht stuur3+ geen probleem. Maar zie ook regelmatig mensen met zo'n stuur met de handjes schudden omdat ze slapen enzo, de shifters zijn natuurlijk niet ontworpen om zo gebruikt te worden.
3. Heb op de mtb nu 26/42 waarbij ik hem meestal op de 42 heb liggen,
1x10 met een 38 blad ofzo zou prima voor weg en mtb/strand zijn. 11-29 oid. achter
Ik heb me nog niet echt verdiept in de cranks, maar denk niet dat je automatisch bij een baancrank uitkom hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dan moet ik een baancrank nemen zeker? Kan wel hoor, maar vraag me af of die voor dit werk geschikt zijn.
En zonder kromstuur heeft een weggroep weinig zin
1x10, wat houd dat dan in? 1 blad voor, haal je dan het kleine blad eraf, of ga je naar een crank waar maar 1 blad op kan?quote:Op maandag 26 januari 2015 18:11 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik heb me nog niet echt verdiept in de cranks, maar denk niet dat je automatisch bij een baancrank uitkom hoor.
Ik denk dat ik ook 1x10 ga rijden. kleine blad gebruik je echt niet.
Ja en als je weggroep wilt gebruiken gewoon strandstuur nemenkan ik het een keer proberen
![]()
![]()
1x10 kan gewoon op een triple crank, blad komt dan op de plek van je middenblad, je bent alleen kortere bladbouten nodig.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1x10, wat houd dat dan in? 1 blad voor, haal je dan het kleine blad eraf, of ga je naar een crank waar maar 1 blad op kan?
Daar zie ik het nut echt niet van inquote:Op maandag 26 januari 2015 18:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
1x10 kan gewoon op een triple crank, blad komt dan op de plek van je middenblad, je bent alleen kortere bladbouten nodig.
Je tieft die andere 2 bladen er natuurlijk wel vanaf hé!quote:Op maandag 26 januari 2015 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar zie ik het nut echt niet van in
Als je een bestaand crank om wilt bouwen kan dat op deze manier. Als je sowieso een nieuwe crank zou kopen koop je gewoon eentje die ervoor gemaakt is.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar zie ik het nut echt niet van in
Dan heb ik liever een dubbelquote:Op maandag 26 januari 2015 18:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Je tieft die andere 2 bladen er natuurlijk wel vanaf hé!
quote:Op maandag 26 januari 2015 19:11 schreef Oksel het volgende:
Ik vind 't echt een lelek ding..Maar dat zal wel komen omdat ik 1000km van 't strand woon.
Kaas, doe's beetje lief tegen nieuwe users in dit topic man.
Ik heb dit jaar geen #indekker. Gewoon knallen, rammen, trainen gymnastieken, etc. Vandaag zwarte krachttraining gedaan, met o.a. naast borst / schouders nog 125 stepping lunges (uitstappen, 2x8 kilo vast) en 5x24 sets deadliften met 24kg.
Tsja. Opzich ook leuk maar dan kan ik nog steeds niet op het strand rijden en een beetje offroad hobbelen.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik kano was kocht ik een nieuwe koersfiets en ging op de dracat naart werk en terug. Geen beachbike maar dat moet hij natuurlijk zelf weten.
Zoiets zou ook nog kunnen:quote:Op maandag 26 januari 2015 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Opzich ook leuk maar dan kan ik nog steeds niet op het strand rijden en een beetje offroad hobbelen.
Je hebt toch al een MTB?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Opzich ook leuk maar dan kan ik nog steeds niet op het strand rijden en een beetje offroad hobbelen.
lelijke stuurpen en te klein voorbladquote:Op maandag 26 januari 2015 21:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Zoiets zou ook nog kunnen:
[ afbeelding ]
Singular Gryphon
Vind ik mooier dan die Koga.
Uhm, een frame al la Singular koop je niet kant en klaar bij de fietsenmakert op de hoek maar bouw je zelf opquote:Op maandag 26 januari 2015 21:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
lelijke stuurpen en te klein voorblad
Nou, deze versie vind ik dan opgebouwd met een lelijke stuurpen en te klein voorbladquote:Op maandag 26 januari 2015 21:28 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Uhm, een frame al la Singular koop je niet kant en klaar bij de fietsenmakert op de hoek maar bouw je zelf op
Koop gewoon een crosser dan. Kan je bijna alles mee. Zoek er een met een fatsoenlijk ruimte in het frame, en dan kan je gewoon van die strandbanden monteren. t is meteen een slechtweer woonwerkfiets. En je kan nog eens naar de heuvelrug komen.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Opzich ook leuk maar dan kan ik nog steeds niet op het strand rijden en een beetje offroad hobbelen.
Heb je ook gelijk in. Stomme euro's altijdquote:Op maandag 26 januari 2015 21:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Koop gewoon een crosser dan. Kan je bijna alles mee. Zoek er een met een fatsoenlijk ruimte in het frame, en dan kan je gewoon van die strandbanden monteren. t is meteen een slechtweer woonwerkfiets. En je kan nog eens naar de heuvelrug komen.
En wat vind je eigenlijk het leukst?, op welke fiets zit je het meest? Je racer toch! Ooit kocht je een MTB, en racefietsen zou je nooooit gaan doen en benen scheren al helemaal niet. Nu staat je MTB in de hoek onder een laag stof, en rij je met gladde benen op een rotte ouwe XXX-fiets die je mogelijkheden beperkt. Jij verdient vooral een mooie racer, dan als er nog geld over is een MTB of crosser, en voor die paar strandraces per jaar kan je dan misschien nog zo'n ding bouwen, maar feitelijk is t niet nodig he.
Ik wil ook wel een 29-er hardtail erbij, een fully voor in de Alpen, en een nog mooiere crosser. Maar ja, ¤¤¤
Verschil tussen een 26" mtb die te klein voor je is en z'n beste tijd gehad heeft en een 29" strandfiets is toch vrij groot hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die is 26"dan tel je niet meer mee
Kom een x op vrijdag mee-gymnastieken..quote:Op maandag 26 januari 2015 21:33 schreef Patroon het volgende:
Bij allround doe je altijd concessies. Beter koop je voor elke specialiteit de juiste fiets.
Oh oh, was very net zover dat ie carbon weer minder begon te wantrouwen en dan post je dit...quote:Op maandag 26 januari 2015 21:40 schreef Andyy het volgende:
Had een tijdje terug een carbon stuurtje uit China besteld. Best kek ding met UD carbon, ziet er goed uit, 189 gram (zelf gewogen) en eigenlijk niets mis mee. En dat voor maar 35 euro![]()
Hij flext alleen een heel klein beetje als ik echt m'n gewicht erop gooi, maar dat is redelijk normaal bij carbon stuurtjes?
Deaud linkjen.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk. Dan zie je er over tijdje zo uit.
Bij allround fit nietquote:Op maandag 26 januari 2015 21:33 schreef Patroon het volgende:
Bij allround doe je altijd concessies. Beter koop je voor elke specialiteit de juiste fiets.
Ja, die Blue Cormo is wel vet mooi, maar wat een geld zegquote:Op maandag 26 januari 2015 22:40 schreef DrNick het volgende:
*ziet leuke kleren voorbij komen op Tumblr
*Gaat naar website
¤220 euro voor een jersey, are you fucking kidding me_
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, die Blue Cormo is wel vet mooi, maar wat een geld zeg
Waarom is die rommel zo duur? Je gaat me niet vertellen dat je dat betaalt omdat het van zulk goede stof is gemaakt.
Hipster zijn is een zwaar een duur leven
Ik wil een setje van Squid en een van Vanderkitten misschien.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:26 schreef Tommeke het volgende:
Jezus
Dan kan je beter een Sportful of Castelli koerstruitje kopen. Dan ben je verzekerd van goeie pasvorm en dito materialen. Voor nog niet de helft vd prijs.
Hoeveel heb jij al gefietst?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:08 schreef vogelkooi het volgende:
Al dat geouwehoer over materiaal, beter ga je gewoon fietsen met je kutje.
Misschien romantiseer ik een beachracer wel te veel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 06:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ben het wel met Gripper eens hoor kano mbt die beachbike. Leuk speelgoed maar denk dat je per seizoen heel wat meer uurtjes op de roadracer doorbrengt.
Nieuwe racefiets, je dracat ombouwen tot woonwerk met spatbordjes en bagagedrager en je mtb ombouwen tot strandfiets.quote:
Mwah, die MTB ga ik verkopen. Frame is eigenlijk te klein en het is allemaal een beetje vergane glorie.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 07:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nieuwe racefiets, je dracat ombouwen tot woonwerk met spatbordjes en bagagedrager en je mtb ombouwen tot strandfiets.
Anderzijds is zo'n speeltje wel een reden om er mee te spelen. Ik heb afgelopem jaar veel meer gecrosst doordat ik ineens zo'n mooie crosser had.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 06:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ben het wel met Gripper eens hoor kano mbt die beachbike. Leuk speelgoed maar denk dat je per seizoen heel wat meer uurtjes op de roadracer doorbrengt.
Hoeveel uur heb jij al op de fiets gezeten mjung?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:08 schreef vogelkooi het volgende:
Al dat geouwehoer over materiaal, beter ga je gewoon fietsen met je kutje.
Mooi spul! Ik heb alleen al een kast doe vol ligt met fietskledingquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:19 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik wil een setje van Squid en een van Vanderkitten misschien.
Sowieso https://www.tumblr.com/search/cycling+kit
quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoeveel uur heb jij al op de fiets gezeten mjung?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:21 schreef Oksel het volgende:
Hou anders je voetbalniveau lekker in 't voetbaltopic?
Wat heb je besteld?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weer even een bestelling onderdelen om rest van de winter door te komen. Toch wel duur woon-werken![]()
Iemand nog tip voor een goede pomp?
SKS Rennkompressor of Joe Blow Sport IIquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Weer even een bestelling onderdelen om rest van de winter door te komen. Toch wel duur woon-werken![]()
Iemand nog tip voor een goede pomp?
Nieuwe kettingen, nieuwe banden, remblokken, nieuwe ondershirts.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heb je besteld?
Ik heb zo'n lezyne. Werkt prima. Slangetje eraan is wel heel makkelijk!
Heb je nooit dat ie los schiet van het ventiel?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:59 schreef muzas het volgende:
[..]
SKS Rennkompressor of Joe Blow Sport II
Ik heb die 2e en wie werkt prima. Mooie stevige pomp. Die eerste wordt ook veel aangeraden maar heb ik geen ervaring mee
Edit: een grote vloerpomp of een kleintje voor onderweg? Anders idd wat kano zegt, heb ik ook... dat slangetje is erg fijn.
Nooit gehad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nieuwe kettingen, nieuwe banden, remblokken, nieuwe ondershirts.
Vloerpomp kano
[..]
Heb je nooit dat ie los schiet van het ventiel?
Neuh? Je klemt hem er op vast he? Met die gele hendelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nieuwe kettingen, nieuwe banden, remblokken, nieuwe ondershirts.
Vloerpomp kano
[..]
Heb je nooit dat ie los schiet van het ventiel?
Zo'n systeem heeft die van mij nu ook maar dat heeft vanaf dag 1 nooit goed gewerkt. Grootste reden dat ik m vervang.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh? Je klemt hem er op vast he? Met die gele hendel
[ afbeelding ]
Welke heb je nu dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo'n systeem heeft die van mij nu ook maar dat heeft vanaf dag 1 nooit goed gewerkt. Grootste reden dat ik m vervang.
Eens kijken of mn internetFM dat ding heeftquote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:20 schreef muzas het volgende:
Op die joe blow werkt het prima. Nooit geen problemen mee gehad. Handig ook dat ie ook op dunlop en schrader past. Én je krijgt er een tuutje bij waarmee je je voetbal op kan pompen.
Lijkt me verkocht. Zo meenemen of een tasje?
1 van giant. Ooit gekocht omdat de pomp daarvoor ook kapot was en de enige FM open die zondag was de giant dealerquote:
Deze werkt gewoon goed, nooit last van gehad dat hij ook maar een beetje losser is gaan zitten tijdens het pompen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens kijken of mn internetFM dat ding heeft
[..]
1 van giant. Ooit gekocht omdat de pomp daarvoor ook kapot was en de enige FM open die zondag was de giant dealer![]()
Goed werk ouwe baas. Moet ook dat weekend maar ff vastleggen. Als er niemand een bruiloft of business trip dwars doorheen plant tenminstequote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:25 schreef muzas het volgende:
Ingeschreven lange afstand chouffe
Nu mn poot nog recht.... en trainen...
Wordt aan gewerkt
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:25 schreef muzas het volgende:
Ingeschreven lange afstand chouffe
Nu mn poot nog recht.... en trainen...
Wordt aan gewerkt
Ik heb goedkopere variant van SKS (tot max 10bar, maar dat is zat) voor 40 euro ofzo bij decathlon en daar een messing kop op gezet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:05 schreef Ericr het volgende:
Als je snel je banden wil oppompen een SKS Airmenius kopen. Is wel aan de prijs maar die pomp is zo stevig gebouwd dat je nooit meer een andere hoeft te kopen. Zelf een nieuw exemplaar op MP gevonden voor de helft van de normale prijs, zijn wel vaker op MP te vinden overigens.
-dubbel, weg-quote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:51 schreef Questular het volgende:
Ik heb thuis een compressor staan, lekker makkelijk om zo snel de juiste hoeveelheid bar in je banden te krijgen
Daar zit ik nu ook sterk aan te denken om zo'n ding aan te schaffen. Multi purpose gebruik. Heb denk ik al 30 jaar zo'n Rennkompressor, originele grijze met Deutsche Fahnequote:Op dinsdag 27 januari 2015 10:51 schreef Questular het volgende:
Ik heb thuis een compressor staan, lekker makkelijk om zo snel de juiste hoeveelheid bar in je banden te krijgen
Neem gewoon wat rubbertjes mee uit Thailand Buzz.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zit ik nu ook sterk aan te denken om zo'n ding aan te schaffen. Multi purpose gebruik. Heb denk ik al 30 jaar zo'n Rennkompressor, originele grijze met Deutsche Fahne. Wel ieder jaar het rubbertje moeten vervangen. Lijkt wel of die replacement rubbertjes veel harder slijten dan de originele. En zijn nog tiefus duur ook. Ooit één gulden, nu vier! euro.
Geen drukmeter nodig?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:50 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]
Ding is minstens 30 jaren oud
Bij bike-components.de volgens mij iets van 80 eurocent ofzo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:20 schreef buzz1291 het volgende:
Heb denk ik al 30 jaar zo'n Rennkompressor, originele grijze met Deutsche Fahne. Wel ieder jaar het rubbertje moeten vervangen. Lijkt wel of die replacement rubbertjes veel harder slijten dan de originele. En zijn nog tiefus duur ook. Ooit één gulden, nu vier! euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |