Terecht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:07 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat vind ik ook hoor.
Zit wel een flink kostenplaatje aan. Auto total loss, verzekering vergoedt niks, de boom waar ze tegenaan zaten flink beschadigd, gaat zo'n 10.000 euro kosten
. Vind het wel leedvermaak
.
Das toch tijdelijk spul?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Zo duur is een potje gungum toch niet?
conservenblikje en slangenklemmen werkt ook primaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:59 schreef ArTiC het volgende:
Gungum houd lang (jaren) maar echt een groot gat krijg je er niet mee dicht. Dan wordt het toch lassen of vervangen.
ik zou nog ff verder kijken. Ik weet niet of je het eerste deel van de pijp zelf bedoeld of het spruitstuk maar in beide gevallen is 1600 wel erg duur. Zoveel arbeid zit er niet aan en een uitlaat kan je prima vervangen door een rvs imitatiemodel.
Mwah, dat is dan weer te beun de haasquote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
conservenblikje en slangenklemmen werkt ook prima
Heb zelfs een keer een uitlaat gefixt met een stofzuigerbuis(ok die hoefde niet meer door de apk)
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
conservenblikje en slangenklemmen werkt ook prima
Heb zelfs een keer een uitlaat gefixt met een stofzuigerbuis(ok die hoefde niet meer door de apk)
Dit is het probleem:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:24 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Mwah, dat is dan weer te beun de haas
Maar ik zag in PTA inmiddels dat het om een Mercedes gaat. Tjadaar vragen ze bij de MB dealer al vlot 100 à 150 euro om de computer uit te lezen. De software plus kabel kost 400 euro. Reken uit je winst.
Het is een lastig punt maar een ervaren lasser moet dit kunnen fixen. Misschien zelfs zonder demontage.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dit is het probleem:
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de pijp gewoon losgeschoten is. Als ik die resten van afsluitmateriaal zie zitten.
Ik heb begrepen dat ik dan wel even de accu moet loskoppelen als ze het lassen on the spot doen zeg maar.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:17 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Het is een lastig punt maar een ervaren lasser moet dit kunnen fixen. Misschien zelfs zonder demontage.
Als het een ervaren lasser is zal hij een spanningsbeveiliger gebruiken. MB's willen wel eens raar gaan doen bij het loskoppelen (eigenlijk bij het weer aankoppelen) van de accu.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:25 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ik dan wel even de accu moet loskoppelen als ze het lassen on the spot doen zeg maar.
Ik heb net een lasbedrijf gesproken. Ze kunnen het wel doen maar ze demonteren en monteren niet. Hij wilde ook geen prijs opgeven en ook geen garantie omdat bij teveel hitte bij de kat de kat kan knappenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:33 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Als het een ervaren lasser is zal hij een spanningsbeveiliger gebruiken. MB's willen wel eens raar gaan doen bij het loskoppelen (eigenlijk bij het weer aankoppelen) van de accu.
Die resten dat is gun gum. Maar dit is geen gat, dit is kats doormidden!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dit is het probleem:
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de pijp gewoon losgeschoten is. Als ik die resten van afsluitmateriaal zie zitten.
Hij staat op eigen terrein tot het gemaakt is, anders gaat hij de weg niet opquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die resten dat is gun gum. Maar dit is geen gat, dit is kats doormidden!
Zou het toch even laten lassen of repareren idd, zeker als het de openbare weg op moet.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Moeilijk, je kunt er een stukkie pijp in zetten en dat vastbakken, maar die aanhechting is door en dus al dun, en dat last beroerd. En als je het dan wél vastgebakken hebt is het nog steeds dun.
De voorpijp een stukje inkorten en dan een stukkie pijp ertussen wat je IN de kat laat vallen en dan rondbakken zou kunnen. Moet ie wel effe op de brug en het spul moet eronderuit, want bovenop lassen zal niet meevallen zo.
Eerst afzagen, stukkie erin steken en hechten, dan aan de pijp hechten voor de maat, dan alles eronderuit en dan rondbakken.. moet kunnen.
Dat heb ik nooit eerder gehoord eigenlijk maar ik heb zelf ook nooit gelast aan een uitlaat met kat. Geen idee dus.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik heb net een lasbedrijf gesproken. Ze kunnen het wel doen maar ze demonteren en monteren niet. Hij wilde ook geen prijs opgeven en ook geen garantie omdat bij teveel hitte bij de kat de kat kan knappen
Dat is exact wat er moet gebeuren ja. Een andere optie zie ik niet omdat het breekpunt nogal ongelukkig is. Wel een logische plek want daar is de pijp het zwakst.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:42 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Hij staat op eigen terrein tot het gemaakt is, anders gaat hij de weg niet op
Ik kreeg dit advies in PTA:
[..]
Ik heb denk ik een garage om de hoek nodig voor demontage en montage en een lasbedrijf.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:46 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit eerder gehoord eigenlijk maar ik heb zelf ook nooit gelast aan een uitlaat met kat. Geen idee dus.
Wat je nodig hebt kan wel maar ik vrees dat bijna ieder autobedrijf je liever een nieuwe uitlaat aansmeert en dat een lasser inderdaad niet zit te wachten op demontage/montage.
Ja je verplaatst zeg maar de las verder weg(achteren) van de kat als ik het goed begrijp?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:48 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Dat is exact wat er moet gebeuren ja. Een andere optie zie ik niet omdat het breekpunt nogal ongelukkig is. Wel een logische plek want daar is de pijp het zwakst.
Ja door het inkorten van de voorpijp wel. Maar aan de kant van de kat zal je ook het nieuwe pijpje (wat in je kat valt) vast moeten zetten. Geen idee of dit je kat kan slopen. Misschien dat ze dat in PTA wetenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:50 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja je verplaatst zeg maar de las verder weg(achteren) van de kat als ik het goed begrijp?
Lijkt wel alsof het aan elkaar 'gelijmd' was of zo...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dit is het probleem:
[ afbeelding ]
Dat dacht ik eerst ook te zien maar de lasnaad is gewoon volledig weg. Wat wel klopt, dat is het zwakste punt.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof het aan elkaar 'gelijmd' was of zo...
Ah, dan is het dus gelast en daaroverheen een extra beschermlaag aangebracht?quote:Op zondag 25 januari 2015 17:58 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook te zien maar de lasnaad is gewoon volledig weg. Wat wel klopt, dat is het zwakste punt.
CL!quote:Op maandag 26 januari 2015 08:26 schreef CherryLips het volgende:
Wat heb ik toch de laatste tijd, kan wel de hele dag slapen
Ik mopper niet, ik begroet jullie allen met liefdequote:
HW!quote:Op maandag 26 januari 2015 08:54 schreef HeatWave het volgende:
Goeiemorgen mede low life degenerates.
Nou, dan heb je voor 138 euro wel een aardige opvolger denk ik zoquote:Op maandag 26 januari 2015 08:59 schreef Q. het volgende:
[..]
HW!
Mn moeder heeft ook zo'n goedkope laptop aangeschaft. Ik kreeg haar 8 jaar oude XP-laptop niet stabiel op Windows 7 dus er was iets anders nodig.Bedankt voor de tip.
Ze doet toch het meeste met haar iPad, deze is puur voor dingen die daar niet zo handig op zijn zoals fotoboeken maken.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dan heb je voor 138 euro wel een aardige opvolger denk ik zo.
Als je er geen wereldschokkende dingen mee doet werkt ie allemaal prima, schrik alleen niet van de tijd die het duurt om de eerste keer de updates te draaien, dat duurt wel ff, daarna loopt ie prima.
Dat moet er ook prima mee kunnenquote:Op maandag 26 januari 2015 09:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze doet toch het meeste met haar iPad, deze is puur voor dingen die daar niet zo handig op zijn zoals fotoboeken maken.
Zou er zelf ook bijna eentje bestellen als backup. Het is dat ik al 3 computers heb van mezelf en nog eentje van de baas.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat moet er ook prima mee kunnen.
Half Nederland heeft inmiddels zo'n ding.
Ja, ik heb zelf echt meer dan genoeg liggen nog, ik heb er echt niets aan. Maar verder, als je ook maar eens gedacht hebt aan een extra machine voor de leuk erbij moet je deze maar gewoon kopenquote:Op maandag 26 januari 2015 09:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Zou er zelf ook bijna eentje bestellen als backup. Het is dat ik al 3 computers heb van mezelf en nog eentje van de baas.
Ik zie het nut niet echt, heb net een nieuwe iMac, laat ik maar eens wat geld gaan sparen.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik heb zelf echt meer dan genoeg liggen nog, ik heb er echt niets aan. Maar verder, als je ook maar eens gedacht hebt aan een extra machine voor de leuk erbij moet je deze maar gewoon kopen.
Nee, voor mij ook niet, ik heb al 2 Macbooks en 2 desktops, het is wel mooi zoquote:Op maandag 26 januari 2015 09:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet echt, heb net een nieuwe iMac, laat ik maar eens wat geld gaan sparen.
Nee, weg 15 euroquote:
Lijkt mij idd ook haha. Zoals ik zei, kan al niet meer gekocht worden. Nu de levering ook al een puinzooi.. gaat lekkerquote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, weg 15 euro.
Hoor nu zelfs dat er mensen zijn bij wie de laptop niet meer gaat worden geleverd, ging iets te hard allemaal denk ik.
Nee, iets te populair geworden in korte tijd, mede door kneuzen als ik die het op FB spammen overalquote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt mij idd ook haha. Zoals ik zei, kan al niet meer gekocht worden. Nu de levering ook al een puinzooi.. gaat lekker
Kneus!quote:Op maandag 26 januari 2015 09:46 schreef HeatWave het volgende:
Nee, iets te populair geworden in korte tijd, mede door kneuzen als ik die het op FB spammen overal.
Ja, dat zei ik zelf al, oppermutsquote:
Hmmm, hoop dat ie nog wel geleverd wordt.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt mij idd ook haha. Zoals ik zei, kan al niet meer gekocht worden. Nu de levering ook al een puinzooi.. gaat lekker
M'n vader moet er nog steeds niks van weten. 'Kutdingen.'quote:Op maandag 26 januari 2015 09:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dan heb je voor 138 euro wel een aardige opvolger denk ik zo.
Als je er geen wereldschokkende dingen mee doet werkt ie allemaal prima, schrik alleen niet van de tijd die het duurt om de eerste keer de updates te draaien, dat duurt wel ff, daarna loopt ie prima.
Niets aan te doen danquote:Op maandag 26 januari 2015 09:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n vader moet er nog steeds niks van weten. 'Kutdingen.'
Hij kan nog geeneens bestanden slepen, dan gaat ie ze kopiëren. Heb ik ook nog weleens, als er iets van stof net onder de muis zit, maar hij heeft het altijd. Als je zijn mappen met foto's ziet, staan er allemaal kopieën tussen. M'n opa deed precies hetzelfde. ben ik nu aan de beurtquote:
Daarom heb ik een 11 en een 15 inch Macbookquote:Op maandag 26 januari 2015 09:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou zelf eigenlijk nog wel een 11"laptopje willen, ik heb er nu een van 17" en dat ding is niet echt mobielAlleen voor Word, Excel, dat soort dingen. Hebberd.
11" Macbook Air.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou zelf eigenlijk nog wel een 11"laptopje willen, ik heb er nu een van 17" en dat ding is niet echt mobielAlleen voor Word, Excel, dat soort dingen. Hebberd.
Ik heb gewoon één 13". Net zo makkelijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom heb ik een 11 en een 15 inch Macbook.
Opzich, maar ja, soms lopen dingen zoals ze lopenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb gewoon één 13". Net zo makkelijk.
Wil nog wel een keer een MBA eigenlijk, 11" is dan ook prima. Hmmmmm. Toch maar eens kijken voor hoeveel ik mn 2010 MBP nog kan verkopen.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich, maar ja, soms lopen dingen zoals ze lopen.
Voor nog best een aardig bedragquote:Op maandag 26 januari 2015 10:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Wil nog wel een keer een MBA eigenlijk, 11" is dan ook prima. Hmmmmm. Toch maar eens kijken voor hoeveel ik mn 2010 MBP nog kan verkopen.
Zeker nu er een SSD in zit denk ik.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor nog best een aardig bedrag.
Idd nog aardig wat voor te krijgen. En dat voor ding van 5 jaar oud.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:04 schreef CherryLips het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m892888771
Dan kan ie idd nog prima mee voor de meeste dingen.quote:
Ja, kut is datquote:Op maandag 26 januari 2015 10:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Idd nog aardig wat voor te krijgen. En dat voor ding van 5 jaar oud.
Ja, die mensen ken ik, spoedklus en dan om de 10 min om "voortgang" vragen..... dood moeten ze...quote:Op maandag 26 januari 2015 10:10 schreef Cue_ het volgende:
Echt mensen die gaan zeuren dat er haast met iets is, en dan vervolgens een kwartier tot half uur in herhaling vallen over het issue dat er speelt![]()
Ga dan gewoon aan de slag / laat ons aan de slag gaan, dan heb je het misschien eerder
Mijn C2D / 4GB / Nvidia 320 laptop mag je voor de helft overnemen hoor.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:04 schreef CherryLips het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m892888771
Plastic Windows-troep.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mijn C2D / 4GB / Nvidia 320 laptop mag je voor de helft overnemen hoor.
Omdat jij het bent inclusief SSD
Die idd ook, valt hier wel mee opzich. Tis vooral dat ze niet snappen dat elke dag een kwartier en later nog een half uur en weer een kwartier in de herhaling gaan niet echt helptquote:Op maandag 26 januari 2015 10:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die mensen ken ik, spoedklus en dan om de 10 min om "voortgang" vragen..... dood moeten ze...
Nee, dat als je ergens mee bezig bent dat de telefoon aannemen niet helpt, dat schijnen sommige "mensen" niet te snappenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die idd ook, valt hier wel mee opzich. Tis vooral dat ze niet snappen dat elke dag een kwartier en later nog een half uur en weer een kwartier in de herhaling gaan niet echt helpt
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:22 schreef HeatWave het volgende:
Nee, dat als je ergens mee bezig bent dat de telefoon aannemen niet helpt, dat schijnen sommige "mensen" niet te snappen.
Nee, de meeste mensen zijn net in staat zelfstandig adem te halen, de rest is al te ingewikkeld voor ze.quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 10:10 schreef Cue_ het volgende:
Echt mensen die gaan zeuren dat er haast met iets is, en dan vervolgens een kwartier tot half uur in herhaling vallen over het issue dat er speelt![]()
Ga dan gewoon aan de slag / laat ons aan de slag gaan, dan heb je het misschien eerder
Helaas lukt dat ademhalen nog wel.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, de meeste mensen zijn net in staat zelfstandig adem te halen, de rest is al te ingewikkeld voor ze.
En dat je dat zelf dan ook 10x kan herhalen, maa ze het pas bij beurt 11 snappen, want dan zijn ze zelf uitgelultquote:
Ja, moest je daar maar gewoon iets voor kunnen, gewoon echt maar iets aan een handeling, dan waren we die types snel kwijtquote:
De bouwkwaliteit van Apple producten is doorgaans een heel stuk beter.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Windows
plastic troep is het wel overigens
Ja, maar toch zijn de verkoopprijzen stevig hoor. Mijn Pawnshop heeft toevallig een hele zooi Macbooks binnen, van 2008 tot 2012, allemaal best aan de prijs eigenlijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:32 schreef Q. het volgende:
[..]
De bouwkwaliteit van Apple producten is doorgaans een heel stuk beter.
Sommige mensenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En dat je dat zelf dan ook 10x kan herhalen, maa ze het pas bij beurt 11 snappen, want dan zijn ze zelf uitgelult
En ik snap ook wel dat ze hun hart willen luchten, maar juiste tijd kiezen graagquote:Op maandag 26 januari 2015 10:38 schreef Samzz het volgende:
Sommige mensen. Ik snap de ergernis. Gelukkig heb ik er weinig meer mee te maken.
Jammer dat 't automatisch gaat, idd.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, moest je daar maar gewoon iets voor kunnen, gewoon echt maar iets aan een handeling, dan waren we die types snel kwijt.
Hart luchten doen ze maar in hun dagboek of zo.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En ik snap ook wel dat ze hun hart willen luchten, maar juiste tijd kiezen graag![]()
Ik over het algemeen ook niet echt, maar wel steeds meer ben ik bang
"lief dagboek, ik mocht m'n hart niet luchtenquote:Op maandag 26 januari 2015 10:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hart luchten doen ze maar in hun dagboek of zo.
Ik werd zaterdagochtend wakkergebeld door de pakketjesmeneerquote:Op maandag 26 januari 2015 10:41 schreef HeatWave het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat PostNL anno 2015 nog steeds geen pakketten bezorgt op Maandag? Er zouden zaterdag 4 pakketjes moeten worden afgeleverd hier, nou is het dicht, dus dat snap ik. Maar dan staan ze nu alle 4 op Dinsdag in Mijn PostNL..
En het was gvd niet eens voor mijquote:Op maandag 26 januari 2015 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik werd zaterdagochtend wakkergebeld door de pakketjesmeneer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |