2.0 benzine uit 2002.quote:
Mercedes vertelde mij dat ze alleen een compleet nieuw uitlaatsysteem leveren. De jongen van Mercedes zei idd dat de kat in de voorpijp zit.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zit in de voorpijp van een W203 niet ook de kat? Volgens deze tent in ieder geval wel. Nu levert die tent hem voor 450 euro, bij Mercedes zal het nog wel iets duurder zijn.
Hele uitlaatsysteem. Ja, dan snap ik die kosten ook wel ja. Reken er maar op dat de middendemper ook 200-300 euro doet en dan nog een einddemper van 200-300 euro. Staat het Mercedeslogo erop, dus overal nog 50-100 euro extra voor. Zou je zo even, in het slechtste geval, al richting de 1300 euro gaan. Monteur a 60/70 euro per uur, half dagje werk, afvoer ouwe zooi. Zit je zo op 1600 ja. EDIT: Vergeet ik die achterlijk dure sensoren nog.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:51 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Mercedes vertelde mij dat ze alleen een compleet nieuw uitlaatsysteem leveren. De jongen van Mercedes zei idd dat de kat in de voorpijp zit.
Wat is het handigste om te doen voor mij? Ik weet niks van autos qua montage e.d. En als de rest van het systeem nog goed is zie ik het nut niet van een heel nieuw systeem.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik zie de prijzen op internet al richting de 500/600 euro schieten van een niet OEM firma.
[..]
Hele uitlaatsysteem. Ja, dan snap ik die kosten ook wel ja. Reken er maar op dat de middendemper ook 200-300 euro doet en dan nog een einddemper van 200-300 euro. Staat het Mercedeslogo erop, dus overal nog 50-100 euro extra voor. Zou je zo even, in het slechtste geval, al richting de 1300 euro gaan. Monteur a 60/70 euro per uur, half dagje werk, afvoer ouwe zooi. Zit je zo op 1600 ja. EDIT: Vergeet ik die achterlijk dure sensoren nog.
Pfff.... Dat is niets voor zo'n bak. Rijd jij er lange stukken mee of korte stukjes?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef Belsezar het volgende:
De auto heeft net een ton gepasseerd.
Lastig te zeggen, we weten niet hoe dik die zooi is. Wellicht kan chuck daar nog wat over zeggen? Je universele garage iig op hun kloten geven dat ze de zooi niet kunnen vinden, zie de link die ik je stuurde. Wat zei de APK over de rest van de uitlaat? Als dat ook dun is, heb je kans dat dat ook gaat en ben je 2x of 3x aan de beurt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef Belsezar het volgende:
Wat is het handigste om te doen voor mij? Ik weet niks van autos qua montage e.d. En als de rest an het systeem nog goed is zie ik het nut niet van een heel nieuw systeem.
quote:
Mwah, voornamelijk binnen 50 kilometer afstandjes. Laten we zeggen 85%. En voor de rest eigenlijk alleen binnen Nederland.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Pfff.... Dat is niets voor zo'n bak. Rijd jij er lange stukken mee of korte stukjes?
[..]
Lastig te zeggen, we weten niet hoe dik die zooi is. Wellicht kan chuck daar nog wat over zeggen? Je universele garage iig op hun kloten geven dat ze de zooi niet kunnen vinden, zie de link die ik je stuurde. Wat zei de APK over de rest van de uitlaat? Als dat ook dun is, heb je kans dat dat ook gaat en ben je 2x of 3x aan de beurt.
[..]
Dat was ook wat ik dachtquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga aub naar de Turk om de hoek en laat het lassen voor een paar tientjes, je gaat toch geen honderden euro's uitgeven aan een C-Klasse uit 2002???
Ben geen dief van je portomonee..
Rijden gaat niet met dit kabaal, ik denk dat de politie me zo aan zal houdenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:23 schreef klawie het volgende:
Mercedes ksn echt wel losse delen leveren voor de uitlaat maar ze willen je nou iets aan smeren
Rij naar een bovag garage
Ik geloof er geen kont van dat dat niet aftermarket leverbaar is.. en de kat is niet rot lijkt me, en die maakt het duur.. ik zou om te beginnen eens kijken, of laten kijken door een handige Harry of het niet te lassen is. En ik vind het te gestoord om te vertellen dat dat na een ton kapot kan gaan.. daar zou ik nog het meest pissig over zijn; Tis een Benz, geen Hyunwattes..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:33 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Rijden gaat niet met dit kabaal, ik denk dat de politie me zo aan zal houden
Maar thanks voor de tip, ik heb net al wat gegoogled op Bovag garages in de buurt en zal morgen eens bellen
Weinig kilometers, korte afstanden. Dat ding wordt simpelweg niet warm, er blijft vocht in staan. En ja, dan is ie zo doorgerot.quote:
Ja, een midden- of einddemper, maar niet de voorpijp. Heetste gedeelte van je uitlaat.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weinig kilometers, korte afstanden. Dat ding wordt simpelweg niet warm, er blijft vocht in staan. En ja, dan is ie zo doorgerot.
En gewoon rijden met dat ding, maakt herrie, maar verder niks aan de hand, zolang de pijp niet tegen de grond aan ligt te schrapen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga aub naar de Turk om de hoek en laat het lassen voor een paar tientjes, je gaat toch geen honderden dagwaarde euro's uitgeven aan een C-Klasse uit 2002???
Ben geen dief van je portomonee..
Tadaa... dat scheelt al een heel eind.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:05 schreef klawie het volgende:
http://www.winparts.nl/ui(...)z903a-as/p40042.html
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tadaa... dat scheelt al een heel eind.
2e post...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens deze tent in ieder geval wel.
En ook het gedeelte dat veel rotzooi krijgt. Zout water, water, etc. En misschien heeft er wel een keer een flinke steen tegenaan gezeten?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, een midden- of einddemper, maar niet de voorpijp. Heetste gedeelte van je uitlaat.
Dat vond ik ook zo vreemd, een ton gereden in een kwalitatief goede auto en dan zoiets stuk?!?!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik geloof er geen kont van dat dat niet aftermarket leverbaar is.. en de kat is niet rot lijkt me, en die maakt het duur.. ik zou om te beginnen eens kijken, of laten kijken door een handige Harry of het niet te lassen is. En ik vind het te gestoord om te vertellen dat dat na een ton kapot kan gaan.. daar zou ik nog het meest pissig over zijn; Tis een Benz, geen Hyunwattes..
Desnoods naar een uitlaten-op-maat-boer en domweg na laten maken, maar die bedragen zouden ze bij mij mooi op hun dikke volgegeten pens kunnen schrijven, voor dat geld laat je een titanium kopietje maken
Thanks! Die past! Of zoals Turq aangaf het huidige dingen laten lassen door een lokaal iemand.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:05 schreef klawie het volgende:
http://www.winparts.nl/ui(...)z903a-as/p40042.html
Niks raakt de grond, of de voorpijp beweegt geen idee. Ik heb na het gebeurde even onder de auto gekeken maar niks aangeraakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef Fer het volgende:
[..]
En gewoon rijden met dat ding, maakt herrie, maar verder niks aan de hand, zolang de pijp niet tegen de grond aan ligt te schrapen.
Voorpijp gaat trouwens stuk door kantelen van het blok, beweegt dat stuk dan.
Ik rijd nooit op zandweggetjes ofzo.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
2e post...
[..]
En ook het gedeelte dat veel rotzooi krijgt. Zout water, water, etc. En misschien heeft er wel een keer een flinke steen tegenaan gezeten?
Je zou denken dat er een groot autokerkhof zou zijn in almere maar er is maar eentje en die heeft niks voor mijquote:
Hoeveel rotzooi denk je dat er op een normale weg ligt? Klein grint, viezigheid, etc? Kijk eens op de kromming van je motorkap zo rond je gril. Waarschijnlijk allemaal kleine kale plekjes.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:21 schreef Belsezar het volgende:
Ik rijd nooit op zandweggetjes ofzo.
Ja het zou heel goed kunnen hoor. Ik weet niet wat de oorzaak is dat de uitlaat het na 100k begeeft.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoeveel rotzooi denk je dat er op een normale weg ligt? Klein grint, viezigheid, etc? Kijk eens op de kromming van je motorkap zo rond je gril. Waarschijnlijk allemaal kleine kale plekjes.
Niet zo moeilijk hoor; ding daar bestellen en laten bezorgen, en dan de garage om de hoek effe eronder laten schroevenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:29 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja het zou heel goed kunnen hoor. Ik weet niet wat de oorzaak is dat de uitlaat het na 100k begeeft.
Maar gelukkig heb ik legio tips gekregen van Fokkers. Ik ga morgen eens flink googlen en bellen om te zien wat er mogelijk is
Dat ik nog 500 meter in stationair doorgereden ben is toch niet erg hoop ik?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk hoor; ding daar bestellen en laten bezorgen, en dan de garage om de hoek effe eronder laten schroeven![]()
Of lassen, maar dat is vaak lastig, en dan moet hij er meestal ook effe onderuit ivbm elektronica van de auto die dat niet grappig vindt.
Neuh. Kijk even of je uitlaat niet op de grond hangt/of je een schrapend geluid hoort, dan kan het link worden met achteruit rijden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:43 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat ik nog 500 meter in stationair doorgereden ben is toch niet erg?
Nee er hangt gelukkig niks los op de grond. Dat heb ik meteen nagekeken toen ik thuis was.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Neuh. Kijk even of je uitlaat niet op de grond hangt/of je een schrapend geluid hoort, dan kan het link worden met achteruit rijden.
Werkt niet als hij al helemaal door is.. is om een gaatje of scheurtje even tijdelijk dicht te smeren..quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:57 schreef Belsezar het volgende:
Nou kreeg net ik ook iets te horen over gungum? Maar dat lijkt me een tijdelijke oplossing?
Ik denk dat ik het het beste is als ik morgen even onder de auto rol en kijk hoe het zit. Dan weet ik meteen of een lasser wel of niet handig isquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Werkt niet als hij al helemaal door is.. is om een gaatje of scheurtje even tijdelijk dicht te smeren..
Even gekeken onder de auto en dit is er dus aan de hand:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:50 schreef Sounddragon het volgende:
That sounds like a plan [ afbeelding ]
Dus stukje van de pijp wat vastzat wegsnijden/zagen dan een iets te lang stuk pijp met net iets kleinere diameter tussen de 2 leggen en dat de uiteindes in beide eindes valt, dat met pasta doen en hechten dan als eronderuit pasta verwijderen en lassen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Moeilijk, je kunt er een stukkie pijp in zetten en dat vastbakken, maar die aanhechting is door en dus al dun, en dat last beroerd. En als je het dan wél vastgebakken hebt is het nog steeds dun.
De voorpijp een stukje inkorten en dan een stukkie pijp ertussen wat je IN de kat laat vallen en dan rondbakken zou kunnen. Moet ie wel effe op de brug en het spul moet eronderuit, want bovenop lassen zal niet meevallen zo.
Eerst afzagen, stukkie erin steken en hechten, dan aan de pijp hechten voor de maat, dan alles eronderuit en dan rondbakken.. moet kunnen.
Niks pasta; lássenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:39 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dus stukje van de pijp wat vastzat wegsnijden/zagen dan een iets te lang stuk pijp met dezelfde diameter er aan lassen en dan het aangelaste stuk pijp in de kat schuiven en pasta op de naad?
Ok maar ik begreep dat een kat kan klappen als er in de buurt gelast word?!?!quote:
Alleen als het een levende kat isquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:58 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ok maar ik begreep dat een kat kan klappen als er in de buurt gelast word?!?!
En kan dat nieuwe stukje pijp wat in de kat valt de kat niet beschadigen?
Dat van de kat knappen kwam van een lasbedrijf. Ik had alles uitgelegd en de lasser zei dat hij mij geen garanties of prijzen kon geven omdat het lassen vlakbij de kat zou gebeuren.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alleen als het een levende kat is![]()
Je zit toch niet in R&P SC om advies te vragen heah? ik zag net een quotemelding langskomenIets met schoenmakers en leesten enzo..
Dat stukje hoeft er maar 5mm in, dan is het prima te lassen.
Ik heb vaker aan een uitlaat gelast dan ik bij een psycholoog geweest benquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alleen als het een levende kat is![]()
Je zit toch niet in R&P SC om advies te vragen heah? ik zag net een quotemelding langskomenIets met schoenmakers en leesten enzo..
Dat stukje hoeft er maar 5mm in, dan is het prima te lassen.
Sorry maar jouw model staat wel een beetje bekend als een kwaaltjes auto ivm het nieuwe platformquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:21 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo vreemd, een ton gereden in een kwalitatief goede auto en dan zoiets stuk?!?!
Ik word steeds blijer met jullie, bespaard me een flinke lading geldquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sorry maar jouw model staat wel een beetje bekend als een kwaaltjes auto ivm het nieuwe platform
Ik vind het wel vreemd dat de voorpijp kapot is. Dit zal niet door de korte stukjes komen, ca 50km enkele reis is meer dan voldoende om de hele auto goed op te warmen. Wat wel kan zijn is dat de beweging van de motor zoveel spanning op de uitlaat heeft gezet dat deze het heeft begeven en is gescheurd. Misschien is de oorzaak daarvan wel een kapotte motorsteun? Of een ontbrekende resonantiedemper ergens.
Ga naar een uitlatenboer (niet de Kwik shit dus) en laat eerst kijken wat er precies kapot is.
Dan kun je nog kiezen of het te lassen is (wel kans op opnieuw lekkage op korte termijn) of er een vervangend stuk tussen gezet kan worden.
Edit: foto gezien; laten lassen is prima mogelijk. Kijk wel of de oorzaak mss achterhaald kan worden.
Kewl.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:41 schreef Belsezar het volgende:
Uitlaatboer gevonden in mijn woonplaats. Hij gaf op basis van mijn beschrijving dezelfde oplossing als Sounddragon. De garage gaat er prat op dat ze vrijwel alles kunnen lassen en mits alle pakkingen, bouten, etc goed zijn het niet meer dan 150 euro zal kosten.
Eigenlijk welquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:33 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Over de oorzaak, als er een steun oid afgebroken is had dat dan niet met de apk opgemerkt worden?
Ja ik heb een paar dagen echt de zenuwen gehad van de 1600 euro. Nu alleen nog de zenuwen om de auto daar te krijgen, hopelijk vind ik ergens iemand die mij kan slepen.quote:
Ik zal de uitlaatboer vragen of hij de oorzaak kan vinden/vertellenquote:
Automaat? zoja, niet slepen maar gewoon rijden.. automaten vinden het niet fijn om gesleept te worden..quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:21 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja ik heb een paar dagen echt de zenuwen gehad van de 1600 euro. Nu alleen nog de zenuwen om de auto daar te krijgen, hopelijk vind ik ergens iemand die mij kan slepen.
[..]
Ik zal de uitlaatboer vragen of hij de oorzaak kan vinden/vertellen
Ja het is een automaat.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Automaat? zoja, niet slepen maar gewoon rijden.. automaten vinden het niet fijn om gesleept te worden..
Als je lid bent van de ANWB kun je die ook bellen, die hebben busjes bij zich die ze erin kunnen zetten voor eventjes.. moet wel een beetje goed vast zitten want in die kat zit heel fragiel en kostbaar materiaal (daarom zijn die dingen ook zo duur) en als het dat raakt kan het breken en dan is de kat deaud.
Moet je ver rijden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |