abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148994797
Hoi,

Vraagje aan de monteurs/kenners: Ik heb een mercedes W203 die afgelopen dinsdag een hels kabaal maakte. Ik had bij de apk al gehoord dat de voorpijp van de uitlaat erg slecht is. Dus ik wist vrijwel meteen dat het de oorzaak was van het kabaal.

Vervolgens wat rond gezocht op het net en het vinden van een (gedeelte van)uitlaatsysteem voor de W203 benzine is niet makkelijk te vinden. Een garage meldde me zelfs dat hun uitlaatfabrikanten geen W203 uitlaten maakt. Dus de mercedes dealer gebeld, 1600 euro inclusief installatie.

Nu is de vraag, ben ik de enige die dit nogal veel vind voor een voorpijp? En nee, ik ben niet handig genoeg om dit zelf te vervangen.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_148995033
Benzine/diesel. Welke motor?
  FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2015 @ 22:50:20 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148995152
Zit in de voorpijp van een W203 niet ook de kat? Volgens deze tent in ieder geval wel. Nu levert die tent hem voor 450 euro, bij Mercedes zal het nog wel iets duurder zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148995176
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Benzine/diesel. Welke motor?
2.0 benzine uit 2002.
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
pi_148995216
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zit in de voorpijp van een W203 niet ook de kat? Volgens deze tent in ieder geval wel. Nu levert die tent hem voor 450 euro, bij Mercedes zal het nog wel iets duurder zijn.
Mercedes vertelde mij dat ze alleen een compleet nieuw uitlaatsysteem leveren. De jongen van Mercedes zei idd dat de kat in de voorpijp zit.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2015 @ 22:55:01 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148995347
Ik zie de prijzen op internet al richting de 500/600 euro schieten van een niet OEM firma.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:51 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Mercedes vertelde mij dat ze alleen een compleet nieuw uitlaatsysteem leveren. De jongen van Mercedes zei idd dat de kat in de voorpijp zit.
Hele uitlaatsysteem. Ja, dan snap ik die kosten ook wel ja. Reken er maar op dat de middendemper ook 200-300 euro doet en dan nog een einddemper van 200-300 euro. Staat het Mercedeslogo erop, dus overal nog 50-100 euro extra voor. Zou je zo even, in het slechtste geval, al richting de 1300 euro gaan. Monteur a 60/70 euro per uur, half dagje werk, afvoer ouwe zooi. Zit je zo op 1600 ja. EDIT: Vergeet ik die achterlijk dure sensoren nog.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148995435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik zie de prijzen op internet al richting de 500/600 euro schieten van een niet OEM firma.

[..]

Hele uitlaatsysteem. Ja, dan snap ik die kosten ook wel ja. Reken er maar op dat de middendemper ook 200-300 euro doet en dan nog een einddemper van 200-300 euro. Staat het Mercedeslogo erop, dus overal nog 50-100 euro extra voor. Zou je zo even, in het slechtste geval, al richting de 1300 euro gaan. Monteur a 60/70 euro per uur, half dagje werk, afvoer ouwe zooi. Zit je zo op 1600 ja. EDIT: Vergeet ik die achterlijk dure sensoren nog.
Wat is het handigste om te doen voor mij? Ik weet niks van autos qua montage e.d. En als de rest van het systeem nog goed is zie ik het nut niet van een heel nieuw systeem.

De auto heeft net een ton gepasseerd.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2015 @ 22:59:08 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148995516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef Belsezar het volgende:
De auto heeft net een ton gepasseerd.
Pfff.... Dat is niets voor zo'n bak. Rijd jij er lange stukken mee of korte stukjes?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:57 schreef Belsezar het volgende:
Wat is het handigste om te doen voor mij? Ik weet niks van autos qua montage e.d. En als de rest an het systeem nog goed is zie ik het nut niet van een heel nieuw systeem.
Lastig te zeggen, we weten niet hoe dik die zooi is. Wellicht kan chuck daar nog wat over zeggen? Je universele garage iig op hun kloten geven dat ze de zooi niet kunnen vinden, zie de link die ik je stuurde. Wat zei de APK over de rest van de uitlaat? Als dat ook dun is, heb je kans dat dat ook gaat en ben je 2x of 3x aan de beurt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Lok lok
The summer is magic!

pi_148995816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Pfff.... Dat is niets voor zo'n bak. Rijd jij er lange stukken mee of korte stukjes?

[..]

Lastig te zeggen, we weten niet hoe dik die zooi is. Wellicht kan chuck daar nog wat over zeggen? Je universele garage iig op hun kloten geven dat ze de zooi niet kunnen vinden, zie de link die ik je stuurde. Wat zei de APK over de rest van de uitlaat? Als dat ook dun is, heb je kans dat dat ook gaat en ben je 2x of 3x aan de beurt.

[..]

Mwah, voornamelijk binnen 50 kilometer afstandjes. Laten we zeggen 85%. En voor de rest eigenlijk alleen binnen Nederland.

Ik vond dat ook erg vreemd maar ze zeiden dat ze zich beperken tot fabrikanten waar ze contracten mee hebben.

De APK was van Kwik Fit en die vertelde mij dat het een prima auto is, alles zit goed alleen opletten met de voorpijp. De rest zag er gezond uit werd mij verteld.
pi_148996484
Ga aub naar de Turk om de hoek en laat het lassen voor een paar tientjes, je gaat toch geen honderden euro's uitgeven aan een C-Klasse uit 2002???

Ben geen dief van je portomonee.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_148996561
Mercedes ksn echt wel losse delen leveren voor de uitlaat maar ze willen je nou iets aan smeren

Rij naar een bovag garage
pi_148996679
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga aub naar de Turk om de hoek en laat het lassen voor een paar tientjes, je gaat toch geen honderden euro's uitgeven aan een C-Klasse uit 2002???

Dat was ook wat ik dacht ;)

Nu moet ik er wel bij vertellen dat toen het gebeurde ik letterlijk 500 meter van huis was. Dus ik heb hem stationair naar huis laten hobbelen en hij staat onder carport. Dus de wagen moet nog naar de garage gebracht/gesleept worden. Rijden met zoveel kabaal lijkt me niet echt een aanrader :P
pi_148996910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:23 schreef klawie het volgende:
Mercedes ksn echt wel losse delen leveren voor de uitlaat maar ze willen je nou iets aan smeren

Rij naar een bovag garage
Rijden gaat niet met dit kabaal, ik denk dat de politie me zo aan zal houden ;)

Maar thanks voor de tip, ik heb net al wat gegoogled op Bovag garages in de buurt en zal morgen eens bellen :)
  vrijdag 23 januari 2015 @ 23:54:54 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148997741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:33 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Rijden gaat niet met dit kabaal, ik denk dat de politie me zo aan zal houden ;)

Maar thanks voor de tip, ik heb net al wat gegoogled op Bovag garages in de buurt en zal morgen eens bellen :)
Ik geloof er geen kont van dat dat niet aftermarket leverbaar is.. en de kat is niet rot lijkt me, en die maakt het duur.. ik zou om te beginnen eens kijken, of laten kijken door een handige Harry of het niet te lassen is. En ik vind het te gestoord om te vertellen dat dat na een ton kapot kan gaan.. daar zou ik nog het meest pissig over zijn; Tis een Benz, geen Hyunwattes..

Desnoods naar een uitlaten-op-maat-boer en domweg na laten maken, maar die bedragen zouden ze bij mij mooi op hun dikke volgegeten pens kunnen schrijven, voor dat geld laat je een titanium kopietje maken :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zaterdag 24 januari 2015 @ 00:07:54 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148998186
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:54 schreef Sounddragon het volgende:
Tis een Benz, geen Hyunwattes..
Weinig kilometers, korte afstanden. Dat ding wordt simpelweg niet warm, er blijft vocht in staan. En ja, dan is ie zo doorgerot.
The summer is magic!

zaterdag 24 januari 2015 @ 00:09:35 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148998236
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Weinig kilometers, korte afstanden. Dat ding wordt simpelweg niet warm, er blijft vocht in staan. En ja, dan is ie zo doorgerot.
Ja, een midden- of einddemper, maar niet de voorpijp. Heetste gedeelte van je uitlaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_148998247
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga aub naar de Turk om de hoek en laat het lassen voor een paar tientjes, je gaat toch geen honderden dagwaarde euro's uitgeven aan een C-Klasse uit 2002???

En gewoon rijden met dat ding, maakt herrie, maar verder niks aan de hand, zolang de pijp niet tegen de grond aan ligt te schrapen.

Voorpijp gaat trouwens stuk door kantelen van het blok, beweegt dat stuk dan.
.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:10:30 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148998260
quote:
Tadaa... dat scheelt al een heel eind. ^O^
  FOK!fotograaf zaterdag 24 januari 2015 @ 00:12:28 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148998324
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tadaa... dat scheelt al een heel eind. ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 22:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgens deze tent in ieder geval wel.
2e post... :{

quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, een midden- of einddemper, maar niet de voorpijp. Heetste gedeelte van je uitlaat.
En ook het gedeelte dat veel rotzooi krijgt. Zout water, water, etc. En misschien heeft er wel een keer een flinke steen tegenaan gezeten?
The summer is magic!

pi_148998369
Anders bij zo'n tent

.
pi_148998583
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik geloof er geen kont van dat dat niet aftermarket leverbaar is.. en de kat is niet rot lijkt me, en die maakt het duur.. ik zou om te beginnen eens kijken, of laten kijken door een handige Harry of het niet te lassen is. En ik vind het te gestoord om te vertellen dat dat na een ton kapot kan gaan.. daar zou ik nog het meest pissig over zijn; Tis een Benz, geen Hyunwattes..

Desnoods naar een uitlaten-op-maat-boer en domweg na laten maken, maar die bedragen zouden ze bij mij mooi op hun dikke volgegeten pens kunnen schrijven, voor dat geld laat je een titanium kopietje maken :W
Dat vond ik ook zo vreemd, een ton gereden in een kwalitatief goede auto en dan zoiets stuk?!?!

quote:
Thanks! Die past! Of zoals Turq aangaf het huidige dingen laten lassen door een lokaal iemand.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:09 schreef Fer het volgende:

[..]

En gewoon rijden met dat ding, maakt herrie, maar verder niks aan de hand, zolang de pijp niet tegen de grond aan ligt te schrapen.

Voorpijp gaat trouwens stuk door kantelen van het blok, beweegt dat stuk dan.
Niks raakt de grond, of de voorpijp beweegt geen idee. Ik heb na het gebeurde even onder de auto gekeken maar niks aangeraakt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

2e post... :{

[..]

En ook het gedeelte dat veel rotzooi krijgt. Zout water, water, etc. En misschien heeft er wel een keer een flinke steen tegenaan gezeten?
Ik rijd nooit op zandweggetjes ofzo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:14 schreef Fer het volgende:
Anders bij zo'n tent

[ afbeelding ]
Je zou denken dat er een groot autokerkhof zou zijn in almere maar er is maar eentje en die heeft niks voor mij :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Belsezar op 24-01-2015 00:33:03 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 24 januari 2015 @ 00:25:17 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148998690
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:21 schreef Belsezar het volgende:
Ik rijd nooit op zandweggetjes ofzo.
Hoeveel rotzooi denk je dat er op een normale weg ligt? Klein grint, viezigheid, etc? Kijk eens op de kromming van je motorkap zo rond je gril. Waarschijnlijk allemaal kleine kale plekjes.
The summer is magic!

pi_148998843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoeveel rotzooi denk je dat er op een normale weg ligt? Klein grint, viezigheid, etc? Kijk eens op de kromming van je motorkap zo rond je gril. Waarschijnlijk allemaal kleine kale plekjes.
Ja het zou heel goed kunnen hoor. Ik weet niet wat de oorzaak is dat de uitlaat het na 100k begeeft.

Maar gelukkig heb ik legio tips gekregen van Fokkers. Ik ga morgen eens flink googlen en bellen om te zien wat er mogelijk is :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 00:33:22 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_148998996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:29 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ja het zou heel goed kunnen hoor. Ik weet niet wat de oorzaak is dat de uitlaat het na 100k begeeft.

Maar gelukkig heb ik legio tips gekregen van Fokkers. Ik ga morgen eens flink googlen en bellen om te zien wat er mogelijk is :)
Niet zo moeilijk hoor; ding daar bestellen en laten bezorgen, en dan de garage om de hoek effe eronder laten schroeven :)

Of lassen, maar dat is vaak lastig, en dan moet hij er meestal ook effe onderuit ivbm elektronica van de auto die dat niet grappig vindt.
pi_148999324
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk hoor; ding daar bestellen en laten bezorgen, en dan de garage om de hoek effe eronder laten schroeven :)

Of lassen, maar dat is vaak lastig, en dan moet hij er meestal ook effe onderuit ivbm elektronica van de auto die dat niet grappig vindt.
Dat ik nog 500 meter in stationair doorgereden ben is toch niet erg hoop ik?
  FOK!fotograaf zaterdag 24 januari 2015 @ 00:44:28 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148999362
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:43 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Dat ik nog 500 meter in stationair doorgereden ben is toch niet erg?
Neuh. Kijk even of je uitlaat niet op de grond hangt/of je een schrapend geluid hoort, dan kan het link worden met achteruit rijden.
The summer is magic!

pi_148999515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Neuh. Kijk even of je uitlaat niet op de grond hangt/of je een schrapend geluid hoort, dan kan het link worden met achteruit rijden.
Nee er hangt gelukkig niks los op de grond. Dat heb ik meteen nagekeken toen ik thuis was.
pi_148999712
Nou kreeg net ik ook iets te horen over gungum? Maar dat lijkt me een tijdelijke oplossing?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 01:25:47 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149000323
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:57 schreef Belsezar het volgende:
Nou kreeg net ik ook iets te horen over gungum? Maar dat lijkt me een tijdelijke oplossing?
Werkt niet als hij al helemaal door is.. is om een gaatje of scheurtje even tijdelijk dicht te smeren..
pi_149000545
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Werkt niet als hij al helemaal door is.. is om een gaatje of scheurtje even tijdelijk dicht te smeren..
Ik denk dat ik het het beste is als ik morgen even onder de auto rol en kijk hoe het zit. Dan weet ik meteen of een lasser wel of niet handig is :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 01:50:56 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149000687
That sounds like a plan 14.gif
pi_149008516
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 01:50 schreef Sounddragon het volgende:
That sounds like a plan [ afbeelding ]
Even gekeken onder de auto en dit is er dus aan de hand:

Is dit te lassen?

[ Bericht 58% gewijzigd door Belsezar op 24-01-2015 14:27:01 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:31:09 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149009548
Moeilijk, je kunt er een stukkie pijp in zetten en dat vastbakken, maar die aanhechting is door en dus al dun, en dat last beroerd. En als je het dan wél vastgebakken hebt is het nog steeds dun.

De voorpijp een stukje inkorten en dan een stukkie pijp ertussen wat je IN de kat laat vallen en dan rondbakken zou kunnen. Moet ie wel effe op de brug en het spul moet eronderuit, want bovenop lassen zal niet meevallen zo.

Eerst afzagen, stukkie erin steken en hechten, dan aan de pijp hechten voor de maat, dan alles eronderuit en dan rondbakken.. moet kunnen.
pi_149009760
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Moeilijk, je kunt er een stukkie pijp in zetten en dat vastbakken, maar die aanhechting is door en dus al dun, en dat last beroerd. En als je het dan wél vastgebakken hebt is het nog steeds dun.

De voorpijp een stukje inkorten en dan een stukkie pijp ertussen wat je IN de kat laat vallen en dan rondbakken zou kunnen. Moet ie wel effe op de brug en het spul moet eronderuit, want bovenop lassen zal niet meevallen zo.

Eerst afzagen, stukkie erin steken en hechten, dan aan de pijp hechten voor de maat, dan alles eronderuit en dan rondbakken.. moet kunnen.
Dus stukje van de pijp wat vastzat wegsnijden/zagen dan een iets te lang stuk pijp met net iets kleinere diameter tussen de 2 leggen en dat de uiteindes in beide eindes valt, dat met pasta doen en hechten dan als eronderuit pasta verwijderen en lassen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Belsezar op 24-01-2015 14:54:37 ]
  zaterdag 24 januari 2015 @ 14:54:48 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149010158
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:39 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Dus stukje van de pijp wat vastzat wegsnijden/zagen dan een iets te lang stuk pijp met dezelfde diameter er aan lassen en dan het aangelaste stuk pijp in de kat schuiven en pasta op de naad?
Niks pasta; lássen ;)
pi_149010255
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niks pasta; lássen ;)
Ok maar ik begreep dat een kat kan klappen als er in de buurt gelast word?!?!

En kan dat nieuwe stukje pijp wat in de kat valt de kat niet beschadigen?
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:02:54 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149010371
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:58 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ok maar ik begreep dat een kat kan klappen als er in de buurt gelast word?!?!

En kan dat nieuwe stukje pijp wat in de kat valt de kat niet beschadigen?
Alleen als het een levende kat is _O-

Je zit toch niet in R&P SC om advies te vragen heah? ik zag net een quotemelding langskomen :') Iets met schoenmakers en leesten enzo..

Dat stukje hoeft er maar 5mm in, dan is het prima te lassen.
pi_149010520
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je zit toch niet in R&P SC om advies te vragen heah? ik zag net een quotemelding langskomen :') Iets met schoenmakers en leesten enzo..

Dat van de kat knappen kwam van een lasbedrijf. Ik had alles uitgelegd en de lasser zei dat hij mij geen garanties of prijzen kon geven omdat het lassen vlakbij de kat zou gebeuren.

Neuh, geen advies. Ik liet ze de beste tip tot nu toe zien en dat was jouw suggestie :)
pi_149010759
5 garages gebeld, slechts eentje begon over om te kijken of het nog te lassen is. Sounddragon's advies gaat maandag mee en dan gaan ze kijken :)
pi_149010789
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb vaker aan een uitlaat gelast dan ik bij een psycholoog geweest ben :P
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:24:05 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149010887
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:21 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Dat vond ik ook zo vreemd, een ton gereden in een kwalitatief goede auto en dan zoiets stuk?!?!

Sorry maar jouw model staat wel een beetje bekend als een kwaaltjes auto ivm het nieuwe platform ;)

Ik vind het wel vreemd dat de voorpijp kapot is. Dit zal niet door de korte stukjes komen, ca 50km enkele reis is meer dan voldoende om de hele auto goed op te warmen. Wat wel kan zijn is dat de beweging van de motor zoveel spanning op de uitlaat heeft gezet dat deze het heeft begeven en is gescheurd. Misschien is de oorzaak daarvan wel een kapotte motorsteun? Of een ontbrekende resonantiedemper ergens.

Ga naar een uitlatenboer (niet de Kwik shit dus) en laat eerst kijken wat er precies kapot is.
Dan kun je nog kiezen of het te lassen is (wel kans op opnieuw lekkage op korte termijn) of er een vervangend stuk tussen gezet kan worden.

Edit: foto gezien; laten lassen is prima mogelijk. Kijk wel of de oorzaak mss achterhaald kan worden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149011129
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Sorry maar jouw model staat wel een beetje bekend als een kwaaltjes auto ivm het nieuwe platform ;)

Ik vind het wel vreemd dat de voorpijp kapot is. Dit zal niet door de korte stukjes komen, ca 50km enkele reis is meer dan voldoende om de hele auto goed op te warmen. Wat wel kan zijn is dat de beweging van de motor zoveel spanning op de uitlaat heeft gezet dat deze het heeft begeven en is gescheurd. Misschien is de oorzaak daarvan wel een kapotte motorsteun? Of een ontbrekende resonantiedemper ergens.

Ga naar een uitlatenboer (niet de Kwik shit dus) en laat eerst kijken wat er precies kapot is.
Dan kun je nog kiezen of het te lassen is (wel kans op opnieuw lekkage op korte termijn) of er een vervangend stuk tussen gezet kan worden.

Edit: foto gezien; laten lassen is prima mogelijk. Kijk wel of de oorzaak mss achterhaald kan worden.
Ik word steeds blijer met jullie, bespaard me een flinke lading geld :)

Over de oorzaak, als er een steun oid afgebroken is had dat dan niet met de apk opgemerkt moeten worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Belsezar op 24-01-2015 16:21:45 ]
pi_149011316
Uitlaatboer gevonden in mijn woonplaats. Hij gaf op basis van mijn beschrijving dezelfde oplossing als Sounddragon. De garage gaat er prat op dat ze vrijwel alles kunnen lassen en mits alle pakkingen, bouten, etc goed zijn het niet meer dan 150 euro zal kosten.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:11:38 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149012106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:41 schreef Belsezar het volgende:
Uitlaatboer gevonden in mijn woonplaats. Hij gaf op basis van mijn beschrijving dezelfde oplossing als Sounddragon. De garage gaat er prat op dat ze vrijwel alles kunnen lassen en mits alle pakkingen, bouten, etc goed zijn het niet meer dan 150 euro zal kosten.
Kewl.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:15:00 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_149012204
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:33 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Over de oorzaak, als er een steun oid afgebroken is had dat dan niet met de apk opgemerkt worden?
Eigenlijk wel :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_149012399
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kewl.
Ja ik heb een paar dagen echt de zenuwen gehad van de 1600 euro. Nu alleen nog de zenuwen om de auto daar te krijgen, hopelijk vind ik ergens iemand die mij kan slepen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eigenlijk wel :)
Ik zal de uitlaatboer vragen of hij de oorzaak kan vinden/vertellen :)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:28:34 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_149012592
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:21 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ja ik heb een paar dagen echt de zenuwen gehad van de 1600 euro. Nu alleen nog de zenuwen om de auto daar te krijgen, hopelijk vind ik ergens iemand die mij kan slepen.

[..]

Ik zal de uitlaatboer vragen of hij de oorzaak kan vinden/vertellen :)
Automaat? zoja, niet slepen maar gewoon rijden.. automaten vinden het niet fijn om gesleept te worden..

Als je lid bent van de ANWB kun je die ook bellen, die hebben busjes bij zich die ze erin kunnen zetten voor eventjes.. moet wel een beetje goed vast zitten want in die kat zit heel fragiel en kostbaar materiaal (daarom zijn die dingen ook zo duur) en als het dat raakt kan het breken en dan is de kat deaud.

Moet je ver rijden?
pi_149013038
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Automaat? zoja, niet slepen maar gewoon rijden.. automaten vinden het niet fijn om gesleept te worden..

Als je lid bent van de ANWB kun je die ook bellen, die hebben busjes bij zich die ze erin kunnen zetten voor eventjes.. moet wel een beetje goed vast zitten want in die kat zit heel fragiel en kostbaar materiaal (daarom zijn die dingen ook zo duur) en als het dat raakt kan het breken en dan is de kat deaud.

Moet je ver rijden?
Ja het is een automaat.

Volgens een routebeschrijving is het 6,2 kilometer. Maar dat over een 80 kilometer weg, dat is denk ik niet aan te raden??
pi_149013102
Ik kan ook via een 50 kilometer weg trouwens, lijkt me wat handiger :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')