Terecht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:07 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat vind ik ook hoor.
Zit wel een flink kostenplaatje aan. Auto total loss, verzekering vergoedt niks, de boom waar ze tegenaan zaten flink beschadigd, gaat zo'n 10.000 euro kosten
. Vind het wel leedvermaak
.
Das toch tijdelijk spul?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:30 schreef KomtTijd... het volgende:
Zo duur is een potje gungum toch niet?
conservenblikje en slangenklemmen werkt ook primaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:59 schreef ArTiC het volgende:
Gungum houd lang (jaren) maar echt een groot gat krijg je er niet mee dicht. Dan wordt het toch lassen of vervangen.
ik zou nog ff verder kijken. Ik weet niet of je het eerste deel van de pijp zelf bedoeld of het spruitstuk maar in beide gevallen is 1600 wel erg duur. Zoveel arbeid zit er niet aan en een uitlaat kan je prima vervangen door een rvs imitatiemodel.
Mwah, dat is dan weer te beun de haasquote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
conservenblikje en slangenklemmen werkt ook prima
Heb zelfs een keer een uitlaat gefixt met een stofzuigerbuis(ok die hoefde niet meer door de apk)
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
conservenblikje en slangenklemmen werkt ook prima
Heb zelfs een keer een uitlaat gefixt met een stofzuigerbuis(ok die hoefde niet meer door de apk)
Dit is het probleem:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:24 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Mwah, dat is dan weer te beun de haas
Maar ik zag in PTA inmiddels dat het om een Mercedes gaat. Tjadaar vragen ze bij de MB dealer al vlot 100 à 150 euro om de computer uit te lezen. De software plus kabel kost 400 euro. Reken uit je winst.
Het is een lastig punt maar een ervaren lasser moet dit kunnen fixen. Misschien zelfs zonder demontage.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dit is het probleem:
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de pijp gewoon losgeschoten is. Als ik die resten van afsluitmateriaal zie zitten.
Ik heb begrepen dat ik dan wel even de accu moet loskoppelen als ze het lassen on the spot doen zeg maar.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:17 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Het is een lastig punt maar een ervaren lasser moet dit kunnen fixen. Misschien zelfs zonder demontage.
Als het een ervaren lasser is zal hij een spanningsbeveiliger gebruiken. MB's willen wel eens raar gaan doen bij het loskoppelen (eigenlijk bij het weer aankoppelen) van de accu.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:25 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ik dan wel even de accu moet loskoppelen als ze het lassen on the spot doen zeg maar.
Ik heb net een lasbedrijf gesproken. Ze kunnen het wel doen maar ze demonteren en monteren niet. Hij wilde ook geen prijs opgeven en ook geen garantie omdat bij teveel hitte bij de kat de kat kan knappenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:33 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Als het een ervaren lasser is zal hij een spanningsbeveiliger gebruiken. MB's willen wel eens raar gaan doen bij het loskoppelen (eigenlijk bij het weer aankoppelen) van de accu.
Die resten dat is gun gum. Maar dit is geen gat, dit is kats doormidden!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dit is het probleem:
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de pijp gewoon losgeschoten is. Als ik die resten van afsluitmateriaal zie zitten.
Hij staat op eigen terrein tot het gemaakt is, anders gaat hij de weg niet opquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die resten dat is gun gum. Maar dit is geen gat, dit is kats doormidden!
Zou het toch even laten lassen of repareren idd, zeker als het de openbare weg op moet.
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Moeilijk, je kunt er een stukkie pijp in zetten en dat vastbakken, maar die aanhechting is door en dus al dun, en dat last beroerd. En als je het dan wél vastgebakken hebt is het nog steeds dun.
De voorpijp een stukje inkorten en dan een stukkie pijp ertussen wat je IN de kat laat vallen en dan rondbakken zou kunnen. Moet ie wel effe op de brug en het spul moet eronderuit, want bovenop lassen zal niet meevallen zo.
Eerst afzagen, stukkie erin steken en hechten, dan aan de pijp hechten voor de maat, dan alles eronderuit en dan rondbakken.. moet kunnen.
Dat heb ik nooit eerder gehoord eigenlijk maar ik heb zelf ook nooit gelast aan een uitlaat met kat. Geen idee dus.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:35 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik heb net een lasbedrijf gesproken. Ze kunnen het wel doen maar ze demonteren en monteren niet. Hij wilde ook geen prijs opgeven en ook geen garantie omdat bij teveel hitte bij de kat de kat kan knappen
Dat is exact wat er moet gebeuren ja. Een andere optie zie ik niet omdat het breekpunt nogal ongelukkig is. Wel een logische plek want daar is de pijp het zwakst.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:42 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Hij staat op eigen terrein tot het gemaakt is, anders gaat hij de weg niet op
Ik kreeg dit advies in PTA:
[..]
Ik heb denk ik een garage om de hoek nodig voor demontage en montage en een lasbedrijf.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:46 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit eerder gehoord eigenlijk maar ik heb zelf ook nooit gelast aan een uitlaat met kat. Geen idee dus.
Wat je nodig hebt kan wel maar ik vrees dat bijna ieder autobedrijf je liever een nieuwe uitlaat aansmeert en dat een lasser inderdaad niet zit te wachten op demontage/montage.
Ja je verplaatst zeg maar de las verder weg(achteren) van de kat als ik het goed begrijp?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:48 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Dat is exact wat er moet gebeuren ja. Een andere optie zie ik niet omdat het breekpunt nogal ongelukkig is. Wel een logische plek want daar is de pijp het zwakst.
Ja door het inkorten van de voorpijp wel. Maar aan de kant van de kat zal je ook het nieuwe pijpje (wat in je kat valt) vast moeten zetten. Geen idee of dit je kat kan slopen. Misschien dat ze dat in PTA wetenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:50 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja je verplaatst zeg maar de las verder weg(achteren) van de kat als ik het goed begrijp?
Lijkt wel alsof het aan elkaar 'gelijmd' was of zo...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:02 schreef Belsezar het volgende:
[..]
[..]
Dit is het probleem:
[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de pijp gewoon losgeschoten is. Als ik die resten van afsluitmateriaal zie zitten.
Dat dacht ik eerst ook te zien maar de lasnaad is gewoon volledig weg. Wat wel klopt, dat is het zwakste punt.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof het aan elkaar 'gelijmd' was of zo...
Ah, dan is het dus gelast en daaroverheen een extra beschermlaag aangebracht?quote:Op zondag 25 januari 2015 17:58 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook te zien maar de lasnaad is gewoon volledig weg. Wat wel klopt, dat is het zwakste punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |