SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 Verlopen challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 24-01-2015 14:26:29 ]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Een van mijn hardloopmaatjes staat in de prorun nieuwsbrief
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hockeytraining is afgelast ivm vorst, dus nu moet/ wil ik eigenlijk een tempoloopje doen, maar het valt me zwaar om van de bank te komen.Life is what you make it.![]()
Multitasken. Lekker hoor
Ik ga morgen maar weer eens bospaadjes bedwingen. Can't wait!Fear is the path to the Dark Side.![]()
Er is zelfs een hardloop dating site op FB zag ik laatst voorbij komen!quote:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Volgens mij valt er hier niet heel veel te hosselen hoor. Meeste hier zijn bezet heb ik het idee.
Vanavond een lekkere intervaltraining gedaan, wel een kleintje trouwens. 10 x 200m met 200m rust. Was wel weer erg lekker om een beetje te knallen! Kreeg het met de intervallen ook goed snel warm, erg koud weer buiten.
![]()
Misschien moeten we daar ook maar een lijstje van maken in de OPquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:56 schreef Jero_nimo het volgende:
Volgens mij valt er hier niet heel veel te hosselen hoor. Meeste zijn bezet heb ik het idee.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Find a run-date challengequote:Op donderdag 22 januari 2015 20:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Misschien moeten we daar ook maar een lijstje van maken in de OP![]()
![]()
Alle singles moeten gewoon naar Den Haag komen 14 februari en dan zien wat ervan komt na afloop op het terrasquote:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ja, ik stond hier bekend als de hosselmossel, maar nadat ik ik Gogo tegenkwam raakte die titel een beetje uit zwang.
Vanavond piramideloop gedaan. 1-3-5-7-9-7-5-3-1 op 10km-tempo. Ging best weer lekker, totaal 14km. Ben mooi in vorm geloof ik. Zaterdag weer lekker rustig aan, na alle tempo's van maandag, gister en vandaag.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mag ik in de OP, G?
1
2[b]30-08-2014 - [url=www.dendrieschloop.nl/]Den Drieschloop (Valkenburg)[/url][/b]
[*] SEMTEX - HMKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb er maar 2015 van gemaaktquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:12 schreef SEMTEX het volgende:
Mag ik in de OP, G?
[ code verwijderd ]
Wellicht dat ik die ook ga doen trouwens
Haha leuk! best handig voor de fanatiekelingen denk ikquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:56 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Er is zelfs een hardloop dating site op FB zag ik laatst voorbij komen!Kun je een nieuwe betekenis geven aan het begrip 'speeddate'quote:![]()
![]()
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:30 schreef MissStevie het volgende:
Kun je een nieuwe betekenis geven aan het begrip 'speeddate'![]()
![]()
Ja, sorry...dit wordt hem niet, je loopt te snel voor mij.
Hier was in het maximapark een heuse single-loop (niet te verwarren met de singelloop in Utrecht). Is volgens mij in meer plaatsen![]()
![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:32 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Discriminatie![]()
Gelukkig heb jij al een heel lief vriendinnetje.quote:"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Dat is waar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:39 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij al een heel lief vriendinnetje.![]()
![]()
om snel door te sprinten naar de volgende..quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:32 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Volgens mij was ik het eerste jaar veel te snel een langere afstand gaan lopen. Binnen een jaar van 5 naar 15 km, in ongeveer 20 trainingen.Gelukkig was ik toen nóg trager, dat heeft me toen beschermd tegen blessures.
Vandaag niet gerend, was twee uur langer op het werk gebleven. En eigenlijk is wat langer rust ook wel goed omdat ik nog steeds niet geheel blessurevrij ben.![]()
Ik denk dat dat niet zoveel kwaad kan. Als je eenmaal de basis hebt is uitbreiden een stuk makkelijker, vooral je lichaam aan langer bezig zijn laten wennen. Helemaal als je niet ook op een hoog tempo loopt heeft dat minder tijd nodig dan het 0-5km gedeelte.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:48 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij was ik het eerste jaar veel te snel een langere afstand gaan lopen. Binnen een jaar van 5 naar 15 km, in ongeveer 20 trainingen.Gelukkig was ik toen nóg trager, dat heeft me toen beschermd tegen blessures.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Ben een beetje aan het zoeken naar fijne hardloop kleding. de broek die ik nu draag vind ik net niks met de wijde pijpen en de zweterige stof. Iemand nog tips voor goede winkels waar je geen 60-, voor een top betaald?
Ik heb even wat hulp nodig bij een beslissing over Schoorl:
dit weekend ga ik waarschijnlijk ongeveer 13 km aan duurloop doen en volgend weekend 10EM in Apeldoorn. De week erna is Schoorl. De 30 wordt het sowieso niet meer, maar ik twijfel of ik dan de 21 moet gaan doen, sowieso niet op wedstrijdtempo. Of dat ik dat weekend beter hier met de 25km Road to Rotterdam mee kan lopen.
Voordeel van Schoorl is de prima afstand en ik kan mijn eigen tempo bepalen, want ik wil het als semiduurloop lopen. Nadeel is dat ik vanwege de reisafstand/tijdstip evt de dag van tevoren naar een B&B zou moeten gaan, en het parcours is zwaar(?). Ik ben nu al moe bij de gedachte daar naartoe te moeten reizen.
Het voordeel van R2R is dat het lekker dichtbij is en ik dus niet een berg geld kwijt ben aan trein en overnachting.
Nadeel is dat het een grote stap is van 10EM naar 25km. Dat zou geen probleem zijn als ik het op duurlooptempo doe, maar de traagste groep is 6:30 min/km en dat is net wat te snel.
En eventueel iemand die dan mijn startbewijs voor Schoorl wil?![]()
![]()
www.decathlon.nlquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef MissStevie het volgende:
Ben een beetje aan het zoeken naar fijne hardloop kleding. de broek die ik nu draag vind ik net niks met de wijde pijpen en de zweterige stof. Iemand nog tips voor goede winkels waar je geen 60-, voor een top betaald?![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:56 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Helemaal als je niet ook op een hoog tempo loopt heeft dat minder tijd nodig dan het 0-5km gedeelte.
Dit jaar ben ik, hoewel onbewust, sneller gaan lopen en bij het opnieuw uitbreiden naar langere afstanden gelijk een blessure te pakken. En met sneller bedoel ik slechts een halve km per uur sneller.![]()
Geen van beide ??quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef wyccie het volgende:
dit weekend ga ik waarschijnlijk ongeveer 13 km aan duurloop doen en volgend weekend 10EM in Apeldoorn. De week erna is Schoorl. De 30 wordt het sowieso niet meer, maar ik twijfel of ik dan de 21 moet gaan doen, sowieso niet op wedstrijdtempo. Of dat ik dat weekend beter hier met de 25km Road to Rotterdam mee kan lopen.
Voordeel van Schoorl is de prima afstand en ik kan mijn eigen tempo bepalen, want ik wil het als semiduurloop lopen. Nadeel is dat ik vanwege de reisafstand/tijdstip evt de dag van tevoren naar een B&B zou moeten gaan, en het parcours is zwaar(?). Ik ben nu al moe bij de gedachte daar naartoe te moeten reizen.
Het voordeel van R2R is dat het lekker dichtbij is en ik dus niet een berg geld kwijt ben aan trein en overnachting.
Nadeel is dat het een grote stap is van 10EM naar 25km. Dat zou geen probleem zijn als ik het op duurlooptempo doe, maar de traagste groep is 6:30 min/km en dat is net wat te snel.
En eventueel iemand die dan mijn startbewijs voor Schoorl wil?![]()
Bankhangen met een zak chips dan maar? Dat doe ik ook graag.quote:![]()
Ik kan natuurlijk ook gewoon zelf een duurloop van 20 km gaan doen. Maar ik vind de georganiseerde loopjes ook leuk, dan loop ik net iets gemotiveerder.![]()
dat bedoelde ik ook eigenlijk, gewoon trainen voor jezelf. Maar dat zou mijn beslissing zijn geweestquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bankhangen met een zak chips dan maar? Dat doe ik ook graag.![]()
Ik kan natuurlijk ook gewoon zelf een duurloop van 20 km gaan doen. Maar ik vind de georganiseerde loopjes ook leuk, dan loop ik net iets gemotiveerder.![]()
Ik loop echt heel langzaam. Maar ben in een maand of 4 van 5km naar 20+ gegaan. Merk dat het punt waarop ik het gevoel krijg nou word ik moe heel snel steeds verder ligt. Wel moeie benen op dezelfde dag, maar dag erna nooit ergens last van gehad (even afkloppen). Heb dan ook niet het idee dat het verkeerd is hoe ik opbouw.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Zo'n 80% van mijn trainingen heb ik altijd alleen gelopen, dat vind ik ook heel fijn.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:15 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ook eigenlijk, gewoon trainen voor jezelf. Maar dat zou mijn beslissing zijn geweest
Maar ik heb de laatste tijd al zoveel loopjes moeten laten schieten, daar baal ik van.
Ik denk dat ik het nog even de tijd moet geven om het los te laten.![]()
![]()
Vorige week ging het nog goed bij aanraking, toch? Damn, die ¤*/÷£¥=× shin splints.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Scheen nog steeds licht gevoelig bij aanraking. Nog maar een week niet lopen dus![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Scheen nog steeds licht gevoelig bij aanraking. Nog maar een week niet lopen dus
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
In dat geval degene vlak bij huisquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zo'n 80% van mijn trainingen heb ik altijd alleen gelopen, dat vind ik ook heel fijn.
Maar ik heb de laatste tijd al zoveel loopjes moeten laten schieten, daar baal ik van.
Ik denk dat ik het nog even de tijd moet geven om het los te laten.![]()
![]()
Ik verheug me juist op mijn duurloopjes alleen
Als ik specifiek voor iets train loop ik graag alleen want eigen tempo
Bestel meteen even die compressiekousen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Scheen nog steeds licht gevoelig bij aanraking. Nog maar een week niet lopen dus![]()
Heerlijk he ? Ik ga morgen wel met iemand samen trainen maar alleen is toch het fijnstquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:48 schreef Murmeli het volgende:
Als ik specifiek voor iets train loop ik graag alleen want eigen tempo![]()
![]()
Waar een toevoeging op Runkeeper al toe kan leiden... een heel proza over speeddaten, hardlopend daten en dergelijke taferelen.![]()
![]()
Ik ben er voor dit weekend nog niet uit.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Heerlijk he ? Ik ga morgen wel met iemand samen trainen maar alleen is toch het fijnst
Misschien morgenmiddag duurloop. Maar 15 km want ben voorzichtig met opbouwen na al die knieklachten
15km is ook lekker !quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ben er voor dit weekend nog niet uit.
Misschien morgenmiddag duurloop. Maar 15 km want ben voorzichtig met opbouwen na al die knieklachten![]()
![]()
Vind ik ook heel fijn, maar ik wil mezelf een schop onder de kont geven. Ik heb het gevoel dat ik anders gewoon niet ga lopen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:48 schreef Murmeli het volgende:
Als ik specifiek voor iets train loop ik graag alleen want eigen tempo
Een winterhardloopdip gecombineerd met blessures die mijn fanatieke plannen helemaal met de grond gelijk maken.![]()
![]()
Waar loop je?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Vind ik ook heel fijn, maar ik wil mezelf een schop onder de kont geven. Ik heb het gevoel dat ik anders gewoon niet ga lopen.
Een winterhardloopdip gecombineerd met blessures die mijn fanatieke plannen helemaal met de grond gelijk maken.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Vind ik ook heel fijn, maar ik wil mezelf een schop onder de kont geven. Ik heb het gevoel dat ik anders gewoon niet ga lopen.
Een winterhardloopdip gecombineerd met blessures die mijn fanatieke plannen helemaal met de grond gelijk maken.
We hebben allemaal wel eens (een periode) geen zin. Plannen gewoon even bijstellen, iets minder ambitieus kan ook leuk zijn
Vanmiddag bij run2day geweest om andere schoenen te halen. Uitgekomen op dezelfde als die ik nu heb, maar dan de dames versie. Tussen vorige paar en dit paar zit minstens zo'n 15 kg verschil en dat merk je ook aan de breedte van je voet blijkt nu
![]()
![]()
Nijmegen. En nog wel bij twee verenigingen.quote:
Wat Nirak zegt, minder ambitieus zijn dan maar.
En 15 kilo afgevallen door het lopen? En zelfs smallere voeten?
Volgens mij zijn mijn voeten juist breder geworden door het lopen. Platvoeten. *Kwaak*![]()
Waarom 2?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:15 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nijmegen. En nog wel bij twee verenigingen.
Wat Nirak zegt, minder ambitieus zijn dan maar.
En gewoon domweg naar je trainingen gaan, werkt dat niet? Ik ga soms gewoon met frisse tegenzin, zoals gisteren. Uiteindelijk is het altijd leuk.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Jeetje, dan had je wel hele zware schoenen zegquote:Op donderdag 22 januari 2015 23:06 schreef Nirak het volgende:
Tussen vorige paar en dit paar zit minstens zo'n 15 kg verschil en dat merk je ook aan de breedte van je voet blijkt nu![]()
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
De andere is een triathlonvereniging.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Waarom 2?
En gewoon domweg naar je trainingen gaan, werkt dat niet? Ik ga soms gewoon met frisse tegenzin, zoals gisteren. Uiteindelijk is het altijd leuk.
Het is ook altijd leuk en ik ben achteraf ook altijd blij dat ik ben gegaan.
Zal ook wel gewoon deels het seizoen zijn, ik ben wat dat betreft wel zwak.![]()
![]()
Mwah zwak.... Is ook weer sterk uitgedrukt. Ik moet in de winter ook harder werken om mezelf aan de gang te krijgen/houden. Niet qua lopen, maar in het algemeen. Dus ik snap je wel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:21 schreef wyccie het volgende:
[..]
De andere is een triathlonvereniging.
Het is ook altijd leuk en ik ben achteraf ook altijd blij dat ik ben gegaan.
Zal ook wel gewoon deels het seizoen zijn, ik ben wat dat betreft wel zwak.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Speaking of that .. ik heb voor volgende week vrijdag een 'hardloopdate' staan. Meid uit m'n klas is van mening dat 1h 5m over 10km op duurlooptempo 'makkelijk te doen moet zijn', als je al 5km per uur wandelt. Dus ik heb haar uitgedaagd om dat te bewijzen, volgende week vrijdag na het tentamenquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:52 schreef McTwente het volgende:
Waar een toevoeging op Runkeeper al toe kan leiden... een heel proza over speeddaten, hardlopend daten en dergelijke taferelen.![]()
Ze loopt overigens wel al hard, af en toe. Voor het geval jullie denken dat ik haar van 0 gelijk 10km laat rennen![]()
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik probeer het weer en de donkere dagen maar gewoon te negeren. Deze week eindelijk weer gezwommen, ga ik in het weekend ook weer doen. Dus ik probeer mezelf aan de gang te houden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Mwah zwak.... Is ook weer sterk uitgedrukt. Ik moet in de winter ook harder werken om mezelf aan de gang te krijgen/houden. Niet qua lopen, maar in het algemeen. Dus ik snap je wel.
Genoeg gemiept. Ik ga weer minimaal 4 keer per week sporten, hoe kort de dagen ook zijn en hoe moe ik ook ben.![]()
Ik wandel ruim 6 km/h, maar 10 km in duurlooptempo haal ik echt niet in die tijd. Maar ik ben ook wel een beetje een 'scheefloper'.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:29 schreef trolley het volgende:
[..]
Meid uit m'n klas is van mening dat 1h 5m over 10km op duurlooptempo 'makkelijk te doen moet zijn', als je al 5km per uur wandelt.![]()
Ik wandel nooit, dus ik heb geen idee hoe snel ik zou wandelenquote:Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik wandel ruim 6 km/h, maar 10 km in duurlooptempo haal ik echt niet in die tijd. Maar ik ben ook wel een beetje een 'scheefloper'.
Ik vind het zelf ook een vrij stevig duurlooptempo hoor, 10km in 1:05. En als men dan gaat roeptoeteren dat dat 'makkelijk te doen moet zijn' mogen ze dat gaan bewijzen ook!
Precies!quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:46 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik wandel nooit, dus ik heb geen idee hoe snel ik zou wandelen
Ik vind het zelf ook een vrij stevig duurlooptempo hoor, 10km in 1:05. En als men dan gaat roeptoeteren dat dat 'makkelijk te doen moet zijn' mogen ze dat gaan bewijzen ook!
Maar je hebt van die snellies die meteen 12 km/u lopen op een wedstrijdje van 10km.
Al is 65 min 6.30/km toch? Is als duurlooptempo voor mij iets te snel maar ik houd dat wel een uurtje of 2 vol en dan ben ik niet helemaal kapot ofzo.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
You go girl! En anders laat je je door ons onder je kont schoppen. Heb ik hier in t begin ook laten doen. Toen ik nog bang was voor regenquote:Op donderdag 22 januari 2015 23:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik probeer het weer en de donkere dagen maar gewoon te negeren. Deze week eindelijk weer gezwommen, ga ik in het weekend ook weer doen. Dus ik probeer mezelf aan de gang te houden.
Genoeg gemiept. Ik ga weer minimaal 4 keer per week sporten, hoe kort de dagen ook zijn en hoe moe ik ook ben.
Ghe, ik wandelde altijd iets minder dan 6km/u, maar een rustig duurloopje van 10 km doe ik zeker niet langer dan een uur over, eerder korter.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik wandel ruim 6 km/h, maar 10 km in duurlooptempo haal ik echt niet in die tijd. Maar ik ben ook wel een beetje een 'scheefloper'.
Intressante conclusies te trekken uit deze uitgebreide populatie n=2
Ik wandel 4 km/u denk ik. Ben echt heel traag. Ik ben duidelijk beter in hardlopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ja, zo rond de 6.30/km inderdaad. Al zou het geen kwalijke zaak zijn als dat richting de 6.40-.45 gaat, voor wat betreft m'n hartslag. Die ligt net iets te hoog tijdens m'n LDL. Helemaal straks als ik 15+ ga lopen, dan ga ik er zeker op letten. Maar 6.30 volhouden lukt mij ook vrijwel moeiteloos inderdaad.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Precies!
Maar je hebt van die snellies die meteen 12 km/u lopen op een wedstrijdje van 10km.
Al is 65 min 6.30/km toch? Is als duurlooptempo voor mij iets te snel maar ik houd dat wel een uurtje of 2 vol en dan ben ik niet helemaal kapot ofzo.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ja precies, mijn hartslag gaat dan ook te hoog. Ik weet niet hoe langzaam ik moet lopen om die laag te houden. Ga ik dit weekend dus testen. Denk dat ik 7min/km of langzamer uitkom. Vooral omdat ik er nooit op heb getraindquote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:05 schreef trolley het volgende:
[..]
Ja, zo rond de 6.30/km inderdaad. Al zou het geen kwalijke zaak zijn als dat richting de 6.40-.45 gaat, voor wat betreft m'n hartslag. Die ligt net iets te hoog tijdens m'n LDL. Helemaal straks als ik 15+ ga lopen, dan ga ik er zeker op letten. Maar 6.30 volhouden lukt mij ook vrijwel moeiteloos inderdaad.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Beetje normaal lopen is 5, op een zaterdagmiddag winkelen is 4 (ik probeer me altijd alsnog met 6 door de massa heen te worstelen). Rollatoren 3, denk ik.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:46 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik wandel nooit, dus ik heb geen idee hoe snel ik zou wandelen
Ik heb ooit voor een evenement met zeer ervaren wandelaars meegetraind die 6.5km/h liepen. Dat is dus net iets te snel voor mijn naar verhouding toch al korte benen bij een lengte van <1.60m. Na 60 km deed alles pijn.![]()
Murmeli, dank je. Da's lief. Pijll moet zuinig op je zijn.![]()
![]()
1
1
22 [b]01-02-2015 [url=http://www.loopgroepdedrentscheaa.nl/?page_id=12/]Arnoud Magnin Wintercross (Zuidlaren)[/url][/b]
[*] zouzomaarkunnen 4k
Weet niet of ik het helemaal goed heb gedaan, maar mag deze in de OP? Mijn eerste wedstrijd sinds 21-6-14!
En de eerste voor mijn streven van dit jaar: elke maand een wedstrijd doen.
(januari was alleen niet haalbaar)![]()
Geen idee hoe snel ik wandel. Maar heb dan ook totaal niet het idee dat dat ook maar iets te maken heeft met hoe snel je kan hardlopen![]()
![]()
Inderdaad, dat heeft de N=2 al wel bewezen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 06:20 schreef Jero_nimo het volgende:
Geen idee hoe snel ik wandel. Maar heb dan ook totaal niet het idee dat dat ook maar iets te maken heeft met hoe snel je kan hardlopen
Ik ben snel in wandelen, tikken en eten.
Langzaam in hardlopen, zwemmen en thee drinken.![]()
Ja, vorig week voelde ik echt niets. 2 dagen later weer wel. Wel als ik behoorlijk druk, maar dus nog steeds niet goed. Denk als ik nu ga lopen dat het dan zo weer drama is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Vorige week ging het nog goed bij aanraking, toch? Damn, die ¤*/÷£¥=× shin splints.Ga binnenkort voor nieuwe schoenen, dan koop ik gelijk compressiekousen inderdaad.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:49 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Bestel meteen even die compressiekousen.![]()
Zo langzaam loop jij nietquote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
Inderdaad, dat heeft de N=2 al wel bewezen.
Ik ben snel in wandelen, tikken en eten.
Langzaam in hardlopen, zwemmen en thee drinken.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik ga morgen weer lekker lang en langzaam lopen.
Zo goed als een week rust genomen omdat ik maandag bemerkte (of eigenlijk al vorige week zaterdag) dat het zwaar werd voor mijn benen, pijn in schenen, pijnlijke heup.
Ik begreep dit in eerste instantie niet, ik ging lekker, bouwde lekker op maar toen zag ik dat ik eigenlijk al het zelfde aantal km halverwege de maand had gemaakt tov vorige maand.
Beetje gas terug, goed herstellen en weer doorkachelen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Klote Swets, maar je had sowieso een maand niet lopen begroot. MIsschien wordt het iets langer, maar daarna komt het vast goed!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hallo renners.
Sinds begin december ook weer fanatiek aan het lopen. Dat betekent twee of drie keer per week. Een jaar of vijf geleden liep ik de 7,5 km bij de marathon van Amsterdam in 35:48. Sindsdien behoorlijk aangekomen en slechts een of twee keer per maand gelopen. Ik wil me vooral richten op de 5 KM. Begin december liepik 4 KM met 10 KM per uur, ondertussen lukt deze afstand met 11,6 per uur. Veel gewicht heb ik nog niet verloren; hopelijk komt dat nog. Eind maart loop ik mijn eerste run; de 5 km op het circuit in Zandvoort. Mijn doel is om sneller te worden dan ik 5 jaar geleden was :-)
Het topic doorlezen werkte stimulerend. Hopelijk zorgt dit dat jullie en ik gemotiveerd blijven. Ook goed om te lezen dat ik niet als enige moeite heb met de huidige kou. Keep up the great posts!![]()
Wat goed dat je het lopen weer zo fanatiek hebt opgepaktquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:16 schreef Sunshineboy het volgende:
Hallo renners.
Sinds begin december ook weer fanatiek aan het lopen. Dat betekent twee of drie keer per week. Een jaar of vijf geleden liep ik de 7,5 km bij de marathon van Amsterdam in 35:48. Sindsdien behoorlijk aangekomen en slechts een of twee keer per maand gelopen. Ik wil me vooral richten op de 5 KM. Begin december liepik 4 KM met 10 KM per uur, ondertussen lukt deze afstand met 11,6 per uur. Veel gewicht heb ik nog niet verloren; hopelijk komt dat nog. Eind maart loop ik mijn eerste run; de 5 km op het circuit in Zandvoort. Mijn doel is om sneller te worden dan ik 5 jaar geleden was :-)
Het topic doorlezen werkte stimulerend. Hopelijk zorgt dit dat jullie en ik gemotiveerd blijven. Ook goed om te lezen dat ik niet als enige moeite heb met de huidige kou. Keep up the great posts!Veel succes voor de Zandvoort-training in ieder geval.
Als je graag gewicht wilt verliezen kan het ook helpen om nog eens kritisch naar de eetpatroon te kijken.Fear is the path to the Dark Side.![]()
Werd een beetje verdrietig toen ik de weersverwachting van de komende tijd zag. Wat was het deze week fijn met amper wind en een fijn zonnetje. Straks weer wind en regen
En gewicht verliezen gaat beter als je niet alles volle bak doet, wat je nu waarschijnlijk wel doet Sunshineboy, aangezien je nogal gefixeerd bent op tijd.
ben je bekend met trainen in hartslagzones?
http://www.hrdlpn.nl/hartslag-zones/Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Welkom zonnige jongen! Voor vetverbranding zul je waarschijnlijk (veel) te snel lopen. En wat Guard zegt, dat buikje krijg je waarschijnlijk sneller weg met niet naar de koelkast en voorraadkast lopen dan met hardlopen 😉
Te snel lopen in trainingen is een valkuil waar bijna iedereen hier volgens mij in het begin ingevallen is.![]()
Straks de deur maar weer eens uit voor een rondjemaar voordat ik de deur uitga, ga ik eerst maar even langs de sportzaak voor handschoenen, het is hier nu nog -4 namelijk.
Mijn beide hardloop dagen zijn in het water gevallen door een ziek meisje thuis (ipv op school) ik kan nog 2x trainen voor mijn eerste geplande wedstrijd, die 2x moeten wel enigszins goed gaan anders heb ik er niet veel vertrouwen in. Het is een zwaar parcours.
welkom sunshineboy! En knap dat je het zo weer hebt opgepakt. Ik ben sinds half december weer begonnen (na 6 maanden niks) en let op mijn eetpatroon. Inmiddels zijn de eerste 2kg er af, ik hoop er nog zo'n 3 tot 5 kwijt te raken.![]()
Dat buikje is echt het laatste wat je wegkrijgt, ALS je het al wegkrijgtquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:33 schreef Serinde het volgende:
Welkom zonnige jongen! Voor vetverbranding zul je waarschijnlijk (veel) te snel lopen. En wat Guard zegt, dat buikje krijg je waarschijnlijk sneller weg met niet naar de koelkast en voorraadkast lopen dan met hardlopen 😉
Te snel lopen in trainingen is een valkuil waar bijna iedereen hier volgens mij in het begin ingevallen is.![]()
Buikvet = hardnekkigMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik vind het prima, als ik maar weer op gezond gewicht kom, daaronder zien we wel weer. Nog 4kg dan ben ik in ieder geval tevreden.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Dat kleine beetje buikvet dat ik nog heb vind ik met deze temperaturen eerder handig dan hardnekkig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:46 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat buikje is echt het laatste wat je wegkrijgt, ALS je het al wegkrijgt![]()
Buikvet = hardnekkigZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou voor een paar graden onder nul heb ik echt geen speklaag nodig, ik ben het liever kwijt dan rijkquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:50 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat kleine beetje buikvet dat ik nog heb vind ik met deze temperaturen eerder handig dan hardnekkig.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het kan vannacht trouwens gaan ijzelen, dus een beetje oppassen als je morgenvroeg gaat lopen... Kan glad zijnMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Iddquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:54 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou voor een paar graden onder nul heb ik echt geen speklaag nodig, ik ben het liever kwijt dan rijkdan trek ik liever een extra laagje kleding aan!
![]()
Gaat nooit meer weg. Zeker niet op onze leeftijd. Het ziet er beroerd uit op foto's en het oscilleert mee, maar goed, kindertjes in West-Afrika hebben honger en óók een buik.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:46 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat buikje is echt het laatste wat je wegkrijgt, ALS je het al wegkrijgt![]()
Buikvet = hardnekkig![]()
Ik moet zeggen dat het minder oscilleert bij mij sinds ik wat serieuzer aan core-training ben gaan doen, maar charmant is het nog steeds allerminstquote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gaat nooit meer weg. Zeker niet op onze leeftijd. Het ziet er beroerd uit op foto's en het oscilleert mee, maar goed, kindertjes in West-Afrika hebben honger en óók een buik.
Niks mis met een buik. Kan je tenminste een blik bier op kwijt mocht het nodig zijn. Ik zie alleen maar voordelen.![]()
Vroegah kon ik er een krat op kwijtquote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:29 schreef Happel het volgende:
Niks mis met een buik. Kan je tenminste een blik bier op kwijt mocht het nodig zijn. Ik zie alleen maar voordelen.
Ik sleep nog wel wat te veel met me mee. Al is het al wel een stuk minder dan pak 'm beet anderhalf jaar geleden.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Herkenbaar.quote:
Ik merk wel dat ik wat "strakker" word nu ik meer sport. Maar de buik is inderdaad wel het hardnekkigst, al merk ik aan mijn riemen dat ik daar ook wel wat kwijt moet zijn geraakt.
Van de andere kant, ik sport voor mijn conditie en de lol en niet om af te vallen. Dus het maakt me ook weinig uit...![]()
Het is hier alsof ik mezelf hoor.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:56 schreef McTwente het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik merk wel dat ik wat "strakker" word nu ik meer sport. Maar de buik is inderdaad wel het hardnekkigst, al merk ik aan mijn riemen dat ik daar ook wel wat kwijt moet zijn geraakt.
Van de andere kant, ik sport voor mijn conditie en de lol en niet om af te vallen. Dus het maakt me ook weinig uit...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:59 schreef Zwabberhark het volgende:
Rotterdam heeft mijn annulering bevestigd. Ik kan uit de OP.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Als je toch bezig bent. Ik kan ook uit de OP voor 8 februari. Blessure opgelopen, dus een wedstrijd lopen lijkt me niet verstandig.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
artikel in losse veter
zelfs ik loop dan nog liever zonder![]()
http://losseveter.nl/2015(...)st-voor-je-training/![]()
Balen man. Ik weet hoe je je voelt, helaas. Deze winter is het allemaal wel heel hardnekkig. Ik lijk nu weer op te knappen, maar dat dacht ik al twee keer eerder.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:08 schreef YUR het volgende:
Lekker, weer plat. Er rust een vloek op mijn Puinduinrun
Ik kom zondag wellicht wel kijken.![]()
Ik ben deze winter niet echt zo ziek geweest dat ik thuis moest blijven van werk maar wel dat de conditie rap achteruit ging, vreselijk dat opnieuw opbouwen daarna![]()
![]()
Ik ben standaard te zwaar. Heb ook totaal geen bouw van een hardloper, laat staan een duurloper.quote:![]()
En dat lees ik nu pasquote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gaat nooit meer weg. Zeker niet op onze leeftijd. Het ziet er beroerd uit op foto's en het oscilleert mee, maar goed, kindertjes in West-Afrika hebben honger en óók een buik.![]()
* flipsen bergt hardloopschoenen weer op in de kast
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Dat is helaas een beetje een mannendingetje. Vet vestigt zich daar vaak en hardnekkiger op de buik dan bij veel vrouwen, waar het zich eerder ophoopt op de taille, billen en benen. Nu verschilt dat uiteraard ook weer wat per individu, maar buikvet is in het algemeen het lastigst weg te werken.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:56 schreef McTwente het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Van de andere kant, ik sport voor mijn conditie en de lol en niet om af te vallen. Dus het maakt me ook weinig uit...Fear is the path to the Dark Side.![]()
Je kan vet sowieso niet gericht weg krijgen met sporten/afvallen.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik heb mijn buik in een jaar wel aardig weggewerkt. Er zijn tenminste vormen zichtbaar die iets van spieren weghebben dus veel vet zal er niet zitten. Ik drink dan ook nagenoeg geen bier meer en eet veel bewuster. Er is geen chips in huis tenzij er een verjaardag is en de pizza in de vriezer is alleen voor uiterste noodgevallen. Dat laatste was voorheen wel eens anders.
![]()
Heerlijk tempoloopje gedaan, en het viel best mee hoe koud het was. Maar misschien ligt dat ook wel aan het feit dat ik een tempoloopje deed.
En het gezicht van mensen die de hond uitlaten, of aangekleed als Michelin poppetjes op de fiets de kou trotseren en naar jou kijken met een gezicht van: 'Die heeft ze allemaal lang niet op een rijtje', is priceless
Dat klopt, maar afhankelijk van waar je vet opslaat kan het wel langer duren om vet op bepaalde plekken weg te krijgen. Plaatselijk vet verbranden d.m.v. buikspieroefeningen of zo is inderdaad een mythe. Het gehele vetpercentage moet omlaag.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:20 schreef Wolve000 het volgende:
Je kan vet sowieso niet gericht weg krijgen met sporten/afvallen.Fear is the path to the Dark Side.![]()
Mijn loop vanochtend was lekker! Het duurde even voor ik echt lekker warm was, maar daarna ging het prima. De eerste 6 kilometer vooral over bospaden gelopen en flink geklommen en gedaald. Daarna weer de weg op en de laatste 4 kilometer wat meer tempo gemaakt.En dit is quoted for truthquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:21 schreef trolley het volgende:
En het gezicht van mensen die de hond uitlaten, of aangekleed als Michelin poppetjes op de fiets de kou trotseren en naar jou kijken met een gezicht van: 'Die heeft ze allemaal lang niet op een rijtje', is priceless
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Six packs are made in the kitchenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:21 schreef Devv het volgende:
Ik heb mijn buik in een jaar wel aardig weggewerkt. Er zijn tenminste vormen zichtbaar die iets van spieren weghebben dus veel vet zal er niet zitten. Ik drink dan ook nagenoeg geen bier meer en eet veel bewuster. Er is geen chips in huis tenzij er een verjaardag is en de pizza in de vriezer is alleen voor uiterste noodgevallen. Dat laatste was voorheen wel eens anders.
Ik heb ook veel minder rommel dan voorheen in huis.
Laatst zelfs als snackfood een zakje gedroogde goji bessen gehaald
Ah, die ontzettend dure rode rozijntjes.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:47 schreef Guard het volgende:
Laatst zelfs als snackfood een zakje gedroogde goji bessen gehaald![]()
Is dat lekker?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:47 schreef Guard het volgende:
[..]
Laatst zelfs als snackfood een zakje gedroogde goji bessen gehaaldFear is the path to the Dark Side.![]()
Weet niet of dit ook voor goji bessen geldt, maar ik had dus 'gezond' zitten snacken met studentenhaver. Lees ik net dat je dan net zo goed een zak M&M's leeg kan eten omdat de rozijntjes suikerbommetjes zijn. Ook cranberries zijn suikerbommetjes.![]()
Ben ik het niet mee eens. Een handje studentenhaver levert veel minder rommel op dan een handje M&M's. M&M's zitten bomvol E-nummers, kleurstoffen, toegevoegde suikers, etc. Dan kun je in mijn ogen echt beter een handje noten met een paar rozijntjes eten, dat bevat tenminste wel voedingsstoffen waar je lichaam iets mee kan.Fear is the path to the Dark Side.![]()
Klopt, het ging puur om het suiker gehalte, niet om de rest van de troep.
Dit las ik over goji bessen:
Sterker nog: de meeste mensen die willen afvallen, eten juist koolhydraatarm. Het lijkt er dan ook op dat de term ‘polysacharide’ wordt gebruikt om te verbloemen dat gedroogde gojibessen voor ongeveer 70% uit suikers bestaan. Dat gojibessen het afslankproces bevorderen is dan ook een loze veronderstelling
noten zijn wel goed (niet gezouten oid) vooral cashew noten, amandelen, walnoten, hazelnoten en paranoten![]()
Ja ik kwam er eigenlijk pas bij de kassa achter hoe duur die dingen warenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:51 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ah, die ontzettend dure rode rozijntjes.
Ik drink regelmatig goji bessen sap en dat vind ik wel lekker, die gedroogde dingen zijn nogal euh .... droogquote:![]()
Voordeel is wel dat je redelijk lang met een zakje doet, want je vreet ze zeker niet achter elkaar opMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
Ik denk dat als ik core oefeningen ga doen, het resultaat best wel zichtbaar is na een tijdje...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:20 schreef Wolve000 het volgende:
Je kan vet sowieso niet gericht weg krijgen met sporten/afvallen.
Nu nog de daad bij het woord voegen![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enjoy!
![]()
Ik vreet het dan ook niet om af te vallen, maar om te voorkomen dat ik nog slechtere dingen ga eten, zoals chips en borrelnoten.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:05 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Klopt, het ging puur om het suiker gehalte, niet om de rest van de troep.
Dit las ik over goji bessen:
Sterker nog: de meeste mensen die willen afvallen, eten juist koolhydraatarm. Het lijkt er dan ook op dat de term ‘polysacharide’ wordt gebruikt om te verbloemen dat gedroogde gojibessen voor ongeveer 70% uit suikers bestaan. Dat gojibessen het afslankproces bevorderen is dan ook een loze veronderstelling
noten zijn wel goed (niet gezouten oid) vooral cashew noten, amandelen, walnoten, hazelnoten en paranoten
Heb gisteren zelf trouwens pindakaas "gemaakt", scheelt ook een hoop suikers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Veel plezierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fear is the path to the Dark Side.![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
O mijn god dit was het beste saaie loopje ooit
Nou, ja, het was niet echt saai hoor, maar wel weer even wennen. Zo kort, zulke korte stukjes![]()
![]()
Ging wat harder dan ik had gewild in de renstukjes, terwijl ik juist probeerde om meer op de techniek te letten zoals netjes verteld door de fysio. Moet dat nog wel goed erin krijgen, want op het moment moet ik best veel moeite (vooral in m'n schouders/bovenlijf) doen om goed naar voren leunend te rennen, dat mag best wat vanzelfsprekender/makkelijker worden. Wel zit daardoor (voeten hoger optillen, naar voren leunen) er blijkbaar meer snelheid in, vanzelf, zonder die echte moeite te doen.
Nu ja, zondag weer10x 2 minuten met 1 min rust
Ja doei.![]()
Yeah voor het loopje van Mo
Ik ben eerder naar huis gegaan om een duurloopje te doen dus ik ga me maar eens omkleden.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Volgens runkeeper heb ik gister goed gelopen. Best een rijtje persoonlijke records gehaald:
• Distance
• Duration
• Calories burned
• Elevation climb
• Distance in a week
• Duration in a week
• Calories burned in a week
• Elevation climb in a week
• Distance in a month
• Duration in a month
• Calories burned in a month
• Elevation climb in a month
Dat gaat zoals met zoveel dingen uiteindelijk vanzelf, is altijd wennen in het begin.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ja, het was niet echt saai hoor, maar wel weer even wennen. Zo kort, zulke korte stukjes![]()
![]()
Ging wat harder dan ik had gewild in de renstukjes, terwijl ik juist probeerde om meer op de techniek te letten zoals netjes verteld door de fysio. Moet dat nog wel goed erin krijgen, want op het moment moet ik best veel moeite (vooral in m'n schouders/bovenlijf) doen om goed naar voren leunend te rennen, dat mag best wat vanzelfsprekender/makkelijker worden. Wel zit daardoor (voeten hoger optillen, naar voren leunen) er blijkbaar meer snelheid in, vanzelf, zonder die echte moeite te doen.
Maar naar voren leunen? Chi-running
Ja, richting chi-running een beetje. We hebben gefilmd gisteren op de loopband. Op vlak en op incline.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat gaat zoals met zoveel dingen uiteindelijk vanzelf, is altijd wennen in het begin.
Maar naar voren leunen? Chi-running
Je leunt heuvelop van nature (als het goed is) al meer voorover om je balans te houden, dus dat was een mooie om te zien/vergeljiken met mijn 'normale' lopen op vlak: veel meer beweging in de onderrug. Ondanks dat het al stabieler is dan in het begin, nog steeds aardig wat. Echter, zodra ik meer voorover ging lopen, werd ook de beweging een stuk minder en mijn core een stuk stabieler, verschil van dag en nacht. Vandaar dat ik ook gewoon rustig de clubheuveltraining mee kan gaan doen om kracht op te bouwen
Ja doei.![]()
Hoe lang zou het eigenlijk duren voordat zo'n houding vanzelf gaat? Heel bewust nadenken bij iedere stap lijkt me namelijk helemaal niet bevorderlijk.![]()
Dat klinkt goed, dat je op de beelden al verbetering ziet, hopelijk ga je dat ook voelen die verbetering (als in : less / no more pain)quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, richting chi-running een beetje. We hebben gefilmd gisteren op de loopband. Op vlak en op incline.
Je leunt heuvelop van nature (als het goed is) al meer voorover om je balans te houden, dus dat was een mooie om te zien/vergeljiken met mijn 'normale' lopen op vlak: veel meer beweging in de onderrug. Ondanks dat het al stabieler is dan in het begin, nog steeds aardig wat. Echter, zodra ik meer voorover ging lopen, werd ook de beweging een stuk minder en mijn core een stuk stabieler, verschil van dag en nacht. Vandaar dat ik ook gewoon rustig de clubheuveltraining mee kan gaan doen om kracht op te bouwenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, dat staat op mijn vragenlijst voor de volgende keer....quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Hoe lang zou het eigenlijk duren voordat zo'n houding vanzelf gaat? Heel bewust nadenken bij iedere stap lijkt me namelijk helemaal niet bevorderlijk.als ik 't antwoord heb zal ik 't doorspelen
Ja doei.![]()
Thanks! Overigens denk ik dat het na verloop van tijd wel vanzelf zal gaan, zo werkt spiergeheugen nou eenmaal.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dat staat op mijn vragenlijst voor de volgende keer....als ik 't antwoord heb zal ik 't doorspelen
Ik denk dat er uiteindelijk uit zal komen dat door het opsteken van duimen alle rug- en andere ellende ontstaan is![]()
![]()
Waarschijnlijk wel. Ach ja...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:19 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Thanks! Overigens denk ik dat het na verloop van tijd wel vanzelf zal gaan, zo werkt spiergeheugen nou eenmaal.
Ik denk dat er uiteindelijk uit zal komen dat door het opsteken van duimen alle rug- en andere ellende ontstaan is
Ja doei.![]()
Lekker Mo!
Ik moet er ook soms nog steeds aan denken om wat meer voorover te hellen. Je merkt dan wel meteen dat je het tempo wat je loopt iets makkelijker gaat. Maar het kan dus wel even duren voordat het echt helemaal vanzelf gaat. Al is het bij mij vooral met sprinten dat ik wat meer naar achter hang. Wat juist helemaal niet slim is![]()
![]()
Het went best snel, ik was in een paar weken me niet meer zo bewust. Belangrijk is dat je wel ontspannen blijft en niet verkrampt gaat lopen. Als dat zo is, even stoppen, losschudden en weer proberenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
[/quote]zeg dat wel ja!quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:20 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jeetje, dan had je wel hele zware schoenen zeg![]()
![]()
![]()
Hmm... 14 maart. Dat is nog 50 dagen. 75 km sprinten - 50 x 50 m... Dan zou jero nu dus al 72,5 km moeten kunnen sprinten om het te halen.quote:![]()
Eitje.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:31 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hmm... 14 maart. Dat is nog 50 dagen. 75 km sprinten - 50 x 50 m... Dan zou jero nu dus al 72,5 km moeten kunnen sprinten om het te halen.Ja doei.![]()
mag ik in de OP?
1
2[b]25 maart 2015- [url=http://www.nkveldloopgemeenten.nl/]NK Veldloop gemeenten (Utrecht)[/url][/b]
[*] Nirak - 6 km![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:47 schreef Maariindaa het volgende:
Volgens runkeeper heb ik gister goed gelopen. Best een rijtje persoonlijke records gehaald:
• Distance
• Duration
• Calories burned
• Elevation climb
• Distance in a week
• Duration in a week
• Distance in a month
• Duration in a month
nice!
![]()
Je vergeet dat Jero geen beginneling is; hij kan makkelijk 500m per dag verder sprinten. Volgens mij heeft hij het al een keer 50km lang gedaan, dus dan zou hij het precies moeten kunnen halen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:31 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hmm... 14 maart. Dat is nog 50 dagen. 75 km sprinten - 50 x 50 m... Dan zou jero nu dus al 72,5 km moeten kunnen sprinten om het te halen.![]()
Da's een flinke lijst!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:47 schreef Maariindaa het volgende:
• Distance
• Duration
• Calories burned
• Elevation climb
• Distance in a week
• Duration in a week
• Distance in a month
• Duration in a month
Ja doei.![]()
Volgens mij moet ie eigenlijk zo zijn:
• Distance
• Duration
• Calories burned
• Elevation climb
• Distance in a week
• Duration in a week
• Distance in a month
• Duration in a month
Heb volgens mij zo goed als vlak gelopen, dus die runkeeper elevation is volslagen onzin. En mijn weken beginnen op maandag, dus dat ie mijn run van zondag meerekent vertekend het ook nogal.
Maar gister wel heerlijk en lang gelopen, maar het was ook zulk fijn loopweer
dan nog, goed bezig Maariindaa!
Het is volgens mij ook lekker weer om te lopen ja. ik mag morgen weervanavond dan maar dansen om toch een beetje bezig te blijven
zit je op een dansschool ?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:30 schreef MissStevie het volgende:
dan nog, goed bezig Maariindaa!
Het is volgens mij ook lekker weer om te lopen ja. ik mag morgen weervanavond dan maar dansen om toch een beetje bezig te blijven
![]()
Ja, ik begin vandaag weer met stijldansen na 5 jaar.. spannend, maar zin inquote:
Succes !!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Ja, ik begin vandaag weer met stijldansen na 5 jaar.. spannend, maar zin in
En dan morgen weer rennen, je blijft i.i.g. in beweging zo![]()
Vanavond stijldansen is zeker warmer dan hardlopen. Ik had het vanmiddag de eerste km enorm koud, daarna ging het primaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Ja, ik begin vandaag weer met stijldansen na 5 jaar.. spannend, maar zin in![]()
![]()
thnx! dat zeker..ik vond 1x in de week sporten te weinig..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:39 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Succes !!
En dan morgen weer rennen, je blijft i.i.g. in beweging zo
Het was heerlijk buiten! Hoofd leeggewaaid, eindelijk echt langzaam gelopen, duurlooptempo, al weet ik mijn hartslag niet zeker, want die is niet goed gemeten, maar volgens mij was die laag genoeg.
Ik was iets te relaxed aan het dwalen en toen was ik ineens bij de mtb track in bergschenhoek en liep ik nogal om, dus het werd 18 km. Was wel pittig. Ik moet nog even goed op die afstand oefenen
Wel een klein zandheuveltje gepakt in b'hoek. Mijn trailhart dwong mij
dat hoop ik jaquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:43 schreef Nirak het volgende:
[..]
Vanavond stijldansen is zeker warmer dan hardlopen. Ik had het vanmiddag de eerste km enorm koud, daarna ging het primaik moet eerlijk zeggen dat ik de kou wel mee vind vallen, ook toen ik ging rennen gister. het is wel koud, maar er staat gelukkig niet zo een vieze, gure wind. dat scheelt wel
Hoe meer hoe beterquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:44 schreef MissStevie het volgende:
[..]
thnx! dat zeker..ik vond 1x in de week sporten te weinig..
sounds like fun !quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:45 schreef Murmeli het volgende:
Het was heerlijk buiten! Hoofd leeggewaaid, eindelijk echt langzaam gelopen, duurlooptempo, al weet ik mijn hartslag niet zeker, want die is niet goed gemeten, maar volgens mij was die laag genoeg.
Ik was iets te relaxed aan het dwalen en toen was ik ineens bij de mtb track in bergschenhoek en liep ik nogal om, dus het werd 18 km. Was wel pittig. Ik moet nog even goed op die afstand oefenen
Wel een klein zandheuveltje gepakt in b'hoek. Mijn trailhart dwong mij![]()
Ik zag dat jij jezelf wat beter gad aangekleed dan mij, dat scheelt wel denk ik.. Maar met 3x 1 km wedstrijdtempo dacht ik dat ik mijn handschoenen wel thuis kon laten en koos ik voor 2 lagen met t shirt ipv longsleeve... Domquote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:45 schreef Murmeli het volgende:
Wel een klein zandheuveltje gepakt in b'hoek. Mijn trailhart dwong mij![]()
![]()
Geen handschoenen, brrr... Ik heb er zelfs mét handschoenen vanochtend best even over gedaan om op te warmen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:59 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik zag dat jij jezelf wat beter gad aangekleed dan mij, dat scheelt wel denk ik.. Maar met 3x 1 km wedstrijdtempo dacht ik dat ik mijn handschoenen wel thuis kon laten en koos ik voor 2 lagen met t shirt ipv longsleeve... DomFear is the path to the Dark Side.![]()
Goed Murmeli!Vergeet die hartslagregistratie. Voelde het comfortabel qua hartslag en ademhaling?
Ik zie natuurlijk weer op tegen de 18 km van vanavond. Avondje bank lijkt me zó lekker
Mo, fijn dat je weer loopt!![]()
18k !!!!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:11 schreef Quoi het volgende:
Goed Murmeli!Vergeet die hartslagregistratie. Voelde het comfortabel qua hartslag en ademhaling?
Ik zie natuurlijk weer op tegen de 18 km van vanavond. Avondje bank lijkt me zó lekker
Mo, fijn dat je weer loopt!![]()
![]()
Even een postje vanuut frankrijk: bij de trainingslopen voor amsterdam wordt er in de langzaamste groep ook rekening gehouden met diegenen die dat tempo niet helemaal volhouden, met een pacer in de achterhoede die jouw tempo loopt, mits je niet van tevoren al weet dat je 2min/km langzamer bent dan het officiele tempo. Zal bij r2r misschien ook zo zijn?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:01 schreef wyccie het volgende:
En eventueel iemand die dan mijn startbewijs voor Schoorl wil?
Verder heb ik heerlijk geskied, de eerste drie dagen wel onwijs veel spierpijn, vooral in mijn kuiten. Nooit eerder zo gehad, zou dat met hardlopen te maken hebben?
Morgen de hele dag in de auto voor de terugreis. Zondag is de 10km cross in baarn, heb me niet vooringeschreven maar heb er wel zin in, zeker in de vrieskou! Maar ik twijfwl of het zinnig is na een week skieen en dannog een dag opgevouwen in een auto. Voor hetzelfde geld loop ik daar half kreupel in een tempo waar ik me normaliter voor schaamwaarschijnlijk is zelf een duurloop doen sowieso beter ivm de mwm en schoorl, maar crossen is zo tof!
A bientot!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik had geen handschoenen bij mequote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:59 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik zag dat jij jezelf wat beter gad aangekleed dan mij, dat scheelt wel denk ik.. Maar met 3x 1 km wedstrijdtempo dacht ik dat ik mijn handschoenen wel thuis kon laten en koos ik voor 2 lagen met t shirt ipv longsleeve... Domwel een longsleeve met duimgaten. En daaronder een dunne longsleeve en er overheen een vrij dik sportjasje. En dus die buff op mijn hoofd. Was perfect!
En tnx quoi! Ja, voelde prima comfortabel. Al werd het na een km of 12 wel zwaar. Maar dat mag.
Ik heb voor de cpc nog tijd voor 2 van zulke lange duurlopen en 1 wat kortere. Volgende week relatieve rustweek (20-25km totaal).
En jij gaat die 18 km gewoon lopen zo hoor. Gezellig keuvelen met je groep, hartstikke leuk!! Veel plezier!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mag deze erbij please ?![]()
1
2[b]22 maart 2015 - [url=http://www.utrechtmarathon.com/]Utrecht Science Park Marathon 2015 (Utrecht)[/url][/b]
[*] thelaudprince - HM![]()
Ik zou juist eerder bij zo'n korte afstand wel handschoenen meenemen, terwijl ik dat bij een langere weer niet doe. Mijn ervaring is dat mijn handen pas na een kilometer of 2, 3 warm worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:59 schreef Nirak het volgende:
Maar met 3x 1 km wedstrijdtempo dacht ik dat ik mijn handschoenen wel thuis kon latenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Uch, kuch. Zondag Safarirun. Ik hoop dat ik me dan beter voel dan nu...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Beterschap Gup!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Uch, kuch. Zondag Safarirun. Ik hoop dat ik me dan beter voel dan nu...![]()
Ik ben ook al een paar dagen snif, snotter, kuch, hatsjoe...
Hopelijk wel een beetje beter dit weekend om nog een loopje te kunnen doen...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jij ook beterschapquote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:58 schreef Guard het volgende:
[..]
Beterschap Gup!![]()
Ik ben ook al een paar dagen snif, snotter, kuch, hatsjoe...
Hopelijk wel een beetje beter dit weekend om nog een loopje te kunnen doen...
Ik heb deze week expres rust gepakt, hopelijk werkt dat.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Weer een bekertje gehaald zonder dat ik het door had! Gaat lekker in ieder geval, ook geen spierpijn meer deze week na de trainingen. Goed teken denk ik zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:22 schreef DeLuna het volgende:
Weer een bekertje gehaald zonder dat ik het door had! Gaat lekker in ieder geval, ook geen spierpijn meer deze week na de trainingen. Goed teken denk ik zoProgressSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag ik in de OP?quote:
1
2[b]25 maart 2015- [url=http://www.nkveldloopgemeenten.nl/]NK Veldloop gemeenten (Utrecht)[/url][/b]
[*] Nirak - 6 km![]()
Dit lijkt mij ook wel gaaf. Een soort social media running. Je moet gedurende 6 maanden met een team van 5 lopers zoveel mogelijk kilometers maken en loopgerelateerde opdrachten uitvoeren om punten te scoren. Daarnaast krijg je nog meer punten door "supporters" te werven (dat gedeelte heb ik nog niet helemaal begrepen). Staat je team na die kwalificatieperiode van 6 maanden bij de beste 50 van de wereld dan ga je de finale lopen in de Franse Alpen (ik heb begrepen dat dit een estafette van 24-uur gaat worden).
![]()
* MrManuel meld zich als hardloper!
Hoi! Ik ben begonnen met trainen voor de Venloop waar ik de 5K zal gaan rennen.
[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
Nou, dit loopje mag in de top 3 van trainingsloopjes. Het ging onderweg sneeuwen! En wij liepen daar als eerst op natuurlijkEn dan dat pittoresque polderlandschap: genieten
En die 18 zit in de benen. Op kop, strak 7:00 minkm. Laatste km ging wat moeizaam, maar de rest prima. Ongelofelijkik geloof dat dat het gevolg is van de kilometerjaren in de benen ofzo.
Zoietsquote:![]()
![]()
Hoiquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:39 schreef MrManuel het volgende:
Hoi! Ik ben begonnen met trainen voor de Venloop waar ik de 5K zal gaan rennen.
Succes!!! Is het leuk tot nu toe? Wanneer ben je begonnen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Goed bezig quoitie!!!!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:03 schreef Quoi het volgende:
Nou, dit loopje mag in de top 3 van trainingsloopjes. Het ging onderweg sneeuwen! En wij liepen daar als eerst op natuurlijkEn dan dat pittoresque polderlandschap: genieten
En die 18 zit in de benen. Op kop, strak 7:00 minkm. Laatste km ging wat moeizaam, maar de rest prima. Ongelofelijkik geloof dat dat het gevolg is van de kilometerjaren in de benen ofzo.
[..]
Zoiets
Ik ga maar wat harder mijn best doen want jij gaat mijn PRs aan flarden lopen, vrees ikSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Tot nu toe idd leuk!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoi
Succes!!! Is het leuk tot nu toe? Wanneer ben je begonnen?
In de zomer ben ik begonnen en heb het toen gered tot de 6,5KM ongeveer.
Toen heb ik het een tijd niet gedaan door 'luiheid'. Moet zeggen dat ik het gister zwaar had met de 3,5 KM in het bos.
Heb een goede outfit gehaald incl hr band
Moet alleen nog even kijken hoe ik me RunKeeper app en FitBit Charge HR samen ga combineren..
Heb nog tot 22 maart om in vorm te komen voor de 5KM in ieder geval voor de Venloop!
[i]~ The impossible is easy![/i]![]()
Chapeau! En dan ook nog sneeuwquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zoiets![]()
![]()
Dat moet te doen zijn, nog 2 maandenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:11 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Tot nu toe idd leuk!
In de zomer ben ik begonnen en heb het toen gered tot de 6,5KM ongeveer.
Toen heb ik het een tijd niet gedaan door 'luiheid'. Moet zeggen dat ik het gister zwaar had met de 3,5 KM in het bos.
Heb een goede outfit gehaald incl hr band
Moet alleen nog even kijken hoe ik me RunKeeper app en FitBit Charge HR samen ga combineren..
Heb nog tot 22 maart om in vorm te komen voor de 5KM in ieder geval voor de Venloop!
Luiheid ken ik wel, vooral van vroegah haha!
Succes
Nee hoor, geen zorgenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Goed bezig quoitie!!!!
Ik ga maar wat harder mijn best doen want jij gaat mijn PRs aan flarden lopen, vrees ik![]()
![]()
Welkom!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:39 schreef MrManuel het volgende:
Hoi! Ik ben begonnen met trainen voor de Venloop waar ik de 5K zal gaan rennen.Ja doei.![]()
Komend weekend loop ik weer met de club mee, en ik geloof dat de trainer in de organisatie zit, dus ik zal het hem vragen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Even een postje vanuut frankrijk: bij de trainingslopen voor amsterdam wordt er in de langzaamste groep ook rekening gehouden met diegenen die dat tempo niet helemaal volhouden, met een pacer in de achterhoede die jouw tempo loopt, mits je niet van tevoren al weet dat je 2min/km langzamer bent dan het officiele tempo. Zal bij r2r misschien ook zo zijn?
Ik zou verwachten dat je bij skiën eerder last van je schenen krijgt eigenlijk. Maar jij draagt toch ook redelijk hoge hakken? Daarvan verkorten je kuitspieren natuurlijk.![]()
Lekker gedanst vanavond, toch wel iets meer een aanslag op mijn lijf dan ik dacht
![]()
maar het wekkertje weer gezet voor morgen ochtend.. wel hopen dat het weer een beetje mee werkt enzo...
Sneeuw.![]()
Twijfel of ik vandaag of morgen met de groep mee moet gaan voor een duurloop,
Verse sneeuw is prima, maar in een groep is het sowieso al plagetrapt.![]()
Het gaat vanmiddag al weer dooien. En anders gewoon nu gaan?![]()
Hier nu in alle hevigheid keelpijn... Meh...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
voorop lopen!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:17 schreef wyccie het volgende:
Sneeuw.![]()
Verse sneeuw is prima, maar in een groep is het sowieso al plagetrapt.Ja doei.![]()
Niet miepenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:17 schreef wyccie het volgende:
Sneeuw.![]()
Verse sneeuw is prima, maar in een groep is het sowieso al plagetrapt.F means you're fucked![]()
Hier ook sneeuw... Nu lopen lijkt me niks omdat het nog sneeuwt. Ik wilde vanmiddag gaan. Maar dan dooit het al weer. Hoop niet dat het dan allemaal slush is geworden.![]()
![]()
lopen als het sneeuwt is prachtig joh!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:30 schreef steffelonio het volgende:
Hier ook sneeuw... Nu lopen lijkt me niks omdat het nog sneeuwt. Ik wilde vanmiddag gaan. Maar dan dooit het al weer. Hoop niet dat het dan allemaal slush is geworden.
Ja doei.![]()
Mijn marathontraining is gecanceld... ga ik morgen maar.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nog nooit gedaanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
lopen als het sneeuwt is prachtig joh!is ook mijn eerste hardloopwinter.
Wel gefietst in de sneeuw vroeger. Toen last van mijn voorhoofd vanwege het dichtknijpen van mijn ogen.![]()
Buff of muts tot net boven je ogen of een petje kunnen daarbij helpen!
Hier is de sneeuw juist eindelijk helemaal weg, een week later.
Had pijn verwacht na gisteren, had de fysio me ook wat op voorbereid, maar niets van dat alles! Lig nog in bed en kan me pijnloos omdraaien en uitrekkenopstaan ook pijnvrij! Hopelijk zet dit door zo!
Ja doei.![]()
Als zelfs de organisatie de training cancelt: hell noquote:sneeuw ok, maar in combinatie met gladheid: echt niet. Ik waardeer mijn gezonde, niet overbelaste pezen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Hehe.quote:
Sneeuw is mooi. Ik ga zo ook wel. En dan ook op tijd hier wegfietsen.
Het is dat ik vooral bang ben uit te glijden en wéér mijn enkelbanden verrek.
Het is soms net slapstick, elk moment kan ik ompleuren.![]()
Jij maakt je echt zo ongelovelijk druk om alles...hoe hou je dat in hemelsnaam vol?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hehe.
Sneeuw is mooi. Ik ga zo ook wel. En dan ook op tijd hier wegfietsen.
Het is dat ik vooral bang ben uit te glijden en wéér mijn enkelbanden verrek.
Het is soms net slapstick, elk moment kan ik ompleuren.
F means you're fucked![]()
Muts tot vlak boven je ogen en een buff als sjaal tot vlak onder je ogen. En een skibril. Moet goed komen!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
Had pijn verwacht na gisteren, had de fysio me ook wat op voorbereid, maar niets van dat alles! Lig nog in bed en kan me pijnloos omdraaien en uitrekkenopstaan ook pijnvrij! Hopelijk zet dit door zo!
En props voor je fysio!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Skibril? Serieus?quote:Muts tot vlak boven je ogen en een buff als sjaal tot vlak onder je ogen. En een skibril. Moet goed komen!![]()
![]()
quote:Had pijn verwacht na gisteren, had de fysio me ook wat op voorbereid, maar niets van dat alles! Lig nog in bed en kan me pijnloos omdraaien en uitrekkenopstaan ook pijnvrij! Hopelijk zet dit door zo!
![]()
![]()
Eerst was het donker.
Er lag slush puppy op de weg.
Uit de lucht vielen plakkaten ijs.
Daarna ging het sneeuwen.
Langzaam werd de weg wit.
Toen ging de sneeuw horizontaal. In mijn gezicht.
Daarna ging het hagelen.
Toen stopte alles en was het alleen nog maar wit.
En toen drukte ik op stop.
Op mijn horloge stond 23,47km.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je posticon was zelden meer terechtquote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:17 schreef mosselmossel het volgende:
Eerst was het donker.
Daarna ging het hagelen.
Op mijn horloge stond 23,47km.
Held.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:17 schreef mosselmossel het volgende:
Eerst was het donker.
Daarna ging het hagelen.
Ik wacht wel tot het weg is en ga morgen.![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:17 schreef mosselmossel het volgende:
Eerst was het donker.
Daarna ging het hagelen.
Zonsopkomstloopje
@moblo: wat gaaf!!!! I haz a happy for you
Ik heb niet echt last van de pootjes na gisteren
Blijkbaar kon mijn lijf het echt aanIk ben echt heel blij
![]()
En de foamroller heeft ook geholpen denk ik.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hoera!!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:47 schreef motorbloempje het volgende:
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Niet voelen zou ook niet goed zijn, dan kan je niet meer lopenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:38 schreef Quoi het volgende:
Jeetje Mossel, het lijkt wel poëzie!![]()
Ik kan niet zeggen dat ik de pootjes niet voel![]()
Gup: Bleh
En koop een foamrollervolgens mij heeft die mij gered van helse pootjes.
Nu is het nog fijn. Straks als het half wel, half niet gaat smelten. Dat wordt het pas troep.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Morgen is de Safari runquote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:05 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nu is het nog fijn. Straks als het half wel, half niet gaat smelten. Dat wordt het pas troep.
Verse sneeuw wil ik nog wel een keer proberen. Maar daarvoor ben ik te laat opgestaan. Het is al drab nu.
Hopelijk is het morgen weg zodat ik mijn horloge kan gaan testen
Ach, jij loopt ook Baggerlopen, dus zo'n Safari'tje kan je ook wel.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Oh jaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:12 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ach, jij loopt ook Baggerlopen, dus zo'n Safari'tje kan je ook wel.nee, ik heb er wel zin in hoor. Hopelijk neemt m'n keelpijn nog wat af!
mja is ook zo.. maar ik wacht dan toch liever tot het weg is. sowieso is iedereen al uitgerukt naar buiten met sleeën e.d.. Dus alles is ook al lekker platgewalst en glad..quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:05 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nu is het nog fijn. Straks als het half wel, half niet gaat smelten. Dat wordt het pas troep.No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..![]()
Stoere zeeuwquote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:17 schreef mosselmossel het volgende:
Eerst was het donker.
Daarna ging het hagelen.
Op mijn horloge stond 23,47km.![]()
![]()
Jaja! En Meindls ipv mn Brooks anders krijg ik natte voeten.quote:
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Good busy mossel! Door sneeuw lopen is fijn, door natte sneeuw lopen is nat en koud, bij ijzel lopen is vragen om problemen.![]()
Nog een voordeel, merk ik nu, van door sneeuw lopen. Mijn schoenen zijn weer mooi schoon.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Damn, jullie hebben mijn sneeuw
Hier vanmorgen even een paar kleine intervalletjes gedaan, even wennen en vanmiddag misschien voor een langer stuk.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Kijk, gewoon gaan zoals mossel kan natuurlijk ook. En dan daarna vreemde poetische teksten posten![]()
Ik ben gisteren al geweest, want ik heb vanmiddag shopsport, ook belangrijk![]()
Nu even een slee met kind vooruit trekken![]()
![]()
Ah kind op de slee, dat is alweer een tijd geleden. Leuk was dat.
Ik zie de CPC somber in, om de haverklap heb ik pijn in mijn knie, elke paar weken komt het weer terug.![]()
![]()
lekkah, even door de verse sneeuw gaan lopen, en net op tijd, want gaandeweg mijn loopje begon het steeds sneller te smelten.
Zo eens kijken naar de foto's die ik gemaakt hebMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Knap als je daarmee kunt rennen, mijn meidl's zijn tenmiste dikke blokken van een paar kilo.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:43 schreef Frsh het volgende:
[..]
Jaja! En Meindls ipv mn Brooks anders krijg ik natte voeten.
Wel droog inderdaad, tenzij de sneeuw op de tong begint te smelten dan wordt het wel nat van binnen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dan is de sneeuw wel weg, maar het vocht waar die sneeuw in veranderd is zal nog niet weg zijnquote:
Hier is t alle kleuren behalve witMaar lopen gaat vandaag sowieso niet gebeuren
F means you're fucked![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:19 schreef Angel-A het volgende:
Ik zie de CPC somber in, om de haverklap heb ik pijn in mijn knie, elke paar weken komt het weer terug.shit
Fysio? Of ben je daar al geweest?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mijn amateur mening: ga je quads trainenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:19 schreef Angel-A het volgende:
Ik zie de CPC somber in, om de haverklap heb ik pijn in mijn knie, elke paar weken komt het weer terug.Helpertjes voor je knieën.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Lekker mossel! Jaloers! Zo op pad naar de cross country... Foto's maken en mensen welverdiende chocoladeflapjacks voeren. Morgen zelf weer
Ja doei.![]()
Ik denk dat ik daar aan moet geloven. Als ik zie wat jij voor progressie hebt gemaakt door krachttraining dan kan ik niet anders dan je advies ter harte nemen. Sportschool gaat hem niet worden, ik ga thuis oefeningen doen, volgens mij zijn er pas geleden nog een heel stel beschreven in dit topic.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mijn amateur mening: ga je quads trainenHelpertjes voor je knieën.
En volgens mij kan ik de CPC wel annuleren maar moet ik sowieso betalen, dus laat dan maar, ik zie tegen die tijd wel hoe ik er voor sta.![]()
Ik ben jaloers!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:17 schreef mosselmossel het volgende:
Eerst was het donker.
Daarna ging het hagelen.
Ik ga niet lopen
Hier ligt geen sneeuw. En ik voel me niet goed... Verkoudheidje. Ik voel 'm al een dag of drie, dus hopelijk is het snel over.![]()
Nee, omdat het steeds weer over gaat na een paar dagen en ik met lopen nauwelijks pijn heb (als ik even rustig opwarm) is het er nog niet van gekomen. Gisteravond ben ik naar een concert geweest en van dat staan krijg ik dus last, blijven bewegen werkt kennelijk het best.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]shit
Fysio? Of ben je daar al geweest?![]()
Doe toch maar even wel die fysio.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:01 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Nee, omdat het steeds weer over gaat na een paar dagen en ik met lopen nauwelijks pijn heb (als ik even rustig opwarm) is het er nog niet van gekomen. Gisteravond ben ik naar een concert geweest en van dat staan krijg ik dus last, blijven bewegen werkt kennelijk het best.
Daar krijg je waarschijnlijk dezelfde oefeningen als wat Semtex zegt, alleen dan onder begeleiding![]()
Dat heb ik ook, al zeker sinds dinsdag. Maar ik ben gewoon gegaan, op woensdag en vandaag. Morgen ook weer, ijs en weder dienendequote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik ben jaloers!
Ik ga niet lopen
Hier ligt geen sneeuw. En ik voel me niet goed... Verkoudheidje. Ik voel 'm al een dag of drie, dus hopelijk is het snel over.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als je alleen verkouden bent kan je gewoon lopen. Als je je ook zwakjes voelt beter niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik ben jaloers!
Ik ga niet lopen
Hier ligt geen sneeuw. En ik voel me niet goed... Verkoudheidje. Ik voel 'm al een dag of drie, dus hopelijk is het snel over.
Wel jammer als je niet kan lopenje gaat juist zo lekker. (Al zal dat niet minder worden van een weekendje overslaan)
Gaat weken duren en wordt alleen maar erger.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:59 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik ben jaloers!
Ik ga niet lopen
Hier ligt geen sneeuw. En ik voel me niet goed... Verkoudheidje. Ik voel 'm al een dag of drie, dus hopelijk is het snel over.![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gaat weken duren en wordt alleen maar erger.
Doe es lief!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ja. Ik kan mijn marathonplannen voor de rest van het jaar beter vergeten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gaat weken duren en wordt alleen maar erger.Ik wilde eigenlijk dit weekend een LDL doen, 20+. Dus ik wacht liever even af hoe ik me morgen voel; als het dan over is, kan ik alsnog voorzichtig een lange training proberen. En anders doe ik alsnog een klein rondje.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:12 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, al zeker sinds dinsdag. Maar ik ben gewoon gegaan, op woensdag en vandaag. Morgen ook weer, ijs en weder dienende
En bovendien. Nu ligt er geen sneeuw, maar morgen misschien wel... Je weet nooit...![]()
Haha, dat lijkt maar zo. Mij boeit snelheid, ongelogde loopjes of Garmins die niet connecten echt geen reet. Voor wedstrijden ben ik nooit zenuwachtig. Ik doe geen moeite om sneller te worden of af te vallen. Ik klooi maar wat aan. Een marathontraining doe ik zonder schema.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Jij maakt je echt zo ongelovelijk druk om alles...hoe hou je dat in hemelsnaam vol?
Alleen die enkel is een echt probleem. Lang geleden gescheurd, te hypermobiele enkels, recept voor enkeldistorsies. Ik presteer het om in Dr. Martens op vlak asfalt om te klappen. Het zou niet erg zijn als mijn ambitie was geweest om professioneel couch potato te worden.
Maar mijn doel ligt nét iets hoger. Ietsje maar.![]()
Daarom wilde ik vandaag een klein rondje doen, want hier ligt (of eigenlijk lag) er wel sneeuw.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:39 schreef pijll het volgende:
[..]
Ja. Ik kan mijn marathonplannen voor de rest van het jaar beter vergeten.
[..]
Ik wilde eigenlijk dit weekend een LDL doen, 20+. Dus ik wacht liever even af hoe ik me morgen voel; als het dan over is, kan ik alsnog voorzichtig een lange training proberen. En anders doe ik alsnog een klein rondje.
En bovendien. Nu ligt er geen sneeuw, maar morgen misschien wel... Je weet nooit...
Gisteren ook een beste poging gedaan met een aantal zware bieren de bacillen te elimineren, was bevallen (geen idee of het ook nut had) dus vanavond weer en dan morgen inderdaad voor de LDL. Ik kan het aanraden, bier
Overigens was ik uiteraard weer gewoon te laat vertrokken, kwam om 9 uur pas van de pot af en moest me nog omkleden. Fietsen duurt normaal al 20 minuten en dan moet ik me altijd haasten.
Sta ik tegen tien over bij mijn fiets, krijg ik het slot niet open.Heb even gevloekt en ben toen zelf maar gaan lopen.
Over de Waalkade richting de Ooijpolder. Heerlijk lopen, want vlak en demping van een klein laagje sneeuw. Daar kreeg ik een 'Goed bezig' te horen. De Ooijpolder was helaas niet te doen, dus weer terug en toen rondje Kronenburgerpark waar een groepje sporters, ik denk hardlopers, aan een warming up bezig waren.
Toen door de Hezelstraat omhoog, dwars door de stad en langs de markt gelopen. Ik heb er maar een Obstacle Run winter edition van gemaakt. Even bij mijn oud-collega's langsgeweest voor een plasje en daarna weer de weg op. In het Limospark zag ik kinderen, vaders en tien sneeuwpoppen. Er was ook een bootcamp bezig. Daarna de Postweg op en bij de rotonde omgedraaid en langs het zwembad om weer te plassen. Op de terugweg was het al behoorlijk aan het smelten. Vlakbij huis vertelde een lief, oud vrouwtje nog dat ze het zo stoer vindt wat ik doe.
Twee uur door de sneeuw gebanjerd. Drie glijertjes, drie wiebeltjes, niet gevallen.
[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 24-01-2015 13:13:13 ]![]()
Dus als jullie complimenten willen horen tijdens het lopen, moet je hier in Nijmegen zijn.
Máár als je gewoon nietsvermoedend rondwandelt kan het zijn dat je wordt beledigd door een stoephoer.![]()
Leuk zo'n verslagje.
Hier vandaag dagje thuis, na gisteravond 15k door de kutkou. En morgen weer rondje door t duin en over t strand.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Do not agree.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:39 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee. Dit wordt een langdurige hardloopvakantie.
Maar ik lees net dat ie zijn marathonplannen laat schieten dus dan kan ie best met hardloopvakantieSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Waar precies in het buitenland gaat er hard gelopen worden?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:39 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Nee. Dit wordt een langdurige hardloopvakantie.
das de enige hardloopvakantie die ik ken, hardlopen op verkansieMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Daarvoor ga je toch ook op vakantie om ergens anders hard te lopen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:52 schreef Guard het volgende:
[..]
Waar precies in het buitenland gaat er hard gelopen worden?
das de enige hardloopvakantie die ik ken, hardlopen op verkansie![]()
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:21 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wil je mij uit de OP halen voor Apeldoorn, 1 feb? Thanks
Ik heb dit topic al wel veel deelnames moeten verwijderen, das niet de bedoeling he mensen?![]()
Heel blijven en leuke loopjes lopenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Klinkt als een heerlijk loopje wiccyquote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:04 schreef wyccie het volgende:
Overigens was ik uiteraard weer gewoon te laat vertrokken, kwam om 9 uur pas van de pot af en moest me nog omkleden. Fietsen duurt normaal al 20 minuten en dan moet ik me altijd haasten.
Sta ik tegen tien over bij mijn fiets, krijg ik het slot niet open.Heb even gevloekt en ben toen zelf maar gaan lopen.
Over de Waalkade richting de Ooijpolder. Heerlijk lopen, want vlak en demping van een klein laagje sneeuw. Daar kreeg ik een 'Goed bezig' te horen. De Ooijpolder was helaas niet te doen, dus weer terug en toen rondje Kronenburgerpark waar een groepje sporters, ik denk hardlopers, aan een warming up bezig waren.
Toen door de Hezelstraat omhoog, dwars door de stad en langs de markt gelopen. Ik heb er maar een Obstacle Run winter edition van gemaakt. Even bij mijn oud-collega's langsgeweest voor een plasje en daarna weer de weg op. In het Limospark zag ik kinderen, vaders en tien sneeuwpoppen. Er was ook een bootcamp bezig. Daarna de Postweg op en bij de rotonde omgedraaid en langs het zwembad om weer te plassen. Op de terugweg was het al behoorlijk aan het smelten. Vlakbij huis vertelde een lief, oud vrouwtje nog dat ze het zo stoer vindt wat ik doe.
Twee uur door de sneeuw gebanjerd. Drie glijertjes, drie wiebeltjes, niet gevallen.Ik wil het niet!!! *Stampvoet als een klein kind* Ik haat koud!!! En ik heb net zo lekker mijn hardloopritme weer te pakken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Gaat weken duren en wordt alleen maar erger.
Ik ben nog in dubio of ik morgen het geplande loopje ga doen of toch maar zelf ergens 5 km ga lopen. Even er uit is gezien de situatie thuis ook wel lekker maar onze grote heeft een volleybalwedstrijd die gedeeltelijk gelijk met de hardloopwedstrijd valt dus dan zou ik daar weer niet heen kunnen (of in elk geval niet volledig)"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Het is verre van koud buiten. Ik ging behoorlijk aangekleed de deur uit en onderweg het nodige uit moeten doen vanwege dat ik het aardig warm had. Korte broek en longsleeve bleek genoeg te zijn.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:30 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Klinkt als een heerlijk loopje wiccy
[..]
Ik wil het niet!!! *Stampvoet als een klein kind* Ik haat koud!!! En ik heb net zo lekker mijn hardloopritme weer te pakken.
Ik ben nog in dubio of ik morgen het geplande loopje ga doen of toch maar zelf ergens 5 km ga lopen. Even er uit is gezien de situatie thuis ook wel lekker maar onze grote heeft een volleybalwedstrijd die gedeeltelijk gelijk met de hardloopwedstrijd valt dus dan zou ik daar weer niet heen kunnen (of in elk geval niet volledig)![]()
Ik heb gisteren al gelopen dus ik hoef vandaag de deur ook niet uit maar als Zwabber zegt dat dit nog weken aan gaat houden word ik daar echt niet blij vanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het is verre van koud buiten. Ik ging behoorlijk aangekleed de deur uit en onderweg het nodige uit moeten doen vanwege dat ik het aardig warm had. Korte broek en longsleeve bleek genoeg te zijn.
Wat weet Zwabber nu van het weer?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:37 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren al gelopen dus ik hoef vandaag de deur ook niet uit maar als Zwabber zegt dat dit nog weken aan gaat houden word ik daar echt niet blij van
Hij had het over de verkoudheid van pijll....
O, verhip ja, niet goed gelezenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:38 schreef Guard het volgende:
[..]
Wat weet Zwabber nu van het weer?
Hij had het over de verkoudheid van pijll....
Kom maar op met dat voorjaar dan, van mijn mag het volgende week wel beginnen.
Ik had een thermolongsleeve, lange tight, handschoenen en dun regenjackje, maar dat jackje had ik alleen in het begin en na mijn eerste plaspauze heel even aangehad.
Helemaal niet koud gehad. Zelfs lange tijd erg warme zweetvoeten gehad.
De lange tight vond ik wel prettig vanwege opspattende slush.![]()
Vanmorgen was het hier spiegelglad maar rond het middaguur al ongeveer 5 graden en de slush was verdwenen.
Wat er voor terugkwam was een lekker lente zonnetje met een beetje wind.
De eerste 12 heerlijk ontspannen gelopen, daarna merkte ik dat ik even moest aanzetten om door te gaan en de 15 te halen.
Eerste keer met winegums gelopen, na een km of 8 heb ik er 1 genomen, en daarna nog een paar. Grappig (of misschien placebo) maar ik voelde echt energie terugkomen.
Ik hou het de komende paar weken wel even op max 15km in de weekenden totdat die helemaal lekker ontspannen gaat, om daarna weer op te bouwen.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Dankquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:28 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Ik heb dit topic al wel veel deelnames moeten verwijderen, das niet de bedoeling he mensen?![]()
Heel blijven en leuke loopjes lopen
En stom ja, gekke blessures allemaal. Doe eens nietJa, gelukkig welquote:Zo heeft 't me iig geen geld gekost
Grappig ja. Als ik nu naar buiten kijk is het meeste van de sneeuw al weer gesmolten en is er een prima blauwe lucht, zonnetje, gewoon lekker buiten. Terwijl ik vanmorgen om half zeven nog als een eskimo liep met mijn buff op standje oma.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hier ook zon en blauwe lucht, maar ook een hoop buurtkindjes die een heel sneeuw-fort aan het bouwen zijn![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ben ook weer terug van 13 km. Lekker in het zonnetje, veel slush al weggespoeld. Prima! Lekker gelopen!
Vorige week wat last gehad. Nu niet heel slim heb ik weer hetzelfde rondje gelopen. Hopelijk morgen minder last van de beentjes dan vorige week. Even afwachten.![]()
![]()
Vanochtend absoluut geen zin om in de kou en sneeuw te gaan lopen, dus ik had het in mijn hoofd al uitgesteld naar morgenvroeg. Toen ging de zon schijnen en schopte ik mezelf onder de kont, schoot de schoenen aan en ben 15km gaan slushslalommen. HEERLIJK. Dit weer.![]()
![]()
Nou, ik weet niet in welk land jullie wonen, maar hier is he zes graden, schijnt de zon, en i s er geen sneeuwvlok te bekennen. Ik ben net even buiten geweest. Anderhalf uurtje constant tempo. Niet te gek, maar ook niet te gemakkelijk, D2 voor de kenners.
Murmeli vroeg mijn woensdag nog welk tempo daar voor mij bij hoorde (niet te gek, maar ook niet te makkelijk). Dit tempo dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O ja, In korte broek (wel met lange mouwen).Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:05 schreef Corniel het volgende:
Nou, ik weet niet in welk land jullie wonen, maar hier is he zes graden, schijnt de zon, en i s er geen sneeuwvlok te bekennen. Ik ben net even buiten geweest. Anderhalf uurtje constant tempo. Niet te gek, maar ook niet te gemakkelijk, D2 voor de kenners.
Murmeli vroeg mijn woensdag nog welk tempo daar voor mij bij hoorde (niet te gek, maar ook niet te makkelijk). Dit tempo dus.Ah ja, dat tempo loop ik ook wel eens. Geen D2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O ja, In korte broek (wel met lange mouwen).
Goed gedaan!!
Ik hen net gechirundlekker in het kralingse bos. Gelukkig had ik mijn garmin niet mee, ik vrees dat ik anders wel een km of 4-5 zou hebben gelopen en das niet de bedoeling.
Wel zaaaaaalig weer
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:05 schreef Corniel het volgende:
Murmeli vroeg mijn woensdag nog welk tempo daar voor mij bij hoorde (niet te gek, maar ook niet te makkelijk). Dit tempo dus.Dat is niet (te) gek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O ja, In korte broek (wel met lange mouwen).Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Mijn goede voornemen voor dit jaar is..... vaker naar de training gaan
Children of the night. What music they make.![]()
Was gisteravond nog erg koud toen ik in stadion zat en het van de wedstrijd van Twente ook niet erg warm kreeg. Vanmiddag een voetbaltraining in de sneeuw, was best lekker in het zonnetje. Leek mij ook wel erg lekker om te gaan hardlopen in de verse sneeuw, maar de sneeuw smolt al snel. Het leek me ook niet zo handig om 's ochtends en 's middags te sporten, dus morgen maar weer rondje hobbelen.![]()
Zo, terug van het meest frustrerende loopje EVER. En het begon juist zo goed, ging prima, de eerste 8 minuten, daarna 10 minuten, allemaal moeiteloos. En toen de laatste 8 minuten begon die klotekuit weer op te spelen. Verkrampt, pijnlijk, gespannen... Fuck! De 8 minuten met pijn en moeite (letterlijk) toch volgemaakt, fuck you. Daarna naar huis gestrompeld, ook bijna letterlijk.
Het zal ongetwijfeld met mijn zwabberende Donald Duck voeten te maken hebben en het is ongetwijfeld op te lossen met een zooltje. Maar... hier hebben we geen hardloopzaken, dus al helemaal geen loop-analysesWachten tot ik weer in NL ben, verdomme. Ben echt zwaar gefrustreerd
![]()
Maandag toch ook maar even bij de fysio langs, ziektekostenverzekering of niet (niet dus).Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Compressiekousen een idee?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:52 schreef flipsen het volgende:
Zo, terug van het meest frustrerende loopje EVER. En het begon juist zo goed, ging prima, de eerste 8 minuten, daarna 10 minuten, allemaal moeiteloos. En toen de laatste 8 minuten begon die klotekuit weer op te spelen. Verkrampt, pijnlijk, gespannen... Fuck! De 8 minuten met pijn en moeite (letterlijk) toch volgemaakt, fuck you. Daarna naar huis gestrompeld, ook bijna letterlijk.
Het zal ongetwijfeld met mijn zwabberende Donald Duck voeten te maken hebben en het is ongetwijfeld op te lossen met een zooltje. Maar... hier hebben we geen hardloopzaken, dus al helemaal geen loop-analysesWachten tot ik weer in NL ben, verdomme. Ben echt zwaar gefrustreerd
![]()
Maandag toch ook maar even bij de fysio langs, ziektekostenverzekering of niet (niet dus).![]()
Compressiekousen is het nieuwe whey, geloof ik...
Of de nieuwe spi-belt...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vergeet de foamroller niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:08 schreef mosselmossel het volgende:
Compressiekousen is het nieuwe whey, geloof ik...
Of de nieuwe spi-belt...
Allemaal onzinnigheid!![]()
![]()
Hardlopen .. ook onzin.
Oh, wacht
Het valt me op dat de laatste tijd bij elk pijntje dat iemand heeft op compressiekousen, en inderdaad ook foamrollers, wordt gewezen. Terwijl daarmee over het algemeen alleen de symptomen mogelijk worden opgelost en niet de oorzaak: meestal overbelasting door te veel of te hard lopen of te weinig herstel.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je moet het wel combineren ja. Al doet foamrollen iets vergelijkbaars als rekken en als je te weinig rekt krijg je ook au terwijl er verder weinig mis is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:24 schreef mosselmossel het volgende:
Het valt me op dat de laatste tijd bij elk pijntje dat iemand heeft op compressiekousen, en inderdaad ook foamrollers, wordt gewezen. Terwijl daarmee over het algemeen alleen de symptomen mogelijk worden opgelost en niet de oorzaak: meestal overbelasting door te veel of te hard lopen of te weinig herstel.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Maar ik was juist weer (bijna) van voren af aan begonnen, met een 0-5km schema inclusief 2 minuten wandelen, om niet (weer?) over te belastenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:24 schreef mosselmossel het volgende:
Het valt me op dat de laatste tijd bij elk pijntje dat iemand heeft op compressiekousen, en inderdaad ook foamrollers, wordt gewezen. Terwijl daarmee over het algemeen alleen de symptomen mogelijk worden opgelost en niet de oorzaak: meestal overbelasting door te veel of te hard lopen of te weinig herstel.![]()
En compressiekousen, foamrollers en/of spibelts hier op de kop tikken (om nog maar te zwijgen over gelletjes!), kan ik ook wel vergeten. Hier is het gewoon back-to-basic, alleen doen mijn voeten daar niet aan mee volgens mij. Naja, heb wel een soort massagegeval liggen waar ik eens wat mee ga prutsen in de tussentijd. Nee, niet zo eentje uit de Wehkamp gids die je tegen je wang met houden
Ik gebruik compressiekousen ter preventie.
Zo, ik ben echt heel moe van het lopen. Ik zou kunnen slapen.![]()
Patagonie, in 2004 verliefd op Argentinië geworden. En jaren later op mijn Argentijnse vrouwquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:47 schreef wyccie het volgende:
Flipsen, waar zit je precies en hoe ben je daar beland?
Ik doe nooit rekken. Ja, soms de dag erna om de stijve spieren weer een beetje aan de gang te krijgen. Voor of na loopjes nooit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je moet het wel combineren ja. Al doet foamrollen iets vergelijkbaars als rekken en als je te weinig rekt krijg je ook au terwijl er verder weinig mis is.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Compressiekousen voor kramp in je wenkbrauw heb je niks aan dus zeker niet voor elk pijntje zijn ze geschikt. Ze zijn de laatste tijd redelijk vertegenwoordigd in dit topic, een aantal mensen heeft er profijt bij.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:24 schreef mosselmossel het volgende:
Het valt me op dat de laatste tijd bij elk pijntje dat iemand heeft op compressiekousen, en inderdaad ook foamrollers, wordt gewezen. Terwijl daarmee over het algemeen alleen de symptomen mogelijk worden opgelost en niet de oorzaak: meestal overbelasting door te veel of te hard lopen of te weinig herstel.![]()
Ik hoop dat ik morgen weer een beetje opgeknapt ben. Kan ik eindelijk weer lopen, gooien stomme mensen met zieke kinderen die het kantoor aansteken roet in het eten.
![]()
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je moet het wel combineren ja. Al doet foamrollen iets vergelijkbaars als rekken en als je te weinig rekt krijg je ook au terwijl er verder weinig mis is.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Als het helpt, waarom niet? Zonder compressiekousen was ik misschien nog lang niet zover als dat ik nu ben. Maar misschien ook wel. Maar ik ben er in ieder geval erg blij meequote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:24 schreef mosselmossel het volgende:
![]()
Devv, als je morgen kan lopen in Uithoorn en je ziet mij, wil je dan even hoi komen zeggen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:17 schreef Devv het volgende:
Ik hoop dat ik morgen weer een beetje opgeknapt ben. Kan ik eindelijk weer lopen, gooien stomme mensen met zieke kinderen die het kantoor aansteken roet in het eten.
![]()
![]()
Dat is ook weer zo. Ik experimenteer een beetje. (Ofwel ik rommel wat aan)quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:19 schreef Yuki het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld...
@flipsen: als je een keer echt wat nodig hebt kan vast iemand vanuit hier wel een keer wat opsturen. Ik wil dat in ieder geval best een keertje doen. Kan je het evt met paypal terugbetalen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zolang je je er goed bij voelt, waarom niet? Als je serieuze klachten maar serieus neemt als rollen niet helptquote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Ik experimenteer een beetje. (Ofwel ik rommel wat aan)
@flipsen: als je een keer echt wat nodig hebt kan vast iemand vanuit hier wel een keer wat opsturen. Ik wil dat in ieder geval best een keertje doen. Kan je het evt met paypal terugbetalen.
En al is het placebo-effect, zoals sommigen beweren; dat is ook een effect
Ja, dat ga ik doenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:24 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Devv, als je morgen kan lopen in Uithoorn en je ziet mij, wil je dan even hoi komen zeggen?. Zit nog te twijfelen tussen de 5- en 10 kilometer. Maar ik heb nog geen startbewijs dus ik kan daar nog beslissen.
![]()
Mja, ik geloof er niet zo in dat iedereen het maar moet doen. Leer eerst eens een paar jaar fatsoenlijk lopen. Als je dan nog structureel last hebt, soit, misschien, op basis van medisch advies. Maar ik ben van mening dat je als beginner eerst en vooral naar je eigen lijf moet leren luisteren zonder hulpmiddelen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:22 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als het helpt, waarom niet? Zonder compressiekousen was ik misschien nog lang niet zover als dat ik nu ben. Maar misschien ook wel. Maar ik ben er in ieder geval erg blij meeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik zie mezelf niet als beginner, volgens mij weet ik vrij goed wat ik doe.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:29 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Mja, ik geloof er niet zo in dat iedereen het maar moet doen. Leer eerst eens een paar jaar fatsoenlijk lopen. Als je dan nog structureel last hebt, soit, misschien, op basis van medisch advies. Maar ik ben van mening dat je als beginner eerst en vooral naar je eigen lijf moet leren luisteren zonder hulpmiddelen.
En... Vol!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: