abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148939217
Zwangerschap en Geboorte!

2015

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente

3 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
13 augustus: Ggirl
11 augustus: Stippelrientje
23 augustus mousemicky
26 augustus: Coccinelle

2 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_148939255
Nou, dan open ik maar weer een nieuwe! :) Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:07 schreef Cholula het volgende:
In welke regio zoek je een yoga Luna?
Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen? :')

quote:
U krijgt alleen een vergoeding als u de cursus volgt bij:
een thuiszorginstelling
een gekwalificeerde zorgverlener die is aangesloten bij en voldoet aan de kwaliteitseisen van de vereniging Samen Bevallen
een fysiotherapeut of oefentherapeut Cesar/Mensendieck met wie wij afspraken hebben
een zorgverlener gekwalificeerd in hypnobirthing
een zorgverlener gekwalificeerd in NVFB-ZwangerFit®
een zorgverlener gekwalificeerd in psychoprofylaxe (angst voor de bevalling)
Mom in Balance
pi_148939321
Zwangerfit is hier geloof ik al met 18 weken. Voor 150 euro.
pi_148939514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:21 schreef lunapuella het volgende:
Nou, dan open ik maar weer een nieuwe! :) Laatste post:

[..]

Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen? :')

[..]

Ik zweer bij deze dame O+

Dit wordt niet vergoed denk ik, maar ik was haar meerdere keren zo dankbaar tijdens de bevalling!
pi_148940359
Over 2 uur de 20weken echo..... :X zenuwachtig :%
pi_148940438
Succes Quickie!!
pi_148941010
Spannend Q-B!

Zwangerschapscursus is bij mij nog steeds niet begonnen.. Lees steeds dat het meestal rond 27 weken begint. Heb tijdje terug gebeld en was deze keer maar een klein klasje, misschien dat het voor mij daarom wat later begint. Eerste les is de 29e, ben dan al ruim 32 weken en het zijn 6 wekelijkse lessen voor de bevalling! (en 4 erna)

In het begin moest ik ook meteen eten na het opstaan en kreeg dan niet heel veel weg. Nam altijd wat Liga of Tuc (wilde haast alleen maar zoutig eten toen) mee naar m'n werk, zodat ik meteen kon eten als ik honger kreeg. Want door de honger werd ik misselijk en wat slap, na een paar hapjes was dat weg. Was ik door die paar hapjes wel weer ietsje misselijk :') Maar minder erg dan ervoor!
pi_148942621
Zwangerschapscursus. Tsjah, ik heb het bij de eerste gedaan. Maar mijn 2 bevallingen verliepen zo heftig en snel dat ik geen eens tijd had om na te denken over wat ik ook alweer geleerd had :') Dus ik begin er niet meer aan.

QB, spannend!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148942692
Succes QB

Ik heb net in coma gelegen ofzo. :? Jeetje zeg.. Ik ben echt zo extreem moe. Kan amper voor zoon zorgen zo. Ik zit om half 11 al te knikkebollen aan tafel.
Ik vind dit een beetje griezelig. Dit ken ik echt niet.
pi_148943162
Ik ga geen zwangerschapscursus doen. Ik ken mezelf, schiet nogal snel in de allergiemodus bij zoiets en zoek dingen liever zelf uit. Roze wolken geloof ik inmiddels ook al niet meer in.... Wel zwangerschapspilates bij mijn vaste sportschool, moet alleen nog even uitzoeken of mijn verzekering dit ziet als cursus en het vergoedt...

Gestreeptestoel, ik heb dat sommige dagen ook. Heb nu het 'geluk' dat zoonlief ziek is en dus heel rustig. Kan ik ook rustig aan doen. Ik zie nu soms wel op tegen mijn vast vrije dag met hem, best slopend zo'n peuter af en toe ;)
pi_148943630
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Succes QB

Ik heb net in coma gelegen ofzo. :? Jeetje zeg.. Ik ben echt zo extreem moe. Kan amper voor zoon zorgen zo. Ik zit om half 11 al te knikkebollen aan tafel.
Ik vind dit een beetje griezelig. Dit ken ik echt niet.
Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.

Ik heb Frozen gekeken. Nooit meer! Janken joh! :')
pi_148944019
Succes QB en veel plezier!

Luna, gisteren bij yoga vertelde iemand dat ze zonder problemen haar vergoeding op haar rekening gestort had gekregen. Geen idee welke zorgverzekeraar dat was. Misschien kun je gewoon de yogajuffen bellen en vragen of ze vergoed worden door zilveren kruis?
pi_148944090
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.

Let me guess: het laatste stukje? :')
Tralalalaaa
pi_148944195
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Volgens de vk moest ik het smorgens innemen, maar zo stap ik niet in een auto met zoon. Maar als ik het savonds inneem.. het werkt max 8 uur. Dan is het smorgens dus al uitgewerkt. Dan zo ik zeggen, dat ik er ook niks meer aan heb?

[ Bericht 8% gewijzigd door gestreeptestoel op 22-01-2015 14:59:51 ]
pi_148944778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:49 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Let me guess: het laatste stukje? :')
Nee, vanaf het eerste liedje al. :'( Echt te erg!
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:52 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Volgens de vk moest ik het smorgens innemen, maar zo stap ik niet in een auto met zoon. Maar als ik het savonds inneem.. het werkt max 8 uur. Dan is het smorgens dus al uitgewerkt. Dan zo ik zeggen, dat ik er ook niks meer aan heb?
Ik heb zetpillen 2x daags, in de ochtend en avond. Ik ben begonnen met alleen laat in de avond omdat de sufheid soms nog kan afnemen naarmate je eraan went en ik gemerkt heb dat het dan ook in de ochtend nog wel doorwerkt.

Maar dat is een lastig probleem, als je er inderdaad te slaperig van blijft zou ik om een ander middel vragen. Staat er geen waarschuwing op de verpakking? Ik heb een gele sticker met 'pas op bij autorijden' op het doosje gezien en ook bij de apotheek werd me verteld om autorijden even te laten. niet dat ik een rijbewijs heb, maar even voor het idee
pi_148944811
Nu wil ik trouwens de hele babykamer spontaan in een Frozen thema inrichten. En ik vond 'dat soort' moeders altijd te erg voor woorden en ik zou zelf never nooit niet zo worden. ;(
pi_148944893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
Nu wil ik trouwens de hele babykamer spontaan in een Frozen thema inrichten. En ik vond 'dat soort' moeders altijd te erg voor woorden en ik zou zelf never nooit niet zo worden. ;(
Let it go, let it go! :9
Schudden voor gebruik
pi_148944900
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
er is trouwens een frozen kamer in het inspiratie kinderkamer topic ;)

niet dat ik dat een "soort moeder" noem, maar meer om de impact van de kleurenpracht te laten zien ^^,

ik houd van blauw O+
Schudden voor gebruik
pi_148944935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:14 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Let it go, let it go! :9
Ik verander per Disneyfilm van gedachten. :P Maar goed dat we het geslacht pas te weten krijgen bij de geboorte...nu zit ik spontaan te hopen op een meisje want daar past een Frozen-babykamer zo goed bij. :')
pi_148944959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik verander per Disneyfilm van gedachten. :P Maar goed dat we het geslacht pas te weten krijgen bij de geboorte...nu zit ik spontaan te hopen op een meisje want daar past een Frozen-babykamer zo goed bij. :')
Of een Sven kamer als het een jongetje gaat worden :9

Ik vind dat rendier helemaal O+ O+
Schudden voor gebruik
pi_148945065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

er is trouwens een frozen kamer in het inspiratie kinderkamer topic ;)

niet dat ik dat een "soort moeder" noem, maar meer om de impact van de kleurenpracht te laten zien ^^,

ik houd van blauw O+
Ik wist niet eens dat er een dergelijk topic was. :o Ik ga eens even spieken. Blauw vind ik ook mooi O+

Sven is ook cute. :Y En wat ik ook een supertof thema vind waar het animatiefilms betreft; The Croods O+

pi_148945223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

Haha! Nou heb m laatst voor het eerst gezien met dochterlief, en tranen met tuiten bij het einde :')

Ik moet maxi trouwens Elsa noemen nu :')
Tralalalaaa
pi_148945302
Mijn nichtje een die hard fan hard roze, zacht roze, mierzoetroze, oudroze, roze met glitters, roze met roze spetters of streepjes.. alles maar dan ook alles roze. Haar kamer, haar kleren, haar onderbroeken..... :{
En nu na de film frozen: "Mama, ik wil graag blauw O+ "
en is niet meer uit haar blauwe jurk te krijgen :D
Schudden voor gebruik
pi_148945377
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:24 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Haha! Nou heb m laatst voor het eerst gezien met dochterlief, en tranen met tuiten bij het einde :')

Ik moet maxi trouwens Elsa noemen nu :')
Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet. :{w

Ik snap niet helemaal waarom de adoratie zo bij Elsa ligt. Anna is ten slotte de heldin van de film. Disney & kinderlogica... snap er niks van. :P
pi_148945436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet. :{w

Ik snap niet helemaal waarom de adoratie zo bij Elsa ligt. Anna is ten slotte de heldin van de film. Disney & kinderlogica... snap er niks van. :P
Die kan sneeuw en ijs toveren natuurlijk ;)
Schudden voor gebruik
pi_148945440
Wat schattig Stippelrientje O+

Ik vind (vond ik voordat ik Frozen zag overigens al hoor) blauw wel heel goed bij zowel meiden als jongens passen maar roze past weer niet zo leuk ook bij een jongen.

Oh ja, het toveraspect had ik even over het hoofd gezien... das veel belangrijker dan het heldendom natuurlijk. ;)
pi_148945462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zetpillen 2x daags, in de ochtend en avond. Ik ben begonnen met alleen laat in de avond omdat de sufheid soms nog kan afnemen naarmate je eraan went en ik gemerkt heb dat het dan ook in de ochtend nog wel doorwerkt.

Maar dat is een lastig probleem, als je er inderdaad te slaperig van blijft zou ik om een ander middel vragen. Staat er geen waarschuwing op de verpakking? Ik heb een gele sticker met 'pas op bij autorijden' op het doosje gezien en ook bij de apotheek werd me verteld om autorijden even te laten. niet dat ik een rijbewijs heb, maar even voor het idee
Ja dat staat er idd wel op.
pi_148945729
Ik heb frozen niet gezien :o Ik geloof dat ik geen disneyfilm meer heb gezien na de Lion King :@. Er wordt hier thuis dan ook niet om gevraagd ofzo... Soms best handig, een zoon. Heeft het wielen, dan is het tof ^O^
pi_148945830
Moet ik mijn nichtje stelen om Frozen te kijken? Of is het ook socially accepted als ik het alleen ga kijken? :9
pi_148945948
Ik vind het absoluut acceptabel om Frozen alleen te kijken *)
pi_148945997
Ik heb ook jaren geen animatiefilms gekeken, maar manlief heeft er een hoop op zijn server staan en we hebben Netflix. Maand of 2 geleden met manlief eens een film gekeken (hij haalde me over) en sindsdien is het hek van de dam. :@

Kan prima alleen hoor, niemand die het hoeft te weten. :+
pi_148946147
Oh EN hij staat op Netflix? Ik weet wat ik vanavond ga doen :@
pi_148946194
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:53 schreef Melliemuis het volgende:
Oh EN hij staat op Netflix? Ik weet wat ik vanavond ga doen :@
Frozen heb ik inderdaad op Netflix gekeken. Veel plezier, laat je even weten of je het droog kon houden? *O*
pi_148946335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nou dat zei ik laatst tegen m'n man! Waarom staat Elsa overal zo groot op, terwijl zij maar een deel van het verhaal is!
Tralalalaaa
pi_148947417
En QB?? Alles goed op de echo? Wij zijn over wen uur aan de beurt... *zenuwengieren*

Frozen O+ Minke weigerde te kijken want ze had besloten dat hij te eng was. Dus hebben man en ik hem zelf gekeken. Inmiddels wil Minke toch maar wel, maar Assepoester blijft favoriet! :+
pi_148947448
:'( mijn kindje ligt toch (of weer) in stuit. En aangezien maandag al 35 weken is, 'moet' ik aan de draaipoging. Of iig daaraan denken. Hele circus in werking gezet, want met stuit moet ik naar de gyn en bleh dat wil ik niet. Ik ken die mensen helemaal niet.
Eigenwijs meisje hebben wij. ;(
pi_148947552
Succes bij de echo Lijnloos! Willen jullie het geslacht ook weten?

Balen Risu van de stuit! Hopelijk bedenkt jullie eigenwijze meisje zich nog....
pi_148947618

[ Bericht 55% gewijzigd door Stippelrientje op 22-01-2015 16:37:55 ]
Schudden voor gebruik
pi_148947658
Vanaf hoeveel weken is er eventueel iets te zien op een echo?
Ik trek het bijna niet meer van de spanning en aangezien we het nog niet gedeeld hebben met mensen om ons heen (man wil dat nog niet) heb ik ook nergens een uitlaadklep. Alleen jullie. En jullie zijn mijn gezeur vast beu.
En spanning is ook vast niet goed en ik wil het zo goed mogelijk doen en.... :'(
pi_148947814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Vanaf hoeveel weken is er eventueel iets te zien op een echo?
Ik trek het bijna niet meer van de spanning en aangezien we het nog niet gedeeld hebben met mensen om ons heen (man wil dat nog niet) heb ik ook nergens een uitlaadklep. Alleen jullie. En jullie zijn mijn gezeur vast beu.
En spanning is ook vast niet goed en ik wil het zo goed mogelijk doen en.... :'(
een week of zes is er een rijstkorrel te zien ^^, (althans zo noemen wij dat)
Wanneer heb je de echo ook alweer?
Schudden voor gebruik
pi_148947976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:26 schreef Risu het volgende:
:'( mijn kindje ligt toch (of weer) in stuit. En aangezien maandag al 35 weken is, 'moet' ik aan de draaipoging. Of iig daaraan denken. Hele circus in werking gezet, want met stuit moet ik naar de gyn en bleh dat wil ik niet. Ik ken die mensen helemaal niet.
mijn post gedelete om de een of andere vage rede ^^,

anyways..

quote:
Ongeveer 90 procent van de baby’s heeft rond de 32ste week de hoofdligging aangenomen. Dit is het meest gunstig voor de bevalling. Van de resterende 10 procent neemt 50 procent vóór de 37ste week alsnog die ligging aan.
je hebt nog eventjes ;)

Wat rot zeg dat je daar druk over moet maken. Ik hoop dat ze nog draait voor je.

Er zijn ook oefeningen die je kunt doen schijnbaar.. proberen waard toch?
link hier staat er bijvoorbeeld ook een vermeld.

Draaipoging handmatig.. ik hoop dat ze er nog even mee wachten en jou en je kindje zelf de kans geven. Je hebt tenslotte nog even.

Succes :*
Schudden voor gebruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 januari 2015 @ 16:40:32 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148947983
Deze komt net voorbij in m'n timeline: https://www.facebook.com/Prenatal/app_141257646058673

misschien interessant voor de dames hier?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148948037
QB en Lijnloos succes en hopelijk plezier bij de SEO!

Risu wat zuur dat ze in stuit ligt! Misschien inderdaad op zoek naar tips om zelf het draaien te bevorderen (tijdje op handen en knieën zitten helpt soms toch?). Ik duim dat ze uit zichzelf draait!

Malteser, hoewel ik me voor kan stellen dat je ook behoefte hebt aan een andere uitlaatklep, moet je ook gewoon alles lekker hier spuien hoor! Daar zijn we voor en iedereen die het daar niet mee eens is, leest er maar lekker overheen! ;)
Ik ben een vrij nuchter en relaxt persoon én had nog geen negatieve ervaringen, maar die eerste weken waren bij mij al echt verschrikkelijk qua onzekerheid, dus kan me niet eens indenken hoe jij je voelt :*

Weet niet precies vanaf wanneer er iets te zien is op een echo, maar kan me wel voorstellen dat een té vroege echo misschien ook weer leidt tot onzekerheid, mocht je nog net te vroeg zijn.

Hoe ver denk je nu ongeveer te zijn?
pi_148948046
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:40 schreef DJMO het volgende:
Deze komt net voorbij in m'n timeline: https://www.facebook.com/Prenatal/app_141257646058673

misschien interessant voor de dames hier?
misschien ook voor de kleintjes in het volgende topic 0-1jaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 22-01-2015 16:52:46 (ook) ]
Schudden voor gebruik
pi_148948096
Ik ben ook benieuwd naar de echo van QB.

Lijnloos; spannend! Had een tijdje terug gelezen dat jullie ook vandaag het geslacht te weten komen, leuk. :Y

Risu: joh, wat rot zeg. Ik duim ook mee dat ze zich vanzelf nog omdraait.

Malteser: wij zagen met ongeveer 5 a 6 weken al iets, een vlek met een hartslag. Hoe ver ben je nu? En wat mij betreft stort je je hart uit hier hoor! Heb ik ook een aantal keer gedaan. We zijn hier in mijn ogen toch vooral om elkaar te steunen.

Stippelrientje: wij noemden het een vlek omdat het zo uitvergroot werd op de echo. Vlekkie. O+
pi_148948102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:36 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

een week of zes is er een rijstkorrel te zien ^^, (althans zo noemen wij dat)
Wanneer heb je de echo ook alweer?
Eerste echo heb ik 02-02.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:41 schreef twist02 het volgende:

Malteser, hoewel ik me voor kan stellen dat je ook behoefte hebt aan een andere uitlaatklep, moet je ook gewoon alles lekker hier spuien hoor! Daar zijn we voor en iedereen die het daar niet mee eens is, leest er maar lekker overheen! ;)
Ik ben een vrij nuchter en relaxt persoon én had nog geen negatieve ervaringen, maar die eerste weken waren bij mij al echt verschrikkelijk qua onzekerheid, dus kan me niet eens indenken hoe jij je voelt :*

Weet niet precies vanaf wanneer er iets te zien is op een echo, maar kan me wel voorstellen dat een té vroege echo misschien ook weer leidt tot onzekerheid, mocht je nog net te vroeg zijn.

Hoe ver denk je nu ongeveer te zijn?
Dank je :*. Ik ben morgen 6 weken.
pi_148948105
Succes Lijnloos!

Malteser, wij hadden met 6+2 eerste echo, daar was een kloppend hartje te zien (en meer ook niet). Bij de termijnecho bleek dat ik toen (bij 6+2, dat werd gemeten tijdens vroege echo) 6+4 zou zijn geweest. Je kunt als je dat graag wil toch altijd een vroege pretecho laten maken bij een echobureau in de buurt? Wel zelf betalen geloof ik, maar als je 't niet meer uithoudt..
Lastige eerste weken :*
pi_148948233
De eerste echo zouden we nu hebben met 7w4d maar ik weet niet of ik dat ga redden.... VK had wel gezegd dat ik mocht bellen als ik wilde spuien en dergelijke maar ik wil ook niet zeuren of vervelend over komen.
En ik weet ook dat een echo geen zekerheid geeft, dat heb ik tenslotte de eerste keer wel gemerkt toen ik na 2 goede echo's toch een MA bleek te hebben.
Ik weet het gewoon eventjes niet en kan nergens anders mijn verhaal kwijt dan hier. Heb man gisteren nog gevraagd of we niet al iemand in vertrouwen konden nemen maar hij wil dat zijn ouders het als eerste weten en hij is er nog niet aan toe hen iets te vertellen. En ik wil dat graag respecteren maar ik vind het echt lastig nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 januari 2015 @ 16:49:39 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148948289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:42 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

misschien voor de kleintjes in het volgende topic 0-1jaar?
er worden ook zwangere modellen gezocht ;) ik post hem niet voor niets hier :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_148948503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Eerste echo heb ik 02-02.

[..]

Dank je :*. Ik ben morgen 6 weken.
Gelukkig is dat al "bijna" dan heb je echt al wat moois om naar te kijken O+
Schudden voor gebruik
pi_148948615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:47 schreef Malteser het volgende:
De eerste echo zouden we nu hebben met 7w4d maar ik weet niet of ik dat ga redden.... VK had wel gezegd dat ik mocht bellen als ik wilde spuien en dergelijke maar ik wil ook niet zeuren of vervelend over komen.
En ik weet ook dat een echo geen zekerheid geeft, dat heb ik tenslotte de eerste keer wel gemerkt toen ik na 2 goede echo's toch een MA bleek te hebben.
Ik weet het gewoon eventjes niet en kan nergens anders mijn verhaal kwijt dan hier. Heb man gisteren nog gevraagd of we niet al iemand in vertrouwen konden nemen maar hij wil dat zijn ouders het als eerste weten en hij is er nog niet aan toe hen iets te vertellen. En ik wil dat graag respecteren maar ik vind het echt lastig nu.
Heb je dat ook geuit tegen hem? Dat je ECHT echt ECHT iemand nodig hebt buiten hem om waar je mee kunt sparren?
Heb je een speciale band met ouder/broer/zus/vriendin die je kunt voorstellen? En die dus ook heul goed geheimpjes kunnen bewaren?
Schudden voor gebruik
pi_148948637
Misschien draait ze nog, ja. Ze is in ieder geval gegroeit ten opzichte van de vorige echo en volgt mooi haar eigen lijntje. Dus dat scheelt al weer. 2300 gram ongeveer nu. Ze zegt 6 pond kindje, maar dat is ook maar een schatting.
pi_148948703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:56 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heb je dat ook geuit tegen hem? Dat je ECHT echt ECHT iemand nodig hebt buiten hem om waar je mee kunt sparren?
Heb je een speciale band met ouder/broer/zus/vriendin die je kunt voorstellen? En die dus ook heul goed geheimpjes kunnen bewaren?
Ik geloof dat ik wel duidelijk was, inclusief hormonale jankbui :@. Ik heb helaas geen (goede) band met mijn ouders.
pi_148948928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik wel duidelijk was, inclusief hormonale jankbui :@. Ik heb helaas geen (goede) band met mijn ouders.
Ik vind het een vervelende situatie. Gelukkig heb je ons, maar dat is toch anders dan 'in het echt' met iemand kunnen praten. Ik hoop dat je er een beetje uit komt, en anders inderdaad een vroege pretecho misschien.

QB en Lijn, succes bij de SEO, hoop dat jullie lekker lang mogen kijken en dat alles goed is.

Ik lig op de bank met m'n telefoon op m'n buik, met Spotify-playlist met babyliedjes. De afgelopen dagen ben ik steeds ontzettend moe en dit helpt wel wat om te ontspannen. In etappes heb ik alle babykleertjes gewassen en gestreken O+ Mijn moeder is langsgekomen ("ik wil ook graag helpen") en die heeft de meubels van de babykamer helemaal gesopt. De verbouwing hier thuis is bijna klaar en dat geeft nu ook weer wat meer rust.

DMJO, wel erg leuke link!

Risu, misschien moet je zo'n bureaustoel pakken en dan keihard rondjes draaien erop :Y
pi_148949000
Ik zou dan eerst je verloskundige aanspreken, denk ik. Dat je er moeite mee hebt om de tijd te overbruggen (mede ook door ervaringen uit het verleden) en of je misschien ook wat eerder terecht kunt voor een gesprek en eventueel intake.

Ik denk dat ze dat super begrijpen en je willen helpen waar kan.
Schudden voor gebruik
pi_148949081
Getver ik heb een voedingskussen van iemand over genomen die zei niet te roken.. en het stinkt zo naar nicotine. Ik heb hem gelijk in de was en droger gestopt, maar hij ruikt nog steeds muffig naar sigarettenrook.... :r

Denk dat ik hem nog maar een rondje erin gooi :9 Mijn meneer zegt niets te ruiken en ik een superhero neus aan het ontwikkelen ben :')
Schudden voor gebruik
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:12:37 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148949213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:26 schreef Risu het volgende:
Heeft ze wel goed gelegen, of al die tijd in een stuit? Mijn zoon lag met 36 weken ook ineens in een stuit, maar bij de 'wat gaan we hier nu weer mee doen'-controle lag hij ineens weer head-first.
Er is ook een topic over stuitligging hier op fok met veel informatie. In principe hebben ze tot 36 weken om te draaien, daarna wordt er iig het eea in gang gezet.
Ik hoop voor je dat ze toch haar eigenwijsheid opzij zet en braaf draait :P. Elke avond even op handen en knieën zitten een idee? ;).
KuikenGuppy
pi_148949247
Zwangere vrouwen zijn per definitie superhero's, dus dat kan best. :+ Ik ruik hier in onze gangkast ook de rook van de buren sinds ik zwanger ben. Bah.

Ik ben zelf een jaar of 4 geleden gestopt met roken en dit is de eerste keer dat ik echt nooit meer trek heb in sigaretten. Ga bijna over mijn nek bij de gedachte. Positieve ontwikkeling als dat zich doorzet tot na de zwangerschap. :P

Misschien verdund schoonmaakazijn erop spuiten en buiten hangen?
pi_148949341
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef LuDann het volgende:
Zwangere vrouwen zijn per definitie superhero's, dus dat kan best. :+ Ik ruik hier in onze gangkast ook de rook van de buren sinds ik zwanger ben. Bah.

Misschien verdund schoonmaakazijn erop spuiten en buiten hangen?
Ik denk dat ik hem in een badje ga leggen met groene biotex (we krijgen daar ook eens de per ongeluk kattenpies op de bank mee weg, dus dat beetje rook moet ook lukken )

Fingers crossed :9

Overigens zou ik dus gelijk de gangkast dicht purren of kitten ;)
Schudden voor gebruik
pi_148949499
Als het tegen kattenpies helpt dan moet dat wel lukken ja.

Helaas is het een kast die in het verlengde van de keuken onder de trap zit. Hij is behoorlijk groot (inloop) en het is de enige bergruimte hier beneden in huis. Al het verpakte blikvoer en droogvoer staat er, evenals een hoop schoonmaakmiddelen en keukenapparatuur en zooi. Dus dichtmaken is dus geen optie.

Misschien dat we wel naar de isolatie gaan kijken. Het is de enige plek waar het te ruiken is en we vermoeden al een tijdje dat er op de een of andere manier een verbinding is met de buren op die plek.
pi_148949680
JOEHOEEE!!! Ik ben helemaal in de wolken O+ O+ . Alles op de 20 weken echo was perfect in orde ^O^ . En we krijgen een meisje!! *O* *O* *O*

pi_148949867
Gefeliciteerd Quickie, wat leuk *O*
pi_148949958
quote:
99s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
JOEHOEEE!!! Ik ben helemaal in de wolken O+ O+ . Alles op de 20 weken echo was perfect in orde ^O^ . En we krijgen een meisje!! *O* *O* *O*

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed was!
pi_148950125
Ik kom ook maar officieel meedoen, ik ben nu zo'n 5-6 weken zwanger :D

Sinds een paar dagen heb ik ook verschrikkelijk last van ochtendmisselijkheid. Na iets eten voel ik me wel beter, maar het is wel erg moeilijk uberhaupt iets door mn keel te krijgen :r

En een belangrijke vraag; sinds kort bezorgd onze favoriete shoarmatent maar overal lees ik dat je doner kebab beter kunt laten staan ivm bacteriën. Hoe denken jullie hierover?
pi_148950247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heeft ze wel goed gelegen, of al die tijd in een stuit? Mijn zoon lag met 36 weken ook ineens in een stuit, maar bij de 'wat gaan we hier nu weer mee doen'-controle lag hij ineens weer head-first.
Er is ook een topic over stuitligging hier op fok met veel informatie. In principe hebben ze tot 36 weken om te draaien, daarna wordt er iig het eea in gang gezet.
Ik hoop voor je dat ze toch haar eigenwijsheid opzij zet en braaf draait :P. Elke avond even op handen en knieën zitten een idee? ;).
Dat is de vraag. Bij de controle dacht ze hoofdligging te constateren maar daar was ze niet 100% zeker van. Zelf dacht ik dat ze gelijk had, maar bij de echo vandaag bleek dus stuit. Zou heel goed kunnen dat ze vannacht nog is gedraaid zelfs, want ze was heel actief.

Quicky gefeliciteerd. Meisje erbij in de lijst *O*

Doner kebab heb jk eigenlijk wel gegeten nog toen ik net zwanger was. Geen idee over hygiene, ik hoor dat nu pas voor het eerst eigenlijk.
pi_148950495
Welkom Elohel *O*
pi_148950619
quote:

[ afbeelding ]
Fijn dat alles goed was *O* En een meisje! Leuk!!!
pi_148950707
Wat fijn QB! En leuk, een meid!

Lijn zal zo ook wel klaar zijn, hopelijk is daar ook alles ok!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_148950969
Hier ook bij de VK geweest. Pak van mijn hart! Onbelaste suiker was prima met 4,4. Baby was lekker eigenwijs en bleef zwaaien en bewegen! Ze moest m echt even laten 'uitrazen' voordat hij braaf ging liggen voor zich te meten. Meting kwam uit op 2 dagen meer als de vorige, dus nu heeft ze hem gemiddeld en iS de uitgerekende datum 12 augustus.

Vanavond nog even terug voor de belaste suiker te laten prikken. Maar nu zou vriend er voor zorgen dat het eten klaar was als ik thuis kwam zo dat de 'twee uur eten vantevoren' ook daadwerkelijk gered worden, maar die is dus as we speak ook nog aan het werk.. Dus hoe ik me hier weer uit ga redden?!

Malteser, hou je vooral niet in, niet opkroppen gewoon eruit gooien! 😉
En voor je het weer is het 02-02! Wij 'mogen' dan voor de nekplooimeting, en willen het sowieso ook pas erna vertellen tegen ouders ed.
pi_148951053
quote:

[ afbeelding ]
Wat fijn dat alles top in orde is en een meisje O+
Schudden voor gebruik
pi_148951067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef LuDann het volgende:
Als het tegen kattenpies helpt dan moet dat wel lukken ja.

Helaas is het een kast die in het verlengde van de keuken onder de trap zit. Hij is behoorlijk groot (inloop) en het is de enige bergruimte hier beneden in huis. Al het verpakte blikvoer en droogvoer staat er, evenals een hoop schoonmaakmiddelen en keukenapparatuur en zooi. Dus dichtmaken is dus geen optie.

Misschien dat we wel naar de isolatie gaan kijken. Het is de enige plek waar het te ruiken is en we vermoeden al een tijdje dat er op de een of andere manier een verbinding is met de buren op die plek.
maar dan moeten er toch kieren of gaten zijn? ik bedoel niet de kast helemaal dichtspijkeren :P
Schudden voor gebruik
pi_148951091
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:46 schreef Elohel het volgende:

Sinds een paar dagen heb ik ook verschrikkelijk last van ochtendmisselijkheid. Na iets eten voel ik me wel beter, maar het is wel erg moeilijk uberhaupt iets door mn keel te krijgen :r

En een belangrijke vraag; sinds kort bezorgd onze favoriete shoarmatent maar overal lees ik dat je doner kebab beter kunt laten staan ivm bacteriën. Hoe denken jullie hierover?
Welkom *O*

Geen idee over de doner kebab ik eet dat sowieso al nooit :D
Schudden voor gebruik
pi_148951166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef Ggirl het volgende:
Hier ook bij de VK geweest. Pak van mijn hart! Onbelaste suiker was prima met 4,4. Baby was lekker eigenwijs en bleef zwaaien en bewegen! Ze moest m echt even laten 'uitrazen' voordat hij braaf ging liggen voor zich te meten. Meting kwam uit op 2 dagen meer als de vorige, dus nu heeft ze hem gemiddeld en iS de uitgerekende datum 12 augustus.

Vanavond nog even terug voor de belaste suiker te laten prikken. Maar nu zou vriend er voor zorgen dat het eten klaar was als ik thuis kwam zo dat de 'twee uur eten vantevoren' ook daadwerkelijk gered worden, maar die is dus as we speak ook nog aan het werk.. Dus hoe ik me hier weer uit ga redden?!

Malteser, hou je vooral niet in, niet opkroppen gewoon eruit gooien! 😉
En voor je het weer is het 02-02! Wij 'mogen' dan voor de nekplooimeting, en willen het sowieso ook pas erna vertellen tegen ouders ed.
Goed nieuws van je suikers *O*

en zelf ben je ook veel later thuis? Ik zou dan echt iets makkelijk en snel klaar maken zoals een gevulde omelet of iets in die geest..
Schudden voor gebruik
pi_148951284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:08 schreef McLaura het volgende:
Wat fijn QB! En leuk, een meid!

Lijn zal zo ook wel klaar zijn, hopelijk is daar ook alles ok!
Die moest vanavond toch?
pi_148951746
Goede echo voor QB en een meisje!! *O*

Ik ben ook benieuwd naar Lijnloos!

Risu, balen van de stuitligging -O-.

Welkom Elohel! Kebab lijkt me net zo hygiënisch als een hamburger eerlijk gezegd. Shoarma hangt lang in een verwarmde kast, dat is misschien minder handig. Maar kebab wordt volgens mij vers/ op het laatste moment gebakken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148951846
Leuk QB! Fijn dat alles goed is! *O*

Welkom Elohel! Ik kan niets zeggen over kebab ed want dat eet ik nooit.
pi_148951855
Vandaag ook sticker gekregen bij de vk. Bloeddruk prima, baby ingedaald (al kan dat nog veranderen bij een tweede). Vast laten leggen dat ik alleen een oxytocineprik krijg (voor uitdrijving placenta) als ik thuis beval en eventueel in het ziekenhuis eerst de tijd krijg om het zonder te proberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 januari 2015 @ 18:48:06 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148951880
even googlen bracht me bij de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)kebab-vol-bacterien/

donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:09 #79
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148952002
Leukkk qb een meisje! En fijn dat alles goed is!

Ben ook wel benieuwd naar lijnloos!

Ik mag morgen weer naar de vk, ook even stiekem gluren of baby nog steeds een meisje is _O- misschien dat ik dan ook nog eens wat durf te kopen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:55 #80
374533 purebliss
pi_148952034
En welkom elohel!
pi_148952092
quote:
99s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Die moest vanavond toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:25 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn over een uur aan de beurt... *zenuwengieren*

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_148952964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:53 schreef McLaura het volgende:

[..]

[..]

Ah! Daar had ik overheen gelezen! :D die zal zich hopelijk ook zo melden *O*
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:34:46 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148953509
Ik kwam ook even buurten voor lijn, maar die doet zo te merken vast eerst een rondje familie ;).
KuikenGuppy
pi_148953578
Gefeliciteerd QB! *O*
pi_148954166
QB

*O* *O* *O*

Wat fijn dat alles goed was!

Ik heb nooit eerder gehoord dat doner en shoarma slecht zou zijn.

Ik heb zojuist jankend moeders opgebeld. Die weet t nu dus wel..

Lijnloos? En en en?
pi_148954171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:34 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam ook even buurten voor lijn, maar die doet zo te merken vast eerst een rondje familie ;).
Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!
pi_148954252
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!
Fijn!!
pi_148954256
*O* *O* *O* Voor de goede echo's!

En lastig dat het zo slecht gaat, gestreeptestoel. Kan je moeder je wat uit de brand helpen?
pi_148954648
Fijn lijnloos! ^O^

Mijn moeder zou straks nog terugbellen.. Ze wilde morgen helpen in huis of zoon even meenemen, zodat ik wat tijd voor mezelf heb of iets dergelijks. Ouders en schoonouders wonen dichtbij. Schoonpuders weten nog van niks. (m'n ma dacht al dat er iets ernstigs was omdat ik huilde)
pi_148954939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:47 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag ook sticker gekregen bij de vk. Bloeddruk prima, baby ingedaald (al kan dat nog veranderen bij een tweede). Vast laten leggen dat ik alleen een oxytocineprik krijg (voor uitdrijving placenta) als ik thuis beval en eventueel in het ziekenhuis eerst de tijd krijg om het zonder te proberen.
yeah voor de bloeddruk en indaling *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
QB

*O* *O* *O*

Wat fijn dat alles goed was!

Ik heb nooit eerder gehoord dat doner en shoarma slecht zou zijn.

Ik heb zojuist jankend moeders opgebeld. Die weet t nu dus wel..

Lijnloos? En en en?
Ik snap wel dat je moeder daar in eerste instantie van schrok als je al huilend, snotterend en stotend eruit probeert te krijgen dat je goed nieuws hebt :9

Fijn dat je het nu een beetje kunt delen O+
Schudden voor gebruik
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:14:33 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148955041
quote:

[..]

Fijn O+. Maar nou de hamvraag :+.
Roze of blauwe muisjes? 8-)
KuikenGuppy
pi_148955358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:48 schreef DJMO het volgende:
even googlen bracht me bij de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)kebab-vol-bacterien/
Ja die heb ik ook gelezen, vijf steden is niet echt veel en we wonen in geen van de vijf. Morgen maar even de vk bellen.
pi_148955483
quote:

[..]

Fijn. Mooi. Godnondeju wat is het????? o|O o|O ~O>
pi_148955710
Moest nog effe wat familie ingelicht worden ;)

Maar Minke was heftig teleurgesteld.... Toch een broertje... :D
pi_148955756
Wat leuk, een jongen! Jongens O+
pi_148955852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:31 schreef Lijnloos het volgende:

Hoera *O*

Dat gaat ze heus wel leuk vinden strakkies ^^,
Schudden voor gebruik
pi_148955906
Lijn een jongen O+ ik vind het echt zo super voor jullie... *O*

En QB een meisje *O* meisjes zijn leuk O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148955916
Qb, fijn dat bij hullie ook alles ok was! En een meiske O+
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:39:45 #99
374533 purebliss
pi_148956005
Leuukkk een broertje! 😁
pi_148956525
quote:

leuk *O* gefeliciteerd *O*
pi_148956568
*O* voor de goede twintig weken echo's!

Een meisje voor QB *O*

Een jongetje voor Lijn *G*
pi_148956965
quote:

[ afbeelding ]
Wat fijn! *O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:46 schreef Elohel het volgende:

Welkom, gefeliciteerd!

Over de kebab heb ik niets zinnigs te zeggen. Daar heb ik me nooit in verdiept.

quote:

Wat fijn!! Leuk een jongetje!!
En Minke gaat dat vast ook wel leuk vinden ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_148957187
Leuk Lijn, ook een jongetje! *O* Anne wilde ook een zusje maar vindt het nu ook heel leuk dat ze een broertje krijgt ;)

En een meisje voor QB! super! *O*
pi_148957196
Hier morgen naar de HA. Voor bloeddrukcontrole. Ben best wat zenuwachtig. Al besef ik me ook wel meer dat het ene moment opname is en het niet heel onbekend is dat mijn bloeddruk stijgt op dat soort momenten.
Anders maar eens bespreken wat voor actie er ondernomen gaat worden.

Komt vast goed :)
pi_148957563
quote:

Jongens zijn haske leuk :Y. Komt Minke vast ook gauw achter!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148957795
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:07 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier morgen naar de HA. Voor bloeddrukcontrole. Ben best wat zenuwachtig. Al besef ik me ook wel meer dat het ene moment opname is en het niet heel onbekend is dat mijn bloeddruk stijgt op dat soort momenten.
Anders maar eens bespreken wat voor actie er ondernomen gaat worden.

Komt vast goed :)
Heel spannend idd. En spanning werkt niet echt mee in je voordeel....
blijf vooral goed ademhalen ;)
Verwen jezelf een beetje voor je naar de HA moet, zodat je lekker relaxed bent. Lekker ontspannen douchen en lekker ontbijtje, krantje erbij ofzo.. ik noem maar wat.

:*
Schudden voor gebruik
pi_148958350
Gefeliciteerd Lijn *G*
pi_148958475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heel spannend idd. En spanning werkt niet echt mee in je voordeel....
blijf vooral goed ademhalen ;)
Verwen jezelf een beetje voor je naar de HA moet, zodat je lekker relaxed bent. Lekker ontspannen douchen en lekker ontbijtje, krantje erbij ofzo.. ik noem maar wat.

:*
Ja, ga ik proberen. Al denk ik dat zo lang mogelijk slapen het beste is. Als ik slaap kan ik er ook niet aan denken.

Ik sta er nu wel zo in van: Komt er morgen weer een hoge bloeddruk uit. Onderneem dan als huisarts ook iets. Zeker omdat dit niet de eerste keer is. En zeker nu brengt het ook wat extra spanning met zijn mee (wat logisch is).
Moet morgen sowieso ook een door verwijzing naar de gyn regelen. Dus ben erg benieuwd!

Even een ander vraagje. Zijn er hier mensen uit de omgeving Arnhem/Nijmegen die ervaring hebben met of Rijnstate of Radboud? Waarschijnlijk moet ik gaan kiezen (woon zelf in Huissen) en ik heb dus echt geen idee..
pi_148959346
Waarschijnlijk heeft je huisarts een voorkeur Joyce en omdat je morgen de verwijzing krijgt (denk ik) is het inderdaad wel handig om nu evt een keuze te maken voordat je ha dat doet.
De paar keer dat ik in Rijnstate ben geweest, vond ik het prima. Wat is voor jou de korste aanrijtijd?
  donderdag 22 januari 2015 @ 21:57:26 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148959482
quote:

Leuk :D.
KuikenGuppy
pi_148959520
quote:

*O* *O* *O*
pi_148959531
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:54 schreef Cholula het volgende:
Waarschijnlijk heeft je huisarts een voorkeur Joyce en omdat je morgen de verwijzing krijgt (denk ik) is het inderdaad wel handig om nu evt een keuze te maken voordat je ha dat doet.
De paar keer dat ik in Rijnstate ben geweest, vond ik het prima. Wat is voor jou de kortste aanrijtijd?
Ik moet voor beide door het centrum heen rijden. Denk dat ik voor Rijnstate (ligt er aan wel locatie trouwens) ongeveer 20-25 min kwijt ben.
En Radboud, 30 min. Maar in de spits (de waalbrug) wel 45 min, maar op de pleijbrug naar Arnhem toen is het ook goed druk tijdens de spits. Dus ja....
Verder heb ik alleen nog maar ervaring met Radboud. Maar een andere afdeling dus dat zegt dan misschien ook niet veel.
pi_148959549
Goede SEO en een meisje voor QB! *O*

Goede SEO en een jongetje voor Lijnloos! *G* En M vindt het straks vast wel leuk, zo'n klein broertje! ;)

Welkom Elohel! *O*

Hier ook weer helemaal goedgekeurd door de vk! :) Bijna 26 weken en voor 't eerst aangekomen in gewicht (+2 kilo nu), dus daar mocht nog wel een paar kilo bij zei ze! ;) Bloeddruk was goed, Mini groeit goed en ligt al met d'r hoofd naar beneden, dus ik hoop dat ze zo comfortabel ligt en lekker in die positie blijft 8-)

Over 1,5 week al weer terug, omdat er dan bloed geprikt moet worden (wist ik al), omdat ik Rhesus c negatief ben. Hopelijk is de kleine dat ook, of maak ik geen antistoffen aan, dan is dat ook geen probleem.
pi_148959607
quote:
elicht worden

Maar Minke was heftig teleurgesteld.... Toch een broer
Wat leuk! Jongetjes O+
pi_148959627
Ik vind de Waalbrug echt vreselijk in de spits. Het is ook allebei niet handig met het OV, voordeel is wel dat je een bezoek aan de gyn dan kan combineren met een dagje dierentuin of openluchtmuseum O+ ;)
pi_148959734
Hier goede ervaringen met Rijnstate :Y
pi_148960514
Ik heb geen ervaring met de ziekenhuizen, maar Radboud is natuurlijk wel een universitair medisch centrum, Rijnstate lijkt me een kleinschaliger streekziekenhuis. Wat vind je prettiger?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148960691
Goede echo's en nieuwe jongetjes en meisjes in de maak! *O*

Welkom Elohel! :W

Joycie, succes morgen, spannend!

Wisseldag hier, 24 weken alweer! :o *O*
pi_148960904
Ik heb de vorige keer heel bewust gekozen voor een universitair ziekenhuis. Heb me laten onderzoeken om de afdeling Cardiologie, omdat er een erfelijke afwijking voorkomt in de familie. En omdat mijn vader onder behandeling is in het Erasmus, wilde ik dit onderzoek ook graag laten doen in het een universitair ziekenhuis. Dat is puur gevoel.

Maar nu weet ik het niet zo goed.
Gevoelsmatig zeg ik nu eerder Rijnstate omdat ik daar sneller ben.

(aan mijn vriend heb ik niet zoveel, want hem maakt hij vrij weinig uit)
pi_148961483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja, ga ik proberen. Al denk ik dat zo lang mogelijk slapen het beste is. Als ik slaap kan ik er ook niet aan denken.

Ik sta er nu wel zo in van: Komt er morgen weer een hoge bloeddruk uit. Onderneem dan als huisarts ook iets. Zeker omdat dit niet de eerste keer is. En zeker nu brengt het ook wat extra spanning met zijn mee (wat logisch is).
Moet morgen sowieso ook een door verwijzing naar de gyn regelen. Dus ben erg benieuwd!

Even een ander vraagje. Zijn er hier mensen uit de omgeving Arnhem/Nijmegen die ervaring hebben met of Rijnstate of Radboud? Waarschijnlijk moet ik gaan kiezen (woon zelf in Huissen) en ik heb dus echt geen idee..
Ik ben een Ernemmer en ga dus bevallen in Rijnstate. Alle controles zijn nu ook daar steeds en ik vind de zorg, sfeer en voorlichting echt heel erg fijn.
Er is op 5 febr en 11 apr een open dag in Rijnstate. Speciaal gericht op "bevallen in Rijnstate". Misschien leuk om te kijken? Ik ga zelf 11 april kijken :)
pi_148961656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 22:17 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb geen ervaring met de ziekenhuizen, maar Radboud is natuurlijk wel een universitair medisch centrum, Rijnstate lijkt me een kleinschaliger streekziekenhuis. Wat vind je prettiger?
Er is heel veel onderling overleg en daarnaast staat Rijnstate ook bekend als persoonlijker. Bovendien is het ook gewoon een groot ziekenhuis hoor, met een prima verlosafdeling, neo etc.
pi_148961716
(overigens is het soms ook mogelijk om controles te hebben bij de poli in zuid, scheelt weer een brug ;) )
pi_148962195
QB en Kyara, dank je wel voor jullie reactie. Ik denk dat ik dan toch voor het dichtstbijzijnde ga, en een verwijzing vraag voor Rijnstate.
pi_148962681
O+ Ernem... Grappig, ik ben geboren in Arnhem en eerste jaren in zowel Huissen als Arnhem gewoond. Blijft een topstad! Bevaltechnisch heb ik geen ervaring, dus aan mij heb je niks :+
pi_148966051
Ik denk dat Rijnstate prima is, kon ik ook voor kiezen maar ik ging toch liever voor het kleinere ziekenhuis in doetinchem. Wat veel mensen trouwens die uit omgeving Arnhem komen :)

Zo ik heb m'n 2 avonden werken erop zitten en ik ben gesloopt! Er zijn collega's die vinden dag de korte dienst bij ons er wel af kan en ik was dus de gelukkige vanavond die dus een collega minder had en heb de benen uit mijn lijf gelopen, als dit zo blijft ga ik geen avonddiensten meer werken. Voor het eerst sinds een maand ofzo weer veel last van mijn banden en bekken tijdens werktijd.
Gelukkig nu 3dagen vrij.
pi_148968828
Hier nog iemand die tussen Arnhem en Doetinchem moet kiezen! :)

Waarschijnlijk wordt het Doetinchem.

Ik lig kotsmisselijk in bed. Droom er zelfs over. Ga morgen de ha denk ik maar bellen en kijken of ik de ziektewet in kan..
pi_148969108
Doetinchem is voor mij te ver weg ;)

Hier echt kut geslapen, strontverkouden. Zo naar de dokter en dan terug naar bed hoop ik, als ik niet hoef te werken...
Had gehoor dat ik niet zo gespannen wakker zou worden. Maar helaas..
pi_148969113
Gestreeptestoel, wat rot dat je zo misselijk bent! Lijkt me echt niet fijn. Hopelijk kan de dokter iets voor je betekenen. De medicatie helpt niet?
pi_148969127
Succes zo Joyce!
En Gestreeptestoel, jij ook, hoop dat de huisarts iets kan betekenen.

En ik, ik ben veel te vroeg wakker. Maar ik ga mooi m'n bed nog niet uit. Dus hoop dat ik zo nog ff kan slapen.
De drukte op het werk van gister is helaas nog steeds voelbaar in m'n buik met draaien dus vandaag maar dagje rustig aan doen!
pi_148969343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 07:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Gestreeptestoel, wat rot dat je zo misselijk bent! Lijkt me echt niet fijn. Hopelijk kan de dokter iets voor je betekenen. De medicatie helpt niet?
Jawel.. Helpt wel, maar neem t niet in vandaag. Leek wel of ging hallucineren ofzo. Niet prettig! En niet verantwoord met nog een kind in huis.
pi_148969514
Sterkte Stoel!

Beterschap Joycie en succes dadelijk bij de huisarts.
pi_148970348
Succes zo Joyce! Maak je niet druk... :*
pi_148970769
Succes Joycie!

Vraagje aan alle niet-meer-zo-misselijke ( :* het komt goed) zwangeren:

Herkennen jullie ook dat enorme hongergevoel? Ik voel me sinds een week of 10 weer helemaal goed en heb toen mijn oude eetpatroon weer opgepakt. Sinds een week of 2 heb ik echt niet meer voldoende aan die hoeveelheid. Ik eet nu op m'n werk vaak 8 boterhammen en werk soms 's avonds thuis nog twee geroosterde boterhammen weg. Daarnaast eet ik op m'n werk een kop soep, een banaan en een mandarijn. Als avondeten eet ik vaak 1,5 tot 2 volle borden.

Nou mag ik gelukkig nog wel wat aankomen, maar ik voel me haast een slaaf van m'n maag en het is echt onprettig als ik even echt niet kan eten. :{ Wordt het beter of moet ik er echt voor zorgen dat ik altijd iets binnen handbereik heb? Iets anders eten als bijv. komkommer of tomaten helpt ook niet, ik heb gewoon echt HONGER! :( :')
pi_148970802
Wat vervelend stoel, sterkte!

Hier net van de dokter terug. Bloeddruk gemeten, was nog steeds te hoog, zelfde als woensdag.
Daarna mocht ik gelijk door naar het spreekuur, wat wel heel prettig was. Heb even met de huisarts erover gepraat. En die heeft wel wel wat gerustgesteld. Die heeft ook gelijk contact gehad met een gyneacoloog, en overlegd wat nu te doen. En toch besloten om medicatie te gaan gebruiken om die bloeddruk omlaag te krijgen. En daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Ook stuurt ze me vanmiddag een verwijzing door voor de gyneacoloog.

Wel stortte ik emotioneel net even in. Want moet maandag weer naar de dokter om mijn bloeddruk te laten meten. En dat betekend dus weer mijn werk bellen en zeggen dat ik pas later beschikbaar ben (inval), en omdat ik niet het hele verhaal kan vertellen voel ik me zo bezwaard.
Dus heb net gebeld, en ook toen weer emotioneel (huh hormonen wat zijn dan). Maar de planner was heel lief. En zei ook dat ik het moest aangegeven als ik het iets rustiger wilde doen, en dat ze daar best rekening mee wilde houden. Heb gezegd dat ik eerst maar eens afwacht wat de medicijnen doen, en dan beslis. Omdat het nu ook niet zo druk is en alle uurtjes (dus geld) mooi meegenomen zijn!

Verder het advies om rustig aan te doen het weekend en vandaag en mag 3 dagen geen autorijden. Dus vandaag wordt het een dagje op de bank met een boek, of netflix.
pi_148970820
Selvaria: herkenbaar ja. Maar dat is echt over sinds het tweede trimester, ik heb nog wel meer honger dan voorheen maar het zijn wat normalere hoeveelheden nu :)
pi_148970836
Joycie: wat vervelend allemaal! Ik hoop dat je bd stabiliseert met de medicatie. Wat krijg je?
pi_148970979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat vervelend stoel, sterkte!

Hier net van de dokter terug. Bloeddruk gemeten, was nog steeds te hoog, zelfde als woensdag.
Daarna mocht ik gelijk door naar het spreekuur, wat wel heel prettig was. Heb even met de huisarts erover gepraat. En die heeft wel wel wat gerustgesteld. Die heeft ook gelijk contact gehad met een gyneacoloog, en overlegd wat nu te doen. En toch besloten om medicatie te gaan gebruiken om die bloeddruk omlaag te krijgen. En daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Ook stuurt ze me vanmiddag een verwijzing door voor de gyneacoloog.

Wel stortte ik emotioneel net even in. Want moet maandag weer naar de dokter om mijn bloeddruk te laten meten. En dat betekend dus weer mijn werk bellen en zeggen dat ik pas later beschikbaar ben (inval), en omdat ik niet het hele verhaal kan vertellen voel ik me zo bezwaard.
Dus heb net gebeld, en ook toen weer emotioneel (huh hormonen wat zijn dan). Maar de planner was heel lief. En zei ook dat ik het moest aangegeven als ik het iets rustiger wilde doen, en dat ze daar best rekening mee wilde houden. Heb gezegd dat ik eerst maar eens afwacht wat de medicijnen doen, en dan beslis. Omdat het nu ook niet zo druk is en alle uurtjes (dus geld) mooi meegenomen zijn!

Verder het advies om rustig aan te doen het weekend en vandaag en mag 3 dagen geen autorijden. Dus vandaag wordt het een dagje op de bank met een boek, of netflix.
Welke medicatie heb je gehad?
S. 2014
J. 2016
pi_148970987
Ik hoop ook dat het stabiliseert L-E. En eigenlijk heb ik daar wel vertrouwen in. Mede omdat deze bloeddruk is gemeten onder behoorlijk wat spanning :)

Ik heb Methyldopa 250mg gekregen, ook bekend als Aldomet?

Wat ik vooral ook heel fijn vond is dat de HA gelijk heeft overlegd met het ziekenhuis, zodat ik niet nog een tijd in het ongewisse blijf zitten. Dit brengt wel rust :)
Al voelt dat nu nog even niet zo.
pi_148971260
Ahh good old methyldopa. Had ik ook bij m'n dochter. Bijwerking: vermoeidheid.
Na een aantal weken moest ik overstappen op de 500 Mg variant. Nog meer vermoeidheid.

Goede nieuws is dat m'n dochter uiteindelijk gezond is geboren na een zwangerschap van bijna 40 weken :)
pi_148971415
Ik was suf en moe van de methyldopa de eerste drie dagen, daarna helemaal niet meer. Hopen dat het zn werk doet Joycie!
pi_148971508
Ik heb de eerste dagen veel geslapen met de methyldopa, maar dat trok later wel weg gelukkig.
S. 2014
J. 2016
pi_148971541
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 09:45 schreef L-E het volgende:
Selvaria: herkenbaar ja. Maar dat is echt over sinds het tweede trimester, ik heb nog wel meer honger dan voorheen maar het zijn wat normalere hoeveelheden nu :)
Dit inderdaad en sinds een paar weken kan ik alleen nog kleine porties naar binnen werken.

Balen van je bloeddruk Joyce! Ik hoop dat de medicijnen verschil gaan maken.

Heb je al open kaart gespeeld op je werk Stoel? Hopelijk kan de huisarts wat voor je betekenen.
pi_148971640
Ik ga er gewoon vanuit dat het doet wat het moet doen. En nu gelukkig weekend. Dus kan lekker rustig aan doen als de medicijnen me idd suffig en moe maken :)
pi_148971818
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:13 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat het doet wat het moet doen. En nu gelukkig weekend. Dus kan lekker rustig aan doen als de medicijnen me idd suffig en moe maken :)
Het werkte hier heel snel gelukkig.
S. 2014
J. 2016
pi_148971908
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:13 schreef J0ycie88 het volgende:
ondanks dat je bloeddruk weer zo hoog was, wat een fijn nieuws.
Actie door de huisarts die ook echt goed naar je heeft geluisterd en in overleg met het ziekenhuis een plannetje heeft gestart. Je roosteraar van het werk die voorlopig toch genoeg weet en er rekening mee houdt dat je het even iets rustiger aan moet doen en naar de HA voor controle binnenkort.

Lekker rustig aan doen van het weekend, veel slapen, hangen en chillen geinstalleerd met wat films of series :*

dat huilerige is helemaal niet gek hoor. Het is ook allemaal veel en snel te verwerken voor je :*
Schudden voor gebruik
pi_148972061
Joycie, vervelend, maar fijn dat je er nu wat meer vertrouwen in hebt en geruster over bent! Dat zal vast ook helpen! :Y

Selvaria: herkenbaar! :Y Ben eigenlijk bijna niet echt misselijk/ziek geweest in het begin, maar had wel wat minder eetlust. Dat leek zich weer netjes te stabiliseren, maar nu al een paar weken echt constant honger! Ik probeer veel groente, fruit en crackers/rijstwafels te eten, maar de lekkere trek blijft.
Gelukkig mag ik ook nog wel wat aankomen, maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te beperken.
pi_148972268
Joycie,
Fijn dat je er nu iets voor krijgt. Hopelijk niet teveel bijwerkingen.

@ honger
Dat had ik bij de eerste wel. Kon de hele dagen wel vreten en Dan ook echt vreten. En het liefste ongezond!

Op t werk weet niemand iets. Ik zie mijn collegas ook amper. (als mensen me herkennen.. Ssstt) dus dat is wen voordeel. Ik zie voornamelijk alleen de clienten. Maar miss hien dat ik het de clienten wel gewoon vertel.

En heel vreemd.. Nu heb ik de ha gebeld.. Heb pas 1x hoeven kokhalzen. Heb net de beneden verdieping al schoongemaakt. De ha zei, als ik me Maandag wen stuk beter voelde, kon ik smorgens afbellen. Mijn lichaamneemt volgensmij een loopje met me.
pi_148973008
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 04:41 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier nog iemand die tussen Arnhem en Doetinchem moet kiezen! :)

Waarschijnlijk wordt het Doetinchem.

Ik ben mijn hele zwangerschap in Slingeland geweest voor controles en ben er ook bevallen en kijk er heel positief op terug! Het is een vrij klein ziekenhuis en daardoor ook best heel persoonlijk vond ik. Enige nadeel vonden wij dat mijn man niet mocht blijven slapen, maar ik las dat de verloskamers vernieuwd zijn (mooi geworden volgens de foto!) en dat er nu ruimtes zijn waar het nieuwe gezin mag blijven slapen.
E.
pi_148973749
Echo geboekt voor 6 februari. Dan ben ik als het goed is bijna 9 weken.....Spannend!
pi_148974201
Meisje voor QB en een jochie voor Lijnloos *O*

Jagar, spannend :D 6 februari is ook al bijna!
pi_148974449
Gefeliciteerd me al het goede nieuws *O*
:* voor al ht minder goede nieuws.

Ik heb de nacht overleefd. En dat is het wel. Ik merk dat ik toch heel graag thuis wil bevallen met mijn eigen vk en dat me dat nou eventjes door mijn neus geboord lijkt te worden viel rauw op mijn dak. Alle dingen die ik had bedacht voor bevallen worden me nou afgepakt, zo voelt het. En genieten van de laatste loodjes... De roze wolk is ook best grijs nou. Heb mezelf dus in slaap gehuild, en bij opstaan bleek ik nog niet klaar.
Maar nu heb ik mezelf toch maar bij elkaar geraapt, want ik heb een trouwerij en daar wil ik wel heen. Bovendien kan ik niet in deze bui blijven hangen. Daar wordt de situatie ook niet beter van.
Morgen mail ik mijn hypnocoach, die doet ook moxa, dus dat ga ik proberen. De draaipoging is woensdagmiddag. Dat ga ik gewoon doen, ondanks dat ze nog terug kan draaien of uit zichzelf goed kan gaan liggen. Ik wil het niet aan kans overlaten. Ik wil actie. Ik wil mijn thuisbevalling met vk en geen keizersnede. NIET, NIET, NIET. Zo.
pi_148974861
Vervelend dat je je zo voelt Risu, heel verstandig dat je hulp zoekt om je rust weer te vinden! :*
Veel plezier bij de bruiloft.
pi_148974865
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Het werkte hier heel snel gelukkig.
Fijn om al die ervaringen met deze medicatie te horen. Ik zit nu heerlijk op de bang met brinta en een kop thee en glas water binnen handbereik. Even lekker relaxen en rust..
Ben wel erg emotioneel. Maar goed ik denk dat dat ontlading en hormonen zijn ;)
Volgens mijn vriend moet ik maar lekker komedies gaan kijken!

quote:
17s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:24 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ondanks dat je bloeddruk weer zo hoog was, wat een fijn nieuws.
Actie door de huisarts die ook echt goed naar je heeft geluisterd en in overleg met het ziekenhuis een plannetje heeft gestart. Je roosteraar van het werk die voorlopig toch genoeg weet en er rekening mee houdt dat je het even iets rustiger aan moet doen en naar de HA voor controle binnenkort.

Lekker rustig aan doen van het weekend, veel slapen, hangen en chillen geinstalleerd met wat films of series :*

dat huilerige is helemaal niet gek hoor. Het is ook allemaal veel en snel te verwerken voor je :*
:)

Morgen gaan we lekker uiteten en mijn schoonouders het nieuws vertellen en we gaan ook even langs mijn vader en zondag even naar mijn moeder. Ik laat mijn vriend lekker rijden. En ik kan bij mijn beide ouders sowieso mijn rust wel pakken, 's avonds lekker op tijd naar bed!

Dank je wel voor je positieve eerste stukje,. Eigenlijk is het gewoon heel fijn. De planner die zo lief was aan de telefoon, mijn HA die gelijk actie onderneemt. En een verwijzing naar de gyn! Vanmiddag maar eens bellen voor een afspraak zodra ik de brief binnen heb!

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Echo geboekt voor 6 februari. Dan ben ik als het goed is bijna 9 weken.....Spannend!
Wat spannend Jagär! nog 2 weekjes wachten!

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:17 schreef Risu het volgende:

Ik heb de nacht overleefd. En dat is het wel. Ik merk dat ik toch heel graag thuis wil bevallen met mijn eigen vk en dat me dat nou eventjes door mijn neus geboord lijkt te worden viel rauw op mijn dak. Alle dingen die ik had bedacht voor bevallen worden me nou afgepakt, zo voelt het. En genieten van de laatste loodjes... De roze wolk is ook best grijs nou. Heb mezelf dus in slaap gehuild, en bij opstaan bleek ik nog niet klaar.
Maar nu heb ik mezelf toch maar bij elkaar geraapt, want ik heb een trouwerij en daar wil ik wel heen. Bovendien kan ik niet in deze bui blijven hangen. Daar wordt de situatie ook niet beter van.
Morgen mail ik mijn hypnocoach, die doet ook moxa, dus dat ga ik proberen. De draaipoging is woensdagmiddag. Dat ga ik gewoon doen, ondanks dat ze nog terug kan draaien of uit zichzelf goed kan gaan liggen. Ik wil het niet aan kans overlaten. Ik wil actie. Ik wil mijn thuisbevalling met vk en geen keizersnede. NIET, NIET, NIET. Zo.
Wat vervelend Risu dat je je zo naar voelt. Ik snap dat het moeilijk is dat nu alles wat je in je hoofd had niet meer kan.
Maar wel goed dat je doorhebt dat je niet in deze bui kan blijven hangen!
Wie weet helpt de draaipoging wel of draait ze vanzelf terug! Ik ga voor je duimen!

Probeer te genieten van vandaag!
pi_148975259
quote:

Fijn dat alles goed was! En een UD-tweelingbroer! *O* 14 juni kleinemannendag! oO< O+

Welkom Elohel!

En al best snel (al voelt het waarschijnlijk niet zo) een echo voor Jagär!

Sterkte Risu, zware laatste loodjes :*

En ook sterkte voor Joycie, lastig zeg die bloeddruk... moeilijk om dan op je roze wolk te komen.

Hier helemaal prima! Gisteren weer twee mensen die spontaan vroegen of ik zwanger was, waarvan een een kinder- en relatieloze man was van wie ik het totaal niet verwacht had (vrouwen letten toch meer op elkaars buik denk ik :P), dus he made my day.

Ik zat gisteren bij een presentatie van een collega en toen liet hij een indrukwekkend filmpje zien, kreeg voor het eerst last van hormonen, voelde een brok in mijn keel komen. Beetje raar gezicht als ik met tranen in mijn ogen zit tijdens een verder doodnormale presentatie :') Dus snel aan iets anders gedacht.
pi_148976649
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:48 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Fijn dat alles goed was! En een UD-tweelingbroer! *O* 14 juni kleinemannendag! oO< O+

Welkom Elohel!

En al best snel (al voelt het waarschijnlijk niet zo) een echo voor Jagär!

Sterkte Risu, zware laatste loodjes :*

En ook sterkte voor Joycie, lastig zeg die bloeddruk... moeilijk om dan op je roze wolk te komen.

Hier helemaal prima! Gisteren weer twee mensen die spontaan vroegen of ik zwanger was, waarvan een een kinder- en relatieloze man was van wie ik het totaal niet verwacht had (vrouwen letten toch meer op elkaars buik denk ik :P), dus he made my day.

Ik zat gisteren bij een presentatie van een collega en toen liet hij een indrukwekkend filmpje zien, kreeg voor het eerst last van hormonen, voelde een brok in mijn keel komen. Beetje raar gezicht als ik met tranen in mijn ogen zit tijdens een verder doodnormale presentatie :') Dus snel aan iets anders gedacht.
O+ ja tweelingUDbroertjes! *O*

Leuk is dat als er mensen al spontaan gaan vragen! Hier verbaast iedereen zich over het feit dat ik al (op 1 dag na) op de helft ben :+ men ziet het gewoon niet...
pi_148976975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 12:17 schreef Risu het volgende:

Heb je ook al gekeken op de website spinningbabies?
pi_148977173
Goed dat je toch die echo nog hebt gepland Jagar, spannend!

Risu, hopelijk lukt de draaipoging, ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. :*

@Honger: fijn dat het herkenbaar is! Ik sjees zo naar de supermarkt voor wat extra's, brood is op. :')
pi_148977762
Jagär: fijn dat je een echo gepland hebt! Spannend!

Risu: ik hoop voor jou dat de draaipoging lukt of dat je eigenwijze dame zelf nog besluit te draaien. En dat je even moet omschakelen, snap ik wel. Je hebt iets in je hoofd en daar wordt ineens een streep doorheen gezet, omdat dame in stuit ligt. Dat is even slikken. Hopelijk draait ze nog en kun je toch thuis bevallen.

Ik heb net de VK gebeld. Gewoon om even mijn verhaal te doen en de spanning wat kwijt te kunnen. Ze begreep me goed dus dat is fijn. Ze vond het ook niet vervelend dat ik belde denk ik (althans, ze nam de tijd voor me en reageerde heel vriendelijk en rustig).
Vandaag 6 weken zwanger en het weekend voor de deur. Hopelijk brengt dat afleiding.
pi_148978098
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:11 schreef Malteser het volgende:
Jagär: fijn dat je een echo gepland hebt! Spannend!

Risu: ik hoop voor jou dat de draaipoging lukt of dat je eigenwijze dame zelf nog besluit te draaien. En dat je even moet omschakelen, snap ik wel. Je hebt iets in je hoofd en daar wordt ineens een streep doorheen gezet, omdat dame in stuit ligt. Dat is even slikken. Hopelijk draait ze nog en kun je toch thuis bevallen.

Ik heb net de VK gebeld. Gewoon om even mijn verhaal te doen en de spanning wat kwijt te kunnen. Ze begreep me goed dus dat is fijn. Ze vond het ook niet vervelend dat ik belde denk ik (althans, ze nam de tijd voor me en reageerde heel vriendelijk en rustig).
Vandaag 6 weken zwanger en het weekend voor de deur. Hopelijk brengt dat afleiding.
Wat een fijn zeg O+

je "klinkt" ook relaxter dan bijvoorbeeld gisteren.

6 weekjes! Nog heel even en je hebt je echo al! Ga je nog wat leuks doen van het weekend?
Schudden voor gebruik
pi_148978127
En jäger! Een echodatum.. sorry ik had er helemaal overheen gelezen :@
Wat fijn dat het nog lukt voor je in het vliegtuig stapt. Is dat bij een echocentrum of toch via de VK?
Schudden voor gebruik
pi_148978399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:22 schreef Stippelrientje het volgende:
En jäger! Een echodatum.. sorry ik had er helemaal overheen gelezen :@
Wat fijn dat het nog lukt voor je in het vliegtuig stapt. Is dat bij een echocentrum of toch via de VK?
bij de gynacoloog hier. Daar ben ik ook geweest voor m'n spiraaltje, en het waren allemaal lieve mensen. Ik vind het spannend!
pi_148979467
Ah fuck. Ik had echt bekkenbodemspieroefeningen moeten doen na de geboorte van L.

Ik verslik me net grandioos in een slok thee en pies mn helw broek vol. Gelukkig ben ik thuis. :')
pi_148979816
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:06 schreef -Spring het volgende:
Ah fuck. Ik had echt bekkenbodemspieroefeningen moeten doen na de geboorte van L.

Ik verslik me net grandioos in een slok thee en pies mn helw broek vol. Gelukkig ben ik thuis. :')
_O-
pi_148980120
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat een fijn zeg O+

je "klinkt" ook relaxter dan bijvoorbeeld gisteren.

6 weekjes! Nog heel even en je hebt je echo al! Ga je nog wat leuks doen van het weekend?
Ja, was echt fijn! Eigenlijk heeft de VK niks bijzonders gedaan maar het gevoel gehoord te worden is al zoveel waard.
Jullie reageerden gisteren ook allemaal zo fijn en begripvol, dat steunt me.

We hebben een weekend met weinig verplichtingen en daar geniet ik altijd het meeste van. Meestal vullen de dagen zich dan vanzelf met fijne dingen.
pi_148980148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

bij de gynacoloog hier. Daar ben ik ook geweest voor m'n spiraaltje, en het waren allemaal lieve mensen. Ik vind het spannend!
Dat is ook hartstikke spannend! We duimen gewoon voor een hele mooie knipper!
pi_148980187
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 15:06 schreef -Spring het volgende:

:D. Altijd fijn om op zulke momenten thuis te zijn.... _O-
pi_148980542
Woensdagochtend een afspraak bij de gyn. Eerst had ze een weekje later in gedachten maar door mijn bloeddruk mag ik woensdag al. Geeft een fijn gevoel.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. En benieuwd naar de arts.
Best wel spannend!
pi_148980593
Fijn dat je je gehoord voelt malteser. Geniet maar lekker van je weekend!
pi_148983825
Welkom Elohel! Ik eet nooit döner dus geen idee, m'n vriend is er wel weer helemaal gek van :P

Goede SEO voor Quickie-Brat, een meisje! *O*
En ook voor Lijnloos, een jongetje *O*

Balen die misselijkheid Gestreeptestoel! Hoop dat even wat minder misselijkheid gaat doorzetten!

Honger is ook hier herkenbaar Selvaria. Heb een tijd alleen trek in zoutig eten gehad, tot een tijdje terug. Ineens smaakte chocola ook weer goed en nu heb ik dus steeds trek in chocola.. Of wat dan ook, ik heb gewoon vaak trek! Heb al 2 weken niet op de weegschaal gestaan en zie er tegenop dat binnenkort weer te doen :P

:* Joycie, even schrikken van die hoge bloeddruk! Wel fijn dat er gelijk actie wordt ondernomen en je woensdag al bij de gyn terecht kan :)

:* Risu, ik snap je gevoel wel hoor! Is zo balen als het ineens anders loopt.. Ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar als ie zich nu ineens zou omdraaien zou ik er ook goede huilbuien van hebben! Je stelt het je op een bepaalde manier voor en dan veranderd dat ineens en dat is kut. Maar: ze kan nog draaien! Hoop heel erg dat ze dat nog even doet, of anders een goede draaipoging ;)

O
pi_148984070
Toch triest hoe een volle treincoupé collectief de andere kant op kijkt en gewoon lekker blijft zitten terwijl je met je écht duidelijk zwangere buik voorbij loopt :N

Nu voel ik me prima en kan ik echt wel even 10 minuten staan, maar dat wisten zij niet ;)

Van de week ook, heb ik een andere moeder geholpen om d'r kinderwagen uit de trein te tillen, terwijl 5-6 man zich erlangs wurmt :?

Ik: "Zal ik even helpen?"
Zij (kijkend naar m'n buik): "Uhm, nou nee, maarja..."
Ik (net íets harder dan echt nodig was): "Ja joh, als niemand anders het doet! Volgende keer doet iemand het hopelijk ook voor mij! ;) "

Kan ik slecht tegen, maar gelukkig heb ik wel een grote mond :P
pi_148984130
Kak, verkeerde knop, was nog niet klaar :P

Ook nog een :* voor de onzekerheid van Malteser, fijn dat het vandaag alweer wat beter gaat! Iemand die naar je luistert kan al zoveel schelen!

Een echodatum voor Jager! *O*

Fijn is dat Spring :') Dan ben je wel heeel blij dat je gewoon thuis bent ja!

Ik zag DJMO nog even voorbijkomen, hoe gaat het met jou? Nog veel last van je bekken en in je coccoon?

Hier niks nieuws. Gister bewoog baby wat minder na een paar drukke dagen. Vanochtend vroeg gelijk maar even geprobeerd hem wakker te maken. Beetje zitten porren in m'n buik: niks. Chocola naar binnen werken: kriebeltje of 2 vanbinnen, maar stelde weinig voor. Toch een teken van leven dus maar weer gaan liggen en uitgeslapen. Sinds het opstaan en wat eten weer regelmatig beweging gevoeld, nu wiebelt ie weer lekker :). Hij heeft vast net zo'n hekel aan wakker worden als z'n ouders :')
pi_148984448
Gevalletje, ik wil wel een rustige baby, die van mij loopt trampoline te springen op mijn blaas :'(

Twist, Nederlanders }:|
pi_148984661
Geen sticker van de vk :(
- Baby lijkt P95 te worden en dat vind ik niet tof. Er moet een extra groei-echo worden ingepland volgende week.
- Ik moest meteen naar de huisarts om te controleren op blaasontsteking (maar dat was niet, was nog net voor 17.00u binnen daar). Heb namelijk wat menstruatiekrampen en ik plas heul veul.
- Volgende week vrijdag moet ik worden getest op zwangerschapsdiabetes met het vieze suikerdrankje, want mijn bloedsuikerspiegel was was 3,6.

Dus :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 23 januari 2015 @ 17:44:09 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148984907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:20 schreef Gevalletje het volgende:
Ik zag DJMO nog even voorbijkomen, hoe gaat het met jou? Nog veel last van je bekken en in je coccoon?
ik lees nog trouw hoor ;) ik heb dusdanig veel last dat ik net figuurlijk door de knieen ben gegaan en een rolstoel heb besteld. Drie keer per dag naar school/psz/school is gewoon niet langer haalbaar. Verder ga ik boodschappenhulp aanvragen 1x p/w voor de zware dingen.

Hier vanmorgen ook een groeiecho gehad; hier een gemiddeld p50 kindje (tot nu toe) maar toch moet ik bij een geschat geboortegewicht van nu 3400 gram, serieus gaan nadenken over een ks :( aangezien Geert met z'n 3180 gram al klem zat willen ze geen enkel risico nemen dat het tijdens een natuurlijke bevalling alsnog op een spoedks gaat uitdraaien zoals ik de assistent-gyn vanmiddag begreep. Over ca 3 weken terug voor nog een groeiecho en het bespreken van m'n bevalplan (dus daar moet ik nu ook mee aan de gang .. wat wil ik wel en wat wil ik niet :') )

verder geen fut om op iedereen te reageren; maar een welkom voor de nieuwe zwangeren en een :* voor hun die het nodig hebben !

pi_148984980
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik lees nog trouw hoor ;) ik heb dusdanig veel last dat ik net figuurlijk door de knieen ben gegaan en een rolstoel heb besteld.
En wie gaat die duwen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 23 januari 2015 @ 17:48:26 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148985070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:45 schreef McLaura het volgende:

[..]

En wie gaat die duwen?
met draaigevallen aan de wielen ;) kan hem zelf voortbewegen

pi_148985333
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

Een rolstoel... Goed dat je die hebt besteld! Het zal een hoop schelen, denk ik zo :)
pi_148985533
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ah, handig!
pi_148986177
MevrouwCactus, veel plassen kan ook van zw. diabetes zijn zei mijn vk. Wel k*t dat je ook zo'n test moet, ik moet donderdag :(

Ik heb net mijn stagiaire uit moeten zwaaien, gaat morgen weer terug naar nl, ik moest bijna huilen (om een stagiaire for god's sake). Maar heb d'r weggestuurd met een 8.1 en een 7.9 dus zij was wel blij.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 23 januari 2015 @ 19:19:27 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148987578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Een rolstoel... Goed dat je die hebt besteld! Het zal een hoop schelen, denk ik zo :)
Ik hoop het. ben vanmiddag echt kapot gegaan toen ik het laatste stuk terug naar huis moest.

oh jah, bloeddruk 112 over 70 ofzo, mooi netjes dus, gewicht .. nu plus tien kilo oid. Spekkie lag netjes met z'n hoofd naar beneden, de harde buiken en steken rond m'n schaambot zullen van het indalen komen. Moest wel rustiger aandoen en meteen bellen als de harde buiken regelmatiger werden/pijn gingen doen. ben alleen vergeten om om het nr van de verloskamers te vragen :')

plaatje bij t praatje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_148990081
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik lees nog trouw hoor ;) ik heb dusdanig veel last dat ik net figuurlijk door de knieen ben gegaan en een rolstoel heb besteld. Drie keer per dag naar school/psz/school is gewoon niet langer haalbaar. Verder ga ik boodschappenhulp aanvragen 1x p/w voor de zware dingen.

Hier vanmorgen ook een groeiecho gehad; hier een gemiddeld p50 kindje (tot nu toe) maar toch moet ik bij een geschat geboortegewicht van nu 3400 gram, serieus gaan nadenken over een ks :( aangezien Geert met z'n 3180 gram al klem zat willen ze geen enkel risico nemen dat het tijdens een natuurlijke bevalling alsnog op een spoedks gaat uitdraaien zoals ik de assistent-gyn vanmiddag begreep. Over ca 3 weken terug voor nog een groeiecho en het bespreken van m'n bevalplan (dus daar moet ik nu ook mee aan de gang .. wat wil ik wel en wat wil ik niet :') )

verder geen fut om op iedereen te reageren; maar een welkom voor de nieuwe zwangeren en een :* voor hun die het nodig hebben !
Ik zou een second opinion gaan vragen in een ander zkh, want om een keizersnede te gaan plannen bij een vierde kind met deze redenen en dit geschat gewicht is nogal discutabel. Volgens mij is een keizersnede ook wel het laatste wat jij nodig gaat hebben in je kraamtijd...
pi_148990285
Risu, knuf. :*

Minarosa, zo leuk als mensen waar je het niet van verwacht het zien. Ik zit nu überhaupt al te stralen

Malteser, fijn dat de vk je gerust kon stellen.

Spring, helaas is de pies herkenbaar. Maargoed, zwangerschap en bevallen was alle schaamte voorbij toch? :P

Joyce, fijn dat je in ieder geval medicijnen krijgt.

Twist, ongelofelijk. Goed fatsoen is ver te zoeken.

Gevalletje, nu al een eigen willetje. ;)

MevrouwCactus, stom. :{ Maak je je er druk om?

Mellie, sterk spul he, die hormonen? ;)

DJMO, kijk dat voetje nou. *;

Hier gister een sticker gehad bij de vk. Ondanks de feestdagen niks aangekomen, gelukkig, want ik vond die 4 kilo van de 4 weken ervoor wel al even slikken. Bloeddruk goed, hartje goed. :) Dus we gaan weer met een gerust hart de komende 4 weken tegemoet.
Net wel alvast het kamertje opgehaald. Een beetje vroeg met 16 weken misschien, maar heb een deal kunnen sluiten die ik niet voorbij kon laten gaan. En ergens vind mijn inner zenuwpees het ook wel fijn om dit al geregeld te hebben. :') Anyway, dat wordt de komende paar weken een beetje in de weg staan. Het kamertje zelf moet namelijk eerst nog gestukt worden. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148990456
Ach, dan heb je het maar in huis, krisvc!

Ik maak me vanavond zorgen dat ik helemaal geen klachten heb. Dat wil zeggen, ik ben niet misselijk. M'n borsten doen zeer en ik ben moe en ik kan geen beslissingen maken, maar mijn hoofd vindt het het belangrijkste dat ik niet misseliijk ben, zodat ik fijn iets heb om me zorgen over te maken....Man o man, ik hoop dat ik snel wat meer zekerheid in het zwanger zijn heb, want ik wordt knettergek van mezelf... 8)7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 23 januari 2015 @ 20:54:28 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148990540
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik zou een second opinion gaan vragen in een ander zkh, want om een keizersnede te gaan plannen bij een vierde kind met deze redenen en dit geschat gewicht is nogal discutabel. Volgens mij is een keizersnede ook wel het laatste wat jij nodig gaat hebben in je kraamtijd...
Ik snap je punt, maar toch houd ik het in overweging. Alle drie de bevallingen zijn niet zonder slag of stoot gegaan helaas, en dat maakt me ook lichtelijk huiverig voor een natuurlijke bevalling, hoeveel nadelen er ook aan een ks kleven.

pi_148991931
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:51 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik maak me vanavond zorgen dat ik helemaal geen klachten heb. Dat wil zeggen, ik ben niet misselijk. M'n borsten doen zeer en ik ben moe en ik kan geen beslissingen maken, maar mijn hoofd vindt het het belangrijkste dat ik niet misseliijk ben, zodat ik fijn iets heb om me zorgen over te maken....Man o man, ik hoop dat ik snel wat meer zekerheid in het zwanger zijn heb, want ik wordt knettergek van mezelf... 8)7
genoeg "kwaaltjes" hoor

Wees blij dat je (nog) niet misselijk bent ^^,
Hier moet ik om bijna alles spugen en dat is ook niet alles }:| Gelukkig niet meer de hele dag misselijk zoals vanaf een week of 6..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9
Schudden voor gebruik
pi_148992208
he gatver, spuuglokje...Dat lijkt me lastig, inderdaad! Kun je dat nog met werk combineren?
pi_148992315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:40 schreef Jagärtrut het volgende:
he gatver, spuuglokje...Dat lijkt me lastig, inderdaad! Kun je dat nog met werk combineren?
Ik ben huisvrouw dus dat scheelt :9

De wc is dan ook lekker dichtbij. Het is niet zo dat ik uren lang misselijk ben. Het komt vrij snel op en het is dan ook bijna direct weer weg. :D

ach ik moet er soms ook best om lachen. vooral om mijn meneer zijn baard.
Hij zit er dan aan te wrijven en ik moet dan echt uit het niets daardoor kokhalzen en daar moet ik dan om lachen tegelijkertijd. Dat werkt niet altijd even best :9
Schudden voor gebruik
pi_148992356
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:51 schreef Jagärtrut het volgende:

Zooo herkenbaar. Mijn borsten doen zeer en groeien mijn bh uit, ik ben moe maar verder niks. En ik vind het doodeng!
Gelukkig heb je een echo gepland, dan heb je duidelijkheid!
pi_148992507
Oh vraagje voor de 12 weken grens (gepasseerde) zwangeren onder ons:

nu heb ik t/m 12 weken foliumzuur met toegevoegde vit D + B(11?) geslikt en nu ben ik dus toe aan de wissel van pillenmeuk.

Nou heb ik vit D en apart vit B (daar zitten dus van alles in van de B's), maar nou ving ik op niet te veel van vit B binnen krijgen of iets in die geest. Naast je voeding dus..

Maar ik ben even de weg kwijt. HAMVRAAG: Wat nemen jullie in aan vitamientjes (muv voeding)? Wat is aan te raden, wat is af te raden?
Schudden voor gebruik
pi_148992757
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Oh vraagje voor de 12 weken grens (gepasseerde) zwangeren onder ons:

nu heb ik t/m 12 weken foliumzuur met toegevoegde vit D + B(11?) geslikt en nu ben ik dus toe aan de wissel van pillenmeuk.

Nou heb ik vit D en apart vit B (daar zitten dus van alles in van de B's), maar nou ving ik op niet te veel van vit B binnen krijgen of iets in die geest. Naast je voeding dus..

Maar ik ben even de weg kwijt. HAMVRAAG: Wat nemen jullie in aan vitamientjes (muv voeding)? Wat is aan te raden, wat is af te raden?
Niet teveel A.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148993569
Ik neem zwangerschapsvitamine van davitamon (dacht ik) roze pakje iig.
Mee gestart omdat ik in het begin Aardig wat junkfood at, want dat hield ik ook makkelijk binnen en het voelde goed. Daarna veel gezonder gaan eten dus niet meer echt nodig, maar ik vergeet hem ook af en toe dus ja. Week of 3 geleden nog op ijzer getest, en die was 7,nogwat dus dat was prima.

Bedankt voor alle :* . Ik heb het van,iddag los kunnen laten en heb een leuke dag gehad. Ik ga dit weekend even relaxen en dan maandag verder kijken naar hoe en wat. En wie weet draait ze nog. Ik heb namelijk echt het idee, dat ze dus gewoon eerst wel goed lag. Dat hoofd onder mijn ribben had ik volgens mij ook eerst niet, en dat geeft me wel hoop dat ze zelf gewoon net ligt zoals ze die dag wil liggen. Morgen is het misschien al anders.
Ze is in ieder geval druk zat en maakt het naar mijn idee dus goed. :)
pi_148999485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 21:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Hier ook multivitamine. Eerst AH zwanger huismerk uit de afprijsbak, nu Etos zwanger huismerk (exact hetzelfde). Waren vorige week 1 + 1 gratis, misschien nu nogsteeds? Zijn wel grote pillen en je moet er 2 per dag. Ik vergeet er echter regelmatig een, maar omdat er zoveel in zit is dat dan ook niet zo erg. Voor 8,99 ofzo heb je een doos voor 30 dagen. Andere multivitamine waren 13 euro voor 60 dagen (1 per dag), dus zonder actie moet je daar wel even goed naar kijken.
pi_149000192
Ik slik alleen vit D bij. En de eerste 12 weken ook foliumzuur.
pi_149002347
Ik heb geloof ik "vitaal zwanger" van kruidvat en extra vit D. Bevalt me prima...

Lig ik hier al een uur wakker nadat mini "bang" was en man ligt te ronken als een malle. Ik wil graag nog ff slapen voor het weer echt ochtend is... :z
pi_149002577
Hier ook een multivit. en extra calcium :)
pi_149002588
Gravitamon. Kwam mijn moeder mee aanzetten, die had ze vroeger zelf ook gebruikt. Schijnt nog steeds heel goed te zijn, volgens de mevrouw van de Etos.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 08:39:23 #197
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_149002873
Hier ook gravitamon. Ik was toevallig bij de apotheek en moest van de gynaecoloog multivitamine gaan slikken ipv alleen foliumzuur. (Ok, eerst moest t naast mijn foliumzuur ivm een tweeling. Later mocht ik de extra foliumzuur laten vallen) Dus gelijk gevraagd en toen kwam ze met gravitamon aanzetten.
pi_149004138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 07:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gravitamon. Kwam mijn moeder mee aanzetten, die had ze vroeger zelf ook gebruikt. Schijnt nog steeds heel goed te zijn, volgens de mevrouw van de Etos.
Gravitamon heb ik ook (geef geen bv meer maar maak ze wel op als gewone multi). Zijn exact dezelfde pillen als Davitamon mama trouwens... Kleur, grootte, samenstelling...
Kwak
pi_149005577
Nu foliumZuur en can Supradyn die kauwvitamines. Ik heb nog n potje multivitamine staan van Gravitamon ALS t goed is.

Ik heb zo naar gedroomd vannacht. Het leek wel of ik elke keer verder droomde ALS ik wakker was. Je mocht niet zwanger zijn. Ze pakten je op straat of sleurden je de auto uit en trapten je dan zo hard in de buik tot de baby dood was. :? 8)7 Voel me zelfs nu raar nu ik er aan denk.
pi_149005649
Davitamon compleet mama met omega-3. Vanwege de visolie.
pi_149005651
Risu, nog wel vd bruiloft kunnen genieten?

Twist, stom he dat mensen dan niet ff helpen! Mja iedereen zegt altijd dat ze wel zouden helpen, maar t meerendeel helpt toch niet.
pi_149005741
Oohh en jager toch nog een echo gepland voor je gaat vliegen! Jeeuuh!

Ik heb continue honger, maar niks smaakt behalve ongezonde zooi.
pi_149007472
Thanks allemaal voor de vit tips.

Wat doet visolie met je?

Ik heb altijd moeite met grote pillen, dan vallen er echt een hoop af die te doen zijn.
Schudden voor gebruik
pi_149008128
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:
Thanks allemaal voor de vit tips.

Wat doet visolie met je?

Ik heb altijd moeite met grote pillen, dan vallen er echt een hoop af die te doen zijn.
Ik ben ook erg slecht in pillen slikken (helemaal tijdens de eerste weken van een zwangerschap, altijd kokhalzen). De vitaminepillen van Gravitamon voor tijdens zwangerschap en borstvoedingsperiode zijn goed te doen vind ik. Zijn wel zonder visolie, maar die pillen zijn eigenlijk altijd te groot.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? zaterdag 24 januari 2015 @ 13:57:31 #205
70532 loveli
N
pi_149008519
Visolie bevat goede vetzuren. Hersenen bestaan voor een groot deel uit vet. Daarvoor worden de reserves van de moeder aangesproken, het is meer dan je normaal gesproken uit voeding kunt halen.
Is geen groot probleem, want je vult het later weer aan. Kort achter elkaar 2 beebjes kan wel voor een tekort zorgen. Niet voor het kind, dat krijgt voorrang, maar moeder kan dat tekort niet makkelijk aanvullen. Het schijnt ook een rol te spelen bij postnatale depressie.

Visolie is voor iedereen gezond, maar een zwangere vrouw heeft die vetzuren harder nodig omdat haar voorraad dus naar de beeb gaat.
crap in = crap out
pi_149008774
Ik heb voor davitamon met visolie gekozen, om de reden die ik loveli net geeft. Ik vind ze wel aan de prijs, maar koop ze altijd in de aanbieding.

Ik heb vandaag mijn motor verkocht ;( hij stond al een tijd stil en in de weg maar ik vind het toch jammer. En 33 weken vandaag!!
pi_149008970
Ik beet die pillen gewoon door midden. :o
pi_149009702
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:12 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik beet die pillen gewoon door midden. :o
Die davitamonpillen?
pi_149010061
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:37 schreef Cholula het volgende:

[..]

Die davitamonpillen?
Nee. Was als reactie op "moeite hebben met pillen doorslikken"

Ik heb (nog v vorige zwangerschap) van die gelige van Gravitamon.
pi_149010323
Ik had eerst de zwanger-worden pillen van de etos, die vond ik niet zo fijn weg te krijgen. Davitamon glibbert zo naar binnen. ;)
pi_149010499
Hier ook de davitamon mama compleet met visolie, en een extra pilletje foliumzuur.
Volgende keer koop ik alleen de davitamon wel in de aanbieding ;)
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:11:41 #212
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149010597
Ik koop gewoon altijd de (zwanger) (multi)vitamines van Hema, ik ziet het nut niet zo in van die dure pillen. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149010777
Ik had alleen bij de Etos gekeken en van het eigen merk zou je 2x per dag moeten slikken en davitamon 1x. En ik ben nog al laks dus de 2e zou ik echt vergeten. Dat gaf voor mij de doorslag ;)
pi_149011029
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Ik koop gewoon altijd de (zwanger) (multi)vitamines van Hema, ik ziet het nut niet zo in van die dure pillen. :)
De prijs is vaak afhankelijk van de vorm van de synthetische vitamines die gebruikt wordt. Sommige vormen worden makkelijker en beter door je lichaam opgenomen dan andere. Dus als er 100% van de adh inzit, wordt bij de ene pil bijvoorbeeld 30% daadwerkelijk opgenomen, bij de andere 60% (fictief, geen idee hoe de verhoudingen werkelijk liggen). Van de goedkope pillen zou je dus eigenlijk meer moeten slikken om tot de adh te komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149011087
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:51 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Nee. Was als reactie op "moeite hebben met pillen doorslikken"

Ik heb (nog v vorige zwangerschap) van die gelige van Gravitamon.
Visolie zit vaak in capsules, die zijn niet echt makkelijk te halveren ;).

Er zijn wel kleinere voor kinderen, maar daarin is de verhouding van de verschillende vetzuren volgens mij anders dan voor volwassenen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149012623
Hier Gravitamon, slik ik al sinds ik stopte met AC. Bevalt prima.

Oh, ik had via V&A hier twee positiebroeken overgenomen van Rijstebuiltje. Behalve dat de broeken perfect passen (laat die buik maar groeien) had ze er een extraatje bij gedaan en dat vond ik zo lief. Mag ik dat verklappen Rijst?
Het is een rompertje en aangezien ik zelfs niets gekocht heb al die tijd zit ik nu te heerlijk dromen met dat kleine rompertje in mijn handen. O+
pi_149012943
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Visolie zit vaak in capsules, die zijn niet echt makkelijk te halveren ;).

Er zijn wel kleinere voor kinderen, maar daarin is de verhouding van de verschillende vetzuren volgens mij anders dan voor volwassenen.
Capsules krijg ik ook bijna niet weg. Kost me veel geduld.
pi_149012967
Wat lief Malteser! O+
pi_149013448
Malteser, wat lief van Rijst! O+ Die kleine kleertjes zijn inderdaad echt om bij weg te dromen!

Hier 26 weken vandaag! *O* Gewoon al een half jaar zwanger! O+

Vandaag de babykamer geschilderd en het pakt echt precies zo uit als we bedacht hadden! Volgende week één muurtje behangen en de laatste dingetjes bijwerken. En dan kunnen we eindelijk de meubeltjes in elkaar zetten! O+

En dan moeten we echt dringend flink wat babyspul in gaan slaan! *) So much shopping to do, in so little time! ;)
pi_149015305
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:59 schreef twist02 het volgende:
Malteser, wat lief van Rijst! O+ Die kleine kleertjes zijn inderdaad echt om bij weg te dromen!

Hier 26 weken vandaag! *O* Gewoon al een half jaar zwanger! O+

Vandaag de babykamer geschilderd en het pakt echt precies zo uit als we bedacht hadden! Volgende week één muurtje behangen en de laatste dingetjes bijwerken. En dan kunnen we eindelijk de meubeltjes in elkaar zetten! O+

En dan moeten we echt dringend flink wat babyspul in gaan slaan! *) So much shopping to do, in so little time! ;)
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie kamertje, als je het zo beschrijft.
pi_149015364
Ja, echt super lief van Rijst O+

Wat voor kleur hebben juie gekozen Twist?
pi_149015545
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie kamertje, als je het zo beschrijft.
Oh, het is totaal niet spannend ofzo hoor ;) Maar qua kleur is het toch altijd afwachten hoe het uitpakt als het eenmaal op de muur zit, vind ik!

De muren zijn lichtgrijs, één muur wordt behangen (ook grijs, met witte sterren), de meubeltjes zijn wit en op één muur komen nog muurstickers, ook sterren (wit, donkerder grijs en paars).

Foto's volgen t.z.t. uiteraard in het kamertjestopic O+
pi_149015621
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:05 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, het is totaal niet spannend ofzo hoor ;) Maar qua kleur is het toch altijd afwachten hoe het uitpakt als het eenmaal op de muur zit, vind ik!

De muren zijn lichtgrijs, één muur wordt behangen (ook grijs, met witte sterren), de meubeltjes zijn wit en op één muur komen nog muurstickers, ook sterren (wit, donkerder grijs en paars).

Dat klopt, zo'n kleurenstaaltje ziet er altijd heel anders uit.
pi_149015741
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:01 schreef gestreeptestoel het volgende:
Risu, nog wel vd bruiloft kunnen genieten?

Twist, stom he dat mensen dan niet ff helpen! Mja iedereen zegt altijd dat ze wel zouden helpen, maar t meerendeel helpt toch niet.
:Y Het was leuk iedereen weer even te zien, beetje bijkletsen. Ging veel over babies natuurlijk en de zwangerschap. En dan vertel je dus van de stuit en dan kent iedereen wel iemand die ook in stuit geboren is en ja, die zijn ook groot geworden he. Mja, daar heb ik vrij weinig aan, maar goed.

Ik heb ook moeite met grotere pillen. Neem de davitamon ook niet met water, maar met mijn ontbijt of lunch in. En daarna maar een glas water of limonade wegdrinken. Dat werkt voor mij supergoed. De visolie haal ik uit vis. Ik eet dat ongeveer 1 keer per week, dat zou toch genoeg moeten zijn. Af en toe ook vissticks op brood. :9 Stiekem best lekker.
pi_149015848
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:05 schreef twist02 het volgende:

[..]

Klopt, ik had een grijs uitgekozen en eenmaal op de muur was het veeeel te licht naar mijn zin. We hebben toen de boel opnieuw geschilderd met een veel donkerdere kleur en toen was het wel goed. Ik heb volgens mij ook nog geen foto's in dat topic gezet. Alleen halverwege foto's. En het is nu bijna af. Alleen bedje moet nog opgemaakt, maar het kan nog wel 5 weken duren voordat baby er is, en dan ligt het er wel lang op.

Vanmiddag trouwens de maxicosi in nuis gehaald, die stond bij schoonouders. Maar hij ruikt helemaal naar hun huis! Niet dat het stinkt hoor, maar het is wel een beetje -O-
Maar volgens mij trekt dat nog wel weg voordat baby er is. Wel haal ik de wandelwagen ook maar gauw hierheen, want die heeft natuurlijk hetzelfde.
pi_149015909
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:29 schreef Malteser het volgende:
Hier Gravitamon, slik ik al sinds ik stopte met AC. Bevalt prima.

Oh, ik had via V&A hier twee positiebroeken overgenomen van Rijstebuiltje. Behalve dat de broeken perfect passen (laat die buik maar groeien) had ze er een extraatje bij gedaan en dat vond ik zo lief. Mag ik dat verklappen Rijst?
Het is een rompertje en aangezien ik zelfs niets gekocht heb al die tijd zit ik nu te heerlijk dromen met dat kleine rompertje in mijn handen. O+
O+

Voordeel dat rijst niet wist dat ze een vriendinnetje voor mn saar droeg.
S. 2014
J. 2016
pi_149016818
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:16 schreef Risu het volgende:

[..]

Klopt, ik had een grijs uitgekozen en eenmaal op de muur was het veeeel te licht naar mijn zin. We hebben toen de boel opnieuw geschilderd met een veel donkerdere kleur en toen was het wel goed. Ik heb volgens mij ook nog geen foto's in dat topic gezet. Alleen halverwege foto's. En het is nu bijna af. Alleen bedje moet nog opgemaakt, maar het kan nog wel 5 weken duren voordat baby er is, en dan ligt het er wel lang op.
Ja, wij hebben het in de huiskamer ook eens gehad. Toen wilden we echt heel lichtgrijs, net niet wit zeg maar. Dus we trekken die pot verf open, zegt m'n schoonvader: "Da's hartstikke blauw joh". Wij nog eigenwijs begonnen met verven ("Da's heus niet blauw"), maar na een halve muur moesten we toch bekennen dat het dus echt wel babyblauw was :')

Morgen bij daglicht nog maar eens goed kijken, maar volgens mij is het echt perfect zo! O+ En dan meteen de muurstickers bestellen (hadden we gelukkig ook al proefstalen van, en daar zal niet echt verschil in zitten denk).

Kan ook niet wachten tot het kamertje af is, lijkt me zo gezellig! O+
pi_149017001
Kleine tip... zodra de kraam binnenkomt trekt ze het beddengoed eraf in t ledikant/wieg... bespaar je moeite en leg t beddengoed gewassen op t bedje ;)
S. 2014
J. 2016
pi_149017235
Ledikantje ligt ze voorlopig toch niet denk ik. Ik haal van de week nog een wiegje voor bij ons op de kamer (ledikant past niet naast het bed) en dan slaapt ze voorlopig naast mij. Ik heb namelijk geen zin om midden in de nacht 3 keer mijn bed uit te moeten en de trap op en af te waggelen al dan niet met hongerige baby. Nah, doe maar gewoon lekker naast me. O+
Dus dat ledikant blijft sowieso een tijdje onopgemaakt.
pi_149017499
Ja wat doen jullie daarmee? Ik twijfel nog over een wiegje namelijk. Ledikantje past bij ons ook niet in de slaapkamer en ik weet nog niet of ik de baby op onze kamer wil. Hebben jullie het kindje op de kamer na de geboorte?
pi_149017890
Hier sliep zoon snachts (de eerste week) bij ons op de kamer in de wagenbak. Overdag in zijn bedje of in de box.
pi_149017940
Ik wil de kleine wel graag bij ons op de slaapkamer de eerste tijd. Vind het een fijn idee dat hij de eerste periode dicht bij is en ik bij wijze van het eerste huiltje meteen hoor.
pi_149018488
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:24 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier sliep zoon snachts (de eerste week) bij ons op de kamer in de wagenbak. Overdag in zijn bedje of in de box.
Die wagenbak heb ik ook over nagedacht. Bij de intake van de kraamzorg was de kraamhulp daar niet heel enthousiast over, maar voor een week kan dat prima toch?
pi_149018500
De oudste heeft maar kort bij ons geslapen. Er was een hittegolf en zijn kamer was koeler dan de onze. Leek me fijner voor hem, en wij konden de ramen open doen ;)

Flip komt denk ik direct op zijn (of haar) eigen kamer. Die is direct naast de onze, dus ver is het niet.
pi_149018750
Ik moet dus de trap op want de babykamer is een verdieping hoger. Dat lijkt me niet handig als je slaapdronken bent. Bovendien vind ik het zelf wel een fijn idee als ze dichtbij me is. 9 maanden onder mijn hart gedragen en dan ineens een hele verdieping ertussen. Poeh...
Volgens de kraam zou dat prima kunnen naast mijn bed. Dus dat doe ik dan ook.
Wagenbak kan ook, maar ik vind dat matrasje zo dunnig.
pi_149018858
Hier ook een week of 2/3 de wagenbak naast mijn bed. Kraam vond het prima en juist wel slim. Minke kon ook niet op eigen kamer want de dag van geboorte bleken de radiotors niet te werken daar en was het steenkoud... :+ nadien is ze wel naar eigen ledikantje verhuist in eigen kamer.. Toen konden we allemaal weer lekker slapen.
pi_149018904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Die wagenbak heb ik ook over nagedacht. Bij de intake van de kraamzorg was de kraamhulp daar niet heel enthousiast over, maar voor een week kan dat prima toch?
Volgens mij is dat vanwege de zuurstof ofzo. Mja.. De kap doe je dan gewoon naar beneden en de vaste "deken" die je met drukknoopjes vast Kon maken, hadden wij eruit. Gewoon n lakentje en klein dekentje erin. Wel irritant als je overdag wil wandelen. Moet je steeds alles de trap op en af tillen. (mja wij gingen pas op dag 11 naar buiten)
pi_149018959
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 19:51 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Volgens mij is dat vanwege de zuurstof ofzo. Mja.. De kap doe je dan gewoon naar beneden en de vaste "deken" die je met drukknoopjes vast Kon maken, hadden wij eruit. Gewoon n lakentje en klein dekentje erin. Wel irritant als je overdag wil wandelen. Moet je steeds alles de trap op en af tillen. (mja wij gingen pas op dag 11 naar buiten)
Wij hebben 2 kinderwagens :@ 1 ouderwetse om 'mooi' mee te zijn ( :@ ) en eentje die wel in de auto past en waar we meer mee gaan doen. Dus dat hoeft geen probleem te zijn hier ;)
pi_149019322
Saar heeft hier ook n tijd in de wagenbak geslapen, tot t niet meer paste.. :')
S. 2014
J. 2016
pi_149019376
Ik zit ook nog steeds te twijfelen ja. Ik zie het niet echt voor me dat de kleine echt een half jaar op onze kamer slaapt ofzo, maar de eerste week/weken lijkt het me wel fijn en makkelijk, om aan elkaar te wennen en niet bij elk zuchtje naar de andere kamer te hoeven lopen.

Ledikant op onze kamer is geen optie. Kinderwagenbak heb ik wel aan gedacht, maar is natuurlijk niet ideaal... Maarja, dan komt het er dus op neer dat je voor een paar weken een wiegje moet kopen.
Aan de andere kant kun je die misschien ook wel weer makkelijk via MP verkopen ofzo

Lastig... :{
pi_149019648
Kijk ook hoe je je voelt na de bevalling... Ik wist zeker dat ik S.arah in dr bed zou leggen maar eenmaal geboren wilde ik dat absoluut niet...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 24 januari 2015 @ 20:10:36 #242
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_149019705
Over een paar weken heb ik in de omgeving van Haarlem een wiegje te koop voor weinig ;)!

Ik zou niet zonder wiegje naast ons bed willen. Oudste heeft 4 maanden naast ons geslapen en jongste ligt er nog. We hebben geen last van elkaar en ik ben echt te lui om 's nachts m'n bed uit te gaan. Veel te koud en ik word er veel te wakker van!
pi_149020097
Ja, je weet inderdaad nooit hoe je er straks over denkt. In eerste instantie dacht ik ook dat de kleine wel direct op d'r eigen kamer zou kunnen (is naast onze kamer), maar daar denk ik nu al anders over ;)
Vooral de eerste dagen, als ik dan misschien zelf nog veel op bed lig, lijkt het me toch wel erg lekker en gezellig O+

Toch zie ik het niet echt maandenlang voor me eigenlijk. Ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar dan vooral wakker houden :')

Zwager en schoonzusje hebben nu een kleine van een maand en gaven aan dat we hun wiegje dan wel mochten lenen. Maar dan is hun kleine pas 4 maanden, en ze wilden hem wel minimaal 3 maanden op hun kamer hebben. En ik wil niet dat ze zich dan verplicht voelen, dus we moeten sowieso een plan B hebben.
pi_149020200
Oeh, zie net dat m'n UD minder dan 100 van nu is :o Dat is al snel!
En nog maar 10 weken werken, waar nog een hoop vrije dagen af gaan (dus nog 'maar' 43 dagen)!

O+
pi_149021322
Onze oudste snurkte zo hard dat hij binnen een week op zijn eigen kamer lag. -O-
De tweede heeft een paar weken/maanden bij ons op de kamer gelegen. Maar die lag te ver van me af, dus met de borstvoeding vond ik het helemaal niet handig. Zittend op een stoel in z'n eigen kamer beviel ons beter.

Nu wil ik een Co-Sleeper, zodat ik hem echt binnen handbereik heb. :Y

J.elte gaat straks bij R.ienk op de kamer, dus B5 heeft de kamer straks voor zich alleen. Als het niet wil kan ik weer rustig voeden in z'n eigen kamer :)

Alle kinderen liggen binnen gehoor. R en J hebben straks de kamer links van ons en B5 de kamer voor ons :) Misschien dat wij ooit nog eens naar zolder gaan, maar dan moeten we wellicht eerst nog wat verbouwen.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149023876
Zo, ik ben voorzien van positiekleding voorlopig! Voor in totaal 55 euro drie volle tassen met allerlei kleding opgehaald! Niet alles is mijn (waarschijnlijk toekomstige) maat en mijn smaak, maar er zit genoeg bij wat wel goed is en broeken en rokken in alle soorten :D! Alleen nog wat hemdjes kopen tzt.

Ik zag wel dat er veel variatie zit in broeken/rokken. De een is laag, zonder buikband, de andere met een lage/korte buikband en sommige met een enorme buikband. Een grote buikband is voor na een maand of zes pas, of werkt dat niet zo? n00b hier Ik wil ze een beetje logisch gesorteerd in de kast leggen...
pi_149024670
Wij zetten ook een wiegje neer op onze slaapkamer en een ledikantje in de babykamer.

Vriend gaat rond 31/32 weken nog één à twee weken met zijn vader op vakantie, vader en zoon onder elkaar O+. Het leek mij tot nu toe prima, leuk voor hen uiteraard, maar ik voelde net opeens wat twijfels opkomen. Uiteraard gun ik hem zijn reis (en het is zijn leven, natuurlijk), en liever als ik zwanger ben dan wanneer er al een kind is, maar wat als de baby onverhoopt veel te vroeg komt :{ Kleine kans lijkt me, maar de angst sloeg net een beetje toe. Gelukkig duurt het nog even. So much voor mijn gebruikelijke nuchterheid -O-
pi_149025440
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:56 schreef FlyingFish het volgende:
Zo, ik ben voorzien van positiekleding voorlopig! Voor in totaal 55 euro drie volle tassen met allerlei kleding opgehaald! Niet alles is mijn (waarschijnlijk toekomstige) maat en mijn smaak, maar er zit genoeg bij wat wel goed is en broeken en rokken in alle soorten :D! Alleen nog wat hemdjes kopen tzt.

Ik zag wel dat er veel variatie zit in broeken/rokken. De een is laag, zonder buikband, de andere met een lage/korte buikband en sommige met een enorme buikband. Een grote buikband is voor na een maand of zes pas, of werkt dat niet zo? n00b hier Ik wil ze een beetje logisch gesorteerd in de kast leggen...
weet je hoe lekker warm die grote zijn in de winter? ♡ :9 :+

Er is geen vaste volgorde hoor, je moet gewoon aandoen wat fijn zit. Ik heb zelf alleen maar broeken met van die grote banden gedragen, die droeg ik vanaf 18-20 weken zo'n beetje. Bij nr 2 vanaf 8-10 weken :') De band rekt mee dus ook als je buik nogniet zo heel groot is pas je hem. Maar, idd, hij past het best bij een wat grotere buik wat verderop in de zwangerschap.
pi_149025822
Hier gaan we voor een co-sleeper en een snuggle-nest O+
En er komt een ledikantje in de babykamer. Maar de eerste tijd zo dicht mogelijk bij ons O+
  zaterdag 24 januari 2015 @ 23:07:44 #250
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149025876
Ik zou de baby heel graag bij ons op de slaapkamer willen de eerste tijd. Alleen onze slaapkamer is echt heel klein. Er pas net een bed in, heb 20 cm over ongeveer, en dan staat het bed al tegen de wand aan 1 kant. Slaapkamer is maar 2,20 meter breed en dan zit daar ook nog eens een verwarming. Zie dus helaas geen opties, aan het plafond boven ons bed ophangen gaat het in elk geval niet worden. ;(

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

De prijs is vaak afhankelijk van de vorm van de synthetische vitamines die gebruikt wordt. Sommige vormen worden makkelijker en beter door je lichaam opgenomen dan andere. Dus als er 100% van de adh inzit, wordt bij de ene pil bijvoorbeeld 30% daadwerkelijk opgenomen, bij de andere 60% (fictief, geen idee hoe de verhoudingen werkelijk liggen). Van de goedkope pillen zou je dus eigenlijk meer moeten slikken om tot de adh te komen.
Mja, bij gravitamon en andere merken zie ik er ook nooit bij staan om welke verbindingen het gaat, dus dan kan je ervan uitgaan dat het om anorganische verbindingen gaat. Er zal misschien wat kwaliteitsverschil in zitten maar zover kan het niet uiteen lopen in dat geval. Een uitzondering voor de multivitamines die in vloeibare capsulevorm komen, omdat die nu eenmaal beter opneembaar zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_149026417
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

weet je hoe lekker warm die grote zijn in de winter? ♡ :9 :+

Er is geen vaste volgorde hoor, je moet gewoon aandoen wat fijn zit. Ik heb zelf alleen maar broeken met van die grote banden gedragen, die droeg ik vanaf 18-20 weken zo'n beetje. Bij nr 2 vanaf 8-10 weken :') De band rekt mee dus ook als je buik nogniet zo heel groot is pas je hem. Maar, idd, hij past het best bij een wat grotere buik wat verderop in de zwangerschap.
Thanks!

Dan ga ik gewoon proberen wat ik het fijnst vindt in elke periode en sorteer ik het wel op buikbandgrootte. Voor nu pas ik nog in een paar van mijn gewone broeken maar ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren voordat ook die te krap worden.
pi_149026514
Wij gaan voor een cosleeper op onze kamer en een ledikant op de babykamer. Weet iemand in hoeverre het een probleem is om de cosleeper naast een verwarming te hebben die echt nooit aan staat?
pi_149026652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:05 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier gaan we voor een co-sleeper en een snuggle-nest O+
En er komt een ledikantje in de babykamer. Maar de eerste tijd zo dicht mogelijk bij ons O+
Ik heb even gegoogled wat een snuggle-nest is, maar is dat niet overbodig bij een co-sleeper?
pi_149027758
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:34 schreef Cholula het volgende:
Wij gaan voor een cosleeper op onze kamer en een ledikant op de babykamer. Weet iemand in hoeverre het een probleem is om de cosleeper naast een verwarming te hebben die echt nooit aan staat?
als ie nooit aanstaat wat voor problemen zou je er dan mee verwachten? Lijkt me geen punt :)

Ik ga bij een volgende weer voor een co-sleeper, zo ideaal ♡ gewoon zo'n omgebouwd ikea-ledikant. Met een beetje mazzel tot ruim 2 jaar te gebruiken *O*
pi_149028096
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled wat een snuggle-nest is, maar is dat niet overbodig bij een co-sleeper?
ja Tis een beetje dubbelop. Die snugglenest is dan ook meer voor ff lekker tussen papa en mama in liggen O+
pi_149028131
Wanneer begonnen jullie eigenlijk met de kinderkamer? Bij hoeveel weken zwanger?
pi_149028398
Wij bouwen ook een IKEA ledikant om. Genoeg ruimte voor de komende tijd O+

QB wij zijn met 30 weken begonnen met de babykamer, maar volgens mij beginnen het grootste deel wat eerder.
pi_149030511
Wat kan ik mij voorstellen bij ikealedikant ombouwen?

wij hebben een wiegje voor naast het bed, maar dat is veel te laag en te ver weg. Ik wil graag een cosleeper ^^,
nog even kijken hoe ik dat ga doen qua hoogte als ons bed nog omhoog moet, want ik heb dan zelf een trap nodig om erin te komen. Lijkt me niet heel handig met de cosleeper in die tijd.
Schudden voor gebruik
pi_149030614
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:28 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wanneer begonnen jullie eigenlijk met de kinderkamer? Bij hoeveel weken zwanger?
starten wanneer je hormonen zeggen te starten ;) het ligt er denk ik ook aan wat er moet gebeuren.

Hier zeggen de hormonen van mijn meneer dat ineens het laminaat niet meer goed genoeg is, maar ik vind van wel :)
En wij zijn langzaam aan gestart met wat rotzooi eruit filteren. Nu was het altijd de restjes kamer waar we even de tijdelijke spullen in opsloegen :)

vandaag zijn we eens kleurstaaltjes in de bouwmarkt gaan bekijken. We hebben een zooitje meegenomen om de komende tijd eens kritisch te bekijken en te beslissen wat we willen.

Ik ben in de twaalfde week, dus nog voldoende tijd :) gewoon op het gemakje steeds wat klusjes en bij elkaar zoeken.

Heb je zelf al wat bedacht of bij elkaar gevonden?
Schudden voor gebruik
pi_149032600
Morning!

Wij zijn met 8 weken begonnen met de kamer, maar hier moest de hele kamer ook nog gecreëerd worden en met ons klustempo is dat geen overbodige luxe. :') Kamertje hebben we sinds vrijdag en staat op onze kamer in de weg te staan. :P

Gister ook een positiebroek gescoord. Had mezelf alleen wat dikker ingeschat dan ik kennelijk ben. Maargoed, ik bewaar hem wel en zal er later in de zwangerschap wel beter inpassen.

En ik denk dat ik voor het eerst zin in een maandag heb en wil dat het weekend voorbij is. Morgen geslacht bepalen. Ik ben veel te nieuwsgierig. *O*
pi_149032616
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:56 schreef FlyingFish het volgende:

Die zonder band droeg ik al in t begin naast mijn eigen broeken die nog pasten. Dan viel t niet zo op dat ik een positiebroek droeg. En na de bevalling vond ik die zonder band ook handig. Dan paste ik mijn eigen kleren nog niet, maar droeg ik toch geen broek met hoge band (wat voor in de zomer ook wat zal zijn misschien)
pi_149033147
QB: Wij zagen op marktplaats een te mooie aanbieding voor een kinderkamer om te laten liggen. Ik was toen 22 weken. Nu met 24 weken hebben we alles in elkaar gezet en de kozijnen geschilderd. Volgende week gaan we bezig met decoraties, er komt zo'n houten boom van de Xenos met allerlei diertjes erbij die we zelf gaan schilderen en een paar schilderijtjes die ik zelf heb gemaakt. Volgens mij kan het alleen maar heel schattig worden. O+

Fish: Ik heb eigenlijk alleen broeken gekocht met zo'n hoge buikband en mijn buik is nog helemaal niet zo heel groot! Ze zijn wel heel lekker zacht en snijden nergens. Ik moet wel binnenkort wat langere shirtjes kopen want sinds deze week zijn mijn eigen echt wel veel te kort. :')

W.b. slapen: Ik begin ook steeds meer te neigen naar een co-sleeper voor de eerste weken / maanden. Wij hebben alleen een redelijk hoge boxspring (ik zal hem later eens meten), is dat een probleem?

Baby heeft me vanochtend heerlijk wakker getrommeld. :D Het is zo leuk om te merken dat je baby groter wordt, ik krijg ineens echt flinke dreunen i.p.v. kleine prikjes. *;
pi_149033259
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 07:58 schreef Krisvc het volgende:
Morning!

Wij zijn met 8 weken begonnen met de kamer, maar hier moest de hele kamer ook nog gecreëerd worden en met ons klustempo is dat geen overbodige luxe. :') Kamertje hebben we sinds vrijdag en staat op onze kamer in de weg te staan. :P

Gister ook een positiebroek gescoord. Had mezelf alleen wat dikker ingeschat dan ik kennelijk ben. Maargoed, ik bewaar hem wel en zal er later in de zwangerschap wel beter inpassen.

En ik denk dat ik voor het eerst zin in een maandag heb en wil dat het weekend voorbij is. Morgen geslacht bepalen. Ik ben veel te nieuwsgierig. *O*
wat spannend! heb je zelf een idee wat het gaat worden?
Schudden voor gebruik
pi_149033306
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:54 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

wat spannend! heb je zelf een idee wat het gaat worden?
Mijn gevoel zegt jongetje. Alle mensen om me heen zeggen meisje. :')
pi_149033427
Spannend Kris! Alle mensen om mij heen zeggen ook meisje en ik heb zelf een iets sterker jongetje gevoel, maar voor ons blijft het een verrassing tot de bevalling. :D Ik ben wel echt superbenieuwd!
pi_149033433
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:57 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt jongetje. Alle mensen om me heen zeggen meisje. :')
:D
Schudden voor gebruik
pi_149033596
Minarosa: we zijn op de helft *O* op naar de volgende 20!

Ik heb al wel broeken met band, mijn buik heeft plof gedaan en nu snijden ze allemaal in mijn onderbuik met de rand, wat weer protest van binnen oplevert. Dus vrijdag snel nog ff een nieuwe broek op de kop getikt... Eigenlijk behoorlijk te groot maar ook maar 3¤ :D dus met elastiek aansnoeren en hoppa!

We zijn gister ook gaan kijken bij Ikea voor de meubels op de kinderkamer. Minke en broer komen samen op haar kamer, is eigenlijk 2 kamers maar een deel van de tussenmuur is weg. Minke wilde al een tijd nieuw behang maar we hebben gewacht tot we wisten of het doorgetrokken moest worden of dat we elk een eigen helft doen. Maar es met schoonouders afspreken wanneer ze het behang komen doen en de oude spullen te koop zetten en dan kunnen we beginnen.
pi_149033764
Hier komt geen babykamer. Ik heb geen kamers over :') We willen volgend jaar ergens wel een keer verhuizen. De baby gaat bij ons op de kamer, en onze jongste lijkt het ook wel leuk om op den duur samen met baby te slapen. Scheelt wel een boel gedoe met kamertje maken :D
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_149036113
Leuk en spannend Kris!

Ik heb morgen vroeg een afspraak bij de ha. Ga die toch afzeggen en weer werken na een week.
Ik snap er niks van.. Heb net zelfs 2 bruine boterhammen met ham/kaas en ei op. Vreemd.

Vanmorgen ging ik alleen bijna over mijn nek toen ik er hap kwark nam.
pi_149036269
Hier 2 slaapkamers over op dezelfde verdieping als wij slapen. De kamers zijn nagenoeg leeg, de vloer is najaar 2014 opnieuw gelegd en wanden zijn gestuukt. Nu staat er in de ene kamer alleen een wasrek, in de andere een klein ladekastje op wieltjes.
Man heeft een voorkeur voor welke van de twee babykamer zou moeten worden. Ik ben vooral blij als we over een week of 20 echt een babykamer in kunnen richten...

20 weken voor Lijnloos en Minarosa *O*
pi_149036334
Onze babykamer was rommelkamer, hierin stond een kledingkast, kledingrek en een hoop rommel.
Het laminaat was niet meer mooi en lag door in alle andere kamers. Nieuw laminaat hebben wij dus al vroeg gehaald omdat de hele bovenverdieping dan moest ik geloof toen ik 7weken was ofzo. Laminaat is nu zo goed als klaar alleen nog in de babykamer, maar daar wouden we eerst schilderen en de radiator verplaatsen. Oude radiator is nu weg en volgende week komt de nieuwe. En schilderen is zo goed als klaar.
pi_149036412
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 10:22 schreef Lijnloos het volgende:
Minarosa: we zijn op de helft *O* op naar de volgende 20!
Jaaa 20 weken! Ik vind het echt zo'n mijlpaal *O* O+
pi_149036551
Wij hebben nog helemaal niks gedaan voor de babykamer (of überhaupt voor de baby). We hebben alleen de katten verteld dat ze binnenkort hun kamer kwijt zijn, maar die mededeling is nog niet goed aangekomen bij ze volgens mij.

Woensdag hebben we de nekplooimeting en als dan alles goed is gaan we kijken wat we precies willen en een lijstje opstellen van alles wat we nog moeten kopen en doen.
pi_149036599
Hier 21 weken vandaag! *O*

Onze babykamer was eerst ook rommelkamer. Hij is al opgeruimd en in de voorjaarsvakantie willen we gaan schilderen en klussen enzo. Meubels krijgen we eigenlijk allemaal, dus daar hoeven we niet zo veel aan te doen.
pi_149037489
29 weken *O*

Onze babykamer bestond niet, we hebben eerst een muur moeten bouwen. Met 12 weken zag ik een babykamer op marktplaats, precies mijn smaak en mooi goedkoop. Heb het toen meteen opgehaald. Pas met 20 weken hebben we alles in elkaar gezet. Nu moeten we nog wat dingetjes ophangen (kleine lijstjes met schetsen van Winnie de Poeh en een kleed wat door mijn oma geborduurd is) en ik ga iedere week wel een keertje naar binnen om alles opnieuw te organiseren :')

Minarosa en Lijn: gefeliciteerd met de 20 weken! En ook een *O* voor alle andere wisseldagen (en dat zijn er altijd veel op zondag!).
pi_149037678
*O* voor alle wisseldagen, met eervolle vermelding voor die van Lijnloos en Minarosa!

Onze babykamer is nu nog werkkamer en we zijn die stapsgewijs aan het omtoveren tot babykamer. Een hele verhuizing, want onze slaapkamer (die gelukkig heel groot is), wordt nu ook werkkamer. Inmiddels staan de meeste meubels al op de juiste plek, alleen moet het bureau van de werkkamer nog plaatsmaken voor het ledikantje. Maar we hebben nog even ;)
pi_149038010
De dames krijgen hier een gezamenlijke kamer van een vierkante meter of 30. Da's naast L's kamer, die erg klein is, de enige die we over hebben.
pi_149038859
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:42 schreef -Spring het volgende:
En die ziet er nu nog zo uit. :X

[ link | afbeelding ]
Een mooie jungle kamer O+
Schudden voor gebruik
pi_149040037
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Een mooie jungle kamer O+
:D Om in te verdwalen idd.
pi_149040412
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:22 schreef -Spring het volgende:

[..]

:D Om in te verdwalen idd.
Beetje groen hier en daar O+
Schudden voor gebruik
pi_149040612
Nesteldrang bij iedereen?

Ik heb gisteren onze slaapkamer opgeruimd, inclusief alle laden onder het bed die gevuld zijn toen ik hier ging wonen en niet zo vaak meer open zijn geweest. Veel weggegooid dus :+ En vandaag de keuken. Vriendlief zei vanochtend nog dat hij helemaal niets herkende van al die hormonale dingen die in het zwangerschapsboek staan. Tijdens het opruimen liet ik een plank vrij, hij vraagt waarom, toen antwoordde ik dat dat voor de borstvoedingsspullen is en toen begon 'ie te lachen. Hormonen, check ^O^. Er kan maar vast plek zijn, toch? :?
pi_149041979
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:35 schreef Minarosa het volgende:

Ik heb gisteren onze slaapkamer opgeruimd, inclusief alle laden onder het bed die gevuld zijn toen ik hier ging wonen en niet zo vaak meer open zijn geweest. Veel weggegooid dus :+ En vandaag de keuken. Vriendlief zei vanochtend nog dat hij helemaal niets herkende van al die hormonale dingen die in het zwangerschapsboek staan. Tijdens het opruimen liet ik een plank vrij, hij vraagt waarom, toen antwoordde ik dat dat voor de borstvoedingsspullen is en toen begon 'ie te lachen. Hormonen, check ^O^. Er kan maar vast plek zijn, toch? :?
Nesteldrang... Check! Al sinds het begin. Gelukkig zijn we al 7 maanden aan het verbouwen en kan ik daar lekker mijn drang in kwijt ;) Hoewel ik van vrouwlief toch echt moet stoppen met dingen weggooien... Ze is de laatste tijd wat dingen kwijt :@
pi_149042416
Wat een wisseldagen! Hier vandaag 25 weken *O*

Baby krijgt hier ook geen eigen kamer, eerste half jaar bij ons op de kamer en daarna een kamer delen met z'n zusje... Als Lola naar de basisschool gaat, gaan wij beneden slapen en krijgen ze boven beide een eigen kamer. Maar vind ze tot die tijd beide nog te klein om 2 verdiepingen tussen te laten zitten :) mochten die 2 samen op een kamer echt niet gaan, dan gaan we eerder naar beneden, maar hopelijk is dat niet nodig!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 25 januari 2015 @ 15:42:48 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149042728
Hier ook nesteldrang sinds begin zwangerschap. Baby voorlopig het eerste jaar op mijn kamer in ledikantje, tenzij we elkaar dan wakker gaan houden, dan gaat hij eerder over naar een eigen kamer en gaan big brothers samen op de grote kamer.

Ziekenhuistas voor baby staat al gepakt, ben nu bezig met tas voor mezelf, maar ondanks dat het m'n vierde is, kom ik voorlopig niet verder dan een hemd, pyama en een paar pantoffels :') Maar dat zal ook wel met m'n kop vol watten te maken hebben. Ben zo beroerd als een hond. Naja, liever nu dan over een week of zes :')

pi_149042803
Hier nog nauwelijks nesteldrang. Als ik zie hoe ik het huishouden heb laten versloffen _O- . Zal vast wel komen eerdaags.

Onze babykamer is ook een rommelkamer. Het staat nu vol met troep dat weg moet naar de sloop of een ander plekje moet krijgen. Zie daar tegen op helemaal geen zin in :'( .
Daarna moet er geschilderd worden een laminaat gelegd worden.
Meubeltjes krijgen wij ook veelal van familie en vrienden die ze over hebben :P
pi_149043803
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:44 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hier nog nauwelijks nesteldrang. Als ik zie hoe ik het huishouden heb laten versloffen _O- . Zal vast wel komen eerdaags.

Onze babykamer is ook een rommelkamer. Het staat nu vol met troep dat weg moet naar de sloop of een ander plekje moet krijgen. Zie daar tegen op helemaal geen zin in :'( .
Daarna moet er geschilderd worden een laminaat gelegd worden.
Meubeltjes krijgen wij ook veelal van familie en vrienden die ze over hebben :P
Wij hebben dat laatste ook. De oude babykamer van mijn zus kunnen wij overnemen.
Niets mis mee toch? :D
Schudden voor gebruik
pi_149043947
Djmo, nu komt het echt dichterbij! :+

Hier gaat zoon naar een grotere kamer en baby naar de kleinere kamer die zoon nu heeft. Alleen die grotere kamer is nu kantoor/washok etc. Dat moet allemaal naar zolder. En op zolder zit nog NIKS :o Er komt hier ook nog een hele verbouwing.
pi_149044028
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:35 schreef Minarosa het volgende:

_O_ en voor t uitkook apparaat en wat later voor de tuitbekers etc. ;)
pi_149044351
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 16:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wij hebben dat laatste ook. De oude babykamer van mijn zus kunnen wij overnemen.
Niets mis mee toch? :D
Ideaal is het! Alles nieuw kopen had ik sowieso niet gedaan, dan had ik het wel van marktplaats gehaald.
Alleen de co-sleeper kopen we nieuw, want die heeft niemand in onze omgeving. En bij bed4baby.nl zijn die helemaal niet zo heel duur ^O^
pi_149044405
*O* voor de wisseldagen.

Ik heb nog niet echt last van nesteldrang, het huis is een grote puinhoop. De woonkamer staat vol met geschilderde babymeubels omdat de babykamer ondertussen ook geschilderd wordt. Deadline hebben we gesteld op het begin van mijn verlof, dan moeten de grote dingen klaar zijn. Daar hebben we nog alle tijd voor want ik ga pas over drie weken met verlof. :)

Babykamer wordt echt zoals wij het willen en ik kan wat dat betreft niet wachten tot alles erin staat. O+
pi_149044679
Wij zijn aan het verbouwen. Dus aan nesteldrang heb ik voorlopig helemaal niks :')
pi_149045291
Hier hebben we de babykamer besteld met 13 weken. Was eigenlijk wel heel vroeg, maar we hadden een mooie deal gezien voor de kinderwagen en daarvoor moesten we snel beslissen (laatste 2014 modellen). Als we de kinderwagen en kinderkamer in één keer bestelden, kregen we het matras gratis.
En na 10 minuten rondkijken in de winkel waren we er eigenlijk al uit :D dus dat was makkelijk. Wel pas een stuk later laten leveren, omdat het anders maar in de weg stond.

Eerst hebben we flink opgeruimd in huis en in de schuur, vervolgens is vriend met zijn bureau, PC e.d. naar zolder verhuisd, en met ongeveer 20 weken zijn we begonnen met klussen. We moesten nog een muurtje in de babykamer zetten (om de babykamer te scheiden van onze kledingkast). En nu dus volop bezig met schilderen en behangen. Hoop dat we de meubels snel in elkaar kunnen zetten; de nesteldrang slaat hier nu ook wel een beetje toe O+

Ondertussen is mijn navel nu echt verdwenen :o en Mini heeft besloten dat ik mijn buik niet als bijzettafeltje mag gebruiken :{w Liet net m'n glas een beetje rusten op mijn buik en daar werd direct tegenaan geschopt. Zodra ik m'n glas optilde, was ze weer rustig (en toen ik het terugzette, begon ze weer) O+
pi_149045372
Een wijnproeverij is zeker niet heel handig nu he?
Mijn vrijwilligerswerk organiseert er een en t lijkt me wel heel leuk, maar verstandig is anders..... :'(
pi_149046206
Wel grappig, bij Thijs wilde ik het liefst alles klaar hebben voor ik 12 weken zwanger was (maar heb me weten in te houden) en nu roep ik bij alles 'tijd zat!'.

Flip krijgt eerst de kamer naast ons, maar Thijs wil graag dat hij/zij te zijner tijd ook op zolder komt slapen. We zullen wel zien hoe ze daar (allebei) over een paar jaar over denken.
pi_149046433
Ik heb alleen broeken met hoge buikband, vind ik handig en lekker zitten! Al met 10 weken eerste gekocht, ging gewoon even kijken bij Prenatal en vragen wanneer je daar mee begon. Toch eentje vast gekocht en na een paar weken alleen nog maar die gedragen, omdat ik dan geen druk op m'n onderbuik voelde, zat veel prettiger!

Hier komt baby sowieso bij ons op de kamer, want we hebben maar 1 kamer -O- Ledikant komt voor ons bed, enige plek waar ie past. Commode staat al lang, bij kringloop gehaald, was goedkoop maar wel lekker ruim en stevig! Verder gaat het niet qua babykamer.. Wel balen, had gehoopt allang in een ander huis te zitten of in ieder geval meer duidelijkheid te hebben, maar ja echt alles zit of werkt tegen. Voor nu past het nog net, probeer me er niet teveel aan te ergeren nu.

Door de kleine ruimte ook veel troep en niet heel veel opbergruimte. Heb wel iets van nesteldrang, maar meer qua bedenken in m'n hoofd waar ik alles wil hebben :P.

Vannacht met beetje pijnlijke buik gaan liggen en kennelijk 's nachts wat pijn gehad. Droomde namelijk dat ik menstruatiekrampen had en dat ik ging checken, bleek ineens maandverband in te hebben en daar zat ook bloed op :? Gelukkig niks aan de hand toen ik wakker werd, ook geen buikpijn meer :)
pi_149050280
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:37 schreef Gevalletje het volgende:
Ik heb alleen broeken met hoge buikband, vind ik handig en lekker zitten! Al met 10 weken eerste gekocht, ging gewoon even kijken bij Prenatal en vragen wanneer je daar mee begon. Toch eentje vast gekocht en na een paar weken alleen nog maar die gedragen, omdat ik dan geen druk op m'n onderbuik voelde, zat veel prettiger!

Hier komt baby sowieso bij ons op de kamer, want we hebben maar 1 kamer -O- Ledikant komt voor ons bed, enige plek waar ie past. Commode staat al lang, bij kringloop gehaald, was goedkoop maar wel lekker ruim en stevig! Verder gaat het niet qua babykamer.. Wel balen, had gehoopt allang in een ander huis te zitten of in ieder geval meer duidelijkheid te hebben, maar ja echt alles zit of werkt tegen. Voor nu past het nog net, probeer me er niet teveel aan te ergeren nu.

Door de kleine ruimte ook veel troep en niet heel veel opbergruimte. Heb wel iets van nesteldrang, maar meer qua bedenken in m'n hoofd waar ik alles wil hebben :P.

Vannacht met beetje pijnlijke buik gaan liggen en kennelijk 's nachts wat pijn gehad. Droomde namelijk dat ik menstruatiekrampen had en dat ik ging checken, bleek ineens maandverband in te hebben en daar zat ook bloed op :? Gelukkig niks aan de hand toen ik wakker werd, ook geen buikpijn meer :)
Is een combibed geen optie?Hier slaapt madame ook bij ons op de kamer en ik vind t ideaal.
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 januari 2015 @ 20:08:17 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_149052158
Misschien hebben jullie hem hier allaaaaaang gezien, maar zo niet dan wil ik hem jullie niet onthouden O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_149052233
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 20:08 schreef Chanty het volgende:
Misschien hebben jullie hem hier allaaaaaang gezien, maar zo niet dan wil ik hem jullie niet onthouden O+

van mij mag die in de OP ;)
Schudden voor gebruik
pi_149052916
Prachtig!!
pi_149052932
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')