abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148939217
Zwangerschap en Geboorte!

2015

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente

3 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
13 augustus: Ggirl
11 augustus: Stippelrientje
23 augustus mousemicky
26 augustus: Coccinelle

2 september: Starbuck_

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_148939255
Nou, dan open ik maar weer een nieuwe! :) Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:07 schreef Cholula het volgende:
In welke regio zoek je een yoga Luna?
Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen? :')

quote:
U krijgt alleen een vergoeding als u de cursus volgt bij:
een thuiszorginstelling
een gekwalificeerde zorgverlener die is aangesloten bij en voldoet aan de kwaliteitseisen van de vereniging Samen Bevallen
een fysiotherapeut of oefentherapeut Cesar/Mensendieck met wie wij afspraken hebben
een zorgverlener gekwalificeerd in hypnobirthing
een zorgverlener gekwalificeerd in NVFB-ZwangerFit®
een zorgverlener gekwalificeerd in psychoprofylaxe (angst voor de bevalling)
Mom in Balance
pi_148939321
Zwangerfit is hier geloof ik al met 18 weken. Voor 150 euro.
pi_148939514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:21 schreef lunapuella het volgende:
Nou, dan open ik maar weer een nieuwe! :) Laatste post:

[..]

Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen? :')

[..]

Ik zweer bij deze dame O+

Dit wordt niet vergoed denk ik, maar ik was haar meerdere keren zo dankbaar tijdens de bevalling!
pi_148940359
Over 2 uur de 20weken echo..... :X zenuwachtig :%
pi_148940438
Succes Quickie!!
pi_148941010
Spannend Q-B!

Zwangerschapscursus is bij mij nog steeds niet begonnen.. Lees steeds dat het meestal rond 27 weken begint. Heb tijdje terug gebeld en was deze keer maar een klein klasje, misschien dat het voor mij daarom wat later begint. Eerste les is de 29e, ben dan al ruim 32 weken en het zijn 6 wekelijkse lessen voor de bevalling! (en 4 erna)

In het begin moest ik ook meteen eten na het opstaan en kreeg dan niet heel veel weg. Nam altijd wat Liga of Tuc (wilde haast alleen maar zoutig eten toen) mee naar m'n werk, zodat ik meteen kon eten als ik honger kreeg. Want door de honger werd ik misselijk en wat slap, na een paar hapjes was dat weg. Was ik door die paar hapjes wel weer ietsje misselijk :') Maar minder erg dan ervoor!
pi_148942621
Zwangerschapscursus. Tsjah, ik heb het bij de eerste gedaan. Maar mijn 2 bevallingen verliepen zo heftig en snel dat ik geen eens tijd had om na te denken over wat ik ook alweer geleerd had :') Dus ik begin er niet meer aan.

QB, spannend!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148942692
Succes QB

Ik heb net in coma gelegen ofzo. :? Jeetje zeg.. Ik ben echt zo extreem moe. Kan amper voor zoon zorgen zo. Ik zit om half 11 al te knikkebollen aan tafel.
Ik vind dit een beetje griezelig. Dit ken ik echt niet.
pi_148943162
Ik ga geen zwangerschapscursus doen. Ik ken mezelf, schiet nogal snel in de allergiemodus bij zoiets en zoek dingen liever zelf uit. Roze wolken geloof ik inmiddels ook al niet meer in.... Wel zwangerschapspilates bij mijn vaste sportschool, moet alleen nog even uitzoeken of mijn verzekering dit ziet als cursus en het vergoedt...

Gestreeptestoel, ik heb dat sommige dagen ook. Heb nu het 'geluk' dat zoonlief ziek is en dus heel rustig. Kan ik ook rustig aan doen. Ik zie nu soms wel op tegen mijn vast vrije dag met hem, best slopend zo'n peuter af en toe ;)
pi_148943630
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Succes QB

Ik heb net in coma gelegen ofzo. :? Jeetje zeg.. Ik ben echt zo extreem moe. Kan amper voor zoon zorgen zo. Ik zit om half 11 al te knikkebollen aan tafel.
Ik vind dit een beetje griezelig. Dit ken ik echt niet.
Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.

Ik heb Frozen gekeken. Nooit meer! Janken joh! :')
pi_148944019
Succes QB en veel plezier!

Luna, gisteren bij yoga vertelde iemand dat ze zonder problemen haar vergoeding op haar rekening gestort had gekregen. Geen idee welke zorgverzekeraar dat was. Misschien kun je gewoon de yogajuffen bellen en vragen of ze vergoed worden door zilveren kruis?
pi_148944090
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.

Let me guess: het laatste stukje? :')
Tralalalaaa
pi_148944195
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Volgens de vk moest ik het smorgens innemen, maar zo stap ik niet in een auto met zoon. Maar als ik het savonds inneem.. het werkt max 8 uur. Dan is het smorgens dus al uitgewerkt. Dan zo ik zeggen, dat ik er ook niks meer aan heb?

[ Bericht 8% gewijzigd door gestreeptestoel op 22-01-2015 14:59:51 ]
pi_148944778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:49 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Let me guess: het laatste stukje? :')
Nee, vanaf het eerste liedje al. :'( Echt te erg!
quote:
7s.gif Op donderdag 22 januari 2015 14:52 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Volgens de vk moest ik het smorgens innemen, maar zo stap ik niet in een auto met zoon. Maar als ik het savonds inneem.. het werkt max 8 uur. Dan is het smorgens dus al uitgewerkt. Dan zo ik zeggen, dat ik er ook niks meer aan heb?
Ik heb zetpillen 2x daags, in de ochtend en avond. Ik ben begonnen met alleen laat in de avond omdat de sufheid soms nog kan afnemen naarmate je eraan went en ik gemerkt heb dat het dan ook in de ochtend nog wel doorwerkt.

Maar dat is een lastig probleem, als je er inderdaad te slaperig van blijft zou ik om een ander middel vragen. Staat er geen waarschuwing op de verpakking? Ik heb een gele sticker met 'pas op bij autorijden' op het doosje gezien en ook bij de apotheek werd me verteld om autorijden even te laten. niet dat ik een rijbewijs heb, maar even voor het idee
pi_148944811
Nu wil ik trouwens de hele babykamer spontaan in een Frozen thema inrichten. En ik vond 'dat soort' moeders altijd te erg voor woorden en ik zou zelf never nooit niet zo worden. ;(
pi_148944893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
Nu wil ik trouwens de hele babykamer spontaan in een Frozen thema inrichten. En ik vond 'dat soort' moeders altijd te erg voor woorden en ik zou zelf never nooit niet zo worden. ;(
Let it go, let it go! :9
Schudden voor gebruik
pi_148944900
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
er is trouwens een frozen kamer in het inspiratie kinderkamer topic ;)

niet dat ik dat een "soort moeder" noem, maar meer om de impact van de kleurenpracht te laten zien ^^,

ik houd van blauw O+
Schudden voor gebruik
pi_148944935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:14 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Let it go, let it go! :9
Ik verander per Disneyfilm van gedachten. :P Maar goed dat we het geslacht pas te weten krijgen bij de geboorte...nu zit ik spontaan te hopen op een meisje want daar past een Frozen-babykamer zo goed bij. :')
pi_148944959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik verander per Disneyfilm van gedachten. :P Maar goed dat we het geslacht pas te weten krijgen bij de geboorte...nu zit ik spontaan te hopen op een meisje want daar past een Frozen-babykamer zo goed bij. :')
Of een Sven kamer als het een jongetje gaat worden :9

Ik vind dat rendier helemaal O+ O+
Schudden voor gebruik
pi_148945065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

er is trouwens een frozen kamer in het inspiratie kinderkamer topic ;)

niet dat ik dat een "soort moeder" noem, maar meer om de impact van de kleurenpracht te laten zien ^^,

ik houd van blauw O+
Ik wist niet eens dat er een dergelijk topic was. :o Ik ga eens even spieken. Blauw vind ik ook mooi O+

Sven is ook cute. :Y En wat ik ook een supertof thema vind waar het animatiefilms betreft; The Croods O+

pi_148945223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

Haha! Nou heb m laatst voor het eerst gezien met dochterlief, en tranen met tuiten bij het einde :')

Ik moet maxi trouwens Elsa noemen nu :')
Tralalalaaa
pi_148945302
Mijn nichtje een die hard fan hard roze, zacht roze, mierzoetroze, oudroze, roze met glitters, roze met roze spetters of streepjes.. alles maar dan ook alles roze. Haar kamer, haar kleren, haar onderbroeken..... :{
En nu na de film frozen: "Mama, ik wil graag blauw O+ "
en is niet meer uit haar blauwe jurk te krijgen :D
Schudden voor gebruik
pi_148945377
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:24 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Haha! Nou heb m laatst voor het eerst gezien met dochterlief, en tranen met tuiten bij het einde :')

Ik moet maxi trouwens Elsa noemen nu :')
Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet. :{w

Ik snap niet helemaal waarom de adoratie zo bij Elsa ligt. Anna is ten slotte de heldin van de film. Disney & kinderlogica... snap er niks van. :P
pi_148945436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet. :{w

Ik snap niet helemaal waarom de adoratie zo bij Elsa ligt. Anna is ten slotte de heldin van de film. Disney & kinderlogica... snap er niks van. :P
Die kan sneeuw en ijs toveren natuurlijk ;)
Schudden voor gebruik
pi_148945440
Wat schattig Stippelrientje O+

Ik vind (vond ik voordat ik Frozen zag overigens al hoor) blauw wel heel goed bij zowel meiden als jongens passen maar roze past weer niet zo leuk ook bij een jongen.

Oh ja, het toveraspect had ik even over het hoofd gezien... das veel belangrijker dan het heldendom natuurlijk. ;)
pi_148945462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zetpillen 2x daags, in de ochtend en avond. Ik ben begonnen met alleen laat in de avond omdat de sufheid soms nog kan afnemen naarmate je eraan went en ik gemerkt heb dat het dan ook in de ochtend nog wel doorwerkt.

Maar dat is een lastig probleem, als je er inderdaad te slaperig van blijft zou ik om een ander middel vragen. Staat er geen waarschuwing op de verpakking? Ik heb een gele sticker met 'pas op bij autorijden' op het doosje gezien en ook bij de apotheek werd me verteld om autorijden even te laten. niet dat ik een rijbewijs heb, maar even voor het idee
Ja dat staat er idd wel op.
pi_148945729
Ik heb frozen niet gezien :o Ik geloof dat ik geen disneyfilm meer heb gezien na de Lion King :@. Er wordt hier thuis dan ook niet om gevraagd ofzo... Soms best handig, een zoon. Heeft het wielen, dan is het tof ^O^
pi_148945830
Moet ik mijn nichtje stelen om Frozen te kijken? Of is het ook socially accepted als ik het alleen ga kijken? :9
pi_148945948
Ik vind het absoluut acceptabel om Frozen alleen te kijken *)
pi_148945997
Ik heb ook jaren geen animatiefilms gekeken, maar manlief heeft er een hoop op zijn server staan en we hebben Netflix. Maand of 2 geleden met manlief eens een film gekeken (hij haalde me over) en sindsdien is het hek van de dam. :@

Kan prima alleen hoor, niemand die het hoeft te weten. :+
pi_148946147
Oh EN hij staat op Netflix? Ik weet wat ik vanavond ga doen :@
pi_148946194
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:53 schreef Melliemuis het volgende:
Oh EN hij staat op Netflix? Ik weet wat ik vanavond ga doen :@
Frozen heb ik inderdaad op Netflix gekeken. Veel plezier, laat je even weten of je het droog kon houden? *O*
pi_148946335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nou dat zei ik laatst tegen m'n man! Waarom staat Elsa overal zo groot op, terwijl zij maar een deel van het verhaal is!
Tralalalaaa
pi_148947417
En QB?? Alles goed op de echo? Wij zijn over wen uur aan de beurt... *zenuwengieren*

Frozen O+ Minke weigerde te kijken want ze had besloten dat hij te eng was. Dus hebben man en ik hem zelf gekeken. Inmiddels wil Minke toch maar wel, maar Assepoester blijft favoriet! :+
pi_148947448
:'( mijn kindje ligt toch (of weer) in stuit. En aangezien maandag al 35 weken is, 'moet' ik aan de draaipoging. Of iig daaraan denken. Hele circus in werking gezet, want met stuit moet ik naar de gyn en bleh dat wil ik niet. Ik ken die mensen helemaal niet.
Eigenwijs meisje hebben wij. ;(
pi_148947552
Succes bij de echo Lijnloos! Willen jullie het geslacht ook weten?

Balen Risu van de stuit! Hopelijk bedenkt jullie eigenwijze meisje zich nog....
pi_148947618

[ Bericht 55% gewijzigd door Stippelrientje op 22-01-2015 16:37:55 ]
Schudden voor gebruik
pi_148947658
Vanaf hoeveel weken is er eventueel iets te zien op een echo?
Ik trek het bijna niet meer van de spanning en aangezien we het nog niet gedeeld hebben met mensen om ons heen (man wil dat nog niet) heb ik ook nergens een uitlaadklep. Alleen jullie. En jullie zijn mijn gezeur vast beu.
En spanning is ook vast niet goed en ik wil het zo goed mogelijk doen en.... :'(
pi_148947814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Vanaf hoeveel weken is er eventueel iets te zien op een echo?
Ik trek het bijna niet meer van de spanning en aangezien we het nog niet gedeeld hebben met mensen om ons heen (man wil dat nog niet) heb ik ook nergens een uitlaadklep. Alleen jullie. En jullie zijn mijn gezeur vast beu.
En spanning is ook vast niet goed en ik wil het zo goed mogelijk doen en.... :'(
een week of zes is er een rijstkorrel te zien ^^, (althans zo noemen wij dat)
Wanneer heb je de echo ook alweer?
Schudden voor gebruik
pi_148947976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:26 schreef Risu het volgende:
:'( mijn kindje ligt toch (of weer) in stuit. En aangezien maandag al 35 weken is, 'moet' ik aan de draaipoging. Of iig daaraan denken. Hele circus in werking gezet, want met stuit moet ik naar de gyn en bleh dat wil ik niet. Ik ken die mensen helemaal niet.
mijn post gedelete om de een of andere vage rede ^^,

anyways..

quote:
Ongeveer 90 procent van de baby’s heeft rond de 32ste week de hoofdligging aangenomen. Dit is het meest gunstig voor de bevalling. Van de resterende 10 procent neemt 50 procent vóór de 37ste week alsnog die ligging aan.
je hebt nog eventjes ;)

Wat rot zeg dat je daar druk over moet maken. Ik hoop dat ze nog draait voor je.

Er zijn ook oefeningen die je kunt doen schijnbaar.. proberen waard toch?
link hier staat er bijvoorbeeld ook een vermeld.

Draaipoging handmatig.. ik hoop dat ze er nog even mee wachten en jou en je kindje zelf de kans geven. Je hebt tenslotte nog even.

Succes :*
Schudden voor gebruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 januari 2015 @ 16:40:32 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148947983
Deze komt net voorbij in m'n timeline: https://www.facebook.com/Prenatal/app_141257646058673

misschien interessant voor de dames hier?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148948037
QB en Lijnloos succes en hopelijk plezier bij de SEO!

Risu wat zuur dat ze in stuit ligt! Misschien inderdaad op zoek naar tips om zelf het draaien te bevorderen (tijdje op handen en knieën zitten helpt soms toch?). Ik duim dat ze uit zichzelf draait!

Malteser, hoewel ik me voor kan stellen dat je ook behoefte hebt aan een andere uitlaatklep, moet je ook gewoon alles lekker hier spuien hoor! Daar zijn we voor en iedereen die het daar niet mee eens is, leest er maar lekker overheen! ;)
Ik ben een vrij nuchter en relaxt persoon én had nog geen negatieve ervaringen, maar die eerste weken waren bij mij al echt verschrikkelijk qua onzekerheid, dus kan me niet eens indenken hoe jij je voelt :*

Weet niet precies vanaf wanneer er iets te zien is op een echo, maar kan me wel voorstellen dat een té vroege echo misschien ook weer leidt tot onzekerheid, mocht je nog net te vroeg zijn.

Hoe ver denk je nu ongeveer te zijn?
pi_148948046
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:40 schreef DJMO het volgende:
Deze komt net voorbij in m'n timeline: https://www.facebook.com/Prenatal/app_141257646058673

misschien interessant voor de dames hier?
misschien ook voor de kleintjes in het volgende topic 0-1jaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 22-01-2015 16:52:46 (ook) ]
Schudden voor gebruik
pi_148948096
Ik ben ook benieuwd naar de echo van QB.

Lijnloos; spannend! Had een tijdje terug gelezen dat jullie ook vandaag het geslacht te weten komen, leuk. :Y

Risu: joh, wat rot zeg. Ik duim ook mee dat ze zich vanzelf nog omdraait.

Malteser: wij zagen met ongeveer 5 a 6 weken al iets, een vlek met een hartslag. Hoe ver ben je nu? En wat mij betreft stort je je hart uit hier hoor! Heb ik ook een aantal keer gedaan. We zijn hier in mijn ogen toch vooral om elkaar te steunen.

Stippelrientje: wij noemden het een vlek omdat het zo uitvergroot werd op de echo. Vlekkie. O+
pi_148948102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:36 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

een week of zes is er een rijstkorrel te zien ^^, (althans zo noemen wij dat)
Wanneer heb je de echo ook alweer?
Eerste echo heb ik 02-02.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:41 schreef twist02 het volgende:

Malteser, hoewel ik me voor kan stellen dat je ook behoefte hebt aan een andere uitlaatklep, moet je ook gewoon alles lekker hier spuien hoor! Daar zijn we voor en iedereen die het daar niet mee eens is, leest er maar lekker overheen! ;)
Ik ben een vrij nuchter en relaxt persoon én had nog geen negatieve ervaringen, maar die eerste weken waren bij mij al echt verschrikkelijk qua onzekerheid, dus kan me niet eens indenken hoe jij je voelt :*

Weet niet precies vanaf wanneer er iets te zien is op een echo, maar kan me wel voorstellen dat een té vroege echo misschien ook weer leidt tot onzekerheid, mocht je nog net te vroeg zijn.

Hoe ver denk je nu ongeveer te zijn?
Dank je :*. Ik ben morgen 6 weken.
pi_148948105
Succes Lijnloos!

Malteser, wij hadden met 6+2 eerste echo, daar was een kloppend hartje te zien (en meer ook niet). Bij de termijnecho bleek dat ik toen (bij 6+2, dat werd gemeten tijdens vroege echo) 6+4 zou zijn geweest. Je kunt als je dat graag wil toch altijd een vroege pretecho laten maken bij een echobureau in de buurt? Wel zelf betalen geloof ik, maar als je 't niet meer uithoudt..
Lastige eerste weken :*
pi_148948233
De eerste echo zouden we nu hebben met 7w4d maar ik weet niet of ik dat ga redden.... VK had wel gezegd dat ik mocht bellen als ik wilde spuien en dergelijke maar ik wil ook niet zeuren of vervelend over komen.
En ik weet ook dat een echo geen zekerheid geeft, dat heb ik tenslotte de eerste keer wel gemerkt toen ik na 2 goede echo's toch een MA bleek te hebben.
Ik weet het gewoon eventjes niet en kan nergens anders mijn verhaal kwijt dan hier. Heb man gisteren nog gevraagd of we niet al iemand in vertrouwen konden nemen maar hij wil dat zijn ouders het als eerste weten en hij is er nog niet aan toe hen iets te vertellen. En ik wil dat graag respecteren maar ik vind het echt lastig nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 januari 2015 @ 16:49:39 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148948289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:42 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

misschien voor de kleintjes in het volgende topic 0-1jaar?
er worden ook zwangere modellen gezocht ;) ik post hem niet voor niets hier :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_148948503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Eerste echo heb ik 02-02.

[..]

Dank je :*. Ik ben morgen 6 weken.
Gelukkig is dat al "bijna" dan heb je echt al wat moois om naar te kijken O+
Schudden voor gebruik
pi_148948615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:47 schreef Malteser het volgende:
De eerste echo zouden we nu hebben met 7w4d maar ik weet niet of ik dat ga redden.... VK had wel gezegd dat ik mocht bellen als ik wilde spuien en dergelijke maar ik wil ook niet zeuren of vervelend over komen.
En ik weet ook dat een echo geen zekerheid geeft, dat heb ik tenslotte de eerste keer wel gemerkt toen ik na 2 goede echo's toch een MA bleek te hebben.
Ik weet het gewoon eventjes niet en kan nergens anders mijn verhaal kwijt dan hier. Heb man gisteren nog gevraagd of we niet al iemand in vertrouwen konden nemen maar hij wil dat zijn ouders het als eerste weten en hij is er nog niet aan toe hen iets te vertellen. En ik wil dat graag respecteren maar ik vind het echt lastig nu.
Heb je dat ook geuit tegen hem? Dat je ECHT echt ECHT iemand nodig hebt buiten hem om waar je mee kunt sparren?
Heb je een speciale band met ouder/broer/zus/vriendin die je kunt voorstellen? En die dus ook heul goed geheimpjes kunnen bewaren?
Schudden voor gebruik
pi_148948637
Misschien draait ze nog, ja. Ze is in ieder geval gegroeit ten opzichte van de vorige echo en volgt mooi haar eigen lijntje. Dus dat scheelt al weer. 2300 gram ongeveer nu. Ze zegt 6 pond kindje, maar dat is ook maar een schatting.
pi_148948703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:56 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heb je dat ook geuit tegen hem? Dat je ECHT echt ECHT iemand nodig hebt buiten hem om waar je mee kunt sparren?
Heb je een speciale band met ouder/broer/zus/vriendin die je kunt voorstellen? En die dus ook heul goed geheimpjes kunnen bewaren?
Ik geloof dat ik wel duidelijk was, inclusief hormonale jankbui :@. Ik heb helaas geen (goede) band met mijn ouders.
pi_148948928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik wel duidelijk was, inclusief hormonale jankbui :@. Ik heb helaas geen (goede) band met mijn ouders.
Ik vind het een vervelende situatie. Gelukkig heb je ons, maar dat is toch anders dan 'in het echt' met iemand kunnen praten. Ik hoop dat je er een beetje uit komt, en anders inderdaad een vroege pretecho misschien.

QB en Lijn, succes bij de SEO, hoop dat jullie lekker lang mogen kijken en dat alles goed is.

Ik lig op de bank met m'n telefoon op m'n buik, met Spotify-playlist met babyliedjes. De afgelopen dagen ben ik steeds ontzettend moe en dit helpt wel wat om te ontspannen. In etappes heb ik alle babykleertjes gewassen en gestreken O+ Mijn moeder is langsgekomen ("ik wil ook graag helpen") en die heeft de meubels van de babykamer helemaal gesopt. De verbouwing hier thuis is bijna klaar en dat geeft nu ook weer wat meer rust.

DMJO, wel erg leuke link!

Risu, misschien moet je zo'n bureaustoel pakken en dan keihard rondjes draaien erop :Y
pi_148949000
Ik zou dan eerst je verloskundige aanspreken, denk ik. Dat je er moeite mee hebt om de tijd te overbruggen (mede ook door ervaringen uit het verleden) en of je misschien ook wat eerder terecht kunt voor een gesprek en eventueel intake.

Ik denk dat ze dat super begrijpen en je willen helpen waar kan.
Schudden voor gebruik
pi_148949081
Getver ik heb een voedingskussen van iemand over genomen die zei niet te roken.. en het stinkt zo naar nicotine. Ik heb hem gelijk in de was en droger gestopt, maar hij ruikt nog steeds muffig naar sigarettenrook.... :r

Denk dat ik hem nog maar een rondje erin gooi :9 Mijn meneer zegt niets te ruiken en ik een superhero neus aan het ontwikkelen ben :')
Schudden voor gebruik
  donderdag 22 januari 2015 @ 17:12:37 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148949213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:26 schreef Risu het volgende:
Heeft ze wel goed gelegen, of al die tijd in een stuit? Mijn zoon lag met 36 weken ook ineens in een stuit, maar bij de 'wat gaan we hier nu weer mee doen'-controle lag hij ineens weer head-first.
Er is ook een topic over stuitligging hier op fok met veel informatie. In principe hebben ze tot 36 weken om te draaien, daarna wordt er iig het eea in gang gezet.
Ik hoop voor je dat ze toch haar eigenwijsheid opzij zet en braaf draait :P. Elke avond even op handen en knieën zitten een idee? ;).
KuikenGuppy
pi_148949247
Zwangere vrouwen zijn per definitie superhero's, dus dat kan best. :+ Ik ruik hier in onze gangkast ook de rook van de buren sinds ik zwanger ben. Bah.

Ik ben zelf een jaar of 4 geleden gestopt met roken en dit is de eerste keer dat ik echt nooit meer trek heb in sigaretten. Ga bijna over mijn nek bij de gedachte. Positieve ontwikkeling als dat zich doorzet tot na de zwangerschap. :P

Misschien verdund schoonmaakazijn erop spuiten en buiten hangen?
pi_148949341
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef LuDann het volgende:
Zwangere vrouwen zijn per definitie superhero's, dus dat kan best. :+ Ik ruik hier in onze gangkast ook de rook van de buren sinds ik zwanger ben. Bah.

Misschien verdund schoonmaakazijn erop spuiten en buiten hangen?
Ik denk dat ik hem in een badje ga leggen met groene biotex (we krijgen daar ook eens de per ongeluk kattenpies op de bank mee weg, dus dat beetje rook moet ook lukken )

Fingers crossed :9

Overigens zou ik dus gelijk de gangkast dicht purren of kitten ;)
Schudden voor gebruik
pi_148949499
Als het tegen kattenpies helpt dan moet dat wel lukken ja.

Helaas is het een kast die in het verlengde van de keuken onder de trap zit. Hij is behoorlijk groot (inloop) en het is de enige bergruimte hier beneden in huis. Al het verpakte blikvoer en droogvoer staat er, evenals een hoop schoonmaakmiddelen en keukenapparatuur en zooi. Dus dichtmaken is dus geen optie.

Misschien dat we wel naar de isolatie gaan kijken. Het is de enige plek waar het te ruiken is en we vermoeden al een tijdje dat er op de een of andere manier een verbinding is met de buren op die plek.
pi_148949680
JOEHOEEE!!! Ik ben helemaal in de wolken O+ O+ . Alles op de 20 weken echo was perfect in orde ^O^ . En we krijgen een meisje!! *O* *O* *O*

pi_148949867
Gefeliciteerd Quickie, wat leuk *O*
pi_148949958
quote:
99s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
JOEHOEEE!!! Ik ben helemaal in de wolken O+ O+ . Alles op de 20 weken echo was perfect in orde ^O^ . En we krijgen een meisje!! *O* *O* *O*

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed was!
pi_148950125
Ik kom ook maar officieel meedoen, ik ben nu zo'n 5-6 weken zwanger :D

Sinds een paar dagen heb ik ook verschrikkelijk last van ochtendmisselijkheid. Na iets eten voel ik me wel beter, maar het is wel erg moeilijk uberhaupt iets door mn keel te krijgen :r

En een belangrijke vraag; sinds kort bezorgd onze favoriete shoarmatent maar overal lees ik dat je doner kebab beter kunt laten staan ivm bacteriën. Hoe denken jullie hierover?
pi_148950247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heeft ze wel goed gelegen, of al die tijd in een stuit? Mijn zoon lag met 36 weken ook ineens in een stuit, maar bij de 'wat gaan we hier nu weer mee doen'-controle lag hij ineens weer head-first.
Er is ook een topic over stuitligging hier op fok met veel informatie. In principe hebben ze tot 36 weken om te draaien, daarna wordt er iig het eea in gang gezet.
Ik hoop voor je dat ze toch haar eigenwijsheid opzij zet en braaf draait :P. Elke avond even op handen en knieën zitten een idee? ;).
Dat is de vraag. Bij de controle dacht ze hoofdligging te constateren maar daar was ze niet 100% zeker van. Zelf dacht ik dat ze gelijk had, maar bij de echo vandaag bleek dus stuit. Zou heel goed kunnen dat ze vannacht nog is gedraaid zelfs, want ze was heel actief.

Quicky gefeliciteerd. Meisje erbij in de lijst *O*

Doner kebab heb jk eigenlijk wel gegeten nog toen ik net zwanger was. Geen idee over hygiene, ik hoor dat nu pas voor het eerst eigenlijk.
pi_148950495
Welkom Elohel *O*
pi_148950619
quote:

[ afbeelding ]
Fijn dat alles goed was *O* En een meisje! Leuk!!!
pi_148950707
Wat fijn QB! En leuk, een meid!

Lijn zal zo ook wel klaar zijn, hopelijk is daar ook alles ok!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_148950969
Hier ook bij de VK geweest. Pak van mijn hart! Onbelaste suiker was prima met 4,4. Baby was lekker eigenwijs en bleef zwaaien en bewegen! Ze moest m echt even laten 'uitrazen' voordat hij braaf ging liggen voor zich te meten. Meting kwam uit op 2 dagen meer als de vorige, dus nu heeft ze hem gemiddeld en iS de uitgerekende datum 12 augustus.

Vanavond nog even terug voor de belaste suiker te laten prikken. Maar nu zou vriend er voor zorgen dat het eten klaar was als ik thuis kwam zo dat de 'twee uur eten vantevoren' ook daadwerkelijk gered worden, maar die is dus as we speak ook nog aan het werk.. Dus hoe ik me hier weer uit ga redden?!

Malteser, hou je vooral niet in, niet opkroppen gewoon eruit gooien! 😉
En voor je het weer is het 02-02! Wij 'mogen' dan voor de nekplooimeting, en willen het sowieso ook pas erna vertellen tegen ouders ed.
pi_148951053
quote:

[ afbeelding ]
Wat fijn dat alles top in orde is en een meisje O+
Schudden voor gebruik
pi_148951067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef LuDann het volgende:
Als het tegen kattenpies helpt dan moet dat wel lukken ja.

Helaas is het een kast die in het verlengde van de keuken onder de trap zit. Hij is behoorlijk groot (inloop) en het is de enige bergruimte hier beneden in huis. Al het verpakte blikvoer en droogvoer staat er, evenals een hoop schoonmaakmiddelen en keukenapparatuur en zooi. Dus dichtmaken is dus geen optie.

Misschien dat we wel naar de isolatie gaan kijken. Het is de enige plek waar het te ruiken is en we vermoeden al een tijdje dat er op de een of andere manier een verbinding is met de buren op die plek.
maar dan moeten er toch kieren of gaten zijn? ik bedoel niet de kast helemaal dichtspijkeren :P
Schudden voor gebruik
pi_148951091
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 17:46 schreef Elohel het volgende:
Ik kom ook maar officieel meedoen, ik ben nu zo'n 5-6 weken zwanger :D

Sinds een paar dagen heb ik ook verschrikkelijk last van ochtendmisselijkheid. Na iets eten voel ik me wel beter, maar het is wel erg moeilijk uberhaupt iets door mn keel te krijgen :r

En een belangrijke vraag; sinds kort bezorgd onze favoriete shoarmatent maar overal lees ik dat je doner kebab beter kunt laten staan ivm bacteriën. Hoe denken jullie hierover?
Welkom *O*

Geen idee over de doner kebab ik eet dat sowieso al nooit :D
Schudden voor gebruik
pi_148951166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef Ggirl het volgende:
Hier ook bij de VK geweest. Pak van mijn hart! Onbelaste suiker was prima met 4,4. Baby was lekker eigenwijs en bleef zwaaien en bewegen! Ze moest m echt even laten 'uitrazen' voordat hij braaf ging liggen voor zich te meten. Meting kwam uit op 2 dagen meer als de vorige, dus nu heeft ze hem gemiddeld en iS de uitgerekende datum 12 augustus.

Vanavond nog even terug voor de belaste suiker te laten prikken. Maar nu zou vriend er voor zorgen dat het eten klaar was als ik thuis kwam zo dat de 'twee uur eten vantevoren' ook daadwerkelijk gered worden, maar die is dus as we speak ook nog aan het werk.. Dus hoe ik me hier weer uit ga redden?!

Malteser, hou je vooral niet in, niet opkroppen gewoon eruit gooien! 😉
En voor je het weer is het 02-02! Wij 'mogen' dan voor de nekplooimeting, en willen het sowieso ook pas erna vertellen tegen ouders ed.
Goed nieuws van je suikers *O*

en zelf ben je ook veel later thuis? Ik zou dan echt iets makkelijk en snel klaar maken zoals een gevulde omelet of iets in die geest..
Schudden voor gebruik
pi_148951284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:08 schreef McLaura het volgende:
Wat fijn QB! En leuk, een meid!

Lijn zal zo ook wel klaar zijn, hopelijk is daar ook alles ok!
Die moest vanavond toch?
pi_148951746
Goede echo voor QB en een meisje!! *O*

Ik ben ook benieuwd naar Lijnloos!

Risu, balen van de stuitligging -O-.

Welkom Elohel! Kebab lijkt me net zo hygiënisch als een hamburger eerlijk gezegd. Shoarma hangt lang in een verwarmde kast, dat is misschien minder handig. Maar kebab wordt volgens mij vers/ op het laatste moment gebakken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148951846
Leuk QB! Fijn dat alles goed is! *O*

Welkom Elohel! Ik kan niets zeggen over kebab ed want dat eet ik nooit.
pi_148951855
Vandaag ook sticker gekregen bij de vk. Bloeddruk prima, baby ingedaald (al kan dat nog veranderen bij een tweede). Vast laten leggen dat ik alleen een oxytocineprik krijg (voor uitdrijving placenta) als ik thuis beval en eventueel in het ziekenhuis eerst de tijd krijg om het zonder te proberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 22 januari 2015 @ 18:48:06 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148951880
even googlen bracht me bij de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)kebab-vol-bacterien/

donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:09 #79
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148952002
Leukkk qb een meisje! En fijn dat alles goed is!

Ben ook wel benieuwd naar lijnloos!

Ik mag morgen weer naar de vk, ook even stiekem gluren of baby nog steeds een meisje is _O- misschien dat ik dan ook nog eens wat durf te kopen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 18:51:55 #80
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148952034
En welkom elohel!
pi_148952092
quote:
99s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:29 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Die moest vanavond toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 16:25 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn over een uur aan de beurt... *zenuwengieren*

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_148952964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:53 schreef McLaura het volgende:

[..]

[..]

Ah! Daar had ik overheen gelezen! :D die zal zich hopelijk ook zo melden *O*
  donderdag 22 januari 2015 @ 19:34:46 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148953509
Ik kwam ook even buurten voor lijn, maar die doet zo te merken vast eerst een rondje familie ;).
KuikenGuppy
pi_148953578
Gefeliciteerd QB! *O*
pi_148954166
QB

*O* *O* *O*

Wat fijn dat alles goed was!

Ik heb nooit eerder gehoord dat doner en shoarma slecht zou zijn.

Ik heb zojuist jankend moeders opgebeld. Die weet t nu dus wel..

Lijnloos? En en en?
pi_148954171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:34 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam ook even buurten voor lijn, maar die doet zo te merken vast eerst een rondje familie ;).
Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!
pi_148954252
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!
Fijn!!
pi_148954256
*O* *O* *O* Voor de goede echo's!

En lastig dat het zo slecht gaat, gestreeptestoel. Kan je moeder je wat uit de brand helpen?
pi_148954648
Fijn lijnloos! ^O^

Mijn moeder zou straks nog terugbellen.. Ze wilde morgen helpen in huis of zoon even meenemen, zodat ik wat tijd voor mezelf heb of iets dergelijks. Ouders en schoonouders wonen dichtbij. Schoonpuders weten nog van niks. (m'n ma dacht al dat er iets ernstigs was omdat ik huilde)
pi_148954939
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:47 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag ook sticker gekregen bij de vk. Bloeddruk prima, baby ingedaald (al kan dat nog veranderen bij een tweede). Vast laten leggen dat ik alleen een oxytocineprik krijg (voor uitdrijving placenta) als ik thuis beval en eventueel in het ziekenhuis eerst de tijd krijg om het zonder te proberen.
yeah voor de bloeddruk en indaling *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
QB

*O* *O* *O*

Wat fijn dat alles goed was!

Ik heb nooit eerder gehoord dat doner en shoarma slecht zou zijn.

Ik heb zojuist jankend moeders opgebeld. Die weet t nu dus wel..

Lijnloos? En en en?
Ik snap wel dat je moeder daar in eerste instantie van schrok als je al huilend, snotterend en stotend eruit probeert te krijgen dat je goed nieuws hebt :9

Fijn dat je het nu een beetje kunt delen O+
Schudden voor gebruik
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:14:33 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148955041
quote:

[..]

Fijn O+. Maar nou de hamvraag :+.
Roze of blauwe muisjes? 8-)
KuikenGuppy
pi_148955358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:48 schreef DJMO het volgende:
even googlen bracht me bij de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)kebab-vol-bacterien/
Ja die heb ik ook gelezen, vijf steden is niet echt veel en we wonen in geen van de vijf. Morgen maar even de vk bellen.
pi_148955483
quote:

[..]

Fijn. Mooi. Godnondeju wat is het????? o|O o|O ~O>
pi_148955710
Moest nog effe wat familie ingelicht worden ;)

Maar Minke was heftig teleurgesteld.... Toch een broertje... :D
pi_148955756
Wat leuk, een jongen! Jongens O+
pi_148955852
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:31 schreef Lijnloos het volgende:
Moest nog effe wat familie ingelicht worden ;)

Maar Minke was heftig teleurgesteld.... Toch een broertje... :D
Hoera *O*

Dat gaat ze heus wel leuk vinden strakkies ^^,
Schudden voor gebruik
pi_148955906
Lijn een jongen O+ ik vind het echt zo super voor jullie... *O*

En QB een meisje *O* meisjes zijn leuk O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148955916
Qb, fijn dat bij hullie ook alles ok was! En een meiske O+
  donderdag 22 januari 2015 @ 20:39:45 #99
374533 purebliss