Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:07 schreef Cholula het volgende:
In welke regio zoek je een yoga Luna?
quote:U krijgt alleen een vergoeding als u de cursus volgt bij:
een thuiszorginstelling
een gekwalificeerde zorgverlener die is aangesloten bij en voldoet aan de kwaliteitseisen van de vereniging Samen Bevallen
een fysiotherapeut of oefentherapeut Cesar/Mensendieck met wie wij afspraken hebben
een zorgverlener gekwalificeerd in hypnobirthing
een zorgverlener gekwalificeerd in NVFB-ZwangerFit®
een zorgverlener gekwalificeerd in psychoprofylaxe (angst voor de bevalling)
Mom in Balance
Ik zweer bij deze damequote:Op donderdag 22 januari 2015 12:21 schreef lunapuella het volgende:
Nou, dan open ik maar weer een nieuwe!Laatste post:
[..]
Utrecht! Yoga-aanbieder is géén probleem, ik heb er zelfs eentje in de straat. Eentje die Zilveren Kruis wil vergoeden, daarentegen... Kijkt u even mee met de eisen?
[..]
Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Succes QB
Ik heb net in coma gelegen ofzo.Jeetje zeg.. Ik ben echt zo extreem moe. Kan amper voor zoon zorgen zo. Ik zit om half 11 al te knikkebollen aan tafel.
Ik vind dit een beetje griezelig. Dit ken ik echt niet.
Let me guess: het laatste stukje?quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.
Ik heb Frozen gekeken. Nooit meer! Janken joh!
Volgens de vk moest ik het smorgens innemen, maar zo stap ik niet in een auto met zoon. Maar als ik het savonds inneem.. het werkt max 8 uur. Dan is het smorgens dus al uitgewerkt. Dan zo ik zeggen, dat ik er ook niks meer aan heb?quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wanneer heb je de Emasefane ingenomen? Slaperigheid en sufheid is een veelvoorkomende bijwerking. Ik neem het daarom in de avond.
Ik heb Frozen gekeken. Nooit meer! Janken joh!
Nee, vanaf het eerste liedje al.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:49 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Let me guess: het laatste stukje?
Ik heb zetpillen 2x daags, in de ochtend en avond. Ik ben begonnen met alleen laat in de avond omdat de sufheid soms nog kan afnemen naarmate je eraan went en ik gemerkt heb dat het dan ook in de ochtend nog wel doorwerkt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:52 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Volgens de vk moest ik het smorgens innemen, maar zo stap ik niet in een auto met zoon. Maar als ik het savonds inneem.. het werkt max 8 uur. Dan is het smorgens dus al uitgewerkt. Dan zo ik zeggen, dat ik er ook niks meer aan heb?
Let it go, let it go!quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
Nu wil ik trouwens de hele babykamer spontaan in een Frozen thema inrichten. En ik vond 'dat soort' moeders altijd te erg voor woorden en ik zou zelf never nooit niet zo worden.
er is trouwens een frozen kamer in het inspiratie kinderkamer topicquote:Op donderdag 22 januari 2015 15:11 schreef LuDann het volgende:
Nu wil ik trouwens de hele babykamer spontaan in een Frozen thema inrichten. En ik vond 'dat soort' moeders altijd te erg voor woorden en ik zou zelf never nooit niet zo worden.
Ik verander per Disneyfilm van gedachten.quote:
Of een Sven kamer als het een jongetje gaat wordenquote:Op donderdag 22 januari 2015 15:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik verander per Disneyfilm van gedachten.Maar goed dat we het geslacht pas te weten krijgen bij de geboorte...nu zit ik spontaan te hopen op een meisje want daar past een Frozen-babykamer zo goed bij.
Ik wist niet eens dat er een dergelijk topic was.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
er is trouwens een frozen kamer in het inspiratie kinderkamer topic
niet dat ik dat een "soort moeder" noem, maar meer om de impact van de kleurenpracht te laten zien ^^,
ik houd van blauw![]()
Haha! Nou heb m laatst voor het eerst gezien met dochterlief, en tranen met tuiten bij het eindequote:Op donderdag 22 januari 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nee, vanaf het eerste liedje al.Echt te erg!
Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Haha! Nou heb m laatst voor het eerst gezien met dochterlief, en tranen met tuiten bij het einde
Ik moet maxi trouwens Elsa noemen nu
Die kan sneeuw en ijs toveren natuurlijkquote:Op donderdag 22 januari 2015 15:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet.![]()
Ik snap niet helemaal waarom de adoratie zo bij Elsa ligt. Anna is ten slotte de heldin van de film. Disney & kinderlogica... snap er niks van.
Ja dat staat er idd wel op.quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nee, vanaf het eerste liedje al.Echt te erg!
[..]
Ik heb zetpillen 2x daags, in de ochtend en avond. Ik ben begonnen met alleen laat in de avond omdat de sufheid soms nog kan afnemen naarmate je eraan went en ik gemerkt heb dat het dan ook in de ochtend nog wel doorwerkt.
Maar dat is een lastig probleem, als je er inderdaad te slaperig van blijft zou ik om een ander middel vragen. Staat er geen waarschuwing op de verpakking? Ik heb een gele sticker met 'pas op bij autorijden' op het doosje gezien en ook bij de apotheek werd me verteld om autorijden even te laten. niet dat ik een rijbewijs heb, maar even voor het idee
Frozen heb ik inderdaad op Netflix gekeken. Veel plezier, laat je even weten of je het droog kon houden?quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:53 schreef Melliemuis het volgende:
Oh EN hij staat op Netflix? Ik weet wat ik vanavond ga doen
Nou dat zei ik laatst tegen m'n man! Waarom staat Elsa overal zo groot op, terwijl zij maar een deel van het verhaal is!quote:Op donderdag 22 januari 2015 15:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Logisch toch, het is ook zo'n zielig geweldige film. Wie kan het daar nu niet bij drooghouden. Ligt echt niet aan de hormonen ofzo hoor. Echt niet.![]()
Ik snap niet helemaal waarom de adoratie zo bij Elsa ligt. Anna is ten slotte de heldin van de film. Disney & kinderlogica... snap er niks van.
een week of zes is er een rijstkorrel te zien ^^, (althans zo noemen wij dat)quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:32 schreef Malteser het volgende:
Vanaf hoeveel weken is er eventueel iets te zien op een echo?
Ik trek het bijna niet meer van de spanning en aangezien we het nog niet gedeeld hebben met mensen om ons heen (man wil dat nog niet) heb ik ook nergens een uitlaadklep. Alleen jullie. En jullie zijn mijn gezeur vast beu.
En spanning is ook vast niet goed en ik wil het zo goed mogelijk doen en....
mijn post gedelete om de een of andere vage rede ^^,quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:26 schreef Risu het volgende:
mijn kindje ligt toch (of weer) in stuit. En aangezien maandag al 35 weken is, 'moet' ik aan de draaipoging. Of iig daaraan denken. Hele circus in werking gezet, want met stuit moet ik naar de gyn en bleh dat wil ik niet. Ik ken die mensen helemaal niet.
Eigenwijs meisje hebben wij.
je hebt nog eventjesquote:Ongeveer 90 procent van de baby’s heeft rond de 32ste week de hoofdligging aangenomen. Dit is het meest gunstig voor de bevalling. Van de resterende 10 procent neemt 50 procent vóór de 37ste week alsnog die ligging aan.
misschien ook voor de kleintjes in het volgende topic 0-1jaar?quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:40 schreef DJMO het volgende:
Deze komt net voorbij in m'n timeline: https://www.facebook.com/Prenatal/app_141257646058673
misschien interessant voor de dames hier?
Eerste echo heb ik 02-02.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:36 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
een week of zes is er een rijstkorrel te zien ^^, (althans zo noemen wij dat)
Wanneer heb je de echo ook alweer?
Dank jequote:Op donderdag 22 januari 2015 16:41 schreef twist02 het volgende:
Malteser, hoewel ik me voor kan stellen dat je ook behoefte hebt aan een andere uitlaatklep, moet je ook gewoon alles lekker hier spuien hoor! Daar zijn we voor en iedereen die het daar niet mee eens is, leest er maar lekker overheen!
Ik ben een vrij nuchter en relaxt persoon én had nog geen negatieve ervaringen, maar die eerste weken waren bij mij al echt verschrikkelijk qua onzekerheid, dus kan me niet eens indenken hoe jij je voelt
Weet niet precies vanaf wanneer er iets te zien is op een echo, maar kan me wel voorstellen dat een té vroege echo misschien ook weer leidt tot onzekerheid, mocht je nog net te vroeg zijn.
Hoe ver denk je nu ongeveer te zijn?
er worden ook zwangere modellen gezochtquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:42 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
misschien voor de kleintjes in het volgende topic 0-1jaar?
Gelukkig is dat al "bijna" dan heb je echt al wat moois om naar te kijkenquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Eerste echo heb ik 02-02.
[..]
Dank je. Ik ben morgen 6 weken.
Heb je dat ook geuit tegen hem? Dat je ECHT echt ECHT iemand nodig hebt buiten hem om waar je mee kunt sparren?quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:47 schreef Malteser het volgende:
De eerste echo zouden we nu hebben met 7w4d maar ik weet niet of ik dat ga redden.... VK had wel gezegd dat ik mocht bellen als ik wilde spuien en dergelijke maar ik wil ook niet zeuren of vervelend over komen.
En ik weet ook dat een echo geen zekerheid geeft, dat heb ik tenslotte de eerste keer wel gemerkt toen ik na 2 goede echo's toch een MA bleek te hebben.
Ik weet het gewoon eventjes niet en kan nergens anders mijn verhaal kwijt dan hier. Heb man gisteren nog gevraagd of we niet al iemand in vertrouwen konden nemen maar hij wil dat zijn ouders het als eerste weten en hij is er nog niet aan toe hen iets te vertellen. En ik wil dat graag respecteren maar ik vind het echt lastig nu.
Ik geloof dat ik wel duidelijk was, inclusief hormonale jankbuiquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:56 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Heb je dat ook geuit tegen hem? Dat je ECHT echt ECHT iemand nodig hebt buiten hem om waar je mee kunt sparren?
Heb je een speciale band met ouder/broer/zus/vriendin die je kunt voorstellen? En die dus ook heul goed geheimpjes kunnen bewaren?
Ik vind het een vervelende situatie. Gelukkig heb je ons, maar dat is toch anders dan 'in het echt' met iemand kunnen praten. Ik hoop dat je er een beetje uit komt, en anders inderdaad een vroege pretecho misschien.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik wel duidelijk was, inclusief hormonale jankbui. Ik heb helaas geen (goede) band met mijn ouders.
Heeft ze wel goed gelegen, of al die tijd in een stuit? Mijn zoon lag met 36 weken ook ineens in een stuit, maar bij de 'wat gaan we hier nu weer mee doen'-controle lag hij ineens weer head-first.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:26 schreef Risu het volgende:
mijn kindje ligt toch (of weer) in stuit. En aangezien maandag al 35 weken is, 'moet' ik aan de draaipoging. Of iig daaraan denken. Hele circus in werking gezet, want met stuit moet ik naar de gyn en bleh dat wil ik niet. Ik ken die mensen helemaal niet.
Eigenwijs meisje hebben wij.
Ik denk dat ik hem in een badje ga leggen met groene biotex (we krijgen daar ook eens de per ongeluk kattenpies op de bank mee weg, dus dat beetje rook moet ook lukken )quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:13 schreef LuDann het volgende:
Zwangere vrouwen zijn per definitie superhero's, dus dat kan best.Ik ruik hier in onze gangkast ook de rook van de buren sinds ik zwanger ben. Bah.
Misschien verdund schoonmaakazijn erop spuiten en buiten hangen?
Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed was!quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
JOEHOEEE!!! Ik ben helemaal in de wolken![]()
. Alles op de 20 weken echo was perfect in orde
. En we krijgen een meisje!!
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat is de vraag. Bij de controle dacht ze hoofdligging te constateren maar daar was ze niet 100% zeker van. Zelf dacht ik dat ze gelijk had, maar bij de echo vandaag bleek dus stuit. Zou heel goed kunnen dat ze vannacht nog is gedraaid zelfs, want ze was heel actief.quote:Op donderdag 22 januari 2015 17:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heeft ze wel goed gelegen, of al die tijd in een stuit? Mijn zoon lag met 36 weken ook ineens in een stuit, maar bij de 'wat gaan we hier nu weer mee doen'-controle lag hij ineens weer head-first.
Er is ook een topic over stuitligging hier op fok met veel informatie. In principe hebben ze tot 36 weken om te draaien, daarna wordt er iig het eea in gang gezet.
Ik hoop voor je dat ze toch haar eigenwijsheid opzij zet en braaf draait. Elke avond even op handen en knieën zitten een idee?
.
Fijn dat alles goed wasquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Wat fijn dat alles top in orde is en een meisjequote:Op donderdag 22 januari 2015 17:29 schreef Quickie_Brat het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
maar dan moeten er toch kieren of gaten zijn? ik bedoel niet de kast helemaal dichtspijkerenquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:22 schreef LuDann het volgende:
Als het tegen kattenpies helpt dan moet dat wel lukken ja.
Helaas is het een kast die in het verlengde van de keuken onder de trap zit. Hij is behoorlijk groot (inloop) en het is de enige bergruimte hier beneden in huis. Al het verpakte blikvoer en droogvoer staat er, evenals een hoop schoonmaakmiddelen en keukenapparatuur en zooi. Dus dichtmaken is dus geen optie.
Misschien dat we wel naar de isolatie gaan kijken. Het is de enige plek waar het te ruiken is en we vermoeden al een tijdje dat er op de een of andere manier een verbinding is met de buren op die plek.
Welkomquote:Op donderdag 22 januari 2015 17:46 schreef Elohel het volgende:
Ik kom ook maar officieel meedoen, ik ben nu zo'n 5-6 weken zwanger![]()
Sinds een paar dagen heb ik ook verschrikkelijk last van ochtendmisselijkheid. Na iets eten voel ik me wel beter, maar het is wel erg moeilijk uberhaupt iets door mn keel te krijgen![]()
En een belangrijke vraag; sinds kort bezorgd onze favoriete shoarmatent maar overal lees ik dat je doner kebab beter kunt laten staan ivm bacteriën. Hoe denken jullie hierover?
Goed nieuws van je suikersquote:Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef Ggirl het volgende:
Hier ook bij de VK geweest. Pak van mijn hart! Onbelaste suiker was prima met 4,4. Baby was lekker eigenwijs en bleef zwaaien en bewegen! Ze moest m echt even laten 'uitrazen' voordat hij braaf ging liggen voor zich te meten. Meting kwam uit op 2 dagen meer als de vorige, dus nu heeft ze hem gemiddeld en iS de uitgerekende datum 12 augustus.
Vanavond nog even terug voor de belaste suiker te laten prikken. Maar nu zou vriend er voor zorgen dat het eten klaar was als ik thuis kwam zo dat de 'twee uur eten vantevoren' ook daadwerkelijk gered worden, maar die is dus as we speak ook nog aan het werk.. Dus hoe ik me hier weer uit ga redden?!
Malteser, hou je vooral niet in, niet opkroppen gewoon eruit gooien! 😉
En voor je het weer is het 02-02! Wij 'mogen' dan voor de nekplooimeting, en willen het sowieso ook pas erna vertellen tegen ouders ed.
Die moest vanavond toch?quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:08 schreef McLaura het volgende:
Wat fijn QB! En leuk, een meid!
Lijn zal zo ook wel klaar zijn, hopelijk is daar ook alles ok!
quote:
quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:25 schreef Lijnloos het volgende:
Wij zijn over een uur aan de beurt... *zenuwengieren*
Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:34 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam ook even buurten voor lijn, maar die doet zo te merken vast eerst een rondje familie.
Fijn!!quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!
yeah voor de bloeddruk en indalingquote:Op donderdag 22 januari 2015 18:47 schreef Phaidra het volgende:
Vandaag ook sticker gekregen bij de vk. Bloeddruk prima, baby ingedaald (al kan dat nog veranderen bij een tweede). Vast laten leggen dat ik alleen een oxytocineprik krijg (voor uitdrijving placenta) als ik thuis beval en eventueel in het ziekenhuis eerst de tijd krijg om het zonder te proberen.
Ik snap wel dat je moeder daar in eerste instantie van schrok als je al huilend, snotterend en stotend eruit probeert te krijgen dat je goed nieuws hebtquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
QB
![]()
![]()
![]()
Wat fijn dat alles goed was!
Ik heb nooit eerder gehoord dat doner en shoarma slecht zou zijn.
Ik heb zojuist jankend moeders opgebeld. Die weet t nu dus wel..
Lijnloos? En en en?
Fijnquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja en eten en man en minke naar de tandarts gebracht... Maar alles is goed, zit waar het hoort!!!!
Ja die heb ik ook gelezen, vijf steden is niet echt veel en we wonen in geen van de vijf. Morgen maar even de vk bellen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 18:48 schreef DJMO het volgende:
even googlen bracht me bij de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)kebab-vol-bacterien/
Fijn. Mooi. Godnondeju wat is het?????quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:53 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hoeraquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:31 schreef Lijnloos het volgende:
Moest nog effe wat familie ingelicht worden![]()
Maar Minke was heftig teleurgesteld.... Toch een broertje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |