Als ik de Duitse kranten mag geloven, valt dat dus niet mee. Zelfs BILD is zwaar anti-Pegida.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat laatste is dus wel het geval maar wat betreft die Neonazi's vind ik inderdaad geen fijne groep, ook in Vlaanderen zijn het net iets te rechtse elementen die een dominante rol spelen, in Duitsland valt dat nog enigszins mee.
Oproepen de islam te haten en uit Europa te verwijderen kan ook minstens zo gevaarlijk genoemd worden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oproepen of verheerlijken van dat soort daden, de ernst van de situatie niet inzien en die zorgelijke situatie verergeren, kan minstens zo gevaarlijk genoemd worden.
Ja, zijn er ook echt veel die dat doen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oproepen of verheerlijken van dat soort daden, de ernst van de situatie niet inzien en die zorgelijke situatie verergeren, kan minstens zo gevaarlijk genoemd worden.
Dat vond ik wel grappig, BILD met de gebruikelijke letters tegen Pegida, nog dezelfde dag met minstens zo grote zwarte letters hoe ISIS-strijders politieagenten in Irak hadden onthoofd.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik de Duitse kranten mag geloven, valt dat dus niet mee. Zelfs BILD is zwaar anti-Pegida.
Het is toch nooit goed.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, zijn er ook echt veel die dat doen.
Wanneer de Islamitische groep een anti-Westerse groep wordt lijkt me dat minder het geval.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oproepen de islam te haten en uit Europa te verwijderen kan ook minstens zo gevaarlijk genoemd worden.
Meer dan je denkt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, zijn er ook echt veel die dat doen.
Is weinig geks aan.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vond ik wel grappig, BILD met de gebruikelijke letters tegen Pegida, nog dezelfde dag met minstens zo grote zwarte letters hoe ISIS-strijders politieagenten in Irak hadden onthoofd.
Mensen niet op hun daden beoordelen maar onder een groep scharen en die groep vervolgens criminaliseren vonden ze een tijdje terug ook zo'n goed idee.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wanneer de Islamitische groep een anti-Westerse groep wordt lijkt me dat minder het geval.
Ga jij nou BILD verdedigen?!quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is weinig geks aan.
Maar ik denk dat onze breinen net even anders werken en dat jij dat daarom niet ziet.
Het hele begrip anti-westerse groep vind ik maar vreemd. Want het zou impliceren dat het westen een groep is of zo. In elk geval hebben antireligieuze groeperingen die zich richten tegen één geloof nog nooit iets goeds voortgebracht. Ik heb geen aanleiding te denken dat het nu anders gaat aflopen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wanneer de Islamitische groep een anti-Westerse groep wordt lijkt me dat minder het geval.
Vroeger was het een vrij heterogene groep en speelden ook andere idealen een grote rol, Islamisering binnen die groep heeft deze groep meer gehomoniseerd, dat is het geval.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen niet op hun daden beoordelen maar onder een groep scharen en die groep vervolgens criminaliseren vonden ze een tijdje terug ook zo'n goed idee.
Genoeg om over een groep te kunnen spreken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want om hoeveel procent gaat het dan?
Je hebt zelf geen idee hoeveel het er zijn dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Genoeg om over een groep te kunnen spreken.
Het gaat niet om verdedigen of aanvallen.quote:
Bild is toch al vrij sterk tegen vreemdelingenhaat. Dat is dus nog wel verklaarbaar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik de Duitse kranten mag geloven, valt dat dus niet mee. Zelfs BILD is zwaar anti-Pegida.
Het Westen is een groep, een beschaving met eigen normen en waarden, weliswaar hebben we nog steeds enigszins onafhankelijke landen maar wat dat betreft zie je in de wereld steeds meer bepaalde beschavingsblokken, het Islamitische blok is er een van, het Westerse blok is een ander om het zo maar kort door de bocht te zeggen. Overigens richt het Westerse blok zich niet tegen een geloof, zeker niet religies, bijvoorbeeld de Islam, maar tegen een anti-Westerse groep, dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het hele begrip anti-westerse groep vind ik maar vreemd. Want het zou impliceren dat het westen een groep is of zo. In elk geval hebben antireligieuze groeperingen die zich richten tegen één geloof nog nooit iets goeds voortgebracht. Ik heb geen aanleiding te denken dat het nu anders gaat aflopen.
Veel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen idee hoeveel het er zijn dus.
Enerzijds doet BILD weinig anders dan ophitsen en vervolgens kan jij het onderscheid maken als ze een oproep tegen Pegida plaatsen, dat vind jij niet een beetje hypocriet, jouw journalistieke kwaliteiten blijven verbazen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat niet om verdedigen of aanvallen.
Ik snap best dat beide items op een pagina kunnen. Ik kan namelijk wel onderscheid maken.
Bild is nu eenmaal sterk tegen discriminatie of onderscheid op basis van geloof. Dat is toch niet zo heel gek?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Enerzijds doet BILD weinig anders dan ophitsen en vervolgens kan jij het onderscheid maken als ze een oproep tegen Pegida plaatsen, dat vind jij niet een beetje hypocriet, jouw journalistieke kwaliteiten blijven verbazen.
Erg vaag dit. Op zich wel logisch, want hoe concreter je wordt, hoe minder er overeind blijft van allerlei zogenaamde gedeelde 'normen en waarden' en 'tolerant denken en gewaardeerde vrijheden'.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het Westen is een groep, een beschaving met eigen normen en waarden, weliswaar hebben we nog steeds enigszins onafhankelijke landen maar wat dat betreft zie je in de wereld steeds meer bepaalde beschavingsblokken, het Islamitische blok is er een van, het Westerse blok is een ander om het zo maar kort door de bocht te zeggen. Overigens richt het Westerse blok zich niet tegen een geloof, zeker niet religies, bijvoorbeeld de Islam, maar tegen een anti-Westerse groep, dus.
IS onthoofdt agenten. Dat is nieuws, begrijpelijk dus dat BILD dat meldt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Enerzijds doet BILD weinig anders dan ophitsen en vervolgens kan jij het onderscheid maken als ze een oproep tegen Pegida plaatsen, dat vind jij niet een beetje hypocriet,
Dat zeggen mijn leidinggevenden nou ook altijd.quote:jouw journalistieke kwaliteiten blijven verbazen.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zeggen mijn leidinggevenden nou ook altijd.
Nou niet zo zeer tegen geloof maar meer tegen religieus fanatisme wellicht, maar beperkte koppen en artikelen hitsen mensen natuurlijk net zo makkelijk op als Pegida een probleem en generaliserend vinden dan moeten ze hun blad soms eens teruglezen, dat vind ik opvallend.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bild is nu eenmaal sterk tegen discriminatie of onderscheid op basis van geloof. Dat is toch niet zo heel gek?
Dat hoeft het zwaar afzetten tegen sektarisch geweld niet tegen te spreken.
Ik begrijp er steeds minder van. Maar dat zal wel komen omdat ik al een tijdje weet dat de aarde rond is. Maar de Engelsen en de Schotten zijn het westen of is het westen de VS en Canada met zuid-Amerika, zeg maar het westelijk halfrond?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het Westen is een groep, een beschaving met eigen normen en waarden, weliswaar hebben we nog steeds enigszins onafhankelijke landen maar wat dat betreft zie je in de wereld steeds meer bepaalde beschavingsblokken, het Islamitische blok is er een van, het Westerse blok is een ander om het zo maar kort door de bocht te zeggen. Overigens richt het Westerse blok zich niet tegen een geloof, zeker niet religies, bijvoorbeeld de Islam, maar tegen een anti-Westerse groep, dus.
Integendeel, heel erg logisch, overigens vormen de Russen en wat vrienden van hun ook een apart blok.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Erg vaag dit. Op zich wel logisch, want hoe concreter je wordt, hoe minder er overeind blijft van allerlei zogenaamde gedeelde 'normen en waarden' en 'tolerant denken en gewaardeerde vrijheden'.
Deze reactie gaat me even boven de pet geloof ikquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou niet zo zeer tegen geloof maar meer tegen religieus fanatisme wellicht, maar beperkte koppen en artikelen hitsen mensen natuurlijk net zo makkelijk op als Pegida een probleem en generaliserend vinden dan moeten ze hun blad soms eens teruglezen, dat vind ik opvallend.
Voor KoosVogels is niets te gek, zo de ommezwaai van links naar rechts, KoosVogels doet het even.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
IS onthoofdt agenten. Dat is nieuws, begrijpelijk dus dat BILD dat meldt.
BILD tegen Pegida. Logisch, want Pegida heeft wat dubieuze kanten. Begrijpelijk dus dat BILD dat meldt.
Top dat je werk hebt.quote:Dat zeggen mijn leidinggevenden nou ook altijd.
Vooral het ophitsende karakter van bepaalde artikelen speelt net zo een goed een rol bij dit soort demonstranten, die slechts lezen wat het radicalisme uitvoert en waardoor het lijkt alsof Moslims alleen bezig zijn met onthoofdingen en moordpartijen, wat dat betreft is Bild minstens zo verantwoordelijk dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze reactie gaat me even boven de pet geloof ik
Waarom moet je links of rechts zijn?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Voor KoosVogels is niets te gek, zo de ommezwaai van links naar rechts, KoosVogels doet het even.
Aha, de onthoofdingen door IS werden door Bild alle moslims toegerekend?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vooral het ophitsende karakter van bepaalde artikelen speelt net zo een goed een rol bij dit soort demonstranten, die slechts lezen wat het radicalisme uitvoert en waardoor het lijkt alsof Moslims alleen bezig zijn met onthoofdingen en moordpartijen, wat dat betreft is Bild minstens zo verantwoordelijk dus.
Dat is nieuw.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom moet je links of rechts zijn?
Ik voel mij persoonlijk links noch rechts.
En is het rechts om de misdaden van IS op de voorpagina te zetten?
Het betreft beeldvorming.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, de onthoofdingen door IS werden door Bild alle moslims toegerekend?
Jouw persoonlijke beeldvorming vooral?quote:
In zekere zin maar je weet zelf hoe BILD een bepaald ongenoegen uit, overigens geef ik geen waardeoordeel, ik constateer slechts iets wat dus zeer opvallend is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke beeldvorming vooral?
Maar goed, het is me nog niet erg duidelijk waarom het vreemd is dat Bild zich zowel tegen Pegida als tegen IS afzet. Lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk.
Je roept vrij veel maar je hebt nog niet uit kunnen leggen waarom het opvallend is dat Bild ageert tegen zowel IS als Pegida.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
In zekere zin maar je weet zelf hoe BILD een bepaald ongenoegen uit, overigens geef ik geen waardeoordeel, ik constateer slechts iets wat dus zeer opvallend is.
Jij hebt een andere mening, dat is wat anders, ik heb het uitgelegd je bent het er slechts niet mee eens.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je roept vrij veel maar je hebt nog niet uit kunnen leggen waarom het opvallend is dat Bild ageert tegen zowel IS als Pegida.
nuja, BILD is een krant die vooral hun eigen belangen behartigt, en een 'ons-kent-ons' mentaliteit en vriendjespolitiek bedrijftquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:45 schreef 99.999 het volgende:
Bild is nu eenmaal sterk tegen discriminatie of onderscheid op basis van geloof. Dat is toch niet zo heel gek?
Dat hoeft het zwaar afzetten tegen sektarisch geweld niet tegen te spreken.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wel goede beweging, dat de gewone man eindelijk durft op staan tegen het kwaad dat islam heet.
Gingersquote:Op donderdag 22 januari 2015 10:25 schreef Dven het volgende:
Toen er nog geen grote concentraties buitenlanders waren, werd er wel een andere zondebok gevonden. Protestant, jood, mensen met blauwe ogen en bruin haar etc. Etc.
BILD wil in maatschappelijke discussies ook meer een leider zijn dan een volger, denk ik. En ze zullen ook niet snel een obscure beweging als Pegida omarmen en aldus in een hokje geplaatst worden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nuja, BILD is een krant die vooral hun eigen belangen behartigt, en een 'ons-kent-ons' mentaliteit en vriendjespolitiek bedrijft
ze schrijven erg positief over die politici die hen informatie toeschuiven (extreem voorbeeld was bv de voormalige minister K-T von Guttenberg die regelmatig bv eerder BILD direkte informatie gaf dan de Bundestag; Ook bv over Oscar deLaFontaine zullen ze niet snel directe negatieve zaken schrijven aangezien ze ook met hem vaak een direkt lijntje hebben/hadden... dan gebeurt vaak op het hoogste niveau van de reactie, de hoofdredacteur die direkt met politici bespreekt wat en hoe te berichten).
De Antipathie van BILD lijkt ook wel degelijk eerder veroorzaakt door de gehele anti-pers houding die bij PEGIDA heerste (ben benieuw hoe het verder gaat nu Bachmann teruggetreden is, die leek een belangrijke rol daarin te spelen, Oertel is wat dat betreft veel meer 'open')..
BILD heeft standaard een afkeer van personen die kritisch over de Pers zijn, en vallen hen dan snel aan (omdat voor BILD de aanval hun beste verdediging is)
Ten opzichtte van andere Islam-critici, specifiek bv Thilo Sarrazin waren ze juist heel positief en gaven hem graag een groot platform (weer op basis van het redelijk direkte persoonlijke lijntje tussen de redactie en politici)
Mwah, toen er in 2004 in Leipzig op maandagen gedemonstreerd werd tegen Harz IV door 100.000 demonstranten, werd er door BILD verder best neutraal/positief over bericht.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:22 schreef Morendo het volgende:
En ze zullen ook niet snel een obscure beweging als Pegida omarmen en aldus in een hokje geplaatst worden.
Steunen ze Die Linke niet uit een soort verdeel-en-heers strategie ten aanzien van links? BILD blijft toch vooral een conservatief/CDU blad, met wat blote tieten erin natuurlijk. Hoewel je natuurlijk wel afdelingen hebt van BILD en lokaal de accenten wat kunt verleggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Mwah, toen er in 2004 in Leipzig op maandagen gedemonstreerd werd tegen Harz IV door 100.000 demonstranten, werd er door BILD verder best neutraal/positief over bericht.
http://de.wikipedia.org/w(...)gen_Sozialabbau_2004
Tegenstand kwam toen eerder van anderen en andere kranten, Bv Joachim Gauck viel toen in 2004 al op met zn protesten tegen het 'politiek misbruik' van de verwijzing naar de 'maandags-demo's uit 1989).
Over de WASG (Wahlalternative Arbeit & Soziale Gerechtigkeit) waren ze ook eerder erg positief en hielpen mee aan diens verkiezingswinst, ze haalden in 2005 bijna 9% (en werden daarna de Linkspartei.. met de SED en het oostduitse del van die Partij onder Gysi heeft BILD altijd een openlijke vijandigheid gehouden, maar de Saarlaners en LaFontaine-fractie wordt heel bereidwillig gesteund, momenteel Sara Wagenknecht die in Bild niet veel slechts kan doen).
Ook over de Montags-demonstationen in 2010 tegen Stuttgart 21 hebben ze meestal gewoon neutraal bericht zonder er negatief over te ordelen.
Uitzondering was wel toen er aanwijzingen waren dat er geweld was vanuit de demonstranten naar de politie en daaraan hebben ze toen veel een voorpagina gewijd:
[ afbeelding ]
Overigens maakt dit hopelijk ook duidelijk dat 'Montags-demos' in de duitse cultuur een lange en ook recente traditie hebben en an sich niet islam-specifiek zijn, maar gewoon een middel voor bevolkingsgroepen zich te melden in protesten tegen de 'politieke elite' of besluitvorming.
Duitse kranten, waaronder de BILD-Zeitungen bestaan natuurlijk ook van het berichten over zulke protesten.
vergeleken met de montags-demos in Leipzig van 2004 (ruim 100.000 deelnemers) en de maandag-demo protesten tegen Stuttgart 21 (in oktober 2010 op het hoogtepunt 65.000) is en blijft Pegida een 'kleine jongen'
beetje laat maar jij wil voorbeelden van jodenhaat uit de koran, geen probleem kies er maar een paar keuze zatquote:Op donderdag 22 januari 2015 09:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Komt dan maar eens met een stuk uit de Koran waarin jodenhaat zou staan.
Tuurlijk is het niet toeval dat jij dit denkt. Je bent een moslimhater .quote:Op zondag 25 januari 2015 21:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
beetje laat maar jij wil voorbeelden van jodenhaat uit de koran, geen probleem kies er maar een paar keuze zat
niet alleen jodenhaat maar eigenlijk alles dat niet moslim is met een benadrukking op joden en christenen. of dacht je dat het toeval was dat nagenoeg elke moslim joden haat ?
wil je mij geen woorden in de mond leggen, alvast bedankt. ik heb een hekel aan religies omdat ze alleen maar ellende brengen. De hele wereld staat bol van de religeuze oorlogen en over de hele wereld worden op dagelijkse basis aanslagen gepleegd door voornamelijk moslims. dus met een beetje gezond verstand kan je niet anders dan inzien dat geloof meer ellende dan goeds brengt.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet toeval dat jij dit denkt. Je bent een moslimhater .
Vroeger was jodenhaat populair... nu is het anders, maar toch weer hetzelfde
Allemaal pesterijen van de linkse grachtengordel mediaquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)hitlerfoto~a3834455/
Wij hebben dus die PVV-er die buren bedreigt , de brievenbuspisser.
Pegida had een crimineel met sick hitlerhumor.
Wat voor tuig hebben ze nog meer ?
Spannend zeg. Stuur ze een kaartje!quote:Op donderdag 22 januari 2015 14:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wel goede beweging, dat de gewone man eindelijk durft op staan tegen het kwaad dat islam heet.
Nee, niet bang voor moslims. De overgrote massa moslims zijn mensen zoals ieder ander, alleen van kinds af gehersenspoeld met een ideologie die, wanneer opgezweept door de verkeerde types, genoeg materiaal in de geschriften vinden om gruwelijke dingen jegens anderen uit te voeren. Zet het journaal maar aan en je ziet wat ik bedoel. Je kunt dat ook van het Oude Testament van het christendom zeggen, alleen zul je christenen een stuk moeilijker vanuit het geloof aansturen tot geweld jegens andersgelovigen. Dat hebben we hier in het westen na de middeleeuwen afgezworen.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:52 schreef bamibij het volgende:
[..]
Spannend zeg. Stuur ze een kaartje!
"Vielen dank. Gruss Ed. Ich bin zehr bang vor Moslims gr gr"
zo ook het opwekken van een immense fobie tegen het onbekendequote:Op maandag 26 januari 2015 08:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee, niet bang voor moslims.
Ik haat fascisme in alle vormen, de islam is een zeer gevaarlijk religieus soort fascisme.
'Fobie'quote:Op maandag 26 januari 2015 08:10 schreef Re het volgende:
[..]
zo ook het opwekken van een immense fobie tegen het onbekende
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |