Je hebt zelf geen idee hoeveel het er zijn dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Genoeg om over een groep te kunnen spreken.
Het gaat niet om verdedigen of aanvallen.quote:
Bild is toch al vrij sterk tegen vreemdelingenhaat. Dat is dus nog wel verklaarbaar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik de Duitse kranten mag geloven, valt dat dus niet mee. Zelfs BILD is zwaar anti-Pegida.
Het Westen is een groep, een beschaving met eigen normen en waarden, weliswaar hebben we nog steeds enigszins onafhankelijke landen maar wat dat betreft zie je in de wereld steeds meer bepaalde beschavingsblokken, het Islamitische blok is er een van, het Westerse blok is een ander om het zo maar kort door de bocht te zeggen. Overigens richt het Westerse blok zich niet tegen een geloof, zeker niet religies, bijvoorbeeld de Islam, maar tegen een anti-Westerse groep, dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het hele begrip anti-westerse groep vind ik maar vreemd. Want het zou impliceren dat het westen een groep is of zo. In elk geval hebben antireligieuze groeperingen die zich richten tegen één geloof nog nooit iets goeds voortgebracht. Ik heb geen aanleiding te denken dat het nu anders gaat aflopen.
Veel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen idee hoeveel het er zijn dus.
Enerzijds doet BILD weinig anders dan ophitsen en vervolgens kan jij het onderscheid maken als ze een oproep tegen Pegida plaatsen, dat vind jij niet een beetje hypocriet, jouw journalistieke kwaliteiten blijven verbazen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat niet om verdedigen of aanvallen.
Ik snap best dat beide items op een pagina kunnen. Ik kan namelijk wel onderscheid maken.
Bild is nu eenmaal sterk tegen discriminatie of onderscheid op basis van geloof. Dat is toch niet zo heel gek?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Enerzijds doet BILD weinig anders dan ophitsen en vervolgens kan jij het onderscheid maken als ze een oproep tegen Pegida plaatsen, dat vind jij niet een beetje hypocriet, jouw journalistieke kwaliteiten blijven verbazen.
Erg vaag dit. Op zich wel logisch, want hoe concreter je wordt, hoe minder er overeind blijft van allerlei zogenaamde gedeelde 'normen en waarden' en 'tolerant denken en gewaardeerde vrijheden'.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het Westen is een groep, een beschaving met eigen normen en waarden, weliswaar hebben we nog steeds enigszins onafhankelijke landen maar wat dat betreft zie je in de wereld steeds meer bepaalde beschavingsblokken, het Islamitische blok is er een van, het Westerse blok is een ander om het zo maar kort door de bocht te zeggen. Overigens richt het Westerse blok zich niet tegen een geloof, zeker niet religies, bijvoorbeeld de Islam, maar tegen een anti-Westerse groep, dus.
IS onthoofdt agenten. Dat is nieuws, begrijpelijk dus dat BILD dat meldt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Enerzijds doet BILD weinig anders dan ophitsen en vervolgens kan jij het onderscheid maken als ze een oproep tegen Pegida plaatsen, dat vind jij niet een beetje hypocriet,
Dat zeggen mijn leidinggevenden nou ook altijd.quote:jouw journalistieke kwaliteiten blijven verbazen.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zeggen mijn leidinggevenden nou ook altijd.
Nou niet zo zeer tegen geloof maar meer tegen religieus fanatisme wellicht, maar beperkte koppen en artikelen hitsen mensen natuurlijk net zo makkelijk op als Pegida een probleem en generaliserend vinden dan moeten ze hun blad soms eens teruglezen, dat vind ik opvallend.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bild is nu eenmaal sterk tegen discriminatie of onderscheid op basis van geloof. Dat is toch niet zo heel gek?
Dat hoeft het zwaar afzetten tegen sektarisch geweld niet tegen te spreken.
Ik begrijp er steeds minder van. Maar dat zal wel komen omdat ik al een tijdje weet dat de aarde rond is. Maar de Engelsen en de Schotten zijn het westen of is het westen de VS en Canada met zuid-Amerika, zeg maar het westelijk halfrond?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het Westen is een groep, een beschaving met eigen normen en waarden, weliswaar hebben we nog steeds enigszins onafhankelijke landen maar wat dat betreft zie je in de wereld steeds meer bepaalde beschavingsblokken, het Islamitische blok is er een van, het Westerse blok is een ander om het zo maar kort door de bocht te zeggen. Overigens richt het Westerse blok zich niet tegen een geloof, zeker niet religies, bijvoorbeeld de Islam, maar tegen een anti-Westerse groep, dus.
Integendeel, heel erg logisch, overigens vormen de Russen en wat vrienden van hun ook een apart blok.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Erg vaag dit. Op zich wel logisch, want hoe concreter je wordt, hoe minder er overeind blijft van allerlei zogenaamde gedeelde 'normen en waarden' en 'tolerant denken en gewaardeerde vrijheden'.
Deze reactie gaat me even boven de pet geloof ikquote:Op donderdag 22 januari 2015 11:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou niet zo zeer tegen geloof maar meer tegen religieus fanatisme wellicht, maar beperkte koppen en artikelen hitsen mensen natuurlijk net zo makkelijk op als Pegida een probleem en generaliserend vinden dan moeten ze hun blad soms eens teruglezen, dat vind ik opvallend.
Voor KoosVogels is niets te gek, zo de ommezwaai van links naar rechts, KoosVogels doet het even.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
IS onthoofdt agenten. Dat is nieuws, begrijpelijk dus dat BILD dat meldt.
BILD tegen Pegida. Logisch, want Pegida heeft wat dubieuze kanten. Begrijpelijk dus dat BILD dat meldt.
Top dat je werk hebt.quote:Dat zeggen mijn leidinggevenden nou ook altijd.
Vooral het ophitsende karakter van bepaalde artikelen speelt net zo een goed een rol bij dit soort demonstranten, die slechts lezen wat het radicalisme uitvoert en waardoor het lijkt alsof Moslims alleen bezig zijn met onthoofdingen en moordpartijen, wat dat betreft is Bild minstens zo verantwoordelijk dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze reactie gaat me even boven de pet geloof ik
Waarom moet je links of rechts zijn?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Voor KoosVogels is niets te gek, zo de ommezwaai van links naar rechts, KoosVogels doet het even.
Aha, de onthoofdingen door IS werden door Bild alle moslims toegerekend?quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vooral het ophitsende karakter van bepaalde artikelen speelt net zo een goed een rol bij dit soort demonstranten, die slechts lezen wat het radicalisme uitvoert en waardoor het lijkt alsof Moslims alleen bezig zijn met onthoofdingen en moordpartijen, wat dat betreft is Bild minstens zo verantwoordelijk dus.
Dat is nieuw.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom moet je links of rechts zijn?
Ik voel mij persoonlijk links noch rechts.
En is het rechts om de misdaden van IS op de voorpagina te zetten?
Het betreft beeldvorming.quote:Op donderdag 22 januari 2015 11:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, de onthoofdingen door IS werden door Bild alle moslims toegerekend?
Jouw persoonlijke beeldvorming vooral?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |