abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:07:58 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148935764
Pegida, de Duitse volksbeweging tegen islamisering, breidt zich uit naar Vlaanderen. Dat meldt De Standaard.
quote:
Pegida Vlaanderen wil maandag, 26 januari betogen in Antwerpen. Er is ook een tegendemonstratie aangekondigd door het linkse burgerinitiatief Hart Boven Hard. Pegida Vlaanderen meldt in een persbericht: "Volksbijeenkomst voor vrijheid en tegen islamisering, Conscienceplein, Antwerpen, 20.00 uur".

Confrontatie
Hart Boven Hard organiseert daaraan voorafgaand een tegenbetoging vanaf 18.30 uur: 'Vertrek om 18.30uur aan het Mechelseplein'. Zowel de politie als de beweging zelf willen iedere confrontatie met Pegida Vlaanderen vermijden.

Dreigingsniveau
Wim Van Rooy, woordvoerder van Pegida Vlaanderen, blijkt overigens zijn hand niet in het vuur te durven steken voor de betoging van maandag: "De manifestatie kan enkel doorgaan wanneer ons land het dreigingsniveau afzwakt. Als we op niveau 3 blijven, begrijpt Pegida dat het evenement op een andere datum zal moeten plaatsvinden."

'Kort lontje'
"We moeten kritische vragen durven stellen over de Islam", aldus Van Rooy tegen De Standaard. "Die ideologie - soldatenreligie, zo u wil - heeft het gezond verstand van moslims uitgeschakeld. Daardoor zijn ze vaak erg fanatiek, hebben ze een kort lontje en belanden ze in de gevangenis. We moeten enkel nog onze hand uitreiken naar moslims die ze willen aannemen, en niet naar zij die onze hand afhakken." (De Standaard)
bron

Antwerpen Conscienceplein, 26 januari, 20.00 uur aanvang.
Daarna Nederland?
Zou jij mee doen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:08:35 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_148935780
Wats hier eigenlijk zo erg aan?
pi_148935812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:08 schreef hugecooll het volgende:
Gaan wij met z'n tweeën in Den Haag staan?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:11:40 #4
179075 hugecooll
pi_148935842
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Gaan wij met z'n tweeën in Den Haag staan?
Klinkt gezellig *;
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:12:41 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148935860
Eng.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_148935870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen zijn individuen én maken tegelijkertijd deel uit van bepaalde groepen. Zo is Mark Rutte een individu, maar ook onderdeel van de groep politici. Je verwart het veroordelen / beoordelen van mensen met het simpele feit dat mensen (gewild of ongewild) onderdeel van bepaalde groepen zijn. Jij behoort ook tot groepen.

Alleen door zaken op macro-niveau te bekijken, kun je problemen aanpakken.
Natuurlijk. Er is niets mis met inzoomen op de Marokkaanse gemeenschap in een poging de kleine criminaliteit in grote steden aan te pakken. Het gaat echter fout wanneer je alle Marokkanen aan gaat spreken op dat wangedrag.

En bij moslims is dat hetzelfde liedje.

Mag ik trouwens weten bij welke groep ik hoor volgens jou?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148935874
Grappig dat moslims als normale mensen werden gezien tot het 15 jaar nadat de westerse leider God tegen hem hoorde zeggen dat hij in strijd moest trekken.
Terwijl wij, het westen, zijn diegenen dat onschuldige mensen bombarderen en laten creperen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148935880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Klinkt gezellig *;
Daarna broodje donor halen O+

Maar in al srsness. Ik zou misschien wel meedoen
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_148935917
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

Natuurlijk. Er is niets mis met inzoomen op de Marokkaanse gemeenschap in een poging de kleine criminaliteit in grote steden aan te pakken. Het gaat echter fout wanneer je alle Marokkanen aan gaat spreken op dat wangedrag.

En bij moslims is dat hetzelfde liedje.

Mag ik trouwens weten bij welke groep ik hoor volgens jou?
Schreef je nou echt de "kleine criminaliteit"... ? - Ja, het staat er echt. _O-
Dat hadden we twintig jaar geleden moeten doen. Dan hadden we nu geen Marokkaanse voorhoede gehad bij de groep grote beroepscriminelen in ons land. In vredesnaam kerel... onder welke steen lig jij?

Je behoort tot de groep wereldvreemden, bij deze.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:17:06 #10
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148935931
Laatste berichten die ik hoor is juist dat Pegida de kant van de LPF opgaat.
Valt dus uit elkaar door interne ruzies.

Zo is er inmiddels ook een Legida in Leipzig die het manifest van Pegida niet onderschrijft.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_148935934
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat hadden we twintig jaar geleden moeten doen. Dan hadden we nu geen Marokkaanse voorhoede gehad bij de groep grote beroepscriminelen in ons land. In vredesnaam kerel... onder welke steen lig jij?
Vervang kleine criminaliteit door zware criminaliteit. Iedereen blij.

M'n reactie blijft voor de rest gewoon staan.

Continue.
pi_148935952
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:13 schreef thom_05 het volgende:
Grappig dat moslims als normale mensen werden gezien tot het 15 jaar nadat de westerse leider God tegen hem hoorde zeggen dat hij in strijd moest trekken.
Terwijl wij, het westen, zijn diegenen dat onschuldige mensen bombarderen en laten creperen.
Als je bedoelt dat we de problemen veel te laat hebben onderkend en de situatie (slechte integratie, veel te sterke concentratie van Turken en Marokkanen) veel te lang op z'n beloop hebben gelaten, dan geef ik je gelijk.
pi_148935967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat we de problemen veel te laat hebben onderkend en de situatie (slechte integratie, veel te sterke concentratie van Turken en Marokkanen) veel te lang op z'n beloop hebben gelaten, dan geef ik je gelijk.
Nee, hij doelt op George Bush die dacht in opdracht van God te handelen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:19:14 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148935978
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je behoort tot de groep wereldvreemden, bij deze.
Marokkanen weg, alle criminaliteit weg. Dat zal immers niet opgevangen worden door een andere bevolkingsgroep, Turk, Griek of Nederlander _O_

11 4 president!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_148935988
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Marokkanen weg, alle criminaliteit weg. Dat zal immers niet opgevangen worden door een andere bevolkingsgroep, Turk, Griek of Nederlander _O_

11 4 president!
Niet op ingaan. Meneer probeert weer de aandacht af te leiden.
pi_148936039
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:19 schreef Dven het volgende:

[..]

11 4 president!
Ik zeg niet dat (alle) Marokkanen weg moeten. :N Maar dat een hardere aanpak nodig is van zowel het criminaliteits- als integratievraagstuk is evident. Het probleemgedrag van groepen Marokkanen en Turken is één van de redenen waarom er überhaupt animo voor bewegingen als PeGiDa is. Daar waar te grote concentraties allochtonen wonen, is de overlast namelijk identiek: overal in Europa. Van Kopenhagen tot Parijs, van Malmö tot Amsterdam, van Brussel tot Berlijn.

Mensen zijn de lakse houding van overheden gewoon beu. En ik kan ze daar geen ongelijk in geven. Ik zie deze demonstraties dan ook als onderdeel van het democratisch proces: het volk geeft aan dat de maat vol is. En in plaats van te doen zoals Merkel deed - de club in het hoekje van extreem-rechts duwen - zouden politici de problemen eens écht serieus moeten aanpakken. En daarbij geldt het devies: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_148936064
Ik verwelkom ze met open armen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:25:07 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148936076
Toen er nog geen grote concentraties buitenlanders waren, werd er wel een andere zondebok gevonden. Protestant, jood, mensen met blauwe ogen en bruin haar etc. Etc.
pi_148936097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat (alle) Marokkanen weg moeten. :N Maar dat een hardere aanpak nodig is van zowel het criminaliteits- als integratievraagstuk is evident.
Die zogenaamd harde aanpak van je is vrijwel nooit effectief. Integendeel.
pi_148936143
quote:
De suggestie wordt gewekt dat de meeste moslims niet zouden deugen. Dat is redelijk bizar. Vooral omdat de meeste schapen die naar dit soort bijeenkomsten gaan dat ook echt geloven. Kijk maar eens naar het nieuwe programma om NPO 2 (Rot op naar je eigen land) waarin mensen duidelijk laten merken een volstrekt verkeert beeld van de werkelijkheid te hebben.
pi_148936160
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die zogenaamd harde aanpak van je is vrijwel nooit effectief. Integendeel.
De struisvogelpolitiek waarvan jij de beschermheer bent, faalt sowieso al decennia. Dus hoe dan ook zal het roer om moeten. Ik sta achter elke oplossing die nu eens een keer écht werkt.
pi_148936192
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De struisvogelpolitiek waarvan jij de beschermheer bent, faalt sowieso al decennia. Dus hoe dan ook zal het roer om moeten. Ik sta achter elke oplossing die nu eens een keer écht werkt.
Ah, de oplossing die echt werkt.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:33:02 #23
179075 hugecooll
pi_148936218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De suggestie wordt gewekt dat de meeste moslims niet zouden deugen. Dat is redelijk bizar. Vooral omdat de meeste schapen die naar dit soort bijeenkomsten gaan dat ook echt geloven. Kijk maar eens naar het nieuwe programma om NPO 2 (Rot op naar je eigen land) waarin mensen duidelijk laten merken een volstrekt verkeert beeld van de werkelijkheid te hebben.
Een ideologie als de islam heeft in principe natuurlijk ook niets in Nederland (/België) te zoeken, dus het is niet heel vreemd dat mensen daar niet heel positief tegenover staan.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:33:33 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148936235
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Een ideologie als de islam heeft in principe natuurlijk ook niets in Nederland (/België) te zoeken, dus het is niet heel vreemd dat mensen daar niet heel positief tegenover staan.
En waarom niet?!?!?!?!? :? :? :?
pi_148936241
quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, de oplossing die echt werkt.
Een middenweg tussen jouw oplossingen en die van Elf lijkt mij het beste :P

Sommige dingen die Elf zegt kan ik mij best in vinden. Bijvoorbeeld groepen immigranten in een wijk stoppen. Ik zou liever zien dat ze sturen op wijken waar verschillende mensen wonen.
pi_148936248
quote:

[..]

Hoezo niet? En waarom bijvoorbeeld het Jodendom wel?
pi_148936280
quote:

[..]

Heeft een ideologie als het atheïsme wel wat te zoeken in het Midden-Oosten?
pi_148936297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:36 schreef reza1 het volgende:

[..]

Heeft een ideologie als het atheïsme wel wat te zoeken in het Midden-Oosten?
Alleen is het atheïsme geen ideologie :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148936353
Wat verstaat Pegida eigenlijk onder islamisering?
pi_148936381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Alleen is het atheïsme geen ideologie :P
De islam ook niet, maar ik hou zijn termen even aan. ;)
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:44:57 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148936454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:41 schreef reza1 het volgende:

[..]

De islam ook niet, maar ik hou zijn termen even aan. ;)
Kunnen we die termen even definiëren anders?
Wat is het verschil tussen een religie en een ideologie precies?
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:45:05 #32
179075 hugecooll
pi_148936456
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:33 schreef Dven het volgende:

[..]

En waarom niet?!?!?!?!? :? :? :?
Als je de staat van onze landen vergelijkt met die van hen, dan zie je toch duidelijk wat verschillen met betrekking tot corruptie, onderdrukking, geweld en dergelijke. Aangezien wij 'best wel' tolerant zijn, vinden we het allemaal wel best dat iedereen hier een beetje doet en laat waar hij zin in heeft, zolang wij er geen last van hebben. Dat is allemaal leuk en aardig, zolang je in de meerderheid bent en 'zij' toch geen structurele veranderingen kunnen doorvoeren. Dan moet je er wel voor zorgen dat je geen minderheid wordt.
pi_148936481
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Kunnen we die termen even definiëren anders?
Wat is het verschil tussen een religie en een ideologie precies?
Een geloof in een hogere macht. Dat is zo'n beetje het enige verschil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148936520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een middenweg tussen jouw oplossingen en die van Elf lijkt mij het beste :P

Sommige dingen die Elf zegt kan ik mij best in vinden. Bijvoorbeeld groepen immigranten in een wijk stoppen. Ik zou liever zien dat ze sturen op wijken waar verschillende mensen wonen.
Maar dat heeft niets met een 'harde aanpak' van doen.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:49:30 #35
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148936564
Hier is een definitie van ideologie:

Een bepaalde reeks van ideeën, principes, doctrines, mythen of symbolen van een sociale beweging, instelling, klasse, of grote groep die verklaart hoe de maatschappij zou moeten werken.

Kan iemand me even uitleggen hoe de islam (of eender welke religie) dat niet is?
pi_148936566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148936577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat heeft niets met een 'harde aanpak' van doen.
Nee maar daarom zeg ik ook een tussenweg tussen jullie beide :P
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:51:46 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148936623
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als je de staat van onze landen vergelijkt met die van hen, dan zie je toch duidelijk wat verschillen met betrekking tot corruptie, onderdrukking, geweld en dergelijke. Aangezien wij 'best wel' tolerant zijn, vinden we het allemaal wel best dat iedereen hier een beetje doet en laat waar hij zin in heeft, zolang wij er geen last van hebben. Dat is allemaal leuk en aardig, zolang je in de meerderheid bent en 'zij' toch geen structurele veranderingen kunnen doorvoeren. Dan moet je er wel voor zorgen dat je geen minderheid wordt.
Ah oke. Dus om de staat van andere landen hoort een bepaald geloof niet in Nederland thuis.

Duidelijk. Heel duidelijk. :')

Gelukkig zijn er geen corrupte, onderdrukkende of gewelddadige landen met een christelijk geloof, anders zou dat ook niet meer kunnen. Of zulke landen waar een groot gedeelte van de bevolking geen geloof aanhangt.

O. Wacht.

:') :') :') :')
pi_148936646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:49 schreef DustPuppy het volgende:
Hier is een definitie van ideologie:

Een bepaalde reeks van ideeën, principes, doctrines, mythen of symbolen van een sociale beweging, instelling, klasse, of grote groep die verklaart hoe de maatschappij zou moeten werken.

Kan iemand me even uitleggen hoe de islam (of eender welke religie) dat niet is?
Religie overstijgt de maatschappij, letterlijk. Wat erodome al zei.
pi_148936653
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En hoe is de verhouding op het moment dan volgens jou? Is deze 'angst' verklaarbaar met cijfers?
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:52:52 #41
179075 hugecooll
pi_148936669
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah oke. Dus om de staat van andere landen hoort een bepaald geloof niet in Nederland thuis.

Duidelijk. Heel duidelijk. :')

Gelukkig zijn er geen corrupte, onderdrukkende of gewelddadige landen met een christelijk geloof, anders zou dat ook niet meer kunnen. Of zulke landen waar een groot gedeelte van de bevolking geen geloof aanhangt.

O. Wacht.

:') :') :') :')
Uh-huh. Ik heb het dus over ons land, het christelijke geloof is wat dat betreft weinig interessant aangezien de meerderheid van het land niet gelovig is of 'het niet zeker weet'. Punt is dat tolerant zijn tegen een niet-tolerante cultuur gewoon dom is.
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:53:16 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148936681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Uh-huh. Ik heb het dus over ons land, het christelijke geloof is wat dat betreft weinig interessant aangezien de meerderheid van het land niet gelovig is of 'het niet zeker weet'. Punt is dat tolerant zijn tegen een niet-tolerante cultuur gewoon dom is.
ok
pi_148936699
Deze onderbuikgevoelens zijn hier in NL toch al gekanaliseerd mbv de PVV en Geert?
Zou daarom denken dat Pegida en de PVV eerder in elkaars vaarwater zullen komen.

Desondanks slechte ontwikkeling.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:56:43 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148936766
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:52 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Religie overstijgt de maatschappij, letterlijk. Wat erodome al zei.
Ja, alleen op papier.

Wat is het praktische effect van een religie op die maatschappij? Lijkt mij toch redelijk te vertalen naar een ideologie.

Of ik nou vind dat het beter is voor de mensen of dat ik denk dat mijn god het zo wil, maakt voor het praktische effect op de maatschappij geen reet uit.

Ik vind dit een pure semantische discussie op dit punt.
pi_148936871
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, alleen op papier.

Wat is het praktische effect van een religie op die maatschappij? Lijkt mij toch redelijk te vertalen naar een ideologie.

Of ik nou vind dat het beter is voor de mensen of dat ik denk dat mijn god het zo wil, maakt voor het praktische effect op de maatschappij geen reet uit.

Klopt, is ook zo....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_148937010
http://www.volkskrant.nl/(...)hitlerfoto~a3834455/

Wij hebben dus die PVV-er die buren bedreigt , de brievenbuspisser.
Pegida had een crimineel met sick hitlerhumor.
Wat voor tuig hebben ze nog meer ?
pi_148937011
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, alleen op papier.

In die zin is het ideologische element van een religie alleen relevant, inderdaad.
pi_148937030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leer eerst maar begrijpend lezen. :W
En vervolgens roepen ze massaal dat ze zich niet hoeven aan te passen.

quote:
10s.gif Op donderdag 22 januari 2015 00:01 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Dat lijkt me een zeer relevante vraag met betrekking tot de stelling "moslims staan vooraan in de strijd tegen ISIS". Maar ja, voor jou is vooraan staan in de strijd natuurlijk posten op internet dat het echt klootzakken zijn.
Wat voor Moslims staan vooraan in de strijd tegen ISIS en wat is hun motivatie, veel van hen zijn minstens zo radicaal als ISIS is, dus de vraag is in die zin totaal niet relevant.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:07:03 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_148937061
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 11:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

En vervolgens roepen ze massaal dat ze zich niet hoeven aan te passen.

[..]

Wat voor Moslims staan vooraan in de strijd tegen ISIS en wat is hun motivatie, veel van hen zijn minstens zo radicaal als ISIS is, dus de vraag is in die zin totaal niet relevant.
Ehh, oke.
  donderdag 22 januari 2015 @ 11:08:29 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148937106
quote:
Het zijn allemaal gore islamhatende racisten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')