abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149069532
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Valt me nog mee dat de voorbereiders überhaupt nog een reiskostenvergoeding krijgen dan :')
Ja, dat mag ook wel, met die normtijden zit de werktijd er officieel voor de meesten al binnen 1,5 uur weer op, als je dan ook nog geen reiskostenvergoeding zou krijgen en je woont wat verder weg zou het je volgens mij haast geld kosten om te werken
pi_149069678
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 11:26 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

minuten! Onze TC zei dat je bij wijze van spreken elkaar niet eens goedemorgen kan wensen, dat is al niet inbegrepen bij de normtijd. :{

Laatst was ik tijdens het sorteren even met iemand aan het praten van wie het zijn laatste dag was. Sorteerde gewoon door tijden het praten. Die jongen die weg ging was al klaar. Praten mocht echter niet omdat andere er last van zouden hebben :N

Daarnaast haal je die norm idd alleen als je bijna geen attentiekaarten hebt, geen post hebt om af te schrijven en alles heel snel laat vallen. En dan ben je klaar om 9 uur en is je wijk die je moet lopen ergens op een container in het pand verdwenen, om vervolgens twee uur later op je depot tevoorschijn te komen.
pi_149069706
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat mag ook wel, met die normtijden zit de werktijd er officieel voor de meesten al binnen 1,5 uur weer op, als je dan ook nog geen reiskostenvergoeding zou krijgen en je woont wat verder weg zou het je volgens mij haast geld kosten om te werken
Oh dat wordt lachen met een basiscontract voor 3 uur per dag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_149069909
quote:
9s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh dat wordt lachen met een basiscontract voor 3 uur per dag.
Heb jij een voorbereidingscontract van 15 uur per week dan? De meeste voorbereiders hier hebben contracten van maximaal 6 tot 8 uur en die werken alleen op de piekdagen, maar als ze niet aan hun uren komen kunnen ze wel verplicht worden om op de daldagen ook te komen. En natuurlijk zijn er ook wel wat grotere diensten die wel degelijk langer dan 3 uur staan
pi_149069999
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:34 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Heb jij een voorbereidingscontract van 15 uur per week dan? De meeste voorbereiders hier hebben contracten van maximaal 6 tot 8 uur en die werken alleen op de piekdagen, maar als ze niet aan hun uren komen kunnen ze wel verplicht worden om op de daldagen ook te komen. En natuurlijk zijn er ook wel wat grotere diensten die wel degelijk langer dan 3 uur staan
Didoza, 9 uur.
3 uur per dag.
Maar de TC had al gezegd dat het in de praktijk langer werd.
Hangt natuurlijk wel van de dag en bezetting af.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_149070364
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Didoza, 9 uur.
3 uur per dag.
Maar de TC had al gezegd dat het in de praktijk langer werd.
Hangt natuurlijk wel van de dag en bezetting af.
Het zal er ook aan liggen of je op een vestiging werkt waar ze zich strak aan de tijden van het IRT model houden.
  maandag 26 januari 2015 @ 14:52:06 #157
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149073794
quote:

[..]

Ik ben dus voorbereider en nu de duimschroeven bij ons stevig worden aangedraaid qua tijd is het nu dus ook: poststuk laten vallen als je een nummer ziet. Waardeloos voor de postbezorger, maar het is niet anders. Snuit je je neus, loop je al achter. Moet je even naar je rode bak zoeken op de container, een paar lege tassen pakken, je bakje elastieken aanvullen... allemaal verloren kostbare minuten! Onze TC zei dat je bij wijze van spreken elkaar niet eens goedemorgen kan wensen, dat is al niet inbegrepen bij de normtijd. :{
Het gaat niet goedkomen bij ons hoor, er broeit al van alles! Maar voor mij is het nog 2 mnd werken en dan is het schluss! Dus ik maak mij niet te druk.
Ik weet nog dat de kasten zo stonden/werden gezet dat je elkaar bijna niet zag/kon spreken ipv 'alle' kasten naast elkaar/in hoefijzer-vorm.
Zoals je zegt: een keer iemand goedemorgen wensen, ene papiertje oprapen of wat voor simpel iets dan ook, en je haalt je tijd niet eens en kan je er weer achteraan gaan om, na uitleg waarom je er langer over hebt gedaan, je gewerkte tijd uit te laten betalen }:|
Bakken die klaar hoorden e staan, dat je niet vooruit kon, zelf pakken mocht niet, maar wachten ook niet.... Elastiekjes op:roepen! En dan te horen krijgen dat degene die daar voor was aangesteld, het te druk had met: zelf voorbereiden, inleren van nieuwe krachten en andere werkzaamheden waar die eigenlijk gene tijd voor had.
En de TC hielp pas mee als het leed al was geleden en kreeg 'iedereen' op zijn donder dat het neit af was. Klootz*k!

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietertje71 op 26-01-2015 15:00:23 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 26 januari 2015 @ 14:58:20 #158
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149073973
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik kreeg op een gegeven moment bijna net zoveel aan reiskostenvergoeding als verdiensten (elke dag bijna aan 80km woon-werk-woon). Omdat je dan boven een aantal km's van huis zat, was een gedeelte voor eigen rekening. Sommigen kwamen van verder.
En ik meen dat je ook nog koffiegeld kreeg.

Ik werkte alleen op DiDoZa met een 9uurs-contract.
Na veel gedoe werd er eindelijk eens een harmony opgehangen.
Dus op zeker dat ik/wij al maanden werden onderbetaald en men veel 'vrijwilligerswerk' deed!
pi_149079345
quote:

[..]

I
Het gaat niet goedkomen bij ons hoor, er broeit al van alles! Maar voor mij is het nog 2 mnd werken en dan is het schluss! Dus ik maak mij niet te druk.
Lijkt me beter voor je bloeddruk, ik krijg het al benauwd als ik het lees.
pi_149079467
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 12:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Daarnaast haal je die norm idd alleen als je bijna geen attentiekaarten hebt, geen post hebt om af te schrijven en alles heel snel laat vallen.
Van mij mogen ze die attentiekaarten dan eerst wel weer afschaffen. Vaak heb ik het pakje al in mijn handen en denk ik: waar is dat kaartje ook alweer voor? ;) Moet je 't nog bewaren ook.
pi_149079519
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:54 schreef zombo het volgende:

[..]

Van mij mogen ze die attentiekaarten dan eerst wel weer afschaffen. Vaak heb ik het pakje al in mijn handen en denk ik: waar is dat kaartje ook alweer voor? ;) Moet je 't nog bewaren ook.
attentiekaarten zijn die faillissementskaarten en verhuiskaarten, niet die roze briefjes voor pakjes
pi_149079897
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

attentiekaarten zijn die faillissementskaarten en verhuiskaarten, niet die roze briefjes voor pakjes
Ohw dom dom (somme dombo) sorry!
Nee DIE attentiekaarten zijn natuurlijk ook echt noodzaak. En kosten tijd, logisch...
pi_149084172
Iets netter, over kennisgevingen gesproken: https://twitter.com/tiffaatje/status/559783379953274880/photo/1
pi_149084261
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:58 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik kreeg op een gegeven moment bijna net zoveel aan reiskostenvergoeding als verdiensten (elke dag bijna aan 80km woon-werk-woon). Omdat je dan boven een aantal km's van huis zat, was een gedeelte voor eigen rekening. Sommigen kwamen van verder.
En ik meen dat je ook nog koffiegeld kreeg.

Ik werkte alleen op DiDoZa met een 9uurs-contract.
Na veel gedoe werd er eindelijk eens een harmony opgehangen.
Dus op zeker dat ik/wij al maanden werden onderbetaald en men veel 'vrijwilligerswerk' deed!
Dat was eerst 30 km, nu 50 km
Heb ik geluk mee, in totaal reis ik dan 40 km per dag
pi_149084297
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:16 schreef zombo het volgende:
Iets netter, over kennisgevingen gesproken: https://twitter.com/tiffaatje/status/559783379953274880/photo/1
Wilde hem net posten :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_149085087
quote:
Even aanbellen was wel zo netjes geweest ja. En bij geen gehoor gewoon bij de buren afgeven en het juiste briefje daarvoor gebruiken. En de naam er onder schrijven. Eventueel het formulier "aan de bewoner" als gewone briefpost echt niet eens past.
pi_149086043
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:42 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Even aanbellen was wel zo netjes geweest ja.
Bedenk wel: `even aanbellen` (voor gewone post) moet bij zulke brievenbussen wel een paar keer per week. Heb je een rijtje van die bussen in je wijk, reken maar uit hoeveel onbetaalde tijd dat kost. Als die frustratie maanden, soms jaren zo voortduurt, vind ik dit briefje nog een nette oplossing. Sommige mensen zijn het zich niet eens bewust.
pi_149086429
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:04 schreef zombo het volgende:

[..]

Bedenk wel: `even aanbellen` (voor gewone post) moet bij zulke brievenbussen wel een paar keer per week. Heb je een rijtje van die bussen in je wijk, reken maar uit hoeveel onbetaalde tijd dat kost. Als die frustratie maanden, soms jaren zo voortduurt, vind ik dit briefje nog een nette oplossing. Sommige mensen zijn het zich niet eens bewust.
Zo'n heel verhaal schrijven zoals die bezorger deed daar moet hij of zij maar een weblog voor openen. Dat duurt ook net zo lang als aanbellen en aanbellen heeft als bijkomend voordeel dat je niet zo voor gek staat als met zo'n vreemd boos anoniem briefje. En dat er een keer "aub" tussendoor staat maakt het naar mijn mening niet echt een net briefje.
pi_149087249
Misschien niet de juiste manier nee. Maar de bezorger uitschelden voor sukkel, retard, stomme kut postbode en met f*ck you erbij, dat is ook niet echt heel erg fatsoenlijk :')
pi_149087857
Mis ik iets of zo? Zo vreemd is dat briefje toch niet? Toch op een vrij vriendelijke manier even aangegeven dat er een probleem is met de bus?
pi_149088197
Als ik de berichten op twitter goed begrijp heeft de bezorger niet aangebeld. Ik zou waarschijnlijk wel even aangebeld hebben om het gewoon met de bewoner te bespreken :)
pi_149088411
Ze hebben gezien dat hij het in de bus stopte? Hoe weten ze anders dat hij niet heeft aangebeld? Want dat haal ik nergens uit het verhaal. Ik vind de reactie in ieder geval erg overtrokken.
pi_149088881
Heb zelf een huis in mijn wijk waar de voortuin door een 2m hoog is gescheiden van de weg. De bel daarbuiten is kapot, dat geven de bewoners zelf aan met een briefje. Door dat hek kan je echter ook niet op het raam kloppen of iets dergelijks. Brievenbus is daar wel te klein, waardoor ik mijn pakjes op geen mogijkheid kwijt kan.
pi_149089351
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:52 schreef gelestipjes het volgende:
Ze hebben gezien dat hij het in de bus stopte? Hoe weten ze anders dat hij niet heeft aangebeld? Want dat haal ik nergens uit het verhaal. Ik vind de reactie in ieder geval erg overtrokken.
Nouja ik zag iets staan over dat er niets aan de hand geweest was als hij had aangebeld. Zou denken dat dat dan ergens op gebaseerd is, dat er dus iemand thuis was. Of kapotte bel ja kan ook nog. Maar overdreven is het sowieso wel ja :Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2015 @ 22:12:01 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149089386
ik wilde de vakantiekaart net online even bekijken, blijkt het ding vanwege problemen tijdelijk niet beschikbaar te zijn :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149089569
quote:
11s.gif Op maandag 26 januari 2015 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik wilde de vakantiekaart net online even bekijken, blijkt het ding vanwege problemen tijdelijk niet beschikbaar te zijn :')
Misschien dat ze hem gaan verduidelijken? Veel mensen snapten er niks van geloof ik.
pi_149090218
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Als ik de berichten op twitter goed begrijp heeft de bezorger niet aangebeld. Ik zou waarschijnlijk wel even aangebeld hebben om het gewoon met de bewoner te bespreken :)
Ik vind het best een beleefd briefje. Hij vraagt of ze alstublieft de bus willen aanpassen, en bedankt ze hier ook al bij voorbaat voor. Ik begrijp niet wat die mensen er onvriendelijk aan vinden. Dat hij niet aangebeld heeft lijkt me sterk, want hij heeft blijkens het briefje het pakje uiteindelijk bij de buren afgegeven. Dus waarom zou hij wel bij de buren aanbellen, maar niet bij de geadresseerde? Dat lijkt me onlogisch....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2015 @ 22:31:03 #179
Maffe Fries
pi_149090225
Heb geen idee. Wilde even kijken hoe mijn vrije dag van laatst verwerkt is, maar dat zal dus nog even moeten wachten
pi_149090512
Briefje op zich vind ik verder ook wel netjes hoor idd :Y
pi_149092474
quote:
Ook nog ff klagen over de benaderingswijze en onvriendelijke manier van uiten van de bezorger.
Maar zelf is ze zeer vriendelijk:
F**k off! ik ben zelf postbode geweest in mijn eigen wijk!dat jij een retard bent kunnen wij niks aan doen! #postnl

@slamfm stomme kut postbode die zijn persoonlijke frustratie uit op onze brievenbus!! @bijigmar
  dinsdag 27 januari 2015 @ 08:41:03 #182
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149096533
Goedemorgen :)
Na de regen en het ruige weer van morgen volgt vanaf donderdag een langere periode met overlast door sneeuw en gladheid. Met een noordelijke stroming wordt vanaf donderdag koude lucht aangevoerd. Dit zowel in de onderste luchtlagen als in de hogere luchtlagen. In samenwerking met het relatief warme zeewater zullen talrijke actieve winterse buien volgen. Met meer en meer kans op sneeuw. Dus zal het in deze periode met name op vrijdag en in het weekend plaatselijk wit worden.

bron:pietsweer.nl
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:34 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ook nog ff klagen over de benaderingswijze en onvriendelijke manier van uiten van de bezorger.
Maar zelf is ze zeer vriendelijk:
F**k off! ik ben zelf postbode geweest in mijn eigen wijk!dat jij een retard bent kunnen wij niks aan doen! #postnl

@slamfm stomme kut postbode die zijn persoonlijke frustratie uit op onze brievenbus!! @bijigmar
Is bij dat soort volk normaal. Maar als je op dezelfde wijze terug reageert, zijn ze beledigd en dreigen ze met 'je baas bellen' etc..
Beetje hetzelfde volk wat tegen hulpverleners en justitie een grote bek open trekt.
pi_149097067
Mensen die roepen "ik ben zelf postbode geweest" zijn over het algemeen bijzonder vervelend.
Meestal was dat in een tijd dat je als postbode nog enig aanzien had en ook daadwerkelijk betaald kreeg voor je werk. Die mensen begrijpen geen hol van de huidige werkwijze en de bijkomende frustratie.
pi_149097459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
Mensen die roepen "ik ben zelf postbode geweest" zijn over het algemeen bijzonder vervelend.
Meestal was dat in een tijd dat je als postbode nog enig aanzien had en ook daadwerkelijk betaald kreeg voor je werk. Die mensen begrijpen geen hol van de huidige werkwijze en de bijkomende frustratie.
Bij navraag blijkt het dan ook vaak nog te gaan om een uitzendbaantje in de zomer van '95..... :')
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:56:52 #185
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149097507
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij navraag blijkt het dan ook vaak nog te gaan om een uitzendbaantje in de zomer van '95..... :')
_O- :Y
Er zitten soms mensen bij die als je hen op hun werkcarrière-verhaal moet geloven, ze al ongeveer 120 jaar moeten zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 27-01-2015 10:03:45 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:15:40 #186
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149100799
Nou dat is vrij vlot overgewaaid:
http://www.omroepgelderla(...)et-werk.htm?pagenr=1
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149106455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:15 schreef V__L_N het volgende:
Nou dat is vrij vlot overgewaaid:
http://www.omroepgelderla(...)et-werk.htm?pagenr=1
Alweer aan het werk nog voordat de gesprekken begonnen zijn? :|W
Als je dan toch besluit te staken, doe het dan goed!

quote:
PostNL heeft al toegezegd dat er meer tijd komt als het voor de medewerkers onhaalbaar is.
Het uitgangspunt was toch altijd al "gewerkte tijd is betaalde tijd"?
pi_149106657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Rafierafie het volgende:

Verder discussiëren doen ze maar in hun eigen tijd...
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:03:15 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149107907
Middag.
Een hoop brieven van ZIGGO er bij. Het schoot niet op vandaag, mede door druk verkeer, stremmingen ivm wegwerkzaamheden, druk met verkeer...bleh!
Per toeval vond de pakketbezorger het ook om bovenstaande reden niet opschieten.

En toch dezelfde tijd als normaliter op een dinsdag ;)
quote:

[..]

[..]

Maar die gewerkte tijd is (door PostNL) be-p/t-aalde tijd :X
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:03:29 #190
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149107914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:25 schreef zombo het volgende:

[..]

Verder discussiëren doen ze maar in hun eigen tijd...
:+ _O- :Y
pi_149107986
quote:

[..]

[..]

volgens mij was het officiele uitgangspunt altijd "in principe is gewerkte tijd betaalde tijd".
Waarschijnlijk betekent dat zoiets als "Gewerkte tijd is inderdaad betaalde tijd, zolang je gewerkte tijd maar niet langer is dan de tijd die je volgens het IRT model mag gebruiken en we gaan je natuurlijk niet betalen voor niet gewerkte tijd, dus als je sneller bent dan het IRT model krijg je alleen je gewerkte tijd uitbetaald"
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:09:04 #192
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_149108091
quote:

[..]

[..]

Het was ook geen staking maar een werk onderbreking zoals ik het begrepen heb.
Daar zit nogal een verschil tussen.

En wat is het handig dat die Chinezen altijd je telefoonnummer willen hebben, heb ik toch nog een pakje kunnen laten bezorgen zonder huisnummer. 8-)

[ Bericht 12% gewijzigd door dud0r op 27-01-2015 16:15:49 ]
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_149108195
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:09 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgens de eerste berichten zouden ze gaan staken, daar lijkt dit in ieder geval niet op, hooguit een beetje vertraging van een uurtje of zo, niemand die daar wakker van zal liggen
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:10:56 #194
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149110098
quote:
En wat is het handig dat die Chinezen altijd je telefoonnummer willen hebben, heb ik toch nog een pakje kunnen laten bezorgen zonder huisnummer. 8-)
Heb ik ook een keer gehad ja :o
pi_149110572
quote:

[..]

Ze wilden alleen wat meer uitleg, staat op het altijd rooskleurige mijnpostnl.
pi_149112618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:29 schreef zombo het volgende:

[..]

Ze wilden alleen wat meer uitleg, staat op het altijd rooskleurige mijnpostnl.
Wat een misselijkmakende PR-lulkoek weer op die site. Het gaat er om dat het bedrijf mensen gewoon de gewerkte uren moet uitbetalen. Wat de motivatie van het bedrijf is om dit niet te doen lijkt me niet de vraag, want het antwoord daarop is simpel: het is goedkoper.

quote:
Werkonderbreking in Arnhem

Ongeveer 100 medewerkers van het VBG Arnhem hebben op dinsdagochtend 27 januari het werk onderbroken om te overleggen met het management over de Optivo-regeling. Ze willen meer uitleg bij deze werkmethode.

De Optivo-regeling is een landelijk geldende standaard werkmethode voor de laatste voorbereidende (sorteer)werkzaamheden. De postbodes/voorbereiders in Arnhem vinden dat ze met deze methode te weinig tijd krijgen om de post te verwerken. Ze willen meer uren uitbetaald krijgen. Ze vinden ook dat we de invoering van de regeling niet goed hebben gecommuniceerd.

We hebben gesproken met de medewerkers die het werk hebben neergelegd. Hun houding is zeker niet negatief, ze hebben wel behoefte aan uitleg. We hebben afgesproken dat we verder gaan praten. Over de uitkomst van de gesprekken krijgen medewerkers snel een nieuwsbrief en we gaan sessies voor kleine groepen organiseren om te praten over wat beter kan.

We gaan de post op 27 januari gewoon bezorgen, dus onze klanten in Arnhem en omgeving hebben geen last van de werkonderbreking. De postbussortering en brengritten zijn op tijd vertrokken. De voorbereiding is waarschijnlijk een uur later klaar dan normaal. Met extra vervoer proberen we de vertraging nog verder te beperken. Onze postbezorgers lichten we van tevoren in.
pi_149120470
Ik dacht dat Optivo al tijden geleden (zonder veel succes) overal in het land was ingevoerd?

Die arme mensen wilden gewoon wat uitleg.
Gelukkig leidt deze "werkonderbreking" tot een hoop nieuwe loze beloftes. Ik hoop dat ze hiermee tevreden zijn. ^O^ Wat een schertsvertoning weer.
  woensdag 28 januari 2015 @ 06:55:03 #198
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149128872
PostNL propaganda?..Neetoch !?

Mogguh :)

Iemand al gesolliciteerd? http://jobs.postnl.nl/vac(...)tm_campaign=Jobalert
.......

[ Bericht 46% gewijzigd door Pietertje71 op 28-01-2015 08:51:15 ]
pi_149130138
In de categorie zeikerds het-is-ook-nooit-goed, met te grote pakjes:
https://twitter.com/PostNL/status/560341602460512256

[ Bericht 11% gewijzigd door zombo op 28-01-2015 09:20:27 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 10:04:15 #200
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_149131086
Een beschuldiging :')

Alsof de postbezorger het leuk vindt om een paar minuten te spenderen aan aanbellen en briefjes schrijven...
pi_149131358
Als de tekst op die kennisgevingen zou worden aangepast naar "omdat uw brievenbus mogelijk niet voldoet...", zouden mensen misschien eens ophouden met dit soort onzin.
En hoe moet een postbezorger weten wanneer de pakketbezorger iets opnieuw komt aanbieden :?
Wordt een kennisgeving een keer correct ingevuld, is het weer niet goed. :r
pi_149131589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef Rafierafie het volgende:
Als de tekst op die kennisgevingen zou worden aangepast naar "omdat uw brievenbus mogelijk niet voldoet...", zouden mensen misschien eens ophouden met dit soort onzin.
En hoe moet een postbezorger weten wanneer de pakketbezorger iets opnieuw komt aanbieden :?
Wordt een kennisgeving een keer correct ingevuld, is het weer niet goed. :r
Ik schrijf er wel eens "Pakketje is te groot." bij als het echt aan het pakketje ligt. Want soms schijnen ze bij bol.com te denken dat een mega dik boek ineens wel door brievenbus past als je het in een brievenbus doosje propt. :')
Heb je zo'n kaassoufflé-vormig pakket in je handen. :')
pi_149131611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:04 schreef Zelva het volgende:

Alsof de postbezorger het leuk vindt om een paar minuten te spenderen aan aanbellen en briefjes schrijven...
Die tekst is ook geweldig, 32 mm hoog en 265 mm breed maar de diepte dan? Dat doet er niet toe hé. Stelletje prutsers! Het is vast en zeker bedacht door zo'n HBO debiel. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_149132005
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:04 schreef Zelva het volgende:

En alsof die met een liniaal de brievenbussen controleert ;) - ha een mm te smal, bekeuring uitschrijven. Enige feit is dat het pakje er niet in past (zonder beschadiging van pakje, bus, of postbezorger).
pi_149132218
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:27 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Die tekst is ook geweldig, 32 mm hoog en 265 mm breed maar de diepte dan? Dat doet er niet toe hé. Stelletje prutsers! Het is vast en zeker bedacht door zo'n HBO debiel. :')
Misschien was het zo'n soort bus.

Dan heb je aan weerszijden aan de binnenkant de scharnieren van de klep zitten, en kan het pakje er nog niet in.

Of het was er zo eentje.

Zelfs op de site van de verkoper kun je al zien dat íe eigenlijk te klein is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 januari 2015 @ 11:07:50 #206
Maffe Fries
pi_149132625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:09 schreef zombo het volgende:
Ze moeten die briefjes aanpassen. Gewoon dat de zending niet door de brievenbus past met daarbij de opties:
1. brievenbus voldoet niet aan de standaardmaten
2. pakket is te groot voor de standaard brievenbus
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:20:43 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149134753
Eens peterselie, en dan graag ook nog de optie waarin staat dat er iets in de bus in de weg zit.

Bv bezempjes, extra klep, anti-inbraak balkje ofzo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149134805
Bij een van mijn bezorgadressen hadden ze een houten bak voor extra grote pakketjes.
Ze hadden een extra gedeelte waar je de post in kon bestellen en dan kon niemand erbij.
Ideaal, zelfs van die grote bol.com pakketten pasten er moeiteloos in.
pi_149135259
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:09 schreef zombo het volgende:
Die reacties van "Ed" :'(

https://twitter.com/Nanna1963/status/560314395772067840
  woensdag 28 januari 2015 @ 12:44:01 #210
342418 VKV
Plausibel
pi_149135277
quote:
Dat kan echt niet.
pi_149137050
quote:
Wie zit daar achter de knoppen joh :') ?

Inb4 Ed, maar dit kan toch niet
  woensdag 28 januari 2015 @ 14:23:31 #212
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_149138037
Ik dacht dat ze van die malloten bij de webcare af waren met hun hippe commentaar. :')
Keiharde porno!
pi_149139514
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:23 schreef dud0r het volgende:
Ik dacht dat ze van die malloten bij de webcare af waren met hun hippe commentaar. :')
Zijn daar geen vacatures? De hele dag lollig bedoelde tweets het Internet op slingeren en daar nog voor betaald krijgen ook lijkt me super! Je zou het zelfs vanuit huis kunnen doen.
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:16:14 #214
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149139690
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn daar geen vacatures? De hele dag lollig bedoelde tweets het Internet op slingeren en daar nog voor betaald krijgen ook lijkt me super! Je zou het zelfs vanuit huis kunnen doen.
Wou het net zeggen, laptop op schoot, bak bier ernaast en de hele dag jezelf vreselijk leuk vinden komt helemaal goed..

Laat je even weten als je de vacature hebt gevonden? ;)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:17:43 #215
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149139739
Oh on topic; vandaag vrij en ik vind het niet erg met dit weer, jullie zijn bikkels!

Mijn huisje krijgt ook eindelijk vorm dus mochten jullie ooit eens in de buurt zijn O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149139820
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

'Het nieuwe werken' :P
Zeer milieubewust ook.
pi_149140305
quote:

[..]

Heb het volgens mij wel eens voorbij zien komen, dacht standplaats Leeuwarden ;)
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:00:58 #218
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149144545
Avond :)

Wat een rotdag vandaag }:|
Harde wind met slagregen en 1 de 2e wijk begaf mijn voorlicht(groot,dim en stadslicht het) }:|
Dat was niet echt veilig dus maar met knipperlicht (die werkte nu juist weer wel :+ ) gereden ivm het slechte zicht.
De post was in ieder geval zonder fouten gezet/gesorteerd *O*
Thuis niet ... het euvel van het uitvallen onderzocht(het leek er op dat er een massa-probleem was). Wel spanning op de bedrading maar de lampen waren stuk dus naar de dealer gereden en nieuwe lampen gehaald. Het werkt weer. Oorzaak van het euvel is mij onbekend. De volgende keer met hetzelfde probleem gaat ie naar de dealer.
Postbezorger...je moet het maar kunnen :')

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:17 schreef houdjemond het volgende:

Mijn huisje krijgt ook eindelijk vorm dus mochten jullie ooit eens in de buurt zijn O+
^O^
pi_149144738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:00 schreef Pietertje71 het volgende:
Avond :)

Wat een rotdag vandaag }:|
Harde wind met slagregen en 1 de 2e wijk begaf mijn voorlicht(groot,dim en stadslicht het) }:|
Dat was niet echt veilig dus maar met knipperlicht (die werkte nu juist weer wel :+ ) gereden ivm het slechte zicht.
De post was in ieder geval zonder fouten gezet/gesorteerd *O*
Thuis niet ... het euvel van het uitvallen onderzocht(het leek er op dat er een massa-probleem was). Wel spanning op de bedrading maar de lampen waren stuk dus naar de dealer gereden en nieuwe lampen gehaald. Het werkt weer. Oorzaak van het euvel is mij onbekend. De volgende keer met hetzelfde probleem gaat ie naar de dealer.
Postbezorger...je moet het maar kunnen :')

[..]

^O^
Bij mijn scooter kun je niet knipperen. Wel naar links of naar rechts aangeven, maar er zit geen alarmlicht-stand op.

De verlichting is bij mij ook een zootje. Constant begeeft de koplamp het. Eerst de kleine, daarna de grote. Ik kan om de paar maanden terug, en heb al meermalen gezegd dat ze die bedrading eens moeten controleren, maar ze kunnen niks vinden. En het remlicht lijkt ook een eigen leven te leiden, die gaat regelmatig geheel spontaan branden.
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:17:04 #220
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149149380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mijn scooter kun je niet knipperen. Wel naar links of naar rechts aangeven, maar er zit geen alarmlicht-stand op.

De verlichting is bij mij ook een zootje. Constant begeeft de koplamp het. Eerst de kleine, daarna de grote. Ik kan om de paar maanden terug, en heb al meermalen gezegd dat ze die bedrading eens moeten controleren, maar ze kunnen niks vinden. En het remlicht lijkt ook een eigen leven te leiden, die gaat regelmatig geheel spontaan branden.
Knipperlicht heeft geen alarmlichtstand(wel makkelijk in te bouwen, maarja...kostenplaatje voor PostNL), dus ik heb soms links dan wel rechts knipperend gereden
Qua elektraproblemen zoeken/oplossen heb ik wel enige kennis en geduld voor. Voor een dealer is dat een kostenplaatje vooral onder leasecontract. De scooter s niet mijn eigendom(maar ik had tijd over en vind het niet erg te doen O-) ), dus als het verder gaat met de problemen, gaat die gewoon weer terug :) Zelfs sleutelen word door de dealer niet aangemoedigd, maar er wordt ook niet gezegd dat het niet mag(als je maar weet wat je doet).
In jouw geval is het meestal vuil icm slecht contact of een kabelbreuk of slechte connector/schakelaar. Als je remlicht een eigen leven gaat leiden is het meestal de schakelaar bij de remhendels of gaat het verder: kabelbreuk. En dat opzoeken kost geld voor de dealer, dus daarom wordt dat meestal vervangen, maar ja, daar zullen ook wel regeltjes voor zijn als in: hou de kosten laag ten koste van .... juist :X

Ik vind dat qua onderhoud het wel gaat, maar als er een (pré)reparatie gedaan moet worden, de regeltjes/afspraken tussen dealer en leasemaatschappij wel erg naar voren komen. Ten nadele van de bestuurder.
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:29:18 #221
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149149923
Uw brievenbus/pakketje voldeed niet aan de wettelijke afmetingen, daarom: https://www.facebook.com/(...)if¬if_t=notify_me

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietertje71 op 28-01-2015 20:35:38 ]
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:37:35 #222
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_149150310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:29 schreef Pietertje71 het volgende:

Uw brievenbus/pakketje voldeed niet aan de wettelijke afmetingen, daarom: https://www.facebook.com/video.php?v=953090578035155&ref=notif¬if_t=notify_me
Pakket chauffeur als ik het zo zie.
Maar gelijk eruit trappen dat soort mensen.
Keiharde porno!
  woensdag 28 januari 2015 @ 20:41:43 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149150520
Idd...pakketbezorger met zijn domme maatje op stap. Staan morgen in d erij bij het UWV voor een uitkering met strafkorting.
Hoewel ik twijfel of dit volk het interesseert wat ze krijgen qua uitkering/loon of wat er voor moeten doen.
Jammer voor degenen die wel hun boterham willen verdienen en hun beroep met respect en inzet doen!

http://www.vkmag.com/maga(...)at_in_rusland_anders
Ofzo :P
pi_149154534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Idd...pakketbezorger met zijn domme maatje op stap. Staan morgen in d erij bij het UWV voor een uitkering met strafkorting.
Hoewel ik twijfel of dit volk het interesseert wat ze krijgen qua uitkering/loon of wat er voor moeten doen.
Jammer voor degenen die wel hun boterham willen verdienen en hun beroep met respect en inzet doen!

http://www.vkmag.com/maga(...)at_in_rusland_anders
Ofzo :P
Eerste filmpje: Waarom zou je dit uploaden? :')
Tweede filmpje: Volgende keer waarschuwen voor vervelende voice-over. Dat was niet om aan te horen!

Edit: Hij staat op twitter hoor!
https://twitter.com/PostNL/status/560522793226625024 Die reactie: :'(

[ Bericht 10% gewijzigd door Rafierafie op 28-01-2015 22:37:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')