Kun je niet maken t.o.c. de klant. En bovendien: dit kost veel meer tijd dan gewoon een kennisgeving normaal invullen.quote:Wie vult er überhaupt op deze manier een kennisgeving in?
Ik heb gisteren,mede hierdoor, er een klein uurtje langer over gedaan.quote:Op zondag 25 januari 2015 11:21 schreef bikkie het volgende:
Gisteren op scooter moeten bezorgen. Was dus echt niet te doen door 10 cm sneeuw plus er was vrijwel nergens gestrooid. Bijna alleen maar stapvoets gereden, tussendoor vastzitten in de sneeuw of wegslippen.
In de zomer lijkt het me super.
Nou, goede zaak lijkt me, hopen dat het wat op zal leveren. Niet dat ik zelf echt een voorstander van staken ben, maar er lijkt niet echt een andere oplossing meer te zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:12 schreef Deezertje het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)kt-dinsdag-1.4730769
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Mwehetwitter:jlj2006 twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 17:51:13@PostNL is dit de normale gang van zaken? En nog wel terwijl we gewoon thuis waren. Het is toch een postbezorger. http://t.co/tSg0sN19ya reageer retweet
Ja hoor, declareren via mijnpostnl.nlquote:Op zondag 25 januari 2015 22:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vraagje.. Voorbereiders krijgen anno 2015 toch nog een reiskostenvergoeding?
Hoe declareren jullie dit? Gewoon via mijn PostNL?
Beetje een noobvraag, maar destijds woonde ik op 1 km van de vestiging af, dus ik had sowieso geen recht op reiskostenvergoedingNu is mijn woonsituatie anders.
En zou geeft PostNL een eigen draai aan gewerkte tijd (maar dan wel werken in de tijd die er voor staat) = betaalde tijdquote:Op zondag 25 januari 2015 21:22 schreef racebeest het volgende:
succes collegaas arnhem
Valt er dinsdag wel post op de mat in Arnhem?
ARNHEM - Een groot deel van het personeel van PostNL in Arnhem legt dinsdagochtend het werk neer. Boze medewerkers van het postbedrijf riepen hiertoe op, omdat ze het oneens zijn met een nieuwe maatregel. Of de staking de postbezorging in Arnhem ernstig zal ontregelen, is nog niet bekend.
De staking is een reactie op het besluit de zogenoemde OPTIVO-regeling in te laten gaan. Dat houdt in dat een werknemer alleen betaald krijgt voor de uren die voor zijn werk staan, en dat zou niet eerlijk zijn. In de praktijk blijken postmedewerkers vaak langer te doen over hun werkzaamheden dan de tijd die er voor wordt gegeven
Met de staking komende dinsdag wil het personeel een punt maken naar het management en wordt gevraagd om een verklaring van de leidinggevenden voor dit besluit. De staking is een eigen initiatief dat wordt gesteund door de vakbond FNV.
In totaal werken zo'n 250 mensen bij het postbedrijf in Arnhem. De staking begint rond 7 uur in de ochtend.
Optivo staat voor optimalisatie voorbereiding. Heeft dus niks te maken met blaadjes op de weg.quote:Op maandag 26 januari 2015 05:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen[/Barry White-stem]
Bleh! Flinke keelontsteking en sinds gisteren er een oorontsteking bij gekregen.
Gaat wel over
[..]
En zou geeft PostNL een eigen draai aan gewerkte tijd (maar dan wel werken in de tijd die er voor staat) = betaalde tijd
OPTIVO-regeling = gebaseerd op alleen maar werken en dan moet er niets anders tussen komen. Zoals blaadjes op de weg, wegwerkzaamheden, een brievenbus(pakket) die 'moeilijk doet', een klant met een vraag...etc....etc...
Ga ik doen ! Thxquote:Op zondag 25 januari 2015 23:16 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja hoor, declareren via mijnpostnl.nl
Maar dit doe ik alleen als ik extra dagen gewerkt heb, mijn vaste dagen krijg ik automatisch vergoed. Even met je TC overleggen.
Honden met gebruiksaanwijzing en postbezorgers die hier gehoor aan gevenquote:Op maandag 26 januari 2015 07:02 schreef Pietertje71 het volgende:
Binnenkort ook maar eens zo'n dashcam monteren.
Ik kom namelijk ook wat honden tegen. Op enkelen na, allemaal even vriendelijk(nadat ze mij hebben leren kennen, en vice versa) en wachtend op een koekje
En zo mag die ene hond weer wel een koekje, de andere verkruimeld, die een 2 en die moet je het geven wanneer die rustiger is...etc...etc.
Dan zie die blaadjes op de weg e.d. maar als andere dingen die tegen zitten als voorbereider.quote:Op maandag 26 januari 2015 07:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Optivo staat voor optimalisatie voorbereiding. Heeft dus niks te maken met blaadjes op de weg.
Verder vind ik het een raar geschreven stuk aangezien optivo al ingegaan is voor het piek dal systeem.
quote:Op maandag 26 januari 2015 07:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Honden met gebruiksaanwijzing en postbezorgers die hier gehoor aan geven
Dat is inderdaad vreemd. Optivo was toch die onzin met die lijnen op de vloer, en dat je niet mag praten en van je plek mag komen?quote:Op maandag 26 januari 2015 07:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Optivo staat voor optimalisatie voorbereiding. Heeft dus niks te maken met blaadjes op de weg.
Verder vind ik het een raar geschreven stuk aangezien optivo al ingegaan is voor het piek dal systeem.
Yup, en hoe je moet zetten. Laten vallen als je het nummer ziet. Meerdere secties tegelijk uit je rode bak en kast pakken. Dat soort dingen.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vreemd. Optivo was toch die onzin met die lijnen op de vloer, en dat je niet mag praten en van je plek mag komen?
dat het model al jaren gebruikt wordt zal best, dat je gewoon niet meer tijd krijgt dan wat de computer heeft berekend en dat je dus gewoon in je eigen tijd zit te werken is echter wel degelijk nieuw en dus ook best logisch dat men daar tegen in opstand komt.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yup, en hoe je moet zetten. Laten vallen als je het nummer ziet. Meerdere secties tegelijk uit je rode bak en kast pakken. Dat soort dingen.
Het irt model wordt ook al jaren gebruikt. Dat geeft het scenario voor die dag door. En hoeveel tijd er dus uitgegeven mag worden.
Ik rijd 70 km per dag. Ik werk op de di-do-za, dus 3x per week en krijg daar 132 euro voor. Als ik een extra dag declareer, dan is het ongeveer een tientje per dag.quote:Op maandag 26 januari 2015 07:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ga ik doen ! Thx
Het is toch per dag 40 km
Ik ben dus voorbereider en nu de duimschroeven bij ons stevig worden aangedraaid qua tijd is het nu dus ook: poststuk laten vallen als je een nummer ziet. Waardeloos voor de postbezorger, maar het is niet anders. Snuit je je neus, loop je al achter. Moet je even naar je rode bak zoeken op de container, een paar lege tassen pakken, je bakje elastieken aanvullen... allemaal verloren kostbare minuten! Onze TC zei dat je bij wijze van spreken elkaar niet eens goedemorgen kan wensen, dat is al niet inbegrepen bij de normtijd.quote:Op maandag 26 januari 2015 08:09 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dan zie die blaadjes op de weg e.d. maar als andere dingen die tegen zitten als voorbereider.
Jammere is dat er voor de voorbereiding minder tijd staat wat zich vaak uit in (vele ) fouten, wat weer neer komt op de pbz.
Dus die optivo heeft eigenlijk wel degelijk te maken met de pbz, want die mag die geoptimaliseerde tijd voor rechttrekken. Wat eigenlijk ook amper te doen is.
En ik snap het ook wel dat er meer op de voorbereidingstijd wordt gekort, maar men loopt hiermee op vooruit dat de sorteermachines het werk goed volbrengen.
Bij ons mist iedereen volgens mij per week minstens 70 minuten. Ook wordt de pauzetijd er standaard weer afgetrokken, of je nu wel of niet meer dan 3 uur en 10 minuten hebt gewerkt. Sowieso is die hele normtijd maar vaag, het lijkt me niet dat er ook extra handelingen als verkeerde post of attentiekaarten afwerken in verwerkt zit, dat verschilt immers nogal per wijk, dus blijkbaar moet je dat ook maar gewoon in je eigen tijd doen? Of wijken met veel subnummers waar altijd tig machinefouten in zitten, dan zeggen ze wel dat dat inderdaad meer tijd kost, maar de tijden ook daadwerkelijk aanpassen, nee, dat doen ze uiteraard niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:26 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ik ben dus voorbereider en nu de duimschroeven bij ons stevig worden aangedraaid qua tijd is het nu dus ook: poststuk laten vallen als je een nummer ziet. Waardeloos voor de postbezorger, maar het is niet anders. Snuit je je neus, loop je al achter. Moet je even naar je rode bak zoeken op de container, een paar lege tassen pakken, je bakje elastieken aanvullen... allemaal verloren kostbare minuten! Onze TC zei dat je bij wijze van spreken elkaar niet eens goedemorgen kan wensen, dat is al niet inbegrepen bij de normtijd.![]()
Het gaat niet goedkomen bij ons hoor, er broeit al van alles! Maar voor mij is het nog 2 mnd werken en dan is het schluss! Dus ik maak mij niet te druk.
klopt. Tijden zijn bijna niet meer haalbaar en voor extra handelingen is geen tijd meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat het model al jaren gebruikt wordt zal best, dat je gewoon niet meer tijd krijgt dan wat de computer heeft berekend en dat je dus gewoon in je eigen tijd zit te werken is echter wel degelijk nieuw en dus ook best logisch dat men daar tegen in opstand komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |