abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149003077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 08:47 schreef superkimmi het volgende:
éééén er ligt weer sneeuw :')

Na het debacle vd vorige keer met veel ziekmeldingen en o.a. ik die het mocht oplossen, zo'n zin om me nu zelf ziek te melden. Kromme is: ik ben eigenlijk een beetje ziek, maar als ik me nu ziek meldt, geloven ze het nooit xD
Sterkte en beterschap

Hier ook sneeuw, en ik wil er niet doorheen.
Ziekmelding los ik niet op, want het zijn altijd dezelfde die 'ziek' zijn.
Ik vertrek maar op tijd, voor het geval fietsen niet te doen is. Dan moet ik nog een heel stuk lopen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 09:11:28 #102
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_149003132
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik ben al de hele week ziek, en wilde mij gisteren ziek melden omdat het even niet meer ging, maar ach..hart voor de zaak :P
En ziek-melden met minder/dit soort weer brengt idd vraagtekens met zich mee ;)

Overigens is er al weer een scooterbezorger er mee gestopt ivm tijd en weersomstandigheden.
Het beroep als 'postbode' zijnde ziet men toch echt meer als rooskleurig-zomerbaantje.
Voor vele wijken zoekt men nog steeds (op oproepbasis)bezorgers(op scooter), maar de realiteit is dat als een collega of ik uitval, de wijk bij gebrek aan een back-up scooterrijder wellicht wordt door een autobezorger wordt gedaan.
Ja, ik ook.

Sterker, ik ben al 4,5 maand verkouden. (zo leuk, astma, aanrader!). Maar de laatste week heb ik er nog meer last van. Maarja, had alleen donderdag een wijkje van anderhalf uur, daar meld ik me ook niet voor af.

Dinsdag was het het ergst, toen moest ik een presentatie geven op de universiteit... Ben gelijk daarna weer naar huis gegaan xD
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 10:35:27 #103
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149004163
Hebben jullie vandaag al het bericht gehad dat je vanwege de sneeuw niet hoeft te werken?

Ik ook niet :P

Gezien bij sommige de weersomstandigheden zodanig zijn dat voorzichtigheid is geboden: sterkte, uitkijken(ook om andere weg(mis)gebruikers }:| ) en voorzichtig doen aub ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 11:19:31 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_149004855
Leuk die sneeuw. Hoop wel dat het voor het grootste deel snel wegsmelt, want ik heb vandaag nog een pittige bezorgwijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_149006013
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 09:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik ben al de hele week ziek, en wilde mij gisteren ziek melden omdat het even niet meer ging, maar ach..hart voor de zaak :P
En ziek-melden met minder/dit soort weer brengt idd vraagtekens met zich mee ;)

Overigens is er al weer een scooterbezorger er mee gestopt ivm tijd en weersomstandigheden.
Het beroep als 'postbode' zijnde ziet men toch echt meer als rooskleurig-zomerbaantje.
Voor vele wijken zoekt men nog steeds (op oproepbasis)bezorgers(op scooter), maar de realiteit is dat als een collega of ik uitval, de wijk bij gebrek aan een back-up scooterrijder wellicht wordt door een autobezorger wordt gedaan.
Het lijkt mij ook echt helemaal niks, bezorgen op de scooter. En als ik collega's om me heen hoor denken die er ook allemaal zo over. Veel collega's die jaren terug post bezorgden op de scooter noemen dat de meest verschrikkelijke periode van hun postcarriere :P
pi_149008833
Ik vond het een heerlijke dag om te werken, zonnetje wel wind maar totaal niet koud dn gladheid nieta van gemerkt. En eindelijk geen uitloop op zaterdag :)
pi_149009573
Zo, dat ook weer overleefd. Grootste deel naar het depot moeten lopen, maar goed.

Ben verdomme tijdens het bukken naar een gevallen envelop uit mn broek gescheurd _O-
  zaterdag 24 januari 2015 @ 15:32:54 #108
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149011100
Hier ligt er ijzel onder de sneeuw dus iedereen glijd alle kanten op.. we krijgen extra betaald vandaag want er is niet aan de tijd te komen. .

Ff bakkie thee en door..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149012905
Mijn broek is ook een keer gescheurd tijdens het werk :o gelukkig had ik er een legging onder. Kwam er thuis pas achter :')

Hier wel wat uitloop en mooi dat ze niet uit zichzelf die 5 minuten weer teruggeven he... die er dus af waren gegaan want weinig post. Dat zou wel vriendelijk geweest zijn. Maar goed, dat gaan we gewoon via de site weer doorgeven dan maar ;)

Meteen ook weer ff op twitter loeren.....

IngeBoersma93 twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 16:48:56 En weer stopt @PostNL een pakket @bol_com erin, wat ik er niet uit krijg omdat het vast zit. #dezoveelstekeer http://t.co/XhfUJriZ86 reageer retweet
Tja als ik zo'n doos erin kan doen, gaat ie erin. Ik denk er niet over na eigenlijk, hoe dat werkt als men de brievenbus dan open maakt :P

MarliesKremer twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 15:50:16 Beste pakketbezorger, wat naar dat u in de poep bent gaan staan, moest het afvegen nou echt voor mijn deur?#postnl http://t.co/IzO7fpl2yA reageer retweet
_O-

[ Bericht 37% gewijzigd door VixenFromHell op 24-01-2015 16:57:21 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 24 januari 2015 @ 16:58:06 #110
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149013410
Middag :)

De rit kwam al schuivend op gang en onderweg kwam ik nog een hele kudde boze lopers tegen. Tjsa, er is/was niets afgezet en de organisatie had hier maar beter op moeten letten.
Ook de bestelauto had een aanvaring met enkele lopers :')
Over het algemeen was het een gewone zaterdag (ongeveer 1 tas post/HAH per wijk) en buitenom enkele straatjes/boerderijeweggetjes was de weg naarmate de dag vorderde, om te doen ^O^

Ook complimenten aan mijn voorbereider/ster _O_
Geen dikke bundels, geen enkele fout, pakketjes netjes er bij... TOP!!!
Ook dat vermeld aan mijn TC natuurlijk ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook echt helemaal niks, bezorgen op de scooter. En als ik collega's om me heen hoor denken die er ook allemaal zo over. Veel collega's die jaren terug post bezorgden op de scooter noemen dat de meest verschrikkelijke periode van hun postcarriere :P
Er zijn er inderdaad bij die dit niet aan kunnen/willen. Sommigen hebben puur en alleen een scooterwijk, en zoals ik heb er nog afentoe een loop bij, en er zijn er bij die de scooter op de hoek ergens neerzetten en zo een hele straat moeten lopen. Dat icm bijladen aan het begin/einde van de route kan ik mij voorstellen dat je het wel gehad hebt.
Opzich mag ik niet klagen over mijn wijken (maar doe het wel want ik ben een Nederlander :P ) ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 16:58:07 #111
Maffe Fries
pi_149013411
Ondanks dat kleine laagje ijzel onder de sneeuw was het prima te doen. Ben bij de wijk van vandaag wel eens later klaar geweest.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 januari 2015 @ 17:01:37 #112
Maffe Fries
pi_149013541
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:32 schreef swimmie86 het volgende:
Zo, dat ook weer overleefd. Grootste deel naar het depot moeten lopen, maar goed.

Ben verdomme tijdens het bukken naar een gevallen envelop uit mn broek gescheurd _O-
oeps.

Is mij ook wel een paar keer overkomen. Het spul slijt gewoon van het gebruiken en van het wassen en op een gegeven moment scheur je er uit :P
pi_149013936
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:40 schreef VixenFromHell het volgende:

IngeBoersma93 twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 16:48:56 En weer stopt @PostNL een pakket @bol_com erin, wat ik er niet uit krijg omdat het vast zit. #dezoveelstekeer http://t.co/XhfUJriZ86 reageer retweet
Tja als ik zo'n doos erin kan doen, gaat ie erin. Ik denk er niet over na eigenlijk, hoe dat werkt als men de brievenbus dan open maakt :P

_O-

Gewoon vanaf de linkerkant omhoogduwen. Eenvoudig zat.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 17:16:02 #114
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149014041
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:32 schreef swimmie86 het volgende:

Foto! Hè wat vervelend. Als wij uw NAW mogen ontvangen, sturen wij u een nieuwe broek zodat de buurt ook weer veilig is.
Bent u overigens wel door de knieën gegaan met bukken en niet voor over gaan buigen? Mocht u voorover zijn gebukt is dit onverantwoord en kunnen wij u uw broek helaas niet vergoeden.

:P
pi_149015684
jlj2006 twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 17:51:13 @PostNL is dit de normale gang van zaken? En nog wel terwijl we gewoon thuis waren. Het is toch een postbezorger. http://t.co/tSg0sN19ya reageer retweet
Mwehe :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 24 januari 2015 @ 18:34:43 #116
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_149016390
Echt veel sneeuw hadden we hier niet. Maar wel smerige ijsplakkaten op straat delen die nog niet gesmolten waren door de zon. Deel gelopen met spikkes. Tot het grootste deel weg was. Maar mijn enkel en been vonden dit niet zo'n groot succes. Erg veel oef en auw momenten onderweg.
Heb er maar 10 minuten langer over gedaan dan anders. Dus dat viel goed mee.

Sommige mensen op twitter hebben ook wel wat te klagen hoor. Ik stop ook gewoon de pakketjes zo in een buitenbrievenbus. Moeten we nou echt ook al gaan nadenken hoe iemand het er uit krijgt. Zorg dan voor een fatsoenlijke bus. Bij 3/4 van die dingen zijn de openingen kleiner dan de dingen die er in zouden moeten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_149017825
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:34 schreef V__L_N het volgende:
Bij 3/4 van die dingen zijn de openingen kleiner dan de dingen die er in zouden moeten.
Eh ja... dat vind ik nou ook vaak :)
[bloos]
pi_149021743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 17:16 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Foto! Hè wat vervelend. Als wij uw NAW mogen ontvangen, sturen wij u een nieuwe broek zodat de buurt ook weer veilig is.
Bent u overigens wel door de knieën gegaan met bukken en niet voor over gaan buigen? Mocht u voorover zijn gebukt is dit onverantwoord en kunnen wij u uw broek helaas niet vergoeden.

:P
Ja he, zou eigenlijk via twitter een klacht in moeten dienen ;)
Jas kwam er gelukkig overheen, vriend zag niks met de jas aan.
En ik had er een maillot onderaan.
Ik dacht al iets te horen, maar dacht dat dat de jas was die verschoof. Nog gevoeld ook, maar ik dacht dat er niks was.
Heb ik lekker anderhalf met een flink groot gat gelopen. Toen ik het thuis zag ging ik bijna neer van het lachen.
pi_149021996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 18:10 schreef VixenFromHell het volgende:
jlj2006 twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 17:51:13 @PostNL is dit de normale gang van zaken? En nog wel terwijl we gewoon thuis waren. Het is toch een postbezorger. http://t.co/tSg0sN19ya reageer retweet
Mwehe :P
Vragen ook doodleuk de 3s code. Die heeft de klant niet bij dit "brievenbus" pakje.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 21:16:23 #120
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149022073
:)
pi_149026927
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 21:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Vragen ook doodleuk de 3s code. Die heeft de klant niet bij dit "brievenbus" pakje.
Wie vult er überhaupt op deze manier een kennisgeving in? De ontvanger heeft hier niet echt een boodschap aan en daarbij heeft hij of zij niets te zeggen over de wijze waarop iets verpakt wordt. :N
pi_149027141
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:40 schreef VixenFromHell het volgende:

MarliesKremer twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 15:50:16 Beste pakketbezorger, wat naar dat u in de poep bent gaan staan, moest het afvegen nou echt voor mijn deur?#postnl http://t.co/IzO7fpl2yA reageer retweet
_O-

Dit soort onzin word ik ook depressief van.
Als een pakketje past, gaat het pakketje in de bus. Simpel.
En die poepvlekken zien er niet uit alsof ze opzettelijk zijn achtergelaten. Het is niet zo dat iemand zijn schoen aan een randje heeft afgeschraapt. Die dame kan beter bij de hondeneigenaren in haar eigen straat gaan klagen. Die laten immers hun hond op de stoep schijten waar vervolgens een onoplettende bezorger in gaat staan.
pi_149028286
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Met mooi weer is het heerlijk, maar als de temperatuur onder het vriespunt zakt en jij over beijzelde polderpaadjes rijdt terwijl er een gure noordooster om je oren fluit, dan blijft er van die romantiek weinig meer over.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 25 januari 2015 @ 06:25:31 #124
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_149032452
Mogguh (proest roggel kuch)

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wie vult er überhaupt op deze manier een kennisgeving in? De ontvanger heeft hier niet echt een boodschap aan en daarbij heeft hij of zij niets te zeggen over de wijze waarop iets verpakt wordt. :N
Grappig! Die discussie had ik dus ook eens met een postbode.
Deze gaf aan dit wel te doen en ik dat ook zou moeten doen.
Uitgelegd dat er toch niet opstaat van wie het pakketje is en wat de inhoud zou zijn.

Ik heb het één keer gedaan en gelijk achter deze nietszeggende handeling gekomen.
De ontvanger weet niet wat voor pakketje het is en van wie het afkomstig is, en 'snapt' dan ook niet waarom er geen traceercode op zit. En daarnaast nog een dag of wat op dat pakketje kan wachten.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 00:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Met mooi weer is het heerlijk, maar als de temperatuur onder het vriespunt zakt en jij over beijzelde polderpaadjes rijdt terwijl er een gure noordooster om je oren fluit, dan blijft er van die romantiek weinig meer over.
Laatst tijdens de scooterronde een Snelle Jelle gegeten.
Was toch een duur ritje zo naar en vanuit Groenland, maar wel gezellig gehad met de Inuit.

De romantiek is toch bij mij wel weg met guur weer als in harde regen,wind.
Zo met vrieskou en sneeuw vind ik het ondanks het uitkijken, wel prima te doen. Mooi landschap enzo.
Helaas afgelopen zaterdag geen foto gemaakt, maar deze is van de vrijdag daarvoor

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 25-01-2015 06:32:28 ]
pi_149034346
Gisteren op scooter moeten bezorgen. Was dus echt niet te doen door 10 cm sneeuw plus er was vrijwel nergens gestrooid. Bijna alleen maar stapvoets gereden, tussendoor vastzitten in de sneeuw of wegslippen.

In de zomer lijkt het me super.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')