Misschien dat ze hem gaan verduidelijken? Veel mensen snapten er niks van geloof ik.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
ik wilde de vakantiekaart net online even bekijken, blijkt het ding vanwege problemen tijdelijk niet beschikbaar te zijn
Ik vind het best een beleefd briefje. Hij vraagt of ze alstublieft de bus willen aanpassen, en bedankt ze hier ook al bij voorbaat voor. Ik begrijp niet wat die mensen er onvriendelijk aan vinden. Dat hij niet aangebeld heeft lijkt me sterk, want hij heeft blijkens het briefje het pakje uiteindelijk bij de buren afgegeven. Dus waarom zou hij wel bij de buren aanbellen, maar niet bij de geadresseerde? Dat lijkt me onlogisch....quote:Op maandag 26 januari 2015 21:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Als ik de berichten op twitter goed begrijp heeft de bezorger niet aangebeld. Ik zou waarschijnlijk wel even aangebeld hebben om het gewoon met de bewoner te bespreken
Ook nog ff klagen over de benaderingswijze en onvriendelijke manier van uiten van de bezorger.quote:Op maandag 26 januari 2015 20:16 schreef zombo het volgende:
Iets netter, over kennisgevingen gesproken: https://twitter.com/tiffaatje/status/559783379953274880/photo/1
Is bij dat soort volk normaal. Maar als je op dezelfde wijze terug reageert, zijn ze beledigd en dreigen ze met 'je baas bellen' etc..quote:Op maandag 26 januari 2015 23:34 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ook nog ff klagen over de benaderingswijze en onvriendelijke manier van uiten van de bezorger.
Maar zelf is ze zeer vriendelijk:
F**k off! ik ben zelf postbode geweest in mijn eigen wijk!dat jij een retard bent kunnen wij niks aan doen! #postnl
@slamfm stomme kut postbode die zijn persoonlijke frustratie uit op onze brievenbus!! @bijigmar
Bij navraag blijkt het dan ook vaak nog te gaan om een uitzendbaantje in de zomer van '95.....quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
Mensen die roepen "ik ben zelf postbode geweest" zijn over het algemeen bijzonder vervelend.
Meestal was dat in een tijd dat je als postbode nog enig aanzien had en ook daadwerkelijk betaald kreeg voor je werk. Die mensen begrijpen geen hol van de huidige werkwijze en de bijkomende frustratie.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij navraag blijkt het dan ook vaak nog te gaan om een uitzendbaantje in de zomer van '95.....
Alweer aan het werk nog voordat de gesprekken begonnen zijn?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:15 schreef V__L_N het volgende:
Nou dat is vrij vlot overgewaaid:
http://www.omroepgelderla(...)et-werk.htm?pagenr=1
Het uitgangspunt was toch altijd al "gewerkte tijd is betaalde tijd"?quote:PostNL heeft al toegezegd dat er meer tijd komt als het voor de medewerkers onhaalbaar is.
Verder discussiėren doen ze maar in hun eigen tijd...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Rafierafie het volgende:
Alweer aan het werk nog voordat de gesprekken begonnen zijn?![]()
Maar die gewerkte tijd is (door PostNL) be-p/t-aalde tijdquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Alweer aan het werk nog voordat de gesprekken begonnen zijn?![]()
Als je dan toch besluit te staken, doe het dan goed!
[..]
Het uitgangspunt was toch altijd al "gewerkte tijd is betaalde tijd"?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:25 schreef zombo het volgende:
[..]
Verder discussiėren doen ze maar in hun eigen tijd...
volgens mij was het officiele uitgangspunt altijd "in principe is gewerkte tijd betaalde tijd".quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Alweer aan het werk nog voordat de gesprekken begonnen zijn?![]()
Als je dan toch besluit te staken, doe het dan goed!
[..]
Het uitgangspunt was toch altijd al "gewerkte tijd is betaalde tijd"?
Het was ook geen staking maar een werk onderbreking zoals ik het begrepen heb.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Alweer aan het werk nog voordat de gesprekken begonnen zijn?![]()
Als je dan toch besluit te staken, doe het dan goed!
[..]
Het uitgangspunt was toch altijd al "gewerkte tijd is betaalde tijd"?
Volgens de eerste berichten zouden ze gaan staken, daar lijkt dit in ieder geval niet op, hooguit een beetje vertraging van een uurtje of zo, niemand die daar wakker van zal liggenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het was ook geen staking maar een werk onderbreking zoals ik het begrepen heb.
Daar zit nogal een verschil tussen.
Heb ik ook een keer gehad jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:09 schreef dud0r het volgende:
En wat is het handig dat die Chinezen altijd je telefoonnummer willen hebben, heb ik toch nog een pakje kunnen laten bezorgen zonder huisnummer.![]()
Ze wilden alleen wat meer uitleg, staat op het altijd rooskleurige mijnpostnl.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het was ook geen staking maar een werk onderbreking zoals ik het begrepen heb.
Daar zit nogal een verschil tussen.
Wat een misselijkmakende PR-lulkoek weer op die site. Het gaat er om dat het bedrijf mensen gewoon de gewerkte uren moet uitbetalen. Wat de motivatie van het bedrijf is om dit niet te doen lijkt me niet de vraag, want het antwoord daarop is simpel: het is goedkoper.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:29 schreef zombo het volgende:
[..]
Ze wilden alleen wat meer uitleg, staat op het altijd rooskleurige mijnpostnl.
quote:Werkonderbreking in Arnhem
Ongeveer 100 medewerkers van het VBG Arnhem hebben op dinsdagochtend 27 januari het werk onderbroken om te overleggen met het management over de Optivo-regeling. Ze willen meer uitleg bij deze werkmethode.
De Optivo-regeling is een landelijk geldende standaard werkmethode voor de laatste voorbereidende (sorteer)werkzaamheden. De postbodes/voorbereiders in Arnhem vinden dat ze met deze methode te weinig tijd krijgen om de post te verwerken. Ze willen meer uren uitbetaald krijgen. Ze vinden ook dat we de invoering van de regeling niet goed hebben gecommuniceerd.
We hebben gesproken met de medewerkers die het werk hebben neergelegd. Hun houding is zeker niet negatief, ze hebben wel behoefte aan uitleg. We hebben afgesproken dat we verder gaan praten. Over de uitkomst van de gesprekken krijgen medewerkers snel een nieuwsbrief en we gaan sessies voor kleine groepen organiseren om te praten over wat beter kan.
We gaan de post op 27 januari gewoon bezorgen, dus onze klanten in Arnhem en omgeving hebben geen last van de werkonderbreking. De postbussortering en brengritten zijn op tijd vertrokken. De voorbereiding is waarschijnlijk een uur later klaar dan normaal. Met extra vervoer proberen we de vertraging nog verder te beperken. Onze postbezorgers lichten we van tevoren in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |