abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148905225
quote:
Vooral vrouwen boven de veertig hebben voorkeur voor een lat-relatie

Vier op de tien vrouwen willen de lat-relatie behouden en niet gaan samenwonen, twee keer zo vaak als mannen. Het verschil tussen mannen en vrouwen geldt vooral voor veertigplussers: bijna twee derde van de vrouwen en een derde van de mannen verkiest de lat-relatie boven samenwonen. Bij de veertigminners geven van zowel de mannen als vrouwen een op de tien de voorkeur aan het apart wonen.

Lat-relaties komen daarnaast vaker voor bij hoogopgeleiden en bij mensen die een scheiding achter de rug hebben. Ook hebben, binnen de groep alleenstaanden, alleenstaande ouders vaker een partner buiten het huishouden dan mensen die alleen wonen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)en-lat-relatiewm.htm
Heel onderzoek wat te lezen is door op de link te klikken, waaruit blijkt dat 1 op de 5 alleenstaanden een LAT-relatie heeft. Interessant voor dit subforum is dat vooral vrouwen die 40+ zijn een voorkeur hebben voor een LAT-relatie.

Herkenbaar of juist niet en waarom wel/niet? Is er een verband met kinderen die uit huis zijn waardoor die verantwoordelijkheid wegvalt en van de nieuwe vrijheid willen genieten zonder samen te wonen?

Als man zijnde moet ik er trouwens ook niet aan denken om samen te wonen, hoewel dat meer met karakter als met leeftijd te maken heeft, want 20 jaar geleden vond ik dat ook al geen aantrekkelijk idee.
pi_148907299
dat is om seks te hebben, een maatje en om gezeik te voorkomen. niets mis mee.
L2B's Mixcloud
pi_148907300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:36 schreef FANN het volgende:

Logisch wel toch? Op die leeftijd heb je meestal óf al een huwelijk achter de rug
of een samenleef relatie, dan hebben de meeste er geen zin in om wéér aan dat
gedoe te beginnen. Is het met mannen niet hetzelfde verhaal dan?
Schijnbaar niet:

quote:
Vier op de tien vrouwen willen de lat-relatie behouden en niet gaan samenwonen, twee keer zo vaak als mannen. Het verschil tussen mannen en vrouwen geldt vooral voor veertigplussers
Nou kunnen vrouwen ook beter voor zichzelf zorgen dan mannen, dus mss dat daar wel een verklaring ligt.
pi_148907341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Schijnbaar niet:

[..]

Nou kunnen vrouwen ook beter voor zichzelf zorgen dan mannen, dus mss dat daar wel een verklaring ligt.
Ah, die mannen willen een mammie :+
pi_148907721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:43 schreef FANN het volgende:
Ah, die mannen willen een mammie :+
Verzorging zal best een rol spelen ja denk ik. Overigens woont een meerderheid nog steeds wel samen, maar het verschil tussen mannen en vrouwen wat aan het LAT-ten is, dat is wel opvallend.
Las ook nog ergens dat de "drinkpiek" van vrouwen boven de 40 ligt, terwijl dat bij mannen eind 20 is. Lijkt wel alsof de remmen losgaan als de kinderen het huis uit zijn ofzo en men zat is van al die verantwoordelijkheden.
pi_148908376
ik lat in één huis _O-
...
pi_148908474
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:15 schreef sacha het volgende:
ik lat in één huis _O-
huh?
L2B's Mixcloud
pi_148912563
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

huh?
elkaar de ruimte geven, hét geheim van een goed huwelijk :P
pi_148912592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:25 schreef FANN het volgende:

[..]

elkaar de ruimte geven, hét geheim van een goed huwelijk :P
oh natuurlijk, ik denk ook veel te moeilijk
L2B's Mixcloud
pi_148912627
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

oh natuurlijk, ik denk ook veel te moeilijk
moet je niet doen, is niet goed voor je...
pi_148912697
quote:
12s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:27 schreef FANN het volgende:

[..]

moet je niet doen, is niet goed voor je...
nee, de stoom kwam al uit mijn oren van het piekeren
L2B's Mixcloud
pi_148934960
Ik vind dat van die tegeltjeswijsheden in de OP. Zou ook voor mannen kunnen gelden.
pi_148938742
quote:
15s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:22 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind dat van die tegeltjeswijsheden in de OP. Zou ook voor mannen kunnen gelden.
Denk ik ook... zéker voor de nieuwe generatie, maar ook voor onze generatie, voor de
generatie van mijn ouders geloof ik best dat mannen eerder naar ''een andere'' vrouw
zochten als de eerste vrouw er, om wat voor reden dan ook, niet meer was...

Was misschien ook wel omdat ze amper wisten hoe ze een ei moesten bakken :')
pi_148939141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:06 schreef FANN het volgende:

Denk ik ook... zéker voor de nieuwe generatie, maar ook voor onze generatie, voor de
generatie van mijn ouders geloof ik best dat mannen eerder naar ''een andere'' vrouw
zochten als de eerste vrouw er, om wat voor reden dan ook, niet meer was...

Was misschien ook wel omdat ze amper wisten hoe ze een ei moesten bakken :')
Het is jammer dat 40+ niet nader gespecificeerd wordt, want ik kan me voorstellen dat het voor een 45-jarige anders ligt als voor een 75-jarige. Overigens neemt de wens om samen te wonen wel steeds meer af naarmate men ouder wordt.
pi_148939334
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is jammer dat 40+ niet nader gespecificeerd wordt, want ik kan me voorstellen dat het voor een 45-jarige anders ligt als voor een 75-jarige. Overigens neemt de wens om samen te wonen wel steeds meer af naarmate men ouder wordt.
Nou ja, dat scheelt ook per individu denk ik, mijn Opa ging een paar jaar na de dood van mijn Oma
ook samenwonen, hij was toen inderdaad al de 70 jaar gepasseerd, dat was nou niet een relatie
voor ''de sex'' zeg maar, meer voor de gezelligheid, hij vond het maar eenzaam zo in zijn eentje,
hij had een lekker groen blaadje aan de haak geslagen van wel 6 jaar jonger :+

Maar die twee hebben het nog wél een aantal jaren ''Leuk'' gehad met zijn tweetjes :Y
daarvoor was hij helemaal aan het wegkwijnen...
pi_149466486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 12:24 schreef FANN het volgende:
Nou ja, dat scheelt ook per individu denk ik, mijn Opa ging een paar jaar na de dood van mijn Oma
ook samenwonen, hij was toen inderdaad al de 70 jaar gepasseerd, dat was nou niet een relatie
voor ''de sex'' zeg maar, meer voor de gezelligheid, hij vond het maar eenzaam zo in zijn eentje,
hij had een lekker groen blaadje aan de haak geslagen van wel 6 jaar jonger :+

Maar die twee hebben het nog wél een aantal jaren ''Leuk'' gehad met zijn tweetjes :Y
daarvoor was hij helemaal aan het wegkwijnen...
Begrijpelijk verhaal, want je opa was zijn hele leven al samen geweest met je oma en als dat wegvalt, dan kan ik me voorstellen dat je in een gat valt. Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die alleenstaand zijn en/of de 40/50 jaar samen niet halen en daar zal het anders voor liggen. Het voorkeur voor een LAT-relatie hebben zal denk ik ook niet zo zeer in de echte bejaardengroep liggen, maar meer in de 40-50 groep die net uit een huwelijk/relatie komen en op die manier van hun vrijheid willen genieten.

Stel dat jouw relatie nu uit zou gaan.. Zou je dan weer samen willen gaan wonen of heb je dan iets van....mwah....toch maar even niet?
pi_149475682
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Begrijpelijk verhaal, want je opa was zijn hele leven al samen geweest met je oma en als dat wegvalt, dan kan ik me voorstellen dat je in een gat valt. Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die alleenstaand zijn en/of de 40/50 jaar samen niet halen en daar zal het anders voor liggen. Het voorkeur voor een LAT-relatie hebben zal denk ik ook niet zo zeer in de echte bejaardengroep liggen, maar meer in de 40-50 groep die net uit een huwelijk/relatie komen en op die manier van hun vrijheid willen genieten.

Stel dat jouw relatie nu uit zou gaan.. Zou je dan weer samen willen gaan wonen of heb je dan iets van....mwah....toch maar even niet?
Een leuk detail van mijn Opa is dat het zijn schoonzus was :P

En op je laatste vraag zou ik écht met het hand op mijn hart geen antwoord kunnen geven King :N
Dat weet ik gewoonweg niet..
pi_149944322
Op een gegeven moment ben je zo je eigen ding gewend dat het gewoon enorm lastig is je aan te passen aan een nieuwe partner / beiden tot een tussenweg te komen.
Zeker als je lang allen bent geweest, kun je wel aan die rust gewend zijn geraakt.
Ik ken idd een vrouw die binnenkort 40 wordt die alleen een weekendrelatie zou willen.
pi_150013517
quote:
Vooral vrouwen boven de veertig hebben voorkeur voor een lat-relatie
Geldt omgekeerd ook.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:20:22 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_150013702
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:16 schreef Juup© het volgende:

[..]

Geldt omgekeerd ook.
Mannen ook bedoel je? Ik denk iets minder want ik heb het idee dat mannen minder makkelijk alleen kunnen zijn (geen idee waarom trouwens :') ).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_150013781
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:20 schreef Karina het volgende:

[..]

Mannen ook bedoel je? Ik denk iets minder want ik heb het idee dat mannen minder makkelijk alleen kunnen zijn (geen idee waarom trouwens :') ).
Nee hoor, dat klopt in mijn geval niet.
L2B's Mixcloud
pi_150013804
quote:

[..]

Geen moeite mee :) ben het al gewend en de "rust" die ik erdoor gekregen heb wil ik niet meer kwijt, vandaar dat LATten een optie zou zijn.
pi_150013821
quote:
Ik denk dat mannen ook prima alleen kunnen zijn, maar niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen als dat vrouwen dat kunnen. Sneller ongezond gaan eten, huishouden laten versloffen en dat soort dingen. Even generaliserend gesproken.
pi_150013865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik denk dat mannen ook prima alleen kunnen zijn, maar niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen als dat vrouwen dat kunnen. Sneller ongezond gaan eten, huishouden laten versloffen en dat soort dingen. Even generaliserend gesproken.
zulke mannen nemen gewoon een huishoudster toch? :P
pi_150013874
quote:

[..]

Hmmmm, mannen zijn gemakzuchtiger in bepaalde dingen denk ik.
pi_150013893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef FANN het volgende:

[..]

_O-
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:27:25 #27
9859 crew  Karina
Woman
pi_150013956
quote:

[..]

Mjah dat is het misschien meer. Zijn (en ik generaliseer nu dus ook) denk ik vaak gewend dat de vrouw kookt en strijkt en zo en dan moeten ze het zelf doen. Veel mannen weten niet eens hoe dat allemaal moet.

quote:

[..]

Als ze genoeg verdienen wel denk ik ja.
niet zo tof doen
pi_150013988
quote:

[..]

Nemen wel ja. Mits huishoudster.
L2B's Mixcloud
pi_150014000
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Als ze genoeg verdienen wel denk ik ja.
Kingstown heeft er eentje vandaar dat ik dat zei :+
pi_150014036
quote:
Ook hebben, binnen de groep alleenstaanden, alleenstaande ouders vaker een partner buiten het huishouden dan mensen die alleen wonen.
Als je een partner hebt ben je toch geen alleenstaande? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:29:10 #31
9859 crew  Karina
Woman
pi_150014038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Kingstown heeft er eentje vandaar dat ik dat zei :+
Ik vermoedde al zoiets. Zou ik ook wel willen trouwens maar ik kan dat niet betalen.
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:29:43 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_150014056
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je een partner hebt ben je toch geen alleenstaande? 8)7
Alleenstaande ouder, de partner is dan geen ouder. Zoiets?
niet zo tof doen
pi_150014081
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:29 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik vermoedde al zoiets. Zou ik ook wel willen trouwens maar ik kan dat niet betalen.
Ik ook hoor ... het is niet mijn hobby :') doe er maar een chefkok bij ook meteen denk ik dan :P
pi_150014108
quote:
:')14.gif

Dat zijn gemakzuchtige mannen, Zoiets wat Juup ook al riep. Als ik geen zin heb, dan doe ik het gewoon niet wat de consequenties ook zijn. Toevallig vind ik koken dan wel weer leuk, dus dat doe ik met veel plezier, maar veel van de huishoudelijke zaken kijk ik echt niet naar om. Boeit me niet.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:30:52 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_150014109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ook hoor ... het is niet mijn hobby :') doe er maar een chefkok bij ook meteen denk ik dan :P
In mijn geval vooral het laatste want koken kan ik niet :') Schoonmaken vind ik niet eens zo heel erg. Liever dat dan koken.
niet zo tof doen
pi_150014132
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Karina het volgende:

[..]

In mijn geval vooral het laatste want koken kan ik niet :') Schoonmaken vind ik niet eens zo heel erg. Liever dat dan koken.
Ditto hiero _O-
pi_150014161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:')[ afbeelding ]

Dat zijn gemakzuchtige mannen, Zoiets wat Juup ook al riep. Als ik geen zin heb, dan doe ik het gewoon niet wat de consequenties ook zijn. Toevallig vind ik koken dan wel weer leuk, dus dat doe ik met veel plezier, maar veel van de huishoudelijke zaken kijk ik echt niet naar om. Boeit me niet.
Ik kan niet tegen een vies huis :'( word ik nerveus van :@
pi_150014192
Luie wijven. :') Wat de neuk is er nou moeilijk aan een beetje behoorlijk eten maken. Ik vind het leuk om te koken.
L2B's Mixcloud
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:33:57 #39
9859 crew  Karina
Woman
pi_150014241
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Luie wijven. :') Wat de neuk is er nou moeilijk aan een beetje behoorlijk eten maken. Ik vind het leuk om te koken.
Je zegt het goed, je vindt het leuk dan is het niet moeilijk ;)

Overigens heb ik geen idee of ik een latrelatie of niet zou willen. Beide hebben wel zijn voor- en nadelen denk ik.
niet zo tof doen
pi_150014251
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat is bij mij dan weer andersom, al zal het hier nooit vies zijn want daar kan ik absoluut niet tegen :r
pi_150014260
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:29 schreef Karina het volgende:

[..]

Alleenstaande ouder, de partner is dan geen ouder. Zoiets?
Nee die zin klopt op meerdere manieren voor geen flikker.
quote:
Ook hebben, binnen de groep alleenstaanden, alleenstaande ouders vaker een partner buiten het huishouden dan mensen die alleen wonen.
• Er is kennelijk een groep alleenstaanden. Binnen die groep vallen alleenstaande ouders. Die zijn dus alleen.
• Die alleenstaande ouders hebben vaker een partner buiten het huishouden. Egaal waar ze die partner hebben, dat doet er niet toe, zodra ze die hebben vallen ze niet meer in die groep.
• Er is kennelijk ook een groep die alleen woont. Zij hebben minder vaak een partner buiten het huishouden dan alleenstaande ouders. Hier geldt hetzelfde. Zodra ze een partner hebben vallen ze niet meer in de groep alleenstaande ouderen.

Ik kan er echt geen macaroni van maken 8)7
pi_150014262
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Soms heb ik er wel lol in, maar meestal doe ik het omdat ik nou eenmaal ook een beetje gezond wil eten.

dus ik doe het wel :6 soms.... (8>
pi_150014329
Nu ga ik echt mijn luiken sluiten :O :z

:W
pi_150014347
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef FANN het volgende:
Ik kan niet tegen een vies huis :'( word ik nerveus van :@
Je hebt gradaties in vies. Ik kan niet tegen die "Truus de Mier types" die de hele dag met een ragebol in hun hand lopen. Ooit een dergelijke vriendin gehad en daar werd ik dus enorm nerveus van.

In beide gevallen ben je als 40 plusser wrs al dusdanig gewend aan je eigen manier van doen en laten, dat als je gaat samenwonen het best lastig kan worden. Moet je zaken die je al 30 jaar op manier X doet opeens anders gaan doen. Dan snap ik dat mensen liever gaan LAT-ten.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:36:22 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_150014357
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nee die zin klopt op meerdere manieren voor geen flikker.

[..]

• Er is kennelijk een groep alleenstaanden. Binnen die groep vallen alleenstaande ouders. Die zijn dus alleen.
• Die alleenstaande ouders hebben vaker een partner buiten het huishouden. Egaal waar ze die partner hebben, dat doet er niet toe, zodra ze die hebben vallen ze niet meer in die groep.
• Er is kennelijk ook een groep die alleen woont. Zij hebben minder vaak een partner buiten het huishouden dan alleenstaande ouders. Hier geldt hetzelfde. Zodra ze een partner hebben vallen ze niet meer in de groep alleenstaande ouderen.

Ik kan er echt geen macaroni van maken 8)7
:D Ja nu ben ik helemaal in de war.
niet zo tof doen
pi_150014394
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:33 schreef Karina het volgende:

[..]

Je zegt het goed, je vindt het leuk dan is het niet moeilijk ;)

Overigens heb ik geen idee of ik een latrelatie of niet zou willen. Beide hebben wel zijn voor- en nadelen denk ik.
Het is ook minder leuk om het in je eentje te doen. Latten zou ik wel zien zitten, maar een vaste relatie niet meer. Punt is- en dan komt het ego kijken, dat je alleen achter blijft en als je mankementen krijgt, dan heb je een probleem, maar aan de andere kant is dat totaal geen basis om een relatie te starten.

kortom, alleen neukertjes en verder niets.
L2B's Mixcloud
pi_150014395
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:36 schreef Karina het volgende:

[..]

:D Ja nu ben ik helemaal in de war.
Ik ook. WTF man. Ik ga naar bed :(!
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:38:38 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_150014452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
kortom, alleen neukertjes en verder niets.
Nee dat is niks voor mij. Dan nog liever alleen.
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ook. WTF man. Ik ga naar bed :(!
Slaap lekker vosje ;)
niet zo tof doen
pi_150014458
Welterusten Vosss en Juup.
L2B's Mixcloud
pi_150014487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je hebt gradaties in vies. Ik kan niet tegen die "Truus de Mier types" die de hele dag met een ragebol in hun hand lopen. Ooit een dergelijke vriendin gehad en daar werd ik dus enorm nerveus van.

In beide gevallen ben je als 40 plusser wrs al dusdanig gewend aan je eigen manier van doen en laten, dat als je gaat samenwonen het best lastig kan worrden. Moet je zaken die je al 30 jar op manier X doet opeens anders gaan doen. Dan snap ik dat mensen liever gaan LAT-ten.
Nh... een Truus de mier ben ik ook weer niet :D het wordt steeds minder eigenlijk ook :')
Ik denk steeds vaker, laat maar :O kan morgen ook...

En ja, dat snap ik ook best wel, maar er ijn toch ook nog genoeg mensen die op oudere leeftijd bijelkaar kruipen, tis ook maar net hoe het loopt denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')