Heel onderzoek wat te lezen is door op de link te klikken, waaruit blijkt dat 1 op de 5 alleenstaanden een LAT-relatie heeft. Interessant voor dit subforum is dat vooral vrouwen die 40+ zijn een voorkeur hebben voor een LAT-relatie.quote:Vooral vrouwen boven de veertig hebben voorkeur voor een lat-relatie
Vier op de tien vrouwen willen de lat-relatie behouden en niet gaan samenwonen, twee keer zo vaak als mannen. Het verschil tussen mannen en vrouwen geldt vooral voor veertigplussers: bijna twee derde van de vrouwen en een derde van de mannen verkiest de lat-relatie boven samenwonen. Bij de veertigminners geven van zowel de mannen als vrouwen een op de tien de voorkeur aan het apart wonen.
Lat-relaties komen daarnaast vaker voor bij hoogopgeleiden en bij mensen die een scheiding achter de rug hebben. Ook hebben, binnen de groep alleenstaanden, alleenstaande ouders vaker een partner buiten het huishouden dan mensen die alleen wonen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)en-lat-relatiewm.htm
Schijnbaar niet:quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:36 schreef FANN het volgende:
Logisch wel toch? Op die leeftijd heb je meestal óf al een huwelijk achter de rug
of een samenleef relatie, dan hebben de meeste er geen zin in om wéér aan dat
gedoe te beginnen. Is het met mannen niet hetzelfde verhaal dan?
Nou kunnen vrouwen ook beter voor zichzelf zorgen dan mannen, dus mss dat daar wel een verklaring ligt.quote:Vier op de tien vrouwen willen de lat-relatie behouden en niet gaan samenwonen, twee keer zo vaak als mannen. Het verschil tussen mannen en vrouwen geldt vooral voor veertigplussers
Ah, die mannen willen een mammiequote:Op woensdag 21 januari 2015 13:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schijnbaar niet:
[..]
Nou kunnen vrouwen ook beter voor zichzelf zorgen dan mannen, dus mss dat daar wel een verklaring ligt.
Verzorging zal best een rol spelen ja denk ik. Overigens woont een meerderheid nog steeds wel samen, maar het verschil tussen mannen en vrouwen wat aan het LAT-ten is, dat is wel opvallend.quote:
oh natuurlijk, ik denk ook veel te moeilijkquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:25 schreef FANN het volgende:
[..]
elkaar de ruimte geven, hét geheim van een goed huwelijk
moet je niet doen, is niet goed voor je...quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
oh natuurlijk, ik denk ook veel te moeilijk
nee, de stoom kwam al uit mijn oren van het piekerenquote:Op woensdag 21 januari 2015 16:27 schreef FANN het volgende:
[..]
moet je niet doen, is niet goed voor je...
Denk ik ook... zéker voor de nieuwe generatie, maar ook voor onze generatie, voor dequote:Op donderdag 22 januari 2015 09:22 schreef Iwanius het volgende:
Ik vind dat van die tegeltjeswijsheden in de OP. Zou ook voor mannen kunnen gelden.
Het is jammer dat 40+ niet nader gespecificeerd wordt, want ik kan me voorstellen dat het voor een 45-jarige anders ligt als voor een 75-jarige. Overigens neemt de wens om samen te wonen wel steeds meer af naarmate men ouder wordt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:06 schreef FANN het volgende:
Denk ik ook... zéker voor de nieuwe generatie, maar ook voor onze generatie, voor de
generatie van mijn ouders geloof ik best dat mannen eerder naar ''een andere'' vrouw
zochten als de eerste vrouw er, om wat voor reden dan ook, niet meer was...
Was misschien ook wel omdat ze amper wisten hoe ze een ei moesten bakken![]()
Nou ja, dat scheelt ook per individu denk ik, mijn Opa ging een paar jaar na de dood van mijn Omaquote:Op donderdag 22 januari 2015 12:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is jammer dat 40+ niet nader gespecificeerd wordt, want ik kan me voorstellen dat het voor een 45-jarige anders ligt als voor een 75-jarige. Overigens neemt de wens om samen te wonen wel steeds meer af naarmate men ouder wordt.
Begrijpelijk verhaal, want je opa was zijn hele leven al samen geweest met je oma en als dat wegvalt, dan kan ik me voorstellen dat je in een gat valt. Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die alleenstaand zijn en/of de 40/50 jaar samen niet halen en daar zal het anders voor liggen. Het voorkeur voor een LAT-relatie hebben zal denk ik ook niet zo zeer in de echte bejaardengroep liggen, maar meer in de 40-50 groep die net uit een huwelijk/relatie komen en op die manier van hun vrijheid willen genieten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:24 schreef FANN het volgende:
Nou ja, dat scheelt ook per individu denk ik, mijn Opa ging een paar jaar na de dood van mijn Oma
ook samenwonen, hij was toen inderdaad al de 70 jaar gepasseerd, dat was nou niet een relatie
voor ''de sex'' zeg maar, meer voor de gezelligheid, hij vond het maar eenzaam zo in zijn eentje,
hij had een lekker groen blaadje aan de haak geslagen van wel 6 jaar jonger![]()
Maar die twee hebben het nog wél een aantal jaren ''Leuk'' gehad met zijn tweetjes![]()
daarvoor was hij helemaal aan het wegkwijnen...
Een leuk detail van mijn Opa is dat het zijn schoonzus wasquote:Op zondag 8 februari 2015 11:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Begrijpelijk verhaal, want je opa was zijn hele leven al samen geweest met je oma en als dat wegvalt, dan kan ik me voorstellen dat je in een gat valt. Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die alleenstaand zijn en/of de 40/50 jaar samen niet halen en daar zal het anders voor liggen. Het voorkeur voor een LAT-relatie hebben zal denk ik ook niet zo zeer in de echte bejaardengroep liggen, maar meer in de 40-50 groep die net uit een huwelijk/relatie komen en op die manier van hun vrijheid willen genieten.
Stel dat jouw relatie nu uit zou gaan.. Zou je dan weer samen willen gaan wonen of heb je dan iets van....mwah....toch maar even niet?
Mannen ook bedoel je? Ik denk iets minder want ik heb het idee dat mannen minder makkelijk alleen kunnen zijn (geen idee waarom trouwensquote:
Nee hoor, dat klopt in mijn geval niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Mannen ook bedoel je? Ik denk iets minder want ik heb het idee dat mannen minder makkelijk alleen kunnen zijn (geen idee waarom trouwens).
Geen moeite meequote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Mannen ook bedoel je? Ik denk iets minder want ik heb het idee dat mannen minder makkelijk alleen kunnen zijn (geen idee waarom trouwens).
Ik denk dat mannen ook prima alleen kunnen zijn, maar niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen als dat vrouwen dat kunnen. Sneller ongezond gaan eten, huishouden laten versloffen en dat soort dingen. Even generaliserend gesproken.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:20 schreef Karina het volgende:
zulke mannen nemen gewoon een huishoudster toch?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen ook prima alleen kunnen zijn, maar niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen als dat vrouwen dat kunnen. Sneller ongezond gaan eten, huishouden laten versloffen en dat soort dingen. Even generaliserend gesproken.
Hmmmm, mannen zijn gemakzuchtiger in bepaalde dingen denk ik.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk dat mannen ook prima alleen kunnen zijn, maar niet zo goed voor zichzelf kunnen zorgen als dat vrouwen dat kunnen. Sneller ongezond gaan eten, huishouden laten versloffen en dat soort dingen. Even generaliserend gesproken.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef FANN het volgende:
[..]
zulke mannen nemen gewoon een huishoudster toch?
Mjah dat is het misschien meer. Zijn (en ik generaliseer nu dus ook) denk ik vaak gewend dat de vrouw kookt en strijkt en zo en dan moeten ze het zelf doen. Veel mannen weten niet eens hoe dat allemaal moet.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als ze genoeg verdienen wel denk ik ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Nemen wel ja. Mits huishoudster.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Kingstown heeft er eentje vandaar dat ik dat zeiquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Als ze genoeg verdienen wel denk ik ja.
Als je een partner hebt ben je toch geen alleenstaande?quote:Ook hebben, binnen de groep alleenstaanden, alleenstaande ouders vaker een partner buiten het huishouden dan mensen die alleen wonen.
Ik vermoedde al zoiets. Zou ik ook wel willen trouwens maar ik kan dat niet betalen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Kingstown heeft er eentje vandaar dat ik dat zei
Alleenstaande ouder, de partner is dan geen ouder. Zoiets?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je een partner hebt ben je toch geen alleenstaande?
Ik ook hoor ... het is niet mijn hobbyquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik vermoedde al zoiets. Zou ik ook wel willen trouwens maar ik kan dat niet betalen.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef FANN het volgende:
In mijn geval vooral het laatste want koken kan ik nietquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik ook hoor ... het is niet mijn hobbydoe er maar een chefkok bij ook meteen denk ik dan
Ditto hieroquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Karina het volgende:
[..]
In mijn geval vooral het laatste want koken kan ik nietSchoonmaken vind ik niet eens zo heel erg. Liever dat dan koken.
Ik kan niet tegen een vies huisquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Kingstown het volgende:
[..][ afbeelding ]
Dat zijn gemakzuchtige mannen, Zoiets wat Juup ook al riep. Als ik geen zin heb, dan doe ik het gewoon niet wat de consequenties ook zijn. Toevallig vind ik koken dan wel weer leuk, dus dat doe ik met veel plezier, maar veel van de huishoudelijke zaken kijk ik echt niet naar om. Boeit me niet.
Je zegt het goed, je vindt het leuk dan is het niet moeilijkquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Luie wijven.Wat de neuk is er nou moeilijk aan een beetje behoorlijk eten maken. Ik vind het leuk om te koken.
Dat is bij mij dan weer andersom, al zal het hier nooit vies zijn want daar kan ik absoluut niet tegenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Karina het volgende:
[..]
In mijn geval vooral het laatste want koken kan ik nietSchoonmaken vind ik niet eens zo heel erg. Liever dat dan koken.
Nee die zin klopt op meerdere manieren voor geen flikker.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Alleenstaande ouder, de partner is dan geen ouder. Zoiets?
• Er is kennelijk een groep alleenstaanden. Binnen die groep vallen alleenstaande ouders. Die zijn dus alleen.quote:Ook hebben, binnen de groep alleenstaanden, alleenstaande ouders vaker een partner buiten het huishouden dan mensen die alleen wonen.
Soms heb ik er wel lol in, maar meestal doe ik het omdat ik nou eenmaal ook een beetje gezond wil eten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Luie wijven.Wat de neuk is er nou moeilijk aan een beetje behoorlijk eten maken. Ik vind het leuk om te koken.
Je hebt gradaties in vies. Ik kan niet tegen die "Truus de Mier types" die de hele dag met een ragebol in hun hand lopen. Ooit een dergelijke vriendin gehad en daar werd ik dus enorm nerveus van.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:32 schreef FANN het volgende:
Ik kan niet tegen een vies huisword ik nerveus van
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee die zin klopt op meerdere manieren voor geen flikker.
[..]
• Er is kennelijk een groep alleenstaanden. Binnen die groep vallen alleenstaande ouders. Die zijn dus alleen.
• Die alleenstaande ouders hebben vaker een partner buiten het huishouden. Egaal waar ze die partner hebben, dat doet er niet toe, zodra ze die hebben vallen ze niet meer in die groep.
• Er is kennelijk ook een groep die alleen woont. Zij hebben minder vaak een partner buiten het huishouden dan alleenstaande ouders. Hier geldt hetzelfde. Zodra ze een partner hebben vallen ze niet meer in de groep alleenstaande ouderen.
Ik kan er echt geen macaroni van maken
Het is ook minder leuk om het in je eentje te doen. Latten zou ik wel zien zitten, maar een vaste relatie niet meer. Punt is- en dan komt het ego kijken, dat je alleen achter blijft en als je mankementen krijgt, dan heb je een probleem, maar aan de andere kant is dat totaal geen basis om een relatie te starten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Je zegt het goed, je vindt het leuk dan is het niet moeilijk![]()
Overigens heb ik geen idee of ik een latrelatie of niet zou willen. Beide hebben wel zijn voor- en nadelen denk ik.
Ik ook. WTF man. Ik ga naar bedquote:
Nee dat is niks voor mij. Dan nog liever alleen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
kortom, alleen neukertjes en verder niets.
Slaap lekker vosjequote:
Nh... een Truus de mier ben ik ook weer nietquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt gradaties in vies. Ik kan niet tegen die "Truus de Mier types" die de hele dag met een ragebol in hun hand lopen. Ooit een dergelijke vriendin gehad en daar werd ik dus enorm nerveus van.
In beide gevallen ben je als 40 plusser wrs al dusdanig gewend aan je eigen manier van doen en laten, dat als je gaat samenwonen het best lastig kan worrden. Moet je zaken die je al 30 jar op manier X doet opeens anders gaan doen. Dan snap ik dat mensen liever gaan LAT-ten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |