abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:23:30 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148891697

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android tablet discussie topic
DIG / [Het Chinese Windows tablet topic] #1 Windows tablets vanaf ¤80!
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 21-01-2015 10:10:21 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:24:24 #2
327191 RobertNL
For your gear.
pi_148891745
Gezien de roebel nog slechter staat dan de Euro moeten we daar maar wat webshops gaan vinden :D.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_148891852
Goedkope wodka importeren :D

Heb een riem en twee boxershorts besteld van Aliexpress. Eens kijken of het iets is qua kleding....
pi_148892204
Ik had het ook eens. ;( Had ik een keer ervoor iets besteld voor m'n broer, ben ik bij een nieuwe bestelling voor mezelf, let ik een seconde niet op en klik ik door, zie ik bij de bevestiging na het betalen dat zijn adres er staat i.p.v. de mijne. Maar nee, dat kun je met geen mogelijkheid geannuleerd krijgen, zelfs al onderneem je binnen 1 min actie. ;(

Maar hoe moeilijk kan het zijn?! :o Als ik op een van de Amazons bestel kan ik totdat de order opgepikt wordt voor processing nog adreswijzigingen doorvoeren of zelfs de order met een klik annuleren. En betaald wordt er ook pas als de boel bij ze de deur uitgaat, niet eerder. Wat dat betreft is Amazon echt de beste online shopervaring out there (ook qua retoursturen fijn trouwens). :Y Zou fijn zijn als die Chinezen daar ook niet zo moeilijk over deden. Just sayin'.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148892284
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:33 schreef shiznuts het volgende:
Ik had het ook eens. ;( Had ik een keer ervoor iets besteld voor m'n broer, ben ik bij een nieuwe bestelling voor mezelf, let ik een seconde niet op en klik ik door, zie ik bij de bevestiging na het betalen dat zijn adres er staat i.p.v. de mijne. Maar nee, dat kun je met geen mogelijkheid geannuleerd krijgen. ;(

Maar hoe moeilijk kan het zijn?! :o Als ik op een van de Amazons bestel kan ik totdat de order opgepikt wordt voor processing nog adreswijzigingen doorvoeren of zelfs de order met een klik annuleren. En betaald wordt er ook pas als de boel bij ze de deur uitgaat, niet eerder. Wat dat betreft is Amazon echt de beste online shopervaring out there. Ook qua retoursturen. :Y Zou fijn zijn als die Chinezen daar ook niet zo moeilijk over deden. Just sayin'.
Chinezen doen toch ook niet moeilijk over het retour sturen? Degene die er moeilijk over doen zijn wij, aangezien het ons heel wat geld kost dat we niet meer kunnen spenderen aan gadgets :+

Edit: Zolang het je broer is, is het toch niet erg? Of was het iets 'prive'? :P
pi_148892343
Ik heb nog nooit iets teruggestuurd. :7 Was meer een algemene opmerking voor (tussen haakjes), dat het gewoon goed geregeld is. ;) Het moeilijk doen sloeg op het annuleren, niet zozeer het terugsturen.

En mijn broer woont in NL en ik niet. Dus ja, dat is niet handig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:41:52 #7
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_148892551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:24 schreef RobertNL het volgende:
Gezien de roebel nog slechter staat dan de Euro moeten we daar maar wat webshops gaan vinden :D.
Russian brides zijn nu goedkoper dan de Asian brides!
pi_148892983
!

Ik heb ze al benaderd voor een review!
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:54:12 #9
314372 Goddelijker
pi_148893100
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:51 schreef shiznuts het volgende:
!

Ik heb ze al benaderd voor een review!
Ik wacht rustig af. ^O^
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:55:08 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148893144
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 21:58 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Na het schijnt moet je dus eerst (een of meerder keren) iets gekocht hebben bij hun voordat je voor dat soort mailtjes in aanmerking komt.

Bij de buren (Tweakers) hebben ze ellelange discussies gehad over wie nou wel, niet, ook, misschien, wel, wat, random etc kreeg wat betreft die korting dingen van miniinthebox. En het is nogsteeds niet duidelijk, behalve dat iedereen (inclusief modjes) er helemaal klaar mee is.
Dus hierbij, please.. je krijgt het of je krijgt het niet en thats it.
Apart, misschien moet ik er maar wat vaker bestellen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:01 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Jammer... Kon nog wel een gratis oplader gebruiken :P
Laders van twee dollar kun je beter gewoon in China laten imho.
pi_148893613
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:26 schreef larry_flynt het volgende:
Goedkope wodka importeren :D

Heb een riem en twee boxershorts besteld van Aliexpress. Eens kijken of het iets is qua kleding....
Heb ook 2 riemen en wat sokken (ja sokken) besteld :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_148893855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Apart, misschien moet ik er maar wat vaker bestellen :P

[..]

Laders van twee dollar kun je beter gewoon in China laten imho.
Oh... Gebruik aan m'n pc een oplader uit China. Werkt prima.
pi_148893871
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Heb ook 2 riemen en wat sokken (ja sokken) besteld :D
Ga ik ook doen als dit bevalt.
pi_148894787
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:13 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Oh... Gebruik aan m'n pc een oplader uit China. Werkt prima.
Kabel, bedoel je denk ik?
pi_148894936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:34 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Universele lader denk ik meer ;)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 23:49:52 #16
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_148895319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:24 schreef RobertNL het volgende:
Poosje geleden al een zooi scheerkrabber mesjes van ebay uit Rusland gehaald...
En dat smaakte wel naar meer..... maar het word wel ff pionieren met webshops uit Rusland.... :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  woensdag 21 januari 2015 @ 00:33:50 #17
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_148896555
Nou, die nieuwe controller : niet echt een fail, heeft paar leuke gradual modes, maar volgens mij zit ik met een maandagmorgenmodelletje. Paar modes werken niet echt, en heb maar 1 strip hier om mee te testen.
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
pi_148897213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat gaat dus gewoon niet.
Binnen een paar seconden is je order al in behandeling. Laatst ook zoiets op TV pakketten waren binnen 1.5 minuut in het doosje gestopt, op rustige momenten zelfs binnen 30 seconden.
Daar mee bedoel ik dus:
- Label printen + plakken
- Pakketje er in en dichtplakken.

Nu zal het bij Mini wellicht iets langzamer gaan (wellicht iets minder automatisering) maar als een Chinees eenmaal met je lijstje het magazijn in is en inpakt dan is hij gewoon weg. In zo'n systeem wil je geen extra stops hebben, dat is 1 beweging richting de postuitgang.

[..]

[ afbeelding ]
Heb ze even voor je gebeld, en je mag hem zelf er tussen uit komen zoeken _O-

[..]

Jup, is de prijs ook naar natuurlijk ;). Vaak veel duurder en nog vaker gewoon nep spul van Xiaomi etc :').

Lightinthebox heeft mij eens een resend van een item van $5 gedaan via DHL _O- . Zelfs 2 keer over gebeld om het af te handelen :7 .

[..]

WIFI geeft vaak weinig framse en een slechte / matige verbinding. Dat wil je liever niet dus.

[..]

Power-line adapters zou kunnen. Mocht je daar (ook) geen stroom hebben dan gewoon 1 netwerk kabel trekken met passieve POE:
[ afbeelding ]
warenhuis china style?
En ach tis maar 2,98, was ook nog zo dom om extra verzekering aan te laten staan :')
pi_148898334
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:49 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Poosje geleden al een zooi scheerkrabber mesjes van ebay uit Rusland gehaald...
En dat smaakte wel naar meer..... maar het word wel ff pionieren met webshops uit Rusland.... :7
en dan te bedenken dat rusland een van de grootste afnemers op aliexpress is :) komt het toch nog via een omweg uit China _O-
pi_148899950
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:34 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Ja bedoel iPhone kabeltje.... Was iets te vlug gisteren
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:05:09 #21
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_148900108
quote:
16s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 10:08 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn Fühlen nogsteeds met volle plezier!
(batterij nog niet hoeven vervangen van het toetsenbord en muis nu een keer ;) )
Ik heb nu al 5x geprobeerd te bestellen via Mister taobao en iedere keer kan ik geen geld storten op mijn rekening :( Behoorlijk frustrerend want ik wil die Fühlen hebben..
pi_148900357
Edit; niet toegestaan in Nederland.

[ Bericht 90% gewijzigd door rene90 op 21-01-2015 09:24:07 ]
pi_148900426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:15 schreef Iemand91 het volgende:

Zou voor de Ankers gaan. Lees geregeld dat de Nillkin toch wel tegenvallen en over de Ankers heb ik nog niet veel negatiefs gehoord
[..]
Als je router aan de andere kant van het huis staat gok ik dat van een degelijke stream ook niet veel overblijft. Dat je lagere resolutie moet gebruiken en/of dropped frames.
Zijn hier wel een aantal die ervaringen hebben met IP camera's die hun ervaringen uit de praktijk kunnen delen in hoeverre dit bij hen geldt.
[..]
Zeker. Elke router kun je wel als bridge inzetten. Deze router pikt dan je wifi op van je normale router en je apparatuur kun je dan aan de netwerkpoorten hangen (zoals inderdaad een IP camera).
Waar je ook aan zou kunnen denken is powerline.
En ook zoiets kan handig zijn; kun je stroom en netwerk over de netwerkkabel sturen (i.p.v. netwerkkabel én stroomkabel) naar de camera trekken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:42 schreef RobertNL het volgende:
WIFI geeft vaak weinig framse en een slechte / matige verbinding. Dat wil je liever niet dus.

[..]

Power-line adapters zou kunnen. Mocht je daar (ook) geen stroom hebben dan gewoon 1 netwerk kabel trekken met passieve POE:
[ afbeelding ]
Thanks,

Zo’n wifi extender bijvoorbeeld, of een “sub” router, hebben jullie daar voorbeelden van?

Dan plug ik hem daar namelijk in het stopcontact, en koop ik zo’n kabeltje zoals hierboven.
Die plug ik dan in dat apparaat in het stopcontact, en de rest gaat uiteraard in de camera.

That should work I guess…

Dank voor alle moeite alvast in elk geval, helaas ben ik met zulke dingen zo A-technisch als de pest met 0,0 talent :')

[ Bericht 21% gewijzigd door rene90 op 21-01-2015 09:24:37 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_148900437
Guys, niet over praten dus :), heb wat reacties weg gehaald omdat het dus niet is toegestaan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_148900455
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef rene90 het volgende:
Guys, niet over praten dus :), heb wat reacties weg gehaald omdat het dus niet is toegestaan.
Die edit kwam tegelijk met mijn post.. my bad
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:26:01 #26
314372 Goddelijker
pi_148900464
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef rene90 het volgende:
Misschien was het linkje over dat het niet toegestaan is nog niet zo gek, maar vooruit.
pi_148900466
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:25 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Die edit kwam tegelijk met mijn post.. my bad
No problem, wel grappig dat er opeens 5 reacties kwamen tegelijk _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Misschien was het linkje over dat het niet toegestaan is nog niet zo gek, maar vooruit.
True dat, was even te snel om de reacties weg te halen omdat er anders gelijk een discussie kwam en ik bezig kon blijven.
Top 5 China producten
pi_148900480
Oke, hier was ik niet van op de hoogte. Excuus
Heb overigens laatst via DX dit gekocht.
Veel plezier van gehad maar helaas is een wiek gebroken en ik kan hem niet vervangen :{
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:28:06 #29
314372 Goddelijker
pi_148900502
http://www.banggood.com/N(...)118650-p-965451.html

Lekker die foto van die wc-bril er ook bij. _O-
pi_148900529
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:28 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.banggood.com/N(...)118650-p-965451.html

Lekker die foto van die wc-bril er ook bij. _O-
"Urgency on the toilet :')" Misschien moeten we het lampje even doorsturen naar Rob Geus
Top 5 China producten
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:32:09 #31
314372 Goddelijker
pi_148900574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

"Urgency on the toilet :')" Misschien moeten we het lampje even doorsturen naar Rob Geus
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:07:52 #32
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_148901259
Dat zijn van die dingen die ik niet wíl weten. Je zou er zo een dwangstoornis door ontwikkelen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_148902062
Vraag me af waar ze die wc bril vandaan hebben gehaald :D meeste wc's hier zijn hurk toiletten. Dan heb je dat probleem niet ... (moet je natuurlijk niet op de vloer gaan schijnen met die lamp)
pi_148902225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:41 schreef Kenzi het volgende:
Vraag me af waar ze die wc bril vandaan hebben gehaald :D meeste wc's hier zijn hurk toiletten. Dan heb je dat probleem niet ... (moet je natuurlijk niet op de vloer gaan schijnen met die lamp)
Hurktoiletten? :r
Die chinezen toch :')
  woensdag 21 januari 2015 @ 10:57:48 #35
314372 Goddelijker
pi_148902498
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:41 schreef Kenzi het volgende:
Of gewoon een plaatje van Google.
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:20:17 #36
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148903121
Bluedio BS-2 BT speaker binnen. Voor de bass-oempf moet je 'em niet halen. Niet dat er geen bass inzit per se, maar het is gewoon van baggerklank. Helaasch. MAAR! Zet je iets op met piano, gitaar en/of anderlei instrumentspul en gooi je de '3D' aan, dan begrijp je niet goed wat er gebeurt. :o :Y _O_ Komt er opeens een volle klank uit dat ding, ongewoon. Zang komt vrij 'echt' over. Om het een beetje onder te brengen, houd een gesprek met iemand via speakphone van je mobiele telefoon en ga daarna eens in dezelfde kamer tegenover de persoon een gesprek houden. Apart wel. :P Niet zo allround, maar wat 'ie doet, doet 'ie dan weer verrassend goed. Verder is het design natuurlijk wel lichtelijk geïnspireerd ergens, zit ook rubberen zooltje onder, is verder wel veel minder zwaar. Afwerking zoals je op de foto kunt zien is niet helemaal je-van-het. Die rubberized omranding op de voor- en achterkant bobbelt een beetje. Knopjes en verdere bouwkwaliteit zijn dan wel weer aardig.

Luister je dus veel naar wat rustigere akoestische opnamen, of gewoon een boel van vroegah, waar spul nog live opgenomen is, niet zo dat tracks elektronisch uit blokjes met beats en synths worden opgebouwd, dan is dit eigenlijk wel een must. Zoek je een speaker die ook wel pop, rock en house e.d. leuk afspeelt, dan is de Earson ER-151 nog altijd ongeslagen. Denk dat dit wel een tof cadeautje is voor m'n pa. Houd ik het zelf wel bij iets meer allround met de Earson. c_/
pi_148903182
Ik heb op een aantal MITB accounts een tegoed van $3 (i.p.v. ¤2) gekregen, met de huidige koers is dat natuurlijk helemaal geweldig!

Dus maar wat onderdelen voor mijn 3d printers besteld:
http://www.miniinthebox.c(...)-white_p2579817.html

http://www.miniinthebox.c(...)-wheel_p2257616.html
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:32:42 #38
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148903408
Voorheen haalde ik met HK Post toch wel goede resultaten, pakketten die HK verlieten waren meestal na 5 dagen hier. Nu op een aantal pakketten al ruim 12 dagen aan het wachten -O-
pi_148903789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:20 schreef shiznuts het volgende:
Bluedio BS-2 BT speaker binnen. Voor de bass-oempf moet je 'em niet halen. Niet dat er geen bass inzit per se, maar het is gewoon van baggerklank. Helaasch. MAAR! Zet je iets op met piano, gitaar en/of anderlei instrumentspul en gooi je de '3D' aan, dan begrijp je niet goed wat er gebeurt. :o :Y _O_ Komt er opeens een volle klank uit dat ding, ongewoon. Zang komt vrij 'echt' over. Om het een beetje onder te brengen, houd een gesprek met iemand via speakphone van je mobiele telefoon en ga daarna eens in dezelfde kamer tegenover de persoon een gesprek houden. Apart wel. :P Niet zo allround, maar wat 'ie doet, doet 'ie dan weer verrassend goed. Verder is het design natuurlijk wel lichtelijk geïnspireerd ergens, zit ook rubberen zooltje onder, is verder wel veel minder zwaar. Afwerking zoals je op de foto kunt zien is niet helemaal je-van-het. Die rubberized omranding op de voor- en achterkant bobbelt een beetje. Knopjes en verdere bouwkwaliteit zijn dan wel weer aardig.

[ afbeelding ]

Luister je dus veel naar wat rustigere akoestische opnamen, of gewoon een boel van vroegah, waar spul nog live opgenomen is, niet zo dat tracks elektronisch uit blokjes met beats en synths worden opgebouwd, dan is dit eigenlijk wel een must. Zoek je een speaker die ook wel pop, rock en house e.d. leuk afspeelt, dan is de Earson ER-151 nog altijd ongeslagen. Denk dat dit wel een tof cadeautje is voor m'n pa. Houd ik het zelf wel bij iets meer allround met de Earson. c_/
Mm ziet er goed uit... Als mij speaker het gaat begeven, ook maar zoiets halen...
pi_148903890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
Zo’n wifi extender bijvoorbeeld, of een “sub” router, hebben jullie daar voorbeelden van?

Dan plug ik hem daar namelijk in het stopcontact, en koop ik zo’n kabeltje zoals hierboven.
Die plug ik dan in dat apparaat in het stopcontact, en de rest gaat uiteraard in de camera.

That should work I guess…

Dank voor alle moeite alvast in elk geval, helaas ben ik met zulke dingen zo A-technisch als de pest met 0,0 talent :')
Ik geloof dat de meeste routers wel in bridge-modus kunnen. Anders koop je zoiets of anders de Xiaomi router (als je bij die laatste door het Chinese menu e.d. heen komt).

En dan is het inderdaad alleen een netwerkkabel trekken naar je camera. Stroom en netwerk gaan dan over deze kabel en bij het begin van de netwerkkabel (bij je router dus) doe je de stroomadapter in het stopcontact.

EDIT:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:50 schreef Goddelijker het volgende:
De Xiaomi is bij TD rond de 30 euro met een coupon die op Tweakers staat. :P
Willekeurige verkopers gekozen.
quote:
Ook is er een Engels-talige firmware op te zetten of het Chinees te vertalen met bijv. Google Chrome. ;)
Inderdaad. Maar echt enthousiast ben ik niet over dat ding.
Pronken met megasnelheden over wif (802.11ac) maar wel 100Mbps-netwerkpoorten...

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 21-01-2015 11:54:50 ]
  woensdag 21 januari 2015 @ 11:50:46 #41
314372 Goddelijker
pi_148903922
De Xiaomi is bij TD rond de 30 euro met een coupon die op Tweakers staat. :P
Ook is er een Engels-talige firmware op te zetten of het Chinees te vertalen met bijv. Google Chrome. ;)
pi_148904217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meeste routers wel in bridge-modus kunnen. Anders koop je zoiets of anders de Xiaomi router (als je bij die laatste door het Chinese menu e.d. heen komt).

En dan is het inderdaad alleen een netwerkkabel trekken naar je camera. Stroom en netwerk gaan dan over deze kabel en bij het begin van de netwerkkabel (bij je router dus) doe je de stroomadapter in het stopcontact.

EDIT:

[..]

Willekeurige verkopers gekozen.

[..]

Inderdaad. Maar echt enthousiast ben ik niet over dat ding.
Pronken met megasnelheden over wif (802.11ac) maar wel 100Mbps-netwerkpoorten...
Die Xiaomi router, die verlengt dan als het ware mijn originele router right?
Zo'n wifi repeater lijkt mij wel de meest makkelijke oplossing en dan van daar uit gewoon een kabel naar de camera trekken.
YouTube
pi_148904566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
Die Xiaomi router, die verlengt dan als het ware mijn originele router right?
Zoals jij die router wil gebruiken pikt de Xiaomi je wifi van je normale router op en stuurt dit netwerk door over z'n netwerkpoorten.
Dus je zou inderdaad kunnen zeggen dat die Xiaomi dan je netwerk verlengt/uitbreidt.
quote:
Zo'n wifi repeater lijkt mij wel de meest makkelijke oplossing en dan van daar uit gewoon een kabel naar de camera trekken.
Om even duidelijkheid te scheppen, verschillende modes van een router:

- Access Point: 2e router bekabeld aan je modem/normale router zorgt voor wifi.
- Bridge: 2e router verbindt via wifi aan je modem/normale router en zendt dit netwerk uit op haar netwerkpoorten.
- Repeater: 2e router pikt wifi van je modem/normale router op en zendt dit weer door. Deze moet hierom dus ruim binnen het bereik van je normale wifi vallen en je snelheid gaat drastisch omlaag.

Wat jij dus zoekt is een router met bridge functie. Genoemde apparaten (die Xiaomi en andere) bieden dit beide, maar ook vele routers die je gewoon in NL kunt kopen bieden dit.
(maar niet altijd; dus even googlen op "type router bridge" kan handig zijn. ;)
pi_148904731
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoals jij die router wil gebruiken pikt de Xiaomi je wifi van je normale router op en stuurt dit netwerk door over z'n netwerkpoorten.
Dus je zou inderdaad kunnen zeggen dat die Xiaomi dan je netwerk verlengt/uitbreidt.

[..]

Om even duidelijkheid te scheppen, verschillende modes van een router:

- Access Point: 2e router bekabeld aan je modem/normale router zorgt voor wifi.
- Bridge: 2e router verbindt via wifi aan je modem/normale router en zendt dit netwerk uit op haar netwerkpoorten.
- Repeater: 2e router pikt wifi van je modem/normale router op en zendt dit weer door. Deze moet hierom dus ruim binnen het bereik van je normale wifi vallen en je snelheid gaat drastisch omlaag.

Wat jij dus zoekt is een router met bridge functie. Genoemde apparaten (die Xiaomi en andere) bieden dit beide, maar ook vele routers die je gewoon in NL kunt kopen bieden dit.
(maar niet altijd; dus even googlen op "type router bridge" kan handig zijn. ;)
Duidelijk, zelf heb ik een sitecom van UPC.
Dan wil ik dus die wifi repeater in het stopcontact steken (van router tot repeater is maar afstand van 10-20m hemelsbreed)
Daar een kabeltje in, en het andere uiteinde in de camera.

Dan moet het werken lijkt mij?

De wifi repeater, voer ik dan via de software mijn code in voor het draadloze netwerk?
YouTube
pi_148904980
Wifi repeaters heb ik slechte ervaringen mee, hoewel het voor een camera misschien wel voldoende is. Misschien een powerline adapter overwegen anders?
pi_148905140
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:26 schreef J.B. het volgende:
Wifi repeaters heb ik slechte ervaringen mee, hoewel het voor een camera misschien wel voldoende is. Misschien een powerline adapter overwegen anders?
http://tweakers.net/price(...)adapter-starter-kit-(v1)/reviews/

Zoiets?
YouTube
pi_148905580
quote:
Zoiets bedoel ik ja. Ik heb ervaren dat dergelijke apparaten stabieler zijn dan range-extenders, dus als de reviews goed zijn is het het overwegen wel waard. Misschien dat andere personen in dit topic nog adviezen hebben hieromtrent.
pi_148905855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
Duidelijk, zelf heb ik een sitecom van UPC.
Dan wil ik dus die wifi repeater in het stopcontact steken (van router tot repeater is maar afstand van 10-20m hemelsbreed)
Daar een kabeltje in, en het andere uiteinde in de camera.

Dan moet het werken lijkt mij?
Jups. Maar 10-20 meter hemelsbreed kan al teveel zijn voor draadloze netwerken. 2 stenen muren kan al funest zijn voor je signaal.
quote:
De wifi repeater, voer ik dan via de software mijn code in voor het draadloze netwerk?
Jep.

En inderdaad, powerline is ook een optie. Denk eerlijk gezegd ook de betere optie.
Ben eens met een Raspberry Pi met Camera board aan het prutsen geweest en kon een stabiele 1080p 30fps stream over powerline krijgen. En die powerline zat aan beide kanten (dus zowel bij de Raspberry als bij router) in een verlengdoos.
pi_148906087
5 meter led vandaag binnen gekomen, zal ze vanavond maar eens gaan installeren
batterij die in de afstandsbediening zat was wel leeg binnen 2 keer drukken :')
Maar goed, had nog batterijen hier liggen dus is meteen weer verholpen
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:15 #50
314372 Goddelijker
pi_148906907
Wat voor led strip? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')