SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 Verlopen challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 19-01-2015 20:06:51 ]![]()
Ik vond het supertof vandaag! Hele leuke groep en lekker gelopen. Winterstormsuper bedankt voor de verzorgingspost met choco en bananen
en natuurlijk voor de handschoenen. Wat had ik het koud toen we even gestopt waren! Gelukkig na 2x een bultje oprennen ging het weer iets beter. Volgende keer inderdaad lekker in de zomer ofzo
Iedereen bedankt voor een mooie dag!
![]()
![]()
Wat is het toch lekker om 's Morgens vroeg je hardloopschoenen aan te doen en nog in de halve schemer een flink stuk door Meijendel te hollen terwijl zo goed als heel Den Haag nog ligt te maffenIn totaal 18,5k in een lekker rustig tempo van 5:20. Maar wat een straffe en koude wind zeg... De warme douche en verse koffie maakte een hoop goed
Vooralsnog lig ik aardig op schema voor de CPC, maar ik merkte vandaag wel goed dat ik wat zwaarder ben geworden door de extra krachttraining. Ben benieuwd of ik de komende maand weer lekker in m'n wedstrijdtempo kan komen...
![]()
Smashrun denkt dat ik een Vlaming ben
Maar wel een nieuwe Badge.quote:Week, niet week
Je hebt 168 uur hardlopen verzameld op Smashrun. Dat zijn 7 dagen onafgebroken lopen. Weet je wel wat dat betekent? Het betekent dat in je lijst van dagelijkse activiteiten lopen bovenaan begint te staan.
Laten we er even wat getallen bijhalen. De gemiddelde Vlaming brengt ongeveer 2 uur per jaar door met het poetsen van zijn tanden. Ze spenderen ongeveer 80 uur per jaar aan vakantie, en staan 100 uur per jaar in de file naar het werk.
Als je er zo tegen aan kijkt, zijn die 168 uur van jou een behoorlijke investering. Je hardlopen is een belangrijk onderdeel van je leven, en dat kan alleen maar een goeie zaak zijn.![]()
Oktober 2012 stelde een collega voor met de Venloop mee te gaan doen. Die was nog 6 maanden ver weg, en aangezien mijn conditie 0 was ben ik toen, voor het eerst, begonnen met trainen.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Een heel jaar overgeslagen? Waar heb je gelopen?
Die collega is afgehaakt, maar ik wilde mijn doel halen. Heb de Venloop ook gehaald, maar omdat mijn doel toen bereikt was verwaterde het hardlopen snel, en een paar maanden later liep ik helemaal niet meer (hard).
Heb toen o.a. mijn zusje met het virus geïnfecteerd, en die loop nu zo'n mooie tijden dat ik ook weer een uitdaging zie.
Afgelopen november dus na 1,5 jaar niet lopen weer begonnen met trainen, en vandaag met de klokgebouwloop mijn eerste 'wedstrijd' gehad![]()
![]()
Even uitgerekend, dat wil zeggen: ongeveer 20 seconden per dag worden gespendeerd aan het poetsen van de tanden.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Laten we er even wat getallen bijhalen. De gemiddelde Vlaming brengt ongeveer 2 uur per jaar door met het poetsen van zijn tanden.
Dat is behoorlijk snel![]()
![]()
De halve marathon van Maassluis vanmiddag was nat en koud, maar daar had ik eigenlijk niet zoveel last van. De eerste 15km gingen erg goed, kon het grootste deel in een groepje lopen. Daarna moest ik lossen en de laatste 5km waren behoorlijk zwaar. Ik kon het tempo niet meer goed vasthouden en kreeg toen ook wat last van de koude regen. Uiteindelijk gefinished in exact 1:18:00. Erg tevreden met het resultaat, mijn tweede tijd ooit op de HM, al hadden de slotkm's sterker gekund.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bijzondere 'wedstrijd'quote:Op zondag 18 januari 2015 17:27 schreef D. het volgende:
[..]
Afgelopen november dus na 1,5 jaar niet lopen weer begonnen met trainen, en vandaag met de klokgebouwloop mijn eerste 'wedstrijd' gehaden wel heel wat anders dan de (supertoffe en gezellige) Venloop.
/edit: Venloop 2013 ? Dat is dus bijna twee jaar geleden! Was dat niet de vrij koude editie? Indien ja heb ik daar toen mijn HM pr gelopen. Goede herinneringen!
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 17:48:19 ]![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 17:45 schreef Mr.B. het volgende:
De halve marathon van Maassluis vanmiddag was nat en koud, maar daar had ik eigenlijk niet zoveel last van. De eerste 15km gingen erg goed, kon het grootste deel in een groepje lopen. Daarna moest ik lossen en de laatste 5km waren behoorlijk zwaar. Ik kon het tempo niet meer goed vasthouden en kreeg toen ook wat last van de koude regen. Uiteindelijk gefinished in exact 1:18:00. Erg tevreden met het resultaat, mijn tweede tijd ooit op de HM, al hadden de slotkm's sterker gekund.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
De halve marathon van Maassluis vanmiddag was nat en koud, maar daar had ik eigenlijk niet zoveel last van. De eerste 15km gingen erg goed, kon het grootste deel in een groepje lopen. Daarna moest ik lossen en de laatste 5km waren behoorlijk zwaar. Ik kon het tempo niet meer goed vasthouden en kreeg toen ook wat last van de koude regen. Uiteindelijk gefinished in exact 1:18:00. Erg tevreden met het resultaat, mijn tweede tijd ooit op de HM, al hadden de slotkm's sterker gekund.Dat is wel een erg strakke race, ondanks het minieme verval. Je was weer gekleed in ultrakort-ultrakort?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De halve marathon van Maassluis vanmiddag was nat en koud, maar daar had ik eigenlijk niet zoveel last van. De eerste 15km gingen erg goed, kon het grootste deel in een groepje lopen. Daarna moest ik lossen en de laatste 5km waren behoorlijk zwaar. Ik kon het tempo niet meer goed vasthouden en kreeg toen ook wat last van de koude regen. Uiteindelijk gefinished in exact 1:18:00. Erg tevreden met het resultaat, mijn tweede tijd ooit op de HM, al hadden de slotkm's sterker gekund.Fiks verval in die laatste 5km kerel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, gein, wat een mooie vlakke race. Wow.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bijna 2 jaar, dus het werd weer tijdquote:Op zondag 18 januari 2015 17:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Bijzondere 'wedstrijd'en wel heel wat anders dan de (supertoffe en gezellige) Venloop.
/edit: Venloop 2013 ? Dat is dus bijna twee jaar geleden! Was dat niet de vrij koude editie? Indien ja heb ik daar toen mijn HM pr gelopen. Goede herinneringen!
Yep, dat was gevoelstemperatuur -15![]()
![]()
Betekent dit dat de gemiddelde Belg iets meer dan 3 dagen per jaar op vakantie gaat? Daar zouden mijn tanden ook van uitvallen denk ikquote:Op zondag 18 januari 2015 17:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Ze spenderen ongeveer 80 uur per jaar aan vakantie![]()
Vanmiddag toen de meeste regen was weggetrokken nog even een stukje gelopen. Eerste stuk ging zwaar, maar geen idee waarom. Niet heel veel anders dan anders gedaan en het was heerlijk loopweer. Gelukkig ging het wel steeds beter en heb ik op de terugweg zelfs nog kunnen versnellen om voor het donker thuis te zijn
Toch weer 11,7 op de teller en nu een avondje lekker met de beentjes omhoog op de bank.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Venloop 2013 had ik me ook voor ingeschreven, raakte toen geblesseerd. In 2015 gaat het eindelijk lukken.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja Meijendelloopstyle, dus wel met een thermoshirt met korte mouwen. Kreeg wel op het laatst koude onderarmen.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:49 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is wel een erg strakke race, ondanks het minieme verval. Je was weer gekleed in ultrakort-ultrakort?Het voelde vooral of ik niet meer vooruitkwam. Maar het valt natuurlijk ook wel mee. Ipv 3:4? , zag ik ineens 3:5? en dan lijkt dat ineens een stuk langzamer.quote:Op zondag 18 januari 2015 17:49 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Fiks verval in die laatste 5km kerel!
Echt, gein, wat een mooie vlakke race. Wow.
Al had ik eigenlijk gewoon 1:17:59 willen lopen.![]()
Ik twijfel aan mee doen aan de HM. Ik zou echt blij worden van een finish onder de 2 half uur!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Aan de route te zien een hele gave run!quote:Op zondag 18 januari 2015 17:25 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik vond het supertof vandaag! Hele leuke groep en lekker gelopen. Winterstormsuper bedankt voor de verzorgingspost met choco en bananen
en natuurlijk voor de handschoenen. Wat had ik het koud toen we even gestopt waren! Gelukkig na 2x een bultje oprennen ging het weer iets beter. Volgende keer inderdaad lekker in de zomer ofzo
Iedereen bedankt voor een mooie dag!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
De halve marathon van Maassluis vanmiddag was nat en koud, maar daar had ik eigenlijk niet zoveel last van. De eerste 15km gingen erg goed, kon het grootste deel in een groepje lopen. Daarna moest ik lossen en de laatste 5km waren behoorlijk zwaar. Ik kon het tempo niet meer goed vasthouden en kreeg toen ook wat last van de koude regen. Uiteindelijk gefinished in exact 1:18:00. Erg tevreden met het resultaat, mijn tweede tijd ooit op de HM, al hadden de slotkm's sterker gekund.Wauw! Super gedaan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een strakke tijd!
![]()
@UHT trailerts: was vast geweldigToch een keertje aanhaken hoor, als trailmaagd
@Zwab: 53 min! Wat een mooie tijd. Bij de laagste verwachting het hoogst presteren, klinkt bekend
@Mr.B: Zulk weer en dan ook nog Maassluis. Mooie tijd man.
@Maarriindaa: Klinkt als een lekker loopje. Je voeten zitten er nog aan?
Ik vergeet vast iemand, sorry alvast![]()
![]()
Welke?quote:Op zondag 18 januari 2015 18:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik twijfel aan mee doen aan de HM. Ik zou echt blij worden van een finish onder de 2 half uur!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Die feitjes ookquote:Op zondag 18 januari 2015 17:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Smashrun denkt dat ik een Vlaming ben
[..]
Maar wel een nieuwe Badge.
De halve marathon van Maassluis vanmiddag was nat en koud, maar daar had ik eigenlijk niet zoveel last van. De eerste 15km gingen erg goed, kon het grootste deel in een groepje lopen. Daarna moest ik lossen en de laatste 5km waren behoorlijk zwaar. Ik kon het tempo niet meer goed vasthouden en kreeg toen ook wat last van de koude regen. Uiteindelijk gefinished in exact 1:18:00. Erg tevreden met het resultaat, mijn tweede tijd ooit op de HM, al hadden de slotkm's sterker gekund.WauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ja, ondanks of misschien wel juist dankzij Maassluis. Wilde er zo snel mogelijk doorheenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:23 schreef Quoi het volgende:
@Mr.B: Zulk weer en dan ook nog Maassluis. Mooie tijd man.![]()
![]()
Leiden.quote:
Eerste jaar de 5, tweede jaar een bagger 10 en nu misschien een HM doen. Omdat het dan waarschijnlijk wel kan!
Of een leuke 10 doen, ben er nog niet over uit.
Haha, ja hoor. Er is nog geen sneeuw. En als dat wel komt moet ik daar maar wat op verzinnen. Zo lang het er niet is kan het me ook nog weinig doenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:23 schreef Quoi het volgende:
@Maarriindaa: Klinkt als een lekker loopje. Je voeten zitten er nog aan?
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
@Zwabber: mooie negatieve split inderdaad![]()
en @ de trailerts: het was lekker weer vandaag om 30 km door de modder te lopen![]()
![]()
![]()
Niet miepen, maar lopenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:43 schreef Mr.B. het volgende:
@Zwabber: mooie negatieve split inderdaad![]()
en @ de trailerts: het was lekker weer vandaag om 30 km door de modder te lopen![]()
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
En glijden
Ik verloor ergens nog een schoen in de modder. Dat was voor het eerst
F means you're fucked![]()
En met één schoen verder gelopen? Dat is pas echt niet miepen maar lopen!quote:Op zondag 18 januari 2015 18:48 schreef YUR het volgende:
En glijden
Ik verloor ergens nog een schoen in de modder. Dat was voor het eerst![]()
Vanmiddag ook in Maassluis gelopen. Het weer viel inderdaad wat tegen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik nam me thuis voor op 5:42 min/km weg te gaan. Vóór de start werd dat al bijgesteld naar 5:30 min/km, en tijdens de eerste vijf kilometer besloten om de laatste 8 kilometer nog wat te versnellen. En zo geschiedde het. Lekker van groepje naar groepje gelopen. Uiteindelijk kwam ik over de meet na 1:49:17.
Het was vooraf een waar understatement dat ik 'wat langzamer' zou lopen dan Mr. B,
.
https://www.endomondo.com/workouts/460513099/18538471Get stoned![]()
Het was af en toe behoorlijk blubberig. En mijn rechtervoet wilde als enige lichaamsdeel maar niet warm worden. Waarschijnlijk te strak geveterd maar dat bedacht ik helaas pas achteraf
Hoogtepunten: de sneeuwhet uitzicht over het ?????-dal(letje) in de sneeuw, de navigatiekunsten van Batman, de catering van ws666 en de aanwezigheid van de andere trailautisten.
[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2015 18:55:12 ]![]()
Ik vond heel toevallig precies eenzelfde schoen, in de goede kleur en maat en ook nog eens voor de juiste voetquote:Op zondag 18 januari 2015 18:51 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
En met één schoen verder gelopen? Dat is pas echt niet miepen maar lopen!
Een negatieve split bij een halve marathon! Dat is dus een lekkere trainingsloop gewordenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:52 schreef Hinder het volgende:
Vanmiddag ook in Maassluis gelopen. Het weer viel inderdaad wat tegen, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik nam me thuis voor op 5:42 min/km weg te gaan. Vóór de start werd dat al bijgesteld naar 5:30 min/km, en tijdens de eerste vijf kilometer besloten om de laatste 8 kilometer nog wat te versnellen. En zo geschiedde het. Lekker van groepje naar groepje gelopen. Uiteindelijk kwam ik over de meet na 1:49:17.
Het was vooraf een waar understatement dat ik 'wat langzamer' zou lopen dan Mr. B,
.
https://www.endomondo.com/workouts/460513099/18538471![]()
![]()
Ik ga nog een kluif krijgen aan het schoonmaken van mijn schoenenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:48 schreef YUR het volgende:
En glijden
Ik verloor ergens nog een schoen in de modder. Dat was voor het eerstMisschien eerst maar laten drogen, dan weghalen..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Die van mij hebben heel romantisch meegedoucht...zijn weer schoon, alleen nog ff laten drogenquote:Op zondag 18 januari 2015 19:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ga nog een kluif krijgen aan het schoonmaken van mijn schoenenMisschien eerst maar laten drogen, dan weghalen..
Met jouw trailschoenen gaat dat denk ik beter. Wel handig als je dat kuntquote:Op zondag 18 januari 2015 19:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Die van mij hebben heel romantisch meegedoucht...zijn weer schoon, alleen nog ff laten drogen
Over drogen gesproken. Iemand raadde me laatst een shoefresh aan, die droogt natte schoenen kennelijk in 30 minuten zonder de eigenschappen van de schoen aan te tasten.
Veel lopers vandaag, en goed ook!
Ik heb vanmorgen joggend de hond uitgelaten, als ik heel langzaam loop dan heeft hij er nog wel plezier in heb ik ontdekt![]()
![]()
Weet je nog, vroeger, toen jij helemaal van de schone schoenen wasquote:Op zondag 18 januari 2015 19:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ga nog een kluif krijgen aan het schoonmaken van mijn schoenenMisschien eerst maar laten drogen, dan weghalen..
[ afbeelding ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Om nog even in navigatiemodus te blijven: Uitzicht heet "Kwintelooyen" en is een recreatiegebied bij Veenendaal. Mocht je nog eens flink hoogtemeters, traplopen en mul zand willen trainen dan zou dit een heel geschikte plek zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 18:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het was af en toe behoorlijk blubberig. En mijn rechtervoet wilde als enige lichaamsdeel maar niet warm worden. Waarschijnlijk te strak geveterd maar dat bedacht ik helaas pas achteraf
Hoogtepunten: de sneeuwhet uitzicht over het ?????-dal(letje) in de sneeuw, de navigatiekunsten van Batman, de catering van ws666 en de aanwezigheid van de andere trailautisten.
Ik heb een prima dagje gehad. Lekker relaxed gelopen met leuke mensen, en lekker buitengespeeld met sneeuw en modder.En weer nieuwe FOK!kers ontmoet. Tarahumara, SEMTEX en winterstorm kende ik nog niet. Toch leuk dat je met halve onbekenden zo'n fijn dagje kunt hebben.
Nou wil ik wel nog eens een gooi doen naar een tijd onder de 3 uur...Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Schoonspoelen onder de douche, eventueel met een sponsje voor de hardnekkige modderquote:Op zondag 18 januari 2015 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik last ze drogen, daarna afborstelen. Als het te erg wordt gaan ze in de wasmachine op 30 graden.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat lijkt me best mogelijk die 3 uur, zal beter lukken als ietsje minder modder ligt...quote:Op zondag 18 januari 2015 19:28 schreef Frsh het volgende:
[..]
Om nog even in navigatiemodus te blijven: Uitzicht heet "Kwintelooyen" en is een recreatiegebied bij Veenendaal. Mocht je nog eens flink hoogtemeters, traplopen en mul zand willen trainen dan zou dit een heel geschikte plek zijn.
Ik heb een prima dagje gehad. Lekker relaxed gelopen met leuke mensen, en lekker buitengespeeld met sneeuw en modder.En weer nieuwe FOK!kers ontmoet. Tarahumara, SEMTEX en winterstorm kende ik nog niet. Toch leuk dat je met halve onbekenden zo'n fijn dagje kunt hebben.
Nou wil ik wel nog eens een gooi doen naar een tijd onder de 3 uur...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Je hébt het tegen een uitwas van Maassluisquote:Op zondag 18 januari 2015 19:02 schreef Mr.B. het volgende:
Ik heb niets tegen Maassluis, enkel tegen de uitwassen van Maassluis![]()
![]()
Dit weekend zijn Murmeli en ik een dagje op en neer Noord-Frankrijk geweest. Niet om te lopen, maar ja, als we er toch zijn... Dus schoenen meegenomen en vanochtend de deur uitgestapt. We zaten een paar kilometer van het parcours van Parijs-Roubaix af, dus we zijn naar een van de beruchte kasseienstroken gelopen. Wat een vreselijke ondergrond! Vooral op de fiets...
Verder, ondanks de koude wind (die ik in mijn korte broek goed gevoeld heb) fijn gelopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 19:55 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Je hébt het tegen een uitwas van MaassluisOK, er zijn misschien ook wel ergere dingen dan Maassluis
Zoals Zoetermeer bijvoorbeeld![]()
![]()
Kort verslag van de Rokkeveense Dekkerloop, mijn thuiswedstrijd:
Prachtige omstandigheden, wel wat regen, maar weinig wind. Besloten om rustig weg te gaan op een schema van net onder de 55 minuten.
Het parkoers is voor mij enorm saai, want ik ken iedere centimeter. Maar goed, het loopt toch anders met mensen om je heen. Ik haakte aan bij een blondine, die dat volgens mij niet leuk vond. Ze versnelde af en toe en keek waar ik bleef. Maar ja, ze liep ongeveer op 5:30 min/km, en dat wilde ik ook.
Halverwege gebeurde er iets wat ik nog nooit meegemaakt had tijdens een wedstrijd, ik merkte dat ik sneller kon. Enfin, het werd mijn eerste negatieve split ooit. Met een 53:02 op een niet-pijllproof parkoers ben ik heel tevreden.
Ik had het niet verwacht, omdat ik nog steeds ziekjes ben en een shedload aan nachtdiensten te verteren had. Het geeft in ieder geval weer veel vertrouwen voor de rest van het trainingsprogramma de komende weken.
TL;DR voor Wolve: het ging kut.![]()
Misschien krijg je nu wel een sponsorcontract Yur!
Een betere reclame voor de M is er niet,home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 20:28 schreef pijll het volgende:
Dit weekend zijn Murmeli en ik een dagje op en neer Noord-Frankrijk geweest. Niet om te lopen, maar ja, als we er toch zijn... Dus schoenen meegenomen en vanochtend de deur uitgestapt. We zaten een paar kilometer van het parcours van Parijs-Roubaix af, dus we zijn naar een van de beruchte kasseienstroken gelopen. Wat een vreselijke ondergrond! Vooral op de fiets...
Verder, ondanks de koude wind (die ik in mijn korte broek goed gevoeld heb) fijn gelopenWas best pittig! En blubberig, en met mijn gewone schoenen, glibberdeglibber.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond nog een uurtje bootcamp er achteraan gegooid en nu paar dagen rust, anders gaat het lijf klagen.
Was een mooi weekend weer zo
En eigenlijk waren mijn nichtjes het allerleukst
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Leuke foto van de trailers. Ik herken YUR, SEMTEX, Jero en Batman.
Ik heb vanmorgen meegetraind, dat werd een duurloopje op wedstrijdtempo.Bij het inlopen ging de langzame groep zo erg traag dat ik bijna op hun hakken trapte, dus ben ik bij de snellere groep gaan lopen (daar liepen ook veel mee die ik op de intervaltraining zie). Maar mijn tempo ligt er net tussenin. Ik hield het wel vol, maar mentaal is een duurloop die te snel gaat best zwaar. Daarom heb ik me halverwege maar wijsgemaakt dat ik een halve marathonwedstrijd aan het lopen was. Toen ging het al beter.
De volgende keer maar met de trage groep mee, anders train ik mezelf kapot. Gelukkig blijkt de langzame groep ook een afsplitsing tussen lange en korte duurloop te hebben.
Geen sneeuw, geen wind, wel modder.
Al met al: lekker buitengespeeld.![]()
![]()
Dat was een mooie tochtje over Utrechtse Heuvelrug vandaagBedankt allemaal, vooral WS voor de uitstekende catering!
Wat een natte blubberbende zeg, mooi. Jero denderde als een jonge hond overal doorheen en liep rondjes om ons...
Wat (bewogen) actiefotootjes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vondellopers, ik ben benieuwd naar jullie houten medaille!
En het ziet er in Utrecht veel minder winters uit dan hier. Niet dat hier sneeuw ligt, maar daar lijkt het op de foto herfst.![]()
Loop je bij Aart Stigter? Ik vond daar destijds dat er veel verschil was tussen de twee groepen. Maar ja, dat was in 2012 geloof ik... Kan veranderd zijn.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:15 schreef wyccie het volgende:
Leuke foto van de trailers. Ik herken YUR, SEMTEX, Jero en Batman.
Ik heb vanmorgen meegetraind, dat werd een duurloopje op wedstrijdtempo.Bij het inlopen ging de langzame groep zo erg traag dat ik bijna op hun hakken trapte, dus ben ik bij de snellere groep gaan lopen (daar liepen ook veel mee die ik op de intervaltraining zie). Maar mijn tempo ligt er net tussenin. Ik hield het wel vol, maar mentaal is een duurloop die te snel gaat best zwaar. Daarom heb ik me halverwege maar wijsgemaakt dat ik een halve marathonwedstrijd aan het lopen was. Toen ging het al beter.
De volgende keer maar met de trage groep mee, anders train ik mezelf kapot. Gelukkig blijkt de langzame groep ook een afsplitsing tussen lange en korte duurloop te hebben.
Geen sneeuw, geen wind, wel modder.
Al met al: lekker buitengespeeld.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Niet bijgelezen, ga ik zo doen. Maar even eenvanuit Zwitserland.
Ik heb een suite
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in een hotel dat opgeknapt wordt. Ziet er goed uit! En met bad! Heerlijk.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Zwabber, mag ik op de valreep nog in de OP voor dit loopje volgende week??
1
2[b]25 januari 2015 - [url=http://www.kaagloop.nl/pages/uitslagen.php]Hubo Kaagloop (Wervershoof)[/url][/b]
[*] Nanook24 - 5km
Ik zal wel als laatste eindigen maar dat mag de pret niet drukken
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 22:39 schreef Ynske het volgende:
Ik heb een suite
Ja dat zal allemaal wel, maar wij willen weten of je er ook leuk in de sneeuw kunt rennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in een hotel dat opgeknapt wordt. Ziet er goed uit! En met bad! Heerlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Maar jij hebt tenminste een officiële HM in je Endomondo staan. Mr. B heeft ergens een paar bochten afgesnedenquote:Op zondag 18 januari 2015 18:52 schreef Hinder het volgende:
.
Dat wil ik ook wel weten. Op dit moment iig een grote neequote:Op zondag 18 januari 2015 22:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal wel, maar wij willen weten of je er ook leuk in de sneeuw kunt rennen
Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 22:39 schreef Ynske het volgende:
Ik heb een suite
Dikke woei voor jou! Spannend zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. in een hotel dat opgeknapt wordt. Ziet er goed uit! En met bad! Heerlijk.
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik train niet in Utrecht.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:36 schreef Yuki het volgende:
[..]
Loop je bij Aart Stigter? Ik vond daar destijds dat er veel verschil was tussen de twee groepen. Maar ja, dat was in 2012 geloof ik... Kan veranderd zijn.![]()
Misschien valt het wel mee en was alleen het inlopen zo erg traag. Ik zal het de volgende keer zien.![]()
In de schaduw van twee kanonnen derde tijdens de 12 km van de Capelse Dijkloop:
1. André Heeren (42:02)
2. Rens Dekkers (45:27)
3. Corniel Nobel (47:39)
Voledige uitslag: http://uitslagen.nl/uitslag?id=2015011750265
Ik zag een belachelijke training van Jero_nemo voorbij komen, een puik verslag van Zwabberhark, een mooi resultaat van een hardloper in singlet (zoals het hoort!) en veel leuke andere verslagen. Ik lees me een ongeluk, ik ga ze niet allemaal memoreren.
Verder wil ik graag op de OP. (Ik wilde graag een week later 30 km in Schoorl lopen, maar ik treuzelde te lang en u zitten ze vol.
1
2[b]1 februari- [url=http://www.avgouda.nl/wedstrijden/groenhovenloop/welkom.html]Groenhovenloop[/url][/b] (Gouda)
[*]Corniel - HMZolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 23:10 schreef Corniel het volgende:
In de schaduw van twee kanonnen derde tijdens de 12 km van de Capelse Dijkloop:
[ afbeelding ]
1. André Heeren (42:02)
2. Rens Dekkers (45:27)
3. Corniel Nobel (47:39)
Voledige uitslag: http://uitslagen.nl/uitslag?id=2015011750265
Ik zag een belachelijke training van Jero_nemo voorbij komen, een puik verslag van Zwabberhark, een mooi resultaat van een hardloper in singlet (zoals het hoort!) en veel leuke andere verslagen. Ik lees me een ongeluk, ik ga ze niet allemaal memoreren.
Verder wil ik graag op de OP. (Ik wilde graag een week later 30 km in Schoorl lopen, maar ik treuzelde te lang en u zitten ze vol.
[ code verwijderd ]Goed bezig! Hoe ging je race verder, doe eens een verslagje
. Afzien, omstandigheden, euforie etc...
![]()
![]()
Lol, ik heb nu al meer km's in januari dan in december bij elkaarIk dacht dat ik vandaag al over de 200 kwam, maar ik blijf toch steken op 192 na vandaag. Maar zeker wel tevreden mee! Dit wordt nog wel de meeste aantal in een maand ooit voor mij. Maar dat mag ook wel met de Sallandtrail in het verschiet!
Lekker weekendje gedraaid met 52km.
De belachelijke training (volgens Corniel);
https://www.endomondo.com/workouts/460668760/2368823 (2 bekertjes)
Fok! UHT avontuur;
https://www.endomondo.com/workouts/460668772/2368823![]()
Het was eigenlijk een hele 'saaie' race. Die twee mannen voor me liepen echt veel te hard voor me, er achter viel al snel een gat. En ik heb rustig gelopen op 3:55/3:58. Ik ben niet zo diep gegaan als ik wel eens doe tijdens een wedstrijd. Was een leuk parkoers met veel wind. Weinig euforie, vooral een trainingswedstrijd over een incourante afstand. Wel een Pijll-proof p.r. op de 12 km.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Klinkt goed! Vooral dat het gewoon wel makkelijk ging, schept weer vertrouwen!quote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Corniel het volgende:
Het was eigenlijk een hele 'saaie' race. Die twee mannen voor me liepen echt veel te hard voor me, er achter viel al snel een gat. En ik heb rustig gelopen op 3:55/3:58. Ik ben niet zo diep gegaan als ik wel eens doe tijdens een wedstrijd. Was een leuk parkoers met veel wind. Weinig euforie, vooral een trainingswedstrijd over een incourante afstand. Wel een Pijll-proof p.r. op de 12 km.En natuurlijk daarbij die 3e plek!
![]()
![]()
quote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Corniel het volgende:
En ik heb rustig gelopen op 3:55/3:58.![]()
jero en corniel: wow!
Rustig/lekker lopen op 3:55...
Gisteren 13 km gelopen op 5:40. Vandaag moeite met traplopen![]()
![]()
Ik heb mij met mijn zere knietje toch nog naar een 18e plaats gelopen om maar eens aan te geven hoe sterk het deelnemersveld voor de 3,5 kilometer wasquote:Op zondag 18 januari 2015 22:24 schreef wyccie het volgende:
Vondellopers, ik ben benieuwd naar jullie houten medaille!
[..].
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel een beetje goedkoop geval maar ik vind het wel grappig.
![]()
De snelste Nederlandse vrouw liep die afstand binnen 1 uur en 15 minuten. Je wordt dus nog steeds door een vrouw geklopt, valt allemaal dus best mee met die prestatiesquote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Jero_nimo het volgende:
![]()
![]()
+1quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dit paar is er, door zijn donkere kleur, speciaal voor om vies te worden. Heb hier ook de leudal trail mee gelopen.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet je nog, vroeger, toen jij helemaal van de schone schoenen wasKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Het is 48'48" gewordenquote:Op woensdag 14 januari 2015 09:48 schreef TheSwan het volgende:
Zondag mag ik volgens mijn schema helemaal los gaan op een 10k, dus dat wordt interessant. Na mijn trainings-pr op de 5k (23'09") zeggen de calculatoren dat ik ongeveer 49' op de 10k moet kunnen halen. Dus stiekem is sub-50 wel een doel van me. Mijn trainings-pr is nu 53'20, maar dat zegt niet zoveel. Van mijn 5k ging ook ruim 2 minuten af.
Inderdaad, ik loop vrijwel nooit op wedstrijdtempo![]()
![]()
Ondanks alle strategieën die in mijn hoofd zaten, heb ik bijzonder vlak gelopen. Tot aan kilometer 8 ging elke km in 4'54" of 4'55".
Toen flink versneld, maar dat bleek nog iets te vroeg, waardoor ik weer een beetje inzakte en de 9e km in 4'49" ging
De laatste halve km kon ineens in 4'27"/km.![]()
Apart loopje dus wel en de 10km blijft een interessante afstand. Echt het idee dat ik continu tegen de max liep, maar op dat laatste stukje vloog ik voor mijn doen behoorlijk over het asfalt en ik was ook nog echt niet helemaal 'dood' toen ik over de finish kwam. Dus in theorie zit er nog wel wat in. In maart ga ik nog een 10k-wedstrijd lopen, dus wellicht dat ik dan iets meer durf/bereik nog![]()
![]()
Wanneer ga jij eens een HM-wedstrijdje op de weg lopen?quote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Jero_nimo het volgende:
Lol, ik heb nu al meer km's in januari dan in december bij elkaarIk dacht dat ik vandaag al over de 200 kwam, maar ik blijf toch steken op 192 na vandaag. Maar zeker wel tevreden mee! Dit wordt nog wel de meeste aantal in een maand ooit voor mij. Maar dat mag ook wel met de Sallandtrail in het verschiet!
Fok! UHT avontuur;
Erg mooi resultaat!quote:Op maandag 19 januari 2015 07:25 schreef TheSwan het volgende:
[..]
Het is 48'48" geworden![]()
Ondanks alle strategieën die in mijn hoofd zaten, heb ik bijzonder vlak gelopen. Tot aan kilometer 8 ging elke km in 4'54" of 4'55".
Toen flink versneld, maar dat bleek nog iets te vroeg, waardoor ik weer een beetje inzakte en de 9e km in 4'49" ging
De laatste halve km kon ineens in 4'27"/km.![]()
Apart loopje dus wel en de 10km blijft een interessante afstand. Echt het idee dat ik continu tegen de max liep, maar op dat laatste stukje vloog ik voor mijn doen behoorlijk over het asfalt en ik was ook nog echt niet helemaal 'dood' toen ik over de finish kwam. Dus in theorie zit er nog wel wat in. In maart ga ik nog een 10k-wedstrijd lopen, dus wellicht dat ik dan iets meer durf/bereik nog![]()
![]()
Michel Butter liep nog mee met Egomond-Pier-Egmond. Op zijn gemakje. 1:12. (3:25 /km)quote:
Laat ik helder zijn, ik had niet heel veel over, maar ik kwam niet zo uitgewoond over de finish als op sommige andere momenten. En waar die grens dan ligt, ja dat is voor iederen anders.
Het verschil tussen de snelste en de langzaamste loper in dit topic is meer dan een factor twee, dus bij snelheidsgerelateerde uitspraken zullen heel vaak anderen zich achter de oren krabben. Focus je, op wat jij in je benen hebt, dat is het meest constructief.Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 08:35 schreef Corniel het volgende:
[..]
Michel Butter liep nog mee met Egomond-Pier-Egmond. Op zijn gemakje. 1:12. (3:25 /km)
Laat ik helder zijn, ik had niet heel veel over, maar ik kwam niet zo uitgewoond over de finish als op sommige andere momenten. En waar die grens dan ligt, ja dat is voor iederen anders.
Het verschil tussen de snelste en de langzaamste loper in dit topic is meer dan een factor twee, dus bij snelheidsgerelateerde uitspraken zullen heel vaak anderen zich achter de oren krabben. Focus je, op wat jij in je benen hebt, dat is het meest constructief.
Goedemorgen allemaal!
Ik heb flink wat paginas moeten bij lezen: leuke fotos gezien, respect voor de snelheden waarmee jullie lopen en de enorme afstanden! En dat dan ook nog door de blubber en regen, top.
Het weekend heb ik niet gelopen, nog iets te veel spierpijn in mijn benen. Vanavond wel weer sporten (niet lopen) en daar heb ik al zin in. Merk namelijk wel dat dat ook helpt bij de opbouw van spieren en conditie. Dinsdag wil ik weer een stukje lopen, afhankelijk van hoe zwaar het vanavond is. Ik merk dat ik na inspanning nog flink wat tijd nodig heb om weer te herstellen.![]()
Supergoed dat je je behoefte aan herstel aanvoeltquote:Op maandag 19 januari 2015 08:46 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Ik heb flink wat paginas moeten bij lezen: leuke fotos gezien, respect voor de snelheden waarmee jullie lopen en de enorme afstanden! En dat dan ook nog door de blubber en regen, top.
Het weekend heb ik niet gelopen, nog iets te veel spierpijn in mijn benen. Vanavond wel weer sporten (niet lopen) en daar heb ik al zin in. Merk namelijk wel dat dat ook helpt bij de opbouw van spieren en conditie. Dinsdag wil ik weer een stukje lopen, afhankelijk van hoe zwaar het vanavond is. Ik merk dat ik na inspanning nog flink wat tijd nodig heb om weer te herstellen.
Goed luisteren naar je lichaam levert uiteindelijk een hoop plezier op, dus
Wow, echt een belachelijke training jaquote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Jero_nimo het volgende:
Fok! UHT avontuur;
Loopt gewoon even tussen neus en lippen door een HM van 1:20![]()
Ik ben echt benieuwd wat jij tijdens een wedstrijd HM zou kunnen lopen als je voluit gaat. Gewoon even niet meer dat rare modderlopen, maar een paar weg wedstrijden op de 10/HM/M dus dit jaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En @Corniel: "podium"! bloemen!![]()
Maar, kreeg jij geen beker?![]()
@Mr.B: Ik vind ook dat Jero_nemo eens wat asfalt moet verteren.
En als je goed kijkt zie je dat ik het bekertje vasthoud met de bloemen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Dus iedereen moet focussen op wat ie zelf in de benen heeft, behalve Jero, want daar focust iedereen op wat ie in de benen heeft
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Goedemorgen![]()
Wauw wat hebben jullie toch allemaal goed gelopen en mooie resultaten. Echt leuk om te lezen.
Vanavond mag ik weer meetrainen. Nu al zin in! Dan is het 10x2 min en wandelen is 1 of 2 minuten. Ben benieuwd hoe het gaat..
![]()
![]()
Corniel![]()
Mr. B![]()
UHT-ers![]()
Alle andere lopers![]()
Zelf een lekker weekend gehad. Vrijdagavond een nieuwjaarsborrel op het werk (vrij laat omdat eerst alle financiële rapportages eruit moeten). De combinatie van een paar wijntjes, weinig eten (alleen hapjes en geen echt diner) en een drukke week voelde ik zaterdag goed in mijn benen. Het tempo lag beduidend lager dan normaal, al wilde ik me toch al inhouden omdat ik zondag nog een LDL in de planning had.
's Avonds een etentje met vrienden van mijn vriendin en zondag dus eerst een LDL en daarna de verjaardag van mijn vriendin gevierd. Dus mijn weekend bestond grotendeels uit lopen en leuke sociale activiteiten. Zo vliegt een weekend wel voorbij zeg...SPOILER: zaterdagtrainingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: zondag ldl 24 kmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke app heeft jullie voorkeur en waarom? Ik gebruik eigenlijk altijd al Runkeeper, maar ik zie hier voornamelijk stats van Endomondo voorbij komen. Vertel!
Overigens, bij gebrek aan competitie van mijn vrienden/familie; voeg mij vooral toe
http://runkeeper.com/user/HenkvanderWeide/profile![]()
Ik gebruik Stava, Endomondo, TomTom MySports en RunKeeper maar Strava heeft mijn voorkeur. Die vind ik gewoon prettiger om mee te werken en overzichtelijker.![]()
Wat een resultaten weer dit weekend. Te veel om allemaal op te noemen, want dan ga ik mensen vergeten. Desalniettemin hulde!Schoenen schoonmaken is overrated!quote:Op zondag 18 januari 2015 19:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vraag maar aan Zwabber, die heeft onze collectie mogen aanschouwen.Twee minuten naast je ingeschatte tijd, zou ik ook niet blij mee zijn.quote:
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Net even mijn 2015 challenge bijgewerkt, maar als ik zo door blijf trainen kan ik hem wel tussentijds bijstellen.
Al komen er nu weer twee weekenden aan waarin ik niet kan lopen, dus de rest van de maand zal bestaan uit twee woensdagavondtrainingen en misschien nog één keer voor mezelf lopen.
Februari moet ook weer een goede maand worden met een LDL van 27 km en de UHT van 30/31 km.
Hardlopen![]()
![]()
Ik gebruik eigenlijk alleen nog Strava en Endomondo.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:51 schreef Devv het volgende:
Ik gebruik Stava, Endomondo, TomTom MySports en RunKeeper maar Strava heeft mijn voorkeur. Die vind ik gewoon prettiger om mee te werken en overzichtelijker.
Strava is per training overzichtelijker, en Endomondo geeft een mooi totaalbeeld.![]()
Ik gebruik eigenlijk ook alleen nog maar Strava maar TomTom MySports synchroniseert met de rest. Die heb ik ook meer om andere mensen bij te houden.quote:Op maandag 19 januari 2015 11:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk alleen nog Strava en Endomondo.
Strava is per training overzichtelijker, en Endomondo geeft een mooi totaalbeeld.![]()
Ik gebruik alleen Strava. Ik vind her overzichtelijker en ik fiets daarnaast ook nog regelmatig en daarvoor is Strava ook de prettigste app.![]()
Maar ben je dan niet benieuwd wat je zou kunnen op een wegwedstrijd?quote:Op maandag 19 januari 2015 11:47 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik laat Mr.B wel op de weg lopen, blijf ik op de trails
wij volgens mij allemaal wel![]()
![]()
Zo wat een afstanden, tijden en mooie loopjes door bossen enzo dit weekend weer. Echt motiverend al die leuke posts. Denk dat ik morgen weer stuk ga lopen. Wel wat last van m'n hak van m'n voetbalschoenen, maar daar had ik tijdens het hardlopen zaterdag gelukkig geen last van.
![]()
Het zijn overigens officieel gouden bogen en geen gele...quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches![]()
Ze waren hoe dan ook goud waard gistermiddagquote:Op maandag 19 januari 2015 13:16 schreef McTwente het volgende:
[..]
Het zijn overigens officieel gouden bogen en geen gele...
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ArchesF means you're fucked![]()
Altijd leuk om te lezen dat mijn oud-collega's iemand blij hebben kunnen maken.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Ze waren hoe dan ook goud waard gistermiddag![]()
Al heb ik dan niet in Veenendaal gewerkt, maar wel vele jaren voor de organisatie.![]()
Ik heb net nog de zevenheuvelenloop gelopen.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:17 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet benieuwd wat je zou kunnen op een wegwedstrijd?
wij volgens mij allemaal wel2 seconden achter Mr.B, dus dat zou 3 seconden op een HM zijn
I wish !![]()
![]()
Dat is alweer 2 maanden geleden!quote:Op maandag 19 januari 2015 13:57 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik heb net nog de zevenheuvelenloop gelopen.2 seconden achter Mr.B, dus dat zou 3 seconden op een HM zijn
I wish !![]()
Zo noemen wij ze ook als we overleggen of we er met de kinderen gaan eten of niet. Dan weten de kinderen tenminste niet waar we het over hebben en gaan ze niet direct stuiteren nog voordat er een beslissing genomen is.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:16 schreef McTwente het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ik gebruik ook alleen Strava. Maar via tapiriik.com synchroniseer ik Strava met Endomondo, Runkeeper en Garmin (Endomondo voor de Fok-groep, Garmin om Smashrun mee te vullen, en Runkeeper omdat het kan).quote:Op maandag 19 januari 2015 11:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk alleen nog Strava en Endomondo.
Mijn dochter was er toen ze zes was van overtuigd dat het "gewoon een verkreukelde patat" was.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:16 schreef McTwente het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Arches![]()
Beginnende hardloopster meld zichaltijd al een beetje semi hard gelopen op de loopband ik de sportschool en vond dat al leuk, maar het lijkt me nu wel leuk om echt te leren hardlopen en om misschien ooit iets marathon achtigs te gaan lopen
maar dat is nog heeeeeele verre toekomst muziek denk ik.. eerst maar eens trainen en recreatief hardlopen
Ik ga dit topic en de OP eens doorspitten voor tips en trucs en een beetje bijlezen en een beetje mee posten misschien?
Heb er zin in in ieder gevalhebben jullie nog gouden tips voor een beginnende harloopster?
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..![]()
Scheenupdate. Pijnvrij bij normaal lopen EN bij aanraken, drukken, etc.
Plakken er desalniettemin nog gewoon een week rust achteraan. Carry on.![]()
Nog een nieuwequote:Op maandag 19 januari 2015 17:41 schreef MissStevie het volgende:
Beginnende hardloopster meld zichaltijd al een beetje semi hard gelopen op de loopband ik de sportschool en vond dat al leuk, maar het lijkt me nu wel leuk om echt te leren hardlopen en om misschien ooit iets marathon achtigs te gaan lopen
maar dat is nog heeeeeele verre toekomst muziek denk ik.. eerst maar eens trainen en recreatief hardlopen
Ik ga dit topic en de OP eens doorspitten voor tips en trucs en een beetje bijlezen en een beetje mee posten misschien?
Heb er zin in in ieder gevalhebben jullie nog gouden tips voor een beginnende harloopster?
Heb je al een schema?❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
De gouden tip: doe rustig aan. Ga eerst lekker genieten met een beginnersschema. En daarna alle rest pas.quote:Op maandag 19 januari 2015 17:41 schreef MissStevie het volgende:
Goed bezig! Even rekenen. In februari en maart naar 10km trainen. In april en mei weer richting een halve. Ik zie het al: een najaarsmarathon zit er gewoon weer in!quote:Op maandag 19 januari 2015 17:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Scheenupdate. Pijnvrij bij normaal lopen EN bij aanraken, drukken, etc.
Plakken er desalniettemin nog gewoon een week rust achteraan. Carry on.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 17:41 schreef MissStevie het volgende:
Hoi! Welkom!
Tips: niet bezuinigen op schoenen en rustig aan doen. En wedstrijdjes zijn leuk zodra je bijv 3 of 5 km kan lopen
Wouw wat een warm welkom! thanks allNee nog geen schema, ben me een beetje aan het oriënteren op beginnersschema's, maar wat een hoop verschillende manieren van trainen zeg.. ben een beetje aan het kijken waarin ik me het beste kan vindenquote:Op maandag 19 januari 2015 17:54 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nog een nieuwe
Heb je al een schema?Rustig aan is zeker een goede tipquote:Op maandag 19 januari 2015 17:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
De gouden tip: doe rustig aan. Ga eerst lekker genieten met een beginnersschema. En daarna alle rest pas.wil mezelf nog weleens voorbij streven zegmaar
Thanks! Aan wedstrijden heb ik nog nieteens gedacht, maar lijkt me inderdaad voor nu nog helemaal niksquote:Op maandag 19 januari 2015 18:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoi! Welkom!
Tips: niet bezuinigen op schoenen en rustig aan doen. En wedstrijdjes zijn leuk zodra je bijv 3 of 5 km kan lopen![]()
goede schoenen vond ik zeker heel belangrijk! zeker omdat ik 1 knie met gebruiksaanwijzing hebdus vandaag naar de aktiesport geweest en me laten adviseren voor een goede schoen voor een beginnende harloper.. volgens mij is dat aardig gelukt en ze waren in de aanbieding.. dus dat was een leuke meevaller
Ben de sites in de OP aan het doorspitten voor wat info en misschien goed om te weten btw, dat onder het volgende kopje de dikgedrukte sites het niet meer doen??![]()
Voor mensen die echt net beginnen:
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.hartstichting.(...)dloopschema_2010_pdf
http://www.hardloop-maatj(...)t/hardlopen-met-evy/No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 17:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
De gouden tip: doe rustig aan. Ga eerst lekker genieten met een beginnersschema. En daarna alle rest pas.
[..]
Goed bezig! Even rekenen. In februari en maart naar 10km trainen. In april en mei weer richting een halve. Ik zie het al: een najaarsmarathon zit er gewoon weer in!Ligt eraan wat ik met de vakantie ga doen.
![]()
Doe het inderdaad niet meer. Evy kan je hier vinden: http://rennenmetevy.nlquote:Op maandag 19 januari 2015 18:22 schreef MissStevie het volgende:
Ben de sites in de OP aan het doorspitten voor wat info en misschien goed om te weten btw, dat onder het volgende kopje de dikgedrukte sites het niet meer doen??![]()
Voor mensen die echt net beginnen:
Schema Start to Run Serie 1 (0-5 km)
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.hartstichting.(...)dloopschema_2010_pdf
http://www.hardloop-maatj(...)t/hardlopen-met-evy/![]()
Thanks! had de site gevonden idddenk alleen niet dat dat iets voor mij is..
ik heb nu 4 verschillende beginnersschema's voor mijn neus.. hoe kies je de juiste?
zaterdag wezen lopen (13 km, mijn langste loop ooit in mijn nog korte loop carrière). Gisteren spierpijn, traplopen en vanuit zit gaan lopen ging wat lastig. Geen pijn maar beetje 'kreupel'. Vandaag redelijk weggetrokken. Bij gewoon lopen voel ik nog n klein beetje (gaat om linker onderbeen).
Vraagje: is het verstandig om vandaag te lopen of moet alles weer 100% normaal voelen? Zo ja, niet ik dan korter/langzamer lopen als normaal of maakt het niet uit?
Op het schema staat 3x10 min joggen/zone 2.
Bedankt voor de tips. (En ja, ik weet dat je lastig iets over mijn specifieke situatie kan zeggen)
Korte versie: wanneer kan je weer lopen na een pittige training?
![]()
![]()
Hier echt 0 spierpijn van gisteren, blijft me verbazen...Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Welkom missStevie!
Maakt niet uit welk schema je kiest. Als je het maar leuk vindt en je je eraan houdt.
Zelf ging ik bij evy als een speer! 3x in de week evy volgen en mijn conditie vloog vooruit. Als het makkelijk gaat: geen extra's doen want de eerste weken zijn ook bedoeld om je spieren/pezen te laten wennen.![]()
![]()
top!quote:Op maandag 19 januari 2015 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
Hier echt 0 spierpijn van gisteren, blijft me verbazen...
ik zie jullie eindtijd niet in de uitslag staan.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Welkomquote:Op maandag 19 januari 2015 18:52 schreef MissStevie het volgende:
Thanks! had de site gevonden idddenk alleen niet dat dat iets voor mij is..
ik heb nu 4 verschillende beginnersschema's voor mijn neus.. hoe kies je de juiste?Welke heb je?
@Steffelonio (tik ik dit goed?): Dat is toch echt een kwestie van aanvoelen. Een beetje moe mogen je benen best zijn, spierpijnTenzij je een rustige training doet. Ter illustratie: ik pak na een best grensverleggende training vrijdag min 2 dgn rust. Beetje uitlopen zou overigens wel kunnen.
![]()
Ik loop hier nog steeds mank bij normaal lopen, lopers knie misschien rare boel. Ik heb even mijn huidige schoenen bekeken Brooks Adrenaline 11 GTS en volgens mij zijn dat vrij neutrale schoenen. Nu heb ik de zolen eens goed bekeken en juist aan de buitenkant is er meer versleten. Pronatie dus correctie zit toch juist altijd aan de binnekant? dus dan zou het daar toch juist meer versleten moeten zijn? dus onderpronatie? wat voor schoen is dan handig?
iemand enig idee? Ik kan wel naar een winkel maar juist aanbiedingen leken mij zo mooi ;-)
edit: Het verschil is niet supergroot, maar aan de binnekant zijn nog wat grip ribbeltjes te zien en aan de buitekant zijn ze overal glad, binnen voor is wel gewoon glad.
[ Bericht 12% gewijzigd door mytec op 19-01-2015 19:06:12 ]![]()
Fijn SEMTEX!quote:Op maandag 19 januari 2015 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
Hier echt 0 spierpijn van gisteren, blijft me verbazen...
Hardlopen verbaast me ook telkens. De ene keer loop ik makkelijk. De andere keer moeizaam. Terwijl ik dan op zich dezelfde omstandigheden heb...![]()
Welkom MissStevie!Met alle respect, maar de aktiesport is niet echt een hardloopwinkel. Misschien heb je nu aardige schoenen om op te beginnen, maar als je wat serieuzer wilt gaan lopen kun je het best echte hardloopschoenen aanschaffen bij een runningshop. Maar dat kan altijd nogquote:Op maandag 19 januari 2015 18:11 schreef MissStevie het volgende:
....dus vandaag naar de aktiesport geweest en me laten adviseren voor een goede schoen voor een beginnende harloper..![]()
![]()
Twee dagen rust zou beter zijn. Maar als ik morgen pas ga kan ik maar 2x deze week ipv 3x. Dilemma.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:59 schreef Quoi het volgende:
Ter illustratie: ik pak na een best grensverleggende training vrijdag min 2 dgn rust. Beetje uitlopen zou overigens wel kunnen.![]()
![]()
Keer een dagje extra rust is niet erg, zeker na een zware training. Rust is ook training!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:03 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Twee dagen rust zou beter zijn. Maar als ik morgen pas ga kan ik maar 2x deze week ipv 3x. Dilemma.![]()
Ik vond toch dat ik afgelopen zaterdag echt rustig aan had gedaan. Niks grensverleggend maar wel zwaarder dan anders om vol te houden. Vandaag gestart voor een loopje maar 2 km en mijn onderbenen voelen zwaar en wat verdoofd aan.
Maar even rustig aan doen dus
thanks! dat is een hele goede tip! ik ben snel geneigd om een stapje erbij te doen op het moment dat iets me makkelijk af gaatquote:Op maandag 19 januari 2015 18:58 schreef steffelonio het volgende:
Welkom missStevie!
Maakt niet uit welk schema je kiest. Als je het maar leuk vindt en je je eraan houdt.
Zelf ging ik bij evy als een speer! 3x in de week evy volgen en mijn conditie vloog vooruit. Als het makkelijk gaat: geen extra's doen want de eerste weken zijn ook bedoeld om je spieren/pezen te laten wennen.zal deze in mijn achterhoofd houden
Dankjewel!quote:heb nu de sites van Runners world, Run2day, hartstichting en hardlopen.nl open staan. en alle 4 totaal verschillende schema's, De eerste en de laatste spreken me wel het meeste aan. De eerste, omddat het allemaal rustig wordt opgebouwd en er ook mooie vervolgschema's op staan en de laatste omdat daar een schema staat waarmee je in een korte tijd veel resultaat kan boeken.. maar of ddat verstandig is..
Thnx!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:02 schreef cafca het volgende:
Welkom MissStevie!
[..]
Met alle respect, maar de aktiesport is niet echt een hardloopwinkel. Misschien heb je nu aardige schoenen om op te beginnen, maar als je wat serieuzer wilt gaan lopen kun je het best echte hardloopschoenen aanschaffen bij een runningshop. Maar dat kan altijd nogwbt de aktiesport ben ik het zeker met je eens, maar ik heb nu voor een leuk budget bedrag redelijke beginnersschoenen aan kunnen schaffen. Ik weet nog niet of ik dit vol ga houden (ga er natuurlijk wel vanuit
) maar vond het zonde om nu al een smak geld neer te leggen voor hardloopschoenen die ik misschien maar 2x ga gebruiken. Maar als ik serieus ga lopen en langer en vaker dan is het zeker de bedoeling om goede schoenen 'aan te laten meten'
Hier een beetje stijve knie... maar verder niks.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
Hier echt 0 spierpijn van gisteren, blijft me verbazen...Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Hier een beetje stijve kuit... maar verder niks.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:10 schreef Frsh het volgende:
[..]
Hier een beetje stijve knie... maar verder niks.![]()
Hier ookquote:Op maandag 19 januari 2015 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
Hier echt 0 spierpijn van gisteren, blijft me verbazen...![]()
Wel een blauwe nagel, maar dat is zoals verwacht.![]()
Ik weet niet eens hoe je hem erbij krijgt, even uitzoeken..quote:Op maandag 19 januari 2015 18:59 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
top!
ik zie jullie eindtijd niet in de uitslag staan.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat is bij mij ook de consequentie. Geen probleem, want daarna kun je wel weer 3x gaan. Word je niet slechter vanquote:Op maandag 19 januari 2015 19:03 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Twee dagen rust zou beter zijn. Maar als ik morgen pas ga kan ik maar 2x deze week ipv 3x. Dilemma.
De stap die je in die voorafgaande training hebt genomen is - achteraf gezien - dan misschien wel te groot geweest? 3x pw trainen moet moeiteloos mogelijk zijn.![]()
Tja, je bent UHT-held of je bent het niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hier ook![]()
Wel een blauwe nagel, maar dat is zoals verwacht.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Allereerst welkom!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:09 schreef MissStevie het volgende:
Dankjewel! heb nu de sites van Runners world, Run2day, hartstichting en hardlopen.nl open staan. en alle 4 totaal verschillende schema's, De eerste en de laatste spreken me wel het meeste aan. De eerste, omddat het allemaal rustig wordt opgebouwd en er ook mooie vervolgschema's op staan en de laatste omdat daar een schema staat waarmee je in een korte tijd veel resultaat kan boeken.. maar of ddat verstandig is..
En zoals al gezegd is, rustig opbouwen is het beste advies wat wij je kunnen geven. En als het eerste schema zich daarop toelegt, zou ik zeker met dat schema gaan lopen. Resultaat boeken kan altijd nog, rustig opbouwen kun je maar één keer goed doenSucces in ieder geval, en veel loopplezier gewenst!
Hier wat zeurpijntjes in m'n schenen van de 10km van gisteren. Maar verder niks
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik heb ook totaal nergens last van, van dit weekendquote:Op maandag 19 januari 2015 19:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hier ook![]()
Wel een blauwe nagel, maar dat is zoals verwacht.. Had ik niet verwacht. Moet maar weer hoogtemeters gaan maken, dan voel ik het meestal wel. Vandaag wel rustdagje op schema, dus blijf lekker thuis
![]()
![]()
Welkom MissStevie. Zoals al gezegd is, kies een schema uit om rustig op te bouwen. Wat betreft de schoenen, ik heb zelf ook eerst goedkopere hardloopschoenen gekocht omdat ik ook niet wist of ik het wel leuk zou vinden. Merkte wel het verschil toen ik nav analyse schoenen kocht bij de hardloopspeciaalzaak. Goede hardloopschoenen zijn wel duur, maar goede beloning voor als je goed bezig bent met hardlopen.
![]()
Ik denk dat ik dan ga voor het schema van Runnersworld. Ik wil mijn lichaam niet verpoeren immershet plan is gesmeed.. denk dat ik morgen maar eens ga beginnen dan
heb er zin in
@Voccar: exactly my thoughtseen extra motivatie om het vol te houden.. shoppen is altijd een goede motivatie voor een vrouw
Dat zegt niet heel veel over onder/overpronatie. Je kan met de buitenkant van je voet neerkomen, waarna je (te ver) inzakt naar binnen. Dan slijt dus de buitenkant terwijl je wel overproneert. Als ze in de winkel naar je schoenen kijken is het vaak ook meer de achterkant, of je hiel nog rechtstaat laat maar zeggen.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:00 schreef mytec het volgende:
Ik loop hier nog steeds mank bij normaal lopen, lopers knie misschien rare boel. Ik heb even mijn huidige schoenen bekeken Brooks Adrenaline 11 GTS en volgens mij zijn dat vrij neutrale schoenen. Nu heb ik de zolen eens goed bekeken en juist aan de buitenkant is er meer versleten. Pronatie dus correctie zit toch juist altijd aan de binnekant? dus dan zou het daar toch juist meer versleten moeten zijn? dus onderpronatie? wat voor schoen is dan handig?
iemand enig idee? Ik kan wel naar een winkel maar juist aanbiedingen leken mij zo mooi ;-)
edit: Het verschil is niet supergroot, maar aan de binnekant zijn nog wat grip ribbeltjes te zien en aan de buitekant zijn ze overal glad, binnen voor is wel gewoon glad.
Bij mij is de buitenkant vaak ook wat meer afgesleten, maar loop ook neutraal. Oh, ligt volgens mij ook aan je landing. Hak/mid/voorvoetlanding etc...![]()
Wat mij gemotiveerd heeft om het vol te houden/leuk te blijven vinden is een hardloop appje op mijn telefoon tijdens het lopen (bijv strava). Dan zie je echt goed je vooruitgang.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:17 schreef MissStevie het volgende:
denk dat ik morgen maar eens ga beginnen danheb er zin in
![]()
Op zich is het geen ramp om 2 keer te rennen ipv 3 keer als je zoveel spierpijn hebt.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:53 schreef steffelonio het volgende:
Korte versie: wanneer kan je weer lopen na een pittige training?
Je zou ook best even een paar minuutjes kunnen dribbelen om de doorbloeding te bevorderen en dat helpt ook tegen je spierpijn.
Zelf moet ik vandaag weer, want totaal geen spierpijn van gisteren ondanks dat ik veel te hard ging en ook nog eens in het bos. Alleen gevoelige enkel, maar dat zal nog wel even zo blijven.
Maar die kou ... zo verdomd moeilijk om uit huis te gaan.![]()
Niet miepen, maar lopen. Niet miepen, maar lopen. Niet miepen, maar lopen.![]()
Ok dankjewel! dan waarschijnlijk toch maar op zoek naar een winkel om wel met het juiste spul terug te komen. En ik maar denken ach dat bepaal ik zo wel even..quote:Op maandag 19 januari 2015 19:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat zegt niet heel veel over onder/overpronatie. Je kan met de buitenkant van je voet neerkomen, waarna je (te ver) inzakt naar binnen. Dan slijt dus de buitenkant terwijl je wel overproneert. Als ze in de winkel naar je schoenen kijken is het vaak ook meer de achterkant, of je hiel nog rechtstaat laat maar zeggen.
Bij mij is de buitenkant vaak ook wat meer afgesleten, maar loop ook neutraal.![]()
Leuk nutteloos feitje. Mijn grote teen incl nagel zijn voor het eerst weer normaal! Dwz al het blauw ed is eindelijk weg. Dat heeft - in Endomondo terugkijkend - precies één jaar geduurd. Precies op 17 jan'14 ging ik op mijn plaat tijdens de eerste 16 km van de HM-opbouw. En die was nu afgelopen vrijdag
Geinig man
Het maakt weinig uit; allemaal goede schema's!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:17 schreef MissStevie het volgende:
Ik denk dat ik dan ga voor het schema van Runnersworld. Ik wil mijn lichaam niet verpoeren immershet plan is gesmeed.. denk dat ik morgen maar eens ga beginnen dan
heb er zin in.
Succes en veel plezier, opbouwen is zo leuk![]()
![]()
Succes.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:17 schreef MissStevie het volgende:
het plan is gesmeed.. denk dat ik morgen maar eens ga beginnen danheb er zin in
Knap dat beginners in de bijna vrieskou starten met hardlopen.
Ik houd dit jaar voor het eerst geen winterslaap.![]()
![]()
Ik heb wel spierpijn van mijn rondje gisterenquote:Op maandag 19 januari 2015 18:56 schreef SEMTEX het volgende:
Hier echt 0 spierpijn van gisteren, blijft me verbazen...![]()
![]()
Dat is idd heel leukquote:Op maandag 19 januari 2015 19:20 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Wat mij gemotiveerd heeft om het vol te houden/leuk te blijven vinden is een hardloop appje op mijn telefoon tijdens het lopen (bijv strava). Dan zie je echt goed je vooruitgang.een paar appjes gedownload op mijn telefoon en nu aan het uitvogelen welke ik het leukste vind
ik zat er trouwens aan te denken om te beginnen met opbouwen op de lopende band.. maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat niet heel verstandig is en dat ik idd beter gewoon buiten kan beginnen
Buiten lopen is sowieso veel leuker dan op de lopende band, zelfs in de kouquote:Op maandag 19 januari 2015 19:30 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Dat is idd heel leukeen paar appjes gedownload op mijn telefoon en nu aan het uitvogelen welke ik het leukste vind
ik zat er trouwens aan te denken om te beginnen met opbouwen op de lopende band.. maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat niet heel verstandig is en dat ik idd beter gewoon buiten kan beginnen![]()
![]()
Lekker buiten gaan lopen! Wel goed aankleden, wandelpauzes zijn brrrr!quote:Op maandag 19 januari 2015 19:30 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Dat is idd heel leukeen paar appjes gedownload op mijn telefoon en nu aan het uitvogelen welke ik het leukste vind
ik zat er trouwens aan te denken om te beginnen met opbouwen op de lopende band.. maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat niet heel verstandig is en dat ik idd beter gewoon buiten kan beginnen
Qua spierpijn: niks van het lopen, maar wel van bootcamp.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
UHT-ers: hoe heet onze groep? Je moet trouwens een MST-account hebben om je tijd te registreren.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Semtex' angels devilsquote:Op maandag 19 januari 2015 19:38 schreef SEMTEX het volgende:
UHT-ers: hoe heet onze groep? Je moet trouwens een MST-account hebben om je tijd te registreren.![]()
![]()
![]()
Net even een herstelloopje gedaan, uur ruim op een lekker lage hartslag gelopenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik kan hem wel toevoegen, maar dan komt hij denk ik onder mijn naam. Heb een account op MST via facebook.![]()
Gewoon buiten beginnenquote:Op maandag 19 januari 2015 19:30 schreef MissStevie het volgende:
[..]
ik zat er trouwens aan te denken om te beginnen met opbouwen op de lopende band.. maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat niet heel verstandig is en dat ik idd beter gewoon buiten kan beginnenDeze vrieskou helpt je harden voor de rest van je loopcariere
Ik ben 2 jaar geleden gestart ergens midden januari. Vrieskou, sneeuw, gladde wegen. Als je daar doorheen komt zit het wel goed
![]()
![]()
dan ga ik maar eens een route uitstippelen buiten die binnen het aantal minuten past
in principe zou ik naar de sportschool kunnen rennen, heen, dat sluit mooi aan op mijn schema.. maar om vervolgens nog 3 kwartier zumba te doen en dan weer terug te lopen is vast en zeker teveel van het goede of niet
*langzaam beginnen Steves.. langzaam beginnen*
quote:Op maandag 19 januari 2015 09:29 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Wow, echt een belachelijke training ja![]()
Loopt gewoon even tussen neus en lippen door een HM van 1:20![]()
Ik ben echt benieuwd wat jij tijdens een wedstrijd HM zou kunnen lopen als je voluit gaat. Gewoon even niet meer dat rare modderlopen, maar een paar weg wedstrijden op de 10/HM/M dus dit jaar!Ik denk dat jij sneller bent op het vlakke asfalt. Dat bleek ook al wel een beetje bij de 7HL. Dat trailen is natuurlijk heel zwaar en jero is daar goed in, maar een wisselende belasting van het lichaam op een wisselende ondergrond kan ook juist minder zwaar zijn voor het lichaam. Mogelijk dat het een grotere belasting is om urenlang een monotone beweging te moeten maken op een verharde ondergrond, vaak in een omgeving waar de wind vrij spel heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, ik probeer jero een beetje te prikkelen.Done.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:41 schreef Nanook24 het volgende:
Zwabber, mag ik op de valreep nog in de OP voor dit loopje volgende week??
[ code verwijderd ]
Ik zal wel als laatste eindigen maar dat mag de pret niet drukkenDe 12 km is geen officiële afstand, dus niet pijllproof.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:20 schreef Corniel het volgende:
Het was eigenlijk een hele 'saaie' race. Die twee mannen voor me liepen echt veel te hard voor me, er achter viel al snel een gat. En ik heb rustig gelopen op 3:55/3:58. Ik ben niet zo diep gegaan als ik wel eens doe tijdens een wedstrijd. Was een leuk parkoers met veel wind. Weinig euforie, vooral een trainingswedstrijd over een incourante afstand. Wel een Pijll-proof p.r. op de 12 km.
Volgens mij was er nog een aanvraag voor een loopje in de OP, maar die kan ik niet meer vinden.
Is er al wat bekend over de Kijkduinmeet?![]()
Als je in de sportschool niet je benen echt traint, hooguit wat rustig fietsen en wat andere spiergroepen en niet terug rent na afloop is het geen probleem.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:04 schreef MissStevie het volgende:
dan ga ik maar eens een route uitstippelen buiten die binnen het aantal minuten past
in principe zou ik naar de sportschool kunnen rennen, heen, dat sluit mooi aan op mijn schema.. maar om vervolgens nog 3 kwartier zumba te doen en dan weer terug te lopen is vast en zeker teveel van het goede of niet
*langzaam beginnen Steves.. langzaam beginnen*Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Is Mr.B ook!quote:Op maandag 19 januari 2015 20:07 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik denk dat jij sneller bent op het vlakke asfalt. Dat bleek ook al wel een beetje bij de 7HL. Dat trailen is natuurlijk heel zwaar en jero is daar goed in, maar een wisselende belasting van het lichaam op een wisselende ondergrond kan ook juist minder zwaar zijn voor het lichaam. Mogelijk dat het een grotere belasting is om urenlang een monotone beweging te moeten maken op een verharde ondergrond, vaak in een omgeving waar de wind vrij spel heeft.
Inderdaad, ik probeer jero een beetje te prikkelen.![]()
En je hebt ook helemaal gelijk, ik weet zeker dat ik eerder geblesseerd zou raken als ik nu voor een snelle wegmarathon zou gaan trainen in tegenstelling tot een trail van 50+ km. Al loop ik de laatste tijd wel iets teveel op asfalt naar mijn mening, vooral door het snel donker worden. Maar tot nu toe gaat het nog goed![]()
![]()
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:25 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Is Mr.B ook!![]()
En je hebt ook helemaal gelijk, ik weet zeker dat ik eerder geblesseerd zou raken als ik nu voor een snelle wegmarathon zou gaan trainen in tegenstelling tot een trail van 50+ km. Al loop ik de laatste tijd wel iets teveel op asfalt naar mijn mening, vooral door het snel donker worden. Maar tot nu toe gaat het nog goedInderdaad, 2 volle seconden op 15 km!
![]()
Maar even serieus: kijk je wel uit voor overbelasting? Je traint nu wel erg veel en erg hard volgens mij. Juist als het allemaal erg makkelijk gaat, is het risico om te veel te doen erg groot. Weet ik helaas uit ervaring...![]()
Welkom MissStevie![]()
Vandaag was mijn 2e training... 10x2 minuten rennen. Ging goed met mn knie want die was getaped(En nee dat mag ik niet zelf dat weet ik maar ik ben bijna een halfjaar lang getaped en het is mij ook nog geleerd dus weet ondertussen hoe het moet
En het was nog goed ook hij had nog even gekeken anders had hij het opnieuw gedaan nmlk!) Anyway ik had er dus minder last van dat is het belangrijkste. Alleen wel kramp in mijn kuit weer
.Wat met wandelen weggaat. Bij ongeveer de 9e interval trok het eindelijk weg. Was ook wel redelijk buiten adem maar dat kwam ook omdat ik me eigen helemaal de pleurus in hoest vorige week had ik het namelijk nauwlijks. Aan het eind deden we nog een interval alleen we moesten op gevoel 2 minuten rennen. Wonder boven wonder was ik toen even niet buiten adem meer en hoeste niet en rende ik volgens trainer 2:10. Langste van de groep. De rest had 1:30 / 1:45 / 1:40. Dus dat maakte me toch wel weer een beetje trots. Ik ben blij! Op na volgende week..
![]()
Oja Endomondo: http://app.endomondo.com/workouts/460982401/19432788![]()
Ik probeer er op te letten. En trainingen zoals die van zaterdag zijn ook eigenlijk niet de bedoeling nee. Het had een wedstrijd kunnen zijn, maar dan had ik die 30 van gister niet gehad denk ik. Deze week een relatieve rustweek gelukkig. Geloof net iets meer dan 50km in totaal.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:34 schreef Mr.B. het volgende:
[..]Inderdaad, 2 volle seconden op 15 km!
![]()
Maar even serieus: kijk je wel uit voor overbelasting? Je traint nu wel erg veel en erg hard volgens mij. Juist als het allemaal erg makkelijk gaat, is het risico om te veel te doen erg groot. Weet ik helaas uit ervaring...
Jij gaat gelukkig ook weer helemaal lekker ja, toch best een tijdje eruit geweest toen na de Ekiden.Maar nu weer keihard knallen! Ga jij nog eens een marathon lopen trouwens?
![]()
![]()
Woensdag ga ik hardlopen! Dan van 't weekend als alles mee blijft werken een 10k wedstrijd en dan de M voorbereiding in. Daar moet ik eigenlijk al mee bezig zijn maar heb m'n knieën nog wat rust gegund.
't moet ook wel want als ik niet loop zie ik mijn gewicht wel toenemen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Net iets meer dan 50km een relatieve rustweek noemen
Hence 'relatief'.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:49 schreef trolley het volgende:
Net iets meer dan 50km een relatieve rustweek noemen![]()
Oeh vandaag heeft t al even een beetje gesneeuwd
Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Klopt, heb ik ook gedaan ! 1e wedstrijdje sinds 9 november, werd weer eens tijdquote:Op maandag 19 januari 2015 21:02 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ja hoor, zou jij niet in het Vondelpark lopen gisteren?![]()
Lekker gelopen ??![]()
Rust is ook training, al is dat niet altijd even makkelijk. Je loopt dus wel volgens een schema?quote:Op maandag 19 januari 2015 20:39 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ik probeer er op te letten. En trainingen zoals die van zaterdag zijn ook eigenlijk niet de bedoeling nee. Het had een wedstrijd kunnen zijn, maar dan had ik die 30 van gister niet gehad denk ik. Deze week een relatieve rustweek gelukkig. Geloof net iets meer dan 50km in totaal.
Jij gaat gelukkig ook weer helemaal lekker ja, toch best een tijdje eruit geweest toen na de Ekiden.Maar nu weer keihard knallen! Ga jij nog eens een marathon lopen trouwens?
Ja, tussen Ekiden en Ekiden er eigenlijk uit geweest, maar nu wel weer helemaal terug!
Ik wil misschien in mei een marathon gaan lopen. Kopenhagen of Leiden zou dat dan worden.![]()
Ja, lekker in de regen. En voor en na de loop ook een hoop gezelligheid in de StayOke. Het was weer leuk. Jij ook lekker gelopen?quote:Op maandag 19 januari 2015 21:04 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ook gedaan ! 1e wedstrijdje sinds 9 november, werd weer eens tijd![]()
Lekker gelopen ??![]()
Zo, dat was best lekker weer vanavond. Goed koud, zeg maar. 10km over de baan gestiefeld in een zooi verschillende tempo's.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
The Stick of een foamroller? Ik wil iets aanschaffen om mijn kuitjes en hamstrings te masseren, kan iemand iets vertellen over de ervaringen? Ze zien er zo verschillend uit.![]()
Ik had afgesproken met familie, ben gelijk na de wedstrijd daar wezen douchen en eten. Ondanks de regen wel goed gelopen, 41:16quote:Op maandag 19 januari 2015 21:16 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ja, lekker in de regen. En voor en na de loop ook een hoop gezelligheid in de StayOke. Het was weer leuk. Jij ook lekker gelopen?![]()
![]()
Je gaat binnenkort al weg en dan is het geld op en zit je dus waarschijnlijk gewoon op de camping, waar je alle tijd om te trainen hebt...quote:Op maandag 19 januari 2015 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ligt eraan wat ik met de vakantie ga doen.
Ah, dan heb ik nog 7 maanden te gaan met mijn teennagel.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:23 schreef Quoi het volgende:
Leuk nutteloos feitje. Mijn grote teen incl nagel zijn voor het eerst weer normaal! Dwz al het blauw ed is eindelijk weg. Dat heeft - in Endomondo terugkijkend - precies één jaar geduurd. Precies op 17 jan'14 ging ik op mijn plaat tijdens de eerste 16 km van de HM-opbouw. En die was nu afgelopen vrijdag
Geinig manZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vandaag toch maar niet gelopenbeen voelt niet 100%, dus ik ga morgen pas. Ik kan nu maar 2x deze week, want donderdag kan ik niet. Jammer maar helaas. Voelt wel vreemd, na tig weken wel 3x lopen met telkens 1 rustdag. Misschien toch donderdag rond middernacht nog klein rondje lopen
![]()
![]()
Wat gaat het hier snel
welkom aan MissStevie, veel Suc6 met de eerste (kilo)meters.
ik heb vanavond lekker gesport, ik heb alleen altijd bij squads het gevoel alsof ik mijn bovenbeen spieren verrek.
Nog even kijken of ik morgen een klein rondje kan maken.![]()
Te zware squads misschien? Ik deed een tijdje terug ook bodypump en ja dat kon wel met wat meer kg. Maar mijn bovenbenen stonden te trillen bij het squatten.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:08 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Wat gaat het hier snel
welkom aan MissStevie, veel Suc6 met de eerste (kilo)meters.
ik heb vanavond lekker gesport, ik heb alleen altijd bij squads het gevoel alsof ik mijn bovenbeen spieren verrek.
Nog even kijken of ik morgen een klein rondje kan maken.![]()
Hele zware squats die last geven aan je quads?
Morgen 6x1000 meter op het programma, voel mijn benen nog een beetje na het weekend. Weertje van vandaag mag er morgen ook wel zijn, lekker fris, maar in ieder geval droog.
Jack does it in real time...![]()
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op maandag 19 januari 2015 21:20 schreef Angel-A het volgende:
The Stick of een foamroller? Ik wil iets aanschaffen om mijn kuitjes en hamstrings te masseren, kan iemand iets vertellen over de ervaringen? Ze zien er zo verschillend uit.Zo´n foamroller is geinig, maar daar heb je veel plek in huis voor nodig om languit te kunnen liggen, dat heb ik niet
Dan heb jij wel een heel klein huis.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naarZo´n foamroller is geinig, maar daar heb je veel plek in huis voor nodig om languit te kunnen liggen, dat heb ik niet
Voor de bovenbenen en hamstrings vind ik de foamroller een uitkomst en ik merk echt het verschil nu ik dagelijks wat heen en weer rol. Voor de kuiten vind ik het minder praktisch, daar wil ik nog een stick voor aanschaffen.![]()
Ik heb ook een foamroller maar gebruik hem alleen als de spieren wat strak staan of wat zeuren.
Kuiten rollen gaat overigens goed in mijn beleving, doe het altijd zoals op onderstaande video:
Misschien kan ik deze vraag googlen, dus vergeef me als ik een domme vraag stel. Als je per keer 10-14 km rent: hoe vaak kan je dan max. per week rennen? Wanneer is er sprake van 'ongezond' hardloopgedrag?![]()
Definieer ongezond. Wil je zo lang mogelijk leven? Een fit en energievol leven? Geen blessures? Ik ken mensen die 6000km per jaar maken en die heel gezond zijn. Zolang je het maar goed opbouwt de afstanden die je loopt zie ik niet veel problemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 05:45 schreef BOL9090 het volgende:
Misschien kan ik deze vraag googlen, dus vergeef me als ik een domme vraag stel. Als je per keer 10-14 km rent: hoe vaak kan je dan max. per week rennen? Wanneer is er sprake van 'ongezond' hardloopgedrag?![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 06:28 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Definieer ongezond. Wil je zo lang mogelijk leven? Een fit en energievol leven? Geen blessures? Ik ken mensen die 6000km per jaar maken en die heel gezond zijn. Zolang je het maar goed opbouwt de afstanden die je loopt zie ik niet veel problemen.Ik wil zo lang mogelijk leven, maar dan wel zo fit en energievol mogelijk.
Uhm, ik begrijp dat er geen richtlijnen zijn. Het punt is namelijk dat ik twee jaar geleden van een zestiger hoorde dat zijn vriend versleten lichaamsonderdelen heeft vanwege de vele marathons die hij heeft gelopen. Hij waarschuwde de jongeren, waaronder ik, voor te fanatiek hardlopen. Vandaar dat ik deze vraag nu stel (omdat ik per week min. 4x hardloop).
![]()
Deze dertiger zal dan waarschuwen voor versleten lendenen vanwege het vele bankhangen. Daarom wil ik jongeren, waaronder jij, waarschuwen voor te fanatiek tv-kijken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:29 schreef BOL9090 het volgende:
[..]Ik wil zo lang mogelijk leven, maar dan wel zo fit en energievol mogelijk.
Uhm, ik begrijp dat er geen richtlijnen zijn. Het punt is namelijk dat ik twee jaar geleden van een zestiger hoorde dat zijn vriend versleten lichaamsonderdelen heeft vanwege de vele marathons die hij heeft gelopen. Hij waarschuwde de jongeren, waaronder ik, voor te fanatiek hardlopen. Vandaar dat ik deze vraag nu stel (omdat ik per week min. 4x hardloop).
Het is altijd wat. Maar een keer of drie vier hardlopen in de week is vrij normaal.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Volgens mij heeft die man dan teveel door blessures heen gerend en te weinig hersteltijd genomen tussendoor. Dan begint de anti hardloopmafia meteen te zeiken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:29 schreef BOL9090 het volgende:
Maar 4x per week 10-14 km kan wel als je het goed rustig opbouwt. En als je niet altijd volle bak gaat.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
hoi, een lichaam is aan slijtage onderhevig.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:29 schreef BOL9090 het volgende:
ik kom op mijn werk heel wat versleten heupen en knieën tegen, maar deze mensen hebben nog nooit een marathon gelopen![]()
Ieder lichaam is anders. Als je goed opbouwt, goed naar je lichaam luistert en je lichaam goed verzorgt, kom je een heel eind
Als het dan toch gaat over niet te hard gaan; ik zit nog steeds met een pijntje in m'n linkerknieOp een schaal van 0-10 zou ik zeggen dat het varieert tussen 1 en 3 ofzo, maar wel al een paar weken.
Nu zie ik twee opties: a) ik blijf gewoon doortrainen en hoop dat het één van die pijntjes is die vanzelf over gaat of b) ik houd een week rust.
Liefst train ik natuurlijk altijd doormaar een week rust is denk ik geen gek idee. Vraag me wel af wat het betekent voor m'n voorbereiding voor Rotterdam om nu een week te missen. Zijn er onder de marathon-veteranen ervaringsdeskundigen met blessures in de trainingsperiode?
[ Bericht 0% gewijzigd door TMan op 20-01-2015 08:54:51 ]![]()
http://www.nu.nl/wetensch(...)echt-gezondheid.html
Maar dat schijnt geen goed onderzoek te zijn geweest. En komt eens in de zoveel tijd weer opduiken.
Mij boeit het allemaal niet zoveel, dood ga je toch. En lopen is leuk!![]()
![]()
Gisteren bij mijn darmtherapeut kreeg ik ook eenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:49 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar dat schijnt geen goed onderzoek te zijn geweest. En komt eens in de zoveel tijd weer opduiken.
Mij boeit het allemaal niet zoveel, dood ga je toch. En lopen is leuk!blik toen ik vroeg over het hardlopen. Hij reageerde ook op dezelfde manier als het onderzoek...
Maar voorlopig zal het nog wel bij toekijken blijven, gok pas over een week of 12-16 weer rustig aan te kunnen beginnenHelaas, dus geen doelen stellen op hardloopgebied voor de zomer...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zo lang nog? Jemig zegquote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:01 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Gisteren bij mijn darmtherapeut kreeg ik ook eenblik toen ik vroeg over het hardlopen. Hij reageerde ook op dezelfde manier als het onderzoek...
Maar voorlopig zal het nog wel bij toekijken blijven, gok pas over een week of 12-16 weer rustig aan te kunnen beginnenHelaas, dus geen doelen stellen op hardloopgebied voor de zomer...
Kwaliteit is beter dan kwantiteitquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:49 schreef Jero_nimo het volgende:
Mij boeit het allemaal niet zoveel, dood ga je toch. En lopen is leuk!![]()
![]()
Op zeker nog 4 weken, hoogst waarschijnlijk gaat dat opgerekt worden naar 8 weken, maar gok dat daarna ik ook nog niet meteen kan gaan beginnen.. Dus vandaar mijn voorzichtige inschatting.quote:<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik miste vorig jaar door een blessure de eerste maand van drie maanden marathonvoorbereiding en ik kon de marathon precies zo lopen als ik wilde. Klein beetje schuiven her en der in het schema was genoeg. Als je nu een weekje mist in je schema is dat echt geen man overboord. En in een week verlies je ook 0 conditie.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:35 schreef TMan het volgende:
Als het dan toch gaat over niet te hard gaan; ik zit nog steeds met een pijntje in m'n linkerknieOp een schaal van 0-10 zou ik zeggen dat het varieert tussen 1 en 3 ofzo, maar wel al een paar weken.
Nu zie ik twee opties: a) ik blijf gewoon doortrainen en hoop dat het één van die pijntjes is die vanzelf over gaat of b) ik houd een week rust.
Liefst train ik natuurlijk altijd doormaar een week rust is denk ik geen gek idee. Vraag me wel af wat het betekent voor m'n voorbereiding voor Rotterdam om nu een week te missen. Zijn er onder de marathon-veteranen ervaringsdeskundigen met blessures in de trainingsperiode?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb nog geen marathon op de weg gelopen maar wel 44 kilometer met een week voorbereiding dus dat moet voor jou ook helemaal goed komenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:35 schreef TMan het volgende:
[..]
Zijn er onder de marathon-veteranen ervaringsdeskundigen met blessures in de trainingsperiode?. Nee, even serieus. Je kunt best een week rust nemen. Ik mis straks ruim een maand van mijn marathontraining en ga er nog steeds van uit dat het wel goed gaat komen.
![]()
Dat vele is natuurlijk wel wel een belangrijk onderdeel. Een oud collega van mij liep er 125 (marathons en ultra's) in 10 jaar.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:29 schreef BOL9090 het volgende:
Dan is het idd niet gek dat je lichaam op is.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Loop marathons met mate!
1 a 2 per jaar moet echt geen probleem zijn (mits je een beetje voorbereid uiteraard), maar iedere maand een marathon, 10 jaar lang das wel een aanslag op je lichaam ja
In china was een man die liep elke dag voor z'n werk een marathon..quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:24 schreef Guard het volgende:
Loop marathons met mate!
1 a 2 per jaar moet echt geen probleem zijn (mits je een beetje voorbereid uiteraard), maar iedere maand een marathon, 10 jaar lang das wel een aanslag op je lichaam ja![]()
Om op zijn werk te komen, of was zijn werk echt letterlijk "marathons lopen"?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 10:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
In china was een man die liep elke dag voor z'n werk een marathon..Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Elke morgen een duurloopje van 42 km ongeveer en dan naar het werkquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Om op zijn werk te komen, of was zijn werk echt letterlijk "marathons lopen"?
Edit:
Hier nog iemand anders:
http://edition.cnn.com/20(...)n.record.engels.365/
Kan de chinese man in kwestie even niet vinden![]()
![]()
Mwah, het kan opzich wel. Onze voorouders (en dan bedoel ik niet je overgroot opaquote:) waren natuurlijk jagers/verzamelaars. Die zaten niet 7/8 uur per dag achter een bureau. Uiteraard past het lichaam zich aan en zijn we geëvolueerd naar wat we nu zijn, maar ik geloof best dat iemand (met wat aanleg/talent) en goede training dat kan bereiken. Laatst ook een stukje op discovery gezien over die mensen die 24uurs lopen doen
![]()
![]()
![]()
Je had toch ook die Russische of Poolse vrouw die een jaar lang elke dag een marathon liep. Spoort ook niet helemaal nee.![]()
Later als ik groot ben ga ik de UTMB lopen. Daar doe ik waarschijnlijk ook langer over dan 24 uurquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Mwah, het kan opzich wel. Onze voorouders (en dan bedoel ik niet je overgroot opa) waren natuurlijk jagers/verzamelaars. Die zaten niet 7/8 uur per dag achter een bureau. Uiteraard past het lichaam zich aan en zijn we geëvolueerd naar wat we nu zijn, maar ik geloof best dat iemand (met wat aanleg/talent) en goede training dat kan bereiken. Laatst ook een stukje op discovery gezien over die mensen die 24uurs lopen doen
![]()
. Maar dat is eens in de zoveel tijd. Dan kan het nog wel
Moet je niet elke dag doen
![]()
![]()
Eigenlijk gewoon nooit hoorquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:11 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Later als ik groot ben ga ik de UTMB lopen. Daar doe ik waarschijnlijk ook langer over dan 24 uur. Maar dat is eens in de zoveel tijd. Dan kan het nog wel
Moet je niet elke dag doen
![]()
![]()
Ik ga er voor het gemak van uit dat ik de UTMB nooit ga doen.
Genoeg andere loopjes gelukkig, waar je je niet voor hoeft te qualificeren.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Het is sowieso knap maar ik vraag mij dan gelijk af hoe die marathons gelopen zijn. Ik kon niet zo snel vinden hoe lang hij over elke marathon deed en of ze verspreid over de dag waren of niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Elke morgen een duurloopje van 42 km ongeveer en dan naar het werk
[..]
Hier nog iemand anders:
http://edition.cnn.com/20(...)n.record.engels.365/
[..]![]()
Oh wouw.. wat een afstanden.. ik moest er niet aan denken om dat elke dag te lopen. Eens in de zoveel tijd ok maar elke dag een marathon gaat me wel iets te verwel respect voor de mensen die dat doen!
Hier inmiddels de eerste 3 km erop zitten, dus de kop is erafheb nog wel getwijfeld of ik niet gewoon de sportschool in zou gaan, omdat ik bang was om tijdens mijn rondje bekenden tegen te komen ofzo en opbouwend en beginnend harlopen ziet er nou eenmaal niet zo spectaculair uit
Verder wel wat zwaarder dan gedacht.. ik liep op de sportschool ook altijd min. 30-40 min op de loopband, maar dan loop je constant in 1 tempo natuurlijk. Was nu na 1 min rennen al aan het hijgenmaargoed.. heb ook nog niet echt een idee wat ik doe natuurlijk, die wijsheid komt met de kilometers hoop ik?
![]()
Ik vond het iig leuk en ben besmet
Ik vraag me of die Chinees dan wel genoeg at, de meesten eten elke dag wat rijst maar dat moet dan een flinke berg zijn geweest.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:21 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is sowieso knap maar ik vraag mij dan gelijk af hoe die marathons gelopen zijn. Ik kon niet zo snel vinden hoe lang hij over elke marathon deed en of ze verspreid over de dag waren of niet.![]()
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:21 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is sowieso knap maar ik vraag mij dan gelijk af hoe die marathons gelopen zijn. Ik kon niet zo snel vinden hoe lang hij over elke marathon deed en of ze verspreid over de dag waren of niet.Bron: http://www.marathonman365.be/marathonman/365marathonsquote:Stefaan liep zijn marathons bewust aan een traag tempo. Voor hem betekende dat aan een lage hartslag.
[...]
Stefaan deed er telkens ongeveer 4 uur over om een marathon te lopen. Zijn beste tijd was op eerste editie van de marathon van Gent (2010) waarvan hij bovendien de bezieler en initiatiefnemer was: 3u23. Zijn slechtste tijd was dag 18 van zijn avontuur toen hij zijn kwetsuur opliep: 6u29. Zijn beste tijd ooit was 2u57 in Amsterdam in 2006.![]()
Welkom! Welk schema heb je gekozen?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:24 schreef MissStevie het volgende:
Oh wouw.. wat een afstanden.. ik moest er niet aan denken om dat elke dag te lopen. Eens in de zoveel tijd ok maar elke dag een marathon gaat me wel iets te verwel respect voor de mensen die dat doen!
Hier inmiddels de eerste 3 km erop zitten, dus de kop is erafheb nog wel getwijfeld of ik niet gewoon de sportschool in zou gaan, omdat ik bang was om tijdens mijn rondje bekenden tegen te komen ofzo en opbouwend en beginnend harlopen ziet er nou eenmaal niet zo spectaculair uit
Verder wel wat zwaarder dan gedacht.. ik liep op de sportschool ook altijd min. 30-40 min op de loopband, maar dan loop je constant in 1 tempo natuurlijk. Was nu na 1 min rennen al aan het hijgenmaargoed.. heb ook nog niet echt een idee wat ik doe natuurlijk, die wijsheid komt met de kilometers hoop ik?
![]()
Verschil in temperatuur maakt ook wel wat verschil tussen loopband en buiten, zeker in deze tijd. Koude lucht (en mist) van gisteravond heeft even nodig om aan te wennen. Uiteindelijk wel veel lekkerder, vind ik
Wat een onzin. Ik weet dat het voor veel mensen zo werkt, maar laat dat varen. Je loopt niet omdat je een modepopje wilt zijn, maar omdat je lekker buiten wilt zijn, en wat lichaamsbeweging waardeert.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:24 schreef MissStevie het volgende:
heb nog wel getwijfeld of ik niet gewoon de sportschool in zou gaan (..)
opbouwend en beginnend harlopen ziet er nou eenmaal niet zo spectaculair uit (..)Dan loop je te hard denk ik. Take it easy girl.quote:Verder wel wat zwaarder dan gedacht.. ik liep op de sportschool ook altijd min. 30-40 min op de loopband, maar dan loop je constant in 1 tempo natuurlijk. Was nu na 1 min rennen al aan het hijgen(..)Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Vanavond weer lopen![]()
Ik kijk al uit naar volgende week, dan staat er een 12-minuten test op het programma. Ik ben zeer benieuwd, zeker omdat hij na die test ook het schema gaat aanpassen (Endomondo).❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Wat Corniel zegt, met hardlopen begin je langzaam hoe paradoxaal het ook klinkt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:24 schreef MissStevie het volgende:
![]()
En schijt hebben aan wat iedereen denkt, mede-hardlopers weten wat je doet (zij zijn ook ooit begonnen met opbouwen), en niet-lopers zijn eigenlijk stikjaloers en bewonderen je omdat jij wel hardloopt en zij niet.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Een roodaangelopen kop op de rollerband is wel sexy denk je?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:24 schreef MissStevie het volgende:
Hier inmiddels de eerste 3 km erop zitten, dus de kop is eraf heb nog wel getwijfeld of ik niet gewoon de sportschool in zou gaan, omdat ik bang was om tijdens mijn rondje bekenden tegen te komen ofzo en opbouwend en beginnend harlopen ziet er nou eenmaal niet zo spectaculair uit![]()
Verder wat corniel zegt, te snelJe bouwt op en daar hoort tot de max gaan niet bij
Trek eens aan mijn vinger?
Haha ja jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk. Ik ken mensen die nog weleens lullige grapjes willen maken, maar daar moet ik gewoon schijt aan hebben natuurlijkwel lastig om je tempo te bepalen en die dan ook daadwerkelijk vast te houden! maar dat gaat wel goedkomen denk ik
![]()
het schema wat ik nu aan houd is deze. Bevalt prima tot nu toe. Ondanks het vele wandelen wat je nu doet vind ik het wel heerlijk! eindelijk iets waarbij ik niet afhankelijk ben van anderen of openingstijden o,i.d. gewoon sportkleren aan en gaan
Waarschijnlijk niet op het tijdsschema van de gemiddelde afrikaanse marathonloper iddquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:21 schreef Devv het volgende:
[..]
Het is sowieso knap maar ik vraag mij dan gelijk af hoe die marathons gelopen zijn. Ik kon niet zo snel vinden hoe lang hij over elke marathon deed en of ze verspreid over de dag waren of niet.Gaat in deze ook meer om het uitlopen en denk niet zozeer om de tijd.
![]()
Op de loopband is ook gewoon anders, dan vliegt de loopband onder je door en hoef je in feite alleen je voeten op te tillen. Tevens een hele andere belasting voor je hele gestel. Maar goed bezig uiteraardquote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:24 schreef MissStevie het volgende:
![]()
Ik vond het iig leuk en ben besmet![]()
![]()
Ik vind het knapper dat je tijd hebt om een jaar lang elke dag een marathon te lopenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:25 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet op het tijdsschema van de gemiddelde afrikaanse marathonloper iddGaat in deze ook meer om het uitlopen en denk niet zozeer om de tijd.
.
![]()
Goed schema!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:22 schreef MissStevie het volgende:
Haha ja jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk. Ik ken mensen die nog weleens lullige grapjes willen maken, maar daar moet ik gewoon schijt aan hebben natuurlijkwel lastig om je tempo te bepalen en die dan ook daadwerkelijk vast te houden! maar dat gaat wel goedkomen denk ik
![]()
het schema wat ik nu aan houd is deze. Bevalt prima tot nu toe. Ondanks het vele wandelen wat je nu doet vind ik het wel heerlijk! eindelijk iets waarbij ik niet afhankelijk ben van anderen of openingstijden o,i.d. gewoon sportkleren aan en gaan
En tempo bepalen? Er is (in het begin) niet zo iets als "te langzaam". Kan je nog praten tijdens het lopen? Dan is je tempo goed
Dat is wel een goede om in mijn achterhoofd te houden! thnxquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed schema!
En tempo bepalen? Er is (in het begin) niet zo iets als "te langzaam". Kan je nog praten tijdens het lopen? Dan is je tempo goed![]()
Wanneer is nu het handigst om weer te gaan lopen? zou ik morgen alweer kunnen of is het beter om bijvoorbeeld om de dag te lopen in het begin? Ik had na het lopen zelf wel even last van enkels en kuiten, maar nu nergens last meer van
Je schema zegt 3x per week. Als je dat zo eerlijk mogelijk verdeelt, kom je op 1 of 2 dagen rust tussen je trainingen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:22 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Dat is wel een goede om in mijn achterhoofd te houden! thnx![]()
Wanneer is nu het handigst om weer te gaan lopen? zou ik morgen alweer kunnen of is het beter om bijvoorbeeld om de dag te lopen in het begin? Ik had na het lopen zelf wel even last van enkels en kuiten, maar nu nergens last meer van
2 dagen achter elkaar lopen is niet verstandig, als je net begint.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Wat zegt je schema?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:22 schreef MissStevie het volgende:
[..]
Dat is wel een goede om in mijn achterhoofd te houden! thnx![]()
Wanneer is nu het handigst om weer te gaan lopen? zou ik morgen alweer kunnen of is het beter om bijvoorbeeld om de dag te lopen in het begin? Ik had na het lopen zelf wel even last van enkels en kuiten, maar nu nergens last meer vanF means you're fucked![]()
Ik vind het koud vandaag! Maar goed, niet miepen maar... Ach, ik vertel jullie ook niks nieuws
(Achteraf té) warm aangekleed en naar buiten. Als ik het kaartje zie was mijn Garmin behoorlijk de weg kwijt! In elk geval in plaats van een interval training maar wat bultjes hier in het park op en af gerend. (en dat zijn er niet zo veel vandaar de heen en weertjes en de rondjes die ik gelopen heb)
Volgens mij heeft mijn hardloop virus weer zijn normale proporties aangenomen dus ik ga gewoon weer lekker 3 keer in de week trainen, rustig aan opbouwen en zien waar het schip strandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
thnxquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:27 schreef Yuki het volgende:
[..]
Je schema zegt 3x per week. Als je dat zo eerlijk mogelijk verdeelt, kom je op 1 of 2 dagen rust tussen je trainingen.
2 dagen achter elkaar lopen is niet verstandig, als je net begint.dan hou ik er minimaal 1 dag rust tussen
schema zegt er niet veel over, ja 3x per week.Dat had ook 3x achter elkaar kunnen zijn,, had wel ergens gelezen dat dat niet heel verstandig was, maar wist niet meer hoe dat zat en waarom enz. Gister iets teveel info in 1x verzameld denk ikquote:
Het is eigenlijk een kwestie van logisch nadenkenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 14:51 schreef MissStevie het volgende:
[..]
thnxdan hou ik er minimaal 1 dag rust tussen
[..]
schema zegt er niet veel over, ja 3x per week.Dat had ook 3x achter elkaar kunnen zijn,, had wel ergens gelezen dat dat niet heel verstandig was, maar wist niet meer hoe dat zat en waarom enz. Gister iets teveel info in 1x verzameld denk ik
Ja is ook zo![]()
Dit waren trouwens de stats volgens mijn appniet quoten aub.. ik haal het linkje zo weer weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed bezig Nanook! lekker weer 3 daagjes trainendat probleem van het te warm aankleden klinkt bekend ook..
staat anoniemquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:02 schreef MissStevie het volgende:
Ja is ook zo![]()
Dit waren trouwens de stats volgens mijn appniet quoten aub.. ik haal het linkje zo weer weg.
Trek eens aan mijn vinger?
Klopt:quote:Op dinsdag 20 januari 2015 05:29 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dan heb jij wel een heel klein huis.
Maar zou voor geen goud willen ruilen met een groot rijtjeshuis in NLZeker niet met de weersverwachting voor de komende dagen
Zijn er ook een soort instapmodellen wat betreft GPS horloges? Het enige wat ik eigenlijk écht duidelijk wil is het aantal minuten/km duidelijk. Nu varieert dat nog wel eens (met de mobiel).![]()
DC Rainmaker is een heel goed uitgangspunt als je op zoek bent naar een sporthorloge met GPS.
http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator![]()
De goedkoopste Garmin is de Forerunner 10; die zit net boven de 100 euro, als ik het goed heb. Andere fabrikanten zullen ook horloges hebben rond die prijs.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook een soort instapmodellen wat betreft GPS horloges? Het enige wat ik eigenlijk écht duidelijk wil is het aantal minuten/km duidelijk. Nu varieert dat nog wel eens (met de mobiel).
Maar ook horloges kunnen niet precies de huidige snelheid aangeven. Kijk eens of je favoriete hardloop-app ook de gemiddelde snelheid van de afgelopen kilometer (of iets dergelijks) kan weergeven. Dat is ook altijd wat ik doe op mijn horloge. Dan kan je nog wat langer met je app blijven lopen, en dan weet je later misschien of je niet toch een wat uitgebreider horloge wil hebben, met hartslagmeter en zo.![]()
Het is zonde om een horloge te kopen met alleen gps en zonder hartslagmeting. Tien tegen één dat je een halfjaar na aanschaf toch ook je hartslag wil weten en dat zou dan niet kunnen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook een soort instapmodellen wat betreft GPS horloges? Het enige wat ik eigenlijk écht duidelijk wil is het aantal minuten/km duidelijk. Nu varieert dat nog wel eens (met de mobiel).
My 2 cents...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Was even wennen om weer wat langere afstand op een wat lager tempo te doen, maar wat is hardlopen toch fijn. Doel was 13,25 km op 6:15/km en dat is met een gemiddelde van 6:14/km redelijk gelukt. Was wel blij met lang/lang, want was behoorlijk fris.
![]()
Oh jee gaan ze nu zelf verder, dat zal de organisatie niet ten goede komen...quote:Beste lopers, fietsers, mountainbikers en wandelaars,
We zijn momenteel bezig met een doorontwikkeling van het evenement Rondje Tilburg en verwachten binnenkort ‘groot nieuws’ naar buiten te kunnen brengen. Zodra we dit bekend kunnen maken, zullen we dit onder andere via social media naar buiten brengen.
Organisatie Rondje TilburgMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Tsja, of je geeft extra geld uit aan een hartslagband, vind het niet fijn, en dan ligt dat ding ongebruikt in de kast.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:08 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is zonde om een horloge te kopen met alleen gps en zonder hartslagmeting. Tien tegen één dat je een halfjaar na aanschaf toch ook je hartslag wil weten en dat zou dan niet kunnen.
My 2 cents...
Mijn vorige horloge kwam ook met band (tweedehands), nog geen handvol keren gebruikt. M'n nieuwe horloge heb ik bewust zonder hartslagband gekocht.
Zal uiteindelijk toch persoonlijke voorkeur blijven. Dus als je een horloge zonder koopt, en je wil later toch met, kan je je oude horloge ook nog doorverkopen (dus je bent niet ineens je hele aankoopbedrag kwijt). Of je gaat voor een middenweg, je koopt er een zonder, maar die het wel aan kan, dan kan je er later altijd nog een band los bij kopen.
Nick, tweedehands is trouwens ook een optie als je niet te veel uit wil geven. Er zijn genoeg prima horloges te vinden, want er zijn altijd mensen die het nieuwste willen hebben en hun horloge in de verkoop doen terwijl die nog prima werkt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Kost wel een paar cent...
$550 by May 19, 2015
$580 between May 20, 2015 and June 9, 2015
$610 on or after June 10, 2015NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ben het hier wel mee eens, al is het wel afhankelijk hoeveel duurder met hartslagmeter is. Zo was mijn huidige horloge (Garmin forerunner 110) met hartslagmeter ¤108, wat maar 7 euro meer was dan zonder hartslagmeter.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:08 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is zonde om een horloge te kopen met alleen gps en zonder hartslagmeting. Tien tegen één dat je een halfjaar na aanschaf toch ook je hartslag wil weten en dat zou dan niet kunnen.
My 2 cents...![]()
Yup, daarom staat ie ook op de "maybe.... some day.... bucketlist"quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:48 schreef Wolve000 het volgende:
Kost wel een paar cent...
$550 by May 19, 2015
$580 between May 20, 2015 and June 9, 2015
$610 on or after June 10, 2015Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Volgens mij halen we de 45m2 nietquote:De tuin daarentegen is 1200+ m2
On Topic: toch maar even wachten met lopen tot vanavond laat, of morgenochtend vroeg. Het is al 25+ graden buiten, niet echt lekker als je je hartslag "laag" wil houden (laag is betrekkelijk he, ik ben geen Jero)Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
De starttijden zijn ook leuk trouwens...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Yup, daarom staat ie ook op de "maybe.... some day.... bucketlist"
5km: 6:15
10km: 5:30
HM: 5:30
M: 5:30
Ik hoop dat je een beetje van op tijd opstaan houdt.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Voor de meeste wedstrijden in Amerika moet je vroeg opstaan. Gelukkig komen wij van de goede kant van de wereld, dus als je de wedstrijd in de eerste paar dagen van je vakantie plant, werkt de jetlag mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:02 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
De starttijden zijn ook leuk trouwens...
Ik hoop dat je een beetje van op tijd opstaan houdt.![]()
Och op Curacao startte ik ook om 6.00u, lekker toch? Ben je klaar, heb je de hele dag nog om om lekker met de beentjes omhoog te zitten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:02 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
De starttijden zijn ook leuk trouwens...
Ik hoop dat je een beetje van op tijd opstaan houdt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Zooo lekker gelopen
Heb vanmiddag besloten dat ik voorlopig bijna geen wedstrijden ga lopen. Ik vind trainen veel leuker en haal niks extra's (behalve frustratie) uit wedstrijden.
Uiteraard maak ik uitzonderingen voor speciale wedstrijden (in Schotland bv).
![]()
Bij mij scheelde het ook maar een tientje.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:50 schreef Voccar het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens, al is het wel afhankelijk hoeveel duurder met hartslagmeter is. Zo was mijn huidige horloge (Garmin forerunner 110) met hartslagmeter ¤108, wat maar 7 euro meer was dan zonder hartslagmeter.
Maar ik zeg (ook): op telefoon bijhouden tot je weet waar je behoefte aan hebt qua horloge.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Vanmiddag een rondje social run gelopen met een vriend van me. Maar wat mijn hartslag aan het doen was, ik heb geen idee
Prima plan dan! Wedstrijdjes komen wel weer. Of niet!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:40 schreef GotC het volgende:
Zooo lekker gelopen
Heb vanmiddag besloten dat ik voorlopig bijna geen wedstrijden ga lopen. Ik vind trainen veel leuker en haal niks extra's (behalve frustratie) uit wedstrijden.
Uiteraard maak ik uitzonderingen voor speciale wedstrijden (in Schotland bv).
Over wedstrijdjes gesproken: http://stasera.nl/het-waarom-van-wedstrijdjes/![]()
Vanaf welke afstand begon je die training?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik miste vorig jaar door een blessure de eerste maand van drie maanden marathonvoorbereiding en ik kon de marathon precies zo lopen als ik wilde.![]()
Jij hebt toch best veel last van je knie? Zelfs een paar minuten deed al pijn bij het rustig opbouwen? Of was dat iemand anders.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
Is het dan wel verstandig om te gaan focussen op snelheid?![]()
Eerste lange duurloop na mijn blessure was 21km, goed twee maanden voor de marathon.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:00 schreef wyccie het volgende:
[..]
Vanaf welke afstand begon je die training?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nee dat ben ikquote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jij hebt toch best veel last van je knie? Zelfs een paar minuten deed al pijn bij het rustig opbouwen? Of was dat iemand anders.
Is het dan wel verstandig om te gaan focussen op snelheid?Dit is ook meer later hoor, ben me alvast aan het inlezen. Het gaat ook niet zozeer om snelheid o.i.d, er zal altijd iemand sneller zijn dat weet ik ook wel; ik ben een beetje een cijfer/statistiekjes gek
![]()
![]()
ik kan alleen maar zeggen: neem de polar m400!! Ik ben groot fan..quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er ook een soort instapmodellen wat betreft GPS horloges? Het enige wat ik eigenlijk écht duidelijk wil is het aantal minuten/km duidelijk. Nu varieert dat nog wel eens (met de mobiel).kijk tijdens het lopen naar mijn totale afstand, snelheid, en hartslag (en meer) ik vind het echt een top horloge. ¤159 zonder hartslag band, ¤199,- met band. Die zou je dus ook later kunnen aanschaffen als je dat nu nog niet belangrijk vind.
![]()
Nog redelijk snel gedaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Eerste lange duurloop na mijn blessure was 21km, goed twee maanden voor de marathon.
Ik heb dit weekend weer 13 gelopen zonder pijn achteraf. Wie weet moet het me ook nog wel lukken om het uit te bouwen naar de 30 in Schoorl, en evt. verder.![]()
Zo, het is vrij fris zeg.Nog steeds heel hoge luchtvochtigheid hier, dus dat merkte ik goed met ademhalen, al zijn het wel goede omstandigheden, want erg lage hartslag.
Lekker 6x1000 meter gedaan, nu eten, hongerrrrr.
Jack does it in real time...![]()
Zondag lekker gelopen!
Parcours van 15 km (zou 13 moeten zijn, maar dat klopt bij onze runs vaker niet dan wel) met de nodige uitdagingen. Was wel weer zwaar, maar goed opgebouwd. Kwam op het eind nog een man tegen die ik wel eens vaker tegenkom die zijn eigen run aan het filmen was en mij er ook opgezet heeft bij 1 van de lastigere hindernissen vlakbij het eind (vanaf 1:20 ongeveer)
Geloof dat ik ook wel weer redelijk hersteld ben van de griepperikelen.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Weer heerlijk gelopenIk moet me echt inhouden want het gaat heel makkelijk, maar ik mag gewoon niet harder. Heb nu het plan om op 1 mei bij de Hardenberg City Run de 5km te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Morgen weer lopen, next up de midwinter halve marathon in Cadzand -Bad op 1 februari![]()
parcours heeft 5 km strand en 13 km duinen, rest is asfalt.![]()
Hoi. Ik vind hardlopen ook leuk.
Ik was per ongeluk mijn 'lange' loopjes weer aan het uitbouwen. Zodoende maar eens bekijken of de halve marathon in Enschede (halverwege april) haalbaar is. Gisteren 13,2 km gelopen, verder staan er deze week nog een intervaltraining en een loopje van een km of 8 op het programma.Fear is the path to the Dark Side.![]()
Succes !! Al eerder wedstrijden gelopen ?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:50 schreef Artoo het volgende:
Ik was per ongeluk mijn 'lange' loopjes weer aan het uitbouwen. Zodoende maar eens bekijken of de halve marathon in Enschede (halverwege april) haalbaar is. Gisteren 13,2 km gelopen, verder staan er deze week nog een intervaltraining en een loopje van een km of 8 op het programma.![]()
Als je geen blessures oploopt (pun intended) dan moet dat haalbaar zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:50 schreef Artoo het volgende:
Ik was per ongeluk mijn 'lange' loopjes weer aan het uitbouwen. Zodoende maar eens bekijken of de halve marathon in Enschede (halverwege april) haalbaar is. Gisteren 13,2 km gelopen, verder staan er deze week nog een intervaltraining en een loopje van een km of 8 op het programma.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Er is nog hoop voor mij!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Eerste lange duurloop na mijn blessure was 21km, goed twee maanden voor de marathon.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
@ Daywalk3r:
Dat is wel haalbaar denk ik, ja. In 2013 heb ik mijn eerste halve marathon gelopen, dat is prima gelukt zonder blessureleed. Helaas kwam gedurende het afgelopen jaar de klad een beetje in het lopen. Gelukkig heb ik het ritme nu wel weer gevonden. Als ik geen gekke dingen ga doen (te veel/te snel willen) verwacht ik ook dat het wel gaat lukken, het is alleen de vraag of ik in februari en maart genoeg tijd ga vinden. Ik ben in ieder geval gemotiveerd om het te proberen.
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Bedankt! En ja! In 2013 de halve marathon van Enschede. Verder nog wat loopjes van 5 en 15 km en in 2013 heb ik ook de Diepe Hel Holterbergloop gedaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:07 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Succes !! Al eerder wedstrijden gelopen ?Fear is the path to the Dark Side.![]()
2014 als rustjaarquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:15 schreef Artoo het volgende:
[..]
Bedankt! En ja! In 2013 de halve marathon van Enschede. Verder nog wat loopjes van 5 en 15 km en in 2013 heb ik ook de Diepe Hel Holterbergloop gedaan.![]()
Ik ben sinds december 2013 bezig met wedstrijden lopen..![]()
Whoea, 3x 6 min (3 min rust) & 3x 4 min (2 min rust) op 5:20-5:30
Groep was zo groot (30 man), dat ik de snelle helft heb meegenomen. Best leuk
Bést strakke spiertjes nu.![]()
Haha, klopt, soort van. Ik was erg druk doordat ik ben verhuisd en vanwege mijn studie. Nu ik gesetteld ben heb ik een ritme kunnen vinden voor het lopen, waardoor ik nu weer aan opbouwen kan denken. Gelukkig heb ik het wel steeds een soort van onderhouden. In september ben ik weer 'echt' 3x per week gaan lopen en sindsdien gaat het weer lekker!
Jij bent ook bezig voor een halve marathon zie ik, thelaudprince?Fear is the path to the Dark Side.![]()
Aangezien je loopjes "in de buurt" loopt kan ik dan de aanname doen dat je ergens in Twente woont?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:30 schreef Artoo het volgende:
Haha, klopt, soort van. Ik was erg druk doordat ik ben verhuisd en vanwege mijn studie. Nu ik gesetteld ben heb ik een ritme kunnen vinden voor het lopen, waardoor ik nu weer aan opbouwen kan denken. Gelukkig heb ik het wel steeds een soort van onderhouden. In september ben ik weer 'echt' 3x per week gaan lopen en sindsdien gaat het weer lekker!
Jij bent ook bezig voor een halve marathon zie ik, thelaudprince?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Kloptquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:33 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Aangezien je loopjes "in de buurt" loopt kan ik dan de aanname doen dat je ergens in Twente woont?
Onderhouden is best belangrijk ja, conditie gaat anders in no time achteruit. Ja, klopt, halve marathon is m'n favoriete afstand samen met de 10km. Hoop over 12 dagen te knallen !quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:30 schreef Artoo het volgende:
Jij bent ook bezig voor een halve marathon zie ik, thelaudprince?![]()
Ahquote:Ik ook. Bouwput Nijverdal represent
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh ideaal, lekker de Sallandse Heuvelrug naast de deurquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
AhIk ook. Bouwput Nijverdal represent
Dat is wel echt fijn zeg, zo'n mooie omgeving. Ik heb de luxe van de Tankenberg, het is voor mij tien minuutjes lopen vanaf huis om de glooiingen der Tankenberg te bereiken.
Oja. Daar is het ook mooiquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:47 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oh ideaal, lekker de Sallandse Heuvelrug naast de deurDat is wel echt fijn zeg, zo'n mooie omgeving. Ik heb de luxe van de Tankenberg, het is voor mij tien minuutjes lopen vanaf huis om de glooiingen der Tankenberg te bereiken.
Dat viel niet tegen na zondag. Ik had kilometertjes verwacht maar het werd 8x3 minuten versnellen/ 2minuten rust. Met in- en uitlopen 11,25km/65 minuten. Lekker![]()
![]()
Last van m'n keel na zondag... Dat is niet fijn met die kou, nog maar ff een dagje rust. Wel wat core oefeningen gedaan , ook mooi![]()
![]()
Iemand goed in GPX'jes knippen? Vanavond in de training een 5km testloop gedaan, maar niet aan gedacht om die 5km apart te loggen. Endomondo zegt dat ik 60meter te kort kom trouwens
Maar goed, kan iemand een GPX in drieën knippen? (of uitleggen hoe dat moet?)
Wel m'n snelste tijd sinds juni 2012 gelopen![]()
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
.gpx downloaden, openen in bijvoorbeeld notepad++ en op tijd ( starttijd + looptijd) knippen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:44 schreef E.T. het volgende:
Iemand goed in GPX'jes knippen? Vanavond in de training een 5km testloop gedaan, maar niet aan gedacht om die 5km apart te loggen. Endomondo zegt dat ik 60meter te kort kom trouwens
Als je het niet gewenste deel ook wilt loggen dan in een kopie even juist alles van je testloop weghalen.
Datzelfde doen voor je derde deel.Ja doei.![]()
Geen verstand van knutselen, maar wel goed gedaan zeg!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:44 schreef E.T. het volgende:
![]()
Leuk om te lezen waar iedereen zich zoal een beetje mee bezig houdalleen dat doorlezen is ook al een goede motivatie vind ik. ben al helemaal mee aan het fantaseren en routes aan het bedenken ober waar. ik wil lopen als ik wat verder en wat langer kan
verder nog te veel n00b om te reageren dus maar gewoon eenomdat ik vind dat iedereen lekker bezig is
Ok, het is voorbij.
Ik ga me uitschrijven voor de marathon van Rotterdam.
Ik word niet meer beter als ik nu niet een tijd rust houd en bovendien lukt het mijn lichaam niet om in slaap te vallen. Nog nooit is mijn ritme zo verstoord geraakt na een serie nachtdiensten als nu, die vorige week vrijdag nota bene al eindigden. Vandaag op het werk moest ik een klant aan de telefoon afkappen omdat ik bijna flauw viel op mijn stoel. Vermoedelijk even een hele lage bloeddruk gehad. Het vervolg van de dienst bestond uit veel lopen om bij te blijven,
Vanavond vroeg naar bed gegaan, kort en licht geslapen en nu al sinds tien uur klaarwakker. Om vijf uur gaat mijn wekker.
Kortom, dit wordt niks meer.![]()
Da´s kut zwabber, lijkt me ook killing zo´n verstoord ritme. Over het algemeen slaap ik vrij weinig omdat ik tot laat doorwerk en vroeg opsta, maar dat blijft tenminste wel het zelfde qua tijden.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Balen Zwabberquote:Op woensdag 21 januari 2015 01:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Ok, het is voorbij.
Ik word niet meer beter als ik nu niet een tijd rust houd en bovendien lukt het mijn lichaam niet om in slaap te vallen. Nog nooit is mijn ritme zo verstoord geraakt na een serie nachtdiensten als nu, die vorige week vrijdag nota bene al eindigden. Vandaag op het werk moest ik een klant aan de telefoon afkappen omdat ik bijna flauw viel op mijn stoel. Vermoedelijk even een hele lage bloeddruk gehad. Het vervolg van de dienst bestond uit veel lopen om bij te blijven,
Vanavond vroeg naar bed gegaan, kort en licht geslapen en nu al sinds tien uur klaarwakker. Om vijf uur gaat mijn wekker.
Kortom, dit wordt niks meer.Hopelijk helpt het rust nemen en knap je gauw weer op. Goed dat je naar je lichaam luisterd, al ist wel enorm kut.
![]()
De wekker die om vijf uur ging was niet aangenaam. Maar goed, ik heb leuk werk, dat is ook wat waard.![]()
Mijn lIchaam voelde zich ook niet goed en ik had geen leuk werk. Niet geluisterd naar mijn lichaam en nu al een paar maand thuis met een fikse burn out en ook een verstoord nachtritme. Het hardlopen helpt me, maar ik heb heel veel hersteldagen nodig na het sporten.
Ik kan je besluit om rustig aan te doen alleen maar aanmoedigen! Even goed voor jezelf zorgen en daarna weer knallen![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Ok, het is voorbij.
Kortom, dit wordt niks meer.
Nouhouuuu niet leuk![]()
@quoi: goed gelopen zeg!!!! Jij gaat lekkah!!!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Beetje jammer Zwabber. Toch de uitdaging waar Fok! heel 2015 naar heeft uitgekeken. En wat moeten wij dan nu? Heb je wel aan ons gedacht?quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:37 schreef Zwabberhark het volgende:
Ok, het is voorbij.
Kortom, dit wordt niks meer.![]()
.
Sterkte.op naar de volgende uitdaging.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Zwabber, dat is niet goed.
Misschien een bezoekje aan de huisarts brengen?
Verder is het balen van Rotterdam, maar die schijnt ieder jaar georganiseerd te worden, dus gewoon een nieuwe poging wagen als je weer APK goedgekeurd bentMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Balen Zwabber!![]()
Hier was gisteravond een verrassing-testloop van 5km op de club. Parcours uitgemeten, klok erbij... Op stevig tempo weggegaan, maar wel te doen. Toen een loopmaatje ineens ging wandelen ook even gestopt om te vragen of ik hulp moest gaan inschakelen. Zij kent haar lichaam ondertussen goed genoeg en ging rustig verder. Ik weer op tempo door. Keerpunt vind ik altijd lastig, vooral om daarna het goede ritme weer te pakken te krijgen, maar dat ging best goed. Geen muziek mee, niets om me af te leiden; dus dan maar bij elke stap 'wandelen is geen optie' Heel even niet aan gehouden, maar na een paar stappen voelde ik me zo'n slappe zak; verder rennen dus. Paar 100m voor de finish kwam Arquero me halen om me de streep over te duwen.. Resulteerde in een prima eindsprint en toen ik zag dat onder de 32min mogelijk zou kunnen zijn, nóg een stapje erbij (tot onder de 5min/km) en gefinished op 31.59
Jammergenoeg niet zo wakker geweest om de testloop als aparte run op m'n Garmin te zetten.. en zeker in Garmin is dit wel een verbetering van PR van dik 1.30(daar staat niet alles in van pre-barmin tijdperk).
Nu na een nachtje slaap voelen m'n benen nog wel wat leeg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: