Uiteraardquote:Op maandag 23 februari 2015 14:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zie de opnames wel verschijnen
Goeie snor, klinkt prima. Laatste nummer een eigen take op de progressie uit Blackbird van the Beatles?quote:
Nee alleen de eerste noot tbh, de rest komt uit "the wind in my hair" van mijzelf:quote:Op maandag 23 februari 2015 19:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Goeie snor, klinkt prima. Laatste nummer een eigen take op de progressie uit Blackbird van the Beatles?
Mono inears?? Met de x32 kun je mooi stereo gaan toch?!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo, het rack is weer compleet![]()
[ afbeelding ]
Ja die in ears hadden we nog he. FF een zooi setje stereo in ears erbij kopen gaat ook weer een duur geintje wordenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:45 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mono inears?? Met de x32 kun je mooi stereo gaan toch?!
Maar ik zie twee ingangen... Zijn de ontvangers mono?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja die in ears hadden we nog he. FF een zooi setje stereo in ears erbij kopen gaat ook weer een duur geintje worden
Zijn twee monokanalen. Dus je kan je monitormix erop gooien maar ook nog een losse lijn. Deze zijn niet te pannen dus je kan niet nog een links/rechts los van elkaar erop gooien.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 12:48 schreef guitarist het volgende:
[..]
Maar ik zie twee ingangen... Zijn de ontvangers mono?
Hèhè, werd tijd.quote:
En nu? Echte muziek maken?quote:
Ha! Juist!quote:
Het nieuwe seizoen is al begonnen!quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ha! Juist!
Wanneer begint het weer? Of betere vraag: Wanneer staat het nieuwe seizoen op Netflix?
Ook geen foto's plaatsen oidquote:
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het nieuwe seizoen is al begonnen!
Garage Punk? Dit lijkt meer op 12 jarige stonede meisjes die de Beach Boys slecht coveren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:42 schreef guitarist het volgende:
HOI! NIEUW LIEDJE VAN MIJN GARAGE PUNK BANDJE ONLINE! JOE!
https://soundcloud.com/pu(...)etit-stuffed-animals
Ojjj dat zijn lekkere dingen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik ben dus van plan om mijn Jaguar een andere kleur te laten spuiten (ik dacht aan geel of surf green), er p90's op te zetten en de slagplaat die nu zwart is te vervangen met een rode tortoise. Zo ongeveer als dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(En dan dus met witte p90's en een slagplaat zonder ruimte voor de schakelaars en een stopbar tailpiece ipv de originele Jaguar tremolo, aangezien het een Blacktop is.)
Maar wat ik dus wil vragen is of iemand hier iemand weet die voor een redelijke prijs mijn gitaar over kan laten spuiten.
Je gaat een rack bouwen?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:11 schreef Cynic het volgende:
Voor het eerst in jaren weer eens iets nieuws op gitaargebied gekocht:
[ afbeelding ]
Komt in de plaats van mijn Marshall 9100, ik wil een wat lichtere set zonder aan vermogen in te hoeven leveren.
Eerste indruk is prima!
Ik heb er al een, maar die ga ik dus aanpassenquote:
Een teaser zonder teasers, wat moeten we daar nou mee Kamoquote:
Je hoort toch muziek?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Een teaser zonder teasers, wat moeten we daar nou mee Kamo
Om het nog sterker te vertellen, je mag zelfs namaak meenemen (op zulke kleine schaal voor eigen gebruik). Invoerrechten enz moet je doen als je het aangeeft, als je het niet aangeeft en ze pikken je eruit kan het net vervelend uitpakken.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:26 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier al eens gevlogen met zijn [bas]gitaar? Ik ben van plan hier in China een bas te kopen, op te spelen en vervolgens mee terug te nemen naar Nederland als extra ruimbagage/koffer. Hoe moeilijk doen ze daar over? Zou ik allemaal invoerrechten/toeslagen moeten betalen? Behalve natuurlijk de extra-koffer toeslag, dat is logisch
En dan niet het feit van het vervoeren zelf, maar echt dat hij hier gekocht is [en namaak van een groot merk].
Ze baseren dus de invoerrechten op die bon die ik er dan bij heb? Moet ik die dus wel even bewaren. En hoe lager de bon hoe goedkoper de rechten neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Om het nog sterker te vertellen, je mag zelfs namaak meenemen (op zulke kleine schaal voor eigen gebruik). Invoerrechten enz moet je doen als je het aangeeft, als je het niet aangeeft en ze pikken je eruit kan het net vervelend uitpakken.
Gewoon de winkel daar vragen of ze een bonnetje kunnen maken voor 100,- ofzo. Dan heb je dat nog achter de hand als je invoerrechten moet betalen + BTW.
Ja klopt. BTW is standaard 21% en dan je invoerrechten, dat verschilt per product. Als je geen bonnetje hebt dan gaan ze zelf schatten wat het waard is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ze baseren dus de invoerrechten op die bon die ik er dan bij heb? Moet ik die dus wel even bewaren. En hoe lager de bon hoe goedkoper de rechten neem ik aan?
Kleine schaal sowieso, inderdaad 1 unit voor eigen gebruik.
Oei! Dat moet maar niet dan, als ze gokken op een echte is de lol en het voordeel er snel afquote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja klopt. BTW is standaard 21% en dan je invoerrechten, dat verschilt per product. Als je geen bonnetje hebt dan gaan ze zelf schatten wat het waard is.
Ja dat kan, check even hoe je speaker van je combo zit aangesloten op je versterker. En houd de weerstand in de gaten; de versterker heeft een bepaalde weerstand nodig om zichzelf niet op te blazen. Die weerstand (ohm) moet je luidspreker bieden. Check dus of die cab die je bedoelt de juiste weerstand biedt voor je versterker.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Rare vraag misschien, maar kan ik een combo buizen ook gewoon gebruiken als top en er extra cabinets onder plaatsen? Is dit hetzelfde effect als een losse top en cabinet? Lijkt me wel toch? Heb namelijk te weinig kracht met een 1x12", dus wil er 1x12" onder plaatsen. Of meer. Misschien volgende week maar eens op de beurs in Veenendaal kijken. Heb een Peavey Classic 30, gaat het werken als ik er dan bijvoorbeeld zoiets onder plaats: http://www.musik-produktiv.de/peavey-412-ex-slant.html
Mijn superdeluxe HiWatt heeft 2 aparte uitgangen voor een cabinet. 1 x 4 Ohm en 1 x 8 Ohm. En dan kan ik de combo zelf als monitor gebruiken.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Rare vraag misschien, maar kan ik een combo buizen ook gewoon gebruiken als top en er extra cabinets onder plaatsen? Is dit hetzelfde effect als een losse top en cabinet? Lijkt me wel toch? Heb namelijk te weinig kracht met een 1x12", dus wil er 1x12" onder plaatsen. Of meer. Misschien volgende week maar eens op de beurs in Veenendaal kijken. Heb een Peavey Classic 30, gaat het werken als ik er dan bijvoorbeeld zoiets onder plaats: http://www.musik-produktiv.de/peavey-412-ex-slant.html
Deze man spreekt waarheid. Even de impendantie letten, maar verder geen probleem.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja dat kan, check even hoe je speaker van je combo zit aangesloten op je versterker. En houd de weerstand in de gaten; de versterker heeft een bepaalde weerstand nodig om zichzelf niet op te blazen. Die weerstand (ohm) moet je luidspreker bieden. Check dus of die cab die je bedoelt de juiste weerstand biedt voor je versterker.
Voor de volledigheid:quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Oké, bedankt voor de info. Ik ga me even wat meer inlezen en wie weet volgende week op de beurs in Veenendaal een cabinet scoren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor de volledigheid:
Op een buizenversterker kan je beter een lagere impedantie aansluiten. De versterker gaat juist stuk bij te hoge impedanties, dat is dus precies omgekeerd bij een transistor-bak.
Volgens de achterkant van jouw versterker wil hij een "load" van 16 Ohm, dat betekend dat je er 16 Ohm of lager aan moet hangen.
Op een beurs moet je zeker goed advies kunnen krijgenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:08 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor de info. Ik ga me even wat meer inlezen en wie weet volgende week op de beurs in Veenendaal een cabinet scoren.
Ja, beslist geen normale instrumentkabel gebruiken, zoals die je in je gitaar plugt. Dat is hele dunne draad, bedoeld voor hele lage vermogens. Als je daar buisgeweld doorheen wil sturen smelt je kabel wegquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:48 schreef Gitaarmat het volgende:
Thanks! M'n Peavey combo heeft een uitgang voor een 8 of 16 Ohm cabinet, dus dat moet goedkomen. En ik las ook ergens dat je hiervoor het best speakerkabels kunt gebruiken dan reguliere jack-jack kabels? Ivm wat ze kunnen hebben ofzo?
Niet persé, maar ben benieuwd voor hoeveel zoiets nou gaat? (DM?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:16 schreef Cynic het volgende:
Nu we het toch over impedanties hebben, is er wellicht nog iemand die belangstelling heeft voor een marshall 9100 2x50 watt buizen eindtrap?
Kan heul hard, ik doe hem weg omdat ik een wat lichtere en meer handzame transistoreindtrap heb gekocht.
Diegene waarvan ik hem morgen wellicht overneem zegt dat het wel gewoon met een jackkabel kan dat heeft hij altijd gedaan. Misschien omdat 'ie transistor gebruikte of heeft dat er niks mee te maken?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, beslist geen normale instrumentkabel gebruiken, zoals die je in je gitaar plugt. Dat is hele dunne draad, bedoeld voor hele lage vermogens. Als je daar buisgeweld doorheen wil sturen smelt je kabel weg
Nee, transistor of buizen is niet belangrijk in dit geval, vermogen is vermogen [watts]quote:Op vrijdag 3 april 2015 17:24 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Diegene waarvan ik hem morgen wellicht overneem zegt dat het wel gewoon met een jackkabel kan dat heeft hij altijd gedaan. Misschien omdat 'ie transistor gebruikte of heeft dat er niks mee te maken?
Leuke collectie!quote:Op zondag 5 april 2015 09:37 schreef Aresdreams het volgende:
Zo, eindelijk de gitaren aan de muur gehangen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dank Dribbel en Dean voor het advies over muurhaken
Nee, op het moment bezig met een verhuizing aan het afronden en genieten van de kleine.quote:Op zondag 5 april 2015 10:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Leuke collectie!
Doe je nog wat qua bandjes op het moment?
Ik heb er verder geen verstand van maar heb je je aarde goed gechecked?quote:Op maandag 6 april 2015 16:56 schreef kingjotte het volgende:
Mijn Epiphone Les Paul heeft last van kuren met z'n neck pickup.
Doet helemaal niks, totdat je een van de magneetjes een keer aanraakt met bijvoorbeeld een schroevendraaier, dan komt hij plots weer tot leven. Het maakt daarbij niet uit welk magneetje.
Op het eerste gezicht kan ik geen losse draadjes of iets vinden. Iemand een gouden tip?
Aardeproblemen zorgen er volgens mij niet voor dat je helemaal geen signaal meer hebt.quote:Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb er verder geen verstand van maar heb je je aarde goed gechecked?
Klopt maar die zorgen er toch wel vaak voor dat als je iets aanraakt op de metalen delen dat er iets veranderd, als je signaal via de aarde weglekt heb je trouwens ook geen signaal...quote:Op maandag 6 april 2015 22:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Aardeproblemen zorgen er volgens mij niet voor dat je helemaal geen signaal meer hebt.
Guitarfetish.com heeft ook leuke. Een stuk voordeliger en klinken er goed. Weet natuurlijk niet hoe ze zich verhouden met die van Kent Armstrong, die ken ik verder nietquote:Op maandag 6 april 2015 21:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik krijg als het goed is deze week ergens een pakketje binnen met mijn nieuwe rode tortoise slagplaat voor mijn Blacktop Jaguar. Het liefst koop ik ook nog een paar p90's, maar die moeten dat wel in humbucker shape zijn. Heeft iemand hier ervaringen met de Kent Armstrong convertible p90's? Ik zou ze moeten kunnen krijgen voor zo'n $80 per stuk.
[ afbeelding ]
Hij gaat het ook weer doen als ik (een paar keer) heel hard aansla, verandert dat iets?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:31 schreef The_Dean het volgende:
Kan een los aardecontact zijn ja. Je electronica even nalopen
Is het met beide elementen? Of alleen eentje?quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:41 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Hij gaat het ook weer doen als ik (een paar keer) heel hard aansla, verandert dat iets?
Met eentje. Ik hoor van de gitaarwinkel iets over inspuiten van een schakelaar...quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Is het met beide elementen? Of alleen eentje?
Als ik jou was zou ik mijn Epiphone kopen, krijg je er 2 elementen extra bijquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:34 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Met eentje. Ik hoor van de gitaarwinkel iets over inspuiten van een schakelaar...
Ligt aan de modellen. Vond de top epi LP customs vroeger beter dan de Gibson studio's. Weet niet hoe dat nu is. Zit gewoon een enorm verschil tussen de modellen onderling. Je kunt een top epi te pakken hebben en een slechte gibson en vice versa. Bijv van zeven Gibson LPs die ik heb bespeeld om te kopen vond ik er maar twee goed (van standaard tot custom). Heb op mex fenders gespeeld die ik beter vond dan de us standards. Oftewel spelen en koop het model dat je goed vind. Had laatst ook een Gibson SG te pakken van iets van 700 euro nieuw en was verbaasd hoe goed die was.quote:Op woensdag 8 april 2015 08:59 schreef Masch1980 het volgende:
Afgelopen weekend wou ik eens een les paul model proberen (heb zelf een Squeir Affinity Strat). Gekozen om even te testen met een Epiphone Les Paul Standard. Speelde erg lekker, vooral een veel betere sustain dan ik nu heb en ook de hammer on's en pull offs bleven langer doorklinken. Was erg onder de indruk. Na het vermelden van mijn budget straks gaf de winkelier me een Gibson LPJ, deze speelde nog een stuk lekkerder. Qua looks is hij wel veel minder, maar hij speelde echt heel erg lekker. Weet nu nog niet goed wat ik straks ga doen.
Als jullie de (top) modellen van de Epiphone vergelijken met de laagste modellen van Gibson, wat zou jullie advies dan zijn voor een redelijke beginner?
Dus Epiphone Les Paul Standard vs Gibson LPJ?
quote:
Ja, het kan je selectorswitch zijn. Daarom zei ik, loop even je electronica naquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:34 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Met eentje. Ik hoor van de gitaarwinkel iets over inspuiten van een schakelaar...
Moet je dat nog vragen?quote:Op woensdag 8 april 2015 17:19 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Volgende stap: kamertje van de dochter volhangen?
Ff stairway to heaven spelen op beide.quote:Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar....![]()
Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.
Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
Ja, welke lekkerder speelt en beter klinkt is de beterequote:Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Op de vorige pagina kreeg ik het advies om meerdere gitaren te gaan proberen. Maar om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen een goede en slechte gitaar....![]()
Ik hoor natuurlijk wel verschil en ik merk tijdens het bespelen ook wel verschil, maar als ik twee gitaren van hetzelfde type in de handen krijg, denk ik niet dat ik zomaar zou kunnen bepalen welke gitaar 'beter' is. Ik speel dan ook nog geen jaar elektrisch.
Waar selecteren jullie dan op? Hebben jullie standaard testjes welke je uitvoert bij het aanschaffen van een nieuwe gitaar?
Tja erg veel dingen.quote:Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Nee, Streetspirit van Radiohead.quote:Op donderdag 9 april 2015 11:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ff stairway to heaven spelen op beide.
Als je nog niet echt veel ervaring hebt zal je ook nog geen hele sterker voorkeur hebben ontwikkeld voor het een of het ander. Maar wat het gevoelselement betreft:quote:Op donderdag 9 april 2015 08:47 schreef Masch1980 het volgende:
Die dingen bij de gitaren uit het goedkopere segment een garantie voor frustratie en eeuwig herstemmen.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:52 schreef BurnaBoy het volgende:
Als je begint zou ik zeggen geen tremolo brug, gevalletje van bezint eer ge begint.
De enige die hier zuigt is je moeder.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:50 schreef geen_friet_wel_patat het volgende:
hallo gitaristen van Nederland, ik kom u even zeggen
u zuigt.
groet
Hoe dat zo, ben je er helemaal klaar mee?quote:Op zondag 19 april 2015 14:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Hi,
Ik hang mijn gitaar in de wilgen dus gaat alles in de verkoop.
Iemand trek in een alles in 1 deal?
Of misschien een of een paar dingen?
8 gitaren
1 bas
4 versterkers
4 speakers
een stuk of 10 effectpedalen
2 multieffecten
actieve studio monitoren.
2 microfoons
Mbox audio/MIDI computer recording interface + software
Zoom MRS 1044 hard disk recorder
Minidisk recorder Sony plus lege minidisks
Minidiskman Sony
viool
koffers
hoezen
Snarensets
Standaarden/ophangbeugels
Gitaarzender/Ontvanger
Snoeren
Los spul
Van de week maak ik foto's en een V&A topic
Grt,
ASH
Ja eigenlijk wel ik speel haast niet meer en het staat dus eigenlijk te verstoffen hier en dat is zonde.quote:Op zondag 19 april 2015 14:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoe dat zo, ben je er helemaal klaar mee?
quote:
Epiphone DOTquote:
Doe dan ook even een lijstje van versterkers/effecten (evt met richtprijs).quote:Op zondag 19 april 2015 16:33 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
[..]
Epiphone DOT
London city Comet (telecaster model)
Fender stratocaster Japan met humbucker + 2 enkelspoel en locking tremlo
Ondebend merk Mockingbird lawsuit periode
Gibson MIII de orginele uit 1992.
Dean MLK 7 snarig
Hondo mini gitaar stratocaster model met humbucker
Avora Dolores (Spaanse gitaar)
M-Audio studiophile AV40quote:Op zondag 19 april 2015 17:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Doe dan ook even een lijstje van versterkers/effecten (evt met richtprijs).
Welke studiomonitoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |