Je hebt er nog niets tegen ingebracht. Ik wil het best nog een keer herhalen, als je denkt dat je ondertussen iets hebt verzonnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens mij is wat BerjanII schrijft iets interessanter en iets meer wetenschappelijk onderbouwt dan wat jij blijft herhalen. Heb je nog wat nieuws?
Ik weet dat jij dit detail tot grote hoogte wilt opblazen en ik heb al gezegd wat ik er van vindt. Ik respecteer je mening verder, maar goed. Kaas of geen kaas op een steakhouse burger is nu de vraag, ik doe 't maar geloof ik.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt er nog niets tegen ingebracht. Ik wil het best nog een keer herhalen, als je denkt dat je ondertussen iets hebt verzonnen.
Nee, je hebt niet gezegd wat je ervan vindt. Je hebt wat slechte argumenten gegeven voor waarom het niet waar zou zijn. Dus, voor de zoveelste keer: Mohammed was geen goede mens aangezien hij een kind verkrachtte en genocide pleegde. Hij was zeker niet de perfecte mens.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik weet dat jij dit detail tot grote hoogte wilt opblazen en ik heb al gezegd wat ik er van vindt. Ik respecteer je mening verder, maar goed. Kaas of geen kaas op een steakhouse burger is nu de vraag, ik doe 't maar geloof ik.
Jij mag 't slechte argumenten vinden, daar heb ik geen problemen mee.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je hebt niet gezegd wat je ervan vindt. Je hebt wat slechte argumenten gegeven voor waarom het niet waar zou zijn.
Jezus ookquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:18 schreef BerjanII het volgende:
Mohammed is een mythe, hoe moeilijk is dat te begrijpen @Ser_Ciappelletto? Dan kun je hier wel blijven doorzeuren, maar doe dat op een moslim forum. Die mensen denken dat het serieus is, al die verhalen over hem.
Zou de Islam ontstaan zijn in "verlichte" streken dan zou Mohammed een aardige en joviale man zijn geweest. Maar de Islam is ontstaan in ruige gebieden met stammenstrijd en "oog om oog, tand om tand". Geen wonder dus dat die schrijvers in Mohammed een ruige man zagen.
Terwijl Mohammed in feite een groep mensen is geweest, die samenwerkten om vrede te stichten tussen stammen aan de hand van fictie figuren. Het geloof in een god is daarin bepalend geweest, daardoor konden de neuzen van de stammen allemaal dezelfde kant op staan.
[..]
Hoe vaak ga je de vijf letters nog negeren: MYTHE
Heb je soms last van een maandelijkse stonde of wat?
Tijdsgeest is voor moslims niet relevant want voor hen is de koran "van alle tijden", het niet erkennen van het bestaan van een tijdsgeest is dan ook meteen het grootste probleem, jammer, want ze staan wel open voor andere 'geesten'.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:43 schreef Beathoven het volgende:
De tijdsgeest vergeet je voor 't gemak
Je hebt duidelijk moeite je ongelijk toe te geven, is het niet ?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ah, ATON komt even pedofilie verdedigen. Stay classy bro.
Sterk rigide houding.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent geschift als je denkt dat mensen in de 7e eeuw niet doorhadden dat kinderen geen volwaardige sekspartners zijn, zowel geestelijk als lichamelijk. Je bent geschift als je denkt dat seksuele aantrekkingskracht tot kinderen in de 7e eeuw niet ook afwijkend gedrag was. Je bent geschift als je 'toen deed iedereen het' gebruikt als rechtvaardiging voor gedrag dat apert en overduidelijk immoreel is.
Nee hoor, ik speel netjes de bal. Misschien wat minder wenen, en wat meer letten op de inhoud dat zou al een hoop schelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:41 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik laat het erbij zitten. Je komt er ook meteen met een gestrekt been in.
En dit zeg jij omdat je geschiedenis studeert? Dus dat jij mag bepalen dat 90% van de geleerden er A over denken? Internet heeft er wel wat mee te maken uiteraard, dan worden eindelijk de andere meningen ook gehoord behalve de religieus getinte meningen.quote:Natuurlijk mag jij kritisch kijken en je eigen interpretatie van zaken hebben. Maar het lijkt wel alsof iedereen die er maar enigszins over leest een historicus is, die wel weet hoe het zit.
En je zet meteen een grote meerderheid van de experts weg met jouw onderzoek. Hoe kan je meningen van meer dan 90% van de experts wegwuiven en toch achter jouw visie blijven staan? Komt een beetje minachtend over. Het zal wel allemaal met de komst van het internet te maken hebben.
Ook dit geloof ik niet. Want anders zou ik niet weten wat dat met dit topic te maken heeft.quote:Dat ik vermeldde dat ik geschiedenis studeer was geen beroep op autoriteit of iets dergelijks.. grappig dat je daar zelfs een verborgen agenda achter zag.
Ik ben die nooit begonnen. Als ik geen zaken las zou ik ook geloven dat Jezus werkelijk geleefd heeft en ook dat Mohammed werkelijk geleefd heeft. Helaas ben ik geen analfabeet en lees ik zaken. Zou wel relaxter zijn dat ik analfabeet was, had ik minder meningenquote:Top: Het is wel zo dat er weinig kritisch gekeken is naar de islam. Jodendom en christendom is de laatste twee eeuwen van top tot teen onderzocht. Historisch onderzoek van de islam komt minder voor. De discussie die je hierover begon is in dat opzicht wel positief te noemen.
Ik zeg dat het niet waar is, omdat het een mythe is. En mythen mogen van mij zoveel kinderen verkrachten, of volkeren uitmoorden als ze willen. Want dan zijn die verkrachtte kinderen en uitgemoorde volkeren ook mythen. Net zoals ik het niet erg vind dat de wolf de zeven schaapjes opeet in Roodkapje.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Als je zegt dat het niet immoreel was dat Mohammed een kind verkrachtte omdat het in die tijd normaal was, ben je kinderverkrachting aan het goedpraten.
Bedanktquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Volgens mij is wat BerjanII schrijft iets interessanter en iets meer wetenschappelijk onderbouwt dan wat jij blijft herhalen. Heb je nog wat nieuws?
Dat is tegen het zere beenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. De Universiteit van Berlijn zou nooit iemand met zo'n beperkte mentale vaardigheden aannemen als hoogleraar. Waarschijnlijk zouden ze je nog niet eens de wc's laten schoonmaken.
Het is niet echt bedoelt dat ik godsdienstwetenschappen studeerde (al lijkt het daar wel op, ik weet het) maar meer dat iedereen op internet kan zeggen wat hij is zonder dat hij het is. Daar worden geen discussies meer mee gewonnen gelukkig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:11 schreef Molurus het volgende:
Jongens, dat gekibbel over wie welke opleiding heeft lijkt me sowieso niet interessant voor de discussie. Hou het inhoudelijk, alvast bedankt.
Zijn we al uitgepraat?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:42 schreef Szikha het volgende:
[..]
Jezus ook
De Bijbel ook
Toch blijf jij daarin ook doorzeuren. Dus Ser blijft nog consequent.
Hier wat leerstof. Kijk eens hoe het in het christelijk Europa aan toeging:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mohammed heeft Aïsha op haar zevende gehuwd. Als het alleen om geld of macht zou gaan, had hij best kunnen wachten met het consumeren van het huwelijk totdat het meisje geslachtsrijp was, in plaats van een negenjarig kind te neuken.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk moeite je ongelijk toe te geven, is het niet ?
Insgelijks.quote:
Denk aan je hart Ser! Het is het verleden, niet het heden. En daarbij geen feiten waar je op kunt vertrouwen. Ik heb andere ook horen praten over dat ze ouder was, en dat er inderdaad gewacht is met gemeenschap tot ze ouders was. Kan het niet beweijzen verder, maar alla.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mohammed heeft Aïsha op haar zevende gehuwd. Als het alleen om geld of macht zou gaan, had hij best kunnen wachten met het consumeren van het huwelijk totdat het meisje geslachtsrijp was, in plaats van een negenjarig kind te neuken.
Oh god, waar moet ik beginnen?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:36 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik zeg dat het niet waar is, omdat het een mythe is. En mythen mogen van mij zoveel kinderen verkrachten, of volkeren uitmoorden als ze willen. Want dan zijn die verkrachtte kinderen en uitgemoorde volkeren ook mythen. Net zoals ik het niet erg vind dat de wolf de zeven schaapjes opeet in Roodkapje.
En zolang het normaal is in een gebied noem ik het geen verkrachting. Anders kun je uithuwelijken van mensen ook als verkrachting kunnen zien, en daar heeft het Westen ook lange tijd aangedaan.
Daarom moet je normen en waarden ook bekijken in de context en niet met onze idealen. Als je dit niet snapt, moet JIJ niet praten over mentale vaardigheden.
Aangezien je iemand probeert te beledigen door a) te insinueren dat die persoon een vrouw is en b) door die persoon irrationaliteit wegens menstruatie aan te wrijven, naast al dat goedpraten en ontkennen van verkrachting, gok ik dat jij de 7e eeuw nog niet helemaal ontstegen bent.quote:[..]
Dat is tegen het zere been![]()
Als je snapt dat ik wat zei enkel omdat ik niet geloof dat mijn discussiepartner een studie geschiedenis doet en iedereen op internet kan zeggen wat hij wil, moet JIJ niet praten over mentale vaardigheden.
De groeten verder, en hopelijk is jouw maandelijkse periode snel voorbij, dan spelen de hormonen minder op
Mijn top 3 redenen waarom dat een achterlijke post is:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Hier wat leerstof. Kijk eens hoe het in het christelijk Europa aan toeging:
http://en.wikipedia.org/wiki/Child_marriage
Nee hoor, wees daar maar niet bang voor.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Het is niet echt bedoelt dat ik godsdienstwetenschappen studeerde (al lijkt het daar wel op, ik weet het)
Ik niet. Bij mij is het juist andersom.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:40 schreef BerjanII het volgende:
Ik ken moslims en de meesten houden hun geloof voor zich, in tegenstelling tot christenen. Dus dan mag je tegengas verwachten.
Eh..quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:31 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik niet. Bij mij is het juist andersom.
Moet ik nu de moslims uitjoelen? Want dat doe je toch? Christenen op hun plaats zetten.
Dus ik moet nu hezelfde doen als jij.
Toch?
Jij zit gewoon de Islam te verdedigen.
Je denkt toch niet in je bekrompen geest dat ik met deze praktijken het eens ben? Waar haal jij maar het idee vandaan ? Ik probeer je enige breincel duidelijk te maken dat dit IN HET VERLEDEN een doodnormale zaak was, zelfs in het Westen nog 1000 jaar later in zwang. Dat we dit IN HET HEDEN afkeuren komt doordat onze regels en normen geëvolueerd zijn, snappy ?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Mijn top 3 redenen waarom dat een achterlijke post is:
1) Dat kinderhuwelijken in christelijk Europa ook voorkwamen, is geen rechtvaardiging. Als een 50-jarige Europeaan zijn kinderhuwelijk met een negenjarige consummeerde, was hij ook een immorele kinderverkrachter. Want, zo blijkt nu, niet alles wat christenen, westerlingen of christelijke westerlingen doen is goed.
2) Het is volkomen irrelevant dat kinderhuwelijken in het christelijke Europa ook gebeurden. Mohammed woonde daar niet. Hij woonde in Arabië. Dat is een stuk fietsen.
3) Het ging niet over kinderhuwelijk, het ging over kinderverkrachting. Mohammed huwde Aïsha al toen zij nog zeven was. Ook niet erg netjes, maar niet wat ik zo immoreel noemde. Wat ik wel immoreel noem, is dat Mohammed het huwelijk consummeerde toen Aïsha negen was. Toen ze nog een kind was. Neuken met een kind is behoorlijk immoreel. Als je het daar niet mee eens bent, ga dan alsjeblieft zo snel mogelijk naar een dokter om je te laten castreren.
[i]Blijf mijn kanaal volgen voor meer top drie's. De volgende top drie: drie manieren om een discussie te voeren zonder een link neer te plempen en te roepen dat de ander het maar moet lezen! Tot volgende keer!
Bestaan die dan? Perfecte mensen. Al zou je er een tegenkomen, zou je hem volgen, of luisteren naar wat hij of zij zou melden? Hebben mensen die ambities eigenlijk wel?quote:Hij was zeker niet de perfecte mens.
Hij haalt wat door elkaar. Mohammed stelde dat hij een 'true muslim' was, niet een perfect mens. Zelfs binnen de Islam is men wel kritisch naar Mohammed, daarom wordt hij naast profeet ook altijd aangeduid als 'maar' een mens, net als Isa (Jezus) in tegenstelling tot Jezus van de bijbel, die de rol van God heeft voor 't Christendom waar je 't verhaal van de wedergeboorte bij moet slikken. Een van de redenen dat 't Christendom zoveel takken heeft omdat 't zoveel verschillende visies kent.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:16 schreef I-care het volgende:
[..]
Bestaan die dan? Perfecte mensen. Al zou je er een tegenkomen, zou je hem volgen, of luisteren naar wat hij of zij zou melden? Hebben mensen die ambities eigenlijk wel?
Ik ga er altijd vanuit dat, als God bestaat, dat hij vele gedaanten heeft. Zeker door de tijden heen dan. De moeilijkheid ligt denk ik in de betekenis begrijpen van al de verhalen en gebeurtenissen. Daarbij is een mensenleven qua tijd ook erg kort om tot perfectie te komen, of zelfs begrijpen wat de essentie wellicht is, en elke keer weer als er mensen geboren worden komen dezelfde vragen weer omhoog. Heel moeilijk allemaal om daar iets mee aan te vangen in mijn ogen.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij haalt wat door elkaar. Mohammed stelde dat hij een 'true muslim' was, niet een perfect mens. Zelfs binnen de Islam is men wel kritisch naar Mohammed, daarom wordt hij naast profeet ook altijd aangeduid als 'maar' een mens in tegenstelling tot Jezus, die de rol van God heeft voor 't Christendom waar je 't verhaal van de wedergeboorte bij moet slikken. Een van de redenen dat 't Christendom zoveel takken heeft omdat 't zoveel verschillende visies kent.
De Islam is met God de Vader en het advies om geen iconificatie toe te passen wat meer tot de kern. Volgens mij doen Christenen nauwelijks iets met God de Vader tegenwoordig.
Als je het er niet mee eens bent, moet je stoppen met het te verdedigen.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:07 schreef ATON het volgende:
[..]
Je denkt toch niet in je bekrompen geest dat ik met deze praktijken het eens ben? Waar haal jij maar het idee vandaan ?
Mohammed had niet kunnen begrijpen dat het verkeerd is om een negenjarig meisje te neuken? Wat, is hij soms emotioneel dood? Zo'n kind ligt daar te janken en te bloeden terwijl hij ligt te pompen, en hij zou niet doorgehad hebben dat het misschien een beetje fout is om je geslacht in een kind te steken dat waarschijnlijk liever buiten speelt. Als hij dat niet doorheeft, is hij een sociopaat.quote:Ik probeer je enige breincel duidelijk te maken dat dit IN HET VERLEDEN een doodnormale zaak was, zelfs in het Westen nog 1000 jaar later in zwang. Dat we dit IN HET HEDEN afkeuren komt doordat onze regels en normen geëvolueerd zijn, snappy ?
Ik wist niet dat het neuken van kinderen een van de belangrijkste bronnen van calorieën en eiwitten was voor de mens.quote:En wat is je mening over het consumeren van vlees ? shockerend is het niet ? Beesten afmaken en opeten... bwah,je moet er niet aan dénken ! O, toch niet zo erg ? Even kijken wat het oordeel hierover binnen 100 jaar zal zijn. Heeft je hersencel dit voorbeeld begrepen of wil je er nog wat tekeningetjes bij ?
Bullshit. Mohammed wordt gezien als de perfecte mens. Niet alleen in woord (de Koran) maar ook in daad gaf hij de morele wetten van Allah weer. Waarom zouden de Hadith anders zo veel autoriteit hebben?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij haalt wat door elkaar. Mohammed stelde dat hij een 'true muslim' was, niet een perfect mens. Zelfs binnen de Islam is men wel kritisch naar Mohammed, daarom wordt hij naast profeet ook altijd aangeduid als 'maar' een mens, net als Isa (Jezus) in tegenstelling tot Jezus van de bijbel, die de rol van God heeft voor 't Christendom waar je 't verhaal van de wedergeboorte bij moet slikken. Een van de redenen dat 't Christendom zoveel takken heeft omdat 't zoveel verschillende visies kent.
De Islam is met God de Vader en het advies om geen iconificatie toe te passen wat meer tot de kern. Volgens mij doen Christenen nauwelijks iets met God de Vader tegenwoordig.
Zou je mij een plezier willen doen? Door een stuk tekst met die feiten hier te plaatsen, ik heb werkelijk geen idee waar ik moet zoeken.quote:Op zondag 18 januari 2015 09:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Mohammed wordt gezien als de perfecte mens. Niet alleen in woord (de Koran) maar ook in daad gaf hij de morele wetten van Allah weer. Waarom zouden de Hadith anders zo veel autoriteit hebben?
Dan rest de vraag: als Mohammed de morele wetten van Allah weergaf, en hij neukte een negenjarige en beging genocide, zijn pedofilie en genocide dan moreel goed? Of is Mohammed toch niet zo'n toffe peer?
WAAR ERGENS heb ik dit verdedigd ? Ik probeer je duidelijk te maken dat dit enkele honderd jaar geleden een aanvaarde gang van zaken was. Jij bent zo rigide dit niet in te zien en vind het dan maar nodig dit buiten alle proporties op te blazen zoals onderstaande commentaar:quote:Op zondag 18 januari 2015 09:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je het er niet mee eens bent, moet je stoppen met het te verdedigen.
Had ik het hier over martelen van dieren ? Nee ! Enkel over het consumeren van vlees, wat NU een algemeen aanvaarde handeling is, maar misschien niet meer binnen honderd jaar. Gaat men deze HUIDIGE cultuur dan ook als kannibalen veroordelen ?quote:Overigens kun je inderdaad redelijkerwijs bedenken dat het immoreel is om dieren hun hele leven lang te martelen voor een stukje vlees. Daarvoor hoef je niet 100 jaar vooruit in de tijd. Net zoals je geen 1300 jaar vooruit in de tijd hoeft om in te zien dat het fout is om een negenjarige te verkrachten.
als je er verstand van hebt dan wel. Maar wij hebben nu eenmaal minder verstand van de koran en de moslims dan van de thora, bijbel, joden of christenen. Zouden we in islamitische landen wonen dan zou de islam mentaal kapot gemaakt worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:31 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ik niet. Bij mij is het juist andersom.
Moet ik nu de moslims uitjoelen? Want dat doe je toch? Christenen op hun plaats zetten.
Dus ik moet nu hezelfde doen als jij.
Toch?
Wees eens niet zo snel op je tenen getrapt. Ik zeg bijvoorbeeld dat mohammed een mythe is, nou daar moet je bij moslims niet aankomen hoor! Dus of ik de islam zit te verdedigen, dacht het niet...quote:Jij zit gewoon de Islam te verdedigen. En andere religieuzen uit te lachen en bespottelijk te maken.
Prima maar wees dan consequent.
Milde reactie? Mohammed als mythe veronderstellen is geen milde reactie. Als Jezus slechte dingen gedaan zou hebben volgens een mythe zou ik hem ook verdedigen, aangezien het slechts om een mythe gaat. En vandaar dat ik al die mensen die Jezus zo hoog hebben zitten nu aanval, omdat het maar een mythe is.quote:Dat valt me gewoon op. Je milde reactie jegens de Islam maar felle kritische houding jegens christenen (en ook Joden)
Brilletje kopen?quote:Ik zie dit veel bij de zogenaamde 'vrijzinnigen'. Het verdedigen van de Islam maar het christendom belachelijk te maken.
Subjectieve beredenering
Ik heb je geprobeerd uit te leggen waarom 'je moet dat in z'n tijd zien' geen acceptabel argument is. Mohammed had maar wat goed kunnen begrijpen dat hij immoreel bezig was. Dat jij dat absoluut niet wilt accepteren, maakt jou rigide, niet mij.quote:Op zondag 18 januari 2015 11:50 schreef ATON het volgende:
[..]
WAAR ERGENS heb ik dit verdedigd ? Ik probeer je duidelijk te maken dat dit enkele honderd jaar geleden een aanvaarde gang van zaken was. Jij bent zo rigide dit niet in te zien en vind het dan maar nodig dit buiten alle proporties op te blazen zoals onderstaande commentaar:
De manier waarop vlees voor consumptie geproduceerd wordt, is zo'n beetje marteling van dieren. Het is nu algemeen aanvaard, maar dat maakt het niet minder fout. De mensheid kan zonder problemen beseffen dat industriële vleesproductie immoreel is (en doet dat ook), de meerderheid geeft er echter geen fuck om.quote:[..]
Had ik het hier over martelen van dieren ? Nee ! Enkel over het consumeren van vlees, wat NU een algemeen aanvaarde handeling is, maar misschien niet meer binnen honderd jaar. Gaat men deze HUIDIGE cultuur dan ook als kannibalen veroordelen ?
Ach laat maar zitten. Ik ga niet verder mee in je trol gedrag.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb je geprobeerd uit te leggen waarom 'je moet dat in z'n tijd zien' geen acceptabel argument is. Mohammed had maar wat goed kunnen begrijpen dat hij immoreel bezig was. Dat jij dat absoluut niet wilt accepteren, maakt jou rigide, niet mij.
[..]
De manier waarop vlees voor consumptie geproduceerd wordt, is zo'n beetje marteling van dieren. Het is nu algemeen aanvaard, maar dat maakt het niet minder fout. De mensheid kan zonder problemen beseffen dat industriële vleesproductie immoreel is (en doet dat ook), de meerderheid geeft er echter geen fuck om.
Net zoals Mohammed had kunnen inzien dat het fout is om een negenjarige te verkrachten, ondanks dat het toen algemeen aanvaard was. Had moeten inzien, zelfs, als hij z'n moreel rechtstreeks van God kreeg.
Hé, een ad hominem. Typisch. Die gebruiken religieuzen ook altijd als ze geen weerwoord meer hebben.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Ach laat maar zitten. Ik ga niet verder mee in je trol gedrag.
De enige die hier voor schut staat ben jij wel. Totaal geen inlevingsvermogen. Ik ben klaar met je.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hé, een ad hominem. Typisch. Die gebruiken religieuzen ook altijd als ze geen weerwoord meer hebben.
Je zou ook kunnen proberen mijn argument te weerleggen. Maar dat doe je niet. Je roept een paar keer dat het in z'n tijd gezien moet worden. Als ik dat weerleg door aan te geven dat Mohammed ook in zijn tijd had kunnen inzien dat hij verkeerd bezig was, weiger je verder te discussiëren.
Door zulk gedrag laat je je niet alleen vreselijk kennen, je zet jezelf ook nog flink voor schut.
Geen inlevingsvermogen? Omdat ik niet in staat ben te bedenken dat ook als een stel oude viespeuken zeggen dat het oké is, negenjarige meisjes niet graag geneukt worden door 50-jarige mannen? Of is het omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand die 1300 jaar geleden leefde niet in staat was om te beseffen dat een negenjarig meisje op geen enkele manier geschikt was om seks te hebben?quote:Op zondag 18 januari 2015 12:51 schreef ATON het volgende:
[..]
De enige die hier voor schut staat ben jij wel. Totaal geen inlevingsvermogen. Ik ben klaar met je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BronVoor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
Wat ben je ook weer voor een flapdrol, zonder respect.quote:Op zondag 18 januari 2015 12:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hé, een ad hominem. Typisch. Die gebruiken religieuzen ook altijd als ze geen weerwoord meer hebben.
Je zou ook kunnen proberen mijn argument te weerleggen. Maar dat doe je niet. Je roept een paar keer dat het in z'n tijd gezien moet worden. Als ik dat weerleg door aan te geven dat Mohammed ook in zijn tijd had kunnen inzien dat hij verkeerd bezig was, weiger je verder te discussiëren.
Door zulk gedrag laat je je niet alleen vreselijk kennen, je zet jezelf ook nog flink voor schut.
quote:Op zondag 18 januari 2015 13:01 schreef I-care het volgende:
Er is schijnbaar nog wel wat onduidelijkheid over het feit?Er is idd veel onduidelijkheid over en als ze tussen de 9 en 19 was heeft Sir Cappucino hier niet echt een punt als dat hoogste getal net zo waarschijnlijk is als de laagste. Dan komt t gewoon aan op wat men wil geloven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
quote:Op zondag 18 januari 2015 13:01 schreef I-care het volgende:
Er is schijnbaar nog wel wat onduidelijkheid over het feit?Nee, er is geen onduidelijkheid over. Er zijn verschillende verwijzingen naar in de Hadith van Sahih Boekari. De hadith van Sahih Boekari worden als de meest betrouwbare Hadith gezien. Ook laten de Hadith waarin er verwezen wordt naar het huwelijk niets aan de verbeelding over: er staat verschillende keren expliciet dat Mohammed het huwelijk consummeerde toen het meisje negen jaar oud was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Ook goed. Maar wat als nu dit niet blijkt te zijn geweest. Aangenomen.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, er is geen onduidelijkheid over. Er zijn verschillende verwijzingen naar in de Hadith van Sahih Boekari. De hadith van Sahih Boekari worden als de meest betrouwbare Hadith gezien. Ook laten de Hadith waarin er verwezen wordt naar het huwelijk niets aan de verbeelding over: er staat verschillende keren expliciet dat Mohammed het huwelijk consummeerde toen het meisje negen jaar oud was.
Toen zag men een meisje wat haar eerste regels gehad heeft als huwelijksrijp ( volwassen ). Daarvoor mocht men geen gemeenschap hebben, gezien ze nog niet geslachtsrijp was. Dit was de regel zelfs tot in de 17e eeuw. Andere tijden, andere gedragsregels.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:27 schreef Beathoven het volgende:
Er is idd veel onduidelijkheid over en als ze tussen de 9 en 19 was heeft Sir Cappucino hier niet echt een punt als dat hoogste getal net zo waarschijnlijk is als de laagste. Dan komt t gewoon aan op wat men wil geloven.
quote:Following the victory of the Muslims over the Quraysh in the Battle of Badr, in March 624, Ka'b was angry at the execution of a number of Meccan notables who had been captured after that battle.[4] Ibn Hisham's biography of Muhammad reports Ka'b as saying "By Allah, if Muhammad has indeed struck down those people, then it were better to be buried in the earth than to walk upon it!"
Ka'b went to Mecca, where he wrote poems praising the Quraysh and trying to incite them to again take up arms again against Muhammad.[2] Some sources suggest that during a visit to Mecca, Ka'b concluded a treaty with Abu Sufyan, stipulating cooperation between the Quraysh and Jews against Muhammad.[6]
Upon returning to Medina, Ka'b started a fresh campaign that took the form of obscene songs and erotic poems with a view to defaming the Muslim women.[5]
Muhammad made it clear to his companions that he wished Ka'b killed, saying, "Who is willing to kill Ka’b bin Al-Ashraf who has hurt Allah and His Apostle?"[7] Muhammad bin Maslama volunteered and was aided by several others, including Abu Na'ila (Silkan bin Salama, Ka‘b’s foster brother). Ibn Maslamah was troubled that this assassination would involve lying to Ka'b, but Muhammad gave him a dispensation to do so.[5]
They took Ka'b out for a walk late at night and killed him.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probleem zit hem erin dat Mohammed niet alleen een spirituele leider was maar ook met het inrichten van wat een eerste staat te maken had, wetgeving en leider van gemeenschap die flink oorlog heeft gevoerd. Hij was dus ook een zevende eeuwse legerleider. Daar ligt historie uit de 7e eeuw waar de jihadisten zich op menen te baseren en waarom ze gretig hoofdjes afhakken, slaven maken in oorlogen etc. Maar ook homoseksuelen van een flat aflazeren omdat de profeet zei in een hadith dat zowel "diegene die zijn kontje geeft als neemt afgemaakt moet worden". Waarbij er meningsverschil was over de exacte straf onder de metgezellen en het volgens mij de neef van de profeet (Ali) volgens de soennitische hadith was (o.a. al-Bayhaqi) die zei dat je ze van het "hoogste gebouw moet gooien". Nu hoeft dit niet problematisch te zijn in de 21e eeuw als je het enkel als historie ziet die je vandaag de dag niet moet herhalen. Maar het probleem is dat de ahadith in en vooral lezing ervan weinig relativering overlaten. Als er al relativering is van mensen die ook politieke Islam nastreven is het "ja maar dit mag alleen in een islamitische staat"....wat nog steeds gestoord is vandaag de dag. Overigens gooit ISIS nu in Syrie en Irak homos van flatgebouwen af met ook een beroep deels op de hadith; en expliciete uitleg ervan van metgezellen als Abbas of Ali over "wat de beste manier is om homo's af te maken".
Om dit soorten waanzin te voorkomen zou er dus weldegelijk een fundamenteel herdenken moeten komen om hoe met religieuze teksten om te gaan in de 21e eeuw en er vorm aan te geven. Wellicht zijn de grote misdaden ook nodig van allerlei groepen om Moslims daar enige aanzet toe te geven.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
Hitchens!quote:Op zondag 18 januari 2015 14:14 schreef Beathoven het volgende:
Even los van 't detail waar vermoedelijk niet zo snel bruggen mee geslagen worden, een mooie uiteenzetting van twee kanten
Dat ligt eraan hoe jij "kennis vergaren" begrijpt en de jihadisten. De jihadisten hebben helemaal geen probleem met wereldse kennis te vergaren mbt wetenschap. Zij menen dat echter dat "de" Islam niet beperkt blijft tot het spirituele maar ook de hele inrichting van de maatschappij letterlijk moet worden overgenomen zoals in de profeet's tijd omdat dat nou eenmaal "Allah's openbaring is" en "de profeet's soennah (voorbeeldige levenswandel)". Dit dogma, vooral ook wat de profeets soennah betreft, wordt enigzins (stilzwijgend en soms herhalend) door heel veel andere (soennitische) Moslims onderschreven, hoewel men er niet altijd zelf naar handelt.quote:Op zondag 18 januari 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
Aloulu: Sorry je tekst is te lang om hier te quoten op een telefoon en in te korten. Het is mooi verwoord.
Ik wil alleen toevoegen dat de tijdsperiode wel meegenomen moet worden. Mohammed stelde ook voor om kennis te vergaren. Hiermee opent hij de weg naar een toekomst. En wat Jihadisten doen is het tegenovergestelde. De vergaarde kennis van eeuwen wordt overboord geworpen en het advies om kennis te gebruiken wordt genegeerd. Kennis is progressie en hieruit werd moderne wetenschap, logica en beredeneren geboren iets wat we nu toepassen. Terug naar de 7e eeuw druist compleet tegen de logica in van de boodschap.
Jihad kent vele vormen, waaronder "interne struggeling" maar ook het bevechten van de vijand. Jihad al-qitaal (bevechten van de vijand) komt vele malen meer voor dan in de Koran "jihad an-nafs" (interne struggeling). Dat hoeft niet persé een probleem te zijn in de 21e eeuws waarin oorlog minder een onderdeel van het "dagelijkse leven" uitmaakt dan in de 7e eeuw. Maar dat ligt er dus aan hóe je die teksten leest, begrijpt en vorm eraan geeft. Daar moet de discussie en vraag over gaan.quote:Als men beweerd een goed moslim te zijn neemt men de hele koran en niet dat stukje wat men prefereert. Dan neemt men ook het woord jihad als 'interne worsteling' het onderdrukken van persoonlijke uitbarstingen. Je vermoord niet iemand omdat je met iets in de knoop zit, je gaat het dialoog aan op een humane manier.
Volgens Sjiietische bronnen was Aisha 17 a 18 jaar en niet 9 jaar.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:00 schreef johnson555 het volgende:
vaag gebied dit, moslims zeggen t ene en andere weer anders.
Ene bron geeft aan dat Aicha 9 was waar ik ook andere bronnen vind waar men zegt dat Aicha bv. 10 jaar jonger was dan haar halfzus Asma. Ten tijde van het trouwen (twee jaar na de Hijr ) werd er getrouwd dus zou Aicha rond die tijd 18 a 19 moeten zijn.
Eerlijk gezegd zou ik het me niet kunnen voorstellen dat miljarden moslims een "pedo" zouden kunnen volgen. Plus dat het de dochter van Abu Bakr was, een van de trouwste vrienden van Mohammed.
Ik vraag me met 't recente terreur trouwens wel af hoever de kerk zelf daarin ging en of 't niet meer de mensen zelf waren die de drijfveer vormden voor dergelijke pro actieve heksenjachten.quote:Op zondag 18 januari 2015 23:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De islam ontstond zeshonderd jaar na het christendom. Zeshonderd jaar geleden zetten christenen hun tegenstanders ook op de brandstapel. Over vierhonderd jaar is het allemaal over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |