Verkiezingen, verkiezingen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:31 schreef keste010 het volgende:
[..]
Was de VVD niet de partij die afgelopen maand aankondigde een simpeler belastingstelsel in te willen voeren, tegen invoering extra vermogensbelasting was en in het algemeen nivellerende maatregelen te willen stoppen?
Als je de VVD niet neo-liberaal vindt dan ben je zelf misschien iets teveel in een Hayek-tijdperk blijven hangen..
Dit is zo verschrikkelijk logisch dat je je afvraagt waarom niet veel meer mensen hebben bedacht dat spionagediensten dit middel inzetten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.carlbernstein.com/magazine_cia_and_media.php
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:34 schreef Morendo het volgende:
Is media geen meervoud en moet je het dan niet hebben over tekortschieten?
Deze fout maken de media zelf helaas ook veel.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:34 schreef Morendo het volgende:
Is media geen meervoud en moet je het dan niet hebben over tekortschieten?
Is geen reden om zelf die fout ook te maken!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Deze fout maken de media zelf helaas ook veel.
Is dat deel al voorbij? Ik was geïnteresseerd en ben nu aan het kijken maar het gaat helaas over Karl Notenquote:Op zondag 18 januari 2015 21:40 schreef Klopkoek het volgende:
Ik weet niet waar het precies hoort maar dit belooft een interessante uitzending te worden:
http://demonitor.ncrv.nl/sociale-dienst
Ja, dat was het eerste item.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Is dat deel al voorbij? Ik was geïnteresseerd en ben nu aan het kijken maar het gaat helaas over Karl Noten
http://www.npo.nl/de-moni(...)8-01-2015/KN_1665965quote:Op zondag 18 januari 2015 22:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Is dat deel al voorbij? Ik was geïnteresseerd en ben nu aan het kijken maar het gaat helaas over Karl Noten
Dank je! Had gisteren al teruggekeken. Vond er helaas weinig vernieuwends in zitten. Er werd helaas niet ingegaan op de vraag wat en hoe er moet veranderen.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.npo.nl/de-moni(...)8-01-2015/KN_1665965
Totaal onsamenhangend stuk weer. Het begint met de claim dat de partij tegen de liberale democratie zou zijn om vervolgens enkel te janken over het niet terug willen betalen van schulden door de overheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:48 schreef skrn het volgende:
Afshin Ellian heeft weer een pareltje.
Pardon.
Professor Ellian.
De Elsevier leest prettig en heeft vaak interessante onderwerpen, maar de columns zijn van zulke belabberde kwaliteit. Zeker van Afshin Ellian.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Totaal onsamenhangend stuk weer. Het begint met de claim dat de partij tegen de liberale democratie zou zijn om vervolgens enkel te janken over het niet terug willen betalen van schulden door de overheid.
De Donald Duck leest ook wel prettig weg en de meeste vragen in de brievenrebriek beantwoord hij altijd zelf. De wilde avonturen van zwarte magica sla ik weleens over.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 23:12 schreef skrn het volgende:
[..]
De Elsevier leest prettig en heeft vaak interessante onderwerpen, maar de columns zijn van zulke belabberde kwaliteit. Zeker van Afshin Ellian.
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 22:48 schreef skrn het volgende:
Afshin Ellian heeft weer een pareltje.
Pardon.
Professor Ellian.
Toevallig dat onze Elian het Kolonelsregime, een toch niet geheel onbelangrijk hoofdstuk in de recente Griekse geschiedenis, over het hoofd zietquote:En dat is ook een van de specialiteiten van links-revolutionairen in de geschiedenis: Lenin, Mao, Castro en anderen veroorzaakten vreselijke burgeroorlogen in hun land. Tsipras moet weten dat Griekenland geen paard van Troje is voor Europa. Het is hooguit een rafelrand van Europa.
In de USA worden nogal dure politieke verkiezingen georganiseerd: geen budgetlimitering dus ze blijven tegen elkaar opbieden (dem-rep). Allerlei bedrijven financieren dit, in ruil voor lijntjes en belangenbehartiging. Werk je er als partij niet aan mee dan verlies je de macht want dat extra campagnebudget maakt meestal het verschil. Dus krijg je dat elkaars rug krabben. Laten wij maar blij zijn dat we in Nederland iets strengere spelregels hebben, niet streng genoeg maar strenger dan in de USA.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:15 schreef Klopkoek het volgende:
BramvanLoon, onlangs postte je wat over Foxnews en hoe zij onderzoeksjournalisten hebben ontslagen die het één en ander over de kankerverspreiders van Monsanto hebben bericht.
Ik heb het allicht al eens gepost, maar dit post ook wel in dat straatje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Barnes
'The Times' heeft uiteraard dezelfde eigenaar.
Of:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Hanauer#TED_Talk_controversy
http://www.nrcnext.nl/blo(...)an-de-tijd%E2%80%99/quote:Op maandag 2 februari 2015 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In de USA worden nogal dure politieke verkiezingen georganiseerd: geen budgetlimitering dus ze blijven tegen elkaar opbieden (dem-rep). Allerlei bedrijven financieren dit, in ruil voor lijntjes en belangenbehartiging. Werk je er als partij niet aan mee dan verlies je de macht want dat extra campagnebudget maakt meestal het verschil. Dus krijg je dat elkaars rug krabben. Laten wij maar blij zijn dat we in Nederland iets strengere spelregels hebben, niet streng genoeg maar strenger dan in de USA.
http://www.oxfamnovib.nl/(...)wereldbevolking.htmlquote:Op maandag 2 februari 2015 19:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
http://www.nrcnext.nl/blo(...)an-de-tijd%E2%80%99/
Als er al een revolutie dreigt in Griekenland dan is het een rechts-bruine revolutie inderdaad. Dat is deels de reden dat Syriza de armoede wil bestrijden. De politie zit vol met Gouden Dageraad stemmers en die coalitiegenoot heeft niet voor niets het ministerie van Defensie naar zich toegetrokken.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Toevallig dat onze Elian het Kolonelsregime, een toch niet geheel onbelangrijk hoofdstuk in de recente Griekse geschiedenis, over het hoofd ziet
Doch correct.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:28 schreef Klopkoek het volgende:
Opzichtige reclame door Avrotros (voorzitter: Ed 'DSB' Nijpels) voor VNL bij EenVandaag. Omdat de PVV sociaal-economisch 'te links' is.
Heel erg nare framing.
http://www.visionair.nl/i(...)tisch-en-depressief/quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
FOX vraagt aan studenten van Harvard wie de grootste bedreiging is voor de wereldvrede: ISIS of de USA.
Guess what. Vrijwel alle studenten geven aan dat de USA de grootste bedreiging is van de wereldvrede. Een normale journalist zou dan denken: "Harvard studenten zijn in het algemeen best wel slim, als zij dit antwoorden dan is het misschien wel waar".
Dat blijkt voor FOX een brug te ver, FOX is verontwaardigd over het feit dat studenten die tot de slimste studenten van het land behoren zulke onzin geloven, het ligt aan het onderwijs wat hen dit verkeerd heeft geleerd.
Ik zal niet roepen dat alle rechtse media dommig zijn maar FOX is dat zeker wel. En dat zit tegenwoordig ook in Nederland op de kabel, laten we hopen dat het geen inspiratiebron is voor Wakker Nederland en Pownews.
Ben ik blij dat ik al jarenlang geen reclamespotje heb gezien of gehoord.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.visionair.nl/i(...)tisch-en-depressief/
Dat wordt natuurlijk al heel lang in bredere zin over empathie beweerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is ook wel veelzeggend:
http://www.nu.nl/algemeen(...)an-egocentrisme.html
Dat kan, maar er zitten grenzen aan. Denk maar aan het voorbeeld van iemand die een trap of klap in zijn noten krijgt. Hoe vaak hoor je dan niet: 'oef, ik voel het zelf ook!'. Instinctief wordt een gezicht getrokken alsof ze het ook daadwerkelijk voelen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk al heel lang in bredere zin over empathie beweerd.
Het is ook een misvatting om te denken dat dit soort zaken gaan om 'bewust de aandachtshoer' uithangen. Veelal gaat het eerder om vermeende onbewuste processen. Anderen helpen omdat je er zelf gelukkig van wordt, ook al heb je zelf het idee dat je het echt voor die ander doet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat kan, maar er zitten grenzen aan. Denk maar aan het voorbeeld van iemand die een trap of klap in zijn noten krijgt. Hoe vaak hoor je dan niet: 'oef, ik voel het zelf ook!'. Instinctief wordt een gezicht getrokken alsof ze het ook daadwerkelijk voelen.
Maar goed, dat instinctief meevoelen zal ook wel egoisme zijn.
Denk dan ook aan scheeps- en vliegtuigongelukken, waar het personeel de passagiers moet instrueren om elkaar juist niet te helpen, omdat dit de kans op succes verkleint. Dat is een instinctieve reactie (onder sommigen althans) waarbij ik me moeilijk kan voorstellen dat ze de attention whore willen uithangen.
Ik wilde ook niet suggereren dat het perse bewust gebeurt. 'Aandachtshoeren' hebben per slot van rekening zelden zelf door dat ze zo door anderen worden gezien.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook een misvatting om te denken dat dit soort zaken gaan om 'bewust de aandachtshoer' uithangen. Veelal gaat het eerder om vermeende onbewuste processen. Anderen helpen omdat je er zelf gelukkig van wordt, ook al heb je zelf het idee dat je het echt voor die ander doet.
Vandaar de voorbeelden die ik gaf.quote:Het is ook meer een definitie kwestie en het idee dat je een willoze slaaf bent van natuurlijke processen is doorgaans ook niet echt echt wat de proponenten van de altruïsme is egoïsme willen horen.
Wat vind jij storender? Hun sociaal-economische opvattingen of de culturele agenda?quote:
Even storend. De PVV is gewoon de SP met een ander likje verf.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat vind jij storender? Hun sociaal-economische opvattingen of de culturele agenda?
Ze zijn overigens dermate principieel dat ze al hun economische standpunten direct in de prullenbak doen bij bestuursverantwoordelijkheid.
Niet direct natuurlijk. Daarvoor is de extreemrechtse component in de PVV veel te sterk. Die gaat iedere dag voor op de zogenaamde sociaal-economische punten. Praktisch gezien zal de PVV ook altijd met de VVD gaan samenwerken als ze willen regeren, met de rest van de partijen is de kloof veel te groot.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Even storend. De PVV is gewoon de SP met een ander likje verf.
Precies. De PVV is uit opportunisme heel soms sociaal, maar zeker niet ideologisch zoals de SP.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat vind jij storender? Hun sociaal-economische opvattingen of de culturele agenda?
Ze zijn overigens dermate principieel dat ze al hun economische standpunten direct in de prullenbak doen bij bestuursverantwoordelijkheid.
Of het nu ideologisch of opportunistisch is, feitelijk stemmen PVV'ers op veel moties en wetsvoorstellen niet heel erg anders dan SP'ers. Zie ook de motie van Wilders die door niemand naast de eigen partijgenoten werd gesteund, behalve de SP-fractie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies. De PVV is uit opportunisme heel soms sociaal, maar zeker niet ideologisch zoals de SP.
Dat vergelijken van de SP en PVV verbaast me wel.
De term 'aandachtshoer' impliceert doorgaans dat het gaat om mensen die bewust in de spotlight willen staan of aandacht van anderen willen, terwijl dat nu juist niet het geval is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wilde ook niet suggereren dat het perse bewust gebeurt. 'Aandachtshoeren' hebben per slot van rekening zelden zelf door dat ze zo door anderen worden gezien.
Mja, het probleem is dat dit soort onderzoek in de media vaak op een verkeerde manier geportretteerd wordt. Als ik het gevoel heb dat ik iets doe omdat ik andere mensen wil en moet helpen, maar uit onderzoek zou blijken dat op biochemisch niveau dat enkel komt omdat er bepaalde stoffen vrijkomen die mij een fijn gevoel geven, dan betekent dat nog niet dat ik uit egoïsme handel. Dat is vaak de misinterpretatie die gemaakt wordt. Men trekt fenomenen van een lager niveau naar het bewuste menselijke handelen. Het is bijvoorbeeld ook een misvatting die je vaak ziet waar het gaat om het handelen van individuen versus de 'verspreidingsdrang' van genen in de context van evolutie.quote:[..]
Vandaar de voorbeelden die ik gaf.
Ja, raar. Ik vind sowieso dat er weinig bekend is over de na-oorlogse dictaturen in Zuid-Europa, het verderfelijke communisme, de muur, USSR, dat leeft (kennelijk) meer als het kwaad.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Toevallig dat onze Elian het Kolonelsregime, een toch niet geheel onbelangrijk hoofdstuk in de recente Griekse geschiedenis, over het hoofd ziet
http://www.nytimes.com/20(...)-evil-twin.html?_r=0quote:Brian Williams, NBC’s anchor, has sought to stay neutral.
[..]
Yet NBC’s chief anchor, Brian Williams, has conspicuously avoided the most fractious MSNBC discussion panels.
[..]
Virginia’s governor, Bob McDonnell, who backed, then rescinded, a state bill that would require women seeking an abortion to first have an invasive ultrasound, is a favorite target. After his convention speech, the MSNBC host Melissa Harris-Perry said sarcastically that Republicans might be nervous “standing next to a governor who represents a vision of small government that is small enough to put on the end of a transvaginal probe.” No wonder Brian Williams stays away.
De oprichter van The Young Turks heeft voor MSNBC gewerkt, hij werd ontslagen omdat...hij teveel kritiek had op politici. Dit niet op MSNBC maar op The Young Turks. Dit werd als officiële reden gegeven door zijn baas: "ik krijg telefoontjes van ... ze vinden het niet leuk dat jij dit zegt...kost ons interviews en accredeitaties...". Hij werd juist in eerste instantie aangenomen door MSNBC omwille van de populariteit van The Young Turks, ze wisten dus precies wat ze in huis haalden. Die media zitten gevangen, ze kunnen niet aan objectieve verslaggeving doen aangezien ze dan de concurrentieslag missen. Je hebt die interviews nodig en voor jou 10 anderen.quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
Wie zegt dat hij links is? Zelf komt hij er niet voor uit. Ik weet dat dit niet alles wil zeggen, omdat sommige Nederlandse rechtse journalisten ook de neutrale duider willen uithangen (die akelige Matijs Bouman).
Ook het openlijk linkse DailyKos had in het verleden klachten over hem, en natuurlijk niet omdat hij linkse taal bezigde:
http://www.dailykos.com/s(...)-on-NBC-Nightly-News
Verwar NBC verder ook niet met MSNBC. Over deze laatste schreef New York Times:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)-evil-twin.html?_r=0
Geen scherpslijper en ideoloog, dus.
Als SP-sympathisant ben ik het hiermee eens.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies. De PVV is uit opportunisme heel soms sociaal, maar zeker niet ideologisch zoals de SP.
Misschien is de omloopsnelheid van het nieuws té snel geworden? Is de consument/burger ook minder kritisch geworden? Je ziet idd ook in Den Haag dat met de loop der tijd de macht weer van de journalisten is ontfutseld. Denk maar aan het Presidium of de omgang met Nieuwspoort (Balkenende haalde dat weg van Nieuwspoort; kwam later wel terug maar natuurlijk met andere voorwaarden).quote:Op donderdag 5 februari 2015 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De oprichter van The Young Turks heeft voor MSNBC gewerkt, hij werd ontslagen omdat...hij teveel kritiek had op politici. Dit niet op MSNBC maar op The Young Turks. Dit werd als officiële reden gegeven door zijn baas: "ik krijg telefoontjes van ... ze vinden het niet leuk dat jij dit zegt...kost ons interviews en accredeitaties...". Hij werd juist in eerste instantie aangenomen door MSNBC omwille van de populariteit van The Young Turks, ze wisten dus precies wat ze in huis haalden. Die media zitten gevangen, ze kunnen niet aan objectieve verslaggeving doen aangezien ze dan de concurrentieslag missen. Je hebt die interviews nodig en voor jou 10 anderen.
Klikken wordt alom gewaardeerd door de media. Het journaille moet het immers zelf ook hebben van loslippige boefjes.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens is het ook interessant om te zien hoe de media bericht tav anoniem tippen ('klikken') ten aanzien van belastingontduiking, faillissementsfraude en andere witteboordenspeeltjes in vergelijking met initiatieven zoals 'meld misdaad anoniem' en andere onzichtbare privacy inbreuken.
Ze lijkt op de een of andere manier steeds een soort grijns te hebben, alsof ze het niet serieus neemt wat die man te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat dit filmpje ook wel een ereplaats verdient bij de dommige rechtse media.
http://www.dailymotion.co(...)ith-scandinavia_news
Het blondje (metaforisch) van WSJ stelde domme suggestieve vragen aan iemand die de Scandinavische landen redelijk goed kent, hij legde keer op keer uit dat het tegenovergestelde het geval is van wat zij denkt. Nuance is niet aan deze mevrouw besteed.
Inderdaad, terwijl hij goed wist waar hij over sprak en zij domme vragen stelde en domme insinuaties uitte.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze lijkt op de een of andere manier steeds een soort grijns te hebben, alsof ze het niet serieus neemt wat die man te zeggen heeft.
Hij brengt het een beetje radicaal maar hij heeft toch echt wel een punt, dom zou ik het niet noemen. Feiten op een rijtje:quote:Op donderdag 12 februari 2015 12:09 schreef Klopkoek het volgende:
Niet echt rechts (ofschoon de macho-houding wel als zodanig kan worden geïnterpreteerd) maar wel héél erg dom
Het syndroom wat mono omschrijft dus. Jezelf als blanke man vooral heel erg zielig vinden...quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zo zou ik het niet uitrukken maar feministen hebben al lang geen poot meer om op te staan.
http://www.dailymotion.co(...)27f2710db89142376455quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze lijkt op de een of andere manier steeds een soort grijns te hebben, alsof ze het niet serieus neemt wat die man te zeggen heeft.
De vragen en reacties deden ook een groot gehalte aan vooroordelen vermoeden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
http://www.dailymotion.co(...)27f2710db89142376455
Dat is nu eenmaal haar manier van doen. Lijkt een beetje op Quincy wat dat betreft. Maar best irritant ja.
Er is genoeg hoor:quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zo zou ik het niet uitrukken maar feministen hebben al lang geen poot meer om op te staan.
En kijk wat er van Robin is geworden.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mijn ouders gaven me vroeger ook een pop, en eentje met een donkere huidskleur zodat ik dat niet als "vreemd" zou zien. Heel verstandig naar mijn mening.
Ik kan me voorstellen dat jij je verheugt op je rol als huisman.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is genoeg hoor:
- Slut shaming
- Glazen plafond
- Nog vaak beoordeeld worden op uiterlijk
- De maatschappij houdt vrouwen weg van technische studies
Etc. Etc.
Alleen al het feit dat meisjes vaak poppen krijgen om mee te spelen en jongens niet is al debiel natuurlijk. Alsof ze al voorbereid moeten worden op hun rol als huisvrouw.
Mijn ouders gaven me vroeger ook een pop, en eentje met een donkere huidskleur zodat ik dat niet als "vreemd" zou zien. Heel verstandig naar mijn mening.
Ik lach me dood hier.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
Hier nog een.quote:
Ja, daar speelde ie dus mee. Donkergekleurde unisex poppen met roze haar.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
Robin wordt zo de grootste troll van Fok.
Ja, vooral ten opzichte van wanneer mannen hetzelfde gedrag vertonen (inherent onderdeel van het concept, wat door sommigen over het hoofd wordt gezien).quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is genoeg hoor:
- Slut shaming
quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
Ziet men direct ook de ware aard van libertariërs.
Op wat voor een manier doen ze dat dan?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
- De maatschappij houdt vrouwen weg van technische studies
Door allerlei campagnes om meisjes te interesseren voor de techniek natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Op wat voor een manier doen ze dat dan?
Dat vind je toch eerder op die zogenaamd 'kritische' websites e.d.?quote:
Kijk maar eens naar Brian Williams(NBC) en gedoe bij NOS van 2 weken terug.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vind je toch eerder op die zogenaamd 'kritische' websites e.d.?
Wie zou de gewone media dan aansturen volgens jou?
Een fantasierijk individu. En een gek die een studio indringt. Weinig gestructureerde manipulatie lijkt me.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar Brian Williams(NBC) en gedoe bij NOS van 2 weken terug.
Nieuwszender op t.vquote:Op donderdag 12 februari 2015 23:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een fantasierijk individu. En een gek die een studio indringt. Weinig gestructureerde manipulatie lijkt me.
Mager verhaaltje weer zo.
Hier heb ik geen mening over.quote:
Verre van. Sterker nog, vrouwen die niet competent zijn worden door het glazen plafond heen getrokken. Zie de politiek (bepaalde vrouwen zijn enkel als staatssecretaris en minister benoemd omdat ze per se extra vrouwens wilden hebben omdat de media bleven zeuren over het lage aandeel vrouwen) en de politie (keer op keer een mannelijke kandidaat geweigerd voor de functie van commissaris totdat een vrouw werd voorgedragen).quote:- Glazen plafond
Mannen net zo goed.quote:- Nog vaak beoordeeld worden op uiterlijk
Nee hoor, ze weren zichzelf alleen maar. In Nederland worden ze met open armen ontvangen. Hell, ze hebben zelfs het natuurkundecurriculum vereenvoudigd (non calculus based) om meer meisjes natuurkude te laten kiezen. In andere landen is het aandeel vrouwen veel hoger dan hier terwijl er net zo weinig obstakels zijn. Ik begrijp dat meisjesmeisjes er wat huiverig voor zijn om zo'n kleine minderheid te zijn maar als de Nederlandse meisjes niet eens zo in man/vrouw-termen zouden denken - een teken van geëmancipeerd zijn, lijkt mij - dan zou het aandeel vrouwen bij deze opleidingen fors hoger zijn.quote:- De maatschappij houdt vrouwen weg van technische studies
Daar valt wat voor te zeggen, anderzijds blijken de meeste meisjes en jongens automatisch voor het een of het ander te kiezen. Ik heb het zelf van dichtbij gezien, een peutertje had automatisch een voorkeur voor alles wat knopjes heeft (afstandsbedieningen, speelgoed) en auto's. Dat hoefde echt niet te worden gestuurd. Natuurlijk, als een jongen voor poppen kiest of een meisje voor auto's dan moet je dat kind vooral zijn/haar gang laten gaan. Jij hebt natuurlijk een punt dat als ouders hun eerste kind hebben en het een jongen/meisje is dat ze speelgoed kopen waarvan ze denken dat het geschikt is voor een jongen/meisje.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:33 schreef robin007bond het volgende:
Alleen al het feit dat meisjes vaak poppen krijgen om mee te spelen en jongens niet is al debiel natuurlijk. Alsof ze al voorbereid moeten worden op hun rol als huisvrouw.
Normaal gesproken wel, in dit geval kon het door de beugel gezien de rol die hij speelde, wat enigszins pastte bij het gespreksonderwerp. Het sluit aan bij dat televisieprogramma wat Veronica had en wat ze overnam van de Vlaamse televisie waarin ze probeerden om weer kerels van mannen te maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens ging het mij persoonlijk (de reden waarom ik dat filmpje postte) om het domme gedrag, een serieuze talkshow onwaardig. Niet zozeer om het standpunt. Dat drie keer fak joe roepen bijvoorbeeld. Als je niet op past dan wordt dat een hellend vlak, analoog aan het hedendaags taalgebruik in de Tweede Kamer.
http://www.blackyouthproj(...)athy-for-black-pain/quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:50 schreef Monolith het volgende:
Ah, het 'blanke mannen worden gediscrimineerd'-syndroom.
Eigenlijk ging het mij meer om het man - vrouw aspect, dan het kleurtje. En dan met name om het ironische aspect. Deze observatieve over de vermeende feminisering van het onderwijs komt voort uit de conservatieve hoek. Dezelfde hoek die doorgaans beweert dat vrouwen helemaal niet achtergesteld zijn wat betreft kansen in bedrijfsleven en niet moeten zeiken en dat eventuele mindere onderwijsprestaties bij vrouwen of negers ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze gemiddeld genomen simpelweg dommer zouden zijn dan de blanke man. Nu de dominantie van de blanke man in het hogere onderwijs wat studenten betreft wel ten einde is, blijkt opeens dat er toch allerhande externe factoren zijn die prestaties beïnvloeden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.blackyouthproj(...)athy-for-black-pain/
http://now.tufts.edu/news(...)ictims-racism-more-o
http://www.psychologicals(...)y-dont-remember.html
(vooral die laatste is interessant in combinatie met de mogelijkheden van big data)
Ben het met je eens inderdaad. Niet dat dat vloeken nou zo erg is, maar je ziet wel weer wat voor prioriteiten de programmamakers hebben. Zo'n lompe hork trekt helaas de meeste kijkers.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, vooral ten opzichte van wanneer mannen hetzelfde gedrag vertonen (inherent onderdeel van het concept, wat door sommigen over het hoofd wordt gezien).
Mises.org (genoemd in jouw OP) had daar een waarderend artikel over geschrevenDat slut-shaming juist iets heel gezonds is.
Ziet men direct ook de ware aard van libertariërs.
Overigens ging het mij persoonlijk (de reden waarom ik dat filmpje postte) om het domme gedrag, een serieuze talkshow onwaardig. Niet zozeer om het standpunt. Dat drie keer fak joe roepen bijvoorbeeld. Als je niet op past dan wordt dat een hellend vlak, analoog aan het hedendaags taalgebruik in de Tweede Kamer.
We weten niet of dat ze wisten dat hij dit zou gaan doen. Jinek leek zelf ook wat verbaasd te zijn. Ik heb liever een scherp debat maar dit is toch maar een entertainmentprogramma, je krijgt wat je verwacht.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ben het met je eens inderdaad. Niet dat dat vloeken nou zo erg is, maar je ziet wel weer wat voor prioriteiten de programmamakers hebben. Zo'n lompe hork trekt helaas de meeste kijkers.
Voor mij is het de eerste keer dat ik het hoorde en ik heb teveel talkshows gezien in het verleden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weliswaar maar één voorbeeld, maar ken jij een eerder geval van een persoon die aantal keer fak joe bleef roepen in een Nederlands late night praatprogramma?
In mijn examenjaar waren er meer meisje die natuurkunde volgden dan jongens, terwijl het aantal meisjes en jongens in dat jaar ongeveer gelijk was.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee hoor, ze weren zichzelf alleen maar. In Nederland worden ze met open armen ontvangen. Hell, ze hebben zelfs het natuurkundecurriculum vereenvoudigd (non calculus based) om meer meisjes natuurkude te laten kiezen. In andere landen is het aandeel vrouwen veel hoger dan hier terwijl er net zo weinig obstakels zijn. Ik begrijp dat meisjesmeisjes er wat huiverig voor zijn om zo'n kleine minderheid te zijn maar als de Nederlandse meisjes niet eens zo in man/vrouw-termen zouden denken - een teken van geëmancipeerd zijn, lijkt mij - dan zou het aandeel vrouwen bij deze opleidingen fors hoger zijn.
Oh ja, dat is tegenwoordig normaal, relatief veel meisjes willen een arts worden en daarvoor wordt (m.i. geheel onnodig) natuurkunde gevraagd. Helaas hebben ze natuurkunde wel flink uitgekleed door het van alle wiskunde te strippen. Dit was met de intentie om meer wiskundezwakke leerlingen natuurkunde te laten volgen.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
In mijn examenjaar waren er meer meisje die natuurkunde volgden dan jongens, terwijl het aantal meisjes en jongens in dat jaar ongeveer gelijk was.
Met dank aan de Libelle, de Viva en de Flair dus?quote:Overigens heb ik als vrouw vroeger ook meisjesbladen gelezen en toen viel het me toen al op hoe negatief er over exacte vakken werd gesproken. Misschien dat het tegenwoordig wel meevalt, maar het was voornamelijk "wiskunde is ieuw" en "natuurkunde is saai". Als dat maar vaak genoeg geschreven wordt, zullen er altijd meisjes zijn die daar in gaan geloven. En volgens mij ligt ook daar het probleem. Meisjes worden niet tegengehouden om een technische studie te volgen. Integendeel, want in die vakgebieden vinden ze het juist leuk wanneer meisjes/vrouwen interesse tonen. Het is voornamelijk dat meisjes niet door vrouwen worden gestimuleerd om die richting op te gaan. En dat begint al vrij vroeg met die bladen.
Ander voorbeeld zijn de Rothschilds die belang hebben in zakenmedia zoals The Economist en FT.quote:Onevenredige politieke invloed
Er is nog een ander mogelijk gevolg van grote bezitsongelijkheid, namelijk de
invloed die vermogenden kunnen uitoefenen op de publieke opinie en de politieke
besluitvorming. Her en der zien we hoe miljardairs hun greep op de media versterken,
zoals Bertelsmann-Mohn in Duitsland, Berlusconi in Italië, en Murdoch in het
vk. Maar het proces is wellicht nog het sterkst in Nederland, waar de miljardairs
De Mol, Berlusconi, Bertelsmann en Murdoch in toenemende mate de media, meer
specifiek de televisiemarkt, zijn gaan domineren. Deze ontwikkeling is meermaals
geconstateerd, onder andere door het Commissariaat voor de Media in de jaarlijkse
mediamonitor, ook uit zorg over de pluriformiteit van de Nederlandse media
(Commissariaat voor de Media 2002). Zelfs zonder zeer wantrouwend te zijn, is te vermoeden dat vanuit deze media een bepaalde invloed op de meningsvorming
uitgaat die niet ingaat tegen de belangen van de vermogende eigenaars. Zo wordt
economisch bezit indirect omgezet in publieke invloed.
Nog een stap verder zou zijn dat rijkdom in een meer directe zin wordt aangewend
om politieke invloed te verkrijgen. In dit licht zou de gebrekkige wet op de partijfinanciering
in Nederland meer aandacht verdienen dan hij nu krijgt (Nehmelman
2012). De financiering van Trots Op Nederland door vermogenden, onder wie miljardair
De Mol, had een waarschuwing moeten vormen. Nederland blijft in dit
opzicht internationaal gezien echter achterlopen, wat te zien is als een uiting van
bepaalde naïviteit. Overigens zijn er nog ruime, andere mogelijkheden voor vermogenden
om politieke invloed te verwerven, bijvoorbeeld via de inzet van lobbyisten,
zeker waar een sterk middenveld als tegenwicht afwezig is, zoals in de
Europese Unie.
J.i. "geheel onnodig" dat een arts elementaire natuurkunde beheerst?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh ja, dat is tegenwoordig normaal, relatief veel meisjes willen een arts worden en daarvoor wordt (m.i. geheel onnodig) natuurkunde gevraagd.
Welk gedeelte is volgens jou zo essentieel?quote:Op zondag 15 februari 2015 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
J.i. "geheel onnodig" dat een arts elementaire natuurkunde beheerst?
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
Het is weliswaar maar één voorbeeld, maar ken jij een eerder geval van een persoon die aantal keer fak joe bleef roepen in een Nederlands late night praatprogramma?
'Teken des tijds'! 'Extreme incidenten'! Omdat een man op tv (hij speelt vooral een typetje zo te zien) 'fuck you' zegt. Ik weet niet of er vroeger in talk-shows 'fuck you' werd gebezigd. We hadden dan weer wel de Teringtubbies. Sowieso was een bepaald deel van wat er op tv was, ook reclames en ook kinderprogramma's, gewoon onbezorgd, ordinair, vies, vunzig en vrijzinnig. Het enige teken des tijds is dat we nu zo verpreutst en verward zijn dat we blijkbaar Fifty Shades nodig hebben.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij is het de eerste keer dat ik het hoorde en ik heb teveel talkshows gezien in het verleden.![]()
Het blijft echter een incident, zo had je meer dan 20 jaar geleden een talkshow van Karel de Graaf waarin mensen met elkaar op de vuist gingen. Extreme incidenten kunnen altijd gebeuren. Het is moeilijk om te stellen in welke mate dit een teken des tijds is.
Dat dedain tov techniek is breder dan alleen vrouwenbladen. De meeste mensen hebben geen talent voor techniek en begrijpen er (dan ook) niets van. Luister eens naar de gemiddelde tv presentator als het technisch wordt. En dan is Matthijs van Nieuwenhuizen nog een positief voorbeeld.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:50 schreef Morrigan het volgende:
Overigens heb ik als vrouw vroeger ook meisjesbladen gelezen en toen viel het me toen al op hoe negatief er over exacte vakken werd gesproken
Inderdaad even betrouwbaar en oprecht als Joep van den Nieuwenhuizen maar hij heet Van Nieuwkerkquote:Op zondag 15 februari 2015 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En dan is Matthijs van Nieuwenhuizen nog een positief voorbeeld.
Ja en nee. Nee, je hebt die VWO-basis niet nodig om de opleiding succesvol te doorlopen. Voor zo ver er al eens wat natuurkunde aan te pas komt (dopplereffect, elementaire vloeistofmechanica, staande golven en longutidinale golven) kan dit relatief snel worden doorlopen. Dat was mijn punt. Ja, het lijkt me goed als een arts wat wetenschappelijke vorming heeft.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
J.i. "geheel onnodig" dat een arts elementaire natuurkunde beheerst?
"A beheading is worse than a sunburn"quote:
Moet je nagaan dat ze een opiniemaakster is bij een nationale zender van de USA.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:49 schreef keste010 het volgende:
[..]
"A beheading is worse than a sunburn"
Sterk verhaal..
De Libertarische Partij: "De invloed van de mens op het klimaat is onbewezen.".quote:Op maandag 16 februari 2015 18:07 schreef keste010 het volgende:
Klopt. In Nederland hebben we immers geen rechtse partij die het klimaatprobleem ontkent, hooguit bagatelliseert..
Sorry, ik had het uiteraard over partijen met daadwerkelijke politieke invloed. Ik houd al die splinterpartijen niet even goed bij..quote:Op maandag 16 februari 2015 20:32 schreef cynicus het volgende:
[..]
De Libertarische Partij: "De invloed van de mens op het klimaat is onbewezen.".
Een beetje drek van de PVV...quote:Op maandag 16 februari 2015 20:33 schreef keste010 het volgende:
[..]
Sorry, ik had het uiteraard over partijen met daadwerkelijke politieke invloed. Ik houd al die splinterpartijen niet even goed bij..
Zeer zeker niet. Maar de PVV is geen rechtse partij.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:44 schreef cynicus het volgende:
[..]
Of is de PVV ook maar een splinterpartij?
* cynicus checkt even wat Nolandiagrammen....quote:Op maandag 16 februari 2015 20:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Maar de PVV is geen rechtse partij.
Vergeet het aanmoedigen van martelen niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:07 schreef keste010 het volgende:
Klopt. In Nederland hebben we immers geen rechtse partij die het klimaatprobleem ontkent, hooguit bagatelliseert..
Helaas worden met name de sociale wetenschappen grotendeels genegeerd in zowel politiek als media over politiek. Sommigen stellen dat dat komt doordat de sociale wetenschappen niet met specifieke antwoorden op problemen komt. Helaas zijn vele problemen van deze tijd ook niet met simpele, unidimensionele oplossingen te verhelpen. Integratieproblemen, milieuproblematiek en voedselveiligheid bijv. zijn in aanzienlijke mate verweven met factoren van globalisering.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:05 schreef cynicus het volgende:
Zag eerder op de avond deze discussie over links/rechts, groepdenken en het ontkennen van wetenschappelijke informatie (feiten). Wel herkenbaar.
Past misschien ook wel in het topic over wetenschap en skepsis in W&T.
Ook grappig dat altijd benadrukt wordt hoe erg Griekenland wel niet is geholpen etc. Terwijl het vooral de schuldeisers zijn die zijn geholpen en de banken, terwijl de Grieken zelf keiharde bezuinigingen hebben moeten ervaren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ook schattig hoe rechtse commentatoren steeds de onbetaalbaarheid van de verzorgingsstaat benadrukken, maar ettelijke honderden miljoenen (voor Groot-Brittanië alleen) geld bijprinten voor de banken is geen groot probleem.
Dat is zeker wel een groot probleem.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ook schattig hoe rechtse commentatoren steeds de onbetaalbaarheid van de verzorgingsstaat benadrukken, maar ettelijke honderden miljoenen (voor Groot-Brittanië alleen) geld bijprinten voor de banken is geen groot probleem.
Nadat ze er eerst keihard een zooitje van hebben gemaakt. Dat allemaal af willen schuiven op schuldeisers en banken is wat dommig. Ze moeten toch echt vooral zelf orde op zaken gaan stellenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook grappig dat altijd benadrukt wordt hoe erg Griekenland wel niet is geholpen etc. Terwijl het vooral de schuldeisers zijn die zijn geholpen en de banken, terwijl de Grieken zelf keiharde bezuinigingen hebben moeten ervaren.
Je begrijpt dat de Grieken zelf die leningen hebben afgesloten? Niemand wordt gedwongen meer te lenen dan hij of zij kan dragen, en helemaal niemand wordt gedwongen te lenen voor luxeproducten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook grappig dat altijd benadrukt wordt hoe erg Griekenland wel niet is geholpen etc. Terwijl het vooral de schuldeisers zijn die zijn geholpen en de banken, terwijl de Grieken zelf keiharde bezuinigingen hebben moeten ervaren.
Dat waren niet "de Grieken". Dat waren wat corrupte politici.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:43 schreef waht het volgende:
Je begrijpt dat de Grieken zelf die leningen hebben afgesloten?
Er is niks mis met uitkeringen, zolang ze maar naar banken en rijke stinkers gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
Niet alleen politici, ook normale burgers konden profiteren van de geveinsde kredietwaardigheid van de Griekse overheid, dit werkt door in de rentepercentages voor particulieren. En vele Grieken rekenden zich rijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat waren niet "de Grieken". Dat waren wat corrupte politici.
Maar die normale burger is daar niet verantwoordelijk voor, net zoals ik jou niet verantwoordelijk hou voor NL beleid tov Saudi Arabië.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:58 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alleen politici, ook normale burgers konden profiteren van de geveinsde kredietwaardigheid van de Griekse overheid,
Constant gekozen en herkozen door de Grieken. Alles af willen schuiven is wat dommig.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat waren niet "de Grieken". Dat waren wat corrupte politici.
Het is ook heel dom dat de gemiddelde Telegraaf lezer, arbeiders die minder dan modaal verdienen, massaal VVD stemmen. Maar toch is het zo.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Constant gekozen en herkozen door de Grieken. Alles af willen schuiven is wat dommig.
Waarom verlaag jij jezelf dan tot datzelfde domme niveau?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook heel dom dat de gemiddelde Telegraaf lezer, arbeiders die minder dan modaal verdienen, massaal VVD stemmen. Maar toch is het zo.
Toon dat eens aan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom verlaag jij jezelf dan tot datzelfde domme niveau?
Eh, wel dus. Als jij een lening afsluit is dat jouw verantwoordelijkheid. Dus als er een variabele rente op je lening zit en je toch al niet rijk bent kun je het wellicht beter niet doen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar die normale burger is daar niet verantwoordelijk voor, net zoals ik jou niet verantwoordelijk hou voor NL beleid tov Saudi Arabië.
Waren ze ook schuldig aan het kolonelsbewind?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je probeerde net toch alle schuld van de gewone Griek af te schuiven?
Wat een onzin. Als Rutte een JSF koopt ben ik daar toch niet verantwoordelijk voor? Ik ben tegen en ik stem geen VVD.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Eh, wel dus. Als jij een lening afsluit is dat jouw verantwoordelijkheid. Dus als er een variabele rente op je lening zit en je toch al niet rijk bent kun je het wellicht beter niet doen.
Oké, laatste keer aangezien dit een verspilling van tijd is; ook particulieren sluiten leningen af, zelfs in Griekenland.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als Rutte een JSF koopt ben ik daar toch niet verantwoordelijk voor? Ik ben tegen en ik stem geen VVD.
Waarom vervuil je de discussie? Het is duidelijk waar het over gaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:28 schreef waht het volgende:
[..]
Oké, laatste keer aangezien dit een verspilling van tijd is; ook particulieren sluiten leningen af, zelfs in Griekenland.
Dat is ruim 40 jaar terug. in die tijd hadden ze prima een degelijke staatshuishouding op kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waren ze ook schuldig aan het kolonelsbewind?
????quote:VVD
Jos van Rey
In oktober 2011 onthulde Dagblad De Limburger dat Jos van Rey als wethouder van Roermond de schijn van belangenverstrengeling wekte door zaken te doen met zijn goede vriend, projectontwikkelaar Piet van Pol. In 2012 oordeelde een onderzoekscommissie dat Jos van Rey die schijn van belangenverstrengeling inderdaad had gewekt, onder andere omdat hij een aandeel had gekocht in een vastgoedfonds waar hij als wethouder invloed op had. Hij mocht blijven. In oktober doorzocht de rijksrecherche zijn woning. Van Rey werd (en wordt) verdacht van corruptie en het lekken van vertrouwelijke informatie aan Ricardo Offermans. Van Rey trad af als wethouder en senator. Van Rey blijft welkom bij de VVD-fractie in Roermond.
Frans Weekers
Frans Weekers overleefde vlak voor Kerst in 2012 een debat over zijn banden als staatssecretaris van Financiën met Jos van Rey, zijn politieke leermeester. Van Rey en Van Pol hadden een reclamezuil met een verkiezingsposter van Weekers gefinancierd. De connectie ligt gevoelig, omdat Weekers als staatssecretaris, tegen ambtelijke adviezen in, ervoor koos om een belastingkantoor van Venlo te verplaatsen naar Roermond, de stad van Van Rey. Bovendien had Van Rey zich schriftelijk tot staatssecretaris Weekers gewend met het verzoek om advies over belastingkwesties, waarna Van Rey binnen anderhalve week terecht kon voor een gesprek met een hoge ambtenaar. De kwestie werd nog pijnlijker voor Weekers toen bleek dat de Belastingdienst al in maart 2012 aangifte had gedaan tegen Van Rey.
Ricardo Offermans
Ricardo Offermans, burgemeester van Meerssen, was de gedoodverfde nieuwe burgemeester van Roermond, totdat een telefoontap in 2012 duidelijk maakte dat Jos van Rey vertrouwelijke informatie over de sollicitatie aan hem doorgaf. Dat justitie dit ambtsmisdrijf ontdekte was bijvangst van een veel groter onderzoek naar Van Rey wegens corruptie. Offermans trad af als burgemeester van Meerssen en als voorzitter van de VVD in Limburg.
Vincent Zwijnenberg
Vincent Zwijnenberg kreeg naar verluidt als wethouder van Roermond in 2012 ook geheime informatie van Jos van Rey over de sollicitatieprocedure voor het burgemeesterschap van Roermond. Zwijnenberg is verhoord door de rijksrecherche, maar is geen verdachte.
René Waas
In augustus 2012 werd raadslid René Waas uit Heumen veroordeeld tot honderdtwintig uur werkstraf en tienduizend euro boete. Waas had met zijn bedrijf valsheid in geschrifte gepleegd in rapporten over asbestvervuiling. Van VVD-fractievoorzitter Harry Smeets hoefde hij niet op te stappen: 'Iedereen maakt wel eens een misstap in zijn leven.' Later trad Waas toch af.
Peter van Haagen
Peter van Haagen legde in 2012 als wethouder in Pijnacker-Nootdorp zijn portefeuille 'integrale veiligheid' neer toen bekend werd dat hij een buitenechtelijke relatie had met de plaatsvervangend bureauchef van de politie in zijn gemeente. Als locoburgemeester was hij haar politieke baas.
Stan Klijnhout
In juni van 2012 bleek dat oud-wethouder Stan Klijnhout van de gemeente Utrechtse Heuvelrug vanaf 2006 te veel wachtgeld had ontvangen. Het college van burgemeester en wethouders deed aangifte en Klijnhout is veroordeeld tot een taakstraf van honderd uur.
Henry Meijdam
Henry Meijdam trad in 2012 af als commissaris namens Noord-Holland bij de Schiphol Area Development Corporation. De Commissie Operatie Schoon Schip, die onderzoek deed naar de praktijken van Ton Hooijmaijers, had Meijdam omschreven als een kameleontische bestuurder met vele petten op, die de schijn van belangenverstrengeling wekte. Meijdam trad eerder in 2005 af als burgemeester van Zaandam, toen er ophef ontstond over zijn relatie met de gemeentesecretaris.
Ton van der Schans
Ton van der Schans, penningmeester van de VVD in Den Helder, stal achttienduizend euro uit de kas. Hij betaalde het geld terug, maar werd in 2012 veroordeeld tot een voorwaardelijke straf. Van der Schans pleegde kort daarop zelfmoord.
Job Klaasen
Job Klaasen moest in 2011 opstappen als gedeputeerde in Overijssel toen bleek dat de twee hbo-opleidingen op zijn cv in werkelijkheid bedrijfscursussen waren. Hij was al jaren gedeputeerde, maar viel pas door de mand door een nieuwe integriteitstoets waarbij ook diploma's tegen het licht werden gehouden.
Berthold Ziengs
In 2011 stapte Berthold Ziengs op als lid van de Drentse Provinciale Staten na een inval van de FIOD bij zijn vastgoedbedrijf wegens vermeende belastingfraude.
Wilma Verver
In 2011 moest Wilma Verver opstappen als burgemeester van Schiedam, onder meer wegens machtsmisbruik en nepotisme. Zo had ze het taxibedrijf van haar zoon ingehuurd. Ze sleurde in haar val het hele college mee, omdat de wethouders onvoldoende hadden gedaan om Verver te corrigeren.
Frank van Dalen
Frank van Dalen trad in 2011 af als raadslid in Amsterdam. Hij werd ervan beschuldigd tegen allerlei regels in een hotel te runnen. Na onderzoek concludeerde de Amsterdamse Ombudsman in 2012 dat het stadsdeel Centrum de brandveiligheid terecht gehandhaafd had, maar inzake een hotelvergunning 'een onbegrijpelijk standpunt' had ingenomen.
Kees Francis
Kees Francis, fractievoorzitter in Harenkarspel, hackte de e-mailbox van Harry de Ruiter, fractievoorzitter van AB '89. Toen hij tegen de lamp liep, bood hij De Ruiter geld en politieke concessies aan. Francis moest opstappen.
Frits Huffnagel
In 2005 trad Frits Huffnagel af als wethouder in Amsterdam omdat hij zijn maandelijkse onkostenvergoeding niet had aangegeven bij de Belastingdienst. In 2011 brak een nieuwe rel uit, toen bleek dat hij als wethouder van Den Haag op kosten van de gemeente shows in Las Vegas had bezocht.
Ton Hooijmaijers
Ton Hooijmaijers was als gedeputeerde in Noord-Holland verantwoordelijk voor het Landsbanki-debacle en het Wieringerrandmeer. Hij lag ook onder vuur vanwege riante declaraties: duizenden euro's voor een zakenreis in China, dineren met een ambtenaar in het Okura voor 295 euro. Zijn afscheidsfeest in de Hermitage kostte in 2009 tienduizend euro. Na zijn aftreden kwamen beschuldigingen over corruptie naar boven. In 2010 deed de FIOD invallen bij Hooijmaijers in het kader van een onderzoek naar ambtelijke corruptie bij grondtransacties. Het strafrechtelijk onderzoek loopt nog.
Ko Hooijmans
In november 2010 trad wethouder Ko Hooijmans af in Maasdriel omdat hij jarenlang neveninkomsten uit wachtgeld verzwegen had. In 2003 was hij ook al in opspraak gekomen omdat hij in strijd met de regels een huis had laten bouwen. Bovendien mochten familieleden in strijd met het bestemmingsplan hun compostbedrijf uitbreiden.
Jos Wolterink
Jos Wolterink stapte in 2010 op als wethouder in Oost Gelre omdat er ophef ontstond over zijn nevenfunctie als voorzitter en accountant van de Stichting Jemig de Pemig Mozes Kriebel, die twee coffeeshops in Almelo exploiteert.
Bas Verkerk
Bas Verkerk kwam in 2009 als burgemeester van Delft onder vuur te liggen omdat hij maar liefst negenenzeventig bijbanen had. Later bracht hij dat terug. In 2010 ontstond nieuwe ophef omdat de gemeente Den Haag, waar hij voorheen wethouder was, zijn Delftse burgemeesterssalaris aanvulde tot Haags wethoudersniveau.
Stefan Huiman
Begin 2009 moest Stefan Hulman aftreden als burgemeester van Den Helder. Hulman kreeg een extra uitkering van 3200 euro per maand omdat hij dubbele woonlasten had, maar gaf geen volledige openheid van zaken.
Arend Jan Boekestijn
Arend Jan Boekestijn is de naamgever van het zogenaamde 'Boekestijntje': als politicus er iets doms uitflappen. Eerst zei hij, terwijl er een microfoon openstond, dat Mark Rutte 'geen ideeën' had, vervolgens twitterde hij dat Chinezen 'spleetogen' zijn en daarna klapte hij uit de school over een vertrouwelijk gesprek met koningin Beatrix. Dat werd hem in 2009 fataal.
Patricia Remak
Oud-Kamerlid Patricia Remak werd in 2008 wegens fraude veroordeeld tot zes maanden cel, waarvan drie voorwaardelijk en tweehonderdveertig uur dienstverlening. Remak ontving als oud-Kamerlid wachtgeld, maar had niet opgegeven dat ze ook inkomsten had als Statenlid en medewerker van de Belastingdienst. In totaal ontving ze meer dan een ton ten onrechte.
Gerard Huijpen
Gerard Huijpen moest in 2008 aftreden als wethouder van Halderberge nadat hij bij een opstootje politieagenten had uitgescholden ('klerelijers', 'kankerlijers' en 'maffiapraktijken'). Later dreigde hij nog iemand neer te steken als ze zijn familie iets zouden aandoen.
Sjoerd Swane
In 2007 stapte Sjoerd Swane op als voorzitter van de VVD-fractie in de Provinciale Staten van Utrecht. Na een inval van de FIOD bleek dat Swane een harde schijf van een van zijn computers in de Vecht had gegooid. Hij had, net als Neelie Kroes, warme zakelijke banden met zakenman Jan-Dirk Paarlberg, die wegens fraude tot vier jaar cel werd veroordeeld. Swane werd in 2011 tot twee jaar cel veroordeeld wegens corruptie, valsheid in geschrifte en belastingfraude. Swane is sindsdien voortvluchtig.
Ayaan Hirsi Ali
In 2006 kwam Kamerlid Ayaan Hirsi Ali in opspraak omdat ze bij haar asielaanvraag gelogen zou hebben over haar echte naam. Minister van Vreemdelingenbeleid en Integratie Rita Verdonk wilde haar daarom het Nederlanderschap ontnemen. Verdonk trad uiteindelijk af.
Annemarie Jorritsma
Annemarie Jorritsma overleefde in 2007 een motie van wantrouwen als burgemeester van Almere. Ze had zonder vergunning een waterpomp in haar tuin laten installeren - pijnlijk omdat zij als burgemeester verantwoordelijk is voor de handhaving van de regels. Na lang tegenspartelen verwijderde ze de pomp in 2008.
Jan van Buuren
Jan van Buuren trad in 2006 af als wethouder van Drimmelen nadat hij was betrapt met drank achter het stuur.
René van Driessen
Gedeputeerde in Gelderland René van Diessen moest in 2006 25.000 euro aan te veel ontvangen wachtgeld uit zijn periode als wethouder in Tilburg terugbetalen. Van Diessen was daar in 2001 afgetreden. Hij had in Tilburg zwaar onder vuur gelegen wegens belangenverstrengeling bij de Tilburgsche Waterleiding Maatschappij.
Arie Monteny
Raadslid Arie Monteny veroorzaakte in 2005 in Brielle een rel door als lid van de commissie grondgebied te pleiten tegen een verbod op caravanstalling op boerengrond, terwijl hij zelf met de gemeente overhoop lag over een illegale caravanstalling in zijn eigen loods. Hij trad af, verloor een procedure bij de Raad van State en moest zijn loods ontruimen.
Christiaan Baljé
Tijdens een etentje in 2004 in het Italiaanse restaurant van Salvator Daga zou de Delftse wethouder Christiaan Baljé aan de restauranteigenaar subsidie hebben toegezegd om gondels door de grachten te laten varen. Baljé sprak ook met Bas Verkerk, de latere burgemeester van Delft. De gesprekken werden opgenomen op beveiligingscamera's. Daga liet de gesprekken een jaar later zien aan een aantal raadsleden, onder wie Martin Stoelinga, die als klokkenluider Baljé van corruptie beschuldigde.
Enric Hessing
Enric Hessing werd na zijn Kamerlidmaatschap waarnemend burgemeester in Rijnwoude. Hij moest in 2005 aftreden toen bleek dat hij enkele duizenden euro's te veel had gedeclareerd. De gemeente deed aangifte, maar het Openbaar Ministerie (OM) seponeerde de zaak later omdat er te weinig bewijs was voor valsheid in geschrifte.
Alexander Sakkers
Alexander Sakkers kwam als burgemeester van Eindhoven in 2005 onder vuur te liggen omdat hij te vaak van zijn dienstauto gebruikmaakte. Ook was hij commissaris bij een beveiligingsbedrijf dat zaken deed met de gemeente Eindhoven en hield hij een reis met een paar ondernemers aanvankelijk onder de pet.
Jos Rietbergen
In 2005 trad Jos Rietbergen af als wethouder van Geldermalsen na geruchten over problemen met vergunningen voor kantoorruimte onder zijn huis en over gerommel met grondverkoop. De gemeenteraad concludeerde na een onderzoek dat de schijn van belangenverstrengeling was gewekt.
Ton de Swart
Ton de Swart trad in 2005 af als wethouder in Schiedam na een accountantsonderzoek naar zijn nevenfuncties en belangen in de vastgoedsector.
Jan Rijpstra
Jan Rijpstra kwam in 2005 in opspraak toen bleek dat hij, na zijn benoeming tot burgemeester van Tynaarlo, nog een paar maanden lang ook Kamerlid wilde blijven om zijn wachtgeldregeling tot zijn vijfenzestigste veilig te stellen.
Tjeerd de Vries
De Goirlese wethouder Tjeerd de Vries moest in 2004 aftreden omdat hij in strijd met de regels een aantal gebouwen had neergezet op zijn eigen terrein.
Frans Stoffels
In 2004 ontstond ophef in Drimmelen toen bleek dat wethouder Frans Stoffels ook commissaris was bij een bouwbedrijf dat actief was in de gemeente. Stoffels bleef - uniek voor Drimmelen - zitten. In 2012 was de oud-wethouder weer flink in het nieuws vanwege een rel rond miljoenentekorten bij de Biesbosch Marina Drimmelen, waar hij als commissaris en wethouder bij betrokken was geweest.
Jan Kamminga
Commissaris van de koningin in Gelderland Jan Kamminga dwong in 2001 PvdA-gedeputeerde Wim Scheerder (zie daar) tot aftreden in een corruptiezaak. Hij zei dat de minister Scheerder anders weg zou sturen. Dit bleek een leugen te zijn, zoals drie getuigen onder ede wilden verklaren. In een civiele procedure die Scheerder later aanspande, stelde de rechtbank vast dat Kamminga 'een onjuiste en onware mededeling had gedaan'. De Gelderse Staten namen daarover unaniem een motie van treurnis aan. Het OM besloot Kamminga in 2009 wegens gebrek aan bewijs niet te vervolgen. Tijdens de procedures van Scheerder kwam naar voren dat Kamminga al eerder in de fout was gegaan, bij de inrichting van zijn werkkamer in 2001. Ahrend had de Europese aanbesteding gewonnen, maar de opdracht van vijftigduizend euro ging naar een Gronings bedrijf dat ook Kamminga's woonhuis had ingericht.
Harry Groen
Harry Groen moest in 2000 opstappen als wethouder in Amsterdam na ophef over het declareren van reizen naar Mallorca en de Antillen. Later stapte Groen ook op als president-commissaris bij Omniworld in Almere en als voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Atletiek Unie vanwege een nieuw declaratieschandaal.
Hans van Baalen
Hans van Baalen werd in 1998 niet geïnstalleerd als Kamerlid na onthullingen over zijn vermeende sympathie in zijn jonge jaren voor de ultrarechtse Joop Glimmerveen. Hij kwam later alsnog in de Kamer en daarna in het Europees Parlement. (Waar hij zich overigens als een van de zeer weinige VVD'ers openlijk uitsprak tegen het Polenmeldpunt van de PVV.)
Frits Bolkestein
Frits Bolkestein kwam in 1996 in opspraak door de 'Beste Els'-affaire, waarbij hij als commissaris van medicijnfabrikant MSD een briefje schreef aan zijn oude studievriendin Els Borst of zij als minister van Volksgezondheid niet iets kon betekenen voor het bedrijf.
Piet Neus
Piet Neus trad in 1993 af als wethouder in Maastricht na het uitbreken van een corruptieschandaal rond Wegenbouw-bedrijf Baars. Hij werd in 1994 veroordeeld tot een maand voorwaardelijk en tienduizend gulden boete wegens het aannemen van een gift.
Gé Craenen
Gé Craenen moest na het corruptieschandaal rond Baars aftreden als wethouder in Echt. Hij werd in 1992 veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijk wegens corruptie. Craenen werd ook in hoger beroep schuldig bevonden.
Albert-Jan Evenhuis
Staatssecretaris Albert-Jan Evenhuis loog in 1989 in de Kamer dat een subsidie van twee ton voor zijn zwager was bestemd. Toen bleek dat hij zelf ook profiteerde, kon hij vertrekken. Evenhuis werd in 1999 veroordeeld tot een boete van vijftigduizend gulden wegens belastingfraude.
Max Jellema
Max Jellema moest in 1992 opstappen als gedeputeerde in Brabant omdat hij inkomsten uit een nevenfunctie niet correct had opgegeven.
Cees Berkhouwer
Cees Berkhouwer was als Europarlementariër opvallend populair in Nederland, maar kwam in 1983 in de problemen toen hij een dure fles wijn had meegenomen van een receptie. Hoewel hij zelf verklaarde dat het een misverstand was, kwam hij niet meer op de lijst.
Charl Schwietert
Charl Schwietert kon in 1982 vrijwel direct na zijn aantreden weer opstappen als staatssecretaris van Defensie omdat hij gelogen had dat hij een doctorandustitel had en dat hij als dienstplichtige luitenant was geweest.
Heel veel dingen gebeuren natuurlijk buiten de democratische controle. Geheel naar EU recept.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is ruim 40 jaar terug. in die tijd hadden ze prima een degelijke staatshuishouding op kunnen bouwen.
Dat pleit natuurlijk de kiezer niet vrij; veel kiezers straffen "niet-democratische" handelingen van politici en technocraten niet af in de verkiezingen, waarmee zij impliciet hun goedkeuring verlenen voor dergelijk gedrag.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heel veel dingen gebeuren natuurlijk buiten de democratische controle. Geheel naar EU recept.
Dan moet men een kritischer volksvertegenwoordiging kiezen. Het is niet alsof het nieuws is dat hun politici er een zooitje van maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heel veel dingen gebeuren natuurlijk buiten de democratische controle. Geheel naar EU recept.
Nou ja, er valt wel wat voor te zeggen maar het is wel zo dat degenen die het hardst tegen de Grieken aan lopen te schoppen zélf vaak van mening zijn dat je politici (en gezagsdragers in het algemeen) niet teveel op de vingers moet en mag kijken. Derhalve ook vaak sceptisch staan tegen directere vormen van democratie en de parlementaire enquête (onder ede) als controlerend wapen. Het klassieke 'je moet niet weten welke worsten er worden gemaakt en waarvan ze worden gemaakt' idee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan moet men een kritischer volksvertegenwoordiging kiezen. Het is niet alsof het nieuws is dat hun politici er een zooitje van maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Speerquote:As film director Heinrich Breloer remarked, "[Speer created] a market for people who said, 'Believe me, I didn't know anything about [the Holocaust]. Just look at the Führer's friend, he didn't know about it either.'"
Directe democratie voegt ook niet zo heel veel toe wat mij betreft. Is toch vooral een middel voor de populisten op links en op rechts om de besluitvorming te frustreren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, er valt wel wat voor te zeggen maar het is wel zo dat degenen die het hardst tegen de Grieken aan lopen te schoppen zélf vaak van mening zijn dat je politici (en gezagsdragers in het algemeen) niet teveel op de vingers moet en mag kijken. Derhalve ook vaak sceptisch staan tegen directere vormen van democratie en de parlementaire enquête (onder ede) als controlerend wapen. Het klassieke 'je moet niet weten welke worsten er worden gemaakt en waarvan ze worden gemaakt' idee.
Komt nog eens bij, en misschien kan ik dat beter niet zeggen, dat Duitsers maar beter niet over collectieve schuld kunnen beginnen.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Speer
Precies, het systeem geeft de regenten vrije handen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Directe democratie voegt ook niet zo heel veel toe wat mij betreft. Is toch vooral een middel voor de populisten op links en op rechts om de besluitvorming te frustreren.
Klopt, zie hoe een Poetin een georkestreerd referendum aangrijpt om de Krim te annexeren. Een middel wat totaal ongeschikt is voor besluiten die ingewikkelder zijn dan de vraag of er in de buurtspeeltuin een wipkip of een schommel moet komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies, het systeem geeft de regenten vrije handen.
Kijk even naar dit filmpje en de illusie dat de verzorgingsstaat financiëel gezien een probleem is zou moeten zijn doorprikt. Aan het woord is een van de meest invloedrijke economen van de USA (Paul Krugman, o.a. verbonden aan Princeton University en LSE) die spreekt over het werk van Piketty.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:11 schreef Klopkoek het volgende:
Dat blijkt ook wel uit het filmpje waarvoor ik net een link plaatste.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook heel dom dat de gemiddelde Telegraaf lezer, arbeiders die minder dan modaal verdienen, massaal VVD stemmen. Maar toch is het zo.
Je zegt het zelf al: een gefingeerd referendum.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, zie hoe een Poetin een georkestreerd referendum aangrijpt om de Krim te annexeren. Een middel wat totaal ongeschikt is voor besluiten die ingewikkelder zijn dan de vraag of er in de buurtspeeltuin een wipkip of een schommel moet komen.
Er zijn in Griekenland met vrij grote regelmaat verkiezingen. Daar maken de burgers hun keuzes. Dat wegwwuiven vind ik een zwak verhaal.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: een gefingeerd referendum.
Ik vind het allemaal prima hoor, maar hierdoor kun je dus niet alles direct op de Grieken afschuiven.
quote:
quote:De belangrijkste politieke commentator van de Britse krant The Daily Telegraph is opgestapt vanwege berichtgeving in de krant over het schandaal rond belastingontduiking bij de Zwitserse bank HSBC. Volgens Peter Osborne was de berichtgeving over het gesjoemel bij de bank bewust een ondergeschoven kindje en wilde het management op die manier lucratieve advertenties van de frauderende bank behouden.
quote:
quote:De Telegraph is "traditioneel rechts". De combinatie van persoonlijke banden tussen de redactie en leiders van de Conservative Party, samen met de invloed van de krant op de Conservative Party-activisten, leidt ertoe dat de krant soms schertsend de Torygraph wordt genoemd (in het bijzonder in het satirische tijdschrift Private Eye).
Anderzijds blijkt de Nederlandse kiezer ook praktisch alles te pikken van de 4/5 bewuste partijen. Wat ze ook doen, ze blijven toch steeds weer de stemmen krijgen. Het verschil tussen de Nederlanders en de Grieken is dat wij geen politici hebben gehad die het zo extreem bont hebben gemaakt. Wonder boven wonder want de tijd dat de intellectuelen ons land regeerden ligt ver achter ons.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn in Griekenland met vrij grote regelmaat verkiezingen. Daar maken de burgers hun keuzes. Dat wegwwuiven vind ik een zwak verhaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Vanwaar dat dit daarop invloed heeft?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
- groot politiebureau plaatsen
De buurt schoonvegen => hogere waarde vastgoed => meer geld voor de scholen ...?quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vanwaar dat dit daarop invloed heeft?Ik voel me nu dom, maar ben wel benieuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Helder.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De buurt schoonvegen => hogere waarde vastgoed => meer geld voor de scholen ...?
De minister van defensie (VVD) reageerde alsof ze door een wesp gestoken werd op het moment dat haar werd gevraagd wat zij vindt van zijn gedrag.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:27 schreef Klopkoek het volgende:
Die Paul Jansen (Telegraaf) gisteren bij JinekWat een drol.
Het ging over Verheijen (VVD) en misschien ook wel hierover (totdat ik de TV uit deed ging het daar niet over):
http://politiek.theposton(...)chenden-ambtsgeheim/
Geheime zwitserse bankrekening voor de JSF misschienquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De minister van defensie (VVD) reageerde alsof ze door een wesp gestoken werd op het moment dat haar werd gevraagd wat zij vindt van zijn gedrag.
Dat is inderdaad volstrekt normaal bij dit soort bedrijven.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geheime zwitserse bankrekening voor de JSF misschiengrapje
(lockheed geeft ook gewoon ruiterlijk toe dat ze weleens steekpenningen betalen, net zoals BAE)
Dit is overigens wel een goede quote voor degene die zich afvraagt wat neo-liberalisme nu is.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een rijke bovenlaag is zo losgezongen van de samenleving dat zij het perverse contrast tussen haar eigen gegraai en haar schraperigheid jegens anderen niet meer ziet. Wij zagen dat al bij bankiers. Hardwerkende mensen: dat zijn volgens VVD-ers alleen zij, die een wijnfles van 127 euro kunnen declareren. Schoonmakers, thuiszorgers en postbodes vallen daar niet onder. Eigen rijkdom is puur eigen verdienste, andermans armoede gewoon eigen schuld.
Dat lijken me niet heel opzienbarende cijfers gezien de omvang van de Nederlandse economie, het feit dat er een relatief goed functionerend belastingsysteem is, enzovoort.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:49 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom heeft de media niet meer aandacht voor dit soort feiten?
http://www.icij.org/project/swiss-leaks/explore-swiss-leaks-data
Op #13 qua geldelijke belastingontduiking, op #32 in aantallen cliënten.
Het is niet voor niets dat Jinek te licht werd bevonden voor Nieuwsuur. Gebrek aan objectiviteit omdat ze alles consistent vanuit de rechtste invalshoek bekijkt. Dat mag maar dan wordt serieuze journalistiek lastiger. Los van andere capaciteiten die ze al dan niet heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2015 08:46 schreef Klopkoek het volgende:
Die Jalta troll gisteren bij Jinek. Schandalig dat dat soort lieden worden uitgenodigd. Je ziet derhalve ook geen linkse equivalenten ofzo.
quote:Op maandag 23 februari 2015 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Juist het feit dat de VVD met haar corrumperende marktdenken al jaren in de politiek de standaard zet, vormt de hoofdoorzaak van de morele verloedering van Nederland.
...
De hele aanvankelijke wegwuifreactie van de VVD-partijtop is extra wrang gezien haar keiharde opstelling waar het onopzettelijke foutjes van werklozen of gepensioneerden betreft. Dankzij toenmalig minister van Sociale Zaken Henk Kamp - nu als minister van Economische Zaken de grote belangenbehartiger van de NAM - werd een wet aangenomen, waarbij elk ten ongerechte uitgekeerde bedrag dubbel terugbetaald moest worden; vaak sommen in de orde van grootte waarvoor kameraad Verheijen dus terloops een particuliere maaltijd declareert.
...
Een rijke bovenlaag is zo losgezongen van de samenleving dat zij het perverse contrast tussen haar eigen gegraai en haar schraperigheid jegens anderen niet meer ziet. Wij zagen dat al bij bankiers. Hardwerkende mensen: dat zijn volgens VVD-ers alleen zij, die een wijnfles van 127 euro kunnen declareren. Schoonmakers, thuiszorgers en postbodes vallen daar niet onder. Eigen rijkdom is puur eigen verdienste, andermans armoede gewoon eigen schuld.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-nonsenswoord.dhtmlquote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dit is overigens wel een goede quote voor degene die zich afvraagt wat neo-liberalisme nu is.
Eigenlijk zouden we het op posters moeten printen en vervolgens bij elk verkiezingsbureau ophangen.quote:
Het zou wellicht een hoop ogen openen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we het op posters moeten printen en vervolgens bij elk verkiezingsbureau ophangen.
Hooguit wat meewarig hoongelach voor zoveel linkse onbenulligheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zou wellicht een hoop ogen openen.
quote:De linkse klagers van vandaag hebben het dan ook over een verschijnsel dat niet bestaat, behalve in hun verbeelding. Het is een stoplap voor linkse ongenoegens. Intellectuele redelijkheid en precisie zijn bij deze klagers ver te zoeken. .
Nee hoor, elke Nederlander die een beetje de politie volgt weet wat het inhoudt. Hell, elke 'westerling' ...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-nonsenswoord.dhtml
#NoDAPL
Wellicht bij die drie libertariërs die Nederland kent.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hooguit wat meewarig hoongelach voor zoveel linkse onbenulligheid.
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, elke Nederlander die een beetje de politie volgt weet wat het inhoudt. Hell, elke 'westerling' ...
Het is namelijk niet enkel een Nederlands woordt (neoliberalism, ...)
Er is zelfs een uitgebreide wiki over geschreven: https://en.wikipedia.org/wiki/Neoliberalism
De koppeling wordt gemakkelijk gelegd met de stroman Ronald Raegan - de ideale stroman wegens zijn redelijke charisma (B-acteur) en zijn lage intelligentie - die in de USA het neoliberalisme in een stroomversnelling bracht met fake-economics.Wat jullie jezelf toch allemaal wijs maken om maar geen productief leven te hoeven leiden kent geen grenzen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.a man convinced against his will is of the same opinion still
Lekker objeciteve bron.quote:
Houd alsjeblieft je domme, domme, domme mond...quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat jullie jezelf toch allemaal wijs maken om maar geen productief leven te hoeven leiden kent geen grenzen.
Zoiets.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht bij die drie libertariërs die Nederland kent.
Heb je die poster van de Libertarische Partij gezien?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoiets.
De meeste Nederlanders zijn gelukkig slimmer dan dat.
Nee, hoor. Het zijn feiten, niets van dit alles hebben wij onszelf wijsgemaakt. Het is voor 100% bewezen dat raegonomics niet werkt, het is een feit dat hij als stroman werd gerecruteerd en gebruikt, het is een feit dat het neoliberalisme met deze stroman in een forse stroomversnelling terecht kwam en dat dit ook buiten de USA het neoliberalisme heeft doen opleven. Helaas zijn we er anno 2015 nog steeds niet van verlost.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat jullie jezelf toch allemaal wijs maken om maar geen productief leven te hoeven leiden kent geen grenzen.
Terwijl als zij de macht zouden krijgen heel veel vogeltjes - iedereen die niet een hoog inkomen heeft - in een kooi worden gestopt. Je moet maar durven.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je die poster van de Libertarische Partij gezien?
Een vogeltje dat uit een kooitje vliegt.
Bril-jant.
Hoe komen ze zo rijk als ze niets produceren?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
De ironie is dan ook dat juist die 'bovenlaag' die wegloopt met neoliberale idealen zelf weinig tot niets produceert, enkel consumeert. Wie zijn eigenlijk de echte parasieten?
Kennelijk valt er met gebakken lucht bakken geld te verdienen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe komen ze zo rijk als ze niets produceren?
Is produceren gelijk aan hard werken?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kennelijk valt er met gebakken lucht bakken geld te verdienen.
Schattig dat jij 'rijkdom' nog automatisch associeert met 'hard werken'... lekker wereldvreemd weer.
Dus dat 'werken' is, zoals ik altijd al dacht, niet écht waar het om gaat bij de libbo's en neoliberalen?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Is produceren gelijk aan hard werken?
Nee. Het hebben van kapitaal is van nul en generlei belang en als je het wel hebt en dat hebt verkregen door vrijwillige interactie met anderen of door erving is daar niets mis mee. Waar wel iets mis mee is, is met mensen die via geweld of tranen aan geld willen komen zonder daar iets tegenover te willen stellen anders dan hun bestaan op deze aarde.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus dat 'werken' is, zoals ik altijd al dacht, niet écht waar het om gaat bij de libbo's en neoliberalen?
Als je maar kapitaal hebt, maakt niet uit hoe, dan ben je automatisch 'productief'.
Vandaar dat het libertarisch gezien best te verantwoorden valt om iemand voor een appel en een ei zestig uur per week te laten ploeteren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Het hebben van kapitaal is van nul en generlei belang en als je het wel hebt en dat hebt verkregen door vrijwillige interactie met anderen of door erving is daar niets mis mee. Waar wel iets mis mee is, is met mensen die via geweld of tranen aan geld willen komen zonder daar iets tegenover te willen stellen anders dan hun bestaan op deze aarde.
Die persoon kan er ook voor kiezen om dat niet te doen of om zijn diensten rechtstreeks aan derden aan te bieden als ondernemer.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat het libertarisch gezien best te verantwoorden valt om iemand voor een appel en een ei zestig uur per week te laten ploeteren.
Dat zal inderdaad werken wanneer degene mét kapitaal ook alle macht heeft en degene zónder kapitaal zich derhalve t.a.t. zal moeten schikken naar de 'voorstellen' van de kapitaalkrachtige, of verhongeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die persoon kan er ook voor kiezen om dat niet te doen of om zijn diensten rechtstreeks aan derden aan te bieden als ondernemer.
De geschiedenis leert dat de staat van de maatschappij die jij schetst slechts een fase is op weg naar een verheffing van een ieder.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad werken wanneer degene mét kapitaal ook alle macht heeft en degene zónder kapitaal zich derhalve t.a.t. zal moeten schikken naar de 'voorstellen' van de kapitaalkrachtige, of verhongeren.
Wel lullig voor diegenen die 'in die fase' de slaven worden van de kapitaalkrachtigen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De geschiedenis leert dat de staat van de maatschappij die jij schetst slechts een fase is op weg naar een verheffing van een ieder.
Er zijn nu ook talloze mensen slaaf van de schulden die ze zijn aangegaan om te kunnen consumeren. Bijna niemand is vrij van indirecte dwang.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wel lullig voor diegenen die 'in die fase' de slaven worden van de kapitaalkrachtigen.
... en dat gaat verdwijnen met de komst van Libertaria, waar de kapitaalkrachtigen werkelijk geen strobreed in de weg gelegd gaat worden om op mensonwaardige wijze 'vrijwillige' interacties aan te gaan?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn nu ook talloze mensen slaaf van de schulden die ze zijn aangegaan om te kunnen consumeren. Bijna niemand is vrij van indirecte dwang.
Hahaha. Voor jou is het leven duidelijk nog moeilijker dan ik het voor mogelijk zou kunnen houden. Mensonterende wijze? Waar haal je het vandaan? De politiek kiest ervoor om ons als in deze ratrace te houden. De enkeling die eraan kan ontsnappen door schuldenvrij te raken is vrij maar komt dan weer mensen zoals jij op zijn pad tegen die ze die vrijheid misgunt. De mensen die jij nu verafschuwd zijn de producten van democratisch stemgedrag.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en dat gaat verdwijnen met de komst van Libertaria, waar de kapitaalkrachtigen werkelijk geen strobreed in de weg gelegd gaat worden om op mensonwaardige wijze 'vrijwillige' interacties aan te gaan?
Geen ratrace in Libertaria, aldus.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hahaha. Voor jou is het leven duidelijk nog moeilijker dan ik het voor mogelijk zou kunnen houden. Mensonterende wijze? Waar haal je het vandaan? De politiek kiest ervoor om ons als in deze ratrace te houden. De enkeling die eraan kan ontsnappen door schuldenvrij te raken is vrij maar komt dan weer mensen zoals jij op zijn pad tegen die ze die vrijheid misgunt. De mensen die jij nu verafschuwd zijn de producten van democratisch stemgedrag.
Nee. Niet noodzakelijkerwijs want daar is geen overheid die er belang bij heeft en doorlopend 50% van ieders productie afroomt.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen ratrace in Libertaria, aldus.
... Nee, dat kunnen de kapitaalkrachtigen dan mooi zelf doen. Wellicht zelfs wel 90%, geen overheid die ze dwars zal liggen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Niet noodzakelijkerwijs want daar is geen overheid die er belang bij heeft en doorlopend 50% van ieders productie afroomt.
Die mensen zijn zo rijk geworden door hun vrienden bij die overheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Nee, dat kunnen de kapitaalkrachtigen dan mooi zelf doen. Wellicht zelfs wel 90%, geen overheid die ze dwars zal liggen.
... net waren ze nog rijk omdat ze 'productief' waren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die mensen zijn zo rijk geworden door hun vrienden bij die overheid.
Ja dat soort opmerkingen heb ik vaak genoeg langs zien komen. Dan komt er weer het gebruikelijke punt voorbij komen dat er enorme diversiteit binnen liberalisme is en er daarom geen neo-versie van kan zijn. Is op zich een valide punt, maar neo-liberalisme laat zich wel degelijk door bepaalde karakteristieken kenmerken. Zij die dat ontkennen doen dat vaak vooral uit eigenbelang.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-nonsenswoord.dhtml
Krantenartikel uit 1975, waar het woord allang bestaat en bij Hayek wordt gevoegd:quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja dat soort opmerkingen heb ik vaak genoeg langs zien komen. Dan komt er weer het gebruikelijke punt voorbij komen dat er enorme diversiteit binnen liberalisme is en er daarom geen neo-versie van kan zijn. Is op zich een valide punt, maar neo-liberalisme laat zich wel degelijk door bepaalde karakteristieken kenmerken. Zij die dat ontkennen doen dat vaak vooral uit eigenbelang.
quote:De VVD is duidelijk over haar wijsgerige voorkeuren. De econoom Friedrich von Hayek en de romanschrijfster Ayn Rand zijn de afgelopen jaren door Mark Rutte als favoriete liberale denkers naar voren geschoven.
Ik zou zeggen: streep eronderquote:In het actualiteitenprogramma Netwerk deelde Rutte mee dat het werk van Hayek, Dahrendorf en Berlin naast zijn bed ligt
Is helemaal niks Kafka aan. Het woord neoliberalisme bestond al voordat het ook daadwerkelijk werd toegepast. Zo werden Hayek e.d. in academische literatuur gekenschetst.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:04 schreef Monolith het volgende:
Klopkafka draait weer op volle toeren.
Het slappe verdachtmaking van wat Oostenrijkse school economen middels 'ze waren vriendjes van iemand die weer vriendjes met nazi's was' is een schoolvoorbeeld van de activiteiten van clubjes als Kafka. Met dit topic heeft het ook allemaal weinig van doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is helemaal niks Kafka aan. Het woord neoliberalisme bestond al voordat het ook daadwerkelijk werd toegepast. Zo werden Hayek e.d. in academische literatuur gekenschetst.
Het klopt ook dat Pinochet wel wat sympathie had voor nazis.
Ik bracht dit onderwerp niet ter sprake. Dat is één. Ten tweede is het wel meer dan 'vriendjes' zijn. Er is actief iemand ideologisch gesteund en geprezen. Dat is niet wezenlijk anders dan erop wijzen aan wie de CPN kon worden gelinkt.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het slappe verdachtmaking van wat Oostenrijkse school economen middels 'ze waren vriendjes van iemand die weer vriendjes met nazi's was' is een schoolvoorbeeld van de activiteiten van clubjes als Kafka. Met dit topic heeft het ook allemaal weinig van doen.
Het is gewoon zwartmaken koekje. Hayek is een nazi-by-proxy. Er valt genoeg inhoudelijk af te dingen op de Oostenrijkse school. Het soort riedeltjes dat jij hier vaak echter neerplempt zijn vrij onzinnig.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik bracht dit onderwerp niet ter sprake. Dat is één. Ten tweede is het wel meer dan 'vriendjes' zijn. Er is actief iemand ideologisch gesteund en geprezen. Dat is niet wezenlijk anders dan erop wijzen aan wie de CPN kon worden gelinkt.
We praten niet over het theedrinken bij iemand op visite maar over ideologische en filosofische raakvlakken en verwantschap.
Wat jammer toch dat Ayn Rand nooit een praktische toepassing heeft gesteund en geadviseerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon zwartmaken koekje. Hayek is een nazi-by-proxy. Er valt genoeg inhoudelijk af te dingen op de Oostenrijkse school. Het soort riedeltjes dat jij hier vaak echter neerplempt zijn vrij onzinnig.
Ik dacht dat haar boeken prima illustreren dat haar opvattingen hun basis vinden in sociopathie.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat jammer toch dat Ayn Rand nooit een praktische toepassing heeft gesteund en geadviseerd.
De berichtgeving over gevangenen uit Noorwegen die naar Veenhuizen komen door Eenvandaag is ook een goed voorbeeld. Er wordt weer lekker om de essentie heengedraaid. Bijv. dat Teeven een (nog) harder strafklimaat wil, en Noorwegen niet. Er wordt weliswaar gezegd dat Veenhuizen bij hun "detentieopvattingen" past maar de verharding van het strafklimaat komt niet ter sprake. Het is allemaal heel politiek correct en daardoor ook onvolledigquote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Jinek te licht werd bevonden voor Nieuwsuur. Gebrek aan objectiviteit omdat ze alles consistent vanuit de rechtste invalshoek bekijkt. Dat mag maar dan wordt serieuze journalistiek lastiger. Los van andere capaciteiten die ze al dan niet heeft.
Hayek heeft vrij overtuigend afstand genomen van de Nazi's in zijn boeken. De Oostenrijkse school gaat over libertarisme en een vrije markt. Kapitalisme pur sang.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is gewoon zwartmaken koekje. Hayek is een nazi-by-proxy. Er valt genoeg inhoudelijk af te dingen op de Oostenrijkse school. Het soort riedeltjes dat jij hier vaak echter neerplempt zijn vrij onzinnig.
Na 3 of 4 bezuinigingsrondes in een belachelijk korte tijd zit de schrik er goed in bij de NPO, daarom durven ze geen kritische vragen meer te stellen. Voor mij de reden om zelden nog naar verslaggeving op de NPO te kijken. De grote vraag is voor mij nog of dat het opzet was of niet: de Balkenende-kabinetten klaagden steen en been over de kritische verslaggeving en de parodies (ook verdwenen), zouden ze daarom extra hard hebben bezuinigd op de NPO met de intentie hen een paar toontjes lager te laten zingen? Ik denk het. Beter terug het kijk- en luistergeld invoeren, in het via de providers (standaard in prijs abo opnemen) en je hebt geen inningskosten. Niet de nadelen van het vroegere systeem, wel de voordelen: een onafhankelijke NPO die zich niets hoeft aan te trekken van de overheid.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De berichtgeving over gevangenen uit Noorwegen die naar Veenhuizen komen door Eenvandaag is ook een goed voorbeeld. Er wordt weer lekker om de essentie heengedraaid. Bijv. dat Teeven een (nog) harder strafklimaat wil, en Noorwegen niet. Er wordt weliswaar gezegd dat Veenhuizen bij hun "detentieopvattingen" past maar de verharding van het strafklimaat komt niet ter sprake. Het is allemaal heel politiek correct en daardoor ook onvolledig
Wiens brood Men eet...quote:Op zondag 1 maart 2015 03:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Na 3 of 4 bezuinigingsrondes in een belachelijk korte tijd zit de schrik er goed in bij de NPO, daarom durven ze geen kritische vragen meer te stellen. Voor mij de reden om zelden nog naar verslaggeving op de NPO te kijken. De grote vraag is voor mij nog of dat het opzet was of niet: de Balkenende-kabinetten klaagden steen en been over de kritische verslaggeving en de parodies (ook verdwenen), zouden ze daarom extra hard hebben bezuinigd op de NPO met de intentie hen een paar toontjes lager te laten zingen? Ik denk het. Beter terug het kijk- en luistergeld invoeren, in het via de providers (standaard in prijs abo opnemen) en je hebt geen inningskosten. Niet de nadelen van het vroegere systeem, wel de voordelen: een onafhankelijke NPO die zich niets hoeft aan te trekken van de overheid.
In zijn boeken ja, in zijn daden niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 22:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hayek heeft vrij overtuigend afstand genomen van de Nazi's in zijn boeken. De Oostenrijkse school gaat over libertarisme en een vrije markt. Kapitalisme pur sang.
Onzin. Hayek had niks met de nazi's en met het socialisme waar ze uit ontsproten zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In zijn boeken ja, in zijn daden niet.
Net zoals Thatcher en Reagan de apartheid steunden.
En Harry Mullisch bij Fidel Castro op de koffie kwam, wat ook weinig van doen had met de ontologische houding in zijn geschriften
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nazi_ideologuesquote:Op zondag 1 maart 2015 12:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onzin. Hayek had niks met de nazi's en met het socialisme waar ze uit ontsproten zijn.
Ik stelde voor om ervoor te zorgen dat de staat niet langer de broodheer is door iedereen die een televisieabonnement heeft kijk-geld te laten betalen waarmee de NPO wordt bekostigd en de kabelproviders als inner te gebruiken. In essentie zou je van de NPO een betaalzender maken maar dan een met ideële doelstellingen.quote:Op zondag 1 maart 2015 07:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wiens brood Men eet...Een onafhankelijke PO is een contradictie. Het is de spreekbuis van de staat.
Ik ben vooral verbaasd dat Mullisch werd uitgenodigd door Castro (al dan niet nadat hij HM het initiatief nam). Buiten het Nederlandse taalgebied was hij toch onbekend?quote:Op zondag 1 maart 2015 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
En Harry Mullisch bij Fidel Castro op de koffie kwam, wat ook weinig van doen had met de ontologische houding in zijn geschriften
Kom op Tijger, het nationaalsocialisme heeft niets met socialisme te maken, dat weet jij ook.quote:Op zondag 1 maart 2015 12:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onzin. Hayek had niks met de nazi's en met het socialisme waar ze uit ontsproten zijn.
Toen Castro de hemel ontdekte, belde hij Harry.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben vooral verbaasd dat Mullisch werd uitgenodigd door Castro (al dan niet nadat hij HM het initiatief nam). Buiten het Nederlandse taalgebied was hij toch onbekend?
Sterke staat met veel overheidsbemoeienisquote:Op zondag 1 maart 2015 22:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kom op Tijger, het nationaalsocialisme heeft niets met socialisme te maken, dat weet jij ook.
Het is niet bepaald kenmerkend voor socialisme om veel mensen te doden. Ja, er zijn extreemlinkse regimes - net zo fout als extreemrechtse regimes - die veel mensen hebben gedood maar dat is geen socialisme. Ik heb geen idee hoe je het wel moet noemen trouwens, het zijn niet voor niets extreme partijen.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterke staat met veel overheidsbemoeienis
nSDAP
Anti-intellectueel
Vele mensen gedood
mwah, hoop socialistische trekjes anders.
Het een is destructief, het ander is constructief. Aangezien de rijkste X% pak hem beet 100-X% van het nationale inkomen krijgt maakt een paar procent minder voor hen een groot verschil voor de mensen die arm zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:44 schreef El_Matador het volgende:
Socialisme leidt wel inherent tot dat soort massamoorden en dat is ook de overeenkomst met nazisme; de objectivisering (is dat een woord?) van groepen mensen.
De een doodt de jood, homo en zigeuner, de ander de "rijken"
Diefstal, megastaten en oorlog zijn nooit constructief, Bram.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het een is destructief, het ander is constructief. Aangezien de rijkste X% pak hem beet 100-X% van het nationale inkomen krijgt maakt een paar procent minder voor hen een groot verschil voor de mensen die arm zijn.
Ik stel dat het geen diefstal is als je 5% van de rijke mensen pakt zodat arme mensen 30% meer te besteden hebben. Minder criminaliteit, minder kindersterfte (bijna nergens in de wereld zo hoog als in de USAquote:Op zondag 1 maart 2015 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Diefstal, megastaten en oorlog zijn nooit constructief, Bram.
Ik ging eerder in op de nationale afdeling. Macht hebben ze nationaal niet maar het profiel is wel erg duidelijk. In Eindhoven regeert de SP consistent mee, je merkt er weinig van. Misschien dat de vaste afvallege per woning een gevolg is (lullig voor de mensen die weinig vervuilen of die alleenstaand zijn).quote:Op zondag 1 maart 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:
De SP heeft alleen lokale macht en het meeste wat de SP zegt is een soort "we zorgen lekker voor elkaar socialisme".
Er zitten vast mensen tussen die rijken haten maar er zitten ook veel mensen tussen die niets tegen rijken hebben maar gewoon wat willen doen voor de arme mensen. Bedenk dat geld sowieso niet op een eerlijke manier wordt verdeeld, hoe je het wendt of keert. Je haalt slechts wat scherpe kantjes er van af door een heel klein beetje (meer halen we in Nederland niet) te nivelleren. De rijkste 1% van de mensen mist het echt niet als ze 5% minder inkomsten hebben, voor de armste 10% maakt het een wereld van verschil dat ze 30% meer te besteden heeft.quote:Maar ook uit die hoek hoor je de "rijkenhaat".
Dat valt wel mee, het hoogste tarief gaat pas in vanaf een bepaalde schijf en daar staan allerlei riante aftrekposten (HRA) en ontwijkingsconstructies en ontduikingsconstructies tegenover.quote:je vergeet een nulletje.
Nooit geweten dat de kwalificatie 'diefstal' afhangt van waar het gestolen geld aan wordt besteed. Als iemand van zijn rijke buurman steelt en het aan een goed doel geeft, is het ook geen diefstal?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik stel dat het geen diefstal is als je 5% van de rijke mensen pakt zodat arme mensen 30% meer te besteden hebben.
Soms is de kunst van lezen om ook de woorden in te vullen die er niet staan omdat ze al uit de context blijken. Na je mocht je "als samenleving" denken.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:35 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nooit geweten dat de kwalificatie 'diefstal' afhangt van waar het gestolen geld aan wordt besteed.
Nou ja, het concept van zelf definities verzinnen die anderen vreemd voorkomen moet je als lolbetarier niet vreemd voorkomen toch?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:35 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nooit geweten dat de kwalificatie 'diefstal' afhangt van waar het gestolen geld aan wordt besteed. Als iemand van zijn rijke buurman steelt en het aan een goed doel geeft, is het ook geen diefstal?
Alleen had ik geen definitie verzonnen maar had Wegenbouwer wat slordig gelezen door niet de context mee te nemen, zie de eerste twee regels van mijn laatste reactie. Dat maakt verder niet uit, het is een begrijpelijk misverstand.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, het concept van zelf definities verzinnen die anderen vreemd voorkomen moet je als lolbetarier niet vreemd voorkomen toch?
Dus als je maar met een grote groep bent, claimt dat het afpakken voor het grote maatschappelijke goed is en een regeltje in een mooi boek schrijft dat iets een wet is en dat je anders maar op moet rotten, dan is het opeens geen diefstal meer.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Soms is de kunst van lezen om ook de woorden in te vullen die er niet staan omdat ze al uit de context blijken. Na je mocht je "als samenleving" denken.
Dat doet het ook niet, het hangt af van hoe het geld wordt gepakt: met wetgeving of buiten de wetgeving. In het ene geval is er sprake van herverdeling voor het grotere maatschappelijke goed, in het andere geval is er sprake van ontvreemding. Niemand dwingt jou om een Nederlander te zijn (echt waar) of om in Nederland te wonen. Als bijv. de USA of Hong Kong jou beter bevalt, ga daar dan wonen, vraag na X jaar de nationaliteit aan en lever je Nederlandse nationaliteit in. Wat belet je? Daar zit het essentiële verschil. Een staat heeft rechten en plichten die voor iedereen bekend zijn en je kan kiezen voor een andere staat als die verzameling van rechten en plichten je niet bevalt. Maak gebruik van dat recht!
Waarom klaag je? Kies voor een andere nationaliteit. Wat houdt je tegen?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dus als je maar met een grote groep bent, claimt dat het afpakken voor het grote maatschappelijke goed is en een regeltje in een mooi boek schrijft dat iets een wet is en dat je anders maar op moet rotten, dan is het opeens geen diefstal meer.
Kom op mattie, niemand in Nederland komt ook maar enigszins in de buurt van die 50%: tal van lagere schijven HRA, andere aftrekposten, belastingontwijking en belastingontduiking. Bovendien moet je niet naar 1 belasting kijken: rijke mensen betalen bijv. hetzelfde BTW-percentage als arme mensen maar met een veel groter besteedbaar inkomen (in percentage van hun inkomen dus veel minder BTW).quote:Op zondag 1 maart 2015 23:49 schreef El_Matador het volgende:
Bram: "belasting, dat valt wel mee in Nederland"
"Wat doe je zelf?"
"Ik studeer en vind het geen probleem als hardwerkende mensen van 50% van hun inkomen beroofd worden"
Uit het lijstje "non-argumenten als je het echt niet meer weet".quote:Op zondag 1 maart 2015 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom klaag je? Kies voor een andere nationaliteit. Wat houd je tegen?
Kak, net te laat met het verbeteren van de grammaticale fout.quote:
Nee hoor! Ik ben heel erg serieus. Je weet welke rechten en plichten bij een nationaliteit horen, deze rechten en plichten zijn op een min of meer democratische wijze afgesproken. Als je continentaal Europa te links vindt ga dan naar de USA en Hong Kong. Je kan als Nederlander bijna overal in de wereld gaan wonen en werken, zeker als je wat te bieden hebt, en na X jaar kan je de nationaliteit aanvragen zodat je ook nog eens officieel geen Nederlander meer bent. Wat belet hem?quote:Uit het lijstje "non-argumenten als je het echt niet meer weet".
Toen, niet nu. De percentages zijn inmiddels flink aangepast, de hoogste schijf is nog 'maar' 52% wat concreet inhoudt dat zo goed als niemand boven de 50% uit komt. Je moet wel een heel erg hoog inkomen halen en daarnaast niet gebruik maken van de vluchtwegen (legaal en illegaal) om dat te halen.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:56 schreef El_Matador het volgende:
Ik betaalde 46 en zou nu 59% moeten betalen, Bram. Geen HRA, kinderen of handicap en succesvolle blanke man. Dan ben je in Nederland dus de lul.
Ze hebben Hayek niet voor niets die Nobelprijs gegeven. De man heeft zeer duidelijk beargumenteerd waarom het Nazisme een logisch voortvloeisel is uit het socialisme. Daarbij is nu ook duidelijk in Venezuela dat socialisme leidt tot een totalitair regime met fascistische kenmerken.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sterke staat met veel overheidsbemoeienis
nSDAP
Anti-intellectueel
Vele mensen gedood
mwah, hoop socialistische trekjes anders.
Hayek kreeg gelijktijdig met een socialist de Nobelprijs. Dus die hoek mag zich met evenveel recht beroepen op het tegengestelde?quote:Op maandag 2 maart 2015 10:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze hebben Hayek niet voor niets die Nobelprijs gegeven. De man heeft zeer duidelijk beargumenteerd waarom het Nazisme een logisch voortvloeisel is uit het socialisme. Daarbij is nu ook duidelijk in Venezuela dat socialisme leidt tot een totalitair regime met fascistische kenmerken.
Die socialist heeft nooit gepubliceerd of onderzoek gedaan naar de opkomst van de nazi's.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hayek kreeg gelijktijdig met een socialist de Nobelprijs. Dus die hoek mag zich met evenveel recht beroepen op het tegengestelde?
Is dat dan waar Hayek zijn nobelprijs voor kreeg? Of probeer je die te gebruiken om wat onzin enig gewicht te geven?quote:Op maandag 2 maart 2015 13:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die socialist heeft nooit gepubliceerd of onderzoek gedaan naar de opkomst van de nazi's.
Hayek kreeg de Nobelprijs economie in ik meen 1972. Zijn werk "The Road to Serfdom" wordt algemeen als zijn meest belangrijke gezien.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat dan waar Hayek zijn nobelprijs voor kreeg? Of probeer je die te gebruiken om wat onzin enig gewicht te geven?
In de serieuze disciplines worden de Nobelrpijzen meestal voor een specifiek onderwerp of onderzoek uitgedeeld. Road to Serfdom lijkt me nu niet direct een wetenschappelijk werk.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hayek kreeg de Nobelprijs economie in ik meen 1972. Zijn werk "The Road to Serfdom" wordt algemeen als zijn meest belangrijke gezien.
Toch is het dat wel degelijk.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In de serieuze disciplines worden de Nobelrpijzen meestal voor een specifiek onderwerp of onderzoek uitgedeeld. Road to Serfdom lijkt me nu niet direct een wetenschappelijk werk.
Is het het werk waarvoor Hayek zijn nobelprijs kreeg?quote:
Nee, daar kreeg Hayek geen Nobelprijs voor. Hij kreeg de Nobelprijs destijds voor zijn uitleg over conjunctuurcycli als ik me niet vergis.quote:Op maandag 2 maart 2015 14:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het het werk waarvoor Hayek zijn nobelprijs kreeg?
En is Readers Digest een wetenschappelijk tijdschrift?
In dezelfde periode deed Raegan - een marionet van de Republikeinse partij die weer een marionet was van de rijkste Americanen en de grote bedrijven - hetzelfde in de USA. Een politicus van de Republikeinse partij bedacht de term trickle down economy, dat is nooit een serieuze theorie geweest maar inmiddels is het bewezen dat daar niets van klopt (sinds de jaren 80, een periode waarin de Americaanse economie flink groeide, 400% meer inkomen voor de top 0,1%, 2% meer inkomen voor de rest, inkomstenverlies voor de armste tientallen procent).quote:Op maandag 2 maart 2015 16:55 schreef keste010 het volgende:
Uiteindelijk was Hayek 1 van de grootste inspiratiebronnen voor de enige vrouw die ooit bewezen heeft wat voor impact dogmatische mainstream economie op een samenleving kan hebben. Thatcher's ijzeren hand heeft vooral veel ongelijkheid opgeleverd..
Overigens kreeg Hayek de nobelprijs 6 jaar na zijn pensioen. Het zal dus eerder een soort oeuvreprijs zijn geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Links heeft hiermee flink wat bewijs in handen wat voor bullshit de rechtse partijen ons proberen te verkopen. Wat dat betreft zijn linkse media dom, ze gebruiken dit bewijs te weinig om economisch rechts beleid onschadelijk te maken.
[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-03-2015 10:27:32 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Zo verzin je altijd wel wat. Arme mensen zijn jaloers als ze hoge belastingen willen. Rijke mensen zijn hypocriet en verwend als ze hoge belastingen willen. Studerende mensen hebben natuurlijk nog geen besef van de werkelijkheid, omdat ze niet gewerkt hebben. Mensen die niet studeren zullen weer minder gaan verdienen / zijn dommer, dus die hebben ook geen besef van de werkelijkheid.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:49 schreef El_Matador het volgende:
Bram: "belasting, dat valt wel mee in Nederland"
"Wat doe je zelf?"
"Ik studeer en vind het geen probleem als hardwerkende mensen van 50% van hun inkomen beroofd worden"
Belasting is diefstal, het mogen besteden van andermans geld zonder verantwoording immoreel, ik snap niets van je post.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Zo verzin je altijd wel wat. Arme mensen zijn jaloers als ze hoge belastingen willen. Rijke mensen zijn hypocriet en verwend als ze hoge belastingen willen. Studerende mensen hebben natuurlijk nog geen besef van de werkelijkheid, omdat ze niet gewerkt hebben. Mensen die niet studeren zullen weer minder gaan verdienen / zijn dommer, dus die hebben ook geen besef van de werkelijkheid.
Je laat nu weten in zijn geheel tegen belastingen te zijn, terwijl eerder het argument tegen Bram ging om de hoogte van de belastingen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Belasting is diefstal, het mogen besteden van andermans geld zonder verantwoording immoreel, ik snap niets van je post.
Welnee, want wij als volk kunnen een regering niet dwingen om andere keuzes met dat gestolen geld te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:40 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Je laat nu weten in zijn geheel tegen belastingen te zijn, terwijl eerder het argument tegen Bram ging om de hoogte van de belastingen?
overigens is er wel verantwoording over hoe dat geld besteed wordt, of je het daar wel of niet mee eens bent is natuurlijk weer een ander verhaal
Protesteren en je stemgedrag veranderen is wat je er als Nederlander tegen kan doen. Betrekkelijk weinig en zeer ineffectief dus, maar nog altijd enige verantwoording. Meer verantwoording is ook niet te realiseren bij collectieve beslissingen van 17 miljoen mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, want wij als volk kunnen een regering niet dwingen om andere keuzes met dat gestolen geld te maken.
Bombarderen in Mali, geen Nederlander die daar iets tegen kan doen. Van "ons" geld, immorele dwazen
Defensie gaat amper wat heen. Als je wil besparen moet je naar de verzorgingsstaat kijken.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, want wij als volk kunnen een regering niet dwingen om andere keuzes met dat gestolen geld te maken.
Bombarderen in Mali, geen Nederlander die daar iets tegen kan doen. Van "ons" geld, immorele dwazen
Ik kijk er dagelijks naar.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:49 schreef waht het volgende:
[..]
Defensie gaat amper wat heen. Als je wil besparen moet je naar de verzorgingsstaat kijken.
Dat is toch geen verantwoording? Die lui kunnen doen wat ze willen en sinds het parlement echt geen dualisme meer kent (met name door de wankele coalities steeds) is -als je nog steeds naief in stemmen gelooft- die weg ook heilloos.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:48 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Protesteren en je stemgedrag veranderen is wat je er als Nederlander tegen kan doen. Betrekkelijk weinig en zeer ineffectief dus, maar nog altijd enige verantwoording.
Precies, kappen met die op dwang gebaseerde collectieve beslissingen dus.quote:Meer verantwoording is ook niet te realiseren bij collectieve beslissingen van 17 miljoen mensen.
Het gaat me niet zozeer om het geld, maar om de moraal. Veel belangrijker nog.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:49 schreef waht het volgende:
[..]
Defensie gaat amper wat heen. Als je wil besparen moet je naar de verzorgingsstaat kijken.
Moraal van wat? Bombarderen van gewapende bendes?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om het geld, maar om de moraal. Veel belangrijker nog.
Dat gebrek aan moraal inderdaad. Jij noemt die mensen gewapende bendes. Ik ben helemaal niet voor dat imperialisme, maar voor non-interventie.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:52 schreef waht het volgende:
[..]
Moraal van wat? Bombarderen van gewapende bendes?
Tja, wat is non-interventie. Eigenlijk ben ik niet voor dit soort missies aangezien dat een verspilling van middelen is, wel voor gewapend ingrijpen indien er een directe dreiging is. Geen enkel land hoeft lijdzaam af te wachten totdat een of ander gevaar aanklopt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat gebrek aan moraal inderdaad. Jij noemt die mensen gewapende bendes. Ik ben helemaal niet voor dat imperialisme, maar voor non-interventie.
Ik kan niet inschatten wat precies de effecten zijn. Hoe zou jij het doen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:04 schreef waht het volgende:
Neemt niet weg dat het antiterrorisme zoals uitgevoerd in Afghanistan/Mali/Irak/Jemen vrij onzinnig is.
Tuurlijk, inlikken bij de Fransen, 'hun' goud-, fosfaat- en andere erts-voorraden verdedigen, etc.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat was toch om onze handelsbelangen veilig te stellen?
Als Nederland? Niets.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan niet inschatten wat precies de effecten zijn. Hoe zou jij het doen?
Ik twijfel er echter erg aan of deze kosten niet alleen bij de burger terecht komen, terwijl de baten naar anderen gaan. Publiekelijk krijgen wij namelijk alleen het lulverhaal voorgeschoteld dat we overal enkel voor humanitaire redenen zijn. Hoe kan de burger en de oppositie dan controleren of we ook daadwerkelijk economisch profijt halen uit ons optreden in bijvoorbeeld Libië?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef waht het volgende:
[..]
Als Nederland? Niets.
Beschermen van handelsbelangen is prima, die kosten kunnen mooi doorberekend worden. Jagen op terroristen mogen anderen doen.
Waarschijnlijk. Ik vind het merkwaardig dat zoveel mensen denken dat dit de eerste beschaving is die schone handen heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk, inlikken bij de Fransen, 'hun' goud-, fosfaat- en andere erts-voorraden verdedigen, etc.
Zelfde met Irak en Afghanistan (met name olie respectievelijk opium).
Het is gewoon neokolonialisme, maar dan met eerst bewapende "tegenstanders" die je later kapotschiet.
Link?quote:Bill Hicks heeft daar echt een geniaal stukje over gemaakt, 22 jaar geleden al.
Het is natuurlijk niet alleen opium, ook ertsen, pijpleidingen, controle, VSAmerikaanse bases uitbreiden, druk op Pakistan en Iran, etc. etc.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Ik vind het merkwaardig dat zoveel mensen denken dat dit de eerste beschaving is die schone handen heeft.
Een fenomeen van alle tijden?
Het is voor mij alleen niet duidelijk waarom ze opium willen veilig stellen. Ik weet dat de USA flink wat geld verdient met drugshandel (CIA) maar wat is het belang van Europa om die opium veilig te stellen? De USA te vriend houden?
Deze scene, idd uit dat programma geloof ik:quote:Link?
Ik zie graag standup comedy, zeker als er een flinke dosis waarheid in zit. Is het deze?
Zelfs als ik het inhoudelijk met je eens zou zijn over de rol van de overheid is het niet te maken om in gebieden waar je als westen eeuwenlang huisgehouden hebt er nu ineens je handen vanaf te trekken. Dan hadden we er destijds niet aan moeten beginnen, nu is er weinig keuze..quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat gebrek aan moraal inderdaad. Jij noemt die mensen gewapende bendes. Ik ben helemaal niet voor dat imperialisme, maar voor non-interventie.
Deze is ook leuk.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet alleen opium, ook ertsen, pijpleidingen, controle, VSAmerikaanse bases uitbreiden, druk op Pakistan en Iran, etc. etc.
Zulk soort acties zijn nooit gebaseerd op 1 puntje, het is een complete strategie uitgedacht door bepaalde groepen.
[..]
Deze scene, idd uit dat programma geloof ik:
RTL-Z heeft naar mijn smaak veel teveel verborgen reclame (mensen die betalen om hun product te verkopen in een gesprek met Mens). Ik ben het met je eens dat BNR soms interessante stukjes heeft.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:30 schreef RvLaak het volgende:
Hoewel ik de meeste rechtse media idd als dom beschouw, zijn er toch 2 hele goede voorbeelden. RTL(-Z) en BNR. Beide doen aan zorgvuldige onderzoeksjournalistiek en geven hun politieke mening goed onderbouwd weer in hun programma's.
BNR is inderdaad wel oké.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:30 schreef RvLaak het volgende:
Hoewel ik de meeste rechtse media idd als dom beschouw, zijn er toch 2 hele goede voorbeelden. RTL(-Z) en BNR. Beide doen aan zorgvuldige onderzoeksjournalistiek en geven hun politieke mening goed onderbouwd weer in hun programma's.
Opsodemieteren met dat linkse zooi, of niet dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:04 schreef Monolith het volgende:
Klopkafka draait weer op volle toeren.
De zooi, Broekie, niet het zooi.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Opsodemieteren met dat linkse zooi, of niet dan.
Moet jij een schop voor je ballen hebben?quote:
Voor de ballen is prima, zolang het er maar niet tegen is.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Moet jij een schop voor je ballen hebben?
Gisteren weer een prima voorbeeld van dit slaafse gedrag. Wie was de eerste politicus aan tafel bij Pauw na het verkiezingsdebat? De ijdeltuit Pechtold. Hij kreeg alle ruimte en amper weerwoord. Kon zonder blokkades de mythe/onjuistheid verspreiden dat de inkomensverschillen in Nederland gelijk zijn gebleven.quote:Op zondag 1 maart 2015 03:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Na 3 of 4 bezuinigingsrondes in een belachelijk korte tijd zit de schrik er goed in bij de NPO, daarom durven ze geen kritische vragen meer te stellen. Voor mij de reden om zelden nog naar verslaggeving op de NPO te kijken. De grote vraag is voor mij nog of dat het opzet was of niet: de Balkenende-kabinetten klaagden steen en been over de kritische verslaggeving en de parodies (ook verdwenen), zouden ze daarom extra hard hebben bezuinigd op de NPO met de intentie hen een paar toontjes lager te laten zingen? Ik denk het. Beter terug het kijk- en luistergeld invoeren, in het via de providers (standaard in prijs abo opnemen) en je hebt geen inningskosten. Niet de nadelen van het vroegere systeem, wel de voordelen: een onafhankelijke NPO die zich niets hoeft aan te trekken van de overheid.
quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:49 schreef keste010 het volgende:
[..]
Aha, voor welke fractie werk jij dan dat je kennelijk de functie van creatieve interpretatie op je mag nemen?
Weet je wat jij en Jeremy Clarkson nu met elkaar gemeen hebben? Hihi.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:15 schreef Klopkoek het volgende:
De directeur van de Haagse redactie van RTL wordt hoofd voorlichting van de VVD, waar hij al eerder in dienst was.
RTL is één groot rechts bolwerk, één grote masterclass in propaganda. Prima zaak trouwens dat de BBC die nare Clarkson eruit heeft gemieterd. Zouden ze hier met Jeroen Pauw moeten doen. Beetje hetzelfde type en houdinkje.
Krijgen we dat weer. Weet je wat jij en Clarkson gemeen hebben? Creatief interpreteren van cijfers.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:24 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Weet je wat jij en Jeremy Clarkson nu met elkaar gemeen hebben? Hihi.
Dat was al lang bekend. Dat was bijvoorbeeld duidelijk te merken in het fameuze debat waarin Frits Wester geheel onterecht partij trok voor Rutte terwijl Roemer gelijk had in zijn stelling dat Rutte loog. Je moet überhaupt geen partij kiezen maar zeker niet die van de persoon die fout zit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:15 schreef Klopkoek het volgende:
De directeur van de Haagse redactie van RTL wordt hoofd voorlichting van de VVD, waar hij al eerder in dienst was.
RTL is één groot rechts bolwerk, één grote masterclass in propaganda.
Voor Clarkson moet ik sympathie opbrengen, hoezeer ik ook fundamenteel anders denk over bepaalde zaken. In ieder geval is hij eerlijk en transparant, dat kan je van wolven in schaapskleding zoals bij de D66 en de VVD niet stellen.quote:Prima zaak trouwens dat de BBC die nare Clarkson eruit heeft gemieterd. Zouden ze hier met Jeroen Pauw moeten doen. Beetje hetzelfde type en houdinkje.
Helaas willen mensen maar niet de feiten tot zich nemen omdat het hen niet goed uitkomt. Factfree politics, bij D66 en de VVD zijn ze er erg goed in, net als bij de Republikeinen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer. Weet je wat jij en Clarkson gemeen hebben? Creatief interpreteren van cijfers.
POL / OESO: Denivelleren heeft de groei geschaad
Wanneer een Nederlandse parlementariër een boek publiceert is dat inderdaad natuurlijk nooit een reden om die uit te nodigen in een praatprogramma bij de NPO.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een schande dat Martin Bosma ongehinderd de ruimte krijgt om zijn apartheid en Afrikanerliefde te promoten.
Schreeuwen in een tijdschrift? Hoe doet Elsevier dat toch?quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er zijn echt heel veel voorbeelden. Vergelijk de Groene Amsterdammer bijvoorbeeld maar eens met Elsevier. In het laatste blad zit alleen maar ideologische propaganda verpakt en zie je vooral heel veel geschreeuw.
Goed beargumenteerd ook.quote:Zo ook bijvoorbeeld Telegraaf. Telegraaf heeft altijd een duidelijke rechtse signatuur gehad en is nou ook niet bepaald de krant voor de heldere lichten te noemen.
Zijn er wettelijke normen voor dommigheid van de media?quote:Je hebt wel The Economist, maar deze is meer sociaal liberaal dan dat ze echt een duidelijk rechtse signatuur kennen. Ik kan haast geen media bedenken met een echte rechtse signatuur die niet voldoet een de norm voor domme en oppervlakkige media.
Nee Joep komt niet over het hek en die andere droeftoeter dat is leuke linkse humor!quote:Ook rechtse komieken moeten het vaak hebben van het kleineren van anderen om hun grappen tot een succes te maken (Hans Teeuwen bijvoorbeeld).
quote:Waarom schiet de rechtse media zo tekort? Het toonbeeld van domheid, Fox News, heeft ook duidelijk een rechts/conservatieve signatuur. Waarom hebben rechtse media zo last van die oppervlakkigheid? Is het een soort verknipt moreel kompas waardoor ze de bevolking expres dom willen houden?"
Maar dat presenteren ze dan ook meestal als hun mening, niet als een quasi-wetenschappelijk werk. En ik moet nog maar zien of WNL, RTL, AVROTROS, Powned een Emiel Roemer uitnodigen en hem dan alle ruimte geven. Dacht het niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:19 schreef De_Kaas het volgende:
[..]
Wanneer een Nederlandse parlementariër een boek publiceert is dat inderdaad natuurlijk nooit een reden om die uit te nodigen in een praatprogramma bij de NPO.
Rechtse media als Pauw, bah.
Hoeven ze ook niet te doen. Vrijheid blijheid.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar dat presenteren ze dan ook meestal als hun mening, niet als een quasi-wetenschappelijk werk. En ik moet nog maar zien of WNL, RTL, AVROTROS, Powned een Emiel Roemer uitnodigen en hem dan alle ruimte geven. Dacht het niet.
Vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt, en ik heb de vrijheid om op te merken hoe kritiekloos Bosma wordt ontvangen door de VARA.
Die beschrijving alleen al, wat een super naar boek.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een schande dat Martin Bosma ongehinderd de ruimte krijgt om zijn apartheid en Afrikanerliefde te promoten.
Gore white supremacist dat het isquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die beschrijving alleen al, wat een super naar boek.
http://www.bol.com/nl/p/m(...)nd/9200000043452626/
Brr.![]()
Jij had nog niet in de gaten dat jij niet op mij reageert maar op iemand anders?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:38 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Schreeuwen in een tijdschrift? Hoe doet Elsevier dat toch?
[..]
Goed beargumenteerd ook.
[..]
Zijn er wettelijke normen voor dommigheid van de media?
[..]
Nee Joep komt niet over het hek en die andere droeftoeter dat is leuke linkse humor!
[..]Wat een generalisatie weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |