abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2015 @ 00:37:27 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148697690

Lilou Mace interviewt Patrick Flanagan | Een briljante, vooruitstrevende uitvinder

(Agus Judistira) Patrick Flanagan begon al op achtjarige leeftijd met zijn briljante uitvindingen. Op twaalfjarige leeftijd ontdekte hij een atoombom detector, waarmee hij een wetenschapsprijs kreeg. De regering stuurde meteen twaalf mensen om zijn uitvinding in beslag te nemen. Ze gebruikten de detector om vroegtijdig nucleaire raketlanceringen te ontdekken.

Op dertienjarige leeftijd begon hij aan zijn Neurophone uitvinding. Dit is een apparaat die d.m.v. ultrasone geluiden de hersenen van de drager gunstig kan beïnvloeden. Zo wordt o.a. de drager veel intelligenter en kan hij/zij veel dingen beter begrijpen en aanleren. Een Neurophone gebruiker blijkt dezelfde hersengolven te produceren als een guru die al dertig jaar heeft gemediteerd.

Het verkrijgen van een patent voor het apparaat was lastig omdat niemand op het patentbureau het kon begrijpen. Patrick moest zelf naar het bureau komen voor een demonstratie om de werking uit te leggen. Nadat het patent was toegekend, probeerde men zijn uitvinding tegen te houden door het als 'topgeheim' te classificeren.

Patrick Flanagan praatte ook over zijn andere uitvindingen. O.a. over het onderzoek naar de communicatie met dolfijnen, wat op zich ook een heel interessant onderwerp is. Hij werkte namelijk aan een vertaalcomputer waarmee mensen en dolfijnen verbaal kunnen communiceren.

Dit interview is om wetenschappelijke redenen zeer interessant. Het is verwonderlijk dat veel van Flanagans uitvindingen tientallen jaren nodig heeft om door het publiek begrepen te worden.
Feyenoord!
pi_148697758
Uhu, en op mijn balkon landde net een UFO
pi_148697802
_O- Moest lachen, bedankt. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148698198
Leuk shirt heeft hij aan. Is dat ook een uitvinding van hem zelf?
  donderdag 15 januari 2015 @ 00:55:40 #5
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148698234
Goh allemaal al reacties zonder dat iemand het interview heeft bekeken. Misschien eerst even kijken voor je je mening geeft? Levert meestal een iets beter onderbouwde mening op namelijk. :)
Feyenoord!
pi_148698315
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:55 schreef Japie77 het volgende:
Goh allemaal al reacties zonder dat iemand het interview heeft bekeken. Misschien eerst even kijken voor je je mening geeft? Levert meestal een iets beter onderbouwde mening op namelijk. :)
Hé, wil je wat leuks horen? Ik heb laatst een fantastisch docu over geweldige technologieën gezien. Zo hadden ze bijvoorbeeld apparaten waarbij eten uit het niet verscheen, machines die je van de ene plek naar de andere konden verplaatsten in een oogwink, ruimteschepen die sneller dan licht gingen via iets dat ze een warpbubble noemde, en ook nog wapens die mensen bewusteloos konden maken via lichtstralen. Maar ja, ook allemaal tegengehouden door overheden die ons onder controle willen houden, wedden! :(
pi_148698324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hé, wil je wat leuks horen? Ik heb laatst een fantastisch docu over geweldige technologieën gezien. Zo hadden ze bijvoorbeeld apparaten waarbij eten uit het niet verscheen, machines die je van de ene plek naar de andere konden verplaatsten in een oogwink, ruimteschepen die sneller dan licht gingen via iets dat ze een warpbubble noemde, en ook nog wapens die mensen bewusteloos konden maken via lichtstralen. Maar ja, ook allemaal tegengehouden door overheden die ons onder controle willen houden, wedden! :(
^O^
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:02:02 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148698372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tja ik schaar je reactie maar hieronder:

Het is verwonderlijk dat veel van Flanagans uitvindingen tientallen jaren nodig heeft om door het publiek begrepen te worden.

Niet intelligent genoeg om dit soort dingen te snappen helaas.
Feyenoord!
pi_148698415
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja ik schaar je reactie maar hieronder:

Het is verwonderlijk dat veel van Flanagans uitvindingen tientallen jaren nodig heeft om door het publiek begrepen te worden.

Niet intelligent genoeg om dit soort dingen te snappen helaas.
Ik ben intellegent genoeg om iets wat te mooi om waar blijkt te zijn op het internet vooral niet voor waarheid aan te nemen. Zou jij ook eens moeten proberen. :)
pi_148698425
Trouwens, ik heb het filmpje niet gekeken hoor, maar ik betwijfel ten zeerste of daar zijn uitvinden stap voor stap worden uitgelegd en hoe ze werken.
pi_148698464
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:05 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, ik heb het filmpje niet gekeken hoor, maar ik betwijfel ten zeerste of daar zijn uitvinden stap voor stap worden uitgelegd en hoe ze werken.
En dan nog zou de materie veeeel te moeilijk zijn voor je.
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:07:20 #12
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148698468
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ben intellegent genoeg om iets wat te mooi om waar blijkt te zijn op het internet vooral niet voor waarheid aan te nemen. Zou jij ook eens moeten proberen. :)
Je bent in ieder geval niet intelligent genoeg om eerst het interview te bekijken voordat je je mening geeft. Dat geeft aan dat je niet openminded bent en openmindedness is een van de belangrijkste aspecten van intelligentie aangezien je zo je mening bij kan stellen bij nieuwe informatie.

Maar succes met je aanpak van alles wat niet in je kadertje past af te kraken! ^O^
Feyenoord!
pi_148698475
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval niet intelligent genoeg om eerst het interview te bekijken voordat je je mening geeft. Dat geeft aan dat je niet openminded bent en openmindedness is een van de belangrijkste aspecten van intelligentie aangezien je zo je mening bij kan stellen bij nieuwe informatie.

Maar succes met je aanpak van alles wat niet in je kadertje past af te kraken! ^O^
Ik denk dat jij het niet helemaal snapt...
pi_148698485
quote:

[..]

Maar het is toch bij voorbaat zinloos om te kijken! Want we zijn niet intelligent genoeg.
pi_148698486
quote:
12s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:07 schreef mootie het volgende:

[..]

En dan nog zou de materie veeeel te moeilijk zijn voor je.
Oh ja, lastige shit hoor. Ik had al moeite met 5x3. :'(
pi_148698501
quote:

[..]

_O-
pi_148698505
quote:

[..]

Een vaag verhaal door een excentriek figuur dat door een amateur journalist wordt geinterviewd. Ik geloof NK propaganda nog eerder.
pi_148698727
Maar TS, vermaak mij eens. Die atoombomdetector, welke eigenschap(pen) van een atoombom detecteert die precies? Of is dat boven mijn pet?
  donderdag 15 januari 2015 @ 01:31:07 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148698776
kickstarter project?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148699056
Ik kan er niet naar luisteren (na 10 min afgezet). En veel onderbouwing voor wat ie allemaal heeft uitgevonden geeft ie niet.

Dit is de nieuwe Messias van BNW, Japie? Kom op...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148699282
quote:
15s.gif Op donderdag 15 januari 2015 02:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik kan er niet naar luisteren (na 10 min afgezet). En veel onderbouwing voor wat ie allemaal heeft uitgevonden geeft ie niet.

Dit is de nieuwe Messias van BNW, Japie? Kom op...
google is your friend my dear.

het boek dat hij geschreven heeft (een bestseller) piramide power 1972

Voor huis tuin en keuken testjes over zijn piramide onderzoek
http://www.bibliotecapleyades.net/piramides/esp_piramide_18.htm
skeptic heeft er ook het een en ander over te vertellen(met diverse bronnen)
http://www.skeptic.com/ju(...)ources_bibliography/

Wie is patrick flanagan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Flanagan
(Let op de links en jaartallen)

Zijn (verkoop)website: http://phisciences.com/
en ja ook funding(forever)

Nog een verkoopsite (voor de neurophone)
https://www.indiegogo.com(...)ficiency-o-optimizer

Over dolfijnen...

https://www.indiegogo.com(...)ficiency-o-optimizer

Volgens Niburu: We zijn niet alleen: Dolfijnen spreken universele taal
http://niburu.co/index.ph(...)ns-en-dier&Itemid=37
(in PDF http://niburu.co/index.ph(...)om_content&Itemid=37 )

Wat ik van Flanagan en het intervieuw vindt ......weet ik niet maar het doet me in zekere zin aan dit denken, power balance
http://www.kwakzalverij.n(...)moderne_bijgelovigen

Genoeg onderbouwing Japie77?
There is only one religion
pi_148699602
quote:

[..]

Te openminded is ook niet goed, dat valt al die kennis er constant uit...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148699618
quote:
Invented in 1958, by the then 13 year-old prodigy, Patrick Flanagan, the incredible Neurophone speeds meditation, balances left and right brain functions, activates your ancient ears and boosts IQ using ultrasonic frequencies broadcast into the brain via transducers you wear on your head.
Klinkt legit, en dat voor maar 400 dollar!
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_148699661
Ok, mijn conclusie is dat hij sowieso een genie is omdat hij bijna 4 ton binnen heeft gehaald met een product dat nog niet eens bestaat en dat hij ook niet hoeft te leveren.
pi_148700126
Vorig jaar heb ik er eentje aangeschaft en mijn auto loopt sinds die tijd ook veel soepeler. Toen ik op visite kwam in een bejaardenhuis, zag ik na een tijdje tot mijn verbazing dat mensen die voorheen hulpstukken nodig hadden om te kunnen lopen ineens zelfstandig aan de wandel waren!

Sterker nog, op de terugweg waren ze allemaal verstoppertje aan het spelen en de gemiddelde leeftijd is daar 90 jaar!!

Ik zeg DOEN!!!
L2B's Mixcloud
pi_148700223
Ook even snel doorheen gegaan, en heb niets van waarde kunnen ontdekken en niets werdt gepresenteerd zover ik gehoord heb.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:47:54 #28
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148705178
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:25 schreef Rezania het volgende:
Maar TS, vermaak mij eens. Die atoombomdetector, welke eigenschap(pen) van een atoombom detecteert die precies? Of is dat boven mijn pet?
Ja, maar eigenlijk detecteert die ook tegelijkertijd raketlanceringen, wat weer een totaal ander technisch probleem is? :? Nogal tegenstrijdig verhaal in de OP.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_148705723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:13 schreef oompaloompa het volgende:
Ok, mijn conclusie is dat hij sowieso een genie is omdat hij bijna 4 ton binnen heeft gehaald met een product dat nog niet eens bestaat en dat hij ook niet hoeft te leveren.
Dit sowieso.
pi_148705746
Maar laten we er geen troll-topic van maken. TS heeft er vertrouwen in en dat kan en mag.
pi_148706309
Thx Japie

Zijn hulp zal wel niet aanvaard worden.

http://pesn.com/2013/09/0(...)eutralize-Fukushima/

SF Tesla Society Patrick Flanagan:
De reïncarnatie van Tesla?
Tesla is Back - The Science of Reincarnation:
Ga me er eens in verdiepen, wel opvallend dat hij ook weer zo tegengewerkt wordt door de gevestigde orde.

Leesvoer:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Gillis_Patrick_Flanagan

https://www.google.nl/url(...)OGGTtlJQ2GwwmF_ZC7hQ

[ Bericht 4% gewijzigd door Resonancer op 15-01-2015 12:36:02 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_148711014
Kan nauwelijks wachten op de backlash die volgt wanneer de idioten die hem geld hebben gegeven, ontdekken dat de neurophone niet werkt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 15 januari 2015 @ 14:54:17 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_148711259
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 01:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik ben intellegent genoeg
...maar het ontbreekt je aan het vermogen om het woord intelligentie goed te spellen.
pi_148711602
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:48 schreef Supertolll het volgende:
Kan nauwelijks wachten op de backlash die volgt wanneer de idioten die hem geld hebben gegeven, ontdekken dat de neurophone niet werkt.
Hij heeft heel slim op zijn indigogo letterlijk gezegd ergens dat hij niet weet of het werkt.
pi_148711847
Interessant is wel het boek waar hij naar refereert: Ralph 124C41+
http://en.wikipedia.org/wiki/Ralph_124C_41%2B
pi_148713225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:05 schreef Lavenderr het volgende:
Maar laten we er geen troll-topic van maken. TS heeft er vertrouwen in en dat kan en mag.
Maar wat dan Lavenderr? Japie zat niet in gaan op de inhoud en heeft al bij voorbaat er voor gezorgd dat als je kritische vragen stelt het weerlegd kan worden met "je bent niet slim genoeg om het te begrijpen".
Wat kun je dan nog doen dan om de belachelijke uitspraken lachen?
pi_148713506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar wat dan Lavenderr? Japie zat niet in gaan op de inhoud en heeft al bij voorbaat er voor gezorgd dat als je kritische vragen stelt het weerlegd kan worden met "je bent niet slim genoeg om het te begrijpen".
Daarnaast is het niets nieuws waar hij mee komt :{w
pi_148713595
quote:
14s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

...maar het ontbreekt je aan het vermogen om het woord intelligentie goed te spellen.
Sorry man, ik ben ook maar menselijk. :'(
pi_148713659
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou ja, het is BNW natuurlijk dus een ieder is vrij om hier dit soort dingen hier te plaatsen. Net zoals het andere mensen vrij is om het niet te geloven .
pi_148713717
En verder is het ook weer het usual rijtje.

Diploma van een diploma-mill bestel service uit Sri Lanka die niet eens in Sri Lanka erkent wordt
Verzonnen prijzen
Journal-artikelen in onzin journals met onzin co-auteurs
Totaal geen begrip van hoe hersenen werken
Totaal geen begrip van scheikunde

etc.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou ja, het is BNW natuurlijk dus een ieder is vrij om hier dit soort dingen hier te plaatsen. Net zoals het andere mensen vrij is om het niet te geloven .
Tuurlijk, maar dan mogen "wij" er toch ook om lachen? :D
pi_148713731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

True, maar je zou toch verwachten dat:

- deze video zo overweldigend goed en duidelijk is dat er geen commentaar meer nodig is; hij spreekt voor zich
- deze video niet zo duidelijk is, maar de TS (die anderen wil overtuigen) er een duidelijk, gestructureerd en onderbouwd punt van maakt

Aangezien beide nou niet echt het geval zijn, wat valt er dan met het topic te beginnen?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148713800
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:50 schreef oompaloompa het volgende:

Diploma van een diploma-mill bestel service uit Sri Lanka die niet eens in Sri Lanka erkent wordt
Verzonnen prijzen

etc.

[..]

Tuurlijk ! Dat zeg ik: een ieder is vrij om het wel of niet te geloven.
pi_148713856
quote:
19s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

True, maar je zou toch verwachten dat:

- deze video zo overweldigend goed en duidelijk is dat er geen commentaar meer nodig is; hij spreekt voor zich
- deze video niet zo duidelijk is, maar de TS (die anderen wil overtuigen) er een duidelijk, gestructureerd en onderbouwd punt van maakt

Aangezien beide nou niet echt het geval zijn, wat valt er dan met het topic te beginnen?
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de TS.
pi_148714281
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de TS.
Bij deze.

pi_148715763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:50 schreef oompaloompa het volgende:

Verzonnen prijzen

etc.

[..]

Welke prijzen heeft hij verzonnen?

Ben ook wel benieuwd naar wat bronnen bij je beweringen. Dus als je die hebt, b.v.d.

Nog wat Leesvoer:

http://www.cheniere.org/books/excalibur/neurophone.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:47:54 #47
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148716279
"Another device that uses the new hyperspatial, virtual state, nested modulation technology (and has done so for seventeen or eighteen years) is Dr. Pat Flanagan's neurophone."

Dat scoort nogal hoog op de quack schaal.
Onikaan ni ov dovah
pi_148716702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk ! Dat zeg ik: een ieder is vrij om het wel of niet te geloven.
Ah dan had ik je troll opmerking verkeerd begrepen, dacht dat dat om de grappen ging :)

quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Welke prijzen heeft hij verzonnen?

[ afbeelding ]

Ben ook wel benieuwd naar wat bronnen bij je beweringen. Dus als je die hebt, b.v.d.

Nog wat Leesvoer:

http://www.cheniere.org/books/excalibur/neurophone.htm
Zijn "scientist of the year" award, nou ja verzonnen, het kan natuurlijk dat zijn buurvrouw hem zoiets gegeven heeft, het is geen beschermde titel voor een prijs of zo :P

Waar wil je bronnen / voorbeelden van?
Dat zijn titel van een fake diploma mill komt, of van zijn onbegrip van scheikunde / hersenen?
pi_148716960
Hahaha, check die wikipedia talk page :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Patrick_Flanagan

"voor zover ik kan zien zijn de artikelen peer-reviewed en wat weet UC Berkeley nou eigenlijk van nutrition" user: *nietPatFlanagan*
pi_148717225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef oompaloompa het volgende:

"voor zover ik kan zien zijn de artikelen peer-reviewed en wat weet UC Berkeley nou eigenlijk van nutrition" user: *nietPatFlanagan*
_O-
pi_148717477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef oompaloompa het volgende:

"The 'Open International University for Complementary Medicines' seems to be a pretty long established and recognised alternative medicine school." *nietPatFlanagan*

http://www.oiucm.org/ :')
pi_148717775
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:17 schreef Supertolll het volgende:

[..]

"The 'Open International University for Complementary Medicines' seems to be a pretty long established and recognised alternative medicine school." *nietPatFlanagan*

http://www.oiucm.org/ :')
_O-

Wat is het toch met die quack-websites die er altijd uitzien alsof ze in geocities gemaakt zijn met ms-paint door iemand die kleurenblind is?

pi_148717844
Een of andere charlatan dus.

Waarom zou deze man credibiliteit verdienen, TS?

Wat maakt hem nu zoveel anders dan al die MSM-nono's die credibiliteit claimen?

pi_148717951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

_O-

Wat is het toch met die quack-websites die er altijd uitzien alsof ze in geocities gemaakt zijn met ms-paint door iemand die kleurenblind is?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die FAQ :')
Q: What is the life expectancy of a Neurophone and is there a warranty?
A: Average life expectancy of a Neurophone is...
pi_148718042
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:32 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Die FAQ :')
Q: What is the life expectancy of a Neurophone and is there a warranty?
A: Average life expectancy of a Neurophone is...
Dude, hij komt wel met een pink fibonachi sequence, beetje meer respect graag!
pi_148718126
quote:
12s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dude, hij komt wel met een pink fibonachi sequence, beetje meer respect graag!
Klinkt die even goed als deze:
pi_148718218
ik heb het filmpje niet kunnen kijken omdat die grafmongool in zijn roze topje te irritant is.
pi_148718581
pink fibonachi sequence,is toch iets met cijfers ,de gouden ratio.
0,1,1,2,3,5,8,13,21 enz, hoe vertaald zich dat dan naar sound of muziek?
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:37 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Klinkt die even goed als deze:
Klinkt meer als irritante ruis dan iets wat te maken heeft met pink fibonachi sequence.
maar goed mischien kan iemand mij dat uitleggen.
ik kwam niet verder dan dit: http://www.geom.uiuc.edu/~huberty/math5337/groupe/fibonacci.html
pi_148718878
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ah dan had ik je troll opmerking verkeerd begrepen, dacht dat dat om de grappen ging :)

[..]

Zijn "scientist of the year" award, nou ja verzonnen, het kan natuurlijk dat zijn buurvrouw hem zoiets gegeven heeft, het is geen beschermde titel voor een prijs of zo :P

Waar wil je bronnen / voorbeelden van?
Dat zijn titel van een fake diploma mill komt, of van zijn onbegrip van scheikunde / hersenen?
Het liefst voor al je beweringen.
Eisenhower1961.
pi_148718897
dit klinkt tien keer beter :Y

First, thank you all for watching this video. Seems I have been touching a matter of importance to you, regarding the 100.000 plus hits.
There has been a lot of debate here wether the Fibonacci sequence can or can not be applied to music.
It can. Since the thirteenth i.e. eight note HAS to be included. It is very typical for the Western, so called scientific mind, not to be able to look at one thing as the completion of one cycle AND the beginning of a new cycle.
pi_148720290
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:58 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Het liefst voor al je beweringen.
De "universiteit" is hierboven al gelinked.

Een uitspraak als:
quote:
balancing your left/right brain hemispheres and thus -- for many -- boosting IQ.
is een duidelijk voorbeeld van een totaal onbegrip van hersenen / IQ

en voor scheikunde gaan we voor nu even voor:
quote:
When nutritional substances are reduced to this dimension, electrons move actively over these surfaces creating a powerful charge that attracts water molecules, hydrating the nutrient more, increasing its absorption and its attraction to the cells. Not only does it reduce surface tension to the desired level, but it changes its other physical properties into the same structure as the water which surrounds the cells.
En dat waren ze volgens mij...
pi_148720350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:58 schreef Dance99Vv het volgende:
dit klinkt tien keer beter :Y

First, thank you all for watching this video. Seems I have been touching a matter of importance to you, regarding the 100.000 plus hits.
There has been a lot of debate here wether the Fibonacci sequence can or can not be applied to music.
It can. Since the thirteenth i.e. eight note HAS to be included. It is very typical for the Western, so called scientific mind, not to be able to look at one thing as the completion of one cycle AND the beginning of a new cycle.
pi_148722576
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De "universiteit" is hierboven al gelinked.

Een uitspraak als:

[..]

is een duidelijk voorbeeld van een totaal onbegrip van hersenen / IQ
Verklaar je nader svp. Het samenwerken van de hersenhelften is toch van invloed op je IQ, EQ, SQ?
Voeding heeft daar invloed op maar ook prikkels als b.v muziek. Van musici is bekend dat de hersenhelften beter met elkaar communiceren en dat is niet alleen iets wat is aangeboren maar ook kan worden aangeleerd. Waarom zou dit effect niet nagebootst kunnen Worden?
Eisenhower1961.
pi_148722752
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:30 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Verklaar je nader svp.
Uit het gequote stukje blijkt toch echt dat die Flannagan geen reedt van scheikunde begrijpt,-edit-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 15-01-2015 20:20:36 ]

pi_148722827
quote:
Het samenwerken van de hersenhelften is toch van invloed op je IQ, EQ, SQ?
Voeding heeft daar invloed op maar ook prikkels als b.v muziek. Van musici is bekend dat de hersenhelften beter met elkaar communiceren en dat is niet alleen iets wat is aangeboren maar ook kan worden aangeleerd. Waarom zou dit effect niet nagebootst kunnen Worden?
pi_148722872
quote:

[..]

Verklaar je nader svp. Het samenwerken van de hersenhelften is toch van invloed op je IQ, EQ, SQ?
Hij heeft het niet over samenwerking maar het balanceren (wat dat ook mogen zijn).

Van de rest van de zaken die je zegt dat bekend zouden zijn heb ik nog nooit gehoord (en ik ben experimenteel psycholoog....). Lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk omdat met met een doorgesneden corpus callosum in principe gewoon goed functioneren en alleen problemen ondervinden bij taken die functies van linker & rechterhersenhelft combineren (bv spraak en iets zien met alleen linkeroog).
pi_148726784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hij heeft het niet over samenwerking maar het balanceren (wat dat ook mogen zijn).

Van de rest van de zaken die je zegt dat bekend zouden zijn heb ik nog nooit gehoord (en ik ben experimenteel psycholoog....). Lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk omdat met met een doorgesneden corpus callosum in principe gewoon goed functioneren en alleen problemen ondervinden bij taken die functies van linker & rechterhersenhelft combineren (bv spraak en iets zien met alleen linkeroog).
En daarom is een goed functionerende corpus callosum niet belangrijk?

quote:
The current study compared white-matter organization using diffusion tensor imaging in early- and late-trained musicians matched for years of training and experience. We found that early-trained musicians had greater connectivity in the posterior midbody/isthmus of the corpus callosum and that fractional anisotropy in this region was related to age of onset of training and sensorimotor synchronization performance. We propose that training before the age of 7 years results in changes in white-matter connectivity that may serve as a scaffold upon which ongoing experience can build.
http://m.jneurosci.org/content/33/3/1282
http://www.elsevier.nl/We(...)mer-ELSEVIER092087W/

http://med.stanford.edu/n(...)ord-study-finds.html

https://www.google.nl/url(...)k8Pgs3knsA4Uukvz6-jg

Heb deze boeken nog niet gelezen.
http://daniellevitin.com/(...)your-brain-on-music/

http://www.amazon.de/gp/a(...)/277-3750438-6199745
Eisenhower1961.
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:16:40 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148727599
Extraordinary claims require extraordinary proof
pi_148727934
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En daarom is een goed functionerende corpus callosum niet belangrijk?

[..]
De vraag is wat "goed functionerend" is. meer of minder informatie doorsluizen is niet per se goed of slecht.

quote:
De vraag is wat "beter communiceren" is. Meer of sneller impulsen van de ene naar de andere kant doorsluizen is niet per se beter. De manier waarop hersenen werken komt (nogal kort door de bocht) er op neer dat de nuttige signalen uit de ruis gefilterd worden. Meer input is dus niet per se goed of slecht.
Dat hersenen plastisch zijn is niets nieuws idd. Als gevolg zullen kinderen die zich met muziek bezig houden idd beter worden in muziek gerelateerde taken, net zoals dat voor de meeste zaken geldt :)
Geen van die links laat echter zien dat samenwerken van hersenhelften leidt tot hoger Iq / eq, noch dat muziek invloed heeft op die samenwerking, behalve dan mbt zaken die direct muziek gerelateerd zijn, dat is hoe mensen leren in general dus ook mbt muziek.
pi_148728918
Snap je het wel in het Hollands?

Wat gebeurt er in je hersenen als je muziek luist…:
Eisenhower1961.
pi_148729326
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:44 schreef Resonancer het volgende:
Snap je het wel in het Hollands?

Wat gebeurt er in je hersenen als je muziek luist…:
Ik heb de eerste 8 minuten geluisterd maar kwam daar nog niets tegen wat jouw claims ondersteunt of de mijne weerlegt, kun je even een m:ss geven waar het zou komen?
  donderdag 15 januari 2015 @ 22:00:05 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148729582
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De vraag is wat "goed functionerend" is. meer of minder informatie doorsluizen is niet per se goed of slecht.

[..]

De vraag is wat "beter communiceren" is. Meer of sneller impulsen van de ene naar de andere kant doorsluizen is niet per se beter. De manier waarop hersenen werken komt (nogal kort door de bocht) er op neer dat de nuttige signalen uit de ruis gefilterd worden. Meer input is dus niet per se goed of slecht.
Dat hersenen plastisch zijn is niets nieuws idd. Als gevolg zullen kinderen die zich met muziek bezig houden idd beter worden in muziek gerelateerde taken, net zoals dat voor de meeste zaken geldt :)
Geen van die links laat echter zien dat samenwerken van hersenhelften leidt tot hoger Iq / eq, noch dat muziek invloed heeft op die samenwerking, behalve dan mbt zaken die direct muziek gerelateerd zijn, dat is hoe mensen leren in general dus ook mbt muziek.
Sterker nog, er zijn aandoeningen aan het brein die geassocieerd worden met een te sterke connectiviteit tussen de verschillende hersengebieden. Schizofrenie bijvoorbeeld.
Onikaan ni ov dovah
pi_148729624
het tel sell gehalte is zo hoog in dat filmpje dat het nooit serieus wat kan zijn. niets bewezen -> kickje #onz.
pi_148729665
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sterker nog, er zijn aandoeningen aan het brein die geassocieerd worden met een te sterke connectiviteit tussen de verschillende hersengebieden. Schizofrenie bijvoorbeeld.
Ah dat wist ik niet, thanks :)

Ik moest vooral denken aan TMS waarbij hele hersengebieden lamgelegd worden door overstimulatie..
pi_148729815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb de eerste 8 minuten geluisterd maar kwam daar nog niets tegen wat jouw claims ondersteunt of de mijne weerlegt, kun je even een m:ss geven waar het zou komen?
Ben je Serieus?
Tof filmpje man. Dan heb je gewoon geen interesse in de materie. Hou het nog 1 minuutje langer vol dan zit je de rest zeker uit.
Eisenhower1961.
pi_148730011
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:05 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ben je Serieus?
Tof filmpje man. Dan heb je gewoon geen interesse in de materie.
:')

Dat het leren van iets (bv. muziek-gerelateerde skills) er toe leidt dat je beter wordt in dat iets en dat je dat ook in de hersenen kunt zien is niet iets waar je mij van hoeft te overtuigen.

Echter dat het samenwerken van hersenhelften leidt tot een hoger IQ en SQ en dat muziek luisteren tot een "betere" samenwerking leidt is iets waar ik graag onderbouwing voor zou zien.

Op dit moment post je alleen bronnen die ondersteunen dat het leren van iets zorgt dat je er beter in wordt, dat verbaast me niet zo nee en daar hoef ik eigenlijk geen bronnen voor te zien :P
  donderdag 15 januari 2015 @ 22:13:07 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148730196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, thanks :)

Ik moest vooral denken aan TMS waarbij hele hersengebieden lamgelegd worden door overstimulatie..
Zit redelijk in de buurt van mijn werk, vandaar ;) Hoewel ik van het connectiviteit deel langzaam verschoven ben richting het defineren van indivuele gebieden in het brein.
Onikaan ni ov dovah
pi_148730201
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

:')

Dat het leren van iets (bv. muziek-gerelateerde skills) er toe leidt dat je beter wordt in dat iets en dat je dat ook in de hersenen kunt zien is niet iets waar je mij van hoeft te overtuigen.

Echter dat het samenwerken van hersenhelften leidt tot een hoger IQ en SQ en dat muziek luisteren tot een "betere" samenwerking leidt is iets waar ik graag onderbouwing voor zou zien.

Op dit moment post je alleen bronnen die ondersteunen dat het leren van iets zorgt dat je er beter in wordt, dat verbaast me niet zo nee en daar hoef ik eigenlijk geen bronnen voor te zien :P
Nogmaals, ben je serieus. Heb je het filmpje niet afgekeken ofzo?
Eisenhower1961.
pi_148730244
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:13 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nogmaals, ben je serieus. Heb je het filmpje niet afgekeken ofzo?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Doe een goede gok :D
pi_148730705
Hey, maar dat komt eens goed uit. Die professor uit dat filmpje heeft een paper over het effect van muziek-onderwijs op IQ. En niet zo maar een paper, een review-paper.

Conclusie is pretty much dat er geen bewijs voor is (op dit moment).
pi_148730932
Ik heb het filmpje volledig uitgekeken en het belangrijkste vond ik imo: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8524453. Ik heb het artikel even snel doorgenomen maar ook daar niks in gevonden die de claims van Resonancer ondersteunen.
pi_148731243
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:29 schreef Supertolll het volgende:
Ik heb het filmpje volledig uitgekeken en het belangrijkste vond ik imo: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8524453. Ik heb het artikel even snel doorgenomen maar ook daar niks in gevonden die de claims van Resonancer ondersteunen.
Ja maar dat effect wordt juisty voorspeld vanwege de pathways van audio-gebieden naar motorische gebieden bij het bespelen van instrumenten, dus luisteren zou daar weinig invloed op hebben.
pi_148731444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Na 8 min.
Hij zegt het niet letterlijk, gebruikt termen als taal,empathie, wijsheid . IQ gerelateerde zaken toch?
Zegt wel leterlijk, zo rond 8;41. Vind het echt jammer dat je niet even verder kijkt.
Kinderen die met muziek beginnen daar zie je het volume in dit soort baansystemen toenemen.

De vraag is misschien of je deze ontwikkeling ook zou zien bij kinderen/mensen die je ipv muziek maken, een videogame leert. Mag toch aannemen dat er vergelijkingen bekend zijn?
Het komt op mij over alsof muziek een heel bijzondere prikkel is.
Eisenhower1961.
  donderdag 15 januari 2015 @ 22:45:08 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148731628
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:40 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Na 8 min.
Hij zegt het niet letterlijk, gebruikt termen als taal,empathie, wijsheid . IQ gerelateerde zaken toch?
Zegt wel leterlijk, zo rond 8;41. Vind het echt jammer dat je niet even verder kijkt.
Kinderen die met muziek beginnen daar zie je het volume in dit soort baansystemen toenemen.

...
Dat zijn nou net allemaal dingen die niets/weinig met IQ te maken hebben.
Onikaan ni ov dovah
pi_148732482
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:40 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Na 8 min.

De vraag is misschien of je deze ontwikkeling ook zou zien bij kinderen/mensen die je ipv muziek maken, een videogame leert. Mag toch aannemen dat er vergelijkingen bekend zijn?
Het komt op mij over alsof muziek een heel bijzondere prikkel is.
Thanks voor de tijdsindicatie!

Wat hij daar zegt is dat die banen toenemen, en dat daar empathie etc gebieden zitten. Wat hij niet zegt, en dat is essentieel, is dat competentie daarin toeneemt. (Dat gezegd hebbende vind ik het een nogal misleidende uitspraak want het lijkt wel alsof hij zegt dat die skills toenemen).
Dat is ook de conclusie uit zijn (et al.) overview uit 2013 dat er geen bewijs is voor de invloed van muziek op niet direct-gerelateerde skills.

Tot nu toe geldt, voor zover ik weet, eigenlijk voor de meeste dingen dat je leert wat je leert. Van een computerspellletje als tetris zul je waarschijnlijk beter worden in het mentaal roteren van blokjes, etc.
Maar tuin weet hier denk ik meer vanaf.

[ Bericht 4% gewijzigd door oompaloompa op 15-01-2015 23:15:46 ]
  donderdag 15 januari 2015 @ 23:33:54 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148733672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat hij daar zegt is dat die banen toenemen, en dat daar empathie etc gebieden zitten. Wat hij niet zegt, en dat is essentieel, is dat competentie daarin toeneemt. (Dat gezegd hebbende vind ik het een nogal misleidende uitspraak want het lijkt wel alsof hij zegt dat die skills toenemen).
Dat is ook de conclusie uit zijn (et al.) overview uit 2013 dat er geen bewijs is voor de invloed van muziek op niet direct-gerelateerde skills.

Tot nu toe geldt, voor zover ik weet, eigenlijk voor de meeste dingen dat je leert wat je leert. Van een computerspellletje als tetris zul je waarschijnlijk beter worden in het mentaal roteren van blokjes, etc.
Maar tuin weet hier denk ik meer vanaf.
Nouja, wat er al gezegt is eigenlijk. Bij het leren van een nieuwe of het trainen van een bestaande skill worden de connecties die je bij die skill gebruikt sterker. Dat is ook iets wat je kan meten met meerdere MRI methodes. Dat zegt echter niet dat algemenere skills dan ook beter worden.
Onikaan ni ov dovah
pi_148738227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat zijn nou net allemaal dingen die niets/weinig met IQ te maken hebben.
Daar verschillen we dan over van mening.
Als je niet kunt lezen zal Je niet zo goed op de IQ test scoren kijkt me zo.
SQ empathie is toch ook van invloed op je IQ?
Vindt het zowiezo een vrij rekbaar begrip.

http://theoptimist.nl/na-iq-en-eq-is-er-nu-sq/

http://spiritueelondernem(...)ituele-intelligentie
Eisenhower1961.
pi_148738458
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 07:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wat weinig zegt over het IQ natuurlijk. Ik kan hoog scoren op een Nederlandse IQ test, maar slecht in een Franse.

quote:

Spirituele intelligentie? Sinds wanneer hebben we dat er nog eens bij?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_148738502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat weinig zegt over het IQ natuurlijk. Ik kan hoog scoren op een Nederlandse IQ test, maar slecht in een Franse.
Nou nee. Een IQ-test doe je normaalgesproken in je eigen taal, maar als je alleen op het taalonderdeel (wat je met een beetje intelligentie zelfs in het Frans haalt) wat minder scoort, dan scoor je niet opeens "slecht" op een Franse IQ-test....

pi_148738523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat hij daar zegt is dat die banen toenemen, en dat daar empathie etc gebieden zitten. Wat hij niet zegt, en dat is essentieel, is dat competentie daarin toeneemt.
Dat zegt hij later wel.Zal de tijd straks ff voor je zoeken.
Eisenhower1961.
pi_148738678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies, terwijl je IQ hetzelfde is. Nogmaals imo is het een gebrekkige manier van registreren en waarom zou het de enige manier moeten zijn om iemand te classificeren. Er bestaan toch zaken als emotionele intelligentie?
Als je zo autistisch bent dat je niet kunt spreken en na muziektherapie dit wel weer kunt, kun je toch zeggen dat zo iemand erop vooruit gegaan is. Als dit niet in zijn IQ tot uiting komt vind ik die test zeer gebrekkig, bijna onzinnig.

Wil nogmaals herhalen wat volgens mij wezenlijke vraag is, wijkt de prikkel muziek sterk af van anderen. Waarom ontwikkel je meer empathie door muziek?

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 16-01-2015 09:26:56 ]
Eisenhower1961.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 09:12:57 #92
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148739307
[quote]0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[ Bericht 30% gewijzigd door Japie77 op 16-01-2015 09:34:45 ]
Feyenoord!
pi_148739689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
Hey, maar dat komt eens goed uit. Die professor uit dat filmpje heeft een paper over het effect van muziek-onderwijs op IQ. En niet zo maar een paper, een review-paper.

Conclusie is pretty much dat er geen bewijs voor is (op dit moment).
Linkje pls?

Dit eerder gequote linkje zegt dat toch wel?

En in deze link staat het letterlijk.
https://www.google.nl/url(...)V0WV7HZMawH8Jlq1XKXA

Staat ook in dat ruimtelijk inzicht en taal beter wordt door muziek. Groepje hoorde muziek, andere groep ruis. Duidelijke verschillen.
Ruimtelijk inzicht lijkt me toch geen vaardigheid die in directe relatie tot muziek luisteren hoort, toch werd deze beter.

[ Bericht 15% gewijzigd door Resonancer op 16-01-2015 09:57:52 ]
Eisenhower1961.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 10:15:47 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148740597
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 07:20 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dan verschillen we idd van mening ja, waar die van jou flink afwijkt van wat de professionals aanhouden ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_148742529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan verschillen we idd van mening ja, waar die van jou flink afwijkt van wat de professionals aanhouden ;)
Zoals uit de diverse eerder geposte linkjes blijkt stellen de professionals hun mening bij. Ze zijn er nog lang niet uit hoe en wat te meten.
http://psychology.about.c(...)s-More-Important.htm

http://www.diffen.com/difference/EQ_vs_IQ

Ook in bovenstaande linkjes wordt gewezen op tekortkomingen in de IQ test door b.v culturele verschillen.

quote:
Over de definitie van intelligentie zijn al boeken vol geschreven, maar toch weet men nog steeds niet precies wat het is.
http://www.ouders.nl/vraa(...)ing-en-intelligentie
Dus..
Correlatie is er zeker :

http://www.memory-key.com(...)-intelligence-and-iq

[ Bericht 11% gewijzigd door Resonancer op 16-01-2015 11:47:53 ]
Eisenhower1961.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:57:26 #96
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148744719
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:28 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zoals uit de diverse eerder geposte linkjes blijkt stellen de professionals hun mening bij. Ze zijn er nog lang niet uit hoe en wat te meten.
http://psychology.about.c(...)s-More-Important.htm

http://www.diffen.com/difference/EQ_vs_IQ

Ook in bovenstaande linkjes wordt gewezen op tekortkomingen in de IQ test door b.v culturele verschillen.

[..]

Dus..
Correlatie is er zeker :

http://www.memory-key.com(...)-intelligence-and-iq
Dat hoef je mij allemaal niet uit te leggen. De vraag die je jezelf moet stellen is: begrijp je het zelf wel?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 14:46:44 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148748379
Ik denk dat ik al slim ben geworden van alle keren dat ik een ultrasoon waterbad of een sonicator gebruikt heb.... Ik heb voor de zekerheid wel telkens oordoppen op gedaan want anders zou ik te slim worden natuurlijk :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_148748426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat hoef je mij allemaal niet uit te leggen. De vraag die je jezelf moet stellen is: begrijp je het zelf wel?
Zo flauw.
Jij beweert dat taal weinig of niks met intelligentie te maken heeft.
Imo onzin en genoeg professionals (zij die de meervoudige intelligentie theorie aanhangen) die dat ook vinden.

https://www.123test.nl/theorieen/

[ Bericht 21% gewijzigd door Resonancer op 16-01-2015 15:50:44 ]
Eisenhower1961.
pi_148749648
Zijn hier ooit testen mee gedaan omtrent het placebo effect?

Persoon één heeft het werklijk 'werkende' apparaat.
Persoon twee heeft ook het apparaat maar zend geen brainwaves? uit.

Moet misschien er wel even bij vragen of je het geluid ook werkelijk hoort, of hoor je helemaal niets en loop je met een plakker op je voorhoofd ?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_148751256
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:34 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Linkje pls?

Dit eerder gequote linkje zegt dat toch wel?

En in deze link staat het letterlijk.
https://www.google.nl/url(...)V0WV7HZMawH8Jlq1XKXA

Staat ook in dat ruimtelijk inzicht en taal beter wordt door muziek. Groepje hoorde muziek, andere groep ruis. Duidelijke verschillen.
Ruimtelijk inzicht lijkt me toch geen vaardigheid die in directe relatie tot muziek luisteren hoort, toch werd deze beter.
http://cf.hum.uva.nl/mmm/papers/jaschke-et-al-2013.pdf

Heb de bron van het ruimtelijk inzicht herleidt, kun je vinden op http://www.jstor.org/stable/3345779?seq=1#page_scan_tab_contents en maakt ook duidelijk dat dat nederlandse stuk nogal cherry-pickt
pi_148751664
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:12 schreef Japie77 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 15 januari 2015 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

TS is terug maar gaat niet in op alle aangedragen punten. Waarom niet, TS? Het was toch de beste uitvinder van de eeuw? Leonardo da Vinci staat in zijn schaduw?

vrijdag 16 januari 2015 @ 16:43:15 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148751844
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

TS is terug maar gaat niet in op alle aangedragen punten. Waarom niet, TS? Het was toch de beste uitvinder van de eeuw? Leonardo da Vinci staat in zijn schaduw?
Japie is een Guerillaposter, hij schiet wat in en smeert hem. Op inhoudelijke vragen gaat hij nooit in, net zoals zijn grote voorbeeld Lambiekje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148751914
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Japie is een Guerillaposter, hij schiet wat in en smeert hem. Op inhoudelijke vragen gaat hij nooit in, net zoals zijn grote voorbeeld Lambiekje
Nah, hij post best interessante video's (Willem van Middelkoop bijvoorbeeld). Maar veel te vaak is het een video zonder samenvatting en dan weglopen en -blijven.

Dat schiet natuurlijk weinig op, ben ik met je eens.

Ook Lambiekje heeft veel nuttige informatie en video's gepost. Maar ik zou dat vooral buiten die homeopathie zoeken inderdaad...

pi_148752017
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je vergeet het huilen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:53:58 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148752157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je vergeet het huilen
Kindje, ik zit te schateren om je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148752212
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kindje, ik zit te schateren om je
?

Dit is serieus de eerste thread waar ik Japie nog niet heb zien klagen dat anderen niet inhoudelijk reageren...

Snap niet waarom mijn opmerking zo'n bitchy denigrerende reactie verdient.
pi_148755557
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

http://cf.hum.uva.nl/mmm/papers/jaschke-et-al-2013.pdf

Heb de bron van het ruimtelijk inzicht herleidt, kun je vinden op http://www.jstor.org/stable/3345779?seq=1#page_scan_tab_contents en maakt ook duidelijk dat dat nederlandse stuk nogal cherry-pickt
Thx. Het Nederlandse stuk plaatst wel duidelijk de kanttekening dat het effect na 3 Jr verdwenen was.
Er zijn overigens div vervolgstudies gedaan.
Hieronder beschreven:

quote:
A follow-up study revealed that participants who began music instruction before age 5 scored significantly higher on spatial tasks than those who began later or did not receive instruction (Costa-Giomi, 2000). This study did not address the possibility that other non-musical factors, such as musical aptitude, parental involvement, or socioeconomic factors may have affected the outcome. The author concluded that children who begin music instruction very early in life are likely to show the greatest benefits in spatial development. Supporting this conclusion are studies that explored the effect of classroom keyboard instruction (Rauscher & Zupan, 2000; Rauscher, 2002). Children who began instruction at age 5 scored higher on spatial-temporal tasks than children who did not receive the instruction. The scores of children who began instruction after age 7 did not differ from controls. Finally, a recent study found that children who received keyboard instruction for two years beginning at age 3 (n = 31) continued to score higher on spatial-temporal and arithmetic tasks two years after the instruction was terminated (Rauscher & LeMieux, 2003). The age at which children begin instruction appears to affect the duration of extra-musical cognitive outcomes, and longitudinal research suggests that at least two years of music instruction are required for sustained enhancement of spatial abilities (Rauscher, 2002).

http://www.ericdigests.org/2004-3/cognitive.html
Het Nederlandse artikel had nog wel wat kersjes kunnen plukken.
Eisenhower1961.
pi_148755851
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:06 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Thx. Het Nederlandse stuk plaatst wel duidelijk de kanttekening dat het effect na 3 Jr verdwenen was.
Ja maar dat klopt dan toch helemaal niet met de theorie?

De groep die muziekles krijgt verbetert meer het twee jaar tov de groep die geen muziekles krijgt, maar verbetert minder het derde jaar waardoor er in totaal geen enkel verschil is. Dan is het leuk om op jaar 2 te focussen ipv jaar 3 waarin ze slechter zijn, maar niet echt objectief. Het is zelfs zo dat de muziekles groep na 3 jaar minder vooruitgang heeft geboekt dan de controlegroep, n.s.

quote:
Er zijn overigens div vervolgstudies gedaan.
Hieronder beschreven:

[..]

Het Nederlandse artikel had nog wel wat kersjes kunnen plukken.
Ja wat vrijwel letterlijk in dat stuk en in de meta-analyse uitgelegd wordt, studies zijn te confounded, bewijs is te tegenstrijdig en sample sizes zijn te klein om enig bewijs te hebben dat het werkt buiten de directe training (noch bewijs tegen, we weten eigenlijk niks).
pi_148756727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:15 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja maar dat klopt dan toch helemaal niet met de theorie?

De groep die muziekles krijgt verbetert meer het twee jaar tov de groep die geen muziekles krijgt, maar verbetert minder het derde jaar waardoor er in totaal geen enkel verschil is. Dan is het leuk om op jaar 2 te focussen ipv jaar 3 waarin ze slechter zijn, maar niet echt objectief. Het is zelfs zo dat de muziekles groep na 3 jaar minder vooruitgang heeft geboekt dan de controlegroep, n.s.

[..]

Ja wat vrijwel letterlijk in dat stuk en in de meta-analyse uitgelegd wordt, studies zijn te confounded, bewijs is te tegenstrijdig en sample sizes zijn te klein om enig bewijs te hebben dat het werkt buiten de directe training (noch bewijs tegen, we weten eigenlijk niks).
Ik snap je tweede zin niet, typo meer?

Minder? Welk onderzoek is dat?
Lees juist dat de effecten 2jr na stopzetten muziekles nog meetbaar waren en dat min. twee jaar muziekonderwijs nodig is om een effect te kunnen meten. Rauscher & LeMieux, 2003
Eisenhower1961.
pi_148756986
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:43 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik snap je tweede zin niet, typo meer?

Minder? Welk onderzoek is dat?
Die Costa Giomi 1999

kinderen krijgen 3 jaar muziekles en worden na elk jaar gemeten (geen random sample, is superbelangrijk om te vermelden).

Het eerste en het tweede jaar gaan de muziekleskinderen relatief sneller vooruit, het derde jaar relatief minder snel. Als je kijkt naar de verschillen tussen de twee groepen na 3 jaar muziekles, zijn die vrijwel even groot als aan het begin van de studie (aan het begin van de studie was het verschil tussen muziekles kinderen en de controlegroep iets groter dan aan het einde, het verschil is te klein om serieus te nemen maar gaat de verkeerde kant op zelfs).

quote:
Lees juist dat de effecten 2jr na stopzetten muziekles nog meetbaar waren en dat min. twee jaar muziekonderwijs nodig is om een effect te kunnen meten. Rauscher & LeMieux, 2003
Volgens mij is dat dezelfde data als eerder gelinked, moeilijk te geloven effect...
Maar sure als je wilt is er 1 study die laat zien dat muziekles leidt tot betere objectrotatie-skills.

[ Bericht 6% gewijzigd door oompaloompa op 16-01-2015 20:04:47 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 20:13:16 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148757682
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:48 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zo flauw.
Jij beweert dat taal weinig of niks met intelligentie te maken heeft.
Imo onzin en genoeg professionals (zij die de meervoudige intelligentie theorie aanhangen) die dat ook vinden.

https://www.123test.nl/theorieen/
Dat klopt, dat heeft niet zo veel met intelligentie te maken, en dat is niet alleen ik die dat beweert. Van die hele meervoudige intelligentie theorie is het ook maar de vraag of er daadwerkelijk wat van klopt. De gewone IQ test heeft al genoeg haken en ogen.
Onikaan ni ov dovah
pi_148758201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 20:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klopt, dat heeft niet zo veel met intelligentie te maken, en dat is niet alleen ik die dat beweert. Van die hele meervoudige intelligentie theorie is het ook maar de vraag of er daadwerkelijk wat van klopt. De gewone IQ test heeft al genoeg haken en ogen.
Men is er gelukkig toch druk mee bezig, neemt misschien wat van die haken en ogen weg.
Invloed taal op intelligentie.

http://eric.ed.gov/?id=ED470647
http://www.ziedaar.nl/article.php?id=382
Eisenhower1961.
pi_148760776
Tuin, weet jij iets van die object assembly taken? Die resultaten lijken zo extreem ik kan me moeilijk voorstellen dat dat correct is. Zie; http://www.uwosh.edu/psyc(...)scher_2003_ESCSM.pdf figure 1
pi_148761446
hmm het wordt vreemder en vreemder. Van wat ik kan vinden bestaat de WPPSI-R uit 13 taken.

Op T1 hebben de piano mensen er gemiddeld 7.8 goed, of te wel 60%.
Op T2 hebben de piano mensen er ongeveer 12.2 goed, oftewel 94%.

Nou is dat al insane, maar nog vreemder is dat de SE van de mean op T2 ongeveer 1 lijkt te zijn. Met n = 34 leidt dit tot een SD van ongeveer 5.8.

Het is ONMOGELIJK om een SD van 5.8 te hebben met een mean van 12.2, ik kom nog niet eens in de buurt, als ik voor max SD ga met een mean van 12.2 kom ik niet hoger dan 2.8....
  vrijdag 16 januari 2015 @ 22:13:20 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148762330
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 21:35 schreef oompaloompa het volgende:
Tuin, weet jij iets van die object assembly taken? Die resultaten lijken zo extreem ik kan me moeilijk voorstellen dat dat correct is. Zie; http://www.uwosh.edu/psyc(...)scher_2003_ESCSM.pdf figure 1
Nee ben bang van niet...
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 16 januari 2015 @ 22:17:15 #116
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148762460
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

?

Dit is serieus de eerste thread waar ik Japie nog niet heb zien klagen dat anderen niet inhoudelijk reageren...

Snap niet waarom mijn opmerking zo'n bitchy denigrerende reactie verdient.
Komt omdat ik weinig zin heb om nog veel moeite te steken in trolletjes als jij. Zo vermoeiend.....

En dit heb ik gepost omdat het me wel interessant leek. Heb er geen sterke mening over zoals bij sommige andere dingen. Maar mooi om te zien dat jij er wel weer een sterke (afkeurende) mening over hebt en je naam als alleen maar posten om te debunken weer eer aan doet. :)
Feyenoord!
pi_148762600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee ben bang van niet...
Maakt niet uit, had het al gevonden. Gerapporteerde data zijn onmogelijk icm met (gebrekkige) method-section...
pi_148762738
toch maar niet, laat ik zeggen dat ik de data van die onderzoeker heel erg graag zou zien.

[ Bericht 74% gewijzigd door oompaloompa op 16-01-2015 22:33:48 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 22:48:21 #119
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148763509
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:24 schreef oompaloompa het volgende:
toch maar niet, laat ik zeggen dat ik de data van die onderzoeker heel erg graag zou zien.
Waarom denk je dat jij dat op waarde zou weten te schatten?
Feyenoord!
pi_148764130
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat jij dat op waarde zou weten te schatten?
Hoe bedoel je "op waarde"?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:09:00 #121
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148764225
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "op waarde"?
Dat je genoeg intelligentie bezit om de gegevens te bekijken en er een gedegen mening over kan vormen. Niet beledigend bedoeld.
Feyenoord!
pi_148764281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat je genoeg intelligentie bezit om de gegevens te bekijken en er een gedegen mening over kan vormen. Niet beledigend bedoeld.
Het gaat niet om een mening, het gaat er puur om of de getallen in de dataset overeenkomen met de getallen in het paper, aangezien ze vrij onmogelijk lijken :P
pi_148764617
Zoek op YouTube eens op "free energy device"... Vind je de meest hilarische shit :D
  vrijdag 16 januari 2015 @ 23:35:24 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148765049
quote:

[..]

Versimpeld voorbeeld: Stel de tekst zegt dat het gemiddelde effect 5.5 is. Vervolgens kijk je naar de data, en zie je gemeten effecten tussen de 7 en de 10. Zie je dan dat dit niet kan kloppen?
Onikaan ni ov dovah
pi_148765347
Ik wil overigens best mijn probleem dat ik hierboven postte in simpelere woorden uitleggen als iemand daar interesse in heeft!
pi_148765719
Ik denk dat Dr. Oompaloompa wel weet waar ze het over heeft...
Ja doei.
pi_148767284
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:44 schreef oompaloompa het volgende:
Ik wil overigens best mijn probleem dat ik hierboven postte in simpelere woorden uitleggen als iemand daar interesse in heeft!
Doe maar niet _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_148767998
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat Dr. Oompaloompa wel weet waar ze het over heeft...
Nog niet :"(
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:24:46 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_148769842
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 01:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nog niet :"(
Ga jij dan ook zo'n "Trust me I'm a doctor" shirt halen?
Onikaan ni ov dovah
pi_148770495
quote:

[..]

Dat vermoeden heb ik wel.
Zullen we het een beetje beschaafd houden tegen elkaar? Dat geprik is nergens voor nodig.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 10:30:56 #131
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_148770624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik wel.
Zullen we het een beetje beschaafd houden tegen elkaar? Dat geprik is nergens voor nodig.
Waar heb je het nou in vredesnaam weer over? Ik zet er notabene nog bij, niet beledigend bedoeld......

Jij ziet heel selectief beledigingen, maar goed dat heb ik al vaker gezegd maar blijft een blinde vlek voor je blijkbaar.....
Feyenoord!
pi_148770721
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waar heb je het nou in vredesnaam weer over? Ik zet er notabene nog bij, niet beledigend bedoeld......

Jij ziet heel selectief beledigingen, maar goed dat heb ik al vaker gezegd maar blijft een blinde vlek voor je blijkbaar.....
Ja, dat zal het zijn.
pi_148775815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 09:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ga jij dan ook zo'n "Trust me I'm a doctor" shirt halen?
Haha nee :D

Ik voel me al bezwaard als ik in mijn universiteitstrui naar de supermarkt ga...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')