Nee hoor. Maar ben blij voor je dat jij dat gevoel hebt. Werkze.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je mist totaal het punt. Geeft niet.
Dat is mooi, maar het gaat natuurlijk om de passages waarin hij zegt wat allemaal niet mag (terwijl het juist vrijheden zijn die iedereen zich zou moeten kunnen permitteren). Dan mogen jij en de paus etc. dat vervolgens weer smakeloos o.i.d. vinden.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:43 schreef Goldar het volgende:
[..]
De Paus heeft het beter begrepen dan de meeste. Hij snapt tenminste dat actie reactie uitlokt. Dat snap Wilders schijnbaar niet, dat als je mensen beledigd je iets terug kan verwachten. Hij roept alleen op tot respect voor elkaars levens overtuigingen. Daar kan menig Nederlander nog wat voor leren.
Daar kan je best gelijk in hebben. Ik heb er wat dat aan gaat geen zicht op. Heb geen contacten met jongeren. Ik circuleer zelf al boven de 30 jaren.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:33 schreef Doublepain het volgende:
Ben geen watje verder, veel turkse en mocro matties.. Maar meerderheid van de jongeren zijn verkankerd.
Je bent je er van bewust dat jouw humanitaire wetten regelrecht uit de bijbel komen, of er op gebaseerdzijn?quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee. Je gooit er een zin tegenaan die voor enorme intepretatie vatbaar is. En nu probeer je er onder uit te komen.
Maar goed, dan kan ik stellen dat de terroristen hun morele kader ook fout is en dat ze dus bestraft moeten worden.
Sterker: het morele kader van religieuzen zal moeten worden aangepast zodra ze in een seculier land wonen met wetten die hoger staan dan hun eigen religieuze wetten.
Kunnen zij zich hier niet in vinden dan gaan ze maar ergens anders wonen.
Hij zegt dat het niet mag, niet de dingen uit hun verband gaan trekken. Hij roept alleen op tot respect. Je mag er mee spotten, maar waarom? De Paus een pedo noemen vind ik niet spotten, maar beledigen. Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar het gaat natuurlijk om de passages waarin hij zegt wat allemaal niet mag (terwijl het juist vrijheden zijn die iedereen zich zou moeten kunnen permitteren). Dan mogen jij en de paus etc. dat vervolgens weer smakeloos o.i.d. vinden.
Waarom zou je in godsnaam niet mogen spotten met het geloof van een ander?![]()
Dat is wel vreemd, want in een ander topic zat je Wilders -onderbouwd, dat wel- voor "fascist" uit te maken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
Ik kan onderbouwen waarom hij dat is. Maar iemand voor Pedo uitmaken, dus met andere woorden zeggen hij doet het met kinderen. Vind ik nog al een groot verschil. Dat Wilders een fascist is, of al diep in die hoek zit kan goed onderbouw worden. Een mening heeft altijd een onderbouwing, en is geen losse flodder.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want in een ander topic zat je Wilders -onderbouwd, dat wel- voor "fascist" uit te maken.
Alles kan beledigend opgevat worden. Moeten we nu alles gaan verbieden? Vrijheden afpakken?
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
[..]
Hij zegt dat het niet mag, niet de dingen uit hun verband gaan trekken. Hij roept alleen op tot respect. Je mag er mee spotten, maar waarom?
quote:De man organiseert de reizen van de paus en stond tijdens de toespraak aan zijn zijde. 'Als mijn goede vriend Gasparri vloekt tegen mijn moeder, kan hij een slag verwachten', citeert het persagentschap de paus. 'Dat is normaal. Je mag niet provoceren. Je mag het geloof van anderen niet beledigen. Je mag niet spotten met het geloof van een ander.'
Bij de Paus zou je er inderdaad wat argumenten bij kunnen zoeken.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:16 schreef Goldar het volgende:
[..]
Ik kan onderbouwen waarom hij dat is. Maar iemand voor Pedo uitmaken, dus met andere woorden zeggen hij doet het met kinderen. Vind ik nog al een groot verschil. Dat Wilders een fascist is, of al diep in die hoek zit kan goed onderbouw worden. Een mening heeft altijd een onderbouwing, en is geen losse flodder.
Als je kan onderbouwen dat de paus het met kinderen heeft gedaan, mag je het van mij zeggen. Anders ben je gewoon aan het schelden.
Pedoseksualiteit bestaat pas sinds de 20e eeuw. Als je uit gaat van standplaats gebondenheid deed hij niks wat in strijd was net de geldende normen en waarden van die tijd en plaats. Is Mohamed dan fout of de normen en waarden van die tijd? En volgensij heeft hij veel van die normen en waardes veranderd.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij de Paus zou je er inderdaad wat argumenten bij kunnen zoeken.
Bij Mohammed, de "Profeet" is het historisch aangetoond dat hij pedo was. 8 jaar is nogal jong, niet?
quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:20 schreef Goldar het volgende:
[..]
Pedoseksualiteit bestaat pas sinds de 20e eeuw.
Je gaat het nu ook nog even opnemen voor die woestijnrover? Ben je moslim?quote:Als je uit gaat van standplaats gebondenheid deed hij niks wat in strijd was net de geldende normen en waarden van die tijd en plaats. Is Mohamed dan fout of de normen en waarden van die tijd? En volgensij heeft hij veel van die normen en waardes veranderd.
Dan kun je dus het beste in een moslimstaat gaan wonen, want daar zijn mensen het met je eens.quote:Op donderdag 15 januari 2015 17:11 schreef Goldar het volgende:
[..]
Bij beledigen houdt voor mij die vrijheid op trouwens.
Baasquote:Op donderdag 15 januari 2015 17:24 schreef remlof het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)uraliseerd~a3830648/
Mooi.
Nee. Ik heb wel betere dingen te doen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:23 schreef Goldar het volgende:
[..]
Dat dus onzin.... Als ik jou was zou ik er wat meer over gaan lezen...
Jij bent echt niet meer serieus te nemen na deze opmerking.quote:Op donderdag 15 januari 2015 16:21 schreef Goldar het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? De geschiedenis laat zien dat het allemaal niet zo erg is...
Valt nog mee dat ze dergelijke cartoonisten slechts op willen hangen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
Moslims eisen doodstraf door ophanging tegen personeel Charlie Hebdo.
http://www.dailymail.co.u(...)lie-Hebdo-staff.html
Heel wat landen waar je als Fransman beter niet op vakantie kunt gaan...quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:52 schreef 11en30 het volgende:
Wel een professioneel gemaakte banner.quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nearly 300 people from a religious group rallied in the eastern city of Lahore, carrying placards saying 'Down with Charlie Hebdo'.
One banner read: 'Making blasphemy cartoon of the Prophet is the worst act of terrorism. The sketch-makers must be hanged immediately.'
NWS / Verviers (België) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3quote:Op donderdag 15 januari 2015 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
In Verviers (België) bij een inval schoten gelost, explosies gehoord. 2 doden (wrs de 2 jihadi's). Politie had aanwijzingen dat de 2 een flinke aanslag op België wilden plegen. Ook elders huiszoekingen gedaan.
Niks te maken met Parijs, wilde het toch even posten.
Ahquote:Op donderdag 15 januari 2015 21:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NWS / Verviers (België) 2 doden bij actie tegen mogelijke terroristen. #3
Topic is al bij deel 3 maar dank voor het bericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |