is goed swaquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:32 schreef Ties02 het volgende:
Maar eens vroeg naar bed, kijken wat gebeurt swa
Ik heb dingen voor RGS geleerd met WRTSquote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef Etsu het volgende:
sommige onderwerpen van romeins is wel lastig en krijg ik niet in mn hoofd
kutvak
Zoals?quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef Etsu het volgende:
kutvak
Ik gebruikte het overhoorprogramma Anki om kutvragen/informatie te herhalen. Werkte goed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef Etsu het volgende:
kutvak
Sorry, we zullen in het vervolg posten wat jij wil Mr. BOL9090quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef BOL9090 het volgende:
Maar het is vrij saai om als Mr. opmerkingen te lezen over concrete bacheloropdrachten. Daarvoor had ik als student Facebook en Whatsapp.
RGS is niet te vergelijken met Romeins Recht. RGS is meer van namen en jaartallen opdreunen, Romeins recht is verbintenissenrecht, goederenrecht, erfrecht, personen- en familierecht en procesrecht in de tijd van de Romeinen. Dus casussen oplossen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:35 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik heb dingen voor RGS geleerd met WRTSMiddelbare school all over again, maar het helpt wel.
Haal altijd die dingen met schuldeiser en schuldenaar door elkaar, en de acties.quote:
Ah dat wist ik niet. Dat klinkt wel taai.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
RGS is niet te vergelijken met Romeins Recht. RGS is meer van namen en jaartallen opdreunen, Romeins recht is verbintenissenrecht, goederenrecht, erfrecht, personen- en familierecht en procesrecht in de tijd van de Romeinen. Dus casussen oplossen.
[..]
Haal altijd die dingen met schuldeiser en schuldenaar door elkaar, en de acties.![]()
Maargoed, denk wel dat een voldoende moet inzitten. Wil van dit vak af.
Dat vraag ik me al 2 jaar af. maar goed, het is een verplicht vak voor notarieel dus ik doe het maar gewoon.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:41 schreef Blistering het volgende:
Waarom moet je dat eigenlijk weten? In hoeverre is het relevant dat Pietje in 1751 op een bepaalde manier zaken deed met Jantje?
Wat heb je anno 2015 aan die kennis?
Bedankt voor je mening.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef BOL9090 het volgende:
Maar het is vrij saai om als Mr. opmerkingen te lezen over concrete bacheloropdrachten. Daarvoor had ik als student Facebook en Whatsapp.
Koop dan een leuk tijdschrift.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef BOL9090 het volgende:
Ten eerste zie je waar ons huidig civiel recht gedeeltelijk op gebaseerd is. Je realiseert dan dat onze vraagstukken duizenden jaren oud zijn. Daarnaast leer je juridisch redeneren aan de hand van een ander rechtsysteem dat gedeeltelijk lijkt op ons systeem. Dat is verfrissend. Goede oefening.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:41 schreef Blistering het volgende:
Waarom moet je dat eigenlijk weten? In hoeverre is het relevant dat Pietje in 1751 op een bepaalde manier zaken deed met Jantje?
Wat heb je anno 2015 aan die kennis?
quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:51 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Ten eerste zie je waar ons huidig civiel recht gedeeltelijk op gebaseerd is. Je realiseert dan dat onze vraagstukken duizenden jaren oud zijn. Daarnaast leer je juridisch redeneren aan de hand van een ander rechtsysteem dat gedeeltelijk lijkt op ons systeem. Dat is verfrissend. Goede oefening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |