abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148718816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 04:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af hoe Nederland zal reageren als een gestreste politieagent per ongeluk met zijn automatische machinegeweer een burger doorzeefd met kogels. Ferguson in Nederland.
Mijn angst is dat ik eerder gedood zal worden door een agent, dan door een terrorist als elke politieagent zwaar bewapend door de straten van Nederland rondloopt.
Anti terreur eenheid prima, maar alsjeblieft geen zware wapens voor wijkagenten, parkeeragenten of verkeersagenten.
Jij pakt jezelf ook helemaal in in bubblewrap voordat je naar buiten gaat?
pi_148719005
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:56 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Nou nee ik niet maar ik zie dan ook niet graag een monstertruck gewoon over straat rijden of denk je er anders over dan?
Mits goed opgeleid heb ik er geen problemen mee, maar die jongetjes die ik erbij zie lopen, zie ik niet graag met zo een wapen lopen, maar dat is mijn mening.
pi_148720889
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Blij dat ze de geweldsinstructie willen uitbreiden. Het is toch ongelofelijk dat onze politie niet mag schieten op mensen die met een machinegeweer op ze afrennen? _O-
:')
Ze mogen je neerschieten als je op ze afrent met een aardappelschilmesje.
Of het precedent is in ieder geval dat het dan op noodweerexces wordt gegooid.
pi_148721177
Want als de politie met tanks door de straten gaat rijden kunnen ze de terreur plotseling wel aan willen ze zeggen? Wat een flauwekul en het is gewoon weer traditioneel VVD-gezeik om stemmen te trekken!
pi_148721324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:00 schreef DeParo het volgende:
Want als de politie met tanks door de straten gaat rijden kunnen ze de terreur plotseling wel aan willen ze zeggen? Wat een flauwekul en het is gewoon weer traditioneel VVD-gezeik om stemmen te trekken!
Idd.
Wouw, al die terreuraanslagen in NL van het afgelopen jaar, tijd voor tanks.
Make my day!
pi_148723912
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het geeft mij een warm gevoel van binnen als de politie ons veilig gaat houden door in een stad met een machinegeweer te gaan sprayen en prayen.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:00 schreef DeParo het volgende:
Rustig jongens! Niemand heeft ervoor gepleit dat de straatagent met een automatisch geweer rondloopt, het gaat om politie-agenten die een extra functie hebben en hiervoor een extra training hebben gevolgd, dus om de 'elite'-eenheden van de politie. Ze willen simpelweg in elke regio een team hebben zodat in geval van nood zo'n team (of een paar teams) snel ter plaatse kan zijn. Dat kan je gemakkelijk zelf afleiden als je even opzoekt hoeveel politie-agenten er zijn en hoe 2000 zich verhoudt tot dat aantal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148724922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou nee ik niet maar ik zie dan ook niet graag een monstertruck gewoon over straat rijden of denk je er anders over dan?
Mits goed opgeleid heb ik er geen problemen mee, maar die jongetjes die ik erbij zie lopen, zie ik niet graag met zo een wapen lopen, maar dat is mijn mening.
Bang zijn dat een agent je per ongeluk neerschiet is echt onzinnig.

Bovendien moet je dan banger zijn voor een pistool dan een lang wapen. Een pistool is gevaarlijker mbt ongelukken....
pi_148729741
Zolang ze enkel het vuurwapen mogen trekken indien de andere partij gewapend is met een vuurwapen of een steekwapen vind ik het prima. Niet bijvoorbeeld iemand schieten omdat hij rent (in de USA zijn er mensen in hun rug geschoten, duidelijker kan niet), niet schieten op het moment dat iemand een steekwapen heeft en de afstand (van jou en anderen) nog groot genoeg is etc.
#NoDAPL
pi_148729813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zolang ze enkel het vuurwapen mogen trekken indien de andere partij gewapend is met een vuurwapen of een steekwapen vind ik het prima.
Mogen zij ook hun vuurwapen trekken als ze denken dat jij een vuurwapen hebt?
pi_148730557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mogen zij ook hun vuurwapen trekken als ze denken dat jij een vuurwapen hebt?
Gelukkig is dat in Nederland een zeldzaamheid, in de USA kan je er beter maar voor zorgen dat je handen de hele tijd zichtbaar zijn en dat je geen snelle beweging maakt. :{
Als iemand in het verleden al met een vuurwapen een misdrijf heeft gepleegd dan mag de politie van mij 'voorzichtiger' zijn. Bij een gewone verkeerssituatie of aanhouding lijkt het mij niet de bedoeling dat een politie-agent proactief een vuurwapen trekt. Trouwens, als ze een agent willen dode dan lukt dat wel. In de Nederlandse onderwereld is momenteel een gemakkelijk te bewerken kogel populair die door het kogelwerende vest heen gaat. Als Nederland zou worden bezet dan hebben wij meer aan onze criminelen dan aan onze politie-agenten voor de verdediging. :')
#NoDAPL
pi_148732443
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:24 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Bang zijn dat een agent je per ongeluk neerschiet is echt onzinnig.

Bovendien moet je dan banger zijn voor een pistool dan een lang wapen. Een pistool is gevaarlijker mbt ongelukken....
Laat ik daar nou anders over denken, b.v stel zo een jonge agent heeft dat nooit meegemaakt en of is niet getraind?
Als ik over een lang wapen praat heb ik het over een automatisch wapen, als ik sommige agenten bekijk die houden nog niet een schot van een pistool lijkt me, laat staan van een automatisch wapen.
Maar zo beoordeel ik het he, een marinier welke hierin getraind is vertouw ik toch echt meer of een
marechaussee.
Ik wil b.v geen omstaander zijn als een agent met een automatisch wapen gaat schieten, en al helemaal niet eentje welke al in paniek geraakt als ik mijn handen in mijn zakken heb!
pi_148732582
Nou John, dan kun je vanavond rustig gaan slapen. In Nederland is er namelijk helemaal geen sprake van dat ongetrainde bromsnorren met automatische wapens de straat op gaan.
pi_148733075
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:07 schreef 16meter het volgende:
Nou John, dan kun je vanavond rustig gaan slapen. In Nederland is er namelijk helemaal geen sprake van dat ongetrainde bromsnorren met automatische wapens de straat op gaan.
Begrijp me niet verkeerd he, van mij mogen ze gerust als de situatie het toelaat, dus zonder omstanders.
Maar daarvoor noem ik getraind, dus dat ze ook beoordelen kunnen deze situatie daar gebruik ik dat wapen voor.
Maar aangezien dat ik een hele tijd terug las dat een file gecreeed werd voor een benzine dief, of een heli voor een petjes dief heb ik er zo mijn twijfels over.
En ik hoop dat dat niet raar gevonden word hier.
pi_148740337
quote:
En ik hoop dat dat niet raar gevonden word hier.
:')
pi_148740852
Ik vind dat het politieniveau best opgetrokken mag worden naar dat van Spanje. Een Policia Local en Guardia Civil.

Maar daar komt ook bij kijken dat de heren en dames van onze politie wel even wat meer zullen moeten trainen en sporten om daadwerkelijk op dat niveau te komen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_148746062
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat ik daar nou anders over denken, b.v stel zo een jonge agent heeft dat nooit meegemaakt en of is niet getraind?
Als ik over een lang wapen praat heb ik het over een automatisch wapen, als ik sommige agenten bekijk die houden nog niet een schot van een pistool lijkt me, laat staan van een automatisch wapen.
Maar zo beoordeel ik het he, een marinier welke hierin getraind is vertouw ik toch echt meer of een
marechaussee.
Ik wil b.v geen omstaander zijn als een agent met een automatisch wapen gaat schieten, en al helemaal niet eentje welke al in paniek geraakt als ik mijn handen in mijn zakken heb!
En jij denkt dat iemand ongetraind een wapen in handen geduwd krijgt?

En een militair die een object beveiligd, iemand staande houd of wat dan ook word net zo goed zenuwachtig van een "verdachte" die zijn handen in zn zakken houd.

Maar iemand als jij moet lekker binnen blijven bij mama. Das lekker veilig.
pi_148746913
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:37 schreef Bouke-p het volgende:
En een militair die een object beveiligd
beveiligt

quote:
iemand staande houd
houdt

quote:
of wat dan ook word
wordt

quote:
net zo goed zenuwachtig van een "verdachte" die zijn handen in zn zakken houd.
houdt

Tering...
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:11:33 #168
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_148747305
Volgens mij zag ik net twee BBE busjes scheuren door Amersfoort. beginnen ze in Nederland nu ook op te ruimen?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_148748407
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 13:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

En jij denkt dat iemand ongetraind een wapen in handen geduwd krijgt?

En een militair die een object beveiligd, iemand staande houd of wat dan ook word net zo goed zenuwachtig van een "verdachte" die zijn handen in zn zakken houd.

Maar iemand als jij moet lekker binnen blijven bij mama. Das lekker veilig.
Stel dat iemand verwond word met zo een wapen, dan is het voor mij toch alleen maar voor het oprapen lijkt me.
En dan ben ik een ongetrainde met zo een wapen toch?

Daarbij komt dat je niet begrijpend lezen kunt, ik ben een omstaander, met mijn handen in mijn zakken.
Teminste zo was het de bedoeling toen ik het schreef, kan dat ik het niet goed geschreve heb, maar zo dacht ik het geschreven te hebben.
Ben ik als omstaander dan automatisch een verdachte, dan hoop ik dat je niet bij die mensen behoord wat eventueel met een wapen over straat loopt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 15:21:40 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 15:11:56 #170
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148749111
quote:

[..]

hij heeft wel een punt, bange agenten gebruiken sneller dodelijk geweld, zie je ook in de v.s. En mindere vormen van geweld die niet perse minder dodelijk zijn worden nog makkelijker ingezet om elke escalatie te voorkomen, zie mensen die als ze maar iets te mondig zijn gewoon k.o. getazerd worden.
"vrijheid" :')

De verkeerde opgefokte bange agent tegenkomen... -O-

Angst = de slechtste raadgever.

En laat men nu weer angst aangepraat worden, iedereen moet waakzaam zijn.. rot toch op.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148749316
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:07 schreef 16meter het volgende:
Klopt, dat doen alleen de criminelen.
pi_148749517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:25 schreef kawotski het volgende:
Ik vind dat het politieniveau best opgetrokken mag worden naar dat van Spanje. Een Policia Local en Guardia Civil.

Maar daar komt ook bij kijken dat de heren en dames van onze politie wel even wat meer zullen moeten trainen en sporten om daadwerkelijk op dat niveau te komen.
Volgens mij zijn dat ook mensen van een ander soort kaliber, ik heb ze een keer in actie gezien in Spanje, dat klusje was in een paar seconden geklaard
pi_148750935
quote:

[..]

Ik ben zeker niet bang uitgevallen maar als ik nu hoor hoe politiek Den Haag zich uitspreekt over de bestrijding van terrorisme dan mag ik zeker wel bezorgd worden. Het lijkt wel alsof die heren in een soort droomwereld leven met totaal geen realiteitszin. Zo gisteren ook die Buma die werkelijk de hele vrijheid van meningsuiting aan de ban wil leggen. Al kijk ik daar niet van op als het om het CDA gaat. Die partij wil wel vaker zijn wil op de burgers leggen als het om geloof gaat. Euthanasie, abortus, werken op zondag etc.
De VVD met een soort Rambo syndroom waar je met geweld elk soort van probleem kunt oplossen.
De SP die als een soort vrouwe theresia door de wereld wil gaan. En dan de PVDA die vooral met zichzelf in de clinch ligt.

Tegen dit soort knapen die naar Syrie wil vertrekken moet je gewoon ferme taal uitspreken. En dan ben ik het al niet vaak eens met de PVV maar in deze heeft Wilders wel gelijk. Daar ligt het probleem en niet hier. Staatloos maken, alle rechten ontnemen als Nederlander ook al ben je zo Hollands als wat. Zoals Aboutaleb het eerder zei , als je het hier niet zit zitten rot dan op.
pi_148751149
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:10 schreef MakkieR het volgende:

Tegen dit soort knapen die naar Syrie wil vertrekken moet je gewoon ferme taal uitspreken. En dan ben ik het al niet vaak eens met de PVV maar in deze heeft Wilders wel gelijk. Daar ligt het probleem en niet hier. Staatloos maken, alle rechten ontnemen als Nederlander ook al ben je zo Hollands als wat. Zoals Aboutaleb het eerder zei , als je het hier niet zit zitten rot dan op.
Hier kan ik het zeer goed mee eens zijn, daarbij zou ik dubbel paspoorten willen afschaffen, ook voor Aboutaleb trouwens, (als deze nog zijn ander paspoort zou hebben), als men hier wil verblijven dan ook die ander nationaliteit overboord.
Dezelfde rechten als een Nederlander maar ook dezelfde plichten vind ik, een Ned heeft ook maar een paspoort toch.
Nou denk ik dat zoiets wel andere problemen met zch mee kan brengen, dat weet ik natuurlijk niet hoe of wat.
Hoe zit dat trouwens met Ned die emigreren behouden die ook hun andere paspoort b.v, of krijgen ze dat alleen terug als ze onverhoopt terug komen?
Lees alles als mijn mening al weet ik nog niet direct wat of welke mijn mening in deze is, ik zou zeggen overtuig me als ik fout zit!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 16:23:12 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:24:38 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148751323
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hier kan ik het zeer goed mee eens zijn, daarbij zou ik dubbel paspoorten willen afschaffen, ook voor Aboutaleb trouwens, als men hier wil verblijven dan ook die ander nationaliteit overboord.
Dezelfde rechten als een Nederlander maar ook dezelfde plichten vind ik, een Ned heeft ook maar een paspoort toch.
Nou denk ik dat zoiets wel andere problemen met zch mee kan brengen, dat weet ik natuurlijk niet hoe of wat.
Hoe zit dat trouwens met Ned die emigreren behouden die ook hun andere paspoort b.v, of krijgen ze dat alleen terug als ze onverhoopt terug komen?
Lees alles als mijn mening al weet ik nog niet direct wat of welke mijn mening in deze is, ik zou zeggen overtuig me als ik fout zit!
Wat heeft het hebben van twee paspoorten er nu mee te maken? Doet er toch geen ruk toe? Ik heb jarenlang twee paspoorten gehad. Mensen met een dubbele nationaliteit kunnen vaak geeneens afstand doen van eentje. Maar als jij het beter weet, leg maar eens uit hoe Aboutaleb afstand kan doen van zijn Marokaanse
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')