abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148684334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom zou die training te arbeidsintensief zijn? Waar leg je de grens tussen wel en niet te arbeidsintensief?
Het leren schieten met volautomatische wapens kost enkele jaren aan training. De training is dus intensief en het lost het dreigingsprobleem van terrorisme niet op. Een automatisch geweer vs. een automatisch geweer is niet per se doeltreffender dan andere vormen van politiegeschut.
pi_148684439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:00 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Het leren schieten met volautomatische wapens kost enkele jaren aan training. De training is dus intensief en het lost het dreigingsprobleem van terrorisme niet op. Een automatisch geweer vs. een automatisch geweer is niet per se doeltreffender dan andere vormen van politiegeschut.
Dat laatste begrijp ik (dat zie je trouwens ook in de USA, daar gebruiken sommige politie-agenten een shotgun), ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om met een machinegeweer te schieten. Veiligheidspal omzetten naar de gewenste stand (semi-automatisch?), achterkant geweer (steun die daaraan bevestigd is) tegen de schouder, leren omgaan met de reactiekracht van het geweer en trekker overhalen. Oh ja, en als het magazine leeg is op een handige manier het uitwerpen en snel en gecontroleerd een nieuwe er in stoppen. Ik snap dat je wat moet oefenen om het onder de knie te krijgen zoals met elke vaardigheid maar waarom duurt dat jarenlang? Wat is er precies zo moeilijk aan? Dit vraag ik uit nieuwsgierigheid omdat ik er geen ervaring mee heb.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148685248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik (dat zie je trouwens ook in de USA, daar gebruiken sommige politie-agenten een shotgun), ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om met een machinegeweer te schieten. Veiligheidspal omzetten naar de gewenste stand (semi-automatisch?), achterkant geweer (steun die daaraan bevestigd is) tegen de schouder, leren omgaan met de reactiekracht van het geweer en trekker overhalen. Oh ja, en als het magazine leeg is op een handige manier het uitwerpen en snel en gecontroleerd een nieuwe er in stoppen. Ik snap dat je wat moet oefenen om het onder de knie te krijgen zoals met elke vaardigheid maar waarom duurt dat jarenlang? Wat is er precies zo moeilijk aan? Dit vraag ik uit nieuwsgierigheid omdat ik er geen ervaring mee heb.
Semi-automatisch schieten is binnen een dag geleerd maar volautomatisch schieten vereist zeer veel oefening omdat het kogelpatroon zo snel afwijkt na twee kogels dat een schutter hier intuitief mee moet leren omgaan.
  Forum Admin woensdag 14 januari 2015 @ 20:20:34 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_148687646
Ik denk dat je al een heel eind komt met het aanpassen van de geweldsinstructie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_148689420
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:23 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Semi-automatisch schieten is binnen een dag geleerd maar volautomatisch schieten vereist zeer veel oefening omdat het kogelpatroon zo snel afwijkt na twee kogels dat een schutter hier intuitief mee moet leren omgaan.
Door de tegenkracht van het geweer? Daarop anticiperen?
#NoDAPL
pi_148690479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:00 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Onzin, leren schieten duurt echt geen jaren.

En met je 9mm proppenschieter, effectief tot een paar meter vs een AK/willekeurig lang wapen die effectief is tot een paar honderd meter.

Ook heeft een agent hooguit 2x 10 tot 2x 15 patronen op zak. In een magazijn van een lang wapen zitten meestal 30 patronen.
pi_148690597
quote:

[..]

Waarom zou je ook volauto schieten? Dat is enkel interessant om vuuroverwicht te krijgen en om gewoon veel lood t voorterrein in te jagen. Dat heeft niks te maken met iets raken.....

Hoeveel van de experts hier hebben ooit n echt wapen vastgehad?
pi_148690765
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat er meer bij komt kijken dan enkel de trekker over halen. Je moet rekening houden met oa afwijken van het wapen, kogelbaan, je houding, ademhaling etc etc.

Hoe groter de afstand hoe belangrijker bovenstaande is. Maar nee dat duurt geen jaren om onder de knie te krijgen(mits aanleg enz)
pi_148690828
Zeg jij nu dat de kogelbaan ook kan afwijken als de lichaamshouding en de stand van het wapen op het moment dat de kogel wordt afgevuurd (en de loop verlaat) identiek blijft? :?
#NoDAPL
pi_148690965
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef Bouke-p het volgende:
Hoeveel van de experts hier hebben ooit n echt wapen vastgehad?
Dat wil ik ook graag weten. Wat heb jij allemaal vastgehad? Ik neem aan dat jij bij een schietvereniging zit?
#NoDAPL
pi_148691186
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat wil ik ook graag weten. Wat heb jij allemaal vastgehad? Ik neem aan dat jij bij een schietvereniging zit?
Ja, de grootste van nederland.

Waar ik mee geschoten heb? Oa Glock, diemaco/colt, mag, minimi, mp5 en nog wat meer.
pi_148691314
quote:

[..]

Het geeft mij een warm gevoel van binnen als de politie ons veilig gaat houden door in een stad met een machinegeweer te gaan sprayen en prayen.
pi_148692100
Het gaat om het kaliber. 9mm. heeft geen nut tegen kogelwerende vesten. Zwaarder kaliber in semi-automatisch is beter. Dus kan ook gewoon een old skool karabijn zijn. c_/
pi_148693113
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:00 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Het gaat om het kaliber. 9mm. heeft geen nut tegen kogelwerende vesten. Zwaarder kaliber in semi-automatisch is beter. Dus kan ook gewoon een old skool karabijn zijn. c_/
Een beetje vest houd ook 7.62(AK) tegen.
pi_148693130
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:28 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Een beetje vest houd ook 7.62(AK) tegen.
nope
pi_148693765
Ik zou me niet veiliger voelen als ze met zo een wapen lopen trouwens, of het moet al een getrainde zijn, of te wel een beer van een vent.

http://www.politie.nl/onderwerpen/themas/politietaken.html
pi_148699515
Ik vraag mij af hoe Nederland zal reageren als een gestreste politieagent per ongeluk met zijn automatische machinegeweer een burger doorzeefd met kogels. Ferguson in Nederland.
Mijn angst is dat ik eerder gedood zal worden door een agent, dan door een terrorist als elke politieagent zwaar bewapend door de straten van Nederland rondloopt.
Anti terreur eenheid prima, maar alsjeblieft geen zware wapens voor wijkagenten, parkeeragenten of verkeersagenten.
pi_148699866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:29 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

nope
Wel
  donderdag 15 januari 2015 @ 07:44:20 #144
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_148700178
7.62 X 51 mm ftw!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_148700525
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zeg jij nu dat de kogelbaan ook kan afwijken als de lichaamshouding en de stand van het wapen op het moment dat de kogel wordt afgevuurd (en de loop verlaat) identiek blijft? :?
Nee, hij zegt dat je rekening moet houden met de kogelbaan als je op een andere afstand gaat schieten dan waarop het wapen is ingeschoten. Als het wapen is ingeschoten op 300 meter (mikpunt trefpunt) dan moet je op 100 meter lager richten.
pi_148700546
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Waarom zou je ook volauto schieten? Dat is enkel interessant om vuuroverwicht te krijgen en om gewoon veel lood t voorterrein in te jagen. Dat heeft niks te maken met iets raken.....
Dat dus. Vol auto schieten is munitie dumpen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 08:37:22 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148700697
nou ja, alleen als we eerst al onze communicatie ontcrypten of iets, dan hebben we gewoon geen geheimen meer en kunnen de militairen veel sneller mensen uitschakelen. Wat heb je nou aan zware wapens als je niet weet wat ze eerst communiceren.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148701026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
Nice. Mice.
pi_148701072
Dit is nu de definitie van terreur: meezuigen in angst zodat we zelf onze democratische fundamenten kapotmaken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')