abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148778971
Als Wilders zijn zin krijgt, kun je trouwens allochtonen niet meer hun nederlandse paspoort meer afpakken, want iedereen mag maar één nationaliteit hebben wat hem betreft.
pi_148779051
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:07 schreef Wombcat het volgende:
Als Wilders zijn zin krijgt, kun je trouwens allochtonen niet meer hun nederlandse paspoort meer afpakken, want iedereen mag maar één nationaliteit hebben wat hem betreft.
Waarom zouden mensen met een dubbele nationaliteit allochtonen zijn. Je kunt autochtoon zijn met een dubbele nationaliteit. Eerlijk gezegd lijkt mij de Nationaliteit afnemen bij dubbele nationaliteit alleen maar bureaucratie op te leveren want dan moeten die mensen een verblijfsvergunning krijgen en zo. Weigeren kan toch niet omdat men hier woont en is ingeburgerd. Als ik moest kiezen zou ik ook de Nederlandse nationaliteit wegdoen en de Amerikaanse behouden, vervolgens mag iedereen gaan uitzoeken hoe ze het regelen in hun administratie.
pi_148779062
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De onbewaakte grensovergang bij Gronau is geen officiële weg meer??

Kom je de A73 bij Venlo nog wel op?
Met officiële wegen, bedoel ik de plekken waar men controleert op iemands paspoort. Dat je er ergens tussen kan glippen doet daar niks van af.
pi_148779068
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:05 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat eerste bevestigde ik zojuist. Dat maakt dus ook dat het sowieso een discriminerende maatregel is.
En dat is nu precies het bezwaar, niet de internationale verdragen. Van mij mag je criminelen veel harder aanpakken. Maar dan wel criminelen, geen bevolkingsgroepen. Denaturaliseren betekent gewoon je vuil bij de buren dumpen. Het is overigens vrij selectief, temeer er ook criminelen zijn die hun tweede nationaliteit opgegeven hebben. Het is dus puur bedoeld om hen te pesten die hun tweede nationaliteit niet mogen opgeven.
Waarom denk jij in het belang van de -ik herhaal het nog maar eens- enorme criminelen met vuistdikke strafdossiers?

"Het vuil bij de buren dumpen"?

Nee, iets inhoudelijker graag. Een Nederlands-Marokkaan (om maar als geheel toevallig voorbeeld te kieden) heeft:
• rechten en plichten in Nederland (land van meestal geboorte en nationaliteit)
• rechten en plichten in Marokko (land van nationaliteit)
• in Nederland werkelijk ALLE kansen (gehad) om er iets goeds van te maken (wat velen in dezelfde religieuze, sociaal-economische én qua afkomst gerelateerde omstandigheden wél kunnen)
• alle mogelijkheden in Marokko een nieuw bestaan op te bouwen. Tenslotte gaan verrweg de meesten er jaarlijks op bezoek, hebben er huizen en weet ik al niet wat...

Die Hamza B zit er nu al in de cel. Prima, Nederlanderschap afnemen en weg ermee.

Stel dat Joran ook de Peruaanse/Thaise/VSAmerikaanse/whatever nationaliteit gehad zou hebben, zou je precies hetzelfde kunnen doen.

De WIL, de enorme pressie die jij op anderen zet om maar vooral -ten overvloede- het allergoorste, allerverziekendste, allerhopelooste tuig in Nederland in Nederland te HOUDEN, is het grootste morele verlies van een "beschaafde" samenleving.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148779223
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

Vertel mij eens hoe iemand wiens enige nationaliteit "op papier niet statenloos" zou zijn..
Als je als terrorist aangemerkt wordt. Welke nationaliteit je dan bezit is dan niet meer relevant.
pi_148779267
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:15 schreef Paradoxi het volgende:

[..]

Als je als terrorist aangemerkt wordt. Welke nationaliteit je dan bezit is dan niet meer relevant.
Je begrijpt het hele juridische principe niet he? Als iemand 1 nationaliteit bezit kan je die nationaliteit niet afpakken omdat diegene dan statenloos wordt. Daarvoor zijn jouw opvattingen over terrorisme compleet irrelevant.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148779426
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:17 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je begrijpt het hele juridische principe niet he? Als iemand 1 nationaliteit bezit kan je die nationaliteit niet afpakken omdat diegene dan statenloos wordt. Daarvoor zijn jouw opvattingen over terrorisme compleet irrelevant.
Dus als inlichtingendiensten te horen krijgen dat een Syriëganger met een Nederlands paspoort een aanslag in Nederland wil gaan plegen, dan kan hij volgens jou zonder problemen de vliegtuig naar Schiphol pakken? Lijkt mij niet heel erg geloofwaardig.
pi_148779429
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom denk jij in het belang van de -ik herhaal het nog maar eens- enorme criminelen met vuistdikke strafdossiers?

"Het vuil bij de buren dumpen"?

Nee, iets inhoudelijker graag. Een Nederlands-Marokkaan (om maar als geheel toevallig voorbeeld te kieden) heeft:
• rechten en plichten in Nederland (land van meestal geboorte en nationaliteit)
• rechten en plichten in Marokko (land van nationaliteit)
• in Nederland werkelijk ALLE kansen (gehad) om er iets goeds van te maken (wat velen in dezelfde religieuze, sociaal-economische én qua afkomst gerelateerde omstandigheden wél kunnen)
• alle mogelijkheden in Marokko een nieuw bestaan op te bouwen. Tenslotte gaan verrweg de meesten er jaarlijks op bezoek, hebben er huizen en weet ik al niet wat...

Die Hamza B zit er nu al in de cel. Prima, Nederlanderschap afnemen en weg ermee.

Stel dat Joran ook de Peruaanse/Thaise/VSAmerikaanse/whatever nationaliteit gehad zou hebben, zou je precies hetzelfde kunnen doen.

De WIL, de enorme pressie die jij op anderen zet om maar vooral -ten overvloede- het allergoorste, allerverziekendste, allerhopelooste tuig in Nederland in Nederland te HOUDEN, is het grootste morele verlies van een "beschaafde" samenleving.
Prima hoor, zo'n laatste uithaal. Het maakt je verhaal er alleen niet sterker op. Een beschaafde samenleving is in mijn ogen gebaseerd op het principe dat iedereen er een gelijke kans krijgt. Allereerst is er nogal wat te zeggen over de vraag of men werkelijk "alle kans" heeft gekregen. Op sociaal-economisch vlak is de mobiliteit van allochtonen nog steeds aanmerkelijk lager dan die van autochtone Nederlanders. Mede veroorzaakt door discriminatie bij instituties, werkgevers en in de samenleving in het algemeen. Let op: voordat je gaat stellen dat dat geen excuus is om de criminaliteit in te gaan, dat ben ik helemaal met je eens. Daarom mag je dat tuig ook best benoemen en hard straffen, maar dat doe je 1) niet door ze als groep aan te pakken; 2) door je afval bij de buren te dumpen.

Ik denk niet in het belang van criminelen, ik denk in het belang van een open samenleving waar iedereen een kans verdient.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148779524
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:21 schreef keste010 het volgende:

[..]

Prima hoor, zo'n laatste uithaal. Het maakt je verhaal er alleen niet sterker op. Een beschaafde samenleving is in mijn ogen gebaseerd op het principe dat iedereen er een gelijke kans krijgt.
Je vind het ook discriminatie als een 12-jarige geen sigaretten of drank mag kopen? Toch vinden we het met ze allen volkomen logisch.
pi_148779531
quote:

Ik denk niet in het belang van criminelen, ik denk in het belang van een open samenleving waar iedereen een kans verdient.
Helaas. In dat belang denk ik namelijk. Jouw zelfdestructieve "de sociaal-economische mobiliteit onder allochtonen is lager" (alsof ik een geitenwollensok op de Soosjale Akademie aan het woord hoor :') ) denkwijze vernietigt dat hele idee juist.

Je gaat ook niet in op mijn inhoudelijke punten waarom het GEEN discriminatie is om Nederlanders met 2 of meer nationaliteiten anders te behandelen dan Nederlanders met maar 1 nationaliteit.

Nogmaals: ongelijke gevallen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148779602
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:25 schreef Paradoxi het volgende:

[..]

Je vind het ook discriminatie als een 12-jarige geen sigaretten of drank mag kopen? Toch vinden we het met ze allen volkomen logisch.
Moet ik jou ook nog uitleggen waarom discriminatie niet hetzelfde betekent als ongelijke behandeling? Zoek anders even de definitie in ons wetboek van strafrecht en de gronden voor discriminatie op. Scheelt een hoop zinloze posts.
pi_148779661
quote:
18s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas. In dat belang denk ik namelijk. Jouw zelfdestructieve "de sociaal-economische mobiliteit onder allochtonen is lager" (alsof ik een geitenwollensok op de Soosjale Akademie aan het woord hoor :') ) denkwijze vernietigt dat hele idee juist.

Je gaat ook niet in op mijn inhoudelijke punten waarom het GEEN discriminatie is om Nederlanders met 2 of meer nationaliteiten anders te behandelen dan Nederlanders met maar 1 nationaliteit.

Nogmaals: ongelijke gevallen.
Ja prima joh, anders ga je zelf even niet inhoudelijk op een post in.. Je punt dat allochtonen alle kansen zouden krijgen is in ieder geval per definitie niet waar.

Ik heb je punt waarom het geen discriminatie is overigens ook niet gelezen. Of is 'ongelijke gevallen' je onderbouwing?
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:31:35 #263
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148779709
quote:
2) door je afval bij de buren te dumpen.

En dat doe je door mensen, we hebben het hier nog steeds over mensen van vlees en bloed, mensen als jij en ik, door mensen te benoemen als 'afval'?

:r
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148779789
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

En dat doe je door mensen, we hebben het hier nog steeds over mensen van vlees en bloed, mensen als jij en ik, door mensen te benoemen als 'afval'?

:r
:') In de vorm van een uitdrukking uiteraard..
pi_148779841
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:30 schreef keste010 het volgende:
Je punt dat allochtonen alle kansen zouden krijgen is in ieder geval per definitie niet waar.
Nederland, het land waar voor elke inwoner plaats is, is een walhalla voor mensen aan de onderkant. Kansen in overvloed, steun, remedial teaching, welzijnswerk, Riagg, etc. enz. usw.

Kom eens van je zolderkamer en bezoek eens iets in de wereld. :')

quote:
Ik heb je punt waarom het geen discriminatie is overigens ook niet gelezen. Of is 'ongelijke gevallen' je onderbouwing?
Nee, dat je slecht las, was ik al achter. Het heeft geen zin. Jij bent er werkelijk van overtuigd dat jouw aanpak werkt. Terwijl het al 40 jaar bewezen niet werkt.

Hoe slecht moet je Einstein begrijpen om zo'n ezel te zijn?

zaterdag 17 januari 2015 @ 17:36:06 #266
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148779876
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

:') In de vorm van een uitdrukking uiteraard..
Onzin. Je ware gezicht kwam gewoon naar boven. Er zat zoveel haat in die opmerking. Walgelijk.
pi_148779970
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederland, het land waar voor elke inwoner plaats is, is een walhalla voor mensen aan de onderkant. Kansen in overvloed, steun, remedial teaching, welzijnswerk, Riagg, etc. enz. usw.

Kom eens van je zolderkamer en bezoek eens iets in de wereld. :')

Juist als je eens van je zolderkamer zou komen zou je zien dat wat institutioneel gezien misschien gelijke kansen betekent in de praktijk heel anders werkt. Of wilde je beweren dat nationale instituties, werkgevers en überhaupt de bevolking in het algemeen niet discrimineert?

quote:
Nee, dat je slecht las, was ik al achter. Het heeft geen zin. Jij bent er werkelijk van overtuigd dat jouw aanpak werkt. Terwijl het al 40 jaar bewezen niet werkt.

Hoe slecht moet je Einstein begrijpen om zo'n ezel te zijn?
Leuk man, zo'n inhoudsloze discussie met jou. En nog steeds niet aangeven waarom het voorstel van jou geen discriminatie zou zijn.

Jij hebt geen idee wat mijn aanpak is, dus ik ben wel benieuwd waar jij vandaan komt dat die al 40 jaar 'bewezen' niet zou werken. Maar goed, als ik jou opmerkingen over CO2 in het andere topic lees dan heb jij sowieso een heel ander beeld over wanneer iets 'bewezen'. Misschien iets minder neerkijken op wat jij de sociale academie noemt en een beetje oog hebben voor wat daadwerkelijk de wetenschap over dit onderwerp zegt?
pi_148779984
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Onzin. Je ware gezicht kwam gewoon naar boven. Er zat zoveel haat in die opmerking. Walgelijk.
Leuke troll dit..
  zaterdag 17 januari 2015 @ 17:41:20 #269
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148780038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Leuke troll dit..
Keste uit Rotterdam = Wilders.
pi_148780064
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

Keste uit Rotterdam = Wilders.
Ik kom niet uit Rotterdam en ik bleek niet mijn haar, maar verder heb je helemaal gelijk ja..
pi_148780185
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Juist als je eens van je zolderkamer zou komen zou je zien dat wat institutioneel gezien misschien gelijke kansen betekent in de praktijk heel anders werkt. Of wilde je beweren dat nationale instituties, werkgevers en überhaupt de bevolking in het algemeen niet discrimineert?

[..]

Leuk man, zo'n inhoudsloze discussie met jou. En nog steeds niet aangeven waarom het voorstel van jou geen discriminatie zou zijn.

Jij hebt geen idee wat mijn aanpak is, dus ik ben wel benieuwd waar jij vandaan komt dat die al 40 jaar 'bewezen' niet zou werken. Maar goed, als ik jou opmerkingen over CO2 in het andere topic lees dan heb jij sowieso een heel ander beeld over wanneer iets 'bewezen'. Misschien iets minder neerkijken op wat jij de sociale academie noemt en een beetje oog hebben voor wat daadwerkelijk de wetenschap over dit onderwerp zegt?
Ik wens je veel succes in je kleinschalige individuele aanpak in kleine clubjes om de onderkant van de samenleving erbovenop te helpen.

Wat ik wil zeggen; kijk eens rond in de wereld en besef dan eens dat ik gelijk heb met die kansen in Nederland (die de meesten dan ook volop aangrijpen, waar het een slap excuus is geworden).

Of nog beter: probeer eens met de aandoeningen (autisme, ADHD, Asperger en wat hebben al die (inteelt)kinderen allemaal niet tegenwoordig) aan te kloppen bij een remedial teaching bureau in Mali.

Nederland biedt bizar veel, en de meesten grijpen het aan. Zij die die weelde, welvaart en vooral veiligheid verzieken, moeten eruit.

pi_148780205
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

Moet ik jou ook nog uitleggen waarom discriminatie niet hetzelfde betekent als ongelijke behandeling? Zoek anders even de definitie in ons wetboek van strafrecht en de gronden voor discriminatie op. Scheelt een hoop zinloze posts.
Maar je bent dus van mening dat buitenlandse terroristen met een dubbele paspoort, in Nederland mogen staan en gaan waar ze willen? want anders is het discriminatie?
pi_148780236
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:48 schreef Paradoxi het volgende:

[..]

Maar je bent dus van mening dat buitenlandse terroristen met een dubbele paspoort, in Nederland mogen staan en gaan waar ze willen? want anders is het discriminatie?
Het erge van die "sociale" linksen is, dat ze die vooral graag "bij de buren dumpen".

Voorheen rustige Friese dorpjes doen overspoelen met grote groepen asielzoekers...

Weest eens sociaal, vuile racisten!

pi_148780265
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:48 schreef Paradoxi het volgende:

[..]

Gaan en staan waar ze willen? Waar lees je dat? Oppakken en hard straffen!
pi_148780314
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 17:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes in je kleinschalige individuele aanpak in kleine clubjes om de onderkant van de samenleving erbovenop te helpen.

Wat ik wil zeggen; kijk eens rond in de wereld en besef dan eens dat ik gelijk heb met die kansen in Nederland (die de meesten dan ook volop aangrijpen, waar het een slap excuus is geworden).

Of nog beter: probeer eens met de aandoeningen (autisme, ADHD, Asperger en wat hebben al die (inteelt)kinderen allemaal niet tegenwoordig) aan te kloppen bij een remedial teaching bureau in Mali.

Nederland biedt bizar veel, en de meesten grijpen het aan. Zij die die weelde, welvaart en vooral veiligheid verzieken, moeten eruit.
Oh wat betreft de aandoeningen ben ik het helemaal met je eens. Wat betreft de sociale voorzieningen ook. Wel redelijk triest dat men dat wil gebruiken om te ontkennen dat er structureel gediscrimineerd wordt in onze samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')